[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.002.376 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ik heb een knipex bedradingstang. Eigenlijk de enige tang die ik nodig heb voor alle (stroom)draad klusjes:

knippen strippen, adereindhulzen knijpen en punttang
Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/1462179_BB_00_LO/br-bedradingstangbr-160-mmbr-knipexbr-13-05-160-tbr.jpg?x=520&y=520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 12:35
ThinkPadd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:15:
Ik zit wat filmpjes te kijken van het origineel(?), een Jokari.

Maar hoe werkt dat precies dat hij altijd de juiste diepte snijdt zonder de binnenste aders te beschadigen? Is wel iets waar ik altijd mee zit te klooien dus ben wel benieuwd :P

Hij snijdt rondom, maar als je toch een wat dikkere kabel hebt en het ding dan flink aanknijpt, dan ga je toch alsnog de binnenste aders beschadigen :?
Heb toevallig die Stanley versie ergens liggen. Het werkt door aan beide kanten een klein sneetje te maken en vervolgens klemt hij de kabel aan beide einden vast en trekt deze uit elkaar. Werkt snel en het kan niet echt fout gaan, maar heeft moeite met de wat dikkere snoeren. Kabel kan zelfs te dik worden om tussen de tang te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:00
Ik heb deze twee tangen gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://www.knipex.com/fileadmin/site/knipex/scripts/mediando/images/KNIPEX/Produktfotos/web/zoom/1242195-01-3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.knipex.com/fileadmin/site/knipex/scripts/mediando/images/KNIPEX/Produktfotos/web/zoom/9541165-00-1.jpg

Hier een site wat je met die laatste kunt (speciaal voor NYM-J wat ik overal ga gebruiken): klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-10 15:31

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Reinier schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:01:
Ik heb komend weekend weer wat te doen denk ik :) #elektra #jung #ls990 #hekje

[afbeelding]

En een van de volgende klussen is die kurkvloer kapotstukmaken
Bekende aanblik, zo'n berg had ik een maand of 3 terug ook hier liggen...
CappieL schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:33:
[...]

[afbeelding]

Brings up good memories...

Het is even vloeken en tieren, maar ik vind het altijd wel een genot om zo strak mogelijk langs een muur/kozijn te leggen.
Inderdaad even een k-werkje, maar het ziet er zoveel strakker uit... Het nadeel is alleen dat die kleine rotstukjes nooit goed blijven plakken...

Even een adviesvraagje. Ik ben een muurtje in de garage weg aan het slopen:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4311/35458437004_39a457c31c_c.jpg20170731_174820 by Chris Hogevonder, on Flickr
Of beter gezegd, vandaag heb ik de laatste stukken steen weggehaald en een oplossing bedacht voor de gleuf die in de muur achter blijft.

Alleen nu de muur weg is, blijkt dat de vloer aan de ene kant van de ruimte 3 cm lager ligt dan aan de andere kant. Ik ging er al vanuit dat ik in ieder geval moest gaan egaliseren met gietmortel, maar 3 cm opvullen is toch wel een ander verhaal. Met gietmortel is het haalbaar, maar dat gaat een klein fortuin kosten met € 25 per 20 kg (waarmee ik 0,5 m2 van de 7,7 m2 kan ophogen)

Dus mijn plan is om gewone betonmortel te gaan gebruiken, à € 2,99 per 20kg, en daarmee 2,5 cm ophogen met een dunne gietmortel als egalisatielaag of de volle 3 cm als het zich glad genoeg laat afstrijken.

Wat zouden jullie doen? En zijn er nog tips voor het voorbehandelen van de bestaande betonvloer?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:17
Ruwe werk idd eerst doen met goedkope mortel. Daarna dun laagje gietmortel om het af te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Raymond schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:54:
Ruwe werk idd eerst doen met goedkope mortel. Daarna dun laagje gietmortel om het af te maken :)
Jep, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
En wat de tweede vraag betreft: de vloer goed schoonmaken en voorstrijken met 099, lijkt me.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

dreamscape schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:16:
En wat de tweede vraag betreft: de vloer goed schoonmaken en voorstrijken met 099, lijkt me.
Ik neem aan dat je daarmee de bestaande vloer bedoelt. Moet er tussen de mortel en dekvloer ook nog een hechtprimer aangebracht worden?

Sowieso wordt alles, voor ik überhaupt ga storten, eerst goed stof- en vetvrij gemaakt. De huidige vloer is zo'n 10 jaar oud en de vorige eigenaar was brommerliefhebber. Her en der zijn er dus mooie olie-vlekken te zien die zoveel mogelijk weg moeten.

Als de vloer gestort is, komt er trouwens nog een vloeistofdichte epoxylaag overheen. Want ook ik ga er straks klussen, maar wil voorkomen dat olie en andere vloeistoffen in het beton kunnen trekken, lelijke vlekken gaan veroorzaken en lastig op te ruimen is.

Eerst ga ik morgen de verticale sleuven iets verruimen (zijn nu exact 10 cm) en opvullen met steentjes van 10x8x22cm. En bedenken hoe ik de berg kalkzandsteen blokken ga afvoeren... Die krengen zijn namelijk zwaar en ik heb alleen een Yaris op het moment tot m'n beschikking...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:08
LinkinTED schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:53:
[...]

Daarvoor heb ik deze stripper, perfect!
[afbeelding]

Altijd juiste diameter.
Ook grijze installatie kabel kun je er mee strippen.
Heb/gebruik een dergelijke soort stripper meestal voor coax/utp bekabeling ;)

Heb zelf o.a. deze striptang (inc alle inzetstukjes) voor de normale draad/draden:
Afbeeldingslocatie: https://www.kruis.nl/images/large/wtuldalpvx.jpg

En gebruik zo'n "mes" om kabels te ontmantelen:
Afbeeldingslocatie: https://www.kruis.nl/images/large/unpegqmaiy.jpg

Verder aangevuld met diverse andere knip en striptangen nog.. ook nog zo'n "ouderwetse" met stelschroef, ook die werkt nog prima (en ideaal bij het aanstrippen om de draden aan de trekveer te bevestigen).
Zo'n "zelf instellende" striptang (met "diepte aanslag") is ideaal voor het seriematig strippen en ook op de goede lengte voor in de lasklemmen :)

Voor het knipwerk van losse VD(s)-draad gebruik ik meestal een gewone zij-kniptang maar voor o.a. YMvK kabel misbruik ik ook nog wel regelmatig m'n buizenschaar |:( 8)7
Dat is zo'n soort tang:
Afbeeldingslocatie: https://www.sandervunderink.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/b/u/buisschaar_voor_16_en_19mm_buis.jpg
En ja ik weet het hoort niet maar het werkt wel iig ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Annuk schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 01:00:
Dat is zo'n soort tang:
[afbeelding]
Die is gisteren bij mij binnengekomen, wat een briljante tang zeg! Nooit meer zagen: wat een tijd gaat dat schelen. Iedereen die met PVC-buizen aan de slag gaat voor elektra móet deze tang eigenlijk gewoon hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:52:
[...]

Die is gisteren bij mij binnengekomen, wat een briljante tang zeg! Nooit meer zagen: wat een tijd gaat dat schelen. Iedereen die met PVC-buizen aan de slag gaat voor elektra móet deze tang eigenlijk gewoon hebben.
Dat is handig idd, maar toch ben ik het niet helemaal met je eens dat iedereen die met PVC-buizen aan de slag gaat voor elektra zon tang moet hebben. Even een buisje zagen met een klein handzaagje is snel gedaan.

Ik denk dat iedereen die met PVC-buizen aan de slag gaat voor elektra buigveren moet hebben. Dat scheelt pas echt tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 22:24
bazzzzzz schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:30:
even een losse vraag tussendoor. Ik wil graag een gereedschapbord gaan bouwen waar gelijk mijn verlichting en stopcontacten in verwerkt zitten.

Om daadwerkelijk wat gereedschap op te hangen vind ik deze klemmen wel handig:

https://www.gamma.nl/asso...-nikkel-4-stuks/p/B457901

Iemand enig idee waar ik deze goedkoper kan vinden aangezien je er best wat nodig hebt? Op aliexpress zoeken is echt hopeloos voor dit soort dingetjes
Ze zijn ook bij de Lidl te krijgen
https://www.lidl-shop.nl/...ders&utm_campaign=klussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:29

PoweRoy

funky!

[...]

Zeker! Bovenverdieping in huis helemaal vernieuwd en veel extra leidingen. Totaal 300m buis erin :+ gelukkig zo'n kniptang erbij

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik heb er inderdaad ook maar een gekocht toen ik thuis de elektra ging vernieuwen. Het is niet alleen sneller en preciezer dan zagen, je hebt ook geen risico op scherpe randjes die weer isolatie kunnen beschadigen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 17:42
deepbass909 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:46:
Dus mijn plan is om gewone betonmortel te gaan gebruiken, à € 2,99 per 20kg, en daarmee 2,5 cm ophogen met een dunne gietmortel als egalisatielaag of de volle 3 cm als het zich glad genoeg laat afstrijken.

Wat zouden jullie doen? En zijn er nog tips voor het voorbehandelen van de bestaande betonvloer?
Ik heb zelf gekozen voor een combinatie van vloeibaar zandcement (van Weber-Beamix) en daarna afwerken met een dus laagje Egaline. Het vloeibare zandcement was beter glad te krijgen dan normale betonmortel dus minder egaline nodig en dat zandcement krimpt ook nauwelijks/niet. Is iets duurder betaalde geloof ik 5,50 per 20KG met korting bij de plaatselijke Formido.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:52
deepbass909 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 00:13:
[...]

Ik neem aan dat je daarmee de bestaande vloer bedoelt. Moet er tussen de mortel en dekvloer ook nog een hechtprimer aangebracht worden?

Sowieso wordt alles, voor ik überhaupt ga storten, eerst goed stof- en vetvrij gemaakt. De huidige vloer is zo'n 10 jaar oud en de vorige eigenaar was brommerliefhebber. Her en der zijn er dus mooie olie-vlekken te zien die zoveel mogelijk weg moeten.

Als de vloer gestort is, komt er trouwens nog een vloeistofdichte epoxylaag overheen. Want ook ik ga er straks klussen, maar wil voorkomen dat olie en andere vloeistoffen in het beton kunnen trekken, lelijke vlekken gaan veroorzaken en lastig op te ruimen is.

Eerst ga ik morgen de verticale sleuven iets verruimen (zijn nu exact 10 cm) en opvullen met steentjes van 10x8x22cm. En bedenken hoe ik de berg kalkzandsteen blokken ga afvoeren... Die krengen zijn namelijk zwaar en ik heb alleen een Yaris op het moment tot m'n beschikking...
Waarom die sleuf verruimen? Die stenen van 10x8x22 cm passen er nu toch precies in met de 8cm kant? Dat ze in de spouw uitsteken heb je geen last van lijkt me. En anders zou ik nog eerder van de stenen een stukje afslijpen en de afgeslepen kant richting de spouw houden. Geeft denk ik een netter eindresultaat.

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Laatst online: 19-08 10:53
deepbass909 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:46:

Alleen nu de muur weg is, blijkt dat de vloer aan de ene kant van de ruimte 3 cm lager ligt dan aan de andere kant. Ik ging er al vanuit dat ik in ieder geval moest gaan egaliseren met gietmortel, maar 3 cm opvullen is toch wel een ander verhaal. Met gietmortel is het haalbaar, maar dat gaat een klein fortuin kosten met € 25 per 20 kg (waarmee ik 0,5 m2 van de 7,7 m2 kan ophogen)

Beton zou ik niet doen, is te grof voor 3cm dikte.
Waarom geen zandcement dekvloer?

Voorbehandelen.... altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 00:30

mark-k

AKA markkNL

Die dingen van de lidl zijn compleet anders en ook complete troep, wij hadden die en binnen 3 dagen was de helft al kapot door de spanning op de goedkope delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
[...]

Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:21:
[...]

Dat is handig idd, maar toch ben ik het niet helemaal met je eens dat iedereen die met PVC-buizen aan de slag gaat voor elektra zon tang moet hebben. Even een buisje zagen met een klein handzaagje is snel gedaan.

Ik denk dat iedereen die met PVC-buizen aan de slag gaat voor elektra buigveren moet hebben. Dat scheelt pas echt tijd.
Inderdaad zo'n tang vind ik persoonlijk ideaal om buizen te knippen, is sneller en netter dan met een zaagje ;)
En natuurlijk hoort zulk spul aangevult te zijn/worden met goede buigveren en een goede trekveer, en zo kan je nog wel veel meer dingen gaan "verzamelen" wat er allemaal bij hoort..

Een goede sleuvenzaag + stofzuiger en een dozenboormachine is ook aan te bevelen.. maar die heeft niet iedereen ff zo in z'n schuurtje o.i.d. staan/liggen ;)

Voor een x huur je dergelijk spul wel bij de eerste de beste verhuurshop.. maar als je ze meermalig nodig hebt dan wordt aanschaffen al redelijk snel een pré... of je moet hele goede connecties hebben met het verhuurbedrijf.. ;)

Vermoedelijk zal iedereen dat hier wel hebben, twijfelen over dingen zelf aanschaffen of toch maar huren, want gebruik je dat nog weer vaker? En/of heb je er de ruimte voor om het op te slaan in/om huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

decipherer schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:39:
[...]

Waarom die sleuf verruimen? Die stenen van 10x8x22 cm passen er nu toch precies in met de 8cm kant? Dat ze in de spouw uitsteken heb je geen last van lijkt me. En anders zou ik nog eerder van de stenen een stukje afslijpen en de afgeslepen kant richting de spouw houden. Geeft denk ik een netter eindresultaat.
Ik ga de steentjes lijmen ipv met cement metselen. Als ik ze draai heb ik een te brede sleuf om op te vullen met lijm. Het hoeft geen perfect gladde afwerking te geven, daarvoor is de rest ook al te slordig afgewerkt ;)
De belangrijkste redenen om de sleuf op te vullen is om hem te dichten, de muur wat meer stevigheid te geven en aan de kant van de deur, om een stalenbalk te ondersteunen.

En slijpen moet ik sowieso, er steken nu bouten uit die weg moeten en cementresten die in de weg zitten. En 24 steentjes op maat slijpen kost meer tijd dan 5 mm cement wegslijpen.
Davidshadow13 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:31:
[...]

Ik heb zelf gekozen voor een combinatie van vloeibaar zandcement (van Weber-Beamix) en daarna afwerken met een dus laagje Egaline. Het vloeibare zandcement was beter glad te krijgen dan normale betonmortel dus minder egaline nodig en dat zandcement krimpt ook nauwelijks/niet. Is iets duurder betaalde geloof ik 5,50 per 20KG met korting bij de plaatselijke Formido.
Ik ben nog aan het rondkijken wel spul ik precies nodig heb. Egaline ga ik sowieso niet gebruiken, dat wordt sterk afgeraden door de verschillende leveranciers van epoxy vloercoatings. Egaline is vaak namelijk niet sterk genoeg om als topvloer te gebruiken waar geen andere vloerbedekking meer bovenop komt. Het versplinterd te makkelijk als er iets hards op valt. De bovenlaag moet daarom een gietmortel worden geschikt voor garages (is dikker en sterker dan egaline, maar ook moeilijker glad te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Annuk schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 01:00:
[...]

Heb/gebruik een dergelijke soort stripper meestal voor coax/utp bekabeling ;)

Heb zelf o.a. deze striptang (inc alle inzetstukjes) voor de normale draad/draden:
[afbeelding]

En gebruik zo'n "mes" om kabels te ontmantelen:
[afbeelding]

Verder aangevuld met diverse andere knip en striptangen nog.. ook nog zo'n "ouderwetse" met stelschroef, ook die werkt nog prima (en ideaal bij het aanstrippen om de draden aan de trekveer te bevestigen).
Zo'n "zelf instellende" striptang (met "diepte aanslag") is ideaal voor het seriematig strippen en ook op de goede lengte voor in de lasklemmen :)

Voor het knipwerk van losse VD(s)-draad gebruik ik meestal een gewone zij-kniptang maar voor o.a. YMvK kabel misbruik ik ook nog wel regelmatig m'n buizenschaar |:( 8)7
Dat is zo'n soort tang:
[afbeelding]
Het nadeel van goed gereedschap is dat je nooit meer de behoefte hebt om wat nieuws te kopen.
*kijkt naar zijn Knipex stripper uit 1974*

Maar die onderste tang zojuist besteld :9

update: de tang zojuist binnengekregen.
Een echte aanrader. De volgende klus (elektra in bijgebouw/garage vernieuwen) gaat een paar uurtjes minder tijd kosten. Ik leg structureel altijd alle vmvk/ymvk in grijze buis. Niets lelijker als een gele buis in het zicht..

[ Voor 8% gewijzigd door Schinnen-groen op 03-08-2017 13:35 ]

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:05:
Na een ardige tijd meekijken zal ik hier ook maar een iets posten!

Het uiteindelijke plan is om een tuintafel met metalen onderstel en betonnen blad te maken. Maar voor het zover is ben ik begonnen met een bijzet tafeltje als test.

Het onderstel is een kubus van 49 X 49 X 29 cm. Het blad is 50 X 50 X +/- 5 cm

Foto is niet al te best maar bij meer resultaat zal ik een betere foto maken:
[afbeelding]
Ondertussen heb ik al een aantal testen gestort. Ook 1 met 4 tegeltjes met een patroon in het midden, die ga ik vanavond behandelen met een sealer om te kijken of dat ook geschikt is voor het grote tafelblad.

Het grote blad wil ik morgen gaan storten. Ik ga een mal maken van 15 mm dik betonplex. De binnenmaten van de mal zijn 200 X 100 X 5 cm.

Eerst een laag beton +/- 2 cm
dan betonnet
dan verder opvullen met beton gemengd met (schoongemaakte) hydrokorrels (ivm gewicht)

Ik heb al tafelpoten klaar, dat zijn kokers 30X80 in een u vorm met bovenop een stalen lat met gaten. Daarvan maak ik een houten mal zodat ik meteen schroefhulzen op de goede plaats in de beton kan storten (nog even kijken of ik ze ook nog vast kan maken aan het betonnet.

Is er iemand die ervaring heeft met het toevoegen van hydrokorrels aan beton? Ik twijfel namelijk of de testen van 50X50X4 vergelijkbaar zijn met een tafelblad van 200X100X5.
Ik heb ook gekeken voor lichtgewicht beton maar dat is 3X zo duur (en scheelt ook maar 30% in gewicht). En het blad dunner maken door er bijvoorbeeld een tempex achtige plaat ofzo in te storten lijkt me ook niks. 5cm is volgens mij wel wat je minimaal moet hebben om de bewapening goed erin te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 13:48
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:17:
[...]

Ondertussen heb ik al een aantal testen gestort. Ook 1 met 4 tegeltjes met een patroon in het midden, die ga ik vanavond behandelen met een sealer om te kijken of dat ook geschikt is voor het grote tafelblad.

Het grote blad wil ik morgen gaan storten. Ik ga een mal maken van 15 mm dik betonplex. De binnenmaten van de mal zijn 200 X 100 X 5 cm.

Eerst een laag beton +/- 2 cm
dan betonnet
dan verder opvullen met beton gemengd met (schoongemaakte) hydrokorrels (ivm gewicht)

Ik heb al tafelpoten klaar, dat zijn kokers 30X80 in een u vorm met bovenop een stalen lat met gaten. Daarvan maak ik een houten mal zodat ik meteen schroefhulzen op de goede plaats in de beton kan storten (nog even kijken of ik ze ook nog vast kan maken aan het betonnet.

Is er iemand die ervaring heeft met het toevoegen van hydrokorrels aan beton? Ik twijfel namelijk of de testen van 50X50X4 vergelijkbaar zijn met een tafelblad van 200X100X5.
Ik heb ook gekeken voor lichtgewicht beton maar dat is 3X zo duur (en scheelt ook maar 30% in gewicht). En het blad dunner maken door er bijvoorbeeld een tempex achtige plaat ofzo in te storten lijkt me ook niks. 5cm is volgens mij wel wat je minimaal moet hebben om de bewapening goed erin te krijgen.
Normaal beton heeft als ik me niet vergis een gewicht van ca 2400kg per m3. Jouw constructie is volgens mijn berekening (1x2x0,05 0,1m3. komt neer op 240kg. 30% minder is dan ongeveer 168 kilo. Wel een fors verschil inderdaad. Heb je al gauw 12/9 zakken nodig als ik me niet vergis.

Ik heb overigens voor mijn fundering betonstaalstaven gebruikt. https://pontmeyer.nl/ruwb...urfor/e810100060/g+c+a+nr Geven ook veel stevigheid aan het geheel.

Als ik op internet lees wordt "Argex" ook gebruikt als vulmiddel: https://www.klusidee.nl/F...gewicht-beton-t85567.html

Ben wel benieuwd naar het eindresultaat.

[ Voor 0% gewijzigd door YaaD op 02-08-2017 15:18 . Reden: aantallen zakken beton aangepast ]

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YaaD schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:11:
[...]

Normaal beton heeft als ik me niet vergis een gewicht van ca 2400kg per m3. Jouw constructie is volgens mijn berekening (1x2x0,05 0,1m3. komt neer op 240kg. 30% minder is dan ongeveer 168 kilo. Wel een fors verschil inderdaad. Heb je al gauw 20 zakken nodig als ik me niet vergis.

Ik heb overigens voor mijn fundering betonstaalstaven gebruikt. https://pontmeyer.nl/ruwb...urfor/e810100060/g+c+a+nr Geven ook veel stevigheid aan het geheel.

Als ik op internet lees wordt "Argex" ook gebruikt als vulmiddel: https://www.klusidee.nl/F...gewicht-beton-t85567.html

Ben wel benieuwd naar het eindresultaat.
Die gewichtbesparing klopt wel ongeveer. Ik bedoelde vooral dat me de gewichtsbesparing van 30% niet de 3 X hogere kosten waard zijn.

Maar 20 zakken heb ik niet nodig, dit is van de site van beamix: Een zak van 25 kg geeft ca. 12 liter betonspecie en is voldoende voor 0,24 m² bij een laagdikte van 5 cm.

8 zakken of minder als ik een deel zou vermengen met korrels. Ik heb wel tot nu toe grote kleikorrels gebruikt (hydrokorrels van Van Cranebroeck). Maar omdat ik het blad ondersteboven stort, hoop ik eigenlijk dat de bovenkant dan wel sterk genoeg is, waar ook de betonnet zit en waar dan de schroefhulzen aan vast zitten.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 15:31 . Reden: Aantal zakken beton was al aangepast ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

TommyGun schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:15:
[...]
Iemand nog tips om dit netjes aan te vullen? Die 2 stukjes heb ik er uit gehaald, maar ik kom er niet uit...
[afbeelding]
Ik heb hier een hoop gekke ideeën voorbij zien komen, maar waarom niet gewoon zo?

Edit: ik zie nu dat @LinkinTED deze optie ook al heeft geopperd, imho de beste d:)b

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/bHDMEk/plakplint.png

[ Voor 8% gewijzigd door Harrie_ op 02-08-2017 16:04 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 21:39
N00b-vraag: kan ik de afvoerslang van de wasmachine 'ongestraft' verlengen?

We willen de wasmachine 90 graden draaien, maar dan is de afvoerslang net te kort. Zou er een metertje aan willen klussen eigenlijk, want dat is vele malen makkelijker dan de pvc-buizen op zolder te verleggen. Maare... ken da?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Hmmbob schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:34:

We willen de wasmachine 90 graden draaien, maar dan is de afvoerslang net te kort. Zou er een metertje aan willen klussen eigenlijk, want dat is vele malen makkelijker dan de pvc-buizen op zolder te verleggen. Maare... ken da?
Hoe wil je die verlengen? Een langere slang zal vast geen probleem zijn, maar een slang verlengen gaat denk ik rotzooi geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 21:39
Ik zag net met een zoekslag op Google koppelstukken en gelijke slang als dat er nu aan zit.

Wel aardig idee trouwens om dat koppelen te vermijden door simpelweg een langere slang te monteren :)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 15:04

Ja, mits het niet te veel extra drukval oplevert.
Dus wanneer de afvoerslang een meter langer wordt en nog steeds goed afloopt, zal er weinig aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 12:35

Ja kan, ik heb er hier ook 1,5m extra aan hangen. Je hebt speciale kopelstukken voor tussen twee standaard afvoerslangen maar je hebt ook uittrekbare waar je een normale afvoerslang in steekt. Stukje 22mm koper waterleiding erin, verlengslang over de normale slang heen schuiven en dan een slangenklem eromheen en het gaat nooit meer een kant op.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In de categorie 'lastig zoeken als je de naam niet weet':

Hoe heet zo'n inbouw (dubbele) schakelaar met een lampje?
De lamp op zolder wordt op de 1e verdieping bedient. En wordt dus nog wel eens vergeten. Zo'n lampje helpt vast.

Zou ook mooi zijn als zo'n schakelaar in de Jungle as500 serie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Jelte schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:49:
In de categorie 'lastig zoeken als je de naam niet weet':

Hoe heet zo'n inbouw (dubbele) schakelaar met een lampje?
De lamp op zolder wordt op de 1e verdieping bedient. En wordt dus nog wel eens vergeten. Zo'n lampje helpt vast.

Zou ook mooi zijn als zo'n schakelaar in de Jungle as500 serie is.
Wandschakelaar met verklikker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
mark-k schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:52:
[...]

Wandschakelaar met verklikker?
bijna, met controlelamp. Helaas alleen in enkel verkrijgbaar :( zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Jelte schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:01:
[...]
bijna, met controlelamp. Helaas alleen in enkel verkrijgbaar :( zo te zien.
Deze?
https://m.jung.de/en/online-catalogue/63329441/63329443/
AS 591-5 KO5 WW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Vandaag weer even verder geklust in de garage. Eerst de sleuven in de muren ruimer geslepen, zodat de klinkers er makkelijk tussen passen, en toen lijmen.

Na een uurtje ofzo waren beide kolommen opgevuld en wordt de stalenbalk boven de deur en raam weer ondersteund:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4414/35939604050_9f4e5e6a39_b.jpg1501686320832 by Chris Hogevonder, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4411/36292410446_6f8c187aaa_b.jpg2017-08-02_08-02-49 by Chris Hogevonder, on Flickr

Netjes genoeg voor in de garage. Nu de elektra aanpassen/heraanleggen, rotzooi opruimen en dan een vloertje gaan storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Je zou er eventueel voor kunnen kiezen om een voorzetwandje te plaatsen met wat isolatie en de elektra erin verwerkt. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
dat is het afdekplaatje, maar de inbouw staat er niet ver vandaan. En gevonden bij een online winkel.

Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Jelte schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:14:
[...]
dat is het afdekplaatje, maar de inbouw staat er niet ver vandaan. En gevonden bij een online winkel.
Ja ik dacht die vind je dan vanzelf wel :)
Mooi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Joopieboy schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:29:
Je zou er eventueel voor kunnen kiezen om een voorzetwandje te plaatsen met wat isolatie en de elektra erin verwerkt. :)
Er zit een spouw met soort van isolatie tussen de kalkzandsteen binnenwand en buitenwand. En met alle ventilatieopeningen en gaten rond de garagedeur gaat extra isolatie geen bal meer uitmaken. (en de ventilatieopeningen hou ik graag, want ik was niet van plan mezelf te gaan vergassen elke keer als ik de auto start)

En ergens vind ik het ook wel horen dat in een garage gele PVC-buizen over de muur lopen en overal opbouw stopcontacten en schakelaars zitten. Ik moet wel twee lasdozen vervangen voor IP65 en slagvaste uitvoeringen, want die zitten op maar een paar centimeter van de vloer. Eén is al een slagvaste, maar is erg beschadigd, de andere is een normale lasdoos.

Tussen de balken komen vervolgens nog stopcontacten waarop led-panelen worden aangesloten. Uiteindelijk komen er 4 paneeltjes van 60x60 cm en 1 van 120x30 cm te hangen, goed voor 200W opgenomen vermogen :X (en >> 500 lux per m² 8) ). Waarschijnlijk ga ik het paneel van 120x30 koppelen aan een bewegingsmelder, zodat die aanspringt als iemand de garage/schuur in komt. Die komt namelijk vlak voor de werkbank te hangen, waar ook de kasten met gereedschap komen en de fietsen straks staan. De andere 4 worden werkverlichting voor als ik aan m'n auto klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ola allemaal, nog even een vraagje voor mijn verbouwproject: ik ga vloerverwarming aanleggen waarbij twee verdelers komen: één op de BG en één op de 1e verdieping. CV ketel is op de 2e verdieping en het wordt doorgelust 2e > 1e > BG.

Op beide verdiepingen dus verdelers en zo'n 7 resp. 5 groepen, maar hoe weet ik nou welke dikte buizen ik vanaf die verdelers naar de CV moet aanleggen? En kan ik daarvoor ook flexibele leiding gebruiken? En tot slot als ik het in de muur stop en door de vloer laat lopen doe ik er vast verstandig aan om het in een manteltje te stoppen hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Iemand tip hoe dit bij te werken? Heb de eetkamerlamp van plafond gehaald. Deze zat met zo'n kabelgoot geschroefd en gekit. Nu heb ik dus nog wat kitrestjes zitten, plus dat er een beetje stukwerk mee kwam :(

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/08/03/IMG_0051.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door JB op 03-08-2017 09:20 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de bouwmarkt heb je gewoon van die tubes met structuurplamuur of hoe dat spul dan ook heet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Je kan het inderdaad proberen met een muurvuller met structuur van Alabastine. Die hebben ook spacspuit herstellers waarmee je spuitspac van je plafond kan herstellen. Dat laatste heb ik laatst gebruikt in mijn badkamer en werkte goed bij kleine stukken. Een grotere beschadiging was maar slecht weg te werken daarmee.
Je hebt het ook nog in tubes, persoonlijk denk ik dat je daar een mooier resultaat mee kan krijgen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Klinkt goed! Wist niet dat dit bestaat :)

Verder nog tips om die beetjes kit eraf te krijgen? Plamuurmesje?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Schuursponsje met heet water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

JB schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:38:
Dan ken je dit topic niet uit je hoofd :)

Ik ga toevallig vandaag een lamp plus kabelgoot verwijderen en ga tegen hetzelfde probleem aanlopen. Stukken spuitwerk komen al naar beneden als je te hard naar het plafond kijkt vanwege roestplekken in het beton :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

JB schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:38:

Verder nog tips om die beetjes kit eraf te krijgen? Plamuurmesje?
Heb je al geprobeerd om het aan een kant los te peuteren met je vingers en de hele lijn voorzichtig kit los te trekken? Als de kitlijn breed/dik genoeg is wil dat vaak wel lukken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Harrie_ schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:43:
[...]

