[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste
Acties:
  • 997.882 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 20:38

mark-k

AKA markkNL

freestyler2 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:50:
Om meteen in de categorie 'aparte' klusjes in te breken: ik ben bezig een 'kattenloop' te maken en nee dit heeft niks te maken met katten, maar juist met honden. [afbeelding]

Het materiaal heb ik inmiddels op maat gemaakt, ik loop alleen nog tegen de afwerking aan. De planken moeten namelijk van antislip verf / sticker oid worden voorzien om te voorkomen dat de hond uit kan glijden. Ik heb al wel tussenlatjes gemaakt voor extra grip, maar antislip verf oid is of heel duur of je komt in de categorie 'zand' in de verf gooien, maar hoe weet ik dan welke verhouding ik moet gebruiken? Of heeft iemand betere alternatieven?
Van dat spul kopen dat normaal op skateboards zit? https://www.sickboards.nl...-griptape-9x33-black.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Yes, dat werkt perfect en je kan het later eenvoudig vervangen. Er zijn ook vellen van, ik heb pas geleden 1x1 meter gekocht via eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Ik heb hier een wat meer ingezoomde foto gevonden van een kattenloop. Lijkt mij toch een soort verf, gezien het uit meerdere kleuren bestaat. Maar hoe zal zoiets dan heten? Bootverf is denk ik niet helemaal het juiste woord.
Afbeeldingslocatie: http://www.eenofandereblog.nl/wp-content/uploads/D4S_1425-600-x-399.jpg

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

freestyler2 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:42:
[...]

Ik heb hier een wat meer ingezoomde foto gevonden van een kattenloop. Lijkt mij toch een soort verf, gezien het uit meerdere kleuren bestaat. Maar hoe zal zoiets dan heten? Bootverf is denk ik niet helemaal het juiste woord.
[afbeelding]
Structuurverf? Zoals je ook op de muur kunt smeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

mark-k schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:43:
[...]

Structuurverf? Zoals je ook op de muur kunt smeren?
Haha sorry ik klink als een zeikert, maar is dat weer niet te scherp?

Er moeten honden overheen rennen, en op commando ook direct kunnen stoppen, dus ik wil wel voorkomen dat de zooltjes van de honden beschadigd raken.

De eenvoudigste optie was natuurlijk om een kant en klare kattenloop te kopen, waar direct al een antislip ondergrond op zit, maar nu ben ik al zover gekomen dan wil ik het ook netjes afmaken zodat het niet van het echt is te onderscheiden. 8)

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:21
Ik wil binnenkort een kookeiland plaatsen op de grens tussen de keuken (230x370) en woonkamer met daarboven een koof voor een plafondunit. Het eiland/koof wordt 105 x 270 cm groot en ca 23 cm hoog. In de rest van de keuken komt een verlaagd plafond van 10-15 cm voor spotjes en het afzuigkanaal. De hele keuken verlagen met 23 cm kan niet omdat het plafond dan voor de bovenkant van de ramen komt te hangen.
Op de overgang naar het verlaagde plafond op het stuk naast het eiland zit een H-balk als vervanging van de oude dragende muur.

Nu zit ik nog te twijfelen wat de slimste oplossing is voor de afwerking. Zelf zit ik te denken aan gipsplaten van 420x60 en die op over de lengte van de keuken te plaatsen zodat ik geen naden krijg met strijklicht en ik alles zonder stuccen af kan werken.

Zelfde wil ik met de koof doen alleen dan met gipsplaat 120x270. Het enige waar ik dan nog niet uit ben is hoe ik de hoeken strak ga afwerken. Het verlaagde plafond heeft alleen maar binnen hoeken die ik wil afwerken met flexibele kit en deze vervolgens overschilderen.

De buitenhoeken vind ik lastiger. Ik zit te kijken naar hoekprofielen, maar weet niet goed hoe ik die aan drie kanten netjes weg kan krijgen zonder alles te gaan stuccen.

Schetsje van het geheel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PHkSSV4eBY4KNHP5oI1aigRT/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Gebanned op 04-08-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-05 09:59
freestyler2 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:48:
[...]

Haha sorry ik klink als een zeikert, maar is dat weer niet te scherp?

Er moeten honden overheen rennen, en op commando ook direct kunnen stoppen, dus ik wil wel voorkomen dat de zooltjes van de honden beschadigd raken.

De eenvoudigste optie was natuurlijk om een kant en klare kattenloop te kopen, waar direct al een antislip ondergrond op zit, maar nu ben ik al zover gekomen dan wil ik het ook netjes afmaken zodat het niet van het echt is te onderscheiden. 8)
Toen ik t plaatje zag, moest ik hier aan denken: https://www.dakenshop.nl/dakshingles

Is geen verf, maar heb het idee dat het op hetzelfde materiaal lijkt

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

YaaD schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:50:
[...]

Toen ik t plaatje zag, moest ik hier aan denken: https://www.dakenshop.nl/dakshingles

Is geen verf, maar heb het idee dat het op hetzelfde materiaal lijkt
Dat lijkt me niet handig, krijg je sowieso niet netjes om die latjes gebogen.

@freestyler2 volgens mij valt dat wel mee, als ik met mijn hand langs de muur ga hier doet het geen pijn ofzo. Met een knokkel er vol langs haalt m wel open natuurlijk, maar dat is met schuurpapier ofzo ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 15:59
[...]

[afbeelding]
Is "bedlining" misschien iets om naar te kijken?
Anti-slip en niet te ruw... En in meerdere kleuren te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Maarce schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:12:
[...]

Is "bedlining" misschien iets om naar te kijken?
Anti-slip en niet te ruw... En in meerdere kleuren te krijgen...
Als je de bedliner verf pakt lijkt me dat inderdaad een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:43

Vliegvlug

Flight Simple

Mijn natuurstenen wasbak is helaas lek. :'(

Is een vierkante wasbak van natuursteen waarvan de onderkant er onderin is gelijmd en in de buurt van één van de hoeken zit nu een lek (zie de waterdruppel):

lekke wasbak

En een close-up van het lek:

lekke wasbak close-up

Maar hoe kan ik dit nu het best repareren?

Heb al een kitbus Pattex natuursteen gehaald.
Wil het gat zo goed als gaat uitkrabben en dan maar de kit er in proberen te spuiten, liefst dat het er aan de bovenkant van de wasbak weer uit komt want alleen een dun laagje aan de onderkant lijkt me weinig degelijk.
Maar hoe krijg ik daar genoeg druk achter dat het niet allemaal aan de zijkant eruit spuit?

Of is er een betere/andere manier van repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 23:06
Gebanned schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:49:
Ik wil binnenkort een kookeiland plaatsen op de grens tussen de keuken (230x370) en woonkamer met daarboven een koof voor een plafondunit. Het eiland/koof wordt 105 x 270 cm groot en ca 23 cm hoog. In de rest van de keuken komt een verlaagd plafond van 10-15 cm voor spotjes en het afzuigkanaal. De hele keuken verlagen met 23 cm kan niet omdat het plafond dan voor de bovenkant van de ramen komt te hangen.
Op de overgang naar het verlaagde plafond op het stuk naast het eiland zit een H-balk als vervanging van de oude dragende muur.

Nu zit ik nog te twijfelen wat de slimste oplossing is voor de afwerking. Zelf zit ik te denken aan gipsplaten van 420x60 en die op over de lengte van de keuken te plaatsen zodat ik geen naden krijg met strijklicht en ik alles zonder stuccen af kan werken.

Zelfde wil ik met de koof doen alleen dan met gipsplaat 120x270. Het enige waar ik dan nog niet uit ben is hoe ik de hoeken strak ga afwerken. Het verlaagde plafond heeft alleen maar binnen hoeken die ik wil afwerken met flexibele kit en deze vervolgens overschilderen.

De buitenhoeken vind ik lastiger. Ik zit te kijken naar hoekprofielen, maar weet niet goed hoe ik die aan drie kanten netjes weg kan krijgen zonder alles te gaan stuccen.

Schetsje van het geheel:
[afbeelding]
waar bestel jij je gipsplaten van 4,20?
En afwerken zonder stuccen op gipsplaat?
Sowieso geen stucadoor die garantie geeft op strijklicht en hoe ga jij zelf verlichting plaatsen als je denkt er last van te hebben?

Verder kan je als je ramen niet open hoeven/kunnen hier gewoon een koof voor maken. Lijkt me een stuk mooier als een verlaagd plafond op 2 hoogtes.

