[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.002.261 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
max schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:44:
Dus je schroeft wel je werkbank in 3 richtingen vast aan je schuurtje maar een paar beugels is niet mogelijk vanwege werkend hout? Ik vat hem niet.

Wel mooi werk die werkbank daar niet van. :)
Thanks!

Maar de werkbank zit dus niet vast aan het schuurtje ;)
Juist ook met de reden dat het nogal werkt. Helaas ontkom ik er blijkbaar niet aan als ik wat op moet hangen :p

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnAbel op 06-02-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Een beetje werkbank zou gewoon een structureel onderdeel moeten zijn van de schuur, lekker mannelijk :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
Joopieboy schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:02:
Een beetje werkbank zou gewoon een structureel onderdeel moeten zijn van de schuur, lekker mannelijk :D
Dat zeker! En elke keer afhankelijk zijn van het weer om te klussen is ook een immens gezeik... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DJ^ schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:35:
[...]

Bedankt voor je suggestie. Dat heb ik dus gisteren geprobeerd. Een houten plaat met daarvoor wat extra demping. Zie onderstaande foto. Dit levert echter nog steeds een behoorlijke resonantie op in de aangrenzende ruimtes. Je voelt de gipswand heel licht trillen als de unit op de middelste en hoogste stand staat.

[afbeelding]
Hangt die unit wel in het lood? En haal hem anders eens open, maak hem schoon, kijk of alles wel goed draait. Klinkt als een onbalans. Als je hem een beetje hoort rammelen oid: lagers gaar. Neem vontact op met de fabrikant. Is sowieso geen gek idee in jouw geval, zij weten evht wel hoe dit tegen te gaan. Je bent vast niet de eerste die zo'n unit op een gipswond wil hangen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

The Eagle schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:13:
[...]

Hangt die unit wel in het lood? En haal hem anders eens open, maak hem schoon, kijk of alles wel goed draait. Klinkt als een onbalans. Als je hem een beetje hoort rammelen oid: lagers gaar. Neem vontact op met de fabrikant. Is sowieso geen gek idee in jouw geval, zij weten evht wel hoe dit tegen te gaan. Je bent vast niet de eerste die zo'n unit op een gipswond wil hangen ;)
Hij hangt waterpas, ik heb hem schoongemaakt en zag er op dat moment goed uit. Ding is nog maar 1.5jr oud dus denk dat de lagers nog wel goed zijn. Dat zou ook ander geluid maken.
Fabrikant contacten had ik ook al bedacht ☺ maar heeft nog niet gereageerd.
Sgrovert schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:59:
De enige echte oplossing is om de unit niet aan de gipswand te bevestigen. Deze wanden zijn namelijk niet gemaakt om trillingen tegen te gaan. Een mogelijke oplossing is om een paar stalen kokerprofielen of houten balkjes van vloer tot plafond te plaatsen en daar je unit aan te hangen. Op die manier koppelt de unit niet met je gips wand.
Paar vuren hout
Dat klinkt als een gedegen oplossing. Die staat op 1 om toe te passen. Bedankt.

[ Voor 26% gewijzigd door DJ^ op 06-02-2017 22:18 ]

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb etr ook een aan een gipswand hangen. De truc die ik heb gebruikt is te zorgen dat de unit iets van de muur hangt. Ik heb nl. gemerkt dat de achterwand van de unit het meeste trilling voortbrengt. ik heb dus geprobeerd die niet de muur te laten raken.

Ik heb tussen de muur en de bevestigingslippen stukjes rubber tegeldrager van 10mm dik gezet. Daarna heb ik ook de bevestigingsschroeven door stukjes tegeldrager gedraaid, en daarmee de unit bevestigd. De bevestigingslippen zitten als het ware gesandwiched tussen stukjes rubber tegeldrager.

Ik heb wel gezorgd dat die stukjes rubber even groot waren als de bevestigingslippen,zodat die niet achter de unit uitkwamen en op die manier de achterkant van de unit alsnog met de muur lieten resoneren.

Ik maak morgen ff foto's als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 19:41
Ik ben van plan om een "zwevend" bureau te installeren tussen drie muren. Aan iedere muur bevestig een balk en daarop installeer ik een Duropal van 250cm x 75cm x 4cm. Nu hoor ik verschillende verhalen over het wel of niet nodig hebben van ondersteuning in het midden. Het liefst heb een zo vrij mogelijk aanzicht maar als dat betekent dat de boel buigt gaat dat niet.

Het bureau is voor twee personen en de schermen hangen aan de muur. De apparatuur en het leunen zal grofweg 75kg zijn.

Wat is jullie mening?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:56
Schuin balkje in het midden als steun op 3/4 van de diepte van het blad naar de muur (=driehoek)
DJ^ schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:14:

Dat klinkt als een gedegen oplossing. Die staat op 1 om toe te passen. Bedankt.
Je kan twee zware plankdragers op de muur schroeven. Dit soort.
En dan tussen de muur en ventilator en op de dragers rubber.
Dan ligt hij helemaal los en kan nergens trillingen doorgeven.

Ook met de sandwichboutjes heb je namelijk gewoon kans dat de behuizing een boutje raakt en zo contactgeluid doorgeeft.
Zodra je één contactpunt hebt ben je terug bij af.

[ Voor 77% gewijzigd door Teijgetje op 07-02-2017 00:50 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:34:
Ik heb tussen de muur en de bevestigingslippen stukjes rubber tegeldrager van 10mm dik gezet.

Ik maak morgen ff foto's als je wilt.
klinkt goed! Graag ook een foto als dat mogelijk is.
Teijgetje schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 00:31:

Je kan twee zware plankdragers op de muur schroeven. Dit soort.
En dan tussen de muur en ventilator en op de dragers rubber.
Dan ligt hij helemaal los en kan nergens trillingen doorgeven.

Ook met de sandwichboutjes heb je namelijk gewoon kans dat de behuizing een boutje raakt en zo contactgeluid doorgeeft.
Zodra je één contactpunt hebt ben je terug bij af.
Zit wat in inderdaad. Hiermee hang je de unit wel anders op. Horizontaal ipv verticaal, leidt dat niet tot problemen?

[ Voor 54% gewijzigd door DJ^ op 07-02-2017 08:26 ]

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:51
In basis moet je een unit voor de WTW / MV ophangen aan een wand van minimaal 200 kg / m2
Meestal loopt het ook wel los met een wand van 100 mm kalkzandsteen. (= ca. 160 kg/m2)

Maar gewoon ophangen aan de Gibo of gipswand is idd vragen om resonanties.
Voor WTW units zijn hiervoor montage stoelen beschikaar, afgestemd op de box.

Afbeeldingslocatie: https://webshop.velu.nl/product/image/medium/5230000045_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
DJ^ schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:22:

Zit wat in inderdaad. Hiermee hang je de unit wel anders op. Horizontaal ipv verticaal, leidt dat niet tot problemen?
Nee, je zet de beugels onder de unit zoals hij nu hangt. Aan de zijkanten naast de slang heb je steunvlak genoeg.
Eerst rubber op de dragers plakken (met een polymeer montage kit) dat hoog genoeg is om het achterste randje op te vangen.
Dragers onder ertegenaan houden op de goede plek en aftekenen/pluggen/vastschroeven.
Als beide dragers zitten kan je de unit losschroeven van de muur en er een rubbertjes tussen schuiven zodat hij de muur niet meer raakt.
Hij zal niet weglopen maar wil je extra zekerheid dan kan je nog een paar druppels montagekit gebruiken om hem op de rubbers vast te plakken.

Zo'n unit weegt niet zoveel, met dragers zonder dwarssteun, gewoon een hoekdrager dus, kom je ook prima weg als dat beter uitkomt.
Die kan je evt omgekeerd ophangen zodat de bevestiging achter de unit zit, maar dan moet je de unit wel eerst weghalen en daarna terugplaatsen.
Kom je waarschijnlijk beter uit met je stopcontact.

[ Voor 16% gewijzigd door Teijgetje op 07-02-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Bedankt voor je advies. Hiermee ga ik aan de slag!

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
DJ^ schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:49:
[...]

Bedankt voor je advies. Hiermee ga ik aan de slag!
Bedenk ook dat hoe zachter/flexibeler het rubber is, hoe beter het trillingen opneemt zonder doorgifte.
Zo'n tegelrubber is weliswaar lekker 1cm dik maar vrij star/hard rubber.
Denk eerder aan celrubber (neopreen kan ook maar dat zou ik iets dikker nemen) en dan voor het mooie net zo breed als je drager (zo gemonteerd dus, op je plaatje hout, alleen Android doet niet wat ik wil, kan je dus niet een juiste linken. De Würth uit de link gaat tot 250x250x30-6mmdik, daar heb je denk ik genoeg aan)

[ Voor 24% gewijzigd door Teijgetje op 07-02-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

MartijnAbel schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:00:
[...]

