Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roko14
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 20:59
Ik volg dit topic met veel belangstelling.
Nu vind ik zo'n geweldige accucapaciteit geweldig, maar ik ben geen fan van snel opladen. Zelf denk ik dat dit ten koste gaat van de levensduur van de accu.
Kun je dit snelladen ook uitzetten? Of als je met een oudere, andere lader gaat laden, gaat dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
roko14 schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:35:
Nu vind ik zo'n geweldige accucapaciteit geweldig, maar ik ben geen fan van snel opladen. Zelf denk ik dat dit ten koste gaat van de levensduur van de accu.
Kun je dit snelladen ook uitzetten? Of als je met een oudere, andere lader gaat laden, gaat dat ook?
Waarom denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roko14
  • Laatst online: 12-08 20:59
Is ook denken, niet weten. Wel heb ik veel te maken gehad met ander soort accu's. Daar was een snellader altijd nadelig voor de levensduur. Denk dan aan grote gel accu's voor campers, boten enz.

Misschien geldt dit inderdaad niet voor de huidige generatie li-ion accu's, maar ik heb er geen goed gevoel bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:32
Ik heb de Lenovo vrijdag besteld en gisteren opgehaald. Weer even wennen, ik kom van Lumia 950XL af en mijn laatste Android was een HTC Desire Z. :P

Tot nu toe ben ik onder de indruk van de Lenovo, prima toestel en de accu is gewoon top! :9

Last van 1 puntje tot nu toe: met de Outlook app krijg ik nog geen duidelijke hoorbare notificatie van email en agenda herinneringen.

Update: opgelost. Notificatie stond uit en het volume stond op 0. :X

[ Voor 12% gewijzigd door BigEagle op 18-12-2016 16:52 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
Zijn er ook al mensen die de phone naar Android 7.0 hebben geupdated ? Zie in sommige lijsten dat Lenovo niet zelf de 7.0 versie gaat updaten maar zie wel op sommige sites dat je zelf de P2 kan updaten naar 7.0 ( dmv flash ) heb wel interesse in de P2. Batterijduur spreek me zeer aan maar het zou mooi zijn als hij ook nog de 7.0 versie kan draaien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techprice
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-05 15:46
Hoe kan je ervoor zorgen dat de 'always-on clock' ook aanstaat als de telefoon niet opgeladen wordt? Tot nu toe staat deze enkel aan als ik aan het opladen ben. Ik heb nog geen instelling gevonden waarin je dit kan veranderen en wil ook geen 'third-party' app installeren. Dit zou toch wel te mogen verwachten zijn van een amoled scherm. Als iemand zou kunnen vinden hoe dit moet, kan je het mij dan laten weten? Bedankt!

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:22
straydog_50 schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:56:
Zijn er ook al mensen die de phone naar Android 7.0 hebben geupdated ? Zie in sommige lijsten dat Lenovo niet zelf de 7.0 versie gaat updaten maar zie wel op sommige sites dat je zelf de P2 kan updaten naar 7.0 ( dmv flash ) heb wel interesse in de P2. Batterijduur spreek me zeer aan maar het zou mooi zijn als hij ook nog de 7.0 versie kan draaien :)
Wat bedoel je daarmee? Waar heb je daar gelezen als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
  • Laatst online: 09-05 16:51
Alle apps gebruiken de LED kleur van 'overige ongelezen meldingen', en als je deze uitzet dan gaat de LED helemaal niet meer aan bij bijvoorbeeld Whatsapp berichten.
Ook met Light Manager is het me nog niet gelukt om dit te veranderen.
Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

In mijn netwerk zit nu een telefoon:
Telefoonnaam: angler
Fabrikant: Huawei
Model: Nexus P6
Modelnummer: Nexus P6

Dat is toch raar, of niet?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straydog_50
KrazyJay schreef op zondag 18 december 2016 @ 21:27:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Waar heb je daar gelezen als ik vragen mag?
Ik had het gelezen op een paar grote android sites die het update lijstje tonen voor 7.0. Wou het even copy & plak doen maar ik zie nu dat het type toestel helemaal niet meer in de lijst voorkomt ( weet niet of dit goed of slecht is ) Lenova staat er wel om bekend om niet een goed update beleid te hebben, maar misschien nu omdat Motorola van hun is ze wel een beter beleid hebben. Het valt me alleen op dat er weinig over 7.0 gesproken wordt voor dit toestel. Het zou wel mooi zijn als hij 7.0 krijgt want dan is het echt een 'waar voor je geld' toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
straydog_50 schreef op maandag 19 december 2016 @ 06:27:
[...]

Ik had het gelezen op een paar grote android sites die het update lijstje tonen voor 7.0. Wou het even copy & plak doen maar ik zie nu dat het type toestel helemaal niet meer in de lijst voorkomt ( weet niet of dit goed of slecht is ) Lenova staat er wel om bekend om niet een goed update beleid te hebben, maar misschien nu omdat Motorola van hun is ze wel een beter beleid hebben. Het valt me alleen op dat er weinig over 7.0 gesproken wordt voor dit toestel. Het zou wel mooi zijn als hij 7.0 krijgt want dan is het echt een 'waar voor je geld' toestel
De P1 die begon op 5.1 (als ik de updatelijst van Lenovo goed interpreteer), heeft ook een upgrade gekregen naar Android 6. Ik verwacht wel dat de P2 een update krijgt. Die lijst loopt ook wel achter op dat vlak, want ik zie daar nog geen enkele upgrade naar Android 7 staan. Liet je me toch even schrikken.
GeeBee schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:47:
In mijn netwerk zit nu een telefoon:
Telefoonnaam: angler
Fabrikant: Huawei
Model: Nexus P6
Modelnummer: Nexus P6

Dat is toch raar, of niet?
Valt wel mee, toch? De Nexus 6P was inderdaad van Huawei, dus er hoeft er maar een in de buurt te zijn en je krijgt die te zien in je netwerk :+ Het was/is een vrij populair toestel.

(Wel even je beveiliging checken.)

[ Voor 19% gewijzigd door KrazyJay op 19-12-2016 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Telefoon bevalt hier uitstekend moet ik zeggen. Heb hem sinds dit weekend en moet alleen nog een klein beetje wennen aan Android zelf. De grootte van de telefoon is inmiddels geen struikelblok meer.

Weet iemand of de camera ook raw kan fotograferen toevallig?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
  • Laatst online: 04-09 20:54
Ik heb de telefoon nu een paar dagen in bezit en het viel mij op dat de audio en video niet in sync lopen, wat vooral opvalt bij "pratende hoofden" in filmpjes. Ik ben daarom gaan testen en met de BBC HD audio sync test loopt het geluid bij mij 5 (5/50/500ms?) achter op het beeld. :/ Ligt dit aan mijn toestel of hebben meer mensen dit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Ik ben geen enorme mobiele videokijker, maar voor zover ik tot nu toe heb kunnen beoordelen (youtube, videoland en netflix) heb ik geen (storende) afwijkingen kunnen ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techprice
  • Laatst online: 24-05 15:46
Bij mij is dat ook het geval. De audio loopt net een klein beetje achter (score van ~3). Ik had het al eerder bij videos op Youtube gemerkt, maar ik dacht steeds dat het aan de video zelf lag. Nu jij dit aanhaalt en het ik het bij mezelf testte met de sync test merkte ik hetzelfde op. Zeer vreemd.

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
Het lijkt een HTML5 probleem te zijn, want als ik hetzelfde filmpje in MPEG4-formaat afspeel, lopen de audio en video wel in sync. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhaaff
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 06:19
Een vraagje over notificaties.
Ik las ergens dat notificaties alleen binnen komen als het scherm aanstaat (ivm met powersaving)
Is dit ergens ook uit te zetten in de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:55

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik heb nu een week je ervaring met de P2. Ik ben positief over en vooral de batterij is inderdaad meer dan prima. Wel een aantal punten van gewenning, en vragen die ik met jullie wil delen.

- Ik kom van een oneplus X en moet nog steeds wel erg wennen aan de grootte. Niet alles is te bedienen met een hand.
- Ik ben nog op zoek naar een goed hoesje. Het aanbod is niet zo groot. Suggesties?
- Het lockscreen is niet te personaliseren. Ik heb het tenminste nog niet kunnen vinden.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
bhaaff schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:53:
Een vraagje over notificaties.
Ik las ergens dat notificaties alleen binnen komen als het scherm aanstaat (ivm met powersaving)
Is dit ergens ook uit te zetten in de instellingen?
Instellingen/Meldingencentrum/Meldingsbeheer voor apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
Zewatanejo schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:54:- Het lockscreen is niet te personaliseren. Ik heb het tenminste nog niet kunnen vinden.
Met de "Theme Center" app kan je wel uit een 7-tal thema's kiezen. Hoe je die zelf kan maken weet ik echter ook niet.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 19-12-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straydog_50
MartZuid schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:56:
[...]

Hoe moet ik dit interpreteren ? Geeft het notificatie lampje alleen een seintje van bv een WA bericht als het on screen is of niet ? Doel van zo lampje lijkt me toch dat het scherm uit staat en het lampje begint te knipperen als er een bericht binnen komt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
straydog_50 schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:38:
[...]

Hoe moet ik dit interpreteren ? Geeft het notificatie lampje alleen een seintje van bv een WA bericht als het on screen is of niet ? Doel van zo lampje lijkt me toch dat het scherm uit staat en het lampje begint te knipperen als er een bericht binnen komt ?
Je moet dat interpreteren als de weg naar de instelling die je zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• straydog_50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:18
Zewatanejo schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:54:
- Ik kom van een oneplus X en moet nog steeds wel erg wennen aan de grootte. Niet alles is te bedienen met een hand.
- Ik ben nog op zoek naar een goed hoesje. Het aanbod is niet zo groot. Suggesties?
Je weet dat er een instelling is waarmee je een "C" kunt tekenen aan de zijkant van het scherm en dat het beeld dan verkleind wordt zodat je makkelijk met je duim kunt tikken waar je wil?

Voor hoesje, nog even wachten gok ik.. Mijn hoesje is onderweg via eBay uit China bij gebrek aan lokale oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williamvwijk
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-08-2024
Om in te haken op de review hierboven, zijn de instellingen echt zo onoverzichtelijk en slecht vertaald of valt het allemaal wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 10:47
als je deze nou hebt en er een andere launcher op zet. dan heb je toch alle voor en nadelen van de andere launcher en niks meer met de Lenovo lacher te maken? en ook niet meer met de batterij saver modus die voor latere notifications zorgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartZuid
Williamvwijk schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:01:
[...]
Om in te haken op de review hierboven, zijn de instellingen echt zo onoverzichtelijk en slecht vertaald of valt het allemaal wel mee?
Nou, als je weet dat de gemiddelde Chinees zijn Engelse kennis voornamelijk uit woordenboeken haalt en dat de kromme vertalingen dan weer door iemand zonder kennis van de telefoon uit het Engels naar het Nederlands zijn overgezet, dan mag je verwachten dat veel omschrijvingen op z'n minst merkwaardig zijn. Overigens zijn veel van dit soort dingen op Koreaanse telefoons ook niet altijd even duidelijk. Het is gewoon een kwestie van wennen en als je eenmaal weet wat er bedoeld wordt is het niet zo'n groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straydog_50
jaydenjarno schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:09:
als je deze nou hebt en er een andere launcher op zet. dan heb je toch alle voor en nadelen van de andere launcher en niks meer met de Lenovo lacher te maken? en ook niet meer met de batterij saver modus die voor latere notifications zorgt?
Maar als er een batterij manager goed bezig is op de achtergrond met als gevolg dat berichten pas goed binnen komen als je het scherm aanzet dan gaat een launcher het ook niet beter maken toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
straydog_50 schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:53:
[...]

Maar als er een batterij manager goed bezig is op de achtergrond met als gevolg dat berichten pas goed binnen komen als je het scherm aanzet dan gaat een launcher het ook niet beter maken toch ?
Het lijkt me dat je die battery manager prima kunt instellen om uitzonderingen voor bepaalde apps te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik vind de permissies wel wat raar in hun eigen launcher. Waarom moet een videospeler smsjes kunnen lezen? Die instelling moet aan staan anders wordt de applicatie afgesloten wegens te weinig permissies. Zo zijn er meer: contact manager die de locatie wil kunnen bepalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStec
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-03 16:11
GeeBee schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:58:
Zo zijn er meer: contact manager die de locatie wil kunnen bepalen...
Dat is voor de 'Yellow Page'-functie (vierde tab in de Phone-app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

YStec schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:54:
[...]

Dat is voor de 'Yellow Page'-functie (vierde tab in de Phone-app).
Het vervelende is dat zonder die ene permissie de contactmanager niet eens start.
Ze vragen om permissies aan te zetten, maar vervolgens stellen ze ze wel allemaal verplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AirBay
  • Laatst online: 02-11-2023
MartZuid schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:21:
Ik heb de telefoon nu een paar dagen in bezit en het viel mij op dat de audio en video niet in sync lopen, wat vooral opvalt bij "pratende hoofden" in filmpjes. Ik ben daarom gaan testen en met de BBC HD audio sync test loopt het geluid bij mij 5 (5/50/500ms?) achter op het beeld. :/ Ligt dit aan mijn toestel of hebben meer mensen dit? :?
Ja ik heb daar ook last van! De telefoon bevalt uitstekend, maar dit is wel een vervelend minpuntje. Ik kijk af en toe tv op mijn telefoon en daarbij is het wel storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
  • Laatst online: 09-05 16:51
roko14 schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:35:
Voor zover ik op internet kan vinden kan de warmte van het snelladen je accuduur verminderen. Maar ik heb niet het gevoel dat deze telefoon erg warm wordt tijdens het opladen, dus waarschijnlijk kan het niet zoveel kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Momus schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:54:
[...]

Het lijkt me dat je die battery manager prima kunt instellen om uitzonderingen voor bepaalde apps te maken.
Zou je willen aangeven hoe ik dat dan moet doen?

Ik krijg het maar niet voor elkaar. Als de telefoon in slaapstand staat, komen de mailtjes pas binnen als ik hem wakker maak.

Ik heb, onder andere, Gmail op "niet geoptimaliseerd" gezet, verder weet ik niet zo goed wat ik nog meer zou kunnen/moeten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reutel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-12-2023
Bij mij controleert Gmail elke 15 minuten op nieuwe mail, zowel webmail als pop3. De mails komen gewoon eens per 15 minuten binnen, whatsapp berichten komen rechtstreeks binnen. Begrijp dan ook niet zo goed wat het probleem is bij deze review.. Qua vertalingen, ja dat was mij ook opgevallen. Maar het stoort mij niet. Is allemaal prima te doen, er is heel veel in te stellen. Staat het eenmaal goed dan kom ik bijna nooit meer in die menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Sangroid schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:12:
[...]

Zou je willen aangeven hoe ik dat dan moet doen?

Ik krijg het maar niet voor elkaar. Als de telefoon in slaapstand staat, komen de mailtjes pas binnen als ik hem wakker maak.

Ik heb, onder andere, Gmail op "niet geoptimaliseerd" gezet, verder weet ik niet zo goed wat ik nog meer zou kunnen/moeten instellen.
Je moet naar je batterij opties. Die houdt het waarschijnlijk tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Toch ook maar de P2 besteld.

Heb de moto X 2014, op zich fijne telefoon, maar het opslaggeheugen is te klein (en niet uitbreidbaar). Daarnaast kom ik soms met moeite de dag door met de accu.

Hopelijk is de camera iets beter, want die is van de moto ook niet echt fantastisch.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:38
NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:43:
Toch ook maar de P2 besteld.

Heb de moto X 2014, op zich fijne telefoon, maar het opslaggeheugen is te klein (en niet uitbreidbaar). Daarnaast kom ik soms met moeite de dag door met de accu.

Hopelijk is de camera iets beter, want die is van de moto ook niet echt fantastisch.
Ikkan je nu al zeggen, de camera is niet veel beter. Maar slechter ook niet. Ik kom van dezelfde telefoon 😉

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
De batterij daarentegen... de mijne ligt nu maar weer eens te laden na 4,5 dag waarvan 13,5u "schermtijd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
JB076 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 07:14:
De batterij daarentegen... de mijne ligt nu maar weer eens te laden na 4,5 dag waarvan 13,5u "schermtijd"
Dat is echt megaveel zeg. Ik zit nu op 25% met 6 uur scherm aan. Dus hoe heb jij die 13,5 gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Ik verzin het ook niet :D

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/28slkpx.jpg

Edit: uurtje of twee Spotify aan gehad in de auto, met scherm uit. Dat telt wellicht wel als actieve uren maar niet als schermtijd.

[ Voor 45% gewijzigd door JB076 op 20-12-2016 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Oh ik geloof je ook wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Laatst online: 17-07 15:56
Hmmmmm, zag net dat mijn PeeTwee niet helemaal recht (1 hoek raakte de tafel niet helemaal) was toen ik hem op een vlakke ondergrond legde. Blijkt dat ie enigszins buigbaar is. O-) Kon hem namelijk door voorzichtig wat te drukken op de juiste plekken weer helemaal recht maken. Oppassen dus met bukken terwijl het toestel in je broekzak zit en bij meer van dat soort bewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Heeft iemand enig idee of het geluid van het locken en unlocken van de homescreen ergens is aan te passen? Het is een kleinigheid maar dit is een geluid wat me toch best tegenvalt in de user experience.

Verder istie perfect <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Laatst online: 18:41
Hallo, Ik weet niet of ik hier een apart topic voor moet maken of dat mensen hetzelfde hier al hebben ervaren.
(Heb gezocht maar niet gevonden op het tweakers forum)

Mijn vader is net met pensioen en heeft uiteindelijk op mijn aanraden de Lenovo P2 een week in huis.
Hij is er superblij mee, in combinatie met de Chromecast Audio gebruikt hij hem de hele dag (wat ook makkelijk lukt met die batterij). Met amoled in bed 's ochtends. Hij is er erg fier op en zijn moto G 2014 helemaal vergeten.

Helaas, is het volgende gebeurt. De telefoon is gevallen -dat terwijl er 3 cases en 1 frontje onderweg zijn via aliexpress-, nu zit er in de linkerhoek een barst in het scherm. Dit is zeer zuur omdat hij normaal enorm zuinig en voorzichtig op zijn spullen is. De moto G is hem nooit gevallen in de jaren dat ie hem had, is geen krasje op te vinden.

