[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.002.388 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:41

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik heb een prefab sporendak ofwel scharnierkap als dak op mijn nieuwbouw huis en wil een vliering op de zolder realiseren om de overtollige meuk op kwijt te kunnen. Kan ik balken tegen de sporen aan schroeven van de ene schuine dakhelft naar de andere dakhelft (op de sporen), waarop de vliering rust of komt het dak dan naar beneden door het gewicht?

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 21:40
WeaZuL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:07:
Ik heb een prefab sporendak ofwel scharnierkap als dak op mijn nieuwbouw huis en wil een vliering op de zolder realiseren om de overtollige meuk op kwijt te kunnen. Kan ik balken tegen de sporen aan schroeven van de ene schuine dakhelft naar de andere dakhelft (op de sporen), waarop de vliering rust of komt het dak dan naar beneden door het gewicht?
zwaarte van je schoren en wat ga je erop leggen? Zakken zand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 22:30
_JGC_ schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:06:
[...]

Hangt ook een beetje van de gebruikte stofzuiger en zakken af. Als ik zie hoeveel filters er in mijn Miele stofzuiger en zakken zit is het geen probleem om een beetje bouwstof op te zuigen. Zet je er goedkope papieren zakken in is het met 1x bouwstof opzuigen direct uit met de pret.
Vergis je niet in het "beetje bouwstof" dat vrij komt met sleuven frezen.
Ik heb die fout ook gemaakt (luisteren naar iemand die zei "ah kan wel joh"), nog geen 10cm later en ik kon de andere persoon niet eens meer zien in de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Potato42 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:28:
[...]

zwaarte van je schoren en wat ga je erop leggen? Zakken zand?
De zwaarte van de schoren weet ik niet, ik zal de aannemer hierover mailen. Wat op de zolder komt te liggen, de slee, oude kinderwagen, dozen met kleren, kinder auto stoel etc. meuk dus en geen zakken zand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

NeutraleTeun schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:30:
[...]

Ik heb die fout ook gemaakt (luisteren naar iemand die zei "ah kan wel joh"), nog geen 10cm later en ik kon de andere persoon niet eens meer zien in de kamer.
Ik heb dat vorig jaar ook gedaan, sleuvenfrees en een bouwstofzuiger gehuurd bij de Hornbach voor een appel en een ei aardige duit, ging super in gewapend beton. Ik was echter wat vergeten dus ik dacht dat slijp ik wel ff na met de 2k watt slijptol met diamant schijf. 8)7 dat doe je maar 1 keer, ik zag niets meer en niet omdat het licht uitgevallen was ;)

[ Voor 5% gewijzigd door WeaZuL op 27-07-2017 17:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:48
NeutraleTeun schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:30:
[...]

Ah sweet memories :P

Een keer een deuropening groter gezaagd in mijn huis (van 180 naar 220 cm), geen stofzuiger erbij, niets afgedekt
Na 5 minuten zagen kwam er een voorbijganger vragen of het huis in de fik stond, bij alle deuren en ramen die open stonden kwam er een wolk van stof naar buiten 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/55lqrn01n/IMG_20170527_165758.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/5wegxf2ez/IMG_20170528_190034.jpg

De hele slaap- en woonkamer vol.
Nooit meer. Dan maar iets meer uitgeven en fatsoenlijke stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 22:54
Of toen de buitenmuur gesloopt werd en de bouwvakkers oeps het stofdoek vergeten waren -O-
Zonder gekheid tot op zolder stof!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 12:35
Ik heb mijn badkamer plafond een keer geschuurd met een vlakschuurmachine omdat ik het zat was, ik kreeg het maar niet glad afgewerkt. Glad was het zeker maar toen ik klaar was was het zicht letterlijk 1m. Kort daarna 2 weken ziek geweest wegens bovenste luchtweg infectie. No shit :+
Stof door het hele huis echt niet normaal. De schuurmachine gebruik ik nog regelmatig, goed spul die Makita's >:) Maar ook hier eens maar nooit meer.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
TravockMD schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:31:
In onze volgende woning moet ik een sleuf in de muur maken om de kabels van oa de TV weg te werken. In deze sleuf komt een kabelgoot van 60mm breed en 40mm diep.
Omdat de sleuf dus relatief diep moet (ca. 5 cm diep denk ik om genoeg ruimte te hebben om het weer netjes af te werken) moet/ga ik gebruik maken van een Makita 9020 230mm haakse slijper.
Echter twijfel ik wat de slijprichting is: van boven naar beneden of van beneden naar boven "zagen/fresen"?

Het gaat om een stukje van ca. 50cm in lengte.

Tweede vraag, als afzuiging ga ik mijn nieuwe Kärcher WD6 Premium gebruiken, kan ik deze het beste boven of onder de slijper laten zuigen?
er zijn gelukkig ook speciale kappen voor de haakse slijpers te krijgen die hiervoor bedoelt zijn, en waar een rechtstreekse aansluiting voor stofafzuiging op zit :)

Als het per ongeluk niet helemaal recht zit (met je aansluit-tuiten) dan pak ik wel ff de haakse slijper (zonder stofkap/afzuiging) maar anders alles netjes met de frees en stofzuiger..
Ga liever op een andere manier de pijp uit dan door stoflongen....

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NeutraleTeun Dat ziet er zeer gezond uit...

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2017 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik had een mondkapje voor! :+

Voor de rest leek ik net op de Kerstman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

NeutraleTeun schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:41:
[afbeelding]

[afbeelding]

De hele slaap- en woonkamer vol.
Nooit meer. Dan maar iets meer uitgeven en fatsoenlijke stofzuiger.
Wel mooi om te zien dat iedereen die fout maakt. :Y Oud collega van mijn ook al, die riep dat doen we zo wel ff toen we met elektra tekeer gingen. Ik had al een bril en een stofkap op en hij lachen. 15min later reden we naar de Boels om een watergekoelde te halen. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:48
Bij mij was het ook nog eens rode baksteen, half jaar later vonden we het stof nog overal terug
Was van oorsprong een buitenmuur

En dan te bedenken dat je gewoon 2 bouwstofzuigers hebt staan

Nee ook hier nooit meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:21
Stomme vraag misschien, maar moet je voor het verven van een trap nou altijd een speciale trapverf kopen of is een gewone lak bij licht gebruik ook goed?

