Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Koenoe
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14-10 16:54
Edit: Nevermind, wordt aan gewerkt.

Koenoe wijzigde deze reactie 21-03-2019 20:06 (89%)

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Koenoe schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:03:
Maar die link naar het desbetreffende stuk wel gewoon laten staan?
Eerst de discussie stoppen voordat er nog meer reacties volgen die dan ook verwijderd, daarna terugwerken. Is beter voor iedereen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
noguru schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:08:
[...]
En "eng clubje" kan niet? Je moet hier wel heel erg op je tenen lopen.
Oh, dat mag best hoor:

ph4ge over de VVD
Tsjipmanz over de FvD (vandaag nog)
Gravitar over de SGP
D-e-n over de FvD

Het is geen enkel probleem om op GoT een politieke partij een 'eng clubje' te noemen. Vooropgesteld dat het een rechtse partij is uiteraard.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12:04

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
alexbl69 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:57:
Het is geen enkel probleem om op GoT een politieke partij een 'eng clubje' te noemen. Vooropgesteld dat het een rechtse partij is uiteraard.
Sorry, maar we kunnen als moderatie op geen enkele manier meegaan in die gedachtegang, simpelweg om dat we als moderatie niet alle berichten lezen en er op die specifieke berichten geen topic reports zijn aangemaakt. Ook door jouw zijn op deze posts geen topic reports aangemaakt.

Met de constatering dat we niet alles lezen en er geen topic reports zijn aangemaakt kan je niet jouw conclusie trekken.

Climate dashboard

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 13-10 03:50
Mods, ik vind het fijn dat jullie je best doen. Er komt een bak gif los bij mensen na de winst van FVD, dit is vooralsnog de enige plek op het Nederlandse internet waar ik uit kan gaan van fatsoen en discussie van de gemiddelde poster, aan alle kanten.

Hou dat vast en blijf er ook kritisch op. Dat is belangrijk in deze tijden.

Ik hoop dat een sfeer zoals hier niet zo'n uitzondering is in de echt wereld!

• Maximized
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14-10 14:44

Maximized

En niet minimized

@DaniëlWW2 Was het echt nodig om mijn héle reactie (waar niets aanstootgevends in stond bovendien) weg te halen in https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58348916 en te vervangen door zo’n groot rood blok met daarin een conclusie over wat ik bovendien níet geschreven heb? Kom op zeg. Vinger op de zere plek gelegd zeker?

Wat een armoe weer qua moderatie.

• noguru
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 29-08 09:01
defiant schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 00:23:
[...]

Sorry, maar we kunnen als moderatie op geen enkele manier meegaan in die gedachtegang, simpelweg om dat we als moderatie niet alle berichten lezen en er op die specifieke berichten geen topic reports zijn aangemaakt. Ook door jouw zijn op deze posts geen topic reports aangemaakt.

Met de constatering dat we niet alles lezen en er geen topic reports zijn aangemaakt kan je niet jouw conclusie trekken.
Zelfs als dit gerapporteerd is,wat ik betwijfel eerlijk gezegd. Dan nog is het de vraag of het weg moet. Geef daar gewoon eens antwoord op. Of wordt alles dat is gemeld automatisch verwijderd? Nee toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
defiant schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 00:23:
[...]

Ik maak geen topic report aan omdat ik er geen aanstoot aan neem. We leven in een vrij land met een (nog) vrij internet. Als iemand vindt dat hij of zij een bepaalde politieke partij stroming 'eng' vindt mag hij of zij dat van mij zeggen.

Maar dit verklaart wel het een en ander. Er is hier al vaker gesproken dat de moderatie een 'linkse bias' zou hebben. Wellicht is dat niet helemaal waar, maar zijn het met name bepaalde gebruikers die wat langere tenen hebben dan de andere, en dat door die groep meer topic reports worden aangemaakt over bijdragen waar ze het inhoudelijk mee oneens eens zijn.

Als je sec de huisregels toepast (zeker bij ZT draadjes) zul je waarschijnlijk veel meer bijdragen dan nu kunnen verwijderen, bijdragen van alle kanten van het politieke spectrum.

Wellicht een tip om voordat - zoals in dit geval - er wordt ingegrepen eerst een simpele forum-search te doen over hoe hier in het verleden mee om is gegaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:38

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

alexbl69 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:57:
[...]

Oh, dat mag best hoor:

ph4ge over de VVD
Tsjipmanz over de FvD (vandaag nog)
Gravitar over de SGP
D-e-n over de FvD

Leuk en aardig, maar dat zijn stuk voor stuk reacties waar daadwerkelijk nog deelgenomen wordt aan de discussie. In tegenstelling tot het verwijderde “hey er zit iemand in die partij die Erdogan heet... Eng clubje” (geparafraseerd, maar veel meer stond er niet in die post). Wat dus totaal niets toevoegt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maximized schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 06:24:
@DaniëlWW2 Was het echt nodig om mijn héle reactie (waar niets aanstootgevends in stond bovendien) weg te halen in https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58348916 en te vervangen door zo’n groot rood blok met daarin een conclusie over wat ik bovendien níet geschreven heb? Kom op zeg. Vinger op de zere plek gelegd zeker?

Wat een armoe weer qua moderatie.
Ja, want je negeerde gewoon die modbreak. Die had ik er om een heel duidelijke reden neergezet. Je deed namelijk ook precies waarom ik die discussie had afgekapt. Een persoon zegt iets stoms en verwerpelijks op facebook, de plek waar mensen systematische stomme en verwerpelijke dingen zeggen. Paar veredelde relblogjes gaan ermee aan de haal en binnen no time is die ene stomme en verwerpelijke uitspraak opeens de standaard voor het gehele universitaire systeem in Nederland.

Kan je nu wel lopen klagen, maar je bent hier zelf degene die aan het demoniseren is. Wat verwacht je? Rode loper uit en podium? Ga je niet krijgen, niemand die loopt te demoniseren gaat het krijgen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maximized
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14-10 14:44

Maximized

En niet minimized

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:09:
[...]

Ja, want je negeerde gewoon die modbreak. Die had ik er om een heel duidelijke reden neergezet. Je deed namelijk ook precies waarom ik die discussie had afgekapt. Een persoon zegt iets stoms en verwerpelijks op facebook, de plek waar mensen systematische stomme en verwerpelijke dingen zeggen. Paar veredelde relblogjes gaan ermee aan de haal en binnen no time is die ene stomme en verwerpelijke uitspraak opeens de standaard voor het gehele universitaire systeem in Nederland.
En waar stel ik dat dit “de standaard voor het hele universitaire systeem in Nederland” is? Graag de zinsnede waarin ik dat stel. En nogmaals: waarom dan die hele reactie weghalen?
Kan je nu wel lopen klagen, maar je bent hier zelf degene die aan het demoniseren is.
Bull-shit, en dat weet je zelf ook. Ik heb niets of niemand gedemoniseerd en ik wil dat je dit terugneemt. Ik laat mij geen woorden in de mond leggen, en al helemaal niet door een moderator.

Je kan ook gewoon toegeven dat je hier uit de bocht bent gevlogen en een verkeerde inschatting gemaakt hebt. Wat je nu doet, door mij aan te spreken op zaken die ik niet geschreven heb, is echt te zwak voor woorden. Doe even normaal zeg. :/

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Maximized schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:25:
[...]

En waar stel ik dat dit “de standaard voor het hele universitaire systeem in Nederland” is? Graag de zinsnede waarin ik dat stel. En nogmaals: waarom dan die hele reactie weghalen?

[...]

Bull-shit, en dat weet je zelf ook. Ik heb niets of niemand gedemoniseerd en ik wil dat je dit terugneemt. Ik laat mij geen woorden in de mond leggen, en al helemaal niet door een moderator.

Je kan ook gewoon toegeven dat je hier uit de bocht bent gevlogen en een verkeerde inschatting gemaakt hebt. Wat je nu doet, door mij aan te spreken op zaken die ik niet geschreven heb, is echt te zwak voor woorden. Doe even normaal zeg. :/
Als ik het zo zie wordt er een modbeak geplaatst om 19:59 met als laatste zin
Al die reacties worden gewoon verwijderd.
.
Als je dan een kwartier later een post over exact dat onderwerp plaatst, dan is het toch niet echt een verrassing dat je post wordt getrashed toch?

You've mistaken me for someone who really cares.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noguru
Orion84 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:02:
[...]
Leuk en aardig, maar dat zijn stuk voor stuk reacties waar daadwerkelijk nog deelgenomen wordt aan de discussie. In tegenstelling tot het verwijderde “hey er zit iemand in die partij die Erdogan heet... Eng clubje” (geparafraseerd, maar veel meer stond er niet in die post). Wat dus totaal niets toevoegt.
Dus als je naar jouw mening maar inhoudelijk genoeg bent dan zijn bepaalde termen opeens wel toegestaan?? Dat is wel een heel ander verhaal dan je eerst bracht.
Wat het probleem nu precies is met de term eng clubje blijft onbeantwoord.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

noguru schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:50:
[...]

Dus als je naar jouw mening maar inhoudelijk genoeg bent dan zijn bepaalde termen opeens wel toegestaan?? Dat is wel een heel ander verhaal dan je eerst bracht.
Wat het probleem nu precies is met de term eng clubje blijft onbeantwoord.
Nee, ik geef aan wat het verschil is tussen de voorbeelden die jij aanhaalt en der verwijderde post. Dat ging niet alleen om dat "eng clubje".

Overigens vind ik die term niet bijster constructief, dus die mag wat mij betreft voortaan sowieso wel weg blijven, aan welke kant dan ook.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noguru
Orion84 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:00:
[...]

Nee, ik geef aan wat het verschil is tussen de voorbeelden die jij aanhaalt en der verwijderde post. Dat ging niet alleen om dat "eng clubje".

Overigens vind ik die term niet bijster constructief, dus die mag wat mij betreft voortaan sowieso wel weg blijven, aan welke kant dan ook.
Niet bijster constructief is een zwak argument om een ingreep te verantwoorden. Het is duidelijk dat het van jou weg mag maar daarom hoeft het nog niet weg!

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Ach, ik noemde een bepaalde rechtse politicus een paar dagen geleden een "engnek" en daar is ook de schaar in gezet door @DaniëlWW2, eigenlijk volkomen terecht. Dat soort opmerkingen zijn zelden goed voor de discussie, zeker een discussie die er al heftig aan toe gaat.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
@Orion84

Dit is verwarrend.

Als ik politieke organisatie actief zie die doelbewust inzet op beeldvorming ter dekking van afwezigheid van zowel structuur in lijn met als streven conform bestel dan mag ik dat niet langer omschrijven als "eng"?

Of mag ik die organisatie niet omschrijven als "eng"? Of de besluitvorming? De posities?

Dit als serieuze vraag. Als gegeven perspectief louter een gevalletje mening zou zijn, dan kan ik mij vinden in beperkingen. Maar wanneer dat onderbouwd wordt? Wanneer risico en aard aangetoond wordt? Dat is geen domein van mening, maar van onderzoek, toetsing, kwalificatie. Van breder perspectief.

Wanneer woorden als "eng" in die kaders niet meer gebruikt mogen worden, dan laat je een veelvoud aan instellingen en organisatie als SCP, WRR, Clingendael et alii tegen een historisch frappant lampje lopen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Als er onderbouwing bij zit en het niet slechts een loze kreet is dan ligt dat inderdaad anders ja.

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online
RobinHood schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:22:
Ach, ik noemde een bepaalde rechtse politicus een paar dagen geleden een "engnek" en daar is ook de schaar in gezet door @DaniëlWW2, eigenlijk volkomen terecht. Dat soort opmerkingen zijn zelden goed voor de discussie, zeker een discussie die er al heftig aan toe gaat.
Niets persoolijks, maar wel goed om te lezen dat 'engnek' ook gemodereerd is.

Had die opmerking gezien en omdat het leek alsof dat mocht ga je in je in eigen reacties onbewust ook wat verder. Voelde ik irritatie toen 'eng clubje' naar DENK toe daarna niet mocht.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
@Orion84
Mooi dat er weer een levendige discussie volledig uit 'De gele hesjes' is verwijderd...

Maar als er een crew-member (zeer) actief deelneemt aan de discussie (sterker: hij heeft de discussie geïnitieerd) bevreemdt het toch wel dat 'we' nu op onze falie krijgen en er tig posts zijn geschrapt omdat we ons hoegenaamd niet aan de regels zouden houden.

Wellicht handig om eerst intern de neuzen dezelfde kant op te krijgen.

iRacing Profiel

• Koenoe
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14-10 16:54
RobinHood schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:22:
Ik ben onderhand al 2 verschillende vormen van een edel deel genoemd. Tot dus ver nog niet de schaar in gezet. Dat gezegd, ergens klopt het ook wel. ;)
rik86 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:18:
[...]
En als je om zo'n reden je boodschappen laat staan - namelijk het feit dat de wet wordt gehandhaafd - ben je gewoon een kinderachtige lul
Ebayzo schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:00:
@Crazy-Al @GreNade hier snap ik het laten staan dan weer wel. Maar in het begin van het topic liet iemand zijn boodschappen al staan omdat iemand überhaupt om identificatie vroeg. Dan ben je wel echt een droplul.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

alexbl69 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:51:
@Orion84
Mooi dat er weer een levendige discussie volledig uit 'De gele hesjes' is verwijderd...
Levendig was het zeker ja, fatsoenlijk een stuk minder en hoe dan ook off-topic aangezien het helemaal niet over gele hesjes of direct daaraan gerelateerde zaken ging. Ik had die discussie niet voor niets afgekapt.
Maar als er een crew-member (zeer) actief deelneemt aan de discussie (sterker: hij heeft de discussie geïnitieerd) bevreemdt het toch wel dat 'we' nu op onze falie krijgen en er tig posts zijn geschrapt omdat we ons hoegenaamd niet aan de regels zouden houden.

Wellicht handig om eerst intern de neuzen dezelfde kant op te krijgen.
Dat Albantar daar gewoon in mee gaat in plaats van een TR aan te maken (zelf modden in discussies waar we direct in betrokken zijn vermijden we immers) maakt het er inderdaad niet duidelijker op, daar ga ik achteraan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08:08
Even vooropstellen dat ik respect heb voor de moderators hier, geen makkelijke taak. Al wordt er soms mijn inziens te streng gemodereerd en worden topics zo strak omlijnd dat een leuke discussie niet altijd mogelijk is. Maar nogmaals geen makkelijke taak, zeker in het huidige gepolariseerd landschap.

Sommige topics zijn voor mij bijzonder lastig en gevoelig omdat ik sinds 2000 in het vreemdelingen/justitie werkveld werkzaam ben voor de overheid. Ik hoef mijn werkgever en het beleid natuurlijk niet te verdedigen maar als ik zie hoezeer de media en bepaalde groepen in de samenleving bewust een erg onjuist en schadelijk beeld durven neer te zetten kan ik het soms niet laten.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• klaw
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-10 12:02
Even een dingetje;
defiant heeft op woensdag 3 april 2019 23:45 een modbreak gedaan, is het handig om de tekst in de het rode vlak niet alleen op die pagina te laten staan maar ook om die "vast" te zetten zoals bijv. het Trump topic?
EU is nogal een beladen topic, vroeg of laat is het nodig …beter om te vroeg te zijn dan om achter af weer wat te doen... of moet het X keer fout zijn gegaan om zoiets te doen?

klaw wijzigde deze reactie 05-04-2019 13:12 (7%)

I do not forgive and I do not forget.

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 09:12

Amphiebietje

In de blubber

Ander ding, sommige mensen posten berichten die kwa kleur lijken op een moderator bericht, en waarin ze de mods belachelijk maken.

Vanochtend heb ik een topic-report daarover gedaan, waar tot op heden niks mee is gedaan, dus ik kaart het hier maar even aan.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
klaw schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:12:
Even een dingetje;
defiant heeft op woensdag 3 april 2019 23:45 een modbreak gedaan, is het handig om de tekst in de het rode vlak niet alleen op die pagina te laten staan maar ook om die "vast" te zetten zoals bijv. het Trump topic?
EU is nogal een beladen topic, vroeg of laat is het nodig …beter om te vroeg te zijn dan om achter af weer wat te doen... of moet het X keer fout zijn gegaan om zoiets te doen?
Dat is niet eens een gek idee. Done. :)
Amphiebietje schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:13:
Ander ding, sommige mensen posten berichten die kwa kleur lijken op een moderator bericht, en waarin ze de mods belachelijk maken.

Vanochtend heb ik een topic-report daarover gedaan, waar tot op heden niks mee is gedaan, dus ik kaart het hier maar even aan.
We hadden het vanochtend al gezien en hebben er ondertussen naar gehandeld. :)

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Beste Mod,

Dus ik heb mijn eigen kijk/mening in het Notre Dame-topic laten weten. In een zin of twee. Dat dat niet iedereen aanstaat kan ik begrijpen, maar het hoeft niet meteen gemod/verwijderd te worden, omdat het iemand niet aanstaat. Beetje raar.

Vanuit mijn eigen menselijk oogpunt vind ik het ook onwijs gaaf, want het bestaat sinds de 14e eeuw, en een mens leeft maar ongeveer 80 jaar, en dat ik dan toevallig die brand mag meemaken is natuurlijk hartstikke interessant.

Als alles zo gemod/verwijderd wordt wat heeft een mening / kijk op een gebeurtenis geven voor zin?

Mvg,

Ivy

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Ivysaur schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:25:
Dus ik heb mijn eigen kijk/mening in het Notre Dame-topic laten weten. In een zin of twee. Dat dat niet iedereen aanstaat kan ik begrijpen, maar het hoeft niet meteen gemod/verwijderd te worden, omdat het iemand niet aanstaat. Beetje raar.

Vanuit mijn eigen menselijk oogpunt vind ik het ook onwijs gaaf, want het bestaat sinds de 14e eeuw, en een mens leeft maar ongeveer 80 jaar, en dat ik dan toevallig die brand mag meemaken is natuurlijk hartstikke interessant.
Dat kan allemaal best maar "Jammer de bammer. Heb wel een beetje leedvermaak, hoor." is gewoon ronduit ongepast en wat mij betreft terecht verwijderd.

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14-10 21:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Naar aanleiding van een modbreak van Ramzzz in het Notre Dame topic.
In principe ben ik het wel eens met de 'core' van zijn boodschap (het is niet echt een reële optie namelijk), maar hoe het verwoord is vind ik een beetje te gekleurd voor een onpartijdige/neutrale (?) moderator:
Zullen we de 'blusvliegtuigen' hindsight-flauwekul verder even laten voor wat het is, namelijk flauwekul?
Dat het misschien beter in een ander topic besproken kan worden, eens, en dat het waarschijnlijk niet reëel is, ook eens, maar om het als flauwekul aan te merken en het hele onderwerp op die manier dood te slaan vind ik ook weer een beetje een stretch. Soortgelijke opmerking van een mede-Tweaker wordt verwijderd met als opmerking "commentaar op moderatie", alsof men geen commentaar op moderatie mag hebben. Zet er dan "discussie over moderatie kan in daartoe bestemde topic". Klink imho een stuk constructiever dan wat er nu staat, en is volgens mij ook gangbaar.

Edit: of zet in de modbreak zelf dat je een apart topic mag openen, maar dat het verder niet gewenst is in het Notre Dame topic. Opties die 100x vriendelijker klinken genoeg in ieder geval :). Maar goed, ik ben (gelukkig) geen moderator, waarschijnlijk sla ik de plank volledig mis :7

Kuusj wijzigde deze reactie 16-04-2019 13:19 (12%)

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Topicstarter
Kuusj schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:15:
Naar aanleiding van een modbreak van Ramzzz in het Notre Dame topic.
In principe ben ik het wel eens met de 'core' van zijn boodschap (het is niet echt een reële optie namelijk), maar hoe het verwoord is vind ik een beetje te gekleurd voor een onpartijdige/neutrale (?) moderator:

[...]

Dat het misschien beter in een ander topic besproken kan worden, eens, en dat het waarschijnlijk niet reëel is, ook eens, maar om het als flauwekul aan te merken en het hele onderwerp op die manier dood te slaan vind ik ook weer een beetje een stretch. Soortgelijke opmerking van een mede-Tweaker wordt verwijderd met als opmerking "commentaar op moderatie", alsof men geen commentaar op moderatie mag hebben. Zet er dan "discussie over moderatie kan in daartoe bestemde topic". Klink imho een stuk constructiever dan wat er nu staat, en is volgens mij ook gangbaar.

Edit: of zet in de modbreak zelf dat je een apart topic mag openen, maar dat het verder niet gewenst is in het Notre Dame topic. Opties die 100x vriendelijker klinken genoeg in ieder geval :). Maar goed, ik ben (gelukkig) geen moderator, waarschijnlijk sla ik de plank volledig mis :7
Het onzinnige van die posts over 'blusvliegtuigen' was al meerdere keren weerlegd, en het constant weer te berde brengen waaneer dit al totaal is ontkracht is zeer irritant.

En commentaar op moderatie hoort nooit in het topic, want offtopic.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14-10 21:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ramzzz schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:21:
[...]

Het onzinnige van die posts over 'blusvliegtuigen' was al meerdere keren weerlegd, en het constant weer te berde brengen waaneer dit al totaal is ontkracht is zeer irritant.

En commentaar op moderatie hoort nooit in het topic, want offtopic.
Ok, duidelijk. Enige wat ik er nog over kwijt wil is dat iets wat één persoon irritant vind, niet per se door de hele meute als irritant ervaren hoeft te worden en ik de boodschap derhalve met een andere omlijsting had gepresenteerd. Maar goed, zoals ik al zei zal ik de plank wel misslaan (denk ik dan maar :+).

Dat commentaar op moderatie daar niet in thuis hoort, heb ik zelf ook al aangegeven. Wat ik probeer aan te geven is dat voor iemand die nog niet zo thuis is op GoT, "commentaar op moderaties kunnen in topic X" een stuk duidelijker en minder autoritair overkomt dan "commentaar op moderatie". Ik denk in deze dan ook niet aan eigen belang (ik begrijp het inmiddels, vandaar zit ik in dit topic) maar aan de minder ervaren Tweaker. Hoe weet die nu waar hij wél commentaar mag leveren?

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Kuusj schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:33:
[...]

Ok, duidelijk. Enige wat ik er nog over kwijt wil is dat iets wat één persoon irritant vind, niet per se door de hele meute als irritant ervaren hoeft te worden en ik de boodschap derhalve met een andere omlijsting had gepresenteerd. Maar goed, zoals ik al zei zal ik de plank wel misslaan (denk ik dan maar :+).

Dat commentaar op moderatie daar niet in thuis hoort, heb ik zelf ook al aangegeven. Wat ik probeer aan te geven is dat voor iemand die nog niet zo thuis is op GoT, "commentaar op moderaties kunnen in topic X" een stuk duidelijker en minder autoritair overkomt dan "commentaar op moderatie". Ik denk in deze dan ook niet aan eigen belang (ik begrijp het inmiddels, vandaar zit ik in dit topic) maar aan de minder ervaren Tweaker. Hoe weet die nu waar hij wél commentaar mag leveren?
Zoals bij users bekend mag worden verwacht: hier.

Je als user op een forum een beetje inlezen mag best van je worden verwacht. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 11:52
Waarom is er eigenlijk geen topic over de aanslagen in Sri Lanka? Of wordt dit vooral al besproken in zin & onzin van religie topic?

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 07:38:
Waarom is er eigenlijk geen topic over de aanslagen in Sri Lanka? Of wordt dit vooral al besproken in zin & onzin van religie topic?
Daar is geen topic over omdat jij er geen gemaakt hebt ;)

The enemy within

• Piet_Piraat7
@Salvatron dat kunnen andere mensen veel beter en uitgebreider dan ik :p maar ik snap je punt

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 11:55
Het viel mij eigenlijk ook wel op. Als je kijkt naar bijvoorbeeld de aanslagen in Christchurch 6 weken geleden, naar aanleiding daarvan is hier een topic met 7 pagina's aan reacties over ontstaan.

Je kunt moeilijk dit soort zaken met elkaar vergelijken, maar toch een bijzonder verschijnsel dat het nu 'stil' blijft?

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Wat hierboven al staat, maar een topic aan als iets topic waardig is :)

Toevallig zei ik gisteren hetzelfde tegen m'n vrouw, dat het ook in de media een stuk stiller is over deze aanslagen terwijl er toch veel meer slachtoffers zijn. Interessant onderwerp voor een nieuw topic.

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
janvanduschoten schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:25:
[...]

Wat hierboven al staat, maar een topic aan als iets topic waardig is :)

Toevallig zei ik gisteren hetzelfde tegen m'n vrouw, dat het ook in de media een stuk stiller is over deze aanslagen terwijl er toch veel meer slachtoffers zijn. Interessant onderwerp voor een nieuw topic.
Er zijn denk ik verschillende redenen voor.

Ten eerste is het ver van ons vandaan en in tegenstelling tot bijvoorbeeld nieuw zeeland is het ook geen westerse cultuur.

Ten tweede is het een land met een lange geschiedenis van burger oorlog en aanslagen ook in de vrij recente geschiedenis.

Zo zijn ook aanslagen in Irak bijvoorbeeld geen groot nieuws meer.

• alexbl69
  • Nu online
@Ramzzz
Sorry, maar probeer je de discussie in het Klimaatakkoord nou bewust de nek om te draaien?

De tenen zijn weer lang vandaag.

iRacing Profiel

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
alexbl69 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:21:
@Ramzzz
Sorry, maar probeer je de discussie in het Klimaatakkoord nou bewust de nek om te draaien?

De tenen zijn weer lang vandaag.
Waarom zouden wij de discussie weer door de voor de $tigde keer geponeerde 0,000////03% temperatuurstijging offtopic laten ontsporen?

Het zou je sieren als je eens bedenkt hoe het is om steeds dit soort zaken te moeten volgen, lezen, en vervolgens de zoveelste bermbrand te moeten blussen omdat je direct met flamebait (sic) bezig bent, en erop reageert (happen).

Het constant met deze mantra meegaan, is offtopic.

Het gaat niet om die paar miljoenste (absolute) graad, het gaat om überhaupt maatregelen nemen, het voortouw nemen, de weg wijzen naar een beter energiebeleid wereldwijd, onderdeel zijn van de oplossing.

Werkelijk...

Ramzzz wijzigde deze reactie 25-04-2019 17:27 (3%)

• alexbl69
  • Nu online
Wie geeft eigenlijk aan wat ontsporing is en wat niet? Die 0,0003% komt nota bene nog ergens vandaan. Je mag het dan flauw en kinderachtig vinden dat iemand dat erbij sleept, het lijkt me zeker geen moderatie waardig. Van ontsporen is ook geen sprake want niemand ging er op in.

Tijdens het nalezen van alle teksten heb je overigens over het hoofd gezien dat iemand onze MP corrupt noemt. Waarom is deze ongefundeerde beschuldiging dan geen probleem? Lijkt me dat zo'n beschuldiging eerder tot ontsporing kan leiden dan een uitspraak die gewoon WAAR is.

Probeer je persoonlijke mening nou niet steeds in je moderatie terug te laten komen.

iRacing Profiel

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
alexbl69 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:34:
Wie geeft eigenlijk aan wat ontsporing is en wat niet? Die 0,0003% staat komt nota bene nog ergens vandaan. Je mag het dan flauw en kinderachtig vinden dat iemand dat erbij sleept, het lijkt me zeker geen moderatie waardig. Van ontsporen is ook geen sprake want niemand ging er op in.

Tijdens het nalezen van alle teksten heb je overigens over het hoofd gezien dat iemand onze MP corrupt noemt. Waarom is deze ongefundeerde beschuldiging dan geen probleem? Lijkt me dat zo'n beschuldiging eerder tot ontsporing kan leiden dan een uitspraak die gewoon WAAR is.

Probeer je persoonlijke mening nou niet steeds in je moderatie terug te laten komen.
Dat is niet mijn mening, en ik ben hier niet de enige moderator. Wij grijpen in op 'obvious' trolls, reeds lang ontkrachte en bij herhaling terechtgewezen (o.a. door moderatie) flamebait en overige tot langdurig offtopic-posts leidende zaken. Dat is GoT-beleid, niet eens exclusief voor AWM.

En jij weet na al die jaren op GoT nog steeds niet dat je een TR aan kunt maken als je iets ziet dat niet op GoT thuishoort?

En dat je hier zelfs in een Terugkoppelingstopic gewoon offtopic gaat door te zeuren over een terechte moderatie?

• alexbl69
  • Nu online
Ramzzz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:39:
[...]

Dat is niet mijn mening, en ik ben hier niet de enige moderator. Wij grijpen in op 'obvious' trolls, reeds lang ontkrachte en bij herhaling terechtgewezen (o.a. door moderatie) flamebait en overige tot langdurig offtopic-posts leidende zaken. Dat is GoT-beleid, niet eens exclusief voor AWM.

En jij weet na al die jaren op GoT nog steeds niet dat je een TR aan kunt maken als je iets ziet dat niet op GoT thuishoort?
Heb het reeds eerder gezegd; ik maak niet snel TR's aan. Mijn tenen zijn niet zo lang. Zal dat bij deze post ook niet doen, want het stoort mij niet. De enige reden dat ik er naar verwees is om de vergelijking te trekken met de post die wel weg wordt gehaald.
En dat je hier zelfs in een Terugkoppelingstopic gewoon offtopic gaat door te zeuren over een terechte moderatie?
Hoe kan ik in het Terugkoppelingstopic offtopic gaan over de moderatie 8)7. Dit is toch juist de plek waar de moderatie besproken wordt? Vind eerder dat jij voor het Terugkoppelingstopic offtopic gaat door in je voorgaande antwoord in te gaan op de discussie in de hoofdtread.

Maar goed, ik zal er verder niks meer over zeggen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11:45

alienfruit

the alien you never expected

Hoezo is het niet gerelateerd aan de Britse politiek? Maar gaat het zal wel.

Verplaatst vanuit Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot?, commentaar op de moderatie hoort niet in het topic zelf thuis. Betrof dus: alienfruit in "Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot?"

Orion84 wijzigde deze reactie 07-05-2019 16:30 (65%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

alienfruit schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:25:
Hoezo is het niet gerelateerd aan de Britse politiek? Maar gaat het zal wel.
Een concrete vraag (of eigenlijk was het enkel een rant) over hoe bepaalde reisdocumenten worden behandeld heeft inderdaad bijzonder weinig te maken met discussie over politiek. Laat staan met de brexit wat toch het hoofdonderwerp van dat topic is.

Orion84 wijzigde deze reactie 07-05-2019 16:28 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Het is toch weer opmerkelijk te noemen hoe er weer eens plotseling allerlei lieden die normaliter nooit in dit forum posten hier plotseling wel posten als een extreemrechtse Nederlandse politicus in opspraak komt... }:|

Een soort drive-by shooposting, zullen we maar zeggen. Curieus. :')

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Amphiebietje schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:29:
Het is toch weer opmerkelijk te noemen hoe er weer eens plotseling allerlei lieden die normaliter nooit in dit forum posten hier plotseling wel posten als een extreemrechtse Nederlandse politicus in opspraak komt... }:|

(Deels) schuldig, maar dan ging het bij mij over Harbers.

Maar wat wil je?
Moet er eerst een toelatingsexamen afgelegd worden voor je bij het exclusieve clubje mag posten oid.?

Wie weet lurken diegenen wel altijd trouw mee, maar voelden de behoefte om een tegengeluid te laten horen n.a.v. de hysterie die ontstond rondom dat essay van Baudet?

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

SuBBaSS schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:52:
[...]

(Deels) schuldig, maar dan ging het bij mij over Harbers.

Maar wat wil je?
Moet er eerst een toelatingsexamen afgelegd worden voor je bij het exclusieve clubje mag posten oid.?

Wie weet lurken diegenen wel altijd trouw mee, maar voelden de behoefte om een tegengeluid te laten horen n.a.v. de hysterie die ontstond rondom dat essay van Baudet?
Maar verder hebben ze geen behoefte van zich te laten horen als vergelijkbare onderwerpen ter sprake komen zonder dat hun favoriete politicus bij naam wordt genoemd... ;)

Dat roept wat vragen op.

Bijvoorbeeld of de desbetreffende posters worden opgehitst buiten Tweakers om om zo te reageren en op die manier een topic te flooden met reacties waarin iets dat toch echt niet door de beugel kan (want in strijd met o.a. de Nederlandse Grondwet) goed te praten, en er dus voor te zorgen dat andere lezers worden "gekneed" om dit soort praat acceptabeler te vinden. O-)

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Amphiebietje schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:51:
[...]

Maar verder hebben ze geen behoefte van zich te laten horen als vergelijkbare onderwerpen ter sprake komen zonder dat hun favoriete politicus bij naam wordt genoemd... ;)

Dat roept wat vragen op.

Bijvoorbeeld of de desbetreffende posters worden opgehitst buiten Tweakers om om zo te reageren en op die manier een topic te flooden met reacties waarin iets dat toch echt niet door de beugel kan (want in strijd met o.a. de Nederlandse Grondwet) goed te praten, en er dus voor te zorgen dat andere lezers worden "gekneed" om dit soort praat acceptabeler te vinden. O-)
Ah, de 'trollen'.
Ja die moesten zich natuurlijk eerst koest houden totdat ze opdracht hadden gekregen zich erin te mengen. :z
Beetje selectieve verontwaardiging wmb.

Er treedt nota bene een staatssecretaris af om iets dat ons allemaal aan zou moeten gaan (gekonkel met cijfers; als je het hebt over "dat roept wat vragen op") maar de hobby van een bepaald politicus is schijnbaar belangrijker? Aangezien het een pagina lang daarover ging.

Nou ja, morgen weer 'voer' door een bepaald debat.
Bereid je maar voor! De uitbetaling heeft weer plaatsgevonden hoor. ( :+ )

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Het is toch ook wel logisch dat een onderwerp / topic "populair" wordt als er nieuws over is? Zo zie ik ook veel meer posts over Huawei ( in het telefonie gedeelte) sinds deze week.

En als je iets opmerkt dat echt niet door de beugel kan, maak dan gerust een topic report aan, dan kan er een mod naar kijken :)

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

Even afgezien van het onderwerp vind ik het wel vervelend dat je blijkbaar vind dat je er dus liever niet mag posten als je geen 'regular' daar bent? Ik vind het topic soms al ontoegankelijk om die reden maar dit maakt het niet beter.....

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
Gunner schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:51:
[...]

Even afgezien van het onderwerp vind ik het wel vervelend dat je blijkbaar vind dat je er dus liever niet mag posten als je geen 'regular' daar bent? Ik vind het topic soms al ontoegankelijk om die reden maar dit maakt het niet beter.....
Zet die stropop nou maar weer weg :)

Wat lichtelijk irritant is af en toe is dat sommigen enkel voor het knetterende deel langswippen, maar tijdens de inhoudelijkere discussie wegblijven. Vanuit het oogpoint van een 'regular' kan dat eruit zien alsof je enkel voor sensatie komt en even wat tomaten met de meute mee komt gooien oid. Als er geklaagd mag worden over de ontmoedigende regulars-bubble, dan mag dat ook over het soort fly-by posters waar @Amphiebietje het over heeft.

Ik ben het met @janvanduschoten eens: het is niet verrassend, en ook niet te 'voorkomen', en dat moeten we denk ik ook niet willen, maar dat maakt het er, vanuit het oogpunt van de vaste gast, er niet minder vervelend op. Dat mag best gezegd.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik vind het zelf juist wel wenselijk. Houdt het topic nog enigszins toegankelijk tussen de betogen, voor mensen die tussen het werk door Tweakers bezoeken. Zolang het geen rant is mag iedereen zich in de discussie mengen.

• Brent
  • Nu online
Er wordt dan ook niet gezegd dat dat niet mag ;) Niet stropoppen!

• n3othebest
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:46:
Ik vind het zelf juist wel wenselijk. Houdt het topic nog enigszins toegankelijk tussen de betogen, voor mensen die tussen het werk door Tweakers bezoeken. Zolang het geen rant is mag iedereen zich in de discussie mengen.
Prima onder voorwaarde dat ze wel bereid zijn dieper in te gaan op hun argumentatie. En dat er dus een degelijke onderbowuing is.

Het probleem waar ik vaak tegenaan loop is dat er vaak ineens een hele groep mensen komt die allemaal even hun zegje doen (vaak vol met aannames, drogredenen of zaken die al pagina's geleden beantwoord zijn) en dan als je er dieper op in wil gaan verdwijnen. Dan steek je tijd in een nette reactie met onderbouwing (en dat x5 omdat er 5 mensen posten) en dan gebeurt er niets mee.

Dit vervuilt het topic gewoon enorm en komt de kwaliteit niet ten goede.

Tel daar bij op de regelmatig terugkerende trollen en je snapt dat mensen moe er van worden.
En zoals de uitspraak is: "één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden"

Hiermee wil ik echt niet zeggen dat alle niewkomers trollen zijn of onzin plaatsen. Vaak echter missen ze gewoon een bepaalde kennis van zowel het onderwerp als van wat er al in het topic besproken is. En elke keer hetzelfde moeten herhalen omdat er weer nieuwe gebruikers zijn die niet teruglezen is ook vermoeiend.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@n3othebest ik snap je punt wel, jij steekt duidelijk tijd en moeite in je comments. Ik denk alleen dat je ook moet begrijpen dat er veel mensen zijn die daar geen zin in hebben of de tijd niet voor hebben, maar wel degelijk een mening hebben over politiek nieuws. We moeten er voor waken dat het geen onderbuik spuwen van jewelste wordt, maar we kunnen ook niet verwachten dat iedereen er de tijd en moeite in wil steken die je zelf er in steekt. Als het je frustreet kun je de bijdragen ook gewoon links laten liggen (haha rechtse comments links laten liggen).

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:01:
@n3othebest ik snap je punt wel, jij steekt duidelijk tijd en moeite in je comments. Ik denk alleen dat je ook moet begrijpen dat er veel mensen zijn die daar geen zin in hebben of de tijd niet voor hebben, maar wel degelijk een mening hebben over politiek nieuws. We moeten er voor waken dat het geen onderbuik spuwen van jewelste wordt, maar we kunnen ook niet verwachten dat iedereen er de tijd en moeite in wil steken die je zelf er in steekt. Als het je frustreet kun je de bijdragen ook gewoon links laten liggen (haha rechtse comments links laten liggen).
Van iedereen dezelfde uitgebreide inzet eisen is inderdaad teveel van het goede, maar er moet wel enige intentie zijn tot deelname aan de discussie en niet alleen wat roepen en weer wegwezen. Dus als je dergelijk gedrag signaleert, meldt dat dan vooral in een TR. Daar zal lang niet altijd direct op worden ingegrepen maar het helpt ons wel om patronen te zien en uiteindelijk gebruikers die herhaaldelijk blijk geven geen intentie tot discussiëren te hebben daarop aan te spreken :)

• noguru
*knip*

Graag bij het onderwerp blijven en niet op de man gaan reageren, is niet nodig.

janvanduschoten wijzigde deze reactie 22-05-2019 11:26 (83%)

• RBN026
  • Laatst online: 10:32
Van iedereen dezelfde uitgebreide inzet eisen is inderdaad teveel van het goede, maar er moet wel enige intentie zijn tot deelname aan de discussie en niet alleen wat roepen en weer wegwezen.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor vragen, opmerkingen of discussies over algemeen beleid binnen het subforum, zoals ook in de topicstart beschreven staat.

https://www.userbenchmark.com/UserRun/20200462 This PC is likely operated by a technical master!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

En je punt is? Verwar je nu de regels specifiek voor dit feedbacktopic met het beleid van AWM in het algemeen?

Orion84 wijzigde deze reactie 22-05-2019 11:38 (4%)

• RBN026
  • Laatst online: 10:32
Orion84 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:37:
[...]

En je punt is? Verwar je nu de regels specifiek voor dit feedbacktopic met het beleid van AWM in het algemeen?
Dus daar staat dat ik alleen mag reageren als ik de intentie heb om deel te nemen aan een discussie?

https://www.userbenchmark.com/UserRun/20200462 This PC is likely operated by a technical master!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

RBN026 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:43:
[...]

Dus daar staat dat ik alleen mag reageren als ik de intentie heb om deel te nemen aan een discussie?
Ik dacht dat het redelijk duidelijk was dat dit niet over dit reactie-topic ging, maar om de echte topics in dit forum...

...ik bedoel, als ik het over politiek heb, dan moet toch duidelijk zijn dat mijn opmerking niet over het feedback topic gaat. ;)

• Brent
  • Nu online
Evengoed, als je niet de intentie hebt mee te doen aan een discussie, vraag ik me zeker af waarom je toch berichten op een discussieforum zou willen plaatsen.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

RBN026 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:43:
[...]

In Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid staat niet letterlijk dat je alleen mag reageren als je de intentie hebt om deel te nemen aan de discussie. Maar er staan daar wel een aantal duidelijke richtlijnen over hoe je op een constructieve manier kan deelnemen aan discussies aan AWM en wat voor reacties ongewenst zijn.

Sowieso lijkt het me gewoon niet meer dan fatsoenlijk (en dus niet iets wat we expliciet hoeven te benoemen) dat als je reageert in een discussie, je daarbij niet alleen even je eigen mening komt spuien (zonder onderbouwing, zonder in te gaan op andermans argumenten, zonder open te staan voor verdere discussie).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Misschien kan de titel van [ZT] Kabinet Rutte-III en de Nederlandse politiek - Deel 2 beter worden veranderd naar Het grote Baudet topic. Pagina's lang gaat het vrijwel nergens anders over terwijl er zo veel interessantere zaken gebeuren in de Nederlandse politiek.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:20:
Misschien kan de titel van [ZT] Kabinet Rutte-III en de Nederlandse politiek - Deel 2 beter worden veranderd naar Het grote Baudet topic. Pagina's lang gaat het vrijwel nergens anders over terwijl er zo veel interessantere zaken gebeuren in de Nederlandse politiek.
Misschien kan er dan beter een nieuw topic worden aangemaakt ipv het doormodderen van 1 onderwerp in het bovenstaande topic :)

Sowieso zijn we aan het kijken of we de "grote verzameltopics" nog wel willen, maar dat terzijde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Een topic met kleinere scope dan TK zou toch wat vreemd zijn. Ik denk dat er het probleem (stoorzenders) een stuk simpeler op te lossen is: inperken waar nodig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Brent schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:22:
Een topic met kleinere scope dan TK zou toch wat vreemd zijn. Ik denk dat er het probleem (stoorzenders) een stuk simpeler op te lossen is: inperken waar nodig.
Als er duidelijk stoorzenders zijn, dan wel.

Het hebben van een andere mening, soms in combinatie met lange tenen, kan al een stortvloed van TR's veroorzaken. Het is soms al erg lastig om er uit te filteren of een user een andere mening heeft, slecht geïnformeerd is, etc, of dat het een bewuste stoorzender is.

Als er veel over 1 onderwerp wordt gesproken ( zoals hierboven, een bepaalde politicus), dan zie ik dat liever in een apart topic. De geïnteresseerden kunnen daar dan verder praten, voor de rest is het niet interessant. Nu wordt alles in 1 topic gedumpt, en dat kan dan weer irritaties opwekken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verdeel en heers / heb rust.

Ik zie het probleem niet. Actualiteit is de aanjager van discussie, zo is hier door moderatie gesteld geworden. En dat klopt. Dan is het echter ook logisch dat die discussie pieken kent waar op verschillende punten van de curve er concentratie van aandacht / vermelding is.

Dat is nou precies die functie van motor.

Zonder die motor neemt frappant genoeg de diversiteit van interactie af, dan krijg je heilige huisjes, echokamers, uitsluiting en uiteindelijk als er dan iets nieuws binnenkomt juist lange tenen en meningen als waarheden.

Zoveel aandacht voor Baudet is er nou ook weer niet, er is veel meer discussie en verkenning voor FvD als fenomeen binnen de volledige politieke arena, waar vrijwel elke partij in voorbij komt. Dat een dergelijk fenomeen een eigen arena zou krijgen omdat het zelf bewust doet triggeren voor dat soort doelstellingen treft mij als vreemd.

Tenslotte is het onderdeel van politiek... toch... ?

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Brent
  • Nu online
janvanduschoten schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:35:
[...]

Als er duidelijk stoorzenders zijn, dan wel.

Het hebben van een andere mening, soms in combinatie met lange tenen, kan al een stortvloed van TR's veroorzaken. Het is soms al erg lastig om er uit te filteren of een user een andere mening heeft, slecht geïnformeerd is, etc, of dat het een bewuste stoorzender is.
Mwa, vaak is dat zo heul lastig niet volgens mij. Mensen die fact/bronvrij komen saboteren, dat zie je toch wel?

Poste juist deze links om daarbij te helpen:
http://thinkaboutnow.com/2017/12/avoiding-arguing-bad-faith/
https://medium.com/s/stor...our-mentions-ee4f194afbc9
Als er veel over 1 onderwerp wordt gesproken ( zoals hierboven, een bepaalde politicus), dan zie ik dat liever in een apart topic. De geïnteresseerden kunnen daar dan verder praten, voor de rest is het niet interessant. Nu wordt alles in 1 topic gedumpt, en dat kan dan weer irritaties opwekken.
De vraag kan ook zijn, moet er podium zijn voor het hele weerlegfeest op bovenstaande zenders? Uiteindelijk is mijn primaire interesse klinkklare onzin niet onweerlegt te laten, maar het zou mooier zijn als het er helemaal niet was. Het in een eigen silo opsluiten helpt de kulartiest volgens mij ook niet verder, als zou dat in het concerete geval van een oplossing kunnen zijn. Ik voorspel dat na een storm van een dag, misschien twee, het topic doodbloed en we volgende week weer een andere spinoff hebben die er net zo goed niet had kunnen zijn.

Ik zou de vraag anders stellen: wat voor soort reacties willen we? Het AWM beleid is daar eigenlijk best duidelijk in, en de stoorzenders houden zich daar vaak consequent niet aan. Met iets striktere handhaving heb je dan wat we volgens mij willen.

• Piet_Piraat7
Ik zou het opschorten van die verzamel topics juist een hele goede stap vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:07:
Ik zou het opschorten van die verzamel topics juist een hele goede stap vinden.
Daar wordt over nagedacht. Vanuit moderatie zijn we er in elk geval wel behoorlijk klaar mee.

• Brent
  • Nu online
Maar hoe kun je dan het over de TK hebben?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Topicstarter
Brent schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:37:
Goede vraag.

Niet is zeker geen optie? :+

Het uit de hand lopen van de topics wegens diverse soorten ongewenst gedrag ligt niet zo zeer aan het onderwerp als aan degenen die er als vliegen op een hoop stront op afkomen.

Niet alle aanwezigen kunnen die verantwoordelijkheid voor de sfeer en verstandhouding in zo’n topic aan, blijkt. En daar schort het dus met name aan.

• Virtuozzo
  • Niet online
Voor gezonde dynamiek, waar een zekere mate van excessen bij hoort, blijft het neerkomen op toepassing van regels. Elk ander scenario is er een van zoals elders. Kleine echokamertjes met preekstoeltjes.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Wist je dat dit nog niet eens zo heel lang is? Zoek de historie maar eens na, maar er zijn hele kabinetsperiodes geweest zonder TK topic of een hele tamme variant met nauwelijks posts.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Virtuozzo
  • Niet online
Met nauwelijks posts ...

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:47
Door het TK topic op te schorten snoer je heel veel mensen de mond vrees ik. Losse topics gaat voor heel veel onderwerpen gewoon niet werken. Als ik dan een topic post over iets met de Wajong gaat gewoon bijna niemand reageren.

Aangaande Baudet: hoe je het wendt of keert is het gewoon een belangrijk onderwerp binnen het topic TK. Je kunt mensen niet verbieden zaken aan te kaarten.

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Eens met Virtuozzo: grote algemene topics, hoewel soms eenzijdig, zorgen wel voor contact, uitwisseling van menig en, delen van ideeën. Dat daar misschien "mindere" dagen tussen zitten vind ik een klein offer, zeker in vergelijking met het alternatief: minder tot geen discussie. Juist bij onderwerpen als religie en politiek is het al veel te makkelijk om door filterbubbels en (al dan niet bewuste) self-selection terecht te komen in kleine cirkeltjes met alleen maar gelijkgestemden. Weg tegengeluid, weg kritische noot, einde discussie.

Dat moderatie op die dagen (weken?) vervelend/veel werk is, snap ik. Dan liever op zoek naar een of twee extra (eventueel topic-specifieke) mods icm een duidelijke herdefinitie+communicatie van de regels en handhaving daarvan. Dat is alsnog beter dan een platform sluiten, naar mijn mening.

Bundin wijzigde deze reactie 12-06-2019 18:19 (25%)

I like bacon!

• Brent
  • Nu online
Ramzzz schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:01:
[...]

Goede vraag.

Niet is zeker geen optie? :+
Ik denk dat het dan via een omweg toch erover zal gaan ;)
Het uit de hand lopen van de topics wegens diverse soorten ongewenst gedrag ligt niet zo zeer aan het onderwerp als aan degenen die er als vliegen op een hoop stront op afkomen.
In elk geval vandaag was het in het bijzonder een user die ik al eerder dat truukje heb zie uithalen. Je zou kunnen zeggen two-strikes and out, als de user verder ook eigenlijk nooit ergens iets toevoegd.
Niet alle aanwezigen kunnen die verantwoordelijkheid voor de sfeer en verstandhouding in zo’n topic aan, blijkt. En daar schort het dus met name aan.
Ook gegeven de opmerking elders over mankrachttekorten: is een mod-light iets? Bepaalde users kunnen een post tijdelijk 'blinderen' tot een mod langskomt om de kijken wat kan en wat niet? Dan voorkom je misschien, zonder verder al teveel moeite, dat er in de tijd tussen akkefiet en langswippende mod eea ietwat uit de hand loopt.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Er zijn al 5 mods actief tegenover 2-3 in andere GC fora en dat komt met name omdat AWM veel meer lees- en interpretatiewerk is. Je kan er niet oneindig mods tegenaan blijven gooien, dan is er gewoon wat mis met de discussies. Er wordt net zo hard via TR's als in de topics zelf gediscussieerd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• D-e-n
Señor Sjon schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:33:
Je kan er niet oneindig mods tegenaan blijven gooien
Eén mod per deelnemer ;)

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

D-e-n schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:43:
[...]

Eén mod per deelnemer ;)
Dan moeten we er voor zorgen dat er maar 5 users in AWM kunnen posten ;)

• Virtuozzo
  • Niet online
Het klinkt een beetje als een afspiegeling van de samenleving. Soms vliegt er wat voorbij, soms vliegt er snel iets voorbij, gesprek volgt maar er is een kleine verbale minderheid die dat volgens de regeltjes doet en een kleine of voorbij vliegende minderheid die dat niet doet - weet niet hoe, weet niet wanneer, weet niet waar, en soms ook wel maar het geloof of dogma is te heilig - etc. Wat er verder voorbij komt, stil, luisterend, lezend, soms reagerend, wordt geraakt of weggedreven. Maar door wat? Dat tweede segment, primair.

Dan is inderdaad meer politie geen oplossing, opvoeden wel, en voorkomen dat zaken polariseren of zich concentreren. Bottom up, en top down.

Natuurlijk is het makkelijker om dan iedereen maar een eigen kerk te geven, ook al wordt het dan stil, is er geen land meer, totdat iemand het verkeerde dorp binnenloopt en het zaakje explodeert.

• incaz
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 11:46
Volgens mij is het helemaal geen afspiegeling van de samenleving. Nauwelijks vrouwen, voor zover ik na kan gaan geen moslims, weinig laaggeletterden of mensen met een lage opleiding heb ik de indruk.

Het is denk ik wel een afspiegeling van de groep die veel over de samenleving te zeggen heeft. Maar dat is niet helemaal hetzelfde.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• hoevenpe
  • Nu online
Misschien beter van niet als je het een beetje gezellig wilt houden, of de theorie van de actualiteit splitsen.

Toch is het jammer, want als iemand FvD verdedigd is dat niet per definitie trollen. Je hoeft het niet met de ander eens te zijn om ook de andere kant van het verhaal te willen horen.

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Dus, het beleid nogmaals uiteenzetten in zowel een modbreak als dat mooie rooie blokje boven de (quick) reply. En een tijd reacties screenen op inhoud met zero tolerance (zoals het religie topic, waar het meestal goed gaat). Geen idee of er achter de schermen al een strike/notitie systeem is voor mods, gekoppels aan users. Zo ja, dan een strike systeem voor topics als deze.

Ja dat kost tijd, zoals terecht opgemerkt meer tijd dan veel andere fora/topics want de inhoud is minder makkelijk te beoordelen dan in een sport/tv/tech topic, maar ik vind 't belangrijk dat het bestaat en zou daaarom ook wel een steentje bij willen dragen als dat helpt om topics als deze open te houden. Niet dat ik super actief ben in dat topic, ik lees wel maar post nooit daar. Maar misschien helpt dat.
hoevenpe schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:33:
[...]

Toch is het jammer, want als iemand FvD verdedigd is dat niet per definitie trollen. Je hoeft het niet met de ander eens te zijn om ook de andere kant van het verhaal te willen horen.
Volledig eens. Tolerantie moet van alle kanten komen.

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it" is voor mij een leidraad in iedere discussie (totdat fatsoensnormen overschreden worden, uiteindelijk zijn we allemaal te gast hier en huisregels zijn een ding).

Bundin wijzigde deze reactie 12-06-2019 22:27 (30%)

I like bacon!

• D-e-n
[...]

Toch is het jammer, want als iemand FvD verdedigd is dat niet per definitie trollen.
De meeste reacties staan er ook gewoon nog toch dus wat is dan het probleem?

• Brent
  • Nu online
[...]

Misschien beter van niet als je het een beetje gezellig wilt houden, of de theorie van de actualiteit splitsen.
Over dat laatste hebben we het al eens gehad, en daar was men toen niet voor. Politiek verbieden omwille van de gezelligheid lijkt me toch ook niet de oplossing, het is nu ook weer geen familie-dag hier ;)
We hebben het over trollen, en goed dat je opmerkt dat dat helaas nogal lijkt te overlappen met de verdediging van een bepaalde partij. FvD verdedigen is dan ook niet waarop men wordt aangesproken, maar op het trollen. Overduidelijke afwijzingen om het afwijzen van kritiek en continue verplaatsende goalposts. Dat is klassieke discussie-sabotage, en ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat hier niemand daar behoefte aan heeft.

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
incaz schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:28:
Volgens mij is het helemaal geen afspiegeling van de samenleving. Nauwelijks vrouwen, voor zover ik na kan gaan geen moslims, weinig laaggeletterden of mensen met een lage opleiding heb ik de indruk.

Het is denk ik wel een afspiegeling van de groep die veel over de samenleving te zeggen heeft. Maar dat is niet helemaal hetzelfde.
lage opleiding check. :+

maar wel mee eens. topic is geen echte afspiegeling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Is het misschien een idee om de hele VS versus Iran uit het trump en usa topic af te splitsen naar het midden oosten topic?
Had altijd het idee dat dat topic meer voor de interne VS aangelegenheden was.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• n3othebest
  • Nu online
Kunnen we iets doen aan te openingspost in TU Eindhoven wil 1,5 jaar mannelijke sollicitanten weigeren.?

Het is nu meer een rant dan een serieuze opening. De argumentatie van de TU/e word helemaal niet meegenomen. Ook worden er niet beide kanten bekeken.

TS lijtk vooral heel erg overtuigd te zijn van eigen gelijk blijkend uit zinnen als "Ik zal het één keer uitleggen voor iedereen die het blijkbaar écht niet snapt." en "Kan iemand die mensen in Eindhoven even bellen en ze even de weg wijzen naar de realiteit?"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
@n3othebest

De post staat op +17 en de persoon heeft het inhoudelijk behoorlijk goed onderbouwd.
Je mag het er inhoudelijk niet mee eens zijn maar moderatie hoort neutraal te zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• n3othebest
  • Nu online
hoevenpe schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:59:
@n3othebest

De post staat op +17 en de persoon heeft het inhoudelijk behoorlijk goed onderbouwd.
Je mag het er inhoudelijk niet mee eens zijn maar moderatie hoort neutraal te zijn.
Dat er 17 mensen het er mee eens zijn maakt het nog geen goede post.

Als hij gewoon in ee topic geplaatst was was er niet zo veel mis mee. Maar als opening verwacht je toch op zijn minst dat beide kanten even toegelicht worden. Dat gebeurt gewoon niet.

De onderbowuing rammelt ook aan alle kanten met scheve vergelijkingen en legio aannames.

• hoevenpe
  • Nu online
n3othebest schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:06:
De onderbowuing rammelt ook aan alle kanten met scheve vergelijkingen en legio aannames.
Het staat je vrij om erop te reageren, kan me persoonlijk goed vinden in zijn verhaal.

Mag hopen dat Tweakers niet politieke kleur mee laat wegen in moderatie, dit onderwerp maakt nogal veel los en terecht wat mij betreft, iets met Artikel 1 en zo...

• n3othebest
  • Nu online
hoevenpe schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:10:
[...]

Het staat je vrij om erop te reageren, kan me persoonlijk goed vinden in zijn verhaal.

Mag hopen dat Tweakers niet politieke kleur mee laat wegen in moderatie, dit onderwerp maakt nogal veel los en terecht wat mij betreft, iets met Artikel 1 en zo...
Volgens mij laat jij juist je eigen ideeen hier mee wegen.

TS plaats gewoon slechts argumenten vanuit 1 idee, zijn eigen, en dat op een manier alsof het de enige universele waarheid is.

Als je een goede discussie wil moet je op zijn minst de argumenten van beide kanten er in hebben staan zodat je daarover kan praten. Als je maar vanuit 1 kant begint zal je nooit een goede discussie krijgen maar alleen gelijkgestemden die elkaar na praten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

n3othebest schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:12:
[...]

TS plaats gewoon slechts argumenten vanuit 1 idee, zijn eigen, en dat op een manier alsof het de enige universele waarheid is.

Als je een goede discussie wil moet je op zijn minst de argumenten van beide kanten er in hebben staan zodat je daarover kan praten. Als je maar vanuit 1 kant begint zal je nooit een goede discussie krijgen maar alleen gelijkgestemden die elkaar na praten.
Ik zie persoonlijk geen probleem in de topicstart, het is een onderwerp waar hij zij mening over geeft. Als je een discussie wilt over een onderwerp, moet je dan een neutrale topicstart maken?

Ik zie ook wel wat punten die ik anders zou formuleren, maar in de basis zie ik er geen probleem in.

• n3othebest
  • Nu online
janvanduschoten schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:15:
[...]

Ik zie persoonlijk geen probleem in de topicstart, het is een onderwerp waar hij zij mening over geeft. Als je een discussie wilt over een onderwerp, moet je dan een neutrale topicstart maken?

Ik zie ook wel wat punten die ik anders zou formuleren, maar in de basis zie ik er geen probleem in.
Ik denk dat je bij een topicstart op zijn minst naar vragen moet gaan kijken en niet meteen met antwoorden moet beginnen.

Nu is het gewoon zo dat hij even claimt "het zit zo en iedereen die het er niet mee eens is is dom" Dat zegt hij gewoon letterlijk.

Juit bij een onderwerp dat zo beladen is als dit (gezien in eerdere discussies) mag je iets meer zorgvuldigheid verwachten.

• hoevenpe
  • Nu online
n3othebest schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:12:

Natuurlijk laat ik mijn eigen ideeën meewegen, dat doet iedereen.

De vraag lijkt me vooral of een TS een genuanceerde gebalanceerde stelling moet poneren of dat iemand op basis van de actualiteit een nieuw topic opent en daarin dan verder gediscussieerd wordt. In dat eerste geval zou je het openen van topics beter aan het team achter deze site kunnen overlaten aangezien vrijwel iedereen die 'zelfstandig' een topic opent dat vanuit zijn/haar perspectief zal doen. @CaptJackSparrow komt hier al langere tijd en is zeker geen 'hit-and-run-troll'.

Nogmaals, ik snap dat je het er inhoudelijk niet mee eens bent maar daar kunnen we dan toch in het topic zelf over discussiëren? De boel dichtgooien versterkt alleen maar het beeld dat bepaalde onderwerpen hier niet bespreekbaar zijn, dat neutraliteit en een brede doelgroep niet gewenst is.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Ik haal wel wat "mogelijke" rants weg, die voegen toch niets toe.

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True