Bekende aanblik, zo'n berg had ik een maand of 3 terug ook hier liggen...
Inderdaad even een k-werkje, maar het ziet er zoveel strakker uit... Het nadeel is alleen dat die kleine rotstukjes nooit goed blijven plakken...
Even een adviesvraagje. Ik ben een muurtje in de garage weg aan het slopen:
20170731_174820 by
Chris Hogevonder, on Flickr
Of beter gezegd, vandaag heb ik de laatste stukken steen weggehaald en een oplossing bedacht voor de gleuf die in de muur achter blijft.
Alleen nu de muur weg is, blijkt dat de vloer aan de ene kant van de ruimte 3 cm lager ligt dan aan de andere kant. Ik ging er al vanuit dat ik in ieder geval moest gaan egaliseren met gietmortel, maar 3 cm opvullen is toch wel een ander verhaal. Met gietmortel is het haalbaar, maar dat gaat een klein fortuin kosten met € 25 per 20 kg (waarmee ik 0,5 m2 van de 7,7 m2 kan ophogen)
Dus mijn plan is om gewone betonmortel te gaan gebruiken, à € 2,99 per 20kg, en daarmee 2,5 cm ophogen met een dunne gietmortel als egalisatielaag of de volle 3 cm als het zich glad genoeg laat afstrijken.
Wat zouden jullie doen? En zijn er nog tips voor het voorbehandelen van de bestaande betonvloer?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier