Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
Je kan zelf vingers toevoegen om te scannen, ik heb mijn vriendin ook 1 vinger laten scannen voor de zekerheid. Je moet altijd nog een alternatieve inlogmethode kiezen, zoals een wachtwoord, voor 2 gevallen: Als je de telefoon opnieuw opstart en als je een aantal keer niet succesvol je vinger hebt gescand. Dat laatste heb ik trouwens best vaak, vind het maar irritant.

Ik irriteer me ook ontzettend aan alle push-berichten die niet meer binnenkomen. Gmail, Whatsapp, Bunq, Outlook, het werkt pas als ik de app opstart. Het energiebeheer aanpassen helpt niet. Nog niet de tijd gevonden om de hierboven genoemde methode toe te passen, ik hoop eigenlijk dat het in een update wordt gefixt. Dit omdat het is ontstaan na de laatste of een na laatste update...

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Ron!n schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 18:31:

Ik irriteer me ook ontzettend aan alle push-berichten die niet meer binnenkomen. Gmail, Whatsapp, Bunq, Outlook, het werkt pas als ik de app opstart. Het energiebeheer aanpassen helpt niet. Nog niet de tijd gevonden om de hierboven genoemde methode toe te passen, ik hoop eigenlijk dat het in een update wordt gefixt. Dit omdat het is ontstaan na de laatste of een na laatste update...
Precies dit.. is er een manier om te downgraden naar de vorige firmware?

[ Voor 5% gewijzigd door Vis op 03-02-2017 18:41 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:15
Ok. Zolang je geen push meldingen krijgt geen Lenovo p2 voor mij. Das zo ongeveer het balangrijkste voor mij. Lijkt me de perfecte telefoon als die gewoon 100% push op whatsapp en email krijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
jaydenjarno schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 22:18:
Ok. Zolang je geen push meldingen krijgt geen Lenovo p2 voor mij. Das zo ongeveer het balangrijkste voor mij. Lijkt me de perfecte telefoon als die gewoon 100% push op whatsapp en email krijgt
Bij mij is dit pas vanaf de laatste update. Ik neem aan dat er heel snel een update komt die dit probleem weer verhelpt. Voor deze update werkt het namelijk perfect.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Thedr schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:20:
[...]

... Standaard is de appdrawer bijvoorbeeld horizontaal, zelf heb ik dit veranderd naar verticaal zoals bij stock.
...
Zou je mij kunnen vertellen waar deze instelling te vinden is?

edit: Gevonden. Lang drukken op een leeg stuk op je homescreen, dan krijg je wat launcher options te zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Stevie-P op 03-02-2017 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:54
Stevie-P schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:27:
[...]

Zou je mij kunnen vertellen waar deze instelling te vinden is?
Tap/vasthouden op het homescreen, zoals je doet om een widget toe te voegen --> voorkeuren --> instellingen overzicht --> Indeling :)

edit:
Ah, je was me 2 seconden voor haha :)

[ Voor 5% gewijzigd door Thedr op 03-02-2017 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:34
Sinds gisteren ook dit fijne toestel binnengekregen :) alleen merk ik 1 probleempje op bij het fysiek indrukken van de home button.

Dit gaat namelijk nogal stroefjes, lijkt er op dat de button niet helemaal recht in de behuizing zit waardoor deze daar tegenaan komt als je er op drukt. Vooral als ik de home button niet in het midden maar meer aan de rechter kant indruk dan merk ik wat weerstand en hoor ik ook een stroef geluid. Ook had ik 1 keer dat de knop ff leek vast leek te hangen? Als ik de home button precies in het midden indruk dan heb ik er geen last van.

Lijkt me niet dat dit normaal is? Verder lijkt het toestel perfect in orde alleen denk ik wel dat ik me hieraan ga ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-05 16:51
Prolution schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:58:
Sinds gisteren ook dit fijne toestel binnengekregen :) alleen merk ik 1 probleempje op bij het fysiek indrukken van de home button.

Dit gaat namelijk nogal stroefjes, lijkt er op dat de button niet helemaal recht in de behuizing zit waardoor deze daar tegenaan komt als je er op drukt. Vooral als ik de home button niet in het midden maar meer aan de rechter kant indruk dan merk ik wat weerstand en hoor ik ook een stroef geluid. Ook had ik 1 keer dat de knop ff leek vast leek te hangen? Als ik de home button precies in het midden indruk dan heb ik er geen last van.

Lijkt me niet dat dit normaal is? Verder lijkt het toestel perfect in orde alleen denk ik wel dat ik me hieraan ga ergeren.
Er was nog iemand in dit topic met dat probleem. Gewoon een nieuwe vragen bij de winkel waar je hem hebt gekocht, want dat hoort niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
Prolution schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:58:

Ik was degene die ook een scheef uitgelijnde homebutton had, Coolblue heeft deze omgeruild. Bij mij was het "probleem" overigens puur visueel, het indrukken liep niet stroef oid. Het zag er vooral vreemd uit.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleffer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-06-2022
Sta op het punt de P2 te kopen maar had hier gelezen dat de geluids kwaliteit (dac) vrij slecht is.
Google levert weinig of geen resultaten over deze eigenschap van de P2, nergens besproken in reviews.

Ik gebruik mijn note 3 veel als bron om muziek af te spelen (meestal flac's)... daarom twijfel ik dus nog om aankoop te doen.

Kunnen jullie hier advies in brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roko14
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 20:59
Ben zelf veel (ook beroepsmatig) met muziek bezig. Ook ik had gehoord dat de geluidskwaliteit niet super zou zijn, maar dat valt mij reuze mee.
Persoonlijk vind ik de kwaliteit best ok. Hangt natuurlijk ook van de hardware af die je verder gebruikt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:27
Sleffer schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:27:
Sta op het punt de P2 te kopen maar had hier gelezen dat de geluids kwaliteit (dac) vrij slecht is.
Google levert weinig of geen resultaten over deze eigenschap van de P2, nergens besproken in reviews.

Ik gebruik mijn note 3 veel als bron om muziek af te spelen (meestal flac's)... daarom twijfel ik dus nog om aankoop te doen.

