Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gossedehaan schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:12:
[...]

Ik heb toevallig nergens last van. Geen van de verschillende bugs komt bij mijn toestel voor. Toe nu toe is de enige manier om de audio bug te verhelpen door een audio fx driver te installeren. Kan vast elke driver zijn maar op xda forum van de p2 was dit gelukt met de installatie van viper4android (root nodig).
Gelukkig dat je ze niet heb. Mijn toestel wil ik eigenlijk niet rooten, heb hem nog maar 1 dag namelijk. Hoop dat Lenovo dan snel met een oplossing komt. Wel bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo! Voor degenen met de sync bug op YouTube, een hele simpele oplossing heb ik gevonden en dit werkt voor mij:

Als je een video wilt kijken, speel hem 5 sec af en sleep dan het balkje weer naar 0 sec zodat hij opnieuw begint. Bij mij loopt hij dan weer synchroon.

Ik hoop dat dit bij jullie ook werkt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nyron
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-09 15:08
De Nougat updatre komt eraan volgens de Lenovo site:
Lenovo VIbe P2 Android 6.0 Marshmallow Android 7.0 Nougat Apr-17 Pending

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
nyron schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:56:
Misschien wel handig om even de bron erbij te zetten. :)
Bron: https://lenovomobilesuppo.../nl/en/solutions/ht501098

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Gradje63
Ook ik vind dat vervelend en heb disable dose geinstalleerd.
Allen mijn Whatsapp-berichtjes komen niet binnen. Ook bellen via Whatsapp. werkt dan niet.
Alleen als ik Disable dose op enabled zet(Save mode) werkt het weer. Email is dan niet meer real time.
Heb ik het verkeerd geinstalleerd of moet ik nog een paar handelingen doen. Heb je de oplossing?
Alvast dan voor je reactie.
Gr. Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:41
nyron schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:56:
Top, jammer wel dat het 7.0 is, maar ach :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 14:50
Telefoon binnen! Gisteren maar de knoop doorgehakt. Twijfelde nog tussen deze en een Zenfone 3, maar ik heb eens een tablet van Asus gehad, was niet denderend. PC hardware prima, dit gebied nog niet.

Hoesje en screenprotector zijn onderweg. Hoop ik van de week binnen te krijgen, zal ik gelijk melden in het accessoires topic of dat wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht35
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-09 19:29
Fryslanboy schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:55:
Telefoon binnen! Gisteren maar de knoop doorgehakt. Twijfelde nog tussen deze en een Zenfone 3, maar ik heb eens een tablet van Asus gehad, was niet denderend. PC hardware prima, dit gebied nog niet.

Hoesje en screenprotector zijn onderweg. Hoop ik van de week binnen te krijgen, zal ik gelijk melden in het accessoires topic of dat wat is :)
Als je een tempered protector hebt die niet vol lucht zit(gebogen randen van het scherm..), zeker mij even vermelden. Ik ben daar namelijk naar op zoek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 14:50
Ga ik doen! Komt in de loop van de week binnen! Vind het wel wat matig hoor, het aanbod aan hoesjes en andere zaken. Zeker voor dat die telefoon al ff uit is.

Had voorheen altijd HTC, en de grote merken hebben natuurlijk ook wel de meeste keus. Maargoed. We gaan het zien, amazon hoesjes en protectors :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoerenS
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-09-2019
-MB- schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 01:25:
Ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van dit toestel. Vooralsnog tevreden ermee. Mooi Scherm, snel zat en de flinke batterij is fantastisch, zit op 85% na 12 uur gebruik, met een Pokemon Go sessie erbij.
Maar zit op XDA draadje te kijken, en lees dat er in de Maleisische versie een scherm protector bijzit.
Zit die er in de Europese versie niet in de verpakking?
Beste MB,

Graag wil i u vragen wat de ervaring is met de Lenovo P2 is tijdens het spelen van Pokémon GO. Onlangs heb ik de Lenovo P2 ook aangeschaft en heb last van dat de battery saver niet goed werkt. Als ik de telefoon naast mij houdt (tijdens het wandelen) slaat de battery saver vaak niet aan. Ook andersom als ik de telefoon voor mij neus houdt gaat het scherm juist op zwart. Heeft u hier ook last van?

Graag hoor ik van u. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
SoerenS schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:02:
Graag wil i u vragen wat de ervaring is met de Lenovo P2 is tijdens het spelen van Pokémon GO. Onlangs heb ik de Lenovo P2 ook aangeschaft en heb last van dat de battery saver niet goed werkt. Als ik de telefoon naast mij houdt (tijdens het wandelen) slaat de battery saver vaak niet aan. Ook andersom als ik de telefoon voor mij neus houdt gaat het scherm juist op zwart. Heeft u hier ook last van?
Je bedoelt de battery saver optie binnen Pokémon Go, toch? Die zorgt er voor dat als de telefoon omlaag gericht is het scherm op een soort gedimde screensaver stand gaat. Voor telefoons met een LCD scherm is dat zinloos maar bij AMOLED schermen bespaart dat wel batterij.

Helaas had ik hetzelfde probleem wat jij beschrijft. Met die battery saver optie aan ging het scherm op de screensaver (vrijwel zwart met heel licht zichtbaar het Pokémon Go logo) terwijl ik mijn telefoon recht omhoog hield. Lijkt er op dat de gyrometer van de P2 niet helemaal correct de informatie aan Pokémon Go doorgeeft.