Ook is de meest flexibele kit niet overschilderbaar en moet je gewoon normale overschilderbare acryl kit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
Denniz0229 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:58:
[...]
Bijvoorbeeld hier: https://www.bouwmaat.nl/k...-95-mm/product/0000297938
Behalve naden en schroeven dichtmaken niet nee, anders kan ik toch beter stucplaten gebruiken als ik alles af wil stuccen.
Sowieso geen stucadoor die garantie geeft op strijklicht en hoe ga jij zelf verlichting plaatsen als je denkt er last van te hebben?
Ik ben vooral bang voor het strijklicht dat van het raam afkomt. Daarom liever de voegen in langsrichting zodat je bij eventuele hoogteverschillen geen schaduwen krijgt.
Verder kan je als je ramen niet open hoeven/kunnen hier gewoon een koof voor maken. Lijkt me een stuk mooier als een verlaagd plafond op 2 hoogtes.
Ben ik met je eens, maar ik weet niet gord hoe ik dat dan voor het raam netjes op zou moeten lossen zonder een raar gezicht te krijgen. Je ziet dan geen kozijn meer boven het raam.
Ook is de meest flexibele kit niet overschilderbaar en moet je gewoon normale overschilderbare acryl kit hebben.
Maar is acryl niet flexibel genorg om de werking van gips op te vangen? Gips werkt toch niet zo extreem?

[ Voor 3% gewijzigd door Gebanned op 04-08-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:35
[...]

Dat kan prima?

Al zijn de ronde platen dan niet handig: Dan moet je de Afgeschuinde kanten nemen, waar je met band en voeggips aan de slag kunt voor een mooi resultaat. Heeft volgens mij FabianGTI gedaan laatst met zijn complete woning.

[ Voor 37% gewijzigd door KillaZ op 04-08-2017 23:55 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 08:13

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Vliegvlug schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:46:

Is een vierkante wasbak van natuursteen waarvan de onderkant er onderin is gelijmd en in de buurt van één van de hoeken zit nu een lek (zie de waterdruppel):

[afbeelding]

[afbeelding]

Wil het gat zo goed als gaat uitkrabben en dan maar de kit er in proberen te spuiten, liefst dat het er aan de bovenkant van de wasbak weer uit komt want alleen een dun laagje aan de onderkant lijkt me weinig degelijk.
Maar hoe krijg ik daar genoeg druk achter dat het niet allemaal aan de zijkant eruit spuit?

Bel eens naar een leverancier van dit soort aanrechten. Die hebben meestal wel een idee.

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-06 06:29
[...]

Gipsplaten afwerken zonder stucen gaat prima, dat hebben wij ook in onze keuken gedaan. Gewoon naden afplakken en daarna met goede voegenvuller afwerken (Je hebt daar verschillende soorten in, waaronder varianten die speciaal zijn voor eindafwerking die dus heel glad kunnen worden afgewerkt). Wij hebben het daarna geschilderd met speciale verf die je kan afnemen met een vochtige doek. Veel mensen vragen of het gestuct is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
:'(
Gebanned schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:01:
[...]

Bijvoorbeeld hier: https://www.bouwmaat.nl/k...-95-mm/product/0000297938

[...]

Behalve naden en schroeven dichtmaken niet nee, anders kan ik toch beter stucplaten gebruiken als ik alles af wil stuccen.

[...]

Ik ben vooral bang voor het strijklicht dat van het raam afkomt. Daarom liever de voegen in langsrichting zodat je bij eventuele hoogteverschillen geen schaduwen krijgt.

[...]

Ben ik met je eens, maar ik weet niet gord hoe ik dat dan voor het raam netjes op zou moeten lossen zonder een raar gezicht te krijgen. Je ziet dan geen kozijn meer boven het raam.

[...]

Maar is acryl niet flexibel genorg om de werking van gips op te vangen? Gips werkt toch niet zo extreem?
Oke, werk al jaren in de bouw en werkelijk nooit groter voorbij zien komen als 3.60 :+
(wel al bedacht hoe je ze binnen krijgt en omhoog tegen je plafond?)

Zoals anderen boven mij ook zeggen kan je blijkbaar met alleen naden smeren het sausklaar krijgen.
Ik ben van mening dat je dit altijd gaat zien, gipsplaten zijn niet bedoeld om te sauzen. (oke misschien als je 6 lagen gaat schilderen.)

Neem aan dat het licht van boven door je raam heen komt toch? Dan krijg je toch geen strijklicht op je platen.
Sowieso komt het licht niet precies in een hoek binnen gedurende de dag, dus je langsnaden kunnen alsnog strijklicht geven.

Wat is er precies een raar gezicht als je de bovenkant van het kozijn niet kan zien? Is misschien persoonlijk, maar ik vind het niet mis staan. Lijkt me sowieso mooier als verschil in je plafond.

In acryl heb je natuurlijk ook verschil. Maar inderdaad kan het alsnog gaan scheuren, maar als je de naden zo klein mogelijk houd en goed kit dan zit het meestal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreiTech
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10:38
[...]

[afbeelding]
Je had het over zand door je verf mengen maar waarom niet leislag. Is zelfs bij de gamma te krijgen:

https://www.gamma.nl/asso...id%3Db_product_b021302284

Lijkt meer op hetgeen wat je wil mijn inziens. Is niet zo fijn als zand en niet scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
Denniz0229 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:59:
[...]

Oke, werk al jaren in de bouw en werkelijk nooit groter voorbij zien komen als 3.60 :+
Ik was nog bij het puntje vervoer :X. Naar binnen gaat lukken; er is een rechte lijn beschikbaar vanaf de straat tot het punt waar ik ze wil verwerken. Het omhoog krijgen en houden ben ik nog niet over uit.
Zoals anderen boven mij ook zeggen kan je blijkbaar met alleen naden smeren het sausklaar krijgen.
Ik ben van mening dat je dit altijd gaat zien, gipsplaten zijn niet bedoeld om te sauzen. (oke misschien als je 6 lagen gaat schilderen.)
Ik heb me laten vertellen dat je met goede structuurverf een eind komt; maar heb zelf ook mijn twijfels. Daarom hoor ik graag de ervaringen van anderen.
Neem aan dat het licht van boven door je raam heen komt toch? Dan krijg je toch geen strijklicht op je platen.
Sowieso komt het licht niet precies in een hoek binnen gedurende de dag, dus je langsnaden kunnen alsnog strijklicht geven.
De buiten gevel zit aan de kopse kant van de platen; die gevel is 6 meter breed (keuken en woonkamer). Het meeste licht komt dan via de ramen recht onder de platen; en een kleiner deel schuin via de ramen in de woonkamer. Mocht het afwerken van de naden niet helemaal goed gaan dan is de kans dat je iets ziet volgens mij het kleinst bij naden in deze richting.
Wat is er precies een raar gezicht als je de bovenkant van het kozijn niet kan zien? Is misschien persoonlijk, maar ik vind het niet mis staan. Lijkt me sowieso mooier als verschil in je plafond.
Dit is (eigenlijk was) puur gevoel; maar na gisteravond nog wat plaatjes van andere keukens bekeken te hebben en alles met de echtgenote te hebben overwogen gaat het toch één hoogte van 23 cm worden. Ik ben bang dat je gelijk hebt dat het een rommeltje wordt met hoekjes en hoogtes. :)
In acryl heb je natuurlijk ook verschil. Maar inderdaad kan het alsnog gaan scheuren, maar als je de naden zo klein mogelijk houd en goed kit dan zit het meestal wel goed.
Dat was sowieso het plan.

Het nieuwe idee is nu dus om alles te verlagen. Buitenhoek en naden afwerken met een profieltje op afgeschuinde platen en binnenhoek met acrylkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hier zitten de agnesplaten zelfs tot in het kozijn. Raam zit met streepje kit tegen de kopse kant van de plaat. Je kunt het vanbuiten zien denk ik, maar het is me nooit opgevallen. Het raam ernaast zie je het niet bij, daar zit een ventilatierooster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Gebanned schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:42:
[...]

Ik was nog bij het puntje vervoer :X. Naar binnen gaat lukken; er is een rechte lijn beschikbaar vanaf de straat tot het punt waar ik ze wil verwerken. Het omhoog krijgen en houden ben ik nog niet over uit.

[...]

Ik heb me laten vertellen dat je met goede structuurverf een eind komt; maar heb zelf ook mijn twijfels. Daarom hoor ik graag de ervaringen van anderen.

[...]

De buiten gevel zit aan de kopse kant van de platen; die gevel is 6 meter breed (keuken en woonkamer). Het meeste licht komt dan via de ramen recht onder de platen; en een kleiner deel schuin via de ramen in de woonkamer. Mocht het afwerken van de naden niet helemaal goed gaan dan is de kans dat je iets ziet volgens mij het kleinst bij naden in deze richting.

[...]

Dit is (eigenlijk was) puur gevoel; maar na gisteravond nog wat plaatjes van andere keukens bekeken te hebben en alles met de echtgenote te hebben overwogen gaat het toch één hoogte van 23 cm worden. Ik ben bang dat je gelijk hebt dat het een rommeltje wordt met hoekjes en hoogtes. :)

[...]

Dat was sowieso het plan.

Het nieuwe idee is nu dus om alles te verlagen. Buitenhoek en naden afwerken met een profieltje op afgeschuinde platen en binnenhoek met acrylkit.
3 a 4 man heb je er zeker voor nodig.
Gips breekt bijna als je er te lang naar kijkt, dus heel voorzichtig, anders krijg je alsnog dwarsnaden.
Tevens van te voren een paar studjes maken.

Zou kunnen, ik heb het nog nooit iemand zien doen, betekent natuurlijk niet dat het niet mogelijk is.
Met structuurverf zal het denk ik wel makkelijker zijn al vlak.
Verder krijg je met structuur natuurlijk sowieso schaduw, dus je hele verhaal van strijklicht begrijp ik nu nog minder.

Klopt, op deze manier is de kans het kleinst, maar gezien je ook al structuurverf wilt gebruiken zie ik het probleem niet. Je krijgt namelijk altijd schaduwen met structuur.

Lijkt mij een zeer verstandige keuze :9

Ik zou wel goed kijken welke profielen je neemt en eventueel een stukje gips wegschafen zodat ze er strakker op komen. Simpelweg later die profielen monteren is het verhullen van problemen die er niet hoeven te zijn.

Maar als je structuur wilt kan je niet een spacspuiter nemen dan? Heb je ook geen gedoe met profieletjes e.d.
Weet niet of je hiervoor het budget hebt en dit wilt, het is maar een tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:44
Gebanned schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:42:
Vaak heb je gipsplaten ook van 30cm breed, misschien ook deze lengte? Was ooit een tip van mijn aannemer omdat dit formaat veel beter te verwerken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
Denniz0229 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:18:

Weet niet of je hiervoor het budget hebt en dit wilt, het is maar een tip :)
De tips worden erg gewaardeerd; het is altijd fijn als iemand kritisch meedenkt. d:)b

Afschaven ga ik doen. Heb in middels ook bedacht dat die lengte en gewicht wel erg onhandelbaar worden. Dus toch maar over dwars en vertrouwen op mijn kwalteiten als nadenvuller.

@Jannibal23 30cm ben ik nog nergens tegengekomen, maar lijkt me ook onpraktisch vanwege het grote aantal voegen die je moet wegwerken.

Laatste puntje dat ik nog heb: raggels in het verlengde of dwars op de plaat. Maar die discussie is hier al eerder langsgekomen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Gebanned schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:03:
[...]

De tips worden erg gewaardeerd; het is altijd fijn als iemand kritisch meedenkt. d:)b

Afschaven ga ik doen. Heb in middels ook bedacht dat die lengte en gewicht wel erg onhandelbaar worden. Dus toch maar over dwars en vertrouwen op mijn kwalteiten als nadenvuller.

@Jannibal23 30cm ben ik nog nergens tegengekomen, maar lijkt me ook onpraktisch vanwege het grote aantal voegen die je moet wegwerken.

Laatste puntje dat ik nog heb: raggels in het verlengde of dwars op de plaat. Maar die discussie is hier al eerder langsgekomen. 8)
Je kan dan ook een stukje afschaven bij de dwarsnaden, dan zijn die naden een stuk knapper te vullen als je niet wilt stuccen.

Zolang je op alle naden een raggel heb is het prima.
Voor plafonds maak ik zelf altijd gewoon een 60x60 frame. Weet je zeker dat het nooit doorzakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@Gebanned
Ik heb voor onze nieuwe keuken een koof van 10mm MDF gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4429/36392141675_39dca8d290_b.jpg20170805_233610 by Chris Hogevonder, on Flickr
Bij de bouwmarkt op maat laten zagen en voor montage met grondverf en muurverf afgewerkt.

Het plafond is niet helemaal recht, daardoor zie je op de foto een heel klein naadje. Omdat ik het demontabel wil houden, kan ik het niet afkitten, maar het is ook niet iets wat je normaal ziet. Voordeel van MDF is dat je het heel strak kan afwerken.

Vandaag de verlichting (grotendeels) ontvangen voor in de garage:

4x:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4384/36255009361_42c4d1d752_b.jpg20170805_231204 by Chris Hogevonder, on Flickr
60x60 @ 40 watt inclusief aansluitspul.

En die panelen geven veel licht 8)
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4431/36223883922_86068b7970_b.jpg20170805_231114 by Chris Hogevonder, on Flickr

Maandag ga ik ze ophangen (ik moet nog even bedenken hoe ik ze het beste kan monteren) en alle elektra in orde maken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-06 16:43

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Dat is interresant spul, waar heb je ze vandaan als ik vragen mag en wat kost zo'n paneeltje?

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:40

krvabo

MATERIALISE!

Kit kun je zo wegsnijden (en al helemaal als je een heel kleine kitrand maakt), maar je zou ook een (klein) plintje kunnen gebruiken en dat vastmaken aan de koof. Je kunt in de bouwmarkt kant-en-klare plinten kopen in allerlei vormen en hoogtes.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:29
loewie1984 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 01:18:
Dat is interresant spul, waar heb je ze vandaan als ik vragen mag en wat kost zo'n paneeltje?
Zal wel deze zijn: https://www.ledpaneelgroo...led-paneel-warm-wit-60-60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:28
[...]

[afbeelding]
Je zou ook eens kunnen polsen bij een klim- of boulderhal om te checken wat die gebruiken. Dat is denk ik wel ongeveer het soort structuur wat je zoekt: vrij degelijk, veel grip maar niet meteen 'scherp'. In Utrecht worden as we speak 2 hallen afgerond (Energiehaven en Neoliet Utrecht), die staan als het goed is nú met hun vingers in de verf, dus als je ze belt kunnen ze je vast meer vertellen ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 18:44
Zit momenteel midden in mijn wc renovatie, ben al aardig op weg maar moet zeggen dat er toch meer werk in zo'n kleine ruimte zit als ik had verwacht.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4350/36263119471_863c7477c6_c.jpg
De voorste dekvloer had ik al eerder gestort en is voorzien van vloerverwarming.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4339/36263117821_c205a02114_c.jpg
Oude waterleiding zat op een niet zo'n handige plek

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4343/36355363866_c2c3692d1f_c.jpg
Afvoer wasbak liep voor de muur, maar was helaas niet mogelijk om deze in de muur in te frezen.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4395/36399906625_b52ebfc431_c.jpg
Dus maar een nieuwe afvoer naar rechts gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4425/35564726294_7193d5a82d_c.jpg
Afvoer en waterleiding verplaatst

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4421/36003329730_0ba3b5f254_c.jpg
Vloertje weer aangestort

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4429/36355362986_000c10d2e3_c.jpg
Heel lang puzzelen om die gaten precies op de juiste plek te krijgen

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4395/35564727074_feaec66b27_c.jpg
Tegelen

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4350/36232030742_b754b529d5_c.jpg
Tegelen is af, pffff

Nu klaar om te gaan voegen en kitten.

[ Voor 1% gewijzigd door BrammeS op 06-08-2017 11:27 . Reden: UBB tags ]

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
[...]

Ik heb in mijn slaapkamer gipsplaten van 4.80m gebruikt zelfs. Mijn schuine wand loopt bijna door tot aan de nok. Het was wel lastig om ze de bocht om te krijgen bovenaan de trap maar gelukkig zijn die platen redelijk flexibel :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
[...]

Ligt natuurlijk aan je tex, maar dat is prima naadloos af te werken hoor. Bij grote platen altijd een liftje gebruiken, of je stempels aanpassen als je met zijn 2en werkt.

Eigenlijk was mijn bandschroevendraaier de machine die het meeste tijd heeft bespaard. Er is er 1 te koop volgende week bij de Lidl voor maar 3 tientjes. Helaas niet draadloos, maar als je veel platen nog moet doen, wist ik het wel.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

krvabo schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 02:55:
Kit kun je zo wegsnijden (en al helemaal als je een heel kleine kitrand maakt), maar je zou ook een (klein) plintje kunnen gebruiken en dat vastmaken aan de koof. Je kunt in de bouwmarkt kant-en-klare plinten kopen in allerlei vormen en hoogtes.
Voor het langste deel zit een plintje voor afwerking, vooral omdat het plafond ooit opnieuw gespoten is en er een hoogte verschil op die plek zat wat niet eenvoudig weg te werken was (spuit-spac), zit er een halfrond profieltje. Op dit moment moet de koof nog minimaal één keer er weer af (er moet nog een stukje muur verder afwerkt worden), dus voorlopig komt er sowieso geen kitrandje en wat er nu nog te zien is, stoort ons totaal niet (ik zag het op de foto pas voor het eerst, om eerlijk te zijn).
Ik heb ze bij https://www.elektrohandelsprijzen.nl/ vandaan. ledpaneelgroothandel heb ik ook bekeken, maar zij werken met een minimale afname wat voor mij niet ging passen. Mijn leverancier was iets duurder, maar daar kon ik wel per stuk bestellen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:29
Voor ons klushuis weer even een vraag. Onze trap heeft tapijt en daaronder een soort foam, waarschijnlijk ten behoeve van geluidsdemping aangelegd.

Trapvloer

Iemand een idee hoe dit makkelijk verwijderd kan worden? Het eraf trekken van het tapijt is al een klus op zich, hopelijk is het foam niet veel vervelender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Dennis schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:30:
Voor ons klushuis weer even een vraag. Onze trap heeft tapijt en daaronder een soort foam, waarschijnlijk ten behoeve van geluidsdemping aangelegd.

[afbeelding]

Iemand een idee hoe dit makkelijk verwijderd kan worden? Het eraf trekken van het tapijt is al een klus op zich, hopelijk is het foam niet veel vervelender.
als je het kapot trekt zo, fohn of heatgun erop en dan met een plamuurmes er van af schrapen (zolang je trap n beetje glad is moet dat een stuk gemakkelijker gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:31
Dennis schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:30:

[afbeelding]

Huis, tuin en keuken tip van grootmoeders. De trap drenken in cola mocht de lijm nog te goed vastzitten. Dan hoef je geen chemische middelen te gebruiken, wel zo fijn voor jezelf en het milieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
BrammeS schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:24:

[afbeelding]
Vloertje weer aangestort

Nu klaar om te gaan voegen en kitten.
Ziet er erg netjes uit! Maar ik heb wel een vraag, waarom heb je de voetjes van het toilet in de vloer gestort? Verder ziet het toilet er ook erg laag uit, maar dat zou ook aan de foto kunnen liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YaaD
Afgelopen weekend begonnen met het afbreken van muur in de woonkamer.
Via MP een HEA 160 balk gekocht en vervolgens netjes opgeknapt.

staander

Een paar weken ervoor een fundering gestort met 4 draadeinden erin.

Na het op maat maken de balk vastgelast aan de al bestaande HEA balk die horizontaal ligt

Daarna in de muur een aantal gaten geboord zodat er nog een klein stukje kan blijven staan vanwege de bestaande ligger.

afbreken

Om het af te maken dan helemaal weg :
helemaal weg

Geeft wel lekker grote woonkamer zo :+ Bizar hoe klein de kamers vroeger waren

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 18:44
chrisborst schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 07:46:
[...]

Ziet er erg netjes uit! Maar ik heb wel een vraag, waarom heb je de voetjes van het toilet in de vloer gestort? Verder ziet het toilet er ook erg laag uit, maar dat zou ook aan de foto kunnen liggen.
Had primair te maken met de volgorde, ik heb eerst het gat voor de nieuwe afvoer gemaakt en aangesloten op het frame en riool, en vervolgens de vloer gestort om het gat van de oude afvoer dicht te maken..

Een 2e punt wat ik ermee afvang in mijn boeren hobby klus gedachte is de kracht die op een toiletframe komt, als ik met mijn 95kg bovenop de pot zou gaan springen, dan komt de meeste kracht op de onderkant van het frame dat naar achteren wil, nu hij in de vloer is gestort heb ik dat wel afgevangen. *O*

En het toilet hangt zelfs iets hoger, als het goed is zit ik straks op 43/44 cm.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Zijn er mensen met ervaring bij het ophangen van schuifdeuren voor een garderobekast? Op onze slaapkamer wil ik over de volle breedte (3,75 meter) een aantal kamerhoge (235cm) schuifdeuren plaatsen. Zit momenteel aan een viertal deuren te denken, maar eventueel zijn 5 of 6 deuren ook een optie.

Ik zit met 2 uitdagingen:
- hoe zorg ik dat mijn grote schuifdeuren niet gaan doorhangen
- hoe bevestig ik dit het beste/stevigste

Wat info: ik heb het plan om met 4 multiplex platen (een lichte variant genaamd vederplex) de deuren te maken. Iets van 9 mm dik en van het resthout van elke plaat (2500 x 1220) aan de achterzijde rondom een soort frame ter versteviging te maken. Eventueel halverwege de deur nog een dwarsverbinding. Samen vormt dit dan 1 schuifdeur van 18mm dik. Lijkt me steviger dan een paneel van 18mm dik en vooral minder zwaar. Lijkt jullie dit ook?

Nu wil ik dit het liefst met een hangend systeem plaatsen (bijvoorbeeld een Storemax H40) aan het plafond. Ondersteund door wieltjes over de vloer. Het lijkt me dat door de zwaartekracht de kans op doorhangen van de schuifdeuren minimaal is. Mee eens? Ik ga de deuren niet lakken, maar wil ze alleen schuren en zo ophangen.

Vraag is vervolgens of mijn plafond hier stevig genoeg voor is. Ik heb het plafond nooit open gehad maar er zitten nu normale gipsplaten op, dus er zal een houten frame van regels boven zitten. De rails komt haaks op de lengterichting van de gipsplaten over de volle breedte van de kamer. Is dit wel sterk genoeg als ik in elke regel een schroef draai om de rails vast te zetten?

Het liefste bouw ik geen frame tegen de zijkanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Nu online
Jannibal23 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:43:

Ik ga de deuren niet lakken, maar wil ze alleen schuren en zo ophangen.
Als ik jou was zou ik de deuren wel lakken of in de olie zetten. Onbehandeld gaat het alleen maar smerig worden. Vooral op de plekken waar je ze gaat vastpakken. Een goede beits/olie is gemakkelijk aan te brengen, dus zal niet veel tijd hoeven te kosten.

edit: beits of olie maakt je hout altijd wat donkerder, maar je heb ook whitewash beits/olie. Als je dat zou mengen met de transparante versie kan je experimenten op een afvalstuk wat de mooie kleur geeft.

Verder zou ik wel goed kijken of het plafond sterk genoeg is. Desnoods schroef je een extra plaat tegen het plafond die in de kast zit en zo het gewicht over een groter oppervlakte verdeeld.

[ Voor 18% gewijzigd door chrisborst op 07-08-2017 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannibal23
chrisborst schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:27:
[...]

Als ik jou was zou ik de deuren wel lakken of in de olie zetten. Onbehandeld gaat het alleen maar smerig worden. Vooral op de plekken waar je ze gaat vastpakken. Vooral een goede beits/olie is makkelijk aan te brengen.
Hmm goed punt van het smerig worden... Toch nog maar eens heroverwegen. De lichte, haast witte houtskleur van berken multiplex lijkt me erg mooi. Misschien maar eens op zoek naar een goede kleurloze olie/beits.
Verder zou ik wel goed kijken of het plafond sterk genoeg is. Desnoods schroef je een extra plaat tegen het plafond die in de kast zit en zo het gewicht over een groter oppervlakte verdeeld.
Zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn. De kast zelf zit er al in (nu nog met scheefhangende scharnierdeuren), dus dat wordt lastig. Maar eerst een lat gelijmd + geschroefd aan het plafond is natuurlijk al steviger dan een rails met alleen schroeven.

Dank voor je tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:56
Jannibal23 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:42:
[...]

Hmm goed punt van het smerig worden... Toch nog maar eens heroverwegen. De lichte, haast witte houtskleur van berken multiplex lijkt me erg mooi. Misschien maar eens op zoek naar een goede kleurloze olie/beits.
Skylt. Valt bijna niet op, olie zou het iets vergelen, maar skylt is mooi.

|>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:34
KillaZ schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:52:
[...]

Dat kan prima?

Al zijn de ronde platen dan niet handig: Dan moet je de Afgeschuinde kanten nemen, waar je met band en voeggips aan de slag kunt voor een mooi resultaat. Heeft volgens mij FabianGTI gedaan laatst met zijn complete woning.
Nog steeds helaas }:|

Inmiddels wel begonnen met het plafond in de woonkamer
Al het gips zit er nagenoeg in, nog 3 platen te gaan gok ik

Nieuwe kozijnen met HR++ glas was ook een drama om te monteren, en het glas liet ook langer op zich wachten

Inmiddels wel weer druk op de CV en waterleidingen en dat is ook goed gegaan, inmiddels heeft Uponor RTM mijn vertrouwen wel gewonnen :P

Verbruikt:
100 meter Uponor 16mm
30 meter Uponor 22mm
250 meter PVC buis (elektra)
230 meter VD draad (per kleur)
50 meter UTP (cat 6)

En dan ben ik er nog niet eens, er verdwijnt wat in zo'n huis _O- (Hout en schroeven etc wil ik niet eens weten)

Inmiddels ook brandwerende platen waar de houtkachel komt te staan, met dat ellendige metalstud :r

Afbeeldingslocatie: https://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/311750DA-8BFC-45E0-980D-B9DA722248CC_zpsr7ungh1a.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/9A3998B2-DF74-44A9-9EB1-69D5EDD11867_zpsishzm30h.jpg
(Zijn al wat oudere foto's)

Nog even en dan kan de bestaande keuken er eindelijk uit gesloopt worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Nice! Heb je zo'n pers zelf gekocht?

50 meter UTP valt nog mee, ik heb een halve Draka rol gebruikt in een normaal rijtjeshuis. :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
KillaZ schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:53:
Nice! Heb je zo'n pers zelf gekocht?

