Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

De Lenovo P2 is de opvolger van de Lenovo P1. Waar de P1 niet verscheen in Europa verschijnt de P2 wel in Europa. Het unieke aan de P2 is de gigantische accu van maar liefst 5100mAh. Het scherm is 5,5" en heeft een resolutie van 1920x1080. De P2 heeft een midrange Qualcomm processor aan boort, in vorm van de Snapdragon 625. Verder heeft het 4GB werkgeheugen en 32GB opslag, een 64GB bestaat ook, maar die wordt alleen uitgebracht in China.

Verder heeft de P2 twee camera's eentje aan de voorkant met een resolutie van 5MP en eentje aan de achterkant met een resolutie van 13MP.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0.1
SkinLenovo UI
CPUQualcomm® Snapdragon™ 625
GPUQualcomm® Adreno™ 506
RAM4 GB
ROM32 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.1, GPS, GLONASS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB2.0 Type-C, 3,5mm audio aansluiting
SensorenVingerafdrukscanner, Acceleratormeter, Gyroscope, Kompas, Nabijheidssensor, Bewegingssensor, Lichtsensor
Scherm5,5" full-HD amoled-scherm
Front Camera5MP
Back Camera13MP
Accu5100mAh met Fast Charge(Niet vervangbaar)
KleurGrijs
Afmetingen153 x 76 x 8,3 mm
Gewicht177 g
Prijs¤299,-
BijzonderhedenEnorme Accu

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.026-10-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• Gilotto
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:49

Gilotto

Paint Skillz

Deze telefoon heeft een optie in de ontwikelaarsopties om de bootloader te unlocken! Custom recovery en roms kunnen dus met fastboot worden geflashed.

De Open Source files zijn via de site van Lenovo te vinden.

• Hakkie
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 26-07 19:18
Dat is mooi! Maar welke recovery? Zie wel 'n enkele TWRP voor de P2 als ik zoek in Google. Maar die komen niet van de TWRP site en lijken me niet betrouwbaar? En een andere recovery is wel nodig om te kunnen rooten, voor zover ik weet.

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Als je de bootloader kunt unlocken, kun je met fastboot inderdaad een recovery flashen. Helaas is deze telefoon nog niet zo lang leverbaar en moet de recovery nog worden gemaakt. Er is op xda zelfs nog steeds geen aparte forumsectie voor de P2 :(.

We moeten nog even geduld hebben. Het moet uiteindelijk goedkomen denk ik zo.

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Ik heb net de bootloader unlock procedure doorlopen. Er dient een lenovo account aangemaakt te worden en je moet tot 14 dagen wachten op je unlockcode. Bovendien vervallen alle garanties.

• Hakkie
Tja, standaard verhaal dus, net als HTC deed/doet. Alleen daar krijg je per omgaande de unlock. Als je 'n goede recovery hebt ga ik dezelfde weg bewandelen. :*)

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

De eerste TWRP recovery is/wordt al gecompiled op xda. Nu nog wachten tot kerst tot mijn telefoon ge-unlocked is.

• Hakkie
Mooi! Dan ga ik ook maar unlocken in de hoop dat het wel goed komt met die recovery. Nu nog een eigen draadje voor de P2 op XDA.

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

quote:
Hakkie schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:40:
Mooi! Dan ga ik ook maar unlocken in de hoop dat het wel goed komt met die recovery. Nu nog een eigen draadje voor de P2 op XDA.
Er kan een nieuwe forumsectie voor de P2 worden gemaakt zodra er een werkende custom recovery voor de telefoon is.

nog 11 dagen wachten... pff. :/

Gilotto wijzigde deze reactie 14-12-2016 13:59 (4%)

• Thedr
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19-08 21:42
Ah nice, goed te zien dat het met de custom rom/recovery ook de goede kant op gaat. Zit ook in het draadje op XDA, altijd leuk dit soort dingen :)

Asus X5QSF || Lenovo P2

• Mcvag
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 21-12-2016
Hoi,
Je kan opties voor ontwikkelaars unlocken. In dit menu vindt je ook de bootloader!
Hoe unlocken:
Ga naar instellingen, over de telefoon en daar tik je 7x op build- nummer.
Voila, nieuw menu unlocked!

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

quote:
Mcvag schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:52:
Hoi,
Je kan opties voor ontwikkelaars unlocken. In dit menu vindt je ook de bootloader!
Hoe unlocken:
Ga naar instellingen, over de telefoon en daar tik je 7x op build- nummer.
Voila, nieuw menu unlocked!
Dat is inderdaad de manier om het ontwikkelaarsmenu te openen in android. De 'unlock bootloader' optie in dat menu start een request naar Lenovo. Dan duurt het dus nog 14 dagen voordat de bootloader unlock aanvraag wordt uitgevoerd.

• Hakkie
Bootloader sinds gisteravond unlocked. TWRP is succesvol getest op XDA. SuperSU installeren lukte echter nog niet, meldde de developer in een PM. Hij is na de jaarwisseling weer thuis en zal dan trachten dit probleem op te lossen. Hopelijk kan ik vanaf dan ook mee testen. Garantietest geeft trouwens nog steeds 2 jaar aan.

Hakkie wijzigde deze reactie 28-12-2016 11:37 (10%)

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

quote:
Hakkie schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:35:
Bootloader sinds gisteravond unlocked. TWRP is succesvol getest op XDA. SuperSU installeren lukte echter nog niet, meldde de developer in een PM. Hij is na de jaarwisseling weer thuis en zal dan trachten dit probleem op te lossen. Hopelijk kan ik vanaf dan ook mee testen. Garantietest geeft trouwens nog steeds 2 jaar aan.
De data partitie kan nog niet gemount worden vanwege de standaard encryptie van die partitie. Op de data partitie wordt de daemon van supersu geplaatst om Root toegang te krijgen. Dus nog even wachten. Wordt aan gewerkt.

Goed om te horen van de garantie!

• YStec
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 26-06 17:23
Jammer van die 14 dagen wachttijd... (Welke gedachte zit hierachter?!)

Nieuws vanuit XDA:
quote:
Here is some news to those patiently waiting.

Thanks to our first tester (not naming him yet because I don't want him to get spammed to share TWRP) who has an unlocked bootloader.

