Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
VLC speelt ook gewoon FLAC af als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:16
Ook sinds een paar weken in het bezit van de P2, uitermate tevreden.
Beetje tegenvallend in de Tweakers review vond ik de maximale helderheid, ze kwamen maar tot
385 nits, GSMArena komt maar tot 346 nits maar als de helderheid op automatisch staat komen ze
tot 510 nits, nou ja we gaan het meemaken van de zomer.
http://www.gsmarena.com/lenovo_p2-review-1557p3.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht35
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-09 19:29
Vraag aan P2 gebruikers: is het nog steeds zo dat video en audio niet synchroon lopen bij het kijken van video's(meer bepaald: video's bekijken in VLC app)? Dat zou namelijk wel een dealbreaker kunnen zijn voor mij.

[ Voor 19% gewijzigd door Brecht35 op 25-02-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Brecht35 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 12:52:
Vraag aan P2 gebruikers: is het nog steeds zo dat video en audio niet synchroon lopen bij het kijken van video's(meer bepaald: video's bekijken in VLC app)? Dat zou namelijk wel een dealbreaker kunnen zijn voor mij.
Net even in VLC getest, daar loopt het wel goed met video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
coolkingler1 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:31:
[...]

Hier ook VLC en gaat gewoon goed hoor. Speelt trouwens ook gewoon Wma en Flac. Geen problemen hier :)

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Kevind__
cheisz schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:16:
[...]
Een gallery heeft de P2 ook niet, dus daar heb ik 'Simple Gallery' voor van simple mobile tools, geen reclame en gewoon een goede simpele gallery voor foto's, video's en gifs: Google Play: Simple Gallery
Thanks voor de tip. Even geïnstalleerd en inderdaad fijne app. Beter dat Google Foto's. Deze meteen uitgeschakeld >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brecht35
coolkingler1 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:31:
[...]

__Kevind__ schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 15:34:
[...]

Hier ook VLC en gaat gewoon goed hoor. Speelt trouwens ook gewoon Wma en Flac. Geen problemen hier :)
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daysleeper
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:54
En hoe gaat dat in de Netflix and Youtube app, loopt alles daar ook synchroon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
Daysleeper schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:58:
En hoe gaat dat in de Netflix and Youtube app, loopt alles daar ook synchroon?
In YouTube heb ik geen probleem. Netflix geen idee ik gebruik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Netflix werkt perfect.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-07 23:34
Netflix en YouTube helaas niet bij mij. Ook notificaties komen aan wanneer ze zin hebben. Alle tips en trucs al uitgeprobeerd.Hopelijk komt er snel een nieuwe update. Het is dat de accu geweldig is anders had ik de P2 in de verkoop gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:15
Geen Lenovo p2 voor mij. Zo vaak negatieve reacties met audio synchroon. En met notification. Zou de hele tijd whatsapp enzo aanklikken om te kijken of er geen berichten niet aan zijn gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roko14
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 20:59
Dat de notificaties niet altijd binnenkomen komt bij veel toestellen voor. Google maar eens.....
De tip "disable doze" via een app is wel vaker voorbij gekomen. Zelf heb ik Google Play: Disable Doze geïnstalleerd. Werkt bij mij 100%
Ben ook een gratis app tegen gekomen, maar kan die zo snel niet meer vinden.

Qua accuverbruik kan ik geen verschil meten, maar alle notificaties komen weer binnen.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• __Kevind__
jaydenjarno schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:47:
Geen Lenovo p2 voor mij. Zo vaak negatieve reacties met audio synchroon. En met notification. Zou de hele tijd whatsapp enzo aanklikken om te kijken of er geen berichten niet aan zijn gekomen
Het is ook mens eigen dat men alleen maar de negatieve dingen zien/lezen of onthouden. Positieve dingen worden bijna tot niet genoemd. Ik heb zelf van alle problemen geen last. Niks anders dan lof over dit toestel.

Vergeet tevens niet dat er ook veel problemen zijn met andere merken toestellen, Samsung Sony of wat dan ook. Voor elk probleem is er een oplossing. Dus voor de personen die problemen ondervinden met bepaalde functionaliteiten zullen ongetwijfeld een oplossing aangeboden krijgen d.m.v een update of wat dan ook. Maar ja als de problemen niet bij de fabrikant worden gemeld wordt het wel moeilijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
__Kevind__ schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:29:
[...]

Het is ook mens eigen dat men alleen maar de negatieve dingen zien/lezen of onthouden. Positieve dingen worden bijna tot niet genoemd. Ik heb zelf van alle problemen geen last. Niks anders dan lof over dit toestel.

Vergeet tevens niet dat er ook veel problemen zijn met andere merken toestellen, Samsung Sony of wat dan ook. Voor elk probleem is er een oplossing. Dus voor de personen die problemen ondervinden met bepaalde functionaliteiten zullen ongetwijfeld een oplossing aangeboden krijgen d.m.v een update of wat dan ook. Maar ja als de problemen niet bij de fabrikant worden gemeld wordt het wel moeilijk.
Volledig mee eens! Nogmaals: ik ervaar geen van de problemen. Alles komt binnen zoals ik het ingesteld heb (sommige apps hoeven van mij niet constant te checken bijvoorbeeld) en geen problemen bij video afspelen.

En wel bijna elke keer vier dagen op een lading, met 10 uur schermtijd. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Kevind__
Peter_Aragorn schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:57:
[...]

Volledig mee eens! Nogmaals: ik ervaar geen van de problemen. Alles komt binnen zoals ik het ingesteld heb (sommige apps hoeven van mij niet constant te checken bijvoorbeeld) en geen problemen bij video afspelen.

En wel bijna elke keer vier dagen op een lading, met 10 uur schermtijd. _/-\o_
Gefeliciteerd man :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 20:23
jaydenjarno schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:47:
Zoals hierboven al vermeld: bij alle toestellen lees je op het internet meer negatieve dan positieve reacties: weinig mensen gaan naar een forum om even te melden dat hun toestel werkt zoals verwacht en dat ze geen klachten hebben.