Zoals ik afgelopen donderdag in dit topic al schreef:
Haay schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:45:
Nou, de (mono) speaker is niet om over naar huis te schrijven. Kan wel luid, maar geeft een schel en onprettig geluid. Niet geschikt om mee naar muziek te luisteren.

Maar als ik een koptelefoon inplug en dan naar muziek luister (via Google Play Music bv) dan klinkt het prima. Zeker niet minder dan de vorige telefoon die ik had, de LG Nexus 5.
Dus... Als je een telefoon wilt om via ingebouwde speaker(s) mee naar muziek te luisteren dan zou ik verder kijken naar een andere telefoon. De ZTE Axon 7 bv. schijnt erg goed (stereo) geluid via de ingebouwde speakers weer te geven. Maar als je muziek wilt luisteren via koptelefoon of een externe speaker (bedraad of via bluetooth) dan is de P2 prima hiervoor te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
  • Laatst online: 11-09 20:23
Sleffer schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:27:

Via de oortjes hoor ik geen verschil met andere telefoons. Kwaliteit is prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die ook 'iets van stroom' voelen bij het vasthouden van deze telefoon? Ik weet niet echt wat het is, de grote accu, of dat er iets van 'stroom lekt' tegen de metalen behuizing, of dat ik het me allemaal alleen maar inbeeld, maar ik voel een soort van tintelingen als ik mijn Lenovo P2 vasthoud. Het is maar heeeeel licht, maar ik lijk echt iets te 'voelen'. Vreemd, ik heb dit nog nooit. Al hadden mijn vorige telefoons allemaal plastic behuizingen, voor zover ik me herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleffer
  • Laatst online: 19-06-2022
Haay schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:42:
[...]

Zoals ik afgelopen donderdag in dit topic al schreef:

[...]

Dus... Als je een telefoon wilt om via ingebouwde speaker(s) mee naar muziek te luisteren dan zou ik verder kijken naar een andere telefoon. De ZTE Axon 7 bv. schijnt erg goed (stereo) geluid via de ingebouwde speakers weer te geven. Maar als je muziek wilt luisteren via koptelefoon of een externe speaker (bedraad of via bluetooth) dan is de P2 prima hiervoor te gebruiken.
Aegir81 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:09:
[...]

Via de oortjes hoor ik geen verschil met andere telefoons. Kwaliteit is prima voor mij.
roko14 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:35:
Ben zelf veel (ook beroepsmatig) met muziek bezig. Ook ik had gehoord dat de geluidskwaliteit niet super zou zijn, maar dat valt mij reuze mee.
Persoonlijk vind ik de kwaliteit best ok. Hangt natuurlijk ook van de hardware af die je verder gebruikt.....
bedankt voor jullie feedback, _/-\o_
ik bedoelde idd via de koptelefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe de snelle zaklamp functie weet? Waarschijnlijk is het erg simpel, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GQAH
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 15:29

GQAH

King Tux

Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:26:
Weet iemand hoe de snelle zaklamp functie weet? Waarschijnlijk is het erg simpel, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Wanneer je de homebutton lang ingedruk houdt als de telefoon geblokkeerd is, gaat de zaklamp aan. Wel heb ik vaak dat ik een keer moet drukken voor de tijd zodat het scherm aan is.

GQAH - Good, Quick and Helpful

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 03:06:
Zijn er mensen die ook 'iets van stroom' voelen bij het vasthouden van deze telefoon? Ik weet niet echt wat het is, de grote accu, of dat er iets van 'stroom lekt' tegen de metalen behuizing, of dat ik het me allemaal alleen maar inbeeld, maar ik voel een soort van tintelingen als ik mijn Lenovo P2 vasthoud. Het is maar heeeeel licht, maar ik lijk echt iets te 'voelen'. Vreemd, ik heb dit nog nooit. Al hadden mijn vorige telefoons allemaal plastic behuizingen, voor zover ik me herinner.
Wanneer je de telefoon aan de lader hebt hangen? Anders lijkt het me niet mogelijk een stroomkring te sluiten.
Ik heb hier absoluut geen last van, en het lijkt me ook erg vreemd.
Ik vermoed dat dit gewoon het gevoel van de behuizing in je hand is. Probeer maar eens een spanningsverschil te meten met een multimeter, dat gaat denk ik niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
is er al een update gekomen voor de Whatsapp en mail meldingen die niet doorkomen? en voor de audio synchronisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:34
Aegir81 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:09:
[...]

Kan ik beamen. Luister nu atm via Sennheiser HD201 en geluid is gewoon hetzelfde als ik gewend was met vorige telefoons. O.a. iPhone, HTC One 7 en Moto X (2014) gehad.
Klinkt lekker zo in de trein. ;) En geen last van die kakelende dames voor me. :p

Telefoon nu een paar dagen in gebruik. Echt een snelle en fijne telefoon. Flink verschil t.o.v. de Moto X 2014 waar ik vandaan kom. Wellicht door 4GB intern geheugen ipv 2GB. Lekker groot scherm. :9~ Telefoon is zelf ook groot natuurlijk, maar hij is wel dun! Past goed in mijn zak. Nu wel zonder hoesje want die is onderweg vanuit China. Misschien blijf ik hem wel zo gebruiken. Bevalt wel!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik heb de P2 net besteld.
Is het aan te raden om niet meteen te updaten? En wachten tot er een nieuwe update komt?

En de P2 gaat ook een update naar Nougat krijgen, weet iemand al wanneer dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 23:12
TrekDr0p schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:51:
Ik heb de P2 net besteld.
Is het aan te raden om niet meteen te updaten? En wachten tot er een nieuwe update komt?

En de P2 gaat ook een update naar Nougat krijgen, weet iemand al wanneer dat is?
Ik heb de Lenovo sinds vanmorgen binnen en heb juist niet geüpdatet daarom.
Ik ontvang gewoon alle notificaties, echter heb ik wel last van dat het geluid niet gelijk loopt met het beeld.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stevie-P schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:43:
[...]
Wanneer je de telefoon aan de lader hebt hangen? Anders lijkt het me niet mogelijk een stroomkring te sluiten.
Ik heb hier absoluut geen last van, en het lijkt me ook erg vreemd.
Ik vermoed dat dit gewoon het gevoel van de behuizing in je hand is. Probeer maar eens een spanningsverschil te meten met een multimeter, dat gaat denk ik niet lukken.
Nee, niet aan de lader, gewoon los. Okee, goede tip, dat zal ik eens gaan doen als ik zo'n meter kan regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhaaff
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 06:19
Bassbounce schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:51:
[...]

Ik heb de Lenovo sinds vanmorgen binnen en heb juist niet geüpdatet daarom.
Ik ontvang gewoon alle notificaties, echter heb ik wel last van dat het geluid niet gelijk loopt met het beeld.
Ik heb de telefoon nu een week. Heb de update wel gedraaid. Geen last van notificatie probleem. Geluid loopt nog wel scheef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
bhaaff schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:55:
[...]

Ik heb de telefoon nu een week. Heb de update wel gedraaid. Geen last van notificatie probleem. Geluid loopt nog wel scheef.
Ook ik heb de telefoon een week, update gedaan notificaties gaan goed.Wel jammer dat de led niet per applicatie ingesteld kan worden. B.v Whatsapp kleur groen (valt onder overige meldingen) alle overige meldingen groen. Heb ook een SD card extra ingezet geformatteerd als intern geheugen.Maar dat zie ik niet terug in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
bhaaff schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:55:
[...]

Idem dito!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asimov6
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-01 15:36
Ik haal makkelijk 5 dagen zonder op te laden. Toegegeven, ik gebruik mijn telefoon heel spaarzaam, elke dag een paar keer nieuws lezen, stuk of 10 berichten versturen, een uurtje online schaken en mischien een paar keer bellen in die 5 dagen.

Maar toch dit is precies hoe ik het wil, een telefoon die niet uit staat als ik een dagje vergeet te laden. Perfect!

Nu heb ik een vraag aan de medebezitters van de Lenovo P2. Het viel mij op dat er alleen geluid komt uit het rechter speakergat. Is dat de bedoeling, of is mijn linker speaker defect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeetHoofd27
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-09 11:52
John J. schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:40:
[...]

Wel jammer dat de led niet per applicatie ingesteld kan worden. B.v Whatsapp kleur groen (valt onder overige meldingen) alle overige meldingen groen.
Ik heb de P2 zelf niet maar grote kans dat je deze (https://play.google.com/s...s?id=com.koo.lightmanager) app hiervoor kan gebruiken. Valt iniedergeval te proberen sinds hij gratis is :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:15

Gilotto

Paint Skillz

asimov6 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:40:
Nu heb ik een vraag aan de medebezitters van de Lenovo P2. Het viel mij op dat er alleen geluid komt uit het rechter speakergat. Is dat de bedoeling, of is mijn linker speaker defect?
De telefoon heeft een monospeaker. Deze zit inderdaad aan de rechterzijde van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
  • Laatst online: 04-09 20:54
John J. schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:40:
[...]

Heb ook een SD card extra ingezet geformatteerd als intern geheugen.Maar dat zie ik niet terug in de instellingen.
Instellingen -> Opslag en USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

HeetHoofd27 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:44:
[...]

Ik heb de P2 zelf niet maar grote kans dat je deze (https://play.google.com/s...s?id=com.koo.lightmanager) app hiervoor kan gebruiken. Valt iniedergeval te proberen sinds hij gratis is :P .
Bij mij werkt ie niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saintras
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-03 20:35
Heerlijk toestel. Zeer tevreden mee. Echter één vraag voor de medetweakers. Mijn led notification crabapple red toont fysiek als roze. Oranje toont als geel. De rest van de kleuren is wel accuraat.

Overigens is hij wel gewoon rood met opladen. Is dit wellicht een software bug?

Zeer aan te raden deze p2 bad boy. Beste voor de prijs imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saintras
HeetHoofd27 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:44:
[...]

Schijnt dat de p2 alle third party software m.b.t de leds heeft gedisabled. Niet heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse13
  • Laatst online: 07-02 11:05
Ik heb de p2 nu een week in bezit en had hiervoor een galaxy s5, wat een verschil de s5 voelt en is veel trager in gebruik, de p2 is super snel en dan die batterij het is gewoon raar om niet naar een lader te zoeken als je nog 30 procent hebt.
De problemen met de notificatie en het niet synchroon lopen ervaar ik gelukkig niet. Ik heb wel de update gedaan. Voor de rest een erg goed toestel, veel instellingen mogelijk, hoop er lang plezier van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saintras
Zou iemand de led notification kleuren crabapple red en orange willen testen, en kijken of eerstgenoemde roze-achtig is en tweede geel-achtig?

Dan weet ik zeker dat ik niet mogelijk met een hardware defect zit. Just wanna be sure...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Laatst online: 31-08 16:13
Allen

Ik zit te dubben om deze ook aan te schaffen. Ik heb voor werk een S5 en privé een S6 Edge. Lang met de batterij kunnen en Dual sim is een must. Dat is ook mijn vraag. Hoe werk de Dual sim nou precies. Ik kan dit niet terug vinden.

Ik hoop dat ik met deze tel op beide nummers bereikbaar ( dus in gesprek op privé dat dan zakelijk niet naar voicenail gaat maar de optie heb voor wisselgesprek).en ook tegelijk data heb. Kan iemand me hier wat meer over zeggen?

Camera is niet echt belangrijk voor mij dus tja het antwoord op mijn vraag is wel doorslaggevend.

Edit: ik heb privé kpn en zakelijk vodafone.

Kpn levert nu 4g+ ,vodafone gewoon 4g. Werkt beide opties op deze telefoon?

[ Voor 9% gewijzigd door __Kevind__ op 11-02-2017 17:13 . Reden: Extra vraag omtrent connectie. ]

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
Dit is geen dual sim telefoon met dual active functie, het is dual standby. Gebruik je de een, dan is de ander niet bereikbaar (meer info). 4g+ geen idee, ik heb 4g van KPN en het gaat snel genoeg.