Welnu, ik ben bij verschillende telefoonboeren langsgeweest hier in Maastricht of heb ze gebeld. Maar zodra je geen iPhone of Samsung hebt beginnen de meeste al te zuchten. Nu heb ik twee draadjes lopen die kijken of ze aan schermonderdelen kunnen komen.

Nu is mijn vraag of jullie misschien een plek vinden waar ik ofwel een nieuw scherm vandaan kan halen ofwel een reparatie kan laten uitvoeren. Zelf wil ik er niet aan beginnen, na een poging tot repareren van een nexus 7 waarbij eerst een scherm werd geleverd zonder digitizer en daarna veel later de digitizer pas, ik erachter kwam dat het eerder geleverde scherm niet werkte... en dat het wel allemaal heel erg duur begon te worden.

Dus tips richting ofwel goede onderdelenleveranciers of beter nog een bedrijf dat dit soort reparaties wil en kan uitvoeren zijn welkom.

TLDR; Vader heeft P2, is blij, veel in gebruik, onfortuinlijk momentje, barst, niet blij-> scherm vervangen, weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:18
Misschien heb je hier iets aan:
https://support.lenovo.com/be/nl/documents/ht100750

Even bellen en kijken of ze iets kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Blaim schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 22:00:
Heeft iemand enig idee of het geluid van het locken en unlocken van de homescreen ergens is aan te passen? Het is een kleinigheid maar dit is een geluid wat me toch best tegenvalt in de user experience.

Verder istie perfect <3
Aanpassen weet ik niet, is wel helemaal uit te zetten onder Ringtones and volumes > Other Sounds > Screen locking sounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Basilange schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 22:33:
Dus tips richting ofwel goede onderdelenleveranciers of beter nog een bedrijf dat dit soort reparaties wil en kan uitvoeren zijn welkom.
Als je de garantie wilt behouden, zou ik de reparatie gewoon door Lenovo / de winkel laten uitvoeren. Dit kost meestal wel wat meer, maar dan weet je ook zeker dat het goed gebeurd. Heb je hier al contact mee opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Eerste indruk. Mooie telefoon. Gebruik zelf nova launcher, wel makkelijk met extra gestures (misschien kan het ook met lenovo launcher geen idee). Zoals navigatiebalk overal op scherm naar beneden trekken.

Toestel is wel wat zwaarder, enigszins wennen. En behoorlijk glad, dus toch maar een hoesje besteld.

Voor de rest, mooi scherm, alles werkt soepel, vingerafdrukscanner werkt top en toestel voelt solide aan. Hele goede eerste indruk.

Ik heb wel ook last van dat bij Youtube geluid en beeld niet synchroon loopt. Bij Netflix app lijkt dit niet het geval te zijn.

Iemand een fix?

[ Voor 14% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 21-12-2016 09:52 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Laatst online: 18:41
rens-br schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:08:
[...]

Als je de garantie wilt behouden, zou ik de reparatie gewoon door Lenovo / de winkel laten uitvoeren. Dit kost meestal wel wat meer, maar dan weet je ook zeker dat het goed gebeurd. Heb je hier al contact mee opgenomen?
Ik wilde eerst niet via bol.com gaan omdat meestal dit soort eigen ongelukken beter direct met de fabrikant contact kan worden opgenomen.

Maar de lenovo website is onmogelijk. Het serienummer invoeren, imei of ook maar het artikelnummer geeft als resultaat: "Computer says no -"Euch.."-".

Toch maar een verzoek gedaan naar bol of ze ofwel zelf een weg hebben om dit te behandelen of misschien een zijdeurtje weten bij Lenovo.

Mijn volgende stap is om contact op te nemen via een ander product bij lenovo en dan te melden dat het eigenlijk de P2 betreft die zij binnenkort zullen leveren, maar tegelijk ook al leveren. Aangezien het modelnummer NL in de naam heeft van de P2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 18:23
Erg goede en uitgebreide review op YouTube: https://youtu.be/x0Hr1BxNQr4

• Williamvwijk
Voor de mensen met weinig tijd heeft hij ook nog een wat kortere review YouTube: Lenovo Vibe P2 Extended Hands-on Review | mind blown!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Unrealiac schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:21:
Al twee dagen in mijn bezit nu. Die snapdragon 625 moet eerlijk gezegd in normaal gebruik (maps, website, google earth, simpele games) niets onderdoen tegenover een snapdragon 801 (moto X 2014). Nergens lag te bespeuren. Hij voelt zelfs iets sneller aan..

Batterij is ronduit fantastisch. Ik zet hem wel zelden op max helderheid maar bij mij geeft hij nog 7 dagen resterend aan haha. Wel alleen wifi aanstaan. Pak dat 5 dagen met mijn gebruik toch zeker haalbaar is. Ik moet mij eigenlijk geen zorgen meer maken met opladen.

Vingerafdruklezer doet het ook gewoon prima. Alleen mis ik een paar handige functies zoals bij mijn Moto X. Daar kon ik makkelijk kijken of ik notificaties had door mijn hand over GSM te wuiven of eens tegen de tafel te stoten. Toen ging het scherm lichtjes aan en zag ik zo rap of ik iets had. Nu heb ik wel een notificatieledje, dat ben ik niet gewend. Soms zit ik als een dwaas over mijn gsm te wuiven maar dan doet hij uiteraard niets. :+

Verder ben ik er zeker content van, gezien de 299 EUR. Een koopje!

Hij valt wel wat groter uit dan ik had gedacht, maar dat zal nog wel wennen.
Ha dit mis ik ook van de moto X, was toch wel erg fijn. Al went die led ook wel weer :)

Sommige meldingen lijken wel iets later binnen te komen.
MartZuid schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:56:
[...]

Ik kan niet vinden wat ik dan moet aanklikken?

Ik zie wel een optie

Instelling/Energiebeheer/accuoptimalisatie.

Je kan dan kiezen om een app wel of niet te optimaliseren. Wat is dan het verschil?

[ Voor 12% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 23-12-2016 00:59 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirBay
  • Laatst online: 02-11-2023
NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:51:

Ik heb wel ook last van dat bij Youtube geluid en beeld niet synchroon loopt. Bij Netflix app lijkt dit niet het geval te zijn.