Ik zal dus mijn positieve ervaring toevoegen. Ik heb het toestel een maandje of 2. Het scherm is degelijk, de batterij is geniaal (waar ik vroeger een lader begon te zoeken bij 25% weet ik nu dat ik nog bijna een hele dag verder kan), de notificaties arriveren hier allemaal zonder vertraging, het toestel voelt stevig aan en ligt goed in de hand (al kan ik me voorstellen dat het voor vrouwen/kinderen aan de grote kant is om makkelijk met één hand te bedienen) en ik heb geen last van synchronisatieproblemen in YouTube/Netflix (of het is me in elk geval niet opgevallen). Het zwakste punt is de camera: de foto's in goede lichtomstandigheden zijn ok, maar verwacht verder niets bijzonders. Aangezien ik mijn telefooncamera zéér sporadisch gebruik vind ik dat niet erg omdat de voordelen opwegen tegen dit nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IlPirata
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 23:39
Nu al weer ruim een maand gelukkig gebruiker van de P2. Veel tips van GOT gaat gehaald over accessoires (screenprotector en hoesje).

Alleen nu heb ik de volgende uitdaging. Ik wil graag mijn werk contacten standaard laten bellen met sim 2 en de rest met sim 1. Kan ik dit ergens instellen? Kan het nergen vinden.
Heb wel de optie voor keuze gekregen, maar niet iets om keuze op te slaan.

Mooiste zou zijn dat ik gewoon de gehele groep werk in contacts kan instellen als sim2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheisz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-03 17:31
IlPirata schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:38:
Nu al weer ruim een maand gelukkig gebruiker van de P2. Veel tips van GOT gaat gehaald over accessoires (screenprotector en hoesje).

Alleen nu heb ik de volgende uitdaging. Ik wil graag mijn werk contacten standaard laten bellen met sim 2 en de rest met sim 1. Kan ik dit ergens instellen? Kan het nergen vinden.
Heb wel de optie voor keuze gekregen, maar niet iets om keuze op te slaan.

Mooiste zou zijn dat ik gewoon de gehele groep werk in contacts kan instellen als sim2.
Hmm, dat klinkt als hetzelfde punt waar ik altijd mee zit wat betreft dual sim toestellen.
Lees hier hetgeen waardoor het voor mij een aanvulling zou zijn om SIM groepen te kunnen maken: Dual-sim vraag mbt uitgaande telefoongesprekken

Helaas ben ik nog niets wijzer, ook niet de laatst vermelde app in het topic. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Kevind__
cheisz schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:03:
[...]

Hmm, dat klinkt als hetzelfde punt waar ik altijd mee zit wat betreft dual sim toestellen.
Lees hier hetgeen waardoor het voor mij een aanvulling zou zijn om SIM groepen te kunnen maken: Dual-sim vraag mbt uitgaande telefoongesprekken

Helaas ben ik nog niets wijzer, ook niet de laatst vermelde app in het topic. :/
Heb het even getest hier en zit met dezelfde situatie. Ik heb voor mezelf een werkbare oplossing gevonden. Bij het kiezen van een contact krijg je inderdaad de keuze en daar kan je aangeven dat de keuze onthouden moet worden. Dat werkt voor mij. Heb nog geen manier gevonden dat je de setting aan een groep kan toewijzen.

Edit : er zijn een aantal dialer apps heb deze overigens niet geprobeerd. Misschien is dit wat? Tenminste zodra er een custom ROM beschikbaar is >:) klik

[ Voor 14% gewijzigd door __Kevind__ op 28-02-2017 22:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het toestel nou ongeveer 3 weken in bezit en ik moet zeggen dat 280 euro voor z'n toestel een koopje is. Voelt echt stevig aan en ik maak me geen zorgen om de batterijen, wat een beest is het toch. Camera is niet top.

Ik zie ook dat mensen klagen over YouTube/Netflix etc... hier geen enkel problemen mee gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
Iemand trouwens van de default launcher (Lenovo Launcher) of vibe launcher afgestapt en een alternatieve geïnstalleerd zoals Nova launcher of Smart launcher. En uiteraard de ervaringen hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Tweakers! Ik weet dat het niets nieuws is, maar ik wil toch nog echt even zeggen (preaching to your own choir)...Met drie dagen (in mijn geval) normaal gebruik zit ik nog op 35%

Holymoly!!!!! wat een verademing.

disclaimer normaal gebruik:
Wifi always on
Bluetooth always on
Beetje whatsappen, paar artikelen lezen en 2 uur bellen in totaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 14:38
__Kevind__ schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:10:
Iemand trouwens van de default launcher (Lenovo Launcher) of vibe launcher afgestapt en een alternatieve geïnstalleerd zoals Nova launcher of Smart launcher. En uiteraard de ervaringen hiermee?
Ik heb nova prime, maar die gebruik ik eigenlijk niet meer... Ik gebruik nu Arrow launcher, die bevalt me goed eigenlijk. Ook nog eens gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Til
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08 08:53

Til

Ik gebruik Nova Launcher (eerst op mijn Oneplus One en nu op de Lenovo P2) en werkt uitstekend, nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:44

superwashandje

grofheid alom

ik gebruik nog steeds apex launcher. alles gewoon weer zo ingesteld als op mijn vorige nexus 5. lekker clean en makkelijk. geen idee waarom het niet zou werken?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reactie op iemand met een microfoon probleem, dit probleem heb ik ook.

Audio kwaliteit schijnt ook slecht te zijn (aan de andere kant).
Deze opmerking vond ik op een ander forum: "the noise cancellation is very aggressive and basically ruins the audio."
Zou er en instelling zijn waarmee het op te lossen is?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2017 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:01:
Ik heb het toestel nou ongeveer 3 weken in bezit en ik moet zeggen dat 280 euro voor z'n toestel een koopje is. Voelt echt stevig aan en ik maak me geen zorgen om de batterijen, wat een beest is het toch. Camera is niet top.

