Eerst stoppen en dan uitschakelen. Bij mij startte na 2s een automatische update en stond hij weer bij mijn geïnstalleerde apps.Veldman2 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:42:
[...]
En wat moet je precies doen na het uitschakelen van de app? Bij mij staat die dan niet meer tussen de andere apps. Ook niet na een herstart.
Als ik hem in de app-lijst terug inschakel krijg ik terug dezelfde versie en nog altijd uncertified.
Ik heb ook ff die Play Store certifcering gecheckt, het uitschakelen van de Play Store zorgde er bij mij voor dat deze inderdaad na enkele seconden ging updaten en weer actief was. En daarna was ie weer 'Gecertificeerd', geen idee wat voor voordelen dat bied maar is toch wel fijn
Typisch... hoewel het systeem meld dat er 2,5Gb RAM gebruikt wordt, meld Phone Analyzer (Google Play: Phone Analyzer 1,5Gb RAM used.__Kevind__ schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:43:
[...]
Same here.....
Edit. Merken jullie trouwens ook het hoge memory usage?
Weinig open hebben staan de usage geeft aan dat je bijna al het geheugen in gebruik hebt. Restart, reset hebben niet geholpen.
Exact hetzelfde heb ik ook.Veldman2 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:42:
[...]
En wat moet je precies doen na het uitschakelen van de app? Bij mij staat die dan niet meer tussen de andere apps. Ook niet na een herstart.
Als ik hem in de app-lijst terug inschakel krijg ik terug dezelfde versie en nog altijd uncertified.
You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.
Ik heb ook alle gegevens gewist.
Nadat je google playstore hebt gestopt en uitgeschakeld, klik je op opslagruimte. Wis daar je gegevens en cache. Zodat je met een propere playstore begint.
Als je ingeschakeld hebt start je de playstore terug op. Even accepteren en je kan terug beginnen. op het eerste gezicht ben ik niks kwijt
Nog een bugje erbij blijkbaar. Ik kan de Beller-id niet meer uitschakelen: contactmanager / Gespreksinstellingen / Gespreksinstellingen / Sim-kaart 1 (er zit een SD-kaart in SIM 2) / Aanvullende instellingen /Beller-id is uitgegrijsd (als dit al een werkwoord is ;-)).
Redenen genoeg om blij te zijn dus als je nog niet geüpdatet hebt naar 7.0: deze bug, het certificaat in de Play Store, het probleem met smileys in WhatsApp wanneer je de knoppenbalk verborgen hebt, hoger RAM-gebruik en verminderde batterijduur. Ik meld het wel even als ik nog iets tegenkom.
Redenen genoeg om blij te zijn dus als je nog niet geüpdatet hebt naar 7.0: deze bug, het certificaat in de Play Store, het probleem met smileys in WhatsApp wanneer je de knoppenbalk verborgen hebt, hoger RAM-gebruik en verminderde batterijduur. Ik meld het wel even als ik nog iets tegenkom.
Yes, bedankt, het is gelukt.cieke007 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:48:
[...]
Nadat je google playstore hebt gestopt en uitgeschakeld, klik je op opslagruimte. Wis daar je gegevens en cache. Zodat je met een propere playstore begint.
Als je ingeschakeld hebt start je de playstore terug op. Even accepteren en je kan terug beginnen. op het eerste gezicht ben ik niks kwijt
Eerst vond ik hem niet terug want tot nu toe stond hij als "Google Play Store" in de lijst. Maar na de update werd dit "Play Store". En nu wel gecertificeerd. Ik heb wel terug moeten opstarten...
Ik had gisteren iets heel raar voor. Ik plugde mijn toestel aan de lader, na 5 minuten nam ik mijn gsm om snel iets te checken en voelde dat hij zeer warm liep rechts boven, maar dus heel warm. Ook de lader werd veel warmer dan normaal. Dus afgekoppeld en vandaag nog eens getest en alles was weer normaal. Iemand al hetzelfde meegemaakt?
Het valt me op dat na het updaten naar 7.0 sommige apps in het multitask menu blijven staan, ook al swipe je ze weg.
Iemand hier een oplossing voor?