TWRP booted up fine and we are now in testing phase. Once done I will fix all bugs/issues. We will run a test again. Verify proper root install and if everything is working as expected.

I will provide an unofficial build download link.
Once I'm home (after New Year's Eve) I will push it official to TeamWin.
http://forum.xda-develope...?p=70276749&postcount=256.

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

quote:
YStec schreef:
Jammer van die 14 dagen wachttijd... (Welke gedachte zit hierachter?!)
Waarschijnlijk het 14 dagen retourrecht zonder opgaaf van reden welke Europese winkels hanteren.
Anders zouden klanten hun toestel terug kunnen brengen nadat ze zelf hun telefoon hebben gesloopt.

Het is in ieder geval knap vervelend. Gelukkig is het eenmalig.

• HertogJan
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08-08 07:29

HertogJan

ilmer.dse.nl

Vandaag ook mijn Lenovo P2 binnen gekregen. Kan niet wachten tot de bootloader unlocked is (14 dagen).

Heeft iemand trouwens ook nog last van advertentie popups? Of komt dat door een van mijn apps?

Intel i5-6600K @ 4,6Ghz (vcore 1.28) / MSI Z170A / nVIDIA GeForce GTX 580 / Scythe Mugen 4 PCGH / Corsair DDR4 Vengeance LPX @ 2600Mhz 1-14-13-13-35 / Club 3D CSP-X1200CS / Samsung 960 EVO 500GB / Fractal Design Define S3

• KrazyJay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:39
Geen enkele pop-ups tot nu toe. Anders kan je even Malwarebytes uit de store installeren.

Even niets te koop - Successfully acquired Nyan on April 1st 2016, 19:36

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Na een korte test periode is het gelukt om de TeamWin recovery te installeren en de telefoon te rooten.
De developer celoxocis van xda-developers heeft de recovery gemaakt en ik heb het testwerk gedaan.
Binnenkort zal de recovery released worden.

Volgende stap is om een forumsectie voor de telefoon te krijgen op xda-developers.

Link naar post op XDA

• LeBrun
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12-08 10:37
quote:
Gilotto schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:16:
Na een korte test periode is het gelukt om de TeamWin recovery te installeren en de telefoon te rooten.
De developer celoxocis van xda-developers heeft de recovery gemaakt en ik heb het testwerk gedaan.

[afbeelding]

Volgende stap is om een forumsectie voor de telefoon te krijgen op xda-developers.

Link naar post op XDA
Top dat jullie hiermee bezig zijn, ik volg het met interesse!

Het lijkt een populair toestel te worden. Met de onzekerheid over het updateschema van Lenovo zou het mooi zijn als de community dit toestel wat kon adopteren _/-\o_

• HertogJan

HertogJan

ilmer.dse.nl

quote:
Gilotto schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:16:

[afbeelding]

Link naar post op XDA
goed bezig :)

Intel i5-6600K @ 4,6Ghz (vcore 1.28) / MSI Z170A / nVIDIA GeForce GTX 580 / Scythe Mugen 4 PCGH / Corsair DDR4 Vengeance LPX @ 2600Mhz 1-14-13-13-35 / Club 3D CSP-X1200CS / Samsung 960 EVO 500GB / Fractal Design Define S3

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

De publieke beta van de recovery (en dus de mogenlijkheid om je telefoon te rooten) is vandaag op XDA gepost.

Have fun!

• wimmetje
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 04-09-2017
Op het moment zijn ze bezig om twrp officieel uit te brengen voor de p2, dus custom roms komt dichterbij.
Ik heb via Russische forums gezien dat ze een (lenovo) private bèta van Android Nougat aan het testen zijn.

• John_Otters
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 08-08 22:19
quote:
Hakkie schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:35:
Garantietest geeft trouwens nog steeds 2 jaar aan.
Ook een P2 besteld, morgen maar meteen een unlock-code aanvragen :*) maar hoe zit het nou met die garantie na unlock/root?

• leonwin7
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10:01
quote:
John_Otters schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:22:
[...]

Ook een P2 besteld, morgen maar meteen een unlock-code aanvragen :*) maar hoe zit het nou met die garantie na unlock/root?
In de voorwaarden om de unlock-code aan te vragen staat dat de garantie vervalt. Naar mijn weten gaat dit echter in tegen de Europese/Nederlandse regels omtrent garantie.
quote:
leonwin7 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:37:
Naar mijn weten gaat dit echter in tegen de Europese/Nederlandse regels omtrent garantie.
Klopt inderdaad, zolang het defect niet is veroorzaakt door het rooten zelf. Zie ook: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak en op het blog van Arnoud Engelfriet.

• HertogJan

HertogJan

ilmer.dse.nl

• Chubbchubb
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18-08 09:22

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Heb ook mijn unlock code aangevraagd. Er staat dat er tijdens unlocken data wordt gewist en dat je een back-up moet maken.
1) Wat voor data wordt er gewist, doen ze dan een factory reset of hoe moet ik het zien?
2) hoe doe je een fatsoenlijke back-up wanneer je telefoon nog gelocked is?

Powered by: E6600, GA-P35C-DS3R, Ati 1950XT, 3*samsung T166 400 GB or ASUS M6Va P750

• HertogJan

HertogJan

ilmer.dse.nl

quote:
Chubbchubb schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:43:
Heb ook mijn unlock code aangevraagd. Er staat dat er tijdens unlocken data wordt gewist en dat je een back-up moet maken.
1) Wat voor data wordt er gewist, doen ze dan een factory reset of hoe moet ik het zien?
2) hoe doe je een fatsoenlijke back-up wanneer je telefoon nog gelocked is?
Lees XDA even...

• YStec
TWRP is er!

https://twrp.me/devices/lenovop2a42.html.
(Ook te vinden in de TWRP-app.)

https://forum.xda-develop...rp-lenovo-p2-3-0-t3533659
Eerst even inlezen op XDA, daarna back-uppen en uiteindelijk rooten (als ik er vandaag nog aan toe kom)! *O*.

