@Reinier , er moet natuurlijk altijd iemand het laatste woord hebben
Maargoed, je zal vast wel snappen wat ik ermee bedoel
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Onze stukadoor wilde daar een heel dun houten latje op hebben, zodat hij daar tegenaan kon stuken. Vervolgens zet je over dat latje én een stukje stukwerk een sierlijst/architraaf.zonoskar schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:59:
Een vraag over afwerking van kozijnen. Wij hebben nu binnendeurkozijnen die vlak liggen met de gipsplaat (ik kon geen bredere kozijnen vinden). Zie foto. De gaten en randjes moeten nog ichtgesmeerd worden natuurlijk. Maar het lijkt mij niet zo mooi als het kozijn vlak met de muur is. Het gekke is dat het kozijn wel een uitsparing lijkt te hebben voor de muur (zie 2de foto), maar mijn muur is dikker (89mm balk en 2x12.5mm gipsplaat). Dus ik wil daar een plint omheen maken, is dat de gebruikelijke manier? Of heb ik het kozijn verkeerd gebruikt?
[afbeelding]
afmeting: [afbeelding]
Ja ik snap wat je bedoelt maar ik zie het probleem niet. @The Eagle kaart het ook aan terwijl hij het zelf (weer) over zijn hogedrukreiniger heeft. En schoonmaken is huishoudelijk werk en niet klussen.FabianGTI schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:11:
@Reinier , er moet natuurlijk altijd iemand het laatste woord hebben![]()
Inmiddels heb ik de put in de vloer zitten! Ik zit nu nog met 1 dingetje:
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Dan worden het plintenFabianGTI schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:03:
Ik heb dezelfde kozijnen, maar je moet daarvoor 69x44mm balken gebruiken, dan past de 12,5 mm gipsplaat nog precies in de sponning![]()
Nu kan je eigenlijk niets anders meer dan een plint er omheen te maken
Het enige probleem wat ik kan bedenken is dat er 4 draaideinden uitsteken mocht je de parasol in de winter opbergen. Daar kun je jezelf flink aan bezeren.Kaasplank schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:32:
Nu was mijn idee om er simpelweg een tegel van 60x60cm uit mijn terras te wippen en daaronder een diep gat te graven. In die tegel boor ik vier gaten waar ik een draadeind (rvs, 100cm oid. doorheen steek. Gat vullen met beton en dan die draadeinden er tegelijk met tegel in drukken.
Kun je die 2cm niet ook laten vollopen met egaline? Of wordt de laag dan te dik?Ethnocentrix schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:02:
omdat de hoogte maar net 2cm is. Voor zandcement heb ik begrepen dat de hoogte minimaal 3cm moet zijn. Om de hechting te verbeteren wil ik de metalen randen opruwen, insmeren met menie en dat vervolgens inzanden.
[ Voor 18% gewijzigd door zonoskar op 27-03-2017 13:15 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Daar is denk ik wel iets op te vinden. In principe is de draaischijf ook van metaal dus die zou er op kunnen blijven in de winter. Eventueel een dopmoertje d'r op en het scherpe is er al af. In de winter loop je toch niet met blote voeten buitenzonoskar schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:12:
[...]
Dan worden het plintenDe 89mm balken had ik nog liggen.
Het enige probleem wat ik kan bedenken is dat er 4 draaideinden uitsteken mocht je de parasol in de winter opbergen. Daar kun je jezelf flink aan bezeren.
Een zogenaamde smeerlat inderdaad. Vervolgens de architraven er omheen rekening houdend met je plint en/of neut onderaan de staande architraven. Link ter illustratieJelte schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:17:
[...]
Onze stukadoor wilde daar een heel dun houten latje op hebben, zodat hij daar tegenaan kon stuken. Vervolgens zet je over dat latje én een stukje stukwerk een sierlijst/architraaf.
Alle gleuven dichtplamuren en verven maar.
Ik ga de vloer niet zelf egaliseren, dat doet de toko die ook het PVC komt leggen. Omdat 2cm egaline niet snel genoeg droogt moet het voor die tijd al redelijk vlak zijn, vandaar.zonoskar schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:12:
[...]
Kun je die 2cm niet ook laten vollopen met egaline? Of wordt de laag dan te dik?
Zijn er überhaupt mensen die hier bij stilstaan? Doorgaans wordt dit spul pas vervangen als de CV-ketel daar aan toe is, niet zozeer omdat het vat zelf te oud is.Het blijft lastig om uit de reacties van fabrikanten een goede conclusie te trekken. In ieder geval is het in een hedendaags huis niet duurzaam om een vat al na 5 tot 7 jaar te vervangen. Rek die termijn maar op naar zo’n 10 jaar
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Er zit een spanvel in wat onder druk staat en dus ook een beetje rek geeft. Als dat vel jaren onder druk staat dan is het op een gegeven moment niet meer 100% efficient, of het scheurt gewoonTommyGun schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:13:
Nooit geweten dat een expansievat een bepaalde levensduur heeft, al zijn de meningen (qua hoe lang die levensduur dan is) er schijnbaar over verdeeld;
https://www.installatie.n...s-levensduur-expansievat/
[...]
Zijn er überhaupt mensen die hier bij stilstaan? Doorgaans wordt dit spul pas vervangen als de CV-ketel daar aan toe is, niet zozeer omdat het vat zelf te oud is.
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Omzetten van draadkleur mag mits deze de laatste 10 cm in de juiste kleur ingetaped is. Op die manier is het heel duidelijk voor welke kleur de kabel bedoeld is.Raling schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:28:
[...]
Je kan in theorie de schakeldraden gebruiken om vanaf punt A punt C van vaste spanning te voorzien. Dit raad ik IEDEREEN ABSOLUUT AF om te doen. Je creëert verwarring in een logisch aangesloten huisinstallatie! Mocht je dit toch gaan doen, zorg er dan in ieder geval voor dat je deze aan beide zijden (!) merkt met de juiste kleuren. Maar ik raad en iedereen hier met mij raden het af, trek gewoon nieuw draad.
Waarom niet de huidige voet onder de tegels en 4 langere bouten kopen?Kaasplank schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:32:
Ik heb een zweefparasol met een vrij lompe voet. Op deze voet zit een draaischijf vast met 4 bouten.
[ Voor 10% gewijzigd door Sgrovert op 27-03-2017 22:45 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Sgrovert op 27-03-2017 22:46 ]
"vroeger" werden (vloer)tegeltjes in een dunne laag cement gelegd. Ik zou niet weten waarom simpele betonmortel niet kan om 2cm op te dikken. Een bekistinkje maken, bestaande beton eerst even beetje nat maken, mortel aanmaken, storten, afreien en klaar is klaraEthnocentrix schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:38:
[...]
Ik ga de vloer niet zelf egaliseren, dat doet de toko die ook het PVC komt leggen. Omdat 2cm egaline niet snel genoeg droogt moet het voor die tijd al redelijk vlak zijn, vandaar.
Een schakelaar mag maximaal 10A schakelen (=2300W), een wandcontactdoos mag maximaal met 16A worden belast (230*16=3680W)Sgrovert schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:37:
[...]
Voor een wcd (Wand contact doos) is de maximale continu belasting 10A. Dit is tevens ook het maximum voor een 1,5 mm² draad. Je mag dus een zwarte draad gebruiken tussen schakelaar en wcd, daar de te verwachten continu stroom niet hoger dan 10 A is.
Wellicht zelf maken een optie? raamwerkje van hout en dan een hor tegenaan spannen? geschilderd ziet het er best goed uit.Raymond schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 01:16:
Welke ervaring hebben jullie met horren? Ik zoek een eenvoudige voor de slaapkamer. Een stapje beter dan de 10 euro variant van de lidl, maar ruim onder de 250euro op maat gemaakte variant van hamstra of van de hubo oid.
