Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

De Lenovo P2 is de opvolger van de Lenovo P1. Waar de P1 niet verscheen in Europa verschijnt de P2 wel in Europa. Het unieke aan de P2 is de gigantische accu van maar liefst 5100mAh. Het scherm is 5,5" en heeft een resolutie van 1920x1080. De P2 heeft een midrange Qualcomm processor aan boort, in vorm van de Snapdragon 625. Verder heeft het 4GB werkgeheugen en 32GB opslag, een 64GB bestaat ook, maar die wordt alleen uitgebracht in China.

Verder heeft de P2 twee camera's eentje aan de voorkant met een resolutie van 5MP en eentje aan de achterkant met een resolutie van 13MP.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0.1
SkinLenovo UI
CPUQualcomm® Snapdragon™ 625
GPUQualcomm® Adreno™ 506
RAM4 GB
ROM32 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.1, GPS, GLONASS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB2.0 Type-C, 3,5mm audio aansluiting
SensorenVingerafdrukscanner, Acceleratormeter, Gyroscope, Kompas, Nabijheidssensor, Bewegingssensor, Lichtsensor
Scherm5,5" full-HD amoled-scherm
Front Camera5MP
Back Camera13MP
Accu5100mAh met Fast Charge(Niet vervangbaar)
KleurGrijs
Afmetingen153 x 76 x 8,3 mm
Gewicht177 g
Prijs€299,-
BijzonderhedenEnorme Accu

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.026-10-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
8 november verschijnt de P2, samen met de Moto M (volgens geruchten):

https://nl.hardware.info/...erschijnen-op-8-novemberr

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 22:55

flessuh

Set sail for fail!

Ik vraag me nu nog steeds af hoe dit nou zit met de dual sim functionaliteit..
Zou de 2e slot teven SD kaart slot zijn of wel apart... de ene site zegt van wel, de ander niet. :(

En de release is blijkbaar uitgesteld, staat nu weer op 2 weken levertijd

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Hier wat eerste unboxing/review video's

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Unboxing Lenovo P2 - Testujeme, pýtajte sa

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mW9hI_vTij8]

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Lenovo P2, K6 Power a K6 Note naživo (prvý kontakt)

Voor alsnog dus moet je maar even er bij bedenken wat ze bedoelen, maar het eerste beeld is er.

[ Voor 11% gewijzigd door ByteMe_ op 16-11-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 22:26
Een Italiaan heeft de p2 ook al binnen en heeft een aantal foto's/screenshots gemaakt: https://goo.gl/photos/uzQgiWJv9gYMXAzV8. 10 uur SOT schijnt makkelijk haalbaar te zijn. De 2e sim slot is gedeeld met een micro sd kaart slot dus je kan maar 1 van die 2 gebruiken. In een topic op een Italiaans forum beantwoord hij nog meer vragen: http://forum.hdblog.it/index.php?/topic/55109-lenovo-p2-official/, is wel aardig leesbaar met google translate :)

[ Voor 4% gewijzigd door leonwin7 op 21-11-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Ik had die link ook al gezien, mooie duidelijke ervaring :)

Ik word nou nog niet echt warm van die genomen foto's. Bij die HDR versie buiten gebeuren er gekke dingen met de scherpte. Ook bij een paar foto's binnen zie je die gekke onscherpte. Ik heb dit fenomeen gezien bij een ander toestel, weet niet meer welke helaas. Sommige foto's zijn dan juist weer scherp (plant bijv.). Andere weer overbelicht en/of flets en grauw.

Die SOT is wel ideaal, ik ben benieuwd naar meer ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:59
Ben ook erg benieuwd, heb gisteren op het XDA forum eens door de thread heen gelezen. Dit gaat vrij zeker mijn volgende telefoon worden. Heb gisteren ook een goede datasheet gevonden, gelukkig is 5GHz ac wifi en LTE band 20 (800MHz) gewoon aanwezig in tegenstelling tot eerdere berichten. Kon me ook niet voorstellen dat ze een telefoon als deze daar niet mee uit zouden rusten.
Nu alleen nog even wachten tot 'ie verkrijgbaar is... :z

specsheet: https://www02.cp-static.c...-lenovo-p2-pa4n0104nl.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonwin7
Hier nog een album van foto's gemaakt met de P2. Zeker geen gekke foto's maar soms inderdaad niet helemaal scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
leonwin7 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:55:
Hier nog een album van foto's gemaakt met de P2. Zeker geen gekke foto's maar soms inderdaad niet helemaal scherp.
Vooral bij deze merk je een raar verschil. Dan verwacht je een hoger diafragmagetal, richting f/16, ik weet niet of het nou komt door een misser in automatische modus of dat de gebruiker daadwerkelijk manueel heeft gefotografeerd. Die foto's binnen zijn ook knudde, maar bij de laatste foto's lijkt het opeens beter buiten bij het gebouw waar het donker wordt. Dan bedoel ik de no-night foto, die nightmode is flink overbelicht bij het licht, waarschijnlijk lange shuttertijd.

Fotografie is een belangrijke factor voor mij, ik hoop op Tweakers maar snel reviews te zien :) Want nu neig ik weer meer naar LG G4, dan maar slechtere accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
Zo, heb hem binnen. Eerste reactie: hij huuuge vergelijken bij mijn Nexus 5. M'n vriendin geloofde me bijna toen ik zei dat ik een tablet had gekocht :+
Helaas moet ik eerst even een nano simkaart gaan regelen voor ik hem echt kan gaan gebruiken. Nu dus even aan het updaten en spelen via wifi :)

Update: de software bevalt me erg goed. Zit dicht tegen stock Android aan met wat fijne aanpassingen.
De vingerafdrukscanner werkt ook fantastisch, zeker in combinatie met de te verbergen systeemknoppen: 1x tikken is terug, inhouden is naar applicatieoverzicht en indrukken gaat naar het homescreen.
Al een paar uur mee zitten spelen/instellen enz, en er is maar een paar procent acculading weg, dat lijkt dus ook wel goed te komen.
De grootte is nog wel even wennen, als ik nu mijn Nexus pak voelt die erg klein en schattig aan...
5GHz ac wifi doet het uitstekend overigens :*)

[ Voor 49% gewijzigd door Thedr op 24-11-2016 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Laatst online: 05-06 14:09
Thedr,

Is hij echt zoveel groter dan een Nexus 5? Ik heb een LG G2 en die vind ik al redelijk groot aanvoelen en die is in de lengte en breedte nog kleiner dan de Nexus 5. Hoe is de reactiesnelheid? Had ergens een review gelezen die aangaf dat er een beetje lag was, maar dat was op een beurs dus nog voor officiele release.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thedr
Reactiesnelheid is gewoonweg super. Niks van lag te merken. Heb de animaties net zoals bij mijn Nexus in de ontwikkelaarsinstellingen op 0.5 gezet, waardoor het allemaal nog wat sneller lijkt (animaties worden veel gebruikt om lag of laadtijd te verdoezelen).
Qua grootte: hij is wat breder en vooral langer dan de Nexus. Wel iets dunner overigens en voelt veel steviger aan. Volgens de pricewatch is ie redelijk vergelijkbaar met de G4 qua grootte.
Ben ook erg in mijn nopjes met het scherm overigens. Super AMOLED ziet er erg goed uit. Moet echt met m'n neus op het scherm en scheel kijkend zoeken naar pixelrandjes --> bij normaal gebruikt gewoon super scherp dus.

