In de Nexus 6P 3400 volgens mij. Maar verder kwa specs toch wel beter dan een P2, moeilijk moeilijk 😒.
Waar vind je de Nexus 6p voor 299? Goedkoopste in de pricewatch is 470.flipje1 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:29:
Zit te twijfelen tussen een Lenovo P2 of de Nexus 6P beide op dit moment 299€, wat denken de gebruikers van deze keuze?? Waarom voor de P2 gaan of toch de Nexus 6P
https://www.techtastic.nl...-extreem-scherp-geprijsd/
https://www.typhone.nl/sale
https://www.typhone.nl/sale
[ Voor 12% gewijzigd door cocico op 05-01-2017 15:54 ]
Hij is op dit moment bij The Phone House voor die prijs te koop. Wat zeg je deze of een P2?
P2 verliest op zo goed als alle fronten tov de 6P, maar heeft een veel grotere accu. Als accu 't belangrijkste is, kies dan da P2. Qua prestaties, camera, scherm is de 6P overduidelijk de betere.
Ok bedankt voor je reactie, nog meer meningen vergelijkingen mannen!!
Hoe kan het dat die Nexus 6P verkocht wordt voor €300? Moet wel een foutje zijn lijkt me?
Als de Nexus 6P uitbreidbaar geheugen zou hebben zou ik nog twijfelen, maar ik heb toch wel heel graag een micro sd.
300 voor nexus 6p is wel mooie deal ja. Zou hier bij de phonehouse in de buurt op voorraad zijn. Ik online besteld en daar naartoe gebeld, blijkt niet zo te zijn. Ik de order maar weer geannuleerd.
Op internet staan trouwens veel slechte recensies over typhone/phonehouse:
https://www.kieskeurig.nl/winkels/typhone.nl/reviews
Ik zou dus voorzichtig zijn. Zou me niets verbazen dat ze maar enkele hebben voor deze prijs puur als lokkertje.. want "op=op" hè.
Op internet staan trouwens veel slechte recensies over typhone/phonehouse:
https://www.kieskeurig.nl/winkels/typhone.nl/reviews
Ik zou dus voorzichtig zijn. Zou me niets verbazen dat ze maar enkele hebben voor deze prijs puur als lokkertje.. want "op=op" hè.
[ Voor 6% gewijzigd door xingchen op 05-01-2017 19:20 ]
Dat is denk ik de fast fast modus ofzo: door verbruik te verlagen zul je nog *iets* sneller moeten kunnen opladen. Normaal gesproken krijg ik ook met scherm aan 2 bliksem iconen.sunster schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:52:
Rocket charge
zorgen dat uw telefoon sneller oplaadt
Als u uw telefoon sneller wilt opladen, moet u de lader gebruiken die bij uw telefoon is geleverd.
1. schakel de modus rocket charge in door een van de volgende acties uit te voeren:
- de telefoon uitschakelen
- het scherm uitschakelen
- de zijknop schuiven om de stroombesparingsmodus te starten.
En zoals disheaver ook zei zou je 2 bliksem iconen moeten zien als quick charge actief is
Imiddels een Lenovo p2 besteld voor 250 Euro qua prijs/preformance zeker waard kan niet wachten tot morgen..
Waar bestel je die voor 250?Mir64za schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:22:
Imiddels een Lenovo p2 besteld voor 250 Euro qua prijs/preformance zeker waard kan niet wachten tot morgen..
Wat slordig dat video en geluid niet synchroon lopen (alle films, apps en youtube)!
Hoop dat ze hier snel een fix (update) voor uitbrengen....
Hoop dat ze hier snel een fix (update) voor uitbrengen....
Dit lijkt een beetje een rechtstreekse concurrent voor de P2 te worden, als de prijs in dezelfde range ligt:
reviews: Asus ZenFone 3 Zoom - Dubbele camera en enorme accu
Compare:
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=8509&idPhone2=8319
Betere (maar wel uit de behuizing stekende) camera op papier, iets minder grote batterij, zelfde formaat, vingerafdrukscanner op de achterkant, capacitieve hardware buttons, bevestigde update naar Android 7.0, USB-C connector.
Compare:
Betere (maar wel uit de behuizing stekende) camera op papier, iets minder grote batterij, zelfde formaat, vingerafdrukscanner op de achterkant, capacitieve hardware buttons, bevestigde update naar Android 7.0, USB-C connector.
Zal al snel wel duurder worden dan de Lenovo P2 denk iktheredone51 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:50:
Dit lijkt een beetje een rechtstreekse concurrent voor de P2 te worden, als de prijs in dezelfde range ligt:
Compare:
Het zou goed kunnen zijn dat het identiek dezelfde batterij is. De Lenovo P2 met de 5100mAh-batterij wordt ook verkocht als een 5000mAh-batterij in Taiwan vanwege wetgeving daar. Aangezien de Zoom 3 ongeveer hetzelfde formaat en gewicht heeft als de Lenovo P2, zou het dus goed kunnen dat Asus dezelfde batterij ingekocht heeft en dus gewoon als 5000mAh aanprijst in de globale markt om verwarring te voorkomen.theredone51 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:50:
Compare:
Verder ziet die Zoom er ook wel leuk uit, en er is nog wel iets waar Lenovo van mag leren voor het Lenovo-merk, duidelijkheid over de te verwachten updates. Ik heb totaal geen stress of een Android 7 update komen gaat voor de P2, want dat zal allemaal wel komen wanneer het komt (bij hun merken Motorola en Zuk lukt dat ook gewoon goed), maar Asus heeft hier een streepje voor dat ze voor release al aangeven dat er een update naar Android 7 komt. Lenovo kan dat beter doen met op zijn minst hun update-matrix up to date te houden.
Maar ergens is het gewoon heel erg dat bij een release van een nieuw toestel, niet de meest actuele Android versie geleverd wordt. Android 7 werd gelanceerd op 22/08/2016, Android 7.1 04/10/2016.
Maar ach, zo is het al altijd en het zal niet snel veranderen tenzij we allemaal Pixels kopen
Maar ach, zo is het al altijd en het zal niet snel veranderen tenzij we allemaal Pixels kopen
Dat is het inherente aan Android in het algemeen, de versnippering. Ik heb hiervoor een Lumia 950 Dual sim gehad, daar was dat compleet anders. Windows Mobile update alle geschikte telefoons zodra het komt net als iPhone en dat doen ze vaak. Maar daar was het probleem dan weer dat updates niet altijd goed gingen, met rare bugs als gevolg, zoals battery drain en missende beltonen of system apps die niet starten. Dan moest je alles backuppen, een harde reset doen (dus fabrieksinstellingen) en dan je backup terugzetten waar de helft van ontbrak. Dan is Android zo slecht nog niet, behalve dat sommige fabrikanten slecht informatie verstrekken en slecht beleid voeren.
Iemand een idee waar de eerder aangeven software problemen kunnen melden
Er is een forum van Lenovo waar dit kan:
https://forums.lenovo.com...-Smartphones/bd-p/lp05_en
Dit probleem is er al bekend, dus Lenovo is er al van op de hoogte.
https://forums.lenovo.com...-Smartphones/bd-p/lp05_en
Dit probleem is er al bekend, dus Lenovo is er al van op de hoogte.
Ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van dit toestel. Vooralsnog tevreden ermee. Mooi Scherm, snel zat en de flinke batterij is fantastisch, zit op 85% na 12 uur gebruik, met een Pokemon Go sessie erbij.
Maar zit op XDA draadje te kijken, en lees dat er in de Maleisische versie een scherm protector bijzit.
Zit die er in de Europese versie niet in de verpakking?
Maar zit op XDA draadje te kijken, en lees dat er in de Maleisische versie een scherm protector bijzit.
Zit die er in de Europese versie niet in de verpakking?
Nee, hier niet. Je hebt meestal van die extra's in Aziatische verpakkingen. Dat is een beetje cultureel en daarmee ook de markt volgen.
hmm, op onderstaande lenovo site staat een open source code van 3 jan 2017. Geen idee of dat nog iets te betekenen heeft. Heb ook dat ander stuk software (Lenovo smart assistant) op mijn pc geinstalleerd. Na veel 5en en 6en een verbinding kunnen maken met de telefoon, maar ook die zegt dat ik nog steeds de laatste software op de telefoon heb (P2a42_S048_161111_ROW).
http://support.lenovo.com/nl/en/products/Phones/P-Series/P2-Smartphone/downloads/DS119253
http://support.lenovo.com/nl/en/products/Phones/P-Series/P2-Smartphone/downloads/DS119253
Powered by: blond bier
Het is in ieder geval nog dezelfde versie als die ik op 15 december had gedownload. Bestandsgrootte is hetzelfde, MD5 is hetzelfde... wat betreft inhoud: allebei dezelfde Android-versie, 6.0.1, dezelfde datum op de mappen in de zip zelf... die datumvermelding op de website kan bijvoorbeeld zijn dat iemand die pagina heeft bewerkt maar het bestand zelf niet, maar dat is maar een idee.
Hier geen last van zou er toch maar mee terug gaan.Ron!n schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:20:
Telefoon net ontvangen, maar nou irriteer ik me direct aan het feit dat de homeknop niet helemaal recht in de behuizing zit. Iemand anders dit ook opgevallen, of is dit echt iets van mijn exemplaar?
[afbeelding]
Nope, zit recht bij mij. Terug ermee?Ron!n schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:20:
Telefoon net ontvangen, maar nou irriteer ik me direct aan het feit dat de homeknop niet helemaal recht in de behuizing zit. Iemand anders dit ook opgevallen, of is dit echt iets van mijn exemplaar?
[afbeelding]
die van mij zit ook helemaal recht...
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
ok, thanks, Coolblue ruilt hem om. Eerste indrukken verder wel positief! Mis wel de hardware buttons zoals op de Oneplus (en op de Samsung toestellen die ik voorheen gebruikte) en alles is veel te groot vormgegeven, maar daar ga ik wel induiken als ik een ander exemplaar heb.
What's in the case?
Heb de telefoon zo 2 dagen nu in bezit de telefoon werd geleverd met 85% batterij bij alle toestellen die ik koop probeer ik de batterij zo snel mogelijk leeg te maken voor de eerste keer tot dat het toestel uitvalt en dan de batterij op te laden echter lukte me bij dit toestel met veel moeite 2 Youtube video's van 3 Uur aangezet in de nacht en de zaklamp aangelaten
Verder vertoont de telefoon geen enkel vorm van lag wat zeer prettig werkt Mcafee app heb ik maar verwijderd en Malwarebytes erop geknald toestel draait als een zonnetje qua price/preformance hands de beste telefoon voor mij tot nu toe.
Als er vragen zijn over het toestel beantwoord ik ze graag.
Verder vertoont de telefoon geen enkel vorm van lag wat zeer prettig werkt Mcafee app heb ik maar verwijderd en Malwarebytes erop geknald toestel draait als een zonnetje qua price/preformance hands de beste telefoon voor mij tot nu toe.
Als er vragen zijn over het toestel beantwoord ik ze graag.
[ Voor 9% gewijzigd door Mir64za op 08-01-2017 02:53 ]
De vingerscanner kan ook dienen als hardware button. Software buttons kun je verbergen. Ik gebruik driehoek-rondje-vierkant op het scherm eigenlijk nooit.Ron!n schreef op zondag 8 januari 2017 @ 00:30:
ok, thanks, Coolblue ruilt hem om. Eerste indrukken verder wel positief! Mis wel de hardware buttons zoals op de Oneplus (en op de Samsung toestellen die ik voorheen gebruikte) en alles is veel te groot vormgegeven, maar daar ga ik wel induiken als ik een ander exemplaar heb.
Mee eens, als je eenmaal gewend bent om alle functies die je normaal met de andere knoppen doet met de Home button te doen, dan wil je niet anders meer.
Sterker nog, als ik mijn android tablet gebruik mis ik deze functie op mijn tablet.
Sterker nog, als ik mijn android tablet gebruik mis ik deze functie op mijn tablet.
Zoals hierboven gezegd. Door lettertype grootte op small te zetten wordt alles een stuk kleiner weergegeven. Voor mij niet ergelijk groot.Ron!n schreef op zondag 8 januari 2017 @ 00:30:
De telefoon nu sinds woensdag in bezit, overstap gemaakt vanaf de Samsung Galaxy S6 met als enige reden dat de accu van dat toestel het nog geen dag volhield. De Motorola P2 is echt geweldig qua accuduur!
Volgens mij is het zo zuinig dat hij zelfs soms niet weet wat het verbruik is.. (laatste afbeelding.

Volgens mij is het zo zuinig dat hij zelfs soms niet weet wat het verbruik is.. (laatste afbeelding.

Nu ook paar dagen in bezet. Fijn ding! Zoals anderen ook aangeven wordt alles standaard redelijk groot weergegeven op dit toestel. Wijzigen van tekstgrootte lost dit gelukkig gedeeltelijk op, rest zal even wennen zijn.
Wel merk ik het volgende op: Als ik Spotify aan heb staan en een bericht ontvang, wordt het volume enkele seconden verlaagd. Als ik het internet mag geloven is dit een feature van Android is en dit niet te wijzigen, klopt dat?
Wel merk ik het volgende op: Als ik Spotify aan heb staan en een bericht ontvang, wordt het volume enkele seconden verlaagd. Als ik het internet mag geloven is dit een feature van Android is en dit niet te wijzigen, klopt dat?
LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR
De fontsize heb ik ook verlaagd naar 'small' via de settings.
Verder heb ik mijn P2 voorzien van de Nova Launcher dit weekend. Werkt prima en zonder problemen! Ik kan zo net even wat meer instellen en aanpassen naar mijn wensen.
De P2 ga ik steeds meer waarderen, vooral de accu. Via AliExpress komen binnenkort ook nog twee hoesjes.
Foto's met de Open Camera app zijn ook beter dan met de normale app. Nog bedankt voor de tip Bacchero!
Verder heb ik mijn P2 voorzien van de Nova Launcher dit weekend. Werkt prima en zonder problemen! Ik kan zo net even wat meer instellen en aanpassen naar mijn wensen.
De P2 ga ik steeds meer waarderen, vooral de accu. Via AliExpress komen binnenkort ook nog twee hoesjes.
Foto's met de Open Camera app zijn ook beter dan met de normale app. Nog bedankt voor de tip Bacchero!
Vraagje: zijn er mensen die deze P2 telefoon hebben en Pokémon Go spelen?
Ik heb nu nog een Nexus 5 maar wil op korte termijn toch maar eens een nieuwe mobiel. Wat mij van de Nexus 5 erg stoort bij het spelen van Pokémon Go is dat de GPS behoorlijk wispelturig is. Nogal storend tijdens het aanvallen of trainen van een Gym als je door GPS-drift ineens buiten de cirkel rond de Gym 'zwalkt' en dus de actie afgebroken wordt!
De grote batterij van de P2 is een groot pluspunt i.v.m. Pokémon Go, en als hij ook een stabiele GPS heeft dan klinkt dit als een prima opvolger voor mijn huidige Nexus 5.
Ik heb nu nog een Nexus 5 maar wil op korte termijn toch maar eens een nieuwe mobiel. Wat mij van de Nexus 5 erg stoort bij het spelen van Pokémon Go is dat de GPS behoorlijk wispelturig is. Nogal storend tijdens het aanvallen of trainen van een Gym als je door GPS-drift ineens buiten de cirkel rond de Gym 'zwalkt' en dus de actie afgebroken wordt!

De grote batterij van de P2 is een groot pluspunt i.v.m. Pokémon Go, en als hij ook een stabiele GPS heeft dan klinkt dit als een prima opvolger voor mijn huidige Nexus 5.
Iemand een idee waar dr review van tweakers blijft over de p2? De resultaten van de accutest waren met oud en nieuw voor ons te zien in een round-up en voorspellingen artikel over telefoons, 2 weken later is de review er nog niet. Jammer want ik ben erg benieuwd wat de redactie van de telefoon vindt.
De enige personen die dat kan vertellen is de redactie zelf en die houden niet alle topics in de gaten. Ik kan je dus aanraden om arnoudwokke even een DM te sturen.Ruw ER schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:11:
Iemand een idee waar dr review van tweakers blijft over de p2? De resultaten van de accutest waren met oud en nieuw voor ons te zien in een round-up en voorspellingen artikel over telefoons, 2 weken later is de review er nog niet. Jammer want ik ben erg benieuwd wat de redactie van de telefoon vindt.
Hier ben ik!Iemand een idee waar dr review van tweakers blijft over de p2? De resultaten van de accutest waren met oud en nieuw voor ons te zien in een round-up en voorspellingen artikel over telefoons, 2 weken later is de review er nog niet. Jammer want ik ben erg benieuwd wat de redactie van de telefoon vindt
De review staat klaar voor vanmiddag twee uur. De review is al klaar sinds... jeetje, sinds kerst denk ik. Totaan Oud en Nieuw waren er achtergrondverhalen (waaronder inderdaad deze reviews: De smartphones van 2017: betere accuduur en dubbele camera's, vlak daarna barstte CES los. De P2 is letterlijk de eerste review na CES
Ik zou voor een early release van 13.37u gaanarnoudwokke schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:27:
[...]
Hier ben ik!
De review staat klaar voor vanmiddag twee uur. De review is al klaar sinds... jeetje, sinds kerst denk ik.
...
De P2 is letterlijk de eerste review na CES
Ondertussen is er al roottoegang mogenlijk. Ik verwacht de de eerste TWRP custom recovery deze week nog officieel te downloaden is. Nadeel is dat de bootloader unlock procedure 14 dagen duurt.
[ Voor 21% gewijzigd door Gilotto op 13-01-2017 12:07 ]
En hier is die dan: reviews: Lenovo P2: midrange-mobiel met gigantische accuduur.
nu wil ik hem misschien toch maar gaan halen. Nu de iphone6s wat een "premium" toestel is, maar de accu is slecht, en ik ben toch iets meer android en google dan apple denk :-)
top, vooral ook de update!
Bron is Lenovo?Update, 14:31: Lenovo laat weten dat er een update komt voor de P2. Deze zou uiterlijk aan het begin van het voorjaar moeten komen.
Een code heb ik nooit gekregen, zoals het hier verwoord wordt lijkt alsof iemand bij Lenovo iets handmatig moet doen en het ongeveer 14 dagen duurt. Je krijgt een aftelklok zodat je exact 14 dagen moet wachten.Inmiddels is er ook roottoegang mogelijk op de P2 en een custom recovery is ook beschikbaar. Het ontgrendelen van de bootloader vereist echter een code die alleen Lenovo kan geven. Standaard zit er twee weken tussen het aanvragen en het krijgen van de code.
Dat denk ik wel. Aangezien er staat 'Lenovo laat weten..'
Dag heren.
Heeft iemand de p2 in combinatie met tele2 en 4g?
Mijn vrouw is toe aan een nieuwe mobiel. Wij zitten allebei bij tele2 en dit bevalt heel goed. Echter met het bericht van tele2 dat ze alleen 4g toestellen willen gaan toestaan wil ik zeker zijn dat de p2 compatible is.
Ik kijk voor mijzelf ook voor een nieuwe mobiel en de p2 leek mij een goede keuze. Vandaar ook de vraag vanuit mij.
Mijn vrouw is toe aan een nieuwe mobiel. Wij zitten allebei bij tele2 en dit bevalt heel goed. Echter met het bericht van tele2 dat ze alleen 4g toestellen willen gaan toestaan wil ik zeker zijn dat de p2 compatible is.
Ik kijk voor mijzelf ook voor een nieuwe mobiel en de p2 leek mij een goede keuze. Vandaar ook de vraag vanuit mij.
Vanaf 13 februari kan ik het je vertellen haha. Mijn abonnement gaat dan in. Ik maak me echter niet teveel zorgen aangezien de Vibe P1 ook op de lijst staat: dat is de voorganger van de P2.Denarius schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:55:
Dag heren.
Ok. Ik heb Tele2 net gebeld en die konden mij niks zinnigs vertellen.Thedr schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:56:
[...]
Vanaf 13 februari kan ik het je vertellen haha. Mijn abonnement gaat dan in. Ik maak me echter niet teveel zorgen aangezien de Vibe P1 ook op de lijst staat: dat is de voorganger van de P2.
Behalve dat ze geen abonnementen mogen afsluiten als de telefoon niet in die lijst voor komt.
Hopelijk is het over een maand duidelijker
Ik heb Tele2, via 4G haal ik met de P2 bijna 100 mbitDenarius schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:55:
Dag heren.
Denarius schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:22:
[...]
Ok. Ik heb Tele2 net gebeld en die konden mij niks zinnigs vertellen.
Behalve dat ze geen abonnementen mogen afsluiten als de telefoon niet in die lijst voor komt.
Hopelijk is het over een maand duidelijker
Goed dat te horen, bedankt. Heb vorige week besteld en simkaart inmiddels binnen, dus dat is sowieso geen probleem meerwebgangster schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:54:
[...]
Ik heb Tele2, via 4G haal ik met de P2 bijna 100 mbit
Ik mis hem wel hier tussen staan categorie: Smartphonesarnoudwokke schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:27:
[...]
Hier ben ik!
De review staat klaar voor vanmiddag twee uur. De review is al klaar sinds... jeetje, sinds kerst denk ik. Totaan Oud en Nieuw waren er achtergrondverhalen (waaronder inderdaad deze reviews: De smartphones van 2017: betere accuduur en dubbele camera's, vlak daarna barstte CES los. De P2 is letterlijk de eerste review na CES
Ik ben ook sterk aan het twijfelen om de P2 te halen omdat de batterij van mijn S6 het na iets meer als een jaar al laat afweten.
Heb inmiddels verschillende reviews gelezen en in een enkele komt naar voren dat vanwege het aggressieve app management whatsappjes en mailtjes pas binnen komen wanneer het scherm weer aan wordt gezet. Komt dit bekend voor bij jullie en zoja is daar iets in aan te passen?
Heb inmiddels verschillende reviews gelezen en in een enkele komt naar voren dat vanwege het aggressieve app management whatsappjes en mailtjes pas binnen komen wanneer het scherm weer aan wordt gezet. Komt dit bekend voor bij jullie en zoja is daar iets in aan te passen?
Ik heb hier nooit last van. Misschien een instelling die sommigen verkeerd hebben gezet?KayJee schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:58:
Ik ben ook sterk aan het twijfelen om de P2 te halen omdat de batterij van mijn S6 het na iets meer als een jaar al laat afweten.