Kennen jullie een goede tussenvariant. Die 5 tientjes max per ram kost en wel goed werkt en makkelijk zelf op maat te maken is?
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
omdat die voet op zijn plek wordt gehouden door 4 tegels van 60x60cm en om die allemaal te gaan ingravenSgrovert schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:37:
[...]
Waarom niet de huidige voet onder de tegels en 4 langere bouten kopen?
Momenteel waait de parasol niet om, dus de voet is kennelijk zwaar genoeg.
Zover ik kan zien, kan deze niet roteren. En volgens mij wil @Kaasplank dat wel, net als ik.krietjur schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:10:
Ik heb zelf 2 jaar geleden deze gekocht:
http://www.zweefparasolvoet.nl/
Met 55 euro misschien nog steeds niet heel goedkoop, maar in elk geval al stukken beter. Bevalt mij uitstekend.
dat roterende ding zit al bij mijn parasol. Ik heb dus genoeg aan 4 draadeinden die uit mijn terras komen. Ik vraag me af of het instorten van 4 draadeinden in wat beton voldoende is maar als ik die voorbeelden zo zie van max 500mm hoog die je niet eens in hoeft te storten lijkt me dat wel. Dan ben ik met 4 rvs draadeinden en 2 zakjes beton voor 2 tientjes en wat werk klaar lijkt me.loewie1984 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:14:
[...]
Zover ik kan zien, kan deze niet roteren. En volgens mij wil @Kaasplank dat wel, net als ik.
Hoe roteert je parasol dan met de bestaande lompe voet?loewie1984 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:14:
Zover ik kan zien, kan deze niet roteren. En volgens mij wil @Kaasplank dat wel, net als ik.
[ Voor 29% gewijzigd door krietjur op 28-03-2017 09:25 ]
Lijkt me ook wel ja. Die parasolvoet die ik net linkte bestaat enkel uit twee buizen. De ene buis mep je in de grond (zit in een plaatje aan gelast zodat de buis in de grond niet kan draaien). De andere buis monteer je aan je parasol en dat schuift in de buis die in de grond zit. Stelt feitelijk niks voor en blijft ook met harde wind prima staan. Dus lijkt me dat zo'n betonvoet die je zelf maakt ook ruim voldoende zal zijn.Kaasplank schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:19:
[...]
dat roterende ding zit al bij mijn parasol. Ik heb dus genoeg aan 4 draadeinden die uit mijn terras komen. Ik vraag me af of het instorten van 4 draadeinden in wat beton voldoende is maar als ik die voorbeelden zo zie van max 500mm hoog die je niet eens in hoeft te storten lijkt me dat wel. Dan ben ik met 4 rvs draadeinden en 2 zakjes beton voor 2 tientjes en wat werk klaar lijkt me.
[ Voor 4% gewijzigd door krietjur op 28-03-2017 09:23 ]
Bezoek even de plaatselijke Gamma. Daar kun je d-h-z horren kopen. Witte aluminium profielen die je zelf in lengte en breedte kunt inkorten/zagen en vervolgens een hor in 'spannen'. Zelfs een middenprofiel bij grotere oppervlakten. Heb ze bij mijn vorige huis gebruikt voor ramen van +/- 100x230 cm. Je kunt ze dan naar keuze in het kozijen plaatsen of aan de buitenzijde. Top dingen en voor een paar tientjes per raam.Raymond schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 01:16:
Welke ervaring hebben jullie met horren? Ik zoek een eenvoudige voor de slaapkamer. Een stapje beter dan de 10 euro variant van de lidl, maar ruim onder de 250euro op maat gemaakte variant van hamstra of van de hubo oid.
Kennen jullie een goede tussenvariant. Die 5 tientjes max per ram kost en wel goed werkt en makkelijk zelf op maat te maken is?
Ik heb nog geen parasol. Maar bij mijn weten is de parasol zelf niet roteerbaar. Ik vind dat systeem wat @Kaasplank heeft wel mooi. Dat je ff met je voet de rotatie moet ontgrendelen. Vraag me af welke parasol dit is?krietjur schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:20:
[...]
