[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.001.162 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:50

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als we dan toch adresjes aan het uitwisselen zijn :) Iemand een goedkoop adresje voor zelliges en bejmat tegels? De goedkoopste die ik gevonden heb is 89 euro p/m2.

[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 02-01-2018 23:06 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 15:31
@Pelle
Meer schroeven is niet altijd beter. Als je ze zo netjes op een rijtje hebt en dicht bij elkaar geeft meer kans op splijten. Vaak wordt het hout minder sterk met elke schroef die je erin draait. Nu blijft het er in dit geval allemaal wel bovenop liggen dus maakt het niet zoveel uit.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:39
Jellabie schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:45:
[...]

In opvolging van deze post:

Renovatievlies tegen de muur;

[afbeelding]

[afbeelding]

Waarom die vlies? Die muur was niet meer in de allerbeste staat, en om de kosten te drukken en het breekwerk tot een minimum te herleiden dus renovatievlies en daarna schilderen :)
ik mis een Jup op de foto's. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:15
Ik ben bezig met een tv meubel en heb daarvoor 3 delen Besta van de Ikea gekocht.
Daarop wil ik graag een eikenhouten plank plaatsen, zoals:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/a4/90/eb/a490eb48b4a0dc3e0d3dd9556771fcc1.jpgHeeft iemand nog ideeën waar ik voor een normale prijs eikenhouten meubelpaneel kan vinden in de buurt van Gouda/Rotterdam? Ik kan wel webshops vinden, maar ik zie het graag eerst in het echt.
Bij de Karwei heb ik gekeken, maar daar hebben ze alleen maten waarmee ik steeds niet uit kom en alle planken waren al beschadigd in de winkel.

Lengte 360 cm x 40 cm

[ Voor 13% gewijzigd door Goof2000 op 03-01-2018 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:47
Zoiets zou ik gewoon bij de houthandel halen. Schrik alleen niet van de prijs :) Gewoon even googlen en een belletje wagen of ze een plank hebben in die maat of er 1 kunnen maken in die maat.

[ Voor 40% gewijzigd door KillaZ op 03-01-2018 09:49 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ikea heeft hele mooie keukenbladen in massief hout die 60cm diep zijn.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 09:09
Ik wilde eerst ook een eiken blad gebruiken, maar de prijs vond ik te hoog.
Heb daarom mijn Besta 'bekleed' met 2 lagen multiplex (2 x (18 mm x 2400 mm x 460 mm)).
Verlijmd, geschroefd en in blanke lak gezet.

Ik heb de plank 6 cm aan de achterkant laten uitsteken, zodat hij tegen de muur aan komt. Er zit namelijk een dikke plint achter de kast en nu kan er ook nog een stekkerdoos achter de kast.

TV-meubel

Ik kan je houthandel A.S. van Leeuwen, Bergweg Zuid 104, Rotterdam aanbevelen. Hij heeft veel soorten hout en is niet te beroerd om dit op maat te zagen en bezorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:52

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

IKEA verkoopt vol en semi volle eiken keukenbladen misschien daar eens gaan horen.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:01

Pelle

🚴‍♂️

@Goof2000 Als het niet perse eiken moet zijn, de beuken werkbladen bij de Hornbach zijn ook erg netjes en gunstig geprijsd vind ik:
https://www.hornbach.nl/s...ent/werkblad--_-%7Cbeuken
Hiervan heb ik in onze eigen keuken ook een set extra planken in een nis gebouwd, zeer tevreden met het resultaat.
leecher schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 00:25:
Meer schroeven is niet altijd beter. Als je ze zo netjes op een rijtje hebt en dicht bij elkaar geeft meer kans op splijten. Vaak wordt het hout minder sterk met elke schroef die je erin draait. Nu blijft het er in dit geval allemaal wel bovenop liggen dus maakt het niet zoveel uit.
Goed punt, dat heb ik me niet gerealiseerd. Alle gaten zijn wel voorgeboord, dat zou moeten schelen toch?
Ze zitten ~ 10cm van elkaar, op ~ 1.5 cm van de onderrand van de horizontale liggers in het frame.

Aanvulling op post van gisteren: Het blad is 2 lagen 18mm underlayment (mooiste exemplaar uitgezocht) op elkaar verlijmd, waarin ik met invalzaag ook nog een 6mm brede groef heb gezaagd om er een stuk platijzer (2000x30x6) in te verzinken. Op die manier ben ik er vrij zeker van dat het geheel in de loop van de jaren niet door gaat hangen :)

Afbeeldingslocatie: http://jellejanvanveelen.nl/got/bed/bed-13.jpg

Het was alleen wel een hels karwei om het ding erin te persen. Bijna een uur bezig geweest met 4 heavy duty lijmklemmen om het ding er centimeter voor centimeter in te krijgen. Letterlijk blaren op de handen. Ik had de groef ook een haar breder kunnen inzagen, maar dan had ik weer iets moeten verzinnen voor de bevestiging, en dat was nu niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

phYzar schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:18:
Is andersom niet makkelijker? Dan is je boutgat je geleide voor je verzinkgat.
Nee, ik heb het eerst op een stuk afvalhout geprobeerd. Ik dacht ook dat het boorgat eerst en het verzinkgat daarna makkelijker zou zijn, maar de forstner schoot alle kanten op doordat het centreerpunt veel kleiner is dan het boorgat.

Dus eerst forstner, en daarna doorboren was een betere optie. En inderdaad met een stukje hout erachter om tear-out te voorkomen.
Teijgetje schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:03:
Nu is 64 niet zoveel om te doen maar ze zijn gewoon te koop hoor.(voor je volgende hoogslaper, ook in zwart) (zijn gewoon de eerste de beste resultaten)
Kostte mij toch flink wat tijd. Per slotbout de moer erop draaien, daarna afkorten, vijlen, de moer eraf draaien (om het schroefdraad te herstellen) en er weer opzetten om te controleren.
Eerst deed ik dat stuk voor stuk in de bankschroef, later met steeds 10 tegelijk tussen 2 latjes geklemd. Nog ontsnapt aan een moer die met 400km/h gelanceerd werd toen ik er met de slijper tegenaan kwam.. ding vloog vlak langs m'n hoofd. M'n polycarbonaat brilletje had daar niks tegen in te brengen gehad :X
Ook daar een stukje onervarenheid waar ik weer veel van geleerd heb :P
Achteraf had ik inderdaad verder moeten kijken dan het assortiment bij de Pontmeyer en Gamma. Dan had ik er een dagje extra op moeten wachten, maar had het me ook 2 uur slijpen en vijlen gescheeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Pelle schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:18:

Kostte mij toch flink wat tijd. Per slotbout de moer erop draaien, daarna afkorten, vijlen, de moer eraf draaien (om het schroefdraad te herstellen) en er weer opzetten om te controleren.
Eerst deed ik dat stuk voor stuk in de bankschroef, later met steeds 10 tegelijk tussen 2 latjes geklemd. Nog ontsnapt aan een moer die met 400km/h gelanceerd werd toen ik er met de slijper tegenaan kwam.. ding vloog vlak langs m'n hoofd. M'n polycarbonaat brilletje had daar niks tegen in te brengen gehad :X
Ook daar een stukje onervarenheid waar ik weer veel van geleerd heb :P
Achteraf had ik inderdaad verder moeten kijken dan het assortiment bij de Pontmeyer en Gamma. Dan had ik er een dagje extra op moeten wachten, maar had het me ook 2 uur slijpen en vijlen gescheeld.
Tip voor de volgende keer; maak een plankje waar de bout op past met een gleufje waar je af wilt korten, exact op maat, in dit geval 5 mm incl slijpsnede. Een plankje met latje er op volstaat, de boutkop leg je tegen de rand van het plankje, het schroefdraad langs het latje, gleufje maken met slijpschijf of gewoon op maat afzagen zodat je schijf er langs kan.
Als je dan daarna de bout met het schroefdraad haaks op de schijf ronddraait terwijl je het 45 graden schuin houdt, zodanig dat de slijpbeweging vanaf het schroefdraad gaat >de braam slijp je dan uit het schroefdraad, dan is al dat gedoe met moertjes, vijlen, ongeleide projectielen en checken niet nodig.
Je krijgt dan een mooi schuin randje zonder braam waar een moer altijd makkelijk op gaat.

En ter geruststelling: polycarbonaat is slagvast, daar gaat een moertje echt niet door heen. :N
Vroegah toen het net nieuw op de markt was kon je op de beurs 1000 gulden verdienen als je met een voorhamer of breekijzer een gaatje wist te slaan in een polycarbonaat rolluik. ;)

Daarom worden brilletjes dan ook niet van plexiglas gemaakt, om de reactie die jij verwachtte.

[ Voor 11% gewijzigd door Teijgetje op 03-01-2018 13:11 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 24-08 15:31
@Pelle
hoe heb je die constructie met stalen strip verder gedaan? Ligt de strip straks (samen met de plaat) nog ergens op of zit deze in de plaat verlijmd? Als dat beide niet het geval is dan ligt die strip straks weer op de grond want underlayment werkt als een malle.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

leecher schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:15:
@Pelle
hoe heb je die constructie met stalen strip verder gedaan? Ligt de strip straks (samen met de plaat) nog ergens op of zit deze in de plaat verlijmd? Als dat beide niet het geval is dan ligt die strip straks weer op de grond want underlayment werkt als een malle.
Ik zou het heel bijzonder vinden als het ding er nog uit zou donderen, gezien de hoeveelheid kracht die het gekost heeft om hem erin te persen. Maar ik ben dan ook niet op de hoogte van de eigenschappen van underlayment ;)
Het is een hele kleine moeite om er nog een klein blokje aan weerskanten onder te schroeven, dus dat zal ik nog even gaan doen. Je wilt niet opeens zo'n stuk metaal op je tenen hebben als je braaf je huiswerk zit te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
Bedankt allemaal,

@Pelle Het moet echt Eiken zijn, we hebben ernaast een nis met dikke houten eikenplanken, daar moet het bij passen. (Massief eikenhouten planken van 4 cm dik, dat was ook een vermogen en bijna nergens te krijgen)
@Jellabie Ik wil (eigenlijk) 1 plaat die totaal 360 cm lengte overbrugt, dan kom ik op 750 euro uit bij de Ikea, dat is wel weer heel veel geld.
@CappieL Ja, het moet Eiken zijn, ivm ernaast een nis met dikke houten eikenplanken erin.
PS Van Leeuwen bestaat niet meer.
@zonoskar Bij de Ikea kom niet op 360 cm zonder hem opmaat te moeten laten maken met een dito prijs. (750 euro)
@KillaZ Bedankt, vorig jaar voor de massief houten eikenplanken voor in de nis heel de regio afgebeld, maar wanneer het wat groter wordt (dikker en/of langer) dan heeft niemand dat. Uiteindelijk via wat trucjes ben ik bij Houtex goed geholpen. (kostte nog wel wat geld)

Daarom zoek ik nu voor een meubelpaneel, die zijn makkelijker in een lengte van 360 cm te maken, dan uit 1 plank. Nu zie ik dat ze dat bij Houtex ook hebben, maar die zijn nog gesloten tot einde van deze week. De foto op de website is het een beetje te grijs eiken:
Afbeeldingslocatie: http://www.houtex.nl/wp-content/uploads/2014/06/03.jpg
Ik ga ze volgende week bellen/mailen.
Als nog iemand tips heeft, ik vergelijk liever tussen een paar leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Goof2000 2x 186cm is ook 3.6m. Maar dan moet je wel leven met een naad in het midden, maar dan kost het je 'slechts' 250 euro. Ik ben benieuwd of je goedkoper aan een 4m lange eiken plank gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
zonoskar schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:41:
@Goof2000 2x 186cm is ook 3.6m. Maar dan moet je wel leven met een naad in het midden, maar dan kost het je 'slechts' 250 euro. Ik ben benieuwd of je goedkoper aan een 4m lange eiken plank gaat komen.
Ik ben er nog niet uit of ik met een naad kan leven, een bedrag van 250 euro zal ik zeer waarschijnlijk niet onder gaan komen. (maar tussen 750 euro en 250 euro zit nogal een gat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Goof2000 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:46:
[...]
Ik ben er nog niet uit of ik met een naad kan leven, een bedrag van 250 euro zal ik zeer waarschijnlijk niet onder gaan komen. (maar tussen 750 euro en 250 euro zit nogal een gat)
Misschien Alblas Houthandel op de Ceintuurbaan?
Hier heb ik vorig jaar nog gekeken voor hout toen ik voor het eerst ging inventariseren voor mijn werkbankenproject voor in de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
CappieL schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:48:
[...]

Misschien Alblas Houthandel op de Ceintuurbaan?
Hier heb ik vorig jaar nog gekeken voor hout toen ik voor het eerst ging inventariseren voor mijn werkbankenproject voor in de garage.
Bedankt, die hebben geen eikenhout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Goof2000 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:34:
Bedankt allemaal,

@Pelle Het moet echt Eiken zijn, we hebben ernaast een nis met dikke houten eikenplanken, daar moet het bij passen. (Massief eikenhouten planken van 4 cm dik, dat was ook een vermogen en bijna nergens te krijgen)
@Jellabie Ik wil (eigenlijk) 1 plaat die totaal 360 cm lengte overbrugt, dan kom ik op 750 euro uit bij de Ikea, dat is wel weer heel veel geld.
@CappieL Ja, het moet Eiken zijn, ivm ernaast een nis met dikke houten eikenplanken erin.
PS Van Leeuwen bestaat niet meer.
@zonoskar Bij de Ikea kom niet op 360 cm zonder hem opmaat te moeten laten maken met een dito prijs. (750 euro)
@KillaZ Bedankt, vorig jaar voor de massief houten eikenplanken voor in de nis heel de regio afgebeld, maar wanneer het wat groter wordt (dikker en/of langer) dan heeft niemand dat. Uiteindelijk via wat trucjes ben ik bij Houtex goed geholpen. (kostte nog wel wat geld)

Daarom zoek ik nu voor een meubelpaneel, die zijn makkelijker in een lengte van 360 cm te maken, dan uit 1 plank. Nu zie ik dat ze dat bij Houtex ook hebben, maar die zijn nog gesloten tot einde van deze week. De foto op de website is het een beetje te grijs eiken:
[afbeelding]
Ik ga ze volgende week bellen/mailen.
Als nog iemand tips heeft, ik vergelijk liever tussen een paar leveranciers.
Ik heb recent een houten plank gehaald (ik dacht berk) van bijna 4 meter lang, 6 cm dik en op het smalste stuk nog steeds minimaal 55 cm, bij http://www.huyskamps.nl/ in Zwolle. Er zijn veel meer 'fijnhout' handelaren te vinden. Kostte mij 250 euro dacht ik.
Zij zagen het niet op maat overigens, dus ik had letterlijk een plak boom in mijn civicje.
Eik hebben ze ook genoeg, kan me niet voorstellen dat dit opeens 3x zo duur is als berk.