Ook geen last van hierKayJee schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:58:
Gisteravond de knoop door gehakt en ook een P2 besteld, ter vervanging van m'n verouderende Nexus 5. Ben erg benieuwd hoe mijn ervaring zal zijn in vergelijking met die toch al weer ruim 3 jaar oude mobiel. 
Ben ook erg benieuwd hoe Pokémon Go zal spelen op de P2 en hoe lang de batterij dan mee zal gaan, met zo'n CPU en GPU en GPS intensieve game.
Ben ook erg benieuwd hoe Pokémon Go zal spelen op de P2 en hoe lang de batterij dan mee zal gaan, met zo'n CPU en GPU en GPS intensieve game.
Het komt mij wel bekend voor, maar ik heb er niet zoveel last van. Maar volgens mij kun je dit wel aanpassen in de instellingen welke programma's er niet op de achtergrond mogen draaien.KayJee schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:58:
Ik heb een Moto Z Play, maar dit ding ziet er zo goed uit.
Al heb ik wel een betere DAC/USB C en moto mods access, maar goed. Zo veel voordeel is dat ook weer niet.
[ Voor 24% gewijzigd door coolkingler1 op 14-01-2017 22:41 ]
Heb ik ook geen last van. Ik krijg een notificatie (geluid en status led) zodra er email of Whatsapp binnenkomt.KayJee schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:58:
Upgrade komt eraan alleen niet wanneer zie deze tekst >>
https://forums.lenovo.com...ugat-upgrade/td-p/3493659
dagnelino wrote:
Good morning, we could know when it is scheduled the upgrade to Nougat of this smartphone? (Maybe with the introduction of VolTe...)
Thanks
Hi dagnelino,
Thanks for your interest. We don't have exact answer to your question. We will share plans and specific timing later.
Best regards,
Joy
Moto - Lenovo Agent
https://forums.lenovo.com...ugat-upgrade/td-p/3493659
dagnelino wrote:
Good morning, we could know when it is scheduled the upgrade to Nougat of this smartphone? (Maybe with the introduction of VolTe...)
Thanks
Hi dagnelino,
Thanks for your interest. We don't have exact answer to your question. We will share plans and specific timing later.
Best regards,
Joy
Moto - Lenovo Agent
Hier staat van wel 
Update, 14:31: Lenovo laat weten dat er een update komt voor de P2. Deze zou uiterlijk aan het begin van het voorjaar moeten komen.
Update, 14:31: Lenovo laat weten dat er een update komt voor de P2. Deze zou uiterlijk aan het begin van het voorjaar moeten komen.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Om mijn eigen vraag maar te beantwoorden, voor het geval er nog andere Pokémon Go spelers met interesse in de P2 door dit topic bladeren: Ja, Pokémon Go speelt prima op de Lenovo P2 !Haay schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:34:
Vraagje: zijn er mensen die deze P2 telefoon hebben en Pokémon Go spelen?
Ik heb nu nog een Nexus 5 maar wil op korte termijn toch maar eens een nieuwe mobiel. Wat mij van de Nexus 5 erg stoort bij het spelen van Pokémon Go is dat de GPS behoorlijk wispelturig is. Nogal storend tijdens het aanvallen of trainen van een Gym als je door GPS-drift ineens buiten de cirkel rond de Gym 'zwalkt' en dus de actie afgebroken wordt!![]()
Stabiele GPS waardoor ik zonder problemen naast een Gym kon zitten om die omhoog te trainen zonder buiten bereik te driften. En na iets van drie kwartier intensief spelen was de batterij nog op zo'n 70% terwijl ik bij de Nexus 5 dan al weer een lader op moest zoeken.
Oftewel, ik ben erg tevreden!
hebben mensen allemaal last van het niet synchroon lopen van geluid en beeld? hoor dat van veel mensen. dat weerhoud mij van het kopen van dit toestel. Ik kijk redelijk vaak filmpjes op mn mobiel en dit zou het dan wel erg verpesten
Ja, zit een heeeel klein beetje vertraging in het geluid. Is bekend bij Lenovo (weet niet meer waar ik dat gelezen heb, maar schijnt wel zo te zijn). Zal vast aangepakt worden bij de volgende update.
Als ik alles zo hoor begint de P2 een behoorlijk succesnummer te worden voor Lenovo.
Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat dit wordt opgelost. Maar goed, dat is slechts mijn gevoel.......
Als ik alles zo hoor begint de P2 een behoorlijk succesnummer te worden voor Lenovo.
Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat dit wordt opgelost. Maar goed, dat is slechts mijn gevoel.......
Toch vind ik 45minuten voor 30% batterij, zeker met een P2, erg slordig. Mijn Oneplus 3T (met mindere batterijduur) kan bijvoorbeeld zo'n 5-6 uur hearthstone draaien voordat hij uitvalt. Is Pokemon en de wispelturige GPS zo aan het slurpen? (Ik speel het niet).Haay schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:54:
[...]
Om mijn eigen vraag maar te beantwoorden, voor het geval er nog andere Pokémon Go spelers met interesse in de P2 door dit topic bladeren: Ja, Pokémon Go speelt prima op de Lenovo P2 !![]()
Stabiele GPS waardoor ik zonder problemen naast een Gym kon zitten om die omhoog te trainen zonder buiten bereik te driften. En na iets van drie kwartier intensief spelen was de batterij nog op zo'n 70% terwijl ik bij de Nexus 5 dan al weer een lader op moest zoeken.
Oftewel, ik ben erg tevreden!
Het was een ruwe schatting overigens. De batterij was geen 100% toen ik van huis weg ging, en mogelijk was ik langer bezig dan 45 minuten. Time flies when you're having fun!TheProf82 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:19:
Toch vind ik 45minuten voor 30% batterij, zeker met een P2, erg slordig. Mijn Oneplus 3T (met mindere batterijduur) kan bijvoorbeeld zo'n 5-6 uur hearthstone draaien voordat hij uitvalt. Is Pokemon en de wispelturige GPS zo aan het slurpen? (Ik speel het niet).
Maar Pokémon Go (en z'n voorganger welke ook van Niantic Labs is: Ingress) staan bekend als enorme batterij-slurpers vanwege de constante locatie-updates via GPS en WiFi locaties.
Hier is een diepere uitleg over waarom Pokémon Go zo'n enorme batterij-slurper is:
Why does pokemon go rob so much battery power.
Verwijderd
Gisteren ook de p2 binnen gekregen. Ik had een oneplus one sinds die uit was, maar na 2 jaar intensief gebruik werkte hij niet meer zoals ik wilde. Vanwege de batterij heb ik de p2 gekocht.
Ik sta elke keer raar te kijken als ik naar het percentage van de batterij kijk. Vannacht verloor ik bijvoorbeeld maar 1% in 10 uur zonder speciale instellingen. Vandaag heb ik hem opgeladen tot 90%. Ongeveer 5 uur later met een screen on time van 3 uur, heb ik nog 77% over! De hele tijd stond wifi aan en stond locatiemodus aan op accubesparing.
Zoals je kunt zien in de onderstaande afbeelding is de cpu ook erg zuinig zonder zware apps. Hij verbruikt eigenlijk helemaal niks.
Verder werkt de telefoon precies zoals ik wil. Sneller dan dit is tegenwoordig niet meer nodig bij normaal gebruik. Zwart is ook echt zwart door het oled scherm.
Ik zou nu niks anders meer willen. Ik hoop dat ik anderen kan helpen met beslissen of ze de p2 echt willen.

Ik sta elke keer raar te kijken als ik naar het percentage van de batterij kijk. Vannacht verloor ik bijvoorbeeld maar 1% in 10 uur zonder speciale instellingen. Vandaag heb ik hem opgeladen tot 90%. Ongeveer 5 uur later met een screen on time van 3 uur, heb ik nog 77% over! De hele tijd stond wifi aan en stond locatiemodus aan op accubesparing.
Zoals je kunt zien in de onderstaande afbeelding is de cpu ook erg zuinig zonder zware apps. Hij verbruikt eigenlijk helemaal niks.
Verder werkt de telefoon precies zoals ik wil. Sneller dan dit is tegenwoordig niet meer nodig bij normaal gebruik. Zwart is ook echt zwart door het oled scherm.
Ik zou nu niks anders meer willen. Ik hoop dat ik anderen kan helpen met beslissen of ze de p2 echt willen.

Hoe is de ervaring met de camera ?Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:11:
Gisteren ook de p2 binnen gekregen. Ik had een oneplus one sinds die uit was, maar na 2 jaar intensief gebruik werkte hij niet meer zoals ik wilde. Vanwege de batterij heb ik de p2 gekocht.
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb nu ook een oneplus one ben wel aardig nieuwsgierig haha.
Verwijderd
OpoSonic1616 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:01:
[...]
Hoe is de ervaring met de camera ?
Heb nu ook een oneplus one ben wel aardig nieuwsgierig haha.

P2

Bij de p2 gebruik ik open camera. Die zou beter moeten werken dan de standaard app. Verder heb ik het niet echt getest omdat ik de camera niet heel belangrijk vind.
Ziet er goed uit. Bedankt!Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:40:
[...]
Opo
[afbeelding]
P2
[afbeelding]
Bij de p2 gebruik ik open camera. Die zou beter moeten werken dan de standaard app. Verder heb ik het niet echt getest omdat ik de camera niet heel belangrijk vind.
Verwijderd
Bij mij loopt het ook niet synchroon. Gelukkig is het niet heel irritant. Ik zie het alleen als ik er op ga letten. Maar hier komt vast wel een fix voorjaydenjarno schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:20:
Loopt jouw geluid synchroon of hebben alle p2 toestellen het probleem van niet synchroon lopen?
Het is inmiddels weer eens tijd geworden om het abonnement te verlengen en nu is de keuze gevallen op de p2 of de moto play die ik beiden voor de zelfde prijs p/m kan aanschaffen. helaas kan ik niet kiezen tussen een naar mijn mening iets mooier design en een iets betere accuduur of juist het voordeel van een betere camera, usb-c, moto mods en een betere DAC. HELP
Wat zijn de ervaringen op het gebied van camera(ja ik heb de foto's al gezien) hoe presteert deze bij het snel uit de zak trekken en er op los klikken (soms zie je gewoon wat moois
).
En al ben ik geen audiofreak (ik gebruik spotify
) is de DAC echt merkbaar slechter dan die van andere telefoons?
-martijn
Wat zijn de ervaringen op het gebied van camera(ja ik heb de foto's al gezien) hoe presteert deze bij het snel uit de zak trekken en er op los klikken (soms zie je gewoon wat moois
En al ben ik geen audiofreak (ik gebruik spotify

