Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheisz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-03 17:31
Allereerst, ik gebruik al jaar en dag dual sim toestellen vanwege werk en prive wat (logisch gezien) dus erg goed bevalt. Alleen kom ik nu toch een klein dingetje tegen.

Mijn probleem

Ik heb sinds kort een 'intelligent' mediasysteem in de auto die prima op spraak bediening kan uitbellen.
Maar omdat ik mijn telefoon op 'altijd vragen' (met welke sim bellen) heb staan werkt dit dus niet.
Nu kan ik natuurlijk 1 van de 2 nummers als favoriet instellen (dan volgt de vraag niet), maar dat betekent dus dat alle uitgaande oproepen onder hetzelfde nummer worden gepleegd, wat dus weer niet de bedoeling is.

Mijn vraag

Weet iemand hier een oplossing voor? Is er wellicht een app die automatisch het nummer van de ene simkaart ook met dat nummer belt en vice versa?

Telefoon is een Acer Z630S Lenovo P2, mediasysteem is een Opel Intellilink 900 (Opel Astra).
De telefoon maakt verbinding via Bluetooth.

[ Voor 7% gewijzigd door cheisz op 28-02-2017 16:09 ]

Beste antwoord (via rens-br op 24-09-2018 11:55)

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 21:57
werner66 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:02:
Heeft er nog niemand een app gevonden voor dit probleem, ik ervaar juist hetzelfde als "cheisz"
Vroeger had ik een Wiko darkmoon dual sim en die werkte wel perfect maar nu heb ik een medion 5530 (van het werk) en deze geeft hetzelfde probleem wat cheisz aangeeft .
Ik zoek dus een app waar je nummers mee kunt linken aan een bepaalde simkaart en die dan automatisch met die kaart belt.
Ik gebruik op dit moment dual-sim selector:
Google Play: Dual SIM Selector Pro

Werkt prima, het is alleen wel een pleuriswerk om iedereen de eerste keer aan een sim toe te kennen.

Om te werken in een automodus, moet je bij je bij je telefooninstellingen een standaard-sim instellen. Deze wordt vervolgens overschreven door de instellingen in dual-sim selector.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
cheisz schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:11:
Weet iemand hier een oplossing voor?
Zou je nog even kunnen vermelden welke telefoon, auto en auto mediasysteem je hebt?

Het kan bijvoorbeeld een standaard optie zijn in je telefoon.
Verder hoe maakt je telefoon verbinding met je mediasysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:20
In mijn dual sim android toestel kan ik per nummer aangeven welke sim er gebruikt moet worden. Dat lijkt me dan al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheisz
Ah, sorry.

Telefoon is een Acer Z630S, mediasysteem is een Opel Intellilink 900 (Opel Astra).
De telefoon maakt verbinding via Bluetooth.

Als het een standaard optie is, hebben ze hem heel goed verstopt. In de sim-manager van de telefoon heb ik 3 keuzes:
- bel met sim1
- bel met sim2
- altijd vragen

Hij staat op 'altijd vragen' vanwege de mix in gesprekken.

Nu is het zo dat ik wel kan bellen in de auto wanneer ik de gesprekken vanuit de telefoon start.
het media systeem in de auto herkent dus de 'altijd vragen' vraag niet en loopt daar op spaak.
Als ik uitgaande oproepen met 1 nummer doe, werkt het wel via de spraakbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheisz
lithoijen schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:17:
In mijn dual sim android toestel kan ik per nummer aangeven welke sim er gebruikt moet worden. Dat lijkt me dan al een oplossing?
Ok? Dat klinkt inderdaad als een prima oplossing.
Waar pas je dat aan? in contacten?

Graag de wijzig knop gebruiken bij het plaatsen van meerdere posts

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 13-06-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Ik zoek het even voor je na, ik gebruik het nooit dus dat wordt even puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Ik kan het niet meer vinden op mijn telefoon, waarschijnlijk kon dit bij mijn vorige dual sim telefoon met een andere dialer app. Je zou eens kunnen rondneuzen in de app store van je keuze naar alternatieve dialer apps. Dual SIM Selector lijkt te kunnen wat jij zoekt (geen ervaring mee overigens).

Geldt dus ook voor jou. Graag de wijzig knop gebruiken als je iets wil toevoegen.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 13-06-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheisz
lithoijen schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:44:
Ik kan het niet meer vinden op mijn telefoon, waarschijnlijk kon dit bij mijn vorige dual sim telefoon met een andere dialer app. Je zou eens kunnen rondneuzen in de app store van je keuze naar alternatieve dialer apps. Dual SIM Selector lijkt te kunnen wat jij zoekt (geen ervaring mee overigens).

[mbr]Geldt dus ook voor jou. Graag de wijzig knop gebruiken als je iets wil toevoegen.[/]
Bedankt voor de tip, ik ga even rondkijken.
Er zou toch een relatief makkelijke oplossing voor moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaboem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-06 11:31
@cheisz Heb jij ooit een goede oplossing hiervoor gevonden? Ik ervaar precies hetzelfde probleem met mijn OnePlus One 3T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheisz
klaboem schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:21:
@cheisz Heb jij ooit een goede oplossing hiervoor gevonden? Ik ervaar precies hetzelfde probleem met mijn OnePlus One 3T.
@klaboem

Sorry voor de late reply!

Maar helaas tot op heden niet nee.

Voor zover ik nu kan zien ligt het probleem bij de schakeling op het mediasysteem, die gaat er vanuit dat de vraag altijd van 1 simkaart komt en herkent simpelweg de switchvraag tussen beide niet.
Softwarematig zou het makkelijk moeten zijn dit aan te passen in het systeem, maar niemand is nog op het idee gekomen volgens mij.

Andere dialer apps oid installeren heeft eigenlijk geen zin, het conflict zit in het systeem.

Het enige wat het aan de telefoonzijde op zou kunnen lossen is een app of mogelijkheid waar je in kan stellen om een specifiek nummer altijd vanaf dezelfde simkaart te laten bellen.

Maar die ben ik ook nog niet tegen gekomen. :/

Als je zelf inmiddels een oplossing hebt, hoor ik het graag!

Telefoon is inmiddels een Lenovo P2 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelkoek
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik gebruik hier True phone voor. Deze ondersteund dual sim waarbij je kan aangeven welk contact standaard via welke sim naar buiten belt.
Google Play: True Phone Dialer & Contacts

I do what I like and I like what I do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheisz
appelkoek schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:44:
Ik gebruik hier True phone voor. Deze ondersteund dual sim waarbij je kan aangeven welk contact standaard via welke sim naar buiten belt.
Google Play: True Phone Dialer & Contacts
Die ken ik nog niet, ga ik even proberen.
Dank Appelkoek! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaboem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-06 11:31
Thanks Appelkoek en Cheisz.

@cheisz Laat je me weten hoe de app bevalt? Op zich ben ik terughoudend naar telefoonapps die je contacten willen delen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheisz
klaboem schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:59:
Thanks Appelkoek en Cheisz.

@cheisz Laat je me weten hoe de app bevalt? Op zich ben ik terughoudend naar telefoonapps die je contacten willen delen....
Geef me een weekje, je hoort van me! :)

-Edit-, geprobeerd maar het e.e.a. ging aardig mis in het vlekkeloos lopen.
Meerdere keren overnieuw begonnen maar de app liep niet lekker.

Ik ben dus nog niets wijzer.

[ Voor 21% gewijzigd door cheisz op 28-02-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werner66
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-04-2023
Heeft er nog niemand een app gevonden voor dit probleem, ik ervaar juist hetzelfde als "cheisz"
Vroeger had ik een Wiko darkmoon dual sim en die werkte wel perfect maar nu heb ik een medion 5530 (van het werk) en deze geeft hetzelfde probleem wat cheisz aangeeft .
Ik zoek dus een app waar je nummers mee kunt linken aan een bepaalde simkaart en die dan automatisch met die kaart belt.

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
werner66 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:02:

Werkt prima, het is alleen wel een pleuriswerk om iedereen de eerste keer aan een sim toe te kennen.

Om te werken in een automodus, moet je bij je bij je telefooninstellingen een standaard-sim instellen. Deze wordt vervolgens overschreven door de instellingen in dual-sim selector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werner66
Bij mijn telefoon kan ik geen standaard sim instellen ik kan alleen kiezen per sim " bel met sim1, - bel met sim2, - altijd vragen", of zie ik dit verkeerd???
Dual SIM selector is ook te krijgen in gratis versie, kan ik deze eerst proberen of moet ik meteen de pro versie aanschaffen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:05
Ardj schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:09:
[...]

Die app heb ik ook een tijd gebruikt met dual sim, wel ingesteld dat hij in de auto "nieuwe" nummers altijd via een specifieke sim deed ipv vragen, uiteraard bekende nummers wel over beide simcards vanuit de auto...

Werkte prima met zowel VAG systemen (Volkswagen, Seat, Skoda) als met Renault (R-link)

Overigens denk ik dat dit meer aan de telefoon ligt als aan de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
werner66 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 07:39:
Bij mijn telefoon kan ik geen standaard sim instellen ik kan alleen kiezen per sim " bel met sim1, - bel met sim2, - altijd vragen", of zie ik dit verkeerd???
Dual SIM selector is ook te krijgen in gratis versie, kan ik deze eerst proberen of moet ik meteen de pro versie aanschaffen ?
De gratis versie is een volledige versie, maar als trial (3 dagen). Dus goed om even mee te testen, voordat je de volledige versie aanschaft :)
nooberke schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 07:44:
[...]

Die app heb ik ook een tijd gebruikt met dual sim, wel ingesteld dat hij in de auto "nieuwe" nummers altijd via een specifieke sim deed ipv vragen, uiteraard bekende nummers wel over beide simcards vanuit de auto...

Werkte prima met zowel VAG systemen (Volkswagen, Seat, Skoda) als met Renault (R-link)

Overigens denk ik dat dit meer aan de telefoon ligt als aan de auto
Klopt, dat ligt meer aan de telefoon denk ik. Bij doet hij het zelfs met Android Auto (wat ik toch wel het grootste voordeel vind)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werner66
ondertussen heb ik dual sim selector geprobeerd en ingesteld maar mijn telefoon blijft vragen met welke sim er moet gebeld worden, blijkbaar overheerst de software van mijn gsm dual sim selector.
update:
de gsm gebruikt in de wagen tijdens het naar huis rijden en wat blijkt, het werkt wel;
Sim 1 als prioriteit ingesteld en tijdens handsfree gebruik pakt hij nu wel automatisch de juiste sim.
Bedankt voor jullie hulp. d:)b (y)

[ Voor 39% gewijzigd door werner66 op 21-03-2018 17:49 ]

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Iemand al een oplossing gevonden voor dit probleem icm oneplus 3t?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Stitchie schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:25:
Iemand al een oplossing gevonden voor dit probleem icm oneplus 3t?
Dit is al een ouder probleem met een ander toestel, zou je even een nieuw topic aan willen maken?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.