Ergens in coevorden zit ook zo'n fijnhouthandel (www.fijnhoutdrenthe.nl ofzo) maar ik heb niet gekeken of je nog regio gebonden bent. Toch zal elke regio wel zo een houthandel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:43
Je kan ook creatief zijn met parket, koop je daar 2 pakken van á 40 euro / m² , en in verstek zagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Dat parket is niet eens zo'n slecht idee :)

En is zelf een paneel lijmen nog een optie?
Zo ja, koop dan 3 of 4 fijnbezaagde planken (20-25 euro per plank, bijv. hier), een deuvelmal, een paar lijmklemmen of serrejoints (bijv. 8 of 10 van deze als je iets budgetvriendelijks zoekt), en laat de planken bij een houtzagerij op maat zagen en op dikte vlakken.
Daarna zelf verlijmen, en eventueel nog ergens een keer in z'n geheel door een vandiktebank halen (of zelf gaan schaven/schuren).

Zal je wel aardig wat tijd kosten, maar is (imho) erg leuk om te doen en je houdt er binnen je budget nog een setje klemmen en een deuvelmal aan over voor je volgende project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 12:48
Het is niet in de buurt van Rotterdam maar de Arnhemse Fijnhouthandel heeft edelplaat in eiken op de website staan. Prijzen staan er bij. Wellicht is het de moeite waard om een stukje te rijden of anders laten bezorgen.

Massief eiken hebben ze ook en ze kunnen het ook voor je laten schaven. Dan hoef je het alleen tot een paneel te verlijmen en heb je massief eiken.

[ Voor 27% gewijzigd door s_schimmel op 03-01-2018 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Als je een IKEA blad van 246 en 186 neemt heb je 60 cm om een verbinding te maken die niet recht is maar bloksgewijs meeloopt. Ben je 250 kwijt en wat goede houtlijm + wat knutselen. (Bij 2x186 heb je 12 cm verbindingsruimte en ben je maar 238 kwijt)
Van de één de halve dikte boven weg frezen en van de ander de onderkant. Naden vullen met eigengemaakt kneedbaar hout > Cellocol + schuurstof, zodat je exact dezelfde eiken kleur hebt.
Bij lijmen kan je schroeven aan de onderkant, wel voorboren zodat de schroef door de onderkant los gaat en dit aantrekt in de max 15 mm bovenblad.

Heb je bij Fijnhout gekeken?
Die hebben prachtige eiken planken en zagen ook.
Bij de aanbiedingen staat op 48: Eiken eur rustiek A, 40 mm, 3.70 m, 0.30 m3 € 300,-
Je kan informeren hoe breed dat is en of het noestvrij is. (0,04x3,7x0,65=0,0962m3 van 0,3m3 kan je theoretisch 3 bladen maken)
Of wat een eiken blad op maat kost.

Let er wel op dat elk massief houten blad werkt, je kunt het alleen aan één kant vastzetten (bijv achter), de rest moet kunnen bewegen (bijv sleufgaten in de kastjes of stalen lippen) anders gaat het blad bol staan.
Maak je zelf iets van parketstroken verlijmd op underlayment dan heb je dat probleem niet. Gebruik wel parketlijm zonder oplosmiddelen (bijv), geen pva met vocht er in.
Voor mooie naden zal je hierbij ook zelf kneedbaar hout moeten maken om niet-gaatjes te vullen.
Extra underlaymentrand(en) aan de voorkant dan kan je zelfs je blad 5cm of dikker laten lijken (bovenhoek in verstek).

[ Voor 40% gewijzigd door Teijgetje op 03-01-2018 19:27 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

@Goof2000 Houtlijn in Berkel en Rodenrijs kan dit ws wel maken. Ik had er ook eens naar gekeken maar dan voor eiken planken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:42
Goof2000 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:09:
[...]

Bedankt, die hebben geen eikenhout.
Mocht je er echt niet aan kunnen komen dan mag je mij altijd een dm sturen, ik kan ze leveren tot 5 meter lang ;)
Al woon ik niet echt in de buurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:18

ChillPascal

In the end...

Binnenkort gaan wij met de verbouwing beginnen. Dit omvat o.a. het 'upgraden' van de garage naar een bijkeuken.

De geschakelde garage bestaat op dit moment uit (stoep)tegels op zand, enkelsteense muur en heeft geen inpandige doorgang naar de woning. De vloer zal afgegraven worden, waarna de onderstaande constructie wordt aangebracht. Op de ruwe betonvloer zal een net met vloerverwarming worden geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ndIotwl.png

Gezien de gewijzigde functie en inrichting van de garage zullen een aantal leidingen naar de 'andere' zijde van de garage gebracht moeten worden, o.a:
  • Witgoed
  • CV
  • Wastafel / spoelbak
  • Diverse electra
Mijn vraag is nu in welke 'fase' van de onderbouw de leidingen aangebracht zouden moeten worden? Volgens mij heb je dan de volgende mogelijkheden.
  1. In het zand, onder de isolatie
  2. Tussen de isolatie en de betonwapening
  3. Boven op de wapening, in het ruwe beton
  4. Boven op / tussen de vloerverwarming en dus in de dekvloer
Daarnaast vraag ik mij af in hoeverre er cunetverbetering toegepast moet worden. Ik verwacht dat er onder de stoeptegels (45mm) ca. 300 mm zand aanwezig is. Deze fundatie zal weggegraven moeten worden, omdat de nieuwe vloer vanzelfsprekend op hetzelfde peil dient te komen. Kan ik de isolatieplaten direct in deze ontgraving leggen? Het huis staat in het oosten des lands, dus veel zetting verwacht ik sowieso niet. Echter geldt natuurlijk wel: "Better safe than sorry"

[ Voor 15% gewijzigd door ChillPascal op 03-01-2018 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@ChillPascal Ik hoop dat de dekvloer 7cm is en niet mm. En 10cm isolatie is niet echt heel veel, zeker niet als er vvw op komt. Je betonvloer lijkt 20cm dik (gebaseerd op de laag van 10cm eps). Ik zou dan 20cm eps doen en 10cm beton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Goof2000 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:43:
Ik ben bezig met een tv meubel en heb daarvoor 3 delen Besta van de Ikea gekocht.

[afbeelding]Heeft iemand nog ideeën waar ik voor een normale prijs eikenhouten meubelpaneel kan vinden in de buurt van Gouda/Rotterdam? Ik kan wel webshops vinden, maar ik zie het graag eerst in het echt.
Bij de Karwei heb ik gekeken, maar daar hebben ze alleen maten waarmee ik steeds niet uit kom en alle planken waren al beschadigd in de winkel.

Lengte 360 cm x 40 cm
Ik weet niet wat je zo trekt aan eiken. Enige voordeel wat ik me kan bedenken is dat het hard is en daardoor niet snel beschadigt.
Denk dat je voor jouw doel een dikte van minimaal 3cm nodig hebt.

Jammer dat je deze lengte nodig bent. Anders had je een tafel van MP kunnen scoren en vervolgens het blad kunnen bewerken.

Als je goedkoop wilt kun je ook houtdelen aanelkaar lijmen en daarna (indien nodig schaven en) schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost1112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-08 15:40
Voor het maken van een radiator ombouw waren we aan het kijken naar de standaard bouwpakketjes van b.v. Cando. Helaas komt dit qua maat niet uit.
Dus nu aan het rond zoeken naar planken die al gespoten/afgelakt zijn in RAL9016
Als ik daar naar zoek kom je eigenlijk alleen plinten tegen, en de hebben als nadeel dat er altijd aan de achterkant wel wat uitsparingen zitten.

Heeft iemand enig idee voor een bedrijf(je) welke dus al afgelakte planken heeft.
afm 90x12 lengte minimaal 1m
afm 120x18 lengte niet echt van belang.
Bij voorkeur geen MDF..

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:52

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

joost1112 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:43:
Voor het maken van een radiator ombouw waren we aan het kijken naar de standaard bouwpakketjes van b.v. Cando. Helaas komt dit qua maat niet uit.
Dus nu aan het rond zoeken naar planken die al gespoten/afgelakt zijn in RAL9016
Als ik daar naar zoek kom je eigenlijk alleen plinten tegen, en de hebben als nadeel dat er altijd aan de achterkant wel wat uitsparingen zitten.

Heeft iemand enig idee voor een bedrijf(je) welke dus al afgelakte planken heeft.
afm 90x12 lengte minimaal 1m
afm 120x18 lengte niet echt van belang.
Bij voorkeur geen MDF..

Alvast bedankt.
Ik zou het niet doen in hout, je warmte gaat vastgehouden worden achter het hout, als je van Alu/blik kan maken/kopen lijkt mij dat een beter idee. Dat warmt nog mee op, hout niet.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:29
Ombouw zou ik zelf sowieso nooit doen. Een radiator werkt met het principe van luchtcirculatie, onderaan koude lucht aanzuigen en warmte lucht bovenaan eruit.

Met zo'n ombouw help je dat hele principe om zeep en zakt je radiator dus ernstig in vermogen wat hij kan afgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:48
Kijk anders ook eens naar metalen radiatorbekleding van bijv de Karwei: https://www.karwei.nl/advies/sentimo

Laat de punten die ThinkPad noemt (nagenoeg) ongemoeid en levert toch beter aanzicht op.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 11:15
Goof2000 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:34:
Nu zie ik dat ze dat bij Houtex ook hebben, maar die zijn nog gesloten tot einde van deze week.
Ben zakelijk al vaker bij Houtex geweest (wij kopen wekelijks in). Goed bedrijf.
Plaathout hebben ze ook in eiken. Zal wel een sommetje kosten. Heb de prijzen niet 100% op netvlies maar zit rond 2.000/2.500 ex btw per kuub. Zoals eerder aangegeven beuken, is minder dan de helft. En dan heb ik het over standaard eiken foutvrij, geen gelamineerd gevingerlast plaathout.

Let wel even op bovengenoemde adviezen! Als je het eiken in de olie wil zetten moet je niet met Guppa werken (kneedhout) maar proppen maken (houten inzetstukken over je schroefgaten).
Je Guppa kleurt anders (of niet) dan de massieve eiken delen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Zo...

Na maanden bezig te zijn met het frame van de schuur mag ik nu eindelijke beginnen aan de schoren van het dak, Eerst maar even een vormpje eraan,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jBGnrQ0YkRQW08IsBRTBWXbm/full.jpg

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
loewie1984 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:13:
[...]

Een OSB plaat vind ik niet heel zwaar om eerlijk te zijn, zeker niet in deze afmeting van 2,3 bij 0,8 meter.
Ik denk dat het geheel nu een kilo of 30 weegt. Wat op zichzelf voor een tafel niet heel erg is. Dan staat ie ook stevig.

[...]

Ik heb deze besteld:
https://polyestershoppen....oating-transparant-6.html

Uiteindelijk twee lagen aangebracht. De verhouding is 100:60 het was eerst nog ff zoeken op de fles welke nu de coating en welke de verharder was. Tot ik er achter kwam dat in een fles 1 KG zat en in de andere fles 0.6 KG. De eerste laag was 750 gram opgebouwd uit die verhouding.

Als je het spul besteld, vergeet dan niet de mengbekers mee te bestellen. Die was ik namelijk vergeten, en goedkopere plastic bekers vind je bijna nergens.
Heb jij 44x66 of 44x94 genomen voor je onderstel *O* ?

Gezien je 3cm, gok ik 94, thanks :) .

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:16
94 idd

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Kleine vraag.

Weet iemand of de volgende lamp ;
https://www.rietveldlicht...kunststof-metaal-vierkant

dimbaar is met de volgende dimmer?
https://www.banggood.com/...eBlackGold-p-1197155.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-08 15:13
Van die eerste link:
Artikel is niet dimbaar
Dus ik vermoed van niet... ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
dreamscape schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:57:
[...]

Van die eerste link:

[...]

Dus ik vermoed van niet... ;)
Shoot, 6 keer gelezen en volledig overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
Iemand die ervaring heeft met buitenlampen op zonne energie. Nu onze schutting klaar is willen we eigenlijk een 2 tal lampen aan de schutting die wat sfeer en meteen een signaal geeft dat er beweging achter in de tuin is. Maar er is geen mogelijkheid voor stroom. Dus zijn we aan het kijken voor zonne energie lampen. Iemand suggesties? Of tips waar ik op moet letten.

[ Voor 5% gewijzigd door M4uSzi op 04-01-2018 21:39 ]

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 06:53
Ik heb een paar simpele led-zonne-lampjes in de tuin (wel laag bij de grond). Werkt super in de zomer, werkt niet in de winter. Te weinig zon, te lang donker, batterijen raken niet vol en zijn zo leeg. Zorg dat ze niet in schaduw van beplanting/bomen zitten, en niet op een sowieso donkere plek (n/o). Als je de schemergevoeligheid kan afstellen is dat een pré, als de batterijen een beetje geïsoleerd van hitte en kou zijn of gemaakt kunnen worden ook. En goedkoop is duurkoop. Ik heb ze ter decoratie, voor de echt belangrijke plekken waar ik licht wil ga ik toch maar weer kabel graven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 27-08 15:13
Het is het DIY-topic, dus bij:
er is geen mogelijkheid voor stroom
Vraag ik meteen: oh, weet je dat zeker?