Plaatje ter vergelijk LG G4 met Nexus 5
Afbeeldingslocatie: https://www.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/styles/larger_wm_brw/public/article_images/2015/05/g4-n5-7.jpg?itok=lTC_ABHv

[ Voor 40% gewijzigd door Thedr op 25-11-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Thedr schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:22:
Reactiesnelheid is gewoonweg super. Niks van lag te merken. Heb de animaties net zoals bij mijn Nexus in de ontwikkelaarsinstellingen op 0.5 gezet, waardoor het allemaal nog wat sneller lijkt (animaties worden veel gebruikt om lag of laadtijd te verdoezelen).
Qua grootte: hij is wat breder en vooral langer dan de Nexus. Wel iets dunner overigens en voelt veel steviger aan.
Ben ook erg in mijn nopjes met het scherm overigens. Super AMOLED ziet er erg goed uit. Moet echt met m'n neus op het scherm en scheel kijkend zoeken naar pixelrandjes --> bij normaal gebruikt gewoon super scherp dus.
Heb je ook al foto's/video's geprobeerd te schieten? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
ByteMe_ schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:28:
[...]

Heb je ook al foto's/video's geprobeerd te schieten? O-)
Gisteravond thuis (binnen) even een aantal foto's gemaakt. Bij moelijke lichtomstandigheden krijgt ie het wel lastig, maar dat verwacht ik niet anders bij een smartphone. Verder prima plaatjes, veel instelopties en een redelijk goed werkende smart-foto functie. Eigenlijk weinig bijzonders over te melden.

Zal straks in de lunchpauze eens kijken of ik wat buiten plaatjes kan schieten.

edit:

Zoals 'beloofd' een paar foto's en een filmpje, even snel gemaakt met alle instellingen op automatisch:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bzTw26Z4DaSPDj7QisLxvLtc/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LPlLxBBxc8wMXcuVmksu4xUb/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fEuPAY6g3VoUBq9Nv5VQw7p1/medium.jpg

kort filmpje:
https://transfer.sh/K66UR/vid-20161125-123157.mp4 (14 dagen vanaf nu beschikbaar)

[ Voor 37% gewijzigd door Thedr op 25-11-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjepuk71
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-11-2020
ByteMe_ schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:29:
[...]

Vooral bij deze merk je een raar verschil. Dan verwacht je een hoger diafragmagetal, richting f/16, ik weet niet of het nou komt door een misser in automatische modus of dat de gebruiker daadwerkelijk manueel heeft gefotografeerd. Die foto's binnen zijn ook knudde, maar bij de laatste foto's lijkt het opeens beter buiten bij het gebouw waar het donker wordt. Dan bedoel ik de no-night foto, die nightmode is flink overbelicht bij het licht, waarschijnlijk lange shuttertijd.

Fotografie is een belangrijke factor voor mij, ik hoop op Tweakers maar snel reviews te zien :) Want nu neig ik weer meer naar LG G4, dan maar slechtere accu.
Ik heb momenteel een LG G2. Altijd erg blij geweest met dit toestel maar is nu toch wel aan vervanging toe. Waar ik nu het meeste last van heb is opslagruimte en traagheid van de G2. Ook zijn de foto's niet altijd even geweldig.
Nu stuit ik dus idd op de P2 en begin ik gematigd enthousiast te worden. Ik hoor nog niet echt lovende woorden over de camera. Ik zit inderdaad ook te denken om voor de G4 te gaan, dan maar geen fingerprintscanner en 3GB ipv 4GB intern geheugen.
G4 lijkt zoals het er nu naar uit ziet veel beter te presteren op het gebied van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonwin7
Heb de telefoon nu sinds vrijdag en tot nu toe erg tevreden er over. Bouwkwaliteit was ik erg verbaasd over, voelt allemaal heel solide aan. Net voor het eerst de telefoon aan de lader gelegd na ~10 uur gebruik (was 83% uit de doos). Quickcharge lijkt aardig te werken maar de behuizing wordt toch best wel warm. Zal de batterijduur eens goed in de gaten houden de komende dagen.

De vingerafdruk scanner is ook erg accuraat, grotendeels wordt de telefoon in 1 keer ge-unlocked maar soms is een tweede of derde keer proberen toch wel vereist. De software is gelukkig niet te veel aangepast wel heeft Lenovo een aantal extra leuke functies toegevoegd die voor sommige mensen handig kunnen zijn. Je kunt bijvoorbeeld de hele telefoon in VR mode gebruiken en je kan het scherm verkleinen zodat je het met 1 hand kan gebruiken.

De speaker was ik ook aardig verrast over. Het geluid dat daar uit komt ik lekker helder en luid. Kom zelf van een Nexus 5 dus ben er zeker over te spreken.

Camera heb ik noch niet echt kunnen testen maar de front facing camera is prima voor wat je er normaal gesproken mee doet. De main camera lijkt toch vaak niet helemaal scherp te zijn.

Als er nog vragen zijn beantwoord ik die graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Thedr schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:32:
[...]

Gisteravond thuis (binnen) even een aantal foto's gemaakt. Bij moelijke lichtomstandigheden krijgt ie het wel lastig, maar dat verwacht ik niet anders bij een smartphone. Verder prima plaatjes, veel instelopties en een redelijk goed werkende smart-foto functie. Eigenlijk weinig bijzonders over te melden.

Zal straks in de lunchpauze eens kijken of ik wat buiten plaatjes kan schieten.

edit:

Zoals 'beloofd' een paar foto's en een filmpje, even snel gemaakt met alle instellingen op automatisch:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

kort filmpje:
https://transfer.sh/K66UR/vid-20161125-123157.mp4 (14 dagen vanaf nu beschikbaar)
toon volledige bericht
Dank voor die update ;) Dat wordt een erg lastige, het is een geweldig toestel an sich, maar met een camera die ongeveer gelijk is aan de smartphone die ik nu heb. En die camera is een van de belangrijkste onderdelen die ik beter wil in een nieuw toestel :-(
pietjepuk71 schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:18:
[...]

Ik heb momenteel een LG G2. Altijd erg blij geweest met dit toestel maar is nu toch wel aan vervanging toe. Waar ik nu het meeste last van heb is opslagruimte en traagheid van de G2. Ook zijn de foto's niet altijd even geweldig.
Nu stuit ik dus idd op de P2 en begin ik gematigd enthousiast te worden. Ik hoor nog niet echt lovende woorden over de camera. Ik zit inderdaad ook te denken om voor de G4 te gaan, dan maar geen fingerprintscanner en 3GB ipv 4GB intern geheugen.
G4 lijkt zoals het er nu naar uit ziet veel beter te presteren op het gebied van de camera.
Als het puur om de camera ging had ik allang de G4 genomen, die heeft de beste camera in zijn prijsgebied, de P9 is ook erg goed maar weer een stuk duurder en de G4 kan zich zelfs meten zowat met Samsung S6.