Iemand een fix?
Ja heeft er iemand een fix? Het is niet alleen bij online filmpjes. Ook bij filmpjes die ik download en dan afspeel loopt het geluid niet altijd synchroon.

Mijn batterij ervaring is ook geweldig: zit nu op de 6e(!) dag na opladen en nog 4%. Bij redelijk intensief gebruik gaat ie dus 5 volle dagen op 1x laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
AirBay schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:14:
[...]

Ja heeft er iemand een fix? Het is niet alleen bij online filmpjes. Ook bij filmpjes die ik download en dan afspeel loopt het geluid niet altijd synchroon.

Mijn batterij ervaring is ook geweldig: zit nu op de 6e(!) dag na opladen en nog 4%. Bij redelijk intensief gebruik gaat ie dus 5 volle dagen op 1x laden.
Dat red ik zelf persoonlijk niet, maar ik hoef hem ook pas aan het einde van dag 3 op te laden. Wat mij betreft erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:50:
[...]

Dat red ik zelf persoonlijk niet, maar ik hoef hem ook pas aan het einde van dag 3 op te laden. Wat mij betreft erg goed!
Ik laad hem altijd aan het eind van dag 2 op, dan staat die op 40+% maar ik wil op dag 3 niet zonder lading komen te zitten. En het schijnt ook niet goed te zijn voor je batterij om hem helemaal te ontladen.

[ Voor 9% gewijzigd door MartZuid op 23-12-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
MartZuid schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:05:
[...]

Ik laad hem altijd aan het eind van dag 2 op, dan staat die op 40+% maar ik wil op dag 3 niet zonder lading komen te zitten. En het schijnt ook niet goed te zijn voor je batterij om hem helemaal te ontladen.
Aan het eind van dag drie heb ik meestal nog zo'n 10% over. Dan gaat hij bij mij ook aan de lader.

Overigens: 's nachts zet ik hem op die besparingsmodus he. Maar ik heb niet het idee dat dat nu zoveel beter is voor het verbruik 's nachts... Of is dit wel degelijk het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:18:
Overigens: 's nachts zet ik hem op die besparingsmodus he. Maar ik heb niet het idee dat dat nu zoveel beter is voor het verbruik 's nachts... Of is dit wel degelijk het geval?
Ik zie 's-morgens maar een verschil van +/-4% met 's-avonds en ik gebruik het bespaarknopje nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lstoelers
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-03-2022
Ik heb deze ook gekocht dank zij deze site, maar wie kan mij vertellen wat voor soort micro-SD card erin kan.
Op de lenovo site vind ik hier niets over, ook bij de specificaties niet hoe groot en welk type.
Iemand hier ervaring in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driver666
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09-2024
Deze heb ik er in zitten.....en werkt perfect!

http://www.pdashop.nl/pro...tra-200gb-sd-adapter.html

Dit staat eigenlijk in de datasheet maar groter dan 128Gb werkt dus ook gewoon!

Up to 128GB microSD expandable storage

[ Voor 30% gewijzigd door driver666 op 24-12-2016 01:12 . Reden: extra info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartZuid
Ik heb de SANDISK MicroSD Ultra 128GB 80MB/s Class 10 gekocht voor €39,99 bij de MediaMarkt.

Net zoals de telefoon vind ik die de beste prijs/kwalitieit verhouding hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door MartZuid op 25-12-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:28
Hier nu ook een P2 in de bestelling staan. Heb nu een Lumia 950 XL Dualsim, wil graag weer eens met een Android toestel aan de gang zonder meteen m'n portemonnee leeg te trekken. De P2 leek me voor onder de €300 de beste koop, rekening houdend met dualsim en 4G op de goede frequenties.

Denk dat de camera wel bijzonder gaat tegenvallen, omdat die van m'n huidige juist erg goed is. Ben wel benieuwd naar de fingerprintscanner, zie in diverse YouTube reviews dat deze erg snel is. M'n 950 doet irisscan maar dit werkt nooit fatsoenlijk :+

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Serial-X schreef op zondag 25 december 2016 @ 13:44:
Hier nu ook een P2 in de bestelling staan. Heb nu een Lumia 950 XL Dualsim, wil graag weer eens met een Android toestel aan de gang zonder meteen m'n portemonnee leeg te trekken. De P2 leek me voor onder de €300 de beste koop, rekening houdend met dualsim en 4G op de goede frequenties.

Denk dat de camera wel bijzonder gaat tegenvallen, omdat die van m'n huidige juist erg goed is. Ben wel benieuwd naar de fingerprintscanner, zie in diverse YouTube reviews dat deze erg snel is. M'n 950 doet irisscan maar dit werkt nooit fatsoenlijk :+
Ik ben ook net overgestapt van mijn Lumia 950XL naar de P2. Toestel bevalt prima en de accu en het scherm zijn top! _/-\o_

2 zaken die ik tot nu toe ondervond: foto's zijn inderdaad een stuk slechter, de Lumia 950XL maakte echt stuk betere foto's. Verder zoek ik nog naar een Android app voor zowel een outlook.com als IMAP email. De meeste werken ruk op Android, hebben geen kalender of zetten de opgehaalde mail op eigen een server. Ik heb al nine, blue mail, mymail, typeapp, maildroid, K-9 mail en aqua mail geprobeerd. Nu werk ik met de Microsoft Outlook app en Nine, die bevallen het beste tot nu toe alleen is de schaling in de Outlook app wat aan de grote kant.

Het app aanbod is overweldigend, soms zelf te veel. In vergelijking met de apps op Windows zitten er in de Android apps veel meer reclame die eigenlijk bijna altijd wel kunt afkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
Ik zou gewoon gmail gebruiken. Hotmail/Live/Outlook-accounts ondersteunen ook gewoon ActiveSync (Exchange) dus gewoon even handmatig toevoegen, dan heb je wel volledige ondersteuning zonder gebreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
BigEagle schreef op zondag 25 december 2016 @ 18:31:
[...]

Ik ben ook net overgestapt van mijn Lumia 950XL naar de P2. Toestel bevalt prima en de accu en het scherm zijn top! _/-\o_

2 zaken die ik tot nu toe ondervond: foto's zijn inderdaad een stuk slechter, de Lumia 950XL maakte echt stuk betere foto's. Verder zoek ik nog naar een Android app voor zowel een outlook.com als IMAP email. De meeste werken ruk op Android, hebben geen kalender of zetten de opgehaalde mail op eigen een server. Ik heb al nine, blue mail, mymail, typeapp, maildroid, K-9 mail en aqua mail geprobeerd. Nu werk ik met de Microsoft Outlook app en Nine, die bevallen het beste tot nu toe alleen is de schaling in de Outlook app wat aan de grote kant.