Ik heb mogelijk mijn probleem van het niet ontvangen van push notificaties opgelost. Ik gebruik sinds 2 nachten de Ultieme Bespaarstand niet meer (het schuifje aan de zijkant), maar zet gewoon mijn geluid uit. Tot nu toe werken push notificaties van alle apps. Het lijkt er dus op dat er iets niet goed wordt geactiveerd als je de Ultieme Bespaarstand uitschakeld. Tenzij dit probleem weer terugkomt lijkt dit het voor mij dus op te lossen.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 19:16
Heb mijn telefoon netjes kunnen verbinden met mijn bluetooth koptelefoon van philips (SHB9250) maar toen ik mijn telefoon wilde connecten met de parrot in mijn auto gaf ik per ongeluk een foute pin in. En heb getracht opnieuw te verbinden maar hij blijft heel kort aangeven dat de pin fout is en dan is het menuutje weg waar ik de pin kan invullen, zo snel kan ik niet op het menu klikken waardoor ik dus niet kan verbinden met de parrot. Heb wat gezocht op internet maar ik vind alleenmaar dat je de bluetooth verbinding moet laten vergeten tussen de apparaten maar die is nog niet ontstaan dus daar heb ik niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
Ron!n schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:24:
Dit is geen dual sim telefoon met dual active functie, het is dual standby. Gebruik je de een, dan is de ander niet bereikbaar (meer info). 4g+ geen idee, ik heb 4g van KPN en het gaat snel genoeg.

Ik heb mogelijk mijn probleem van het niet ontvangen van push notificaties opgelost. Ik gebruik sinds 2 nachten de Ultieme Bespaarstand niet meer (het schuifje aan de zijkant), maar zet gewoon mijn geluid uit. Tot nu toe werken push notificaties van alle apps. Het lijkt er dus op dat er iets niet goed wordt geactiveerd als je de Ultieme Bespaarstand uitschakeld. Tenzij dit probleem weer terugkomt lijkt dit het voor mij dus op te lossen.
Hier zit het met de veilig zones?

Kan je hierin bijvoorbeeld 2 dezelfde apps draaien alleen dan gescheiden van elkaar dus bijvoorbeeld email en agenda?

BTW thanks voor je uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
Fugitive2008 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:58:
Heb mijn telefoon netjes kunnen verbinden met mijn bluetooth koptelefoon van philips (SHB9250) maar toen ik mijn telefoon wilde connecten met de parrot in mijn auto gaf ik per ongeluk een foute pin in. En heb getracht opnieuw te verbinden maar hij blijft heel kort aangeven dat de pin fout is en dan is het menuutje weg waar ik de pin kan invullen, zo snel kan ik niet op het menu klikken waardoor ik dus niet kan verbinden met de parrot. Heb wat gezocht op internet maar ik vind alleenmaar dat je de bluetooth verbinding moet laten vergeten tussen de apparaten maar die is nog niet ontstaan dus daar heb ik niks aan.
En de parrot heeft de verbinding ook niet onthouden?

• Sietse13
Saintras schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:36:
Zou iemand de led notification kleuren crabapple red en orange willen testen, en kijken of eerstgenoemde roze-achtig is en tweede geel-achtig?

Dan weet ik zeker dat ik niet mogelijk met een hardware defect zit. Just wanna be sure...
Ja dat is bij mij ook zo.

• Sietse13
[/quote]
Ja dat lijkt bij mij ook zo te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
Sietse13 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:51:
[/quote]
Ja dat lijkt bij mij ook zo te zijn
Dat klopt ik had dat probleem ook nadat ik, jawel de instructie erbij hebt gepakt. Hierin staat vermeldt dat bij het inschakelen van de ultieme Bespaar stand alles word je uitgeschakeld behalve telefoon sms en nog een paar dingen . Alle andere communicatie zoals bluetooth GPS WI-FI is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb de telefoon al een paar dagen en heb niet de updates gedaan, zit op de October patch. :P uit angst voor allerlei bugs, hoewel de lip sync bug wel aanwezig is, maar dat maakt vrij weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obiander
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 22:46
D

[ Voor 100% gewijzigd door obiander op 17-07-2022 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
ik twijfel tussen deze en de samsung A5 2017. beide zijn in snelheid niet zo verschillend denk ik. Al is de launcher vand e samsung in mijn ogen beter. maar een andere launcher is natuurlijk zo erop gezet.

voordeel van de samsung vind ik wel de waterdichtheid en het updatebeleid (24 maanden) maar de Lenovo is toch weer een pak goedkoper al heeft deze wat minder kleine issues zoals niet synchroon lopen van audio met beeld.

iemand dezelfde overweging en al een beslissing kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
jaydenjarno schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:18:
ik twijfel tussen deze en de samsung A5 2017. beide zijn in snelheid niet zo verschillend denk ik. Al is de launcher vand e samsung in mijn ogen beter. maar een andere launcher is natuurlijk zo erop gezet.

voordeel van de samsung vind ik wel de waterdichtheid en het updatebeleid (24 maanden) maar de Lenovo is toch weer een pak goedkoper al heeft deze wat minder kleine issues zoals niet synchroon lopen van audio met beeld.

iemand dezelfde overweging en al een beslissing kunnen nemen?
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en ben voor de Lenovo gegaan. Voor mijn was de batterij het belangrijkste. En wat ben ik blij dat ik de juiste keuze hebt gemaakt. Wat een heerlijk toestel is dit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
kiezo schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:25:
[...]

Het is een extra android omgeving die opgestart wordt, het kost waarschijnlijk veel geheugen maar dan zijn apps van de open zone en secure zone wel gescheiden van elkaar. Voor beide zones kan je ook een screen lock instellen. Apps die ik in de secure zone heb zijn bijv. email, two-factor auth, bankieren apps en nfc betalen. Icoontjes van notificaties in een andere zone zie je wel (met rode stip), maar je kan de inhoud ervan niet lezen.
hey bedankt voor je reactie. Ik heb het toestel ondertussen ook binnen gekregen en getest. Bedankt man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roko14
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 20:59
Ik heb de P2 nu ruim een maand in mijn bezit en het is gewoon een geweldig toestel!
Meestal doe ik drie dagen op een acculading. Doordat je minder vaak hoeft te laden verwacht ik dat de accu ook langer mee gaat (goed blijft) dan ik gewend ben.

Ondanks dat ik de unlock code al lang heb, heb ik nog niet geroot. Mijzelf kennende ga ik dat vast nog wel doen, maar nodig vind ik het niet. Zaken als Secure Zone, automatisch gesprekken opname, slimme scene (bijv. gebaseerd op wifi netwerk) zitten allemaal al ingebakken.

Mooi scherm, goede processor, goede vingerscanner, super accu, en........super prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-07 23:34
Zijn er hier nog steeds mensen die problemen hebben met push berichten?Vooral de whatsappjes zijn irritant,komen vaak een paar uur later binnen.Alle tips die hier zijn gegeven werken helaas niet. Hopelijk komt er snel een nieuwe update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
Heb de update toch maar gedaan. Geen push berichten bugs tot nu toe.

Audio sync bug is niet bij alle videos heb ik gemerkt op Youtube, sommige doen het nu wel goed, anderen hebben de bug heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
4% drain voor 35 minuten Hearthstone, echt niet slecht. :P op wifi, 45% brightness met auto brightness aan in een goed belichte kamer.

Verder niks aan behalve netwerk connectie om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje89
  • Laatst online: 08-09 17:21
Ik heb interesse om dit apparaat te kopen, maar ondersteund Lenovo inmiddels de beveiligingsupdates of hebben ze zich hier nog niet in verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
patje89 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 14:15:
Ik heb interesse om dit apparaat te kopen, maar ondersteund Lenovo inmiddels de beveiligingsupdates of hebben ze zich hier nog niet in verbeterd?
Tot nu toe 1 update gehad, ik zit nog op de October patch. Dus dat loopt wel wat achter, bij mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper030
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-07 19:44
Hoi allemaal,

ik ben echt super tevreden met dit toestel maar heb de laatste tijd problemen met het Gboard toetsenbord. Bv in watsapp is er dan een groot zwart vlak zichtbaar onderin waar dan het toetsenbord zou moeten zitten. Als ik dat dan willekeurig indruk verschijnen er wel letters, maar het is best lastig om blind te typen op de Lenovo P2 :)

Hebben jullie dit probleem wel eens gezien? En welke toetsenborden gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
Gargamel29 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:19:
Hoi allemaal,

ik ben echt super tevreden met dit toestel maar heb de laatste tijd problemen met het Gboard toetsenbord. Bv in watsapp is er dan een groot zwart vlak zichtbaar onderin waar dan het toetsenbord zou moeten zitten. Als ik dat dan willekeurig indruk verschijnen er wel letters, maar het is best lastig om blind te typen op de Lenovo P2 :)

Hebben jullie dit probleem wel eens gezien? En welke toetsenborden gebruiken jullie?
Ik gebruik Swiftkey, heb dit probleem niet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Gargamel29 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:19:
Hoi allemaal,

Ook twee keer gehad in willekeurige apps. Even het toestel herstarten en het probleem is opgelost. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 08:42
Hallo allemaal,

Sinds 2 dagen in het bezit van de 'Lenovo P2' en wat een top telefoon zeg.
Gelukkig kwam ik hier op tweakers een review van deze telefoon tegen. _/-\o_
De redactie en gebruikers zijn allen vol lof.

Mijn vorige toestel, was de 'OnePlus One', die eigenlijk nog steeds top is.
Maar helaas kan dat toestel, de door KPN veelgebruikte 800 MHZ band niet ontvangen.

Verder vind ik dat deze 'Lenovo P2' en de 'OnePlus One' veel overeenkomsten hebben.
Waarvan de 'Lenovo P2' natuurlijk voor mij een meer dan waardige opvolger lijkt te gaan worden.
Ben benieuw als deze telefoon me ook weer minimaal 2 jaar meer dan tevreden gaat houden. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evoluzione
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:50
Ook ik ben aan het twijfelen om dit toestel te halen. Vooral de lange accuduur staat mij erg aan.

De afgelopen toestellen die ik had waren Iphones, en ik was benieuwd of er meer overgestapt zijn van een iphone naar dit toestel, en wat hun ervaring hiermee is. Ik heb voorheen wel android toestellen gehad, dus ben met het os niet geheel onbekend.

De reden om deze te kiezen, is voornamelijk de accu, die duidelijk een stuk beter is dan menigeen telefoon. Ook een groot pluspunt vindt ik de 3,5 mm jack, die ik toch mis bij de nieuwste Iphone. Opladen en oordoppen in gebruik ik nu regelmatig bij men iphone 6, maar dit zal bij de lenovo ongetwijfeld minder vaak voorkomen.

Verder ben ik nog benieuwd of er al meer veranderd is mbt de audio/video sync. Ik kijk toch regelmatig een filmpje op youtube, dus dit vindt ik wel belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchero
  • Laatst online: 04-08 10:10
Ik heb er eigenaardig genoeg met mijn toestel geen last van maar op het forum van Lenovo kan je volgende tip vinden mbt de sync-problemen met onder meer YouTube. Ik heb het niet getest dus enkel ter info...
Re: Lenovo P2 - UK - Youtube/Netflix/Amazon Prime/Sky Q/Sky Go sync issue [ Edited ]
Options

‎02-19-2017 08:31 AM - edited ‎02-19-2017 09:10 AM
This seemed to help with the sync / lag issue for me in YouTube and other apps with this issue.
1. Enable developer mode by going to Settings -> about and then tapping Build Number 5 times.
2. In Settings -> Developer options, enabled Force GPU Rendering.
3. Reboot

4. Go to settings -> apps and search for the app you are having issues with (e.g. YouTube). 
5. Tap on storage
6. Tap Clear Cache (if the button exists)

Hope that helps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saintras
Prachtige telefoon. Echter, zoals bij vele smartphones, zijn voiceberichten op bijvoorbeeld whatsapp veel te zacht tenzij je de p2 in je mond stopt. Terwijl de audio recorder en gewoon bellen perfect volume hebben.

Een zeer vreemde bug die vooralsnog nog steeds opgelost moet worden. Lijkt me niet heel moeilijk?

Edit: Of zijn er mensen waarbij dit probleem zich niet voor doet?