Maar goed, de G4 heeft dan weer een IPS scherm met niet al te beste kleurweergave (tegen 8100k als ik mij niet vergis), kan net 1 dag mee en de behuizing is allesbehalve premium (tenzij je de duurdere ledervarianten zou kiezen, die ogen wel mooi).

Het zijn eigenlijk elkaars tegenpolen qua beste eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
De camera valt mij zeker niet tegen, hoewel het waarschijnlijk beter kan. Ikzelf kan er prima mee leven, zeker gezien de prijs: ten opzichte van telefoons met een betere camera houd je €250 over, heb je een fantastisch scherm, stevige behuizing en giga accuduur. Voor die €250 zijn er prima compacte camera's te vinden ;) (ja ik snap dat sommigen liever 1 dan twee apparaten meenemen, ik kies dan voor de iets mindere camerakwaliteit).

Heb hem donderdag op vrijdagnacht opgeladen en er sinds gistermiddag ook een simkaart inzitten. Vrijdag, gisteren en vandaag aardig wat mee gespeeld en apps geïnstalleerd, de accu staat nu op 42% met ruim 8 uur SOT (helderheid op automatisch en ingesteld op 15%). De extreme energiespaarstand heb ik nog niet langdurig aan gehad. Prognose van Android is dat ik tot 29-11 17.00 uur met de accu kan doen... dat is dus van vrijdag t/m ruim halverwege dinsdag! _/-\o_
Ik ben al aardig gelukkig als ik er tot morgenavond mee red :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Thedr op 27-11-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhaaff
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 20:39
Tot nu toe goede resultaten.
Heeft ook iemand geprobeerd om er een wat zwaardere games op te zetten (zoals bijvoorbeeld real racing 3)
Reageerd de telefoon dan nog goed? wordt hij niet bijvoorbeeld heel warm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
Ik heb gisteren even Asphalt 8 geinstalleerd en even gespeeld. Draait als een tierelier en de telefoon wordt nauwelijks warmer. Geloof dat ik net daarna rond de 34"C voorbij zag komen.

Heb ook een leuk vergelijkinkje gemaakt, voor jullie geen raadsel welke telefoon de rechtse is, maar hij is stiekem best grappig:

Vergelijkingkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Ik heb een bepaald gevoel bij die Pixel, dat gevoel heb ik ook bij iPhones, ik sluit mij bij jou aan ;) Heeft de telefoon eigenlijk notification led? Nooit bij stilgestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Jazeker, een RGB ledje in de rechterbovenhoek, ongeveer een centimeter rechts van de frontcamera.

Heb gisteravond overigens met enige moeite (spelletjes spelen, 1,5 uur liggen lezen/browsen in bed) de accu op z'n knieën gekregen. Had ik dat niet gedaan dan was ik de nacht met gemak doorgekomen en had ik dus 4 volle dagen op een accu gedaan met net geen 13 uur actieve schermtijd _/-\o_
Gisteravond dus weer aan de lader, ben benieuwd hoe het deze ontlaadcyclus verloopt aangezien dit de eerste wordt met de simkaart er continue in (simkaart is er zaterdagmiddag j.l. ingezet).

Ik heb zojuist even een review gemaakt met daarin mijn eerste ervaringen: productreview: Lenovo P2 Grijs review door Thedr

[ Voor 85% gewijzigd door Thedr op 29-11-2016 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Klinkt als een leuk apparaat, maar ligt het aan mij of presteert ie voor een 5100 mAh accu niet super?

De Z Play heeft slechts een 3510mAh accu, en die haalt ook de 14u SoT. Toch raar, gezien ze eigenlijk beide van Lenovo zijn.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Dat zal nogal liggen aan het verdere gebruik. Ik heb onder andere enkele benchmarks gedraaid, en ik denk 2 uur navigatie gedraaid (Waze) met GPS aan, dat vergt volgens de accustatistieken aardig wat van de accu. Komende dagen zal het gebruik wat meer 'normaal' zijn verwacht ik. Ben benieuwd hoe hij zich dan staande houdt.
Overigens lijkt de Moto Z Play qua specs hier vrij (verdacht?) veel op; een wat kleinere accu en wellicht wat betere cameramodule. Echter wel 50% duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obiander
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:52
D

[ Voor 99% gewijzigd door obiander op 17-07-2022 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankLM
Hoi, heb het toestel nu vanaf vrijdag. Ben er erg blij mee. Zal later nog een review plaatsen.

Voor nu een issue waar ik even niet uitkom. Heb WhatsApp geinstalleerd en wilde via explorer mijn lokaal gemaakte backup van mijn S4 overzetten. Alleen: geen WhatsApp folder te vinden op de Lenovo. Zit die folder hoger in de boom, ergens waar je zonder root niet bij kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
FrankLM schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:52:
Voor nu een issue waar ik even niet uitkom. Heb WhatsApp geinstalleerd en wilde via explorer mijn lokaal gemaakte backup van mijn S4 overzetten. Alleen: geen WhatsApp folder te vinden op de Lenovo. Zit die folder hoger in de boom, ergens waar je zonder root niet bij kunt?
Volgens mij wordt de Whatsapp folder pas aangemaakt op het moment dat Whatsapp ook daadwerkelijk gestart wordt. Ik zou de folder gewoon op dezelfde plek zetten als hij op je S4 stond en dan moet het goedkomen.

Wat je ook kan doen is op je S4 is Whatsapp backuppen naar Google Drive. Als op je nieuwe telefoon hetzelfde account is ingesteld pakt Whatsapp het als het goed is automatisch op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankLM
Dank Rens. Nee, de folder wordt niet aangemaakt. Ook dan niet.

Backup op Google drive heb ik niet, alleen een lokale kopie. En backup maken gaat niet meer omdat mijn scherm stuk is. Ik kan niets meer zien op de S4. Hij doet het nog wel. kan er dus via explorer bij.

Zou hem wel remote moeten kunnen overnemen met verschillene tools, maar dan moet "ontwikkelaarsopties" of USB debugging aanstaan. En dat kan alleen.........juist, op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525784

Ik heb deze mobiel nu 3 dagen en hij is super nice.
Ik heb alleen een probleem en weet niet of dit komt door iets wat ik fout doe of iets wat fout is met m'n smartphone.

Het scherm gaat soms op een random moment uit. Dan moet ik een paar seconden wachten en dan gaat ie weer aan. Soms duurt het langer of flikkert het een paar keer.