Misschien kost het wat meer moeite, tijd en materiaal, maar het kan altijd :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000

BCC

De en-suite in de nieuwe dakkapel op zolder is eindelijk functioneel :D
Badkamer
Badkamer 2

Het was wat proppen om het allemaal op krap 4m2 te krijgen, maar het is aardig gelukt al zeg ik het zelf.
Douche, bad, toilet, wastafel, afzuiging en vloerverwarming op een houten vloer. Volgens mij de duurste vierkante meters in het huis :)

Aangezien de vrouw per-se een badje wou en ik een regendouche, is dit bad een erg handig compromis.

[ Voor 148% gewijzigd door BCC op 05-01-2018 09:10 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Vraagje: }Ik heb 2 afgebroken schroeven in mijn tuindeuren zitten, op plekken waar nieuwe schroeven moeten komen. Weet iemand hoe ik deze er uit kan krijgen zonder het hout helemaal te vernaggelen? Of moet ik het hout wel vernaggelen, de schroeven eruit halen en vullen met (2 componenten)-houtvuller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 11:15
BCC schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:51:
[afbeelding]
[afbeelding]

Het was wat proppen om het allemaal op krap 4m2 te krijgen, maar het is aardig gelukt al zeg ik het zelf.
Douche, bad, toilet, wastafel, afzuiging en vloerverwarming en een houten vloer. Volgens mij de duurste vierkante meters in het huis :)
Ziet er goed uit. Wat heb je voor douchescherm? En toiletpot?

Ps. Een houten vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

De toiletpot is de chinese immitatie van de Laufen alessi il bagno. Ik kan de orignele wel aanbevelen, maar de chinese minder :) De douchewand is de simpsons edge - https://www.sanitairwinke...ilver-profiel-helder-glas .

De houten vloer was een typo, is aangepast. De hele zolderverdieping heeft een houten vloer, wat het nogal ingewikkeld maakt om vloertegels en vloerverwarming te plaatsen. Uitendelijk een Schluter Ditra Heat systeem toegepast - http://www.schlueter-systems.nl/ditra-heat_varianten.aspx

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

thejoker80 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:59:
Vraagje: }Ik heb 2 afgebroken schroeven in mijn tuindeuren zitten, op plekken waar nieuwe schroeven moeten komen. Weet iemand hoe ik deze er uit kan krijgen zonder het hout helemaal te vernaggelen? Of moet ik het hout wel vernaggelen, de schroeven eruit halen en vullen met (2 componenten)-houtvuller?
Ik zou proberen de schroef uit te boren met een metaalboortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Wat @Pelle zegt, probeer de schroeven uit te boren.
Als je het hout tijdens het uitboren vernaggeld, kun je het repareren met houtvuller of grotere (dikkere) nieuwe schroeven indraaien (afhankelijk van hoe erg je het hout hebt vernaggeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

BCC schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:51:
[afbeelding]
[afbeelding]

Douche, bad, toilet, wastafel, afzuiging en vloerverwarming op een houten vloer. Volgens mij de duurste vierkante meters in het huis :)

Aangezien de vrouw per-se een badje wou en ik een regendouche, is dit bad een erg handig compromis.
Dat ziet er erg strak uit. Mooi zo die opstap naar het bad. Enige wat ik van douchen in bad vind is dat je halve badkamer nat wordt, ondanks de douchewandjes. Hoe erg is dat in dit geval?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:32
Vorige winter hebben wij ons net aangekochte huis (1915) bijna volledig gerenoveerd. De keuken staat samen met een bijkeuken, badkamer en toilet in een aanbouw (+/- 1980) met een plat dak. Volgens mij is dat platte dak opgebouwd uit een balkenlaag, beplating en dakbedekking. Nu hebben we in de keuken onder tegen de balkenlaag een nieuw verlaagd plafond gemaakt met regelwerk, stucplaten en stucwerk met daarin inbouwspotjes.

Dit verlaagde plafond is niet geisoleerd, omdat we de opbouw van het platte dak niet precies wisten, en dit hoogstwaarschijnlijk toch over een jaar of 10 vervangen moet worden, en we het dan van buitenaf willen isoleren, daarbij ook de bijkeuken en badkamer in de aanbouw meenemend.

Je voelt 'm nu al aankomen, langs de inbouwspotjes tocht het aardig. Als ik zo'n spotje er uit haal, dan waait het zelfs. Destijds niet bij stilgestaan.

Maargoed, hoe ga ik dit nu oplossen? Een oplossing zou zijn om luchtdichte spotjes te kopen, maar dit heeft niet mijn voorkeur ivm kosten. Een ander idee zou zijn om de boeiboorden los te maken (ik verwacht dat het daarvandaan tocht) en daar gaten te dichten, maar dit zou de -ik denk benodigde- ventilatie onder het platdak teniet doen.

Een ander idee wat ik had is om over de spotjes een soort koepeltje te maken welke de tocht tegen zou houden. Probleem is echter dat het spotjes-gat natuurlijk maar klein is. Toen kwam ik isolatie-afstandhouders tegen (HellermannTyton 148-00098) welke je mijn inziens van onderaf in het gat kunt duwen. Als ik deze dan bekleed, dan zou ik in theorie de tocht kunnen verhelpen. Maar:

- Als ik deze bekleed met folie dan is er de kans dat (kook)vocht condenseert in de afstandhouders bij de 230v spotjes
- De spotjes hebben van die bevestigingsveren, en daarmee kom ik waarschijnlijk niet weg.

Iemand nog een idee of suggestie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:29
Je had beter de kieren kunnen dichtpurren toen de boel open lag denk ik, achteraf is het prutsen om het opgelost te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ik had er persoonlijk niets aan gedaan, Je moet namelijk bij elke manier goed nadenken over de dampopsluiting wat je zelf inderdaad al aangeeft, Het heeft de afgelopen dagen flink gewaaid dus misschien neemt het storende nu wat af?

Ik vermoed ook dat het dak daarboven geïsoleerd is, en daar onder kan het ventileren zodat het kookvocht e.d. weg kan...

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
BCC schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:05:
De toiletpot is de chinese immitatie van de Laufen alessi il bagno. Ik kan de orignele wel aanbevelen, maar de chinese minder :) De douchewand is de simpsons edge - https://www.sanitairwinke...ilver-profiel-helder-glas .

De houten vloer was een typo, is aangepast. De hele zolderverdieping heeft een houten vloer, wat het nogal ingewikkeld maakt om vloertegels en vloerverwarming te plaatsen. Uitendelijk een Schluter Ditra Heat systeem toegepast - http://www.schlueter-systems.nl/ditra-heat_varianten.aspx
Caramba, een bad op een houten verdiepingsvloer? Flinke balken heb je dan :o
Ik durfde het bij mijn houten vloer niet aan

Is inderdaad wel een hele uitdaging om zoiets te bouwen op een houten vloer is mijn ervaring
Ik heb gebruik gemaakt van Wedi vloerplaten (en Magnum vloerverwarming) en Schlüter®-KERDI voor op de wanden, mooi spul :)

Over diezelfde houten verdiepingsvloer gesproken, iemand nog ideeën over hoe je het beste de vloer kan egaliseren?
Door het plaatsen van een HEA balk in het verleden is de vloer boven niet meer vlak

Gewoon een kwestie van schuren? Of met een egaline die op houten vloeren kan, aan de gang?

