[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.002.367 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:20
Jelte,89 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:53:
Waarom moet ze 50cm afgraven? normaliter is 20cm geel zand wel voldoende hoor,
Hoe diep dacht je de poeren te storten dan?

Sowieso is na het straten de carport pas bouwen geen optie
Ik lees overal dat je carport in of op een stuk beton (kubus) moet staan van 40 op 40 cm. Als er daarna 50 cm wordt afgraven voor een oprit - ruwweg 10 stabilisé, 20 steengruis, 15 stabilisé en 5 cm opritsteen - dan is dat een probleem omdat je dieper wilt graven dan de steun van je carport.

Maar de consensus is dus dat ik eerst mijn carport moet plaatsen en de aannemer van de oprit er maar rond moet werken.
Jelte schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:03:
Shit 1 bout van de baby box is dol. Het is onderstaande bout M6 denk ik, maar dan 90mm lang. En laat alle inbusbouten/metaal schroeven/ikeabouten tot maximaal 80mm gaan. Waar zou ik zo'n bout kunnen vinden?

[afbeelding]
Moet het zo'n bout zijn met lange schroefdraad of is zoiets ook goed?

[ Voor 30% gewijzigd door Horla op 27-06-2017 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 23:01
M6x90 verkoopt rvs paleis gewoon:

https://www.rvspaleis.nl/...s_pp=75&curpage=1&pagina=

Edit: link gefixt, excuses ik stuurde het bericht zonder checken vanaf mijn mobiel

[ Voor 27% gewijzigd door bazzzzzz op 28-06-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:40
max schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:45:
[...]

Ja, alleen heb je dan 2x het werk dat je met een sleuvenzaag hebt en is is geen enkele sleuf recht.

;)
Baten/kosten, slijptol hebben de meeste klussers wel in huis.
En geen rechte sleuven is een kwestie van wat oefenen, ze hoeven ook niet kaarsrecht te zijn, als de pijp er maar in gaat, de rest is voor de stukadoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bazzzzzz schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:12:

https://www.rvspaleis.nl/...eskant/din-7991/din-7991-[-]-a2-[-]-m6/7991vo-2-6x90_1?items_pp=75&curpage=1&pagina=
Dat is goed genoeg lijkt me. Zelfs per stuk te bestellen.
Morgen gaat mij pa nog even naar de IKEA om te kijken. Anders bestel ik deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:11

Jelte,89

Woodworking

Oilman schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:59:
[...]

Mag hopen dat je niet bedoeld dat je speaker kabel bij je VD draad hebt getrokken? Combineren van laag en hoogspanning is namelijk absoluut niet toegestaan.
peligro2k schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:09:
Ik heb een woning gekocht met 3 verdiepingen. Het plan is om er niet super veel in te gaan verbouwen, maar ik wil het wel graag mooi laten stucen. Momenteel zit er van dat spatz spuitspul op, niet mijn favouriet! Aangezien ik het toch ga stucen lijkt het me fijn om het hele huis te voorzien van extra WCD's, speakerkabel en UTP. Weten jullie wat het beste frees systeem is om een dubbele 16mm leiding in de muur te frezen? Is dit gewoon een standaard beton/diamantfrees van de BoRent, of zijn er inmiddels moderne frezen te huur die het werk sneller kunnen klaren?
Ah, Ik zat even in mn hoofd met alleen Utp en speakerkabel... een extra WCD wil natuurlijk ook wat VD draad... excuus :X

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28
Shit 1 bout van de baby box is dol. Het is onderstaande bout M6 denk ik, maar dan 90mm lang. En laat alle inbusbouten/metaal schroeven/ikeabouten tot maximaal 80mm gaan. Waar zou ik zo'n bout kunnen vinden?

[afbeelding]
Brammer! Daar heb ik ze gehaald.

http://www.brammer.nl/

Breur heeft het waarschijnlijk ook http://www.breur.com

Foto, mailtje, en je weet alles.

[ Voor 13% gewijzigd door mhr-zip op 27-06-2017 21:47 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:04
bazzzzzz schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:12:

https://www.rvspaleis.nl/...eskant/din-7991/din-7991-[-]-a2-[-]-m6/7991vo-2-6x90_1?items_pp=75&curpage=1&pagina=
Dit is een verzonken kop, dat is dus niet de juiste bout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:10
Grappig, tijdje terug hetzelfde probleem gehad. Ik heb uiteindelijk het gat iets dieper gemaakt (onze box was toch al even in gebruik) en de bout iets minder ver in de moer gedraaid en het zo net met 80 mm kunnen oplossen. (En af en toe checken of het nog goed vast zit.) Vond toen namelijk ook nergens de langere variant. Aangezien die box hopelijk snel weg is uit de woonkamer vond ik dat wel kunnen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 23:01
Oilman schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 07:31:
[...]
Dit is een verzonken kop, dat is dus niet de juiste bout.
Correct deze is misschien mooier dan hoef je niet de bout nog weer te verzinken:
https://www.rvspaleis.nl/...s_pp=75&curpage=1&pagina=

Gelukkig heeft rvs paleis heel veel keus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dank allen voor de uitgebreide hulp!

Pa is vandaag bij IKEA geweest en daar hadden ze wel de 100mm variant. Iets af slijpen of gaat dieper en we komen er wel.
Kan verse mevrouw ook lekker beneden bij ons liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

Reinier

\o/

Zucht :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2mU7Az1Xg59xNQm5JUI84Shb/full.jpg

Spot de error (bedankt vorige bewoners).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
De middelste zit op zn kop, en de gaten lijken allemaal wel erg krap :p en waarom niet van die doosjes gebruiken die je aan elkaar kan klikken?

Win ik nu een koekje? Zo ja, waar kan ik die ophalen :+

[ Voor 17% gewijzigd door Widow op 28-06-2017 15:17 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:12
Zucht.

