[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.002.374 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:40
zonoskar schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:01:
[...]

Tuinhuisjes zijn dan ook heel licht en waaien zo weg :) Aan de andere kant, mijn huis is ook met stormankers bevestigd aan de fundering...
De kap aan de muur oké, maar heb je dan een houtskeletbouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-10 14:11

Jelte,89

Woodworking

Dat heeft ie inderdaad...Maar ja stormankers klinkt ook zo typhoon bestendig...

Zonder die dingen staat zijn HSB gewoon los op het beton en dat kan ook niet natuurlijk

Ik graaf 12x een gat van 30x30x110cm (dan zit ik op staal)
Over het totale oppervlak (40m²) stort ik 10cm beton (de poeren vallen hier binnen)

Bovenop het beton (op de plek van de poeren) metsel ik 6 laag stenen, daarboven 'zweven' de staanders, deze staanders staan op een plaatje met daaronder een moer die weer draait op een m20 RVS draadstang,

Deze draadstang met aangelaste vleugeltjes zit vast gestort in de poer. (uiteraard is deze voorzien van een wapeningskort, maar dat leek me wel duidelijk)...

Als dit ding om wat voor reden wegvliegt, maak ik me er niet druk om, want dan staat mijn woonhuis uit '23 er ook niet meer... Hell mijn huis heeft een scheur in de zijgevel welk is veroorzaakt door een V1 die in de oorlog 50 meter verderop neer kwam...

'Vaake bi'j te bange' zeggen we hier, 8)

[ Voor 144% gewijzigd door Jelte,89 op 04-07-2017 13:57 ]

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ger schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:46:
Wat zijn al die knoppen naast het toilet? Voor het borstelen en spoelen van uw privé-onderdelen in allerlei sterkten en temperaturen? :o
je zou eigenlijk beter kunnen vragen, waar is die wcrol-houder nog voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Potato42 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:25:
[...]

De kap aan de muur oké, maar heb je dan een houtskeletbouw?
Yup, zie paar posts eerder. Ik heb ook rondom 80cm overstek van het dak, dus dat geeft heel veel lift :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
HyperTrophy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:52:
[...]

je zou eigenlijk beter kunnen vragen, waar is die wcrol-houder nog voor :)
Back-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

zonoskar schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:01:
[...]

Tuinhuisjes zijn dan ook heel licht en waaien zo weg :) Aan de andere kant, mijn huis is ook met stormankers bevestigd aan de fundering...
zie je wel gewoon vast ankeren :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:47

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Iemand ervaring met deurdrangers?
Bij de karwei zijn ze relatief goedkoop maar weet niet of het wat is..
https://www.gamma.nl/zoeken/?text=deurdranger

Ik wil er 1 op m'n houten garagedeur (helft van zon dubbele deur) en 1 aan de achterdeur van de garage (hout met een stuk 3 dubbel glas).
Geen idee ook wat die deuren wegen..

[ Voor 7% gewijzigd door frankwopereis op 04-07-2017 15:54 ]

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05:55
frankwopereis schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:53:
Iemand ervaring met deurdrangers?
Bij de karwei zijn ze relatief goedkoop maar weet niet of het wat is..
https://www.gamma.nl/zoeken/?text=deurdranger

Ik wil er 1 op m'n houten garagedeur (helft van zon dubbele deur) en 1 aan de achterdeur van de garage (hout met een stuk 3 dubbel glas).
Geen idee ook wat die deuren wegen..
Eigen ervaring met https://www.deurdrangers-shop.nl

Snel en goedkoop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Roeligan schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:29:
Overzichtje van productie van mijn 1e steigerhouten bed.

Steigerhouten bed
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Heb laatst een aantal gemaakt met steigerbuis, ook mooi, kijken of ik daar nog een foto van heb. Voordeel daarvan is dat je niet zoveel hoeft na te denken over de constructie/verbindingen.
Vraagje, heb je hier ruw (fijnbezaagd) steigerhout voor gebruikt of gewoon geschaafd vuren? Ik kan me zo voorstellen dat je geen splinters wil in een kinderbed.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Gewoon steigerhout, daarna met korrel 80 geschuurd (hou van grof) en de randen met frees afgerond. De greywash redelijk dik opgezet en dat helpt ook de nerf (iets) dicht te zetten maar toch zicht- en voelbaar te houden.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
Ger schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:46:
Wat zijn al die knoppen naast het toilet? Voor het borstelen en spoelen van uw privé-onderdelen in allerlei sterkten en temperaturen? :o
Ja is een bidet toiletbril. Erg aangenaam en hygienisch. In plaats van de shit uit te smeren met toiletpapier spoel je het gewoon schoon. Zag die dingen veel in Japan en na verloop van tijd ben ik het echt gaan waarderen. Leuk is dat er ook een sensor in zit zodat hij niet gaat sproeien als je niet op de bril zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:29

PoweRoy

funky!

Zo begonnen aan ons klushuis. Hele bovenverdieping gestript: agnes plafond platen eraf, tussen muur om (z vorm ipv recht :/, veel stopcontacten + lege leidingen.

Alleen nu zag ik de isolatie tussen het plafond. En deze was zwart verkleurd en erg dun (nog veel ruimte tussen de regelwerk en vloer erboven). Nu wilde ik deze vervangen. De tussen balkenmaat is 54cm. Moet ik dan glaswol/steenwol van 60cm halen of kleiner van 58 cm bv? Weet niet hoeveel het veert.

Hier een foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PLkB0ujurGXRmnRd5NrqTku2/thumb.jpg

Verder moet ik dan het beste met een alluminium kant pakken en die vast nieten? Of zonder, en met dampdichte folie over de hele breedte.

Extra info:
- Komen stucplaten tegenaan
- Hierboven zit een vliering zolder voor opslag. Deze is nog niet geisoleerd. Daar kom ik later op terug in dit topic :D

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Bedankt! Mooie prijzen inderdaad.

Maar hoe weet ik welke ik nodig heb? Wat weegt mijn deur? Is het erg om bijvoorbeeld 80-100 kg dranger te kopen als de deur maar 60 weegt?

Iemand tips?

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Laatst online: 02-10 13:48
PoweRoy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 23:15:
Zo begonnen aan ons klushuis. Hele bovenverdieping gestript: agnes plafond platen eraf, tussen muur om (z vorm ipv recht :/, veel stopcontacten + lege leidingen.

Alleen nu zag ik de isolatie tussen het plafond. En deze was zwart verkleurd en erg dun (nog veel ruimte tussen de regelwerk en vloer erboven). Nu wilde ik deze vervangen. De tussen balkenmaat is 54cm. Moet ik dan glaswol/steenwol van 60cm halen of kleiner van 58 cm bv? Weet niet hoeveel het veert.

Hier een foto
[afbeelding]

Verder moet ik dan het beste met een alluminium kant pakken en die vast nieten? Of zonder, en met dampdichte folie over de hele breedte.