Ik heb in de bouw al OSB platen over de houten planken gelegd om er een steviger geheel van te maken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

En na een avondje zagen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JyyExBbdzdT1FDIli1oPkEwi/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3ocnTPmkzgW1fTVfFJ0RAsqn/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1qmn5MjdjvCMvOzQEC78uIoD/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jEYZOhaLG4FswanWqLSwleoy/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/edLMJZoKCOxVQE8Wo2XsEXLw/full.jpg

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruuds
Tijdens de verbouwing ben ik geen zichtbare gaten tegengekomen, anders hadden we daar inderdaad wel iets aan gedaan. Sowieso leek overal alles dichtpurren me geen goed idee ivm leefvocht, en hadden we misschien destijds simpelweg toch een damprem moeten aanleggen aangezien het daarboven toch voldoende lijkt te ventileren :)

Alleen een luchtdichte spot zou uiteindelijk dan een werkende oplossing zijn denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puur uit interesse, wat is dat voor stuk gereedschap wat op de balk ligt (met die zwarte vleugels)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 12:35

BLACKfm

o_O

Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:20:
[...]

Puur uit interesse, wat is dat voor stuk gereedschap wat op de balk ligt (met die zwarte vleugels)?
Ik verwacht een soort schaaf (met 2 stelschroefjes om een bepaalde hoek/diepte in te stellen), maar ik ben ook benieuwd.

[ Voor 21% gewijzigd door BLACKfm op 05-01-2018 11:26 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

BLACKfm schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:22:
[...]

Ik verwacht een soort schaaf (met 2 stelschroefjes om een bepaalde hoek/diepte in te stellen), maar ik ben ook benieuwd.
Het betreft een spookschaaf.
Een spookschaaf is een bepaald type schaaf met twee handvatten, aan beide zijden van de beitel. Ze wordt gebruikt om smalle gebogen en ronde oppervlakken te schaven. Bijvoorbeeld om spaken van houten wielen, pijlen en stoelpoten mee rond te schaven.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:20:
[...]
[...]

Dat is een spookschaaf,

Speciaal voor het schaven van ronde voorwerpen.

Komt van oorsprong uit England (vroagah) werden o.a. zo de de houten spaken gevormd, (spaken -> Spoke -> Spokeshave

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:18
Ik weet niet waar de schroeven inzitten, maar in een scharnier, kan je ook een nieuw gat in je scharnier boren.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 20:36

PoweRoy

funky!

Even wat tips nodig. Wil waarschijnlijk later een stopcontact maken op de kopse kant van mijn keukenschiereiland. (Dus 1 kant staat tegen de muur, stopcontact). Nu heb ik al een stopcontact laten plaatsen op plint hoogte op de muur. Nu wil ik hier dus een verlengkabel naar een nieuw te plaatsen stopcontact die ik op de zijkant van een keukenkastje ga inbouwen.

Wat ik van plan was: 3x2.5 stugge kabel daar een stekker + contrastekker monteren en die vast klaar leggen naar het kastje (onder de keuken door). In de toekomst stopcontact boren en inbouw wcd plaatsen voor holle wanden. Voor de wcd ook stugge kabel, met aan 1 kant een stekker voor in de verlengkabel.

Alleen nu mag je eigenlijk geen stekker op een stugge kabel monteren, dacht ik. Ik kon geen 3x 2.5mm^2 snoer vinden in de bouwmarkt. Alleen 1.5mm^2.

En verder als ik de stopcontacten in de wcd plaatsen in t keukeneiland kan ik dit niet doen met soepele kabel.

Iemand ideeën?

[ Voor 4% gewijzigd door PoweRoy op 05-01-2018 12:01 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• loewie1984
Ik kom nog ff het eindresultaat showen, na vorige week:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nWp0D6ghmdC0BjXipzjUcrze/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZVAzkxWsEyjJUa1dzeEx0l4D/full.jpg

Blad is nu aan het uitharden, ben tevens met de verwarming bezig nu op zolder. Dus we gaan het ook nog aangenaam krijgen daar. Volgende week computer shizzle naar boven verhuizen en inrichten en dan hebben we er plezier van.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
Gaaf blad!

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
@loewie1984 ziet er mooi uit. Hoe star is het blad als je druk uitoefent op de hoeken? Enige doorbuiging mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
CappieL schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:19:
@loewie1984 ziet er mooi uit. Hoe star is het blad als je druk uitoefent op de hoeken? Enige doorbuiging mogelijk?
Thanks, het is tamelijk star, maar als je er op gaat zitten ofzo heb je wel een probleem denk ik. Maar een monitor, toetsenbord en zo kun je er altijd op kwijt. Een andere oplossing is natuurlijk een andere layout te gebruiken voor de balken ertussen. Die had ik trouwens een kwartslag moeten draaien in de hoge richting. Nu past er helaas geen brievenbakje of dockingstation of stekkerblok tussen. Dus het is echt alleen maar voor het opbergen van spullen zoals brieven, post, kladblokken.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

PoweRoy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:00:
Even wat tips nodig. Wil waarschijnlijk later een stopcontact maken op de kopse kant van mijn keukenschiereiland. (Dus 1 kant staat tegen de muur, stopcontact). Nu heb ik al een stopcontact laten plaatsen op plint hoogte op de muur. Nu wil ik hier dus een verlengkabel naar een nieuw te plaatsen stopcontact die ik op de zijkant van een keukenkastje ga inbouwen.

Wat ik van plan was: 3x2.5 stugge kabel daar een stekker + contrastekker monteren en die vast klaar leggen naar het kastje (onder de keuken door). In de toekomst stopcontact boren en inbouw wcd plaatsen voor holle wanden. Voor de wcd ook stugge kabel, met aan 1 kant een stekker voor in de verlengkabel.

Alleen nu mag je eigenlijk geen stekker op een stugge kabel monteren, dacht ik. Ik kon geen 3x 2.5mm^2 snoer vinden in de bouwmarkt. Alleen 1.5mm^2.

En verder als ik de stopcontacten in de wcd plaatsen in t keukeneiland kan ik dit niet doen met soepele kabel.

Iemand ideeën?
Kun je hem niet gewoon oplassen in het bestaande stopcontact en een pvc pijpje naar het nieuwe stopcontact brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

FabianGTI schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:56:
[...]

Hij staat in de hoek van het huis, een halve meter uit de kant, dus de balken hoeven niet zo ver te dragen.
Over diezelfde houten verdiepingsvloer gesproken, iemand nog ideeën over hoe je het beste de vloer kan egaliseren?
Door het plaatsen van een HEA balk in het verleden is de vloer boven niet meer vlak

Gewoon een kwestie van schuren? Of met een egaline die op houten vloeren kan, aan de gang?

Ik heb in de bouw al OSB platen over de houten planken gelegd om er een steviger geheel van te maken
Zit er ondanks de OSB platen dan nog zo veel verschil tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:00

Amphiebietje

In de blubber

Er zijn speciale setjes te koop waarmee je afgebroken schroeven er uit kan draaien. Deze bestaan meestal uit een soort boortje dat in het overgebleven deel wordt gedraaid en dan wordt tegelijkertijd de schroef er uit gedraaid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

PaT schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:27:
[...]

Dat ziet er erg strak uit. Mooi zo die opstap naar het bad. Enige wat ik van douchen in bad vind is dat je halve badkamer nat wordt, ondanks de douchewandjes. Hoe erg is dat in dit geval?
Hij werkt heel goed (de douchebak is 80x80). En dat hij geheel weg te klappen is, is ook erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

loewie1984 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:13:
Ik kom nog ff het eindresultaat showen, na vorige week:

[afbeelding]

[afbeelding]

Blad is nu aan het uitharden, ben tevens met de verwarming bezig nu op zolder. Dus we gaan het ook nog aangenaam krijgen daar. Volgende week computer shizzle naar boven verhuizen en inrichten en dan hebben we er plezier van.
Onwijs gaaf blad. Doet mij ideeën geven voor mijn nieuwe computerbureau. Die epoxy laag, is dit heel erg hard ?

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
Hard genoeg als werk oppervlak denk ik, met scherpe voorwerpen ga je er natuurlijk wel doorheen. En na volgende week is het volledig uitgehard en dan weet ik een beetje hoe het er voor staat.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
loewie1984 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:12:
Hard genoeg als werk oppervlak denk ik, met scherpe voorwerpen ga je er natuurlijk wel doorheen. En na volgende week is het volledig uitgehard en dan weet ik een beetje hoe het er voor staat.
Hopelijk geeft de glimmende toplaag geen verstoring wanneer je een muis gebruikt. Dit had ik met mijn glazen tafel wel namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door CappieL op 05-01-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Amphiebietje schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:45:
[...]

Er zijn speciale setjes te koop waarmee je afgebroken schroeven er uit kan draaien. Deze bestaan meestal uit een soort boortje dat in het overgebleven deel wordt gedraaid en dan wordt tegelijkertijd de schroef er uit gedraaid...
Volgens mij werkt dat niet voor afgebroken schroefkoppen, maar alleen voor schroefkoppen die gestript/doorgedraaid zijn. In de meeste gevallen zal de schroef zonder kop te klein zijn om er iets anders in vast te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
BCC schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:45:
[...]

Hij staat in de hoek van het huis, een halve meter uit de kant, dus de balken hoeven niet zo ver te dragen.
Hmm zit wat in, is altijd wel een ding waar goed op gelet moet worden :P
Mijn huis is uit 1907, toen waren de balken nog niet overdreven dik
BCC schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:45:
[...]

Zit er ondanks de OSB platen dan nog zo veel verschil tussen?
Helaas wel, vooral op één punt (bij de trap)
Daar houdt de HEA namelijk op en die is een stuk hoger dan de rest (lijkt wel een centimeter hoger te liggen)

Ik heb wel een Rotex, waarmee ik het kan proberen, en anders heb ik ook nog een elektrische schaaf liggen :P

Verder zitten er natuurlijk wel wat oneffenheden in, maar dat hoort natuurlijk ook een beetje bij het huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Een tijdje geleden postte hier iemand een foto van zn zolderbalken die hij geolied had. Ik wil hetzelfde doen, maar ik kan de post niet terugvinden, want ik wil graag vragen welke olie ik daarvoor moet gebruiken :)

Ik heb een staal van deze gezien - https://www.vtwonen.nl/shop/woood-meubelolie-400-ml-beach en die vond ik erg mooi, maar die is niet meer leverbaar door de fabrikant.

[ Voor 193% gewijzigd door BCC op 05-01-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Laatst online: 07-08 08:58
Netjes hoor! Heb je ook een overall shot van de bouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

rewind. schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:31:
[...]

Netjes hoor! Heb je ook een overall shot van de bouw?
het heeft wel een eigen topic op het woodworking.nl forum, maar hier hou ik de voortgang bij als losse posts...

Ik neem aan dat je mijn album wel kunt bekijken

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 23:29
Als de kop echt is afgebroken, kan je ook proberen een sleufje erin te zagen/slijpen en dan met een platte schroevedraaier eruit draaien. Hopelijk is de schroef nog sterk genoeg om dat wel te kunnen.

Anders ontkom je niet aan een beetje vernielen en daarna repareren/netjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Raymond schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:59:
[...]

Als de kop echt is afgebroken, kan je ook proberen een sleufje erin te zagen/slijpen en dan met een platte schroevedraaier eruit draaien. Hopelijk is de schroef nog sterk genoeg om dat wel te kunnen.

Anders ontkom je niet aan een beetje vernielen en daarna repareren/netjes maken.
helaas ligt het te diep, het wordt toch uitboren en vernielen ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Raymond schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:59:
[...]

Ik zou inderdaad:
1) sleufje inslijpen en met platte schroevendraaier proberen
2) uitboren
3) vernielen en repareren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Jelte,89 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:41:
[...]
het heeft wel een eigen topic op het woodworking.nl forum, maar hier hou ik de voortgang bij als losse posts...

Ik neem aan dat je mijn album wel kunt bekijken
Nope :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BCC schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:31:
Een tijdje geleden postte hier iemand een foto van zn zolderbalken die hij geolied had. Ik wil hetzelfde doen, maar ik kan de post niet terugvinden, want ik wil graag vragen welke olie ik daarvoor moet gebruiken :)

Ik heb een staal van deze gezien - https://www.vtwonen.nl/shop/woood-meubelolie-400-ml-beach en die vond ik erg mooi, maar die is niet meer leverbaar door de fabrikant.
Ik heb de balk van het spant dat net onder het plafond van de 1e verdieping komt, geschuurd en geolied. Met olie van de IKEA. Bedoelt voor keukenbladen enzo. Werkt prima :)

Ik wil de hele binnenkant van het dak ermee doen. Maar dan moet ik het eerst schuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 20:36

PoweRoy

funky!

Timmert schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:26:
[...]

Kun je hem niet gewoon oplassen in het bestaande stopcontact en een pvc pijpje naar het nieuwe stopcontact brengen?
Word wel heel raar omdat hij dan gewoon op de vloer komt te liggen onder de keukenkastjes.

Denk eigenlijk dat ik in het verkeerde topic heb geplaatst. Had misschien beter in het Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1 kunnen zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door PoweRoy op 05-01-2018 14:38 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
thejoker80 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:03:
[...]

helaas ligt het te diep, het wordt toch uitboren en vernielen ben ik bang...
Uitboren en deuveltje in het gat lijmen, klaar.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 23:15

Felyrion

goodgoan!

Goof2000 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:43:

[afbeelding]Heeft iemand nog ideeën waar ik voor een normale prijs eikenhouten meubelpaneel kan vinden in de buurt van Gouda/Rotterdam? Ik kan wel webshops vinden, maar ik zie het graag eerst in het echt.

Lengte 360 cm x 40 cm
Ik zag deze ook nog voorbij komen:
https://massiefwerkblad.nl/werkblad/

Officieel een webshop, maar ze hebben wel een werkplaats en zijn gevestigd in Ridderkerk.