Is het een houten voorzetwandje? Ik zou ze eruit rossen en het weer netjes opbouwen met drie gekoppelde doosjes. Anders wordt het toch lapwerk waar je je altijd aan zult blijven storen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:45
Widow schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:16:
en waarom niet van die doosjes gebruiken die je aan elkaar kan klikken?
Dit zijn juist inbouwdozen die te koppelen zijn, zie die rode lipjes ;)
Hier is gewoon een opper beunhaas bezig geweest die niet weet dat er een simpel malletje voor is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Het zit er wel netjes in :)

Dat-dan-weer-wel :)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Gotcha, ze hadden gekoppeld moeten worden. Gek he dat er geen inbouwraam omheen past :)
Ik heb op m'n zolder vrijwel alle elektra opnieuw moeten doen (heb volgens mij ook andere beunhaasfoto's gepost). Deze doosje gaan er ook uit. De draden erachter zitten trouwens niet in een pvc-buisje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

oOo oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CMM6FJyYqAayTnVwn8yg80u8/full.jpg

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:20
En dat nu allemaal naar achter je huis dragen omdat het anders gestolen wordt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 26-09 12:35
Scheelt ook dat de exif data nog in de foto staat. Ik rijd zo wel ff langs met een aanhangertje :+

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
leecher schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:05:
Scheelt ook dat de exif data nog in de foto staat. Ik rijd zo wel ff langs met een aanhangertje :+
14 km, ik ben er zo :+ (@Jelte,89 , misschien nog even aanpassen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ha ik had nog een fotootje van de achterkant van drie andere inbouwdoosjes :) Nog meer gebeun!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H0FPG825H6tfJ6qG095ZKz20/full.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:32

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Reinier schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:16:
Ha ik had nog een fotootje van de achterkant van drie andere inbouwdoosjes :) Nog meer gebeun!

[afbeelding]
LOL niks mis mee

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 19:12
Zoals ik al eerder zei:

zucht.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 21:39
" 't zit toch?" :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Dat waren dezelfde knakkers die een levensgevaarlijke onderbemeten vliering hadden gebouwd. Ongelooflijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:22
FabianGTI schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:27:
[...]

Dit zijn juist inbouwdozen die te koppelen zijn, zie die rode lipjes ;)
Hier is gewoon een opper beunhaas bezig geweest die niet weet dat er een simpel malletje voor is
Deze dozen zijn trouwens zélf al een slim malletje. :)

Midden achter op iedere doos zit een scherpe punt. 3 doosjes aan elkaar klikken en er even mee over de muur krassen, dan heb je netjes 3x een lijn staan. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
Reinier schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:38:
Dat waren dezelfde knakkers die een levensgevaarlijke onderbemeten vliering hadden gebouwd. Ongelooflijk.
Vast niet zo erg als de losliggende 4x4 balken met 12mm OSB als "zolder" in mijn berging. Afgelopen maandag de hele zooi gesloopt en op de aanhanger gegooid. Meurt nu nog naar zwarte glaswol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
Xander schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:49:
[...]

Deze dozen zijn trouwens zélf al een slim malletje. :)

Midden achter op iedere doos zit een scherpe punt. 3 doosjes aan elkaar klikken en er even mee over de muur krassen, dan heb je netjes 3x een lijn staan. :)
Jup, maar je wil ze ook nog waterpas hebben :P
Ik heb daar zo'n 2 euro kostend liniaal voor met waterpas, kan je alle merken WCD's mee aftekenen

Maar het puntje achterop wil ook natuurlijk

Maar de PVC buisjes zijn niet eens afgesloten op de WCD's, dus helder nadenken konden de vorige bewoners al sowieso niet :')

En dat te bedenken dat het nog velen malen erger was in mijn huis }:| , ik heb alle elektra eruit getrokken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:14
Reinier schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:16:

[afbeelding]
De blauwe draad die uit de doos komt lijkt zo ook wel dikker dan 2,5mm2 maar dat kan ook vertekenen. Maar sowieso geen buisje er naar toe 8)7

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Even een vraag voor alle klussers hier. Ik ben van plan om een wandmeubel te maken voor mijn tv (55 inch). Ik ben van plan om dit maken van:

Meubel komt ongeveer 10 cm van de muur af ivm alle kabels aan de achterzijde. Tevens wil ik de front en center speakers zover mogelijk verzinken in het front van de kast.

Frame van 2x3jes. Dat wil ik met underlayment plaat bekleden (18mm) om deze vervolgens met teakstrips te gaan bekleden. Afmetingen voor de totale kast = 2.44 mtr x 2.44 mtr x 0.10 mtr.

Voor de AV apparatuur komt een aparte kast. Dit is een beetje het idee.

Afbeeldingslocatie: http://www.woodindustries.nl/wp-content/uploads/2016/09/houtstrip-Big-Ben.jpg

Echter komt de tv aan een zwenkarm en wil ik m verzinken. Hebben jullie nog tips of ervaringen voor ik begin ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:52:
Dank allen voor de uitgebreide hulp!

Pa is vandaag bij IKEA geweest en daar hadden ze wel de 100mm variant. Iets af slijpen of gaat dieper en we komen er wel.
Kan verse mevrouw ook lekker beneden bij ons liggen.
het gat was zelfs lang genoeg, dus eenvoudige oplossing zonder beunwerk!

Blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Gri77ie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:17:
Even een vraag voor alle klussers hier. Ik ben van plan om een wandmeubel te maken voor mijn tv (55 inch). Ik ben van plan om dit maken van:

Meubel komt ongeveer 10 cm van de muur af ivm alle kabels aan de achterzijde. Tevens wil ik de front en center speakers zover mogelijk verzinken in het front van de kast.

Frame van 2x3jes. Dat wil ik met underlayment plaat bekleden (18mm) om deze vervolgens met teakstrips te gaan bekleden. Afmetingen voor de totale kast = 2.44 mtr x 2.44 mtr x 0.10 mtr.

Voor de AV apparatuur komt een aparte kast. Dit is een beetje het idee.

[afbeelding]

Echter komt de tv aan een zwenkarm en wil ik m verzinken. Hebben jullie nog tips of ervaringen voor ik begin ?
Als je wil verzinken, maar wel kunnen zwenken, dan zal je toch wat ruimte moeten houden om hem uit te kunnen trekken en draaien. Of eerst rechtstandig naar voren (kan dat met je zwenkarm?) en dan pas draaien. Dan kan je het gat van je muur nagenoeg net zo groot maken als de tv.

Jammere is wel dat je in uitgezwenkte toestand dus achter de tv kan kijken. Daar moet je dan misschien ook wat voor bedenken dat het er wat netter uit ziet.

Grappig, ik zat van de week exact hetzelfde te bedenken voor een toekomstige tv (ooit). We draaien hier de tv regelmatig. Mijn oude Sony heeft gewoon nog een voet die dat kan, maar tegenwoordig is dat niet meer zo normaal bij tv's.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

PaT schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:27:
[...]

Als je wil verzinken, maar wel kunnen zwenken, dan zal je toch wat ruimte moeten houden om hem uit te kunnen trekken en draaien. Of eerst rechtstandig naar voren (kan dat met je zwenkarm?) en dan pas draaien. Dan kan je het gat van je muur nagenoeg net zo groot maken als de tv.

Jammere is wel dat je in uitgezwenkte toestand dus achter de tv kan kijken. Daar moet je dan misschien ook wat voor bedenken dat het er wat netter uit ziet.

Grappig, ik zat van de week exact hetzelfde te bedenken voor een toekomstige tv (ooit). We draaien hier de tv regelmatig. Mijn oude Sony heeft gewoon nog een voet die dat kan, maar tegenwoordig is dat niet meer zo normaal bij tv's.
Als je een tv verzinkt dan zou ik denken aan:
- later een grotere tv bv van 40" naar 60" zonde als je alles moet slopen, beugel kan best andere muur bevestiging hebben.
- tv met 1 max 2 kabels voor voeding + aansluitingen (tv ---> hub met hdmi,vga,netwerk,sound etc)

Een goeie beugel heeft wellicht een nette manier van wegwerken kabel(s) dan irriteer je je wellicht minder aan het "gat". om het gat te vullen moet je ook een beugel vinden die: als de tv haaks op de muur staat, genoeg ruimte heeft om het gat te vullen. mijn beugel is 20 tot 42" en tv is 42" gevolg tv kan niet haaks. (50,- beugel ) dat voldoet bij ons ;)

Ik denk wel dat je op kan vullen, maar praktisch gezien lijkt me meer werk dan het waard is, want de beugel gebruik je wanneer je tv kijkt. en ingeklapt wanneer je niet kijkt ..of zie ik het verkeerd ?

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

"Daar zie je later niets meer van."

:X :X

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Horla schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:04:
En dat nu allemaal naar achter je huis dragen omdat het anders gestolen wordt...
Dat doen ze hier niet :+
leecher schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:05:
Vandaar 20x20 :) dat beurt niet zo makkelijk, (hoe krijg ik die exif data weg dan?)
FabianGTI schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:07:
[...]

14 km, ik ben er zo :+ (@Jelte,89 , misschien nog even aanpassen)
Welkom :) Graag rond de klok van 7... hamer, zaag en setje beitels mogen ook mee... 8)

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 23:07

iMars

Full time prutser

Jelte,89 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:03:
[...]

[...]

Vandaar 20x20 :) dat beurt niet zo makkelijk, (hoe krijg ik die exif data weg dan?)

[...]

Welkom :) Graag rond de klok van 7... hamer, zaag en setje beitels mogen ook mee... 8)
http://www.exifremove.com/

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

vso schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:05:
[...]

Als je een tv verzinkt dan zou ik denken aan:
- later een grotere tv bv van 40" naar 60" zonde als je alles moet slopen, beugel kan best andere muur bevestiging hebben.
- tv met 1 max 2 kabels voor voeding + aansluitingen (tv ---> hub met hdmi,vga,netwerk,sound etc)

Een goeie beugel heeft wellicht een nette manier van wegwerken kabel(s) dan irriteer je je wellicht minder aan het "gat". om het gat te vullen moet je ook een beugel vinden die: als de tv haaks op de muur staat, genoeg ruimte heeft om het gat te vullen. mijn beugel is 20 tot 42" en tv is 42" gevolg tv kan niet haaks. (50,- beugel ) dat voldoet bij ons ;)

Ik denk wel dat je op kan vullen, maar praktisch gezien lijkt me meer werk dan het waard is, want de beugel gebruik je wanneer je tv kijkt. en ingeklapt wanneer je niet kijkt ..of zie ik het verkeerd ?
Voordeel is dat ik dan de tv ook richting eethoek kan richten. Nu niet. Daarbij gaat er 1 stroom en 1 hdmi naar de tv. Rest loopt allemaal richting reciever. De beugel kan inklappen zodat hij bijna vlak tegen de muur komt. Dus ik kan m helemaal verzinken in de muur. Zodra het werk in uitvoering is zal ik wel foto´s posten. Ben eerst nog bezig om beetje wegwijs te worden in de teakstrips... man, veel soorten en evenzoveel prijzen en de verschillen erin....69.99----99.95----169,95 en allemaal per m2. Dus ja.... zeg het maar... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

/\/\

Ik ben benieuwd!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
Gisteravond alvast de bank in elkaar gezet, koelkast bijna op zijn plek (plinten moeten nog) en toilet opgehangen. Begint nu echt op een woning te lijken. :)

Sta op het punt plinten te bestellen, (glad/rechte plint) 12x90 in RAL9016. Nu alleen het type verf nog.. mat, zijdeglans of hoogglans. Ik denk dat ik de kozijnen in dezelfde verf dan doe en dacht zelf aan zijdeglans. Wat is aan te raden?

En de vervolgstap is de deurlijsten. Ik neem aan dat ik gewoon ook rechte deurlijsten haal in bijvoorbeeld 12x70. Zal zien of ik dat allemaal ergens kan bestellen waar ze het afgelakt in zijdeglans RAL9016 leveren.

[ Voor 23% gewijzigd door warcow op 29-06-2017 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:10
Tsja kwestie van smaak vooral. Hoogglans heeft in tegenstelling tot buiten niet echt een functie in huis. Persoonlijk zou ik voor mat of zijdeglans gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Hoogglans zou ik persoonlijk alleen doen op delen die je niet hoeft aan te raken, maar ook waar niks tegenaan komt (in tegenstelling tot plinten die er zitten om je stucwerk te beschermen nota bene).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
[...]

(hoe krijg ik die exif data weg dan?)
In ieder geval in je telefoon aanpassen, Instellingen -> Privacy -> Locatievoorzieningen -> Camera op nooit zetten ;)
[...]

Helaas, niet gered :P Moest om 19:00 uur al in Deventer zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
warcow schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:04:
Sta op het punt plinten te bestellen, (glad/rechte plint) 12x90 in RAL9016. Nu alleen het type verf nog.. mat, zijdeglans of hoogglans. Ik denk dat ik de kozijnen in dezelfde verf dan doe en dacht zelf aan zijdeglans. Wat is aan te raden?
Ik heb ooit een keer gehoord bij een verfhandel dat hoogglas de sterkste verf schijnt te zijn :p geen idee of dat nog steeds zo is.

Ik heb alles in mn huis in hoogglans gedaan, plinten, deuren, noem het maar op. Voor mijn idee niet heel anders qua onderhoud dan zijdeglans of mat :?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 11:56

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Widow schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:40:
[...]

Ik heb ooit een keer gehoord bij een verfhandel dat hoogglas de sterkste verf schijnt te zijn :p geen idee of dat nog steeds zo is.

Ik heb alles in mn huis in hoogglans gedaan, plinten, deuren, noem het maar op. Voor mijn idee niet heel anders qua onderhoud dan zijdeglans of mat :?
Hoogglans is makkelijker schoon te maken (afstoffen etc). Het wordt een gladde verflaag.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:52
[...]

[...]

[...]

Misschien even gemist maar wat ben je van plan? :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

KillaZ schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:39:
[...]

Misschien even gemist maar wat ben je van plan? :)
Schuurtje

[ Voor 35% gewijzigd door Jelte,89 op 29-06-2017 13:58 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 23:07

iMars

Full time prutser

FabianGTI schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:39:
[...]

In ieder geval in je telefoon aanpassen, Instellingen -> Privacy -> Locatievoorzieningen -> Camera op nooit zetten ;)

[...]
Dat laat ik nou juist bewust aan staan... vind het leuk om op maps te kunnen zien waar m'n foto's genomen zijn. ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 15:04
ieder voordeel heeft zo zn nadeel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Kijkvoer... om de stilte te doorbreken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/u4r6Q44kfD2EfCQh4m2fxeds/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oXiMf48UxrlH4hk4JiZAn6tc/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b4xQhXnGU0inY6t0V7ZdNutr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DMEMB19tVeIUkdEQ3NbgtCX3/full.jpg

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-09 19:10
Heb je nog een mooie klus aan om allemaal te zagen 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 00:30

mark-k

AKA markkNL

Ben je een bunker aan het bouwen ofzo? Dat zijn flinke balkjes :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FatalZero
  • Laatst online: 15:14
Er is geen mooiere manier van dimensioneren dan overdimensioneren ;)

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10 10:02
Heeft hier iemand ervaring met het verf merk Drost? Onze nieuwbouwwoning is in aanbouw, het schilderwerk doen wij zelf. Een goede bekende van mijn vriendin is schilder, en gaf aan dat Drost een prima alternatief is voor Sikkens en Sigma.
(Bijkomend voordeel is dat we deze verf via hem aan kunnen kopen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:52
Dat is drost coatings toch?

Heb ik mijn plafond mee gewit, prima Tex inderdaad.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 23:30
Is net als Sikkens en Sigma professioneel spul.

Ik heb het hier 7 jaar terug in de berging gebruikt die was omgebouwd tot kantoor. Gipswanden waren knalgeel van de nicotine, 2 lagen isolerende latex van Drost erover en geen geel stipje of vlekje meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Boren in tegels, niet in de voeg en met een glasboor. Echter, mijn glasboor is 8 mm en ik wil een 9 of 10 mm gat. Kan ik het gat opruimen met een 9 of 10 mm steenboor zonder barsten te krijgen? Uiteraard laag toerental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

warcow schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 08:27:
Boren in tegels, niet in de voeg en met een glasboor. Echter, mijn glasboor is 8 mm en ik wil een 9 of 10 mm gat. Kan ik het gat opruimen met een 9 of 10 mm steenboor zonder barsten te krijgen? Uiteraard laag toerental.
Is mij wel eens gelukt dus het kan, echter probeerde ik het wel op een plek waar een evt barstje niet erg zou zijn. Maar toch, ik zou dan wel eerst 9 dan 10 doen.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Laatst online: 29-09 16:36

Muggie

8 pm

Weet iemand hoeveel gewicht je aan een gasbetonnen wand van 7cm kan hangen? Wordt dat bepaald (en beperkt) door de soort en het aantal pluggen dat je gebruikt om het gewicht te verdelen of door het materiaal van de wand?

Ik wil een fitnessaparaat monteren en er daarna zelf aan gaan hangen (voor de oefeningen) en dat wordt ongeveer 110 kilo opgeteld.

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:11
Muggie schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:21:
Weet iemand hoeveel gewicht je aan een gasbetonnen wand van 7cm kan hangen? Wordt dat bepaald (en beperkt) door de soort en het aantal pluggen dat je gebruikt om het gewicht te verdelen of door het materiaal van de wand?

Ik wil een fitnessaparaat monteren en er daarna zelf aan gaan hangen (voor de oefeningen) en dat wordt ongeveer 110 kilo opgeteld.
Ik ben geen engineer, maar houd er rekening mee dat die 110 kilo stilstaand gewicht is. Als je bijv een optrek stang monteert heeft deze heel wat meer te verduren dan die 110 kilo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:55

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Muggie schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:21:

Hou rekening met dynamische belasting. Ervan uitgaand dat jij geen 110kg weegt, maar ook geen 55 (de helft) moet je hem zwaarder dimensioneren. Zie het als piekstroom bij inschakelen: piekbelasting bij eerste hefmoment. Wilde gok: zou hem dimensioneren op zo'n 200kg.

Sterkte hangt af door de soort en het aantal pluggen en waar je die pluggen plaatst, ook het materiaal van de wand, de schroeven en de paal.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Ik heb uitei delijk bij de gamma alsnog een glasboor 10mm gehaald. Die hebben ze tot 12mm en met de steenboor was het ook niet goed te doen. Wasbak hangt ondertussen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:01
ik ben bezig een houten keukentafel te maken en vraag me af hoe ik kan zorgen dat deze zo weinig mogelijk wiebelt. Het ontwerp is vrij simpel:

- tafelblad bestaat uit 2x 18mm underlayment verlijmt/geschroefd. Dit is vrij zwaar en buigt vrijwel niet
- poten zijn 2 vierkanten gemaakt van 69x44mm vuren.

De poten zijn nu gewoon tegen het tafelblad aangeschroeft maar in de lengterichting zit er nog wel wat ruimte/wiebel in. Zie ook deze fotoś voor bevestiging:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SMGOLkC.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HqaMaMI.jpg

Ik heb nog 2 latten van 44x22mm die ik kan gebruiken (was bedoeld om doorbuigen op te vangen maar dat is niet nodig). Helpt het om die precies op maat te zagen zodat ze binnen de poten vallen en deze dan tegen het tafelblad aan te schroeven en ook in de poten vast te zetten (middels schuine schroef bijv.) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Laatst online: 17-09 11:00
Ik ben heel nieuwsgierig naar je dakconstructie, hoe ga je die maken? Heb je alles laten doorrekenen of enkel de fundering? Ben zelf ook aan het tekenen voor de schuur:

schuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:30
Wij hebben een lichtkoepel in (oa) de eetkamer en los van de zon (ligt op het zuiden) wordt het in de zomer ook enorm warm daar.
Ik wil daar dus graag iets van zonwering plaatsen.

Iemand daar ideeën voor?

Zelf heb ik deze gevonden:
https://www.onlinerolgord...issegordijnen/lichtkoepel

Dan krijg je een plissé effect met een stokje.
Is wel alleen maar verduisterend en niet echt warmtewerend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-09 19:10
NeutraleTeun schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:34:
Wij hebben een lichtkoepel in (oa) de eetkamer en los van de zon (ligt op het zuiden) wordt het in de zomer ook enorm warm daar.
Ik wil daar dus graag iets van zonwering plaatsen.

Iemand daar ideeën voor?

Zelf heb ik deze gevonden:
https://www.onlinerolgord...issegordijnen/lichtkoepel

Dan krijg je een plissé effect met een stokje.
Is wel alleen maar verduisterend en niet echt warmtewerend?
Velux heeft een handige zonwering hiervoor:
http://www.velux.nl/produ...eringen-voor-lichtkoepels

Als je iets wilt tegen de warmte, helpt een rolgordijn namelijk maar minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29
Fr33z schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:03:
ik ben bezig een houten keukentafel te maken en vraag me af hoe ik kan zorgen dat deze zo weinig mogelijk wiebelt. Het ontwerp is vrij simpel:

- tafelblad bestaat uit 2x 18mm underlayment verlijmt/geschroefd. Dit is vrij zwaar en buigt vrijwel niet

De poten zijn nu gewoon tegen het tafelblad aangeschroeft maar in de lengterichting zit er nog wel wat ruimte/wiebel in. Zie ook deze fotoś voor bevestiging:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb nog 2 latten van 44x22mm die ik kan gebruiken (was bedoeld om doorbuigen op te vangen maar dat is niet nodig). Helpt het om die precies op maat te zagen zodat ze binnen de poten vallen en deze dan tegen het tafelblad aan te schroeven en ook in de poten vast te zetten (middels schuine schroef bijv.) ?
Als de poten enkel zo vast zitten heb je nog wel iets substantieels nodig, maar nu gaat bijv 2 latten met schuine schroeven hem nog niet de perfecte stabiliteit geven. Een diagonaal werkt dan beter. Maar dat zit je ontwerp in de weg. Ik zou ze niet tussen de poten laten vallen. Maar er over heen. Dan heeft je verbinding meer hout, en heeft het meer kans van slagen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:30
Heel leuk systeem!
Weet echter niet of Velux past. Daar zou ik voor moeten meten en mailen.

Echter, deze wordt zo hoog mogelijk gemonteerd. En ik heb eigenlijk wel baat bij een lage montage vanwege het kunnen wegwerken van een verlenging van electradraden (voor een extra lamp) boven/langs de geleiderails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Fr33z schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:03:

[afbeelding]
[afbeelding]

Je hebt 2 plekken waar de verbinding kan bewegen: tussen poot en balk en tussen balk en blad. Die verbindingen moet je vast maken. Bijvoorbeeld schroeven en lijmen te combineren. Moet te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:22
NeutraleTeun schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:58:
Heel leuk systeem!
Weet echter niet of Velux past. Daar zou ik voor moeten meten en mailen.

Echter, deze wordt zo hoog mogelijk gemonteerd. En ik heb eigenlijk wel baat bij een lage montage vanwege het kunnen wegwerken van een verlenging van electradraden (voor een extra lamp) boven/langs de geleiderails.
Als je warmte wilt tegenhouden dan moet je dat buiten doen. Dat is vele malen effectiever dan wat je met binnenzonwering kunt bereiken

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:35
Even een vraagje nog. Ik krijg binnenkort de sleutel van mijn nieuwe huis en daar ga ik de elektra vernieuwen. Omdat de vloer niet dik genoeg is om elektrabuizen over de vloer te leggen ga ik NYM-J kabel gebruiken en die via de kruipruimte transporteren. Voordeel is dat het niet in een PVC-buis hoeft en zelfs over de vloer van de kruipruimte mag lopen.

Nu wil ik dat een beetje netjes doen en dacht ik aan een industriële kabelgoot, zoals in dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://www.legrand.nl/sites/default/files/Producten-en-systemen/Industrie/Cable-Management-Systems/KDS%20voor%20Voedingsindustrie/still_b_h175.jpg

Heeft iemand ervaring met zoiets en is dat een beetje betaalbaar? Het mag best iets kosten, maar ik blijf het liefst wel onder de € 500,-. Voordeel is dat ik er zowel de netwerkkabels, 230V, KNX-kabel, COAX en luidsprekerkabel op kan leggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Dennis schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:00:
Even een vraagje nog. Ik krijg binnenkort de sleutel van mijn nieuwe huis en daar ga ik de elektra vernieuwen. Omdat de vloer niet dik genoeg is om elektrabuizen over de vloer te leggen ga ik NYM-J kabel gebruiken en die via de kruipruimte transporteren. Voordeel is dat het niet in een PVC-buis hoeft en zelfs over de vloer van de kruipruimte mag lopen.

Nu wil ik dat een beetje netjes doen en dacht ik aan een industriële kabelgoot, zoals in dit plaatje:
[afbeelding]

Heeft iemand ervaring met zoiets en is dat een beetje betaalbaar? Het mag best iets kosten, maar ik blijf het liefst wel onder de € 500,-. Voordeel is dat ik er zowel de netwerkkabels, 230V, KNX-kabel, COAX en luidsprekerkabel op kan leggen :).
Een vriend van mij heeft een woning gerealiseerd in een oude fabriek. Die heeft ook overal zulke kabelgoten gebruikt. Het is prima hanteerbaar, er is echt van alles te krijgen en alles is mogelijk.
Hij kocht het via zijn werkgever, afhankelijk van hoeveel je nodig hebt (vast niet zoveel in de kruipruimte) lukt het wel onder de 500.

Edit:

Iemand ervaring met deurdrangers?
Bij de karwei zijn ze relatief goedkoop maar weet niet of het wat is..
https://www.gamma.nl/asso...id%3db_product_b021750871

Ik wil er 1 op m'n houten garagedeur (helft van zon dubbele deur) en 1 aan de achterdeur van de garage (hout met een stuk 3 dubbel glas).
Geen idee ook wat die deuren wegen..

[ Voor 20% gewijzigd door frankwopereis op 02-07-2017 20:39 . Reden: Dubbelpost voorkomen.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:09

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zijn er alternatieven voor de standaard raamuitzetters (die met die gaatjes) met minder overslag?Dus die vrij plan op het raam blijven zitten.

Wij hebben namelijk in de badkamer een rolgordijn zoiets.
Als deze omlaag staat en het raam staat open dan tikt het nogal tegen de raamuitzetter aan en dat wil ik graag tegen gaan, maar wel mijn raam op standen kunnen zetten.

Het is meer een lichte irritatie dan echt vervelend, maar als er een redelijk eenvoudige oplossing voor is waarom niet O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
telescopisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Rubman schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:29:
Zijn er alternatieven voor de standaard raamuitzetters (die met die gaatjes) met minder overslag?Dus die vrij plan op het raam blijven zitten.

Wij hebben namelijk in de badkamer een rolgordijn zoiets.
Als deze omlaag staat en het raam staat open dan tikt het nogal tegen de raamuitzetter aan en dat wil ik graag tegen gaan, maar wel mijn raam op standen kunnen zetten.

Het is meer een lichte irritatie dan echt vervelend, maar als er een redelijk eenvoudige oplossing voor is waarom niet O-)
Ik heb de witte telescopische raamuitzetters van AXA in mijn badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:09

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dus toch, ik dacht dat die dus ook een stuk baar binnen kwamen zetten.

Dan ga ik binnenkort maar even naar de bouwmarkt.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
Rubman schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:23:
Dus toch, ik dacht dat die dus ook een stuk baar binnen kwamen zetten.

Dan ga ik binnenkort maar even naar de bouwmarkt.
Nee, in dichte toestand ligt ie evenwijdig aan het raam en in open toestand alleen tussen de scharnierpunten. Er steekt dus niets de badkamer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:54
Dennis schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:00:
[...]
die via de kruipruimte transporteren. Voordeel is dat het niet in een PVC-buis hoeft en zelfs over de vloer van de kruipruimte mag lopen.

[afbeelding]
[...]
Gaat dat niet als een idioot roesten als je het in de kruipruimte monteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

rewind. schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:13:
[...]

Ik ben heel nieuwsgierig naar je dakconstructie, hoe ga je die maken? Heb je alles laten doorrekenen of enkel de fundering? Ben zelf ook aan het tekenen voor de schuur:

[afbeelding]
Dmv sporenkap, heb niks door laten rekenen, een dosis gezond verstand en wat over dimensioneren doet de rest. Fundering worden 12 poeren van ongeveer 1m tot op het staal (30x30), daarop de vloer van ong 10cm

Edit: Sporen 60x160mm, Ruiter nog wat dikker

[ Voor 6% gewijzigd door Jelte,89 op 03-07-2017 10:18 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Jelte,89 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:15:
Fundering worden 12 poeren van ongeveer 1m tot op het staal (30x30), daarop de vloer van ong 10cm
Heb je een tekening/schets van de fundering? Ik wil ook een soortgelijke garage, maar ik zit met de fundering in mijn maag. Een paar poeren en dan een vloertje storten zijn violgens mij niet voldoende, toch? Hoe voorkom je het opvriezen van de fundering/vloer dan? Of zie ik beren? Heb je een betonwagen laten komen, of stort je alles zelf?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
zoek eens op vloer met vorstrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Niet echt een tekening @zonoskar,

Hier nog wel een wat oudere schets,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SEEZBIRo2zIwpKKdbH7HugRF/full.jpg

Tis maar 5 meter breed, en daar komen 4 palen van 20x20cm op, tis zwaar genoeg allemaal en verzakken doet het niet want je zit op vaste grond, (weet niet precies waar je woont en of je dus kunt funderen op staal)

Vorst geloof ik wel, ik woon hartje centrum, tussen de bebouwing in.

(Moet eerlijk bekennen dat ik dezelfde beren als jij zag, en hoewel ik geen constructeur heb geraadpleegd, zijn mijn schetsen wel door heel wat bouwvakkers/timmerlui door de handen gegaan en de meeste gehoorde reactie was waarom ik alles zo overtrok/dimensioneerde. Project staat overigens ook op woodworking, en daar is iemand die een zelfde fundering toepast hier in het buitengebied...)

Wat betreft het storten van beton ben ik nog niet over uit, heb 5 kuub nodig maar dit hutje komt 40-45m van de weg af te staan, dus ook lastig met een pomp, een kraan weet ik niet of ie dat haalt, en met zelf draaien krijg ik denk ik geen constante kwaliteit. Maar goed, hier ben ik ook nog lang niet aan toe... eerst alles maar eens prefabben...

[ Voor 17% gewijzigd door Jelte,89 op 03-07-2017 11:27 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Jelte,89 Funderen op staal is mogelijk, ik heb de plek van de garage laten afgraven en opvullen met geel zand. Ik wou dit maken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HdWXNG7fgBQgh3lhCGtErxeu/full.png

Palen van 170x7cm, er tussen komen houtskelet wandjes met isolatie. Een stuk minder zwaar uitgevoerd als jouw huisje, die is volgens mij ware overkill :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 20:35
ThinkPadd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:47:
Gaat dat niet als een idioot roesten als je het in de kruipruimte monteert?
Mijn kruipruimte is droog en schoon :). Maar evengoed een goede vraag inderdaad, ik ga uit van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:22
Jelte,89 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:25:

(Moet eerlijk bekennen dat ik dezelfde beren als jij zag, en hoewel ik geen constructeur heb geraadpleegd, zijn mijn schetsen wel door heel wat bouwvakkers/timmerlui door de handen gegaan en de meeste gehoorde reactie was waarom ik alles zo overtrok/dimensioneerde.
Waarom overdimensioneer je dan zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:32
Willem1990 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:28:
Heeft hier iemand ervaring met het verf merk Drost? Onze nieuwbouwwoning is in aanbouw, het schilderwerk doen wij zelf. Een goede bekende van mijn vriendin is schilder, en gaf aan dat Drost een prima alternatief is voor Sikkens en Sigma.
(Bijkomend voordeel is dat we deze verf via hem aan kunnen kopen.)
Drost is uitstekende verf. Misschien wat duur omdat ze maar 1 fabriek hebben en zelfstandig zijn. Maar is verder prima spul.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Dennis schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:40:
[...]

Mijn kruipruimte is droog en schoon :). Maar evengoed een goede vraag inderdaad, ik ga uit van niet.
Over het algemeen zijn deze kabelgoten verzinkt, dit zou al een bescherming tegen roest moeten geven.
Tenzij je in het kustgebied woont, met veel zout water, lijkt het mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

zonoskar schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:18:
@Jelte,89 Funderen op staal is mogelijk, ik heb de plek van de garage laten afgraven en opvullen met geel zand. Ik wou dit maken

[afbeelding]

Palen van 170x7cm, er tussen komen houtskelet wandjes met isolatie. Een stuk minder zwaar uitgevoerd als jouw huisje, die is volgens mij ware overkill :)
ik ben handig, maar geen constructeur, dus iets met Better safe than sorry,
Hoe voer jij je constructie/fundering uit dan?
zeeg schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:45:
[...]

Waarom overdimensioneer je dan zo?
Zie hierboven, ik voer het overigens wel klassiek uit, dus met pen-gat verbindingen..
En ik hou wel van het robuuste,

(Zo heel groot was het prijsverschil tussen iets dunner ook niet heel groot hoor, meen een paar 100 euro)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Jelte,89 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:29:
ik ben handig, maar geen constructeur, dus iets met Better safe than sorry,
Hoe voer jij je constructie/fundering uit dan?
Ik heb hetzelfde als jij. Maar mijn huis is ook al met palen en balken gemaakt. De palen zijn 164x164, met balken van 164x213 erop (met overspanning van bijna 4 meter) en daar rust dus een complete 2de verdieping op. Dus 169x69 leek mij geen verkeerde maat voor een garage dat alleen een dak hoeft te dragen. Het dak van ons huis wordt gedragen door balken van 164x213, maar om de 90cm. Ik wil in de garage 156x59 gebruiken, maar dan om de 60cm. Gek genoeg is een maat kleiner dan 156x59 duurder :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Uk7S7kFr1BHoVWkl0WPyMjlA/medium.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door zonoskar op 03-07-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Dat klopt, maar je huis heeft dan weer een veel zwaardere fundering...

(Blijf het trouwens een prachtig huis vinden!)

Edit: tis alweer een tijdje geleden dat ik je blog heb gelezen, en weet ook niet meer of het genoemd is, maar zit er nog DPC of folie tussen de overgang van beton naar hout?

[ Voor 42% gewijzigd door Jelte,89 op 03-07-2017 15:50 ]

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Jelte,89 Thanks, er zit idd een folie tussen de fundering en de balken. Het voelt rubber achtig aan, maar of het DPC is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 20:37

BCC

Ik wil in mijn nieuwe huiskamer (4.3m nokhoogte) 3 lampen naar beneden laten hangen. Nou zag ik deze : https://www.ledlampendire...-60w.html?sqr=E27%20g125& is 2200k nog mooi? heeft er iemand ervaring mee?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Vorige week de toiletpot eindelijk opgehangen en zojuist nog even de schuimmat afgesneden. Valt mij een druppel op aan de onderkant van de pot waar deze in contact is met de wand. Er ligt geen plas onder of zo maar er is een klein beetje vochtigheid aan de onderkant van de schuimmat te voelen. Zou de water aanvoer of afvoer van de pot mogelijk niet goed waterdicht aangesloten zitten? Net al even een keer flink doorgespoeld en voel dan niet meer vocht of zo.

Wat moet ik doen, hele pot er weer af schroeven en de aansluitingen controleren?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/fN694a/20170703_213851.jpg

:( wc pot er voor weg gehaald en die zat prima. Reden om hem er voor weg te halen is dat er achter de toilet een vochtplek op de grond zit.. die komt dus ergens anders vandaan. :( nu zoeken wat dat kan zijn.

Fml, lijkt er sterk op dat die vochtplek kwam van een druppende kraan. Wacht even af of dat het inderdaad was en zo ja dan plaats ik de pot weer terug. Misschien even voor de zekerheid nog nieuwe rubbers halen(?)

[ Voor 51% gewijzigd door warcow op 03-07-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

zonoskar schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:18:

[afbeelding]

Hmm vergeet niet elektra voorbereiding en "olie afvoer" en drainage (mocht je dak lekken) ..
Bij elektra denk ik bv aan 2 of 3 grondkabels waarbij je aparte verlichting, aparte "gereedschap, en eventueel zonnepaneel retour (ofzo) gezekerd in de garage.

Ik denk dat jullie beide er beter tussenin kunnen gaan zitten, Niet voor niks zijn houten tuinhuisjes ook voorzien van "storm" ankers.
Te zwaar kan ook verzakking in de hand werken .en stellen v.d poten is misschien wel wenselijk, ook direct contact van hout met beton is niet handig .. composiet balken ertussen is zeker adviseerbaar.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Gebeurd ook, ik stort een M20 draadeind mee, Tussen steen en hout komt of EPDM of DPC.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
warcow schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:43:
Vorige week de toiletpot eindelijk opgehangen en zojuist nog even de schuimmat afgesneden. Valt mij een druppel op aan de onderkant van de pot waar deze in contact is met de wand. Er ligt geen plas onder of zo maar er is een klein beetje vochtigheid aan de onderkant van de schuimmat te voelen. Zou de water aanvoer of afvoer van de pot mogelijk niet goed waterdicht aangesloten zitten? Net al even een keer flink doorgespoeld en voel dan niet meer vocht of zo.

Wat moet ik doen, hele pot er weer af schroeven en de aansluitingen controleren?

[afbeelding]

:( wc pot er voor weg gehaald en die zat prima. Reden om hem er voor weg te halen is dat er achter de toilet een vochtplek op de grond zit.. die komt dus ergens anders vandaan. :( nu zoeken wat dat kan zijn.

Fml, lijkt er sterk op dat die vochtplek kwam van een druppende kraan. Wacht even af of dat het inderdaad was en zo ja dan plaats ik de pot weer terug. Misschien even voor de zekerheid nog nieuwe rubbers halen(?)
Was het niet gewoon condens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Potato42 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:58:
[...]

Was het niet gewoon condens?
Nadat ik de pot eraf had was direct duidelijk dat het idd condens was. Ik was geschrokken door de vochtige plek in de ruimte achter het toilet maar dat lijkt dus gekomen te zijn door een lekkende kraan. Zal vanavond de pot weer plaatsen. Ben wel tevreden met het eindresultaat.
(Afkitten moet nog)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/jZTWZa/20170702_200315.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:37
Wat zijn al die knoppen naast het toilet? Voor het borstelen en spoelen van uw privé-onderdelen in allerlei sterkten en temperaturen? :o

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

vso schreef op maandag 3 juli 2017 @ 23:38:
Ik denk dat jullie beide er beter tussenin kunnen gaan zitten, Niet voor niks zijn houten tuinhuisjes ook voorzien van "storm" ankers.
Tuinhuisjes zijn dan ook heel licht en waaien zo weg :) Aan de andere kant, mijn huis is ook met stormankers bevestigd aan de fundering...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55
Ger schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:46:
Wat zijn al die knoppen naast het toilet? Voor het borstelen en spoelen van uw privé-onderdelen in allerlei sterkten en temperaturen? :o
Lijkt er wel op, mijn zwager heeft vorige week de sleutels gekregen van zijn nieuwe woning en daar had ie een soortgelijk ding op de WC beneden.

Hij demonstreerde 'm even zonder erop te zitten, ding straalde zowat de voegen uit de tegenoverliggende tegels :X

Join het GoT Pulse-Team!

Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.