Je hebt imo meer aan een verzinkboor die niet eerst zelf boort. Bij schroeven ed wil je geen groot gat waar je schroeft.
Ik gebruik zulk soort verzinkboren alleen als de schroef diep moet en er gaat een prop achteraan.
Doe je alleen hout dan heb je
hier meer aan.
Wil je wat meer ermee kunnen, bv ook alu of staal kunnen verzinken (trapprofieltje ed), dan kom je in
iets duurdere uit. Met een beter verzinkboor maak je in de regel mooiere verzonken gaten, die goedkope willen nog wel eens eivormige of hakkerige gaten maken.
Ze zijn natuurlijk ook los te krijgen. Toch zou ik niet voor een verzinkboor gaan met een 1/4"aansluiting, ondanks dat die er
ook in HSS zijn.
Imo zijn ze altijd instabieler dan een met een vaste schacht, die doordat ze stabieler zijn beter resultaat geven wat mede ook komt door een scherper blijvende snijkant met een groter steunvlak. (
Dit soort is ramsj, het werkt maar mooie gladde verzonken gaten krijg je er niet mee omdat de steunvlakken te klein zijn)
Ik zou persoonlijk voor HSS gaan, welke je ook kiest.
Een iets betere kwaliteit verslijt je haast niet meer bij normaal DHZ gebruik.
Het zal je verbazen hoeveel toepassingen je er voor kunt vinden als je eenmaal een knappe verzinkboor hebt. Ook een boorgat afbramen gaat bv heel fijn ermee.
Dat ligt er aan.

Een laser is zo neergezet, altijd waterpas en zo afgesteld op hoogte, en geeft je een lijn om mee te werken, zonder eerst plakband op de muur te plakken om de verf niet te beschadigen bij aftekenen. In een hoop gevallen is de laser sneller, makkelijker en nauwkeuriger, (Zeker bij tegelwerk.

)
Bovendien heb je twee handen vrij.....om gelijk iets langs het geprojecterde lijntje te bevestigen/uitzetten.
Hebben we het inderdaad nog niet eens over loodlijnen en hele ruimtes / wanden in één keer uitpassen.
Niet dat een waterpas niet werkt overigens, soms is dat inderdaad sneller als je maar een klein dingetje hoeft te doen.
Een waterpas heeft vaak meer afwijking en dan creëer je zelf ook vaak nog een beetje extra afwijking.
Zelfs met elektronische waterpassen, continu-piep indien waterpas, kregen ingehuurde krachten het voor elkaar om dingen uit het lood op te hangen of te plaatsen. (dus zelfs een "debielen"-waterpas waarbij je niet na hoeft te denken werkt niet altijd)
Een laser is echt fool-proof, altijd waterpas met een duidelijke zichtbare lijn.
In de meeste gevallen scheelt de laser me een hoop tijd.
[
Voor 65% gewijzigd door
Teijgetje op 20-02-2017 01:52
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.