Dat gebeurt als je de apps op slot hebt gezet. Als je in datzelfde multitaskmenu even wacht, verschijnen er in de titelbalken van de apps slotjes die je open of dicht kunt zetten. Als je ze dicht zet, blijven ze in het geheugen, ook als je ze wegswipet.Nielsdeboer schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 21:05:
Het valt me op dat na het updaten naar 7.0 sommige apps in het multitask menu blijven staan, ook al swipe je ze weg.
Apps als Whatsapp en mijn mailclient heb ik maar op slot gezet, in de hoop dat de pushberichten beter binnenkomen. Hebben meer mensen nog last van vertraagde pushberichten?
Ik heb de P2 vandaag gekocht, ik krijg wel een bericht dat er een update is. Ik neem aan dat het dezelfde update is die mensen hier hebben gedaan die klagen over hun batterij? Maar uit deze thread begreep ik dat die weer was ingetrokken.
Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
Volgens mij is hij inderdaad ingetrokken en zal je optimalisaties krijgen voor Android 6.xx.
Lenovo schijnt binnenkort met een nieuwe 7.xx te komen, hopelijk is het 7.1 of zo.
Lenovo schijnt binnenkort met een nieuwe 7.xx te komen, hopelijk is het 7.1 of zo.
Top dank je werkt hier nu.cieke007 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:48:
[...]
Lenovo heeft er precies een klein boeltje van gemaakt (al ben ik 1 van de weinigen die geen problemen heeft). Behalve dat de accu toch iets minder langt gaat dan op 6.xx
Hopelijk komen ze snel met een nieuwe update.
Hopelijk komen ze snel met een nieuwe update.
Is er geen manier om naar 6 terug te gaan?
Ik zit er serieus over na te denken om mijn LG G5 om te ruilen voor een P2 nadat ik de laatste tijd merk dat ik bijna elke avond wel 's moet bijladen om de avond door te komen. Wel een downgrade op een aantal punten (processor, camera), maar wat heb je aan een snelle telefoon als 'ie steeds leeg is... De P2 spreekt me ook zeer aan met z'n mooie AMOLED scherm, scherpe prijs en stock-ish software.
Nu zijn er een aantal bugs die ik steeds zie terugkomen en vroeg me af of deze in de Nougat update aangepakt zijn. Ik kon er hier en via de Lenovo forums nog geen eenduidig antwoord op vinden.
1: YouTube audio/video sync (van wat ik heb gelezen is deze bug weg in Nougat)
2: Geluid bij video-opnamens zeer slecht, met name bij harder geluid lijkt het alsof de noise-cancelling mic bijna al het geluid wil wegfilteren.
voorbeeld: YouTube: Lenovo p2 audio distortion during recording
3: Laag volume bij Whatsapp/Snapchat opnames, heeft mogelijk ook te maken met nr. 2
Is er daarnaast iets te zeggen over hoe Snapchat draait op de P2? Op de G5 is de app al niet erg vlot, dus ben bang dat het op de P2 nog erger is.
Baal ook een beetje dat de Nougat-update uitrol gestopt is, maar daar zal vast een goede reden voor zijn. Wil hem nog niet kopen als bovenstaande bugs niet (op korte termijn) opgelost worden door Lenovo.
Nu zijn er een aantal bugs die ik steeds zie terugkomen en vroeg me af of deze in de Nougat update aangepakt zijn. Ik kon er hier en via de Lenovo forums nog geen eenduidig antwoord op vinden.
2: Geluid bij video-opnamens zeer slecht, met name bij harder geluid lijkt het alsof de noise-cancelling mic bijna al het geluid wil wegfilteren.
3: Laag volume bij Whatsapp/Snapchat opnames, heeft mogelijk ook te maken met nr. 2
Is er daarnaast iets te zeggen over hoe Snapchat draait op de P2? Op de G5 is de app al niet erg vlot, dus ben bang dat het op de P2 nog erger is.
Baal ook een beetje dat de Nougat-update uitrol gestopt is, maar daar zal vast een goede reden voor zijn. Wil hem nog niet kopen als bovenstaande bugs niet (op korte termijn) opgelost worden door Lenovo.