Ik zie ook dat mensen klagen over YouTube/Netflix etc... hier geen enkel problemen mee gehad.
Kun je nagaan hoe het voelt als je hem voor 243 hebt gekocht. :+ _/-\o_ :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajan
Verschillende tips gekregen hier van mede Tweakers. De app 'disable doze' werkt echt!
Whatsappjes en email komen nu direct binnen. Kost je eenmalig €1,19. Op z'n boers gezegd: kunde geen ermoei vur lije wa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IlPirata
Ik gebruik de Google launcher bevalt mij tot nu toe prima.

Moet zeggen dat ik de vertraging in berichtjes wel een bepaalde vorm van rust vind geven. Laat het nog even zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Kevind__
Bedankt allen voor de reacties. Ik gebruik inderdaad ook nog de default maar ook reacties voorbij zien komen van mensen die al een andere launcher gebruiken. Alleen dan niet welke haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• topper6
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-03 15:48
Heb toestel zelf nog niet ben aan het kijken wanneer die weer in de aanbieding komt. Maar werkt onderstaande misschien niet ook als oplossing dan om alle whatsapps en gmails altijd instant te krijgen?

http://www.greenbot.com/a...-android-marshmallow.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cheisz
topper6 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 07:48:
Heb toestel zelf nog niet ben aan het kijken wanneer die weer in de aanbieding komt. Maar werkt onderstaande misschien niet ook als oplossing dan om alle whatsapps en gmails altijd instant te krijgen?

http://www.greenbot.com/a...-android-marshmallow.html
Ik wil je hierbij aanraden Marktplaats even in de gaten te houden.
Zelf heb ik een toen 4 dagen jonge P2 voor 210,- overgenomen van iemand die hem gratis bij een abbo kreeg maar meer een Samsung persoon is (whatever that means..).

Ik zie dat er daar vaker mensen zijn die Lenovo (en andere 'rare' merken) niet begrijpen en meer grote merken fan zijn. Er zijn goede dealtjes te maken!

Ik heb trouwens bij 'opties voor ontwikkelaars' nu ook alle animatieschalen op 0,5 gezet ipv 1.
Aanrader! Iemand gaf hier ergens die tip, het lijkt wel alsof ik elk moment dat ik hem gebruik een volledig nieuwe en schone foon heb, vetje snel. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheisz
__Kevind__ schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:28:
[...]

Heb het even getest hier en zit met dezelfde situatie. Ik heb voor mezelf een werkbare oplossing gevonden. Bij het kiezen van een contact krijg je inderdaad de keuze en daar kan je aangeven dat de keuze onthouden moet worden. Dat werkt voor mij. Heb nog geen manier gevonden dat je de setting aan een groep kan toewijzen.

Edit : er zijn een aantal dialer apps heb deze overigens niet geprobeerd. Misschien is dit wat? Tenminste zodra er een custom ROM beschikbaar is >:) klik
Helaas werkt dat gedeelte voor mij nog niet, als je aangeeft dat de keuze onthouden moet worden wordt elk opvolgend telefoontje wat je pleegt (ook naar andere telefoonnummers) vanaf dat nummer gepleegd.

Ik moet inderdaad een aantal andere dialers uitproberen waarin óf de optie zit dat elk nummer die gedraaid wordt vanaf DIE simkaart en dus nummer word gebeld, of 1 waarin ik handmatig maar makkelijk 2 overzichtelijke groepen kan maken.

Nu alleen nog tijd om dingen te proberen.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IlPirata
cheisz schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:22:
[...]

Helaas werkt dat gedeelte voor mij nog niet, als je aangeeft dat de keuze onthouden moet worden wordt elk opvolgend telefoontje wat je pleegt (ook naar andere telefoonnummers) vanaf dat nummer gepleegd.

Ik moet inderdaad een aantal andere dialers uitproberen waarin óf de optie zit dat elk nummer die gedraaid wordt vanaf DIE simkaart en dus nummer word gebeld, of 1 waarin ik handmatig maar makkelijk 2 overzichtelijke groepen kan maken.

Nu alleen nog tijd om dingen te proberen.. :+
Houd ons op de hoogte ik heb de volgende geprobeerd:
Drupe - heeft optie niet
True Phone - heeft optie niet
ZenUI - heeft optie niet

Nog even zoeken dus.

PixelPhone Dialer & Contacts lijkt te werken. Alleen te lelijk om aan te wennen.
Misschien is dit een optie:
Google Play: Dual SIM Selector

[ Voor 13% gewijzigd door IlPirata op 03-03-2017 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 14:38
De update naar Nougat is dus nog eens bevestigd door Lenovo en staat dus (eindelijk) ook in de upgrade-matrix:
https://support.lenovo.com/nl/en/solutions/ht501098

(Wel even de taal rechtsboven in het Engels zetten, kennelijk.)

[ Voor 19% gewijzigd door KrazyJay op 03-03-2017 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheisz
IlPirata schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:15:
[...]

Houd ons op de hoogte ik heb de volgende geprobeerd:
Drupe - heeft optie niet
True Phone - heeft optie niet
ZenUI - heeft optie niet

Nog even zoeken dus.

PixelPhone Dialer & Contacts lijkt te werken. Alleen te lelijk om aan te wennen.
Misschien is dit een optie:
Google Play: Dual SIM Selector
Dual Sim selector heb ik bij mijn vorige telefoon al geprobeerd, heeft de optie ook niet.

Ik kijk even verder en hou je op de hoogte!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1990Maikel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-09 09:07
KrazyJay schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:29:
De update naar Nougat is dus nog eens bevestigd door Lenovo en staat dus (eindelijk) ook in de upgrade-matrix:
https://support.lenovo.com/nl/en/solutions/ht501098
Ik zie hem er niet tussen staan?
Edit: Ik had de taal op Nederlands staan, hij moet dus op English staan, anders staat die er niet bij.

[ Voor 14% gewijzigd door 1990Maikel op 03-03-2017 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Kevind__
cheisz schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:09:
[...]

Dual Sim selector heb ik bij mijn vorige telefoon al geprobeerd, heeft de optie ook niet.

Ik kijk even verder en hou je op de hoogte!
Zie mijn vorig bericht. Mogelijk is dit wat. https://forum.xda-develop...t-dialer-contact-t2934816

Zou me trouwens niets verbazen dat dit probleem opgelost wordt bij de update.

Heb het trouwens ook gemeld bij Lenovo zelf. Hoe meer mensen het aangeven des te eerder het wordt opgepakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volvados
  • Laatst online: 27-08 15:53
Voor de snelle Belgen: de P2 staat aan €247,11 bij Mediamarkt door de 21% btw actie, en is gematched bij Vanden Borre.
Maandag is de actie afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:31
Volvados schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:39:
Voor de snelle Belgen: de P2 staat aan €247,11 bij Mediamarkt door de 21% btw actie, en is gematched bij Vanden Borre.
Bedankt, heb 'm net besteld voor m'n vriendin. Ik heb 'm zelf al sinds november en elke keer verbaasde ze zich over hoe weinig ik die moet opladen en over hoe mooi het scherm wel niet is. Ze heeft momenteel een iPhone 5S... Zal wel even wennen worden voor haar haha!

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brecht35
Volvados schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:39:
Ook hier besteld, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Heb 'm bij Vanden Borre aan die prijs gekocht, dat ik 200 euro kreeg voor mijn Sony Z3 Compact en ik zodoende nog geen 50 euro moest opleggen, deed me de knoop doorhakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheisz
__Kevind__ schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:07:
[...]

Zie mijn vorig bericht. Mogelijk is dit wat. https://forum.xda-develop...t-dialer-contact-t2934816

Zou me trouwens niets verbazen dat dit probleem opgelost wordt bij de update.

Heb het trouwens ook gemeld bij Lenovo zelf. Hoe meer mensen het aangeven des te eerder het wordt opgepakt.
Truephone is door Ejoty-01 geprobeerd, maar die scheen de optie of mogelijkheid dus niet te hebben.

Ik denk niet dat we het kunnen zien als een 'probleem', het is een handigheidje waar geen enkele telefoon of software producent rekening mee kan houden.
Het zou zeker een pluspunt zijn wanneer een merk hier op in schiet, maar ik heb werkelijk geen idee hoeveel mensen met een issue als deze zitten.

Misschien moet ik zelf maar een start up up starten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 12:07
Ik wil graag de trilstand uitzetten voor mijn notificaties. Iemand van jullie een idee hoe ik dat doe zonder dat hij voor bellen ook op 'stil' gaat?

Als hij belt mag hij best trillen voor mij. 's nachts gaat hij toch op de 'alleen prioriteit' stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
cheisz schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:24:
[...]

Truephone is door Ejoty-01 geprobeerd, maar die scheen de optie of mogelijkheid dus niet te hebben.

Ik denk niet dat we het kunnen zien als een 'probleem', het is een handigheidje waar geen enkele telefoon of software producent rekening mee kan houden.
Het zou zeker een pluspunt zijn wanneer een merk hier op in schiet, maar ik heb werkelijk geen idee hoeveel mensen met een issue als deze zitten.

Misschien moet ik zelf maar een start up up starten. :+
. Hmm ik had gehoopt op een ander resultaat. Als het bij Lenovo maar genoeg wordt vermeld kunnen ze het meenemen in een toekomstige patch of update.

Of een start up zoals je al aangeeft oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
LeBrun schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:21:
Ik wil graag de trilstand uitzetten voor mijn notificaties. Iemand van jullie een idee hoe ik dat doe zonder dat hij voor bellen ook op 'stil' gaat?

Als hij belt mag hij best trillen voor mij. 's nachts gaat hij toch op de 'alleen prioriteit' stand.
Ik heb even gekeken maar kan het zo niet vinden. Twijfel eigenlijk of dit überhaupt wel kan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
cocico schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:00:
Heb 'm bij Vanden Borre aan die prijs gekocht, dat ik 200 euro kreeg voor mijn Sony Z3 Compact en ik zodoende nog geen 50 euro moest opleggen, deed me de knoop doorhakken!
Kan ik me voorstellen. Je zult geen spijt krijgen. Vooral niet voor die prijs *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gradje63
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-03-2023
Heb de P2 eind vorige week gekocht en ben één van de slachtoffers van de notificatie-kwaal. Mailtjes en Whatsapp-berichtjes komen pas binnen als ik het toestel activeer, of soms zelfs pas als ik de betreffende app open. Ook de juiste voor de betreffende apps battery optimization onder power manager disablen helpt niet.

Uiteindelijk heb ik de app "Disable Doze" erop gezet (kost eur 1,19), die voorkomt dat het toestel in rust in de doze modus komt. Kost wat meer batterij in ruststand maar mijn mailtjes en berichtjes komen nu tenminste real time binnen. En een beetje meer stroomgebruik in rust, ach, met deze telefoon, who cares. Toch hoop ik dat dit in een update gefixt wordt, want ik vind het toch ergerlijk dat ik deze kunstrgeep uit moet halen. .

Verder niets dan lof. Scherm gewoon te mooi voor zijn prijsklasse. Batterij krijg ik zelfs in twee dagen niet leeg, al doe ik nog zo mijn best. Heerlijk om je daar niet druk over te hoeven maken. Verder gewoon een rete-vlot toestel, je vliegt gewoon door de menus heen. Software bijna stock android, de paar aanpassingen zijn grotendeels nog een welkome aanvulling ook (zoals gebruik van homeknop in plaats van menuknoppen, echt handig vind ik), maar verder nauwelijks bloatware of overbodige apps. Wat een "schone" telefoon. Camera niet best, maar wel acceptabel voor zijn klasse. Zelfs design en bouw vind ik mooi, simpel en lekker strak maar mooi afgewerkt. Form factor vind ik ondanks de reuze batterij nog zonder meer slank.

Dus al met al een dikke plus, met de notificatie-perikelen in doze modus als enige negatieve punt tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Kan je dat bezempje lozen wat onderin staat als je het overzicht wat geopende apps ('vierkantje') oproept?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 17:27
Vandaag voor de eerste keer betaald met Android Pay op mijn P2, nota bene in de Aldi. Werkte zeer soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
The_Admin schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:36:
Kan je dat bezempje lozen wat onderin staat als je het overzicht wat geopende apps ('vierkantje') oproept?
Dat is onderdeel van de Lenovo Launcher. Als je dat wilt lozen moet je een andere Launcher proberen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Nu online
__Kevind__ schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:24:
[...]

Dat is onderdeel van de Lenovo Launcher. Als je dat wilt lozen moet je een andere Launcher proberen. ;)
Ik heb een andere launcher, maar helaas nog wel dat bezempje :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

The_Admin schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:20:
[...]

Staat het je zo in de weg dan? Mijn vorige Xiaomi had ook zoiets en ik vind het wel lekker opruimen :)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Twan V schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:23:
[...]

Staat het je zo in de weg dan? Mijn vorige Xiaomi had ook zoiets en ik vind het wel lekker opruimen :)
Dat heb ik dus ook, vind het juist fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Nu online
Ach ja, het heeft niet echt een taak, toch? Apps killen is niet zo nuttig op Android, en zeker niet op een toestel met deze specs (geen idee overigens of het echt de achtergrondtaken ook killt), en het is wat lastig multitasken als dat schermpje steeds 'leeg' is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:44

superwashandje

grofheid alom

is er al zicht op/nieuws over een update btw?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossedehaan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-08 21:06
Hallo allemaal,

Ik heb op dit moment de nexus 6p, maar hier haal ik maar de 2,5 tot 3 uur scherm aan tijd mee. De accu is enorm verslechterd voor een mobiel van 1 jaar en 3 maanden oud. Het enige wat me weerhoudt om de P2 te kopen zijn de camera en de DAC in de telefoon. Hoe is de kwaliteit van de audio jack in vergelijking tot de nexus 6p?
Ik heb de dunu titan 5 (150 euro) oordopjes en speel Spotify op extreme kwaliteit af.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Gossedehaan schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:58:
Hallo allemaal,

Ik heb op dit moment de nexus 6p, maar hier haal ik maar de 2,5 tot 3 uur scherm aan tijd mee. De accu is enorm verslechterd voor een mobiel van 1 jaar en 3 maanden oud. Het enige wat me weerhoudt om de P2 te kopen zijn de camera en de DAC in de telefoon. Hoe is de kwaliteit van de audio jack in vergelijking tot de nexus 6p?
Ik heb de dunu titan 5 (150 euro) oordopjes en speel Spotify op extreme kwaliteit af.

Alvast bedankt!
Ik gebruik zelf altijd een kleine AMP/DAC om mijn Beyerdynamic DT990Pro aan te sturen. Dus over de DAC van de telefoon zelf kan ik je helaas niet veel vertellen.

De camera is bij normaal licht dik in orde wat mij betreft. Als het iets donkerder wordt, merk je wel dat hij wat moeite krijgt om goed te blijven presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe je het trillen kan uitzetten terwijl je een bericht aan het typen bent? Stoort me enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 20:23
Gossedehaan schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:58:
Hallo allemaal,

Alvast bedankt!
Qua batterijduur hoef je niet te twijfelen. Hij zal extreem veel beter presteren. Ik vind de audiokwaliteit prima, ik hoor geen verschil tussen deze telefoon en een LG G4 / Lumia 950 XL. Ik gebruik Bose-oortjes. Het kan ook zijn dat mijn gehoor gewoon niet goed genoeg (meer) is om het verschil op te merken natuurlijk na enkele decennia headbangen :+ ;-)

De camera is, zoals hierboven al vermeld, ok in goede lichtomstandigheden. Verder hoef je daar niet te veel van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
The_Admin schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:20:
[...]

Hmm was er stellig van overtuigd dat het Launcher gerelateerd was. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:51:
Iemand enig idee hoe je het trillen kan uitzetten terwijl je een bericht aan het typen bent? Stoort me enorm.
Onder toetsenbord settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar staat het volgens mij uit. Echter kan ik daar niets aanpassen, alles staat in het lichtgrijs daar. Enig ide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht35
Kan ik ergens goedkoop een protector bestellen op een .be of .nl adres? Ik wil 'm niet gebruiken zonder protector, maar m'n Chinese pakketjes doen er verschrikkelijk lang over..

Edit: Zie net dat ik verkeerd ben, ik ga naar het andere topic(accessoires).

[ Voor 36% gewijzigd door Brecht35 op 09-03-2017 19:05 . Reden: Verkeerde Lenovo P2 topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-05 16:51
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:21:
Daar staat het volgens mij uit. Echter kan ik daar niets aanpassen, alles staat in het lichtgrijs daar. Enig ide?
Zelf gebruik ik SwiftKey maar je kan het uitzetten(tenzij dit hetgeen was wat bij jou grijs is):
Instellingen > Taal en invoer > Gboard >Voorkeuren >Trillen bij toetsaanslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Voor degene die ge-root is, hier een kennelijke fix van audio sync issues die sommigen opmerken. De Viper4Android audiodriver schijnt een oplossing te zijn:
https://forum.xda-develop...o-lag-fix-solved-t3570431

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gilan11 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:06:
[...]