-martijn
Geen idee. Ik gebruik mijn FiiO E17 om mijn headphones aan te sturen. Deze werkt helemaal prima met de P2Martijntje42 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:56:
Het is inmiddels weer eens tijd geworden om het abonnement te verlengen en nu is de keuze gevallen op de p2 of de moto play die ik beiden voor de zelfde prijs p/m kan aanschaffen. helaas kan ik niet kiezen tussen een naar mijn mening iets mooier design en een iets betere accuduur of juist het voordeel van een betere camera, usb-c, moto mods en een betere DAC. HELP![]()
Wat zijn de ervaringen op het gebied van camera(ja ik heb de foto's al gezien) hoe presteert deze bij het snel uit de zak trekken en er op los klikken (soms zie je gewoon wat moois).
En al ben ik geen audiofreak (ik gebruik spotify) is de DAC echt merkbaar slechter dan die van andere telefoons?
-martijn
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Bij genoeg licht voldoet de camera maar het is geen topper, bij matig of slecht licht kun je de camera beter in je zak laten.Martijntje42 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:56:
Het is inmiddels weer eens tijd geworden om het abonnement te verlengen en nu is de keuze gevallen op de p2 of de moto play die ik beiden voor de zelfde prijs p/m kan aanschaffen. helaas kan ik niet kiezen tussen een naar mijn mening iets mooier design en een iets betere accuduur of juist het voordeel van een betere camera, usb-c, moto mods en een betere DAC. HELP![]()
Wat zijn de ervaringen op het gebied van camera(ja ik heb de foto's al gezien) hoe presteert deze bij het snel uit de zak trekken en er op los klikken (soms zie je gewoon wat moois).
En al ben ik geen audiofreak (ik gebruik spotify) is de DAC echt merkbaar slechter dan die van andere telefoons?
-martijn
Ik vind usb-c geen voordeel want de meegeleverde lader is snel en heeft een stekker met een kuiltje zodat je ook in het donker de stekker er goed in doet. Lader heb je toch minder vaak nodig.
Moto mods klinkt leuk maar wel prijzig en weer een apparaat,,,,,maar kan me voorstellen dat het interessant kan zijn.
Ondanks dat sommige reacties aangeven dat de DAC niet okay is vind ik het wel prima.
Ik gebruik Spotify in de extreme kwaliteit modus meestal in combinatie met mijn Sennheiser Momentum wireless bluetooth en Marshall headpones. Ook een bedrade Sennheiser doet het prima en ook vele andere headsets en koptelefoons werken prima. Ben nogal een freak wat dat betreft en heb er eigenlijk te veel haha. Misschien heb je er wat aan
Heb de P2 nu een dikke week. Kwam eerder met een Huawei 4x lang de dag niet door, en haal met de P2 makkelijk twee dagen.
Het is maar net wat belangrijk voor je is. Maar de wetenschap dat je met de accu makkelijk de dag doorkomt, wat je ook doet, geeft mij heel veel rust.
De P2 is geen beest, maar is goed gebouwd en heeft prima prestaties. En die accu.......wow!
Het is maar net wat belangrijk voor je is. Maar de wetenschap dat je met de accu makkelijk de dag doorkomt, wat je ook doet, geeft mij heel veel rust.
De P2 is geen beest, maar is goed gebouwd en heeft prima prestaties. En die accu.......wow!
Hallo allemaal, ik zit een beetje met hetzelfde. Ik kom van een Lumia 950, en wil nu echt de overstap naar Android maken (de apps.....)
Nu zit ik te twijfelen tussen de P2 en de LG Nexus 5X 32GB
Wat ik als voordelen zie van de P2
- Accu!
- Amoled scherm
- 8-core en 4 GM ram
- Metalen bouw
- NFC! (connect met m'n nieuwe Canon 80D)
Nadelen:
- Misschien iets te groot, niet handzaam?
- Niet de nieuwste Android. En komt de update naar 7 echt wel...
- Matige camera.
- Micro usb
Wat ik als voordelen zie van de Nexus 5X
- Nieuwste Android
- Snel en stock android
- USB-C
- NFC
- Handzaam formaat
- redelijke camera
Nadelen
- Al een wat ouder toestel
- accu duur
- Hoe blijft de support?
- Kunststof bouw
- lcd beeldscherm
(ik ga er van uit dat beide toestellen gewoon 4G van Telfort (KPN) ondersteunen. Of heeft iemand hier andere ervaringen mee?)
Wie helpt me uit de brand! Ik zoek naar die laatste goede reden om voor een van de twee toestellen te kiezen...
Alle op- een aanmerkingen zijn welkom!
- Accu!
- Amoled scherm
- 8-core en 4 GM ram
- Metalen bouw
Nadelen:
- Matige camera.
- Micro usb
- Nieuwste Android
- Snel en stock android
- USB-C
- NFC
- Handzaam formaat
- redelijke camera
Nadelen
- accu duur
- Hoe blijft de support?
- Kunststof bouw
- lcd beeldscherm
(ik ga er van uit dat beide toestellen gewoon 4G van Telfort (KPN) ondersteunen. Of heeft iemand hier andere ervaringen mee?)
Wie helpt me uit de brand! Ik zoek naar die laatste goede reden om voor een van de twee toestellen te kiezen...
Ik heb ook zitten twijfelen tussen de nexus 5x en de P2, uiteindelijk de P2 gekozen.
Waarom? Accu, scherm,dual sim (werk/prive), spec/prijs verhouding verweg de beste.
Kom van een galaxy s7 (die heb ik nog in de la liggen), dus ben het huidige top segment gewend.
Ik moet eerlijk zeggen, heb de s7 voor geen moment gemist.
P2 voelt bijna net zo (premium) aan als de S7, snelheid merk ik in de dagelijkse dingen geen verschil.
Accu is geweldig, wat een verademing bij normaal gebruik is 3-4 dagen makkelijk te halen.
Fingerprint scanner, snel en werkt perfect, mooie is dat hier gelijk je home, en back button in verwerkt zit werkt grandioos.
De camera...tja voor huis tuin en keuken gebruik prima, als dit een toestel van 500 euro was dan had ik reden gehad voor klagen.
En dan kom je automatisch bij mijn conclusie terecht, voor dit geld heb je niks te klagen, sterker nog ik denk dat je juist zou moeten klagen over de duurdere alternatieven.
Waarom? Accu, scherm,dual sim (werk/prive), spec/prijs verhouding verweg de beste.
Kom van een galaxy s7 (die heb ik nog in de la liggen), dus ben het huidige top segment gewend.
Ik moet eerlijk zeggen, heb de s7 voor geen moment gemist.
P2 voelt bijna net zo (premium) aan als de S7, snelheid merk ik in de dagelijkse dingen geen verschil.
Accu is geweldig, wat een verademing bij normaal gebruik is 3-4 dagen makkelijk te halen.
Fingerprint scanner, snel en werkt perfect, mooie is dat hier gelijk je home, en back button in verwerkt zit werkt grandioos.
De camera...tja voor huis tuin en keuken gebruik prima, als dit een toestel van 500 euro was dan had ik reden gehad voor klagen.