Het eerste punt is absoluut opgelost in 7.0. Houd er wel rekening mee dat de update momenteel teruggetrokken is en dat we wachten op een nieuwe update. Met je 2 andere punten heb ik geen ervaring.crankthisup schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:23:
Ik zit er serieus over na te denken om mijn LG G5 om te ruilen voor een P2 nadat ik de laatste tijd merk dat ik bijna elke avond wel 's moet bijladen om de avond door te komen. Wel een downgrade op een aantal punten (processor, camera), maar wat heb je aan een snelle telefoon als 'ie steeds leeg is... De P2 spreekt me ook zeer aan met z'n mooie AMOLED scherm, scherpe prijs en stock-ish software.
ik heb vandaag de lenevo P2 besteld en wordt morgen geleverd
wat is het beste om te doen voor ik alles instel?
opstarten alle setup skippen behalve wifi en dan checken of ie laastse update heeft dan als update als is klaar is factory reset en dan alles van setup doen?
ben benieuwd heb nu een asus zenfone 2 laser maar batterij houd het niet zo lang vol(het is best goed maar P2 heeft bijna dubbel zoveel
) en ben vooral benieuwd naar het scherm
wat is het beste om te doen voor ik alles instel?
opstarten alle setup skippen behalve wifi en dan checken of ie laastse update heeft dan als update als is klaar is factory reset en dan alles van setup doen?
ben benieuwd heb nu een asus zenfone 2 laser maar batterij houd het niet zo lang vol(het is best goed maar P2 heeft bijna dubbel zoveel
Iseci
Ik heb last van muziek die in poweramp af en toe stottert als het scherm uit is.
Verder vind ik het jammer dat je de volume knopjes niet ingedrukt kan houden om een track te skippen. Ik weet dat dit met android te maken heeft, maar ik vind het raar dat het nog steeds niet ondersteund wordt door google zonder te rooten. Ik ben dat zo gewend door mijn 6 jaar oude Galaxy S2 waar ik dat wel kon.
Verder vind ik het jammer dat je de volume knopjes niet ingedrukt kan houden om een track te skippen. Ik weet dat dit met android te maken heeft, maar ik vind het raar dat het nog steeds niet ondersteund wordt door google zonder te rooten. Ik ben dat zo gewend door mijn 6 jaar oude Galaxy S2 waar ik dat wel kon.
Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
Sinds de update starten filmpjes vanuit whatsapp niet meer. Zowel whatsapp als Google foto's opnieuw geïnstalleerd maar zonder effect, ook alle machtigingen aan whatsapp toegekend. Iemand nog enig idee wat het zou kunnen zijn?
Ik vind het maar een schijtupdate, verschillende apps laggen als een gek. Batterijleven is niet meer zo awesome als ervoor(nog altijd ruim voldoende, maar toch..).
Verbaast me allesbehalve dat de update ingetrokken is.
Verbaast me allesbehalve dat de update ingetrokken is.
Hoop dat ze snel met een fix komen. Die batterij is het me nog het meeste opgevallen. En ja, apps blijven hangen..
Ik herken dit niet. Heb je dit als je mobiel internet gebruikt of ook op Wifi?DvanW schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:29:
Sinds de update starten filmpjes vanuit whatsapp niet meer. Zowel whatsapp als Google foto's opnieuw geïnstalleerd maar zonder effect, ook alle machtigingen aan whatsapp toegekend. Iemand nog enig idee wat het zou kunnen zijn?
Heads up, zojuist een update van 80MB geïnstalleerd, ik schat in dat het de oplossingen op de plotselinge 7.0 bugs zijn.
-edit- P2a42_S233_170404_ROW
Gewoon 7.0, geen 7.1 versie, op XDA is het nog stil
[ Voor 26% gewijzigd door cheisz op 11-04-2017 11:10 ]
Ben deze ook aan het downloaden as I type. Ben benieuwd, ik had daarstraks 'maar' iets meer dan dagen aan batterij gebruik voor mijn tel bij 100% lading. Daarnaast had ik ongeveer 30% constante CPU belasting.cheisz schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:50:
Heads up, zojuist een update van 80MB geïnstalleerd, ik schat in dat het de oplossingen op de plotselinge 7.0 bugs zijn.
Bedankt voor de heads up! Inmiddels bij mij ook geïnstalleerd. Ergens al een changelog opgedoken?
Ik heb de update geinstalleerd en het eerste dat me opvalt is dat mijn Google Play Store niet gecertificeerd is. Dit was ook het geval na de Nougat update, maar toen kon ik het nog op de hierboven beschreven manier herstellen. Dit lukt nu niet.
Fugitive2008 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:24:
[...]
