[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.001.775 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 12:44
anders past de vlizotrap niet denk ik zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59

Reinier

\o/

Precies. In m'n ontwerp zou ik nog meer ruimte hebben en zou die balk (staartbalk :) ) gewoon met raveeldragers vast zitten. Nu past dat niet en heb ik hem gewoon met een extra latje vastgeschroeftd. Sparing moest 700mm zijn en was 790 (zo kwam uit uit omdat ik zowel links als rechts met balken ben begonnen en een hartafstand van 610 mm heb aangehouden. Had misschien handiger gekund).
Anyways er zit een stukje vloerdeel van de oude vliering tussen want die is precies de 20 mm die ik nodig had :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 10:20
Reinier schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:40:
Precies. In m'n ontwerp zou ik nog meer ruimte hebben en zou die balk (staartbalk :) ) gewoon met raveeldragers vast zitten. Nu past dat niet en heb ik hem gewoon met een extra latje vastgeschroeftd. Sparing moest 700mm zijn en was 790 (zo kwam uit uit omdat ik zowel links als rechts met balken ben begonnen en een hartafstand van 610 mm heb aangehouden. Had misschien handiger gekund).
Anyways er zit een stukje vloerdeel van de oude vliering tussen want die is precies de 20 mm die ik nodig had :)
Ziet er prima uit. Dus nu de platen Underlayment naar boven tillen nu de ruimte er daar voor is en je kan er op staan. Heb je btw al een vlizotrap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

tijlemanz schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:05:
[...]

Ziet er prima uit. Dus nu de platen Underlayment naar boven tillen nu de ruimte er daar voor is en je kan er op staan. Heb je btw al een vlizotrap?
Klopt ja! Ik heb plaatjes van 2400 x 600 gekozen (die smalle) omdat ik ze anders niet naar boven krijg. Er ligt er al eentje om de raveling uit te lijnen :)
Ik heb de trap al een maand staan (die werd bezorgd een uur nadat we de sleutels van het huis hadden). Een Fakro LMK 70 x 130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 10:20
Reinier schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:58:
[...]

Klopt ja! Ik heb plaatjes van 2400 x 600 gekozen (die smalle) omdat ik ze anders niet naar boven krijg. Er ligt er al eentje om de raveling uit te lijnen :)
Ik heb de trap al een maand staan (die werd bezorgd een uur nadat we de sleutels van het huis hadden). Een Fakro LMK 70 x 130.
Zelfde hier, heb me een ongeluk gezocht naar een vlizotrap met gasdrukveren, maar nergens meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:17
Paar gasdrukveren van de autosloop? Van een stevige auto, niet een panda.
Kost weinig.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Milmoor schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:52:
[...]

Bedankt voor het meedenken, dit zou op zich goed werken, maar dit zou toch makkelijker moeten kunnen.

De oorspronkelijke vraag: Iemand een goed idee hoe je de U-profielen van Ytong blokken netjes weggewerkt? Eindresultaat van zo'n profiel bovenaan het plafond is een plastic rand van twee centimeter waar je zo ongeveer niets mee kan. De muur werkt nog, en op plastic houdt weinig. We willen in een van de kamers muur en plafond een kleurtje geven. Ik heb al wat gekeken naar sierlijsten, maar die worden al snel overdreven groot. Ik zoek bijv. een soort dunne holle plint, overschilderbaar, maar dan voor dan het plafond.

Wat zoekwerk later is een MDF plint of lat te groot en zwaar. Ik hoop dit makkelijker op te lossen. Deze tape lijkt overkill, maar wel werkbaar: http://tapes-shop.nl/3m-extreme-sealing-tape.html.
"De 3M™ 4412N Extreme Sealing Tape is een nieuwe manier van afdichten. De sealing tape heeft een erg zachte en kleverige
acrylaat lijmlaag, die erg geschikt is voor het afdichten van naden. De tape is en blijft zacht en flexibel, waardoor het zich
makkelijk vormt naar contouren, randen, popnagels, schroeven etc. Deze eigenschappen zorgen er daarnaast voor dat trillingen
en het uitzetten van materialen goed opgevangen kunnen worden.

Pluspunten:
Overschilderbaar
Zeer vormbaar
Toepassingen:
Afdichten van naden
Repareren van lekkende kitafdichtingen"
En gewoon van die sierlijsten voor aan het plafond? http://www.hornbach.nl/sh...271/artikeloverzicht.html

Die zijn van schuim en wegen niks. Je kunt ze er zo tegenaan plakken met kit en dan mag het erachter best wat werken. Met de juiste kit is dat echt een kwestie van 1x er tegenaan drukken en het blijft al hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:15
[...]

Bedankt voor het meedenken, dit zou op zich goed werken, maar dit zou toch makkelijker moeten kunnen.

De oorspronkelijke vraag: Iemand een goed idee hoe je de U-profielen van Ytong blokken netjes weggewerkt? Eindresultaat van zo'n profiel bovenaan het plafond is een plastic rand van twee centimeter waar je zo ongeveer niets mee kan. De muur werkt nog, en op plastic houdt weinig. We willen in een van de kamers muur en plafond een kleurtje geven. Ik heb al wat gekeken naar sierlijsten, maar die worden al snel overdreven groot. Ik zoek bijv. een soort dunne holle plint, overschilderbaar, maar dan voor dan het plafond.

Wat zoekwerk later is een MDF plint of lat te groot en zwaar. Ik hoop dit makkelijker op te lossen. Deze tape lijkt overkill, maar wel werkbaar: http://tapes-shop.nl/3m-extreme-sealing-tape.html.
"De 3M™ 4412N Extreme Sealing Tape is een nieuwe manier van afdichten. De sealing tape heeft een erg zachte en kleverige
acrylaat lijmlaag, die erg geschikt is voor het afdichten van naden. De tape is en blijft zacht en flexibel, waardoor het zich
makkelijk vormt naar contouren, randen, popnagels, schroeven etc. Deze eigenschappen zorgen er daarnaast voor dat trillingen
en het uitzetten van materialen goed opgevangen kunnen worden.

Pluspunten:
Overschilderbaar
Zeer vormbaar
Toepassingen:
Afdichten van naden
Repareren van lekkende kitafdichtingen"
Noem eens wat maten of wat je wilt want een aftimmerlatje moet toch niet zo moeilijk zijn?
Standaard is natuurlijk het makkelijkst (en goedkoopst) maar anders naar de timmerfabriek/houthandel en een aantal laten maken?
Of een glaslat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 16:21
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:48:

[...]

Ik begrijp je oplossing deels, maar het laminaat vervangen ga ik niet doen haha. Beide punten kunnen niet in dezelfde kamer zitten als er een verdiepingsvloer tussenzit?
Wat ik bedoel is het dat het wel zo fijn is dat je boven niet door een muur heen hoeft om van de centraaldoos naar je lichtpunt te kunnen frezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

[...]

Kun je er een dun laagje F&F overheen smeren? Zou dat houden op kunststof als je dat eerst met primer/voorstrijk behandelt?
Je gaat de Ytong-blokken direct overschilderen zonder stuken, glasvliesbehang, o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Stoffel schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:51:
[...]

En gewoon van die sierlijsten voor aan het plafond? http://www.hornbach.nl/sh...271/artikeloverzicht.html

Die zijn van schuim en wegen niks. Je kunt ze er zo tegenaan plakken met kit en dan mag het erachter best wat werken. Met de juiste kit is dat echt een kwestie van 1x er tegenaan drukken en het blijft al hangen.
Sierlijsten zijn imo een mooie en simpele oplossing. Zou dan niet naar de hornbach oid gaan, maar naar de "profi" winkel. De "goede" sierlijsten zijn daar een stuk goedkoper dan de bouwmarkt varianten. Heb zelf ORAC lijsten gekocht voor ongeveer 3 euro / stuk (ca. 2,5m) ipv 13 euro bij de bouwmarkt.

PS. de mijne gekocht bij Simonis verf.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Bouwmarkten zijn sowieso veel te duur :')

Ze geven niet voor niets bijna iedere week 20 tot 25% korting op hun assortiment. Sorry hoor, maar dan ben je gewoon standaard 20-25% te duur. Alleen diegene die de blaadjes niet meenemen (en dat zijn er nogal wat) nemen ze te grazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Je kan gewoon met je smartphone de coupon opzoeken op hun site en laten scannen.
Gezien de meeste DHZ ketens ook alle coupons van andere innemen heb je dus altijd een goede coupon bij je.
Dat blaadje heb je niet nodig, even deze bookmarken.

[ Voor 15% gewijzigd door Teijgetje op 14-12-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
blaadje of digi coupon, dat spul blijft (in de meeste gevallen) te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Reinier schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:24:
[...]

Kun je er een dun laagje F&F overheen smeren? Zou dat houden op kunststof als je dat eerst met primer/voorstrijk behandelt?
Je gaat de Ytong-blokken direct overschilderen zonder stuken, glasvliesbehang, o.i.d.?
Vandaag met de schilder overlegd: hij doet er een primer overheen zodat het gesaused kan worden. Wel kans op scheuren wegens werken, dus bewust niet te strak afwerken. We hadden elkaar eerst verkeerd begrepen. Dit is voor iedereen makkelijker.
Roeligan schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:54:
[...]

Sierlijsten zijn imo een mooie en simpele oplossing. Zou dan niet naar de hornbach oid gaan, maar naar de "profi" winkel. De "goede" sierlijsten zijn daar een stuk goedkoper dan de bouwmarkt varianten. Heb zelf ORAC lijsten gekocht voor ongeveer 3 euro / stuk (ca. 2,5m) ipv 13 euro bij de bouwmarkt.

PS. de mijne gekocht bij Simonis verf.
We hebben een nieuwbouwhuis zonder schuine randen en dan vallen de meeste sierlijsten af. Goede tips voor de prijs.
Potato42 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:32:
[...]

