Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:48
Ik vind dit echt een heel sterk aanbod van Lenovo. Jammer dat ze in Nederland maar een zeer beperkt marketingbudget hebben, want deze telefoon schreeuwt om veel meer aandacht dan hij nu krijgt.

Er zal trouwens wel fikse kannibalisatie op gaan treden. Want wie koopt er nu in hemelsnaam nog een Moto G4 Plus?

Even kort op een rij de verschillen:

Lenovo P2:
• 294 euro
• Snapdragon 625
• 4GB ram geheugen
• 32GB opslaggeheugen
• SD-kaart (hybrid)
• dual-sim
• Metalen behuizing
• NFC
• 5,5" amoled scherm
• Vingerafdrukscanner
• 13MP camera
• 5100mAh accu
• 177g
• 153*76*8,3

Moto G4 Plus:
• 258 euro
• Snapdragon 617
• 2GB ram geheugen
• 16GB opslaggeheugen
• SD-kaart (dedicated)
• dual-sim
• Plastic behuizing
• 5,5" IPS scherm
• Vingerafdrukscanner
• 16MP camera
• 3000mAh accu
• 155g
• 153*77*9,8

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Motorola valt natuurlijk onder Lenovo en ik ben dan zeer benieuwd wat er gaat gebeuren met de Motorola M. Ook dat is nog steeds een mysterie. Hij is al wel in China volgens sommige websites, maar Europa blijft vaag. Ook die heeft een mooie body die ik mis bij die G4 Plus, maar de info verder is erg karig.

Overigens die kannibalisatie geloof ik ook, eerst stonden er 21 prijzen, nu nog 14, ze zijn snel door de voorraad heen.

[ Voor 16% gewijzigd door ByteMe_ op 12-12-2016 20:35 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reutel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-12-2023
Heb hem gisteren besteld, is nu onderweg! *dansje maken doet* Eindelijk een waardig opvolger voor mijn Moto G 1st gen. uit 2013... Zal hem gaan missen denk ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:54
Slechte link, zou hem snel weghalen. Dit is de site van de P2 van de Verenigde Arabische Emiraten. Die specs kloppen van geen kanten mbt het Europese model; dit zaait enorme verwarring onder potentiële kopers :)

http://shop.lenovo.com/nl/nl/smartphones/lenovo/lenovo-p2/ (misschien ook even toevoegen aan de topicstart)

Deze klopt beter en is gewoon de Nederlandse variant :*)
(overigens pas sinds enkele dagen online, heb er regelmatig naar gezocht)

Ik zie trouwens dat Lenovo een VR headset accessoire aanbied: de VR2-V200. Ik kan daar echter verder niks van vinden, niet eens een plaatje :X

[ Voor 17% gewijzigd door Thedr op 12-12-2016 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Gedaan. Bedankt voor de link! (Zou je me in het vervolg wel een DM kunnen sturen. Ik check / controleer niet alle reacties in alle topics die ik beheer)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thedr
rens-br schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:51:
[...]

Gedaan. Bedankt voor de link! (Zou je me in het vervolg wel een DM kunnen sturen. Ik check / controleer niet alle reacties in alle topics die ik beheer)
Top, doe ik!

Zojuist even ook deze link doorgegeven als wijziging in de pricewatch. Maar wat zag ik daar dan opduiken...? Ze waren onlangs erg lovend over de accuduur van de Moto Z Play, waarbij aardig wat commentaar/verzoek kwam om de P2 te gaan testen.
Even ter herinnering, de Moto Z Play:
Testrapport uit het Tweakers Testlab

Accu
Accuduur bij webbrowsen (helderheid @ 250cd/m2) 11u30m
Accuduur bij video kijken (helderheid @ 250cd/m2) 22u45m
Laadtijd 1u52m
En dan de resultaten van 'onze' P2:
Testrapport uit het Tweakers Testlab

Accu
Accuduur bij webbrowsen (helderheid @ 250cd/m2) 15u47m
Accuduur bij video kijken (helderheid @ 250cd/m2) 1d5u15m
Laadtijd 2u17m
:*) We have a winner _/-\o_

edit: Stiekem benieuwd of deze benchmark betekent dat ze hem aan het reviewen zijn
Denk dat de review dan inderdaad niet lang zal laten wachten :D

[ Voor 6% gewijzigd door Thedr op 13-12-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Thedr schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:16:
Gezien er al resultaten in staan, zal de review zelf niet lang meer op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-09 15:58

Gilotto

Paint Skillz

De tweakersreview zal wel 7 minuten na half 2 gepost worden 8) - niet dus :(

[ Voor 10% gewijzigd door Gilotto op 13-12-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhaaff
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 06:19
Er zijn in blijkbaar in nederland ook twee varianten beschikbaar.
Tot nu toe was alleen nog maar de 4G werkgeheugen variant tegen gekomen, maar zag net dat Mediamarkt een andere variant heeft met 3GB werkgeheugen.

