[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.002.367 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:12
Mooi gemaakt hoor!
Ik ga binnenkort met mijn ketel ook zoiets bouwen. Dit mag namelijk ook wel in een kastje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S6MOVzg.jpg

Wat ik me afvraag bij die wasmachineombouw: waarom eigenlijk de keuze voor schuifdeuren? Ik kan me voorstellen dat je regelmatig de was vanuit de wasmachine in de droger wilt doen. Dat zul je in twee stappen moeten doen met een wasmand of zo. Of zie ik problemen die er niet zijn? :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@Harrie_ halloo jaren 60 :D Prachtig. _O_ Wel een hele mooie locatie en lekker de ruimte zo! :)
Daar kun je echt wel wat van maken. :) En idd mooie oplossing zo met die rails, ik had al zo iets verwacht.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:11

Jelte,89

Woodworking

Prachtige woning! Ruime tuin en een dikke schuur!

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het er nu uit ziet van binnen... Welke regio is dat eigenlijk.. zag in je Myreact Noord Brabant, Maar kan/kon me niet voorstellen dat je daar zo lekker ruim kunt wonen...

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:37

BCC

Netjes :) Waar is die hoge schakelaar voor?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zijn die schuifdeurtjes niet heel erg onhandig? Alle was moet normaal toch van de wasmachine naar de droger.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 15:40

TommyGun

Stik er maar in!

zonoskar schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:43:
[...]

Zijn die schuifdeurtjes niet heel erg onhandig? Alle was moet normaal toch van de wasmachine naar de droger.
Ik heb een aparte ruimte met wasmachine en droger, dus imho een beetje onzinnig om dat weg te werken, maar in diezelfde ruimte hangt ook de WTW unit en ketel incl. rommelboel voor de leidingen. Dat laatste zou ik eigenlijk wel netjes weg willen werken omdat het er nu simpelweg niet mooi uit ziet maar qua plaatsing is het een beetje onhandig...

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/IMG-20161019-WA0012_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/IMG-20161019-WA0016_thumb.jpg

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 19:12
Als je dat expansievat iets hoger naast je ketel hangt (één leiding aanpassen), dan kun je in ieder geval onder de ketel een soort kastje maken om de boel aan het zicht te onttrekken.

Bij mij was dat de reden om het expansievat niet naast alle apparatuur op te hangen, maar een extra leiding achter het plafond weg te werken en hem in een inbouwkast te verstoppen. Anders had dat expansievat de diepte van de nog te bouwen kast teveel beïnvloed.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

dreamscape schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:05:
Mooi gemaakt hoor!
Ik ga binnenkort met mijn ketel ook zoiets bouwen. Dit mag namelijk ook wel in een kastje:
[afbeelding]

Wat ik me afvraag bij die wasmachineombouw: waarom eigenlijk de keuze voor schuifdeuren? Ik kan me voorstellen dat je regelmatig de was vanuit de wasmachine in de droger wilt doen. Dat zul je in twee stappen moeten doen met een wasmand of zo. Of zie ik problemen die er niet zijn? :)
zonoskar schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:43:
[...]

@dreamscape @zonoskar Gewone deurtjes is inderdaad handiger... het is uiteindelijk wel een bewuste keuze geweest. Ik vind schuifdeurtjes mooier / strakker en dan heb ik er ook geen last van dat mijn vriendin de deurtjes weer open laat staan. Niet alle was gaat natuurlijk de droger in, dus voor die 2 à 3 wasbeurten per week die de droger in gaan moeten we de concessie doen dat het vanuit de wasmachine in de wasmand en vervolgens de droger ingaat.... Misschien als er ooit kinderen zijn dat ik de boel nog verander :9
Joopieboy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:10:
@Harrie_ halloo jaren 60 :D Prachtig. _O_ Wel een hele mooie locatie en lekker de ruimte zo! :)
Daar kun je echt wel wat van maken. :) En idd mooie oplossing zo met die rails, ik had al zo iets verwacht.
Iedereen schat het op '60 / '70... het huis is van 94! Volledig geisoleerd, etc. Het huis is toentertijd door een gepensioneerde boer gebouwd en die had een nogal 'ouderwetse' smaak :/
Jelte,89 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:18:
Prachtige woning! Ruime tuin en een dikke schuur!

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het er nu uit ziet van binnen... Welke regio is dat eigenlijk.. zag in je Myreact Noord Brabant, Maar kan/kon me niet voorstellen dat je daar zo lekker ruim kunt wonen...
Het huis staat in een dorp, omgeving den Bosch
BCC schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:24:
[...]

Netjes :) Waar is die hoge schakelaar voor?
Die is voor de buitenverlichting, er zat oorspronkelijk een dubbele schakelaar op de muur maar ik vind dat bijzonder irritant; telkens wanneer je het licht aan wil zetten zet ik dan per ongeluk ook de buitenlamp aan, die schakelaar is dus mooi naar boven gegaan voor die 3 keer in het jaar dat ik 'm aanzet...

@Jelte,89 en andere geïnteresseerden; een kleine impressie van hoe het er nu van binnen uitziet:
Slideshow stucadoor
Slideshow tegelzetter

Bij de slideshow tegelzetter kun je wel een beetje zien hoe het is geworden. Saillant detail: ik had teveel tegels besteld en heb uiteindelijk zelf van de extra tegels die plinten gemaakt en gelijmd d:)b

Iedereen bedankt voor de positieve reacties op mijn droomhuis en mijn noeste arbeid oOo
Binnenkort volgen nog wel meer slideshows van de andere 'projecten' en ik zal ook eens wat foto's uploaden incl. inrichting :)

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 30-11-2018 12:26 . Reden: Adres verwijderd op verzoek ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 26-09 12:35
Harrie_ schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:00:
Hier even een paar fotootjes van de dingen die ik aan het maken ben in m'n nieuwe huis...

[afbeelding]

Slideshow van de werkbank in de schuur

[afbeelding]

Slideshow van de wasmachine- en drogerkast

[afbeelding]

Slideshow van de ketelkast

Ik hoor wel wat jullie ervan vinden :>
Ik ben jaloers op je werkplek. Alleen die lekbakken in je wasmachine had ik mijn twijfels bij. Er kan natuurlijk water in maar is het niet zo dat een lekbak helpt bij het triggeren van het waterslot? Als de machine er boven staat werkt dat misschien minder goed?

[ Voor 3% gewijzigd door leecher op 22-06-2017 18:34 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:56

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Hier even een paar fotootjes van de dingen die ik aan het maken ben in m'n nieuwe huis...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wauw _/-\o_ :9~
Meer kan en wil ik er niet over kwijt :P

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoals de anderen al zeggen, ziet er super uit!

De wasmachine en droger staan verhoogd in een lekbak. Die verhoging, zijn dat gewoon 4 plankjes met een plaat er op die voorzien is van een lading gaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

leecher schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:34:
[...]

Ik ben jaloers op je werkplek. Alleen die lekbakken in je wasmachine had ik mijn twijfels bij. Er kan natuurlijk water in maar is het niet zo dat een lekbak helpt bij het triggeren van het waterslot? Als de machine er boven staat werkt dat misschien minder goed?
Dat kan ik niet helemaal volgen... volgens mij triggert het waterslot gewoon als er x water per minuut doorheen komt, die lekbak heeft daar niks mee te maken? :?
frankwopereis schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:38:
[...]

Wauw _/-\o_ :9~
Meer kan en wil ik er niet over kwijt :P
Dank :*)
new_guy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:15:
[...]

Zoals de anderen al zeggen, ziet er super uit!

De wasmachine en droger staan verhoogd in een lekbak. Die verhoging, zijn dat gewoon 4 plankjes met een plaat er op die voorzien is van een lading gaten?
Klopt. Mijn gedachte hierbij:

Ik wilde onderkant van het kastje mooi afgewerkt hebben en de wasmachine en droger wat hoger hebben staan i.v.m. in- en uitlaad gemak. De wasmachine en droger moesten beide hoger komen dan de onderste 'richel' van de schuifdeurtjes omdat deze beide zijn voorzien van een filter waar ik bij moet kunnen, als de machines lager hadden gestaan hadden de klepjes niet meer open gekund. Omdat ik toch een verhoging moest maken heb ik deze dus maar in lekbakken gemaakt... Als de boel ooit lek gaat zal het waterslot er wel op springen maar die enkele liters die er dan uitlekken komen dan als het goed is toch in de lekbak terecht....

Momenteel ben ik bezig met mijn inloopkast
*knip: foto uit ander topic*
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/30ed21b2d149e19b817586f167d15262.png

Na dit weekend meer foto's van de inloopkast met kastindeling 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie_ op 23-06-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:29

PoweRoy

funky!

Volgende week krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis (:D) en ik ben t beetje aan t inventariseren wat ik allemaal moet doen voordat ik ga oververhuizen (wonen tijdelijk bij schoonbroer).

De 1e verdiepings vloer is beton, maar de 2e verdiepingsvloer naar de vliering is van hout gemaakt. Deze houten vloer is geisoleerd. De vliering zelf niet, zit OSB en dan bitumen aan de buitenkant. Heeft het zin om het dak van de vliering ook te isoleren?

Het wordt alleen gebruikt als opslag, je kan er niet rechtop lopen, alleen kruipen. Bereikbaar via vlizotrap.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

PoweRoy schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:45:
Heeft het zin om het dak van de vliering ook te isoleren?
Het wordt alleen gebruikt als opslag, je kan er niet lopen. Bereikbaar via vlizotrap.
Zou ik zeker isoleren; als je het zelf doet kost het geen drol en je gaat het met +30° en -5° echt wel merken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:40
Volgende week krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis (:D) en ik ben t beetje aan t inventariseren wat ik allemaal moet doen voordat ik ga oververhuizen (wonen tijdelijk bij schoonbroer).

De 1e verdiepings vloer is beton, maar de 2e verdiepingsvloer naar de vliering is van hout gemaakt. Deze houten vloer is geisoleerd. De vliering zelf niet, zit OSB en dan bitumen aan de buitenkant. Heeft het zin om het dak van de vliering ook te isoleren?

Het wordt alleen gebruikt als opslag, je kan er niet lopen. Bereikbaar via vlizotrap.
Als je er toch niet op kan lopen, en je dat niet noodzakelijk vindt zou ik de vloer beter isoleren.
Je zou ook de balken kunnen opdikken en er nog wat planken/platen opleggen om er toch wat spullen te bewaren.
Dat is veel goedkoper dan je kap isoleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Potato42 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:13:
[...]

Als je er toch niet op kan lopen, en je dat niet noodzakelijk vindt zou ik de vloer beter isoleren.
Je zou ook de balken kunnen opdikken en er nog wat planken/platen opleggen om er toch wat spullen te bewaren.
Dat is veel goedkoper dan je kap isoleren.
Sorry, ik bedoel niet rechtop lopen. Je kan wel gewoon kruipen (is gewoon niet zo hoog).

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt alleen gebruikt als opslag, je kan er niet rechtop lopen, alleen kruipen. Bereikbaar via vlizotrap.
Is het nieuwbouw? Zo ja, dan moet het huis voldoen aan hoge isolatie eisen (epc 0.6 volgens mij inmiddels). Dan hoef jij dus niets meer te verbeteren... ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2017 07:33 . Reden: foutje factor 10 :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:05:
[...]

Is het nieuwbouw? Zo ja, dan moet het huis voldoen aan hoge isolatie eisen (epc 6 volgens mij inmiddels). Dan hoef jij dus niets meer te verbeteren... ;)
0.4 is het inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Over isoleren gesproken: wij gaan een nieuwe schuur zetten. Gewoon enkelsteens. Wil eigenlijk wel wat isoleren, maar als ik met een spouw ga werken kost me dat binnenwerks ca 40 cm. Dan ben ik de helft kwijt van wat ik er tov de huidige schuur bij zou krijgen. Kan dat niet anders? Gaat me vnl om het vocht, wil dr wat electrisch gereedschap opslaan als het kan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb laatst in een garage een soort voorzetwand gemaakt van hout en dat afgetimmerd. En waar ook de bedrading en alles inzat. Rockwool spul ertussen en een dampscherm, dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
Ik wil hier mijn monitor aan een zwenkarm plaatsen in de keuken. Er is een gipsplaat voor de muur gezet met daarachter (verwacht ik) houten rachels. De rachels heb ik volgens mij al gevonden (1,5mm gaatjes geboord om te testen).

Is het nu voorboren en schroeven maar? Pluggen in hout hoeft niet dacht ik?

De monitor weegt bijna 11 kg (al komt er waarschijnlijk binnenkort een nieuwe, lichtere en dunnere monitor) dus wil het wel goed doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vandaag ben ik bezig geweest met een parasolvoet. Het leek ons handiger om er eentje te hebben die in de grond zit in plaats van zo'n losse die alleen maar in de weg staat. In mijn naïviteit dacht ik dat het een kwestie van anker de grond in draaien en klaar zou worden.

De handleiding dacht daar duidelijk anders over. Het is een parasol met een diameter van 4 meter, dus een zware voet is geen overbodige luxe. Maar 30 a 40 cm dik beton van 1 m2 groot was toch niet in mij opgekomen. 16 balen van 25kg betonmortel verder is de put gedempt en ben ik kapot. Alle mortel met de boormachine gemixt en de wapening gemaakt van wat tuingaas vlechtwerk spul (wel dik).

Nu is het een kwestie van 3 dagen wachten tot e.e.a. uitgehard is en dan kan de bestrating weer terug. In de tussentijd sproei ik het beton regelmatig nat.

Het was 17 jaar geleden dat ik beton gestort heb, maar nu weet ik weer waarom ik dat werk niet gekozen heb ;)
Waah schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:44:
Ik wil hier mijn monitor aan een zwenkarm plaatsen in de keuken. Er is een gipsplaat voor de muur gezet met daarachter (verwacht ik) houten rachels. De rachels heb ik volgens mij al gevonden (1,5mm gaatjes geboord om te testen).

Is het nu voorboren en schroeven maar? Pluggen in hout hoeft niet dacht ik?

De monitor weegt bijna 11 kg (al komt er waarschijnlijk binnenkort een nieuwe, lichtere en dunnere monitor) dus wil het wel goed doen...
Pluggen in hout hoeft inderdaad niet ;)
Als je echt de regels heb weten te vinden, dan daar in schroeven en klaar. Maar 11 kg op een zwenkarm geeft nogal een moment. De uiteindelijke keacht op je zwenkarm wordt daardoor vele malen groter dan die 11 kg. Neem dus wel dik/lang genoege schroeven daarvoor.

[ Voor 31% gewijzigd door PaT op 23-06-2017 22:30 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 26-09 12:35
Harrie_ schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:50:

Dat kan ik niet helemaal volgen... volgens mij triggert het waterslot gewoon als er x water per minuut doorheen komt, die lekbak heeft daar niks mee te maken? :?
Wat ik begreep van watersloten op wasmachines/vaatwassers etc is dat er onder in de machine een vloeistof sensor zit. Detecteert deze water dan betekend dat de machine ergens lekt en dan sluit de machine het water af. Bij dergelijke machines is de aanvoerslang dan niet zomaar te vervangen omdat er twee draden in verwerkt zijn. Ik kan me voorstellen (als het uberhaupt mogelijk is, heb er nooit een open gehad) dat water ergens anders terecht komt dan bij die sensor en dat het dan blijft lopen als het mis gaat.
Je kan ook losse watersloten krijgen die niet meer dan x liter doorlaten idd.

-edit
Blijkbaar komt het ook nog in andere vormen voor

[ Voor 8% gewijzigd door leecher op 23-06-2017 22:53 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:05:
[...]

Is het nieuwbouw? Zo ja, dan moet het huis voldoen aan hoge isolatie eisen (epc 6 volgens mij inmiddels). Dan hoef jij dus niets meer te verbeteren... ;)
Nee, bestaand huis van 1972 ;) gaat meer om comfort dan een leuke Rc waarde. Denk maar dat ik gelijk ga isoleren.

Even wat video's bekijken komende dagen

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:26
_JGC_ schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:10:
Latjes van 1-1,5cm, dampopen folie, balken met (PIR) isolatie, dampdichte folie en dan badkamergips.

Latjes kan je misschien achterwege laten, maar zou persoonlijk een kleine ruimte tussen buitenmuur en folie houden.

Edit: dampdichte folie zou niet hoeven als je de balken en naden van de PIR afplakt met aluminiumtape, maar dan moet je er wel 100% zeker van zijn dat je dampdichte PIR hebt.
Ik neem aan dat een soortgelijke constructie ook geldt voor een ongeisoleerde losstaande houten schuur?
Ben namelijk van plan om onze berschuur een beetje te gaan isoleren, zodat ik daar met goed fatsoen mijn gereedschap e.d. in kan opslaan.

Heb niet veel ervaring met dit soort werk, maar ik neem aan dat de latjes van 1.5cm direct verticaal op de buitenmuur gemonteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

The Eagle schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:12:
Over isoleren gesproken: wij gaan een nieuwe schuur zetten. Gewoon enkelsteens. Wil eigenlijk wel wat isoleren, maar als ik met een spouw ga werken kost me dat binnenwerks ca 40 cm. Dan ben ik de helft kwijt van wat ik er tov de huidige schuur bij zou krijgen. Kan dat niet anders? Gaat me vnl om het vocht, wil dr wat electrisch gereedschap opslaan als het kan :)
isolatie gaat niet zonder ventilatie ;)
ga je je stenen nog impregneren ? (scheelt ook vocht)

In principe zolang je geen water lekkage hebt is isolatie niet echt nodig, zeg ik uit ervaring.
isolatie is wel lekker als je gaat knutselen in de schuur, of als je verf opslaat..
_JGC_ schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:10:
Latjes van 1-1,5cm, dampopen folie, balken met (PIR) isolatie, dampdichte folie en dan badkamergips.

Latjes kan je misschien achterwege laten, maar zou persoonlijk een kleine ruimte tussen buitenmuur en folie houden.

Edit: dampdichte folie zou niet hoeven als je de balken en naden van de PIR afplakt met aluminiumtape, maar dan moet je er wel 100% zeker van zijn dat je dampdichte PIR hebt.
De kosten van folie als je googled is 60,- voor een enorme rol .. (kruipruimte isolatie topic hebben er mensen misschien wel over ;) )

Enige wat ik niet zou doen is badkamer gips, iets meer werk en OSB platen aan beide zeide in de verf zetten :) kan je teminste gemakkelijk dingen op de muur schroeven.

ik heb zelf een houten schuur met 40mm hout, ik ga ongeveer dezelfde constructie doen, alleen mijn verticale latjes is iets meer werk .. (hout werking)

je dak heeft meer isolatie nodig ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Twee weken terug gezien hoe mijn zwager z'n berging aan het verbouwen is: dak eraf, nieuwe betonvloer storten en een complete losstaande houten constructie opgezet. Niks houten latjes van 1,5cm, gewoon een losstaande houten constructie die verankerd is aan de betonvloer.
Die houten latjes om afstand te houden is vooral als je het aan de buitenmuur gaat ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

leecher schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:49:
[...]

Wat ik begreep van watersloten op wasmachines/vaatwassers etc is dat er onder in de machine een vloeistof sensor zit. Detecteert deze water dan betekend dat de machine ergens lekt en dan sluit de machine het water af. Bij dergelijke machines is de aanvoerslang dan niet zomaar te vervangen omdat er twee draden in verwerkt zijn. Ik kan me voorstellen (als het uberhaupt mogelijk is, heb er nooit een open gehad) dat water ergens anders terecht komt dan bij die sensor en dat het dan blijft lopen als het mis gaat.
Je kan ook losse watersloten krijgen die niet meer dan x liter doorlaten idd.

-edit
Blijkbaar komt het ook nog in andere vormen voor
Dit waterslot kwam toen bij de wasmachine maar ik heb er nooit over nagedacht. Heb de handleiding van de wasmachine er even op nageslagen, maar dit ding is niet gekoppeld met sensors o.i.d, gaat puur om de watervraag vanuit de wasmachine. De wasmachine vraagt water in korte bursts, wanneer de slang los zou gaan of de wasmachine kapot waardoor het water blijft lopen gaat het waterslot erop...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

2 posts na elkaar, sorry daarvoor, maar ik vond dat onderstaand verhaal een aparte post verdiende

@CappieL Vroeg mij via PM hoe ik de werkbank ik de garage/schuur heb gemaakt. Vanwege de regen ben ik maar vroeg gestopt met klussen en had dus tijd om een epistel te typen. Voor @CappieL en eventueel andere geïnteresseerden hier dan maar het hele verhaal....

Nog een keer de werkbank, voor wie 'm vergeten is:
Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/thumbs/schuur.jpg

Ik heb hier een tekeningetje staan met een dwarsdoorsnede van hoe het geheel nu in elkaar zit, ik zal proberen om daar gelijk wat duiding bij te geven. Zoals jullie kunnen zien ben ik goed in klussen, maar blink ik pas echt uit in MS Paint :+

Ik heb alles gemaakt van resthout wat ik toevallig had liggen, behalve de dikke balken; die heb ik goedkoop kunnen kopen bij een houthandel die in sloophout doet. 8)

Op de tekening zie je onderin de underlayment bakken, die ik hier heb gemaakt. Ik heb toen poten van die dikke balken gemaakt, 2 sets van 2 bakken gemaakt waarbij ik de poten links en rechts ertegenaan heb geschroefd en wat reststukjes ertussenin om wat afstand tussen de bakken te creëren. Vervolgens de boel op z'n plaats gezet, dat zie je hier.

Daarna de houten balken op lengte gezaagd en deze op het geheel gelegd. Hierbij heb ik met lijmtangen de boel flink strak tegen elkaar geklemd om daarna met lange schroeven van onderaf (maar ook een paar van bovenaf) de balken tegen de bakken aan te schroeven. Dat zie je hier.

Daarna underlayment op maat gezegd en deze tegen de muur bevestigd, dat is hier te zien.

Vervolgens moest ik met mijn MDF bakken bijna 4 meter overspannen en de platen zijn maar 2,44m lang. Ik heb dus 2 MDF (18mm) bakken gemaakt, waarbij ik (en zie daarvoor de 'bouwtekening') de achterplaat voor deze bakken korter heb gehouden dan de hoogte van het geheel. Vervolgens dit in z'n geheel bovenop de rand van de underlayment gezet die tegen de muur is bevestigd. Het hele gebeuren van MDF rust dus in de hele breedte op de underlayment. Vervolgens heb ik deze gefixeerd om door de achterplaat van de MDF bakken ook een aantal gaten te boren in de muur en deze vast te zetten. Het geheel kan zo dus nooit voorover kantelen en de draagkracht zit 'm in de underlayment platen eronder en niet in de schroeven+pluggen in de muur. d:)b

Hierna ben ik de boel gaan afwerken, kijk maar eens naar het verschil tussen deze en deze foto. Onder rond de bakken heb ik de boel afgewerkt met wat oude plinten + MDF 12mm, bovenaan heb nog een 'sierrandje' gemaakt van MDF 18mm. Ook heb ik hierbij de spots/verlichting aangesloten, de draden hiervan komen helemaal bovenop uit en deze lopen door een aantal slagvaste buizen naar het midden toe, waar ook de schakelaar is geplaatst. Hier heb ik helaas geen foto van, misschien maak ik die nog wel 'n keer :)

Vervolgens de boel gegrond...

Daarna de deuren gemaakt; omdat ik die bakken onderin de werkbank van rest underlayment heb gemaakt en omdat het niet 100% gelijk is heb ik 4 deurtjes + 4 strips gemaakt die ik vóóraf aan elkaar heb gezet met 3 scharnieren per deurtje+strip. Ik heb die deurtjes bewust wat groter gehouden dan de gaten waar ze voor moesten komen zodat ik het geheel er op kon schroeven waarbij er nergens meer een kiertje open staat. Resultaat daarvan kun je hier zien.

Daarna nog een paar extra 'afwerklatten' geplaatst rondom de achterwand en m'n vriendin heeft het geheel afgelakt :>
Voorlopige eindresultaat is dus hier te zien.

Ik moet nu nog knoppen op de deurtjes plaatsen en een aantal magneetsnappers erachter schroeven maar daar ben ik door andere projecten nog even niet aan toegekomen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Gister en vandaag weer lekker bezig geweest met de inloopkast!

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/thumbs/inloopkast.jpg
Klik op de foto voor een slideshow!

Heb alvast wat opbergruimte gemaakt, maar dat moet nog op z'n plek gezet worden en moet ik ook nog netjes afwerken. Verder een omkasting gebouwd voor alle CV toelie die dus in de inloopkast zit. In de omkasting heb een grote demontabele plaat gemaakt zodat ik in de toekomst er altijd nog bij kan als bijv. het expansievat vervangen moet worden. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik had die schrootjes eruit gestampt en een mooi strak plafond (eventueel gelijk met spotjes) erin gemaakt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Joopieboy schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:38:
Ik had die schrootjes eruit gestampt en een mooi strak plafond (eventueel gelijk met spotjes) erin gemaakt. :)
Ik heb op de planning staan om het plafond na de zomer spierwit te gaan schilderen. Strak maken is sowieso geen optie; dat is 1 keer flink op de zolder stampen en het plafond in de slaapkamer komt naar beneden gebrokkeld...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ik kan eerdaags ook aan het werk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RHRsFEQxBqlDyQtFy3lgt4Vh/full.png

Gekocht bij De Jong hout en staalhandel te Rhenen, (m3 prijs voor douglas: 350 euro afaik het goedkoopst) en ik kon het combineren met het staal voor de wapening e.d.

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Jelte,89 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:42:
[een hele lijst met hout à €3000,-]
Als ik die prijzen zie dan wordt ik altijd nog steeds een beetje pissig, al het hout hier heeft FSC keur en is stervensduur, ondertussen blijkt dat er heel veel 'illegaal' hout in omloop is.

Vorig jaar was ik in de Verenigde Staten, daar koop je een oplegger vol met hout voor 1000 dollar, voor dat bedrag heb je hier 10 platen multiplex ;(

OT: Wat ga je maken? Een overkapping?

[ Voor 3% gewijzigd door Harrie_ op 26-06-2017 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:45
Gaat het dan toch eindelijk gebeuren :P
Ben benieuwd naar de foto's, succes met de bouw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:20
Ik veronderstel een overkapping of een carport? Aan de palen de zien wordt het serieus groot. Ik ben alleszins geïnteresseerd aangezien ik volgend jaar ook zelf een carport ga bouwen (wel aan het huis bevestigd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 10:11

jeka

Support your local club.

Harrie_ schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:47:
2 posts na elkaar, sorry daarvoor, maar ik vond dat onderstaand verhaal een aparte post verdiende

@CappieL Vroeg mij via PM hoe ik de werkbank ik de garage/schuur heb gemaakt. Vanwege de regen ben ik maar vroeg gestopt met klussen en had dus tijd om een epistel te typen. Voor @CappieL en eventueel andere geïnteresseerden hier dan maar het hele verhaal....

Nog een keer de werkbank, voor wie 'm vergeten is:
[afbeelding]
Dat heb je allemaal mooi gedaan (handige)Harrie_! _/-\o_

FCG

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

FabianGTI schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:27:
[...]

Gaat het dan toch eindelijk gebeuren :P
Ben benieuwd naar de foto's, succes met de bouw!
Inderdaad, Had al veel eerder willen beginnen (april ofzo) Ik ga (in de avonduren) beginnen met het prefabben van het hout en hoop voor de winter/vorst de fundering/poeren gestort te hebben.

Bedankt voor alle steun alvast en dit moet het ongeveer worden:
Ik hou hier wel een blogje bij...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WsZvUbHYPnWIiY7aYUibiDDj/full.jpg

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:05

[afbeelding]

Gekocht bij De Jong hout en staalhandel te Rhenen, (m3 prijs voor douglas: 350 euro afaik het goedkoopst) en ik kon het combineren met het staal voor de wapening e.d.
FF voor mijn beeldvorming, je hebt zoiets besteld online neem ik aan? Neem je dan geen contact vooraf op voor een mogelijke korting vanwege het bedrag? (wellicht heb je dit gedaan en weten we dat niet) ik probeer er toch altijd wat uit te slepen, al is het maar een rond bedrag of geen verzendkosten.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Jawel, ze besteden helaas de vracht uit, (tis ook niet 1 palletje ofzo) en qua houtprijzen was deze al 50 euro per kuub goedkoper, dus ongeveer -200 t.o.v de concurrent en dat weten ze

*Note, de buitenzijde word overigens bekleed met blank rabat (zie je niks van.. en is goedkoper)
de zwarte rabatdelen waren niet meer leverbaar en worden kosteloos nageleverd, dat dan weer wel...

*edit, het word dus een schuurtje+veranda maar ik ben nog niet uit over de constructie van de verdiepingsvloer, ik wil namelijk in het veranda gedeelte geen gebruik maken van hoekijzers/stoeltjes want het ook wil ook wat, iemand een ideetje wat ik kan toepassen?

het zoldertje moet plaats bieden voor kinderspeelgoed want dat is GROOT en ik wil dat niet rond hebben slingeren in mijn schuur.