Extra info:
- Hierboven zit een vliering zolder voor opslag. Deze is nog niet geisoleerd. Daar kom ik later op terug in dit topic :D
Ik zelf heb iets groter gehaald zodat het beter blijft zitten. Als je te klein haalt valt het er weer tussenuit, en dat wil je echt niet als je met glaswol werkt... Tyfus spul. Isoleer je het voor het geluid? Dan zou je ook nog steenwol kunnen gebruiken. Of voor PIR kiezen, maar dat is meteen een slag duurder.

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:02
PoweRoy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 23:15:

Hier een foto
[afbeelding]

Extra info:
Glaswol met dampscherm, gewoon van die rollen. Iets breder dan je nodig hebt is niet erg, je glaswol druk je inelkaar, het dampscherm valt dan over de tussenbalken.
Je glaswol is zwart vanwege ontbreken dampscherm.
Verder qua dikte gewoon zoveel als de balken hoog zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:52
Als de vliering nog geisoleerd gaat worden is een dampscherm op een verdiepingsvloer dan niet vragen om problemen?

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 17:56
frankwopereis schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 23:19:
[...]

Bedankt! Mooie prijzen inderdaad.

Maar hoe weet ik welke ik nodig heb? Wat weegt mijn deur? Is het erg om bijvoorbeeld 80-100 kg dranger te kopen als de deur maar 60 weegt?

Iemand tips?
Geen idee wat jouw deur weegt, het is niet mijn deur... Pak hem eens uit de scharnieren en zet 'm op de weegschaal (of ga met deur en al op de weegschaal).

Ja, het is wel erg om een dranger voor een zwaardere deur te kopen, anders klapt ie met een noodgang dicht of gaat lastiger open. En dat wil je ook niet. Pak er wel eentje van Geze, dat merk zie ik vaker voorbij komen.

Zelf heb ik op de voordeur van m'n appartement een Dorma glijstang-dranger zitten (nieuwprijs 300+ euro, van de vrachtwagen gevallen). Deze is instelbaar voor bijna elk gewicht deur, maar ook hoe met hoeveel kracht hij de laatste x-graden dicht gaat. Daarnaast ook een openhoud-functie, zodat de deur, als je 'm voorbij het klikje duwt, open blijft staan. Ideaal als iemand (die je kent) aanbelt, kun je diegene de portiek in laten en de voordeur alvast open zetten. Ook kan ik de deuren in m'n appartement gewoon open laten zonder bang te zijn dat m'n voordeur keihard dicht gaat als ik weg ga, door de demping van de dranger.

Bespaar niet op een dranger, de goedkope varianten bezorgen je vaak meer overlast dan gemak. Ze zijn bijvoorbeeld vaak niet instelbaar genoeg waardoor de deur net niet in het slot valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Raling schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:22:
[...]

Geen idee wat jouw deur weegt, het is niet mijn deur... Pak hem eens uit de scharnieren en zet 'm op de weegschaal (of ga met deur en al op de weegschaal).

Ja, het is wel erg om een dranger voor een zwaardere deur te kopen, anders klapt ie met een noodgang dicht of gaat lastiger open. En dat wil je ook niet. Pak er wel eentje van Geze, dat merk zie ik vaker voorbij komen.

Zelf heb ik op de voordeur van m'n appartement een Dorma glijstang-dranger zitten (nieuwprijs 300+ euro, van de vrachtwagen gevallen). Deze is instelbaar voor bijna elk gewicht deur, maar ook hoe met hoeveel kracht hij de laatste x-graden dicht gaat. Daarnaast ook een openhoud-functie, zodat de deur, als je 'm voorbij het klikje duwt, open blijft staan. Ideaal als iemand (die je kent) aanbelt, kun je diegene de portiek in laten en de voordeur alvast open zetten. Ook kan ik de deuren in m'n appartement gewoon open laten zonder bang te zijn dat m'n voordeur keihard dicht gaat als ik weg ga, door de demping van de dranger.

Bespaar niet op een dranger, de goedkope varianten bezorgen je vaak meer overlast dan gemak. Ze zijn bijvoorbeeld vaak niet instelbaar genoeg waardoor de deur net niet in het slot valt.
Kijk bedankt, hier kan ik wat mee.
Zoiets hoor je ook wel van een verkoper maar die zijn niet neutraal :P
De deur wegen is echter geen optie, ik kan de leverancier wel even vragen naar het gewicht.
De deur zit met 4 panules vast en kan er ook niet zomaar uit (geborgd). De deur voelt ook loodzwaar aan dus even optillen is sowieso wel een dingetje dnek ik |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 17:56
frankwopereis schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:26:
[...]

Kijk bedankt, hier kan ik wat mee.
Zoiets hoor je ook wel van een verkoper maar die zijn niet neutraal :P
De deur wegen is echter geen optie, ik kan de leverancier wel even vragen naar het gewicht.
De deur zit met 4 panules vast en kan er ook niet zomaar uit (geborgd). De deur voelt ook loodzwaar aan dus even optillen is sowieso wel een dingetje dnek ik |:(
Een deur met 3 panelen van dubbelglas zal inderdaad wel flink zwaar zijn. Het gaat dus om geborgde paumelles? Dan kun je natuurlijk ook gewoon ze aan kozijn of deurzijde losschroeven. Zorg wel dat je de deur dan goed ondersteund, bijvoorbeeld met een deurlifter of genoeg opvulhout.
Maar je kan dus ook gaan voor een dranger met een groot genoeg instelbaar bereik, dan kun je 'm zelf afstellen.

Ik wil niet meer zonder glijstangdranger. Als ik ga verhuizen is het eerste wat ik doe een dranger aan m'n voordeur schroeven. Het is een gemak waar je heel snel aan went maar dan ook nooit meer zonder wilt.

[ Voor 3% gewijzigd door Raling op 05-07-2017 08:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:45
YaaD schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:01:
[...]

Ik zelf heb iets groter gehaald zodat het beter blijft zitten. Als je te klein haalt valt het er weer tussenuit, en dat wil je echt niet als je met glaswol werkt... Tyfus spul. Isoleer je het voor het geluid? Dan zou je ook nog steenwol kunnen gebruiken. Of voor PIR kiezen, maar dat is meteen een slag duurder.
PIR moet je juist niet gebruiken voor geluidsisolatie, en voor isolatie naar een vliering heb je sowieso geen PIR nodig

Gewoon steenwol pakken dat iets breder is dan de balkmaat, ik hou meestal 2 cm aan invering aan, teveel indrukken is ook niet goed voor steenwol en verliest het zijn eigenschappen @PoweRoy
Zorg wel tijdens het verwerken voor een goed stofmasker en handschoenen, ook wanneer je die oude troep eruit gaat halen

Doet me meteen denken aan het dak isoleren in m'n eigen huis, the horror

Afbeeldingslocatie: https://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/422A1E15-589C-4D6B-A401-FFDB48E12156_zpsxsrpkt4t.jpg
Oude isolatie allemaal afgevoerd, die troep wil je niet nog een keer ergens gebruiken :P

Ben blij dat dat inmiddels allemaal achter de rug is, nog een paar wanden en dan is het hele huis geïsoleerd, wat een mega verschil _/-\o_
Dan nog de plafond op de benedenverdieping erin, en dan kan het afwerken weer beginnen (lees-> de deur openen voor de stucadoor, alleen de wanden doe ik zelf wel, plafond geen zin in)

[ Voor 30% gewijzigd door FabianGTI op 05-07-2017 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:12
Rubman schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:55:
[...]