Noem eens wat maten of wat je wilt want een aftimmerlatje moet toch niet zo moeilijk zijn?
Standaard is natuurlijk het makkelijkst (en goedkoopst) maar anders naar de timmerfabriek/houthandel en een aantal laten maken?
Of een glaslat?
Uiteindelijk denk ik dat ik voor het aftimmerlatje gekozen zou hebben, als het niet al opgelost zou zijn met de primer.

[ Voor 56% gewijzigd door Milmoor op 14-12-2016 19:30 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
Potato42 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:38:
blaadje of digi coupon, dat spul blijft (in de meeste gevallen) te duur.
Dat ligt aan jezelf. ;)
Je moet het ook even uitzoeken en in principe zijn alle bouwmarkten vrij concurrerend qua prijs, een vloer met 20-25% korting kan dan aardig schelen met de rest.
Of gereedschap.
Om even te vergelijken uit de huidige folder, Gamma aanbieding vs de rest. ;) (al krijg je bij de karwei ook 20% keuzekorting nu, maar dus toch duurder )
Of neem de gratis derde accu bij Bosch proffesional momenteel......(gamma)

Het is dus wat je zoekt of het goedkoper is, met de reclamefolderapp, op alle platformen.
Als je intoets wat je zoekt (op de site) krijg je alle aanbiedingen daarover en weet je het voordat je een winkel instapt. ;)

edit; link gamma gewijzigd Makita is daar nu 179. Alle Makita en Metabo heeft 25% korting.

[ Voor 15% gewijzigd door Teijgetje op 15-12-2016 03:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
www.voordeelmuis.nl is ook handig om te kijken waar product X in de aanbieding is.

De korting van Gamma/Karwei/Praxis is trouwens vaak een beetje een wassen neus, die 'kortingsprijs' ligt het vaak het hele jaar door al voor bij Hornbach in de schappen. Moet je er alleen wel eentje in de buurt hebben ;)

Maar zaken als elektromateriaal o.i.d. kun je sowieso beter via internet bestellen. Als je ziet wat bijv. een Busch-Jaeger inbouwstopcontact bij Gamma kost en bij een webshop als www.sandervunderink.nl, dan sla je ook steil achterover ;)

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 14-12-2016 20:50 ]

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ThinkPadd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:48:
www.voordeelmuis.nl is ook handig om te kijken waar product X in de aanbieding is.

De korting van Gamma/Karwei/Praxis is trouwens vaak een beetje een wassen neus, die 'kortingsprijs' ligt het vaak het hele jaar door al voor bij Hornbach in de schappen. Moet je er alleen wel eentje in de buurt hebben ;)

Maar zaken als elektromateriaal o.i.d. kun je sowieso beter via internet bestellen. Als je ziet wat bijv. een Busch-Jaeger inbouwstopcontact bij Gamma kost en bij een webshop als www.sandervunderink.nl, dan sla je ook steil achterover ;)
Zoiezo zijn prijzen absurd ..voor meubels maken ben je goedkoper af bij de ikea

Overgens met hornbach moet je wel goed opletten voor kwaliteit, goedkope zooi zooi is duurkoop. (bedoel de kant en klare zooi) de bouw materialen zijn ook dubieus gezien dat je er wijs aan doet zelf een selectie te maken wegens defecten.

maar goed dit is me opgevallen ;) ..

Tja vanalles

Verwijderd

Misschien een simpele vraag maar ik zit met de volgende uitdaging.

Ik zou graag een coax aansluiting op mijn slaapkamer willen realiseren.
Op dit moment zit de centrale coax doos in de meterkast bij de voordeur.
Mijn slaapkamer zit aan de achterkant van het huis.

Ik heb geen loze leidingen naar de slaapkamer, en heb maar 2 stopcontacten die al "vol" zitten met stroomdraden..

Hoe kan ik zonder al teveel breekwerk toch de tv-kabel naar boven krijgen?

Enige optie die ik zie is gewoon over de muren/plafond door het trapgat naar boven geleiden, maar wil eigenlijk geen kabels in het zicht hebben in de gang/trapgat.

• ThinkPad
Hoe zitten je leidingen van je radiator daar? Kun je hem daar niet langs naar beneden laten lopen op de één of andere manier?

Verwijderd

Ik heb geen radiatoren, ik heb warme lucht roosters in het plafond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:40

vhal

ಠ_ಠ

ThinkPadd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:48:

en via amazon.de is het nog goedkoper :P

Strava

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:11

Qon

vhal schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:02:
[...]

en via amazon.de is het nog goedkoper :P
Heb vorige week mijn spullen bij installatiewereld besteld.
Nog net iets goedkoper dan bij die NL site, vooral ook erg goed ingedeeld vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Bovengenoemde webshops zijn ook weer niet altijd goedkoper dan bijvoorbeeld een praxis. Neem bijvoorbeeld een trekveer 20m

27,78
https://www.sandervunderink.nl/trekveer-5-2mm-20mtr.html

24,99 / 18,74
https://www.praxis.nl/ger...-spiraal-20-meter/2702572

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59

BCC

www.voordeelmuis.nl werkt niet zo goed voor sanitair. Alles wat ik er net gezocht heb was goedkoper op warmteservice.nl

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Zo, de koopovereenkomst zou een dezer dagen binnen moeten zijn en dan kunnen we in februari aan de gang. Ik heb van mijn aannemer een kostenraming van €39k en dat is wmb wat ruim. Nou hadden we al afgesproken dat we veel zelf gingen doen, net zoals in 2013, dus hoe meer we zelf doen en die prijs omlaag krijgen, des te meer on-topic het wordt.

Ik heb nu al zin om aan de slag te gaan. Maar eerst ff kerst, wat inpakken en nog even op wintersport. En dan er vol tegenaan.

Korte samenvatting:
Houten vloer (woonkamer) verwijderen
Betonvloer (hal en keuken)verwijderen
Zandbed, isolatie en nieuwe betonvloer met vvw
Muur tussen wk en keuken weg
Nieuwe doorgang van hal naar wk
Deur tussen hal en keuken dicht
Nieuwe keuken
Trap renoveren
Nieuwe CV en l/w warmtepomp
Elektra renoveren
Plat dak geheel vernieuwen en isoleren
Plafonds boven (brandveilig) vernieuwen
Inbouwkasten uitbreken en nieuwe schuifdeuren maken
8* 275Wp zonnepanelen op het dak
Schuurtje afbreken
Nieuwe schuur en schutting

En dan wil Mrs. dreamscape nog een zitkuil gaan graven in de achtertuin ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
freestyler2 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 09:47:
Bovengenoemde webshops zijn ook weer niet altijd goedkoper dan bijvoorbeeld een praxis. Neem bijvoorbeeld een trekveer 20m
27,78
https://www.sandervunderink.nl/trekveer-5-2mm-20mtr.html
24,99 / 18,74
https://www.praxis.nl/ger...-spiraal-20-meter/2702572
Dat is niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk.

Die van sandervunderink.nl is een Wymefa trekveer, wat installateurs bijvoorbeeld ook gebruiken.
Wymefa is een Nederlands bedrijf wat eigenlijk niets anders maakt dan buig en trekveren.

Die van Praxis is van Kopp, een merknaam wat op heel veel elektrameuk bij Praxis staat https://www.praxis.nl/search?text=kopp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:14
Iemand hier toevallig ervaring met het opnieuw bestraten van een achtertuin?

Wij willen graag onze achtertuin opnieuw laten bestraten met 100x100 tegel (35 euro, m2).
Onze tuin is totaal 40 m2.

Dus ouwe tegels eruit, afstorten, paar kuub zand erin, opnieuw bestraten.

Nu heb ik verschillende offertes uitstaan, alleen de prijzen van die we binnen krijgen zijn ruim verschillend.
Laagste is 2300 euro en vanmiddag heb ik de hoogste binnen gehad van 4400 euro 8)7

Wat is nu een schappelijke prijs voor 40 m2? Want met zoveel verschillende prijzen kom ik er zelf niet echt uit...... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
Ouwe tegels eruit halen en naar de stort brengen kun je ook zelf doen als je 2 linkerhanden hebt (niet dat je dat zou hebben natuurlijk :P )
Dat scheelt alweer geld natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door bluemoon23 op 17-12-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

DeadKnight schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 20:08:

Wij willen graag onze achtertuin opnieuw laten bestraten met 100x100 tegel (35 euro, m2).

Nu heb ik verschillende offertes uitstaan, alleen de prijzen van die we binnen krijgen zijn ruim verschillend.
Laagste is 2300 euro en vanmiddag heb ik de hoogste binnen gehad van 4400 euro 8)7

Wat is nu een schappelijke prijs voor 40 m2? Want met zoveel verschillende prijzen kom ik er zelf niet echt uit...... ;(
Grootste kostenpost is inderdaad waarschijnlijk het weghalen van de oude tegels, afgraven van oude grond en afvoeren van het hele spul. Jij mag dat voor bijna gratiesch bij het milieupark, als je tuinboer met zijn aanhanger komt mag die grof aftikken.

Ik was vorig jaar voor +\- 90m2 ongeveer €4700 kwijt, incl alle materialen. 60m2 60x60x6 betontegels op een bepaalde manier gelegd, stoeprandjes, scherpe zand, nieuwe grond, graszoden, nieuwe schutting (8m).

Zelf alles afgegraven en tuin schoon en geëgaliseerd opgeleverd. Ok ok de grondcontainer koste me €300,- en ik ben echt wel een paar keer met aanhangers richting het milieupark geweest om tegels, groenafval, etc af te voeren. Maar als ik niks zelf had gedaan en tegen hem had gezegd "maak maar alles", had het me bijna €2000 meer gekost.