Welke versies hebben jullie, de 3 of 4 GB variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 18:23
bhaaff schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:59:
Er zijn in blijkbaar in nederland ook twee varianten beschikbaar.
Tot nu toe was alleen nog maar de 4G werkgeheugen variant tegen gekomen, maar zag net dat Mediamarkt een andere variant heeft met 3GB werkgeheugen.

Welke versies hebben jullie, de 3 of 4 GB variant?
Ik heb de 4GB versie en ga er verwacht dat MM ook de 4gb versie gaat leveren. Kan mij niet voorstellen dat er 2 versies zijn in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-09 15:58

Gilotto

Paint Skillz

Lenovo P2

Dit is de versie die ik in Nederland tot nu toe heb gezien. 4 GB Ram dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Zoals al eerder gezegd zijn de specs op veel sites een gigantische rotzooi. Tot zoverre wordt voornamelijk de 4GB geleverd, hoewel in ook in de Nederlandse specsheet staat:
*4 GB RAM als optie; ook leverbaar met 3 GB RAM.
Ik heb zelf de 4GB variant, zou zelf nooit de 3GB variant nemen, geloof niet dat ze die zoveel goedkoper aan zullen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhaaff
leonwin7 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:06:
[...]

Ik heb de 4GB versie en ga er verwacht dat MM ook de 4gb versie gaat leveren. Kan mij niet voorstellen dat er 2 versies zijn in Nederland.
Dat dacht ik dus ook.
Heb ondertussen MM een email gestuurd om te vragen of hun gegeven wel kloppen.

Wou eerst voor een oneplus 3 gaan maar deze telefoon is voor mij nog beter ivm de grote accu en hij is in Nederland verkrijgbaar (hoef je niet lang te wachten tot je hem hebt)
Nu even wachten tot hij bij MM in de winkel ligt wil hem toch nog even voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:33
Thedr schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:16:

[...]

:*) We have a winner _/-\o_
Wow, dat is wel erg lang. Wat ben ik blij met mijn telefoon!
Heb trouwens mijn ebay screenprotector aangekregen. Duidelijk geen officieel ding gezien het gewoon screenprotector materiaal op maat van het scherm gesneden is. Hij bedekt dus alleen het scherm zelf (wel perfect op maat) maar niet de zwarte glazen randen. Het maakt het er allemaal wat lelijker uitzien... :/

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
nieuws: Gerucht: Asus werkt aan smartphone met oledscherm en 5000mAh-accu

Kijk eens aan, mogelijk een nieuwe trent die is gestart door Lenovo.

Die testlab had ik gemist, ik hoop dat ze de review spoedig online zetten, ik ben benieuwd wat de apparaten hebben gemeten qua delta / wit / grijs afwijking

[ Voor 23% gewijzigd door ByteMe_ op 13-12-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 18:54
Is de gehele achterzijde van metaal? Of zijn er plastic delen?

[ Voor 3% gewijzigd door mirod op 13-12-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reutel
Zou de mindere camerakwaliteit niet iets te maken kunnen hebben met de gebruikte software? Wellicht kan alternatieve fotosoftware of een update van Lenovo er voor zorgen dat de foto's sterk verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhaaff
Net antwoord van MM gehad. Het betreft daar wel degelijk een maar 3G werkgeheugen variant. Dat wordt dus daar uitproberen en ergens anders kopen. Ik wil toch wel een 4gb variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 15:22
bhaaff schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:34:
Net antwoord van MM gehad. Het betreft daar wel degelijk een maar 3G werkgeheugen variant. Dat wordt dus daar uitproberen en ergens anders kopen. Ik wil toch wel een 4gb variant
Bij Coolblue heb ik eergisteren een 4GB besteld. De prijs (hier in België) was de prijs niet anders dan bij Mediamarkt, en de service staat toch bekend als beter dan de meeste andere winkels. Sowieso via het internet bestellen, dan kan die nog terug als het niet de juiste versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
mirod schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:19:
Is de gehele achterzijde van metaal? Of zijn er plastic delen?
De boven- en onderkant zijn van plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhaaff
KrazyJay schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:56:
[...]

Bij Coolblue heb ik eergisteren een 4GB besteld. De prijs (hier in België) was de prijs niet anders dan bij Mediamarkt, en de service staat toch bekend als beter dan de meeste andere winkels. Sowieso via het internet bestellen, dan kan die nog terug als het niet de juiste versie is.
Interessant. Kreeg een email dat het een 3Gb variant is. Kijk ik net (1uur later) op de website van MM staat er nu gewoon 4Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
bhaaff schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:45:
[...]

Interessant. Kreeg een email dat het een 3Gb variant is. Kijk ik net (1uur later) op de website van MM staat er nu gewoon 4Gb
Dat komt waarschijnlijk omdat de initiële berichten waren (op de IFA enz.) dat de 32GB ROM-variant 3GB RAM zou hebben, en de 64GB ROM welke alleen in China uit zou komen 4GB RAM heeft. Ik heb eigenlijk nog nergens in de Benelux een 3GB-variant kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Zo, ook ik meld me, als nieuw geregistreerd lid op Tweakers (na deze site al jaren als nuttige informatiebron gebruikt te hebben), én als bijna-eigenaar van een P2. In de loop van de dag kan ik 'm als het goed is ophalen.

Wordt m'n eerste Android-toestel, dus ook wat dat betreft benieuwd hoe het gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevevb
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-11-2023
JB076,
Hier nog een. Loop al een eeuwigheid te tobben met een iphone. Als het goed is wordt hij vanavond bezorgd.

Enig vraagje waar ik online geen antwoord op kan vinden;
Met hoeveel GB kan ik de Lenovo P2 uitbreiden met een microsd kaartje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09 09:48
Heel erg lang heb je niet gezocht hoor...

http://shop.lenovo.com/nl/nl/smartphones/lenovo/lenovo-p2/

Daar staat maximum 128GB ;) Maar in puntje 4 staat dat er al kaartjes zijn van 200GB, ik neem dus aan dat die ook zullen werken. GSMArena spreekt van max 256GB

[ Voor 33% gewijzigd door cocico op 14-12-2016 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
cocico schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:07:
Heel erg lang heb je niet gezocht hoor...

http://shop.lenovo.com/nl/nl/smartphones/lenovo/lenovo-p2/

Daar staat maximum 128GB ;) Maar in puntje 4 staat dat er al kaartjes zijn van 200GB, ik neem dus aan dat die ook zullen werken. GSMArena spreekt van max 256GB
De Lenovo P2 ondersteund de SDXC specificatie en die kaartjes gaan tot 2TB. De grootste SD kaartjes momenteel zijn 256GB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• driver666
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik heb er een 200Gb kaartje in zitten en werkt perfekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik zat heel sterk uit te kijken om deze Lenovo te kopen (lange accuduur is het grootste pluspunt wat een smartphone voor mij kan hebben), maar het artikel die vandaag geplaatst is ivm de malware die Lenovo op sommige van zijn (goedkopere) toestellen zet doet me wel heel sterk twijfelen nu.

De P2 staat weliswaar niet in het lijstje, maar is het zeker dat deze vrij is van malware? Kunnen misschien sommige van jullie die al een P2 hebben een malware/virus scan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:25:
Ok, ik zat heel sterk uit te kijken om deze Lenovo te kopen (lange accuduur is het grootste pluspunt wat een smartphone voor mij kan hebben), maar het artikel die vandaag geplaatst is ivm de malware die Lenovo op sommige van zijn (goedkopere) toestellen zet doet me wel heel sterk twijfelen nu.

De P2 staat weliswaar niet in het lijstje, maar is het zeker dat deze vrij is van malware? Kunnen misschien sommige van jullie die al een P2 hebben een malware/virus scan doen?
Bedoel je niet bloatware? Dat zijn eigen apps/skin/etc. Ik ben benieuwd welk artikel jij bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ByteMe_ schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:04:
[...]

Bedoel je niet bloatware? Dat zijn eigen apps/skin/etc. Ik ben benieuwd welk artikel jij bedoeld?
nieuws: Meegeleverde downloaders op goedkope Android-telefoons halen malware ... denk ik.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, dat artikel.
Het doet me nu sterk twijfelen om één te kopen, zelfs al staat P2 niet in het lijstje,m aar als iemand zijn P2 eens een scan zou kunnen geven zou ik heel dankbaar zijn.
Als er bij jullie niets opstaat van malware, zal het me alsnog over de streep trekken om er één te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:13:
[...]

Yep, dat artikel.
Het doet me nu sterk twijfelen om één te kopen, zelfs al staat P2 niet in het lijstje,m aar als iemand zijn P2 eens een scan zou kunnen geven zou ik heel dankbaar zijn.
Als er bij jullie niets opstaat van malware, zal het me alsnog over de streep trekken om er één te kopen.
Malwarebytes heeft niets gevonden op mijn P2. De telefoons in het lijstje zijn allemaal telefoons voor de Chinese markt zover ik kan zien, en de P2 in China is al een andere variant dan hier. Ik vermoed dus niet dat de P2 er last van zou hebben, de voorganger P1 staat ook niet in de lijst. Daarnaast maakt Lenovo veel meer toestellen, ook voor andere markten, en staan er "maar" twee in. Overigens, for what it's worth, staat de broncode van de firmware van de P2 op de site van Lenovo. Ik heb echter geen idee welk deel dat het is, of dat het alles is of niet, maar het lijkt me in ieder geval geen slecht signaal. Ik maak me in ieder geval geen zorgen tot zover, ondanks mijn wantrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
[...]

Yep, dat artikel.
Als je bang bent voor rommel, kan je het beste vertrouwde detectors/scanners installeren. Ik denk niet dat er iets is wat 100% alles uitsluit, maar zolang je niks geks bezoekt of ontvangt via bijv. whatsapp, zal er ook niet al te snel wat geks gebeuren. Het scheelt dat P2 al niet op dat lijstje staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Yep, dat artikel.
Wat er alleen niet uitgelicht of gezegd wordt in dat artikel is of de malware door de fabrikant of door de retailer geinstalleerd is. Je ziet dit bij Xiaomi toestellen ook veel, Xiaomi levert de toestellen clean en zonder malware, maar veel retailer installeren er een andere rom met malware en reclames op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-08 11:29
Heeft de MM de P2 al in de winkel liggen? Ik ben toch wel benieuwd wat ik van het formaat van de P2 vind ten opzichte van mijn Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
In de Mediamarkt in Antwerpen ligt die uitgestald, dus ik zou gewoon eens gaan kijken in je lokale MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vissert schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:01:
Heeft de MM de P2 al in de winkel liggen? Ik ben toch wel benieuwd wat ik van het formaat van de P2 vind ten opzichte van mijn Nexus 5.
http://www.mediamarkt.nl/...-32-gb-grijs-1476444.html , rechts kun je checken bij welk filiaal die op voorraad is ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
Raven schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:15:
[...]
http://www.mediamarkt.nl/...-32-gb-grijs-1476444.html , rechts kun je checken bij welk filiaal die op voorraad is ;)
Zo te zien bij geen enkele :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Vissert schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:17:
[...]

Zo te zien bij geen enkele :'(
Reutel in "[Lenovo P2] Ervaringen & Discussie"

Zo te zien moet er nog even duidelijk gemaakt worden dat men graag het toestel wilt kopen. Ik wil het ook nog eens in handen houden (hoewel ik weet dat het sowieso een stuk groter is dan mijn huidge tel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:26
Rossi46 schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:08:

Er zal trouwens wel fikse kannibalisatie op gaan treden. Want wie koopt er nu in hemelsnaam nog een Moto G4 Plus?
Ik wellicht. Met de huidige cashback is het prijsverschil toch wel behoorlijk. De grote accu spreekt me wel aan, maar in de praktijk komt het zelden voor dat ik mijn telefoon 's avonds niet op kan laden. En dan zijn voor mij het dedicated SD-slot (foutje in je overzicht) van de G4 plus en de betere camera wel zwaarwegend.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
ik heb hem via coolbue binnen 1 dag geleverd gekregen.

Nexus 6p in de verkoop gedaan (k** accu sinds android 7+ ). Man wat een verademing, gewoon 70% na een dag werken.. heerlijk die batterij. En snel zat voor waar ik hem voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:47
Zit eraan te denken om deze te halen en Mn iPhone 6s te verkopen. iPhone werkt prima maar batterij is slecht. En ben stiekem toch iets meer van de Android. Accu duur is het belangrijkste. Op Mn iPhone Facebook, email, internet en en lees ik nieuws. Ook Pokémon go ik met Mn zoontje. Dus dan lijkt me deze erg geschikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Hmm, bij een Outletstore heb ik de P2 voor €250 gevonden. Compleet nieuw. Twijfel twijfel ;)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reutel
Heb net even met de camera zitten spelen in mijn redelijk donkere woonkamer. In de automatische stand zijn de foto's niet optimaal. De nachtstand is echter een wereld van verschil, ziet er echt prima uit.

Om een of andere vage reden staat er geen email app op het toestel bij mij... *verder zoekt*

Dit toestel voelt overigens echt premium aan, dat mis ik echt bij de G4+ met de plastic achterkant. Jammer dat het toestel nog nergens in de winkel ligt... Indien je twijfelt zou ik zeggen gewoon bestellen, bevalt het niet dan retour sturen. Kan het me bijna niet voorstellen. _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door Reutel op 14-12-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Een vraagje aan de mensen die de telefoon al hebben. Is het scherm qua kleuren ook in te stellen op een sRGB modus, zoals de Oneplus 3T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:19:
Een vraagje aan de mensen die de telefoon al hebben. Is het scherm qua kleuren ook in te stellen op een sRGB modus, zoals de Oneplus 3T?
Display > colour mode. Standaard staat hij op Vibrant. Ander eoptie is Normal. Zo te zien is dat sRGB.

Andere vraag: is de button met 'leeg memory' in het 'recente app' overzicht weg te halen? Of in elk geval op een minder irritante plek neer te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
disheaver schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:25:
[...]

Display > colour mode. Standaard staat hij op Vibrant. Ander eoptie is Normal. Zo te zien is dat sRGB.

Andere vraag: is de button met 'leeg memory' in het 'recente app' overzicht weg te halen? Of in elk geval op een minder irritante plek neer te zetten?
Waarop baseer je dat :)?

• Rossi46
Die sRGB-modus op de 3T is ook gewoon maar een instelling met een slim gekozen naampje. Als je verwacht dat de kleuren dan perfect worden weergegeven dan kom je bedrogen uit.

• Peter_Aragorn
Rossi46 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:30:
[...]

Die sRGB-modus op de 3T is ook gewoon maar een instelling met een slim gekozen naampje. Als je verwacht dat de kleuren dan perfect worden weergegeven dan kom je bedrogen uit.
Ja daar heb je misschien een punt. Ben gewoon nooit een enorme fan van te verzadigd beeld. Maar het is fijn dat de P2 ook zo'n soort instelling heeft.

Nu nog mijn twijfel over de grootte van het toestel wegnemen :+ Komende vanaf een iPhone 5s zal het toch aardig wennen zijn.

• JB076
Ik ben destijds overgestapt van een iPhone 4S (3,5") naar een Lumia 930 (5") en nu naar een P2. Beide keren was de eerste indruk bij het openen van de doos dat het nieuwe toestel enorm veel groter was (hoewel de stap 930>P2 relatief kleiner is) maar het went verbazingwekkend snel.
Het toestel past goed in mijn broekzak. Maar je moet geen 1m60 zijn en graag skinny jeans dragen denk ik.

Eerste indrukken van de P2 en Android zijn goed. En wat fijn om álle apps te kunnen vinden en dat ze nog fatsoenlijk zijn bijgehouden ook.

[ Voor 11% gewijzigd door JB076 op 15-12-2016 09:15 ]

• hankor64
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-11-2022
Kan iemand mij vertellen hoe de kwaliteit van de audio is, met en zonder oortjes.

• Arsene
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-08 23:00
Ik kan (nog steeds) helaas geen goeie videoreview vinden van deze telefoon.

• Vissert
ByteMe_ schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:22:
[...]

Reutel in "[Lenovo P2] Ervaringen & Discussie"

Zo te zien moet er nog even duidelijk gemaakt worden dat men graag het toestel wilt kopen. Ik wil het ook nog eens in handen houden (hoewel ik weet dat het sowieso een stuk groter is dan mijn huidge tel)
Ja dit heb ik dus ook. Hoewel als hij ergens (online) in de aanbieding komt deze weken dan pak ik hem sowieso wel mee.

• ByteMe_
  • Niet online
Vissert schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:54:
[...]

Ja dit heb ik dus ook. Hoewel als hij ergens (online) in de aanbieding komt deze weken dan pak ik hem sowieso wel mee.
Ik ook zeker. Ik heb al spijt dat ik hem bij bol.com niet voor de lagere prijs gepakt heb ivm blackfriday. Je moet er geluk mee hebben als je een goede actie vindt, hij heeft een vaste stabiele prijs.

• Vissert
ByteMe_ schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:09:
[...]

Ik ook zeker. Ik heb al spijt dat ik hem bij bol.com niet voor de lagere prijs gepakt heb ivm blackfriday. Je moet er geluk mee hebben als je een goede actie vindt, hij heeft een vaste stabiele prijs.
Dit soort dingen moet je niet vertellen :P Ik had het idee dat ik aardig geslaagd was deze Black Friday :+

• Graaff333
  • Laatst online: 05-04 23:18
Ik heb mijn abonnement bij telfort verlengt met 1 jaar simonly bij mobiel .nl en betaal 244 euro voor de telefoon en kreeg er nog een gratis JBL speaker bij. De prijs van de Sim online bleef het zelfde als bij Telfort.

Verder bevalt de telefoon prima.
Had eerder een LG G2 deze is weer een slag groter maar net zoals de vorige keren na 2 dagen weet je niet beter meer.
Ik kan 3 dagen met de batterij doen ( inkl. hele dag radio aan op mijn werk ) super mooi beeldscherm en voelt degelijk aan.
Alles werkt vlotjes en zonder haperingen.Luister veel muziek en dit klinkt prima.
Het werken zonder navigatiebalk is even wennen maar daarna wil je niet anders meer.
Voor mij een heerlijke telefoon voor weinig geld zeker een aanrader.

[ Voor 54% gewijzigd door Graaff333 op 15-12-2016 19:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cocknotaris
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-08-2019
Arsene schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:42:
Ik kan (nog steeds) helaas geen goeie videoreview vinden van deze telefoon.
Deze review beschrijft het gevoel dat ik zelf heb na 48 uur het best.

YouTube: Lenovo Vibe P2 Extended Hands-on Review | mind blown!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cocknotaris
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-08-2019
Vissert schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:54:
[...]

Vorige week was de P2 bij meer dan 20 aanbieders te koop, nu nog maar 12. Gaan als warme broodjes over de toonbank. Ik zou niet te lang wachten. Kans bestaat bovendien dat de prijs omhoog wordt geschroefd richting de 350 euri, net als in Duitsland en dat de volgende lading die naar Europa wordt verscheept niet de 4GB, maar de 3GB versie is (wederom net als in Duitsland).

• Thedr
En ook de andere benchmarkresultaten druppelen binnen. Die review kan nooit meer zo heel lang op zich laten wachten :z

• KrazyJay
Cocknotaris schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:17:
[...]

Vorige week was de P2 bij meer dan 20 aanbieders te koop, nu nog maar 12. Gaan als warme broodjes over de toonbank. Ik zou niet te lang wachten. Kans bestaat bovendien dat de prijs omhoog wordt geschroefd richting de 350 euri, net als in Duitsland en dat de volgende lading die naar Europa wordt verscheept niet de 4GB, maar de 3GB versie is (wederom net als in Duitsland).
Ik ben écht blij dat ik hem toch maar besteld had. De dag er op was hij op bij Frisblauw hier in België (en nu ook in NL), en koop daar nog het liefste. Als ik over twee weken een 3GB-variant had moeten kopen voor een vijftig euro meer, dan had ik echt niet zo blij geweest met mezelf dat ik zonodig moest twijfelen.

Trouwens, die goudkleurige in dat filmpje van YouTube ziet er imo echt niet uit. Blij dat ze hier de grijze hebben.

Overigens, MediaMarkt Antwerpen heeft ze nog op stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-05 16:51
Hmm, ik wilde eigenlijk nog een maandje wachten gezien de geringe hoeveelheid accessoires, maar aangezien hij bijna overal uitverkocht is begint de twijfel wel een beetje toe te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
[...]

Ja goed dat je het zegt. De MM heeft ze nu al niet meer op voorraad. Ik ga hem zo bij 1 van de webwinkels bestellen!

Wat hebben jullie er bij gekregen? Ik zag een filmpje waarin iemand diverse accessoires er bij kreeg? Case, screenprotector en een opzetstukje zodat je P2 als powerbank kan functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
[...]

Zou dat echt gebeuren? Want dan koop ik hem ook nu nog 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Vissert schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 07:04:

Wat hebben jullie er bij gekregen? Ik zag een filmpje waarin iemand diverse accessoires er bij kreeg? Case, screenprotector en een opzetstukje zodat je P2 als powerbank kan functioneren.
In mijn doosje (via bol.com) zat uiteraard het toestel zelf, laad-adapter + kabel, pinnetje voor het simkaartslot en inderdaad het USB OTG verloopstukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonwin7
JB076 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:58:
[...]

In mijn doosje (via bol.com) zat uiteraard het toestel zelf, laad-adapter + kabel, pinnetje voor het simkaartslot en inderdaad het USB OTG verloopstukje.
Daarbij moet ik nog even zeggen dat er geen screen-protector, hoesje en oordopjes worden meegeleverd. In tegenstelling tot de versie die momenteel op de Aziatische markt wordt verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
Gilan11 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 00:02:
Hmm, ik wilde eigenlijk nog een maandje wachten gezien de geringe hoeveelheid accessoires, maar aangezien hij bijna overal uitverkocht is begint de twijfel wel een beetje toe te slaan.
Ik vind het ook spannend worden, ivm zakelijke kosten wil ik hem pas in het nieuwe jaar aanschaffen maar ik hoop dat hij dan nog wel beschikbaar is voor dezelfde prijs O+

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
JB076 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:58:
[...]

Top! Ik heb hem inmiddels besteld bij Bol.com en hij wordt vanavond geleverd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
Vissert schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:49:
[...]

Top! Ik heb hem inmiddels besteld bij Bol.com en hij wordt vanavond geleverd *O*
Same, dan weet je in ieder geval zeker dat je niet over een maand spijt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonwin7
De benchmarks op de specificaties pagina zijn ook bijgewerkt, de review zal vast ook zeer binnenkort verschijnen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
leonwin7 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:55:
De benchmarks op de specificaties pagina zijn ook bijgewerkt, de review zal vast ook zeer binnenkort verschijnen *O*
Kan iemand mij uitleggen of die resultaten enigszins goed te noemen zijn :+? Totaal geen verstand van namelijk >:)

Edit: ik snap natuurlijk wel wat bepaalde screen on tijden betekenen, maar ik heb geen idee hoe dit zich verhoudt tot andere telefoons enzo.

[ Voor 17% gewijzigd door Peter_Aragorn op 16-12-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:00:
[...]