[ Voor 34% gewijzigd door Jelte,89 op 26-06-2017 12:15 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Als je niet met hoekijzers aan de slag wil, dan zal je de vloerbalken in moeten kepen in de balken er onder. Let dan uiteraard wel op dat je ter plaatse van de inkeping nog genoeg vlees over heb om de boel te kunnen dragen. Dit zal er dus feitelijk op neerkomen dat de balken voor een groot deel overgedimensioneerd zullen moeten worden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 01-10 08:34

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Jelte,89 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:12:
Jawel, ze besteden helaas de vracht uit, (tis ook niet 1 palletje ofzo) en qua houtprijzen was deze al 50 euro per kuub goedkoper, dus ongeveer -200 t.o.v de concurrent en dat weten ze

[..]
Is deze niet goedkoper? http://www.stemidhoutimport.nl/producten_overzicht.php

Ik zie dat een 200x200 paal 15,95 per meter is, en dat is inclusief de BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

PaT schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:32:
Als je niet met hoekijzers aan de slag wil, dan zal je de vloerbalken in moeten kepen in de balken er onder. Let dan uiteraard wel op dat je ter plaatse van de inkeping nog genoeg vlees over heb om de boel te kunnen dragen. Dit zal er dus feitelijk op neerkomen dat de balken voor een groot deel overgedimensioneerd zullen moeten worden.
De schuur is wel overgedimensioneerd, 15x15 was al voldoende, Qua fundering ook wel, dus keepen zal het inderdaad wel worden ja.
sopsop schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:39:
[...]

Is deze niet goedkoper? http://www.stemidhoutimport.nl/producten_overzicht.php

Ik zie dat een 200x200 paal 15,95 per meter is, en dat is inclusief de BTW.
Dat klopt, maar die heeft geen 5m lengte...
Tis natuurlijk altijd wel een keertje goedkoper te vinden, maar deze partij kan leveren binnen enkele dagen, en het staal zit er bij in, dus daar hoef ik ook niet meer achteraan...

Revive the guild!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Twan V
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Ook maar eens wat posten :)
Ik heb net deze afgemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DGnZMgq.jpg

Onze achtertuin loopt spits toe naar achteren, waardoor een prefab huisje meteen heel veel ruimte in beslag zou nemen. Als je hem zelf maakt, kun je de schuine hoek meenemen in het ontwerp :)

Worteldoek zit inmiddels vast en ligt vol met 100kg zandbakzand. De trap heeft inmiddels ook een leuning.
De 'dakpannen' zijn in verschillende batches geschilderd met een (willekeurig) mengsel van stijgerhoutbeits en zwarte verf, waardoor er onderling lekker wat kleurverschil in zit.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Heel erg leuk gedaan, zeker het speelse dak. Knap werk :)

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 21:39
Handig ook, die contactdozen op hoogte. Kun je nog eens een lampje aandoen in de hut :+

Erg gaaf gemaakt!

[ Voor 10% gewijzigd door Hmmbob op 26-06-2017 15:19 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan V
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Die zaten er al toen we het huis kochten :$

Gelukkig is de veer op de klepjes best sterk en hebben ze ook nog kinderbeveiliging aan de binnenkant :)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 15:04
Twan V schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:23:
Die zaten er al toen we het huis kochten :$

Gelukkig is de veer op de klepjes best sterk en hebben ze ook nog kinderbeveiliging aan de binnenkant :)
Netjes gedaan!

Dus die iPhones van de kinderen moeten ze binnen opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
Vloer zit er eindelijk in:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/dCphHk/20170626_173436.jpg

Nu de plinten nog uitzoeken en plaatsen. Het toilet is ook met dezelfde vloer gelegd, doe ik daar dan ook plinten of ga ik dat kitten? Wat zouden jullie doen? En zijn de houten plinten (niet mdf) goed genoeg voor een toilet ivm vocht?

[ Voor 23% gewijzigd door warcow op 26-06-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
warcow schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:30:
Vloer zit er eindelijk in:
warcow in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 122"

Nu de plinten nog uitzoeken en plaatsen. Het toilet is ook met dezelfde vloer gelegd, doe ik daar dan ook plinten of ga ik dat kitten? Wat zouden jullie doen? En zijn de houten plinten (niet mdf) goed genoeg voor een toilet ivm vocht?
Niet iedereen heeft toegang tot dat topic (me included).
Ik heb in mijn toilet dezelfde plinten liggen als in de gang. Dit waren wel gelakte MDF-plinten.

Ik weet niet wat voor plinten je hebt, maar zoveel vocht is er toch niet op het toilet dat dat een probleem is? Ik neem aan dat je een beetje in de pot kunt piesen?

[ Voor 12% gewijzigd door CappieL op 26-06-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Over plinten gesproken...
Ik ben nog op zoek naar plinten van pak 'm beet 18mm dik. Heeft iemand nog een goedkoop (online) adresje? Ik heb volgens mij alle google resultaten afgestruind maar kom nergens plinten tegen voor een schappelijke prijs. Misschien ben ik niet goed in vinden, misschien heb ik wel een heel verkeerd beeld van wat duur / goedkoop is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
CappieL schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:53:
[...]

Niet iedereen heeft toegang tot dat topic (me included).
Ik heb in mijn toilet dezelfde plinten liggen als in de gang. Dit waren wel gelakte MDF-plinten.

Ik weet niet wat voor plinten je hebt, maar zoveel vocht is er toch niet op het toilet dat dat een probleem is? Ik neem aan dat je een beetje in de pot kunt piesen?
Heb de foto nu ook hier geplaatst, besefte mij niet dat ik linkte naar een topic in een forumdeel met beperkte toegang.

Lijkt mij ook dat het met vocht wel meevalt, las online dat MDF af te raden was voor toilet en zo. Als bij jou MDF al goed genoeg bevalt dan geloof ik het ook wel. Zal dan kijken naar MDF of houten plinten. Ik denk dat ik ze dan ook maar gewoon in de wc klap, volgens mij staat dat prima als ik het tegen de tegels wel afkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Harrie_ schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:04:
[...]

Ik ben nog op zoek naar plinten van pak 'm beet 18mm dik. Heeft iemand nog een goedkoop (online) adresje? Ik heb volgens mij alle google resultaten afgestruind maar kom nergens plinten tegen voor een schappelijke prijs. Misschien ben ik niet goed in vinden, misschien heb ik wel een heel verkeerd beeld van wat duur / goedkoop is 8)7
Hier haal ik misschien de plinten:
https://www.plintenfabriek.nl/plinten/houten-plinten

Heb zelf vooral bij de houten plinten gekeken tot zover en de 1001 gladde plint meranti is iig in 18 mm te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

warcow schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:06:
[...]

Heb zelf vooral bij de houten plinten gekeken tot zover en de 1001 gladde plint meranti is iig in 18 mm te krijgen.
Heb ook zitten kijken naar meranti, maar dan kom je weer gelijk uit op € 4,57 per meter voor 18 x 700. Zou ze ook liever wat lager hebben, een centimeter of 5 is mij hoog genoeg... Ik heb ongeveer 100 strekkende meter nodig. Misschien ben ik dan helemaal maf maar ik vind € 500,- voor plinten toch wel erg prijzig. Voor dat geld haal ik letterlijk 25 platen MDF van 2440x1220 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Harrie_ schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:15:
[...]

Heb ook zitten kijken naar meranti, maar dan kom je weer gelijk uit op € 4,57 per meter voor 18 x 700. Zou ze ook liever wat lager hebben, een centimeter of 5 is mij hoog genoeg... Ik heb ongeveer 100 strekkende meter nodig. Misschien ben ik dan helemaal maf maar ik vind € 500,- voor plinten toch wel erg prijzig. Voor dat geld haal ik letterlijk 25 platen MDF van 2440x1220 8)7 8)7
Ja, ik heb zelf allang opgegeven niet veel geld kwijt te zijn voor wat dan ook. :P

Heb een vloer van circa 45 m2 op de benedenverdieping en iets van 45 meter aan plint nodig. De vloer laten leggen heeft mij al 2700 gekost inclusief mat bij de voordeur en rand om kruipluik. Dan kan die paar honderd euro aan plinten er nog wel af. Desalniettemin, als je ze goedkoper weet te vinden mag je het delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

warcow schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:32:
[...]

Ja, ik heb zelf allang opgegeven niet veel geld kwijt te zijn voor wat dan ook. :P

Heb een vloer van circa 45 m2 op de benedenverdieping en iets van 45 meter aan plint nodig. De vloer laten leggen heeft mij al 2700 gekost inclusief mat bij de voordeur en rand om kruipluik. Dan kan die paar honderd euro aan plinten er nog wel af. Desalniettemin, als je ze goedkoper weet te vinden mag je het delen. :)
€ 2700,- voor 45m2? Dat was inclusief het laminaat mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Harrie_ schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:37:
[...]

€ 2700,- voor 45m2? Dat was inclusief het laminaat mag ik hopen?
Ja natuurlijk, moduleo impress pvc, niet het goedkoopste spul dat er is maar (hopelijk) kwalitatief wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

warcow schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:01:
[...]

Ja natuurlijk, moduleo impress pvc, niet het goedkoopste spul dat er is maar (hopelijk) kwalitatief wel goed.
pfew, ik schrok al even... Zeker niet het goedkoopste spul nee maar over 10 jaar weet je waarom je er nu wat meer geld tegenaan hebt geklapt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:35
Ik heb even een korte vraag aan jullie die hard klussers.

Als het goed is hoor ik morgen of ik binnenkort eigenaar word van een kluswoning in Hilversum *O*.

Op de planning staat onder andere het volledig vervangen van al het leidingenwerk. Voor de waterleidingen (warm en koud) ga ik denk ik flexibele buis gebruiken. Misschien sommige kleine stukken nog met koper maar sowieso alles onder de grond en in of achter muren wordt flexibel. Is nog goedkoper ook.

Nu zie ik op de site van de Praxis bijvoorbeeld dit staan: klik. Pexal buis. Maar op de site van Warmteservice zie ik dit: klik. Wavin Hep. Maar er is ook nog Henco Alupex (klik). En ook is er nog Uponor. Wat moet ik nou gebruiken?

Ik neig naar Uponor, omdat ik dat ook voor de gasleiding ga gebruiken. Ik zag dat je bij de gasleiding wel speciaal (duur) gereedschap nodig hebt, dus mijn plan is zelf de leiding te trekken en dan af te laten monteren door een mannetje die dat apparaat heeft. Voor de waterleidingen wil ik het wel graag zelf doen.

Dank alvast en verdere tips en tricks zijn welkom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandALARM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Harrie_ schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:04:
[...]

Ik heb goede ervaringen met https://www.plintenstunter.nl/

mooie plinten, goede afwerking en levering. Zijn niet supersnel met leveren, maar als je daar rrekening mee houdt (ca. 2 weken) krijg je een mooi product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Plinten heb ik zelf gezaagd uit MDF platen, even met de bovenfrees erlangs voor een sierlijk randje... 3 MDF platen en een ochtend werk. Pak em beet 100 euro..

@Dennis

Ik ken alleen uponor van dat lijstje (sowieso zou ik praxis doorstrepen) maar of je nou multiskin/rehau of Uponor gebruitk... overal heb je een perstang nodig volgens mij (ben niet heel erg thuis in de instalatie wereld, maar heb onlangs hetzelfde als jij gedaan, mijn cv installatie was op basis van Rehau, de flexbuis zelf getrokken en af laten monteren door inderdaad een mannetje met een perstang...

Laat het hout maar komen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PhRYYOKTKeZLYAvfqtLpbFMU/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ijs7WMbkXsWGvJaUQKLouD1G/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Jelte,89 op 27-06-2017 00:03 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Jelte,89 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:57:
Plinten heb ik zelf gezaagd uit MDF platen, even met de bovenfrees erlangs voor een sierlijk randje... 3 MDF platen en een ochtend werk. Pak em beet 100 euro..
Misschien ga ik dat ook wel doen, veel werk maarja als ik 300 à 400 mee kan besparen... :Y

Mooie werkplaats trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Laatst online: 22:45

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Dennis schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:54:
Op de planning staat onder andere het volledig vervangen van al het leidingenwerk. Voor de waterleidingen (warm en koud) ga ik denk ik flexibele buis gebruiken. Misschien sommige kleine stukken nog met koper maar sowieso alles onder de grond en in of achter muren wordt flexibel. Is nog goedkoper ook.

Nu zie ik op de site van de Praxis bijvoorbeeld dit staan: klik. Pexal buis. Maar op de site van Warmteservice zie ik dit: klik. Wavin Hep. Maar er is ook nog Henco Alupex (klik). En ook is er nog Uponor. Wat moet ik nou gebruiken?

Ik neig naar Uponor, omdat ik dat ook voor de gasleiding ga gebruiken. Ik zag dat je bij de gasleiding wel speciaal (duur) gereedschap nodig hebt, dus mijn plan is zelf de leiding te trekken en dan af te laten monteren door een mannetje die dat apparaat heeft. Voor de waterleidingen wil ik het wel graag zelf doen.

Ik heb zelf Viega Pexfit gebruikt voor mijn huis. Voordeel is dat je met dezelfde tang en koppelingen ook gas kan aanleggen, alleen de leiding voor gas is anders(andere kleur).
Als je een Hornbach in de buurt hebt kan je daar ook koppelingen en leiding halen. (Goedkoper dan Warmteservice).

Het merk leiding maakt volgens mij niet zo veel uit, de maatgeving is redelijk gelijk. Volgens mij wijkt alleen Rehau af.
Ik zou geen bouwmarkt koppelingen gebruiken die je met een inbussleutel vast moet zetten (multifit), die zijn duur en willen nog wel eens lekken.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online

Als het goed is hoor ik morgen of ik binnenkort eigenaar word van een kluswoning in Hilversum *O*.

ik kreeg bij wildkamp die dure tang zonder problemen een avondje mee. Warmteservice doet dat volgens mij ook wel.

Ik heb overigens laatst alles gedaan met Tece koppelingen. Dat zijn koppelingen die 100% messing zijn. Werkte super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Jelte,89 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:57:

@Dennis

Ik ken alleen uponor van dat lijstje (sowieso zou ik praxis doorstrepen) maar of je nou multiskin/rehau of Uponor gebruitk... overal heb je een perstang nodig volgens mij (ben niet heel erg thuis in de instalatie wereld, maar heb onlangs hetzelfde als jij gedaan, mijn cv installatie was op basis van Rehau, de flexbuis zelf getrokken en af laten monteren door inderdaad een mannetje met een perstang...