Zelf gebruik ik SwiftKey maar je kan het uitzetten(tenzij dit hetgeen was wat bij jou grijs is):
Instellingen > Taal en invoer > Gboard >Voorkeuren >Trillen bij toetsaanslag.
Is idd gelukt, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht35
Hebben jullie ook problemen bij het aanbrengen van een tempered protector links en rechts van het scherm(enorm veel lucht dat gewoon niet weg te krijgen valt)? Zijn tempered protectors een no go bij dit toestel of heb ik gewoon slechte tempered protectors opgestuurd gekregen?

Edit: Ligt volgens mij dus echt aan die gebogen randen, zijn tempered protectors dan echt geen optie?

Edit2: Ligt dus blijkbaar aan de gebogen randen, balen.

Nieuwe vragen:

Is er geen double tap to close op deze smartphone? Beetje vreemd dat double tap to wake er standaard opzit, maar dat double tap to close er niet op staat..

Kunnen jullie bij Beveiliging => apparaatbeheerders wel apparaatbeheerders toewijzen? Ik kan bijvoorbeeld Android Device Manager niet activeren, het is vergrijsd en ik kan dus niet op activeren klikken(ook niet op annuleren overigens). Ligt aan night shift app

[ Voor 66% gewijzigd door Brecht35 op 11-03-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-09 23:06
Vanaf vandaag ook de trotse eigenaar van een P2, gekocht bij Coolblue voor 299€.
Ik kan eigenlijk nog geen bevindingen neerschrijven gezien hij nog aan het installeren is maar ik kom er op terug.
BTW iemand een idee wanneer Nougat komt ?

[ Voor 9% gewijzigd door LeStef op 11-03-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
LeStef schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 14:53:
Vanaf vandaag ook de trotse eigenaar van een P2, gekocht bij Coolblue voor 299€.
Ik kan eigenlijk nog geen bevindingen neerschrijven gezien hij nog aan het installeren is maar ik kom er op terug.
BTW iemand een idee wanneer Nougat komt ?
Nee jammer genoeg nog niet. Alleen dat het is aangekondigd dat de update er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje89
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-09 17:21
Ik heb het toestel inmiddels ook aangeschaft en ik moet zeggen dat hij me nog beter bevalt dan ik had verwacht, ik heb geen geluidsproblemen betreffende de synchronisatie en alle meldingen komen ook gewoon binnen. Ik heb nog niet geupdate naar de laatste versie, tijdgebrek.

Ik loop wel tegen een dingetje aan, ik krijg mijn Hotmail agenda niet gesynchroniseerd. Bij het toevoegen van het exchange account kan ik niks vinden over de agenda, enkel de email en bijlagen, ook contactgegevens worden niet gesynchroniseerd. Iemand hiervoor een oplossing om deze alsnog toe te kunnen voegen aan de lokale agenda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossedehaan
patje89 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 12:31:
Ik heb het toestel inmiddels ook aangeschaft en ik moet zeggen dat hij me nog beter bevalt dan ik had verwacht, ik heb geen geluidsproblemen betreffende de synchronisatie en alle meldingen komen ook gewoon binnen. Ik heb nog niet geupdate naar de laatste versie, tijdgebrek.

Ik loop wel tegen een dingetje aan, ik krijg mijn Hotmail agenda niet gesynchroniseerd. Bij het toevoegen van het exchange account kan ik niks vinden over de agenda, enkel de email en bijlagen, ook contactgegevens worden niet gesynchroniseerd. Iemand hiervoor een oplossing om deze alsnog toe te kunnen voegen aan de lokale agenda?
Ik ben van plan deze telefoon ook te kopen, echter graag zonder alle problemen die er kunnen zijn. Waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje89
Gossedehaan schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:25:
[...]

Ik ben van plan deze telefoon ook te kopen, echter graag zonder alle problemen die er kunnen zijn. Waar heb je hem gekocht?
Ik heb hem besteld bij bol.com samen met dit hoesjes, past goed in de TPU case, heb alleen nog geen idee hoelang hij mee gaat. Heb ze net 5 dagen in gebruik. https://www.bol.com/nl/p/...stionType=suggestedsearch
Volgende dag direct geleverd, moest langer op mijn nieuwe nano-sim wachten... Vodafone....

PS. De batterij is echt fenomenaal! 60 uur standby, nog 32 procent over en dat terwijl hij `s nachts mijn slaapprocess opneemt, audio en bewegingsensoren actief.(Scherm uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje89
patje89 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 12:31:

Ok, ik heb inmiddels mijn account weten toe te voegen, doormiddel van het maken van een nieuw imap account en deze dan in te stellen als exchange, veel veranderd sinds android 4.1. Maar nu synchroniseert hij nog steeds niet, alle machtigingen gegeven, maar de afspraken willen niet van Hotmail->Android of andersom.. help, wat doe ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsplit
  • Laatst online: 10-09 20:50
Ik heb de Lenovo p2 nu onderhand 3 maandjes en heb last van glitches in het boven balkje met de icons aan de linkerkant is hier iets aan te doen? Het flikkert soms. Ook heb ik soms last van krakend geluid dit is te horen in het melding geluid en andere systeem geluidjes maat raar genoeg niet als ik muziek luister via poweramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht35
Tip: bij systeemknop kan je de on screen knoppen verbergen en de home button gebruiken voor terug te gaan/recente taakinterface en om naar het homescreen te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cheisz
Eindelijk een keertje volledige run op de batterij gedaan met mijn wijze van normaal gebruik.
In kennis nemende dat ik de mobiel 's nachts uit heb staan:

13uur en 52 minuten On Screen Time +
2 dagen en 18 uur stand-by

Woensdagochtend de 8e bij wakker worden op 100%, Zondagavond de 12e 6% over.

Bluetooth altijd aan
WI-Fi altijd aan
Actief gebruik dual sim

Als het wettelijk mogelijk was geweest, had ik dit toestel ten huwelijk gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brecht35
cheisz schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:36:
Eindelijk een keertje volledige run op de batterij gedaan met mijn wijze van normaal gebruik.

Bluetooth altijd aan
WI-Fi altijd aan
Actief gebruik dual sim

Als het wettelijk mogelijk was geweest, had ik dit toestel ten huwelijk gevraagd.
Can confirm, 12h 35 min SOT, 27% over atm. Klein beetje gegamed, dingen als Wifi en dergelijke uitgeschakeld als ik het niet meer gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
cheisz schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:36:

Bluetooth altijd aan
WI-Fi altijd aan
Actief gebruik dual sim

Ik haal geen 13 uur OST. Heb nu nog 22% en 6,5 uur OST. Wel 2 dagen 1 uur standby :)
Hoe hoog heb jij helderheid van je scherm?

[ Voor 8% gewijzigd door LuPo op 13-03-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht35
LuPo schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:21:
[...]

Ik haal geen 13 uur OST. Heb nu nog 22% en 6,5 uur OST. Wel 2 dagen 1 uur standby :)
Ik <10%, vaak <5%. Tip: Ga naar Accubesparing, beheer van apps op de achtergrond en beperk bijna alle apps het automatisch starten(enkel de apps die je écht nodig hebt zou je deze toestemming mogen geven).

Ik schakel wifi en dergelijke wel uit als ik het niet gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door Brecht35 op 13-03-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Brecht35 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:55:
[...]

Ik <10%, vaak <5%. Tip: Ga naar Accubesparing, beheer van apps op de achtergrond en beperk bijna alle apps het automatisch starten(enkel de apps die je écht nodig hebt zou je deze toestemming mogen geven).

Ik schakel wifi en dergelijke wel uit als ik het niet gebruik.
Mwah. Ik was gewoon even benieuwd naar de verschillen. Ik vind het zelf wel prettig om de telefoon gewoon altijd te kunnen gebruiken. Hier staat dus WiFi altijd aan, Bluetooth ook en scherm op 35%.

Meer dan 2 dagen standby en flink wat screentime. Ik ben er super tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:59
patje89 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 14:38:
[...]

Ok, ik heb inmiddels mijn account weten toe te voegen, doormiddel van het maken van een nieuw imap account en deze dan in te stellen als exchange, veel veranderd sinds android 4.1. Maar nu synchroniseert hij nog steeds niet, alle machtigingen gegeven, maar de afspraken willen niet van Hotmail->Android of andersom.. help, wat doe ik niet goed?
Zelf gebruik ik de Outlook app. Geen issues daar met agenda sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:54
Ik heb sinds afgelopen zaterdag de Lenovo P2. Erg fijn toestel, tot nu toe. Zeker onder de indruk van de battery life.

één dingetje kan ik echter niet vinden, en het zal ongetwijfeld een Android dingetje zijn, maar misschien weet één van jullie het.
Ik gebruik een Vivoactive smartwatch en heb daarvoor eigenlijk altijd bluetooth aanstaan. Op mijn vorige (lollipop) toestel bleek bluetooth ook daadwerkelijk altijd aan, ook na opnieuw opstarten ging het standaard aan. Als ik de lenovo P2 opnieuw opstart 's ochtends (ja, ik zet telefoons 's avonds gewoon ouderwets uit) staat bluetooth uit. Enig idee of ergens in te stellen is dat ik altijd aan wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheisz
LuPo schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:21:
[...]

Helderheid staat op automatisch bij mij, voor zover ik kan zien praktisch altijd op de helft.
Kleurenmodus staat op levendig.

Gezien ik werkmatig veel in de auto zit staat mijn bluetooth altijd aan, Wifi ook maar voornamelijk omdat ik vergeet dat hij aan staat en de P2 me niet voortdurend wil laten weten dat er Wifi punten in de omgeving zijn, ook fijn trouwens.

Wellicht wel handig te vermelden dat ik geen spelletjes speel of series/films kijk op de mobiel, sporadisch een youtube clipje. En nogmaals, 's nachts tussen 23 en 7 staat hij letterlijk uit.

Meest gebruikte apps: Whatsapp, Signal, Outlook, 9gag, dialer, marktplaats, linkedin, twitter.

Ik zal volgende keer een screenshotje vergaren!
andrik1 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:35:
Als ik de lenovo P2 opnieuw opstart 's ochtends (ja, ik zet telefoons 's avonds gewoon ouderwets uit) staat bluetooth uit. Enig idee of ergens in te stellen is dat ik altijd aan wil?
Dit is wel vreemd, bij mij start automatisch bluetooth in de ochtend wel mee op. Ik kan hier overigens geen specifieke instelling voor vinden. Het zou gewoon mee op moeten starten en standaard 'aan' moeten staan wanneer je hem er ook mee afgesloten hebt. :/

[ Voor 22% gewijzigd door cheisz op 14-03-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:13
Om automatisch de Wifi setting te laten inschakelen of uitschakelen op basis van gsm locatie kun je deze app Wifi-Fi Matic gebruiken. Werkt perfect.
Zodra ik op kantoor kom of bij vrienden waar ik dus een bekend wifi netwerk heb schakelt deze app Wifi in op basis van de mast-identificatie dus geen gps ofzo. Scheelt toch weer wat en je hoeft niet elke keer bij te houden om wifi in of uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Weet er toevallig iemand hoe ik "whipe partition cache" kan uitvoeren ?

Lenovo zegt : Power button en volume up samen indrukken als het toestel uit staat tot het scherm aan gaat en dan los laten.

Dat lukt maar ik kan nergens de optie whipe cache partition vinden.
Ik kom van de Nexus 5X en daar kon ik die optie wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajan
LeStef schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:09:
Weet er toevallig iemand hoe ik "whipe partition cache" kan uitvoeren ?

Lenovo zegt : Power button en volume up samen indrukken als het toestel uit staat tot het scherm aan gaat en dan los laten.

Dat lukt maar ik kan nergens de optie whipe cache partition vinden.
Ik kom van de Nexus 5X en daar kon ik die optie wel vinden.
Volgens mij kan dat alleen bij rooted smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik kon dit perfect op mijn vroegere mot g, moto x 2014, moto x style en nexus 5x. En geen enkele was rooted.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijshors
  • Laatst online: 09-09 22:30
Gisteren binnen gekregen met vooral als motivatie de lange batterijduur! Loop echter tegen een vervelend ding aan; telkens als ik de telefoon reboot (of nadat hij uit is geweest), zijn alle snelkoppelingen van applicaties (die op de SD kaart staan opgeslagen) van de homescreen verdwenen. Ze zijn dan nog wel terug te vinden in de app drawer. Bij een alternatieve launcher gebeurt dit niet, maar ik blijf liever stock draaien.

Het gaat dus alleen op apps die opgeslagen zijn op de microSD kaart, andere apps snelkoppelingen blijven gewoon op de homescreen op hun plek..

Overigens kan ik mijn originele homescreen wel redelijk snel terughalen via de homescreen backup op de microSD kaart. Maar vervelend is het wel, iemand een idee hoe dit komt of dit op te lossen is? Ik heb al een andere microSD geprobeerd en tegens een fabrieksreset gedaan. No success so far..

Side note: Bij het formateren kreeg ik bij beide SD-kaarten wel de melding dat deze mogelijk te langzaam zouden zijn. Wat mij vreemd lijkt, want het gaat om de Samsung 128GB micro SD EVO met een UHS-I notering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
Netsplit schreef op zondag 12 maart 2017 @ 15:45:
Ik heb de Lenovo p2 nu onderhand 3 maandjes en heb last van glitches in het boven balkje met de icons aan de linkerkant is hier iets aan te doen? Het flikkert soms. Ook heb ik soms last van krakend geluid dit is te horen in het melding geluid en andere systeem geluidjes maat raar genoeg niet als ik muziek luister via poweramp.
Hier geen last van.. ook het probleem na herstart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Kevind__
thijshors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:06:
Gisteren binnen gekregen met vooral als motivatie de lange batterijduur! Loop echter tegen een vervelend ding aan; telkens als ik de telefoon reboot (of nadat hij uit is geweest), zijn alle snelkoppelingen van applicaties (die op de SD kaart staan opgeslagen) van de homescreen verdwenen. Ze zijn dan nog wel terug te vinden in de app drawer. Bij een alternatieve launcher gebeurt dit niet, maar ik blijf liever stock draaien.

Het gaat dus alleen op apps die opgeslagen zijn op de microSD kaart, andere apps snelkoppelingen blijven gewoon op de homescreen op hun plek..

Overigens kan ik mijn originele homescreen wel redelijk snel terughalen via de homescreen backup op de microSD kaart. Maar vervelend is het wel, iemand een idee hoe dit komt of dit op te lossen is? Ik heb al een andere microSD geprobeerd en tegens een fabrieksreset gedaan. No success so far..

Side note: Bij het formateren kreeg ik bij beide SD-kaarten wel de melding dat deze mogelijk te langzaam zouden zijn. Wat mij vreemd lijkt, want het gaat om de Samsung 128GB micro SD EVO met een UHS-I notering.
Ik heb het ook wel eens gehad datik wat iconen miste na een herstart maar dat is heel af en toe. Met een andere Launcher er inderdaad geen last van. Dit is denk ik typisch een punt dat wordt opgelost in de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijshors
  • Laatst online: 09-09 22:30
__Kevind__ schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:13:
[...]

Ik heb het ook wel eens gehad datik wat iconen miste na een herstart maar dat is heel af en toe. Met een andere Launcher er inderdaad geen last van. Dit is denk ik typisch een punt dat wordt opgelost in de update.
Laten we het hopen.. bij mij is het echter niet sporadisch, maar echt elke keer alle applicaties die op microSD staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Gelukkig ervaar ik niets van al die issues.
Het enige waar ik tegen aanloop is dat ik hel niet in recovery mode krijg.
Allez ja ik krijg hem in een soort recovery maar de enige opties die ik te zien krijg zijn: barcodes, start, stop.
Volgens lenovo moet dit lukken met bovenste volume knop + power.
Echter start hij dan gewoon door naar android.

Als ik volume down + power button dan krijg ik die beknopte screen met barcodes, start en stop.

Iemand hier toevallig een oplossing voor?
Btw wat een beest van een accu !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:21
Nu 240,- bij Amazon.fr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsplit
  • Laatst online: 10-09 20:50
__Kevind__ schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:08:
[...]

Hier geen last van.. ook het probleem na herstart?
Ja na de herstart zijn de problemen nog steeds aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht35
Ik heb wel het idee dat audio niet zo synchroon loopt, zelfs in VLC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen!

De p2 is echt een geweldig toestel, batterijduur is echt insane en de snelheid is meer dan prima.

Die YouTube sync bug aan de andere kant vind ik echt heel hinderlijk, is hier inmiddels al een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Bedankt voor de tip. Kwam totaal neer op 247.-
Ik twijfelde al een tijdje heb zelf een Lumia 950xl. Wil het nu toch eens proberen met Android. En dit is een mooi bedrag.
Half april moet ie binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gossedehaan
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:48:
Hallo iedereen!

De p2 is echt een geweldig toestel, batterijduur is echt insane en de snelheid is meer dan prima.

Die YouTube sync bug aan de andere kant vind ik echt heel hinderlijk, is hier inmiddels al een fix voor?
Ik heb toevallig nergens last van. Geen van de verschillende bugs komt bij mijn toestel voor. Toe nu toe is de enige manier om de audio bug te verhelpen door een audio fx driver te installeren. Kan vast elke driver zijn maar op xda forum van de p2 was dit gelukt met de installatie van viper4android (root nodig).
Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen en Discussie, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Lenovo P2] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels en prijzen: [Lenovo P2] Levertijd & Prijzen
- Rooten, custom Rom's en recovery: [Lenovo P2] Rooten & Custom ROM's