Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

@dzjam ik vind de camera echt ondermaats. Dikwijls slaag ik er zelfs bij goed licht niet in een deftige foto te maken. Soms is dat geen probleem, maar soms heb je 'het moment' gewoon gemist. De camera is voor mij dus echt de achilleshiel van dit toestel. Verder geen enkele klacht eigenlijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Krijg net een update, ben benieuwd.

[ Voor 46% gewijzigd door coolkingler1 op 30-03-2017 05:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Gilan11 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:57:
[...]

Heb je dat nog steeds na opnieuw opstarten? Ik heb hier zelf namelijk geen last van.

Ziet er trouwens goed uit deze update.

Edit: enige probleem waar ik tot nu toe tegen aanloop, is dat Spotify in die bar blijft staan die je naar beneden sleept, ook al sluit je de app helemaal af. Hij is dan ook niet weg te slepen. Eerst dat ding wegslepen en dan Spotify afsluiten helpt niet, hij komt dan meteen weer terug.
Werkt inmiddels :) Echt stom: ik hield de combinatie niet lang genoeg ingedrukt 🤦

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

En ben ook over naar Nougat. Een van mijn belangrijkste issues is opgelost, namelijk dat je nu met een veeg van boven meteen aan de power toggles kan. Yay _/-\o_

Alleen daarom zou ik upgraden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheisz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-03 17:31
IkWilbert schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:45:
Hoe is het met de kwaliteit van de foto's na de nougat update? Er op vooruit gegaan?
Even een test gedaan op de foto's, maar ogenschijnlijk geen of weinig verbeteringen.
Ook in de technische specs van de foto's kon ik weinig vooruitgang vinden.

Op zich is het voor mij voldoende met wat hij wel schiet, maar wil je een toestel dat betreft foto's zich onderscheid van de rest dan is dit niet de beste keus.
LeStef schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:16:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom deze phone zo weinig succes heeft (of niet zoveel zie in mijn omgeving).
Deze phone heeft letterlijk alles:

Prachtig scherm
Prachtig design en premium feeling
Lekker snel
en laten we maar zwijgen over de accu.

Zou Lenovo meer reclame maken dan zouden ze volgens mij veel meer verkopen denk ik zo.
Dit!

Helemaal mee eens, alhoewel het dit toestel zo ook de perfecte 'underdog' maakt als je er ineens mee wordt geconfronteerd.
In 2 dagen tijd sinds de update zijn zowel een maat als een collega als mijn broer, die allen al redelijk geïnteresseerd waren door mijn P2, rechtstreeks naar de winkel gerend en hebben er ook 1 opgehaald.
De 1 vanwege de accu, de andere vanwege de accu gecombineerd met de 'dubbele apps' functie etc.

Ik hoop dat Lenovo (of Moto) deze P2 lijn wel door gaat zetten in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 12:53
ScSi schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 04:22:
@dzjam ik vind de camera echt ondermaats. Dikwijls slaag ik er zelfs bij goed licht niet in een deftige foto te maken. Soms is dat geen probleem, maar soms heb je 'het moment' gewoon gemist. De camera is voor mij dus echt de achilleshiel van dit toestel. Verder geen enkele klacht eigenlijk..
Jammer is dat. Voor bijv. vijftig euro meer een zelfde toestel met een goede camera zou voor mij perfect zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Oeh, zojuist melding gekregen dat ik kan updaten.
http://imgur.com/NiIaVs8

Ik zal hem straks downloaden en installeren als ik op kantoor ben, over +-1 uurtje.

[ Voor 36% gewijzigd door Stevie-P op 30-03-2017 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
dzjam schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:57:
[...]

Jammer is dat. Voor bijv. vijftig euro meer een zelfde toestel met een goede camera zou voor mij perfect zijn...
Dat heb ik ook, was de camera al wat bovengemiddeld, nog niet eens top, was de keuze erg snel gemaakt.Het blijft een cirkeltje van nadelen in deze prijsreeks waar je nadelen blijft houden. Ik heb bijv. gekeken naar de LG G4, super camera, maar beroerde schermkleuren en veel problemen met hitte/bootloops, de Samsung s6 kwam dan al snel als beste keus, maar kost alweer ruim 100 euro meer en heeft geen SDslot. De a5 2016 voor 300 euro had het prachtige design,scherm & camera, maar had dan alles verder trager en zodoende betaal je teveel voor wat het kan. Eigenlijk had je een combi van die a5 + P2 moeten hebben waar je dan net wat meer voor betaald.

Ik hou de telefoons, net als de P2 nog wel in de gaten. Ik vind de slechte accu van mijn huidige telefoon een zeer heikel punt namelijk. Er was wat vaag nieuws over een toestel wat vergelijkbaar was met ook ergens een accu met 5000 mah, ben helaas vergeten welk merk. Volgens mij Motorola ook of iets richting Acer/Asus. Zal dit nog opzoeken.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 22:41
@ByteMe_ Dat is de Asus Zenfone 3 Zoom.Die zou in februari uitkomen, maar is er nog steeds niet. Dat lijkt me inderdaad ook een mooie telefoon, maar de vraag is of de firmware ook goed is zoals bij de P2, en of er een bootloader te unlocken valt zoals de P2, zodat je na de officiële ondersteuning nog verder kunt met LineageOS of iets dergelijks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 12:53
ByteMe_ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:05:
[...]

Dat heb ik ook, was de camera al wat bovengemiddeld, nog niet eens top, was de keuze erg snel gemaakt.Het blijft een cirkeltje van nadelen in deze prijsreeks waar je nadelen blijft houden. Ik heb bijv. gekeken naar de LG G4, super camera, maar beroerde schermkleuren en veel problemen met hitte/bootloops, de Samsung s6 kwam dan al snel als beste keus, maar kost alweer ruim 100 euro meer en heeft geen SDslot. De a5 2016 voor 300 euro had het prachtige design,scherm & camera, maar had dan alles verder trager en zodoende betaal je teveel voor wat het kan. Eigenlijk had je een combi van die a5 + P2 moeten hebben waar je dan net wat meer voor betaald.

Ik hou de telefoons, net als de P2 nog wel in de gaten. Ik vind de slechte accu van mijn huidige telefoon een zeer heikel punt namelijk. Er was wat vaag nieuws over een toestel wat vergelijkbaar was met ook ergens een accu met 5000 mah, ben helaas vergeten welk merk. Volgens mij Motorola ook of iets richting Acer/Asus. Zal dit nog opzoeken.
Ik heb op dit moment de S6, maar qua batterij is het echt niet best. Ik heb 'm vanochtend om 7 uur van de lader gehaald en zit nu op 51% zonder heel veel gedaan te hebben... dit is met een custom ROM (van edgarf) die wat lichter is gemaakt. Toestel is bijna 2 jaar oud.

De A5 2017 lijkt me wel interessant, die schijnt ook een goede batterijlevensduur te hebben, alhoewel niet zo lang als de P2 natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

KrazyJay schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:12:
@ByteMe_ Dat is de Asus Zenfone 3 Zoom.Die zou in februari uitkomen, maar is er nog steeds niet. Dat lijkt me inderdaad ook een mooie telefoon, maar de vraag is of de firmware ook goed is zoals bij de P2, en of er een bootloader te unlocken valt zoals de P2, zodat je na de officiële ondersteuning nog verder kunt met LineageOS of iets dergelijks. :)
Deze komt in Q2, echter zal deze minstens 400€ kosten, eerder zelfs 450 en zit je met de zenUI. Het is altijd wat in het middensegment idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimGal
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 20:56
De app Open Camera schijnt een verbetering te zijn. Misschien is dat voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
KrazyJay schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:12:
Dat zou zomaar kunnen, die camera specs lijken zeer netjes. Maar als het zoals Scsi zegt 400+ zal kosten zou dat al een breekpunt zijn. Maar goed, dat is puur speculeren nog, het is afwachten helaas...

EDIT: 465 euro op dx.com, helaas veel te hoge prijs -O-

[ Voor 4% gewijzigd door ByteMe_ op 30-03-2017 11:48 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-09 12:51
Hallo allemaal,

Mijn Lenovo P2 heeft zojuist de upgrade naar Android 7.0 gekregen. Hij is twee gigabyte groot... dus ckeck je update knop en deel je ervaringen! :)

Overigens heb ik de standaard camera app ook vervangen door Open camera. Maar de update zou de nodige bugs moeten fixen dus wie weet is er nu een oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:45

IkWilbert

Het is mij!

Theratron schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:59:
Hallo allemaal,

Mijn Lenovo P2 heeft zojuist de upgrade naar Android 7.0 gekregen. Hij is twee gigabyte groot... dus ckeck je update knop en deel je ervaringen! :)

Overigens heb ik de standaard camera app ook vervangen door Open camera. Maar de update zou de nodige bugs moeten fixen dus wie weet is er nu een oplossing!
Spuit 11 :P

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Oh, haha, ik checkte de laatste paar posts en die gingen er niet echt over dus ik dacht een nieuwtje te hebben :9
Anyway, ik ben erg tevreden. Had al geen last van Whatsapp berichten die niet binnen kwamen ofzo, maar was wel getroffen door de audiosync bug. Die lijkt nu ook bij mij verleden tijd te zijn. Ik heb ook iets meer opslagruimte over, dus deze update is aardig geoptimaliseerd. Dat het touchscreen aan de onderkant nog niet echt lekker reageert (als je de onscreen navigatieknoppen hebt verborgen) is helaas niet verholpen. Wel weer fijn is dat het cellsignal icoon (twee in mijn geval) nu gewoon rechts staat. En de notificaties zien er echt veel mooier uit in Android 7.

Enige wat ik nu nog graag zou zien zijn een donker thema voor het Android menu (zeker nu het toestel een Amoled scherm heeft) en de mogelijkheid het schuifje aan de zijkant te customisen. Is nu een battery saver knop, maar ik zou daar graag een "geluid uit" knop van kunnen maken.
Maar dit is zeker voor het geld echt een geweldig toestel hoor!

[ Voor 3% gewijzigd door Theratron op 30-03-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
WimGal schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:38:
De app Open Camera schijnt een verbetering te zijn. Misschien is dat voldoende?
Ik heb de Open Camera app een tijdje geprobeerd, maar was er niet enthousiast over. Potentieel heeft die app veel meer mogelijkheden met instellingen, maar in de praktijk ben je voorafgaand aan elke foto eerst bezig de instellingen aan te passen specifiek voor die situatie. En als je niet de juiste instelling gezet hebt krijg je een mislukte foto. Niet handig!

Verder heb ik heb een selfie-stick die prima samenwerkt met de native foto-app van Lenovo, maar compleet genegeerd wordt door die Open Camera app.

Dus ik heb die Open Camera app gedeïnstalleerd en houd het maar op de native camera app. Voor echt mooie foto's pak ik wel mijn Sony A6000 systeemcamera. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 13:54
Haay schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:13:
[...]

Ik heb de Open Camera app een tijdje geprobeerd, maar was er niet enthousiast over. Potentieel heeft die app veel meer mogelijkheden met instellingen, maar in de praktijk ben je voorafgaand aan elke foto eerst bezig de instellingen aan te passen specifiek voor die situatie. En als je niet de juiste instelling gezet hebt krijg je een mislukte foto. Niet handig!
Eens! de Open Camera app is echt niet heel erg gebruiksvriendelijk en behoorlijk zwaar. De native camera app voelt veel en veel beter. Het is ook geen slechte app, je moet alleen geen wonderen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist Android 7.0 geïnstalleerd, maar nu werkt bijna niks meer als ik een app wil opstarten. Gmail werkt niet, play store werkt niet.. wtf?

EDIT:

Ik heb mijn toestel opnieuw moeten installeren...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2017 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiesta1958
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 20:09
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:23:
Ik heb zojuist Android 7.0 geïnstalleerd, maar nu werkt bijna niks meer als ik wil opstarten. Gmail werkt niet, play store werkt niet.. wtf?

EDIT:

Hoe heb je dat gedaan.
Mijn vrouw heeft ook net de update uitgevoerd en kan niet meer sms,en :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiesta1958 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 20:02:
[...]

Hoe heb je dat gedaan.
Mijn vrouw heeft ook net de update uitgevoerd en kan niet meer sms,en :?
Als je naar instellingen(Settings) gaat kan je gewoon "zoeken", 'Fabrieksinstelling'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiesta1958
tnx,

gevonden.
nu afwachten en maar alle gegevens opnieuw instellen :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 22:41
@Verwijderd , @Fiesta1958
Lezen jullie dit topic wel?

Even langs de play store gaan, Chrome updaten en alles werkt zoals vanouds, ook het SMSen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiesta1958
Ja ik heb zoveel mogelijk gezocht, maar niet gevonden.
De tip van Arsena heeft ook gewerkt.
Het is maar net wat je het eerst leest he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gordian Knot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-08 18:51
Gisteravond ook nougat update gedaan. Ging veel sneller dan verwacht ondanks dat het updaten meer dan 100 apps. Dit duurt in mijn ervaring altijd het langst. Had ook last van crashende apps, maar idd even updaten (vooral die van Google zelf) en voila.
Tot nu toe, zeer tevreden. Had juist na vervanging met garantie wat problemen na de installatie via nfc pairen. Accu was sneller leeg, haperde zo nu en dan en 2x een vastloper. Ben ik nu vanaf zo lijkt het. Vooralsnog tevreden dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartZuid
  • Laatst online: 04-09 20:54
Ik heb een uur geleden Nougat geïnstalleerd, geen crashende apps gehad, Chrome en Gmail geupdatet, en toestel loopt gelijk als een zonnetje zonder dat ik het toestel moest herstarten. Belangrijkste vind ik dat beeld en geluid bij alle filmpjes eindelijk in sync lopen. Ik moet wel wennen aan de nieuwe meldingenopmaak. De weergavegrootte op klein is echt prachtig! Twee dingen vind ik wel vreemd/jammer: de systeemdownloadapp is verdwenen en de VPN statusbalkpictogram kan niet worden verborgen.

[ Voor 15% gewijzigd door MartZuid op 31-03-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-05 16:51
MartZuid schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:03:
Twee dingen vind ik wel vreemd/jammer: de systeemdownloadapp is verdwenen en de VPN statusbalkpictogram kan niet worden verborgen.
Ik was al een app kwijt op mijn telefoon maar ik kon zo snel niet bedenken welke het nou was. Die downloadapp was het inderdaad. Is er een andere manier om je gedownloade bestanden makkelijk te openen? Want ik gebruikte dat eigenlijk vrij regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Amaze file manager en dan naar Download map gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
Bestandsbeheer -> Lokaal -> Interne opslag -> Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
  • Laatst online: 09-05 16:51
Top, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-12-2023
blij met de lange batterijduur, Pas op na de android 7 update doen sms en vele andere apps het niet meer ze crashen
Ik heb mijn toestel weer in de fabrieksstand moeten terugbrengen. :( :( :( :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:23:
Ik heb zojuist Android 7.0 geïnstalleerd, maar nu werkt bijna niks meer als ik een app wil opstarten. Gmail werkt niet, play store werkt niet.. wtf?

EDIT:

ik ook idem dito vele apps crashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
als je terug naar fabrieksinstellingen gaat dan krijg je android 7 en nu werkt alles wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

De camera LIJKT een ietsie pietsie verbeterd in Nougat. Zie onderstaand shot van deze middag met de standaard camera app. Valt me niet tegen in alle geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LumvQUqugEFGlljGTAWeT91W/thumb.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door ScSi op 31-03-2017 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 08:42
TIP, wat betreft de update naar de Nougat versie!

Zoals al enkele malen gemeld.
Denk eraan, dat u na de update, eerst naar de 'Play Store' gaat en daar ook nog de specifieke app update's doet!
Zo heb je geen last van crashende app's!

Na mijn installatie, crashte namelijk bij mij ook elke app.
Toen las ik op dit forum, de tip over de google play store app update.
Dat hielp direct en alles was weer vanouds!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die de vervelende confirmation om naar vliegtuigmode te gaan uit heeft kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Werken notificaties onder Android 7 nu zoals het hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
NLoldebroek schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 23:00:
TIP, wat betreft de update naar de Nougat versie!

Zoals al enkele malen gemeld.
Denk eraan, dat u na de update, eerst naar de 'Play Store' gaat en daar ook nog de specifieke app update's doet!
Zo heb je geen last van crashende app's!

Na mijn installatie, crashte namelijk bij mij ook elke app.
Toen las ik op dit forum, de tip over de google play store app update.
Dat hielp direct en alles was weer vanouds!
of niet updaten maar terug naar fabriksinstellingen dan krijg je naast android7 ook alleapps geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht35
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-09 19:29
Na de update gewoon fabrieksinstellingen doen, ik heb al meteen een bug minder hierdoor(in instellingen zoeken gaf altijd 0 resultaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsplit
  • Laatst online: 10-09 20:50
Ik heb een paar minuten geleden de systeem update gedaan en tot nu toe werkt alles nog zoals het hoort.

Het zoeken in de instellingen app werkt zoals het hoort.
Het gebruiken van Google Gmail en Chrome gaat ook zonder enige problemen.

Wat heeft Lenovo nog meer veranderd in Android 7.0? Ik zie dat de signal icon bovenin weer rechts staat zoals het hoort. het lock scherm ziet er iets anders uit dan ik gewend ben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Netsplit schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:24:
Ik heb een paar minuten geleden de systeem update gedaan en tot nu toe werkt alles nog zoals het hoort.

Het zoeken in de instellingen app werkt zoals het hoort.
Het gebruiken van Google Gmail en Chrome gaat ook zonder enige problemen.

Wat heeft Lenovo nog meer veranderd in Android 7.0? Ik zie dat de signal icon bovenin weer rechts staat zoals het hoort. het lock scherm ziet er iets anders uit dan ik gewend ben,
Ja, beantwoord van telefoon gaat niet meer door naar rechts te vegen... Niet handig dat die dan wel telefoongesprek weigert....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brecht35
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-09 19:29
Zelfs na fabrieksinstellingen heb ik soms last van lagg in apps als Facebook/Instagram(Android 7 update).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 13:10
Brecht35 schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:43:
Zelfs na fabrieksinstellingen heb ik soms last van lagg in apps als Facebook/Instagram(Android 7 update).
Facebook is hier sinds update ook af en toe laggy idd. Instagram heb ik niet dus daar kan ik niets over zeggen.

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook last van laggende apps en freezes sinds de nieuwe update, heeft iemand hier een oplossing voor? En is het mogelijk weer terug te gaan naar android 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
gu22i schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 22:05:
[...]

ik ook idem dito vele apps crashen
Totaal geen last van.
Na de update alle apps geüpdate. Herstart en alles werkt als een tierelier. Zelf sneller dan voorheen.

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
Ik heb nadat Nougat binnen was gehengeld paar dagen slechte accu performance gehad. De CPU draaide veel te hard.
uiteindelijk dus teruggezet naar fabrieksinstellingen en daarna was accu weer top, MAAR....nu heb ik een ander probleem..misschien kunnen jullie nakijken of dat bij jullie ook zo is:
Ik vind de default geluidjes echt behoorlijk dramatisch, dus ik gebruik altijd mijn eigen sounds. Als ik bij beltone kies voor 'meer beltonen' en vervolgens de actie voltooi met 'cabinet', krijg ik een lijst met directories te zien waarbij allemaal staat 'superuser niet beschikbaar'. Als ik vervolgens dan op zo'n dir klik, crashed de boel. Oftewel ik kan geen andere ringtone selecteren.

Hebben jullie dat ook? Wellicht ten overvloede, nee ik heb niks geroot of wat dan ook. Ik ben terug gegaan naar fabriekinstellingen en draai dus Nougat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raytje78
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-08-2022
Ik heb donderdagavond m'n telefoon kunnen updaten naar 7.0. Het lipsync probleem lijkt opgelost, van het notificatie probleem had ik geen last. Ook had ik last van het feit dat ik soms een tijd moest wachten tot het intoetsen van de simpincode mogelijk was na het herstarten van het toestel. Dat lijkt nu opgelost.

Waar ik nu wel al een paar keer last van heb gehad is dat ik hem uit de toestelvergrendeling heb gehaald er of een zwart scherm is of ik zie m'n achtergrond foto maar verder niks. RAM probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-08 11:29
Mir64za schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:11:
Pfft Helaas het toestel laten vallen scherm kapot prijsopgave van dynafix 192,50... terwijl ik het toestel voor 260 heb gekocht nieuw..
Ik ben hier bij de lokale telefoonboer geweest en die gaf ook een indicatie richting de 200.. Volgens mij zijn de schermen vrij prijzig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Sinds de upgrade naar Nougat krijg ik geen werkende bluetooth verbinding meer met de auto.
De verbinding is er wel, maar de verbinding gaat verloren zodra ik binnen Spotify een nummer wil afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raytje78
webgangster schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:03:
Sinds de upgrade naar Nougat krijg ik geen werkende bluetooth verbinding meer met de auto.
De verbinding is er wel, maar de verbinding gaat verloren zodra ik binnen Spotify een nummer wil afspelen.
Daar heb ik geen last van.. Misschien je toestel even terug naar de fabrieksinstellingen.

Ik krijg het idee dat dit sowieso wel aan te raden voor dit toestel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartZuid
Als na de upgrade apps niet goed werken kan je ook die apps opnieuw installeren. Terugzetten naar de fabrieksinstellingen is alleen nodig als het systeem zelf niet goed functioneerd.

[ Voor 8% gewijzigd door MartZuid op 03-04-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 02:11:
Is er iemand die de vervelende confirmation om naar vliegtuigmode te gaan uit heeft kunnen zetten?
Dit was overigens ook al voor de Nougat update het geval. Maar ik vrees na aardig wat Googlen dat het niet kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 02:11:
Waarom zou je dat willen? Het is maar 1 klik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Small annoyances :)

Om een of andere reden heeft Lenovo een paar van die eigenaardige dingen in de software gezet.

Zo stoor ik me aan het notificatiegeluidje elke keer dat een wifi- of bluetoothverbinding gemaakt wordt of wegvalt. Hoe vaak ik niet voor niks op mijn telefoon gekeken heb...

Als ik er nou een ander geluidje aan kon geven, was het al beter.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__Kevind__ schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 07:35:
[...]
Waarom zou je dat willen? Het is maar 1 klik?
Het is 1 nutteloze klik extra, die ik de afgelopen 10 jaar nooit gehad heb op mijn telefoons. Dus 100% meer werk. Ik neem graag het risico en de verantwoording zelf om als ik op vliegtuigmode klik, dat ik dan inderdaad vliegtuigstand wil. En niet nog eerst gezeur of ik dat nou echt wel of niet wil. ;)

Zelfde als bij de niet-storen mode. Dan krijg je meteen een scherm met de vraag hoe lang dat moet duren 'Onbeperkt tot je het uitzet' of '1 uur'. Dan druk ik gewoon altijd op het aan/uit knopje dan is dat weg. Ik ga er dus niet extra op antwoorden. Hij doet het dan gelukkig wel onbeperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaring(en) met de vingerafdruk scanner in de P2 ?

Mijn eigen ervaring is dat het kort na het instellen van een (of twee) vingerafdrukpatronen prima werkt, maar een aantal dagen later herkent hij de ingestelde vingers niet meer. En vervolgens werkt het dus ook niet meer in de bank-apps (ING en SNS-bank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driver666
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09-2024
"Zelfde als bij de niet-storen mode. Dan krijg je meteen een scherm met de vraag hoe lang dat moet duren 'Onbeperkt tot je het uitzet' of '1 uur'. Dan druk ik gewoon altijd op het aan/uit knopje dan is dat weg. Ik ga er dus niet extra op antwoorden. Hij doet het dan gelukkig wel onbeperkt."

Vind ik juist super handig, bij het slapen gaan ff instellen tot hoe laat hij stil moet zijn met een paar klikjes en dus niet meer vergeten je toestel van stil af te halen in de ochtend.

Eerdere reactie van iemand anders over de bluetooth verbinding die wegvalt en dan het geluidje erbij....echt nooit problemen mee gehad en dus ook nooit gehoord. ( Oh, zie nu dat ik dat uitgeschakeld heb staan vandaar dat ik het nooit hoor......je kunt het gewoon uitzetten in het meldingen centrum menu )

Flight modus gebruik ik echt alleen in een vliegtuig dus maar een paar keer per jaar haha.

Update naar Nougat ging bij mij perfect.

Vingerafdruk werkt prima, nooit problemen mee. Alleen de ING app staat de vingerafdruk niet toe als er meerdere gebruikers zijn van de vingerafdruk functie. Werkt dus alleen als je de enige ingestelde vinger bent met ING.

[ Voor 18% gewijzigd door driver666 op 04-04-2017 11:41 . Reden: extra antwoord op iemand ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
Haay schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:12:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaring(en) met de vingerafdruk scanner in de P2 ?

Mijn eigen ervaring is dat het kort na het instellen van een (of twee) vingerafdrukpatronen prima werkt, maar een aantal dagen later herkent hij de ingestelde vingers niet meer. En vervolgens werkt het dus ook niet meer in de bank-apps (ING en SNS-bank).
Geen probleem hier. Werkt als een tiet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 16:41

Werkt bij mij erg goed. Moet alleen wennen dat ik niet teveel veilige plaatsen instel hoef bijna nergens meer mijn vingerafdruk te gebruiken... :O

Heb alleen wel last van dat mijn scherm op 'ongewenste aanrakingen voorkomen' gaat staan zodra ik deze in een armband doe om te gaan hardlopen. Krijg dit niet uitgeschakeld...mocht iemand dit weten let me know ben naarstig opzoek naar een oplossing! Meer een android issue offcourse dan een P2 issue, de telefoon is AWESOME!

Instellingen - Beveiliging - Scherm beveiliging - Onderaan staat: 'Onbedoelde bediening voorkomen'

[ Voor 5% gewijzigd door Fugitive2008 op 04-04-2017 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

driver666 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:17:
"Zelfde als bij de niet-storen mode. Dan krijg je meteen een scherm met de vraag hoe lang dat moet duren 'Onbeperkt tot je het uitzet' of '1 uur'. Dan druk ik gewoon altijd op het aan/uit knopje dan is dat weg. Ik ga er dus niet extra op antwoorden. Hij doet het dan gelukkig wel onbeperkt."

Vind ik juist super handig, bij het slapen gaan ff instellen tot hoe laat hij stil moet zijn met een paar klikjes en dus niet meer vergeten je toestel van stil af te halen in de ochtend.
Nou, wat handig. :) Kan je elke keer daar een tijd gaan instellen, voor elke ochtend opnieuw, want je gaat niet op elke avond op dezelfde tijd naar bed (en je staat vaak ook niet op dezelfde tijd op). Moet je eerst gaan uitrekenen hoeveel uur en dan tig keer klikken. Terwijl je toch al je wekker zet en uit moet zetten. Dan kan je toch ook je geluid weer aanzetten als je toch je telefoon in je handen hebt, als je sochtends graag direct piepjes wil horen?
Flight modus gebruik ik echt alleen in een vliegtuig dus maar een paar keer per jaar haha.
Die gebruik ik dus elke nacht, altijd als ik slaap. Geen geluid, geen straling om me heen, superzuinig, alleen de wekker komt er doorheen. Perfect.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1

Ik heb hetzelfde...voor Nougat leek het wel of de fingerprint herkenning steeds slechter werd naar verloop van tijd. Maar het kan ook zijn dat 1. de scanner gewoon te vies was, 2. ik steeds een niet gescand deel van mijn vinger gebruikte.
Ik heb na Nougat en fabriekreset tot nu toe schjinbaar minder problemen... maar misschien is het nog wat te vroeg om die conclusie echt te trekken. Ik vind de fingerprint reader i.e.g. niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driver666
Ach, zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren.
Ikzelf heb er geen probleem mee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driver666 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:00:
Ach, zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren.
Ikzelf heb er geen probleem mee.....
Ja precies, zoveel mensen, zoveel wensen. :)
Ik snap alleen niet dat ze bij Android dus zomaar dingen veranderen die eerst wel goed werkten en nu minder lekker. Hou dan op zijn minst de mogelijkheid erin zonder dialogs.
Dus 'vliegtuistand' instellingen: confirmation dialog? J/N
Dus 'niet storen modus' instellingen: extra dialog met tijd instellen voor afwijkende tijd? J/N

Zelfde als met Windows 10 de tijd rechtsonder. Daar staan nu pijltjes die naar omhoog en naar beneden wijzen. Als ik een pijl naar beneden zie, dan denk ik aan wat al geweest is, en naar boven, naar wat nog moet gaan komen. Maar dat klopt dus niet. Dus nu denk ik stiekem dat er aan de linkerkant een pijl naar links staat (ipv naar boven) en aan de rechterkant een pijl naar rechts (ipv naar beneden). Dan klopt het wel, want mijn inziens ga je met een pijl naar links terug in de tijd en met een pijl naar rechts verder...
Echt weer een voorbeeld van een verslechtering. Sinds Windows 3.11 was het goed en logisch, nu niet meer. Zo, dat is eruit. :) Als nog iemand een tip heeft om die pijlen aan te passen... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2017 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:06:
[...]

Ja precies, zoveel mensen, zoveel wensen. :)
Ik snap alleen niet dat ze bij Android dus zomaar dingen veranderen die eerst wel goed werkten en nu minder lekker. Hou dan op zijn minst de mogelijkheid erin zonder dialogs.
Dus 'vliegtuistand' instellingen: confirmation dialog? J/N
Dus 'niet storen modus' instellingen: extra dialog met tijd instellen voor afwijkende tijd? J/N

Zelfde als met Windows 10 de tijd rechtsonder. Daar staan nu pijltjes die naar omhoog en naar beneden wijzen. Als ik een pijl naar beneden zie, dan denk ik aan wat al geweest is, en naar boven, naar wat nog moet gaan komen. Maar dat klopt dus niet. Dus nu denk ik stiekem dat er aan de linkerkant een pijl naar links staat (ipv naar boven) en aan de rechterkant een pijl naar rechts (ipv naar beneden). Dan klopt het wel, want mijn inziens ga je met een pijl naar links terug in de tijd en met een pijl naar rechts verder...
Echt weer een voorbeeld van een verslechtering. Sinds Windows 3.11 was het goed en logisch, nu niet meer. Zo, dat is eruit. :) Als nog iemand een tip heeft om die pijlen aan te passen... :)
Het is in Windows 10 ook gewoon een verticale kalender. Handig met je muisscroll erdoorheen! :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewivis schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:29:
[...]
Het is in Windows 10 ook gewoon een verticale kalender. Handig met je muisscroll erdoorheen! :)
Ja, dat dan weer wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

driver666 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:17:
...

Eerdere reactie van iemand anders over de bluetooth verbinding die wegvalt en dan het geluidje erbij....echt nooit problemen mee gehad en dus ook nooit gehoord. ( Oh, zie nu dat ik dat uitgeschakeld heb staan vandaar dat ik het nooit hoor......je kunt het gewoon uitzetten in het meldingen centrum menu )

...
Huh? Ik heb het hele meldingencentrum afgezocht (en elke optie in het instellingenmenu bij zoekopdracht meld), maar ik kan dit nergens vinden?

Ik heb het ook bij wifi. Thuis schakelt mijn telefoon afhankelijk van waar ik ben tussen mijn access points. Dat zijn elke keer twee geluidjes (disconnect, connect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driver666
" Huh? Ik heb het hele meldingencentrum afgezocht (en elke optie in het instellingenmenu bij zoekopdracht meld), maar ik kan dit nergens vinden?

Ik heb het ook bij wifi. Thuis schakelt mijn telefoon afhankelijk van waar ik ben tussen mijn access points. Dat zijn elke keer twee geluidjes (disconnect, connect) "

Gewoon - Toestel - meldingencentrum ook wifi kun je aan/uitzetten ( de melding dan he )

Ik heb het ook even getest maar als het schuifje aan staat krijg je idd een melding bij het verbreken van de verbinding. Dus gewoon ff uitzetten.

[ Voor 0% gewijzigd door driver666 op 04-04-2017 16:50 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo88
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08-2024
Het icoontje dat aangeeft dat het scherm in portretmodus staat, kun je uitzetten in de system ui tuner. Om duistere redenen heeft Lenovo echter de normale manier om daar te komen uitgeschakeld, maar er zijn andere manieren. Mij is het gelukt via Nova Launcher. Maak een nieuwe widget en kies onder de widgets van Nova Launcher voor een activiteit. Kies dan voor "Systeem-UI" en dan "Demomodus". Nu ben je in de system ui tuner. Onder het kopje "statusbalk" kun je allerlei icoontjes in- en uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 16:41
Heb wel een beetje een gevoel dat mijn batterij juist minder meegaat, terwijl volgensmij nougat juist beter met je batterij zou moeten omgaan. Denk dat Nougat meer van m'n CPU vraagt. Misschien een fabrieksreset doen. Maar goed eerst haalde ik met 3 dagen muziek luisteren a 5 uur per dag en bluetooth altijd aan altijd wel ongeveer 3 dagen nu iets meer dan 2. Wellicht ben ik wat te verwend geraakt en vraag ik teveel.

[ Voor 39% gewijzigd door Fugitive2008 op 05-04-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

driver666 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:50:
" Huh? Ik heb het hele meldingencentrum afgezocht (en elke optie in het instellingenmenu bij zoekopdracht meld), maar ik kan dit nergens vinden?

Ik heb het ook bij wifi. Thuis schakelt mijn telefoon afhankelijk van waar ik ben tussen mijn access points. Dat zijn elke keer twee geluidjes (disconnect, connect) "

Gewoon - Toestel - meldingencentrum ook wifi kun je aan/uitzetten ( de melding dan he )

Ik heb het ook even getest maar als het schuifje aan staat krijg je idd een melding bij het verbreken van de verbinding. Dus gewoon ff uitzetten.
Als het de toggles zijn die ik denk dat je bedoelt, dan passen die alleen het icoontje in de statusbalk aan (data-pijltjes bij wifi, verbonden-icoon bij bluetooth). Bij mij blijven de geluiden daarmee gewoon doorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
Fugitive2008 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:52:
Heb wel een beetje een gevoel dat mijn batterij juist minder meegaat, terwijl volgensmij nougat juist beter met je batterij zou moeten omgaan. Denk dat Nougat meer van m'n CPU vraagt. Misschien een fabrieksreset doen. Maar goed eerst haalde ik met 3 dagen muziek luisteren a 5 uur per dag en bluetooth altijd aan altijd wel ongeveer 3 dagen nu iets meer dan 2. Wellicht ben ik wat te verwend geraakt en vraag ik teveel.
Ik constateer precies hetzelfde. Na Nougat update leek batterij sneller leeg te gaan. Factory reset gedaan en het gaat nog steeds redelijk snel. Het kan zijn dat de telefoon een paar dagen nodig heeft voor optimalisatie van gebruik apps, maar dat was niet het geval toen ik hem net gekocht had. Met Marshmallow heb ik hem 6 dagen !!! lang kunnen gebruiken op een charge.
Nu geeft hij aan ongeveer 2 dagen.
Wat me opvalt is dat het CPU accu gebruik eigenlijk continu op 27% staat. Terwijl ik ook wel ergens (volgens mij op het XDA forum) heb gezien dat iemand slechts 5% CPU accugebruik heeft. Ik heb het gevoel dat daar 'het probleem' zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driver666
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door driver666 op 05-04-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driver666
Twan V schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:16:
[...]

Als het de toggles zijn die ik denk dat je bedoelt, dan passen die alleen het icoontje in de statusbalk aan (data-pijltjes bij wifi, verbonden-icoon bij bluetooth). Bij mij blijven de geluiden daarmee gewoon doorkomen
Heel vreemd, bij mij niet..ik gebruik sowieso de Lenovo UI in de Android instelling en daarnaast gebruik ik als launcher Nova premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:01
webgangster schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:03:
Hier had ik ook last van. Opgelost door in de bluetooth settings eerst de opgeslagen verbinding met de auto weg te gooien en daarna opnieuw verbinding te maken tussen de auto en de telefoon. Moest 'm ook weer als trusted device toevoegen en rechten geven op het adresboek en om te mogen bellen.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Raytje78 schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:20:
[...]

Daar heb ik geen last van.. Misschien je toestel even terug naar de fabrieksinstellingen.

Ik krijg het idee dat dit sowieso wel aan te raden voor dit toestel.
Uitgevoerd, probleem is niet verholpen.
Pas na 3 keer connecten heb ik een werkende bluetooth verbinding..
Denk dat mijn auto ook bijgewerkt moet gaan worden, er is alleen nog geen nieuwe versie uit.
BigEagle schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:24:
[...]

Hier had ik ook last van. Opgelost door in de bluetooth settings eerst de opgeslagen verbinding met de auto weg te gooien en daarna opnieuw verbinding te maken tussen de auto en de telefoon. Moest 'm ook weer als trusted device toevoegen en rechten geven op het adresboek en om te mogen bellen.
Ook dat heb ik geprobeerd, hielp bij mij 1 keer, elke volgende keer ging het weer mis.

[ Voor 34% gewijzigd door webgangster op 05-04-2017 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartenford
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:36
Lenovo P2 drain

Lenovo P2 drain2

Zijn er meer mensen die last hebben van een CPU drain? CPU blijft bij mij constant lopen op minimaal 652MHZ en mijn batterij duur is ook minder als de rest.
Iemand met hetzelfde probleem en evt al een oplossing gevonden?

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03:38

Vis

maartenford schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:06:
[afbeelding]

[afbeelding]

Zijn er meer mensen die last hebben van een CPU drain? CPU blijft bij mij constant lopen op minimaal 652MHZ en mijn batterij duur is ook minder als de rest.
Jep hier ook dat CPU het meest van de accu vraagt onder Hardware. En ook 652 minimaal (durf niet te zeggen wat ie eerst minimaal draaide tijdens Marshmallow).

Ik kan nog steeds wel 2 dagen met een volle accu doen, en ongeveer 9 a 10 uur screen on time halen, dus merkbaar minder kan ik niet echt zeggen...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenford
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:36
Vis schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:15:
[...]

Jep hier ook dat CPU het meest van de accu vraagt onder Hardware. En ook 652 minimaal (durf niet te zeggen wat ie eerst minimaal draaide tijdens Marshmallow).

Ik kan nog steeds wel 2 dagen met een volle accu doen, en ongeveer 9 a 10 uur screen on time halen, dus merkbaar minder kan ik niet echt zeggen...
Ja moet zeggen dat ik die tijd ook wel haal. Vindt het alleen raar dat de CPU dus blijkbaar altijd op alle cores actief is, lijkt mij een beetje raar?

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sledge HaMMeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 08:58

Sledge HaMMeR

-= Je Vini, Vidi, Vici =-

andrik1 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:19:
[...]

Wat me opvalt is dat het CPU accu gebruik eigenlijk continu op 27% staat. Terwijl ik ook wel ergens (volgens mij op het XDA forum) heb gezien dat iemand slechts 5% CPU accugebruik heeft. Ik heb het gevoel dat daar 'het probleem' zit.
Ik zit op zee, dus kan helaas nog niet benodigde GBs naar binnen hengelen om een update te doen. Dus ik heb maar even een screenshot gemaakt van m'n cpu, ter referentie

Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/5bc20eb230.jpeg

(staat weliswaar in flight mode, maar heeft 80% van de tijd op 2 simkaarten gestaan, daar we toevallig voor de kust van Letland waren)

.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
[afbeelding]

[afbeelding]

Ja ik dus ook precies hetzelfde.
Ik kijk het denk ik nog deze week aan, maar als het zo blijft ga ik terug naar marshmallow. De update naar Nougat levert wat mij betreft sowieso nagenoeg geen voordelen op.
ik heb dit toestel gekocht omdat ik maar eens in de 5 dagen hoef op te laden. Als dat eens in de twee dagen is, had ik net zo goed een ander toestel kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andrik1
Ik lees net op andere Fora (xda en Lenovo) dat de Nougat update niet langer beschikbaar is. Het vermoeden is dat Lenovo binnen een week of 2 met een nieuwe update gaat komen. hopelijk wordt dan ook de battery drain issue verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08 15:53
[afbeelding]

[afbeelding]

De minimale frequentie van de 625 is 652Mhz, dus daar zou het denk ik niet aan mogen liggen.
Ik heb ook wel de indruk dat de batterij met marshmallow iets langer mee ging. Vooral 100% => 90% lijkt snel te gebeuren. Wel haal ik nog met gemak 4 dagen, wat nog steeds buitengewoonlijk is. :9~

[ Voor 29% gewijzigd door Volvados op 06-04-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Laatst online: 11-09 20:23
[afbeelding]

[afbeelding]

Net even gecontroleerd en hetzelfde viel me ook op. Ik moet de telefoon nu sneller opladen (ongeveer om de 2 dagen) i.p.v. om de 3-5 dagen (afhankelijk van hoe intensief ik hem gebruik). Waar vroeger het beeldscherm de grootste verbruiker was, is bij mij nu ook de CPU verantwoordelijk voor 36,9% van het verbruik. Dat is toch wel een tegenvaller. De batterij gaat nog steeds langer mee dan bij mijn vorige toestellen, maar het is merkbaar minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheisz
Sinds gister ervaar ik plotseling een puntje.
Ik heb mijn tril functie op zowel toets als notificatie en oproepen altijd aan.

Sinds gister lijkt het alsof er ineens iets mee trilt met elke vibratie die de P2 geeft, het is geen geluidje maar meer iets achter het scherm wat mee trilt. een 'metaal' geluidje zeg maar..

Iemand die dit bekend voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_elic
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-07 11:15
Weet iemand waar je het scherm van de Lenovo P2 kan laten vervangen? Is helaas kapot gegaan bij een val op de hoek van de telefoon, en nu wil bol.com d'r 200 euro voor in rekening brengen omdat de camera ook vervangen moet worden. Ben ik het niet mee eens gezien die gewoon nog functioneert, en wil eigenlijk wel een ander reparatie adresje hebben waar ze ook een prijsopgave kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1990Maikel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-09 09:07
T_elic schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:50:
Weet iemand waar je het scherm van de Lenovo P2 kan laten vervangen? Is helaas kapot gegaan bij een val op de hoek van de telefoon, en nu wil bol.com d'r 200 euro voor in rekening brengen omdat de camera ook vervangen moet worden. Ben ik het niet mee eens gezien die gewoon nog functioneert, en wil eigenlijk wel een ander reparatie adresje hebben waar ze ook een prijsopgave kunnen maken...
Hier een andere maar nog steeds 180 euro:
http://www.telefoonstar.nl/reparatie/overig/lenovo-p2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08 15:53
cheisz schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:08:
Sinds gister ervaar ik plotseling een puntje.
Ik heb mijn tril functie op zowel toets als notificatie en oproepen altijd aan.

Sinds gister lijkt het alsof er ineens iets mee trilt met elke vibratie die de P2 geeft, het is geen geluidje maar meer iets achter het scherm wat mee trilt. een 'metaal' geluidje zeg maar..

Iemand die dit bekend voorkomt?
Toevallig de volumeknoppen die wat losjes zitten? Hoor je het ook bij het schudden van het toestel?
Had ik in het begin, maar na een minuscuul stukje tape er achteraan tussen te schuiven hoor ik het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheisz
Volvados schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:49:
[...]

Toevallig de volumeknoppen die wat losjes zitten? Hoor je het ook bij het schudden van het toestel?
Had ik in het begin, maar na een minuscuul stukje tape er achteraan tussen te schuiven hoor ik het niet meer.
De volumeknoppen zijn het na controleren niet, bij heen en weer schudden van telefoon hoor ik alleen het welbekende camera fragmentje heel licht heen en weer gaan, verder niets.

Hetgeen wat aan het trillen wordt gebracht zit dus wel gewoon vast (?), maar schijnbaar dicht bij het 'trilelement'.
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het meetrillende zich linksonder in de telefoon begeeft, bij telefoon met scherm omhoog links naast de linkerspeaker zeg maar.
Daar is het geluid in ieder geval het sterkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_elic
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-07 11:15
Ok, das flink balen. Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
Een admin van forums.lenovo.com bevestigt net dat de Nougat upgrade ingetrokken werd.
All, I can confirm that the P2a42 Nougat upgrade has been withdrawn. Currently I do not have any specific details for the reason but am informed it will be re-released soon.
Het lijstje met bugs werd waarschijnlijk toch wat te lang, er zijn nogal wat gebruikers met klachten na de update: https://forums.lenovo.com...-Smartphones/bd-p/lp05_en

Nu wachten op een nieuwe versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37
Aegir81 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:45:
Een admin van forums.lenovo.com bevestigt net dat de Nougat upgrade ingetrokken werd.

[...]

Het lijstje met bugs werd waarschijnlijk toch wat te lang, er zijn nogal wat gebruikers met klachten na de update: https://forums.lenovo.com...-Smartphones/bd-p/lp05_en

Daar hebben ze lekker van geleerd dan. De eerste nougat update voor de Moto G4 Plus was ook al niet bepaald vlekkeloos... :F

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
Aegir81 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:04:
[...]

Net even gecontroleerd en hetzelfde viel me ook op. Ik moet de telefoon nu sneller opladen (ongeveer om de 2 dagen) i.p.v. om de 3-5 dagen (afhankelijk van hoe intensief ik hem gebruik). Waar vroeger het beeldscherm de grootste verbruiker was, is bij mij nu ook de CPU verantwoordelijk voor 36,9% van het verbruik. Dat is toch wel een tegenvaller. De batterij gaat nog steeds langer mee dan bij mijn vorige toestellen, maar het is merkbaar minder.
Same here.....

Edit. Merken jullie trouwens ook het hoge memory usage?
Weinig open hebben staan de usage geeft aan dat je bijna al het geheugen in gebruik hebt. Restart, reset hebben niet geholpen.

[ Voor 13% gewijzigd door __Kevind__ op 06-04-2017 20:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raytje78
Ik kom er zojuist achter dat de P2 geen geldige apparaat certificering meer heeft sinds de update naar 7.0. Kwam er achter door het forum van Lenovo zelf te lezen.

https://forums.lenovo.com...ertified-quot/m-p/3572526

Dit kun je checken bij de instellingen in de Google Play store.

Edit: Ik heb de oplossing ook, althans bij mij werkte het.

- Op je toestel, ga naar instellingen - apps - Google play store.

- Stop de app en daarna uitschakelen. De app gaat weer terug naar de fabrieksversie en zal automatisch weer updaten.

- Check weer bij de instellingen of je nu een gecertificeerd toestel hebt. Als je het goed heb gedaan wel.

[ Voor 33% gewijzigd door Raytje78 op 06-04-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
Raytje78 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:56:
Ik kom er zojuist achter dat de P2 geen geldige apparaat certificering meer heeft sinds de update naar 7.0. Kwam er achter door het forum van Lenovo zelf te lezen.

- Stop de app en daarna uitschakelen. De app gaat weer terug naar de fabrieksversie en zal automatisch weer updaten.

- Check weer bij de instellingen of je nu een gecertificeerd toestel hebt. Als je het goed heb gedaan wel.
Klopt, ik had hetzelfde probleem. Bedankt voor de info, je oplossing werkte ook 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
Aegir81 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 00:56:
[...]

Klopt, ik had hetzelfde probleem. Bedankt voor de info, je oplossing werkte ook 😀
Hier werkt de oplossing niet... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raytje78
__Kevind__ schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 07:36:
[...]

Hier werkt de oplossing niet... -O-
Dat is jammer. Wel raar dat het bij de ene wel en de ander niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raytje78
Aegir81 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:45:

[...]

Directe link naar het betreffende topic waarin het werd gemeld.
https://forums.lenovo.com..._en/thread-id/2248/page/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay

Thanks! De gegeven oplossing werkte bij mij ook. Play Store is nu weer gecertificeerd op mijn P2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
__Kevind__ schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:43:
[...]

Same here.....

Edit. Merken jullie trouwens ook het hoge memory usage?
Weinig open hebben staan de usage geeft aan dat je bijna al het geheugen in gebruik hebt. Restart, reset hebben niet geholpen.
Je bent alvast niet alleen: https://forums.lenovo.com...ougat-Update/td-p/3623061
Updating your device may require more power to successfully complete the update which causes phone for a sudden battery drain. This is the same as the RAM. It requires more RAM to perform properly. I would suggest trying to clear some caches through Settings> Storage> Internal Storage> clear the cached data. Once done, restart the phone, and observe for few days and see if it has the same thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldman2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-09 17:15

En wat moet je precies doen na het uitschakelen van de app? Bij mij staat die dan niet meer tussen de andere apps. Ook niet na een herstart.
Als ik hem in de app-lijst terug inschakel krijg ik terug dezelfde versie en nog altijd uncertified.
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen en Discussie, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Lenovo P2] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels en prijzen: [Lenovo P2] Levertijd & Prijzen
- Rooten, custom Rom's en recovery: [Lenovo P2] Rooten & Custom ROM's