En dan kom je automatisch bij mijn conclusie terecht, voor dit geld heb je niks te klagen, sterker nog ik denk dat je juist zou moeten klagen over de duurdere alternatieven.
Achtergrond: ikzelf kom vanaf de pure Nexus telefoons. Had eerst een Nexus 4, daarna een Nexus 5.Japio! schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:14:
Hallo allemaal, ik zit een beetje met hetzelfde. Ik kom van een Lumia 950, en wil nu echt de overstap naar Android maken (de apps.....)
- Accu!
- Amoled scherm
- 8-core en 4 GM ram
- Metalen bouw
Nadelen:
- Matige camera.
- Micro usb
- Nieuwste Android
- Snel en stock android
- USB-C
- NFC
- Handzaam formaat
- redelijke camera
Nadelen
- accu duur
- Hoe blijft de support?
- Kunststof bouw
- lcd beeldscherm
Wie helpt me uit de brand! Ik zoek naar die laatste goede reden om voor een van de twee toestellen te kiezen...![]()
Wat Android versie betreft: wanneer je op de Lenovo P2 de Google Now launcher installeert dan merk je aan bijna niets dat het geen pure Android 6 is. Diverse voor-geïnstalleerde Lenovo apps kun je de-installeren. En voor zover bekend is Lenovo al bezig met Android 7 te ontwikkelen voor de P2, dus het is vrijwel zeker dat die Android ook op de P2 komt. Of er daarna nog een Android 8 op de P2 komt? Die kans schat ik niet hoog in. Maar het is ook helemaal niet zeker of de Nexus 5X die Android versie nog wel zou krijgen.
Wat hardware betreft: De P2 heeft veel meer intern geheugen (4GB vs 2GB van de 5X) en kan via micro-SD kaart uitbreiding ook flink meer lokaal opslagruimte krijgen. Het AMOLED scherm vind ik er mooi uit zien, en prima scherp. Tja, de camera in de 5X is beter, maar ook weer niet zo goed als in de Nexus 6P. En de beste selling point van de P2 is natuurlijk zijn heerlijke grote batterij.
Alles overwegende (en ik heb de Nexus 5X ook even overwogen, maar diverse negatieve ervaringen met die mobiel maakten me wat huiverig) heb ik uiteindelijk gekozen voor de Lenovo P2. Maar dat is dus mijn persoonlijke overweging op basis van diverse factoren. Wat jij prettiger vindt hangt van jouw voorkeuren af.
10 uur schermgebruik, vrijdag op zaterdag voor het laatst opgeladen en nog 19% over. I love this phone
[ Voor 28% gewijzigd door Peter_Aragorn op 17-01-2017 22:35 ]
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Vergeet ook niet dat de Nexus 5X ook al bijna twee jaar op de markt ligt, oftewel: hoeveel updates moet je daar nog verwachten? (Serieus, ik weet het antwoord echt niet, het is geen retorische vraag, maar ik vermoed daar we het meeste wel gezien hebben.) De P2 krijgt in ieder geval nog de Nougat-update, heeft Lenovo bevestigd in de review van Arnoud een paar dagen terug. Ik heb hiervoor ook 950 gehad, en de P2 is wel groter, ja. Maar, overal apps voor, een batterij die de 950 had moeten hebben... Ik gebruik trouwens Arrow launcher, van jawel, Microsoft. (Nee, dat heeft absoluut geen tiles, nee, maar het werkt wel fijn.)
[ Voor 10% gewijzigd door KrazyJay op 17-01-2017 22:44 ]
Bedankt voor de reacties! Ik neig nu toch wel erg naar de P2
Morgen eens even kijken of ik er bij de Mediamarkt eentje in de hand kan houden.
Ik vond dit trouwens nog om de P2 te updaten naar Nougat:
*knip*. Onbedoelde spamlink verwijderd.
Geen idee hoe betrouwbaar dit is. Ben hier nog niet in thuis.....
Ideeën?
Morgen eens even kijken of ik er bij de Mediamarkt eentje in de hand kan houden.
Ideeën?
[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 18-01-2017 08:46 ]
Ik zou gewoon lekker wachten tot Lenovo de update zelf vrijgeeft. En als je toch wilt rommelen, zoek dan naar ROMs op XDA en lees de reviews. 90% Procent van de custom ROMs zijn trouwens minder geoptimaliseerd dat de officiële versies, en leveren weer andere problemen op, los van het feit dat je vaak je bootloader moet unlocken en als je verkeerd ROMs installeert je telefoon kunt veranderen naar een zware boekenlegger. Als je trouwens nog op Windows 10 Mobile zit, raak eerst maar eens gewend aan de telefoon met de originele ROM. De fout die ik ook maakte wegens mijn afwezigheid van Android-GSMs, is het (onbewuste) idee dat het verschil tussen Android 6 en 7 net zo groot was als WP 8.1 en W10m. Maar dat is niet zo, de interface is niet echt anders, de veel kleine updates komen toch wel via Google Play Services, en je zult niet veel missen zolang je nog op 6 zit. Compatibiliteit met apps is ook geen enkel probleem.Japio! schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:13:
*knip*
Ideeën?
[ Voor 2% gewijzigd door rens-br op 18-01-2017 08:46 ]
Dit is nep, pas er mee op.Japio! schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:13:
*knip*
Ideeën?
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 18-01-2017 08:47 ]
Compleet niet betrouwbaar. Die website staat vol met afliate linkjes en links waarbij je via SMS moet betalen. Heb de link dus even weggehaald.Japio! schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:13:
Ideeën?
Excuses voor het plaatsen van die link. Was even kort dor de bocht.
En bedankt voor de reacties. Eerst maar eens kijken of ik morgen met een P2 rond loop
En dan maar eens met Android aan de gang. Als ik het zo hoor is het dus gewoon zeker dat Nougat (uiteindelijk) gewoon beschikbaar komt voor de P2.
En bedankt voor de reacties. Eerst maar eens kijken of ik morgen met een P2 rond loop
Ja zeker. Zoals ook in de review van tweakers staat: reviews: Lenovo P2: midrange-mobiel met gigantische accuduur:Japio! schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:58:
Als ik het zo hoor is het dus gewoon zeker dat Nougat (uiteindelijk) gewoon beschikbaar komt voor de P2.
Verwijderd
Net laatste model gekocht via de pricewatch. Support had mij bevestigd dat het om het 4gb model ging. Nooit gedacht dat het toestel van mijn dromen slechts 299 euro zou kosten!
https://www.artencraft.be...weakers.be&utm_medium=cpc
https://www.artencraft.be...weakers.be&utm_medium=cpc
Vandaag zal de eerste keer zijn dat ik mijn P2 mag herladen, na hem afgelopen maandag om 23u00 van de lader te hebben gehaald. Heb hem gister en vandaag gebruikt i.c.m. Waze op mijn +/- 20 min. rit van/naar het werk, dat zal wel een groot effect hebben gehad op de accuduur:

SOT was namelijk niet belachelijk hoog:

Wifi was een grotere verbruiker dan het scherm:

Met dit als gevolg:

Vorige nacht hem eens in "super bespaarmodus" gezet om te kijken wat dat deed, maar het lijkt er op dat dat in mijn geval niets uithaald. De nacht daarvoor verloor ik 10% 's nachts, dat was deze nacht precies hetzelfde.

SOT was namelijk niet belachelijk hoog:

Wifi was een grotere verbruiker dan het scherm:

Met dit als gevolg:

Vorige nacht hem eens in "super bespaarmodus" gezet om te kijken wat dat deed, maar het lijkt er op dat dat in mijn geval niets uithaald. De nacht daarvoor verloor ik 10% 's nachts, dat was deze nacht precies hetzelfde.

Ik heb het nu ook 1x gehad dat mijn P2 de 2 dagen moeilijk haalde leek te maken te hebben met mijn wifi router want nadat ik die herstart had was mijn batterijgebruik ook veel minder. Ik had het zelfde ook met andere smartphones dus misschien moet je daar eens naar kijken.theredone51 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:12:
Vannacht heeft google agenda bijna 25% batterij opgeslurpt.... en een dikke 100 mb data verstuurd en ontvangen. Wel heb ik sinds gisteren bluetooth aan staan maar het lijkt me sterk dat dat er iets mee te maken heeft. Iemand enig idee?
[ Voor 29% gewijzigd door thejoker80 op 19-01-2017 08:45 ]
Verwijderd
Eerste indruk is zeer positief, de batterij is geweldig!!!!! Ik ben al van deze morgen constant met mijn telefoon bezig en ik heb hem niet eens opgeladen en ik heb nog 30% batterij. Samsung s6 was al na een volledige oplaadbeurt plat geweest.
Ik heb wel ook enorm last van de YouTube sync/delay bug en vind dit enorm storend. Camera is niet wow maar voor mijn usecase geen dealbreaker.
Android Nougat (komt eraan) update en de vervelende YouTube bug oplossen en dan zie ik dit toestel uitgroeien tot een klassieker.
Ik heb wel ook enorm last van de YouTube sync/delay bug en vind dit enorm storend. Camera is niet wow maar voor mijn usecase geen dealbreaker.
Android Nougat (komt eraan) update en de vervelende YouTube bug oplossen en dan zie ik dit toestel uitgroeien tot een klassieker.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2017 16:48 ]
Hebben meer mensen last van wanneer de telefoon ontgrendeld wordt d.m.v. de vingerafdrukscanner dat het dan weleens een paar seconden, of zelfs iets langer duurt voordat de telefoon ontgrendeld wordt? Ik merk het sinds een paar dagen en het is zeer ergerlijk
Besteld! Morgen of zaterdag komt ie binnen
Eindelijk niet meer 3x per dag mijn Nexus 5 aan de lader moeten hangen
In plaats daarvan 1x in de 3 dagen ofzo?
Ben benieuwd.
Enige nadeel lijkt me dat ie geen USB-C heeft, niet echt futureproof.
Ben benieuwd.
[ Voor 16% gewijzigd door Vis op 19-01-2017 18:12 ]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Daar heb ik geen last van. Heb je de P2 al eens herstart of de vingerafdrukken verwijderd en opnieuw toegevoegd?Williamvwijk schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:48:
Hebben meer mensen last van wanneer de telefoon ontgrendeld wordt d.m.v. de vingerafdrukscanner dat het dan weleens een paar seconden, of zelfs iets langer duurt voordat de telefoon ontgrendeld wordt? Ik merk het sinds een paar dagen en het is zeer ergerlijk
Verwijderd
Voor 299 euro mag dat wel. Ik schat dat dergelijke batterijen de norm gaan worden binnen 2 a 3 jaar.Vis schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:08:
Besteld! Morgen of zaterdag komt ie binnenEindelijk niet meer 3x per dag mijn Nexus 5 aan de lader moeten hangen
![]()
Ben benieuwd.
Als Lenovo de laatste euvels kan oplossen dan zijn er al in mijn omgeving minstens 3 mensen die dit toestel gaan kopen.
Welkom bij de club.Vis schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:08:
Besteld! Morgen of zaterdag komt ie binnenEindelijk niet meer 3x per dag mijn Nexus 5 aan de lader moeten hangen
![]()
Ben benieuwd.
Wat het ontbreken van een USB-C aansluiting betreft ... Tja, het heeft ook zo z'n voordelen. Alle opladers, kabels en accessoires die ik thuis heb zijn voor diverse telefoons en tablets nog ingesteld op micro-USB. Daarbij is de bijgeleverde lader ook een hele sterke lader.
En als over 3 jaar ofzo iedereen met USB-C rondloopt, ach, dan is deze P2 ook wel afgeschreven en tijd voor een nieuwe.
ThnxHaay schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:26:
[...]
Welkom bij de club.Het is inderdaad zo'n verademing in vergelijking met de Nexus 5! Hangt er natuurlijk vanaf wat je er allemaal mee doet, maar met gemiddeld gebruik haal je gemakkelijk 1x in de 3 dagen.
Wat het ontbreken van een USB-C aansluiting betreft ... Tja, het heeft ook zo z'n voordelen. Alle opladers, kabels en accessoires die ik thuis heb zijn voor diverse telefoons en tablets nog ingesteld op micro-USB. Daarbij is de bijgeleverde lader ook een hele sterke lader.
En als over 3 jaar ofzo iedereen met USB-C rondloopt, ach, dan is deze P2 ook wel afgeschreven en tijd voor een nieuwe.
Waardoor ik het een beetje nadelig vind is omdat mijn laptop een USB-C aansluiting ook heeft, en dat scheelt me dan weer een port, vandaar.
Hij is binnen!
Straks even alles overzetten, deden jullie dit ook via NFC aan het begin van het instellen? Of clean gewoon?
Eerste indruk, fijn ding! Metalen body
[ Voor 7% gewijzigd door Vis op 20-01-2017 19:08 ]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Hoe is het met de synchronisatie van video en geluid? Is dat al opgelost?
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen en Discussie, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Lenovo P2] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels en prijzen: [Lenovo P2] Levertijd & Prijzen
- Rooten, custom Rom's en recovery: [Lenovo P2] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen en Discussie, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Lenovo P2] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels en prijzen: [Lenovo P2] Levertijd & Prijzen
- Rooten, custom Rom's en recovery: [Lenovo P2] Rooten & Custom ROM's