Ik heb uiteindelijk maar besloten om die battery saver optie uit te zetten. De batterij in de P2 is groot genoeg om lange Pokémon Go sessies te spelen, dus die besparing is niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoerenS
  • Laatst online: 09-09-2019
Haay schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:18:
[...]

Je bedoelt de battery saver optie binnen Pokémon Go, toch? Die zorgt er voor dat als de telefoon omlaag gericht is het scherm op een soort gedimde screensaver stand gaat. Voor telefoons met een LCD scherm is dat zinloos maar bij AMOLED schermen bespaart dat wel batterij.

Helaas had ik hetzelfde probleem wat jij beschrijft. Met die battery saver optie aan ging het scherm op de screensaver (vrijwel zwart met heel licht zichtbaar het Pokémon Go logo) terwijl ik mijn telefoon recht omhoog hield. Lijkt er op dat de gyrometer van de P2 niet helemaal correct de informatie aan Pokémon Go doorgeeft.

Ik heb uiteindelijk maar besloten om die battery saver optie uit te zetten. De batterij in de P2 is groot genoeg om lange Pokémon Go sessies te spelen, dus die besparing is niet echt nodig.
Ja precies! Ik bedoel idd de battery saver in Pokémon GO zelf. En ik heb ook precies hetzelfde probleem als je beschrijft! Ik hoorde ook dat het misschien te maken zou kunnen hebben met de gyroscoop/gyrometer, maar ik vind het zo zonde. Zo'n mooie/goede telefoon en dan ervaar ik dit toch als een smetje XD maar idd misschien dat ik ook battery saver uit zet dan.

Heel erg bedankt voor je reactie! Was bang dat ik misschien de enige was of dat het aan mijn telefoon lag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Haay schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:18:
[...]

Oh ik heb dit ook gehad toen ik nog Pokemon Go speelde. Is een simpele optie ergens in de menu's. Het scherm van de P2 gaat standaard bij geen gebruik namelijk gewoon uit en dan moet je de telefoon weer unlocken. Als je die functie uitzet, werkt PoGo en ook die battery saver helemaal prima.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 09:15
Wanneer laden jullie je p2 eigenlijk op. Als hij helemaal leeg is of eerder? Ik hoor zoveel wisselende verhalen over wat nu goed is voor een accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
Joel22 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:26:
Wanneer laden jullie je p2 eigenlijk op. Als hij helemaal leeg is of eerder? Ik hoor zoveel wisselende verhalen over wat nu goed is voor een accu.
Ik laad pas bij als het percentage rond de 10~15% is. In de nacht verbruikt deze maar 4 procent en laad alleen bij gedurende de dag. Nooit in de nacht.

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilan11
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-05 16:51
Vaak gewoon als het me uitkomt en hij onder de 50% zit. Bijvoorbeeld omdat ik ga douchen of omdat ik hem eventjes niet nodig heb. Hij laadt zo snel op dat ik er dan wel weer eventjes mee vooruit kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:15
Ik dacht dat het met de accu's van tegenwoordig beter is om ze niet helemaal op en af te laden. Maar meestal doe ik hem zelf ook pas aan de lader als hij ~20% zit. Soort automatisme. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Ik heb ook last van die sync bug. Gaat Lenovo dit oplossen? Of is de aanstaande upgrade naar Nougat geen garantie? Anders moet ik gaan rooten... Verder zalige telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
Joel22 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:45:
Ik heb ook last van die sync bug. Gaat Lenovo dit oplossen? Of is de aanstaande upgrade naar Nougat geen garantie? Anders moet ik gaan rooten... Verder zalige telefoon.
Update komt er sowieso. Is namelijk aangemeld op Lenovo site. Het zou me niets verbazen dat het dan wordt opgelost. Let wel, ik heb het gemeld bij lenovo, maar natuurlijk als meer mensen het melden des te eerder dat er wat aan wordt gedaan. Maar het probleem is niet consistent, heb er zelf geen last van namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08 15:53
Deze grafiek toont aan dat het het beste is om een li-po of li-ion batterij niet helemaal te op- en ontladen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tuZTF8j.jpg
bron

Tussen de 75% en 65% blijven schommelen zou op het einde van de rit zorgen voor de langste levensduur van de batterij. Tussen die waardes blijven is natuurlijk niet erg realistisch, en er zit in smartphones reeds een systeem dat marges houdt bij het opladen van de batterij. (100% opgeladen is dus nooit écht 100%).
Wat ook van belang is, is de spanning waarmee de batterij wordt opgeladen. De bijgeleverde snellader met zijn hogere spanning is dus misschien ook niet de beste optie.

Al bij al zou ik me er niet te druk in maken, en de batterij gewoon niet te vaak een volledige cyclus laten maken, en eventueel een gewone lader gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Gebruik mijn LG G2 al een 3 tal jaren oid en hij laadt nog steeds snel op. Dit doet hij tot 90% snel en daarna gaat hij trager. En zoals hierboven aangegeven, 100% is geen 100%. Sowieso als hij aangeeft dat hij vol is, is hij stiekem nog bezig met laden. Ook al eens eerder aangegeven in comments bij OP3 review zo uit mn hoofd.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
__Kevind__ schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 23:11:
[...]

Update komt er sowieso. Is namelijk aangemeld op Lenovo site. Het zou me niets verbazen dat het dan wordt opgelost. Let wel, ik heb het gemeld bij lenovo, maar natuurlijk als meer mensen het melden des te eerder dat er wat aan wordt gedaan. Maar het probleem is niet consistent, heb er zelf geen last van namelijk.
Dat het niet bij iedereen voorkomt, betekent dit dat het oom een hardware fout kan zijn? Ik overweeg de telefoon nu terug te sturen en dat vind ik zonde. Alleen op verschillende fora lees ik dat sommige mensen er naar maanden nog last van hebben!

[ Voor 12% gewijzigd door Joel22 op 23-03-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Volvados schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:06:
[...]

Deze grafiek toont aan dat het het beste is om een li-po of li-ion batterij niet helemaal te op- en ontladen:
[afbeelding]
bron

Tussen de 75% en 65% blijven schommelen zou op het einde van de rit zorgen voor de langste levensduur van de batterij. Tussen die waardes blijven is natuurlijk niet erg realistisch, en er zit in smartphones reeds een systeem dat marges houdt bij het opladen van de batterij. (100% opgeladen is dus nooit écht 100%).
Wat ook van belang is, is de spanning waarmee de batterij wordt opgeladen. De bijgeleverde snellader met zijn hogere spanning is dus misschien ook niet de beste optie.

Al bij al zou ik me er niet te druk in maken, en de batterij gewoon niet te vaak een volledige cyclus laten maken, en eventueel een gewone lader gebruiken.
Thx! Ik zou de telefoon dus ook met een trage lumia lader (van mijn vrouw) kunnen opladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Kevind__
Joel22 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:01:
[...]

Dat het niet bij iedereen voorkomt, betekent dit dat het oom een hardware fout kan zijn? Ik overweeg de telefoon nu terug te sturen en dat vind ik zonde. Alleen op verschillende fora lees ik dat sommige mensen er naar maanden nog last van hebben!
Lijkt me sterk dat het een HW fout is. Als dat het zou zijn zou het namelijk wel of niet werken en niet voor de helft. Je hebt beeldscherm. Je hebt geluid. Het werkt dus wel maar niet synchroon. Zou voor mijn beeld alleen maar aan de software kunnen liggen.

Heb je al contact gehad met Lenovo zelf? Ik heb het wel gemeld. Standaard bericht " het wordt in behandeling genomen" ontvangen. Desalniettemin hoe meer mensen zich melden des te eerder dat ze er wat aan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
Volvados schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:06:
[...]

[afbeelding]
bron

Ik snap dat de levensduur van de batterij achteruit gaat. Drastischer natuurlijk alsje elke dag niet bijladen. Dat is met deze niet het geval. >:)

Aangezien iedereen gemiddeld 2 a 3 dagen met de batterij doet als het al niet 4 dagen is. Dat is sowieso al langer dan een andere smartphone. Dat betekent dat je gemiddeld per week 2 keer oplaad tenopzichte van 5 a 6 keer per week. Afhankelijk van het gebruik uiteraard.

Dat bevordert de levensduur wel.

Als je kijkt naar het aantal. 2x52 = 110 keer per jaar met de P2.

5x52= 260 bij een willekeurig ander toestel.

Dat kan altijd variëren bij gebruik. Dat houdt wel in dat je gemiddeld 2x zo lang kan met de batterij ten opzichte van een andere.

Als je met een ander toestel gemiddeld 2 jaar kunt of langer natuurlijk. Rekenen maar uit.

Uiteraard het hangt van veel factoren af maar het telt zeker wel als je minder vaak hoeft te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_Aragorn schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:30:
[...]

Oh ik heb dit ook gehad toen ik nog Pokemon Go speelde. Is een simpele optie ergens in de menu's. Het scherm van de P2 gaat standaard bij geen gebruik namelijk gewoon uit en dan moet je de telefoon weer unlocken. Als je die functie uitzet, werkt PoGo en ook die battery saver helemaal prima.
En waar dan juist? Heb gezocht maar niet dadelijk gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:49
Pfft Helaas het toestel laten vallen scherm kapot prijsopgave van dynafix 192,50... terwijl ik het toestel voor 260 heb gekocht nieuw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-08 11:29
Mir64za schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:11:
Pfft Helaas het toestel laten vallen scherm kapot prijsopgave van dynafix 192,50... terwijl ik het toestel voor 260 heb gekocht nieuw..
Autch... Ik heb hem vorige maand ook laten vallen maar moet er nog mee langs de winkel. Die van mij ligt echt goed in de kreukels.. Heb je het al geprobeerd bij de telefoonwinkel op de hoek of is dat garantietechnisch niet handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
Vissert schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:09:
[...]

Autch... Ik heb hem vorige maand ook laten vallen maar moet er nog mee langs de winkel. Die van mij ligt echt goed in de kreukels.. Heb je het al geprobeerd bij de telefoonwinkel op de hoek of is dat garantietechnisch niet handig?
Waarom vraag je lenovo zelf niet. Die hebben ook technical support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissert
__Kevind__ schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:23:
[...]