Heb je al geprobeerd om het aan een kant los te peuteren met je vingers en de hele lijn voorzichtig kit los te trekken? Als de kitlijn breed/dik genoeg is wil dat vaak wel lukken...
Ja dat was poging 1 na los halen, maar dat werkt niet. Je peutert stukjes los, stukjes blijven zitten.

@Reinier Ik kom hier niet zo vaak nee :D Ben meestal beter in delegeren :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
In mijn nieuwe woning ligt overal laminaat met daaronder een ondervloer van tapijt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oejJh4s.jpg

Het gaat om een bovenwoning met onderburen. De vloer is beton met uitzondering van dit kleine stukje. Aangezien ik nu druk aan het klussen ben kan ik overal de ondervloer vervangen. Is dat nodig? Ik heb namelijk geen idee wat de kwaliteit van zo'n tapijten ondervloer is. Dempt dat geluid goed of kan ik veel winnen door wat anders neer te leggen? Tips voor een andere ondervloer?

Edit: Tweede vraag. Ik heb twee inbouwkasten die niet doorlopen tot het plafond:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8W4ow9w.jpg

Hoe werk ik de bovenkant netjes af? Ik heb nog wel wat roodband liggen, laagje smeren en klaar? Er komt uiteindelijk niets zwaars op te staan, hoogstens een lamp ofzo.

[ Voor 24% gewijzigd door engessa op 03-08-2017 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreiTech
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08:28
PaT schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:28:
Je kan het inderdaad proberen met een muurvuller met structuur van Alabastine. Die hebben ook spacspuit herstellers waarmee je spuitspac van je plafond kan herstellen. Dat laatste heb ik laatst gebruikt in mijn badkamer en werkte goed bij kleine stukken. Een grotere beschadiging was maar slecht weg te werken daarmee.
Je hebt het ook nog in tubes, persoonlijk denk ik dat je daar een mooier resultaat mee kan krijgen.
Die tubes heb ik ook geprobeerd van Alabastine en die drogen geel op, niet wit! Die spuitbussen werken beter maar zijn fout gevoeliger. Voor het fijne werk heb ik op een stuk karton gespoten en dan met een wegwerp kwast het op de betreffende plek aanbrengen en tamponeren (blijft een vreemd woord :) ). Dan krijg je een veel mooier resultaat en kan je nauwkeuriger werken dan met de spuitbus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 15:07
engessa schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:27:
In mijn nieuwe woning ligt overal laminaat met daaronder een ondervloer van tapijt:

[afbeelding]

Het gaat om een bovenwoning met onderburen. De vloer is beton met uitzondering van dit kleine stukje. Aangezien ik nu druk aan het klussen ben kan ik overal de ondervloer vervangen. Is dat nodig? Ik heb namelijk geen idee wat de kwaliteit van zo'n tapijten ondervloer is. Dempt dat geluid goed of kan ik veel winnen door wat anders neer te leggen? Tips voor een andere ondervloer?
https://www.voordeelvloer...s-ondervloer-10db-4_4-m2/

Bovenstaande heb ik geadviseerd gekregen en moet zeggen enorm verschil met hoe het daarvoor was bij mij. Ik heb wel houten vloeren, geen beton.

[ Voor 15% gewijzigd door tijlemanz op 03-08-2017 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn beste test tot nu toe is dit tafelblad (50 X 50) voor een bijzettafeltje:
Betonblad met inleg 1Betonblad met inleg 2

Dit blad is gemaakt in een mal van meubelpaneel, waar ik de tegel met kit op de bodem gelijmd heb.

Ik heb de beton geschuurd met diamant schuurpads (60, 200 en 400). Ik wil de beton nu nog behandelen met een coating zodat water (en andere vettigheid) er niet zo vlug intrekt.

Heeft iemand een idee hoe ik de kitresten langs de randen van de tegelstjes weg kan krijgen? Ik weet nog niet wat ik met de groeven tussen de tegels ga doen, wellicht ook opvullen met een beetje beton.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

[...]
Ik wil me nergens mee bemoeien, maar ik doe het lekker wel :7

Google maar eens op 'laminaat op tapijt'; In de begindagen van het laminaat (toen er overal nog tapijt lag) werd er door fabrikanten en verkopers vaak nog verteld dat je het laminaat 'lekker handig' over het tapijt heen kunt leggen. Inmiddels is men daar wel op teruggekomen en wordt dat zeker niet meer aangeraden. Het tapijt wordt in de loop der jaren vaak een broeihaard van schimmels en bacteriën....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 02-10 14:11

Jelte,89

Woodworking

Nou, ik denk niet dat dit een ondervloer is, maar gewoon oude vloerbedekking.
Koop gewoon van die groene platen, die kosten de kop niet en zijn inderdaad schimmelvrij.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:16
Heeft iemand nog tips voor het verwijderen van loslatende stuklagen?

De binnenmuur van mijn zijgevel bestaat uit prefab betondelen die heel dun gestukt zijn. Deze laag laat echter los. Ik heb dit in de slaapkamer ook al gehad, daar dacht ik alle losse delen weggehaald te hebben maar trok vervolgens met de behangroller weer een paar plakken eraf. Daarna de hele muur kaalgemaakt en opgevuld. Dat werk wou ik mezelf nu echter besparen.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 16:18
GWBoes schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:09:
Heeft iemand nog tips voor het verwijderen van loslatende stuklagen?

De binnenmuur van mijn zijgevel bestaat uit prefab betondelen die heel dun gestukt zijn. Deze laag laat echter los. Ik heb dit in de slaapkamer ook al gehad, daar dacht ik alle losse delen weggehaald te hebben maar trok vervolgens met de behangroller weer een paar plakken eraf. Daarna de hele muur kaalgemaakt en opgevuld. Dat werk wou ik mezelf nu echter besparen.
Klinkt alsof de stuklaag niet goed gehecht heeft. Is de muur goed behandeld voor het stuken? en heeft de stuklaag voldoende tijd gehad om te drogen voordat je deze afgewerkt hebt met verf/behang? Zo niet dan ben ik bang dat je ook deze klus opnieuw moet doen.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 17:52
tijlemanz schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:45:
[...]

Bovenstaande heb ik geadviseerd gekregen en moet zeggen enorm verschil met hoe het daarvoor was bij mij. Ik heb wel houten vloeren, geen beton.
Inderdaad die 10dB platen doen een hoop. Die heb ik zelf ook genomen. Heel veel geld ben je daar uiteindelijk ook niet aan kwijt.

Op een betonvloer is het niet zo nodig naar mijn mening.

[ Voor 5% gewijzigd door danielkraak op 03-08-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Laatst online: 02-10 14:42
Reinier schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:42:
[...]
Stukken spuitwerk komen al naar beneden als je te hard naar het plafond kijkt vanwege roestplekken in het beton :(
Weet je zeker dat het geen betonrot is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 14:49

Exigence

dnkroz

tijlemanz schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:45:
[...]

Ik wilde net hetzelfde aanhalen!. Ik gebruik zelf ook Redupax Plus en voor mij is dit de beste ondervloer die ik tot nu toe tegengekomen ben. Het leggen is wel iets meer werk (zagen), maar wat een goede demping! De vloer voelt veel stabieler dan wanneer je het op die folie legt, en het dempt meer dan die groene platen. Een verademing _/-\o_

En dan te bedenken dat ik dit gewoon toepas op een benedenverdieping in een hoekwoning, en niet eens een bovenwoning/appartement :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:32
Ik heb die platen ook gebruikt bij m'n vriendin in flatje uit 1956 op de bovenverdieping, ik wil nooit meer folie of andere zooi. Goede demping en belangrijker: het veert niet. Als je een zware tafel op de vloer zet heb je niet ineens 2 stukken laminaat die een halve centimeter onder je plint gedrukt worden zoals bij mij thuis.

Verder is vloerbedekking totaal ongeschikt als ondervloer. Het dempt amper, het bevat allerlei viezigheid en zodra je het opsluit krijg je narigheid op den duur. Voor korte termijn zal je er geen last van krijgen, maar als het een paar jaar ligt krijg je ellende, zeker met een houten vloer, die rot uiteindelijk gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:16
Paul1987 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:55:
Klinkt alsof de stuklaag niet goed gehecht heeft. Is de muur goed behandeld voor het stuken? en heeft de stuklaag voldoende tijd gehad om te drogen voordat je deze afgewerkt hebt met verf/behang? Zo niet dan ben ik bang dat je ook deze klus opnieuw moet doen.
De stuklaag is 30 jaar geleden al aangebracht, hoe dat gedaan is kan ik niet zeggen aangezien ik toen nog niet geboren was :P .

In de slaapkamer heb ik het nu opgelost en daar heb ik ook geen problemen meer. Ik ben nu echter met de kamer ernaast bezig en heb geen zin om hier ook weer alles met de hand af te gaan krabben.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Xiphalon schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:10:
[...]

Weet je zeker dat het geen betonrot is?
Nee dat weet ik niet zeker. Nog niet echt bij stilgestaan, ik zal me er eens in verdiepen. Vraag me wel af of dat logisch is bij een gestort plafond (tunnelbouw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
GWBoes schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:35:
[...]

De stuklaag is 30 jaar geleden al aangebracht, hoe dat gedaan is kan ik niet zeggen aangezien ik toen nog niet geboren was :P .

In de slaapkamer heb ik het nu opgelost en daar heb ik ook geen problemen meer. Ik ben nu echter met de kamer ernaast bezig en heb geen zin om hier ook weer alles met de hand af te gaan krabben.
Naar mijn mening is er maar één oplossing.
Losse stukken weghalen. Dan goed voorbehandelen (voorstrijken) en opnieuw stuccen.
Of voor lief nemen dat de wand niet helemaal strak is en er gewoon over heen sausen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
_JGC_ schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:28:
Verder is vloerbedekking totaal ongeschikt als ondervloer. Het dempt amper, het bevat allerlei viezigheid en zodra je het opsluit krijg je narigheid op den duur. Voor korte termijn zal je er geen last van krijgen, maar als het een paar jaar ligt krijg je ellende, zeker met een houten vloer, die rot uiteindelijk gewoon weg.
Het ligt er waarschijnlijk al een jaar of tien onder. Ik zie nog geen schimmel of andere narigheid maar ik denk dat het een goed idee is om dit te vervangen.

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 02-10 14:11

Jelte,89

Woodworking

Sfeerbeelden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fb6jZY89z3mNwXOPMMPgHTEY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vmmbsv98zH2ZphF3uzc8ltTO/full.jpg

Vanavond nog 1 korbeel/schoor en dan heb ik er 6 klaar, de 12 staanders zijn al voorzien van pennen dus nu kun de gaten in de liggers gemaakt worden, Maar eerst de gaten voor de korbelen in de staanders maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Jelte,89 op 03-08-2017 14:53 ]

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:05

Edit: Tweede vraag. Ik heb twee inbouwkasten die niet doorlopen tot het plafond:

[afbeelding]

Hoe werk ik de bovenkant netjes af? Ik heb nog wel wat roodband liggen, laagje smeren en klaar? Er komt uiteindelijk niets zwaars op te staan, hoogstens een lamp ofzo.
Gewoon in de bouwmarkt een mooi stukje hout/plaat uitzoeken en dat erop leggen. Is veel sterker dan stuccen. en gemakkelijker.
Als je die "plint" die nu aan de bovenkant zit, eraf haalt en dan een iets hogere plint ervoor terug plaatst kan je ook direct de zijkant van de plaat afwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Syndroom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-08 09:36
Daar kunnen een paar heerlijke afleveringen slowTV van gemaakt worden denk ik!
hulde aan de handkraft

Wat je zelf doet, heb je toch maar mooi zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

engessa schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:27:
[...]

Het ligt er waarschijnlijk al een jaar of tien onder. Ik zie nog geen schimmel of andere narigheid maar ik denk dat het een goed idee is om dit te vervangen.

Bedankt voor de tips!
Schimmel en bacteriën hoef je niet te zien. En ik blijf me er altijd over verbazen hoeveel troep er toch onder een vaste vloer, zoals laminaat, blijk te liggen als je het na zoveel jaar weg haalt.
danielkraak schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:02:
[...]

Inderdaad die 10dB platen doen een hoop. Die heb ik zelf ook genomen. Heel veel geld ben je daar uiteindelijk ook niet aan kwijt.

Op een betonvloer is het niet zo nodig naar mijn mening.
Ook op betonvloeren is het nodig een dempende ondervloer te leggen, zeker bij oudere vloeren. Contactgeluid klinkt ook bij beton hard door. Aangezien in deze vloer ook een stuk hout zit, zal hij al redelijk oud zijn (wellicht een dicht gemaakt stuk schouw van oude gaskachels?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
deepbass909 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:17:
[...]

Schimmel en bacteriën hoef je niet te zien. En ik blijf me er altijd over verbazen hoeveel troep er toch onder een vaste vloer, zoals laminaat, blijk te liggen als je het na zoveel jaar weg haalt.

[...]

Ook op betonvloeren is het nodig een dempende ondervloer te leggen, zeker bij oudere vloeren. Contactgeluid klinkt ook bij beton hard door. Aangezien in deze vloer ook een stuk hout zit, zal hij al redelijk oud zijn (wellicht een dicht gemaakt stuk schouw van oude gaskachels?).
Er heeft een inbouwkast gestaan die daar weg is gehaald. Het is een portiekwoning, in de jaren zestig allemaal uit de grond gestampt. Het originele behang zat nog verstopt in de eetkamer onder 5 andere lagen behang. Zou mij niets verbazen als de ondervloer ook uit die tijd komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

engessa schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:26:
[...]

Er heeft een inbouwkast gestaan die daar weg is gehaald. Het is een portiekwoning, in de jaren zestig allemaal uit de grond gestampt. Het originele behang zat nog verstopt in de eetkamer onder 5 andere lagen behang. Zou mij niets verbazen als de ondervloer ook uit die tijd komt :P
Met een jaren 60 woning moet je zeker een dempende ondervloer gebruiken. Mijn vorige woning (eigenlijk van m'n vriendin) was een appartementje uit de jaren 60 in Leiden. Zelfs met een dempende ondervloer klonk het af en toe nog alsof de bovenburen door onze eigen woonkamer liepen. Die vloeren waren nog niet gebouwd met geluidsdemping in het achterhoofd (wat tegenwoordig wel gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Allen,

Ik wil in september de tuin aanpakken en hiervoor ook gelijk een nieuwe oprit aanleggen om zo de aanvoer van hooi en stro naar de stal te bevorderen :+ Ik loop tegen een aantal uitdagingen aan waar ik jullie advies goed bij kan gebruiken.

Zo ligt de straat ca.30 lager waar de opslag komt te staan. Echter is de voordeur weer gelijk aan de hoogte van de straat. Op zich niet spannend, maar met wat afschot om het water weg te laten lopen, loopt het dus naar het laagste punt en dat is dus de opslag. Iemand suggesties? Links af laten lopen naar het weiland (is van mij) maar is dat wel zo handig om over de gehele lengte afschot te maken?

Daarnaast wil ik met betonbanden de zijkanten opsluiten maar is dat wel een goed idee met zo'n grote
verhoging? heeft iemand daar ervaring mee?

Wit omkaderd wat er bestraat wordt. Tussen het voetpad en de oprit komt een buxus haag.

Aanzicht

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Op het dak gisteren een lekkage ontdekt : een naad in het zink waar de delen niet over elkaar heen zitten, maar tegen elkaar aan. Dus een hechting op 1mm, die nu gescheurd is.

Omdat het een klein stukje is, volledig uit het zicht, wil ik dit repareren door er een stukje epdm overheen te plakken.

Wie heeft er advies voor een Lijm of Kit?
Ik dacht aan https://www.hornbach.nl/s...0-ml/5780908/artikel.html
Of shell tixophalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
KifArU schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:49:
Wie heeft er advies voor een Lijm of Kit?
Ik dacht aan https://www.hornbach.nl/s...0-ml/5780908/artikel.html
Of shell tixophalte.
Zink solderen? Of kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Dennis schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:19:
[...]

Zink solderen? Of kan dat niet?
Kan ik in ieder geval niet zelf.
Maar dan ga je weer kopse kanten solderen en dat gaat dan vast weer scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-10 06:47
KifArU schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:33:
[...]

Kan ik in ieder geval niet zelf.
Maar dan ga je weer kopse kanten solderen en dat gaat dan vast weer scheuren.
https://www.mijnkluswijzer.nl/zinken-dakgoot-repareren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

YaaD schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:31:
Allen,

Ik wil in september de tuin aanpakken en hiervoor ook gelijk een nieuwe oprit aanleggen om zo de aanvoer van hooi en stro naar de stal te bevorderen :+ Ik loop tegen een aantal uitdagingen aan waar ik jullie advies goed bij kan gebruiken.

Zo ligt de straat ca.30 lager waar de opslag komt te staan. Echter is de voordeur weer gelijk aan de hoogte van de straat. Op zich niet spannend, maar met wat afschot om het water weg te laten lopen, loopt het dus naar het laagste punt en dat is dus de opslag. Iemand suggesties? Links af laten lopen naar het weiland (is van mij) maar is dat wel zo handig om over de gehele lengte afschot te maken?

Daarnaast wil ik met betonbanden de zijkanten opsluiten maar is dat wel een goed idee met zo'n grote
verhoging? heeft iemand daar ervaring mee?

Wit omkaderd wat er bestraat wordt. Tussen het voetpad en de oprit komt een buxus haag.

[afbeelding]
Grind of split nemen is geen optie? Watert perfect af en is geschikt voor zulke grote oppervlakten.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
breinonline schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:13:
[...]

Grind of split nemen is geen optie? Watert perfect af en is geschikt voor zulke grote oppervlakten.
Via die oprit wordt straks hooi en stro aangevoerd. Nadeel is dan dat vrachtwagens/tractors wegzakken. Heb inderdaad wel nagedacht over die optie, maar gaat helas niet :(

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
@YaaD Neem aan dat op je foto rechts het woonhuis is met vanaf daar het (bestaande) voetpad.
Dan dus buxus haag en dan bestrating + opslag..

Kan je de boel niet eerst iets ophogen.. weet het, geel zand is niet super goedkoop maar voorkomt je dan wel veel problemen als je de boel eerst ophoogt... zodat in ieder geval je hooi en stro droog blijft liggen :)

En let op je moet wel op afschot werken met (de rest) van de bestrating maar niet "TE".. als je ooit eens zelf een aanhanger oid weg moet drukken met hooi/stro duw je je een bochel.. (spreekt uit ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Annuk schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:30:
@YaaD Neem aan dat op je foto rechts het woonhuis is met vanaf daar het (bestaande) voetpad.
Dan dus buxus haag en dan bestrating + opslag..

Kan je de boel niet eerst iets ophogen.. weet het, geel zand is niet super goedkoop maar voorkomt je dan wel veel problemen als je de boel eerst ophoogt... zodat in ieder geval je hooi en stro droog blijft liggen :)

En let op je moet wel op afschot werken met (de rest) van de bestrating maar niet "TE".. als je ooit eens zelf een aanhanger oid weg moet drukken met hooi/stro duw je je een bochel.. (spreekt uit ervaring)
Je aanname is juist inderdaad. En de boel moet inderdaad worden opgehoogd +/- 30-40 cm t.o.v. de weg.
Ik zit er aan te denken om daarvoor gebroken puin i.c.m. vul- of ophoogzand.

En daar leg je precies de vinger op de zere plek, want de opslag komt lager te liggen dan de bestrating. Er staat op dit moment al een stal met bestrating en daar komt de opslag tegenaan te staan, met hetzelfde niveau.

Probeer dus nu te bedenken hoe ik er voor zorg dat het water niet in de opslag komt te staan. Zou een grind strook helpen bijvoorbeeld? Of een goot om maar wat te noemen. En teveel afschot wil ik ook niet, omdat het van links naar rechts komt te liggen voelt het alsof je heel schuin loopt/rijdt :+

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

En een kleine greppel tussen nieuwe opit en weiland en daarin afwateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Amafi schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:37:
[...]

En een kleine greppel tussen nieuwe opit en weiland en daarin afwateren?
Het probleem zit hem niet daartussen, want het mag wat mij betreft gewoon het weiland inlopen, maar het bevindt zich maar aan de achterkant. Aan het eind van de witte lijn komt een opslag te staan die ca.30cm lager komt te liggen. Ik zoek een passende oplossing om dat tegen te gaan.

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amafi
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Zo'n goot richting riool of ander soort afwatering?

https://www.afwateringste...oot-roostergoot-sleufgoo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
YaaD schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:39:
[...]

Het probleem zit hem niet daartussen, want het mag wat mij betreft gewoon het weiland inlopen, maar het bevindt zich maar aan de achterkant. Aan het eind van de witte lijn komt een opslag te staan die ca.30cm lager komt te liggen. Ik zoek een passende oplossing om dat tegen te gaan.
Je oprij-laan minder verhogen geen optie? Dan ligt je voetpad inderdaad wat hoger maar dat valt iets minder op door de buxus haag.. evt. met 1 of 2 "trapjes" her en der.
Anders ben ik bang dat je opslag inderdaad vol water gaat staan als deze 30cm lager moet liggen dan je oprij-laan.
Andere optie is natuurlijk alle hooi/stro in de opslag ophogen bv. door gestorte beton plateaus o.i.d. of een metalen frame.
Of toch je opslag iets hoger aanhouden dan je stal. En deze dus niet op gelijke hoogte met de stal plaatsen.

Heb je evt. enkele foto's meer ook van de stal enzo.. zodat we mogelijk een iets beter idee kunnen krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@YaaD Zo'n regengoot in de oprit en dan afwateren in een slootje naast het weiland?

Afbeeldingslocatie: http://www.aco.be/nl/images/BE_ACO_Belgium/galaline_algemeen_rdax_95.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
zonoskar schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:29:
@YaaD Zo'n regengoot in de oprit en dan afwateren in een slootje naast het weiland?

[afbeelding]
Goed idee inderdaad. Had ik zelf nog niet over nagedacht. Bedankt voor het meedenken

Dit is trouwens de stal met bestrating:
Stal

Vanaf de weg gezien. Hier kun je goed het hoogteverschil zien.
wegaanzicht

Vanaf de stal nog gezien
Naar de voordeur toe

Let niet op de zooi overigens :+

[ Voor 48% gewijzigd door YaaD op 04-08-2017 12:39 . Reden: plaatjes toegevoegd ]

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:52
Als je je opslag op het laagste punt plaatst zonder die 30 cm te verminderen ontkom je niet aan de oplossing van YaaD. Hoe lang wordt je oprit? Een meter of 9/10? Dan praat je over 3 cm de meter, wat wel heel fors is.

Mijn tuin zit nu op bijna 2 cm de meter, omdat ik geen afstapje meer wilde, helaas lag de schuur op het laagste punt, waardoor er nu een goot zoals die van YaaD ligt met een aansluiting op HWA.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
KillaZ schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:05:
Als je je opslag op het laagste punt plaatst zonder die 30 cm te verminderen ontkom je niet aan de oplossing van YaaD. Hoe lang wordt je oprit? Een meter of 9/10? Dan praat je over 3 cm de meter, wat wel heel fors is.

Mijn tuin zit nu op bijna 2 cm de meter, omdat ik geen afstapje meer wilde, helaas lag de schuur op het laagste punt, waardoor er nu een goot zoals die van YaaD ligt met een aansluiting op HWA.
Oprit wordt ca 20 meter lang. Met een afschot naar 30cm, moet je om de 70cm 1cm zakken. Is wel fors inderdaad. Daarnaast heb ik dan de uitdaging dat de voordeur weer op gelijk niveau ligt met de weg, waardoor je dus een aparte kronkel naar rechts krijgt in je bestrating. Vraag me af of dat mooi wordt.

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
Ik zou geen tixophalt gebruiken, dat vergaat onder de invloed van UV.
Voor EPDM is speciale EPDM kit. Tevens het zink voorbehandelen/ voorstrijken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
YaaD schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:07:
[...]

Oprit wordt ca 20 meter lang. Met een afschot naar 30cm, moet je om de 70cm 1cm zakken. Is wel fors inderdaad. Daarnaast heb ik dan de uitdaging dat de voordeur weer op gelijk niveau ligt met de weg, waardoor je dus een aparte kronkel naar rechts krijgt in je bestrating. Vraag me af of dat mooi wordt.
1 cm de meter zie je, maar is niet hinderlijk (vind ik!). Wat is de afstand vanaf de voordeur tot het laagste punt?

Als je een drain aan het begin van je oprit plaatst, zit je alsnog met het water wat op je oprit valt.
Je zou kunnen overwegen om de draingoot voor je opslag te plaatsen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
KillaZ schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:29:
[...]

1 cm de meter zie je, maar is niet hinderlijk (vind ik!). Wat is de afstand vanaf de voordeur tot het laagste punt?

Als je een drain aan het begin van je oprit plaatst, zit je alsnog met het water wat op je oprit valt.
Je zou kunnen overwegen om de draingoot voor je opslag te plaatsen.
Afstand voordeur en opslag wordt ca. 8 meter. Als je dus vanaf de voordeur naar de opslag wilt dalen, moet je al gauw 3/4 cm zakken. Op zich niet erg, mits je zoals je zelf al voorstelt werkt met een mooie goot.

Wellicht dat ik een stratenmaker nog om raad vraag. Vind het moeilijk oordelen wat nu de beste keus is, al ben ik wel gevoelig voor de goot variant!

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Om meteen in de categorie 'aparte' klusjes in te breken: ik ben bezig een 'kattenloop' te maken en nee dit heeft niks te maken met katten, maar juist met honden. Afbeeldingslocatie: http://www.tunwills.nl/image/cache/data/doggyjumps/dogwalkplastic-500x500.jpg

Het materiaal heb ik inmiddels op maat gemaakt, ik loop alleen nog tegen de afwerking aan. De planken moeten namelijk van antislip verf / sticker oid worden voorzien om te voorkomen dat de hond uit kan glijden. Ik heb al wel tussenlatjes gemaakt voor extra grip, maar antislip verf oid is of heel duur of je komt in de categorie 'zand' in de verf gooien, maar hoe weet ik dan welke verhouding ik moet gebruiken? Of heeft iemand betere alternatieven?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
YaaD schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:39:
[...]

Afstand voordeur en opslag wordt ca. 8 meter. Als je dus vanaf de voordeur naar de opslag wilt dalen, moet je al gauw 3/4 cm zakken. Op zich niet erg, mits je zoals je zelf al voorstelt werkt met een mooie goot.

Wellicht dat ik een stratenmaker nog om raad vraag. Vind het moeilijk oordelen wat nu de beste keus is, al ben ik wel gevoelig voor de goot variant!
In dat geval zou ik zeker een mooi opstapje hanteren voor de 30 centimeter icm de banden. Dan kun je je focussen op 1 kant qua afwateren en leg je een goot aan tussen opslag en straatwerk. Afwatering richting weiland/sloot en klaar. Geloof mij, 20 meter straten langs een touwtje wordt al lastig genoeg om dat netjes te krijgen als niet-stratenmaker. Wat ga je eigenlijk leggen? Ik hoop voor je rug en de snelheid geen 60x60?

Mits je dat mooi vind natuurlijk ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:19
Tussen het voetpad en de oprit komt een buxus haag.
Ik zie de laatste tijd vooral veel lelijke (zieke/aangevreten) buxus, zou op dit moment niet graag veel buxus nieuw planten:
http://huis-en-tuin.infon...uxusmot-of-buxusrups.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
KillaZ schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:05:
[...]

In dat geval zou ik zeker een mooi opstapje hanteren voor de 30 centimeter icm de banden. Dan kun je je focussen op 1 kant qua afwateren en leg je een goot aan tussen opslag en straatwerk. Afwatering richting weiland/sloot en klaar. Geloof mij, 20 meter straten langs een touwtje wordt al lastig genoeg om dat netjes te krijgen als niet-stratenmaker. Wat ga je eigenlijk leggen? Ik hoop voor je rug en de snelheid geen 60x60?

Mits je dat mooi vind natuurlijk ;)
Ja ik zit er aan te denken om tot de voordeur (dat niveau moet overal gelijk zijn) alles met een normaal afschot te leggen en dan vanuit daar inderdaad een afstapje te maken.

Als je goed hebt gekeken op de foto's zie je betonklinkers liggen (foto 2) Die kunnen ook aardig het gewicht aan van vrachtwagen en waren verdomd voordelig te krijgen bij het bedrijf. Totaal 200m2 laten komen voor 700 euro inc transport

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
Ah, ik dacht dat dat een restje was. In dat geval, lange halen snel thuis! Zand lopen, touwtjes spannen, trillen, vlakken, leggen. Kind kan de was doen :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 19:02
phYzar schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:07:
[...]
Ik zie de laatste tijd vooral veel lelijke (zieke/aangevreten) buxus, zou op dit moment niet graag veel buxus nieuw planten:
http://huis-en-tuin.infon...uxusmot-of-buxusrups.html
Inderdaad, bij ons gaat ook veel Buxus dood. Een goed alternatief is Japanse hulst :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Opzich een goed alternatief, alleen is de plank circa 40 cm breed en 180cm lang. (en dit x3 aangezien het uit 3 delen bestaat)

Oftewel dan heb ik heel wat rolletjes nodig, plus zal nooit strak worden denk ik.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.