Het app aanbod is overweldigend, soms zelf te veel. In vergelijking met de apps op Windows zitten er in de Android apps veel meer reclame die eigenlijk bijna altijd wel kunt afkopen.
Fijn om te horen dat het goed bevalt! Hoe vindt je de grootte en gewicht tov de 950XL? Ik kan deze net nog met 1 hand bedienen, maar de P2 is een klein beetje groter toch?

Het app aanbod is een van de redenen dat ik van Windows af wil, het is inmiddels schaars of de apps lopen qua functionaliteit achter op hun iOS/Android tegenhangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
Ben blij deze telefoon. Stukken beter qua accu dan de Nexus 6p, die bij mij na de laatste Android updates en zelfs een factory reset altijd veel te snel leeg was.
Hier makkelijk 2/3 dagen, soms zelfs 4 als ik niet te veel met het scherm bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Serial-X schreef op zondag 25 december 2016 @ 20:32:
[...]

Fijn om te horen dat het goed bevalt! Hoe vindt je de grootte en gewicht tov de 950XL? Ik kan deze net nog met 1 hand bedienen, maar de P2 is een klein beetje groter toch?

Het app aanbod is een van de redenen dat ik van Windows af wil, het is inmiddels schaars of de apps lopen qua functionaliteit achter op hun iOS/Android tegenhangers.
De Lumia 950XL is een tikkeltje minder hoog, maar iets breder en net iets minder dik dat de P2. Ik merk geen verschil. De P2 is 12 gram zwaarder en dat merk ik ook niet. Zowel de 950XL als de P2 kan ik met 1 hand bedienen (ik heb vrij grote handen :X).

LumiaP2
Afmeeting151.9 x 78.4 x 8.1 mm153 x 76 x 8.3 mm
Gewicht165 gram177 gram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
BigEagle schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:00:
[...]

De Lumia 950XL is een tikkeltje minder hoog, maar iets breder en net iets minder dik dat de P2. Ik merk geen verschil. De P2 is 12 gram zwaarder en dat merk ik ook niet. Zowel de 950XL als de P2 kan ik met 1 hand bedienen (ik heb vrij grote handen :X).

LumiaP2
Afmeeting151.9 x 78.4 x 8.1 mm153 x 76 x 8.3 mm
Gewicht165 gram177 gram
Heb zelf ook vrij forse handen, dat komt dus wel goed. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Ik kom van een 930 en ben al weer aan het extra formaat van de P2 gewend. Moet vanaf een 950xl zeker lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchero
  • Laatst online: 04-08 10:10
Kleine tip, uit ervaring heb ik geleerd dat de originele camera applicatie van Lenovo (in automodus) minder goed presteert (=minder goed foto's maakt) dan bijvoorbeeld Open Camera en Google Camera. Dit valt vooral op bij het nemen van foto's in mindere lichtomstandigheden. Ikzelf ben een klein beetje ontgoocheld wat betreft de kwaliteit van foto maar laat ons zeggen dat de goede batterij dit dan compenseert. Ik heb al wat opzoekingen gedaan en blijkbaar is de achterste camera een Sony Sensor IMX 258 die ook in de Xpera XA en One plus X zou zitten. Dit blijkt vooral bij minder licht of beweging geen denderende sensor te zijn.
Andere ervaringen?

[ Voor 43% gewijzigd door Bacchero op 28-12-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Bacchero schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:05:
Kleine tip, uit ervaring heb ik geleerd dat de originele camera applicatie van Lenovo (in automodus) minder goed presteert (=minder goed foto's maakt) dan bijvoorbeeld Open Camera en Google Camera. Dit valt vooral op bij het nemen van foto's in mindere lichtomstandigheden. Ikzelf ben een klein beetje ontgoocheld wat betreft de kwaliteit van foto maar laat ons zeggen dat de goede batterij dit dan compenseert. Ik heb al wat opzoekingen gedaan en blijkbaar is de achterste camera een Sony Sensor IMX 258 die ook in de Xpera XA en One plus X zou zitten. Dit blijkt vooral bij minder licht of beweging geen denderende sensor te zijn.
Andere ervaringen?
Bedankt voor de tip! :) Open Camera net geinstalleerd en deze maakt, na een snelle test, inderdaad iets betere foto's. Tot nu toe is dit mijn enige 'zware' minpunt van de P2: fotokwaliteit.

Jammer dat de sensor niet vervangen kan worden... :P

Verwijderd

Jammer dat dit toestel niet geüpdate wordt naar Android 7.
Lijkt nergens op..

• KrazyJay
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:49:
Jammer dat dit toestel niet geüpdate wordt naar Android 7.
Lijkt nergens op..
En waar denk je dat gezien te hebben? Dat ding is "net" uit.

Verwijderd

google maar eens op lenovo p2 update android 7

oa all about phones en androidplanet

Voor mij een reden om het toestel te retouren

Verwijderd

Lenovo en Motorola

Motorola Logo lenovoLenovo staat erom bekend om in ieder geval voor de Moto-lijn van smartphones relatief snelle en veel updates te leveren. Bij de aankondiging liet Lenovo bijvoorbeeld al weten de Moto G4 naar Android N én Android O te updaten. Voor alle Moto-toestellen heeft Lenovo inmiddels een update-lijst vrijgegeven; die staat hieronder. De updates voor de Moto G4-serie zijn internationaal al begonnen en de Moto Z ontvangt de update naar Nougat zelfs in Nederland al. Over de toestellen die onder het merk van Lenovo uitgebracht zijn is nog niets bekend.
•K6 – Onwaarschijnlijk
•Moto E 2015 – Geen update
•Moto E3 – Geen update
•Moto G 2015 – Geen update
•Moto G4 – Uitrol gestart (nog niet in NL)
•Moto G4 Plus – Uitrol gestart (nog niet in NL)
•Moto G4 Play – Update komt
•Moto X Style – Update komt
•Moto X Play – Update komt
•Moto X Force – Update komt
•Moto Z – Update beschikbaar
•Moto Z Play – Update komt
•P2 – Onwaarschijnlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
En waar denk je dat ze hun informatie halen? Lenovo heeft er nog niets over gezegd, behalve dat ze nog een update-schedule voor Lenovo-telefoons gaan vrijgeven. Op de site vindt je er ook nog niets over, dus tot nu toe is alles speculatie. Maar de P1 heeft ook gewoon een update naar Android 6 gehad.