Waarom vraag je lenovo zelf niet. Die hebben ook technical support.
Het heeft geen haast op dit moment. Daarnaast ook gelezen hier dat de Lenovo servicedesk niet heel goed te bereiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:49
Vissert schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:09:
[...]

Geprobeerd maar bij de winkels waar ik langs ben gegaan doen geen lenovo's alleen "Apple of Samsung"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
Vissert schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:32:
[...]

Het heeft geen haast op dit moment. Daarnaast ook gelezen hier dat de Lenovo servicedesk niet heel goed te bereiken is?
Heeft te maken denk ik met persoonlijke ervaringen. Heb bij mijn werk + 1500 desktops/ laptops van lenovo. Bij problemen aanmelden en is geregeld binnen 1,5 week. Dus zelf op zakelijk vlak goede ervaringen. Consumenten vlak geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
Mir64za schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:13:
[...]

Geprobeerd maar bij de winkels waar ik langs ben gegaan doen geen lenovo's alleen "Apple of Samsung"
Herkenbaar.. Had ik met mijn Nexus 5 ook. Gelukkig nu een vast adresje die redelijk flexibel is. Niet de goedkoopste.. :+
__Kevind__ schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:31:
[...]

Heeft te maken denk ik met persoonlijke ervaringen. Heb bij mijn werk + 1500 desktops/ laptops van lenovo. Bij problemen aanmelden en is geregeld binnen 1,5 week. Dus zelf op zakelijk vlak goede ervaringen. Consumenten vlak geen ervaring.
Goed om te horen. Ik zal ze eens een berichtje sturen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

Ik kan bevestiggen dat het scherm veel feller word buiten in de zon wanneer je de helderheid op auto zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Nog enorm bedankt voor de tip.
Heb hem net binnen uit Frankrijk vandaan.
Erg mooi toestel en die batterij, echt fantastisch! 247.-top prijs
Leijenman schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:08:
[...]

Bedankt voor de tip. Kwam totaal neer op 247.-
Ik twijfelde al een tijdje heb zelf een Lumia 950xl. Wil het nu toch eens proberen met Android. En dit is een mooi bedrag.
Half april moet ie binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Leijenman schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:00:
Nog enorm bedankt voor de tip.
Heb hem net binnen uit Frankrijk vandaan.
Erg mooi toestel en die batterij, echt fantastisch! 247.-top prijs

[...]
Geen last van dat audio en video niet synchroon lopen? Heb die van mij helaas terug gestuurd omdat ik dat niet gefixt krijg, overweeg nu een nieuwe te proberen omdat het probleem zich niet overal voor lijkt te doen,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cheisz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-03 17:31
Let op dames en heren!

Mijn P2 is nu aan het updaten naar S232_170320_ROW

Het is een bijna 2Gig update, het ziet er naar uit dat een aantal problemen opgelost gaan worden! :Y

- confirm: "Met deze firmware-upgrade worden bugs opgelost en wordt de stabiliteit van het apparaat vergroot."

[ Voor 23% gewijzigd door cheisz op 28-03-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
cheisz schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:39:
Let op dames en heren!

Het is een bijna 2Gig update, het ziet er naar uit dat een aantal problemen opgelost gaan worden! :Y

- confirm: "Met deze firmware-upgrade worden bugs opgelost en wordt de stabiliteit van het apparaat vergroot."
KUN je mij ook vertellen of de sync bug is opgelost, dan overweeg ik het toestel opnieuw aan te schaffen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheisz
Joel22 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:47:
[...]

KUN je mij ook vertellen of de sync bug is opgelost, dan overweeg ik het toestel opnieuw aan te schaffen :)
Update nu aan het uitvoeren, over 5 minuutjes heb je antwoord! :)

(updatepakket verwerking gaat langzaam, bij binnen 5 minuten geen antwoord lees bovenstaande nog eens. ;))

[ Voor 15% gewijzigd door cheisz op 28-03-2017 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:43

IkWilbert

Het is mij!

Let op dames en heren!

Lees op XDA: this is Nougat (7.0) with the security patch of 1st February

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:13
Bij mij ook het bericht dat er een update beschikbaar is en het downloaden is begonnen.
Toch nog een stuk sneller dan ik had verwacht na het bericht van Pending Nougat op de site van Lenovo. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08 15:53
Dat is inderdaad sneller dan verwacht. Het lijkt me trouwens alsof de update meteen voor iedereen beschikbaar is, dus geen phased rollout. Of misschien zijn het nu de eerste x-aantal toestellen die check for updates doen die hem krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als de lip-sync bug is gefixed, ga ik de P2 zeker aanschaffen. Eerst maar eens kijken wat de patch oplevert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cheisz
IkWilbert schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:54:
[...]

Lees op XDA: this is Nougat (7.0) with the security patch of 1st February
Joel22 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:47:
[...]

Inderdaad, update geïnstalleerd en het IS Nougat 7.0 :Y

Als 1e taak Youtube geopend en het 'Paiste bekken test' filmpje geopend om de sync te controleren, de mijne liep voorheen scheef maar loopt nu: HARTSTIKKE RECHT!! *O*

-Edit 1: Notificaties zojuist ook op de test gezet, ook ik had af en toe vertraging in de whatsapp/Signal notificaties (vond het zelf geen probleem trouwens), maar ook dit is voor zover ik nu kan inschatten opgelost.

