Ik hoop het ook, al helemaal als het de problemen hierboven oplost. Maarja ik zal het in de gaten houden__Kevind__ schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 18:32:
[...]
Ik ben er bang voor is het überhaupt nog komt. Er is een grote discussie gaande op XDA en dat stemt me niet echt positief.
De dev reageert ook niet op berichten...
Ik hoop het wel natuurlijk
Hebben jullie ook ontiegelijk lang moeten wachten vooraleer je bootloader geunlocked was? Ik vind het echt belachelijk dat ik 14 dagen moet wachten, op internet lees ik dan horrorverhalen van mensen die na die 14 dagen nog steeds met een locked bootloader zaten..
Nee, gewoon de'beloofde' 14 dagen.Brecht35 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:16:
Hebben jullie ook ontiegelijk lang moeten wachten vooraleer je bootloader geunlocked was? Ik vind het echt belachelijk dat ik 14 dagen moet wachten, op internet lees ik dan horrorverhalen van mensen die na die 14 dagen nog steeds met een locked bootloader zaten..
Okay, hopelijk duurt het bij mij ook dan 'maar' die 14 dagen. Ik zie net dat ik in het verkeede topic zat, mijn excuses.
Ik denk dat de trilmotor ook niet de beste is. Mijn trilt nu al een tijdje wat ruwer dan hij normaal deed. Maar na een paar weken wen je er aanleon14 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 22:25:
[...]
Heb een oplossing gevonden!
Je moet je telefoon even schudden en dan werkt het trillen weer, geen idee waarom maar het werkt, gevonden ergens op een forum
Eigenlijk valt het best mee met Dynafix. Even getwijfeld na de reacties te hebben gelezen maar ik had weinig keus. Mijn scherm deed het helemaal niet meer (digitizer wel) en op aliexpress kosten ze tussen 100 en 130.
Dynafix vervangt mijn scherm, behuizing en speaker voor in totaal 137,82 euro. Ik verwachtte ergens in de buurt van 200 euro voor het scherm alleen.
Het leuke is dat mijn inboedelverzekering dit allemaal dekt.
Dus heeft het mij alleen de verzendkosten gekost 6,50euro.
Dynafix vervangt mijn scherm, behuizing en speaker voor in totaal 137,82 euro. Ik verwachtte ergens in de buurt van 200 euro voor het scherm alleen.
Het leuke is dat mijn inboedelverzekering dit allemaal dekt.
Dus heeft het mij alleen de verzendkosten gekost 6,50euro.
Er is vandaag een update geplaatst op xda omtrent LOS. De Dev heeft een vervangend toestel gekocht en start op korte termijn aan de afrondingsfase.leon14 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 18:41:
[...]
Ik hoop het ook, al helemaal als het de problemen hierboven oplost. Maarja ik zal het in de gaten houden
You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.
Hoeveel zou ik kunnen vangen voor een Lenovo P2 die nog geen jaar oud is, met garantie. Scherm krasvrij, evenals de achterkant. Behuizing rond het scherm wel een paar deukjes/krasjes(niks ernstigs)?
Ik zou 'm eventueel vervangen door een toestel dat ik van het werk krijg.
Sommige shops bieden het toestel nog aan voor rond de 225 euro of meer. Dus tja het is een indicatie.Brecht35 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 19:04:
Hoeveel zou ik kunnen vangen voor een Lenovo P2 die nog geen jaar oud is, met garantie. Scherm krasvrij, evenals de achterkant. Behuizing rond het scherm wel een paar deukjes/krasjes(niks ernstigs)?
150 vriendenprijs met accessoires lijkt me dan wel een mooi compromis.__Kevind__ schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:03:
[...]
Sommige shops bieden het toestel nog aan voor rond de 225 euro of meer. Dus tja het is een indicatie.
Ik moet zeggen dat het toestel in NL bijna tot niet meer word aangeboden. Belsimpel wel maar vraagt er ruim 300 voor. Anderen rond de 260.Brecht35 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:26:
[...]
150 vriendenprijs met accessoires lijkt me dan wel een mooi compromis.
In België ook niet meer, 150 lijkt mij wel meer dan fair(imo is het toestel meer waard)?__Kevind__ schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:44:
[...]
Ik moet zeggen dat het toestel in NL bijna tot niet meer word aangeboden. Belsimpel wel maar vraagt er ruim 300 voor. Anderen rond de 260.
100 euro zou ik een normale prijs vinden. Mijn zo goed als nieuwe volledig krasvrije 4 maanden oude P2 64GB schat ik op 125 euro.
Op Marktplaats een zoekertje gevonden met 2 biedingen van 150 euro en eentje van 170 euro zelfs, 100 euro lijkt mij dan wel belachelijk weinig.Gianni Rombios schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:09:
100 euro zou ik een normale prijs vinden. Mijn zo goed als nieuwe volledig krasvrije 4 maanden oude P2 64GB schat ik op 125 euro.
@Brecht35 150 lijkt mij ook wel een redelijke prijs. Zoveel alternatieven zijn er niet (al is mijn vriendin erg blij met haar Moto G5 Plus, geen Oled en iets minder accu).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Sinds gisteren ben ik de tile 'kwijt' met de zaklamp. Iemand enig idee hoe ik die terugkrijg? Ik vind hem ook niet als ik de tiles bewerk uiteraard.
Iemand hetzelfde voor gehad?
De zaklamp zit in het menu dat je van boven naar beneden swipet. Eventueel 2* doen, de eerste keer staan er volgens mij de meest gebruikte cq je favorieten, de tweede keer staan ze er allemaal.
[ Voor 4% gewijzigd door GeeBee op 17-02-2018 10:48 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Lekker dit, ik heb een p2c72 in hoesje sinds oktober 2017, nooit gevallen of schade aan scherm gehad.
Letterlijk zojuist tijdens rustig browsen spat het scherm in vele stukken; was op nu.nl aan het scrollen en hoorde een Plop en hele scherm vol met haarscheuren en stukken eruit, alsof het scherm al die tijd te strak ingeklemd heeft gezeten.
Iemand anders hier ervaring mee, want ik zie de bui al hangen dat het natuurlijk mijn schuld is. Ik heb de telefoon zojuist uit het hoesje gehaald en op verschillende plekken is het scherm bij de randen versplinterd en losgekomen. Maw dit wordt natuurlijk gevalletje, die telefoon heb je laten vallen. Zucht. Ben blij dat het geen dure telefoon is maar ik baal wel want ik vond het een fijne mobiel, maar ga geen nieuwe kopen.