YStec wijzigde deze reactie 17-01-2017 22:12 (24%)

• YStec
- https://forum.xda-develop...rp-lenovo-p2-3-0-t3533659
> alles gebackupt
> oem unlock gedaan
> twrp gedownload (link in openingspost)
> twrp geflash in fastboot

> post 2; supersu meteen willen installeren
> supersu geïnstalleerd via sideload
> bootloop :')

> unSU (https://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=63615067) gesideload
> uit bootloop

=> zoek nu werkende supersu oOo

edit: oeps, geen wipe cahce gedaan bij sideloaden supersu :') even opnieuw proberen
edit2: yep yep, wipe cache aangevinkt en... nog steeds bootloop
edit3: factory reset gedaan, opnieuw geprobeerd met supersu uit post 2 van xda, blijf een bootloop behouden.... ga er later naar kijken

heb momenteel dus alleen de oemlock eraf gehaald en custom recovery geflashed. helaas nog geen root

YStec wijzigde deze reactie 18-01-2017 02:23 (37%)

• YStec
Okay, SuperSU lijkt dus niet te werken wanneer de /data-partitie geformatteerd is als F2FS (is-ie by default).

Het zou moeten werken wanneer je het formatteert als EXT4, maar dat wil ik niet omdat F2FS beter is voor het flashgeheugen op het toestel.

YStec wijzigde deze reactie 18-01-2017 13:16 (3%)

• youridv1
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 19-08 14:43
quote:
leonwin7 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:37:
[...]

In de voorwaarden om de unlock-code aan te vragen staat dat de garantie vervalt. Naar mijn weten gaat dit echter in tegen de Europese/Nederlandse regels omtrent garantie.
De garantie vervalt bij iedere telefoon fabrikant zodra je de bootloader unlockt

i7 6700K @ 4.7GHz / Gigabyte Z170XP-SLI / 16GB HyperX Fury 2400MT/s / Gigabyte GTX 1080 G1 Gaming @ 2075MHz Core 11GHz Memory / Kraken X62 / NZXT Hue+ / Samsung 850 Evo 500GB / 3TB WD Blue / Corsair RM750x / Fractal Design Define S Window

quote:
youridv1 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:42:
[...]
De garantie vervalt bij iedere telefoon fabrikant zodra je de bootloader unlockt
Hoe kom je hierbij?

Voor de OnePlus en Wileyfox toestellen geldt dit sowieso niet en wettelijk gezien vervalt de garantie pas als je door het rooten de telefoon sloopt. Zie ook: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak en rens-br in "[Lenovo P2] Rooten & Custom ROM's".

rens-br wijzigde deze reactie 19-01-2017 15:44 (12%)

• youridv1
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 19-08 14:43
quote:
rens-br schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:43:
[...]

Hoe kom je hierbij?

Voor de OnePlus en Wileyfox toestellen geldt dit sowieso niet en wettelijk gezien vervalt de garantie pas als je door het rooten de telefoon sloopt. Zie ook: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak en rens-br in "[Lenovo P2] Rooten & Custom ROM's".
Het woord alle was misschien een beetje overdreven. HTC, Lenovo, Samsung en Sony hebben tijdens het unlocken van de bootloader aan mij de melding gegeven dat de garantie zou vervallen wanneer ik mijn bin zou flashen. Sinds dit de mainstream telefoonmerken zijn...

Dat soort artikelen heb ik inderdaad gelezen. Wat ik echter niet begrijp is waarom alle toestellen en sites meteen warranty void beginnen te schreeuwen als ze daar blijkbaar geen recht op hebben

Waar ik op XDA tegenaan loop is dat de recovery alleen werkt op de p2a42 en niet op de p2c72. Nu heb ik nergens kunnen vinden welke van de twee in dit topic wordt bedoeld...

youridv1 wijzigde deze reactie 19-01-2017 15:53 (17%)

i7 6700K @ 4.7GHz / Gigabyte Z170XP-SLI / 16GB HyperX Fury 2400MT/s / Gigabyte GTX 1080 G1 Gaming @ 2075MHz Core 11GHz Memory / Kraken X62 / NZXT Hue+ / Samsung 850 Evo 500GB / 3TB WD Blue / Corsair RM750x / Fractal Design Define S Window

• YStec
quote:
youridv1 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:46:
[...]

Het woord alle was misschien een beetje overdreven. HTC, Lenovo, Samsung en Sony hebben tijdens het unlocken van de bootloader aan mij de melding gegeven dat de garantie zou vervallen wanneer ik mijn bin zou flashen. Sinds dit de mainstream telefoonmerken zijn...

Dat soort artikelen heb ik inderdaad gelezen. Wat ik echter niet begrijp is waarom alle toestellen en sites meteen warranty void beginnen te schreeuwen als ze daar blijkbaar geen recht op hebben

Waar ik op XDA tegenaan loop is dat de recovery alleen werkt op de p2a42 en niet op de p2c72. Nu heb ik nergens kunnen vinden welke van de twee in dit topic wordt bedoeld...
Voor zover ik weet:
p2c72 = China
p2a42 = ROW (Global / Rest of the World)

Topic is dus voor de p2a42. De p2c72 ondersteunt de frequenties in NL niet (even snel opgezocht).

• YStec
Rooten is mij gelukt, met veel gedoe, trouwens.

Mochten jullie ook bij de laatste stap, SuperSU flashen vastlopen; mijn oplossing:
- In fastboot, booten naar TWRP.img.
- In TWRP, rebooten naar recovery. En dan pas SuperSU flashen.

Zonder die reboot in TWRP naar recovery lukte het flashen van SuperSU mij niet.

• Hakkie
Dank YStec. Ik had hetzelfde probleem. Dankzij jouw tip nu ook gelukt. _/-\o_ Zoiets simpels... 8)7

• YStec
quote:
Hakkie schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 01:27:
Dank YStec. Ik had hetzelfde probleem. Dankzij jouw tip nu ook gelukt. _/-\o_ Zoiets simpels... 8)7
:)!

Gezien de thumbs up ook heeft het ook anderen geholpen.