Denk dat je met die € 2300 best tevreden mag zijn, maar dat is zonder meer info over materialen, staat van de tuin en of je zelf iets gaat doen alsnog een schot in het donker.

Met alleen 40 tegels + 15% snijverlies zit je al aan €1600, en dan is er nog niks gebeurd.
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:38:
Misschien een simpele vraag maar ik zit met de volgende uitdaging.

Ik zou graag een coax aansluiting op mijn slaapkamer willen realiseren.
Op dit moment zit de centrale coax doos in de meterkast bij de voordeur.
Mijn slaapkamer zit aan de achterkant van het huis.

Ik heb geen loze leidingen naar de slaapkamer, en heb maar 2 stopcontacten die al "vol" zitten met stroomdraden..

Hoe kan ik zonder al teveel breekwerk toch de tv-kabel naar boven krijgen?

Enige optie die ik zie is gewoon over de muren/plafond door het trapgat naar boven geleiden, maar wil eigenlijk geen kabels in het zicht hebben in de gang/trapgat.
Heb je geen loze leiding naar de zolder of een centrale koker waar de leidingen vanuit de kruipruimte naar boven gaan? Wellicht kun je vanaf de zolder naar beneden werken i.p.v. vanuit de meterkast rechtstreeks naar de slaapkamer.

[ Voor 28% gewijzigd door max op 17-12-2016 22:27 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Je kunt de tegels ook op Marktplaats zetten. Gratis af te halen mits ze het zelf verwijderen.
Wie weet komt er nog wat volk op af en hoef je er zelf niet/minder mee te gaan slepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Anhydrietvloer over de vloerverwarming ben ik ondertussen nadat die goed is gedroogd wel tevreden over, geen scheuren en hele benedenverdieping 1 geheel dus geen drempels of zo nodig.

Ben nu met het stuccen bezig een vraag mij af wat ik met het plafond zal doen. Zit nu structuurverf op en er zitten veel oneffenheden in en gaatjes. Mijn plafond bestaat uit prefab betonplaten dus er zitten van die kieren in:

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/6pgjnsg43/20161218_153556.jpg

Kan ik die kieren volstuccen met roodband zodat het hele plafond vlak is (grote oneffenheden wegschuren) en dan iemand langs laten komen om het geheel te spacken? Of zou ik scheuren krijgen bij die kieren waar de betonplaten in elkaar overgaan?

Moet ik een laagje (acryl)kit doen in de kieren voordat we stuccen om scheurinitiatie te voorkomen of maakt dat niks uit? De kieren zijn V groeven van circa 1.5 - 2 cm diep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:56
^^ interessante vraag, ben ik ook wel benieuwd naar. Zou op den duur ook gewoon een vlak en strak plafond willen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

warcow schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:41:
Anhydrietvloer over de vloerverwarming ben ik ondertussen nadat die goed is gedroogd wel tevreden over, geen scheuren en hele benedenverdieping 1 geheel dus geen drempels of zo nodig.

Ben nu met het stuccen bezig een vraag mij af wat ik met het plafond zal doen. Zit nu structuurverf op en er zitten veel oneffenheden in en gaatjes. Mijn plafond bestaat uit prefab betonplaten dus er zitten van die kieren in:

[afbeelding]

Kan ik die kieren volstuccen met roodband zodat het hele plafond vlak is (grote oneffenheden wegschuren) en dan iemand langs laten komen om het geheel te spacken? Of zou ik scheuren krijgen bij die kieren waar de betonplaten in elkaar overgaan?

Moet ik een laagje (acryl)kit doen in de kieren voordat we stuccen om scheurinitiatie te voorkomen of maakt dat niks uit? De kieren zijn V groeven van circa 1.5 - 2 cm diep.
Hoe oud is het huis?

Als het nieuwbouw is, bespaar je de moeite dat gaat scheuren. Als het al een paar jaar staat kun je dat gerust dicht stucen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja het appartement hier is een jaar of 8 nu, en vorig jaar alles laten stucen en nu zitten de scheuren er alweer in hoor. Dus dat zegt ook niet alles. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
max schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:30:
[...]

Hoe oud is het huis?

Als het nieuwbouw is, bespaar je de moeite dat gaat scheuren. Als het al een paar jaar staat kun je dat gerust dicht stucen.
Ding van mij komt van rond 1975 of zo. Wel hoogkerk/groningen dus wanneer de overheid besluit alles maar leeg te pompen en ons daarbij grote FU geeft kan ik waarschijnlijk wel wat scheuren verwachten..

Heeft dat kitten en/of een klein bewapeningsbandje nog zin of kan ik het direct stuccen?

[ Voor 31% gewijzigd door warcow op 18-12-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59

BCC

Het zit er in omdat je prefab platen moeten kunnen werken. Of kitten/bewapeningsbandjes gaan werken hangt dus helemaal af van de werking van de platen. Stuc en spackwerk zijn tegenwoordig wel veel flexibeler dan vroeger, dus je kan het uiteraard proberen. Of glad stucen - http://www.stucadoor-feitjes.nl/stucen/nieuwbouw/

[ Voor 39% gewijzigd door BCC op 18-12-2016 20:29 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 13:34
BrammeS schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:39:
Ben momenteel een behoorlijke verbouwing aan het doen, ik ben nu thuis bezig met de keuken.

Afgelopen zaterdag een begin gemaakt met een koof/verlaging boven het kookeiland. Hierin komen spotjes en komt mijn afzuigkap te hangen. Rondom wil ik later nog led verlichting gaan maken.

[afbeelding]

Let wel dit is nog verre van af. Het geheel wordt nog met gips bekleed en daarna wordt alles strak gestuct.
Even een progress update, inmiddels al een heel stuk opgeschoten:

Koof-1

Koof-2

Koof-3

Stukadoor is nog niet klaar, de laatste detail afwerking moet nog gedaan worden en daarna wordt het plafond gespoten(Geen spackwerk).

Daarna gaan we de wanden sausen en kan ik de keuken gaan plaatsen.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:35
Leuk klusje afgelopen weekend.

Ik kwam er bij toeval achter dat ons bed op instorten stond. Bed is 160 breed + omlijsting. De lattenbodems rusten op de 4 hoeken en op 2 dwarsliggers op ± 30cm van het hoofd- en voeteneind. Die dwarsliggers hebben halverwege een extra kunststof steunpoot.
Het idee is dus dat de lattenbodems precies rusten boven die steunpoten, maar die lattenbodems kunnen door de 2x 10cm extra speling dus wat verschuiven. Wat bleek dus: ze zaten dus net een paar cm langs de steunpoot, wat erin resulteerde dat de 22mm dikke MDF dwarsligger niet meer bepaald recht was te noemen. Een S-vorm doet meer recht als omschrijving. Met bijbehorende scheurtjes aan de oppervlakte :X

Waarschijnlijk iets wat langzaam in de loop der jaren is ontstaan zonder dat we het doorhadden, maar als ik het hout zo zag was er niet heel veel meer nodig om er doorheen te zakken. Er ligt op de lattenbodems altijd een matrasbeschermer, dus zelfs als we het matras omdraaien zien we de bodems nog niet echt, laat staan de dwarsliggers.

Nu dus maar 2 nieuwe dwarsliggers gemaakt van hardhout, en die voorzien van kleine stoelhoeken om de lattenbodems op hun plaats te houden. Die liggen nu gegarandeerd boven de steunpoten, dus dit gaat niet snel meer instorten. :)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:46
Zo, vanochtend aan de slag geweest om de cv-leidingen te isoleren. Kwam er na een bezoekje aan de kruipruimte achter dat er een aangenaam temperatuurtje heerste, beetje zonde. Uiteindelijk tot aan de verdeler van de vloerverwarming alle leidingen geïsoleerd. Nu viel mij daar op dat de aftapper die op de verdeler van de vloerverwarming zit een heel klein beetje lekt, 1 x in de 5 min valt er een druppel uit. Heb geprobeerd om hem verder dicht te draaien, maar dat ging niet. Open wel, waarna er wat CV-water uit kwam. Vervolgens weer stevig dicht gedraaid, maar wederom komen er druppels uit. Hoe zou ik dit goed kunnen afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:14
max schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 22:18:
[...]

Grootste kostenpost is inderdaad waarschijnlijk het weghalen van de oude tegels, afgraven van oude grond en afvoeren van het hele spul. Jij mag dat voor bijna gratiesch bij het milieupark, als je tuinboer met zijn aanhanger komt mag die grof aftikken.

Ik was vorig jaar voor +\- 90m2 ongeveer €4700 kwijt, incl alle materialen. 60m2 60x60x6 betontegels op een bepaalde manier gelegd, stoeprandjes, scherpe zand, nieuwe grond, graszoden, nieuwe schutting (8m).

Zelf alles afgegraven en tuin schoon en geëgaliseerd opgeleverd. Ok ok de grondcontainer koste me €300,- en ik ben echt wel een paar keer met aanhangers richting het milieupark geweest om tegels, groenafval, etc af te voeren. Maar als ik niks zelf had gedaan en tegen hem had gezegd "maak maar alles", had het me bijna €2000 meer gekost.

Denk dat je met die € 2300 best tevreden mag zijn, maar dat is zonder meer info over materialen, staat van de tuin en of je zelf iets gaat doen alsnog een schot in het donker.

Met alleen 40 tegels + 15% snijverlies zit je al aan €1600, en dan is er nog niks gebeurd.
Hier zat ik dus nu zelf ook aan te denken om het grootste gedeelte zelf te doen, tegels en grond af voeren.
Dat zal dus wel al een gedeelte geld schelen, maarja 4400 euro schrok ik wel van.