Ben deze ook aan het downloaden as I type. Ben benieuwd, ik had daarstraks 'maar' iets meer dan dagen aan batterij gebruik voor mijn tel bij 100% lading. Daarnaast had ik ongeveer 30% constante CPU belasting.
Changelog nog niet kunnen vinden, wel hard gezocht.TheJuul schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:25:
Bedankt voor de heads up! Inmiddels bij mij ook geïnstalleerd. Ergens al een changelog opgedoken?

Ik ben er nog niet uit wat goed en slecht gaat zijn, maar alle 8 kernen lopen na de update zonder een app open te hebben ineens op 1689 MHz.. 652 Mhz na nog maar eens opnieuw opgestart te hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door cheisz op 11-04-2017 12:07 ]
Hoe check je of de store is gecertificeerd?sisaket schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:54:
Ik heb de update geinstalleerd en het eerste dat me opvalt is dat mijn Google Play Store niet gecertificeerd is. Dit was ook het geval na de Nougat update, maar toen kon ik het nog op de hierboven beschreven manier herstellen. Dit lukt nu niet.
Bij mij ook niet. Weer niet gecertificeerd. Wat me ook opviel was dat het bijzonder moeilijk was te koppelen met mijn Huawei Watch. Google Play services crashte tussendoor en er moest een nieuw Bluetooth koppelverzoek worden gedaan. Tenslotte draaien de kernen van de processor nog steeds minstens op 652 mhz.sisaket schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:54:
Aangezien we ook nog steeds op de beveiligingspatch van 1 februari 2017 zitten denk ik niet dat deze update veel uitgehaald heeft...
In Play Store, ga naar instellingen, helemaal onderaan bij apparaatcertificeringFugitive2008 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:08:
[...]
Hoe check je of de store is gecertificeerd?
Ah merci!sisaket schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:15:
[...]
In Play Store, ga naar instellingen, helemaal onderaan bij apparaatcertificering

Heb dit altijd zowel WiFi als 4G, kleine filmpjes lijken het wel te doen maar meeste spelen geheel niet. Denk dat ik maar een reset doe.Raytje78 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:17:
[...]
Ik herken dit niet. Heb je dit als je mobiel internet gebruikt of ook op Wifi?
krijg net een update van 1957MB...hoop dat het de gefixte nougat is
Iseci
Had jij al Nougat of nog op 6.xx ?tntkiller schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:45:
krijg net een update van 1957MB...hoop dat het de gefixte nougat is
Want ik kreeg net een update binnen van+-80mb.
Hier ook niet en ik krijg hem niet meer gecertifieerd met de Nougat trick.Fugitive2008 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:16:
[...]
Ah merci!Bij mij ook niet gecertificeerd.
[ Voor 32% gewijzigd door LeStef op 11-04-2017 12:59 ]
Ik zit op 7 en kreeg net ook zo'n update binnen van 78 MB geloof ik.LeStef schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:56:
[...]
Had jij al Nougat of nog op 6.xx ?
Krijgen jullie een notificatie wanneer een nieuwe update beschikbaar is? Ik kan nergens de notificatie opties hiervoor vinden dus moet ik elke dag handmatig op de 'update checker' klikken.
Ik ook, checkte en toevallig was er een update. Normaal op Nexus 5 en Moto X Style kreeg ik een notificatie, maar bij de P2 niet.Netsplit schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:31:
Krijgen jullie een notificatie wanneer een nieuwe update beschikbaar is? Ik kan nergens de notificatie opties hiervoor vinden dus moet ik elke dag handmatig op de 'update checker' klikken.
Volgensmij is de batterij drain alleenmaar erger geworden...
Ik kreeg vanmorgen een notificatie van een nieuwe systeemupdate rond 11 oid.Netsplit schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:31:
Een klein omrand pijltje in de notificatiebalk.
Mijn CPU usage is sinds vanmiddag 0.6% gezakt, maar je kan heel goed gelijk hebben.Fugitive2008 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:18:
Volgensmij is de batterij drain alleenmaar erger geworden...
Ik ga er morgen even een test op loslaten.
nee ik had mijn telefoon net de dag ervoor gehad en gecontroleerd en hij stond op 6.0 en geen update beschikbaar en vanmorgen keek ik weer en was er een update van 2 gig.LeStef schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:56:
[...]