Ik begrijp je inzicht, en als je nu zekerheid wilt dan moet je maar een Nexus, iPhone of Windows phone halen, dan is Lenovo niets voor je. Maar ik ben zeker niet pessimistisch over een eventuele update.

Trouwens, mocht de P2 op Android 6 blijven, wat mij een trendbreuk lijkt, dan is die telefoon niet gelijk onbruikbaar, hoor. Google heeft in de jaren veel stukken uit de firmware verplaatst naar Google Play Services, die ook op Android 6 voorlopig gewoon bijgewerkt zullen worden.

Verwijderd

De update-schedule is juist vrijgegeven, daar staat de p2 dus duidelijk niet op.. Ook op buitenlandse sites is de duscussie losgebroken hierover

Klopt, telefoon is zeker niet onbruikbaar..
Maar ik denk dat niemand hier blij wordt als zo`n nieuw toestel uiteindelijk niet ge-update zou gaan worden.
Mijn mening kun je dat niet uitleggen aan kopers van dit toestel..

• Peter_Aragorn
Hmm, dat is wel jammer zeg! Hoop dat ze hem toch nog gaan updaten...

• KrazyJay
Geef even een concreet linkje dan naar de Lenovosite waar dit op staat aub. All about phones is geen referentie zonder verdere bronvermelding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:54
Zeker gezien de al eerdere bijzonder verwarrende gegevens rondom de specificaties blijft het speculeren tot Lenovo zelf hier een duidelijk antwoord op geeft. Ik zou het bijzonder vreemd vinden als een telefoon die beschikbaar komt ná de release van Android 7 geen update zou krijgen, en zeker niet van een telefoon in het hoge middensegment. Bovendien krijgt de Moto Z play ook een update, die is qua hardware bijna hetzelfde.

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:38
En anders zal dit topic: [Lenovo P2] Rooten & Custom ROM's plots meer activiteit krijgen ;)

Here's to you Nicola and Bart

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:42
Ik wacht gewoon tot de lente, dan komen er weer nieuwe toestellen uit zoals de Moto G5. Maar de P2 blijft ook zeker interessant.

Ik heb nu een S4, ouder toestel op Lollipop 5.0.1, maar ik heb totaal niet het gevoel dat ik een nieuwe telefoon nodig heb. Volgens mij wordt veel software inderdaad via de Playstore up to date gehouden.

Ik denk dat ik er zelfs op achteruit ga als ik een P2 of Moto G4/5 ga kopen. Misschien toch mijn toestel maar rooten dan en Android 7 erop zetten..

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 11:33
Kreeg een berichtje van KrazyJay, maar omdat ik weet dat veel mensen erop zitten te wachten, hier een kleine update mbt de review van de P2.

Ten eerste: bedankt iedereen die ons de afgelopen tijd heeft getipt over dit toestel. De Nederlandse release was ons op de redactie helemaal ontgaan, en ik ben blij dat we hem nu hebben.

De review is zo goed als klaar: foto's zijn gemaakt en het testwerk is klaar (duurde lang met die accuduur, vooral de videotest met 28 uur !). Een paar van de resultaten kun je zien in dit verhaal reviews: De smartphones van 2017: betere accuduur en dubbele camera's

Helaas is het razend druk op de frontpage komende tijd. Komende week is het CES en zes man van ons zitten daar previews te maken. Pas daarna is er weer tijd, maar dat duurt dus nog een paar weken. De P2 krijgt wel voorrang boven de Apple Airpods en een roundup van smartwatches. Hij komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williamvwijk
Wat een heerlijke telefoon zeg, ik kan niet wachten om hem helemaal te gebruiken als mij hoesjes binnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:54
arnoudwokke schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 08:21:
Kreeg een berichtje van KrazyJay, maar omdat ik weet dat veel mensen erop zitten te wachten, hier een kleine update mbt de review van de P2.

Ten eerste: bedankt iedereen die ons de afgelopen tijd heeft getipt over dit toestel. De Nederlandse release was ons op de redactie helemaal ontgaan, en ik ben blij dat we hem nu hebben.

De review is zo goed als klaar: foto's zijn gemaakt en het testwerk is klaar (duurde lang met die accuduur, vooral de videotest met 28 uur !). Een paar van de resultaten kun je zien in dit verhaal reviews: De smartphones van 2017: betere accuduur en dubbele camera's

Helaas is het razend druk op de frontpage komende tijd. Komende week is het CES en zes man van ons zitten daar previews te maken. Pas daarna is er weer tijd, maar dat duurt dus nog een paar weken. De P2 krijgt wel voorrang boven de Apple Airpods en een roundup van smartwatches. Hij komt eraan!
Goed te horen dat 'ie (alsnog) in de pipeline zit. Ik weet uiteraard niet of het er al in zit, maar wellicht is het leuk om wat info mee te nemen over de VR2-V200 headset waar verder nog niks over bekend is, behalve het korte stukje tekst en een missende afbeelding op de site van Lenovo. Wellicht dat jullie hierover wat meer info bij Lenovo kunnen lospeuteren.