Thanks!

Maar de werkbank zit dus niet vast aan het schuurtje ;)
Juist ook met de reden dat het nogal werkt. Helaas ontkom ik er blijkbaar niet aan als ik wat op moet hangen :p
Hmmm, ik meende toch wel schroeven te zien zitten in die verticale balken. Maar het was maandagavond.....en ik lag met een stevige snotneus op de bank. :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
[...]
Ben nu op weg naar huis. Zal vanavond even een fotootje posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

MartijnAbel schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:38:
[...]

Klopt idd, was even verkeerd :p

Morgen ook maar even de rest van het OSB op maat laten zagen en dan de achterwand en de deurtjes van de werkbank afmaken. Dan is alles in 3 middagjes in elkaar gezet :D

[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe heb je nu deze balken bevestigd?

Ik moet ook iets dergelijks doen met mijn schuur, (40mm dik hout bij mij) alleen er komt nog een rand "isolatie".
Dus hout -->"lucht" -->folie"-->isolatie --> osb --> binnenkant schuur, om de 30 of 60cm een vertikale lat om de OSB op te bevestigen. Om de werking op te vangen zit ik echter te denken aan ipv gat een gleuf zodat het hout vrij kan werken. isolatie zal hooguit 1cm zijn.

Dak isolatie zal wel 10cm dik tempex zijn, ik zit nog beetje te twisten over de "vloer", gaat deze zwevend zijn of niet ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DJ^ schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:27:

Hebben jullie een advies hoe dit het beste aan te pakken? Indien nuttig heb ik een foto om de situatie te verduidelijken.
Ik heb het bij een hangende itho in een houtskeletbouw huis opgelost met een dikke 60x40 betontegel, hierdoor heb ik geen resonanties :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s9j0eE1R9zf6G7iINTemmNMA/thumb.jpg

De tegel ligt op een aluminium plaatje, het plaatje ligt met trillingsdempers op de houten balken.

Afbeeldingslocatie: http://www.antwerpserubberhandel.be/Images/Trillingsdempers/Trillingsdempers3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bij deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C3slC5fjKtWT4z356e97j9d4/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WukJwA9GZVwEHUGOfcwlRTd9/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
Ik heb een kleine zolderkamer (8m2) waar ik een soort klein kantoor/mancave van wil maken. Een klein bureautje en een grote tv op de muur. Ik wil het volgende gaan doen:
  • Isolatie op schuin dak
  • Tengels op de muur
  • 8mm underlayment erop
  • 16mm buis met electra erachter
  • Opbouw stopcontacten aanleggen
  • Underlayment whitewashen
Ik heb daarbij een paar vragen
  • Is het slimmer om voor elk WCD een
  • losse buis vanaf de verdeeldoos te laten komen? Aangezien de buizen achter het underlayment komen heb ik alle ruimte, ik ga niks frezen.
  • Kan ik de buizen het beste hiermee vastzetten? Het is een troep muur, dus lastig met pluggen https://cc89fc80959784a30...41076f28d1c31dcbe1bcd.png
  • Is het handiger om 16mm flexibele buis te kopen (met draad er al is) of YMvK-MB kabel /li]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
Ik zou gewoon doorlassen, maak het jezelf makkelijk. Ik vond flex het makkelijkst werken, maar niet iedereen is daar fan van.

Met behulp van de standaard spijkerklemmen kwam ik de muur hier zonder moeite in, pak anders gewoon de standaard klemmen die je klikt, waar jij naar linked werkt eigenlijk alleen lekker op hout imo.

Max doorlassen is 3 per vertrek dacht ik, maar misschien dat een elektricien hier uitsluitsel over kan geven :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Loop ik net op het beneden-toilet tegen een onnoemelijke meur uit het fonteintje aan. Eerste gedachte, sifon vies en geen waterslot meer. Stop erin, water erin, meur weg. Mooi theorie klopt.

Sifon eraf gehaald, maar daar lijkt niets mee aan de hand te zijn op wat kalkaanslag en wat onherkenbare smurrie na. Wel weer die meur en een tocht vanuit de afvoer die de muur in gaat. Kan me voorstellen dat bij te hard tochten (ik gebruik het beneden-toilet en dat fonteintje niet zo vaak) het waterslot dus weg is. Dat ga ik met een nieuwe sifon niet oplossen natuurlijk. Overigens blaast de afvoer lucht naar binnen, op een halve meter afstand voel ik duidelijk lucht in mijn gezicht blazen.

Uiteraard is de oude sifon gedeeltelijk gesneuveld tijdens het verwijderen, wat wil je met 35 jaar oud plastic en een verkalkte bout. :X Doe ik er goed aan om morgen eerst nog even de kruipruimte in te duiken en te controleren of er geen lek in de afvoer is, of kan ik me die moeite besparen omdat dat tochten "zo hoort" en er gewoon meteen een nieuwe sifon aan hangen?

Niet dat ik er moeite mee heb om die kruipruimte in te gaan, maar als ik me dat kan besparen met deze temperatuur.... ;) Bij twijfel duik ik alsnog de kruipruimte in, kan ik meteen die cat6 kabels die al maanden liggen te wachten trekken via het kanaal naar de bovenverdieping. :P

[ Voor 19% gewijzigd door max op 07-02-2017 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
vso schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:43:
[...]

Hoe heb je nu deze balken bevestigd?

Ik moet ook iets dergelijks doen met mijn schuur, (40mm dik hout bij mij) alleen er komt nog een rand "isolatie".
Dus hout -->"lucht" -->folie"-->isolatie --> osb --> binnenkant schuur, om de 30 of 60cm een vertikale lat om de OSB op te bevestigen. Om de werking op te vangen zit ik echter te denken aan ipv gat een gleuf zodat het hout vrij kan werken. isolatie zal hooguit 1cm zijn.

Dak isolatie zal wel 10cm dik tempex zijn, ik zit nog beetje te twisten over de "vloer", gaat deze zwevend zijn of niet ..
Ik heb de balken niet bevestigd aan het hokje, ik heb een compleet frame gemaakt voor de werkbank die uit zichzelf stevig genoeg is.
Ik zat zelf ook te denken aan sleuven om een aantal sls te bevestigen zodat ik de trap op kan hangen aan het hokje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:58
Hang die trap als een schommel op aan 2 touwtjes met een haakje. Kan het werken wat het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

peligro2k schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:32:
Ik heb een kleine zolderkamer (8m2) waar ik een soort klein kantoor/mancave van wil maken. Een klein bureautje en een grote tv op de muur. Ik wil het volgende gaan doen:
  • Isolatie op schuin dak
  • Tengels op de muur
  • 8mm underlayment erop
  • losse buis vanaf de verdeeldoos te laten komen? Aangezien de buizen achter het underlayment komen heb ik alle ruimte, ik ga niks frezen.
  • Kan ik de buizen het beste hiermee vastzetten? Het is een troep muur, dus lastig met pluggen https://cc89fc80959784a30...41076f28d1c31dcbe1bcd.png
  • Is het handiger om 16mm flexibele buis te kopen (met draad er al is) of YMvK-MB kabel /li]
Volgens mij is het inderdaad beter om vanuit 1 punt te werken dan iedere keer door te lussen.

Gebruik zelf (nou ja, maatje is elektricien en die neemt meestal spul mee) deze klemmen:

Afbeeldingslocatie: https://img.conrad.nl/medias/global/ce/6000_6999/6300/6350/6350/1347017_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

max schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:25:
Loop ik net op het beneden-toilet tegen een onnoemelijke meur uit het fonteintje aan. Eerste gedachte, sifon vies en geen waterslot meer. Stop erin, water erin, meur weg. Mooi theorie klopt.

Sifon eraf gehaald, maar daar lijkt niets mee aan de hand te zijn op wat kalkaanslag en wat onherkenbare smurrie na. Wel weer die meur en een tocht vanuit de afvoer die de muur in gaat. Kan me voorstellen dat bij te hard tochten (ik gebruik het beneden-toilet en dat fonteintje niet zo vaak) het waterslot dus weg is. Dat ga ik met een nieuwe sifon niet oplossen natuurlijk. Overigens blaast de afvoer lucht naar binnen, op een halve meter afstand voel ik duidelijk lucht in mijn gezicht blazen.

Uiteraard is de oude sifon gedeeltelijk gesneuveld tijdens het verwijderen, wat wil je met 35 jaar oud plastic en een verkalkte bout. :X Doe ik er goed aan om morgen eerst nog even de kruipruimte in te duiken en te controleren of er geen lek in de afvoer is, of kan ik me die moeite besparen omdat dat tochten "zo hoort" en er gewoon meteen een nieuwe sifon aan hangen?

Niet dat ik er moeite mee heb om die kruipruimte in te gaan, maar als ik me dat kan besparen met deze temperatuur.... ;) Bij twijfel duik ik alsnog de kruipruimte in, kan ik meteen die cat6 kabels die al maanden liggen te wachten trekken via het kanaal naar de bovenverdieping. :P
Tocht in je riolering klinkt mij vreemd in de oren. Dan zou je dat toch bij je toiletpot zelf ook moeten hebben op een gegeven moment? (of op zijn minst een beetje rimpelende/bubbelende wateroppervlakte).
Het klinkt mij eerder als een leidingbreuk waardoor wind uit de kruipruimte vrij spel heeft. Nou ben ik nog nooit in een riool geweest, maar zo hard zal het daar toch niet waaien?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:27
Ik heb laatst een dozenzaag gekocht (82mm) en daar zat ook een 86mm zaag bij. Weet iemand waar deze voor dient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Om 86 mm gaten te maken?

Zijn het diamantzagen in zo'n "voordelige" tweeverpakking? Nooit gesnapt waarom je er twee moet kopen en ik vermoed dat iemand handig er een heeft omgewisseld zodat je twee gatmaten voor de prijs van één hebt ipv twee dezelfde waarvan je er één voorlopig toch nooit gaat gebruiken.

[ Voor 85% gewijzigd door Teijgetje op 08-02-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:33

Jelte,89

Woodworking

peligro2k schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:32:
  • Isolatie op schuin dak
  • Tengels op de muur
  • 8mm underlayment erop
Als je maar foto's maakt van de voortgang :)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Roeligan schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:53:
[...]

Volgens mij is het inderdaad beter om vanuit 1 punt te werken dan iedere keer door te lussen.

Gebruik zelf (nou ja, maatje is elektricien en die neemt meestal spul mee) deze klemmen:

[afbeelding]
Daar zat ik zelf ook aan te denken. Het probleem is echter dat de tengels maar 2cm dik worden, dus met dit soort beugels zal ik de tengels dikker moeten plannen om een plaat erop te kunnen schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
peligro2k schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:24:
[...]

Daar zat ik zelf ook aan te denken. Het probleem is echter dat de tengels maar 2cm dik worden, dus met dit soort beugels zal ik de tengels dikker moeten plannen om een plaat erop te kunnen schroeven.
Dan pak je toch spijkerklemmen? :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
peligro2k schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:24:
[...]

Met jouw oorspronkelijke stalen zadeltjes is niets mis.
Als je simpel kan schroeven dan neem je de 5/8 en schroef je twee keer, moet je boren en pluggen dan kan je ook een 3/4 zadeltje om de buis vouwen en dichtknijpen zodat je maar een schroefje nodig hebt.(je hebt altijd, bij enkele buizen, een schroefje nodig welk beugeltje je ook neemt.) Een 5/8 zadeltje kan je half om de buis vouwen om hem tegen een hoek te plaatsen maar echt lekker vast zit het dan niet, wel op zijn plaats.
Plaats je er twee naast elkaar dan kan een beugeltje/klem die je in kan schuiven handig zijn, gezien het weggewerkt wordt hoef je de tweede dan niet te schroeven, maar normaal schroef ik die ook.
Bij zadeltjes schuif je dan een lip onder de al vastzittende buis, hoef je ook maar een schroefje extra te doen.
Bovendien kosten die stalen beugeltjes haast niets, itt tot kunststof beugels/klemmen. En ze zijn lager qua inbouwen dan kunststof klemmen of spijkerklemmen. Ook kan je buizen dichter naast elkaar schroeven = ruimtewinst.

Vanuit één centraaldoos zou ik doen en is imo de betere optie, bij evt problemen achteraf, bv overbelasting of leidingschade,is er dan maar één punt dat dit probleem heeft en evt snel vervangen of afgelast kan worden, de rest blijft in het laatste geval dan gewoon werken zonder dat je repareert.
Heb je een ringleiding dan móét je repareren, bovendien zal elke belasting de voorgaande "slechte" contacten belasten met zelfs kortsluitings en brandgevaar tot gevolg.
Bovendien moet je bij een uitgefikt stopcontact, stekkers maken soms ook slecht contact, en het stopcontact vervangen en misschien de draden twee kanten op. Als die in scherpe hoeken zitten ingebouwd, of in flex, geeft dat vaak problemen.
Natuurlijk ga je daar niet van uit en let je er op dat alles netjes doorgelust en aangelegd is maar vanuit een centraaldoos koppelen met een 8 voudige lasklem is veel overzichtelijker en veiliger.

Doorlussen mag overigens gewoon, insteekwcd's hebben daarvoor twee insteekcontacten per draad.
Je moet wel 2,5 mm2 gebruiken voor je ringleiding.
Naast het nadeel van evt hele kringuitval heeft het als voordeel dat je minder draad nodig hebt.

Wbt je grijze kabelvraag; die zijn niet bedoeld om weg te werken, lees op de muur bruikbaar. De dunne Xmvk mag niet in een buis of naast elkaar en mag je niet doorlussen. Ymvk is dikker en brandwerender/ mag hoger belast.
Maar beiden niet geschikt voor jouw doel.

[ Voor 25% gewijzigd door Teijgetje op 08-02-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Teijgetje schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:43:
:9~
[...]

Met jouw oorspronkelijke stalen zadeltjes is niets mis.
Als je simpel kan schroeven dan neem je de 5/8 en schroef je twee keer, moet je boren en pluggen dan kan je ook een 3/4 zadeltje om de buis vouwen en dichtknijpen zodat je maar een schroefje nodig hebt.(je hebt altijd, bij enkele buizen, een schroefje nodig welk beugeltje je ook neemt.)
Dat deed ik vroeger idd ook, zelfs bij dubbele buis maar 1 schroef, lekker lui :+

Maar goed, voordeel dat ik dit soort materiaal vaak krijg.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Ook als je niet krijgt scheelt het aanmerkelijk.
Een zadeltje kost 3 cent, elke 30 cm, spijkerklemmen twee keer zoveel, kunststof vanaf 10x zoveel.
En dan scheelt het bij de groothandel nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:27
Teijgetje schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:23:
Om 86 mm gaten te maken?

Zijn het diamantzagen in zo'n "voordelige" tweeverpakking? Nooit gesnapt waarom je er twee moet kopen en ik vermoed dat iemand handig er een heeft omgewisseld zodat je twee gatmaten voor de prijs van één hebt ipv twee dezelfde waarvan je er één voorlopig toch nooit gaat gebruiken.
Ik bedoel 68mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Voor 68 mm gaten......... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Teijgetje op 08-02-2017 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Vraagje: ik heb een hele lelijke grijze (met teerdruppels en verf) regenpijp die ik wil vervangen door een nette donkergroene. Ik was in de veronderstelling dat dat gewoon te koop was maar ik kan het nergens vinden. De buis is 80mm (die kan ik vinden) maar ik heb ook een stadsuitloop nodig en een t-stuk (90graden) die ik nergens in het groen kan vinden... Heeft iemand enig idee waar ik dat kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 19:02
thejoker80 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:16:
Vraagje: ik heb een hele lelijke grijze (met teerdruppels en verf) regenpijp die ik wil vervangen door een nette donkergroene. Ik was in de veronderstelling dat dat gewoon te koop was maar ik kan het nergens vinden. De buis is 80mm (die kan ik vinden) maar ik heb ook een stadsuitloop nodig en een t-stuk (90graden) die ik nergens in het groen kan vinden... Heeft iemand enig idee waar ik dat kan kopen?
wil je alles in het groen?
want de pvc buizen en stadsuitlopen liggen hier gewoon bij de gamma in de schappen hoor.
pvc gewoon grijs en stadsuitloop in bruin of grijs.

edit: oke ik lees heel scheef, je wil dus alles in het groen :+
dit heb ik persoonlijk nog nooit gezien, het enige groene is vaak bij de aansluitingen van een regenton.
verder kan je pvc prima schilderen in je gewenste kleur :)

ps: een t-stuk is altijd 90 graden, anders is het een y-stuk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Denniz0229 op 09-02-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:27
*zucht*, dat wordt weer kruien dit weekend, 12 kuub om precies te zijn

Naja, ze zullen de aanhanger in ieder geval niet zo snel proberen te jatten :+

Afbeeldingslocatie: https://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/A3406769-958E-42CC-A63A-FFF43F512922_zpsutrfyjka.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Denniz0229 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:52:
[...]

wil je alles in het groen?
want de pvc buizen en stadsuitlopen liggen hier gewoon bij de gamma in de schappen hoor.
pvc gewoon grijs en stadsuitloop in bruin of grijs.

edit: oke ik lees heel scheef, je wil dus alles in het groen :+
dit heb ik persoonlijk nog nooit gezien, het enige groene is vaak bij de aansluitingen van een regenton.
verder kan je pvc prima schilderen in je gewenste kleur :)

ps: een t-stuk is altijd 90 graden, anders is het een y-stuk ;)
Ik zie in onze wijk (jaren 20 tot 60) regelmatig helemaal groene pijpen anders. Maar misschien is schilderen dan een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
is dat geen standaard maat voor plafondspots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 19:02
thejoker80 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:00:
[...]

Ik zie in onze wijk (jaren 20 tot 60) regelmatig helemaal groene pijpen anders. Maar misschien is schilderen dan een betere optie?
Ja groene pijpen zijn ook wel te krijgen, maar stadsuitloop niet.
Verder heb ik geen idee hoe jouw huis er uit ziet, maar in mijn mening is elke regenafvoer lelijk, of het nou groen of grijs is.
Schilderen kan prima op pvc, wel verf geschikt voor kunststof nemen uiteraard. Eventueel kan je nog een zinken stadsuitloop nemen, maar weet niet hoe dat er uit komt te zien in jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Denniz0229 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:13:
[...]

Ja groene pijpen zijn ook wel te krijgen, maar stadsuitloop niet.
Verder heb ik geen idee hoe jouw huis er uit ziet, maar in mijn mening is elke regenafvoer lelijk, of het nou groen of grijs is.
Schilderen kan prima op pvc, wel verf geschikt voor kunststof nemen uiteraard. Eventueel kan je nog een zinken stadsuitloop nemen, maar weet niet hoe dat er uit komt te zien in jouw situatie.
klopt, het blijft lelijk, maar nu is het echt verschrikkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:54

BCC

Eerste hit op Google: https://m.formido.nl/mart...oen-2-meter-00637998.html

http://www.formidotros.nl...87-graden-groen-80mm.html

Ik denk dat je alles zo kan bestellen bij de formido.

[ Voor 193% gewijzigd door BCC op 09-02-2017 13:26 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

De buis is 80mm (die kan ik vinden) maar ik heb ook een stadsuitloop nodig en een t-stuk (90graden) die ik nergens in het groen kan vinden... Heeft iemand enig idee waar ik dat kan kopen?
het gaat juist om het y-stuk en de stadsuitlloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goed stappenplan om onderstaande probleem op te lossen?

De foto is wat ongelukkig genomen maar het betreft dus het onderste gedeelte van een raamkozijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/c6da9195f1.jpg

Zie PM, iets meer bijdragen aan het topic ipv alleen maar vraagjes dumpen maakt het allemaal wat interessanter. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 09-02-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

FabianGTI schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:10:

[afbeelding]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

FabianGTI schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:10:

[afbeelding]
Waar is de rest? Lijkt me nooit geen 12 kuub

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Jelte,89 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:55:
[...]

Ligt nog een eindje naar achteren, vertekend beeld zegmaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:28:
Weet iemand een goed stappenplan om onderstaande probleem op te lossen?

De foto is wat ongelukkig genomen maar het betreft dus het onderste gedeelte van een raamkozijn.

[afbeelding]
Jawel, ruit eruit en goed schoonmaken.. afhankelijk van de groote van het rotte deel opvullen met epoxy, anders een nieuw stuk hout inzetten, betreft het binnen of buiten?
FabianGTI schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:14:
[...]

Ligt nog een eindje naar achteren, vertekend beeld zegmaar ;)
Ah, duidelijk...

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:28:
Wat voor kozijn is het? Hout, kunststof, dubbelglas, kunststofraam, dakraam/bovenlicht, kan het open?
Binnenhoek, buitenhoek?
Is dat teer? Lekt het?
Misschien gelukkige foto`s plaatsen en wat meer info?
En van twee kanten, als dit de binnenkant is zit het probleem ook buiten.......

Je foto is voor veel interpretaties geschikt nu........beetje meer info is wel zo handig.

[ Voor 14% gewijzigd door Teijgetje op 09-02-2017 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 16:40
Jelte,89 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:55:
[...]

Dubbele ontkenning? Kunnen we dit reporten :+

Ontopic:
Ik probeer 2 speakers een andere kleur te geven met 2 spuitbussen (zilver en zwart) alleen beschadigt dit heel erg snel, is er iets wat ik hier voor kan gebruiken? Ik kan het zelf zo niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 20:49
Goed schuren, ontvetten en minimaal een week uit laten harden. Meerdere dunne laagjes in plaats van twee dikke werkt ook beter. En met deze temperaturen natuurlijk niet buiten aan de gang gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Haha, my bad... Om het beschadigen tegen te gaan kun je eerst een primer gebruiken, om welk materiaal gaat het hier?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Jochemd13 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:40:
[...]

Dubbele ontkenning? Kunnen we dit reporten :+

Ontopic:
Ik probeer 2 speakers een andere kleur te geven met 2 spuitbussen (zilver en zwart) alleen beschadigd dit heel erg snel, is er iets wat ik hier voor kan gebruiken? Ik kan het zelf zo niet vinden...
Kleur met 1K autolak erop zetten (gewone Motip bussen) en dan een laag 2K blanke lak er overheen. Wordt keihard. Of gewoon 2K kleur lag gebruiken, maar dan zit ja aan RAL kleuren vast, geen metallic. Ik heb ze hier gehaald.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14

Reinier

\o/

Jochemd13 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:40:
[...]
alleen beschadigd dit heel erg snel
Beschadigd? Kunnen we dit reporten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ik moet het helaas hebben van de avonduren en zaterdag maar ik hoop jullie het komende jaar hiermee te vervelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SEEZBIRo2zIwpKKdbH7HugRF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VOkYhi0jltcvkEnGu0pWXxVG/full.jpg

Bedoeling is om traditionele bouw toe te passen, pen/gat en gebogen korbelen, ben alleen nog niet uit over het formaat van de korbelen aangezien ik ze gebogen wil,

mochten jullie vragen hebben, of gekke dingen zien hoor ik het ook graag, ben namelijk geen volleerd timmerman :)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 16:40
jerry-c schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:53:
Goed schuren, ontvetten en minimaal een week uit laten harden. Meerdere dunne laagjes in plaats van twee dikke werkt ook beter. En met deze temperaturen natuurlijk niet buiten aan de gang gaan.
Jelte,89 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:55:
Haha, my bad... Om het beschadigen tegen te gaan kun je eerst een primer gebruiken, om welk materiaal gaat het hier?
zonoskar schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:36:
[...]

Kleur met 1K autolak erop zetten (gewone Motip bussen) en dan een laag 2K blanke lak er overheen. Wordt keihard. Of gewoon 2K kleur lag gebruiken, maar dan zit ja aan RAL kleuren vast, geen metallic. Ik heb ze hier gehaald.
Het gaat zeg maar om deze speakers
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzE1WDEwMjQ=/z/GbEAAOSwubRXNzKp/$_86.JPG
Na gewoon wat Hema spuitbussen ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dNVadHU6ouaYGM4RgrKUbK50/full.jpg

En waarom deze kleuren? We maken er Bluetooth-speakers van (en dat is gelukt) alleen hebben we twijfels hoelang deze laag verf blijft zitten, het krast al vrij snel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Onderstaand het resultaat met dank aan jullie en met name Teijgetje. Geen enkele resonantie meer. Helemaal blij!

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/tmxg0pgp9/img.jpg

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Jelte,89 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:54:
Ik moet het helaas hebben van de avonduren en zaterdag maar ik hoop jullie het komende jaar hiermee te vervelen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Bedoeling is om traditionele bouw toe te passen, pen/gat en gebogen korbelen, ben alleen nog niet uit over het formaat van de korbelen aangezien ik ze gebogen wil,

mochten jullie vragen hebben, of gekke dingen zien hoor ik het ook graag, ben namelijk geen volleerd timmerman :)
Misschien is het makkelijk om het een en ander uit te tekenen op de PC ? ;)
Veel makkelijker qua maatvoering
Jochemd13 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:22:
[...]

[...]

[...]

Het gaat zeg maar om deze speakers
[afbeelding]
Na gewoon wat Hema spuitbussen ziet het er zo uit:
[afbeelding]

En waarom deze kleuren? We maken er Bluetooth-speakers van (en dat is gelukt) alleen hebben we twijfels hoelang deze laag verf blijft zitten, het krast al vrij snel.
Gewoon aflakken, kan gewoon met Motip spuitbussen, 3 laagjes erover en het krast lang zo snel niet meer :)
DJ^ schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:08:
Onderstaand het resultaat met dank aan jullie en met name Teijgetje. Geen enkele resonantie meer. Helemaal blij!

[afbeelding]
Bijzonder eigenlijk dat je zo'n last van resonantie had, ik heb mij de MV aan 2 panlatten hangen, aan de wand met gipsplaten :P
Maar mooi dat het opgelost is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
DJ^ schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:08:
Onderstaand het resultaat . Geen enkele resonantie meer. Helemaal blij!
Tochtstrip had ik nooit aan gedacht. ;)
Staat hij wel recht? Staat weliswaar niets over in de montage handleiding maar algemeen wordt hij zowel horizontaal als verticaal waterpas geplaatst.
En ik meen te zien dat je ook tochtstrip tussen beugel en muur hebt? Dat wordt weer opgeheven door de schroefverbinding, die geeft het geluid door van beugel naar muur. Maar daar heb je ook weer strip op neem ik aan.

Maar fijn dat het zo ook werkt. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
FabianGTI schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:43:

Veel makkelijker qua maatvoering.
Je hebt wel gelijk maar er zit ook een leercurve aan een tekenprogramma.
Ook aan een gratis Sketchup, bovendien heb je voor maattekeningen en bestek-prints Layout er bij nodig dat volgens mij niet gratis is. Maar zolang je het kunt binnen de probeer termijn......
Zonder Layout kun je de maten alleen " onhandig" op de pc uitlezen en screenshots maken.
Met tekenen krijg je wel een mooier resultaat en kan je makkelijk gebruikmaken van al bestaande ingevoerde maten.

Ik moet zeggen dat ik voor veel dingen ook gewoon een schetsje maak uit de hand, dat gaat tig keer zo snel en geeft vaak ook genoeg idee hoe iets wordt. Vaak zijn ook de basismaten voldoende, de rest werk je toch ter plekke, al doende, uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Teijgetje schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:22:
[...]

Ook aan een gratis Sketchup, bovendien heb je voor maattekeningen en bestek-prints Layout er bij nodig dat volgens mij niet gratis is. Maar zolang je het kunt binnen de probeer termijn......
Zonder Layout kun je de maten alleen " onhandig" op de pc uitlezen en screenshots maken.
Met tekenen krijg je wel een mooier resultaat en kan je makkelijk gebruikmaken van al bestaande ingevoerde maten.

Ik moet zeggen dat ik voor veel dingen ook gewoon een schetsje maak uit de hand, dat gaat tig keer zo snel en geeft vaak ook genoeg idee hoe iets wordt. Vaak zijn ook de basismaten voldoende, de rest werk je toch ter plekke, al doende, uit.
Je zit hier natuurlijk wel op een tech forum, voor elk ding is er wel weer iemand

Kleine dingen teken ik ook gewoon even met de hand uit, maar voor grotere projecten zoals dit pak ik er toch wel Sketchup en AutoCAD bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
FabianGTI schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:36:
[...]

Je zit hier natuurlijk wel op een tech forum, voor elk ding is er wel weer iemand

Kleine dingen teken ik ook gewoon even met de hand uit, maar voor grotere projecten zoals dit pak ik er toch wel Sketchup en AutoCAD bij :)
Je zit hier op het DHZ forum. ;)

Maar als techie had je AutoCAD en Sketchup gelijk onder de knie? Of wat cursusjes gedaan? ;)
Nog afgezien van dat je in óf Sketchup, óf AutoCAD alleen je dit prima kan maken..... ;)

En natuurlijk heb je voor elk ding wel iemand.
Of er iemand zit te wachten om gratis een uitgebreide gedetailleerde bouwtekening te maken met bestekprints vraag ik me af?
Vroeger heette zo iemand een architect......

Maar jij biedt je aan begrijp ik? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Teijgetje op 10-02-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
Het is in de basis een tech-forum, maar inmiddels zover uitgegroeid dat niet iedereen meer 'tweaker' is. En hoewel ik wel een computernerd ben, zit ik ook geen dingen uit te tekenen in AutoCAD. Ik maak schetsen op papier en heb een paar dagen geleden gewoon met rode en blauwe stift mijn elektrische installatie uitgetekend op de muren. Dat is toch de fijnste manier om inzicht te krijgen in de situatie.

De keukenmuur is inmiddels het canvas geworden waarop de klusjesman en ik de staalconstructie hebben uitgetekend. Daar moet ik wel nog even een foto van schieten, want die constructie moet op de plek van die muur komen. :)

De stand van zaken na vijf dagen is hier in ieder geval: één keuken verwijderd, vijf deuren verwijderd, de helft van het behang verdwenen en mezelf tot nu toe slechts één maal geëlektrocuteerd. :7

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

FabianGTI schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:43:
[...]

Veel makkelijker qua maatvoering
Nee, omdat ik sketchup niet beheers hoewel ik sketchup weer eens kans wil geven ga ik hier eens even mee spelen. Qua maatvoering geef ik je gelijk, maar elke paal word bijvoorbeeld 2m hoog, dus niet heel erg van belang

Autocad vroeger veel mee gewerkt, maar die ga ik hier niet voor aanschaffen, Dan word mijn schuur ook 2x zo duur :)

Overigens heb ik (veel) meer gedetailleerde info en tekeningen Vond dit alleen niet relevant om hier te posten, Heb wel een buildlog op woodworking.nl
Teijgetje schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:22:
[...]

Oob Layout is 30 dollar, wel een 30 dagen trial, maar eens naar kijken dan.. hoewel ik een (digitale) tekening met maatvoering niet eens heel belangrijk vind

Misschien was ik ook wat onduidelijk, maar ik ben nog niet uit de maatvoering van de korbelen, Hoek 45gr, maar hoever uit de hoek, en aangezien ik de korbelen gebogen wil... pak ik dan 12x15 en dan de holling maak aan 15cm kant, of is dit teveel/te weinig... Van't weekend maar eens wat snijden met karton...

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
Jelte,89 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:26:
[...]

Overigens heb ik (veel) meer gedetailleerde info en tekeningen Vond dit alleen niet relevant om hier te posten, Heb wel een buildlog op woodworking.nl

Misschien was ik ook wat onduidelijk, maar ik ben nog niet uit de maatvoering van de korbelen, Hoek 45gr, maar hoever uit de hoek, en aangezien ik de korbelen gebogen wil... pak ik dan 12x15 en dan de holling maak aan 15cm kant, of is dit teveel/te weinig... Van't weekend maar eens wat snijden met karton...
Dat zeg ik. ;)
Vaak is het niet echt nodig zo gedetailleerd te gaan.
Het eerste bouwwerk dat haaks en waterpas staat moet ik nog tegenkomen.
Vaak moet je toch in de praktijk dingen aanpassen op maat om alles haaks en waterpas te plaatsen.
Neem bv je staanders van 2 meter, die zullen in praktijk allemaal iets verschillen want die gemetselde onderkantjes zullen vast niet exact op de mm even hoog zijn.

En inderdaad een simpel malletje op ware grootte geeft je vaak een beter idee van het uiteindelijke resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

max schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:25:

Heeft er iemand wellicht nog iets zinnigs hierover te zeggen? Van diverse sanitair/rioleringsboeren hoor ik tegenstrijdige verhalen. "Ja het is normaal dat het uit je afvoer waait, geen zorgen maken." en "Nee, dat kan absoluut niet je hebt een verstopping."

Teijgetje? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
max schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:53:
[...]

[small][sup]Heeft er iemand wellicht nog iets zinnigs hierover te zeggen? Van diverse sanitair/rioleringsboeren hoor ik tegenstrijdige verhalen. "Ja het is normaal dat het uit je afvoer waait, geen zorgen maken."
Als het goed is staat je woning iets op onderdruk dus ja dat is normaal want je riolleiding is boven het dak/buiten de gevel gewoon open om vacuümzuigen te voorkomen bij doorspoelen.
en "Nee, dat kan absoluut niet je hebt een verstopping."
Een sifon/waterslot is een bewuste tijdelijke verstopping dus dat slaat nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
max schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:53:
[...]

[small][sup]Heeft er iemand wellicht nog iets zinnigs hierover te zeggen? Van diverse sanitair/rioleringsboeren hoor ik tegenstrijdige verhalen. "Ja het is normaal dat het uit je afvoer waait, geen zorgen maken." en "Nee, dat kan absoluut niet je hebt een verstopping."

[small]
Normaal waait het niet uit je riool. Dat er stank uit komt is iets anders dan waaien of tocht.
Eea kan te maken hebben met je ontluchting en de windrichting.
En tocht heeft dan meer te maken met een overdruk die andere gebruikers van hetzelfde riool maken met doorspoelen.
Maar het kan ook uit de kolken op straat komen, als daar de wind in blaast (trottoirbandrooster) krijg je ook overdruk, wat bij jou er uit kan komen als de ontluchting klein is.
Ik zou dan ook niet uitgaan van een verstopping.

Gaat het elke keer leeg? Eigenlijk is dat normaal als je het niet gebruikt, water verdampt nu eenmaal.
Als je geen bellen hebt en alles spoelt normaal weg zou ik me geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Alles spoelt normaal weg, geen bellen, geen gorgels, niets. Alleen stank.

Het waait uit de afvoer uit de muur zonder sifon. Door de sifon heen waait het niet. Kan natuurlijk dat er minimale belletjes door de sifon heen komen, maar die zie ik natuurlijk niet.

Ik ga de nieuwe sifon erop zetten en nog eens controleren op kieren gaten. Heb het idee dat de stank uit de afvoer in de muur komt, naast het pijpje waarop de sifon zit. Wellicht sluit het pijpje waarop de sifon zit niet lekker aan op de afvoer in de muur.

Bedankt mannen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
max schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:38:
Heb het idee dat de stank uit de afvoer in de muur komt, naast het pijpje waarop de sifon zit. Wellicht sluit het pijpje waarop de sifon zit niet lekker aan op de afvoer in de muur.
Een afvoer in de muur naast het pijpje waarop de sifon zit???
Is die afvoer apart? Waar is die van?
Komt er geen lucht/tocht uit de spouw langs de pijp?
Wat gebeurt er als je dat pijpje afsluit? (dop/prop/cementkap)
Nog steeds stank en tocht?

Foto?

Edit;
In luchtbehandelingskasten zit ook een afvoer aangesloten op het riool vanwege condensvocht.
Omdat daar een waterslot niet werkt, dat verdampt te snel, zit er iets met een pingpongbal die de pijp afsluit.
Is er vocht dan drijft hij omhoog, is het vocht weg dan valt de bal weer op de pijp.
Is al weer een tijdje geleden, kan me het merk niet voor de geest halen.
Heel misschien werkt dit, alleen weet ik niet of die bal drijft, normaal valt de bal terug en wordt vastgedrukt door de waterkolom bovenop.
Maar die zou je misschien kunnen vervangen door een pingpongbal, die drijft zeker. Dan zou het zonder waterslot dicht moeten zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Teijgetje op 10-02-2017 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Nee geen extra afvoer in de muur. Fear my non-existing photoshopskills.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t3pexpN.jpg

Ik heb het vermoeden dat het bij de rode pijlen niet luchtdicht is afgesloten en dat daar de stank vandaan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
max schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:10:
Ik heb het vermoeden dat het bij de rode pijlen niet luchtdicht is afgesloten en dat daar de stank vandaan komt.
Daar hoort een kastrubber tussen. Overal te krijgen.
40x32 is voor een 40mm pijp waar een 32 mm pijp ingaat. Beetje pielen want normaal zit die in de sok ipv in de buis. Maar met beleid en een beetje vaseline,dreft, oid gaat het ook soms.
Tip:
Als je het kastrubber in de buis in de muur doet gebruik dan geen glijmiddel aan de buitenkant, wel op de buis die er in gaat en de binnenkant van het rubber. Zorg dat die insteekbuis een facetkant heeft die "zoekt".
Gebruik je op de buitenkant van het rubber glijmiddel dan duw je hem makkelijk weg de buis in, hou die buitenkant dus stroef/schoon dan blijft die beter op zijn plaats/ rand hangen.
Lukt dit niet dan kun je beide kanten glad maken en het rubber langzaam rondom er tussen persen terwijl je sifonbuis al op zijn plek/diep genoeg ingestoken is.

Je hebt rondom echter maar 0,8 mm als de buis 40 mm is en de insteekbuis 32.
Dan netjes afkitten met een polymeer. Eerst ontvetten, buis er stukje in, rondom kitten, er in duwen/draaien op zijn plaats en nogmaals afkitten, vingertje zeepsop na. Je kan kitresten met wasbenzine reinigen. afplakken scheelt werk/viezigheid als je geen handigheid hebt.
Vergeet niet eerst de rozet om de buis te doen als de 32 mm pijp in de sifon gelijmd zit. ;)

Die rubbers zijn er veel maten 50x32, 50x40 etc even kijken welke maat jij nodig hebt.

[ Voor 49% gewijzigd door Teijgetje op 10-02-2017 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
Zo, het kluswerk in het nieuwe huis is begonnen. Ik had al bedacht dat het behang in de woonkamer moest verdwijnen, maar al snel ontdekten we dat er een dun laagje amateurstucwerk onder het behang zat, dat weer tegen een oudere behanglaag aangeplakt zat. Met daarachter droge kalkzandrommel uit de jaren zestig.

Dus net als drie jaar geleden in ons huidige huis: alle zooi eraf. Alleen dit keer niet met de zware boorhamer, maar met de persluchtbeitel waar ik het eerder in dit topic over had.

Resultaat na een dagje breken (door mijn vriendin, that is... ik moest gewoon voor mijn baas arbeid veinzen):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lC1Dc5h.jpg

En dat is dan de helft van de kamer. De muur links loopt achter het camerastandpunt nog een stuk verder.

Morgen nog een klein stukje (rechts op de foto), maar dat is maar een restje. Tussen thermostaat en lichtschakelaar moet nog een deur doorgebroken worden en na de lichtschakelaar gaan we een stuk muur uitbreken. Dus daar gaan we niet eerst het stucwerk van verwijderen... :)

Wel een fijne aanschaf, dat persluchtbeiteltje. Zelfde hoeveelheid power als een stevige boorhamer, maar je sjouwt niet continu met dat gewicht. Maar, het gewicht van zo'n boorhamer dempt de terugslag wel wat beter dan zo'n klein persluchtbeiteltje. Dus je voelt het toch wel, na een dag werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
dreamscape schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:55:
Dus je voelt het toch wel, na een dag werken.
Je vriendin dan, de bikkel _/-\o_ .......of had je hem mee naar je werk? :+

[ Voor 11% gewijzigd door Teijgetje op 10-02-2017 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
Teijgetje schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 21:00:
[...]

Je vriendin dan.......of had je hem mee naar je werk? :+
Nee, mijn vriendin klaagt dat ze last heeft van haar hand en morgen niet al te veel wil doen.

Geen punt. Ik heb een paar vrienden uitgenodigd om te helpen. Boven nog wat muren uitbreken (met een zware hamerboor), beneden die doorgang weer herstellen (diamantslijper en daarna hamerboor of perslucht) dan vloer uit de woonkamer eruit (hout op balklaag, dus met cirkelzaag en schrobzaag) en als we nog tijd hebben trekken we de betonvloer uit de keuken met een zware kango.

En dan gaat zij gewoon zorgen voor een steady supply van koffie, broodjes, meer koffie, meer broodjes en daarna bier. Samen komen we er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
dreamscape schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 21:07:
Boven nog wat muren uitbreken (met een zware hamerboor),
Zo te zien zal ook het metselwerk wel deels verzand zijn, als je bovenin begint en een gaatje hebt kan je waarschijnlijk zo de stenen er af tikken met een hamer(tje)
beneden die doorgang weer herstellen (diamantslijper en daarna hamerboor of perslucht) dan vloer uit de woonkamer eruit (hout op balklaag, dus met cirkelzaag en schrobzaag) en als we nog tijd hebben trekken we de betonvloer uit de keuken met een zware kango.
Als ik op je foto kijk en er komt een deur tussen thermostaat en lichtschakelaar en na de lichtschakelaar gaat de muur er uit?
Is het halfsteens of enkelsteens?
Blijft er dan maar een klein pilaartje muur staan?
Gezien je stucwerk en de waarschijnlijk ook deels verzande metselspecie denk ik dat je beter de boel dan goed af kan stutten, de hele muur er uit slaan, een deurkozijn stellen en daarboven en de pilaar ernaast weer opnieuw op metselt.
Een pilaartje met slechte specie kan nooit alle druk aan als het een steunmuur is.
En dan gaat zij gewoon zorgen voor een steady supply van koffie, broodjes, meer koffie,
Shaken, not stirred. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:29
Vraagje.

Ik heb naast mijn huis een steegje waar je doorheen moet om bij de deur te komen. En het is daar altijd donker. Nu heb ik wel eens een solarlamp gehad, maar dat werkte niet, te weinig zon.

Nu heb ik wel aan het begin een schakelaar zitten, er gaan dan 2 lampjes aan en die kan ik binnen met een schakelaar uitzetten. leuk, maar niet voro bezoekers, die weten die schakelaar niet te zitten.

Nu wil ik het volgende
bewegingsmelder met timer aan begin steeg en aan eind steeg. daarop een rij van ong 2 meter led-strip (liefst plat, maar wel buitenbestendig). Dan kan hij van beide kanten aanlopend aangaan.
led strips kan ik in principe gewoon in Hongkong bestellen, driver moet ook weerbestendig zijn.
Maar wat voor bewgingsmelder heb ik nodig? Mag van mij op de voeding van de LEDs werken, dus hoeft niet 220V te worden aangestuurd.

Is bovenstaand mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Teijgetje schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 21:33:
Als ik op je foto kijk en er komt een deur tussen thermostaat en lichtschakelaar en na de lichtschakelaar gaat de muur er uit?
Blijft er dan maar een klein pilaartje muur staan?
Gezien je stucwerk en de waarschijnlijk ook deels verzande metselspecie denk ik dat je beter de boel dan goed af kan stutten, de hele muur er uit slaan, een deurkozijn stellen en daarboven en de pilaar ernaast weer opnieuw op metselt.
Een pilaartje met slechte specie kan nooit alle druk aan als het een steunmuur is.
Het is halfsteens. Maar op die plek heeft vroeger al een deur gezeten. Standaard jaren zestig huis met lange gang en daar achter een keuken. Iedereen breekt die muur tussen keuken en woonkamer eruit, maar de vorige bewoner heeft juist die muur voorzien van een deur en de deur tussen hal en woonkamer dichtgemaakt. Kwam waarschijnlijk altijd achterom of zoiets...

In ieder geval, met het verwijderen van de stuclaag is de rollaag die boven de oorspronkelijke deur heeft gezeten weer zichtbaar geworden. Met boven de rollaag ook nog een latei. Ik vertrouw er wel op dat dat sterk genoeg is.

Haak daarop staat nu (achter die muur) de deur tussen hal en keuken. Daar metselen we maandag een nieuwe muur. Daarna vanaf de woonkamer en vanaf de keuken de verdiepingsvloer stempelen en dan kan de muur tussen woonkamer en keuken (in de foto vanaf de lichtschakelaar naar je toe, zeg maar) eruit. Naast die lichtschakelaar en bij de achtergevel komt een stalen kolom, waar een HEA 160 op komt te liggen. Dat moet volgens mijn constructeur (dit soort dingen ga ik niet zelf bedenken) meer dan voldoende zijn.
Shaken, not stirred. :9~
Klopt. En ze heeft inmiddels ook wel weer zin om morgen dingen te gaan doen. Komt volgens mij wel in orde.

Ik zal eens kijken of ik tussendoor wat foto's kan schieten om hier morgen wat te laten zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

dreamscape schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:55:
maar al snel ontdekten we dat er een dun laagje amateurstucwerk onder het behang zat, dat weer tegen een oudere behanglaag aangeplakt zat.
:/

Ps, ze is goed bezig! _/-\o_
Teijgetje schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 21:33:
[...]

Grappig, hier in het oosten gebruiken we halfsteens of steens, kende enkelsteens niet eens ;)

Zelf ook nog even aan de knutsel geweest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7Mdup0eXPqpDYls9qHEOkzWi/full.jpg

Vrouwlief ging net naar bed, mooi.. mag je dit wel even vasthouden :) :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/36d4X86ypKMOAulQqePBiZwv/full.jpg

Ben wel tevreden nu ik het formaat irl kan zien

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
dreamscape schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:29:
[...]

Het is halfsteens.
In ieder geval, met het verwijderen van de stuclaag is de rollaag die boven de oorspronkelijke deur heeft gezeten weer zichtbaar geworden. Met boven de rollaag ook nog een latei. Ik vertrouw er wel op dat dat sterk genoeg is.

Daarna vanaf de woonkamer en vanaf de keuken de verdiepingsvloer stempelen en dan kan de muur tussen woonkamer en keuken (in de foto vanaf de lichtschakelaar naar je toe, zeg maar) eruit. Naast die lichtschakelaar en bij de achtergevel komt een stalen kolom, waar een HEA 160 op komt te liggen. Dat moet volgens mijn constructeur (dit soort dingen ga ik niet zelf bedenken) meer dan voldoende zijn.
Ah, een latei en rollaag maakt het inderdaad een stuk makkelijker, zonder verrassingen.
Dat dwarsmuurtje maakt dan het restant weer stabiel.

En zoals ik het nu begrijp lopen je balken dan dwars over de hele breedte, en was het halfsteensmuurtje alleen tegen vibratie/vering.
Halfsteens zijn namelijk nooit steunmuren, zeker op de benedenverdieping niet. De HEA balk moet dan inderdaad sterk genoeg zijn om de overspanning van vering te weerhouden.
Als het echt steun was geweest had je daar, en aan de halfsteensoplegging, niet genoeg aan gehad.

Succes van het weekend!
Jelte,89 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 23:43:

Grappig, hier in het oosten gebruiken we halfsteens of steens, kende enkelsteens niet eens ;)
Hier ook, slip of the pen. ;)
Ik bedoelde inderdaad eensteens of steens.(naast halfsteens)
Ben wel tevreden nu ik het formaat irl kan zien
Zoals ik het zie is hij aan één kant te kort..... :+

[ Voor 14% gewijzigd door Teijgetje op 11-02-2017 00:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:03
maartend schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 21:59:
Vraagje.

Ik heb naast mijn huis een steegje waar je doorheen moet om bij de deur te komen. En het is daar altijd donker. Nu heb ik wel eens een solarlamp gehad, maar dat werkte niet, te weinig zon.

Nu heb ik wel aan het begin een schakelaar zitten, er gaan dan 2 lampjes aan en die kan ik binnen met een schakelaar uitzetten. leuk, maar niet voro bezoekers, die weten die schakelaar niet te zitten.

Nu wil ik het volgende
bewegingsmelder met timer aan begin steeg en aan eind steeg. daarop een rij van ong 2 meter led-strip (liefst plat, maar wel buitenbestendig). Dan kan hij van beide kanten aanlopend aangaan.
led strips kan ik in principe gewoon in Hongkong bestellen, driver moet ook weerbestendig zijn.
Maar wat voor bewgingsmelder heb ik nodig? Mag van mij op de voeding van de LEDs werken, dus hoeft niet 220V te worden aangestuurd.

Is bovenstaand mogelijk
Zou gewoon gaan voor een 230v bewegings melder. Die onder die bouwlampen hangen kan je zo los in de bouwmarkt kopen. 12v adapter erachter en daar een ledstripje die je eventueel onder een mooi aluminium hoekprofiel kan plakken en klaar. Kies trouwens voor warm wit. Koud wit in het donker is alleen handig als je gaat klussen/werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Laatst online: 26-09 12:26
Geen idee of ik hier in het goede forum ben, maar niet geschoten.....

Ik heb in Sketchup een aluminium (1,5 mm) bak van 900 bij 240 bij 65 mm incl losse deksel uitgetekend en een aantal bedrijven benadert die dit kunnen realiseren.

Wat mij opvalt is dat de prijs van de aluminium bak flink (200+ euro) verschilt bij de bedrijven die een offerte hebben gemaakt.

Iemand die het verschil kan verklaren?
Ik heb hier geen ervaring mee, zoveel kwaliteitsverschil kan er niet zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 22:05
Ze zitten niet te wachten op een particulier met één stuk, want hebben al genoeg werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Ik een kamer geheel 'bekleden' met OSB. Weet iemand een mooie/leuke manier om dit te lakken? Ik dacht aan enkele lagen hoogglans lak of juist een enkele matte white wash lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik denk dat hoogglans niet mooi is, het is dan heel druk. Whitewash lijkt me dan weer wel mooi.

Een vraag over die dakpanelen met PIR schuim (deze). Kun je deze later van binnen uit nog na-isoleren? 4cm PIR geeft een R waarde van ca 1.75 wat misschien wat laag is.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
zonoskar schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:57:
Ik denk dat hoogglans niet mooi is, het is dan heel druk.
Het ligt er aan, hoogglans druk kan best mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Heeft iemand ervaring met de vele 'whitewash' matte lakken die momenteel op de markt zijn, zoals https://www.hornbach.nl/s...0-ml/5951806/artikel.html

Is dat wit erg overheersend? Wellicht koop ik een bus om e.e.a te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Laatst online: 26-09 12:26
Miyamoto schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 07:44:
Ze zitten niet te wachten op een particulier met één stuk, want hebben al genoeg werk?
Mwah, ik heb bedrijven benaderd die aangeven dat ze ook stuks opdrachten aannemen. Trapleuningen, meubelframes en hekwerken zijn ook altijd eenmalige projecten.

Wat betreft particulieren, ik ben een eenmanszaak, dus dat kan het probleem niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:14
Cool, maar ik vraag me af hoe lang die epoxy vloer ook mooi glanzend blijft en geen looppaden gaat laten zien van slijtage.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
Kunsthars is best wel sterk, en daar gooi je dan evt een poetsmachine overheen. ;)
Dat gaat met lakken dan weer vaak niet.
Denk aan gietvloeren qua sterkte, die worden in elke bouwmarkt gebruikt.
En natuurlijk loopt niet iedereen met straatschoenen in huis, scheelt bergen vuil en het is in veel culturen normaal dat je die bij de voordeur verwisseld voor sloffen oid.
Daan00 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 01:16:
[...]

Mwah, ik heb bedrijven benaderd die aangeven dat ze ook stuks opdrachten aannemen. Trapleuningen, meubelframes en hekwerken zijn ook altijd eenmalige projecten.

Wat betreft particulieren, ik ben een eenmanszaak, dus dat kan het probleem niet zijn?
Je geeft aan dat sommigen 200 duurder zijn. Wat is bijvoorbeeld de hele prijsrange? 400-600?
Maar is dat niet de reden waarom men offertes aanvraagt?
Omdat er altijd prijsverschillen zijn?
Anders kan je gewoon blind bestellen als de prijzen gestandaardiseerd zijn.

Verschil kan zitten in alukwaliteit en werkuren, (lasmethode, afwerken, schoonmaken, maatvoering).

[ Voor 60% gewijzigd door Teijgetje op 12-02-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 10:00
Wij gaan over 2 maanden de aanbouw plaatsen, de vloer en fundering wordt in een keer gestort met een vorstrand. Echter heeft onze tekenaar de isolatie op de betonnen vloer getekend (dus zand, folie, betonnen vloer, isolatie, dekvloer), ik meende dat isolatie altijd tussen de folie en de betonnen vloer aangebracht moest worden? Anders heb je kans dat je vloer gaat mee bewegen als je deze op de isolatie legt.

Tekening:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6C4ncUA.png

Ik zal sowieso maandag even bellen maar ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:29
DoeEensGek schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 00:49:
[...]

Zou gewoon gaan voor een 230v bewegings melder. Die onder die bouwlampen hangen kan je zo los in de bouwmarkt kopen. 12v adapter erachter en daar een ledstripje die je eventueel onder een mooi aluminium hoekprofiel kan plakken en klaar. Kies trouwens voor warm wit. Koud wit in het donker is alleen handig als je gaat klussen/werken.
Thnx.

Ik kom dan uit op de volgende items via Ebay;

Lampjes ; klik
warm wit, 3m, 220V

Motion sensor ; klik

Ik heb geen verstand van dit spul, maar dit lijkt het me dus te doen wat ik wil. Aansluiten, klaar. En idd nog wel even in een stripje plakken. En de tijden instellen. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

GrooV schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:40:
Wij gaan over 2 maanden de aanbouw plaatsen, de vloer en fundering wordt in een keer gestort met een vorstrand. Echter heeft onze tekenaar de isolatie op de betonnen vloer getekend (dus zand, folie, betonnen vloer, isolatie, dekvloer), ik meende dat isolatie altijd tussen de folie en de betonnen vloer aangebracht moest worden? Anders heb je kans dat je vloer gaat mee bewegen als je deze op de isolatie legt.

Tekening:
[afbeelding]

Ik zal sowieso maandag even bellen maar ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn?
Volgens mij ook, En een vorstrand staat normaliter voor de eigenlijke fundering, die loopt niet onder de vloer door, Folie pas je toe voor optrekkend vocht.. dit moet inderdaad lager liggen dan de isolatie, maar waar je dan isoleert maakt niet zoveel uit,

Mocht het mijn huis zijn, had ik de isolatie ook buiten om de fundering gedaan, dan sluit je als het ware de hele constructie op, en heb je ook geen last meer dat je mogelijke koude bruggen tegenkomt

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
En wat is een 'afwerkvleor'? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Anders loop je over de pir... word zo smerig en loopt zo lastig?!

Of ik zie de grap niet ;)

Ah, check :)

[ Voor 10% gewijzigd door Jelte,89 op 12-02-2017 23:05 ]

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jelte,89 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:53:
[...]

Volgens mij ook, En een vorstrand staat normaliter voor de eigenlijke fundering, die loopt niet onder de vloer door
fout. dit is veel voorkomende oplossing. een vorstrand wordt nou net wel juist aan een vloer vastgestort.

ik mis een stukje links maar ik als ik het zo zie dan mis ik wel een koudebrugonderbreking zoals foamglass als eerste laag van het binnenspouwblad tussen beton en het binnenblad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreiTech
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20:18
Aangezien we het over isolatie hebben kan ik mijn vraag hier ook wel droppen :).

We zijn pas verhuist naar een woning uit 2014, mooie ruime 2-onder-1 kapper met garage. Echter de garage is niet geïsoleerd, en hier willen we wat aan doen. Dit is op te delen in een aantal secties:

- De garagedeur (nu blik, moet geisoleerde variant worden)
- Plafond/dak, lijkt balkenconstructie met watervast spaanplaat erop en daarop bitumen
- Muur/wand, halfsteens muur. Idee hier is om rachelwerk te plaatsen en dan pir+OSB ertegenaan te zetten.

Met name voor het Plafond/dak zit ik met wat vragen. Het binnenuit na isoleren lees je horrorverhalen op internet en ik weet dus ook niet wat te doen. Er zijn schitterende folie producten of glaswol maar hoe zit dit nu met vocht? Kan ik tussen die balken isolatie proppen en dan op de balken aftimmeren? Of deze folie producten (http://www.isodiscount.nl...r-reflectie-plus-19-laags) onder tegen de balken spannen en direct aftimmeren?

Iemand hier ervaring met het (na) isoleren van een garage en waar op te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Kaasplank schreef op maandag 13 februari 2017 @ 08:05:
[...]

fout. dit is veel voorkomende oplossing. een vorstrand wordt nou net wel juist aan een vloer vastgestort.

ik mis een stukje links maar ik als ik het zo zie dan mis ik wel een koudebrugonderbreking zoals foamglass als eerste laag van het binnenspouwblad tussen beton en het binnenblad
ik zei niet dat deze los stond ;)

Maar hij loopt zeker niet onder de vloer door...

Revive the guild!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
Zo, het eerste weekend sloopwerk zit erop. Muren van inbouwkasten zijn verwijderd, de deur tussen hal en keuken is weg, de doorgang tussen hal en woonkamer is weer open, de houten vloer van de woonkamer is weg en de betonvloer van de keuken is ook verdwenen. Best veel werk verzet in twee dagen met dit als bijna eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zxxO2GH.jpg
Overigens is niet de hele keukenvloer verwijderd met dat DeWalt boorhamertje. Daar heb ik een Milwaukee K900 voor liggen.

Wel nogal een vochtprobleem ontdekt bij de muur met de buren. Daar is jaren geleden een verdieping bovenop gezet terwijl die huizen eerst één groot plat dak hadden. Iets zit daar niet goed in elkaar waardoor er veel vocht de spouw in gaat.

En halverwege de kamer komt vanaf de buren een stalen buis met daarin de aanvoer van elektra. Die is beschadigd en ligt me ontzettend in de weg, dus ik ga de netbeheerder maar eens bellen. Ik wilde sowieso al gaan verzwaren, maar ik zal eens wat gaan roepen over schade en gevaarlijke situaties, dan krijgt het vast een hogere prioriteit :)

[ Voor 5% gewijzigd door dreamscape op 13-02-2017 10:21 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.