Letterlijk zojuist tijdens rustig browsen spat het scherm in vele stukken; was op nu.nl aan het scrollen en hoorde een Plop en hele scherm vol met haarscheuren en stukken eruit, alsof het scherm al die tijd te strak ingeklemd heeft gezeten.
Iemand anders hier ervaring mee, want ik zie de bui al hangen dat het natuurlijk mijn schuld is. Ik heb de telefoon zojuist uit het hoesje gehaald en op verschillende plekken is het scherm bij de randen versplinterd en losgekomen. Maw dit wordt natuurlijk gevalletje, die telefoon heb je laten vallen. Zucht. Ben blij dat het geen dure telefoon is maar ik baal wel want ik vond het een fijne mobiel, maar ga geen nieuwe kopen.
T60P Widescreen
Ik heb even snel door het topic gezocht op bluetooth, maar kan dit "probleem" niet vinden.
Dus hier kom ik dan.
Sinds een maand of 2 blijft bluetooth aangaan ook al heb ik hem uit gezet.
Dus hij gaat vanzelf aan terwijl ik dat niet wil. Kent iemand dit probleem en een oplossing hiervoor?
Dus hier kom ik dan.
Dus hij gaat vanzelf aan terwijl ik dat niet wil. Kent iemand dit probleem en een oplossing hiervoor?
Heb je ook geprobeerd te resetten? In het bewerkscherm heb je ook de 3 verticale puntjes rechtsboven. Daaronder zit een menu met "Resetten" en "Instellingen"ScSi schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 06:56:
Sinds gisteren ben ik de tile 'kwijt' met de zaklamp. Iemand enig idee hoe ik die terugkrijg? Ik vind hem ook niet als ik de tiles bewerk uiteraard.
Heb de telefoon heropgestart, en het probleem is opgelostseez schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:49:
[...]
Heb je ook geprobeerd te resetten? In het bewerkscherm heb je ook de 3 verticale puntjes rechtsboven. Daaronder zit een menu met "Resetten" en "Instellingen"
Dit lijkt mij kansrijk:TrekDr0p schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:36:
Ik heb even snel door het topic gezocht op bluetooth, maar kan dit "probleem" niet vinden.
Dus hier kom ik dan.
Ensure to toggle off both Wi-Fi and Bluetooth scanning in the advanced location setting
Zie
https://forums.lenovo.com...-off-the-GPS/td-p/3839742
Mijn P2 is helaas overleden
het scherm dan... het scherm was al gebarsten maar het werkte nog. Ik zat muziek te luisteren (sennheiserkoptelefoon met een tussenstuk van 6.5mm -> 3.5mm). Ik lette even niet op en maakte een verkeerde beweging en ik hoorde krak en het scherm deed het niet meer. Ik vermoed dat het tussenstuk voor een hefboom effect zorgde en dat het iets binnen de telefoon kapot heeft gemaakt. Hij heeft nu ook een beetje speelruimte bij de koptelefoonaansluiting... De telefoon zelf doet het nog wel is nog aan te sluiten op de computer. Maar opsturen en kijken hoeveel een reperatie kost...
Wat zijn nieuwe telefoons die een beetje in de buurt komen van de Lenovo P2? mocht de reparatie te gortig worden.....
ben bang dat ik dan wel moet inleveren op acu vermogen....
5.5 inch of 5 inch telefoon is wel een must. Ben niet van de grote telefoons, en rond de 300~ euro.
Wat zijn nieuwe telefoons die een beetje in de buurt komen van de Lenovo P2? mocht de reparatie te gortig worden.....
5.5 inch of 5 inch telefoon is wel een must. Ben niet van de grote telefoons, en rond de 300~ euro.
[ Voor 9% gewijzigd door Loonytik op 18-03-2018 19:53 ]
Ja hier ben ik dus ook al bang voor wanneer ik een nieuwe telefoon nodig heb, deze accu is gewoon niet te evenaren.Loonytik schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:41:
Oukitel staat vooral bekend om z'n hele grote batterijen... Dit misschien een aardige vervanger?Loonytik schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:41:
Oukitel K10000 Pro:
- 10000 mAh long lasting battery, 33 day 4G standby time, can be as a power bank working
- Android 7.0 system, MTK6750T Octa Core/3GB RAM 32GB ROM
- Nizza shooting: 13 m pixel + 5MP cameras
- 5.5 inch 1920 x 1080 FHD Screen with gorilla glass, fingerprint, Dual SIM
https://www.amazon.de/Neu...uck-schwarz/dp/B072Q6MFWR
Soo heey die verdient niet de schoonheidsprijs 😂 wel een sicke batterij idd..Haay schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:49:
[...]
Oukitel staat vooral bekend om z'n hele grote batterijen... Dit misschien een aardige vervanger?
Oukitel K10000 Pro:
- 10000 mAh long lasting battery, 33 day 4G standby time, can be as a power bank working
- Android 7.0 system, MTK6750T Octa Core/3GB RAM 32GB ROM
- Nizza shooting: 13 m pixel + 5MP cameras
- 5.5 inch 1920 x 1080 FHD Screen with gorilla glass, fingerprint, Dual SIM
https://www.amazon.de/Neu...uck-schwarz/dp/B072Q6MFWR
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Ik heb deze besteld: https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=HK , overigens niet als vervanging voor mijn P2. Ben eens benieuwd hoe zo'n China phone bevalt. Volgens mij net zo breed als de P2, alleen wat langer, misschien ook wat voor jou?Loonytik schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:41:
[ Voor 5% gewijzigd door mach2 op 06-04-2018 19:22 ]
Hallo
Goedemorgen,
Ik ervaar regelmatig het probleem dat mijn snellader niet wil snelladen. Soms is opnieuw inpluggen de oplossing maar ook dat werkt niet altijd.
Iemand dezelfde ervaring en wellicht ook een oplossing?
Ik ervaar regelmatig het probleem dat mijn snellader niet wil snelladen. Soms is opnieuw inpluggen de oplossing maar ook dat werkt niet altijd.
Heb je het scherm op dat moment aan staan? Of op zwart?Nielsdeboer schreef op donderdag 12 april 2018 @ 07:26:
Goedemorgen,
Hij gaat pas snelladen wanneer je scherm op zwart staat, zodra je ermee gaat spelen laadt ie normaal op.