------

Voor de mensen die om wat voor reden dan ook opnieuw willen beginnen:
- Download de factory ROM (S048_161111_ROW - de recentste): http://mega.nz/#!3hhhhRYC...30fVDsulFRVw-ZbYTvheS9m8I (afkomstig uit XDA).
- Pak het uit
- In fastboot, flash boot.img + system.img (systemchunk0 t/m systemchuck12). Of plaats de onderstaande code in een .bat-file en voer dat bestand uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash system systemchunk0.img
fastboot flash system systemchunk1.img
fastboot flash system systemchunk2.img
fastboot flash system systemchunk3.img
fastboot flash system systemchunk4.img
fastboot flash system systemchunk5.img
fastboot flash system systemchunk6.img
fastboot flash system systemchunk7.img
fastboot flash system systemchunk8.img
fastboot flash system systemchunk9.img
fastboot flash system systemchunk10.img
fastboot flash system systemchunk11.img
fastboot flash system systemchunk12.img

(.bat plaatsen in het mapje 'SW', waar de .img-bestanden zijn.)

YStec wijzigde deze reactie 24-01-2017 10:38 (3%)

• Fugitive2008
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15-08 16:24
Ik krijg mijn P2 vandaag binnen. Enige tips met custom roms om erop te knallen? Misschien mijn onweten hierover ook meteen een gegeven dat ik het niet moet doen. Maar goed met mcafee erop en het lenovo malware verhaal een tijdje terug wel een slim idee.

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:09

janvanduschoten

Moderator Mobile / Cryptocurrencies

Nr. 346

quote:
Fugitive2008 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:16:
Ik krijg mijn P2 vandaag binnen. Enige tips met custom roms om erop te knallen? Misschien mijn onweten hierover ook meteen een gegeven dat ik het niet moet doen. Maar goed met mcafee erop en het lenovo malware verhaal een tijdje terug wel een slim idee.
Met goed inlezen kom je vaak een heel eind, dat voorkomt veel problemen. Rustig de topicstart lezen van de ROM op XDA (waarschijnlijk) en de laatste paar pagina's van dat topic, dan weet je of er problemen zijn of handige tips bij bekende problemen.

Gewoon doen, omdat het kan :Y

You're mistaken me for someone who really cares.

• Fugitive2008
quote:
Ja ik had mijn vraag misschien wat beter moeten stellen. Maar welke custom rom hebben jullie erop gezet? Mijn huidige telefoon, m8, heeft Android Revolution HD erop staan. Heb XDA al in mijn bookmarks staan :).

• Haas_nl
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 11-08 13:07
Ik krijg de telefoon morgen, zat dus beetje in te lezen in de roms.
Kwam vervolgens op android-nougat.tech uit, maar die site lijkt me zwaar nep....
Ik wilde eigenlijk vragen of iemand die geprobeerd heeft, maar ipv daarvan wil ik waarschuwen dat het op een scam site lijkt...
Wel eng een scam site die je roms laat installeren.

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Ik ben vandaag bezig geweest om te proberen de firmware update (S062) uit te voeren en system-less root te behouden. De updater van de stock lenovo recovery werkte helaas niet. Waarschijnlijk omdat de boot partition is aangepast.

Uiteindelijk dus maar eerst geupate en daarna geroot.

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

De eerste custom rom is uit! LineageOS

Let op: Alfa versie.

Binnenkort maar eens proberen :)

• Haas_nl
Zag het ook!
NFC kan ik wel missen, fingerprint is helaas wel een deal breker :(

• __Kevind__
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-08 23:22
quote:
Haas_nl schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:48:
Zag het ook!
NFC kan ik wel missen, fingerprint is helaas wel een deal breker :(
Daarom is het nog in test fase ;)

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

• bistop1212
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 25-07 12:04
De volgende 14.1 ROM's zijn ook uit en ook gemaakt door wzedlare.

[7.1.1_r28][UNOFFICIAL] LineageOS 14.1 for Lenovo P2 (Release: 18-03-2017)
[7.1.1] Resurrection Remix v5.8.2 for Lenovo P2 (Release: 19-03-2017)

Jammer genoeg is er nog geen ROM waar de fingerprint werkt.
Zodra hij dit werkend krijgt ga ik naar 14.1, had eigenlijk gehoopt dat Lenovo deze update al zou uitrollen.

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Iemand hier die de 7.0 update heeft geprobeerd te flashen met FlashFire?

Ik heb het geprobeerd. Locatie van de update is /data/data/com.lenovo.ota

Het werkte helaas niet.

Update: Het is gelukt!

Ik heb mijn toestel kunnen updaten. Nu wel nog even root kwijt.

Ik had systemless root (en mijn userdata partitie als ext4 geformatteerd).
In de updatefile van Lenovo worden verschillende parameters gecheckt.
De P2a42 heet in de TWRP recovery p2a42 en daarom wilde hij de update niet flashen.
ik heb even de parameter in het update script aangepast dat ie moest zoeken naar p2a42 en voilá gelukt O+

Nu even kijken of ie weer will rooten... Oh de updater heeft TWRP eraf geknikkerd. lekker dan :P

Update 2: Recovery is gefikst, rooten is gelukt, maar root verifier zegt nog van niet... ik kan wel wireless adb gebruiken.

Update 3: En natuurlijk wordt er een flashable zip gepost op xda nadat ik het zelf uitgevogeld heb })

Gilotto wijzigde deze reactie 30-03-2017 15:56 (104%)
Reden: Victory!

• John_Otters
Bedoel je dan dat een OTA via flashfire je root eraf knikkert? Dan wacht ik namelijk even tot het weekend, wanneer ik wat meer tijd heb.
De zip op XDA lijkt te vragen om een data wipe. Heb ik ook niet zo'n zin in.

Vreemd trouwens, de eerste OTA security update die ik voor mijn lenovo P2 kreeg heb ik volgens mij wel via flashfire kunnen doen...

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

quote:
John_Otters schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:09:
Bedoel je dan dat een OTA via flashfire je root eraf knikkert? Dan wacht ik namelijk even tot het weekend, wanneer ik wat meer tijd heb.
De zip op XDA lijkt te vragen om een data wipe. Heb ik ook niet zo'n zin in.

Vreemd trouwens, de eerste OTA security update die ik voor mijn lenovo P2 kreeg heb ik volgens mij wel via flashfire kunnen doen...
Ik heb uiteindelijk zonder flashfire geflashed. Dan raak je je root en recovery kwijt. In principe hoef je niet te wipen bij de xda zip. Zorg wel voor een goede backup. ;)

• John_Otters
Wat een gedoe! Maar wel gelukt
Wat rooten betreft, nu wél Supersu 2.79 gebruiken.

Jammer dat Xposed nog niet klaar is voor Nougat :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haas_nl
Zag net dat een rom met fingerprint beschikbaar is:
https://forum.xda-develop...s-11-3-lenovo-p2-t3586863
Led werkt nog niet!

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Ik draai nu een paar dagen LineageOs 7.1.2. Heb de rom zonder Gapps geïnstalleerd. Werkt prima met goede accuduur.

Exchange service werkt prima, dat had ik niet verwacht :)

Met de Lightflow app zou het mogelijk moeten zijn om de led aan te sturen. De tests doen het wel, maar ik krijg het nog niet voor elkaar.

Ik mis een paar kleine opties die wel in de stock rom zitten.

- De configuratie van de touchbutton zodat de terugknop, homeknop en recente appsknop kunnen worden verborgen.

- De hardwareknop voor de ultimate power saver kan nog niet worden geconfigureerd.

Verder is het voor mij prima d:)b rom.

• __Kevind__
quote:
Gilotto schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:39:
Ik draai nu een paar dagen LineageOs 7.1.2. Heb de rom zonder Gapps geïnstalleerd. Werkt prima met goede accuduur.

Exchange service werkt prima, dat had ik niet verwacht :)

Met de Lightflow app zou het mogelijk moeten zijn om de led aan te sturen. De tests doen het wel, maar ik krijg het nog niet voor elkaar.

Ik mis een paar kleine opties die wel in de stock rom zitten.

- De configuratie van de touchbutton zodat de terugknop, homeknop en recente appsknop kunnen worden verborgen.

- De hardwareknop voor de ultimate power saver kan nog niet worden geconfigureerd.

Verder is het voor mij prima d:)b rom.
Is het een pre release? Aangezien op de website niet vermeld staat dat het device al supporter wordt. :D

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

quote:
__Kevind__ schreef op woensdag 19 april 2017 @ 07:03:
Is het een pre release? Aangezien op de website niet vermeld staat dat het device al supporter wordt. :D
Het is een onofficiële release. De rom gaat ook niet officieel worden aldus de maker.

Er is één officieel ondersteunde custom rom, AICP, welke elke week wordt geupdate.

• Fugitive2008
Deze Custom ROMS gaan ze beter om met de batterij ofwel is de CPU load niet constant 27% anders zou ik mss wel over willen stappen.

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

quote:
Fugitive2008 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:37:
Deze Custom ROMS gaan ze beter om met de batterij ofwel is de CPU load niet constant 27% anders zou ik mss wel over willen stappen.
Ik ben nog bezig met de accu test _/-\o_

Afgelopen vrijdag heb ik voor het laast opgeladen naar 100%. Nu staat er 44% en +/- 5 dagen te gaan. Het hardware verbruik wordt in LineageOs niet gegeven. Maar bij mij staat wifi en scherm op de eerste en tweede verbruikslijst, 17% en 12%.

Gezien de tijd dat ik de telefoon gebruikt heb, denk ik dat het wel goed zit met het verbruik.

Als je een custom rom flasht, dan wordt de batterij info gerest. indien je telefoon dus niet 100% geladen was, lijkt het net alsof hij sneller leeg gaat. Dus eerst een tijd gebruiken, als hij bijna leeg is helemaal opladen en dan weet je of ie slurpt of niet.

edit:
Alle custom roms hebben geen ondersteuning voor de fingerprint button navigation. bovendien doet de led het standaard niet.

Gilotto wijzigde deze reactie 27-04-2017 11:21 (6%)
Reden: Spelling... :(

• Fugitive2008
quote:
Gilotto schreef op donderdag 27 april 2017 @ 11:18:
[...]

Ik ben nog bezig met de accu test _/-\o_

Afgelopen vrijdag heb ik voor het laast opgeladen naar 100%. Nu staat er 44% en +/- 5 dagen te gaan. Het hardware verbruik wordt in LineageOs niet gegeven. Maar bij mij staat wifi en scherm op de eerste en tweede verbruikslijst, 17% en 12%.

Gezien de tijd dat ik de telefoon gebruikt heb, denk ik dat het wel goed zit met het verbruik.

Als je een custom rom flasht, dan wordt de batterij info gerest. indien je telefoon dus niet 100% geladen was, lijkt het net alsof hij sneller leeg gaat. Dus eerst een tijd gebruiken, als hij bijna leeg is helemaal opladen en dan weet je of ie slurpt of niet.

edit:
Alle custom roms hebben geen ondersteuning voor de fingerprint button navigation. bovendien doet de led het standaard niet.
Ah tnx voor je reply! Ben benieuwd naar je accutest. Zelf luister ik veel bluetooth muziek in auto of op hoofdtelefoon dus dat verstookt wel wat. Maar goed eerder behaalde resultaten waren stukje beter.
Ah dat laatste is wel erg jammer vind ik aangezien dat een fijne feature is voor mij gebruik het best veel nl. Eerste keer datk een foon heb met zo een reader en kan eigk niet meer zonder (Gaat natuurlijk wel maar liever niet als ik dan toch mag kiezen O-) )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

quote:
Fugitive2008 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:22:
[...]
Ah tnx voor je reply! Ben benieuwd naar je accutest. Zelf luister ik veel bluetooth muziek in auto of op hoofdtelefoon dus dat verstookt wel wat. Maar goed eerder behaalde resultaten waren stukje beter.
Ah dat laatste is wel erg jammer vind ik aangezien dat een fijne feature is voor mij gebruik het best veel nl. Eerste keer datk een foon heb met zo een reader en kan eigk niet meer zonder (Gaat natuurlijk wel maar liever niet als ik dan toch mag kiezen O-) )
Hierbij de resultaten van de accu 'test'.

10 dagen 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fugitive2008
quote:
Gilotto schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:36:
[...]

Hierbij de resultaten van de accu 'test'.

[afbeelding]

10 dagen 8)
Ah bedankt! Jeetje 10 dagen...dat zou ik nooit halen. Heb altijd 4G, Wifi, GPS en bluetooth aan wat ik ook actief gebruik. Maar mijn CPU verbrand nog het meeste energie met 24% constante belasting...Als de fingerprintreader werkt zou ik wel over willen stappen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

quote:
Fugitive2008 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:19:
[...]
Als de fingerprintreader werkt zou ik wel over willen stappen.
De fingerprint reader werkt kwa ontgrendelen. Voor het navigeren werkt de reader nog niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fugitive2008
quote:
Gilotto schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:57:
[...]

De fingerprint reader werkt kwa ontgrendelen. Voor het navigeren werkt de reader nog niet.
Je bedoeld dan in combinatie met het ontgrendelen van de lastpass of een bankieren app?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

quote:
Fugitive2008 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:20:
[...]

Je bedoeld dan in combinatie met het ontgrendelen van de lastpass of een bankieren app?
Ik bedoel voor het unlocken van je telefoon. Ik heb geen bankieren app of lastpass erop staan, dus dat weet ik niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• __Kevind__
quote:
Gilotto schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:15:
[...]

Ik bedoel voor het unlocken van je telefoon. Ik heb geen bankieren app of lastpass erop staan, dus dat weet ik niet.
Werkt dan de fingerprint button also back of ingedrukt houden voor reed geopende apps wel, of is dat fingerprint navigation :+

Edit: heb het al gevonden..

__Kevind__ wijzigde deze reactie 03-05-2017 20:28 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fugitive2008
Krijg je een code toegestuurd als je de telefoon wil unlocken na twee weken? Snap t nog neit helemaal. Ik ga volgende week een maandje naar de states wss is het verstandiger de telefoon daarna pas te unlocken en lineage erop te zetten of een andere rom.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KrazyJay
Op het moment zolang je geen urgente behoefte hebt aan root access, is er weinig interessant aan om je bootloader te unlocken. De Turk die aardig wat roms aan de praat heeft gekregen is toch maar van zijn P2 afgestapt en is nu bezig met de Motorola G5, dus de huidige ontwikkeling ligt praktisch stil.

Echter, er loopt momenteel een donation thread op XDA om MikeNG (een Griek die al veel heeft betekend voor custom roms) te voorzien van een Lenovo P2, zodat hij kan devven voor dit toestel en de P2 een officieel LineAgeOS-toestel wordt en wat meer opgepakt kan worden door de Lineage Devs. Probleem: een mod van XDA heeft de thread gesloten omdat donation threads tegen het beleid zijn. Zover ik heb kunnen lezen kan het dit weekend heropend worden met de juiste onderbouwing, en als dat lukt, dan zal ik zien of ik er ook 5 euro tegenaan gooi.

Bij het starten van de unlockprocedure wordt je om de oren geslingerd dat al je data verdwijnt, ga je dan verder, dan moet je dus 14 dagen wachten zonder dat er iets gebeurt met je data. Pas na 14 dagen kan je effectief unlocken, en dan wordt je data gewist. Ik heb zelf de 14 dagen doorlopen, maar de effectieve unlock nog niet uitgevoerd omdat ik wacht op de officiële Lineage OS. Anders laat ik het zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fugitive2008
yes tnx voor je reply. Het enige urgente zou de enigszins teleurstellende batterijduur zijn. hoopte dat t misschien met een andere rom beter zou zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KrazyJay
Nee, custom roms hebben nog geen betere batterijduur dan de originele rom. Dat komt nog wel. Je wilt sowieso niet in de VS zitten en problemen met de rom tegenkomen. Flashen, roms downloaden en die hele rommel wil je niet als je niet thuis bent.

Tip: haal in de Walmart of AT&T-winkel een prepaidsim met data. Past goed in je tweede simslot :p en de P2 ondersteunt alle 2G en 3G-banden van AT&T, in tegenstelling tot bij andere providers. Afhankelijk van je locatie kan je zelfs op 4G, dat is mede-afhankelijk van welke band AT&T gebruikt op die locatie. Bij mij ging het in Februari in SC, GA en FL heel goed, bijna overal 4G.

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Ik heb net Lineage 14.1 en Light Flow op een P2 geïnstalleerd maar volgens de instructies moet ik de RGB-waarden instellen... Alleen vind ik dat nergens in Light Flow :?

Weet iemand raad?

Edit: het lijkt toch te werken met de hack op de eerste pagina, en voorlopig hoor ik de eigenaar niet klagen :P.

Borromini wijzigde deze reactie 14-06-2017 22:51 (16%)

Got Leenucks? | Debian Stretch x86_64 | LEDE: Empower your router (OpenWrt successor) | Blogje

• Muhtar
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 28-05 12:17
Goedemiddag mede Lenovo P2-gebruikers,

Na 3 jaar heeft mijn OnePlus One het begeven en ben ik na lang zoeken bij dit toestel uitgekomen. Tot nu ben ik er héél tevreden van. Wat ik wel nog mis is Viper4android en Adaway. Na wat opzoekwerk over het rooten heb ik meer vragen dan antwoorden en hoop ik dat jullie me kunnen helpen.

1. Zijn er goede alternatieven voor Viper4android en Adaway die geen root vereisen?

Zoniet,
2. Wat zijn de veiligste en beste stappen om systemless te rooten? Ik wil heel graag de mogelijkheid voor OTA updates (die de root niet wegwerken) behouden.

2.1 Zal het toestel na root op stock rom blijven met alle functies werkende, zoals fingerprint, led, etc..?
...

Muhtar wijzigde deze reactie 26-06-2017 10:35 (8%)

• Muhtar
bump

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:18

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik heb sinds een paar dagen dit pareltje, en ik moet zeggen, dat hoe anti Android ik ook ben, deze telefoon is een pareltje. Nu gaat bij mij "veiligheid" voor "gebruikersvriendelijkheid".

Nu twijfel ik nog of ik bankieren App op de telefoon zet (ING) want ik vertrouw de Google store niet, ik zie 3 ING app's en welke is nou de echte bijvoorbeeld. Maar dat terzijde.

Is deze telefoon nog te gebruiken met ABN-AMRO + ING app en toch te rooten, en wat lever ik aan veiligheid in met rooten. Ik gebruik ook 2FA app van Google en Steam op foon en die moeten er ook op. Alleen ik maak mij zorgen over wachtwoorden en gebruikersnamen in combinatie met Android. En ik ben paranoïde.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

@Wim-Bart
Als je root, dan kun je zonder je root te verbergen (magisk) geen gebruik maken van bank apps.

De steamapp kan ook zonder Google play store worden geinstalleerd deze werkt ook als je telefoon is geroot.

Ik gebruik momenteel zelf LineageOS zonder play store. Op XDA-developers is er nu een developer van LineageOs die de officiele custom rom voor de P2 gaat maken dankzij enkele donaties. Dus de telefoon zal waarschijnlijk nog wel even gesupporterd worden.

@Muhtar
Na root zullen alle functies van de stock rom blijven werken. Alleen android pay + bank apps werken niet (normaal gesproken) als je bootloader is unlocked.

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:18

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

quote:
Gilotto schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:19:
@Wim-Bart
Als je root, dan kun je zonder je root te verbergen (magisk) geen gebruik maken van bank apps.

De steamapp kan ook zonder Google play store worden geinstalleerd deze werkt ook als je telefoon is geroot.

Ik gebruik momenteel zelf LineageOS zonder play store. Op XDA-developers is er nu een developer van LineageOs die de officiele custom rom voor de P2 gaat maken dankzij enkele donaties. Dus de telefoon zal waarschijnlijk nog wel even gesupporterd worden.

@Muhtar
Na root zullen alle functies van de stock rom blijven werken. Alleen android pay + bank apps werken niet (normaal gesproken) als je bootloader is unlocked.
Als ik dat laatste lees dan heeft het rooten van Android dus meer nadelen heeft dan voordelen.

Mijn IOS hoefde ik nooit te rooten voor alle functionaliteit, mijn Lumia 920 en 930 ook niet. Maar iedereen zegt tegen mij dat ik moet rooten om er alles uit te kunnen halen. Maar ik lees alleen maar nadelen. Dus ik zoek een reden want mijn toestel werkt gewoon heel goed.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Muhtar
quote:
Wim-Bart schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:49:
[...]

Als ik dat laatste lees dan heeft het rooten van Android dus meer nadelen heeft dan voordelen.

Mijn IOS hoefde ik nooit te rooten voor alle functionaliteit, mijn Lumia 920 en 930 ook niet. Maar iedereen zegt tegen mij dat ik moet rooten om er alles uit te kunnen halen. Maar ik lees alleen maar nadelen. Dus ik zoek een reden want mijn toestel werkt gewoon heel goed.
Wat bedoel je met "alle functionaliteit"? Wat heb je exact nodig? Misschien bestaan er wel non-root alternatieven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• __Kevind__
Check ff xda een developer Is bezig met een Linage OS official build.

Heb deze Rom / voorganger al vaker gehad. En alleen maar lof hierover. Super stabiel en beter dan de originele ROM. Let wel unlock bootloader is volgens mij wel nodig.

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Er is weer nieuws in P2 custom rom land ;)

Er is een nieuwe Lineage OS build gemaakt door Firelord. Deze Rom is nog geen Android Oreo, maar aangezien dit een van de bekendere developers is van xda, verwacht/hoop ik dat het goed gaat komen.

• Fugitive2008
quote:
Gilotto schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:25:

Er is een nieuwe Lineage OS build gemaakt door Firelord. Deze Rom is nog geen Android Oreo, maar aangezien dit een van de bekendere developers is van xda, verwacht/hoop ik dat het goed gaat komen.
Ah goed nieuws zal het eens in de gaten houden idd tnx had er al een tijdje niet meer aan gedacht. Krijg alleen mijn Lenovo p2 niet unlocked...

• Ultimo
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-08 18:00

Ultimo

De enige f*cking echte!

Op de eerste pagina van deze thread staat hoe je hem kunt unlocken.

Of loop je ergens anders tegenaan?

• sjurres
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22-07 07:30
Iemand al ervaringen met deze rom?

Ben toch aan het kijken voor een andere rom omdat de stock rom toch geregeld vastloopt of apps die vast lopen.

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

De eerste alfa versie van Oreo is te proberen! Wederom gemaakt door Firelord.
VoLTE, NFC, Fingerprint gestures en LED werken (nog) niet.

Klikkerdeklik

• __Kevind__
quote:
Gilotto schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:38:

Klikkerdeklik
Schijnt dat hij van plan is om ROM af te maken die gebouwd is voor android 7. Dan deze source te gebruiken als basis voor Oreo.

Fingers crossed :*)

• xsive
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17-08 15:10
quote:

Klikkerdeklik
Enig idee wat de reden is dat deze nog niet werken, broncode is toch vrijgegeven, of niet voor deze features? Ik krijg de indruk dat dit bij meer ROMS een probleem is of heb ik het mis?

• Fugitive2008
quote:

Klikkerdeklik
Kleine update nu werkt de Fingerprint wel.
VoLTE en NFC alleen helaas nog niet, weet niet zeker of de LED al werkt (wellicht valt dat onder de bugs van CM14.1).

Zou graag een ROM willen flashen maar ben daar 1. nog niet aan toegekomen en 2. Ben beetje bang dat wanneer NFC niet werkt ik mijn hoofdtelefoon niet lekker meer kan pairen.
Daarnaast moet ik nog goed verdiepen hoe ik nu die ROM erop kan krijgen en mijn device kan rooten vind daar geen duidelijke handleiding vooralsnog voor.

kleine update:

Heb gisteren mijn bootloader unlocked en deze ROM geinstalleerd op mijn telefoon. Ben benieuwd wel sprongetje in het diepe. Was nog even aan het twijfelen of ik de Alpha versie van Android 8 zou installeren maar heb toch voor de stabielere versie van 7.1.2 gekozen. Jammer dat de leds alleen het niet doen.

kleine update (2)

In eerste instantie deed kon ik geen telefoontjes opnemen of berichten ontvangen maar door het volgende te doen: 'Instellingen -> Apps -> App-voorkeuren resetten' kan ik weer worden gebeld en gesmst wat wel handig is wil je whatsapp installeren :9.

Fugitive2008 wijzigde deze reactie 03-11-2017 09:34 (33%)

• MatthiasDS
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17-08 01:38
quote:
KrazyJay schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:21:
Tot die tijd gebruik ik de Mi A1 als daily driver en de P2 als speeldingetje met ROMs.
Zijn er goede ROM's voor de P2? Zonder bugs, waarbij alles werkt?

Ik heb maar 1 issue waar ik af en toe tegenaanloop op stock ROM, en dat is dat bluetooth wat grillig werkt. Af en toe wil BT gewoon niet aan (valt gelukkig niet vaak voor), en meestal moet ik ook enkele keren proberen vooraleer hij een mediakoppeling maakt met mijn wagen. Maar het lukt wel altijd na enkele keren, dus op zich niet zo'n enorm probleem.

Misschien kan het ook aan de wagen liggen (systeem is MMI+ in een 2016 Audi A6) maar met mijn vorige telefoon had ik dit probleem niet.

• KrazyJay
Ik heb LineAgeOS unofficial gebruikt, ging goed. Nu ben ik Miui ROM aan het testen op de P2, is ook leuk, maar verouderd. Ik zou nog even op stock blijven en LineageOS Official nemen wanneer het uit komt.

• roko14
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-08 23:43
LineageOS Official werd in juli al over gesproken.
Enig idee wanneer we die kunnen verwachten?

• KrazyJay
Nee, geen idee. Degenen die er mee bezig zijn, zijn er met vlagen mee bezig, en dan laat men het weer even liggen. In het voorjaar werd gezegd tegen september, maar je ziet het... nog niets.

Je kunt het hier volgen:
https://review.lineageos....roid_device_lenovo_kuntao

• __Kevind__
quote:
KrazyJay schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:43:
Nee, geen idee. Degenen die er mee bezig zijn, zijn er met vlagen mee bezig, en dan laat men het weer even liggen. In het voorjaar werd gezegd tegen september, maar je ziet het... nog niets.

Je kunt het hier volgen:
https://review.lineageos....roid_device_lenovo_kuntao
Ik weet dat ze in de laatste test fase zitten. Volgens het draadje op xda. Ze zeggen zelfs dat de verwachting rond de kerst is. *O*

• KrazyJay
@__Kevind__ Ik lees mee. Alleen vind ik de afhankelijkheid van een paar essentiele developers niet heel positief, weet wel dat MikeNG goed werk levert. Alleen moet hij niet weer problemen krijgen met zijn moederbord (van zijn PC) of het kan zomaar pasen worden :+

• __Kevind__
quote:
KrazyJay schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:59:
@__Kevind__ Ik lees mee. Alleen vind ik de afhankelijkheid van een paar essentiele developers niet heel positief, weet wel dat MikeNG goed werk levert. Alleen moet hij niet weer problemen krijgen met zijn moederbord (van zijn PC) of het kan zomaar pasen worden :+
Klopt mee eens. Ik hoop ook dat in de toekomst meer dev's zich geroepen voelen om de P2 te ondersteunen.

• KrazyJay
Ik hoop het met je, maar de Lenovo P2 is eigenlijk niet zo heel veel verkocht geweest. In Nederland was het een beetje een uitzonderlijke situatie in vergelijking met vergelijkbare landen mede dankzij de aandacht die het toestel op GoT heeft gekregen.

• TereZz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19-08 21:02
In het begin dat ik de Lenovo p2 heb gekocht haalde ik zo 14+ uur SoT, over zo'n 4-5 dagen. Nu is dat verminderd naar zo'n 8 uur SoT met geluk, zo'n 2 dagen.

Is er een rom waarmee ik wel weer 14uur SoT haal? Ik heb op dit moment alles gewoon stock en niet unlocked.

• KrazyJay
Ik zou hem gewoon eens resetten naar de fabrieksinstellingen. Ik had ook iets teruglopende prestaties, maar na een schone herinstallatie van de laatste ROM is het weer als vanouds. 6:00 van de lader, rond 22:00 rond de 70% batterij over met de hele dag Whatsappweb, 2 mailaccounts, bellen, en veel browsen.

• TereZz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19-08 21:02
Ga ik proberen @KrazyJay , bedankt!

• Fryslanboy
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-08 21:37
Ik heb sinds een paar dagen die Cardinal ROM draaien, Oreo, van Subham. Opzich niet verkeerd, maar ik heb me toch een aantal bugs:

- Home knop werkt niet;
- Originele camera werkt niet;
- Als ik snel door de telefoon heen ga, en een app open, kan het zo zijn dat een compleet andere opgestart wordt;
- Batterij lijkt enorm rap te gaan;
- Fingerprints werken niet;
- Geluid is soms weg, opnieuw starten enige oplossing.

En misschien nog wel wat meer dingen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het top wat ze doen en zou het zelf niet kunnen. Geen bezwaar tegen. Maar zit er sterk over na te denken om naar terug te gaan naar een LineageOS of iets dergelijks.

Just my 2cents :)

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

Ik heb afgelopen maanden de Aosp-extended 8.0 ROM gebruikt. In het begin vreet ie batterij. Elke twee dagen aan de lader. Na het verwijderen van de NFC APK was de batterij duur weer 7-9 dagen.

De bugs vielen mij mee, anders was ik al eerder geswitched. Grootste probleem was roaming. Ik kan in het buitenland geen data aanzetten. Verder open camera gebruikt ipv stock. Helaas geen video opname mogelijkheid. Het geluid wordt wel opgenomen, maar het beeld blijft hangen.

Ik heb vandaag de test-key versie van 'officiele' LineageOS 7.1.2 gecompiled. Deze is zoals al vermeld bijna official. Na wat verkeerde build commando's lukte het gelukkig :)

Binnenkort even opnieuw compilen met mijn keys en dan testen. Helaas wel terug naar 7.1.2. De Oreo versie van Lineage krijg ik nog niet gecompiled.

• Sledge HaMMeR
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12-07 16:02

Sledge HaMMeR

-= Je Vini, Vidi, Vici =-

Naar aanloop van aankomende LineageOS release wilde ik vast mijn bootloader unlocken (omdat een week of twee duurt), maar als ik het proces doorloop krijg ik de waarschuwing dat mijn interne geheugen wordt gewist en ik dus eerst alles moet backuppen.

Is dat daadwerkelijk het geval? Want dan plan ik het even als ik meer tijd heb.

.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.

• KrazyJay
@Sledge HaMMeR Niet gelijk in ieder geval, als het gebeurt (wat bij mij niet het geval was), dan is het pas bij de effectieve unlock na twee weken. Je kunt er dus al aan beginnen.

Pagina: 1 2 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True