Kan iemand mij uitleggen of die resultaten enigszins goed te noemen zijn :+? Totaal geen verstand van namelijk >:)

Edit: ik snap natuurlijk wel wat bepaalde screen on tijden betekenen, maar ik heb geen idee hoe dit zich verhoudt tot andere telefoons enzo.
Benchmarks zijn uitstekend wat mij betreft, enkele punten iets beter dan de recent geteste Huawei Nova die dezelfde SOC heeft. Qua accuduur stuurt ie vooralsnog iedere andere smartphone huilend naar huis >:)
In het artikel van de Nova staan ook wat vergelijkingen met recente high-end modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Thedr schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:10:
[...]

Benchmarks zijn uitstekend wat mij betreft, enkele punten iets beter dan de recent geteste Huawei Nova die dezelfde SOC heeft. Qua accuduur stuurt ie vooralsnog iedere andere smartphone huilend naar huis >:)
In het artikel van de Nova staan ook wat vergelijkingen met recente high-end modellen :)
Aah kijk. Die doet het inderdaad meer dan prima, voor mijn gebruik. Zal toch geen ultra zware taken uit moeten voeren denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
heeft deze telefoon een 5ghz wifi verbinding? hoorde eerst dat dit er niet op zat en later weer van wel. iemand die hem op 5ghz heeft verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williamvwijk
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik hoop dat de beschikbaarheid van de toestellen niet veel afneemt en de prijs gelijk blijft. Wil toch eerst de kerst afwachten voordat ik m ga bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
jaydenjarno schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:17:
heeft deze telefoon een 5ghz wifi verbinding? hoorde eerst dat dit er niet op zat en later weer van wel. iemand die hem op 5ghz heeft verbonden?
Ja, 5GHz aan boord, bij mij: http://www.speedtest.net/my-result/a/2465525860

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Besteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
De delta afwijking is best goed, de kleurtemperatuur zeer redelijk met lichte neiging naar blauw. ik ben benieuwd of die benchmark onder Rich of natural colors is gedaan. Ik vermoed tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
5ghz er dus ook op. dat maakt hem alleen maar aantrekkelijker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
  • Laatst online: 24-05 15:46
Ik kreeg met mijn test op Geekbench 4 hogere resultaten dan degene die op het testrapport staan. Ik weet natuurlijk niet onder welke omstandigheden deze test werd gedaan.

Mijn resultaten: GeekBench 4 - Multi 2.892,00 punten
Geekbench 4 - Single 815 punten

Vreemd, want 25 punten verschil is toch wel wat.
Overigens verslaat hij met deze score de Huawei Nexus 6P.
Die kost op dit moment 480 euro, en bij release was dit dicht bij de 550 euro. (Toen ik hem had gekocht.)

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 18:54
Is de button onderaan in te drukken of is dit alleen een vingerafdrukscanner? Is de button van plastic of metaal en krast deze snel? Sorry, ben nogal een miereneuker:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reutel
mirod schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:47:
Is de button onderaan in te drukken of is dit alleen een vingerafdrukscanner? Is de button van plastic of metaal en krast deze snel? Sorry, ben nogal een miereneuker:)
Die button is in te drukken en scanner. Werkt allemaal super fijn en geeft een degelijk gevoel. Taakbalk heb je niet meer nodig, kan allemaal met één knop. Geen idee van welk materiaal het is gemaakt, en een krastest heb ik ook nog niet gedaan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Zojuist even naar aanleiding van het bericht van malware op Android toestellen op de frontpage (Lenovo wordt ook genoemd) de scan van Trustlook gedraaid op mijn P2. Niks aan de hand gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
Zou ook wel gek zijn. Toestellen hier hebben de internationale firmware en zijn als het goed is origineel uit de fabriek. Lenovo heeft ontzettend veel toestellen gemaakt, en het waren er maar twee types waar dat probleem bij gevonden was. Ik heb Sailfish (?) nog vers in het geheugen, maar ik denk hier bij die twee types telefoons eerder dat dit geen opzet van Lenovo is. Dat zou ook dom zijn, na een merk als Motorola binnen gehaald te hebben, je reputatie om zeep te helpen. Enfin, de P2 lijkt in orde op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
Na een avond pielen is mijn eerste indruk zeer positief. Mooi scherm en lekker snel toestel.

Weet iemand of het mogelijk is om snel tussen toetsenborden te wisselen? Ik switchte vaak naar het standaardtoetsenbord zonder spellingscheck op mijn S4 als ik iets in een andere taal moest typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Sinds donderdag 19:30 van de lader en nog 65% batterij over. Ik kan hier wel aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gilan11 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 01:24:
Na een avond pielen is mijn eerste indruk zeer positief. Mooi scherm en lekker snel toestel.