Ik neem aan dat je de originele lader en kabel gebruikt?Nielsdeboer schreef op donderdag 12 april 2018 @ 07:26:
Goedemorgen,
Bij mij was de originele kabel niet goed. Met andere kabel geen probleem. Was me bij de tweede keer laden al opgevallen.Nielsdeboer schreef op donderdag 12 april 2018 @ 07:26:
Goedemorgen,
Ik gebruik de originele kabel. Zal eens een andere kabel proberen.
Dank voor de reacties!
Dank voor de reacties!
Helaas heeft mijn P2 vandaag na 1,5 jaar trouwe dienst ongelukkig kennis gemaakt met de straatstenen.
pats scherm aan de onderkant royaal gebarsten en dikke groene balk.
Na 3 uurtjes zag ik een paarse waas opkomen in het scherm, en dit is nu momenteel langzaam over het hele scherm uitgelopen
kan dus echt niks meer ermee.. kon nog snel een factory reset doen.. Had al gelezen dat een nieuw scherm vrijwel niet te doen is qua prijs dus een nieuw toestel gekocht die morgen binnen komt. De Xiaomi Mi A1 
Al is het maar om mn abo te overbruggen tot begin volgend jaar. Ga de accu wel erg missen denk ik, alhoewel die van de Xiaomi ook niet al te slecht is volgens de reviews.
Na 3 uurtjes zag ik een paarse waas opkomen in het scherm, en dit is nu momenteel langzaam over het hele scherm uitgelopen
Al is het maar om mn abo te overbruggen tot begin volgend jaar. Ga de accu wel erg missen denk ik, alhoewel die van de Xiaomi ook niet al te slecht is volgens de reviews.
Zobdr man. Maarja niets aan te doen. Dan heb je maar kort kunnen genieten van de goede LOS ROM.Vis schreef op maandag 16 april 2018 @ 23:10:
Helaas heeft mijn P2 vandaag na 1,5 jaar trouwe dienst ongelukkig kennis gemaakt met de straatstenen.
Na 3 uurtjes zag ik een paarse waas opkomen in het scherm, en dit is nu momenteel langzaam over het hele scherm uitgelopenkan dus echt niks meer ermee.. kon nog snel een factory reset doen.. Had al gelezen dat een nieuw scherm vrijwel niet te doen is qua prijs dus een nieuw toestel gekocht die morgen binnen komt. De Xiaomi Mi A1
Hoeveel capaciteit heeft de Xiaomi?
64GB__Kevind__ schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:32:
[...]
Zobdr man. Maarja niets aan te doen. Dan heb je maar kort kunnen genieten van de goede LOS ROM.![]()
Hoeveel capaciteit heeft de Xiaomi?
Haha bedoelde eigenlijk capaciteit qua batterij.
Oh...__Kevind__ schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:38:
[...]
Haha bedoelde eigenlijk capaciteit qua batterij.
3.080mAh
En merk wel meteen dat ik iedere avond aan de lader moet helaas.. de P2 was echt superieur en kon ik 2 dagen met zwaar gebruik mee doen.
Het komt voornamelijk dat de P2 in standby mega zuinig was en bijna niks verbruikte. Dat is met die Xiaomi wel anders..
Ook mis ik het snelladen al...
Achja, tis maar voor een paar maanden. Hoop ik dat tegen de tijd ik mag verlengen een soort van P3 uit is gekomen
[ Voor 10% gewijzigd door Vis op 18-04-2018 20:35 ]
nieuws: Asus introduceert ZenFone Max Pro met 5000mAh-accu en Snapdragon 636-socVis schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:34:
[...]
Achja, tis maar voor een paar maanden. Hoop ik dat tegen de tijd ik mag verlengen een soort van P3 uit is gekomen
Helaas is er net een pan op mijn P2 gevallen, scherm werkt nog goed maar de barsten zien er niet uit.
Ik ga de Nokia 6 eens proberen, geen OLED en geen waanzinnige accu maar wel Android one. Dat was het enige nadeel van de P2 (beperkte updates)
Ik hoop dat er snel een P2+ oid komt met accu, OLED en android one en dan ben ik weer terug - het blijft een heerlijk toestel.
Ik ga de Nokia 6 eens proberen, geen OLED en geen waanzinnige accu maar wel Android one. Dat was het enige nadeel van de P2 (beperkte updates)
Ik hoop dat er snel een P2+ oid komt met accu, OLED en android one en dan ben ik weer terug - het blijft een heerlijk toestel.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wat was het een top toestel
Met veel plezier gebruikt en inmiddels overgestapt naar een Note 8. Mocht iemand het willen overnemen zie Vraag en Aanbod.
Met veel plezier gebruikt en inmiddels overgestapt naar een Note 8. Mocht iemand het willen overnemen zie Vraag en Aanbod.
Ik ben nu sinds een week overgestapt naar de Nokia 7 plus en tot nu toe geen spijt van gehad! Accu ging op de P2 ongeveer 4 dagen mee, op de 7 plus haal ik bijna 3 dagen.franssie schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:01:
Helaas is er net een pan op mijn P2 gevallen, scherm werkt nog goed maar de barsten zien er niet uit.
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Ik kan dit beamen. Ik ben van een P2 over een A5 2017 bij een Nokia 7 Plus aanbeland. Na de P2 was de A5 teleurstellend qua batterijduur, maar met de N7+ ben ik weer volledig tevreden. Het is niet ZO goed als de P2 (is ook vrij lastig) maar goed genoeg in de buurt om hier absoluut geen klachten over te hebben.BigEagle schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:30:
[...]
Ik ben nu sinds een week overgestapt naar de Nokia 7 plus en tot nu toe geen spijt van gehad! Accu ging op de P2 ongeveer 4 dagen mee, op de 7 plus haal ik bijna 3 dagen.
Mijn P2 op het dak van de auto laten liggen... Is waarschijnlijk onder de wielen van een 10 tonner gekomen *facepalm*...
Noodgedwongen ben ik op zoek gegaan naar een alternatief en dat is de Motorola G6 plus geworden. Bij de P2 had ik ongeveer 60% accu over aan het eind van de dag, de G6 ongeveer 45%. Maar dan heb ik echt flink zitten gamen. Zit een razendsnelle turbo lader bij. De G6 heeft kale android (heerlijk) en een prima helder en groot scherm. Kom er nu ook achter dat de P2 eigenlijk loeizwaar was! Moest 240 euro afrekenen bij mijn provider, incl nieuw 2 jarig abbo.