Ze vragen daar voor een eiken blad van bijvoorbeeld 420 x 64 x 2,7 334 euro
Daarnaast kunnen ze op maat zagen.

Geen ervaring trouwens, maar ik zag ze voorbij komen en ze zitten bij je in de buurt. Je kunt ze vast bellen om eens het materiaal te bekijken.

edit:
oh, ik zag ze trouwens hier, misschien kun je nog om ervaringen vragen :P
panomi in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

[ Voor 7% gewijzigd door Felyrion op 05-01-2018 15:23 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 17:59
Stommevragentijd :)
Voor het ophangen van elektrabuizen heb ik een doos van dit soort plugclips (geleverd door de elektriciën-vriend die de stroom komt doen als ik de buizen heb opgehangen :+)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2D7yxQd4EQIkr3hRJi5pvfYN/full.jpg

Nu heb ik wat testgaten geboord, en ik kom er niet helemaal uit wat nou het idee is. In een 5mm gat krijg ik'm met een hamer tot halverwege, een 6mm gat trek ik hem zo uit. Het ding zelf is 6.6mm dik, inclusief de ribbeltjes.
Nu heb ik de leverancier gebeld, en die zei 'het is een plugclip, dus hij moet in een plug'. Klinkt aannemelijk, maar gezien die vriend me die doos gegeven heeft zonder pluggen erbij wil ik het toch even dubbelchecken. Klopt dat? En zo ja: wat voor pluggen moet ik halen?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:00

TommyGun

Stik er maar in!

Lijkt me logisch dat 'ie in een plug moet toch? Het is geen spijkerclip.

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 05-01-2018 15:43 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
TommyGun schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:42:
Lijkt me logisch dat 'ie in een plug moet toch? Het is geen spijkerclip.
Mijn aanname was dat het ding zelf klemvast zou zitten als ik'm in een voorgeboord gat zou slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-08 08:02
De spijker variant lijkt me makkelijker, of zadels, afhankelijk van de exacte plaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:45
Wormaap schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:47:
[...]

Mijn aanname was dat het ding zelf klemvast zou zitten als ik'm in een voorgeboord gat zou slaan.
Ik ken die clips op jouw foto niet. Ik ken wel producten die inderdaad precies werken zoals jij aanneemt. Bijvoorbeeld deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jp6DFRDq6cu39UcFAUz0qDIu/full.jpg

Die klemmen zichzelf vast in een 6mm gat.

Welk merk/type zijn die clips van jou dan? Daar moet toch iets van te vinden zijn?

Ik kan me niet voorstellen in welke plug je iets van 6,6mm dik kunt drukken, dan krijg je gaten van M10-M12 ofzo? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Jelte,89 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:04:
[...]

Ik heb voor jou (en de rest die het interessant vind) even wat posts onder elkaar gezet van de bouw van de schuur.
Je mag bij mij de schuur ook wel komen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Xander schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:51:
[...]

Ik ken die clips op jouw foto niet. Ik ken wel producten die inderdaad precies werken zoals jij aanneemt. Bijvoorbeeld deze:
[afbeelding]

Die klemmen zichzelf vast in een 6mm gat.

Welk merk/type zijn die clips van jou dan? Daar moet toch iets van te vinden zijn?

Ik kan me niet voorstellen in welke plug je iets van 6,6mm dik kunt drukken, dan krijg je gaten van M10-M12 ofzo? :P
Het zijn deze. Ik kon nergens info vinden over pluggen of gaten.
De dikte van de plug waar het dan in zou moeten is inderdaad een reden waarom ik toch nog twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruuds
Wormaap schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:36:
Stommevragentijd :)
Voor het ophangen van elektrabuizen heb ik een doos van dit soort plugclips (geleverd door de elektriciën-vriend die de stroom komt doen als ik de buizen heb opgehangen :+)

[afbeelding]

Nu heb ik wat testgaten geboord, en ik kom er niet helemaal uit wat nou het idee is. In een 5mm gat krijg ik'm met een hamer tot halverwege, een 6mm gat trek ik hem zo uit. Het ding zelf is 6.6mm dik, inclusief de ribbeltjes.
Nu heb ik de leverancier gebeld, en die zei 'het is een plugclip, dus hij moet in een plug'. Klinkt aannemelijk, maar gezien die vriend me die doos gegeven heeft zonder pluggen erbij wil ik het toch even dubbelchecken. Klopt dat? En zo ja: wat voor pluggen moet ik halen?
Deze clips kreeg ik mee bij de warmteservice om flexibele verwarmings/waterleiding vast te zetten. Moest inderdaad ook even zoeken naar de juiste boormaat, maar kunnen zonder pluggen in (in ieder geval) steen gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
pff, morgen ook aan de klus. Nieuwe vaatwasser, koppel net de oude af, kraan zit muurvast en hele zooi zit weggebouwd achter een kast. Denk dat ik de zaag er maar inzet, afdoppen en dan een nieuwe kraan onder de spoelbak in het kastje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
FabianGTI schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:56:
[...]

Is inderdaad wel een hele uitdaging om zoiets te bouwen op een houten vloer is mijn ervaring
Ik heb gebruik gemaakt van Wedi vloerplaten (en Magnum vloerverwarming) en Schlüter®-KERDI voor op de wanden, mooi spul :)

Ik denk dat het een beetje afhangt van het patroon van hoogteverschillen en de hoogte. Schuren is een tering klus.
Kun je niet een emmer Epoxy kopen? Een paar pagina's terug wordt epoxy voor een tafel gebruikt, klik maar eens op het gebruikte product voor de producteigenschappen.
Epoxy is helaas niet heel goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik wil onze zoldervloer isoleren. Dat is een houten planken vloer met daaronder houten draagbalken. Daartussen kan ik prima glaswol van 160mm dik stoppen maar dit leunt dan wel op het regelwerk van het plafond op de 1e verdieping. Aan dit regelwerk zitten gipsplaten plafond geschroefd. Het regelwerk bestaat uit latten met een afstand van 30 of 40cm onderling.

Gaat het extra gewicht van het glaswol problemen geven of is dat te verwaarlozen? De Gamma website geeft 6KG per 3m2 glaswol aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Is verwaarloosbaar. Daarnaast, je hebt het over een zoldervloer... 2kg/m2 extra belasting op een vloer die gemaakt is om flinke bakken zooi op te zetten... ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
_JGC_ schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 09:49:
Is verwaarloosbaar. Daarnaast, je hebt het over een zoldervloer... 2kg/m2 extra belasting op een vloer die gemaakt is om flinke bakken zooi op te zetten... ik zie het probleem niet.
Ik bedoel dat ik het glaswol onder de houten planken ga plaatsen, dus echt tussen de dikke houten balken. Daardoor rust het glaswol op het regelwerk. Daar bovenop komen dan de houten planken weer terug te liggen en die rusten inderdaad op de dikke houten balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:53

breinonline

Are you afraid to be known?

Als het goed is, is de hart op hart afstand van de balken gelijk aan de breedte van de steenwol. In feite klem je die dan ertussen en leunt deze nauwelijks op het regelwerk. Desondanks denk ik dat het regelwerk het prima aan kan.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.