Hoe roteert je parasol dan met de bestaande lompe voet?Roteren gebeurt bij mijn parasol gewoon in de (tweedelige) stang van de parasol zelf.
deze of een voorloper er van. Ideaal ding. Te kantelen en te draaien maar ik wil dus van die lompe poot afloewie1984 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:30:
[...]
Ik heb nog geen parasol. Maar bij mijn weten is de parasol zelf niet roteerbaar. Ik vind dat systeem wat @Kaasplank heeft wel mooi. Dat je ff met je voet de rotatie moet ontgrendelen. Vraag me af welke parasol dit is?
Ik heb ze laten maken. Kostte rond de 4/5 tientjes per raam (bij 10+ stuks) voor kunststof op kleur. Klikt heel makkelijk in kunststof kozijnen. Voor dat bedrag kan (en wil) ik ze niet zelf maken.Raymond schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 01:16:
Laat de oude zitten dus jou eerste optie ga ik uitvoeren, dank je wel.Kaasplank schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:19:
als je het oude wcd laat zitten kun je simpelweg dat wcd gebruiken om door te lussen naar de nieuwe want er zitten 2 aansluitpunten achter een wcd per kleur. Wil je de oude laten vervallen dan moet je de buis verlengen en de draad van het oude wcd verwijderen tot de centraaldoos en vanaf de centraaldoos nieuwe draad trekken tot je nieuwe wcd.
Voor een schakelaar die max 10A mag schakelen mag je daarna ook verder met 1,5mm2. Of het verstandig is om daarna het stopcontact met meer dan 10A te belasten is aan de gebruiker.sypie schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:18:
[...]
Een schakelaar mag maximaal 10A schakelen (=2300W), een wandcontactdoos mag maximaal met 16A worden belast (230*16=3680W)
Wanneer het een geschakelde wandcontactdoos is moet je uiteraard goed in de gaten houden dat je hier geen 1,5mm2 draadje tussen doet maar een 2,5mm2 draad.
Ga je het nieuwe stopcontact inbouwen, of wordt het een opbouw doosje?Wackmack schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:11:
Voor mijn nieuwbouw woning moet ik een extra wandcontactdoos plaatsen.
Het mijn eerste keer dat ik zoiets ga doen.
In de woonkamer is al een wandcontactdoos. Hier wil ik een stroomdraad verlengen naar de nieuwe locatie.
Nu ben ik op zoek naar tutorial maar die kan ik niet echt vinden.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
[ Voor 7% gewijzigd door deejaylethal op 29-03-2017 17:23 ]
[ Voor 128% gewijzigd door ppFreddy op 29-03-2017 17:36 ]
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Denk het eerst. Er zit nog niks in de muur. Wil er een lamp op aan sluiten.Widow schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:02:
[...]
Ga je het nieuwe stopcontact inbouwen, of wordt het een opbouw doosje?
[ Voor 63% gewijzigd door leecher op 29-03-2017 19:13 ]
Zelf zien dat het niet klopt lijkt me een legitieme reden om je druk te maken over die 1,5mmLigone schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:37:
Dat zijn zo van die dingen waarvan later gij alleen weet dat het nie 100% klopt maar voor de rest geen kat ziet.
Het verschil tussen een ladder en een trap zijn de positie van de treden. Een trap heeft platte treden. Een ladder rechtopstaande.leecher schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:11:
Das geen trap dat is een permanente ladder
Waarom eigenlijk niet tegen de muur gezet met een hogere leuning aan de rechter kant? Als er nu wat mis gaat flikker je 4 meter naar beneden het trapgat in.
Mooie oplossing. Maar succes met aflakkenJelte schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:00:
In het vorige deel had ik de vraag over een trapoplossing naar de vliering. Mijn wens werd nogal als onmogelijk bestempeld. Vooral vanwege de veiligheid.
Vaste trapmakers wilde er niet aan. Een trap daar zou te steil worden.