Bedankt in elk geval voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

DeadKnight schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 20:08:

net mijn tuin 20cm verhoogd en ik had rotspartij,vijver, 2 terrassen en ... etc

Je kan ook de oude tegels kapot slaan + antiwortel doek (eromheen) de grond in graven en als grindkoffer laten dienen. Hierdoor zal het water sneller wegzakken .. zoek eens op infiltratie(kratten) ter vergelijking.
Niet alleen heb je er plezier van bij regenval ,,, als je gemeente verplicht stelt hemelwater op te vangen kan je "aantonen" dat je dit al gedaan hebt. ipv een lelijke regenton in je tuin te plaatsen. Maar goed zo heb je meer nut voor grindkoffer/infiltratie

Grond kan vrij prijzig zijn, dus alvast aanbieden op marktplaats is handig.
Bij ons loop je de kans op "vervuild" grond en dan moet je het duur laten testen.. gelukkig moest ik verhogen :) zand laten komen varieert ook nog van 10,- tot 50 per kuub en vergeet niet de volume x 1,1 (10% extra voor de inklinking denk ik)
ik heb 150 kruiwagens met 3 man in 8 uur tijd naar binnen gerauwst waarvan 1 man het verdeelde en aantrilde
Mijn tuin = 7m x 11m en dus 20cm (voor) en achter 40cm) verzakt geschat in het begin 6 tot 9k uiteindelijke kosten 1600,- waarvan 1000 zit in een 10cm laag piepschuim voor de gehele oppervlakte ,, de hulp heeft ook wel wat kratten bier en BBQ vlees gekost ... :) maar goed de besparing is enorm.

Als jij tegels/zand bij de tuin kan laten plaatsen klaar voor verwerking .. kan je misschien voor veel minder doen :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:48

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Niek_ schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:34:
Zo, vanochtend aan de slag geweest om de cv-leidingen te isoleren. Kwam er na een bezoekje aan de kruipruimte achter dat er een aangenaam temperatuurtje heerste, beetje zonde. Uiteindelijk tot aan de verdeler van de vloerverwarming alle leidingen geïsoleerd. Nu viel mij daar op dat de aftapper die op de verdeler van de vloerverwarming zit een heel klein beetje lekt, 1 x in de 5 min valt er een druppel uit. Heb geprobeerd om hem verder dicht te draaien, maar dat ging niet. Open wel, waarna er wat CV-water uit kwam. Vervolgens weer stevig dicht gedraaid, maar wederom komen er druppels uit. Hoe zou ik dit goed kunnen afsluiten?
Dopje erop draaien?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/6vdmko7x9/20161220_175113.jpg

Ben met de wc bezig en wil hett aansluiten op die mooie grijze afvoerbuis die je op de afbeelding ziet. Wat voor mof of zo kan ik daarvoor gebruiken? Die 2 zwarte buisjes in beeld zaten bij de wc maar geen idee hoe ik die moet gebruiken. Handleiding is wat beperkt geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 12:05
Linker pijp met rubber komt tussen toilet en de bocht die aan het frame vast zit. Het korte stukje rechts is om in/om een bestaande pijp te lijmen als ik het mij goed herinner. Heb je de bocht bij het frame los in die pijp in de grond gestoken of zit daar nog een rubber in?

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Dat zit er nu los in, zal nog iets van een mof omheen moeten lijkt mij. (Dat was de vraag vooral, heb nog niet verder gekeken dan dat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 13:41
warcow schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 22:25:
Dat zit er nu los in, zal nog iets van een mof omheen moeten lijkt mij. (Dat was de vraag vooral, heb nog niet verder gekeken dan dat.)
Waarschijnlijk is die grijze (pvc) 110? Dan zal die linker van de 2 die je op de grond hebt staan een mof 110-90 zijn. Die druk je in de buis, buis die je nu aan het frame hebt zitten erin en dan zouden je drolletjes veilig weg moeten spoelen.

Edit: die andere doe je bij het afmonteren aan de achterkant van het toilet (dat rubber past om die buis, aan de andere kan van waar je hem nu hebt liggen), en dan gaat de buis in het rubber dat bij het frame is. Hetzelfde geldt voor je spoelbuis (die kleinere, die je ook zou moeten hebben).

[ Voor 23% gewijzigd door Runner15 op 20-12-2016 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

warcow schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:56:
[afbeelding]

Ben met de wc bezig en wil hett aansluiten op die mooie grijze afvoerbuis die je op de afbeelding ziet. Wat voor mof of zo kan ik daarvoor gebruiken? Die 2 zwarte buisjes in beeld zaten bij de wc maar geen idee hoe ik die moet gebruiken. Handleiding is wat beperkt geloof ik.
Het rechter deel op de foto heb je nodig.

In principe wordt er vanuit gegaan dat er een 110mm buis met manchet (zo een) boven de vloer uitsteekt. Hier druk je vervolgens het overgangsstuk 110->90 (rechter deel op de foto) in. In het overgangsstuk wordt weer de bocht gestoken (die je nu los in de 110 mm buis hebt).

In jouw geval is er geen 110mm manchet wat boven de vloer uitsteekt. Meest praktisch: dan pak je een reparatiemof 110mm die je in je PVC buis lijmt. Vervolgens schuur je je overgangsstuk 110->90 (rechter deel op de foto) even op. Daarna goed ontvetten en met Tec7 in je reparatiemof steken.

Even wachten en dan kun je daarna je bocht in je overgangsstuk zetten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Exigence op 20-12-2016 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Dat is duidelijk, bedankt. :)

Kan ik daar deze week mee verder en dan de boel aftimmefen. Direct water en stroom (bidet wc bril) aansluiten. Daarna iemand inhuren om de boel te tegelen, denk niet dat het mooi wordt als ik dat zelf probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tegelen is een vak apart en zeker iets waar je toch een hoop spul en handigheid voor nodig gaat hebben, anders ga je het zien. Ik heb mij het ketelhok laten betegelen en voor dat geld kan ik zelf niet eens aan beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Is afhankelijk van de moeilijkheid (grootte tegels, veel sparingen etc.) ik heb bijvoorbeeld de kelderkast en bijkeuken, en de wasbak in de garage zelf gedaan en dat is prima te doen. Maar wel met 10x10 tegeltjes en vlakke stukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisti
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:18
Opzich is tegelen prima te doen. Je moet vooral geduld hebben en bereid zijn om de tegel toch een extra keer op te pakken als het net niet geweldig is.

Ik heb vorig jaar mijn WC betegeld, inderdaad toch wel wat gereedschap moeten kopen,
een tegelsnijder, zuignappen, gatenboren die door tegels gaan en een diamantcirkelzaagblad.

Maar aangezien we de badkamer ook nog willen doen vonden we het wel waard. Ik vind het wel iets wat je gewoon kunt doen. In principe is het namelijk niet veel meer dan een tegel tegen de muur aan plakken. (als je alles goed hebt voorbereid waardoor de wand egaal is etc.)

[ Voor 19% gewijzigd door Bisti op 21-12-2016 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 12:05
Potato42 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:09:
Is afhankelijk van de moeilijkheid (grootte tegels, veel sparingen etc.) ik heb bijvoorbeeld de kelderkast en bijkeuken, en de wasbak in de garage zelf gedaan en dat is prima te doen. Maar wel met 10x10 tegeltjes en vlakke stukken :P
Als amateur vind ik kleinere tegels een stuk moeilijker om netjes te plakken dan grote formaten. Over een paar maanden ga ik plavuizen in de woonkamer leggen en dan ga ik voor 75x75 tegels. Levelling systeem erbij om alles echt strak te krijgen.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Met de huidige trend van steeds grotere tegelformaten is het een aanbeveling te investeren in een tegel nivelleringsysteem.
Die zijn er in meerdere uitvoeringen, met keggen en met hoedjes en die dan weer in talloze uitvoeringen.
Ander voordeel is dat je geen/minimaal voegkruisjes nodig hebt, hooguit wat kegjes om lijnen aan te kunnen houden/stellen.
Ikzelf vind Rubi fijn werken.

Zeker voor een beginner is dit een uitkomst, de tegelranden zijn altijd vlak.
Als beginner kan je dit al bij kleinere formaten gebruiken, de investering is maar een fractie van je totale kosten en garandeert je een perfect resultaat.

Let wel op dat je eerste tegel exact waterpas ligt of staat, dat wordt in principe het vlak voor de hele wand of vloer.
Dus ook even meten of je aan de andere kant(en) van de vloer of wand genoeg ruimte gaat houden voor tegel+lijmbed als die eerste tegel zit, anders kan je daar nog omhoog.
Meet dus altijd eerst je wand of vloer en begin op het hoogste/bolste punt met uitzetten van je vlak en gebruik een rechte lat of waterpas om de volgende tegel netjes in het vlak te duwen van je al liggende tegels, zo ligt het al vlak vóórdat je de nivellering aantrekt.

In tegenstelling tot wat Leecher zegt vind ik als pro de het omgekeerde.
Kleine tegels zijn veel makkelijker met een wand, cq kromming, mee te tegelen. Zolang de tegels maar netjes aansluiten aan elkaar zal een kleine bolling/holling niet opvallen.
Het enige waar je bij op moet letten zijn pasvlakken, bv de toilet, wastafel, badranden of douchewanden. Maar dan nog kan je daar eea opvangen met een net recht kitrandje of montageschuim(toilet).

Hoe groter de tegels hoe vlakker je moet werken om een strak resultaat te krijgen, dat geldt voor zowel vloer als wandtegels.
Grotere tegels is altijd meer werk dan kleinere, al zou je anders denken.
Grote tegels moet je ook eigenlijk altijd dubbel smeren (vloer+tegel) om een goede verbinding te krijgen zonder holtes en met de ruimte in het bed om als de tegel vlak getrokken wordt mee te bewegen zonder los te laten.