[ Voor 9% gewijzigd door Saintras op 20-02-2017 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Bacchero schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:49:
Ik heb er eigenaardig genoeg met mijn toestel geen last van maar op het forum van Lenovo kan je volgende tip vinden mbt de sync-problemen met onder meer YouTube. Ik heb het niet getest dus enkel ter info...
Re: Lenovo P2 - UK - Youtube/Netflix/Amazon Prime/Sky Q/Sky Go sync issue [ Edited ]
Options

‎02-19-2017 08:31 AM - edited ‎02-19-2017 09:10 AM
This seemed to help with the sync / lag issue for me in YouTube and other apps with this issue.
1. Enable developer mode by going to Settings -> about and then tapping Build Number 5 times.
2. In Settings -> Developer options, enabled Force GPU Rendering.
3. Reboot

4. Go to settings -> apps and search for the app you are having issues with (e.g. YouTube). 
5. Tap on storage
6. Tap Clear Cache (if the button exists)

Hope that helps!
Stappen gevolgd, maar heeft niets geholpen bij de YT app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 09:10
Heeft iemand anders ook de melding "Network connection failed. Please try again." bij het zoeken naar system updates?

Ik heb wel gewoon netwerk en een dataverbinding (alles komt nog gewoon binnen), zou het kunnen zijn dat Lenovo de Nougat-update online aan het zetten is?

[ Voor 10% gewijzigd door KrazyJay op 21-02-2017 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
Vis schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:28:
[...]

Stappen gevolgd, maar heeft niets geholpen bij de YT app...
Bij mij is dit wel gelukt wat ik niet had verwacht. 'helaas' gebruik ik YT en Netflix vrijwel nooit op mijn telefoon dus veel heb ik er niet aan.
Hopelijk komt het snel goed!
__Kevind__ schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:16:
[...]

En de parrot heeft de verbinding ook niet onthouden?
Je m'excuse dat ik nog niet terug heb gereageerd maar mijn vriendin heeft er mee zitten rommelen in mijn auto en toen ze de parrot terug had gezet naar fabrieksinstellingen kon ik weer verbinden.

[ Voor 34% gewijzigd door Fugitive2008 op 21-02-2017 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheisz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-03 17:31
Hallo Leute,

sinds een korte periode mag ik me ook scharen bij de club van P2 eigenaren.

Na veel ingelezen te hebben heeft mijn editie 1 met veel overeenkomende irritaties:
- het video/geluid sync probleem.

Alle overige problemen als te zacht geluid, notificaties, notificatieled, ruis in geluid via draadloze verbinding etc. zijn me gelukkig allemaal onthouden.

In mijn geval kan ik me nog niet heel erg storen aan het probleem, ik gebruik de telefoon voor over het algemeen dagelijkse dingen minus het gamen, netflix en youtube.
De pluspunten wegen vooralsnog veel zwaarder, waaronder de heerlijk accu (niet in mond gestopt).
4 dagen met normaal gebruik, prima reactievermogen, prima scherm, prima dual sim mogelijkheden, goeie vingerafdrukscanner, prima prijs, ik ben wel een beetje verkocht.

Een jaar geleden had ik de P1 Ultra geïmporteerd en dat was een top toestel, maar niet gericht op West-Europa en dus weinig gebruikersvriendelijk.

Ik hoop inderdaad wel dat Lenovo besluit dit toestel te updaten naar N7.0, ik kan nog nergens een officiële bevestiging vinden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
Fugitive2008 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:27:
[...]
Je m'excuse dat ik nog niet terug heb gereageerd maar mijn vriendin heeft er mee zitten rommelen in mijn auto en toen ze de parrot terug had gezet naar fabrieksinstellingen kon ik weer verbinden.
Geen probleem joh :>

BTW de batterij is echt een beest 8) 8)

Ruim 4 dagen ermee gedaan en nu op 21% >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
cheisz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:23:
Ik hoop inderdaad wel dat Lenovo besluit dit toestel te updaten naar N7.0, ik kan nog nergens een officiële bevestiging vinden. :/
Is al bevestigd. *O* Bron. De update komt en hetgeen wat jij in je bericht schrijft allemaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
KrazyJay schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:16:
Heeft iemand anders ook de melding "Network connection failed. Please try again." bij het zoeken naar system updates?

Ik heb wel gewoon netwerk en een dataverbinding (alles komt nog gewoon binnen), zou het kunnen zijn dat Lenovo de Nougat-update online aan het zetten is?
Nope zelf geen last van. ik weet ook niet wanneer de update komt al staat in het bovenstaande bericht een link met bevestiging dat de update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
N00b vraag: wanneer je zelf een andere custom rom erop zet is het probleem dan verholpen met de audio sync? Weet niet exact of andere software dit probleem verhelpt. Niet dat ik een andere rom erop wil knallen vind deze prima en heb een betaalde nova launcher erop dus kan alle apps hiden die ik niet gebruik/wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
KrazyJay schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:16:
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
Nee, nu is het bij mij ook weg. Jammer, had stiekem een update verwacht. Niet dat ik er op zit te wachten, maar het had toch leuk geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Kevind__
Fugitive2008 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:59:
N00b vraag: wanneer je zelf een andere custom rom erop zet is het probleem dan verholpen met de audio sync? Weet niet exact of andere software dit probleem verhelpt. Niet dat ik een andere rom erop wil knallen vind deze prima en heb een betaalde nova launcher erop dus kan alle apps hiden die ik niet gebruik/wil zien.
Volgens mij wel. Heb er zelf geen custom op staan maar in het verleden wel eens gehad met een custom ROM.

Heb er zelf overigens geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lstoelers
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-03-2022
Volgens de duitse lenovo komt de upgrade wel naar 7.0, alleen nog niet wanneer.

Am Dienstag, den 31. Januar 2017 durch Kamal Vaid: In einem Telefongespräch haben Vertreter von Lenovo Deutschland uns bestätigt, dass das P2 ein Upgrade auf Android OS 7.X Nougat erhalten wird. Der Zeitpunkt stünde noch nicht fest, sicher sei aber das Vorhaben, hieß es im Gespräch.

http://www.techstage.de/t...grosser-Akku-3607935.html
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 19:59
Jammer dat ik hier de p2 nergens terug zie:
https://support.lenovo.com/nl/nl/solutions/ht501098
Zoal staat daar nergens een nougat update op, en lijkt de site redelijk out of date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Zie ook hier een opmerking van de TWRP recovery ontwikkelaar over de laatste officiële Lenovo update:
https://forum.xda-develop...?p=70707224&postcount=196, waar staat:
Just took a quick peek.
Looks like this OTA is an preparation patch for Nougat.
Most of the required partitions and changes for Nougat are being patched.

[ Voor 33% gewijzigd door Hakkie op 21-02-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mraggie
  • Laatst online: 31-08 19:11
Sins kort heb ik de Lenovo P2
Maar om de 5/10 minuten krijg ik last van Wifi drops.
De snelheid van 40mbps blijft lekker stabiel en zakt zelfs onder de 4mbps..... (achterelkaar speedtesten uitgevoerd)
Het heeft niets met mijn router te maken, want andere toestellen hebben daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Gisteren even in de Mediamarkt geweest. De p2 even vast gehad. Maar pfff, hij is echt wel een stuk groter weer dan mijn LG G2. Hij stond helaas niet aan (ging ook niet aan) dus heb verder niet even kunnen speulen.

Voordat ik hem ga aanschaffen ga ik nogmaals even langs denk ik om het te overwegen.
Jullie vinden hem niet te groot voor in de broekzak, hand e.d.?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
Ewivis schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:16:
Gisteren even in de Mediamarkt geweest. De p2 even vast gehad. Maar pfff, hij is echt wel een stuk groter weer dan mijn LG G2. Hij stond helaas niet aan (ging ook niet aan) dus heb verder niet even kunnen speulen.

Voordat ik hem ga aanschaffen ga ik nogmaals even langs denk ik om het te overwegen.
Ik had dat in het begin ook en vindt de telefoon nu nogsteeds vrij groot maar de batterij... dat heeft me doen beslissen deze telefoon definitief te halen de grootte neem ik maar even voor lief. Dit is mijn bescheiden mening, denk dat je uiteindelijk erg tevreden gaat zijn met de telefoon. Let wel op de puntjes van irritatie zoals het niet sync lopen van het geluid en beeld van de YT app en bij de NOS app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheisz
__Kevind__ schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:50:
[...]

Is al bevestigd. *O* Bron. De update komt en hetgeen wat jij in je bericht schrijft allemaal geen last van.
Ik ben benieuwd! *O*
Ewivis schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:16:

Vaak is het een gewenning.
Ik kan me herinneren ooit de 'inmense' Note 1 te hebben gekocht met een 5.3"scherm, in veel ogen een bakbeest toendertijd.
Ik heb geen enkele last met het meenemen in de broekzak van de P2, maar, ik ben geen skinny jeans drager oid. Hiervoor had ik een Sony c5 ultra dual met een 6" scherm en dan wordt het verhaal wel iets anders (nog niet schrikbarend maar wel anders). Nu ben ik ook een vent van 2 meter met grote handen, dus misschien iets te makkelijk praten voor me?

Ik vergelijk het altijd met een tv, de 1e week met een grotere tv denk je 'holy shit' en na 3 weken valt het niet meer op en heb je er mee leren werken en ben je er gewend aan.

Voor mij heeft de P2 op hardware gebied en gebruikersgenot echt het beste van alle werelden zonder ergens écht concessies op te doen. En toch blijft de prijs binnen beperken.
Wat betreft de schoonheidsfoutjes mbt audio/video sync etc. verwacht ik dat dit snel opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 19:59
Grote had van mij ook wat kleiner kunnen zijn, maarja nooit meer druk maken over je accu, dat is het wel waard!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 23:36
Hmm ik heb sinds vandaag dat mijn camera niet meer werkt. In geen enkele camera app. Ik heb deze stappen al gevolgd maar helpen helaas niet:

https://lenovomobilesuppo...tphone/solutions/ts500001

Ik heb echt van alles geprobeerd, nu ook al een harde reset, compleet gewiped.. geen resultaat.
Zegt doodleuk: "Vriendelijke herinnering. Kan geen verbinding maken met de camera."

Jammer, ik was zo tevreden met dit batterijmonster als mijn zakelijk toestel.

• jaydenjarno
ik ga toch maar voor de Samsung a5 2017. Lees hier veel klachten en kleine probleempje met de Lenovo. Dan is de Samsung toch wat beter als ik het zo lees.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Achja, klachten lees je altijd meer dan positieve ervaringen. Vind het nog steeds een toptoestel.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
Ik vind het een toptoestel. En al helemaal voor <€250 tijdens de BTW dagen. :)

Die A5 is toch weer €130 duurder en heeft een veel mindere batterijduur. Games speel ik er toch niet op. De P2 is echt rap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zou zelf dan nog kiezen voor die oudere A5 versie, die nieuwe is nog te duur, is pas net uit.

Is er al iets bekend over de Champagne Gold versie van P2? Of heeft die simpelweg geen release hier?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
dat die Samsung duurder is klopt wel. Batterij is wel goed maar zeker niet als de Lenovo. Maar de water en stofdichtheid toch ook wel. Net als de notitifcaties die gewoon binnen komen. geen problemen met geluid sychroon laten lopen en zeker 24 maanden beveiligingsupdates zonder root. De lenovo is dan weer volledig steel (aluminium) ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Kevind__
jaydenjarno schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:04:
ik ga toch maar voor de Samsung a5 2017. Lees hier veel klachten en kleine probleempje met de Lenovo. Dan is de Samsung toch wat beter als ik het zo lees.
Vind het nog steeds een top toestel. Voor Samsung betaal je dan meer voor dezelfde specs of minder. Zelf er absoluut geen problemen mee. Ik moet zeggen ik heb meer positieve dan negatieve reacties gehoord/ gelezen. Het is maar wat je eigen keuze is.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Twijfel ook hard om mijn Moto X Play te verkopen en de P2 te kopen. Ik hoor alleen slechte verhalen over de camera.... Hoe is deze in de praktijk?

I intend to live forever. So far, so good.

• coolkingler1
  • Niet online
IkWilbert schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 17:33:
Twijfel ook hard om mijn Moto X Play te verkopen en de P2 te kopen. Ik hoor alleen slechte verhalen over de camera.... Hoe is deze in de praktijk?
Kan best goed zijn in goed licht naar mijn ervaring. Maar in low light... eh..

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Misschien een ietwat vreemde vraag, maar welke app gebruiken jullie om mp3 (lokaal opgeslagen) mee af te luisteren? Ik heb hiervoor ruim 4 jaar een Xiaomi Mi2 gebruikt en die heeft een build in mp3 speler. Ik kan geen standaard app vinden op de P2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aegir81
seez schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:12:
Misschien een ietwat vreemde vraag, maar welke app gebruiken jullie om mp3 (lokaal opgeslagen) mee af te luisteren? Ik heb hiervoor ruim 4 jaar een Xiaomi Mi2 gebruikt en die heeft een build in mp3 speler. Ik kan geen standaard app vinden op de P2.
VLC al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
Google Music?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Google Music vraagt constant of ik een abonnement wil. Dat is de reden dat ik de app heb uitgeschakeld. Aegir81 zette mij aan het denken, ik gebruik been vlc maar wel mx speler. In de instellingen van mx speler kun je aanvinken "mx speler gebruiken als audio speler" dus ik ga dat even de komende tijd uitproberen.
Bedankt voor de terugkoppeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• obiander
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 22:46
D

[ Voor 100% gewijzigd door obiander op 17-07-2022 20:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
Thanks voor de tip. Op de pc gebruik ik VLC al jaren, maar op mijn telefoon niet. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cheisz
Blackplayer! Simpele topapp voor afspelen mp3's, geen reclame en gewoon speellijsten maken of shuffle door alles wat je hebt: Google Play: BlackPlayer Music Player

Er staat dat er reclame in de app wordt afgespeeld, ik heb er daarentegen nog nooit reclame in gezien. d:)b

Een gallery heeft de P2 ook niet, dus daar heb ik 'Simple Gallery' voor van simple mobile tools, geen reclame en gewoon een goede simpele gallery voor foto's, video's en gifs: Google Play: Simple Gallery

Overigens kan ik iedereen aanraden even alles te bekijken van 'simple mobile tools'. Die lui schijnen een hekel te hebben aan al die apps met reclame dus hebben ze zelf maar simpele apps gemaakt van alles zonder. _/-\o_
Briljant, tussen alle apps die ze gemaakt hebben hebben ze 1 betaalbare 'thank you' app die helemaal niets doet behalve met 3,59 ze bedanken voor de rest van de apps.

[ Voor 10% gewijzigd door cheisz op 24-02-2017 09:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gradje63
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-03-2023
jaydenjarno schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:25:
dat die Samsung duurder is klopt wel. Batterij is wel goed maar zeker niet als de Lenovo. Maar de water en stofdichtheid toch ook wel. Net als de notitifcaties die gewoon binnen komen. geen problemen met geluid sychroon laten lopen en zeker 24 maanden beveiligingsupdates zonder root. De lenovo is dan weer volledig steel (aluminium) ..
Ik zit ook te twijfelen tussen A5 2017 en Lenovo P2. Dat die notificaties op de A5 beter binnenkomen zal best, maar daar heb je alleen iets aan met dat always on scherm, en als je dat aan laat staan is de batterijduur helemaal niet meer zo spectaculair. Een notificatie-LED heeft'ie niet, dus het is kiezen tussen een doorsnee accuduur en wel notificaties, of een echt goede accuduur en helemaal geen notificiaties. Bij de P2 heb je een unieke accuduur èn een heel mooie notificatie LED met verschillende kleuren die je in kunt stellen.

Batterijduur is voor mij belangrijk omdat ik mijn mobiel ook als wandel-GPS gebruik met BackCountry; met een dagmars heb je dan zo een hoop screen on time te pakken. De A5 2017 heeft wat dat betreft het voordeel dat hij waterdicht is, ook niet verkeerd als je hem veel buiten gebruikt. Ik vind hem ook echt heel mooi, maar hij lijkt me met zijn glazen achterkant dan weer erg kwetsbaar voor vallen.

De P2 heeft voor mij maar twee nadelen t.o.v. de A5 2017: niet waterdicht, en behoorlijk groot en zwaar. Maar de prijs-kwaliteitverhouding lijkt me al met al gewoon beter bij de P2, en het idee dat je een batterij hebt die je gewoon met de beste wil van de wereld in een dag niet leeg kunt trekken lijkt me geweldig. Ik heb nu een galaxy s5, ook geen slechte batterij, maar die heb ik regelmatig echt leeg aan het eind van de dag, Ook is dat grote wel weer een voordeel als je hem gebruikt voor wandelkaarten, websurfen of youtube filmpjes, allemaal dingen die ik veel doe met mijn telefoon, en dan kijkt dat grote (en zeker net zo goede) scherm gewoon heel fijn. Dus ik denk dat ik uiteindelijk toch voor de P2 ga en de lompigheid in de broekzak maar op de koop toe neem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nicksterg
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-08 22:21
Ik denk dat het probleem voor de notificaties de ultieme batterijbespaarstand is, deze schakelt immers alles uit. totdat je de app handmatig opstart zal je wel even geen notificaties ontvangen. Om terug te komen op de muziekspeler; het lijkt alsof de P2 geen WMA ondersteund via de muziek apps (wel in bestandsbeheer, als ik hem dan selecteer speelt het bestand wel af). Heeft iemand hier een oplossing voor? Of misschien een programma op de PC waar ik alles in één keer kan omzetten naar mp3. verder dingetje dat mij opvallen is: op de laagste helderheid lijkt zwart echt heel zwart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
nicksterg schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:22:
Ik denk dat het probleem voor de notificaties de ultieme batterijbespaarstand is, deze schakelt immers alles uit. totdat je de app handmatig opstart zal je wel even geen notificaties ontvangen. Om terug te komen op de muziekspeler; het lijkt alsof de P2 geen WMA ondersteund via de muziek apps (wel in bestandsbeheer, als ik hem dan selecteer speelt het bestand wel af). Heeft iemand hier een oplossing voor? Of misschien een programma op de PC waar ik alles in één keer kan omzetten naar mp3. verder dingetje dat mij opvallen is: op de laagste helderheid lijkt zwart echt heel zwart.
Ik gebruik al jaren PowerAmp, en die speelt ook WMA af, zelfs FLAC. Misschien die eens proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nicksterg
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-08 22:21
KrazyJay schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:22:
[...]

Ik gebruik al jaren PowerAmp, en die speelt ook WMA af, zelfs FLAC. Misschien die eens proberen?
Deze werkt wel, wel gek dat de andere het niet doen, op mijn LG G2 deed dit het wel met dezelfde app(s).
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen en Discussie, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Lenovo P2] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels en prijzen: [Lenovo P2] Levertijd & Prijzen
- Rooten, custom Rom's en recovery: [Lenovo P2] Rooten & Custom ROM's