[ Voor 14% gewijzigd door cheisz op 28-03-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
cheisz schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:06:
[...]

[...]

Inderdaad, update geïnstalleerd en het IS Nougat 7.0 :Y

Als 1e taak Youtube geopend en het 'Paiste bekken test' filmpje geopend om de sync te controleren, de mijne liep voorheen scheef maar loopt nu: HARTSTIKKE RECHT!! *O*
Beter!! :) _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rockabilly_1991
  • Laatst online: 16-08 11:21
SoerenS schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:32:
[...]
Ja precies! Ik bedoel idd de battery saver in Pokémon GO zelf. En ik heb ook precies hetzelfde probleem als je beschrijft! Ik hoorde ook dat het misschien te maken zou kunnen hebben met de gyroscoop/gyrometer, maar ik vind het zo zonde. Zo'n mooie/goede telefoon en dan ervaar ik dit toch als een smetje XD maar idd misschien dat ik ook battery saver uit zet dan.

Heel erg bedankt voor je reactie! Was bang dat ik misschien de enige was of dat het aan mijn telefoon lag!
Dit had ik ook, Battery saver ook uit gezet. Wel jammer, de functie is wel handig.
Ik laad meestal als de telefoon onder de 15% is. Bij mijn Moto G2 raakte ik in paniek als hij op de 15% kwam (snel in accubesparing) maar deze kan dan rustig nog 2/3 uur mee.
Verder zet ik 's nachts de telefoon met de schuif in Ultieme Bespaarmodus, verbruikt de telefoon 0 tot 1% in 7/8 uur.
Let op dames en heren!

Update is aan het downloaden!!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Hoe is het met de kwaliteit van de foto's na de nougat update? Er op vooruit gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheisz
IkWilbert schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:45:
Hoe is het met de kwaliteit van de foto's na de nougat update? Er op vooruit gegaan?
Foto's heb ik net gecheckt, maar gezien het geweldige weer is het nu moeilijk te zeggen.
De foto's waren ok gedurende de dag, en dat zijn ze nu natuurlijk ook, ik test ze vanavond even in het schemer.
Dan kan ik even controleren op ruis etc.

Tip voor het gebruik van multiple-window: activeer 'recente apps' en hou je vinger dan iets langer ingedrukt op 1 van de apps, deze schuif je dan naar boven en datzelfde doe je met een andere app om eronder plaatsen en dus 2 apps tegelijkertijd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-09 23:06
Update aan het downloaden, Nougat here i come !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
LeStef schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:03:
Update aan het downloaden, Nougat here i come !
Dat dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockabilly_1991
Twee grootste verbeteringen:
1. Filmpjes lopen weer in sync
2. Netwerk icoontje staat nu op de juiste plek en niet meer zo lullig alleen op links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Update aan het downloaden ook op mijn P2. :)

Ben benieuwd of bepaalde bugs (onhebbelijkheden?) waar ik last van heb bij Android 6 nu opgelost zijn. Ik bedoel dan bv. dat de opgeslagen vingerafdrukken na een tijdje niet meer herkend worden zodat je ze moet verwijderen en weer opnieuw moet scannen. En dat de Smart Unlock via gekoppeld Bluetooth polsbandje niet naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik heb de indruk dat hij wat trager loopt. Jammer dat ze niet meteen naar 7.1 zijn gegaan, want die is echt wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
LeStef schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:36:
Ik heb de indruk dat hij wat trager loopt. Jammer dat ze niet meteen naar 7.1 zijn gegaan, want die is echt wel snel.
Ja, dat is wel echt enorm jammer. Hopelijk komt 'ie wel nog. Lenovo heeft qua updates niet zo'n best naam, al lopen ze qua deze update nu wel redelijk in lijn met bv. de Moto G4, daar was ook nog geen officieel 7 build van uitgerold een paar weken geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeStef
Na een clear cache handeling en restart blijkt alles terug vlot te lopen, ik was te snel met mijn conclusies. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

En ik kan ook bevestigen dat Whatsapp en Facebook berichten niet aankomen.

Pas als ik whatsapp opstart, stromen alle berichten binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheisz
Ik heb juist de indruk dat hij aardig soepeler en sneller loopt aan mijn kant, net als inmiddels aan jouw kant. ;)

Voor mij de beste features die ik tot nu toe in de nieuwe versie heb opgemerkt:

- multiple window gebruik
- notificatie bar vernieuwd en instelbaar met keuze tot meer/minder info.
- nieuw overzicht instellingen/dubbel menu

Tel dat bij de nu eindelijk goed lopende audio, batterij, dual-sim en algemeen gebruik op en het is het fijnste toestel wat ik tot nu toe ooit heb mogen gebruiken voor dit geld.

Er is maar 1 punt wat dit toestel voor mij verder zou verbeteren en dat is draadloos opladen.
LeStef schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:44:
[...]

Na een clear cache handeling en restart blijkt alles terug vlot te lopen, ik was te snel met mijn conclusies. 8)7
BAM, ik was nog aan het tikken.. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door cheisz op 28-03-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Update uitgevoerd. Ik zocht in de system-tray naar de screenshot knop, maar die is weg. Dus ik probeer de bekende "Power+Vol.Down" en hop, het werkt! Screenshot gemaakt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Damnit, nu is mijn mooie batterijscore weg :p Stond op 9 uur, 23 minuten scherm aan en nog 44% batterij...
-_-

Maar jeej, 7.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Nougat up and running :P

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gtzMva/11.jpg
upload image

[ Voor 202% gewijzigd door LeStef op 28-03-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel1995
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-08 15:08
Hebben er meer mensen last van Google play services crashes na de nougat update? Geen van mijn Google Apps werkt nog goed.

[ Voor 8% gewijzigd door michiel1995 op 28-03-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockabilly_1991
pim schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:50:
En ik kan ook bevestigen dat Whatsapp en Facebook berichten niet aankomen.

Pas als ik whatsapp opstart, stromen alle berichten binnen.
Dit probleem heb ik ook sinds ik de telefoon heb. Ook komt niet altijd de mail binnen.
Bij het ontgrendelen van de telefoon komt het meeste binnen alleen wapp moet echt geopend worden om alles te ontvangen.
Lijkt alsof de sync niet op de achtergrond draait maar heb alles opnieuw ingesteld zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockabilly_1991
michiel1995 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:00:
Hebben er meer mensen last van Google play services crashes na de nougat update? Geen van mijn Google Apps werkt nog goed.
Even de telefoon herstarten en kijken voor app updates in de playstore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel1995
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-08 15:08
Ik heb de apps geüpdatet, cache en appgegevens gewist, maar blijft crashen. Ook de play services geüpdatet en terug op fabrieksversie gezet. Uiteindelijk mn Google account van telefoon losgekoppeld, maar nu als ik een Google account toe wil voegen crasht play services weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Heeft iemand trouwens al de nieuwe Google Assistant gekregen op de P2 ? Ik had een beetje verwacht dat die met Android 7 nu ook op de P2 beschikbaar zou zijn, maar ik zie hem nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Welke skin gebruik je? Erg mooi zo namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheisz
Rockabilly_1991 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:05:
[...]

Dit probleem heb ik ook sinds ik de telefoon heb. Ook komt niet altijd de mail binnen.
Bij het ontgrendelen van de telefoon komt het meeste binnen alleen wapp moet echt geopend worden om alles te ontvangen.
Lijkt alsof de sync niet op de achtergrond draait maar heb alles opnieuw ingesteld zonder resultaat.
Al onder apps > Whatsapp > meldingen gekeken of alles naar links is geschoven?

Als dit alleen gebeurd met Wlan al gekeken onder Wlan > instellingen > 'WLAN behouden in slaapstand' of dit op "altijd"staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Mensen met problemen na de update, ik adviseer altijd een factory reset na zo'n grote update. Lost altijd veel vage issues op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockabilly_1991
cheisz schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:25:
[...]

Al onder apps > Whatsapp > meldingen gekeken of alles naar links is geschoven?

Als dit alleen gebeurd met Wlan al gekeken onder Wlan > instellingen > 'WLAN behouden in slaapstand' of dit op "altijd"staat?
Bij "Meldingen" staat alles inderdaad naar links (uit).
Het Wi-Fi had ik al aangepast uit ervaring met mijn vorige telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:21:
[...]

Welke skin gebruik je? Erg mooi zo namelijk!
Nova launcher prime, beste aankoop ooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
LeStef schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:57:
[...]

Nova launcher prime, beste aankoop ooit ;)
Nooit van gehoord. Ff checken... Zie dat die gratis is zelfs ;)

Heeft zo'n launcher nog invloed op de batterij trouwens?

[ Voor 5% gewijzigd door Peter_Aragorn op 28-03-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:02:
[...]

Nooit van gehoord. Ff checken... Zie dat die gratis is zelfs ;)

Heeft zo'n launcher nog invloed op de batterij trouwens?
Deze niet, is 1 van de snelste en uitgebreid van allemaal.
Je kan letterlijk alles aanpassen en blijft lekker snel en licht, updates zijn er geregeld (maar geen overkill).
Ik gebruik die al enkele jaren op al mijn toestellen.

P2 werkt zeer prettig hiermee.

PS : ik gebruik de prime versie (betalend), kan je net iets meer.

[ Voor 6% gewijzigd door LeStef op 28-03-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Eens, zeker met de plugin TeslaUnread.

Als jullie het over clear cache hebben, bedoel je dan lang de startknop indrukken en alle apps afsluiten?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
LeStef schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:07:
[...]

Deze niet, is 1 van de snelste en uitgebreid van allemaal.
Je kan letterlijk alles aanpassen en blijft lekker snel en licht, updates zijn er geregeld (maar geen overkill).
Ik gebruik die al enkele jaren op al mijn toestellen.

P2 werkt zeer prettig hiermee.

PS : ik gebruik de prime versie (betalend), kan je net iets meer.
Ja ik zie net dat er twee zijn inderdaad. Eerst de gratis versie maar eens een tijdje proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik begrijp eigenlijk niet waarom deze phone zo weinig succes heeft (of niet zoveel zie in mijn omgeving).
Deze phone heeft letterlijk alles:

Prachtig scherm
Prachtig design en premium feeling
Lekker snel
en laten we maar zwijgen over de accu.

Zou Lenovo meer reclame maken dan zouden ze volgens mij veel meer verkopen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Gek trouwens. Screenshots maken met Power+Voldown werkt hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 12:53
LeStef schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:16:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom deze phone zo weinig succes heeft (of niet zoveel zie in mijn omgeving).
Deze phone heeft letterlijk alles:

Prachtig scherm
Prachtig design en premium feeling
Lekker snel
en laten we maar zwijgen over de accu.

Zou Lenovo meer reclame maken dan zouden ze volgens mij veel meer verkopen denk ik zo.
Die indruk heb ik ook. Het enige wat misschien minder is, is de camera. Wat zijn jullie ervaringen, vooral bij weinig licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:56

Vis

Nougat draait nu ook op m'n P2. Jeej!

Alleen minpuntje al kunnen ontdekken. Ik kan niet meer via de notificatie balk op m'n batterij klikken om direct naar het Energie instellingen menu te gaan.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Je kan batterij adden in je notification center en als je dan naar beneden veegt dan kan je er gewoon op klikken.

[ Voor 25% gewijzigd door LeStef op 29-03-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:56

Vis

LeStef schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:42:
Je kan batterij adden in je notification center en als je dan naar beneden veegt dan kan je er gewoon op clicken.
Held!

Heb btw wel 2x moeten rebooten totdat enkele apps het 'normaal' deden na overzetten Nougat.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Bij mij blijven apps crashen, waaronder Aquamail en de app van mijn zonnepanelen.

Ik heb de cache van de apps gewist, opnieuw opgestart en uiteindelijk zelfs de apps opnieuw geïnstalleerd. Geen verbetering helaas.

Iemand een suggestie? Of zit ik echt tegen een full wipe aan te kijken?

Edit: Na wat google-en is een full wipe naar factory defaults tot zover de enige oplossing die ik kan vinden :(

[ Voor 16% gewijzigd door Twan V op 28-03-2017 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:01
Twan V schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:57:
Bij mij blijven apps crashen, waaronder Aquamail en de app van mijn zonnepanelen.

Ik heb de cache van de apps gewist, opnieuw opgestart en uiteindelijk zelfs de apps opnieuw geïnstalleerd. Geen verbetering helaas.

Edit: Na wat google-en is een full wipe naar factory defaults tot zover de enige oplossing die ik kan vinden :(
Ik had er ook last van: veel apps crashen, of al bij het opstarten (zoals o.a. adobe reader) of bij het openen van een item in de app (zoals email in Nine en sms). :(

Gisteravond was ik het zo zat dat ik bezig was om alles veilig te stellen voor een full wipe en opeens een update van o.a. Google op mijn P2 voorbij zag komen. Daarna werkte alles weer! _/-\o_ Het heeft bij mij wel een uurtje of 5 à 6 geduurd voordat ik de update binnen kreeg.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
Aangezien mijn internet bundel op was wilde ik mijn kpn app openen en moest ik een nieuwe cijfercode aanmaken om te kunnen inloggen verder nog niks vreemds kunnen vinden. Echte instellingen gebruikte ik toch al niet dagelijks weet wel dat het menu anders is maar kom er mss 1x in de week in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste

Ik heb gisteren een systeemupdate gedaan en android maar helaas kan ik geen sms meer sturen en ook geen nieuwe mail meer openen.

Kan iemand mij helpen?

dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:54
Twan V schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:57:

Ik heb zelf het idee dat het veelal te maken heeft met nieuwe updates die je binnen moet halen en dat het toestel ff moet 'settlen' na de update naar Nougat.

Na de update heb ik het toestel wel 3 keer gereboot omdat diverse apps (waaronder twitter) continu crashde. Vervolgens in de appstore gekeken en daar stonden een rijtje updates klaar. Deze ook geinstalleerd, reboot, en daarna draait alles werkelijk als een zonnetje...

Ik was eerst bang dat ik 'flow home (beta)' launcher niet meer kon gebruiken onder Nougat, omdat deze ook crashde, maar uiteindelijk geen probleem gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Ik denk dat ik de oorzaak heb. Na het verzenden van een crash report naar Aquamail, kreeg ik in een pushmessage deze link terug: http://www.aqua-mail.com/?page_id=2572

Android System Webview schijnt te crashen. Veel apps gebruiken die, en die crashen inderdaad allemaal. Android System Webview staat niet geïnstalleerd, en vanuit de play store installeren geeft een foutmelding.
Ik ga verder zoeken...

Edit 2:
Na een paar reboots en het wissen van de cache van de Play Store app, begonnen steeds meer apps te crashen, waaronder de agenda-widget en het instellingenscherm.
Opnieuw aangemeld bij de Play Store, die kwam met een update van de Chrome browser. Nu die geïnstalleerd is, lijkt alles te werken.

[ Voor 45% gewijzigd door Twan V op 29-03-2017 09:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:34
Nougat draait hier prima, had in het begin inderdaad ook last van dat sommige apps die een WebView gebruiken (zoals de My T-Mobile app) crashte. En probeerde toen ook die 'Android System Webview' te installeren, maar daar dat lukt niet.

Vervolgens heb ik Chrome geupdate (naar v56) en werkte alles weer! Blijkbaar wordt Chrome nu gebruikt als WebView vanaf Android 7: http://www.androidpolice....come-webview-android-7-0/

Wat ook wel een aanrader is sinds de Nougat update, is de weergavegrootte veranderen van 'Standaard' naar 'Klein'. Dit zorgt er voor dat de DPI verkleind wordt van standaard 480 naar 408. Je moet er wel ff aan wennen want alles is een stukkie kleiner maar er past zo ook een stuk meer op je scherm, ik zou niet meer terug willen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 14:38
Ruim 20 uur na de update is het nog steeds leuk om te weten dat deze Lenovo zich nu bij de 2.8% van de Google Play Store bezoekers mag scharen dat Android 7.x heeft. Verder is het even wennen, eigenlijk.

Wat ik al wel mis, is die modus in de quick toggle waarin je het scherm gigantisch hard kon dimmen voor 's nachts in/naast het bed. Nu in Android 7 is het alleen een blauwlichtfilter, maar die lage helderheid mis ik wel. Weet iemand of dat ergens anders verstopt zit?

Verder is het erg jammer dat het menu niet in donkere kleuren weer te geven is via dat "geheime" tandwieltruukje, die functie 'invert colors" in Accessibility is het dan weer niet, en lijkt me nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graaff333
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-04 23:18
Screenshots maken staat nog wel in de notificatie balk op aanpassen drukken en naar boven slepen.
Inmiddels na een aantal keer opnieuw opstarten en updaten in de playstore werkt alles weer goed. Daarvoor crashen veel apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Dank voor de tip voor het updaten van alles in de google play store (en dan even rebooten)

Gmail o.a. crashte daarvoor meteen ondanks meerdere reboots en wipen cache, maar nu lijkt alles weer te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 29-03-2017 11:29 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obiander
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 22:46
D

[ Voor 99% gewijzigd door obiander op 17-07-2022 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik had ook wat crashes, oa. Gmail app en Messenger (Facebook) die enorm traag was. Nu alles geupdate uit de Play Store en nu lijkt alles wel goed te werken.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 14:38
kiezo schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:35:
Ik heb nergens last van, behalve dat switchen tussen secure en open zone iets trager lijkt te zijn. Screenshots werken ook nog. De optie onder developer mode om te switchen naar file-based encryption ontbreekt helaas nog, misschien kan je na full reset deze optie al wel kiezen.

Lijkt mij dat 7.1 snel volgt, omdat Android 7.0 seamless updates ondersteunt.
Daar zou ik dan weer niet van uit gaan. Lenovo en bijna alle andere fabrikanten passen Android onder de schil en visueel wel in meer of mindere mate aan. Dat wilt zeggen dat ze die oefening ook weer moeten gaan doen voor de 7.1-update. Dan heb ik liever dat ze zich de moeite besparen en gelijk focussen op 8 later dit jaar, als Lenovo dat nog wilt doen. (Hopelijk wel, met Android 7 hebben ze het ook goed gedaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Trouwens wel veel dingen net wat fijner bij Nougat.

Alleen bij dataverbruik managen snap ik de wijziging niet. Je kon altijd makkelijk de lijntjes bij de grafiek over je dataverbruik slepen, en zo snel je limiet aanpassen. Nu moet je echter een menu ingaan.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Ik vind er wel iets voor te zeggen. Ik vond dat gesleep met die lijntjes best een gekloot om het goed in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Is het notificatieprobleem met deze telefoon na de upgrade naar 7 nu voorgoed opgelost en werken de doze instellingen zoals het hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Is het normaal dat ik al minutenlang een zwartscherm heb na het installeren van nougat? Of moet ik hem gewoon opnieuwopstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Twan V schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:09:
Ik vind er wel iets voor te zeggen. Ik vond dat gesleep met die lijntjes best een gekloot om het goed in te stellen
Why not both :D

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
  • Laatst online: 09-05 16:51
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:24:
Gek trouwens. Screenshots maken met Power+Voldown werkt hier niet.
Heb je dat nog steeds na opnieuw opstarten? Ik heb hier zelf namelijk geen last van.

Ziet er trouwens goed uit deze update.

Edit: enige probleem waar ik tot nu toe tegen aanloop, is dat Spotify in die bar blijft staan die je naar beneden sleept, ook al sluit je de app helemaal af. Hij is dan ook niet weg te slepen. Eerst dat ding wegslepen en dan Spotify afsluiten helpt niet, hij komt dan meteen weer terug.

[ Voor 31% gewijzigd door Gilan11 op 29-03-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
  • Laatst online: 24-05 15:46
Wow, dit moet ik jullie meteen melden!: Na de update heb ik even een geekbench gedaan, en nu opeens ligt het totaal, multi, met wel 800 punten hoger!! Hiermee komt hij uit boven de Galaxy note 7 met Snapdragon versie en boven de Xiaomi mi 5. Geweldig toch.
Toch heb ik ook nog steeds het crashen van apps. Maar als ik jullie mag geloven is dat binnen enkele uren geen probleem meer.
Hieronder enkele afbeeldingen via de links:
Link 1
Link 2

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen en Discussie, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Lenovo P2] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels en prijzen: [Lenovo P2] Levertijd & Prijzen
- Rooten, custom Rom's en recovery: [Lenovo P2] Rooten & Custom ROM's