Heeft iemand hier een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonwin7
Zojuist voor het eerst de accu van 100% naar 1% gekregen. Heb hem zondagavond voor het laatst opgeladen en heb sindsdien 14 uur en 15 minuten screen on time. Gebruik is voornamelijk spotify, Twitter, whatsapp en webbrowsen. Locatie en gps staan beiden uit en scherm helderheid vaak vrij laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asimov6
  • Laatst online: 13-01 15:36
Kunnen jullie wat vertellen over hoe de p2 aanvoelt en in de hand ligt? Ik zag dat iemand bij een review hem nogal glad en zwaar vond. En, kan je hem comfortabel in je broekzak dragen of is hij daar eigenlijk te groot voor?

[ Voor 2% gewijzigd door asimov6 op 30-11-2016 22:00 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankLM
asimov6 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:43:
Kunnen jullie wat vertellen over hoe de p2 aanvoelt en in de hand ligt? Ik zag dat iemand bij een review hem nogal glad en zwaar vond. En, kan je hem comfortabel in je broekzak dragen of is hij daar eigenlijk te groot voor?
Ja, dat kan ik. Glad? Nou beetje misschien. Wel echt metaal, niet een of ander nep metalen laagje over plastic. Super degelijk. Wil eigenlijk wel een hoesje, ben veel te bang dat ie een keer klettert. Is wel zwaar, maar dan vergelijk ik hem ook met een Galaxy S4. Dat lijkt naast deze telefoon net een S4 Mini.

Mijn S4 liet ik altijd met de rechter onderhoek in mijn handpalm rusten om hem vervolgens met mijn duim te bedienen. Dat kan nu niet meer omdat ik dan maar tot 3 kwart van het scherm kom.

Ik ben er echter ontzettend blij mee. Zou niet meer terug willen.

[ Voor 5% gewijzigd door FrankLM op 01-12-2016 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankLM
rens-br schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:26:
[...]

Volgens mij wordt de Whatsapp folder pas aangemaakt op het moment dat Whatsapp ook daadwerkelijk gestart wordt. Ik zou de folder gewoon op dezelfde plek zetten als hij op je S4 stond en dan moet het goedkomen.
Had nog een S3 liggen...om daar whatsapp te installeren en dan een backup te maken naar Google. Maar ook daar na installatie en gebruik geen Whatsapp folder te bekennen. Heeft Whatsapp de installatie folder wellicht permanent verplaatst? Misschien iets voor in een ander forum. Wil deze thread niet vervuilen, maar dacht dat het specifiek aan de P2 lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
FrankLM schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:59:
Had nog een S3 liggen...om daar whatsapp te installeren en dan een backup te maken naar Google. Maar ook daar na installatie en gebruik geen Whatsapp folder te bekennen. Heeft Whatsapp de installatie folder wellicht permanent verplaatst? Misschien iets voor in een ander forum. Wil deze thread niet vervuilen, maar dacht dat het specifiek aan de P2 lag...
Dat is vreemd. Waar kijk je dan precies? De Whatsapp folder staat over het algemeen in de root van Sdcard0 of sdcard1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
asimov6 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:43:
Het is geen kleine telefoon en door zijn grote accu en metalen behuizing wat zwaarder dan andere telefoons, maar zeker niet overdreven of vervelend. Voordeel is wel dat hij vrij dun is; bij mij past hij makkelijk in mijn broekzak en zit dan erg comfortabel. Noot: ik draag doorgaans normale jeans en ben geen groot persoon (1.74m).
Met één hand bedienen is er in de normale stand niet bij met mijn 'kleine' handjes :+. Leuke en handige functie is de optie om het scherm te verkleinen door een C te tekenen aan de rechterkant van het scherm, of een omgekeerde C aan de linkerkant. Het scherm wordt dan verkleind naar de rechter/linker onderhoek waardoor je met één hand bij het hele scherm kunt. Nogmaals dezelfde gesture laat het scherm terugkeren naar de normale grootte.

[ Voor 30% gewijzigd door Thedr op 01-12-2016 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Wel jammer dat er geen Gorilla Glass op zit eigenlijk, terwijl de andere Vibes het weer wel hebben. Nu heb ik op het moment ook geen GG op mijn telefoon en het is ook niet heilig, maar toch wel een puntje.

Hij gaat zo te zien wel lekker lang mee, dat zou ideaal zijn voor o.a. navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virco
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik overweeg ook om deze telefoon aan te schaffen. Nog een paar vraagjes.

Hoe zit het met de software?
Is de UI een beetje intuïtief?
Ik las ergens dat je Vibe UI kan uitschakelen als je liever stock Android hebt. Klopt dit?
Is er veel voorgeïnstalleerde software?
Kan je die eventueel verwijderen (zonder te rooten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Het wordt me nog niet helemaal duidelijk of je een tweede simkaart kunt combineren met een sd kaart, of dat je moet kiezen.Kan een van de gelukkige bezitters hier uitsluitsel over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Vanuit GSMarena gequote:
no is hibryd, no dedicated microSd slot but shared with the second sim.
1sim +1 microsd or 2 sim....
or with a microsd+sim mod: 2sim +1microsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Virco schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:01:

Ik las ergens dat je Vibe UI kan uitschakelen als je liever stock Android hebt. Klopt dit?
De UI is uitstekend wat mij betreft. Zit redelijk dicht tegen stock Android aan, met de mogelijkheid om wat themes te wisselen. Standaard is de appdrawer bijvoorbeeld horizontaal, zelf heb ik dit veranderd naar verticaal zoals bij stock.
Daarnaast is het mogelijk om gewoon de Google launcher uit de Play Store te halen, maar ik zie daar het nut niet echt van in.
Er staat wat spul geïnstalleerd, maar dat is met een enkele swipe te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 11:33
Als je de specs bekijkt zou de accuduur van de P2 nog een stuk beter moeten zijn dan van de Moto Z Play. Is dit ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankLM
lithoijen schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:29:
Het wordt me nog niet helemaal duidelijk of je een tweede simkaart kunt combineren met een sd kaart, of dat je moet kiezen.Kan een van de gelukkige bezitters hier uitsluitsel over geven?
Kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankLM
Virco schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:01:

Er is zo goed als geen voorgeïnstalleerde software. Je moet zelfs Google Photos gebruiken omdat er geen andere gallery is. Je kunt kiezen tussen vibeui of Android. Veel dichter dan dat laatste bij Native Android kom je niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankLM
mirod schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:09:
Als je de specs bekijkt zou de accuduur van de P2 nog een stuk beter moeten zijn dan van de Moto Z Play. Is dit ook zo?
Nu 10 uur gebruik, 21 uur Standby en ik heb nog 27℅ over. 2 dagen normaal gebruik is dus makkelijk haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asimov6
FrankLM schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:40:
[...]
Wil eigenlijk wel een hoesje, ben veel te bang dat ie een keer klettert. Is wel zwaar, maar dan vergelijk ik hem ook met een Galaxy S4. Dat lijkt naast deze telefoon net een S4 Mini.
Ik heb gezocht naar een hoesje, maar niet veel kunnen vinden. Een sleeve wel. Heb jij al iets op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjepuk71
ByteMe_ schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:00:
Wel jammer dat er geen Gorilla Glass op zit eigenlijk, terwijl de andere Vibes het weer wel hebben. Nu heb ik op het moment ook geen GG op mijn telefoon en het is ook niet heilig, maar toch wel een puntje.