Opschieten dan joh en als je dan toch de smaak te pakken hebt kan je er hier ook een knutselen :+
Nou het is begonnen hoor! met als extra doel om een wijnkoeler onder de zitting te bouwen:

Afbeeldingslocatie: https://www.proficook.de/images/product_images/popup_images/5960_0.png

Ik had deze week vrij dus lekker bouwen, ik zal later ff wat fototjes posten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
KillaZ schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:21:
Als de vliering nog geisoleerd gaat worden is een dampscherm op een verdiepingsvloer dan niet vragen om problemen?
Lijkt me niet. Onder die verdiepingsvloer heb je warme lucht en produceer je vocht. Dat stijgt op en trekt door je isolatie naar de zolder. Zolder is als het goed is onverwarmd in de winter, dus dat vocht condenseert in je isolatie -> schimmel.
Ander verhaal wordt het als je boven die verdiepingsvloer met water gaat spelen en dat in de vloer laat lopen. Dan loopt dat in je isolatie en blijft dat op je dampscherm liggen -> schimmel.

Ik heb hier de plafonden op de bovenverdieping allemaal met dampscherm. Hetzij PIR, hetzij glaswol. De zolder is geisoleerd, ook met dampscherm. Tussenwanden tussen verblijfsruimte zijn geisoleerd met steenwol, maar dan vooral voor het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 15:37
warcow schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:55:
[...]

Ja is een bidet toiletbril. Erg aangenaam en hygienisch. In plaats van de shit uit te smeren met toiletpapier spoel je het gewoon schoon. Zag die dingen veel in Japan en na verloop van tijd ben ik het echt gaan waarderen. Leuk is dat er ook een sensor in zit zodat hij niet gaat sproeien als je niet op de bril zit.
Ja, zo'n vermoeden had ik dus al, maar dat zijn wat, 15 knoppen? Waarvoor heeft een bidet zoveel knoppen nodig? Zitten er nog opties voor het bleken of voor een parfummetje bij ofzo? :?

Begrijp me niet verkeerd: je moet vooral installeren wat je wil, maar de bidets die ik ken hebben gewoon 1 knop: geef water.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Laatst online: 02-10 13:48
FabianGTI schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:37:
[...]

PIR moet je juist niet gebruiken voor geluidsisolatie, en voor isolatie naar een vliering heb je sowieso geen PIR nodig

Gewoon steenwol pakken dat iets breder is dan de balkmaat, ik hou meestal 2 cm aan invering aan, teveel indrukken is ook niet goed voor steenwol en verliest het zijn eigenschappen @PoweRoy
Zorg wel tijdens het verwerken voor een goed stofmasker en handschoenen, ook wanneer je die oude troep eruit gaat halen

Doet me meteen denken aan het dak isoleren in m'n eigen huis, the horror

[afbeelding]
Oude isolatie allemaal afgevoerd, die troep wil je niet nog een keer ergens gebruiken :P

Ben blij dat dat inmiddels allemaal achter de rug is, nog een paar wanden en dan is het hele huis geïsoleerd, wat een mega verschil _/-\o_
Dan nog de plafond op de benedenverdieping erin, en dan kan het afwerken weer beginnen (lees-> de deur openen voor de stucadoor, alleen de wanden doe ik zelf wel, plafond geen zin in)
Ik doelde dan meer op het feit als het niet om geluidsdemping ging. Is het wat te prijzig voor als je het enkel voor het geluid zou doen. Wil je warmte binnenhouden is het wel een betere oplossing dan steen- of glaswol. In ieder geval prettiger verwerkbaar :+

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Ger schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:08:
[...]

Ja, zo'n vermoeden had ik dus al, maar dat zijn wat, 15 knoppen? Waarvoor heeft een bidet zoveel knoppen nodig? Zitten er nog opties voor het bleken of voor een parfummetje bij ofzo? :?

Begrijp me niet verkeerd: je moet vooral installeren wat je wil, maar de bidets die ik ken hebben gewoon 1 knop: geef water.
Vrouwen schoonmaak iets, normale bidetschoonmaak ding. Instellen temperatuur water, instellen kracht van straal, fohn aan, fohn temperatuur instellen, led verlichting pot aan/uit, temperatuur brilverwarming en dan vergeet ik er vast nog 1 of 2. Vind het wel prima zo.

Wat ik minder prima vind is dat er nu weer een voxhtige plek in de ruimte achter het toilet zit. Ben bang dat er toch iets van het toilet lekt. :( Hopelijk kan ik dat fixen zonder de wand weer te moeten afbreken. Als die wand voor de 3e (!) X zou moeten worden betegeld dan ga ik huilen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Uncle Mel
Zoals gezegd, deze week lekker bezig geweest met een pallet houten balkon lounge voor op het bank met ingebouwde wijnkoelkast:

een greep uit het gebruikte gereedschap:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/osomAlfUOELw86GO4t4dloGN/full.jpg

Één van de dingen die dit project me wederom heeft aangetoond is dat batterijen swappen kut is (minder kut dan met draden stoeien though). Desondanks bleef de 2AH accu constant in mijn DDF483 accuschroefboor. hier zit een Dewalt quickswap ding op zodat je makkelijk tussen verzink/boorbit en schroefbit kan wisselen. Mijn eerste van de twee 4ah accu's zat veelal in mijn DTD152 slagschroevendraaier vanwege de vele schroeven. De DHP481 (het "Beest") boorde de brede gaten voor de lange schroeven in de poten.

De DJV182 Decoupeer en DHS680 Cirkelzaag wisselden elkaar mooi af voor de vele zaagklussen en zelfs de DTM50 Multitool (hier te zien met schuurblokje) deed dienst om te zagen in de moeilijk (lees NIET voor andere apparaten/handgereedschap) bereikbare hoekjes.

Als laatste is de DGA504 haakse slijper gebruikt voor de twee pianoscharnieren voor de zittingen. (Ja ik was te lui om een ijzerzaagje te gebruiken :+ ). Om terug te komen op mijn eerste statement, ik heb gelijk een extra BL1840B 4ah accu bijbesteld .