Ik heb sinds gisteren mijn bumperhoesje binnen, bevalt me vooralsnog prima. Zit er mooi omheen, geeft een wat betere grip en de knoppen zijn nog goed te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Hoe doet deze telefoon het op het 4G netwerk van Tele2? Tele2 heeft namelijk op de 800 en 2600Mhz band een 4G netwerk, maar deze telefoon ondersteund geen 2600Mhz als ik naar de specificaties kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
Oh jawel hoor. 2600Mhz is band 7.
TDD LTE Band 38/40
FDD LTE Band 1/3/4/5/7/8/20/28
Van de Lenovosite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
webgangster schreef op zondag 1 januari 2017 @ 15:12:
Hoe doet deze telefoon het op het 4G netwerk van Tele2? Tele2 heeft namelijk op de 800 en 2600Mhz band een 4G netwerk, maar deze telefoon ondersteund geen 2600Mhz als ik naar de specificaties kijk.
ik heb tele2 en deze telefoon, 4g werkt perfect op zowel de 800 als de 2600mhz band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 13:10

IWriteCode

Less = more

Zijn er meer mensen met problemen met bellen? Ik heb nu al een aantal keren gehad dat bij het aannemen van een telefoongesprek, de microfoon het niet lijkt te doen... bij verschillende bellers... dus ligt niet 'aan de andere kant'

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerring1980
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 13:56
Ik heb van 1 op het andere dag het probleem dat de speaker een stuk minder hard kunnen/gaan.. voorheen was ik zeer tevreden met hoe hard het ging en schrok ik vaak als ik ce beltoon op zijn hardst hoorde afgaan. (en nee geen gehoorbeschadiging met vuurwerk opgelopen ;-) )

hebben meer mensen hier last van of weten mensen een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Ik was van plan de 3t te kopen, echter ik loop altijd te klagen over batterij duur en hoe ik de nokia tijden mis... En nu vind ik een telefoon met enorme batterij dus moet ik hem maar ook kopen ook... Ik wil alleen nog een aantal dingen bevestigd hebben zien:

- Ik gebruik mijn telefoon nu (Moto G) dual sim waarbij ik 1 sim gebruik om te internetten en de andere voor telefonie. Ik begreep dat dit een hybrid sim oplossing is waarbij je 1 sim + (1 sim of 1 sd card)slot hebt. Werkt dit anders in de praktijk? Mijn Moto G verliest geregeld de 2e SIM, en ben dat best zat. Werkt de dual sim voor mijn gebruik (zie boven)

- Ik reis per dag 3 uur en gebruik daarbij mijn telefoon voornamelijk als bluetooth media speler voor spotify e.d. Werkt Bluetooth naar behoren? (Heb oudere generaties veel verlies gehad van signaal)

[ Voor 5% gewijzigd door init6 op 04-01-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-09 15:58

Gilotto

Paint Skillz

- Ik gebruik mijn telefoon nu (Moto G) dual sim waarbij ik 1 sim gebruik om te internetten en de andere voor telefonie. Ik begreep dat dit een hybrid sim oplossing is waarbij je 1 sim + (1 sim of 1 sd card)slot hebt. Werkt dit anders in de praktijk? Mijn Moto G verliest geregeld de 2e SIM, en ben dat best zat. Werkt de dual sim voor mijn gebruik (zie boven)
Ik gebruik de telefoon als dual sim telefoon en dit werkt prima. Data op de ene sim, bellen op beide. Nog geen problemen gehad met verlies van de 2e sim.
- Ik reis per dag 3 uur en gebruik daarbij mijn telefoon voornamelijk als bluetooth media speler voor spotify e.d. Werkt Bluetooth naar behoren? (Heb oudere generaties veel verlies gehad van signaal)
Kan ik geen antwoord op geven, aangezien ik geen bluetooth apparatuur heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelisc
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:05
init6 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:38:
Ik heb je situatie niet nagebootst, maar gisteren deden meerdere bluetooth speakers het gewoon zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Damn, ik kwam er net achter dat mijn USB DAC uitmuntend goed werkt op de P2. Fijn met mijn studio koptelefoon muziek luisteren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 18:46
Gisteren ook mijn P2 binnen gekregen, wat een fijne telefoon. Had eerst wel last van popup advertenties maar na adblock-plus geïnstalleerd te hebben nergens meer last van.

Vandaag even een micro SD kopen. Iemand nog aanbevelingen qua type/snelheid?

Vraag me wel af hoe het kan dat hij van 40% tot 80% op laadt in 4,5uur. Het was toch een snellader.. Iemand een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door HertogJan op 05-01-2017 06:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
HertogJan schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 06:46:
Vraag me wel af hoe het kan dat hij van 40% tot 80% op laadt in 4,5uur. Het was toch een snellader.. Iemand een idee?
Originele lader en kabel? Ik had laatst ook dat hij begon met snelladen (2 laad icoontjes in batterij icoon, maar kort erna langzaam laadde. Vorige keer ging wel gewoon snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sunster
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik had vandaag een micro sd kaart erin gestopt en deze ingesteld zodat het werkt als intern opslaggeheugen (adoptable storage) en dat is de standaard opslagplaats voor apps geworden.

Nou werkt dat over het algemeen prima, maar sommige apps willen niet starten vanaf de sd kaart, dus wil ik het overzetten naar de telefoon geheugen. Alleen krijg ik niet de optie om apps te verplaatsten van sd naar intern (of andersom), terwijl dit naar mijn weten wel zou moeten kunnen.

Ervaart iemand hetzelfde probleem? Ik weet de opslag locatie kan forceren als je root, maar daar gaat mijn voorkeur niet naar uit.
HertogJan schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 06:46:
Terwijl ik zocht naar een oplossing voor mijn probleem vond ik dit in de handleiding:

Rocket charge
zorgen dat uw telefoon sneller oplaadt

Als u uw telefoon sneller wilt opladen, moet u de lader gebruiken die bij uw telefoon is geleverd.
1. schakel de modus rocket charge in door een van de volgende acties uit te voeren:
- de telefoon uitschakelen
- het scherm uitschakelen
- de zijknop schuiven om de stroombesparingsmodus te starten.

En zoals disheaver ook zei zou je 2 bliksem iconen moeten zien als quick charge actief is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-05-2023
Zit te twijfelen tussen een Lenovo P2 of de Nexus 6P beide op dit moment 299€, wat denken de gebruikers van deze keuze?? Waarom voor de P2 gaan of toch de Nexus 6P

[ Voor 15% gewijzigd door flipje1 op 05-01-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 18:46
flipje1 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:29:
Zit te twijfelen tussen een Lenovo P2 of de Nexus 6P beide op dit moment 299€, wat denken de gebruikers van deze keuze?? Waarom voor de P2 gaan of toch de Nexus 6P
Ik weet niet wat voor accu er in die andere zit maar die van de P2 is awesome.
Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen en Discussie, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Lenovo P2] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels en prijzen: [Lenovo P2] Levertijd & Prijzen
- Rooten, custom Rom's en recovery: [Lenovo P2] Rooten & Custom ROM's