Had jij al Nougat of nog op 6.xx ?
[...]
Hier ook niet en ik krijg hem niet meer gecertifieerd met de Nougat trick.
ook ik heb het sertificaat probleem in google store..maar het werkt wel dus wat er nou(tijdelijk hopen dan maar) zo belangrijk aan is(ja ok het zit er niks voor niks dat snap ik)
Iseci
Je krijgt netjes een melding voor de update.Netsplit schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:31:
Ik krijg hem ook niet, maar door dit topic te volgen weet ik het ook snel genoeg.__Kevind__ schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:05:
[...]
Je krijgt netjes een melding voor de update.
Mijn eerder gedeelde truc om die certificering terug te krijgen werkt niet meer. Ik krijg het na de update van vanmorgen niet meer goed.
CPU gebruik ligt bij mij op 23.3%
Bij mij hier ook. Ik had diverse andere problemen bijvoorbeeld meer geheugen verbruik, batterij verbruik, certificaat issue bij de Playstore. Vandaag toch maar weer factory reset gedaan en moet zeggen blij dat ik het heb gedaan. Zo goed als alle problemen opgelost maar cpu usage blijft rond de 23% hangen.Fugitive2008 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:14:
CPU gebruik ligt bij mij op 23.3%
Gisterenmiddag de laatste update geïnstalleerd, ik merk weinig veranderingen in het gebruik. De telefoon lijkt wel minder RAM te gebruiken (momenteel 1,8 GB i.p.v. ca. 2,4 GB anders). De CPU-impact op de batterij blijft wel zeer hoog: 24%.
De bug i.v.m. de weergave van emoticons in WhatsApp is er nog steeds.
Is dat niet een bug in whatsapp zelf? Dankzij ze nieuwe emoji/gif menu onderaan? Of komt dat echt door de rom?[b][message=50884303,online]
Ik heb gisteravond ook die nieuwe update (78mb) geinstalleerd. Twee dingen die mij tot nu toe opvallen:
- er is meer RAM vrij.
- Quick Charge lijkt niet te werken op dit moment. Opladen gaat poeptraag.
- er is meer RAM vrij.
- Quick Charge lijkt niet te werken op dit moment. Opladen gaat poeptraag.
Bij mij heeft de update ook weinig opgeleverd. Heb ook een factory reset gedaan.
- Play Store is niet meer gecertificeerd
- Whatsapp bug is er nog steeds
- RAM gebruik lijkt iets minder, tussen 1,5 en 1,8GB
- CPU gebruik nog steeds tussen 23 en 25%
CPU ligt bij mij op 26,4% of hoger. RAM inderdaad nu ook rond de 23%.
Hallo iedereen... Ik ben een opvolger voor m'n Oneplus One aan het uitzoeken, en deze Lenovo P2 lijkt mij de beste kandidaat. Ik zoek een goede allrounder met een goede batterij voor een niet absurde prijs.
Ik heb een aantal reviews gelezen en die zijn zeer enthousiast. Nu heb ik in dit topic al wat gelezen en vooral de laatste tijd lijken er veel problemen te zijn. Eventjes alles samen genomen: is dit nog steeds een grote aanrader om aan te schaffen?
Ik heb een aantal reviews gelezen en die zijn zeer enthousiast. Nu heb ik in dit topic al wat gelezen en vooral de laatste tijd lijken er veel problemen te zijn. Eventjes alles samen genomen: is dit nog steeds een grote aanrader om aan te schaffen?
Volgens mij ligt het aan de ROM. In Marshmallow was het niet zo, en sinds de eerste update naar Nougat plots wel. Verder zie ik het probleem ook bij het opstarten van het toestel wanneer ik mijn wachtwoord intik om Android te laten starten, maar daar is het minder storend, alle elementen staan gewoon x pixels hoger.Netsplit schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:29:
[...]
Is dat niet een bug in whatsapp zelf? Dankzij ze nieuwe emoji/gif menu onderaan? Of komt dat echt door de rom?
Welke whatsapp bug heb jij?sisaket schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:42:
Bij mij heeft de update ook weinig opgeleverd. Heb ook een factory reset gedaan.
Was die CPU usage rond de 25% niet zo hoog onder de 6.x dan? Ik kan het mij namelijk niet meer herinneren.