Hij gaat zo te zien wel lekker lang mee, dat zou ideaal zijn voor o.a. navigatie.
Op diverse site zie ik bij de specs wel GG 3 genoemd. Volgens mij heeft ie het wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 11:33
FrankLM schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:52:
[...]

Nu 10 uur gebruik, 21 uur Standby en ik heb nog 27℅ over. 2 dagen normaal gebruik is dus makkelijk haalbaar.
Maar is het beter dan de Moto?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
pietjepuk71 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:08:
[...]

Op diverse site zie ik bij de specs wel GG 3 genoemd. Volgens mij heeft ie het wel....
Het datasheet vermeldt het niet, net als het op de website van gorilla niet staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:03
ByteMe_ schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:00:

Ik zou me daar geen zorgen over maken. Het gebruikt een concurrent die net het zelfde glas maakt als gorilla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Li1quid schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:38:
[...]

Ik zou me daar geen zorgen over maken. Het gebruikt een concurrent die net het zelfde glas maakt als gorilla.
Ah gevonden. Asahi Dragontrail Glass, zou ook kraswerend moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpalm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-02-2017
Kan iemand eens testen als de dual sim (standby) functionaliteit werkt?
- met 2 nummers tegelijkertijd telefonisch bereikbaar
- als nr 1 in gebruik is (gesprek) dat nr 2 dan niet bereikbaar is, en vice versa.
- 2e SIM slot: ondersteuning 4G?

PS: Ik weet dat je niet tegelijkertijd 2 sim kaarten op 4G kunt laten werken. Dit is ook de bedoeling niet.
Bedoeling is wel dat:
- tijdens de werkdag: simkaart1 (werk gsm nr): data (4G) actief.
- na de werkdag: simkaart2 (persoonlijk nr): data (4G) actief.

Ik weet intussen dat het een hybrid dual sim (2e sim of microSD) betreft.
Jammer, maar dit zie ik me nog wel op te lossen via volgende hack:
YouTube: Dual SIM & SD Card Work Simultaneously on Samsung Galaxy S7 Edge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graaff333
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-04 23:18
Kan iemand mij vertellen of er een fm radio aanwezig is. Op de ene site staat van wel en de andere weer niet.
Deze gebruik ik elke dag op mijn werk dus hoe ouderwets ook voor mij erg belangrijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonwin7
Graaff333 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:59:
Kan iemand mij vertellen of er een fm radio aanwezig is. Op de ene site staat van wel en de andere weer niet.
Deze gebruik ik elke dag op mijn werk dus hoe ouderwets ook voor mij erg belangrijk..
Ja, is aanwezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 847495

Is inderdaad aanwezig. Vandaag ook bij de appie afgehaald. Gezien me s7 edge in reparatie is. En moet zeggen. Tot nu toe een erg fijne telefoon. Scherm is lichtelijk wennen Tov QWHD en de software ook. Maar wat een degelijk gebouwd ding. En een fraaie accu. Nu was de S7 edge accu voor de laatste update die ik had ook wel vrij sterk. Maar moet zeggen een heerlijke 2de telefoon. Is het naar de 1ste Daags indruk.

Voor mensen met vragen. Stel ze en ik zal ook proberen op zoveel mogelijk dingen antwoord te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdie07
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-05 11:01
De sint heeft hem vandaag ook bij mij gebracht, telefoon voelt sterk en degelijk aan. Er zit trouwens ook aan de zijkant een knopje op om te schakelen naar ultieme energiebespaarstand, veel functies zijn dan uitgeschakeld maar dan kunnen we nog langer doen met de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449177

Klinkt als een uitstekende telefoon voor deze prijs. Ik heb een vraag betreffende de handmatige camera opties. Welke instellingen (sluitertijd, ISO, etc.) kun je zelf bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Hebbes! (bol levert ook op zondag...)

Nu begint de zoektocht naar hoesjes, cases e.d.

Nog niet veel te vinden, wel wat besteld op amazon.de, maar dat gaat weer lang duren...

[ Voor 9% gewijzigd door NaN op 04-12-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundayevening
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-05 10:57
Mooie smartphone zo te zien en wow wat een accu. Ik begrijp alleen niet waarom alleen de zwarte variant hier uit is gebracht. Ik zou voor de champagne variant gaan, wil een lichtgekleurde phone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdie07
Anoniem: 449177 schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:09:
Klinkt als een uitstekende telefoon voor deze prijs. Ik heb een vraag betreffende de handmatige camera opties. Welke instellingen (sluitertijd, ISO, etc.) kun je zelf bepalen?
De camera heeft een 'pro mode' waarin de witbalans, het diafragma, de sluitertijd en de ISO allemaal handmatig in te stellen zijn.
Echter, als je de telefoon wilt kopen voor de camera is het niet echt een aanrader. De camera valt me wat mij betreft een klein beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Laatst online: 08-06 17:51
mirod schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:00:
[...]

Maar is het beter dan de Moto?:)
Ik heb geen Lenovo maar wel de Moto Z Play en ik denk dat de batterij duur vergelijkbaar is/iets in het voordeel van de Lenovo. Bij de Moto heb je natuurlijk nog wel een mogelijkheid tot batterij-mod. Ik haal met mijne die ik nu nog geen week heb 11-12u screen on time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-06 22:21
Ik heb 'm ook net besteld. Ik kom van een Moto X 2014 (Overigens een super apparaat) maar ik ben heel hard verleid door de grote batterij. Als het goed is komt hij morgen aan via Bol.com. Bedankt voor jullie goede ervaringen en reviews op tweakers. Na een tijdje gebruik zal ik ook mijn ervaring met jullie delen.

Heb er ook gelijk een screenprotector en een TPU case van ebay bij besteld. Mijn ervaring leert dat dit mij al honderden euro's uitspaart. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Unrealiac op 05-12-2016 13:57 ]

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Unrealiac schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:42:
Heb er ook gelijk een screenprotector en een TPU case van ebay bij besteld. Mijn ervaring leert dat dit mij al honderden euro's uitspaart. ;)
Heb je nog wat linkjes voor deze aanschaf?

La maar, ik heb er 2 besteld. Gewoon kijken wat het is.

[ Voor 9% gewijzigd door NaN op 05-12-2016 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unrealiac
Sangroid schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:26:
[...]

Heb je nog wat linkjes voor deze aanschaf?

La maar, ik heb er 2 besteld. Gewoon kijken wat het is.
Oh gewoon op Ebay, eerste link met een zwarte TPU case. En een screenprotector net hetzelfde.
Komen wel jammer genoeg pas na kerstmis aan...
Eerste 3 weken best voorzichtig zijn dus :+

TPU case:
http://www.benl.ebay.be/i...m:mCdRyN-msQYkWAuVWCPxYYw

Screenprotector:
http://www.benl.ebay.be/i...3c4e1f:g:ArwAAOSwImRYRDOa

Gewoon standaard spul, om tijdelijk mee door te komen tot ik echt een hoes zie en een op maat gemaakte glass screenprotector!

[ Voor 34% gewijzigd door Unrealiac op 05-12-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankLM
asimov6 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:39:
[...]

Ik heb gezocht naar een hoesje, maar niet veel kunnen vinden. Een sleeve wel. Heb jij al iets op het oog?
Nee nog niet iets bruikbaars gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-05 16:51
FrankLM schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:06:
[...]

Nee nog niet iets bruikbaars gezien?
Ik zit ook naar deze telefoon te kijken en dit is toch wel het beste wat ik kon vinden:
https://www.amazon.de/AVIDET-Lenovo-Vibe-Hülle-Hochwertiges/dp/B01M3X2FLC/ref=sr_1_6?ie=UTF8&qid=1481015197&sr=8-6&keywords=lenovo+p2+case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Unrealiac schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:00:
[...]
Gewoon standaard spul, om tijdelijk mee door te komen tot ik echt een hoes zie en een op maat gemaakte glass screenprotector!
Psies, zo heb ik ook wat goedkope 'rommel' gekocht om de eerste tijd door te komen, totdat er een beetje kwaliteits-spul op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toepus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Zit ook te twijfelen tussen de P2 en de Moto Z play. Ben nu in bezit van de Moto G3 (2015) Presteert de camera v/d P2 beter of slechter dan mijn huidige Moto?

Nokia 7Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Toepus schreef op donderdag 8 december 2016 @ 02:49:
Zit ook te twijfelen tussen de P2 en de Moto Z play. Ben nu in bezit van de Moto G3 (2015) Presteert de camera v/d P2 beter of slechter dan mijn huidige Moto?
Ik heb in mijn review enkele foto's toegevoegd, met als vergelijk daarnaast foto's van mijn Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Thedr schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:20:
[...]

Ik heb in mijn review enkele foto's toegevoegd, met als vergelijk daarnaast foto's van mijn Nexus 5.
Toppie, zo kan je wel mooi het verschil zien d:)b De P2 moet wel heel erg hoog met de ISO (3500) t.o.v. de 5X (1000) bij de televisie shots met bijna dezelfde shuttertijd. Met de kleinere foto's zie je het nog niet erg, maar open je de foto's op groot beeld zie je flink verschil. Maar zijn die foto's automatisch gemaakt of in die nachtmodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Alle foto's zijn in de automatische (smart) stand gemaakt. Onder goede/normale lichtomstandigheden kan de P2 aardig meekomen (zie ook de eerdere buitenfoto's die ik gepost heb), maar als het wat donkerder wordt krijgt 'ie het lastig.
Ik had graag een paar tientjes meer overgehad voor een betere camera, maarja, je kunt (helaas) niet alles hebben he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Dat is voor het mooie bedrag wat je nu betaald voor de P2 bijna niet mogelijk, de telefoon doet bijna geen concessies qua mogelijkheden t.o.v. high-end als s6/s7. Ik baal dat ik zelf niet wat kan uitproberen op die telefoon, ook al is hij bij 20+ winkels te koop, het is nergens fysiek te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Al twee dagen in mijn bezit nu. Die snapdragon 625 moet eerlijk gezegd in normaal gebruik (maps, website, google earth, simpele games) niets onderdoen tegenover een snapdragon 801 (moto X 2014). Nergens lag te bespeuren. Hij voelt zelfs iets sneller aan..

Batterij is ronduit fantastisch. Ik zet hem wel zelden op max helderheid maar bij mij geeft hij nog 7 dagen resterend aan haha. Wel alleen wifi aanstaan. Pak dat 5 dagen met mijn gebruik toch zeker haalbaar is. Ik moet mij eigenlijk geen zorgen meer maken met opladen.

Vingerafdruklezer doet het ook gewoon prima. Alleen mis ik een paar handige functies zoals bij mijn Moto X. Daar kon ik makkelijk kijken of ik notificaties had door mijn hand over GSM te wuiven of eens tegen de tafel te stoten. Toen ging het scherm lichtjes aan en zag ik zo rap of ik iets had. Nu heb ik wel een notificatieledje, dat ben ik niet gewend. Soms zit ik als een dwaas over mijn gsm te wuiven maar dan doet hij uiteraard niets. :+

Verder ben ik er zeker content van, gezien de 299 EUR. Een koopje!

Hij valt wel wat groter uit dan ik had gedacht, maar dat zal nog wel wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Even wat leuke stats: Zondag opgeladen (want: toen ontvangen), In gebruik: 3u39min, Op stand-by: 4d0u4min, resterende batt percentage: 50% !!!!!

Jemig, dit zie ik graag in een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Sangroid schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:09:
Even wat leuke stats: Zondag opgeladen (want: toen ontvangen), In gebruik: 3u39min, Op stand-by: 4d0u4min, resterende batt percentage: 50% !!!!!

Jemig, dit zie ik graag in een smartphone.
Het is echt ongelooflijk he... En het leuke is, met dat die telefoon zo weinig oplaadcycles moet ondergaan,zal de batterij wat langer blijven meegaan. Nadeel is echter de luxe die we gewend zijn. Als ik dan later een nieuwe telefoon ga kopen neem ik geem genoegen met een telefoon die geen 3 dagen mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffha
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-02 16:46
Voor de mensen die nog twijfelen; gewoon doen.
De batterijduur van dit ding is belachelijk.

Zal binnenkort eens pogen een degelijke review te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invitiom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10-2023
Sinds dinsdag in gebruik en ik heb nu nog 50% over haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toepus
Gisteren besteld bij CB, ben benieuwd. Straks lekker ff spelen als ie wordt geleverd. Zal m'n bevindingen hier posten.

Nokia 7Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-06 08:31
rpalm schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:01:
Kan iemand eens testen als de dual sim (standby) functionaliteit werkt?
- met 2 nummers tegelijkertijd telefonisch bereikbaar
- als nr 1 in gebruik is (gesprek) dat nr 2 dan niet bereikbaar is, en vice versa.
- 2e SIM slot: ondersteuning 4G?

PS: Ik weet dat je niet tegelijkertijd 2 sim kaarten op 4G kunt laten werken. Dit is ook de bedoeling niet.
Bedoeling is wel dat:
- tijdens de werkdag: simkaart1 (werk gsm nr): data (4G) actief.
- na de werkdag: simkaart2 (persoonlijk nr): data (4G) actief.
Hier ben ik ook benieuwd naar, ik zoek ook een dual sim toestel dat op beide nummers bereikbaar is, het liefst tegelijk zodat als ik prive in gesprek ben de zakelijke telefoontjes wel doorkomen en niet naar de voicemail gaan.

edit: ik zie dat de telefoon Dual sim standby heeft, niet active (dus 1 modem), als je dus activiteit op de ene sim hebt is de andere onbereikbaar. Activiteit hoeft niet alleen bellen te zijn, ook data lees ik. Heeft iemand dual sim op dit toestel in de praktijk in gebruik? Tevreden?

[ Voor 14% gewijzigd door Ron!n op 10-12-2016 12:09 ]

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomBwha
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-05 16:24
Heeft iemand een idee of dit toestel Android Nougat krijgt? En eventueel verdere updates (de informatie die ik zo kan vinden is erg matig en de site van lenovo laat eigenlijk al helemaal niks los over het bestaan van dit toestel..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
ThomBwha schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:38:
Heeft iemand een idee of dit toestel Android Nougat krijgt? En eventueel verdere updates (de informatie die ik zo kan vinden is erg matig en de site van lenovo laat eigenlijk al helemaal niks los over het bestaan van dit toestel..)
Toestel is pas vorige maand uitgekomen. Verwacht nougat ergens in het voorjaar, februari ofzo.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Hmm. Als opvolger van mijn iPhone 5s was ik vrijwel zeker van de Oneplus 3T. Maar toen kwam ik deze Lenovo P2 tegen.

In hoeverre ga ik, als niet direct poweruser, verschil merken? Uiteraard is de batterij van de P2 een stuk beter, maar in hoeverre ga ik het verschil tussen bijvoorbeeld de cpu en geheugen merken?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unrealiac
Peter_Aragorn schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:39:
Hmm. Als opvolger van mijn iPhone 5s was ik vrijwel zeker van de Oneplus 3T. Maar toen kwam ik deze Lenovo P2 tegen.

In hoeverre ga ik, als niet direct poweruser, verschil merken? Uiteraard is de batterij van de P2 een stuk beter, maar in hoeverre ga ik het verschil tussen bijvoorbeeld de cpu en geheugen merken?
Geheugen is 4gb en ruimschoots voldoende. Cpu is niet de snelste, maar daar merk je niets van. Surfen gaat gewoon soepel zonder lag. Single core prestaties zijn natuurlijk niet snel met de 2ghz. Maar multicore kan deze wel 8x2ghz doen. Hoe dat in de praktijk is heb ik geen idee van. Warm wordt de cpu alleszins niet.

Momenteel 1dag15uur met 3u20min screen on time en nog wat bluetooth muziek, YouTube,surfen.. heb nog altijd 70% batterij over. Helderheid afwisselend max matig en laag.

Belachelijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asimov6
Unrealiac schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:37:
[...]

Geheugen is 4gb en ruimschoots voldoende.
Ik dacht 3GB. 4GB versie is voor Chinese markt. Of is het toch 4GB??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unrealiac
asimov6 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 20:18:
[...]

Ik dacht 3GB. 4GB versie is voor Chinese markt. Of is het toch 4GB??
4gb, alleszins de versie die ik bij bol.com heb gehaald met 32gb flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reutel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-12-2023
Ja, het is 4Gb geheugen. Ik was vandaag bij de MM om het toestel eens in de hand te houden. Helaas was het toestel niet fysiek aanwezig. De verkoper vertelde dat Motorola/Lenovo maar zes plaatsen heeft in het display, en ze hebben meer dan tien modellen. MM moest dus keuzes maken zei hij. Maar hij zei er ook bij dat ik vandaag (rond 13.00 uur) al de vijfde klant was die naar het toestel vroeg. Zijn vermoeden is dan ook dat dit toestel een topper gaat worden.

Ik ben nog even aan het uitzoeken welke provider/abbo het meest aantrekkelijk is bij dit toestel, en dan ga ik hem snel bestellen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Hmm, ik ben door dit toestel iig erg aan het twijfelen gebracht. Keuze stond toch behoorlijk vast op de OP3T, maar nu moet ik nog maar zien welke het gaat worden.

Zou hem wel graag eens testen, zoals je hierboven ook al aangeeft. Wie weet gaan ze hem binnenkort wel op display tonen...

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
Goed te horen dat er schijnbaar veel interesse is. Moet zeggen dat mijn review ook goed bekeken wordt, had ik eerlijk gezegd niet verwacht :)
Zover ik weet en ook heb gelezen op de XDA forums wordt de P2 vrijwel overal in Europa met 4GB ram geleverd (allemaal model P2a42).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
ffha schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:50:
Voor de mensen die nog twijfelen; gewoon doen.
De batterijduur van dit ding is belachelijk.

Zal binnenkort eens pogen een degelijke review te schrijven.
Hmm... wist ik al dat de telefoon lang mee kan op een acculading, er zijn meer telefoons die dat doen en wat maar high-end modellen.
P9 plus, Mate 8, iPhone SE, Moto X play 2015, Z Play 2016 en dan mijn telefoon Lumia 1520 die een goede SOT hebben. Vroeger was dat bijvoorbeeld de LG G2 die een goede SOT had op dat moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thedr
Berlinetta schreef op zondag 11 december 2016 @ 05:05:
[...]

Hmm... wist ik al dat de telefoon lang mee kan op een acculading, er zijn meer telefoons die dat doen en wat maar high-end modellen.
P9 plus, Mate 8, iPhone SE, Moto X play 2015, Z Play 2016 en dan mijn telefoon Lumia 1520 die een goede SOT hebben. Vroeger was dat bijvoorbeeld de LG G2 die een goede SOT had op dat moment.
De enige details die niet high end zijn is het flashgeheugen (emmc ipv ufs), de camera en de SOC (en eigenlijk ook de prijs :*)). Ik heb zelf het idee dat je een snellere SOC niet gaat merken, tenzij je je telefoon inzet als workstation ofzo. Heb wat games geprobeerd, eergisteren ook even de P2 in mijn cardboard VR viewer gezet, gaat ook als een trein. Ik zou zelf geen andere reden kunnen bedenken om bijvoorbeeld een SD820 te willen hebben dan te kunnen pochen met het snelste-van-het-snelste. Ik poch dan liever met 4 dagen accuduur >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unrealiac
Thedr schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:57:
[...]

De enige details die niet high end zijn is het flashgeheugen (emmc ipv ufs), de camera en de SOC (en eigenlijk ook de prijs :*)). Ik heb zelf het idee dat je een snellere SOC niet gaat merken, tenzij je je telefoon inzet als workstation ofzo. Heb wat games geprobeerd, eergisteren ook even de P2 in mijn cardboard VR viewer gezet, gaat ook als een trein. Ik zou zelf geen andere reden kunnen bedenken om bijvoorbeeld een SD820 te willen hebben dan te kunnen pochen met het snelste-van-het-snelste. Ik poch dan liever met 4 dagen accuduur >:)
100% mee eens. Maar ik geloof dat het ligt aan wat men ermee wil doen. Zelf ben ik van het principe liever meer geheugen en batterijduur dan snelheid. Heb zelf al heel wat telefoons versleten om te weten wat ik echt wil in een telefoon. Snel zijn die dingen zat. Ik speel dan ook amper games (of het zijn simpele games) dus zo'n 625 is meer dan genoeg voor mij. Ik ergerde me bij mijn vorige telefoons altijd aan de batterij. Nu kan ik 's avonds thuiskomen en dat ding op mijn nachtkastje leggen zonder naar batterij te kijken. Pas als daar 25% in de ochtend op staat weet ik dat ik hem 's avonds aan de lader moet hangen. En dan zijn we weer goed voor 5 dagen. (mijn gebruik). Natuurlijk, ik kan hem vaker aan de lader hangen, maar dat is het punt niet. Op sommige dagen gebruik ik mijn GSM vaak voor navigatie, muziek, hoge helderheid, bluetooth, ... Dan kan ik makkelijk 10uur SOT hebben zonder mij zorgen te hoeven maken. Bij mijn vorige krachtpantser GSM's haalde ik een pak minder en moest ik mijn gebruik beperken om de rest van de dag nog bereikbaar te kunnen zijn.

Ik begrijp best dat er mensen zijn die streven naar ruwe kracht (snapdragon 820), ik was vroeger ook zo iemand die graag het snelste van het snelste wou hebben. Maar met de jaren heen besefte ik dat ik die snelheid nooit gebruikte en steeds weer op zoek ging naar manieren om mijn batterij langer te doen meegaan. Nieuwe ROM's, andere governors, underclocking & undervolting, .. Heb het een beetje gehad zo :+. Je kan wel zeggen dat de tweaker in mij aan het doodgaan is.

Het enige nadeel aan deze smartphone voor mij is dat de luidspreker wat minder is ( in vergelijking met mijn vorige smartphone). Camera is goed genoeg voor wat ik ermee wil schieten en het scherm blijft gewoon prettige om naar te kijken.

Verder leuk om te lezen dat jouw Smartphone ook zo netjes in je Fiesta past. Doe ik ook altijd met de mijne :+ Die mliddenconsole is ideaal daarvoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomBwha
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-05 16:24
Hoe is het scherm, ik heb heel veel telefoonschermen gezien die qua witheid over het scherm niet kloppen (het lijkt alsof er dan een gradueerfilter over het scherm zit van wit naar geel, is heel subtiel, maar als ik het zie, zie ik het altijd). Is dit scherm (dichtbij) perfect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdie07
ThomBwha schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:35:
Hoe is het scherm, ik heb heel veel telefoonschermen gezien die qua witheid over het scherm niet kloppen (het lijkt alsof er dan een gradueerfilter over het scherm zit van wit naar geel, is heel subtiel, maar als ik het zie, zie ik het altijd). Is dit scherm (dichtbij) perfect?
Voor zover ik kan zien geeft het scherm op elke plek dezelfde kleur weer. Wit is prima wit en geen geel te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Laatst online: 30-01-2022
Thedr schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:31:
Ik heb gisteren even Asphalt 8 geinstalleerd en even gespeeld. Draait als een tierelier en de telefoon wordt nauwelijks warmer. Geloof dat ik net daarna rond de 34"C voorbij zag komen.

Heb ook een leuk vergelijkinkje gemaakt, voor jullie geen raadsel welke telefoon de rechtse is, maar hij is stiekem best grappig:

[afbeelding]
Leuke vergelijking. En dan te bedenken dat er meizu's en xiaomi's zijn die nog de helft kosten van de lenovo p2 met bijna vergelijkbare specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
ThomBwha schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:35:
Rond de 6500K kleurtemp is ideaal, maar daar heb je hardware voor nodig om het te meten, ik hoop dat er dus snel ergens benchmarks komen...

Dat wat Unrealiac zegt heb ik ook vaak. Het hoeft niet het snelste te zijn en ik ben ook geen smartphone diehard gamer, maar zelfs dan nog doet mijn Huawei het bij meeste spellen nog goed. Ook ik gebruik de telefoon voor navigatie maar erger mij aan die batterij die snel draint na slechts een uur rijden (40-50% weg).

Naast de batterij heb ik wel de zware ergernis van het ram, ik kan niet eens Facebook gebruiken omdat die al het geheugen opvreet. Of duurt het erg lang voor een webpagina geladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Thedr schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:57:
[...]

Precies, ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Modbreak:Net weer een aantal reacties verplaatst naar: [Lenovo P2] Het grote Accessoires topic. Berichten met betrekking tot (aankoop van) hoesjes horen daar thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 22:07
GeeBee schreef op maandag 12 december 2016 @ 00:06:
Ik ben op zoek gegaan naar hoesjes voor de P2, maar heb die nog niet kunnen vinden. Mocht iemand een tip hebben... een universeel hoesje kan ook, liefst een wallet-uitvoering.
Het niet in een hoesje kunnen steken zou de enige reden zijn om deze telefoon evt niet te kopen.
Nvrmnd, zie hierboven.

[ Voor 58% gewijzigd door theredone51 op 12-12-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 14:29

Sen

<-->

Nou ik heb de telefoon nu sinds vrijdag middag en heb hem vrijdag voor het laatst opgeladen. En heb nu nog 41% met toch aardig wat apps zoals skype en zoiper altijd aan. Bluetooth staat aan wifi staat aan gps staat aan.

Mijn oude (8 maanden) Nexus 5X kon ik nog geen 14 uur gebruiken waarvan 3 uur actief en deze telefoon staat op 41% na 3 dagen met bijna 10 uur actief gebruik.

De camera is helaas niet zo goed maar ik maak bijna nooit zinnige foto's

Ik heb wel een melding van een uitroepteken met een rood bolletje bovenin staan wat ik niet snap wat het is?

[ Voor 7% gewijzigd door Sen op 12-12-2016 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toepus
Zaterdag de Lenovo P2 gekregen. Voor die prijs een super GSM. Scherm is heerlijk om naar te kijken. En de accu........ zaterdag gsm aangezet was deze 75% vol. Vandaag nog 38% over. In het weekend gebeld, wahtsapp, wat op internet gekeken, facebook, muziek geluisterd en instellingen uitgeprobeerd. Voor mij super dus. Hij is idd wel erg glad. Jammer dat je zelfs op de site van lenovo niet eens de GSM zelf kan terug vinden, laat staan hoesjes. Dus maar een via ebay besteld in de UK.

Nokia 7Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 10:35

Hoholi

The only one

Toepus schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:06:
Jammer dat je zelfs op de site van lenovo niet eens de GSM zelf kan terug vinden, laat staan hoesjes. Dus maar een via ebay besteld in de UK.
Ehmn : http://shop.lenovo.com/ae/en/smartphones/p-series/lenovo-p2/

Religion is Opium for the Masses

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen en Discussie, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Lenovo P2] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels en prijzen: [Lenovo P2] Levertijd & Prijzen
- Rooten, custom Rom's en recovery: [Lenovo P2] Rooten & Custom ROM's