Noodgedwongen ben ik op zoek gegaan naar een alternatief en dat is de Motorola G6 plus geworden. Bij de P2 had ik ongeveer 60% accu over aan het eind van de dag, de G6 ongeveer 45%. Maar dan heb ik echt flink zitten gamen. Zit een razendsnelle turbo lader bij. De G6 heeft kale android (heerlijk) en een prima helder en groot scherm. Kom er nu ook achter dat de P2 eigenlijk loeizwaar was! Moest 240 euro afrekenen bij mijn provider, incl nieuw 2 jarig abbo.
Ik zit te kijken naar een toestel met Android One maar mijn P2 is net een jaar oud en op dit moment zit ik op 3:19:20 uptime met 6:50 uur screen on time met nog 46%, ik voel een nieuw persoonlijk record aankomen. Wat ik wil zeggen is dat ieder ander toestel in dat op zich een stap terug zal zijn. Jammer van het update beleid maar voorlopig voor mij geen nieuw toestel tenzij er iets meer gebeurd zal als bij de mensen hierboven.
Ik en veel anderen draaien LineageOS op de P2 dan krijg je netjes maandelijks Android patches en kun je daardoor langer van je telefoon genieten.homernt schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 07:54:
Ik zit te kijken naar een toestel met Android One maar mijn P2 is net een jaar oud en op dit moment zit ik op 3:19:20 uptime met 6:50 uur screen on time met nog 46%, ik voel een nieuw persoonlijk record aankomen. Wat ik wil zeggen is dat ieder ander toestel in dat op zich een stap terug zal zijn. Jammer van het update beleid maar voorlopig voor mij geen nieuw toestel tenzij er iets meer gebeurd zal als bij de mensen hierboven.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
Mis je dan niet de nog langere accuduur met het schuifje op de zijkant (onekey)?.Ook handig voor 's nachts als je alleen de wekker nodig hebt voor 's morgensvroeg. Ik heb begrepen dat LineageOS dit (nog) niet ondersteund...
Stacheldraht schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 07:33:
[...]
Ik en veel anderen draaien LineageOS op de P2 dan krijg je netjes maandelijks Android patches en kun je daardoor langer van je telefoon genieten.
Het schuifje aan de zijkant werkt inderdaad niet, maar de accuduur is net zo lang zo niet langer dan met de stockrom. Het belangrijkste blijf ik vinden dat je Android toestel de laatste security patches krijgt met LineageOS zeker als je zaken doet zoals mobiel bankieren.nyron schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 07:43:
Mis je dan niet de nog langere accuduur met het schuifje op de zijkant (onekey)?.Ook handig voor 's nachts als je alleen de wekker nodig hebt voor 's morgensvroeg. Ik heb begrepen dat LineageOS dit (nog) niet ondersteund...
[...]
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
Dit is iets waar ik wel in ben geïnteresseerd maar omdat ik 0,0 ervaring heb met custom roms en de P2 mijn daily driver is ben ik huiverig om het uit te proberen.Stacheldraht schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 07:33:
[...]
Ik en veel anderen draaien LineageOS op de P2 dan krijg je netjes maandelijks Android patches en kun je daardoor langer van je telefoon genieten.
Overigens dat schijfje aan de zijkant gebruik ik niet omdat het bij mij spontane reboots veroorzaakt. Tenminste dat was zo een jaar geleden toen ik hem net had. Heb het sindsdien niet meer geprobeerd.
Het word opgeslagen in een secured folder genaamd "SecureZoneEx" op je internal storage.seez schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:35:
Weet iemand waar de whatsapp bestanden worden opgeslagen die in dubbele apps modus draait?
Ik draai nu ruim 4 maand LOS als daily driver. Absoluut geen problemen. Super stabiel en vele malen sneller dan stock. Desalniettemin de dev wil kijken of die het schuitje kan inzetten voor een andere optie dan battery save. Is overigens niet nodig bij deze telefoon. Ik red nu 3 á 4 dagen op 1 lading.homernt schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:40:
[...]
Dit is iets waar ik wel in ben geïnteresseerd maar omdat ik 0,0 ervaring heb met custom roms en de P2 mijn daily driver is ben ik huiverig om het uit te proberen.
Overigens dat schijfje aan de zijkant gebruik ik niet omdat het bij mij spontane reboots veroorzaakt. Tenminste dat was zo een jaar geleden toen ik hem net had. Heb het sindsdien niet meer geprobeerd.
Ik zou zeggen DOEN!
Mijn apps werken alleen fatsoenlijk als ik wifi verbinding heb. Ik krijg alleen Whatsapp berichten als ik deze open, alleen ik open het niet want ik krijg geen berichten. Pas op de wifi komen ze automatisch binnen.
Als ik bijvoorbeeld iets via thuisbezorgd bestel op mijn werk. Dan krijg ik in één keer alle berichten binnen zoals "je bestelling is onderweg" als ik thuis kom.
Ik heb al met instellingen zitten kloten, maar ik kom er echt niet uit.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Als ik bijvoorbeeld iets via thuisbezorgd bestel op mijn werk. Dan krijg ik in één keer alle berichten binnen zoals "je bestelling is onderweg" als ik thuis kom.
Ik heb al met instellingen zitten kloten, maar ik kom er echt niet uit.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Bedankt voor de reactie. Ik heb even gezocht en gezien dat het installeren niet ingewikkeld is. Ik zal in ieder geval vandaag nog het unlocken van de bootloader aanvragen. De garantie kan mij niet zo veel schelen.__Kevind__ schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 00:04:
[...]
Ik draai nu ruim 4 maand LOS als daily driver. Absoluut geen problemen. Super stabiel en vele malen sneller dan stock. Desalniettemin de dev wil kijken of die het schuitje kan inzetten voor een andere optie dan battery save. Is overigens niet nodig bij deze telefoon. Ik red nu 3 á 4 dagen op 1 lading.
Ik zou zeggen DOEN!
Voor de liefhebbers, de Oreo 15.1 Rom van LineageOS is inmiddels ook beschikbaar.
https://lineageos.org/Changelog-16/
control alt oeps deleted
Wat betreft 15.1, wacht nog even een weekje. Notification led doet het nog niet (vergeten) en de circular battery indicator staat er nog niet tussen.cazzie schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:00:
Voor de liefhebbers, de Oreo 15.1 Rom van LineageOS is inmiddels ook beschikbaar.
Ook, TWRP moet opnieuw geflasht worden, de 3.2.2-201807xx-versie van de LOS site bij het toestel horend.
Klopt er is nog een bug namelijk bellen via bluetooth werkt niet. Muziek wel. Tevens is de circular icon voor batterij niet aanwezig maar wordt weer toegevoegd bij de volgende update.KrazyJay schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:55:
[...]
Wat betreft 15.1, wacht nog even een weekje. Notification led doet het nog niet (vergeten) en de circular battery indicator staat er nog niet tussen.
Ook, TWRP moet opnieuw geflasht worden, de 3.2.2-201807xx-versie van de LOS site bij het toestel horend.
Iemand een idee hoe je Android Auto aan de praat krijgt op LOS 15.1?
Krijg volgende foutmelding: "Google Play Services werkt op dit moment niet". Al de rest op mijn gsm werkt echter wel
Krijg volgende foutmelding: "Google Play Services werkt op dit moment niet". Al de rest op mijn gsm werkt echter wel
https://www.youtube.com/watch?v=BCf2UJN15oUKrize18 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 23:51:
Iemand een idee hoe je Android Auto aan de praat krijgt op LOS 15.1?
control alt oeps deleted
De Android Auto staat er op, maar gaat niet open, geeft de foutmelding in mijn vorige post. De installatie is dus volledig gelukt, maar het werkt dus niet
[ Voor 8% gewijzigd door Krize18 op 16-09-2018 16:26 ]
Officieel niet, maar je kan het wel al gebruiken. Je moet dus niet per se wachten op de officiële release. Op de Huawei P8 lite van de vrouw werkt het perfect, best handig in de auto.
Edit: na de LOS update van vandaag werkt Android Auto wel. Vreemd.
Edit: na de LOS update van vandaag werkt Android Auto wel. Vreemd.
[ Voor 16% gewijzigd door Krize18 op 18-09-2018 17:21 ]
Hoe kunnen we nu onze p2 up-to-date houden als Lenovo geen updates meer stuurt, de laatste beveiliging update was van 1 november 2017 en nu heb ik het idee dat er niks meer onze kant op komt.
Is er een manier om zelf een update te installeren of heeft iemand een andere manier in toch nog de laatste beveiliging update te installeren?
Is er een manier om zelf een update te installeren of heeft iemand een andere manier in toch nog de laatste beveiliging update te installeren?
https://forum.xda-develop...ineageos-15-1-p2-t3814361Netsplit schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:25:
Hoe kunnen we nu onze p2 up-to-date houden ...
Eerst de boot loader unlocken via de telefoon settings, daarna kan je aan de gang met LineageOS.
control alt oeps deleted
Kak. M'n P2 viel zojuist uit m'n zak hier op Mauritius. Scherm gebarsten. Iemand enig idee wat daar de kosten voor zijn?
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
170 ~ 185€Peter_Aragorn schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:44:
Kak. M'n P2 viel zojuist uit m'n zak hier op Mauritius. Scherm gebarsten. Iemand enig idee wat daar de kosten voor zijn?
Bijna duurder dan de telefoon nieuw koste..
Iemand trouwens een mooi opvolger voor de p2 gevonden? Aangezien lenovo zelf niet met een opvolger komt?
[ Voor 15% gewijzigd door TrekDr0p op 23-09-2018 15:14 ]
Hmm inderdaad. Dan misschien maar opgeven bij de verzekering en een Xiaomi A2 Lite halen.TrekDr0p schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:13:
[...]
170 ~ 185€
Iemand trouwens een mooi opvolger voor de p2 gevonden? Aangezien lenovo zelf niet met een opvolger komt?
Ik ben zelf van een P2 naar een Nokia 7+ gegaan. Nog geen spijt van gehad! Accu is iets minder, maar met de 7+ haal ik nog 3 dagen bij normaal gebruik.TrekDr0p schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:13:
[...]
170 ~ 185€
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
De Motorola One Power lijkt me de perfecte opvolger.TrekDr0p schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:13:
[...]
170 ~ 185€
SD636, 5000mAh, prima design.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ah die kende ik nog niet! Ziet er prima uit. Ff prijzen zoeken.Jeroenneman schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:28:
[...]
De Motorola One Power lijkt me de perfecte opvolger.
SD636, 5000mAh, prima design.
Hoe kom ik bij mijn foto's?
Bij de details staat bij mijn laatst genomen foto Pad: storage/emulated/0/DCIM/Camera/IMG_20181028_230940.jpg
Bij Aansluiten op USB > Media-apparaat (MTP) of Camera geeft hetzelfde resultaat:
Ik zoek in de Windows Verkenner onder
Interne gedeelde opslag > DCIM > Deze map is leeg
Interne gedeelde opslag > Pictures > Alleen wat los spul van bv Photoshop
SD-kaart > DCIM > 100Media > Alleen oude foto's t/m 2014
SD-kaart > DCIM > Camera > Deze map is leeg
Een zoekopdracht op IMG_20181028_230940.jpg geeft geen resultaat.
Bij de details staat bij mijn laatst genomen foto Pad: storage/emulated/0/DCIM/Camera/IMG_20181028_230940.jpg
Bij Aansluiten op USB > Media-apparaat (MTP) of Camera geeft hetzelfde resultaat:
Ik zoek in de Windows Verkenner onder
Interne gedeelde opslag > DCIM > Deze map is leeg
Interne gedeelde opslag > Pictures > Alleen wat los spul van bv Photoshop
SD-kaart > DCIM > 100Media > Alleen oude foto's t/m 2014
SD-kaart > DCIM > Camera > Deze map is leeg
Een zoekopdracht op IMG_20181028_230940.jpg geeft geen resultaat.
Meer mensen last dat de vingerafdrukscanner niet meer werkt?
Tijdje last van. Ooit een keer herstart en hij werkte weer, maar nu is hij dus weer 'uitgeschakeld' lijkt het...
Tijdje last van. Ooit een keer herstart en hij werkte weer, maar nu is hij dus weer 'uitgeschakeld' lijkt het...
Gelukkig nog nooit last van gehad.Snakeye2209 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:57:
Hier nog altijd een zeer tevreden gebruiker.
Mijn Gboard toetsenbord staat standaard op trillen UIT, maar trilt toch.
In de instellingen moet ik iedere keer na opstarten de optie AAN en weer UIT zetten.
Is dit te verhelpen?
In de instellingen moet ik iedere keer na opstarten de optie AAN en weer UIT zetten.
Is dit te verhelpen?
Dit eens proberen:GeeBee schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:42:
Mijn Gboard toetsenbord staat standaard op trillen UIT, maar trilt toch.
Is dit te verhelpen?
Instellingen
Geluid
Andere geluiden
Daar uitzetten?
Dat heb ik ook sinds kort. Na herstarten werkt hij terug eventjes maar valt steeds terug weg. Resetten lost het probleem niet op.Snakeye2209 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:57:
Dat heeft geholpen, bedankt.NLoldebroek schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:52:
[...]
Dit eens proberen:
Instellingen
Geluid
Andere geluiden
Daar uitzetten?
Met LineageOS een nieuw leven in mijn p2 geblazen. SOT van ruim 10 uur (met twee simkaarten+micros, drijft dat het verbruik op?).
Met magisk zou de greenify nu beter werken. Ook enhanced/advanced doze aangezet.
Wel ben ik huiverig geworden voor de OTA updates. Na een update werd mijn p2 enorm traag. Na een nieuwe flash werkt hij weer perfect!
Met magisk zou de greenify nu beter werken. Ook enhanced/advanced doze aangezet.
Wel ben ik huiverig geworden voor de OTA updates. Na een update werd mijn p2 enorm traag. Na een nieuwe flash werkt hij weer perfect!
Ik heb een probleempje. Gisteren met Titanium Backup een verkeerde file verwijderd zonder backup (dom), na de LineageOS update bootloop. Om die reden een backup gemaakt in TWRP en een nieuwe flash gedaan.
Helaas krijg ik TWRP nu niet meer geïnstalleerd. Na het flashen en gebruiken van de power+volume up start hij gewoon op. In ADB krijg ik tjidens het flashen de melding: (bootloader) has-slot:recovery: not found. Ik ga nu ook opnieuw een flash doen, na het proberen installeren van TWRP heb ik na 1 minuut een restart.
Edit: fastboot boot recovery.img was de oplossing, fastboot flash recovery deed het niet...
Edit2: Ugh, toch nog niet in orde. Backup maken via TWRP, telefoon opstarten en gewoon het startscherm van een clean LineageOS zien. Herstarten en de recovery terug weg...
Hulp is welkom!
Helaas krijg ik TWRP nu niet meer geïnstalleerd. Na het flashen en gebruiken van de power+volume up start hij gewoon op. In ADB krijg ik tjidens het flashen de melding: (bootloader) has-slot:recovery: not found. Ik ga nu ook opnieuw een flash doen, na het proberen installeren van TWRP heb ik na 1 minuut een restart.
Edit: fastboot boot recovery.img was de oplossing, fastboot flash recovery deed het niet...
Edit2: Ugh, toch nog niet in orde. Backup maken via TWRP, telefoon opstarten en gewoon het startscherm van een clean LineageOS zien. Herstarten en de recovery terug weg...
Hulp is welkom!
[ Voor 20% gewijzigd door Krize18 op 14-11-2018 17:09 ]
Nog gelukt?Krize18 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:34:
Ik heb een probleempje. Gisteren met Titanium Backup een verkeerde file verwijderd zonder backup (dom), na de LineageOS update bootloop. Om die reden een backup gemaakt in TWRP en een nieuwe flash gedaan.
Hulp is welkom!
Helemaal in orde gekomen 
Edit: LOS 16 gaat er ook aankomen voor onze geliefde P2's. Zou mee in de eerste batch officieel ondersteunde toestellen zitten volgens de DEV op XDA. Netjes!
Edit: LOS 16 gaat er ook aankomen voor onze geliefde P2's. Zou mee in de eerste batch officieel ondersteunde toestellen zitten volgens de DEV op XDA. Netjes!
[ Voor 75% gewijzigd door Krize18 op 03-01-2019 16:00 ]
Bij mij heeft de P2 de geest gegeven helaas
. Kan de telefoon niet meer opladen. Wanneer ik de kabel erin steek knippert er een halve minuut ofzo het rode lampje maar die gaat daarna uit.
Ben nu aant twijfelen om een oneplus 6, xiaomi mi 8, Xiaomi mi 8 pro of Huawei P20 Pro te halen...
Ben nu aant twijfelen om een oneplus 6, xiaomi mi 8, Xiaomi mi 8 pro of Huawei P20 Pro te halen...
Begin steeds meer rond te kijken, naar een opvolger, van de Lenovo P2.Fugitive2008 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:34:
Bij mij heeft de P2 de geest gegeven helaas. Kan de telefoon niet meer opladen. Wanneer ik de kabel erin steek knippert er een halve minuut ofzo het rode lampje maar die gaat daarna uit.
Maar aan de accu, van de Lenovo P2, kan echt niemand tippen
Bekijk deze ook even:
Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 64GB opslag) Grijs
Mijn P2 heeft na 25 maanden trouwe dienst ook de geest gegeven. Scherm kaduuk. Zojuist een Nokia 8.1 besteld als opvolger.
Ik heb ook gekeken welke telefoon ik nu zou kopen als mijn P2 kapot zou gaan. Dit zou deze Nokia 8 zijn omdat die het meest erop lijkt. Belangrijk vind ik fysieke knoppen onder het scherm, niet groter dan 5,5 inch, en de vingerscanner aan de voorkant.JB076 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:10:
Zojuist een Nokia 8.1 besteld als opvolger.
@MartZuid De 8.1 staat weliswaar als 6.1" te boek, maar dat komt vooral door de grotere scherm/oppervlakteratio. De buitenafmetingen zijn praktisch identiek aan de P2. De scanner achterop went erg snel en de fysieke knop mis ik ook niet echt, omdat dat in de software heel mooi is opgelost. Maar goed, dat blijft heel persoonlijk natuurlijk.
Voor mij was ook doorslaggevend dat de 8.1 wordt geleverd met Android Pie plus nog drie jaar ondersteuning dankzij het Android One programma. Dat complete gebrek aan updates vind ik achteraf een van de grootste minpunten van de P2.
De enorme batterij van de P2 heeft wel als bijkomstigheid dat het ding nu al een week in de kast ligt met een knipperende notificatieled
. Het scherm doet helemaal niks meer op een paar laatste pixels na dus het ding is praktisch onbruikbaar verder
.
Voor mij was ook doorslaggevend dat de 8.1 wordt geleverd met Android Pie plus nog drie jaar ondersteuning dankzij het Android One programma. Dat complete gebrek aan updates vind ik achteraf een van de grootste minpunten van de P2.
De enorme batterij van de P2 heeft wel als bijkomstigheid dat het ding nu al een week in de kast ligt met een knipperende notificatieled

[ Voor 17% gewijzigd door JB076 op 17-01-2019 12:32 ]
Net eens een instructie filmpje gekeken om de batterij te vervangen in een P2 daar wordt je ook niet heel vrolijk van. maar goed mss eens in opper tweaker stijl proberen op een regenachtige zondag.
Mooie opvolger voor de P2? nieuws: Asus brengt Zenfone Max M2-telefoons met grote accu's uit in de Benelux
Yesss, of deze https://gadgets.ndtv.com/motorola-moto-g7-power-5753 ik wil zo graag weer een grote batterij in een midranger.
Heb zelf afgelopen weekend uiteindelijk gebruik gemaakt van deze deal: https://nl.pepper.com/aan...baar-tele2-mobielnl-93449coolkingler1 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:34:
[...]
Yesss, of deze https://gadgets.ndtv.com/motorola-moto-g7-power-5753 ik wil zo graag weer een grote batterij in een midranger.
Zeker een mooie telefoon met grote accu, kwam met deze aanbieding(en) in dezelfde price range als de P2. Helaas is de aanbieding niet meer zo scherp als eerder deze week.
Mijn P2 wil sinds gisteren niet meer opladen (en niet meer opstarten omdat er geen acculading meer is). Ik krijg alleen de rode LED die in en uit fade. Ik heb sterk het vermoeden dat de USB connector op de telefoon niet meer goed is. Met andere kabels heb ik hetzelfde resultaat.
Ik zit nu te overwegen of ik hem wel of niet wil laten repareren. Hij is inmiddels ook 3 jaar oud en de accu wordt steeds minder natuurlijk. Aan wat voor kosten moet ik denken om zoiets als dit te laten repareren?
Ik zit nu te overwegen of ik hem wel of niet wil laten repareren. Hij is inmiddels ook 3 jaar oud en de accu wordt steeds minder natuurlijk. Aan wat voor kosten moet ik denken om zoiets als dit te laten repareren?
Mijn P2 werkt qua hardware nog prima, alleen loopt qua opslag nu wel vol.
Ik heb er al eens een 8GB sd-kaartje in gedaan en die is nu ook wel vol, dus vandaag een 64GB gekocht.
Hoe krijg ik nou de gegevens van de 8GB op de 64GB?
De telefoon zélf is vol, dus kan daar geen dingen meer op zetten als overbrugging.
De 8GB wordt niet herkend in de Verkenner vanwege het bestandssysteem.
Na het herplaatsen van de 8GB in de telefoon wordt de 8GB alleen herkend als nieuwe opslag en zou dan geformatteerd moeten worden. In Instellingen > Opslagruimte > SD-kaart staat wel 7,35GB gebruikt van de 7,37 GB, maar de verdere gegevens zijn Apps -> 0
Via de app Bestandsbeheer zie ik onder Lokaal ook alleen maar de Interne opslag staan.
Wie het weet mag het (graag!) zeggen..
Ik heb er al eens een 8GB sd-kaartje in gedaan en die is nu ook wel vol, dus vandaag een 64GB gekocht.
De telefoon zélf is vol, dus kan daar geen dingen meer op zetten als overbrugging.
Na het herplaatsen van de 8GB in de telefoon wordt de 8GB alleen herkend als nieuwe opslag en zou dan geformatteerd moeten worden. In Instellingen > Opslagruimte > SD-kaart staat wel 7,35GB gebruikt van de 7,37 GB, maar de verdere gegevens zijn Apps -> 0
Via de app Bestandsbeheer zie ik onder Lokaal ook alleen maar de Interne opslag staan.
Even kijken of ik het begrijp. Je hebt je interne geheugen van de telefoon vol en je hebt er een 8 GB kaartje in gedaan waar je ook data op hebt, maar die is ook vol. Nu wil je de bestaande gegevens van het 8 GB kaartje op die nieuwe van 64 GB kopiëren en dan die nieuwe in de telefoon gebruiken? Correct?GeeBee schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:23:
Mijn P2 werkt qua hardware nog prima, alleen loopt qua opslag nu wel vol.
Ik zou in dit geval die 8 GB kaart kopiëren naar een PC en dan weer terug kopiëren naar je 64 GB kaartje. Dat kun je op 2 manieren doen, je kunt via een USB kabel je telefoon aan je PC koppelen, en dan bestanden delen via USB aanzetten en dan alle bestanden kopiëren naar je PC. Dan het 8 GB kaartje eruit halen en dan het 64 GB kaartje er in en dan terug kopiëren van je PC naar de telefoon.
Een andere mogelijkheid is om het 8 GB kaartje eruit te halen en die via een kaartlezer op je PC te laten inlezen, en daarna op de 64 GB kaart weer terug te schrijven.
Maar als ik je post lees, begrijp ik eruit dat je de 8 GB kaart uit je telefoon hebt gehaald en dan in je PC hebt gestopt? En daarna was de 8 GB kaart niet meer leesbaar in de PC en niet meer in de telefoon? In principe zou je (windows) PC zo'n kaartje moeten kunnen lezen (waarschijnlijk filesystem FAT), tenzij je die hebt encrypt. In dat geval kun je alleen met een USB kabel de gegevens naar een PC kopiëren. En als je de SD card niet hebt encrypt, dan lijkt het erop dat die corrupt is.
Ik heb zelf net even getest op mijn P2 (met Android 11), maar ik kan dat SD kaartje gewoon in Windows 10 verkenner lezen (Filesystem exFat). En daarna werkt die ook gewoon weer in mijn P2.
Dus als je je SD card niet hebt encrypt, ben ik bang dat die corrupt is. In dat geval zou je eens kunnen kijken of je niet op je PC een tooltje kunt downloaden die nog data van corrupte SD kaartjes kan lezen.
Ha, nog eens wat activiteit hier...
Ik heb mijn P2 inmiddels in gebruik voor mijn zoontje; die mag er iedere dag eventjes wat Youtube of Ketnet op kijken. Dit alles gelimiteerd via Family Link
De telefoon zelf voldoet nog prima; heb er een jaar geleden Lineage OS 17 op gezet, en begin dit jaar geupgrade naar Lineage OS 18 op basis van Android 11. Draait als een tierelier
Ik heb mijn P2 inmiddels in gebruik voor mijn zoontje; die mag er iedere dag eventjes wat Youtube of Ketnet op kijken. Dit alles gelimiteerd via Family Link
De telefoon zelf voldoet nog prima; heb er een jaar geleden Lineage OS 17 op gezet, en begin dit jaar geupgrade naar Lineage OS 18 op basis van Android 11. Draait als een tierelier
Ik ga eens kijken. Het helpt al dat ik nu weer dat het een exFat-schijf is.blonderulez schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:20:
[...]
Even kijken of ik het begrijp. Je hebt je interne geheugen van de telefoon vol en je hebt er een 8 GB kaartje in gedaan waar je ook data op hebt, maar die is ook vol. Nu wil je de bestaande gegevens van het 8 GB kaartje op die nieuwe van 64 GB kopiëren en dan die nieuwe in de telefoon gebruiken? Correct?
>> Klopt
Ik zou in dit geval die 8 GB kaart kopiëren naar een PC en dan weer terug kopiëren naar je 64 GB kaartje. Dat kun je op 2 manieren doen, je kunt via een USB kabel je telefoon aan je PC koppelen, en dan bestanden delen via USB aanzetten en dan alle bestanden kopiëren naar je PC. Dan het 8 GB kaartje eruit halen en dan het 64 GB kaartje er in en dan terug kopiëren van je PC naar de telefoon.
>> Dat was ook mijn plan
Een andere mogelijkheid is om het 8 GB kaartje eruit te halen en die via een kaartlezer op je PC te laten inlezen, en daarna op de 64 GB kaart weer terug te schrijven.
>> Had ook gekund
Maar als ik je post lees, begrijp ik eruit dat je de 8 GB kaart uit je telefoon hebt gehaald en dan in je PC hebt gestopt? En daarna was de 8 GB kaart niet meer leesbaar in de PC en niet meer in de telefoon? In principe zou je (windows) PC zo'n kaartje moeten kunnen lezen (waarschijnlijk filesystem FAT), tenzij je die hebt encrypt. In dat geval kun je alleen met een USB kabel de gegevens naar een PC kopiëren. En als je de SD card niet hebt encrypt, dan lijkt het erop dat die corrupt is.
>> Dat kan en zou niet best zijn. Het zou dan gebeurd moeten zijn bij het verwisselen van het kaartje.
Zeldzame gebeurtenis lijkt me, maar kan natuurlijk altijd gebeuren.
Ik heb zelf net even getest op mijn P2 (met Android 11), maar ik kan dat SD kaartje gewoon in Windows 10 verkenner lezen (Filesystem exFat). En daarna werkt die ook gewoon weer in mijn P2.
Dus als je je SD card niet hebt encrypt, ben ik bang dat die corrupt is. In dat geval zou je eens kunnen kijken of je niet op je PC een tooltje kunt downloaden die nog data van corrupte SD kaartjes kan lezen.
Bij het formatteren van de 64GB kaart stond er wel dat de kaart dan niet te gebruiken is op andere systemen. Klinkt als ofwel een eigen filesystem ofwel toch encryptie.
Formateer je de schijf dan niet als extra intern geheugen? Ik geloof dat zoiets een optie was bij bepaalde Android versies. Als dat het geval is, kun je de SD card niet in de PC kan lezen (encrypted). Het is dan ook niet bedoeld als opslag medium dat je kan uitwisselen. Als je de SD kaart ook in andere apparaten wilt gebruiken, kun je het niet als uitbreiding op het interne geheugen instellen. En als je hebt gekozen om het als intern storage te gebruiken, kun je niet simpel de data van 1 SD card naar een andere kopiëren. Lees dit artikel maar eens: https://www.nextpit.com/h...cards-as-internal-storage. Als intern geformatteerde SD cards kun je dus ook niet zo uit je telefoon halen en dan opnieuw zonder die SD card opstarten, er staan allerlei applicaties en data op die je telefoon nodig heeft. Persoonlijk zou ik die optie niet kiezen, als je SD card corrupt raakt, moet je je hele telefoon opnieuw installeren.GeeBee schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:48:
[...]
Ik ga eens kijken. Het helpt al dat ik nu weer dat het een exFat-schijf is.
Bij het formatteren van de 64GB kaart stond er wel dat de kaart dan niet te gebruiken is op andere systemen. Klinkt als ofwel een eigen filesystem ofwel toch encryptie.
Ik gebruik de mijne nog gewoon als primaire telefoon (heb zelfs geen andereThedr schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:27:
Ha, nog eens wat activiteit hier...
Ik heb mijn P2 inmiddels in gebruik voor mijn zoontje; die mag er iedere dag eventjes wat Youtube of Ketnet op kijken. Dit alles gelimiteerd via Family Link![]()
Oh ik geef je groot gelijk hoorblonderulez schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:07:
[...]
Ik gebruik de mijne nog gewoon als primaire telefoon (heb zelfs geen andere). Met Lineage OS 18. De telefoon werkt nog prima, houdt het nog 3 dagen uit zonder opladen. Ik vind het gewoon een fijne telefoon die voldoet aan mijn eisen (3.5 mm, lange batterij duur, notificatie led, handige vingerafdruk scanner gecombineerd met multifunctionele hardware knop, snel genoeg voor dagelijks gebruik, nieuwste Android updates door Lineage, geen glazen behuizing, etc.). En de telefoon ziet er nog als nieuw uit, dus waarom zou ik dan een nieuwe kopen?
Ik heb een tijd lang met plezier een P2 gebruikt totdat het opladen moeilijk ging. Waarschijnlijk is de USB connector op de printplaat van de telefoon niet meer zo goed want ik heb de micro USB-poort voorzichtig schoongemaakt zonder resultaat. Ik heb het gehad met micro USB connectors: die zijn naar mijn mening te fragiel bij veelvuldig gebruik.
Toen maar overgestapt naar een Motorola G8 Power: zelfde batterijcapaciteit, USB-C en een verhoudingsgewijs stuk groter schermoppervlak terwijl de hoogte maar een paar milimeter toeneemt.
Wel jammer dat de USB-poort zo brak is geworden anders had ik er nog graag een paar jaar extra meegedaan. Maar omdat opladen eigenlijk alleen mogelijk was door de USB kabel onder een bepaalde hoek te verbinden met de P2 was de lol er voor mij snel af.
Toen maar overgestapt naar een Motorola G8 Power: zelfde batterijcapaciteit, USB-C en een verhoudingsgewijs stuk groter schermoppervlak terwijl de hoogte maar een paar milimeter toeneemt.
Wel jammer dat de USB-poort zo brak is geworden anders had ik er nog graag een paar jaar extra meegedaan. Maar omdat opladen eigenlijk alleen mogelijk was door de USB kabel onder een bepaalde hoek te verbinden met de P2 was de lol er voor mij snel af.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen en Discussie, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Lenovo P2] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels en prijzen: [Lenovo P2] Levertijd & Prijzen
- Rooten, custom Rom's en recovery: [Lenovo P2] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen en Discussie, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Lenovo P2] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels en prijzen: [Lenovo P2] Levertijd & Prijzen
- Rooten, custom Rom's en recovery: [Lenovo P2] Rooten & Custom ROM's