[ Voor 37% gewijzigd door Teijgetje op 21-12-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18
Ik heb een infrarood terrasheater gekocht. Nu staat er dat deze van brandbare materialen verwijderd moet zijn etc. Maar ik vroeg me af: kan het kwaad als de heater zo'n 30-40 cm onder een houten balk hangt?
Gaat om deze heater: http://www.euromac.nl/webshop/categorie/198/product/912.html

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

NoepZor schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:51:
Ik heb een infrarood terrasheater gekocht. Nu staat er dat deze van brandbare materialen verwijderd moet zijn etc. Maar ik vroeg me af: kan het kwaad als de heater zo'n 30-40 cm onder een houten balk hangt?
Gaat om deze heater: http://www.euromac.nl/webshop/categorie/198/product/912.html
als je niet wilt dat als jij weg bent of 1 van je gezinsleden brand veroorzaakt zou ik voor je eigen gemoedsrust al gevaarlijke situaties voorkomen ipv "genezen", een gebogen stuk aluminum erachter kan zeker geen kwaad en reflecteerd hitte wat er achter/omheen zit extra en kan misschien de luchtstroom bevorderen..

In dit geval is een foto ook erg handig .. ;)

ps de fabrikant moet soms erg ver gaan om zijn product veilig aan de man te brengen bv .. niet springen op de trampoline zonder valnet, kniebeschermers en helm .. alleen wie draagt een helm met de trampoline .. :)

Kortom waar kies je voor veiligheid of ....(ik kies liever voor veiligheid en zo risico vrij mogelijk ..;) )

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 21-12-2016 11:02 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ffNPK3x.jpg

Heater komt tegen die bakstenen muur aan. Ik zie op internet vrij vaak zulk soort heaters onder een houten plafond of houten terrasoverkapping hangen. Maar in de handleiding geven ze 1 meter aan, vraag me af of dat niet heel erg safe aangehouden is. Bij mij komt ie tot maximaal de hoogte van de bovenkant van die trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

NoepZor schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:09:
[afbeelding]

Heater komt tegen die bakstenen muur aan. Ik zie op internet vrij vaak zulk soort heaters onder een houten plafond of houten terrasoverkapping hangen. Maar in de handleiding geven ze 1 meter aan, vraag me af of dat niet heel erg safe aangehouden is. Bij mij komt ie tot maximaal de hoogte van de bovenkant van die trap.
tja ik verwacht wel bij die locatie wat schroeiplekken (misschien op de foto naar iets meer naar rechts c.q midden?) maar zoals ik als optie opperde in de vorige reactie een hitteschild maken van een plaat alu bij de bouwmarkt is misschien handig(er) zo'n plaat is 50x50cm geloof ik . ik zou zelf onderkant v.d plaat tussen verwarmer en muur bevestigen en 1 a 2 gaten in de houtenbalk van de overkapping ..

Even andere optie .. je kan ook een lade geleider uit de bouwmarkt halen en die horizontaal op de muur bevestigen.. ervoor/erachter een plank zodat je niet teveel gaten in de muur hoeft te doen. (kan ook aan de spijlen van de overkapping .. kan je erachter bv elektra kabel/ledverlichting verbergen ;)
Niet alleen breng je de heater meer naar binnnen (effectiever?) maar de links/rechts beweging geeft je ook wat flexibiliteit eventueel een kleine kantelbeweging toevoegen. (speaker houder oid)

ik denk dat je relatief veilig zit, en anders zet je hem x tijd aan en voel je om de zoveel tijd er rond om heen waar de warmte heen gaat.. wordt het te warm ergens dan kan je nog altijd reflecterend materiaal toepassen :)

[ Voor 9% gewijzigd door vso op 21-12-2016 12:14 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt ook terrasverwarmers van bijv. Solamagic die wel wat dichterbij mogen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Aan de andere kant, het ventileert nog enigzins en hoeveel warmte gaat er daadwerkelijk omhoog van die 1800 watt. Meeste wordt weg gestraald. Ik ga het maar gewoon in de gaten houden en als het echt te warm wordt kan die altijd nog verhangen worden. Die Solamagic is erg duur, geen optie. Wil er niet zoveel aan kwijt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappel
Je kunt er ook een plaatje asbest boven hangen. Was laatst nog iemand die had nog wat over van de zolder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Teijgetje schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:39:
Met de huidige trend van steeds grotere tegelformaten is het een aanbeveling te investeren in een tegel nivelleringsysteem.
Die zijn er in meerdere uitvoeringen, met keggen en met hoedjes en die dan weer in talloze uitvoeringen.
Ander voordeel is dat je geen/minimaal voegkruisjes nodig hebt, hooguit wat kegjes om lijnen aan te kunnen houden/stellen.
Ikzelf vind Rubi fijn werken.
Ik heb die gebruikt maar ik kreeg eerder de indruk dat het gewoon niet kan werken. De zuiging van de lijm is zoveel meer dan de kracht om dat plastic ding te buigen. Bovendien hebben die van Rubi een tywrap achtig systeem wat betekend dat er discrete posities zijn waarop het kapje kan staan. En meestal heb je dus een positie nodig die daar tussenin ligt. Die van Knauff heb ik niet geprobeerd. Maar daarvoor geld mijn eerste opmerking.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
De kracht van dat plastic ding, of het nu hoedjes zijn of keggen, is inderdaad beperkt.
De basis is de tegels vlak leggen of zetten in het juiste bed. (vandaar "tegelzetter" ;) )
En dat basisvlakleggen doe je het makkelijkst door een waterpas of lat op de tegel te leggen en deze zo te schuiven dat de lat/waterpas vast gaat liggen op de al getegelde tegels.
En eventueel het bed aanpassen als het te weinig is (tegel lostrekken). Is het teveel dan is het vaak simpel een vingerdikte wegschuiven van de goede al bestaande laag en met je vinger de lijm te verwijderen, schuif je terug dan is er dan ruimte om de overtollige lijm naartoe te drukken.
Zo blijf je makkelijk in één vlak, ervaring doet een hoop maar bij grote tegels (of de eerste hor/vert lijnen) uitzetten gebruik ik gewoon een houtje/waterpas om het eerdere vlak op te zoeken vóórdat ik ook maar aan klemmen denk.
Dat klemmen gaat inderdaad om een mm of minder, en eerder op maar één hoek dan over alle randen en hoeken.
In de Ruby`s zit enige rek, rek je teveel dan trek je hem los van de onderplaat, je moet het dus alleen op spanning zetten.
Heb je een volle laag dan is de zuigkracht enorm, maar kam je kruislings/haaks (op vloer andere richting dan tegel) dan kan je het bed makkelijk bewegen doordat de lijmlaag, de contactpunten dan, makkelijk omhoog of omlaag kunnen doordat er tussen de "kamranden" overal ruimte blijft.
Grote fout is ook de lijmmortel te dik aan te maken, een iets soepelere lijm kan makkelijker bewogen.
Dikke lijm staat al heel snel vast door vochttransport, helemaal als je lijmt in maar één lijmlaag op bv de ondergrond.
Ook die "dunne" lijm wordt gewoon hard en is na 24 uur beloopbaar.
Hoe dikker je bed dan is de droogtijd wel langer voordat je af kan voegen. Heb je dus een dikke lijmlaag dan kan je beter enkele dagen wachten met afvoegen zodat het vocht weg kan door de open voegen.

De positie van de nivelering maakt dus in principe niet uit, wel of je bed beweegbaar is en je de tegel van huis uit al (bijna) in het vlak legt.

Maar je hebt er wel gelijk in dat het geen wondermiddel is van plemp de tegel er maar in, hoe maakt niet uit, en het nivelleersysteem doet de rest. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Teijgetje op 21-12-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Maak je met het omhoogtrekken van een tegel geen holtes onder de tegel, en dan met name bij de randen. Als ik het zo zie lijkt me dit een recept voor gebroken tegels. Of mis ik iets?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Zo te lezen heb je wat ervaring hierin, als onervaren hobby bob met tegels lijkt mij de keg systeem praktischer dan de rondjes ..

ik vraag daarnaast af hoe professioneel de uiteindelijke uitstraling is, krijg je inderdaad een gladde strakke muur ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Alles hangt nog steeds af van hoe netjes je werkt, is de wand recht en vlak, begin je waterpas en evenwijdig aan de wand (genoeg ruimte voor tegel+lijm verderop in datzelfde vlak, anders moet je het vlak buigen wat moeilijk(er) gaat als je in halfsteensverband tegelt), etc.

Holtes onder de tegels krijg je niet. (of heb je altijd, ligt er aan hoe je het bekijkt, daarom kam je wandtegels in principe horizontaal zodat bij een lek het vocht niet gelijk verticaal naar beneden stroomt en je geen idee hebt waar je moet zoeken)
In een enkel lijmbed duw je de tegel niet helemaal aan maar slechts zover dat de lijmrillen pakken, de hoogte van de lijmrillen geeft je de mogelijkheid om hoogteverschillen in de wand op te vangen.
Bij dubbelsmeren heb je eigenlijk een Ш en een M die haaks op elkaar staan, ook hierbij speelt de rilhoogte een grote rol om oneffenheden in de ondergrond op te vangen en duw je die niet helemaal aan.
Slechts de hoogste (Ш) en laagste (M) punten raken elkaar en de rillen zijn maar iets ingedrukt, er blijven dus "openingen" anders kan je de laag niet meer bewegen..
Daardoor blijft de laag makkelijk beweegbaar zolang deze zich nog niet gezet heeft.
Tegelbreuk is dan ook uitgesloten in een verse lijmlaag.

Begrijp ook dat het nivelleersysteem een hulpmiddel is, niet meer, om snel te kunnen tegelen zonder dat de tegels zich, nadat je verder gaat, zich nog even anders zetten/aantrekken dan vlak en er dus een randje/puntje kan ontstaan.
Bijv bij tegels van 1x1m die je vlak klopt kan het lijmbed van de omliggende tegels soms door de druk verhogen en weer voor ongelijke randen zorgen, of een tegel waarvan bij de helft de ondergrond sterk zuigt zal "scheef" trekken omdat de lijmlaag door het onttrekken van vocht slinkt, dat soort achterafproblemen voorkom je.

Maar alles begint dus nog steeds bij juist en waterpas beginnen en elke volgende tegel zo exact mogelijk in het al bestaande vlak zetten.

En wat duidelijk moge zijn, dit soort nivelleersystemen werkt alleen als je dezelfde tegels gebruikt.
Zijn je tegels niet even dik dan werkt het vaak niet lekker denk ik, al heb ik dat niet geprobeerd.

Zo is een badkamer van gewone 15x15 witte tegels van ca 6 fabrikanten door elkaar (met dezelfde maat 15x15) erg mooi qua "oude" uitstraling doordat elk wit net anders is, doordat elke tegel een andere dikte heeft is het een crime om te tegelen. Al weet je op een gegeven moment wel welke tegel welk lijmbed/kam moet hebben (of je begint gewoon met kam 12 of 14mm).
Ik vraag me dan ook af of zo`n systeem hierbij nut zou hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Teijgetje op 21-12-2016 18:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:24
Vandaag ben ik verder gegaan met het bed voor mijn dochter (zie hier voor mijn eerdere post). Het schoot flink op, voornamelijk omdat ik hulp had van mijn 4-jarige dochter.

We begonnen met een puzzel:

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Bed%20Lise/IMG_0199_zps5plpbkzq.jpg

Gelukkig heb ik alle onderdelen voorzien van een code en nummer:

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Bed%20Lise/IMG_0200_zpspstgbkyo.jpg

L = Links, V = voorkant...

Daarna begonnen met schroeven. Eerst de achterkant en daarna het dak.

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Bed%20Lise/IMG_0201_zpsogso7kyk.jpg

Het past netjes.....

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Bed%20Lise/IMG_0202_zpsizkd1uxb.jpg

Nadat ik de rechterzijkant heb gedaan, zijn we begonnen aan de voorkant. Natuurlijk eerst alles passen.

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Bed%20Lise/IMG_0203_zps78nzoeq8.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Bed%20Lise/IMG_0208_zpsuegqlaye.jpg

Daarna ging het snel:

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Bed%20Lise/IMG_0209_zpssb3ucnrd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Bed%20Lise/IMG_0207_zpsbd7pgmv6.jpg

Alle planken zitten er tegenaan en het bed staat weer op zijn plaats. Voor morgen staat op de planning:

- Latten bodem maken
- Naadjes afkitten
- Dorpen / vensterbank van kersenhout maken
- Kleine beschadigingen schilderen

Vervolgens het kersenhout oliën en we zijn klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik heb gisteren dit leuke vrijstaande jaren-'30-huisje bezichtigd, en ik ben enthousiast!

Het enige wat me stoort is de buitenmuur van de uitbouw die recentelijk geplaatst is:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oEAEjml.jpg?1
(hogere resolutie)

Zoals je ziet is er een andere kleur steen gebruikt dan voor de rest van het huis... en dat doet in mijn ogen afbreuk aan de woning. Noem me een zeikerd, maar ik hou nu eenmaal gewoon van eenheid en consistentie. :P

Is het haalbaar om de buitenmuur van de uitbouw opnieuw te laten metselen? Wat kost zo'n grapje ongeveer als ik het zou laten doen? Zou de waarde van de woning ervan stijgen; is het de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
Nou ja, beetje lastig om te zien aan die ene foto, maar veel jaren dertigs is er niet aan te bekennen ;)
Die betonnen pannen, dakgoten, windveren, de eerste uitbouw aan de achterkant, en de gevelbekleding aan het huis zullen ook wel niet origineel zijn, dus dat verdien je nooit terug.

Als het echt een "uniek" jaren 30 huis was, waar een uitbouw aan geprutst is dan had je er nog over kunnen nadenken om een andere gevel te metselen.

[ Voor 5% gewijzigd door bluemoon23 op 21-12-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ha, aan de goten van het huis te zien gokte ik op jaren 70/80. Maar gezien de kleine kap zou het inderdaad best een ouder huis kunnen zijn.

Alleen al een lichtere voeg voor de achterste aanbouw zou al een groot verschil maken.

Nee, terugverdienen zul je het niet. De rest lijkt best strak maar verdient architectonisch ook al niet de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
bluemoon23 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:10:
Nou ja, beetje lastig om te zien aan die ene foto, maar veel jaren dertigs is er niet aan te bekennen ;)
Die betonnen pannen, dakgoten, windveren, de eerste uitbouw aan de achterkant, en de gevelbekleding aan het huis zullen ook wel niet origineel zijn, dus dat verdien je nooit terug.

Als het echt een "uniek" jaren 30 huis was, waar een uitbouw aan geprutst is dan had je er nog over kunnen nadenken om een andere gevel te metselen.
Je hebt gelijk, er is in de jaren '80 (jammer genoeg) grondig gemoderniseerd. De voorgevel is voorzien van een erker en er is binnen nog ergens een paneeldeur die ze hebben vergeten te vervangen, that's it. Het huis is overigens van '35.

Voor het mooie zouden de zaken die je noemt weer tijdscorrect moeten worden gemaakt, maar dat kan gewoon niet uit. Ben ook niet van plan om hier de rest van m'n leven te gaan wonen. Denk dat het voor het geld een knap huis met voldoende potentie is, leuk om mee te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluemoon23
Even Funda gecheckt ;) , dat is amper 10km verderop :P (waar ik vroeger woonde zelfs 6km)
Ik ben daar denk ik duizenden keren langs gereden op weg naar school en later naar werk. :D

Leuk huisje verder wel hoor, maar echt "jaren 30 met stijlelementen" moet je daar niet van verwachten, met die intenties zijn die huizen daar ook niet gebouwd, dit waren gewoon arbeidershuisjes.
Ik twijfel zelfs of de gevelsteen van het huis zelf nog wel origineel is :D , dat kan ook best van de jaren 80 zijn.
Die achterste aanbouw is van jongere datum denk ik.
Anders even navragen bij de buren, misschien dat die er lang wonen en er wat van weten.

Ik zou mijn geld eerder in betere isolatie steken als ik jou was.
HR++ glas in de kozijnen om mee te beginnen, ik denk dat er al wel een betonnen vloer in ligt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcdronkz
bluemoon23 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:46:
Even Funda gecheckt ;) , dat is amper 10km verderop :P (waar ik vroeger woonde zelfs 6km)
Ik ben daar denk ik duizenden keren langs gereden op weg naar school en later naar werk. :D

Leuk huisje verder wel hoor, maar echt "jaren 30 met stijlelementen" moet je daar niet van verwachten, met die intenties zijn die huizen daar ook niet gebouwd, dit waren gewoon arbeidershuisjes.
Ik twijfel zelfs of de gevelsteen van het huis zelf nog wel origineel is :D , dat kan ook best van de jaren 80 zijn.
Die achterste aanbouw is van jongere datum denk ik.
Anders even navragen bij de buren, misschien dat die er lang wonen en er wat van weten.

Ik zou mijn geld eerder in betere isolatie steken als ik jou was.
HR++ glas in de kozijnen om mee te beginnen, ik denk dat er al wel een betonnen vloer in ligt ?
Aah, toevallig!

De volledige buitenmuur is inderdaad vervangen in de jaren '80. Kun je dat zien aan het soort gevelsteen dat gebruikt is?

Achterste aanbouw is een paar jaar geleden gedaan.

Het huis is gedeeltelijk van betonnen vloer voorzien. In het voorste gedeelte van de woonkamer is nog geen betonvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
mcdronkz schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:19:
Is het haalbaar om de buitenmuur van de uitbouw opnieuw te laten metselen? Wat kost zo'n grapje ongeveer als ik het zou laten doen? Zou de waarde van de woning ervan stijgen; is het de moeite waard?
Ja, het is haalbaar om alles opnieuw te laten metselen........als je van onnodig en nutteloos werk houdt. ;)
Wordt je woning daar meer van waard? Nee, nauwelijks.
Krijg je dan wel dezelfde kleur? Never nooit.

Waarbij ik de uitzondering moet vermelden dat als je zelf analyse van de oude stenen en bakproeven laat doen en dezelfde kleur, structuur en weet te krijgen, en zelf een paar ton stenen laat bakken je een huis krijgt dat helemaal dezelfde kleur is.
Makkelijker is als je de naam van de fabrikant weet en daar het recept kan achterhalen, maar gezien delfstoffen veranderen qua kleur en samenstelling hoe meer je afgraaft van bv klei, exact dezelfde kleur is dan ook heel erg moeilijk.
Voor grote monumenten willen ze het nog wel eens doen.
Voor een schuurtje/aanbouwtje loont dat niet echt, de namaakstenen zijn een stuk duurder, samen met de extra metselkosten en evt sloop.Metsel je ertegenaan dan wordt het er ook niet mooier op.

Stenen van 80 jaar geleden zijn niet meer te krijgen, zo te zien is er al de best passende moderne kleur en structuur voor gebruikt.

Hier, vanaf Evolutie fabricageproces en vanaf 7. onderaan de pagina kun je steenfabrieken vinden om te benaderen wat mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluemoon23
mcdronkz schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:50:De volledige buitenmuur is inderdaad vervangen in de jaren '80. Kun je dat zien aan het soort gevelsteen dat gebruikt is?
Een beetje vanaf die foto, maar ik weet wel hoe een verbouwing hier in de streek eraan toe gaat/ging ;)
Genoeg mensen die in de bouw werkten in het dorp (in de jaren 80 helemaal), een nieuwe gevel om een recht toe-recht aan huis metselen is niet zo veel werk, daar werd niet zo moeilijk om gedaan.
Het huis is gedeeltelijk van betonnen vloer voorzien.
In het voorste gedeelte van de woonkamer is nog geen betonvloer.
Is er een kruipruimte ?
Dat gedeelte zal dan wel niet geisoleerd zijn vermoed ik, daar is wel winst te behalen dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
mcdronkz schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:19:
Ik heb gisteren dit leuke vrijstaande jaren-'30-huisje bezichtigd, en ik ben enthousiast!

Het enige wat me stoort is de buitenmuur van de uitbouw die recentelijk geplaatst is:

[afbeelding]
(hogere resolutie)

Zoals je ziet is er een andere kleur steen gebruikt dan voor de rest van het huis... en dat doet in mijn ogen afbreuk aan de woning. Noem me een zeikerd, maar ik hou nu eenmaal gewoon van eenheid en consistentie. :P

Je kunt de muur natuurlijk ook verven net als je topgevel.

Wat je ook kunt doen is vertinnen:

Afbeeldingslocatie: http://www.polykit3x1.com/wp-content/uploads/2013/04/3x1-project-Corstjens-12.jpg

Geeft een lekkere rustieke look.
Zelf heb ik het ook gedaan met mijn garage, die was in een (niet onaardige maar totaal niet bijpassende) andere baksteen gemetseld.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44
Teijgetje schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:53:
[...]

[...] Van advies over tegels, naar advies over bakstenen [..]
Ik stel voor dat we Teijgetje een ondertitel geven ala "Kluskoning". :D

K to the KillaZ

• Teijgetje
KillaZ schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:44:
[...]

Vaak is het inderdaad "been there, done that"
Die 35 jaar ervaring kan ik wel delen.

Zo heb ik heel wat stenenboeren afgelopen om te zoeken naar stenen om een pandje uit 1900 te repareren dat gebouwd was met zachte rode en gezande gele stenen als bies.
Uiteindelijk, a la backyard scavenger hunt, een partijtje van 200 rode stenen gevonden ergens achteraf onder de troep van jaren liggen, van de juiste kleur maar toch van net een verkeerd formaat, scheelde een 1,5 cm qua lengte en een halve cm qua dikte. De gele waren "makkelijker" te vinden en had ik ook niet zoveel van nodig.
Maar veel te weinig helaas......veel van de rode stenen moesten uiteindelijk over de lengte doormidden om genoeg strekkende meters te krijgen om alle reparaties en veranderingen aan te vullen.
Naast de steenlengte en hoogte op maat zagen........

Resultaat erg netjes na nieuwe knipvoegen, nauwelijks opvallend......goedkoop? Neuh. ;)

• Reinier

Reinier

\o/

KillaZ schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:44:
[...]

Als dit de HK was zou ik hem genomineerd hebben.

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:46
Nou, vanmiddag maar eens op onderzoek uit. Sinds we hier wonen (paar maanden) erger ik mij eraan dat het koud water uit de kraan in de keuken een bijsmaak heeft, deze verdwijnt overigens als ik de kraan een seconden of 5-10 laat lopen. Alle andere koudwaterkranen in huis hebben deze bijsmaak niet. Moet en zal er achter komen waar dit vandaan komt en het oplossen, ben benieuwd :)

• warcow
Sowieso handig om kranen altijd even een paar seconden te laten lopen voordat je het gebruikt als drinkwater. De eerste paar seconden zit vaak wat meer (zware) metalen in en zo. 5-10 seconden klinkt wel als een langere tijd. Misschien is er dan iets niet goed met een stuk van de leiding. Mocht je daar fatsoenlijk bij kunnen is vervangen ook niet zoveel werk als je ziet dat er iets mis is met de leiding.

• warcow
warcow schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:56:
[afbeelding]

Oke, dat kleine zwarte buisstuk past inderdaad mooi over een sok die ik op de grijze buis schuif. Dan nog de vraag of ik die erin moet verlijmen met pvc lijm of dat de klemming genoeg is. Het is volgens mij geen pvc dus vraag mij af of die pvclijm dan wel geschikt is. Als ik het er om schuif klemt het op zich aardig, met mijn handen niet makkelijk los te krijgen. Zou niet inzien waarom dat niet genoeg is(?) Het valt ook binnen de sok waardoor het alleen zou lekken als er water omhoog vloeit maar dat zie ik niet snel gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Atmoz
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

L.N. schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:31:
Vandaag ben ik verder gegaan met het bed voor mijn dochter (zie hier voor mijn eerdere post). Het schoot flink op, voornamelijk omdat ik hulp had van mijn 4-jarige dochter.

We begonnen met een puzzel:

[afbeelding]

Gelukkig heb ik alle onderdelen voorzien van een code en nummer:

[afbeelding]

L = Links, V = voorkant...

Daarna begonnen met schroeven. Eerst de achterkant en daarna het dak.

[afbeelding]

Het past netjes.....

[afbeelding]

Nadat ik de rechterzijkant heb gedaan, zijn we begonnen aan de voorkant. Natuurlijk eerst alles passen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Daarna ging het snel:

[afbeelding]

[afbeelding]

Alle planken zitten er tegenaan en het bed staat weer op zijn plaats. Voor morgen staat op de planning:

- Latten bodem maken
- Naadjes afkitten
- Dorpen / vensterbank van kersenhout maken
- Kleine beschadigingen schilderen

Vervolgens het kersenhout oliën en we zijn klaar!
Wordt érg mooi L.N. _/-\o_ Ik vond vroeger hutten bouwen ongeveer het coolste wat er was, en ik kan me voorstellen dat je bij het maken van jou creatie ook zo'n gevoel naar boven haalt?! 8) Heerlijk O+
Keep it up, ik ben ontzettend benieuwd naar het eindresultaat!

Zelf heb ik ook niet stilgezeten.... weer lekker in/aan m'n garage bezig geweest :)

Plekje om weer schone handen te krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Garage_steenstrips1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Garage_steenstrips2.jpg

En mét accessoires:
Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Garage_wasbak.jpg

Het bouwen van de L-boxx wand:
Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/L-boxx_wand7.jpg

Bijna klaar:
Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/L-boxx_wand8.jpg

Morgen vrij, dus weer lekker verder knallen :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Is dit een garage of een demozaak? :+

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Atmoz schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:48:
[...]

Wordt érg mooi L.N. _/-\o_ Ik vond vroeger hutten bouwen ongeveer het coolste wat er was, en ik kan me voorstellen dat je bij het maken van jou creatie ook zo'n gevoel naar boven haalt?! 8) Heerlijk O+
Keep it up, ik ben ontzettend benieuwd naar het eindresultaat!

Zelf heb ik ook niet stilgezeten.... weer lekker in/aan m'n garage bezig geweest :)

Plekje om weer schone handen te krijgen:
[afbeelding]

[afbeelding]

En mét accessoires:
[afbeelding]

Het bouwen van de L-boxx wand:
[afbeelding]

Bijna klaar:
[afbeelding]

Morgen vrij, dus weer lekker verder knallen :9
Zeg, maffe vraag misschien maar hoe beveilig en of verzeker je dit eigenlijk? Er ligt echt voor kapitalen aan kwaliteitsspul :X

Also; verdomme gast. Mijn badkamer ziet er niet eens zo strak uit :P

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 22-12-2016 21:43 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:21
Wacht maar tot februari (toch?), dan komt het grote spul pas.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:15

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

***LET OP***

TERUGROEPACTIE VAN BOSCH.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8Jey7HqfxufohlfbJ24heYfy/full.jpg

Belangrijke veiligheidsinstructie:

Haakse slijpmachines uit de series GWS 20, GWS 22, GWS 24, PWS 20, PWS 1900, PWS 2000 uit de productieperiode van juni tot augustus 2016, alsook de GWS 24-230 JVX Professional met rem uit de productieperiode van februari tot oktober 2016, mogen met directe ingang niet meer worden gebruikt en mogen niet worden doorverkocht.

U kunt hier controleren of dit uw apparaat betreft: www.anglegrindercare.com

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Atmoz
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Joopieboy schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:36:
Is dit een garage of een demozaak? :+
Het is zoals je er zelf naar kijkt ;)
Voor mij is het een mancave die mooi & netjes, functioneel en gewoon "gaaf" is 8)

Als je het wilt weten: ik kom er ook wel eens gewoon met een biertje in m'n handen genieten van het "uitzicht" >:)
Notna schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:41:

Zeg, maffe vraag misschien maar hoe beveilig en of verzeker je dit eigenlijk? Er ligt echt voor kapitalen aan kwaliteitsspul :X
Helemaal niet maf eigenlijk, ik krijg deze vraag vaker gesteld :)
(Extra) verzekeren ben ik nog even mee bezig...

Beveiligen is makkelijker: de alarm-installatie is afgeleid van die van m'n huis. Helemaal zelf bedacht, ontworpen en gebouwd. Ik ben softwareprogrammeur, maar ben niet bang voor "hardware" (solderen, lassen, mechanica, Arduino, etc...) Verder ben ik zeer open minded (eigenlijk té O-)) en redelijk creatief. Je moet je eigenlijk een combinatie van alles voorstellen ;)

Op een ander forum is dit al wat vaker ter sprake gekomen, het is namelijk een van m'n grootste en mooiste projecten ooit. Dat maakt het ook zo jammer: ik zou graag alles laten zien/uitleggen, maarja... Das online niet zo handig he. Wat ik wel kan zeggen: ik zal minstens een nachtje moeten brommen als ze de inbrekers komen oprapen. Vrienden (we hebben wel vaker sommige dingen uitgetest) vinden het extreem, maar ultra mega vet :P

Verzekering is daarom ook eigenlijk meer voor brand etc... Inbraak en/of diefstal maak ik me niet zo druk over :)
Also; verdomme gast. Mijn badkamer ziet er niet eens zo strak uit :P
Haha, thanks voor het compliment!
Remy!!!! schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:45:
Wacht maar tot februari (toch?), dan komt het grote spul pas.
Inmiddels begin maart helaas. Maar inderdaad, dan komen de nieuwe speeltjes O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:24
Atmoz schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:14:

[...]

Op een ander forum is dit al wat vaker ter sprake gekomen, het is namelijk een van m'n grootste en mooiste projecten ooit. Dat maakt het ook zo jammer: ik zou graag alles laten zien/uitleggen, maarja... Das online niet zo handig he. Wat ik wel kan zeggen: ik zal minstens een nachtje moeten brommen als ze de inbrekers komen oprapen. Vrienden (we hebben wel vaker sommige dingen uitgetest) vinden het extreem, maar ultra mega vet :P

[...]
Weet niet meer hoe/wat/waar ik het in het verleden heb gelezen, maar was jij het dan niet die in ramen/deuren metalen strippen had geplaatst die onder stroom konden komen te staan als je beveiliging was ingeschakeld? >:)
Want dan kan ik me enigszins inbeelden dat je een nachtje zou mogen brommen als ze de inbrekers komen oprapen 8)7

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:40
Fraggert schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:14:
***LET OP***

[afbeelding]

Haakse slijpmachines uit de series GWS 20, GWS 22, GWS 24, PWS 20, PWS 1900, PWS 2000 uit de productieperiode van juni tot augustus 2016, alsook de GWS 24-230 JVX Professional met rem uit de productieperiode van februari tot oktober 2016, mogen met directe ingang niet meer worden gebruikt en mogen niet worden doorverkocht.

Haha volgens mij heb ik die _0-. Maand of drie geleden bij hornbach gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Niek_ schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:58:
Nou, vanmiddag maar eens op onderzoek uit. Alle andere koudwaterkranen in huis hebben deze bijsmaak niet. Moet en zal er achter komen waar dit vandaan komt en het oplossen, ben benieuwd :)
Waarschijnlijk zit er een stuk hergebruikte koperen gasleiding tussen, die smaak krijg je er niet uit.
Werd nog wel eens gedaan door loodgieters als niet zeker was of er wel betaald werd, zolang je niet weet welk stuk rest je alleen dan alles te vervangen, de loodgieter wist wel welk stukje te vervangen na betalen.
Met de huidige DHZtrend kan het gewoon verkeerde bezuiniging/onwetendheid zijn geweest, gezien de rest smaakvrij is.
Koperen leiding = koperen leiding toch?
Als je er makkelijk bij kan vervangen met een kunststof leiding 16 of 20, kan je zelf evt gewoon ertussen knellen als complete lengte van hoofdleiding tot keuken.

warcow schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:28:
[...]

Oke, dat kleine zwarte buisstuk past inderdaad mooi over een sok die ik op de grijze buis schuif. Dan nog de vraag of ik die erin moet verlijmen met pvc lijm of dat de klemming genoeg is. Het is volgens mij geen pvc dus vraag mij af of die pvclijm dan wel geschikt is. Als ik het er om schuif klemt het op zich aardig, met mijn handen niet makkelijk los te krijgen. Zou niet inzien waarom dat niet genoeg is(?) Het valt ook binnen de sok waardoor het alleen zou lekken als er water omhoog vloeit maar dat zie ik niet snel gebeuren.
[url="v"]Exigence gaf je al aan hoe dat moet[/url].

Dat kleine verloop moet IN een sok (met manchet), niet erover.
Zet je hem in een gewone mof dan moet je lijmen met een polymeer. Dat "hecht" het meest op PP waar de zwarte buis van is gemaakt.
Maar ook weer niet, op PP hecht namelijk niets, dat las je of daar gebruik je een rubber(manchet) voor als afdichting.
Zo`n gelijmde verbinding werkt alleen als afdichting als er verder geen belasting is. In dit geval belast de doorstroming de verbinding dan niet en moet het voldoen, al blijft het broddelwerk.
Je moet een korte mof met manchetten over de buis uit de vloer schuiven (ontbraam de rand van de 110 pijp uit de vloer om het rubber niet te beschadigen) waarin de zwarte verloop aan de bovenkant komt. De bocht die je nu in het frame hebt zaag je op maat.
Heb je niet genoeg ruimte voor een mof (127mm+randje zwarte verloop) dan moet je iets ruimte hakken rondom de pijp in de vloer.
Blijft de mof op de vloer staan dan kan je een overschuifmof gebruiken, kan hij doorzakken dan moet je een steekmof gebruiken, daar zit een randje in.

Ik zet eigenlijk standaard het frame op 105cm (vanaf afwerkvloer, dat zit iets hoger maar ploft niet zo hard neer, ik krijg altijd haast hoogtevrees van die lage toiletjes, en seniorentoiletten zijn hoger qua zit) en gooi een kwak cement tussen poot en muur zodat die nooit een mm naar achter kunnen door het jarenlange ploffen op de pot bij hoge nood.
Gebruik glijmiddel bij de rubbers.

Verder is imo de gebruiksaanwijzing van Geberit vrij duidelijk hoe je de aansluitpijp voor stort en afvoer op de toilet/reservoir aftekent en inkort. (dat witte/grijze pijpje 50 en die rechte pijp die links op je foto staat met los rubber.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Teijgetje schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:28:
[...]
gooi een kwak cement tussen poot en muur zodat die nooit een mm naar achter kunnen door het jarenlange ploffen op de pot bij hoge nood.
Ik had inderdaad nog iets tussen poten en muur verwacht, een houten balkje zie ik ook wel eens toegepast worden. Zou dat ook prima zijn wat jou betreft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
Ja hoor, alleen dat moet je exact op maat maken en vastzetten/kitten/ed, cement kwak je neer en is altijd op maat.
Zolang het maar niet voor je montagevlak van de voorzijde/gipsplaat uitkomt is het al snel goed.
En je kan breder afsteunen als bv je achterwand niet het allersterkste is, een balkje wordt een drukpunt.

Maar het belangrijkste is dat je afsteunt. ;)
Scheelt een breuknaadje op de vloer na jaren gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49

samo

yo/wassup

Inderdaad erg mooi! Daarom ook zonde om er een poederblusser te hebben hangen. Als je dat ding 1x moet gebruiken heb je zo veel bijschade. Hang er een mooie schuimblusser op zou ik zeggen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Met een schuimblusser kan je veel minder soorten fik blussen. ;)
De nevenschade dekt de verzekering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Annuk schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 00:02:
[...]

Weet niet meer hoe/wat/waar ik het in het verleden heb gelezen, maar was jij het dan niet die in ramen/deuren metalen strippen had geplaatst die onder stroom konden komen te staan als je beveiliging was ingeschakeld? >:)
Want dan kan ik me enigszins inbeelden dat je een nachtje zou mogen brommen als ze de inbrekers komen oprapen 8)7
Aan de andere kant; moet je maar niet inbreken :Y. Je hoeft mensen echt niet om zeep te helpen of hun levenlang kreupel te maken, maar een leuke optater is wel leuk :9
Fraggert schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:14:
***LET OP***

[afbeelding]

Tsja, dat krijg je met die troep hé. Gewoon bij Makita blijven :Y

* Notna rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Notna schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:05:
Aan de andere kant; moet je maar niet inbreken :Y. Je hoeft mensen echt niet om zeep te helpen of hun levenlang kreupel te maken, maar een leuke optater is wel leuk :9
Tot je een inbreker treft met een zwak hart.....ga je voor schut voor moord met voorbedachte rade.
Nog afgezien van evt hulpverleners die binnen moeten in geval van....je bent gewoon strafbaar in alle gevallen met een mogelijke civielrechtelijke procedure die je altijd verliest.

Niet slim voor een paar centen die de verzekering vaak ook allemaal dekt. :X
We zitten gelukkig niet in Amerika waar je een inbreker straffeloos af kan knallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Teijgetje schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:26:
[...]

Tot je een inbreker treft met een zwak hart.....ga je voor schut voor moord met voorbedachte rade.
Nog afgezien van evt hulpverleners die binnen moeten in geval van....je bent gewoon strafbaar in alle gevallen met een mogelijke civielrechtelijke procedure die je altijd verliest.

Niet slim voor een paar centen die de verzekering vaak ook allemaal dekt. :X
We zitten gelukkig niet in Amerika waar je een inbreker straffeloos af kan knallen....
Wederom; ik zeg ook niet dat je bewust mensen moet gaan afschieten, maar zelfs als een inbreker een zwak hart heeft; dan moet je gewoon niet inbreken.

Het is een beetje jammer dat het risico van inbreken bij het slachtoffer legt ipv andersom. Ik realiseer mij wel dat er wat haken en ogen zitten aan deze uitspraak, maar zoals het nu in elkaar zit is het ook 'meh'

/offtopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
Ik leg het risico niet bij het slachtoffer, er zijn genoeg manieren om je goed te beveiligen zonder de wet te overtreden.
Plaats een mistgenerator evt met binnen en buitengeluidsalarmering, simpel te plaatsen en dat werkt veel beter en zonder schade voor jou, zelfs op plaatsen waar veel meer te halen is dan bij jou (denk ik ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door Teijgetje op 23-12-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomaszD
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35
Ons nieuwbouwhuis wordt ergens in februari opgeleverd. We zijn al lekker op weg met ideeen voor inrichting en de tuin. Nu krijgen wel (zoals in veel nieuwbouw tegenwoordig) een piepklein schuurtje bij oplevering. Heeft er iemand ervaring met het zo praktisch mogelijk inrichten van zo'n kleine ruimte?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IwK0KYUzIc7zK2eSOvnodbqj/thumb.png

Het gaat om het rechterschuurtje.. Ik had zelf al iets van planken bedacht en eventueel een net aan het plafond.
Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.