Dezelfde als ik; https://forums.lenovo.com...mile-problem/td-p/3624403
Overigens valt dat CPU gebruik wel mee, als ik de CPU check met de CPU-Z app
Nou daar heb ik dus geen last van.MartZuid schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:40:
[...]

[ Voor 3% gewijzigd door Raytje78 op 12-04-2017 13:03 ]
Dat komt omdat de bug alleen maar zichtbaar is als de navbar op verborgen staat.
Ah ok, dat had ik niet begrepen. Zal dat eens testen straks.
Edit: Dan heb ik het ook niet maar er blijft wel een lelijk zwarte balk zichtbaar waar oorspronkelijk de navbar zit. Ik had wel meerdere rijen met emoticons.
Edit: Dan heb ik het ook niet maar er blijft wel een lelijk zwarte balk zichtbaar waar oorspronkelijk de navbar zit. Ik had wel meerdere rijen met emoticons.
[ Voor 57% gewijzigd door Raytje78 op 12-04-2017 13:07 ]
Inderdaad, de emoticon bug bij het hiden van de navigatiebalk. Al is dat natuurlijk niet zo'n enorm probleem. Waar ik de meeste moeite mee heb is dat de zo geroemde batterij minder zuinig is geworden.MartZuid schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:40:
[...]
Nu ben ik ook wel benieuwd naar het CPU gebruik in Marshmallow, kan me dat ook niet herinneren. Iemand? Mijn batterij is sins de Nougat update minder zuinig en ik heb het idee dat dit komt doordat de CPU meer energie vreet.
[ Voor 10% gewijzigd door sisaket op 12-04-2017 13:18 ]
Bij mij staat m'n CPU verbruik ook sinds 7.0 Nougat bovenaan het lijstje met zo'n 25 tot 30%, maar ik haal nog steeds zo'n 13 uur SOT net als voorheen met 6.0 Marshmallow. Ik vraag me dus af of het geen bug in de weergave is? Want ik merk niet dat ik minder lang met m'n batterij kan doen, die is namelijk nog steeds uitstekend
Ik zal het ook eens goed moeten meten zoals jij. Het is ook niet zo dat de batterij nu heel veel meer energie slurpt, maar voor mijn gevoel is hij iets minder zuinig terwijl je zou verwachten dat hij na een update nog iets zuiniger zou kunnen zijn. Ook op het Lenovo forum zie ik nogal wat opmerkingen van mensen die een minder zuinige batterij ervaren.Prolution schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:38:
Bij mij staat m'n CPU verbruik ook sinds 7.0 Nougat bovenaan het lijstje met zo'n 25 tot 30%, maar ik haal nog steeds zo'n 13 SOT net als voorheen met 6.0 Marshmallow. Ik vraag me dus af of het geen bug in de weergave is? Want ik merk niet dat ik minder lang met m'n batterij kan doen, die is namelijk nog steeds uitstekend
Edit: het notificatieprobleem is bij mij trouwens ook niet opgelost, notificaties van mails zijn ondanks instelling op push meldingen vaak niet meteen zichtbaar.
[ Voor 9% gewijzigd door sisaket op 12-04-2017 15:42 ]
Ik ben zelf nog steeds enthousiast over het toestel. Afgezien van een aantal bugs. (Meeste komt door de update). Daarom is de update ook terug getrokken. De problemen worden ongetwijfeld opgelost. Wat de batterij duur betreft.MatthiasDS schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:00:
Hallo iedereen... Ik ben een opvolger voor m'n Oneplus One aan het uitzoeken, en deze Lenovo P2 lijkt mij de beste kandidaat. Ik zoek een goede allrounder met een goede batterij voor een niet absurde prijs.
Fenomenaal!
Ik red makkelijk 3 a 4 dagen. Ondanks dat de update meer verbruikt. Daarvoor redde ik 4 a 5 dagen, soms 6 dagen. Ik verwacht dat dat probleem ook wel verholpen wordt.
Qua snelheid is voor mij ruimschoots voldoende voor wat ik er mee doe. Ik speel geen spelletjes erop dus tja. De camera is wel wat minder maar ja ik maak foto's met een aparte camera. Ik heb geen tel gekocht voor de camera. Wil je dat dan betaal je er ook bior. Maar als ik foto's maak is de kwaliteit voor mij voldoende. Overdag overigens zijn de foto's goed scherp. Dus eigenlijk niets te klagen .