Ik heb een mooie kleur lak gezien (Flexa Creative), maar als die er na een paar jaar weer afgesleten is koop ik liever een duurdere trapverf (Histor Perfect Base?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 22:54
sheepdog schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:07:
Stomme vraag misschien, maar moet je voor het verven van een trap nou altijd een speciale trapverf kopen of is een gewone lak bij licht gebruik ook goed?

Ik heb een mooie kleur lak gezien (Flexa Creative), maar als die er na een paar jaar weer afgesleten is koop ik liever een duurdere trapverf (Histor Perfect Base?).
Ligt er ook aan of je halve maandjes erop hebt of niet?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kijk eens verder dan Histor of Flexa voor slijtvast ;) Dat spul is er na een paar jaar wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:16
Ik zou op een trap toch nooit iets lichts nemen. Tenzij je er daarna toch iets over legt of nooit met schoenen aan naar boven gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
Martinusz schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:09:
[...]

Ligt er ook aan of je halve maandjes erop hebt of niet?
Nee is gewoon een kale dichte trap, waar ik sinds de oplevering (drie jaar geleden :X) nog niets aan gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
Joopieboy schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:11:
Kijk eens verder dan Histor of Flexa voor slijtvast ;) Dat spul is er na een paar jaar wel af.
Heb je nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

sheepdog schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:12:
[...]

Nee is gewoon een kale dichte trap, waar ik sinds de oplevering (drie jaar geleden :X) nog niets aan gedaan heb.
Denk dat het iets anders verwoord moet worden. Ben je van plan halve maantjes te plakken nadat je geverft hebt?. Zo ja dan slijt het niet zo veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:17
sheepdog schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:12:
[...]

Hoe ziet die trap er nu uit? Dat slijtpatroon mag je ook van je verf verwachten :)

En anders schilder je hem gewoon iets vaker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Is schilderen jouw hobby dan?
Ik kom niet op de naam _O- Sikkens Rubbol nog iets was het ...

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 28-07-2017 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacFeek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 15:40
Omdat je een particulier bent, mag je binnen nog een verf gebruiken met een oplosmiddel. Deze verven zijn slijtvaster dan de watergedragen versies (hoewel daar ook steeds meer verbetering in komt).

Ik zou inderdaad kiezen voor een professionele verf:
- zoals @Joopieboy zegt, Sikkens Rubbol SB
- of Sigma S2U Gloss

Ga naar een professionele verfhandel, neem je kleurstaaltje mee en ze mengen de gewenste kleur voor je!

===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
Thanks voor de tips! Beter inderdaad om er wat meer geld aan uit te geven zodat ik voorlopig vanaf ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 16:18
Joopieboy schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:30:
Is schilderen jouw hobby dan?

[...]

Ik kom niet op de naam _O- Sikkens Rubbol nog iets was het ...
Ik gok:
Sikkens Rubbol Finura.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Finura Satin. Dat was hem idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

MacFeek schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:51:
Omdat je een particulier bent, mag je binnen nog een verf gebruiken met een oplosmiddel. Deze verven zijn slijtvaster dan de watergedragen versies (hoewel daar ook steeds meer verbetering in komt).

Ik zou inderdaad kiezen voor een professionele verf:
Beetje tegenstrijdige naam nu professionals deze verven niet meer mogen gebruiken :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:19
Alkylverf verkleurt toch bij gebrek aan zonlicht (aKa binnen). Watergedragen verf is tegenwoordig erg goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:29
Vraagje, mijn dakgoot/aansluiting aan gevel lekt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZV45ffCg09vd0V1qK2nY3q63/full.jpg

Die smalle kier/barst die je links (niet die brede zwarte streep) ziet daar komen druppels uit. De goot hangt rechts.
Iemand een idee waar dat door kan komen? Ben nog niet het dak op geweest om te kunnen kijken.

Streetview plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IhZZkvL16exNZ2fVkh9lCEhP/full.png

Verder is het het flexibele aansluitstuk van de goot naar de pijp ook verweerd (kan er dwars doorheen kijken :X ):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HegQA5TOTBDidE622Cmkdobh/full.jpg
Weet iemand hoe zo'n verloopstukje heet? Ik kan niet op de goede zoekterm komen.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 29-07-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:38
@ThinkPad Flexibele mof?

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lerssi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 21:58
sheepdog schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:07:

Sikkens rubbol primer € 22
https://www.verfmenger.co...ikkens-rubbol-primer-plus

Sikkens rubbol finura Satin voor de aflak deze is kras en slijtvast en antivergelend. € 30
https://www.verfmenger.co...kkens-rubbol-finura-satin

Als hadden geweest is, is hebben te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ThinkPad
Flexibele closet aansluiting van 110mm ?
Omtrek van buis delen door Pi en je hebt ongeveer de diameter (minus wanddikte).
Dan kun je er in principe alles op aansluiten wat je wil.

Let op dat PPC niet te lijmen is, PVC wel.

http://www.elektrototaalm...qyTq630-OF5RoCYHkQAvD_BwE

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bedankt voor suggestie. Het is vrij dik nog, denk 3mm dik rubberachtig spul. Dikker dan zo'n droger slang uit je link.

De goot ondertussen schoongemaakt, kwam een emmer vol bagger uit (blubber en mos). Ook was er een pan doormidden gebroken (precies in het geultje) dus ik denk dat daar de lekkage vandaan kwam.

Ergste is nu dus verholpen, binnenkort even langs wat bouwzaken om zo'n flexibele mof te zoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 29-07-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Vandaag bezig geweest met een zandcement dekvloer slopen... dat was toch iets meer werk dan ik vooraf gedacht had :+. Zodanig zelfs dat we in ieder geval níet ook nog de bovenverdieping gaan doen. Dus toch nog maar even kijken of we vloerverwarming kunnen laten infrezen en anders toch maar radiatoren (eventueel LT).

Iemand enig idee wat vloerverwarming infrezen in zandcement kost per m2? Mag met of zonder de leidingen. Ben gewoon benieuwd naar een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:47
Ik was 1620 euro kwijt voor 46m2, 10cm hart op hart, met slang, verdeler (5 groepen) energiezuinige pomp en bypass. Zelf elektra en aanvoer geregeld, zelf stukje geëgaliseerd waar ik vloertegels had weggebroken, 2 loze sleuven voor elektra/audio, niet dichtgesmeerd (want daarna tegels erover). Elke 10m2 is 100meter slang bij 10cm HoH en elke 100 meter slang is 1 groep op de verdeler. (Dus 46m2 is 5 groepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

nu kocht ik een Pur bij de action en ik koop een pur pistool bij de gamma maaruh .. dat past niet op elkaar ? mis ik nu een adapter of .. ??? iemand die me iets wijzer kan maken ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 12:35
Laat me raden, je hebt bij de Action een standaard bus purschuim gekocht :P Die past er idd niet op, op het pistool hoort een bus schuim met schroefdraad.

Zoiets bijv:
Afbeeldingslocatie: https://www.isolatiemateriaal.nl/uploads/tx_multishop/images/products/normal/pur/purschuim-illbruck-750ml-2.jpeg

[ Voor 32% gewijzigd door leecher op 29-07-2017 20:53 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

leecher schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:52:
Laat me raden, je hebt bij de Action een standaard bus purschuim gekocht :P Die past er idd niet op, op het pistool hoort een bus schuim met schroefdraad.

Zoiets bijv:
[afbeelding]
jup zijn er niet adapters te verkrijgen ???

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Laatst online: 17-09 11:00
Wat is jullie ervaring met het kopen van plinten? De plinten webshops vind ik prijzig zelfs voor MDF. Voorkeur gaat uit naar 15x90/100mm vuren/grenen gelakt (ral9016) of gegrond. Heb zo'n 64 meter nodig. Jullie goeie adressen/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Dennis schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:29:
Vandaag bezig geweest met een zandcement dekvloer slopen... dat was toch iets meer werk dan ik vooraf gedacht had :+. Zodanig zelfs dat we in ieder geval níet ook nog de bovenverdieping gaan doen. Dus toch nog maar even kijken of we vloerverwarming kunnen laten infrezen en anders toch maar radiatoren (eventueel LT).

Iemand enig idee wat vloerverwarming infrezen in zandcement kost per m2? Mag met of zonder de leidingen. Ben gewoon benieuwd naar een indicatie.
Infrezen op een bovenverdieping?
Liggen daar geen elektriciteitsleidingen in de vloer?

Je kan ook uponor minitec leggen. (korte groepen, is maar dun slangetje) en de vloer wordt 1,5 cm hoger

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
AUijtdehaag schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:52:
Infrezen op een bovenverdieping?
Liggen daar geen elektriciteitsleidingen in de vloer?
Poeh, goede vraag. Maar al is dat zo, dan is dat geen probleem omdat áls er dan elektra zou liggen dit van de benedenverdieping zou zijn. En die hele elektra gaan we vervangen en vanuit de kruipruimte naar boven laten komen. Dus geen centraaldozen. Dit in verband met toepassing van KNX.
Je kan ook uponor minitec leggen. (korte groepen, is maar dun slangetje) en de vloer wordt 1,5 cm hoger
Ja, maar ik wil de vloer niet hoger maken, want dan kan ik alsnog alle deuren gaan aanpassen. Dus dit is in ieder geval geen optie. En als ik het doe, doe ik het goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Dennis schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:27:
[...]

[...]

Ja, maar ik wil de vloer niet hoger maken, want dan kan ik alsnog alle deuren gaan aanpassen. Dus dit is in ieder geval geen optie. En als ik het doe, doe ik het goed :).
Heb je draadloze lampen dan? Je zal ze toch ergens op aan moeten sluiten?

En de deuren moet je toch aanpassen voor de itho qualityflow wtw balansventiltatie :P

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
AUijtdehaag schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:35:
Heb je draadloze lampen dan? Je zal ze toch ergens op aan moeten sluiten?
Er komt geen enkele lamp aan het plafond :). In de keuken, uitbouw, gang en vestibule komen spotjes maar daar komen allemaal verlaagde plafonds.
En de deuren moet je toch aanpassen voor de itho qualityflow wtw balansventiltatie :P
Ik ga werken met mechanische afvoer, natuurlijke toevoer maar zal op een later moment nog de deuren moeten aanpassen. Maar dan heb je het alleen over de onderzijde: ik wil niet ook nog de deurkrukken moeten aanpassen omdat ze 'te laag' hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb het uiteindelijk gevonden, stond een merkje ergens op.

Het is een 'Ubbink Forta flex uitloop'. Ongeveer €15-18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ik zoek gips papier rol .. weten jullie een DHZ zaak die dat verkoopt ? of moet ik dat online bestellen ?
dus niet dat gaas ..hoe heet het product ?? ik heb het tot op heden nog niet kunnen ontdekken

[ Voor 22% gewijzigd door vso op 30-07-2017 23:31 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb dat bij de bouwmaat gekocht, maar daar moet je een pasje van hebben. In een normale bouwmarkt heb ik het nog niet kunnen vinden.

/edit: schijnbaar hebben ze het wel bij de Gamma.

[ Voor 51% gewijzigd door zonoskar op 31-07-2017 10:44 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:34
rewind. schreef op zondag 30 juli 2017 @ 15:47:
Wat is jullie ervaring met het kopen van plinten? De plinten webshops vind ik prijzig zelfs voor MDF. Voorkeur gaat uit naar 15x90/100mm vuren/grenen gelakt (ral9016) of gegrond. Heb zo'n 64 meter nodig. Jullie goeie adressen/tips?
Ik heb destijds voor 100 meter plinten bij de plintenfabriek 470 euro betaald, hardhout afgelakt, ral 9010.
Als je hun mailt krijg je sowieso boven een aantal meter staffelkorting. Eerst zat ik ook op 600 eu ofzo.

Het kan denk ik goedkoper, je kan zelf ook plinten maken, maar dan heb je ook meer werk. Ik was tevreden over de kwaliteit en de aftersales (toen sommige krom of beschadigd waren) en het voordeel dat ik ze maar tegen de muur hoefde te plakken en niet meer hoefde af te lakken, scheelt gewoon een hoop tijd.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:53
zonoskar schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:42:
Ik heb dat bij de bouwmaat gekocht, maar daar moet je een pasje van hebben. In een normale bouwmarkt heb ik het nog niet kunnen vinden.

Als je aan de balie zegt dat jouw aannemer adviseerde even bij de Bouwmaat te gaan kijken, kun je wel eens een 'bezoekerspas' krijgen, daarmee kun je gewoon doorlopen en afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
rewind. schreef op zondag 30 juli 2017 @ 15:47:
Had laast iemand voor me bij het zagen bij de Hornbach, die liet een grote plaat (244x122) in stroken zagen van 10 cm, dus had ie 12 plinten van 244 lang :-)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Laatst online: 19-08 10:53
ZeRoC00L schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:10:
[...]

Had laast iemand voor me bij het zagen bij de Hornbach, die liet een grote plaat (244x122) in stroken zagen van 10 cm, dus had ie 12 plinten van 244 lang :-)
Niet elke bouwmarkt zaagt (kostenloos) zoveel stukken.
Maar goed, paar euro tegenaan gooien en dan is dat ook een goede oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

LinkinTED schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:18:
[...]

Niet elke bouwmarkt zaagt (kostenloos) zoveel stukken.
Maar goed, paar euro tegenaan gooien en dan is dat ook een goede oplossing!
Bij Hornbach heb ik 1 Euro betaald, per zaagsnede. De lengte speelt geen rol.
Ik was daar heel blij mee omdat ik een grote plaat watervaste multiplex niet in mijn station krijg.
Ook handig dat meer dan de helft dan al perfect op maat was.
Dat was het geld zeker waard!

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:54
Dennis schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:29:

infrezen is goedkoper als leggen op matten ;)

zelf goede ervaring met floor-heating.nl
55m2 koste 1600 euro, alles compleet werkend opgeleverd incl dichtsmeren sleuven en verwijderen radiotoren op de betreffende verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

CappieL schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:03:
[...]

Als je aan de balie zegt dat jouw aannemer adviseerde even bij de Bouwmaat te gaan kijken, kun je wel eens een 'bezoekerspas' krijgen, daarmee kun je gewoon doorlopen en afrekenen.
Ik heb een pas aangevraagd via http://www.zelfbouwinnederland.nl omdat ik mijn huis zelf afbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
Schinnen-groen schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:28:
[...]

Bij Hornbach heb ik 1 Euro betaald, per zaagsnede. De lengte speelt geen rol.
Ik was daar heel blij mee omdat ik een grote plaat watervaste multiplex niet in mijn station krijg.
Ook handig dat meer dan de helft dan al perfect op maat was.
Dat was het geld zeker waard!
Zeker weten, vooral het maatvaste zaagwerk.
Daar kan geen andere zaag (ook geen invalzaag) tegenop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 21:40
ZeRoC00L schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:10:
[...]

Moet je nog wel kantje breken bovenop en in de hoek een deel wegschaven.

Plinten heb ik bij de houthandel gehaald, ongegrond, scheelt een hoop (gegrond is + 2 euro/m). Voordeel van een schilder in de familie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 23:55
Voor mijn eettafel bank project moest ik de MDF platen op maat laten zagen, dat heb ik bij de Karwei gedaan. Met een Karwei pas is het op maat laten zagen gratis.

Er zitten wel voorwaarden aan, zoals maximaal 10 zaagsnedes per klant, en de minimum afstand is 7cm.
Uiteindelijk werden het bij mij 15 zaagsnedes inclusief 3 "plinten" van 6cm bij 122cm, dus zo nauw wordt er kennelijk niet gekeken :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:51

TommyGun

Stik er maar in!

Ger schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:10:
[...]

Als je ze niet los wil halen wordt folie (goed) plakken ook lastig. Folie plakken wordt normaliter gedaan met de naad aan de achterzijde, om te voorkomen dat het op de hoeken los gaat laten en natuurlijk voor het zicht.
Mijn advies: goed poetsen met St. Marc, potje verf met kwast en rollertje erbij pakken en veel succes.
Afgelopen week toch maar aan begonnen :)

De oude plakplinten er grotendeels afgehaald, de boel ontvet en schoongemaakt, afgeplakt, randje met een kwastje gedaan en de zijkant gerold. Ziet er een stuk beter uit al zeg ik het zelf. Meteen maar even de 'plint' van de keuken netjes zwart gemaakt.

Ik ben een dag kwijt geweest aan het verven, vervolgens gisteren begonnen met nieuwe plakplinten plaatsen maar wat valt dat tegen zeg. Alle deurposten lijken wel scheef / schuin te lopen... waardoor 45 graden soms niet eens uit komt. Ik ga ze nu ook verstek leggen (de vorige bewoner vond dat maar onzin of zo) maar op een gegeven moment ben ik gestopt omdat ik het niet meer zag...

Vers likje verf:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/IMG-20170726-WA0027_thumb.jpeg

Plakplinten voorheen:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/IMG-20170726-WA0001_thumb.jpeg

Nadien:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/IMG-20170730-WA0031_thumb.jpeg

Keukenplint (na drogen lijkt het minder donker)
Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/IMG-20170726-WA0039_thumb.jpeg

Dit soort dingen zijn ook fijn... kan ik nog inkepingen gaan maken ook;
Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/IMG-20170730-WA0018_thumb.jpeg

Iemand nog tips om dit netjes aan te vullen? Die 2 stukjes heb ik er uit gehaald, maar ik kom er niet uit...
Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/IMG-20170730-WA0039_thumb.jpeg

EDIT; geen idee waarom de thumbs wel goed staan en de originele foto's niet... sorry :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Denman schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:48:
Voor mijn eettafel bank project moest ik de MDF platen op maat laten zagen, dat heb ik bij de Karwei gedaan. Met een Karwei pas is het op maat laten zagen gratis.