Gelukkig heb ik een man gevonden die als een soort hobby ladders/trappen maakt. Samen met hem heb ik een oplossing gevonden. En daar ben ik erg blij mee.
Er zitten zelfs twee features op voor de veiligheid. Een lange leuning om de opstap makkelijker te maken. En een deurtje onderin met verborgen slot, zodat kleine kinderen er niet op kunnen klimmen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Erg blij mee. De trap is lekker stevig en verpest niet de openheid van de hal.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat ga ik echt niet zelf doen.The Eagle schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:07:
[...]
Mooie oplossing. Maar succes met aflakken
Zelf goede ervaringen met http://www.jeroenshorrenshop.nlRaymond schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 01:16:
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Als egaline gewoon netjes waterpas uitvloeit en niet met de vloer meeloopt kan ik 'm gewoon waterpas leggen. Ik bel de vloerenboer morgen wel ff, kijken wat hij zegt.Ligone schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:47:
tsja... tis een keuze hé:
1) ne rooster die 3mm scheef ligt
2) 1 verval van 3mm
3) 2 kleine vervallekes van 1.5mm.
Wat is de minst opvallende...
Anoniem: 93248
Ik vond een klimmuur toch een betere optie...Jelte schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:00:
In het vorige deel had ik de vraag over een trapoplossing naar de vliering. Mijn wens werd nogal als onmogelijk bestempeld. Vooral vanwege de veiligheid.
Vaste trapmakers wilde er niet aan. Een trap daar zou te steil worden.
Gelukkig heb ik een man gevonden die als een soort hobby ladders/trappen maakt. Samen met hem heb ik een oplossing gevonden. En daar ben ik erg blij mee.
Er zitten zelfs twee features op voor de veiligheid. Een lange leuning om de opstap makkelijker te maken. En een deurtje onderin met verborgen slot, zodat kleine kinderen er niet op kunnen klimmen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Erg blij mee. De trap is lekker stevig en verpest niet de openheid van de hal.
Had inmiddels plakhout besteld, komt vandaag binnen, dan kunnen we zien hoe dat eruit gaat zien op de babykamermartinusz schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:42:
[...]
Echte planken wordt het niet, maar behang denk ik ook niet, het zijn namelijk structuurwanden, dus dan zou je eerst weer de wand glad moeten maken.
Bij de bouwmarkten hebben ze plakhout, niet heel veel keus, maar redelijk schappelijke prijs. Wat duurder zou ook niet erg zijn eigenlijk, steigerhout zelf is ook behoorlijk aan de prijs.
Bedankt voor de tip, ga ff kijken. Woon overigens in west Brabant, maar ach den bosch altijd leuk
Float like a butterfly, sting like a bee.
Klopt, maar ik verwacht daar wel aan te wennen. De traden zitten ook een stuk verder uit elkaar dan de ladder die er eerst stond.Tehh schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:42:
[...]
Ik vond een klimmuur toch een betere optie...![]()
Just kidding, mooie oplossing! Lijkt me een beetje gek de eerste paar keer dat je de trap op moet omdat het eerste stukje recht omhoog gaat en daarna schuin. Maar de vraag van @leecher vond ik wel een goeie, ik zou ook eerder hebben gekozen voor een leuning op 'normale' hoogte tegen de muur. Of was dat niet mogelijk?
Ben je niet gewoon op zoek naar een 'muurplaat' voor de kraan?Anoniem: 93248 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:44:
Voor onze berging ben ik op zoek naar een mengkraan, alleen zitten de leidingen hier niet in de muur maar op de muur. Iemand enig idee hoe zo'n kraan heet die de aansluitingen boven/onderop heeft zitten ipv aan de achterkant?