50 meter UTP valt nog mee, ik heb een halve Draka rol gebruikt in een normaal rijtjeshuis. :+
Plek van de router is in mijn geval gunstig, dus redelijk korte lengtes
En de rest gaat wel via Wifi :P

Pers is niet nodig met RTM, erin drukken, wachten tot je *klik* hoort en klaar
Afbeeldingslocatie: https://www.uponor.nl/~/media/uponor-global/solutions-bld/product-groups/plumbing/rtm/rtm-3.jpg?h=295&w=675

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
....en ik mijn hele badkamer solderen :X :O

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 22:16

CodeIT

Code IT

FabianGTI schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:01:
[...]

Plek van de router is in mijn geval gunstig, dus redelijk korte lengtes
En de rest gaat wel via Wifi :P

Pers is niet nodig met RTM, erin drukken, wachten tot je *klik* hoort en klaar
[afbeelding]
Ik heb het (Uponor RTM) hier ook gebruikt, Ik was erg sceptisch, maar het werkt wel erg makkelijk en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:18

Exigence

dnkroz

Ik heb ook een tijdje naar RTM zitten kijken voor mijn verbouwing, maar uiteindelijk toch maar een perstang aangeschaft. Heb ik toch een beter gevoel bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Uponor zit hier nu 6 jaar in mijn huis, waaronder een stukje buiten vol in de zon. Behalve dat het stuk in de zon flink verbleekt is, is alles nog waterdicht.

Ik zou het doen. Zeker in een krappe ruimte is het heel eenvoudig, klik en klaar. Kan me niet goed voorstellen hoe ik het had gedaan met een perstang in de kruipruimte.

Lastigste is de verbinding met gewone 22mm verwarmingsbuis. Dat klikt namelijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Nu online
Voor de mensen die nu bezig zijn met gipsplaten, wellicht is dit een goede optie voor al het schroeven:
Droogbouwschroevendraaier:
http://www.lidl.nl/nl/Off...=showDetail&id=39188&ar=6

Is volgens mij zelfs goedkoper dan 1 dag huren.
endless90 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:34:
Ik heb een aantal oude houten kabelhaspels op de kop kunnen tikken welke ik wil gaan opknappen en gebruiken als tafel.
Om het hout een oude look te geven wil ik het deels gaan ''verbranden'' om het hout donkerder te laten worden en de nerf beter naar voren wil laten komen.
Nu vroeg ik me af, kan dit met een elektrische verfbrander? Of heb ik hier echt een gasbrander voor nodig?
Het kan met beide maar met een gasbrander zal het zeker sneller gaan. Verder zou je eens moeten zoeken op "hout verouderen". Je kan met veel trucjes het hout donkerder en ouder maken (bijv. staalwol + azijn).

[ Voor 58% gewijzigd door chrisborst op 07-08-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Laatst online: 04-06 23:44
Ik heb een aantal oude houten kabelhaspels op de kop kunnen tikken welke ik wil gaan opknappen en gebruiken als tafel.
Om het hout een oude look te geven wil ik het deels gaan ''verbranden'' om het hout donkerder te laten worden en de nerf beter naar voren wil laten komen.
Nu vroeg ik me af, kan dit met een elektrische verfbrander? Of heb ik hier echt een gasbrander voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Elektrisch geeft niet echt een vlam toch? Ik denk dat je je eigen een ongeluk staat te branden :P
Klein gasbrandertje is niet zo duur tegenwoordig.

Uit interesse: Waar heb je de kabel haspel gekocht? Mijn vrouw wil er graag eentje als tafel in de woonkamer

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Laatst online: 04-06 23:44
YaaD schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:36:
[...]

Elektrisch geeft niet echt een vlam toch? Ik denk dat je je eigen een ongeluk staat te branden :P
Klein gasbrandertje is niet zo duur tegenwoordig.

Uit interesse: Waar heb je de kabel haspel gekocht? Mijn vrouw wil er graag eentje als tafel in de woonkamer
Elektrisch geeft geen vlam nee, ik had zelf ook al zo'n vermoeden dat het dan erg lang gaat duren...
Straks eens naar de bouwmarkt om een gasbrandertje te kopen.

Ik heb de haspels op mijn werk meegenomen. Stonden op het punt om bij het grofvuil te belanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 09:19

BCC

KillaZ schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:03:
....en ik mijn hele badkamer solderen :X :O
Ik heb familie bij een installatiebedrijf werken en er zijn veel meer lekkages met kunstofleidingen dan bij metalen knel of soldeer. Die laatste twee zijn ook veel eenvoudiger te fixen als er iets drupt: aantrekken of wat extra soldeer eraan bakken.

[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 07-08-2017 13:46 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Vliegvlug schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:46:

[afbeelding]

[afbeelding]

Je zou kunnen proberen een naald en spuit te halen bij een apotheek zodat je de boel er zo ver mogelijk in kan spuiten, mits de scheur niet al te bochtig is :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Nu online
BCC schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:46:
[...]

Ik heb familie bij een installatiebedrijf werken en er zijn veel meer lekkages met kunstofleidingen dan bij metalen knel of soldeer. Die laatste twee zijn ook veel eenvoudiger te fixen als er iets drupt: aantrekken of wat extra soldeer eraan bakken.
Dat hoeft natuurlijk weinig te zeggen. Zou zomaar kunnen dat het bij die mensen ook was gaan lekken bij knel of solderen omdat ze gewoon onhandig zijn.
Ik hoor vaker verhalen van doehetzelvers die lekkages hebben als ze zelf gaan solderen, idem voor knelkoppelingen.
Daarnaast heb je kunstofleidingen in allerlei soorten en prijsklassen. Ik heb zo het vermoeden dat veel consumenten eerder de goedkope zullen pakken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
BCC schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:46:
[...]

:')

Ik ken installateurs die zeer te spreken zijn over kunststof leidingen en zijn verbindingen
Dus mja, waarheid zal ergens in het midden liggen, ken ook genoeg horror verhalen over solderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Als je kunststof leidingwerk van een beunhaas vergelijkt met gesoldeerd koperwerk van iemand die het echt goed kan, dan kan dat best. Maar datzelde geldt ook andersom. Mijn loodgieter heeft alles met Rautitan van Rehau in elkaar geperst en dat is zeer zeker veel beter en lekdicht dan wanneer ik als amateurklusser met soldeer of knel aan de gang ga :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 09:19

BCC

Dat is waar. Professioneel persen lijkt mij beter dan zelf een metalen wartel met de hand in een pvc buisje draaien.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Het hout moet maar gewoon warm genoeg worden, als je een fatsoenlijke elektrische verfafbrander hebt werkt dat volgens mij ook prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 10:30

Griffin

Is mythical

Vraagje over elektra:
Mijn moeder heeft JUNG AS500 afdekramen en een LED lamp gekocht. Dus in dat afdekraam (is zn 3 luik) wilt ze 1 normale schakelaar vervangen voor een LED dimmer (ik laat even in het midden of er wel of niet een nuldraad aanwezig is, dit moet ik nog checken). Kan ik hier achter elke type dimmer plaatsen maar met een afdekplaat van JUNG, of moet de dimmer ook van JUNG zijn?
Ik vraag dit omdat op verschillende sites vind ik wel een dimmer van JUNG, maar dan zonder afdek spullen?

Ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Griffin schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:02:
Vraagje over elektra:
Mijn moeder heeft JUNG AS500 afdekramen en een LED lamp gekocht. Dus in dat afdekraam (is zn 3 luik) wilt ze 1 normale schakelaar vervangen voor een LED dimmer (ik laat even in het midden of er wel of niet een nuldraad aanwezig is, dit moet ik nog checken). Kan ik hier achter elke type dimmer plaatsen maar met een afdekplaat van JUNG, of moet de dimmer ook van JUNG zijn?
Ik vraag dit omdat op verschillende sites vind ik wel een dimmer van JUNG, maar dan zonder afdek spullen?

Ik had een afdekraam en binnenwerk van Berker met een CAT6 voorplaat van Jung en dat ging niet :)
Mogelijk omdat de dimmer net een andere maat heeft en daardoor niet lekker past.

Weet niet of het vergelijkbaar is met jouw probleem, maar zou gewoon alles van hetzelfde merk houden.
Wel zo makkelijk en past vrijwel altijd.

https://www.elektroshop.n...&dispatch=products.search

Hier heb ik mijn nieuwe netwerkdoos gekocht, makkelijk omdat de goeie voorplaat er ook direct bij zit.

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Vraagje over elektra:

Dimmer hoeft niet per se van Jung te zijn. Zoiets kan ook: https://www.pretmetled.nl/service-artikelen/led-dimmers
Deze vind ik erg fijn in combinatie met een pulsdrukker: https://www.sandervunderi...n-en-led-lampen-125w.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:26

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je kan ook zo'n Ikea HUE-achtige lamp kopen met afstandsbediening voor 19.95 euro. Kun je ook dimmen.

[ Voor 26% gewijzigd door zonoskar op 07-08-2017 16:45 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 08:13

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Vraagje over elektra:

Is de LED lamp ook dimbaar?
*eigen ervaring..*

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoadRunner84
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-04-2020

RoadRunner84

Meep meep

Jannibal23 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:43:
Zijn er mensen met ervaring bij het ophangen van schuifdeuren voor een garderobekast? Op onze slaapkamer wil ik over de volle breedte (3,75 meter) een aantal kamerhoge (235cm) schuifdeuren plaatsen. Zit momenteel aan een viertal deuren te denken, maar eventueel zijn 5 of 6 deuren ook een optie.

Ik zit met 2 uitdagingen:
- hoe zorg ik dat mijn grote schuifdeuren niet gaan doorhangen
- hoe bevestig ik dit het beste/stevigste

Wat info: ik heb het plan om met 4 multiplex platen (een lichte variant genaamd vederplex) de deuren te maken. Iets van 9 mm dik en van het resthout van elke plaat (2500 x 1220) aan de achterzijde rondom een soort frame ter versteviging te maken. Eventueel halverwege de deur nog een dwarsverbinding. Samen vormt dit dan 1 schuifdeur van 18mm dik. Lijkt me steviger dan een paneel van 18mm dik en vooral minder zwaar. Lijkt jullie dit ook?

Nu wil ik dit het liefst met een hangend systeem plaatsen (bijvoorbeeld een Storemax H40) aan het plafond. Ondersteund door wieltjes over de vloer. Het lijkt me dat door de zwaartekracht de kans op doorhangen van de schuifdeuren minimaal is. Mee eens? Ik ga de deuren niet lakken, maar wil ze alleen schuren en zo ophangen.

Vraag is vervolgens of mijn plafond hier stevig genoeg voor is. Ik heb het plafond nooit open gehad maar er zitten nu normale gipsplaten op, dus er zal een houten frame van regels boven zitten. De rails komt haaks op de lengterichting van de gipsplaten over de volle breedte van de kamer. Is dit wel sterk genoeg als ik in elke regel een schroef draai om de rails vast te zetten?

Het liefste bouw ik geen frame tegen de zijkanten.
Ik heb het iets minder DIY aangepakt, ik heb een 4 meter brede Ikea Pax kast geplaatst met 4 glazen paneeldeuren ervoor (Pax Tonnes). Deze hangen alleen aan de bovenkant op wieltjes in een rail, aan de onderkant zit wel een rail, maar daar zit alleen een geleide haak in; nul-komma-niks dragend vermogen.

Ik heb geen ervaring met gips; mijn plafonds zijn allemaal beton.
Ik zou zelf kiezen voor een houten lat om de rail op te bevestigen die zijn draagkracht voornamelijk aan verbinding met de balken ontleent; de regels zijn goed genoeg voor een lampje, maar een hele schuifdeur zou ik er niet aan durven ophangen.

http://specs.tweak.to/list/3907 | π = τ/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

zonoskar schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:38:
Je kan ook zo'n Ikea HUE-achtige lamp kopen met afstandsbediening voor 19.95 euro. Kun je ook dimmen.
Helaas, het is een vaste lamp.
Schinnen-groen schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:40:
[...]

Is de LED lamp ook dimbaar?
*eigen ervaring..*
Yup
Reinier schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:19:
[...]

Dimmer hoeft niet per se van Jung te zijn. Zoiets kan ook: https://www.pretmetled.nl/service-artikelen/led-dimmers
Deze vind ik erg fijn in combinatie met een pulsdrukker: https://www.sandervunderi...n-en-led-lampen-125w.html
Thnx, ik ga eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Griffin schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:45:
[...]

Helaas, het is een vaste lamp.

[...]

Yup

[...]

Thnx, ik ga eens kijken
Wat bedoel je met vaste lamp? Een plafondlamp? Daar kun je normaal ook gewoon een lampje in vervangen hoor.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Terug van weggeweest! :7

Ik ben nog steeds bezig met mijn inloopkast, het schiet niet erg hard op omdat ik het druk heb met mijn reguliere werk en dan vaak 's avonds geen zin meer heb...

Inmiddels wel wat vorderingen kunnen maken dus voor de liefhebbers een fotoserie van alle progress so far.

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn01.jpg Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn02.jpg

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn03.jpg Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn04.jpg

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn05.jpg Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn06.jpg

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn07.jpg Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn08.jpg

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn09.jpg Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn10.jpg

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn11.jpg Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn12.jpg

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn13.jpg Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn14.jpg

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn15.jpg Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn16.jpg

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn17.jpg Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn18.jpg

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn19.jpg Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn20.jpg

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn21.jpg Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/thumbnails/tn22.jpg

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ben nu wel benieuwd naar die lamp.
Ik heb net vier Philips Twirly's gekocht en zonder soldeerbout wordt het knap lastig om daarvan de ledjes te vervangen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-05 04:43
Harrie_ schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:59:
Terug van weggeweest! :7

Ik ben nog steeds bezig met mijn inloopkast, het schiet niet erg hard op omdat ik het druk heb met mijn reguliere werk en dan vaak 's avonds geen zin meer heb...

Inmiddels wel wat vorderingen kunnen maken dus voor de liefhebbers een fotoserie van alle progress so far.

[...]
Ziet er netjes uit! Mag ik vragen waarvoor de verhogingen dienen bij de deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

mark-k schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:53:
[...]

Wat bedoel je met vaste lamp? Een plafondlamp? Daar kun je normaal ook gewoon een lampje in vervangen hoor.
Als in, de lamp is niet een standaard lamp maar een ledstrip die vast in het frame zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

BladeSlayer1000 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:06:
[...]

Ziet er netjes uit! Mag ik vragen waarvoor de verhogingen dienen bij de deur?
Tussen het paneel naast de deur en de muur komen 2 kledinghangerstangen (of hoe noem je die dingen?) aan beide kanten, dus 4 totaal. Die hangen dus boven de verhoging. Verhoging zit er om het geheel, als het straks mooi wit is geverfd, een geïntegreerde look te geven en gewoon het idee dat de boel niet 'op de grond hangt'.

Nu ik deze boutredenen voor al dit extra werk zo lees realiseer ik me heel goed waarom ik al anderhalve maand bezig ben met die kast. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Harrie_ schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:47:
[...]

Tussen het paneel naast de deur en de muur komen 2 kledinghangerstangen (of hoe noem je die dingen?) aan beide kanten, dus 4 totaal. Die hangen dus boven de verhoging. Verhoging zit er om het geheel, als het straks mooi wit is geverfd, een geïntegreerde look te geven en gewoon het idee dat de boel niet 'op de grond hangt'.

Nu ik deze boutredenen voor al dit extra werk zo lees realiseer ik me heel goed waarom ik al anderhalve maand bezig ben met die kast. |:(
Aah dat verklaard het. En soms moet je langdurig denken om tot een mooi resultaat te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

BladeSlayer1000 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:48:
[...]

Aah dat verklaard het. En soms moet je langdurig denken om tot een mooi resultaat te komen :)
Klopt. En zonder ontwerp bij elke iteratie weer nieuwe dingen bedenken *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Harrie_ schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:51:
[...]

Klopt. En zonder ontwerp bij elke iteratie weer nieuwe dingen bedenken *O*
Zo herkenbaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Vraagje over elektra:

Meestal past het, soms niet. Maar waarom niet voor veilig gaan en een Jung 225 NVDE pakken? Met een beetje zoeken tik je die voor 4 of 5 tientjes op de kop en hij heeft geen nul-draad nodig.

Ik heb er zelf 3 in het huis in combinatie met dimbare LED-lampen en ze werken perfect met LED en conventioneel. Enige nadeel (maar dat geldt voor vrijwel iedere dimmer) ze zoemen soms lichtjes.

50 meter maar? Ik heb in m'n huis zo'n 150 meter UTP getrokken :o Er zitten 12 aansluitpunten door het hele huis, waarbij de verste 4 iets van 25 meter per kabel nodig had :X

Vandaag flink wat tijd bezig geweest met het volledig opnieuw aanleggen van de elektra in de garage. 3 van de 5 led-panelen hangen (1 moet ik eerst nog ontvangen en voor 1 moet er eerst spul aan de kant...), 2 worden er met een bewegingsmelder ingeschakeld, met een override via een lichtschakelaar (zodat ze ook permanent kunnen branden).

De hele bedrading was nog even puzzelen, door diverse leidingen lopen twee schakeldraden, fase, nul en randaarde. Vooral welke schakeldraad wat moest doen zodat bepaalde panelen met de bewegingsmelder schakelen, de override werkte en de andere panelen handmatig te schakelen waren, was even puzzelen. De verschillende functies kruizen elkaar namelijk in de verschillende lasdozen en buizen.

En de kans zit erin dat ik nog wat moet gaan veranderen, want ik merkte vanavond dat de bewegingsmelder achter in de garage niks oppikt, wat hij wel zou moeten doen. De kans zit er dus in dat deze nog verplaatst moet worden naar een plek dichter bij de garagedeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

deepbass909 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:20:
[...]

Meestal past het, soms niet. Maar waarom niet voor veilig gaan en een Jung 225 NVDE pakken? Met een beetje zoeken tik je die voor 4 of 5 tientjes op de kop en hij heeft geen nul-draad nodig.

Ik heb er zelf 3 in het huis in combinatie met dimbare LED-lampen en ze werken perfect met LED en conventioneel. Enige nadeel (maar dat geldt voor vrijwel iedere dimmer) ze zoemen soms lichtjes.
Ik kwam ook nog het volgende tegen: https://www.jung.de/nl/online-catalogus/350222977/350222978/ (224LEDUDD). Maar wat dan het wezelijke verschil is (behalve de nuldraad)... ik zie het niet zo snel. (gister contact gehad met iemand van JUNG (nl afdeling) en die kwam met de 224LEDUDD variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Griffin schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:30:
[...]

Ik kwam ook nog het volgende tegen: https://www.jung.de/nl/online-catalogus/350222977/350222978/ (224LEDUDD). Maar wat dan het wezelijke verschil is (behalve de nuldraad)... ik zie het niet zo snel. (gister contact gehad met iemand van JUNG (nl afdeling) en die kwam met de 224LEDUDD variant.
Die zal wel met meer soorten lampen compatibel zijn, hij heeft meer instellingsmogelijkheden.
Ik zou echt zo'n dimmodule van Shuttle proberen. Die maken geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Reinier schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:38:
[...]

Die zal wel met meer soorten lampen compatibel zijn, hij heeft meer instellingsmogelijkheden.
Ik zou echt zo'n dimmodule van Shuttle proberen. Die maken geen geluid.
Ok, ga ik ook naar kijken.

Andere vraag die ook speelt... Ik zoek het achterwerk voor een RJ45 aansluiting (afwerkraam is https://www.jung.de/nl/online-catalogus/63907134/63907135/). Maar ook hier is weer de vraag hoe en wat en welke ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@Griffin Moeten daar geen keystones in?

Ik heb ook alles van Jung gekregen inclusief Keystones, maar dat was een gepriel om dat goed te krijgen. Toen maar overgestapt op de LSA varianten, wat ik veel fijner vond werken.

@deepbass909 Ideaal toch? Overal in het huis minimaal 2 netwerkaansluitingen zodat je niet afhankelijk bent van de 256 2.4 Ghz netwerken in de omgeving :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Griffin schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:59:
[...]

Ok, ga ik ook naar kijken.

Andere vraag die ook speelt... Ik zoek het achterwerk voor een RJ45 aansluiting (afwerkraam is https://www.jung.de/nl/online-catalogus/63907134/63907135/). Maar ook hier is weer de vraag hoe en wat en welke ik nodig heb.
Ik zou deze nemen: https://www.jung.de/nl/online-catalogus/63766978/
Met een Rutenbeck doos: https://www.sandervunderi...selement-enkel-cat-6.html
Kun je bij Sander Vunderink meteen die dimmer meebestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat is daar mis mee? Die Ikea lamp draai je gewoon in de fitting van je lamp. De AB zorgt voor het dimmen. Die AB zou je dan naast de schakelaar op de muur kunnen plakken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:07
Al enige tijd erger ik mij aan de vloer in mijn werkplaats (circa 550 x 250 cm). Een gedeelte van mijn werkplaatsinrichting staat op wielen, maar die rollen niet handig door de werkplaats. Dit komt voornamelijk door de opstaande rand rond de smeerput (ca 190 * 90 cm, 165 cm diep). Op andere plaatsen zitten er oppervlakkige barsten of andere beschadigingen in het beton. Nu wil ik graag de gehele vloer voorzien van een nieuwe toplaag zodat de egaal is. Hiervoor zal ik de volgende stappen moeten uitvoeren:
  • Opstaande rand rond de smeerput verwijderen
  • Opstaande rand naar aanbouw garage verwijderen
  • Smeerput volstorten en voorzien van een dragende betonvloer
  • Gehele betonvloer inclusief smeerput "egaliseren"
Nu heb ik hierover een aantal vragen:

Met welk cement/beton-middel kan ik de vloer van de smeerpunt het beste maken en hoe dik moet deze zijn? Ik dacht zelf aan beton. Na drogen moet de vloer zelfdragend zijn. Gezien de beperkte afmetingen van mijn garage ga ik er niet van uit dat er ooit een zware zaagtafel of andere machine in komt, dus de belasting is beperkt. Ik wil het zand en beton bij de Bouwmaat bestellen. Het opvullen wil ik doen met vloerzand en dan het beton met 1 deel Portland cement, 2 delen zand (metselzand) en 3 delen grind (16-32mm). Natuurlijk met een betonnet (op stukken klinkers) en een stuk zeil tussen het zand en het beton. Klopt dit?

Met welk middel kan ik de vloer het beste egaliseren? Misschien is egaliseren niet het juiste woord, omdat dit meestal gebruikt wordt voor een opvullen van een beperkt hoogteverschil. Nu is het hoogteverschil op de meeste plekken maar 5 mm, maar er is 1 stuk dat 12 mm lager ligt. Daarnaast zal door het wegkappen van de opstaande rand van de smeerpunt ook de nodig beschadigingen ontstaan en die zullen opgevuld moeten worden.

Moet er een primer op de vloer, voordat er een middel op kan om het te "egaliseren"? Zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJCS
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
chrisborst schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:33:
Voor de mensen die nu bezig zijn met gipsplaten, wellicht is dit een goede optie voor al het schroeven:
Droogbouwschroevendraaier:
http://www.lidl.nl/nl/Off...=showDetail&id=39188&ar=6

Is volgens mij zelfs goedkoper dan 1 dag huren.

[...]

Het kan met beide maar met een gasbrander zal het zeker sneller gaan. Verder zou je eens moeten zoeken op "hout verouderen". Je kan met veel trucjes het hout donkerder en ouder maken (bijv. staalwol + azijn).
Iemand de droogbouwschroevendraaier van de Lidl al aangeschaft?
Ik kan verder niks vinden of hier 'standaard' schroef strips in passen? of ben je gebonden aan de strips van Parkside die je verder nergens kunt krijgen behalve in de actie bij de Lidl? iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

DJCS schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:15:
[...]

Iemand de droogbouwschroevendraaier van de Lidl al aangeschaft?
Ik kan verder niks vinden of hier 'standaard' schroef strips in passen? of ben je gebonden aan de strips van Parkside die je verder nergens kunt krijgen behalve in de actie bij de Lidl? iemand enig idee?
Bij de schroeven zelf staat "geschikt voor alle gangbare droogbouwschroevendraaiers" https://www.lidl-shop.nl/...lbouwschroeven/p100221166 Daarmee zou ik er vanuit gaan dat het omgekeerd ook mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Reinier schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

Ik zou deze nemen: https://www.jung.de/nl/online-catalogus/63766978/
Met een Rutenbeck doos: https://www.sandervunderi...selement-enkel-cat-6.html
Kun je bij Sander Vunderink meteen die dimmer meebestellen ;)
Thnx voor de info.
zonoskar schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:26:
[...]

Wat is daar mis mee? Die Ikea lamp draai je gewoon in de fitting van je lamp. De AB zorgt voor het dimmen. Die AB zou je dan naast de schakelaar op de muur kunnen plakken.
In die lamp zit geen fitting, zie https://www.rietveldlicht...ijs-metaal-staal_rvs-rond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

L.N. schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:35:
Het opvullen wil ik doen met vloerzand en dan het beton met 1 deel Portland cement, 2 delen zand (metselzand) en 3 delen grind (16-32mm). Natuurlijk met een betonnet (op stukken klinkers) en een stuk zeil tussen het zand en het beton. Klopt dit?
Klopt helemaal d:)b
L.N. schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:35:
Met welk middel kan ik de vloer het beste egaliseren?
Moet er een primer op de vloer, voordat er een middel op kan om het te "egaliseren"? Zo ja, welke?
Er hoeft geen primer tussen, stof- en vetvrij maken en vervolgens egalisatiebeton eroverheen. Bij de bouwmaat verkopen ze ook egalisatiebeton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:07
Harrie_ schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:33:
[...]

Klopt helemaal d:)b

[...]

Er hoeft geen primer tussen, stof- en vetvrij maken en vervolgens egalisatiebeton eroverheen. Bij de bouwmaat verkopen ze ook egalisatiebeton.
Bedankt! Hoe dik kan ik de vloer het beste maken? Ik ga nu uit van 15 cm. Er komen geen zware machines op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdwiel
  • Laatst online: 15-04 11:30
Erg leuk om allerlei klussen voorbij te zien komen en gelukkig ook heel wat klussers met flink wat ervaring!

Ik heb zelf net een paar weken mijn eerste koopwoning en daar kan ik komende tijd heel wat kluservaring op gaan doen en vandaar dat ik afgelopen maanden dit topic goed heb gevolgd! Al heel wat slimme en handige dingen voorbij zien komen _/-\o_

In mijn eigen
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
(bovenwoning) zijn er aantal dingen zeer goed gedaan door de vorige bewoners (badkamer 1e verdieping + slaapkamers op 2de verdieping). Maar aantal zaken die ik zeker wil aanpakken!

Lijstje:
- Gaskachel woonkamer vervangen voor vloerverwarming droogopbouw met daarop PVC of houtenvloer
- Geiser + Gaskachel vervangen voor CV van 1e verdieping naar 2de verdieping
- Keuken slopen en verplaatsen op andere locatie (van keuken naar slaapkamer 1)
- Verhogen van bestaande kozijnen (2.10 naar 2.40, plafond van 3.05m)
- Voorgevel helemaal afgetimmerd met koofjes en schrootjes verwijderen en zoveel mogelijk orginele kozijnen met architraven terug brengen.
- Plafond stucwerk woonkamer in oude stijl terug brengen
- Muur richting buren in slaapkamer 1 isoleren door voorzetwand.
- Electra ect ect..

Nu heb ik gelijk een vraagje ik heb namelijk al heel wat verhalen over isolatie voorbij zien komen maar moet zeggen dat ik nog niet helemaal uit ben wat nu een goede methode is.

De voorzijde van het huis is namelijk gewoon een steense muur die al wat langer geleden wel geïmpregneerd is maar in het verleden hebben verschillende bewoners er wel allerlei constructies voor gezet waarschijnlijk tegen de kou/tocht. Hieronder een foto van de situatie zoals hij na het slopen van een ombouw van hardbord, het slopen van een schrootjes ombouw nog over was... de "mooie" architraven helemaal kapot gemaakt door alle ombouwen.

https://flic.kr/p/XsfMwd

Dit heb ik dus allemaal nu verwijderd zoals onderstaande afbeelding en nu ben ik aan het kijken wat ik beste terug kan zetten, zelf denk ik aan een raamwerk om de kozijnen heen en op de muur het raamwerk vast te kitten. Maar hoor graag of jullie een goede tip hebben.

https://flic.kr/p/WfvMWj

Gelukkig al iemand gevonden die de architraven kan namaken zodat ze in originele vorm terug kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Lekker dichtgepurred zo te zien. Ik zou gewoon een voorzetwand plaatsen. Zijn genoeg voorbeelden van, je hebt zo te zien voldoende ruimte.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06 09:27
Denniz0229 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:18:
[...]

3 a 4 man heb je er zeker voor nodig.
Gips breekt bijna als je er te lang naar kijkt, dus heel voorzichtig, anders krijg je alsnog dwarsnaden.
Tevens van te voren een paar studjes maken.
Een investering in een platenlift is echt superbij grote klussen,
Veel worden daarna met een beetje verlies op marktplaats verkocht.
ik heb deze gehaald, werk prima:
https://www.tectake.nl/xxl-platenlift-400887

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Nu online
jvdwiel schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:48:

Dit heb ik dus allemaal nu verwijderd zoals onderstaande afbeelding en nu ben ik aan het kijken wat ik beste terug kan zetten, zelf denk ik aan een raamwerk om de kozijnen heen en op de muur het raamwerk vast te kitten. Maar hoor graag of jullie een goede tip hebben.

https://flic.kr/p/WfvMWj

Gelukkig al iemand gevonden die de architraven kan namaken zodat ze in originele vorm terug kunnen.
Leuk huis! Als ik jou was zou ik een dikke voorzetwand erin zetten en dan mooie natuurstenen vensterbanken plaatsen van bijv. 30/40 cm. In oude huizen zijn hier genoeg voorbeelden van te vinden. Je verliest dan wel wat cm woonkamer maar je krijgt dan ook een potentiële zitplek voor terug.

Zoiets bijv:
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/4d/8a/ed/4d8aedecb2b2a0ac21f352ba86dea353--rental-property-interior.jpg

De "C" maat kan je dan wat dikker maken.

Of deze:
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/28/eb/39/28eb39e3ddaed26acd8f39fc1940f2e1--ramen-windows.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door chrisborst op 08-08-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-06 21:24
marsman schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:14:
[...]

Een investering in een platenlift is echt superbij grote klussen,
Veel worden daarna met een beetje verlies op marktplaats verkocht.
ik heb deze gehaald, werk prima:
https://www.tectake.nl/xxl-platenlift-400887
Mee eens, ik heb in onze uitbouw platen van 1,20 x 3,60m in mn uppie gemonteerd met een platenlift van de Boels.
De lift is wel wat bewegelijk, dus het precies plaatsen van de platen is uitdagend als je alleen bent, maar wel te doen. Al moet ik wel adviseren om er een mannetje bij te hebben.

Platen met drie/vier man tillen werkt niet. (imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-06 09:40
Ik wil de trap gaan verlichten zoals ongeveer in deze afbeelding: http://www.welke.nl/photo...en-verlichting.1413798846

Hoe kan ik dit het best aanpakken? Ik moet binnenkort alle elektra door hebben gegeven en kan denk ik het beste boven of beneden aan de trap een WCD laten plaatsen en dan vanuit daar na oplevering de verlichting plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Nu online
YinYang schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:44:
Ik wil de trap gaan verlichten zoals ongeveer in deze afbeelding: http://www.welke.nl/photo...en-verlichting.1413798846

Hoe kan ik dit het best aanpakken? Ik moet binnenkort alle elektra door hebben gegeven en kan denk ik het beste boven of beneden aan de trap een WCD laten plaatsen en dan vanuit daar na oplevering de verlichting plaatsen?
Ligt aan tegen welke soort muur je trap is gebouwd. Als dit een betonnen muur is zou ik er niet aan beginnen als ik jou was. Is het een "zachte" muur (gibo-blokken), dan kan je gemakkelijk leidingen vfrezen en gaten maken waarin je de verlichting kan aanbrengen.
Dan alles netjes glad laten stucen.
Maar als je deze vraag hier stelt zou ik het niet zelf gaan doen maar laten doen. Maar dan wel na oplevering want waarschijnlijk zal de bouwer hier de hoofdprijs voor vragen.
Verder zou je ook kunnen kijken naar verlichting in de trap zelf. Is vaak makkelijker en daar zijn al standaard systemen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdwiel
  • Laatst online: 15-04 11:30
KillaZ schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:06:
Lekker dichtgepurred zo te zien. Ik zou gewoon een voorzetwand plaatsen. Zijn genoeg voorbeelden van, je hebt zo te zien voldoende ruimte.
chrisborst schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:37:
[...]

Leuk huis! Als ik jou was zou ik een dikke voorzetwand erin zetten en dan mooie natuurstenen vensterbanken plaatsen van bijv. 30/40 cm. In oude huizen zijn hier genoeg voorbeelden van te vinden. Je verliest dan wel wat cm woonkamer maar je krijgt dan ook een potentiële zitplek voor terug.

Zoiets bijv:
[afbeelding]

De "C" maat kan je dan wat dikker maken.

Of deze:
[afbeelding]
Dank, dit is een hele mooie oplossing voor in de woonkamer inderdaad!

Op de nieuwe locatie van de keuken ernaast is het helaas wat lastiger omdat de ruimte maar 2.45m breed is en we daar graag een parallel keuken willen plaatsen. Dus 2 kanten kastjes + werkblad (2X65cm) dus eerste 1.30 ben je dan al kwijt en minimale tussen maat is toch wel 1.10m dus dat betekend dat "dikke" voorzetwand toch wat lastiger is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 922281

L.N. schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:13:
[...]

Bedankt! Hoe dik kan ik de vloer het beste maken? Ik ga nu uit van 15 cm. Er komen geen zware machines op.
Egalisatiebeton is maar een paar mm (anders wordt het ook een duur vloertje..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
jvdwiel schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:54:
[...]

[...]

Dank, dit is een hele mooie oplossing voor in de woonkamer inderdaad!

Op de nieuwe locatie van de keuken ernaast is het helaas wat lastiger omdat de ruimte maar 2.45m breed is en we daar graag een parallel keuken willen plaatsen. Dus 2 kanten kastjes + werkblad (2X65cm) dus eerste 1.30 ben je dan al kwijt en minimale tussen maat is toch wel 1.10m dus dat betekend dat "dikke" voorzetwand toch wat lastiger is!
Is dat deze ruimte?

Daar kan prima een voorzet wand staan. Het hoeft niet per se 40 cm te worden he. 10~16 cm PIR is ook een prima optie. Folie plaatsen, frame plaatsen, isolatie er tussen, laag folie en afwerken. Als je je frame goed opzet en een plaat OSB plaatst, kun je met gemak zaken ophangen.

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.