Nadat de rugleuningen klaar waren, begonnen met het onderstel van deel 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dokkNxLfPuqr65CTwsrfRxSo/full.jpg

De deksel en koelkast mock-up:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M2n6ee51NWm83SCqx1Mg3SXg/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Iiy5mhGUpUdPOS6h1GQNDxdF/full.jpg

En met deel 2 compleet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iAuNbVoLsQtSZBaexiZ5Ex1X/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jWqvV8K8CTtscMaI6c7Wlt3J/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Gou1XOQs69NYILUAOZCdUdju/full.jpg

Al met al 4 dagen bezig geweest, zo'n 5 uur per dag. Voor de geïnteresseerden, ik heb de 2ah accu 1x moeten opladen en had daarna nog 1/2 - 2/3 capaciteit. de 4ah accu's heb ik 3x opgeladen (in totaal) en had daarna nog 1,5x capaciteit. In totaal is er dus 2+1+4+4+4+2=17ah doorheen gegaan inclusief snel schuren en de hoekjes afronden.

Nu nog een lik verf en de electra (er komt waarschijnlijk ook nog ergens een stopcontact voor een gourmetstel ofzo). Zaterdag kussentjes en buitenverlichting kopen en zondag genieten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 07:07

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Netjes Mel.

En dat dan nog een keer moeten doen zeg, ps ik wil er een tap/bierkoeling in ipv de wijnkoeler. Lukt wel toch . :+

Maar serieus netjes man. Is het nog steeds hetzelfde balkon?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle Mel
Rubman schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:46:
Is het nog steeds hetzelfde balkon?
Yup al 9 jaar :) Kopen in Amstelveen is niet grappig voor de portemonnee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 07:07

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Uncle Mel schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:28:
[...]

Yup al 9 jaar :) Kopen in Amstelveen is niet grappig voor de portemonnee
Vertel mij wat. Ben niet voor niets Amsterdam uit verhuisd. O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Uncle Mel schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:35:
Zoals gezegd, deze week lekker bezig geweest met een balkon lounge bank met ingebouwde wijnkoelkast:

[afbeelding]

Één van de dingen die dit project me wederom heeft aangetoond is dat batterijen swappen kut is (minder kut dan met draden stoeien though). Desondanks bleef de 2AH accu constant in mijn DDF483 accuschroefboor. hier zit een Dewalt quickswap ding op zodat je makkelijk tussen verzink/boorbit en schroefbit kan wisselen. Mijn eerste van de twee 4ah accu's zat veelal in mijn DTD152 slagschroevendraaier vanwege de vele schroeven. De DHP481 (het "Beest") boorde de brede gaten voor de lange schroeven in de poten.

De DJV182 Decoupeer en DHS680 Cirkelzaag wisselden elkaar mooi af voor de vele zaagklussen en zelfs de DTM50 Multitool (hier te zien met schuurblokje) deed dienst om te zagen in de moeilijk (lees NIET voor andere apparaten/handgereedschap) bereikbare hoekjes.

Als laatste is de DGA504 haakse slijper gebruikt voor de twee pianoscharnieren voor de zittingen. (Ja ik was te lui om een ijzerzaagje te gebruiken :+ ). Om terug te komen op mijn eerste statement, ik heb gelijk een extra BL1840B 4ah accu bijbesteld .

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En met deel 2 compleet:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Al met al 4 dagen bezig geweest, zo'n 5 uur per dag. Voor de geïnteresseerden, ik heb de 2ah accu 1x moeten opladen en had daarna nog 1/2 - 2/3 capaciteit. de 4ah accu's heb ik 3x opgeladen (in totaal) en had daarna nog 1,5x capaciteit. In totaal is er dus 2+1+4+4+4+2=17ah doorheen gegaan inclusief snel schuren en de hoekjes afronden.

Nu nog een lik verf en de electra (er komt waarschijnlijk ook nog ergens een stopcontact voor een gourmetstel ofzo). Zaterdag kussentjes en buitenverlichting kopen en zondag genieten 8)
Nice!
Wat voor hout heb je gebruikt? Ik vind die brandmerken wel tof :)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle Mel
Twan V schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:35:
[...]

Nice!
Wat voor hout heb je gebruikt? Ik vind die brandmerken wel tof :)
Helemaal vergeten te zeggen! Ik heb 7 pallets gedemonteerd. De hele bank heeft straks 210 euro gekost! (€30 voor verf, €20 voor 2 extra balken voor de poten, €10 voor klein grut, incl pianoscharnieren en het duurste was €150 voor het koelkastje)

De brandmerken zijn straks niet meer te zien, hij wordt grijs geschilderd net zoals onze plantenbak die ook van pallets is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Mijn toilet lekt ook niet meer. Bleek toch binnenin de koppelingen te zijn die ik niet goed had aangedraaid. (Prutser)

Had ook geen luikje gemaakt bij de koof dus was even bang dat ik tegels moest verwijderen weer.

Uiteindelijk vanaf de achterkant kunnen fixen. Nu de wand weer dichtmaken maar dat komt goed. (Moet toch nog gestucced)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/iuMDja/20170706_230949.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 26-09 12:35
Meteen de reden waarom ik geen knel op onbereikbare plaatsen gebruik.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28
Wat doe je dan? Solderen is net zo lastig te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 26-09 12:35
Ja zorgen dat het niet lekt :P

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 02-10 19:12
leecher schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:04:
Meteen de reden waarom ik geen knel op onbereikbare plaatsen gebruik.
Ik dacht zelfs dat dat niet eens toegestaan is. Nog een reden om het niet te doen. :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:01
Raymond schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:10:
Wat doe je dan? Solderen is net zo lastig te repareren.
Klopt, maar een (goed) gesoldeerde koppeling zal niet lekken.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28
Dat doet een goed gemonteerde knelkoppeling ook niet :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 15:55

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Uncle Mel schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:35:
Zoals gezegd, deze week lekker bezig geweest met een pallet houten balkon lounge voor op het bank met ingebouwde wijnkoelkast:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En met deel 2 compleet:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi werk Mel!

Deze week zelf een flightcase gemaakt. Basisschool hier in de buurt had een nieuwe lichtset gekocht voor musical e.d., en wilden dat vervolgens in plastic bakken van de blokker bewaren :o :o
Aangeboden om maar even een flightcase te maken.

Materiaal:
9mm multiplex en 12mm multiplex plaat 122x244
1 pak vuren rachels L=3m

4 zwenkwielen
Sluitprofiel Bax
vlindersloten Bax
Handgreep Bax
Kunststof hoeken Bax
Scharnieren Bax
Rubber doppen Bax

Eerst maak je een doos:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4211/34965372603_cf552e3f6f_b.jpg
Flightcase juli 2017 by SjoerdvReenen, on Flickr

Eerst een doos maken en dan het deksel weer eraf zagen, werkt prima.

Dan een kleine sprong in de tijd:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4256/34965372973_aa2edde280_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4019/34965373093_3a414cd1c6_b.jpg

T-bar lamp valt met de pen in een houten blok en op twee houten staanders: alle 6 de vrijheidsgraden zijn hiermee ingesloten, zit geen beweging in. Kabels, microfoons en mengpanelen kunnen allemaal in de kist, en voor het gemak kan hij op de kopse kant opgeborgen worden:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4259/34934670534_be59ca84f6_b.jpg

Klant blij, ik blij.

Gebruikt gereedschap:
Makita 10,8V HP332 BL
Makita HS7601J cirkelzaag
Makita BO5041K schuurmachine
Makita VC2512L stofzuiger
+ diverse hand tools, trekzagen etc.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Raymond schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:49:
Dat doet een goed gemonteerde knelkoppeling ook niet :+
Tegenwoordig persen ze toch alles? Dat is bij mij iig wel gedaan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
zonoskar schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:57:
[...]

Tegenwoordig persen ze toch alles? Dat is bij mij iig wel gedaan.
In de topictitel staat DIY, dat is iets anders dan 'ze' :)

Er zijn wel doehetzelvers die persgereedschap lenen (of op MP scoren) en zelf ermee aan de gang gaan, maar de meeste thuisklussers doen het volgens mij met knelkoppelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07

luigi87

Domotica Fanaticus

dreamscape schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:24:
[...]

In de topictitel staat DIY, dat is iets anders dan 'ze' :)

Er zijn wel doehetzelvers die persgereedschap lenen (of op MP scoren) en zelf ermee aan de gang gaan, maar de meeste thuisklussers doen het volgens mij met knelkoppelingen.
Here the same. gebruik alleen maar knel en zit vaak in een keer goed. Wat ik altijd doe als die op een plek zit waar je niet meer (makkelijk) bij kan komen is in gebruik nemen en het een weekje laten zitten. en erna pas dichtmaken. Anders ben je best wel de *** :+

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-10 14:49

Stoffel

Engineering the impossible

Hier echt alleen maar flexibele leiding en perskoppelingen. Je hebt in een uurtje een complete badkamer gemonteerd en je kunt er later nog eens een keer aan trekken zonder dat er een lekkage ontstaat. Om nog maar te zwijgen van de ergernis van knelkoppelingen op plekken waar een grote sleutel niet goed in de buurt past. Dat vind ik de (nog best beperkte) meerprijs dubbel en dwars waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb alle deuren en kozijnen geverfd. Nu hoor ik bij het openen van sommige deuren een geluid alsof de deur aan het kozijn plakt. De verf zal echter na 6 maanden wel droog zijn vermoed ik, maar het geluid blijft. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik dacht zelf heel licht opschuren in het kozijn (dat zie je amper) maar vind het zonde als dat niet blijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 00:30

mark-k

AKA markkNL

Aghanim schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:47:
Ik heb alle deuren en kozijnen geverfd. Nu hoor ik bij het openen van sommige deuren een geluid alsof de deur aan het kozijn plakt. De verf zal echter na 6 maanden wel droog zijn vermoed ik, maar het geluid blijft. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik dacht zelf heel licht opschuren in het kozijn (dat zie je amper) maar vind het zonde als dat niet blijkt te werken.
Dat krijg je als je deur door de verflaag net ietsje klemt als ik me niet vergis. Rondome een beetje schuren of je scharnieren iets bijstellen kan denk ik wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:20

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

ik gebruik naast klem en soldeer ook veel uponor RTM. de koppelingen zijn wat duurder, maar het is klik en klaar!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Alleen het geluid of klemt het ook iets?
Al eens grondig schoongemaakt met ontvetter? Daarna optie zoals hierboven is beschreven.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-10 15:32

Sharky

Skamn Dippy!

Weet iemand waar ik een voor een leuke prijs epoxy kan krijgen voor het coaten van een werkblad? Hoeft niet per se volledig transparant te zijn. Gaat om iets meer dan 2,5 M2. Er is genoeg te vinden op ebay, alleen die verzenden niet naar Nederland. In Nederland ben ik al gauw 75+ euro kwijt.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:42
Sharky schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 20:18:
Weet iemand waar ik een voor een leuke prijs epoxy kan krijgen voor het coaten van een werkblad? Hoeft niet per se volledig transparant te zijn. Gaat om iets meer dan 2,5 M2. Er is genoeg te vinden op ebay, alleen die verzenden niet naar Nederland. In Nederland ben ik al gauw 75+ euro kwijt.
https://mrboat.nl ben je voor €15 wel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Nice, die is inderdaad goedkoper. Thanks:)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:30
Wij hebben na lang twijfelen en een flinke omweg (wanden zijn nu al gestuukt) toch besloten om het parket te verwijderen.
Ik zit nu een beetje met het vraagstuk hoe ik de ondervloer ga realiseren.

Het parket is 2cm dik en er komt nu laminaat van 8mm.
Ik zat te denken om dat hoogteverschil op te vangen platen tempex met de juiste druksterkte.

Als ik de hoogte niet ga opvangen dan zit ik met een aantal deuren die opeens wat korter lijken (nu is dat niet zo'n heel groot probleem, maar de lijst van de convectorput komt dan ook gelijk een stuk hoger te staan.
En dat krijg ik wat lastiger opgelost.

Als ik gewoon wat tempex platen op een betonvloer gooi en daar gelijk het laminaat op leg, dan zou er geen probleem moeten ontstaan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Hm, zou een beetje bang zijn voor deuken daarin daar waar er druk op komt te staan, misschien underlayment?

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En gewoon die groene platen? Daarmee kan je, desnoods in 2 lagen, het hoogteverschil toch prima mee oplossen?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 14:39
Sharky schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 20:18:
Polyestershop heeft ook genoeg in allerlei soorten en maten. Daar haal ik de epoxy meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
RZor schreef op zondag 9 juli 2017 @ 16:54:
Hm, zou een beetje bang zijn voor deuken daarin daar waar er druk op komt te staan, misschien underlayment?
Ik dacht, met de juiste druksterkte, dat dat wel zou meevallen?
PaT schreef op zondag 9 juli 2017 @ 18:27:
En gewoon die groene platen? Daarmee kan je, desnoods in 2 lagen, het hoogteverschil toch prima mee oplossen?
2x een "normale" ondervloer is ook iets waar ik als eerste aan dacht. Wist alleen niet of dat mogelijk is of aan te raden is?

Die zijn 7mm dik. Dus met 2x en de 8mm laminaat kom ik uit op 22mm. Dan heb ik het ook opgelost inderdaad.

[ Voor 8% gewijzigd door NeutraleTeun op 09-07-2017 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
NeutraleTeun schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:02:
[...]

Ik dacht, met de juiste druksterkte, dat dat wel zou meevallen?

[...]

2x een "normale" ondervloer is ook iets waar ik als eerste aan dacht. Wist alleen niet of dat mogelijk is of aan te raden is?

Die zijn 7mm dik. Dus met 2x en de 8mm laminaat kom ik uit op 22mm. Dan heb ik het ook opgelost inderdaad.
Absoluut niet 2x normale ondervloer doen. Wij hebben dat ook gedaan om dezelfde reden als jij. Wij hebben ook gekozen voor hoge plinten, die combi zorgt er echter voor dat zelfs de meest lichte meubels het laminaat laten doorzakken. Normaal niet zo zichtbaar maar dus wel met plinten die aan de muur bevestigd zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
Wellicht is het mijn aversie tegen laminaat (nofi en imho en zo, maar dat is voor studentenkamers of goedkope huurhuizen), dus wellicht draaf ik door, maar toch: je gaat qua degelijkheid en kwaliteit (de touch and feel als je erop loopt) al een behoorlijk achteruit als je van parket naar laminaat gaat. Dat wordt alleen maar erger met dubbele ondervloeren of tempex. Als er onder het parket een goede egale vloer tevoorschijn komt, is het dan niet handig om er een laag hout tussenin te leggen? 12 mm underlayment voor een stevige body en daar bovenop je laminaat voor de looks. Is dat niet een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 22:29

PoweRoy

funky!

Even een vraagje over Isover Glaswol, Knauf naturoll en Rockwool. Wil een er van gebruiken om mijn verdiepingsvloer te isoleren. Alleen hier lopen aardig wat pvc buisjes door heen (gelijk alle inbouwdozen van 2 leidingen voorzien voor data :D )

Kan ik bij alle 3 makkelijk een inkeping maken voor de leiding, of hoe moet ik dat het beste doen? Meeste leidingen zitten tegen de bovenkant van vloer, maar soms ook halverwege. Kan ik bv gewoon een snee maken in de isolatie en die isolatie erom heen vouwen?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:56
Zolang de deuren niet echt klemmen kun je een lapje siliconen- of teflonspray langs deurkant en kozijn halen. (op een doekje sprayen, dan pas langs deur en kozijn.
Dit droogt op, plakt niet, zie je niet echt en voelt niet vettig, het zorgt wel dat je de plak kwijt bent. En het blijft zitten als je de boel sopt.
Waarschijnlijk heb je met watergedragen verf geschilderd, acrylverf. Plastic blijft dit doen, ook na jaren, met verf op basis van alkydhars heb je dat probleem niet, zeker niet na een half jaar.
Ga je de kanten opschuren dan vergroot je het plakken, zowel je deur als kozijn krijgen meer verfoppervlak door de krasjes die in elkaar gedrukt worden bij sluiten.
Schuren helpt alleen als je zorgt dat er ruimte komt, wat neerkomt op veel schuren en opnieuw lakken.

Enig probleem met siliconen of teflon is als je weer gaat schilderen, dan moet je die kanten echt goed schoonmaken/siliconenverwijderaar gebruiken vóórdat je gaat schuren anders maak je het probleem van zogenoemde ogen (= wegtrekkende verf door de verspreidde siliconen) alleen maar erger.

Wil je zeker weten dat deze methode werkt gebruik dan een lapje met bv plantaardige olie, olijf oid.
Dit geeft even hetzelfde resultaat alleen droogt dit niet op en gaat plakken, het is wel met een sopje simpel te reinigen. Als het dus werkt dan kan je het simpel reinigen en de posten en deuren behandelen met siliconen of teflon.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

PoweRoy schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:32:
Even een vraagje over Isover Glaswol, Knauf naturoll en Rockwool. Wil een er van gebruiken om mijn verdiepingsvloer te isoleren. Alleen hier lopen aardig wat pvc buisjes door heen (gelijk alle inbouwdozen van 2 leidingen voorzien voor data :D )

Kan ik bij alle 3 makkelijk een inkeping maken voor de leiding, of hoe moet ik dat het beste doen? Meeste leidingen zitten tegen de bovenkant van vloer, maar soms ook halverwege. Kan ik bv gewoon een snee maken in de isolatie en die isolatie erom heen vouwen?
Jup, met een oude zaag of met kapzaagje oid gaat dat prima.
Mondkapje op!!!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
Oud broodmes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 16:08
Ja mondkapje op en handschoenen aan, of gewoon een gezonder alternatief gebruiken waarbij je die ellende niet hebt.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 15:07
NeutraleTeun schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:32:
Wij hebben na lang twijfelen en een flinke omweg (wanden zijn nu al gestuukt) toch besloten om het parket te verwijderen.
Ik zit nu een beetje met het vraagstuk hoe ik de ondervloer ga realiseren.

Het parket is 2cm dik en er komt nu laminaat van 8mm.
Ik zat te denken om dat hoogteverschil op te vangen platen tempex met de juiste druksterkte.

Als ik de hoogte niet ga opvangen dan zit ik met een aantal deuren die opeens wat korter lijken (nu is dat niet zo'n heel groot probleem, maar de lijst van de convectorput komt dan ook gelijk een stuk hoger te staan.
En dat krijg ik wat lastiger opgelost.

Als ik gewoon wat tempex platen op een betonvloer gooi en daar gelijk het laminaat op leg, dan zou er geen probleem moeten ontstaan, toch?
Wij hebben op de eerste Redupax plus ondervloeren gelegd = 9mm. Ondervloeren mag je als ik me niet vergis nooit stapelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

NeutraleTeun schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:32:
Parket opschuren en opnieuw lakken/stainen? Dat zou mijn voorkeur zijn ipv terug te gaan naar laminaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Stainen? :+ Beitsen of oliën hoop ik dan toch :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, dat :) Ik kijk teveel Amerikaanse klus shows geloof ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

zonoskar schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:23:
Ja, dat :) Ik kijk teveel Amerikaanse kut shows geloof ik.
Ftfy :Y Allemaal die gescripte rommel... Budget van 40k en dan een keuken verbouwen. Mooiboy die je een keer op een ladder ziet en verder niet meer. :')

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nee. Parket is al eruit.
Ging om gestoomd beuken. En dat was enkel in de originele kleur te oliën/lakken. En wij willen graag een donkere kleur.

Vraag is nu vooral. Wat te doen met de ondervloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

NeutraleTeun schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:45:
Nee. Parket is al eruit.
Ging om gestoomd beuken. En dat was enkel in de originele kleur te oliën/lakken. En wij willen graag een donkere kleur.

Ik zou 12mm spaanplaat gebruiken. Goedkoop en deukt niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Maar wee als het nat wordt. Dan zou ik eerder voor een pellosfloor gaan, zitten nog minder/geen noesten in zoals bij underlayment, en vervormt ook iets minder.

Wat adviseert een laminaatboer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ook als er eerst zo'n dampfolie gelegd wordt?

Paar mailtjes naar een laminaatboer was ik ook al van plan, maar beetje druk gehad, en tevens de vrees dat me dan de meest dure opties worden aangemeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ik had een donkere olie toegepast, Wat ga je met het parket doen?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Verkopen.
Het is zo'n 60m2. Maar dan wel in platen en stukken gezaagd.

Donkere kleur kon niet. Was op eigen risico.
Het gevaar bij het kleuren van beuken is dat het niet egaal kleurt en je kans hebt op wolkvorming.

Zojuist reactie van een specialist.
2x isoboard was het advies. 7mm en 5mm.

[ Voor 32% gewijzigd door NeutraleTeun op 11-07-2017 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Foto en vraagprijs?

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

NeutraleTeun schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:11:
Verkopen.
Het is zo'n 60m2. Maar dan wel in platen en stukken gezaagd.

Donkere kleur kon niet. Was op eigen risico.
Het gevaar bij het kleuren van beuken is dat het niet egaal kleurt en je kans hebt op wolkvorming.

Zojuist reactie van een specialist.
2x isoboard was het advies. 7mm en 5mm.
En dat zijn de 'gewone' onderplaten die ik bedoelde 8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Uncle Mel
Hij is af en ligt heerlijk. De wijnkoeler is stil en koelt goed/snel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JZinzeC90ziJZ8CxxETcbBGe/full.jpg

Met ca €200 aan kussens er op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zK8MkjiqjkJPiBGv9gt3lMsj/full.jpg

Volgende project: tafeltje/poef/voetenbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 15:04
Mooi werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
warcow schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:03:
[...]

Nadat ik de pot eraf had was direct duidelijk dat het idd condens was. Ik was geschrokken door de vochtige plek in de ruimte achter het toilet maar dat lijkt dus gekomen te zijn door een lekkende kraan. Zal vanavond de pot weer plaatsen. Ben wel tevreden met het eindresultaat.
(Afkitten moet nog)

[afbeelding]
Heh!? Jullie toiletpot heeft 14 knoppen? Waarvan sommige nog eens meerdere standen hebben? 8)7 Holy shit.

Vind je dat niet geldverspilling?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:00
Daarom dus zoveel knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
BFmango schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:34:
[...]

Heh!? Jullie toiletpot heeft 14 knoppen? Waarvan sommige nog eens meerdere standen hebben? 8)7 Holy shit.

Vind je dat niet geldverspilling?
Mwa zo'n bidetbril viel mij erg mee qua prijs. En het is een stuk chiller/hygienischer in gebruik. Als je ziet wat een verbouwing kost kan die 150 euro of wat het maar was er nog wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik denk dat ik de voorgestelde ideeën ga mixen.
Dampfolie (gezien betonnen vloer) daar een hout (welke soort nog even kijken) plaat op, en dan de isoboard.

Uiteraard eerst even kijken of de vloer recht genoeg is. Indien niet, en egaliseren vast te duur wordt, dan wordt het waarschijnlijk wel 2x isoboard iets.

[ Voor 33% gewijzigd door NeutraleTeun op 11-07-2017 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Die folie kan zeker geen kwaad. Wij hebben hier rubber als ondervloer, maar zijn de folie vergeten. We merken nu met het veranderen van de luchtvochtigheid (of de vochtigheid van de betonvloer, zou ook kunnen) dat die rubberen vloer iets werkt. Daardoor bolt onze vloer (lamelparket) heel lichtjes. We kunnen het in de winter beperken door een Venta luchtbevochtiger aan te zetten, maar werken doet het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
NeutraleTeun schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:44:
Ik denk dat ik de voorgestelde ideeën ga mixen.
Dampfolie (gezien betonnen vloer) daar een hout (welke soort nog even kijken) plaat op, en dan de isoboard.

Uiteraard eerst even kijken of de vloer recht genoeg is. Indien niet, en egaliseren vast te duur wordt, dan wordt het waarschijnlijk wel 2x isoboard iets.
Houd er bij ondervloer rekening mee dat ie niet teveel moet veren. Ik heb hier in het laminaat gewoon kuilen op de plek van tafel en kastpoten omdat de ondergrond te dik en slap is.
Heb bij m'n vriendin destijds laminaat gelegd op redupax kartonplaten, prachtig spul en veert nagenoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 21:05
NeutraleTeun schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:45:
Nee. Parket is al eruit.

Geen optie om weer een houten vloer te nemen? Als het voordelig moet kan je grenen vloerdelen neerleggen. Prijs zit rond de 9 euro per m2 en die kan je in elke kleur beitsen/olieen. De dikte komt dan redelijk overeen met wat je had liggen.

Op deze site hebben ze ook voorbeelden van vloeren die donker zijn:
http://www.handelsonderne....nl/Parket/Grenen-vloeren
Trasos schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:23:

Heeft iemand hier toevallig wat tips voor mij? Dus zowel qua spotjes als montage stucplaten.
Kijk of je zo'n apparaat kan kopen/lenen/huren:
https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

en zo'n steun om de platen omhoog te houden:
https://www.conrad.nl/nl/...vergrendeling-824184.html

[ Voor 36% gewijzigd door chrisborst op 13-07-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Volgende week woensdag ontvangen we (eindelijk) de sleutel van ons appartement.
In principe gaan we zoveel mogelijk laten doen, het enige wat we zelf gaan (laten) doen is het plaatsen van spotjes.

Nu hangt er overal al een verlaagd plafond, behalve in woonkamer. (We hadden pas tijdens de eerste bezichtiging verzonnen dat we wel spotjes wilden, dus het plafond was al half dicht.) Het regelwerk hangt er al wel, dat scheelt al een hoop.

Ik wil eigenlijk nog niet de gaten voor de spotjes maken, omdat bijvoorbeeld de keuken pas later wordt gezet en het dus eigenlijk onmogelijk is om de gaten al goed te positioneren.
Het enige wat ik dus ga doen voordat de stucadoor komt is voorbereidend werk; kabels trekken en de platen er tegenaan schroeven.

Heeft iemand hier toevallig wat tips voor mij? Dus zowel qua spotjes als montage stucplaten.

We weten nog niet precies hoeveel spotjes we nemen en waar ze komen, moet ik dan vanuit de centraaldoos maar wat losse kabels trekken en die afdoppen?

Op de plekken waar het plafond al dicht is, kan ik beter nu al daar kabels gaan trekken of gaat dat later ook wel? Op die plekken zit er nog aardig wat ruimte achter het plafond (30cm+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Spotjes in een gemonteerd plafond is wel een rotklus hoor. Ik heb dat ooit met een paar spotjes gedaan waarvan ik al wist waar ze zouden komen, uiteindelijk was het een heidens karwei. Ik zou kijken of je een betere optie hebt om frustratie te voorkomen.

Iemand verstand van staal lakken? Ik heb een paar forse poten voor een bureau die ik mat zwart wil lakken, bij voorkeur met een structuur zodat je een poedercoat-look krijgt. Wordt die lak uberhaupt verkocht of kan ik beter laten poedercoaten? Iemand enig idee wat me dat kost?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-09 19:10
Sharky schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:02:
Spotjes in een gemonteerd plafond is wel een rotklus hoor. Ik heb dat ooit met een paar spotjes gedaan waarvan ik al wist waar ze zouden komen, uiteindelijk was het een heidens karwei. Ik zou kijken of je een betere optie hebt om frustratie te voorkomen.

Iemand verstand van staal lakken? Ik heb een paar forse poten voor een bureau die ik mat zwart wil lakken, bij voorkeur met een structuur zodat je een poedercoat-look krijgt. Wordt die lak uberhaupt verkocht of kan ik beter laten poedercoaten? Iemand enig idee wat me dat kost?
Gewoon zoiets lijkt me: https://www.praxis.nl/ver...k-mat-zwart-400ml/5023565

Hebben ze ook wel in spuitbussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:54
Wat is 'een poedercoat-look'? Dat is toch gewoon een matte afwerking :? In dat geval kun je ook de boel goed ontvetten en zelf met wat spuitbussen matte verf (de spuitbussen van Action schijnen nog best wel OK te zijn) aan de gang gaan.

Is wel een andere afwerking natuurlijk, beschadigt een stuk sneller dan echt poedercoaten. Daarbij wordt de lak gebakken en is daardoor een stuk harder en krast minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:35
Nog een weekje en dan krijg ik de sleutel van mijn nieuwe woning. Daar ga ook het nodige aan verbouwen :). Is er nog interesse om hier foto's te plaatsen van het eindresultaat?

Dit is de woning nu:
Woonkamer
Keuken

De verbouwing duurt drie maanden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Zat ik ook al aan te denken, ken het product alleen niet zo goed. Heeft het wel een beetje een structuur?
ThinkPadd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:19:
Wat is 'een poedercoat-look'? Dat is toch gewoon een matte afwerking :?
Poedercoaten kun je prima met een glanzende afwerking doen. Er zijn nogal wat mogelijkheden.
In dat geval kun je ook de boel goed ontvetten en zelf met wat spuitbussen matte verf (de spuitbussen van Action schijnen nog best wel OK te zijn) aan de gang gaan.

Is wel een andere afwerking natuurlijk, beschadigt een stuk sneller dan echt poedercoaten. Daarbij wordt de lak gebakken en is daardoor een stuk harder en krast minder snel.
Dat laatste dus, maar ik wil niet meteen de hoofdprijs betalen. Heb al een offerte opgevraagd, maar dacht vraag het hier ook even.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-09 19:10
Sharky schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:24:
[...]

Zat ik ook al aan te denken, ken het product alleen niet zo goed. Heeft het wel een beetje een structuur?

[...]

Poedercoaten kun je prima met een glanzende afwerking doen. Er zijn nogal wat mogelijkheden.

[...]

Dat laatste dus, maar ik wil niet meteen de hoofdprijs betalen. Heb al een offerte opgevraagd, maar dacht vraag het hier ook even.
Heb je geen stukje waarop je het eerst uit kunt proberen? Je weet niet eerder of het voldoet, dan dat je het probeert (zeker voor een paar euro per spuitbus, zie Action tip evt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Dennis schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:21:
Nog een weekje en dan krijg ik de sleutel van mijn nieuwe woning. Daar ga ook het nodige aan verbouwen :). Is er nog interesse om hier foto's te plaatsen van het eindresultaat?

Dit is de woning nu:
[afbeelding]
[afbeelding]

Mwa, likje verf, kan je zo intrekken! :Y

:+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 15:04
Dennis schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:21:

Dit is de woning nu:
[afbeelding]
[afbeelding]

Als het een DIY wordt, kun je er misschien wel een heel topic aan wijden.

Die haard met van die vierkante stenen komen mij erg bekend voor.. Die lagen gauw in de 10m3 puincontainer.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.binqmedia.nl/Woonwijs/2015/3/12/1048387965/2.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door CappieL op 13-07-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Trasos schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:23:
Als je al ongeveer weet waar spotjes moeten gaan komen, dan kun je daar met bekabeling rekening mee houden. Als je nog helemaal niet weet waar ze moeten komen, dan wordt het een kloteklus. Zorg dus dat je grofweg de plaats al bepaald hebt. Je kunt vast wel een beetje door het gat van een spotje gaan hengelen, maar je krijgt de bedrading nooit meer naar de andere kant van het regelwerk als het verkeerd zit.

Anders eerst echt de plaats bepalen - ook al is dat pas na montage van keuken - en dan pas de boel dichtsmeren. Maar dan moet je stucadoor wel zin hebben in een opgedeelde klus natuurlijk.

Qua montage: gebruik veel gipsplaatschroeven. Het stucwerk dat er tegenaan komt weegt ook nogal wat, dus zorg dat je plaat goed vast zit. Denk vooral niet dat je met een paar schroeven per plaat er wel bent.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/UnhZu4f.jpg
Dit idee, zeg maar.

En je ziet op de foto nog iets belangrijks om rekening mee te houden: als je de tekst nog kunt zien, dan zitten ze verkeerd. Geen idee of dat bij alle merken stucplaat zo is, maar bij deze platen is dat dus wel het geval, alleen wist ik dat nog niet toen ik ze monteerde... :X

* dreamscape heeft dus gisteravond nog even drie platen losgehaald en gebruikt als mal op nieuwe platen - ach, DIY betekent ook 'learning on the job' met vallen en opstaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:54
En gebruik bij gipsplaatschroeven ook het bijgeleverde bitje (met opstaande kraag), anders draai je de schroeven dwars door de platen heen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:35
ThinkPadd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:10:
En gebruik bij gipsplaatschroeven ook het bijgeleverde bitje (met opstaande kraag), anders draai je de schroeven dwars door de platen heen :+
Slagschroevendraaier gebruiken is denk ik ook geen goed idee (en al zeker zonder dat bitje :+).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:20

Reinier

\o/

Doet me aan dit artikeltje denken waar ik toevallig een tijdje terug op stuitte: http://www.tbafbouw.nl/ni...jkt-door-onjuiste-montage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Reinier schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:03:
Doet me aan dit artikeltje denken waar ik toevallig een tijdje terug op stuitte: http://www.tbafbouw.nl/ni...jkt-door-onjuiste-montage
Thanks, daar staan wel goede tips in.

Ik had de platen strak tegen elkaar geschroefd en waarschijnlijk ook in de lengterichting van de rachels...

Heeft iemand nog tips met betrekking tot de kabels? Moet ik vd-draad gebruiken of kan ik flexibele draad gebruiken? En moeten ze in een pvc-buis gestopt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 14:49

Exigence

dnkroz

Geen losse vd draad boven het plafond. Dan heb je geen dubbel geïsoleerde installatie. Idealiter leg je een geschakelde wcd aan boven je plafond. En wel op dusdanige afstand van een toekomstig gat voor een inbouwspotje dat je er door het gat gemakkelijk met je hand bij kunt. Vervolgens neem je een stekker en hittebestendig snoer en hiermee leg je verbinding met de fitting van de eerste inbouwspot. Meestal zijn die inbouwspots voorzien van een aansluitdoosje. Met dat aansluitdoosje lus je dan door naar steeds de eerstvolgende inbouwspot.

Zorg je er wel voor dat je centraaldoos nog steeds bereikbaar blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:52
Dennis schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:05:
[...]

Slagschroevendraaier gebruiken is denk ik ook geen goed idee (en al zeker zonder dat bitje :+).
Hele zolder met de slagschroevendraaier gedaan, geen probleem :+

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.