Ik heb ze vorig jaar laten maken door mijn buurman (eigenaar van deze toko)Raymond schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 01:16:
[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 30-03-2017 11:09 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Anoniem: 93248
Muurplaat is zeker een optie maar ik dacht dat er misschien ook wel all-in-one oplossingen waren waar ik gewoon een complete mengkraan tegen de muur kan schroeven. Het hoeft trouwens niet heel mooi te zijn dus misschien is een muurplaat dan ook wel de makkelijkste/goedkoopste oplossing. Dan hoef ik nog niet eens een mengkraan te kopen maar zou ik gewoon twee losse kraantjes voor warm en koud kunnen nemen. (het is voor een wasbak in de berging waar je normaal gesproken niet tegenaan kijkt)ThinkPadd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:06:
[...]
Ben je niet gewoon op zoek naar een 'muurplaat' voor de kraan?
Kaasplank schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:19:
[...]
dat roterende ding zit al bij mijn parasol. Ik heb dus genoeg aan 4 draadeinden die uit mijn terras komen. Ik vraag me af of het instorten van 4 draadeinden in wat beton voldoende is maar als ik die voorbeelden zo zie van max 500mm hoog die je niet eens in hoeft te storten lijkt me dat wel. Dan ben ik met 4 rvs draadeinden en 2 zakjes beton voor 2 tientjes en wat werk klaar lijkt me.
martinusz schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:48:
[...]
Had inmiddels plakhout besteld, komt vandaag binnen, dan kunnen we zien hoe dat eruit gaat zien op de babykamerfoto's volgen!
Het gaat toch horizontaal worden denk ikTehh schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:46:
Ik vind 't zo verticaal ook wel mooi staan eigenlijk... Wel leuk spul, ziet er mooi 3d uit! Lijm of kit je dat spul gewoon aan de muur?
Ik heb dit nooit zo gedaan, maar gevoelsmatig zou ik het behang weghalen. Anders plak je tegels op een dun laagje papier. Geen idee welk effect tegellijm op papier heeft, maar het zou mij niets verbazen als dat langzaam opgegeten wordt door de lijm. Dan hangt je tegel dus aan niets of hooguit aan dat beetje lijm dat door de behang heen gehecht heeft.Tehh schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:46:
Ik vind 't zo verticaal ook wel mooi staan eigenlijk... Wel leuk spul, ziet er mooi 3d uit! Lijm of kit je dat spul gewoon aan de muur?
Vraagje aan mensen met iets meer tegel-zet ervaring: is het een probleem om over geverfd glasweefselbehang te tegelen?
Nu onze oude keuken er uit is willen we eerst de muur glad maken en dan voorzien van glasweefselbehang. Later willen we nog wel een klein stukje tegelen, voornamelijk bij het spoelgebied. Achter de kookplaat komt een glazen spatplaat. Moet ik dan - als we eindelijk mooie tegels gevonden hebben - het glasweefsel er eerst weer afhalen of gewoon er overheen tegelen?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik denk dat het moet kunnen in mijn nieuwe woning heb ik net alle tegels achter de haard van de wand getikt. Deze zaten op het behang geplakt en dat behang zat erop vanaf de bouw ('72). De tegels zijn er in '85 tegenaan gegaan. Om de tegels eraf te krijgen moest ik flink m'n best doen.PaT schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:50:
[...]
Ik heb dit nooit zo gedaan, maar gevoelsmatig zou ik het behang weghalen. Anders plak je tegels op een dun laagje papier. Geen idee welk effect tegellijm op papier heeft, maar het zou mij niets verbazen als dat langzaam opgegeten wordt door de lijm. Dan hangt je tegel dus aan niets of hooguit aan dat beetje lijm dat door de behang heen gehecht heeft.
Glasweefselbehang is niet echt papier, dat de lijm dat behang oplost ben ik niet zo bang voor. Maar verder heb je wel een punt, het behang moet wel goed vast zitten.PaT schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:50:
[...]
Ik heb dit nooit zo gedaan, maar gevoelsmatig zou ik het behang weghalen. Anders plak je tegels op een dun laagje papier. Geen idee welk effect tegellijm op papier heeft, maar het zou mij niets verbazen als dat langzaam opgegeten wordt door de lijm. Dan hangt je tegel dus aan niets of hooguit aan dat beetje lijm dat door de behang heen gehecht heeft.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik denk dat dat komt door de 10 lagen verf die er op zitten... Maar hij hoeft er ook niet afmiicker schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:23:
Nu is mijn vraag, hoe krijg ik het slot uit de deur? Ik heb de twee schroeven aan de zijkant van de deur op het slot los gedraaid, dat plaatje waar de sleutel in moet krijg ik er niet van af, moet die er af?