Laat het hout maar komen :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice De Paulk workbench. Heb de plans daarvan ook gekocht 2 jaar geleden.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
Je kan ook voor Uponor RTM gaan
Afbeeldingslocatie: https://www.uponor.nl/~/media/uponor-global/solutions-bld/product-groups/plumbing/rtm/rtm-3.jpg?h=295&w=675

Die koppeling kan je makkelijk zelf maken zonder perstang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:37
warcow schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:30:
Wij hebben dat onlangs ook gedaan. Ik neem aan dat tegen je de muren in het toilet ook tegels hebt? Wij wel in ieder geval, en dan ziet een plint er eigenlijk niet uit. Wij hebben dat dus gekit.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Inderdaad, als zowel de wanden als de vloer betegeld zijn zou ik gewoon kitten... Sowieso uit hygiëne overweging zou ik niet wat anders willen dan dat.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Vloer is pvc (net als hele benedenverdieping) en wanden tegels. Ik denk dat kitten ook prima staat maar dan heb ik wel een overgang van plint naar kit bij het toilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

PVC kan ook wel, ik bedoelde met hygiëne --> vocht/water afstotend...

Wat bedoel je met overgang? dit word toch onderbroken door de wc deur? dorpel bedoel je volgens mij ook niet omdat het PVC overal doorliep.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Laatst online: 16:20
Een kleine vraag:
Ik wil een carport en een oprit. De oprit zelf aanleggen zie ik niet zitten wegens het vele (rugbrekende) werk maar de carport zelf maken (in hout) en installeren zie ik wel zitten. Het punt is dat ik niet weet hoe goed het idee het is om eerst mijn carport te maken en plaatsen (beton van 40x40cm onder de poten, palen zou ik met ijzers vastzetten in het beton) en daarna een aannemer de oprit te laten leggen. Het probleem dat ik zie is dat ze zo'n 50cm moeten afgraven en ik bang ben dat die cement ook gaat bewegen.
Omgekeerd werken lijkt mij ook onnozel want dan moet ik in de oprit gaten maken waar de palen moeten komen, beton gieten en terug (deftig) afwerken.

Een andere mogelijke optie is een oprit van gepolierd beton laten leggen. Ik veronderstel dat dat dik en stevig genoeg is om mijn palen in te verankeren met ijzers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Waarom moet ze 50cm afgraven? normaliter is 20cm geel zand wel voldoende hoor,
Hoe diep dacht je de poeren te storten dan?

Sowieso is na het straten de carport pas bouwen geen optie

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:32

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

warcow schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:06:
[...]

Wij hebben hier alle plinten voor het hele huis vandaan. Afgelakt en wel. Scheelde behoorlijk wat werk. Plinten schilderen is niet mijn ding.
En vrouwlief vond het ook wel prima.

Werd keurig bezorgd en zagen er keurig uit.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:32

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Horla schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:50:
Een kleine vraag:
Ik wil een carport en een oprit. De oprit zelf aanleggen zie ik niet zitten wegens het vele (rugbrekende) werk maar de carport zelf maken (in hout) en installeren zie ik wel zitten. Het punt is dat ik niet weet hoe goed het idee het is om eerst mijn carport te maken en plaatsen (beton van 40x40cm onder de poten, palen zou ik met ijzers vastzetten in het beton) en daarna een aannemer de oprit te laten leggen. Het probleem dat ik zie is dat ze zo'n 50cm moeten afgraven en ik bang ben dat die cement ook gaat bewegen.
Omgekeerd werken lijkt mij ook onnozel want dan moet ik in de oprit gaten maken waar de palen moeten komen, beton gieten en terug (deftig) afwerken.

Een andere mogelijke optie is een oprit van gepolierd beton laten leggen. Ik veronderstel dat dat dik en stevig genoeg is om mijn palen in te verankeren met ijzers?
Ik heb het volgende gedaan voor mijn veranda:

Op https://www.betondingen.nl/betonpoeren/ 4 betonpoertjes besteld van 30x30x40 met draadeind.
Deze steken 5 cm uit en heb ik dus 35 cm moet uitgraven. Ik ben hier iets dieper gegaan. Ik had nog 4 betontegels liggen van 60x60 en deze heb ik ingegraven en waterpas gelegd. Hierop de betonpoertjes gezet en met snelbeton gefixeerd. Daar na gat dichtgooien, goed aanstampen...en je bent klaar om te bouwen. Al met al was ik een dag bezig, met name om de 60x60 knap waterpas te krijgen. Maar t staat nu als een huis. K hoop alleen dat ik het er zelf uit moet halen...Misschien iets voor je carport ?

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:49

Exigence

dnkroz

In principe maakt volgens mij niet zo veel uit. De basis van alle merken is gelijk. Er zit wel wat prijsverschil tussen en ook de verkrijgbaarheid van koppelingen verschilt wat. Ik zou het baseren op wat je zelf makkelijk kunt verkrijgen. Let daarbij wel op onderlinge maatverschillen. Niet alle merken passen op elkaar omdat er in diameter en wanddikte wel eens wat verschil kan zitten.

Zelf heb ik een Uponor perstang (Uponor UP75) gekocht van Marktplaats. Leiding en koppelingen bestel ik via internet en ik pers zelf de boel in elkaar. De gasleiding en koppelingen van Uponor heb ik gekocht bij een lokale installateur, deze heb ik zelf geplaatst en gemonteerd. Deze is vervolgens geperst door de installateur en daarbij hebben ze ook nog de hele gasinstallatie afgeperst op druk. Kostte me maar iets van 2 tientjes geloof ik (ze moesten toch ook nog bij mij zijn om onderhoud aan de CV-ketel te doen).

De installateur bij mij in de buurt leent zijn pers ook wel uit als je materiaal bij hen haalt, maar dat is een handperstang. Ben wel blij met m'n eigen elektrische perstang, nu kan ik in alle rust het zelf doen zonder dat ik een (gehuurd of geleend) toestel op tijd terug hoef te brengen.

En volgend jaar als de verbouwing er op zit verkoop ik hem weer voor ongeveer het zelfde bedrag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Laatst online: 01-10 16:17
Ik heb een woning gekocht met 3 verdiepingen. Het plan is om er niet super veel in te gaan verbouwen, maar ik wil het wel graag mooi laten stucen. Momenteel zit er van dat spatz spuitspul op, niet mijn favouriet! Aangezien ik het toch ga stucen lijkt het me fijn om het hele huis te voorzien van extra WCD's, speakerkabel en UTP. Weten jullie wat het beste frees systeem is om een dubbele 16mm leiding in de muur te frezen? Is dit gewoon een standaard beton/diamantfrees van de BoRent, of zijn er inmiddels moderne frezen te huur die het werk sneller kunnen klaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

@peligro2k

Je hebt grofweg twee categorieen:
- een sleuvenfrees
- een sleuvenzaag

De eerste maakt echt een sleuf op de gewenste breedte en diepte, is dus het minste werk. Deze is echter alleen geschikt voor zachte materialen (géén beton).

Tweede categorie kun je op twee manieren doen: twee parallelle sleuven zagen met de haakse slijper (eventueel met opzetstuk, werkt super: klik) of met een dedicated sleuvenzaag. Deze laatste is feitelijk een soort cirkelzaag met twee diamantbladen op de juiste afstand.

Met een sleuvenfrees hoef je niks meer uit te hakken. Met het zagen van sleuven moet je de tussenruimte nog uithakken (met een SDS guts of met de hand).

Het is dus afhankelijk van je eigen gereedschap, wat je kunt of wilt huren en van de hardheid van de muur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Met een sleuvenfrees moet je ook nog het tussenstuk uithakken lijkt mij. Je hebt dan alleen 2 zaagsnedes naast elkaar op dezelfde afstand van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Laatst online: 01-10 10:57
Markprinsen schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:26:
Met een sleuvenfrees moet je ook nog het tussenstuk uithakken lijkt mij. Je hebt dan alleen 2 zaagsnedes naast elkaar op dezelfde afstand van elkaar.
Nee :)
Met een frees, frees je materiaal weg.
Je laat met een muurfrees dus een sleuf achter in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Markprinsen schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:26:
Jij refereert naar een sleuvenzaag (soort handcirkelzaag met twee parallelle diamantbladen). Dat is absoluut geen sleuvenfrees. Hoewel de eerste vaak onterecht als de tweede benoemd wordt.

Vandaar dat ik ook de twee categorieën noemde :)
Exigence schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:15:
[...]of met een dedicated sleuvenzaag. Deze laatste is feitelijk een soort cirkelzaag met twee diamantbladen op de juiste afstand.[...]
Sleuvenfrees:
Afbeeldingslocatie: https://www.sijperdaverhuur.nl/storage/app/.cache/media/insphire/sleuvenfrees.jpg/0c57b9f35b2407930e3719beae503ea9

Sleuvenzaag:
Afbeeldingslocatie: https://prd-mediafolder.s3-eu-west-1.amazonaws.com/sys-master/images/h67/h68/8913391452190/ferm-frezen-muurfrees-usp-laser.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Exigence op 27-06-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Laatst online: 01-10 16:17
Ik heb het idee dat een sleuvenzaag wellicht makkelijker is, omdat er minder materiaal weggehaald word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Ah nou is het helder, de sleuvenfrees zal het snelste werken maar niet geschikt voor betonnen wanden. Ik heb voor de zekerheid een sleuvenzaag gekocht, die kan door alle steenachtige materialen. De tussenstukken er uit bikken laat ik dan fijn aan vriendinlief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:40
Als het toch een stofbende mag worden zou ik lekker met een slijptol aan de gang gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Had ik ook gedaan, En voor het gemak de speakerkabel bij in dezelfde buis gelegd...

(Het zal wel vloeken zijn, i know...)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Laatst online: 13:48

Voor gasleiding moet je wel met een automatische pers doen. Dat mag niet met de hand. Wij hebben alle flexibele leiding uit Duitsland (Ebay) gehaald. Dat scheelt zeker in kosten vooral als je veel koppelingen nodig hebt. http://www.ebay.de/itm/191678563623 Deze heb ik gekocht.

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een probleempje met de kit in de WC. Toen het nog net niet droog was, heb ik er per ongeluk met mijn vingers in gegrepen (ik verloor mijn evenwicht een beetje, dan let je niet zo op waar je je vastpakt). Ik heb het proberen te fatsoeneren, maar dat is dus niet gelukt, de kit was eigenlijk al te droog. Nu het helemaal droog is, wat kan ik er het beste mee doen? Een stuk eruit snijden en dan opnieuw kitten?

Ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/invYrf0i6eJ1l7I8BHz70eqm/medium.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 20:35
YaaD schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:55:
Voor gasleiding moet je wel met een automatische pers doen. Dat mag niet met de hand. Wij hebben alle flexibele leiding uit Duitsland (Ebay) gehaald. Dat scheelt zeker in kosten vooral als je veel koppelingen nodig hebt. http://www.ebay.de/itm/191678563623 Deze heb ik gekocht.
Ja, de gasleiding laat ik gewoon door zo'n mannetje doen zoals hierboven beschreven. Maar kun je die door jou genoemde leidingen ook met de Uponor tang plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Laatst online: 13:48
Dennis schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:34:
[...]

Ja, de gasleiding laat ik gewoon door zo'n mannetje doen zoals hierboven beschreven. Maar kun je die door jou genoemde leidingen ook met de Uponor tang plaatsen?
Voor zover bekend is dat gewoon universeel. Ik heb zelf deze tang gekocht: http://www.ebay.de/itm/152436756706

Daar zitten meerdere "houders" bij voor 16,19 en 32mm. Als koppeling heb ik deze gebruikt: http://www.ebay.de/itm/191323050917

Werkt prima zonder enige lekkage. Overigens heb ik alleen die tang aangeschaft omdat ik nog een hele verbouwing voor de boeg heb. Als het om 3 koppelingen gaat het is niet de moeite. Als je in de buurt van Arnhem woont, zou je de mijne binnenkort wel mogen lenen.

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

@zonoskar,

Je kunt het niet anders herstellen door het uit te snijden en opnieuw te kitten, (is overigens goed te doen)
Maar tis wel een breed stuk, misschien is een plintje mooier?

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Jelte,89 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:42:
Had ik ook gedaan, En voor het gemak de speakerkabel bij in dezelfde buis gelegd...

(Het zal wel vloeken zijn, i know...)
Mag hopen dat je niet bedoeld dat je speaker kabel bij je VD draad hebt getrokken? Combineren van laag en hoogspanning is namelijk absoluut niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Nog een vraagje mbt de plinten. Ik heb mijn wanden ral9010, early dew en spacious grey. De kozijnen van mijn schuifpui zijn witwit (ik denk ral9016 achtig)

Volgens mij is het dan het mooiste alle andere kozijnen ook maar ral9016 te doen.

De plinten dan in ral9016 of ral9010?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
warcow schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:50:
Nog een vraagje mbt de plinten. Ik heb mijn wanden ral9010, early dew en spacious grey. De kozijnen van mijn schuifpui zijn witwit (ik denk ral9016 achtig)

Volgens mij is het dan het mooiste alle andere kozijnen ook maar ral9016 te doen.

De plinten dan in ral9016 of ral9010?
RAL 9016 :)

En kan wel kloppen dat het die kleur is, standaard kleur voor kozijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
RAL 9016, dat zou minder moeten verkleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Shit 1 bout van de baby box is dol. Het is onderstaande bout M6 denk ik, maar dan 90mm lang. En laat alle inbusbouten/metaal schroeven/ikeabouten tot maximaal 80mm gaan. Waar zou ik zo'n bout kunnen vinden?

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/5/8/3/5/9200000051945385.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:54

breinonline

Are you afraid to be known?

In de rommelbak van de IKEA maak je een goede kans. Zit in veel IKEA meubels namelijk.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Potato42 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:39:
Als het toch een stofbende mag worden zou ik lekker met een slijptol aan de gang gaan.
Ja, alleen heb je dan 2x het werk dat je met een sleuvenzaag hebt en is is geen enkele sleuf recht.

;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Jelte schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:03:
Shit 1 bout van de baby box is dol. Het is onderstaande bout M6 denk ik, maar dan 90mm lang. En laat alle inbusbouten/metaal schroeven/ikeabouten tot maximaal 80mm gaan. Waar zou ik zo'n bout kunnen vinden?

[afbeelding]
Neem contact op met de fabrikant of met een babyzaak die deze box verkoopt. Kans groot dat ze het je zo opsturen en/of tegen een kleine vergoeding.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

[afbeelding]
Niet heel makkelijk te vinden, maar als je zoekt op ISO 7380 dan zijn er wel wat opties te vinden. Zal alleen wel snel veel verzendkosten betalen worden of direct 100 stuks kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 21:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[afbeelding]
Bel Van Asten babysuperstore in Tilburg ff. Die hebben het mogelijk zo op voorraad liggen (dr komt wel eens wat terug). En verder idd Ikea, moet je alleen net ff weten wat je nodig het.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10

Reinier

\o/

Grappig dat IKEA gesuggereerd wordt terwijl hij zelf aangeeft dat die niet lang genoeg zijn :)

@Jelte ik heb twee kromme bouten dus als je ze weet te vinden ben ik ook geïnteresseerd.
Pagina: 1 ... 29 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.