Weet iemand of het mogelijk is om snel tussen toetsenborden te wisselen? Ik switchte vaak naar het standaardtoetsenbord zonder spellingscheck op mijn S4 als ik iets in een andere taal moest typen.
Heb je de S4 toevallig nog? Ik heb zelf een S4 en dit lijkt een mooie opvolger, al weet ik niet hoe die qua grootte verschild van de S4.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
JB076 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 09:19:
Sinds donderdag 19:30 van de lader en nog 65% batterij over. Ik kan hier wel aan wennen.
Mijne komt als het goed is vandaag. Ben heel erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakkie
ABC-XYZ review van gebruiker op XDA:
http://forum.xda-develope...?p=70121406&postcount=209

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Gilan11 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 01:24:
Weet niet of dit is wat je zoekt, maar je kunt wel een taal toevoegen aan het toetsenbord en dan met een langdruk op de spatiebalk wisselen van taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
Raven schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 09:34:
[...]

Heb je de S4 toevallig nog? Ik heb zelf een S4 en dit lijkt een mooie opvolger, al weet ik niet hoe die qua grootte verschild van de S4.
Ik heb even een foto gemaakt voor je. Het is best een groot verschil :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ShZ6Ax1.jpg?1
Edit: plaatje was eerst enorm.
Hakkie schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:18:
[...]
Weet niet of dit is wat je zoekt, maar je kunt wel een taal toevoegen aan het toetsenbord en dan met een langdruk op de spatiebalk wisselen van taal.
Niet helemaal maar ik zal er even naar kijken, thanks. Bij mijn Samsung kon je heel snel tussen verschillende toetsenborden wisselen als je toetsenbord in je scherm stond. Ik gebruikte altijd Swiftkey voor Nederlands en het standaard Samsung toetsenbord met alle spellingsdingen uit voor andere talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
  • Laatst online: 24-05 15:46
Nu ik de P2 al meer dan 2 weken heb, werkt de zaklamp, of in het algemeen, het lampje vanachter niet meer.
Ik dacht eerst dat het lag aan de app die ik gebruikte. Maar nu ik deze allemaal verwijderd heb werkt het lampje nog steeds niet. Ook als ik een foto neem met de camera, en deze forceer om met flits te trekken, flitst het ook niet meer. Dat is wel heel raar.Ik heb de telefoon nog maar net, en heb er geen beschadigingen aan opgelopen. Daar kan het dus niet aan liggen. Misschien is het wel een instelling die ik nu over het hoofd zie. Ik zal dat nog eens controleren.

Edit: Niks in de instellingen bleek fout te zijn. Het enige wat ik kon doen is het toestel eens herstarten. Hierna werkte het wel weer. Ik ben blij dat het is verholpen, maar toch... Dit zou normaal gezien toch niet mogen gebeuren? :|

[ Voor 17% gewijzigd door Techprice op 17-12-2016 14:37 ]

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gilan11 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 14:00:
[...]

Ik heb even een foto gemaakt voor je. Het is best een groot verschil :)
[afbeelding]
Edit: plaatje was eerst enorm.
Damn, dat is wel een groot verschil inderdaad. Jammer dat er niet wat kleinere smartphones zijn met een flinke accu.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Hij is binnen. Eerste indruk (10 minuten later) komend van iPhone 5s.

Groot!
Mooi scherm, damn!
Android is weer wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Gilan11 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 14:00:
[...]
Niet helemaal maar ik zal er even naar kijken, thanks. Bij mijn Samsung kon je heel snel tussen verschillende toetsenborden wisselen als je toetsenbord in je scherm stond. Ik gebruikte altijd Swiftkey voor Nederlands en het standaard Samsung toetsenbord met alle spellingsdingen uit voor andere talen.
Misschien dit een optie? Google Play: Quick Keyboard Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen de pictogrammen op het homescreen verkleind worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
Helemaal top, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Apart overigens. Als je alle apps afsluit dan geeft de telefoon aan dat je rond de 2300mb aan geheugen vrij hebt gemaakt. Waar is die overige 1700mb dan gebleven?!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Peter_Aragorn schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 22:57:
Apart overigens. Als je alle apps afsluit dan geeft de telefoon aan dat je rond de 2300mb aan geheugen vrij hebt gemaakt. Waar is die overige 1700mb dan gebleven?!
Verstopt. Onder de stoelen. Net als bij terugkomst van een schoolreisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reutel
Dit gaat heel snel. Nog maar drie aanbieders hebben de telefoon op voorraad! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Inmiddels bijna 10u actief en 2d5u standby met nog 40% resterend.
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen en Discussie, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Lenovo P2] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels en prijzen: [Lenovo P2] Levertijd & Prijzen
- Rooten, custom Rom's en recovery: [Lenovo P2] Rooten & Custom ROM's