Ga naar een slotenmaker en vraag om een sleutelbos met zulke sleutels. Kun je proberen welke past en die van 'm kopen.Dit is trouwens gewoon een standaard maat sleutel die er normaal in hoort, kan ik misschien ergens ontdekken welke sleutel het hoort te zijn, dan schaf ik gewoon een nieuwe sleutel aan
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Wij hebben inzethorren van Horrentotaal, 50euro per stuk, op maat gemaakt. Moet je wel zelf ff je raam opmeten. Ik vind ze prima.Raymond schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 01:16:
[ Voor 12% gewijzigd door Harrie op 31-03-2017 21:22 ]
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
[ Voor 10% gewijzigd door BCC op 01-04-2017 11:02 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Dit doe je met een blindklinkmoer.Milmoor schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 10:49:
In onze serre wil ik graag een lamp ophangen. Hiervoor is het handig om een draadeind of bout van zo'n 6 mm in de holle aluminium balk te kunnen draaien (ik die creatief met een bestaande lamp). Hoe die ik dat? Puur een draadtap set geeft (verwacht ik) een tekort stukje draad.
[ Voor 0% gewijzigd door sypie op 01-04-2017 12:21 . Reden: Stomme typo gemaakt... ]
FTFY
Zo'n blindklinkmoer is de geijkte methode idd, zo'n tang is alleen erg duur voor 1 x gebruiken.Milmoor schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 10:49:
In onze serre wil ik graag een lamp ophangen. Hiervoor is het handig om een draadeind of bout van zo'n 6 mm in de holle aluminium balk te kunnen draaien (ik die creatief met een bestaande lamp). Hoe die ik dat? Puur een draadtap set geeft (verwacht ik) een tekort stukje draad.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
[ Voor 35% gewijzigd door Milmoor op 01-04-2017 15:15 . Reden: Gezocht ]
[ Voor 4% gewijzigd door Ligone op 01-04-2017 18:00 ]
Helaas, ik heb oa een katrol aan een draadeind tbv de pendel. Die kan zelf niet tappen.Ligone schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 18:00:
Gewoon een zelftappertje erin? zit muurvast (niet overdraaien natuurlijk)
[afbeelding]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
[ Voor 124% gewijzigd door BCC op 02-04-2017 10:35 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 02-04-2017 14:01 ]
Heb je al eens een nieuwe S koppeling geprobeerd? Je zou de eerste niet zijn waarbij hier een scheur in zit. Dikwijls is die nauwelijks waarneembaar als je die in de hand hebt!begintmeta schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:46:
Dank voor het advies, zal zo maar wat Loctite 55 halen, en ook wat hennep, als beide opties dan niet werken zal ik het maar aan de vakmensen overlaten...
Het was zeker de aansluiting in de wandplaat (had de s-koppelingen ook eens vervangen en ook met een afsluitdop kreeg ik die leiding niet dicht, toen pas wilde ik (bijna nog niet) geloven dat het verder in de leiding moest zitten), een scheur die inderdaad nauwelijks te zien was. De leiding vrijgelegd, afgezaagd en afgedopt zodat het water in de rest van het huis tenminste gewoon weer gebruikt kan worden. Waarom en wanneer het gescheurd was, geen idee, ik vermoed een al een behoorlijke tijd geleden gezien de mate van corrosie en de vochtigheid van de muur.Ligone schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:12:
[...]
Heb je al eens een nieuwe S koppeling geprobeerd? Je zou de eerste niet zijn waarbij hier een scheur in zit. Dikwijls is die nauwelijks waarneembaar als je die in de hand hebt!
[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 02-04-2017 20:42 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq