Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sledge HaMMeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 08:58

Sledge HaMMeR

-= Je Vini, Vidi, Vici =-

KrazyJay schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:35:
@Sledge HaMMeR Niet gelijk in ieder geval, als het gebeurt (wat bij mij niet het geval was), dan is het pas bij de effectieve unlock na twee weken. Je kunt er dus al aan beginnen.
Confirmed 8)
Nog 14 dagen wachten :z

.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
Iemand meer info dan op xda omtrent official release LineageOS?

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:22
Jazeker, het komt er aan. Zoals met al maanden zegt. Maar stiekem worden de laatste bugs er uit gehaald, er is er nog 1 gerelateerd aan de slider aan de linker kant waardoor die niet goed wordt in Power Save mode. Ik vermoed dat we toch wel binnen een maand van start kunnen. Ik gebruik nu al wel de onofficiële versie, en dat werkt eigenlijk ook wel heel lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:23
KrazyJay schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:47:
Jazeker, het komt er aan. Zoals met al maanden zegt. Maar stiekem worden de laatste bugs er uit gehaald, er is er nog 1 gerelateerd aan de slider aan de linker kant waardoor die niet goed wordt in Power Save mode. Ik vermoed dat we toch wel binnen een maand van start kunnen. Ik gebruik nu al wel de onofficiële versie, en dat werkt eigenlijk ook wel heel lekker.
Deze?

https://forum.xda-develop...e-os-14-1-t3725591/page35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
Yes. Ik heb echter de versie van 12 januari draaien, die van 17 januari had wat problemen (camera app die miste, o.a.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
KrazyJay schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:59:
[...]

Yes. Ik heb echter de versie van 12 januari draaien, die van 17 januari had wat problemen (camera app die miste, o.a.).
Thanks! Ik draai nog steeds LineageOS 14.1 van Firelord naar alle tevredenheid maar het is goed om te weten dat er alternatieven zijn. Ik kijk uit naar de officiële versie, dan schakel ik ook over. Tenzij de ontwikkeling van Android 8.1 plots met rasse schreden vooruitschiet, dan probeer ik die eerst even. Maar daar zitten nog te veel bugs in, o.a. navigatie die nog niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
Aegir81 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:39:
[...]

Thanks! Ik draai nog steeds LineageOS 14.1 van Firelord naar alle tevredenheid maar het is goed om te weten dat er alternatieven zijn. Ik kijk uit naar de officiële versie, dan schakel ik ook over. Tenzij de ontwikkeling van Android 8.1 plots met rasse schreden vooruitschiet, dan probeer ik die eerst even. Maar daar zitten nog te veel bugs in, o.a. navigatie die nog niet werkt.
Heb je linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:16
Heb afgelopen weekend deze rom geïnstalleerd maar kan nu geen inkomende en uitgaande telefoongesprekken opnemen of ophangen. Hij kiest volgensmij niet de 3G verbinding om de telefoongesprekken te kunnen voeren. Iemand ook dit probleem of een oplossing hiervoor?

OPLOSSING: herstarten telefoon.... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Fugitive2008 op 05-02-2018 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
Er is een 8.1-ROM uitgebracht op XDA: https://forum.xda-develop...illusion-project-t3756726

[ROM][8.1.0]Android Open Source Illusion Project[P2][UNOFFICIAL]

Ik wacht nog enkele dagen af tot er wat meer reacties zijn in het forum. Alles, behalve NFC, zou moeten werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aegir81
Lineage OS 14.1 is officieel: https://download.lineageos.org/kuntao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-07 10:49
Ik las ook dat deze officiele 14.1 een betere batterij levensduur heeft t.o.v. stock rom 7.0.?

https://forum.xda-develop...-lineage-os-14-1-t3725591

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
noerie schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:10:
[...]

Ik las ook dat deze officiele 14.1 een betere batterij levensduur heeft t.o.v. stock rom 7.0.?

Het draait in elk geval prima. Batterijduur is gelijkaardig als voorheen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
noerie schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:10:
[...]

Ik merk duidelijke verbetering dan stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
Aegir81 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:58:
[...]

Het draait in elk geval prima. Batterijduur is gelijkaardig als voorheen voor mij.
Oke. Ik wacht nog eventjes dan probeer ik het wel later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
__Kevind__ schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:56:
[...]

Ik merk duidelijke verbetering dan stock.
Zover ik heb onderzocht wordt er op 30 maart een update uitgebracht, een ota update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
noerie schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:50:
[...]

Zover ik heb onderzocht wordt er op 30 maart een update uitgebracht, een ota update.
Er zijn wekelijkse updates, gisteren was er ook al één. Via de Lineage downloader kun je die downloaden en flashen zonder dat je apps of data kwijt geraakt. Ik ben nog steeds zeer tevreden over Lineage OS 14.1 i.cm. Magisk 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Na, na 3 uur kutten geef ik het op...
Ik ben erin geslaagd om mijn p2 te unlocken en twrp te installeren (via down + up + power kom ik in twrp dus so far so good)
Maar iedere keer als ik de lineage OS zip probeer te installeren krijg ik meteen een error 7 om mijn oren. Error 7 zou ik moeten kunnen oplossen door dit te doen: YouTube: How to fix Error 7 in TWRP while installing LINEAGE OS
maar dan krijg ik een invalid zip format...
Ik zal vast niet genoeg door alle duizenden treads of youtube videos kijken maar kom op, een handigere guide voor iemand die van stock lenovo naar lineage wil gaan zou toch echt wel beter vindbaar moeten zijn.

edit: nu via externe sd de installatie aan het doem. krijg ik een encryption error. Dus weer alles naar ext4 formateren en opnieuw installeren. Daar is ie nu al al 20 minuten mee bezig.

[ Voor 11% gewijzigd door Chubbchubb op 27-03-2018 23:30 ]

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
Chubbchubb schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 22:47:
Ik ben erin geslaagd om mijn p2 te unlocken en twrp te installeren (via down + up + power kom ik in twrp dus so far so good)
Maar iedere keer als ik de lineage OS zip probeer te installeren krijg ik meteen een error 7 om mijn oren. Error 7 zou ik moeten kunnen oplossen door dit te doen: YouTube: How to fix Error 7 in TWRP while installing LINEAGE OS
Ik zal vast niet genoeg door alle duizenden treads of youtube videos kijken maar kom op, een handigere guide voor iemand die van stock lenovo naar lineage wil gaan zou toch echt wel beter vindbaar moeten zijn.

edit: nu via externe sd de installatie aan het doem. krijg ik een encryption error. Dus weer alles naar ext4 formateren en opnieuw installeren. Daar is ie nu al al 20 minuten mee bezig.
Check even de wiki van Lineage OS. Heb er zelf al een aantal gedaan zonder probleem. Misschien is je download corrupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
Chubbchubb schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 22:47:

Als ik het me goed herinner is er een probleem met het installeren van ROM's als je toestel encrypted is, als je dus bijv. een extra pincode moet intikken om het toestel te laten opstarten. Die moet je eerst uitschakelen. Daarna de partities inderdaad naar ext4 formatteren en dan installeren.

Ik ben ondertussen een tiental keer van ROM geswitcht en het werkt steeds foutloos. Let wel op bij het activeren van de vingerafdruksensor als methode om je toestel te ontgrendelen, de software vraagt ook om een pincode (voor als de vingerafdruk niet herkend wordt) en vraagt vervolgens of je die ook als opstartcode (of iets dergelijks, ik herinner me de exacte benaming niet) wilt instellen. Dat doe je dus beter niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Aegir81 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:19:
[...]

Als ik het me goed herinner is er een probleem met het installeren van ROM's als je toestel encrypted is, als je dus bijv. een extra pincode moet intikken om het toestel te laten opstarten. Die moet je eerst uitschakelen. Daarna de partities inderdaad naar ext4 formatteren en dan installeren.

Ik ben ondertussen een tiental keer van ROM geswitcht en het werkt steeds foutloos. Let wel op bij het activeren van de vingerafdruksensor als methode om je toestel te ontgrendelen, de software vraagt ook om een pincode (voor als de vingerafdruk niet herkend wordt) en vraagt vervolgens of je die ook als opstartcode (of iets dergelijks, ik herinner me de exacte benaming niet) wilt instellen. Dat doe je dus beter niet.
Hmm zou kunnen. Na wat geherformateer is het uiteindelijk toch gelukt, maar er wordt na een reboot idd nog steeds gevraagd naar een code waarna android pas wordt gestart. Wat ook vaag is is dat ik wel TWRP heb geinstalleerd maar het toestal nog niet geroot is. Google play kan ik niet certificeren. Verder werkt alles eigenlijk wel prima zo. Blij dat ik niet meer van Lenovo afhankelijk ben voor updates. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
Chubbchubb schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:08:
[...]

Hmm zou kunnen. Na wat geherformateer is het uiteindelijk toch gelukt, maar er wordt na een reboot idd nog steeds gevraagd naar een code waarna android pas wordt gestart. Wat ook vaag is is dat ik wel TWRP heb geinstalleerd maar het toestal nog niet geroot is. Google play kan ik niet certificeren. Verder werkt alles eigenlijk wel prima zo. Blij dat ik niet meer van Lenovo afhankelijk ben voor updates. 8)
Root en TWRP staan los van elkaar. Het rooten doe je na het installeren van een nieuwe ROM, bijv. via Magisk. Dat is best handig omdat er een aantal apps anders niet kunnen geïnstalleerd worden via de Play Store, bijv. Netflix. Uiteraard kan die ook op andere manieren geïnstalleerd worden maar het is nog zo gemakkelijk ;-)

Het ontbreken van een certificaat is momenteel geen enkel probleem. Dit verandert mogelijk binnenkort maar ook daar is al een mouw aan te passen. Meer info: https://www.xda-developer...ertified-by-google-error/

[ Voor 8% gewijzigd door Aegir81 op 29-03-2018 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Aegir81 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:21:
[...]

Root en TWRP staan los van elkaar. Het rooten doe je na het installeren van een nieuwe ROM, bijv. via Magisk. Dat is best handig omdat er een aantal apps anders niet kunnen geïnstalleerd worden via de Play Store, bijv. Netflix. Uiteraard kan die ook op andere manieren geïnstalleerd worden maar het is nog zo gemakkelijk ;-)

Het ontbreken van een certificaat is momenteel geen enkel probleem. Dit verandert mogelijk binnenkort maar ook daar is al een mouw aan te passen. Meer info: https://www.xda-developer...ertified-by-google-error/
Geweldig, dankje voor deze uitleg. Ik dacht dat ik met TWRP al wel klaar zou zijn. Met magisk erop lukt het idd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJD85
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-08-2023
Andere mensen ook problemen met het unlocken van de bootloader? Krijg een melding: Lenovo ID niet gemachtigd. Netwerkverbinding is mislukt, controleer uw netwerkverbinding.

Op het Lenovo-forum zie ik meer mensen die er problemen mee hebben en vermoeden dat de Lenovo-server down is: https://forums.lenovo.com...oader/td-p/3642399/page/6

Edit: Ok, servers zijn gewoon echt net voor een paar dagen down: https://forum.xda-develop...oem-unlock-t3633061/page4. Net nu ik Lineage OS will installeren :'(

[ Voor 20% gewijzigd door AJD85 op 08-04-2018 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:16
Wellicht al te vaak voorbij gekomen maar mijn P2 met de LegendRom 7.1.2 heeft last van battery drain. Eerst kon ik nog 2-1.5 dag via bluetooth muziek luisteren op m'n werk maar dit is gedaald naar minder dan een dag voordat de batterij leeg is.

Bij 83% batterij heb ik het volgende:
- SOT is 1u.
- Bluetooth staat op 14%.

Is het meer wijsheid om een nieuwere ROM te installeren of te prutsen om bv de bluetooth driver te update/batterij te resetten?

[ Voor 5% gewijzigd door Fugitive2008 op 12-04-2018 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Kevind__
Fugitive2008 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:08:
Wellicht al te vaak voorbij gekomen maar mijn P2 met de LegendRom 7.1.2 heeft last van battery drain. Eerst kon ik nog 2-1.5 dag via bluetooth muziek luisteren op m'n werk maar dit is gedaald naar minder dan een dag voordat de batterij leeg is.

Bij 83% batterij heb ik het volgende:
- SOT is 1u.
- Bluetooth staat op 14%.

Is het meer wijsheid om een nieuwere ROM te installeren of te prutsen om bv de bluetooth driver te update/batterij te resetten?
Ik gebruik LOS en moet zeggen, Stock never again. Ik draai deze ruim nu ongeveer een maand. Wat een verbetering. Met deze ROM makkelijk 4 dagen terwijl in met stock amper de helft haalde.

Zitten een paar kleine bugs in maar vind ik niet noemenswaardig. Weekly updates nu 4 of 5 gehad. Al meer dan lenovo ooit heeft gereleased voor dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AJD85 schreef op zondag 8 april 2018 @ 14:54:
Andere mensen ook problemen met het unlocken van de bootloader? Krijg een melding: Lenovo ID niet gemachtigd. Netwerkverbinding is mislukt, controleer uw netwerkverbinding.

Op het Lenovo-forum zie ik meer mensen die er problemen mee hebben en vermoeden dat de Lenovo-server down is: https://forums.lenovo.com...oader/td-p/3642399/page/6

Edit: Ok, servers zijn gewoon echt net voor een paar dagen down: https://forum.xda-develop...oem-unlock-t3633061/page4. Net nu ik Lineage OS will installeren :'(
Inmiddels heeft Lenovo de voorpagina van XDA developpers gehaald:

https://www.xda-developer...nlock-bootloader-problem/

Lenovo :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 18:16
Unlock server van Lenovo is sinds een half uurtje weer online!

Nu 14 dagen wachten helaas maar goed het werkt in iedergeval weer na bijna 2 maanden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad de Lenovo server is weer online. Gisteren LineageOS geinstalleerd met twrp, magisk, f-droid en gapps. Werkt als een trein _/-\o_

Install LineageOS on kuntao:

https://wiki.lineageos.org/devices/kuntao/install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJD85
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-08-2023
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:16:
Inderdaad de Lenovo server is weer online. Gisteren LineageOS geinstalleerd met twrp, magisk, f-droid en gapps. Werkt als een trein _/-\o_

Install LineageOS on kuntao:

https://wiki.lineageos.org/devices/kuntao/install
Here as well _/-\o_

Nog even een tip:

Mocht je ook wel eens last hebben van een touchscreen wat af en toe niet reageert, zet dan onder 'weergave' alle opties uit (behalve aanpasbare helderheid eventueel). Dan zijn je problemen verleden tijd.

Had hier op Stock ROM alleen last van als ie aan de lader zat, maar na installatie van Lineage continu. Kan zijn dat dit alleen geldt bij Lenovo's waarvan scherm vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van dat scherm heb ik geen last gehad maar wellicht speelt dat probleem alleen bij vervangingsschermen. Het enige puntje wat tot nu toe bij mij niet goed werkt is de signaalsterkte weergave van het mobile netwerk. Op het forum van XDA is dit inmiddels bekend, het is overigens puur een optisch probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

Ik draai veel 'corporate' apps op mijn P2, alsook bank applicaties. Heeft het unlocken/rooten hier een effect op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:18
ScSi schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:34:
Ik draai veel 'corporate' apps op mijn P2, alsook bank applicaties. Heeft het unlocken/rooten hier een effect op?
Lineage OS 14.1 flashen na het unlocken, die heeft SELLinux als enforced. Dat is hetgeen waar de meeste apps naar gaan kijken om te bepalen of het "veilig" is. Voor zo ver ik weet zijn er geen andere roms waarbij dat ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
ScSi schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:34:
Ik gebruik de telefoon met LOS als daily driver voor zowel werk als privé. Inclusief corporate apps. Geen problemen hier. Mits encryptie vereist is want daar heb ik al een vraag voor open staan op xda.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pweide
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-08 09:39
https://forum.xda-develop...ineageos-15-1-p2-t3814361

Dacht,,laat ik deze ook nog even posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
Bedankt, ik zag het ook net verschijnen. Jammer genoeg is het scherm van mijn P2 steeds verder aan het barsten, ik ben aan het uitkijken naar een nieuw toestel aangezien het vervangen van het scherm veel te prijzig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
15.1 LOS official is released :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Is dat de laatste nightly?

Ik zit te kijken om mijn P2 vandaag doen. Gisteren is mijn bootlocker geunlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-09 15:58

Gilotto

Paint Skillz

ik heb gisteren de laatste versie LOS 15.1 geïnstalleerd. Accuduur lijkt verbeterd t.o.v. LOS14.1.

De huidige versies hebben helaas geen Exchange support! Dus werk mail doet het even niet. Wel lekker rustig :) Wordt aan gewerkt.

[ Voor 40% gewijzigd door Gilotto op 25-07-2018 16:11 . Reden: exchange ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
Gilotto schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:01:
ik heb gisteren de laatste versie LOS 15.1 geïnstalleerd. Accuduur lijkt verbeterd t.o.v. LOS14.1.

De huidige versies hebben helaas geen Exchange support! Dus werk mail doet het even niet. Wel lekker rustig :) Wordt aan gewerkt.
Klopt is opgelost in de volgende build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
homernt schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 06:35:
[...]

Is dat de laatste nightly?

Ik zit te kijken om mijn P2 vandaag doen. Gisteren is mijn bootlocker geunlocked.
Er zijn nu 2 of 3 builds van 15.1.
Ik gebruik het zelf nog niet overigens. Ik wacht nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb gisteren een poging gedaan maar ik deed ongetwijfeld wat fout want toen ik de zip van de custom rom wilde kopiëren ging dat niet omdat ik de connectie verloren was. Vervolgens ging ik een paar stappen terug maar voordat ik weer zover was wilde hij niet meer booten. Gelukkig weer wel toen ik hem van de usb kabel haalde maar het was genoeg om het even te laten rusten omdat ik toch bereikbaar moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

homernt schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 07:36:
Ik heb gisteren een poging gedaan maar ik deed ongetwijfeld wat fout want toen ik de zip van de custom rom wilde kopiëren ging dat niet omdat ik de connectie verloren was. Vervolgens ging ik een paar stappen terug maar voordat ik weer zover was wilde hij niet meer booten. Gelukkig weer wel toen ik hem van de usb kabel haalde maar het was genoeg om het even te laten rusten omdat ik toch bereikbaar moet zijn.
Als je van stock komt, dan eerst alleen de custom recovery flashen. Dan werkt je stock rom nog gewoon. Pas als recovery werkt de rom wijzigen.

Ik kopieer meestal de rom zipfile naar het interne geheugen. Dan reboot ik naar recovery en backup/wipe/flash de nieuwe rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Hoe zijn jullie ervaringen met LOS 15.1? Zijn er nog functionaliteiten die ontbreken?

Ik ben van plan dit weekend van stock naar LOS gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:16
Stevie-P schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:57:
Hoe zijn jullie ervaringen met LOS 15.1? Zijn er nog functionaliteiten die ontbreken?

Ik ben van plan dit weekend van stock naar LOS gaan.
Ik heb sinds een week of 3 LOS 15.1 erop staan en zeer tevreden. Bellen via BT werkte eerst niet, maar na de weekly OTA update van vorige week is ook dat issue verholpen. Zeer stabiel en battery life lijkt nog beter dan stock!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
Heeft er iemand MSM Xtended x9.5 rom uitgeprobeerd?
Zoja, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

• Jasper030
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-07 19:44
Hoi allen,

ik heb nog nooit een custom rom geinstalleerd en wil dat wel eens proberen. Is ergens een stap voor stap handleiding te vinden voor de P2? Ik heb in ieder geval net het verzoek ingediend om de bootloader te ontgrendelen. Met een goede voorbereiding kan ik dan over 14 dagen aan de slag.

• blonderulez
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:27
Als je LineageOS 15.1 (Android 8.1) wilt, hier staat de handleiding: https://wiki.lineageos.org/devices/kuntao/install

Let wel op dat je de goede versie van TWRP installeert. Als je fouten krijgt over niet gemounte filesystemen, dan heb je een verkeerde versie. Ik had zelf ook eerst een verkeerde versie, maar de versie die voor mij goed werkt is 3.2.3-0.

Ik gebruik het zelf nu zo'n 2 maanden en ben erg tevreden. Elke week updates OTA, altijd snel de nieuwste security patches. Waar je wel rekening mee moet houden is dat functionaliteit van de beveiligde zone van de Lenovo er niet meer is (wellicht beschikbaar als 3rd party?) en dat de knop op zijkant geen functie meer heeft (geen besparingsmodus). Wellicht weet iemand daar ook een 3rd party tool voor, waar je aan de knop een functie zou kunnen toevoegen (stille modus, vliegtuigstand, etc.).

Nog wat info: https://forum.xda-develop...ineageos-15-1-p2-t3814361. Ik gebruik trouwens de OpenGapps.

[ Voor 7% gewijzigd door blonderulez op 26-09-2018 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JVDE
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-09 14:28
Hoe maak je het beste een backup van je telefoonopslag vooraleer ik de bootloader unlock?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVDE
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-09 14:28
Ondertussen draait mijn P2 op LineageOS.
Werkt super goed! Leuk om nu terug een "nieuwe gsm" te hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
JVDE schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:57:
Hoe maak je het beste een backup van je telefoonopslag vooraleer ik de bootloader unlock?

thnx
Ligt eraan wat je wilt backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Ik wilde persé weer een Lenovo P2 hebben maar ik kreeg een P2c72 geleverd. Tot nu toe is het me niet gelukt dit om te zetten naar P2a42. Wie kan mij hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
Verwijderd schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 14:43:
Hallo, Ik wilde persé weer een Lenovo P2 hebben maar ik kreeg een P2c72 geleverd. Tot nu toe is het me niet gelukt dit om te zetten naar P2a42. Wie kan mij hier mee helpen?
Ik weet dat er een guide op xda staat. Ik ga wel ff opzoek naar een linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
De dev is bijna klaar met 16.1 LOS. Test build is Al vrijgegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

__Kevind__ schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 22:27:
De dev is bijna klaar met 16.1 LOS. Test build is Al vrijgegeven :)
Ik zag het ook inderdaad. wel top dat hij het voor elkaar krijgt om Pie te porten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Wie heeft al een Pie(9.0) geïnstalleerd op zijn P2?
Ik ga ook mijn lenovo P2 flashen, alleen weet ik niet welke het beste is met de minste bugs.

Je hebt er een paar staan op XDA, alleen ze hebben allemaal wel wat niet goed werkt :)

Ook zijn ze allemaal TREBLE, en mensen hebben het er over dat je TWRP met TREBLE hebt alleen kon ik die niet vinden met mijn noobie search skills.
Inmiddels is de juiste TWRP gevonden.

Ikzelf zit te twijfelen tussen deze 2:
crDraoid 5.1
AospExtended ROM V6.3

Iemand ervaring met 1 van deze ROMS?

[ Voor 32% gewijzigd door TrekDr0p op 07-03-2019 08:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gilotto

Gilotto

Paint Skillz

De officiele pie rom van lineageos is uit!

https://download.lineageos.org/kuntao

let op de installatie instructies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudB1
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-04-2024
problemen met het unlocken van de bootloader? Krijg een melding: Lenovo ID niet gemachtigd. Netwerkverbinding is mislukt, controleer uw netwerkverbinding.

Hoe is dit op te lossen?

Alvast bedankt voor enige hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyazerty
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 05-09 18:34
RuudB1 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:23:
problemen met het unlocken van de bootloader? Krijg een melding: Lenovo ID niet gemachtigd. Netwerkverbinding is mislukt, controleer uw netwerkverbinding.

Hoe is dit op te lossen?

Alvast bedankt voor enige hulp.
Lijkt erop dat de unlock server van Lenovo weer offline is. Je kunt er dus niets aan doen dan wachten tot de server weer online komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Techprice
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-05 15:46
Goed nieuws:
De officiële Lineage 17.1 is op komst! _/-\o_

Binnen dit en een paar dagen kan er weer eens deftig getest worden om Android 10 eindelijk goed werkend te krijgen op kuntao.
Mike (de developer) zelf zegt dat hij niet veel grote bugs ervaart momenteel, dus dat ziet er zeer goed uit.
https://review.lineageos.org/c/LineageOS/hudson/+/273189
https://forum.xda-develop...-16-0-p2-t3921074/page127 (post onderaan)

Hopelijk komt de code review & verificatie er nu snel.

Momenteel zit ik op 16.0 en ik moet zeggen, die doet het zeer goed. Mijn telefoon is nog nooit zo stabiel geweest. Ik hoop dus echt dat 17.1 dat ook zo zal zijn.
Want dan zal ik er denk ik nog een extra jaartje tegenaan gooien op deze telefoon. Hij blijft toch gewoon zo vlot en gemakkelijk in gebruik he.(Ondertussen is het toch al 3,5 jaar sinds eerste gebruikname.)

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:43
En inmiddels is de LineageOS 17.1 build te downloaden: https://download.lineageos.org/kuntao
Ook is er een XDA thread aangemaakt mbt 17.1: https://forum.xda-develop...ineageos-17-1-p2-t4087605

Van het weekend maar eens mee stoeien, op dit moment is m'n Lenovo P2 af en toe een beetje haperig met 16.0. Ik heb ook al een aantal keer een OS upgrade (van 14.1 > 15.1 > 16.0) uitgevoerd, en de 32GB storage is behoorlijk vol. Dus tijd om bij 17.1 maar eens voor een volledige clean install te gaan :)

Ik heb de afgelopen tijd ook naar andere telefoons gekeken, maar ben bang om iets in te leveren qua batterijduur, daarin blijft de P2 toch wel z'n mannetje staan met de 5100mAh batterij. Al zal daar na ruim 3 jaar gebruik inmiddels wel wat capaciteit van verloren zijn gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
Prolution schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:13:
En inmiddels is de LineageOS 17.1 build te downloaden: https://download.lineageos.org/kuntao
Ook is er een XDA thread aangemaakt mbt 17.1: https://forum.xda-develop...ineageos-17-1-p2-t4087605

Van het weekend maar eens mee stoeien, op dit moment is m'n Lenovo P2 af en toe een beetje haperig met 16.0. Ik heb ook al een aantal keer een OS upgrade (van 14.1 > 15.1 > 16.0) uitgevoerd, en de 32GB storage is behoorlijk vol. Dus tijd om bij 17.1 maar eens voor een volledige clean install te gaan :)

Ik heb de afgelopen tijd ook naar andere telefoons gekeken, maar ben bang om iets in te leveren qua batterijduur, daarin blijft de P2 toch wel z'n mannetje staan met de 5100mAh batterij. Al zal daar na ruim 3 jaar gebruik inmiddels wel wat capaciteit van verloren zijn gegaan...
Spannend :D

Persoonlijk heb ik nog maar weinig problemen met 16.0 momenteel. Het enige is mijn bluetooth die het af en toe eens laat afweten. Ook is de notificatieled wat inconsistent bij mij.
Batterij is bij mij toch tiptop in orde. Juist de lader heeft het hier al laten afweten (zoemend geluid, geen snelladen meer), vermoedelijk ook door de combinatie met de slechte connectie van de kabel en de laadpoort.
Ik gebruik nu een soortgelijke 3rd party lader uit China, en daarmee werkt snelladen nog altijd. (Gewoon soortgelijke specs opgezocht.)

Meestal wacht ik eerste een paar dagen voor ik met een nieuwe versie begin te klooien. Kwestie van eerst zien en dan geloven. Het is tenslotte mijn persoonlijke device, dus ik speel het liever wat safe vooraleer echt te beginnen prutsen.
Ik las ook enkele dingen op XDA ivm problemen in Youtube, dus ik ga toch zeker nog afwachten tot wanneer Mike enkele fixes uitbrengt.
Anyway, toch maar weer eens geniaal dat Mike het weeral voor elkaar krijgt. Hiermee geeft hij de P2 bij mij toch weer een extra jaar leven.

Gek dingetje/leuk weetje trouwens:
Als je de specs opzoekt van de P2 in de pricewatch (https://tweakers.net/smar...j3XkcObLfKUw5giX6r0dq1vUD) dan zijn er gewoonweg nog GEEN devices met dezelfde specs momenteel. Enkel wanneer je de prijs omhoog gooit tot 1200 euro krijg je een Samsung Galaxy S20 ultra, die voldoet aan die specs. Toch wel gek hé.
Moet er wel bijvertellen dat ook de M21 normaal binnen de filters zal vallen wanneer deze uitkomt.

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
In principe hoef je een upgrade niet te laten. Vandaag de goede oude P2 een upgrade gegeven van 16.0 via TWRP, Magisk en Gapps er bij gedaan, en het werkt gewoon. Het was zelfs een dirty flash, enkel Dalvik/cache gewist na de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
Lineage 18.1 (Android 11) is beschikbaar voor de Lenovo P2. 8)

https://download.lineageos.org/kuntao

Van Android 6 naar 11, niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
Nice!
Moet wel toegeven dat ik ondertussen wel al mij P2 heb gedowngrade tot wekker/backuptoestel.

Ik heb er nog Android 10 proberen op krijgen, maar helaas had dat heel wat bugs nog die er nooit echt zijn uitgeraakt. Heb het daarom maar gehouden op Android 9 (LOS 16 dus) en dat werkt nog steeds prima.

Maar wie weet probeer ik toch ook nog eens LOS 18.1 uit in de toekomst. Het is alleszins veelbelovend dat ze er support blijven aan geven vanuit xda en Lineage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
Techprice schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:58:
Nice!
Moet wel toegeven dat ik ondertussen wel al mij P2 heb gedowngrade tot wekker/backuptoestel.

Ik heb er nog Android 10 proberen op krijgen, maar helaas had dat heel wat bugs nog die er nooit echt zijn uitgeraakt. Heb het daarom maar gehouden op Android 9 (LOS 16 dus) en dat werkt nog steeds prima.

Maar wie weet probeer ik toch ook nog eens LOS 18.1 uit in de toekomst. Het is alleszins veelbelovend dat ze er support blijven aan geven vanuit xda en Lineage.
Ik heb de hele tijd op Android 10 gedraaid en ben nu over op 11. Op zich weinig gemerkt van bugs in deze periode. Ook 11 werkt tot nu toe normaal, ben nog niet echt wat tegen gekomen dat niet werkt. Ik gebruik de P2 nog steeds als mijn dagelijkse telefoon (het is ook de enige telefoon die ik heb). Ik doe wel telkens een clean install, dus alles wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Aan de gebruikers van deze telefoon: wat is naar jullie mening de meest stabiele custom ROM? Ik wens deze telefoon te gebruiken voor dagelijks gebruik. Stabiliteit is daarmee noodzakelijk.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
wcduck schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:36:
Aan de gebruikers van deze telefoon: wat is naar jullie mening de meest stabiele custom ROM? Ik wens deze telefoon te gebruiken voor dagelijks gebruik. Stabiliteit is daarmee noodzakelijk.
Ik heb alleen ervaring met LineageOS, heb geen ervaring met andere ROMs. Kan je dus niet vertellen welke de meest stabiele is. Ik gebruik hem als mijn dagelijkse telefoon, heb verder ook geen andere telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techprice
wcduck schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:36:
Ik heb er redelijk wat uitgeprobeerd en moet zeggen dat de LineageOS echt de meest stabiele is. Ikzelf ben wel bij LOS 17.1 gebleven omdat het net iets stabieler is, een werkende vingerafdrukscanner heeft en betere battery life heeft.

Wel moet ik zeggen dat ik de P2 niet meer als daily driver gebruik, maar meer als capable extra device. Dan gebruik ik het voor GPS in de auto, GPS op de mountainbike, wekker, backup-aparaat en als test-device.
Battery life is dan voor mij op LOS17.1 ongeveer 14-20 dagen.

Heb wel ook al veel goeds gehoord over LOS18.1 en is natuurlijk net iets recenter.
Andere ROMs stelden me wat teleur, zeker qua stabiliteit, maar dan mag ik nog steeds niet klagen. Mijn OnePlus 8 op z'n stock ROM is minder stabiel dan de P2 met een custom rom.

Maar LOS is echt oerdegelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:12
Van het weekend mijn Lenovo P2 uit de kast gehaald en LOS 18.1 erop geflasht, gebaseerd op Android 11.
In het begin was het een struggle want de OEM unlock werkt niet meer vanwege een niet werkend certificaat op de telefoon.

Hier een handleiding hoe je een certificaat van Lenovo op je toestel zet om de boel in gang te zetten: https://forums.lenovo.com...unlock/m-p/5052203?page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-12-2022
Hallo,
Ik ben nieuw bij het rooten/unlocken van Android en vroeg me af:
- LOS 18.1 lijkt de laatste versie (Android 11) zag ik hier: https://wiki.lineageos.org/devices/kuntao/
- kan de P2 hardware dat aan of ga ik beter voor een oudere versie?
- wordt het toestel gewiped op moment van aanvraag tot unlock? of na goedkeuring van unlock? of na eigen keuze om verder te gaan na goedkeuring? Reden is dat ik niet wil dat het toestel op het verkeerde moment niet bruikbaar is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blonderulez
De P2 hardware kan dat prima aan, je merkt er niets van. Enige puntje wat je moet weten is dat de schakelaar om het in de super-spaar stand te zetten niet meer werkt. Nu zijn er geloof ik wel tools waarmee je een functie aan die schakelaar kan geven, maar dan moet je volgens mij wel root hebben (en dat heb/wil ik niet).

Het toestel wordt pas gewiped op het moment dat je de unlock uitvoert. Dus na de goedkeuring en nadat jij het unlocken in gang hebt gezet (je kunt dus een unlock aanvragen en niet gebruiken).

• twiekie
Ok bedankt.
Nog een vraagje. Gaat die update problemen geven met bank-apps?
Zie ook : https://www.reddit.com/r/...le_apps_on_rooted_phones/

• Techprice
Kan bevestigen dat bankapps bij mij gewoon perfect werkten. (Zolang developer options uit stonden)

N.b.: ik kan het alleen bevestigen voor de apps van KBC (BE), Argenta (BE) en Transferwise. Payconiq/Bancontact werkte ook gewoon zonder zorgen, alhoewel ik soms een "melding" kreeg dat sommige settings mogelijks impact kunnen hebben op de werking.

Merk ook op dat Rooten niet hetzelfde is als Unlocken, dat zijn 2 verschillende dingen (cfr. Reddit post)

[ Voor 42% gewijzigd door Techprice op 17-09-2022 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blonderulez
twiekie schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:56:
Ok bedankt.
Nog een vraagje. Gaat die update problemen geven met bank-apps?
Zie ook : https://www.reddit.com/r/...le_apps_on_rooted_phones/
Dit is een vraag waar je niet zo een eenduidige antwoord op kan geven. Ten eerste om even een misverstand uit de weg te ruimen, als je LineageOS installeert, is je telefoon NIET geroot. Dus bank applicaties die niet werken op een geroote telefoon omdat de telefoon is geroot, zullen dus wel werken op LineageOS.

En dan nu het moeilijke deel: Je telefoon heeft wel de bootloader unlocked. Indien een bank applicatie daar op gaat testen, dan kan het zijn dat die niet werkt. Nu kunnen custom rom makers daar wel oplossingen voor inbouwen, maar dat is iets wat LineageOS bewust niet doet (ander custom roms doen dat soms wel). Het betekent dus dat het kan zijn dat een specifieke applicatie niet werkt. (nu zijn er wel mogelijkheden om het toch werkend te krijgen, maar dat wordt een lang en complex verhaal, zoek anders even op google: 'lineageOS kernel patching unlock bootloader' en 'lineageOS signature spoofing', daar vind je wel meer info.).

Om zoveel mogelijk bankapplicaties te laten werken zal je wel minimale google services moeten installeren. Mijn ervaring is wel dat de meeste bank applicaties gewoon werken on LineageOS, maar er zijn uitzonderingen. Als je specifieke bank applicaties noemt, kunnen mensen hier op het forum wellicht bevestigen of die wel of niet werken onder LineageOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekie
Bedankt.
Het gaat vooral over KBC en ING (België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekie
Hallo,
Vandaag de update gedaan van P2 naar LineageOS18.1.
De software was niet meer de downloaden op de originele link;
Echter met wat zoeken kwam ik op een gelijkaardige site, met zelfde stappenplan voor installatie waar wel nog de downloads stonden.

Ik zal de files sowieso nog even bewaren voor het geval de files op de 2e link ook plots verdwijnen.

Enkele problemen gehad maar redelijk vlot op te lossen geweest:
1) P2 werd niet herkend door windows > oplossing was laatste driver installeren
2) Recovery mode pushen gaf fouten, maar gewoon genegeerd zoals ook hier beschreven.
3) GAPPS binaries hier gevonden: http://downloads.codefi.re/jdcteam/javelinanddart/gapps en de ARM64 versie voor Android 11 genomen (gezien LineageOS18.1 overeenkomt met Android11) en het stappenplan de ARM64 versie vereist.

Alles denk ik minder dan een uur werk geweest. Had ik niet verwacht.
Dank voor alle tips.

Ah ja, en de bank apps werken prima.
ING kwam een verwittiging geven rond root-access maar dat risico kon je gewoon aanvaarden.
Pagina: 1 2 Laatste