Er zitten wel voorwaarden aan, zoals maximaal 10 zaagsnedes per klant, en de minimum afstand is 7cm.
Uiteindelijk werden het bij mij 15 zaagsnedes inclusief 3 "plinten" van 6cm bij 122cm, dus zo nauw wordt er kennelijk niet gekeken :+
Het gratis zagen (10x) zit waarschijnlijk in de kosten van het hout of de inkoopkosten van het hout door Karwei met het oog op de kwaliteit.
Een zaagblad wordt op den duur ook niet meer "fris", dus die kosten moeten ook ergens vandaan komen.

Onder de streep zullen de kosten voor het zagen wel op een gemiddelde zitten.
De klant betaalt, linksom of rechtsom.

Maar los van bovenstaande: mooi dat het kan >:)

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Zo'n paneelzaag in de bouwmarkt vind ik vaak zo onnauwkeurig zagen.

Ik ben ooit in het zuiden van het land eens in een bouwmarkt geweest, daar stond gewoon een Altendorf F45
Damn, dat is bijna de moeite waard om er voor om te rijden :+

Ik kan me trouwens prima behelpen met de lokale hubo op 500m afstand en de Harwi 130 die ze daar hebben. Die machine is goed afgesteld, heeft een goed blad en de zager heeft ook ervaring. Ze maken namelijk zelf ook kasten ed, dus werken zelf ook veel met die machine :)

Kost iets meer, maar gemak is ook wat waard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LinkinTED
TommyGun schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:15:
[...]
Iemand nog tips om dit netjes aan te vullen? Die 2 stukjes heb ik er uit gehaald, maar ik kom er niet uit...
[afbeelding]
Betreft je laatste foto... naar mijn mening twee opties:

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/kU2PFQ/opt1.jpg

Of deze:

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/fBWUh5/opt2.jpg

Waarbij ik de eerste de beste oplossing vind.
Waarschijnlijk wel met een dotje kit vastzetten, de plakstrip zal te weinig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

LinkinTED schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:31:
[...]

Betreft je laatste foto... naar mijn mening twee opties:

[afbeelding]

Of deze:

[afbeelding]

Waarbij ik de eerste de beste oplossing vind.
Waarschijnlijk wel met een dotje kit vastzetten, de plakstrip zal te weinig zijn
Kijk, helder. Was er gisterenavond na 22u maar mee gestopt want ik werd er gek van.

Bedankt, ik ga het proberen (al zal het pas vrijdag worden vrees ik...) !

EDIT: dat lange deel bij de deurpost moet sowieso opnieuw omdat ik daar ook een inkeping moet maken. Anders krijg je daar dus een kier. Fijn... op sommige plekken loopt de muurplint wel gelijk aan de deurpost maar meestal steekt laatstgenoemde een beetje uit.

[ Voor 18% gewijzigd door TommyGun op 31-07-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 15:57
Denman schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:48:

Bij de Gamma bij mij in de buurt zagen ze eigenlijk heel netjes en gratis, afhankelijk van de zager ook gewoon op de millimeter als je het aangeeft.

Ik heb ook nog nooit wat gehoord over een max aantal zaagsnedes... Ik stond eens achter een gozer met een t-shirt van een plaatselijke vechtsport club (of zoiets) die hele stapels 10x20cm plankjes uit het zaaghok kreeg aangereikt. :) was blij dat ie net klaar was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:58
TommyGun schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:33:
Kijk, helder. Was er gisterenavond na 22u maar mee gestopt want ik werd er gek van.
Zoals we hier zeggen:
Afbeeldingslocatie: https://media.makeameme.org/created/als-ge-het.jpg
:+

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:49
TommyGun schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:15:
[...]

Afgelopen week toch maar aan begonnen :)

De oude plakplinten er grotendeels afgehaald, de boel ontvet en schoongemaakt, afgeplakt, randje met een kwastje gedaan en de zijkant gerold. Ziet er een stuk beter uit al zeg ik het zelf. Meteen maar even de 'plint' van de keuken netjes zwart gemaakt.

Ik ben een dag kwijt geweest aan het verven, vervolgens gisteren begonnen met nieuwe plakplinten plaatsen maar wat valt dat tegen zeg. Alle deurposten lijken wel scheef / schuin te lopen... waardoor 45 graden soms niet eens uit komt. Ik ga ze nu ook verstek leggen (de vorige bewoner vond dat maar onzin of zo) maar op een gegeven moment ben ik gestopt omdat ik het niet meer zag...

Vers likje verf:
[afbeelding]

Plakplinten voorheen:
[afbeelding]

Nadien:
[afbeelding]

Keukenplint (na drogen lijkt het minder donker)
[afbeelding]

Dit soort dingen zijn ook fijn... kan ik nog inkepingen gaan maken ook;
[afbeelding]

[afbeelding]

EDIT; geen idee waarom de thumbs wel goed staan en de originele foto's niet... sorry :+
Het kan erger })
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwwereld.nl/wp-content/uploads/2011/07/parketvloer.jpg

Het is vooral een kwestie van heel netjes werken.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-10 14:56

CasGas

.

Nou, misschien dat iemand mij hier kan helpen.

Wij hebben een huis uit de jaren 60 waarin ze destijds spul hebben gebruikt om de muren op te zetten waarvan de naam mij is ontschoten (google me gek maar kan het ff niet meer vinden). Zodra ja gaat boren gaat die alle kanten op, ook als je het heel rustig doet. Soort zwart gruis wat er uit komt zetten en is alles behalve stevig. Beneden waar ik mijn werkplek heb, heb ik nu al 2x de monitor opnieuw moeten ophangen omdat die los kwam, gelukkig niet gevallen maar dat wil ik wel graag voor zijn.

Heeft iemand een idee hoe je wel iets fatsoenlijk vast kan zetten in dit soort muren? Of andere ideeën? Zelf zat ik te denken om misschien een houten plaat er voor te maken, het deel wat ik gebruik is maar 130-140cm qua breedte dus dat is wel te doen, maarja, hoe maak ik die dan weer stevig vast?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
CasGas schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:21:
Nou, misschien dat iemand mij hier kan helpen.

Wij hebben een huis uit de jaren 60 waarin ze destijds spul hebben gebruikt om de muren op te zetten waarvan de naam mij is ontschoten (google me gek maar kan het ff niet meer vinden). Zodra ja gaat boren gaat die alle kanten op, ook als je het heel rustig doet. Soort zwart gruis wat er uit komt zetten en is alles behalve stevig. Beneden waar ik mijn werkplek heb, heb ik nu al 2x de monitor opnieuw moeten ophangen omdat die los kwam, gelukkig niet gevallen maar dat wil ik wel graag voor zijn.
Bims of drijfsteen heet dat volgens mij. Vaak gebruikt bij niet dragende woning afscheidende wanden. Je zou de wand natuurlijk ook kunnen vervangen voor een gasbetonnen of gemetselde wand. Dit is een stuk steviger. Mocht je dat niet willen, dan zou je inderdaad bijvoorbeeld underlayment aan de voor en/of achterkant kunnen maken om daar je spullen aan op te hangen. Bims is niet geschikt voor zware objecten. Een schilderijtje o.i.d. zou moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
CasGas schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:21:
hoe maak ik die dan weer stevig vast?
Ger in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4"

Goede kitlijm, eventueel i.c.m. spijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Plakplinten :N

In het vorige huurhuis had ik meranti hardhouten plinten. Allemaal eruit gebroken die ouwe meuk.
Toen het laminaat gelegd en netjes afgewerkt met een witte opstaande MDF-plint.

Begin dit jaar verhuisd en de vloer die erin ligt is niet zo netjes gelegd als degene die ik in het vorige huis zelf heb gelegd (heb je vaak met dit soort dingen :+ ). Op sommige plekken 2-3cm ruimte tussen vloer en de muur. Dan moet je wel met plakplintjes werken. Ik had ook veel liever hier een mooie staande plint gehad, maarja met zo'n greppel tussen vloer en muur is dat geen optie :+

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 31-07-2017 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul1987
ThinkPadd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:49:

Begin dit jaar verhuisd en de vloer die erin ligt is niet zo netjes gelegd als degene die ik in het vorige huis zelf heb gelegd (heb je vaak met dit soort dingen :+ ). Op sommige plekken 2-3cm ruimte tussen vloer en de muur. Dan moet je wel met plakplintjes werken. Ik had ook veel liever hier een mooie staande plint gehad, maarja met zo'n greppel tussen vloer en muur is dat geen optie :+
Precies dit dus! In mijn koophuis ook een vloer die er strakker in leek te liggen dan uiteindelijk het geval was. Bestaande plakplinten weggehaald en het leek het Suez-Kanaal wel :'( .
Als ik de vloer ooit opnieuw leg dan doe ik het wel strakker dan dat het nu ligt... Op de bovenverdieping heb ik het zelf gelegd. Overal ervoor gezorgd dat er geen plakplinten nodig zijn en dat een klein streepje kit (bij de stalen kozijnen) of de opstaande MDF plinten voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-10 14:56

CasGas

.

Drijfsteen is het inderdaad, dat was het!

Muur weghalen is geen optie, het zal iets worden wat alleen er tegenaan kan, omdat dit een muur is wat tegen de buitenmuur aanzit. Schroeven en kit erbij om de plaat vast te zetten, zou het voldoende zijn voor +/- 12kg? Eventueel later nog uit te breiden met nog eens 12kg voor een tweede monitor..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01

Het ligt ook aan welke bouwmaat je bezoekt. Ik haal al mijn hele verbouwing al mijn serieuze spullen bij de Bouwmaat in Alkmaar, en die verkopen ook gewoon aan particulieren zonder pas. Het enige vervelende is dat je steeds denkt dat alles goedkoop is omdat je de BTW niet mee telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
CasGas schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:01:
Drijfsteen is het inderdaad, dat was het!

Muur weghalen is geen optie, het zal iets worden wat alleen er tegenaan kan, omdat dit een muur is wat tegen de buitenmuur aanzit. Schroeven en kit erbij om de plaat vast te zetten, zou het voldoende zijn voor +/- 12kg? Eventueel later nog uit te breiden met nog eens 12kg voor een tweede monitor..
Ligt aan de verspreiding van het gewicht. hoe groter het oppervlak hoe meer gewicht het kan dragen.
Voorzichtig (zonder klop stand) boren en goede pluggen in de muur. Goed vast schroeven op meerdere plekken dan ben je al een heel eind denk ik. Kies wel voor voldoende schroefpunten zodat het gewicht goed verdeeld wordt over de plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

In het vorige huurhuis had ik meranti hardhouten plinten. Allemaal eruit gebroken die ouwe meuk.

Mee eens, maar de vloer lag er al in en het is huur dus ja... ik wil het netter maken dan het was (gelukt) maar ga er geen bergen geld in pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nu we toch over plinten bezig zijn. Mijn huis is gebouwd in paal en balk stijl. Dus een balk op de fundering, en daar palen op en weer balken daarop. Tussen de balken HSB wanden. Maar de balken op de fundering waren zo hoog, dat deze boven de vloer uitkomen. Bovendien hebben we op een aantal plaatsen ramen tot op die fundering balk. ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KcCpCcJnGEhm9sg8aoA2Qol3/medium.jpg
(let even niet op de raam, die is smerig ja. Aan de buitenkant staat een shutterpaneel als zonwering)

Het snelste zou zijn een plakplintje, maar dat vind ik niet mooi. Een plint die over de balk heen valt, zou je van buiten zien door de raam, ook niet handig. Een afwerklijst dan maar en de funderinsbalk netjes schilderen in dezelfde kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Raymond schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:28:
Zo'n paneelzaag in de bouwmarkt vind ik vaak zo onnauwkeurig zagen.

Ik ben ooit in het zuiden van het land eens in een bouwmarkt geweest, daar stond gewoon een Altendorf F45
Damn, dat is bijna de moeite waard om er voor om te rijden :+

Ik kan me trouwens prima behelpen met de lokale hubo op 500m afstand en de Harwi 130 die ze daar hebben. Die machine is goed afgesteld, heeft een goed blad en de zager heeft ook ervaring. Ze maken namelijk zelf ook kasten ed, dus werken zelf ook veel met die machine :)

Kost iets meer, maar gemak is ook wat waard :)
Die Altendorf lijkt ook wel wat op de tafel die ze bij de Hubo hier een dorp verderop hebben. Daar ga ik dus ook altijd heen als ik materiaal op maat nodig heb. :) Zagen doen ze niet moeilijk over en ik reken alleen de oppervlakte van de plaat af die ik daadwerkelijk mee naar huis neem.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk

Hoe doe je dat dan met zulke kozijnen?
https://www.bouwwereld.nl...s/2011/07/parketvloer.jpg

Sommige mensen zagen de kozijnen in om het eronder te laten vallen, maar met die metalen holle kozijnen van tegenwoordig is dat niet bepaald een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

zonoskar schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:09:
Nu we toch over plinten bezig zijn. Mijn huis is gebouwd in paal en balk stijl. Dus een balk op de fundering, en daar palen op en weer balken daarop. Tussen de balken HSB wanden. Maar de balken op de fundering waren zo hoog, dat deze boven de vloer uitkomen. Bovendien hebben we op een aantal plaatsen ramen tot op die fundering balk. ziet er zo uit:

[afbeelding]
(let even niet op de raam, die is smerig ja. Aan de buitenkant staat een shutterpaneel als zonwering)

Het snelste zou zijn een plakplintje, maar dat vind ik niet mooi. Een plint die over de balk heen valt, zou je van buiten zien door de raam, ook niet handig. Een afwerklijst dan maar en de funderinsbalk netjes schilderen in dezelfde kleur?
Kit op kleur (van de vloer) voor de kier tussen vloer en balk.

Balk aflakken in elke kleur die je wilt (ik zou dezelfde kleur aanhouden als de rest van je kozijn, óf juist een contrasterende).

:Y

[ Voor 8% gewijzigd door max op 31-07-2017 17:08 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 12:35
Ger schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:05:
[...]

Sommige mensen zagen de kozijnen in om het eronder te laten vallen, maar met die metalen holle kozijnen van tegenwoordig is dat niet bepaald een goed idee.
Die metalen dingen hoef je vaak niet eens te zagen, ze zijn vaak stelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 19:02
Lekker aan het zagen met de invalzaag, pro tip! Probeer niet 55mm in één keer te zagen, doe eerst 25/30mm diep, daarna de rest :D Verder de zaag goed vasthouden met twee handen.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

geweldig dit zocht ik .. nu alleen nog een oplossing om goedkope pur op goedkope pistol te bevestigen :) overgens nu aan de slag met de bijgeleverde spuitmondjes ....

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:38
Loop een pontmeyer of een stiho binnen, neem ook purreiniger mee, anders kun je dat pistool weggooien.

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
Ger schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:05:
[...]

Met een contourkam de vorm overtrekken op je laminaatplank(en) en dan met decoupeerzaag die vorm eruit zagen. De ruimte die je dan nog overhoud tussen plank en kozijn (3-4mm) opvullen met transparante siliconenkit.

De plint op je plaatje is leuk dat er zoveel moeite voor is gedaan (mooie legpuzzel) maar ik persoonlijk vind het nog steeds geen gezicht :p

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 31-07-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Laat jij naden van 3mm over?
Hoe bol staat jouw vloer dan op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Alleen bij de deurkozijnen ligt het met zo weinig ruimte, de rest van het huis gewoon een halve centimeter ofzo. In ieder geval dermate klein dat er nog fatsoenlijk een staande plint bovenop kan om de opening af te dekken maar nog wel genoeg ruimte dat de vloer nog wat kan 'werken'.

Ging in het vorige huis prima. Laminaat helemaal doorgelegd (alles aan elkaar vast) en is nooit bol gaan staan ofzo in de 3 jaar dat we er hebben gewoond. Was met IKEA Tundra laminaat, prima spul.

Met een beetje aandacht voor details kun je een strakke laminaatvloer krijgen. Kost wel meer tijd dan in een zaterdagmiddag met een man of 3 even de planken erin jetsen, die types heb je ook.

[ Voor 42% gewijzigd door ThinkPad op 01-08-2017 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

ThinkPadd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:38:
[...]

De plint op je plaatje is leuk dat er zoveel moeite voor is gedaan (mooie legpuzzel) maar ik persoonlijk vind het nog steeds geen gezicht :p
Nee, dat kan ook veel netter.

Ik mag vrijdag weer verder, jeej :P Eerst nog extra plakplinten bij halen... had er toch te weinig achteraf.

[ Voor 15% gewijzigd door TommyGun op 01-08-2017 10:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000

Reinier

\o/

Ik heb komend weekend weer wat te doen denk ik :) #elektra #jung #ls990 #hekje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nT6fIAOT3o0xXmeFmBmLE61y/full.jpg

En een van de volgende klussen is die kurkvloer kapotstukmaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:07
Plinten

Of zo. En dan het schuine gedeelte ook opvullen met een stukje plint. Dan heb je gewoon een 1 strakke hoek ipv een paar misvormde. Heb ik ons huis ook op diverse plekken zo gedaan.

Aap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

ThinkPadd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:38:
[...]

Met een contourkam de vorm overtrekken op je laminaatplank(en) en dan met decoupeerzaag die vorm eruit zagen. De ruimte die je dan nog overhoud tussen plank en kozijn (3-4mm) opvullen met transparante siliconenkit.

Dat was ook mijn idee.
Zo'n ding ooit eens in een opwelling uit de 5 Euro bak bij de Hubo meegenomen. Heeeeeeel veel plezier van gehad :)

Ik wist alleen niet wat de naam ervan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 17:52
Reinier schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:01:
Ik heb komend weekend weer wat te doen denk ik :) #elektra #jung #ls990 #hekje

[afbeelding]

En een van de volgende klussen is die kurkvloer kapotstukmaken
Sterkte.. Na drie stopcontacten ben je het denk ik wel beu. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:53
harmageddon schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:00:
[...]
[afbeelding]

Of zo. En dan het schuine gedeelte ook opvullen met een stukje plint. Dan heb je gewoon een 1 strakke hoek ipv een paar misvormde. Heb ik ons huis ook op diverse plekken zo gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9bc4igkunR9bUkMM0unQJyBM/medium.jpg

Brings up good memories...

Het is even vloeken en tieren, maar ik vind het altijd wel een genot om zo strak mogelijk langs een muur/kozijn te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

danielkraak schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:26:
[...]

Ik vind het best leuk werk eigenlijk :) Sowieso elektra. Jammer alleen dat een groot deel van m'n elektrawerk netjes onzichtbaar is weggewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Reinier schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:52:
Ik vind het best leuk werk eigenlijk :) Sowieso elektra. Jammer alleen dat een groot deel van m'n elektrawerk netjes onzichtbaar is weggewerkt.
Ik mag er straks ook 70 doen, gelukkig gaat mijn vader het denk ik grotendeels op zich nemen. Heb wel goede afstriptangen gekocht, bij dit soort aantallen bespaar je dan enorm qua tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Nu online
danielkraak schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:26:
[...]

Dennis schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:39:
[...]

Ik mag er straks ook 70 doen, gelukkig gaat mijn vader het denk ik grotendeels op zich nemen. Heb wel goede afstriptangen gekocht, bij dit soort aantallen bespaar je dan enorm qua tijd.
Het is (persoonlijk iig) altijd fijn als je A: goed schakelmateriaal hebt en niet van die huismerk-meuk v/d grote bouwmarkten en B: goed gereedschap en goede (merk) bedrading :)
Dat scheelt met dit werk al zo ontzettend veel als je alles een beetje op orde hebt.
Meestal de betere merken schakelmateriaal hebben netjes steek klemmen i.p.v. schroefklemmen |:(
Goed gereedschap om te knippen/strippen en het spulletje vast te schroeven :) (met name de knip en striptang zijn van belang imho).
En de betere merk-bedrading zijn vaak iets flexibeler (de mantel minder stug), en daardoor dus iets beter op te rollen om iets overlengte te laten ;)

Heb er pas 125 stopcontacten + nog een X aantal schakelaars + dimmers aangesloten... is goed te doen maar als je zoals hierboven al gezegd je je spulletje maar een beetje op orde hebt :)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Het is best een klusje ja maar zoals gezegd, ik vind het leuk werk. Schakelmateriaal is Jung LS990 en dat is me altijd al goed bevallen qua montage. Knip- en striptangen zijn ook prima :)
Het betreft renovatie trouwens, deels het fixen van beunwerk (zal zo nog een plaatje posten, had ik eerder ook al eens gedaan). Dat maakt het werkt wel minder leuk. Een deel heb ik zelf nieuw aangelegd en dat zit gewoon goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

CappieL schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:33:
[...]

[afbeelding]

Brings up good memories...

Het is even vloeken en tieren, maar ik vind het altijd wel een genot om zo strak mogelijk langs een muur/kozijn te leggen.
Hier word ik ongelovelijk onrustig van, je kan toch ook een stukje uit de plintjes halen zodat je gewoon langere stukken kan leggen ipv al die losse stukjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
Annuk schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:07:

Goed gereedschap om te knippen/strippen en het spulletje vast te schroeven :) (met name de knip en striptang zijn van belang imho).
Daarvoor heb ik deze stripper, perfect!
Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/826846_BB_00_LO/knipex-16-85-125-sb-kabelstripper-geschikt-voor-ronde-kabel-kabel-voor-vochtige-ruimte-8-tot-13-mm-02-tot-40-mm.jpg?x=520&y=520

Altijd juiste diameter.
Ook grijze installatie kabel kun je er mee strippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Die had ik eigenlijk ook moeten hebben vorige week. Niet meer aan gedacht om te kopen en dus voorzichtig met het stanleymes aan de gang gemoeten...

Mensen nog betaalbare tips voor striptangen? En dan niet zo'n eentje met zo'n stelmoer, dat vind ik eigenlijk niks. Ik dacht meer aan zoiets: https://topgereedschap.co...2ASgQCEAQYAyABEgKW7_D_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik zit wat filmpjes te kijken van het origineel(?), een Jokari.

Maar hoe werkt dat precies dat hij altijd de juiste diepte snijdt zonder de binnenste aders te beschadigen? Is wel iets waar ik altijd mee zit te klooien dus ben wel benieuwd :P

Hij snijdt rondom, maar als je toch een wat dikkere kabel hebt en het ding dan flink aanknijpt, dan ga je toch alsnog de binnenste aders beschadigen :?

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 01-08-2017 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:49

Roy

Hobbies?

Trasos schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:08:
Die had ik eigenlijk ook moeten hebben vorige week. Niet meer aan gedacht om te kopen en dus voorzichtig met het stanleymes aan de gang gemoeten...

Mensen nog betaalbare tips voor striptangen? En dan niet zo'n eentje met zo'n stelmoer, dat vind ik eigenlijk niks. Ik dacht meer aan zoiets: https://topgereedschap.co...2ASgQCEAQYAyABEgKW7_D_BwE
Ik heb dat ding enkele weken geleden gekocht toen mijn 5-euro-bak stripper uit elkaar viel. Ik vind hem supergoed werken, al meerdere soorten kabel zonder problemen mee gestript.

Inderdaad...

Pagina: 1 ... 34 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.