Soms is de vertaling van het OS soms wat vreemd maar daar maak ik geen probleem van. Alles hierin meegeteld raad ik het toestel zeer zeker aan. Als zou het alleen al om de batterij zijn

Hopelijk heb je er wat aan.
Nog wat uitgekomen?Vissert schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:09:
[...]
Herkenbaar.. Had ik met mijn Nexus 5 ook. Gelukkig nu een vast adresje die redelijk flexibel is. Niet de goedkoopste..![]()
[...]
Goed om te horen. Ik zal ze eens een berichtje sturen binnenkort.
Verwijderd
Als ik mijn P2 liggend gebruik heb ik bij Whatsapp helaas ook nog maar 1 rij emoticons zichtbaar. Als ik hem rechtop houdt wel 4 rijen. Maar eerst had ik bij liggend 2 rijen smileys, dat was veel beter. Ik weet wel wat het is, want eerst waren die smileys klein, zoals je ze ziet als je ze in een regel tekst typt. Daarna werden de smileys opeens groter, als je ze los op een regel zette. Nu zijn ze helaas onderin dus ook zo groot, i.p.v. wat kleiner zoals het eerst was. Dus nu past het niet meer op 1 regel, maar zeg op 1,2 regel. Is dit niet gewoon een Whatsapp 'verbetering', of eerder bug, die toevallig met de P2 update samenviel?
Ik denk een Whatsapp bugje. Als het een ROM bug was zou het bij meerdere apps zijn lijkt mij.
Ik heb de 78mb post nougat update nu een dag draaien en ik moet zeggen dat ik duidelijk merk dat de accu langer meegaat. Nog niet zo lang als bij Marshmallow, maar wel aanzienlijk beter dan bij de eerste Nougat poging.Volgens de voorspellingen kan ik nu dik 4 dagen op een lading werken. Met MM was dat eerder richting 5 á 6. Het gaat dus de goede kant op!
CPU usage is bij mij nu opgelopen tot 31.5% sinds de 78mb update. Dat was anderhalve dag geleden en heb hem erna gelijk helemaal opgeladen.
Ja, Lenovo reageerden vrij vlot via Twitter maar konden helaas weinig voor mij betekenen. Het viel in ieder geval niet onder de garantie. Toen maar besloten om het via de verzekering te spelen en ik heb vanochtend mij nieuwe P2 opgehaald!
Die van mij gaat juist merkbaar korter mee. Maar goed luister ook veel muziek via een bluetooth verbinding en stream deze ook en haal nu net 2 dagen, dit terwijl dit eerst 3.5 dag was met versie 6.0.andrik1 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:48:
Ik heb de 78mb post nougat update nu een dag draaien en ik moet zeggen dat ik duidelijk merk dat de accu langer meegaat. Nog niet zo lang als bij Marshmallow, maar wel aanzienlijk beter dan bij de eerste Nougat poging.Volgens de voorspellingen kan ik nu dik 4 dagen op een lading werken. Met MM was dat eerder richting 5 á 6. Het gaat dus de goede kant op!
Verder hoor ik geen notification geluiden meer, krijg wel een pop up op mijn scherm.
wellicht dat een reset naar fabrieksinstellingen uitkomst kan bieden? Heb ik ook na de eerste Nougat update gedaan omdat ik ware rare dingetjes had.Fugitive2008 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:32:
[...]
Die van mij gaat juist merkbaar korter mee. Maar goed luister ook veel muziek via een bluetooth verbinding en stream deze ook en haal nu net 2 dagen, dit terwijl dit eerst 3.5 dag was met versie 6.0.
Verder hoor ik geen notification geluiden meer, krijg wel een pop up op mijn scherm.
Tnx ben ik nu mee bezig. Had het al eerder gelezen dat mensen dat hadden gedaan maar vond het iets to much maar goed nu volledige reset gedaan zonder een backup weer te activeren..ben benieuwd.andrik1 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:33:
[...]
wellicht dat een reset naar fabrieksinstellingen uitkomst kan bieden? Heb ik ook na de eerste Nougat update gedaan omdat ik ware rare dingetjes had.
Hoevaak gebruiken jullie de batterij bespaar mode op de P2, ik zelf heb het nog niet echt gebruikt aangezien ik makelijk 2 dagen doe met mijn gebruik van de tellefoon zonder op te laden.
Nope, nu is m'n CPU usage altijd boven het schermgebruik. Bij 6.x was dat nooit zo.ScSi schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:24:
Was die CPU usage rond de 25% niet zo hoog onder de 6.x dan? Ik kan het mij namelijk niet meer herinneren.
Batterij is merkbaar minder, maar nog altijd super in vergelijking met andere smartphones. Het constante laggen van apps zoals Instagram en Facebook om er maar 2 te noemen is verschrikkelijk irritant.
Ik wacht dan ook met veel ongeduld op een update..
Standaard als ik lig te slapen. Dan heb ik toch geen behoefte aan dataverkeer of notificaties.Netsplit schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:36:
Hoevaak gebruiken jullie de batterij bespaar mode op de P2, ik zelf heb het nog niet echt gebruikt aangezien ik makelijk 2 dagen doe met mijn gebruik van de tellefoon zonder op te laden.
Heb je al een factory reset geprobeerd?Brecht35 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:24:
[...]
Nope, nu is m'n CPU usage altijd boven het schermgebruik. Bij 6.x was dat nooit zo.
Batterij is merkbaar minder, maar nog altijd super in vergelijking met andere smartphones. Het constante laggen van apps zoals Instagram en Facebook om er maar 2 te noemen is verschrikkelijk irritant.
Ik wacht dan ook met veel ongeduld op een update..
Sinds de update ook bij mijn telefoon last van een hoog CPU verbruik. Standaard > 22%. Heb het helaas niet kunnen vergelijken met Android 6.
Werkt een factory reset tegen dit probleem of is dat wisselend?
Ik heb een factory reset gedaan na de laatste update van 80mb, cpu komt niet onder de 23%. Bij mij stond ook altijd het beeldscherm bovenaan qua stroomverbruik, sinds nougat is dat altijd de cpu.Rockabilly_1991 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:41:
Sinds de update ook bij mijn telefoon last van een hoog CPU verbruik. Standaard > 22%. Heb het helaas niet kunnen vergelijken met Android 6.
Ben overgestapt vanaf de OnePlus One naar de Lenovo P2.MatthiasDS schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:00:
De OnePlus One, was echt fantastisch voor zijn prijs.
Datzelfde gevoel, heb ik bij deze Lenovo P2 weer!
Deze accu
In dat geval wacht ik nog even met de aanschaf van deze telefoon.
Ik heb sinds een week de P2 en kreeg 2 dagen geleden een update van bijna 2 GB (p2a42_s062_170117_row-to-p2a42_s233_170404_row). Ik zat nog op Android 6 toen het toestel uit de verpakking kwam.
Nu zit ik op 7.0 en herken beschreven 'bugs' niet. M'n batterijduur is nog zoals onder Android 6. Iconen in Whatsapp zijn prima (ook in landscape). Alleen is wel m'n play store niet gecertificeerd.
Verder ben ik uitermate tevreden
Nu zit ik op 7.0 en herken beschreven 'bugs' niet. M'n batterijduur is nog zoals onder Android 6. Iconen in Whatsapp zijn prima (ook in landscape). Alleen is wel m'n play store niet gecertificeerd.
Verder ben ik uitermate tevreden
Nou, dit bovenstaande puntje is inmiddels net zo plotseling weer opgelost als het kwam. Sinds het opnieuw opstarten en opladen dinsdagnacht geen bijgeluidjes meer met de trilling. De trillingen zijn nu ook 'zachter' of 'minder heftig'.cheisz schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:08:
Sinds gister ervaar ik plotseling een puntje.
Ik heb mijn tril functie op zowel toets als notificatie en oproepen altijd aan.
Sinds gister lijkt het alsof er ineens iets mee trilt met elke vibratie die de P2 geeft, het is geen geluidje maar meer iets achter het scherm wat mee trilt. een 'metaal' geluidje zeg maar..
Iemand die dit bekend voorkomt?

Mijn CPU staat ook continu op 24%, normaliter staat mijn WLAN dik bovenaan.
Wel een ander plotseling ding: Ik krijg het gevoel dat dat multi-functionele homeknop anders reageert sinds de update. Ik gebruik hem ook voor terug/home/apps sluiten (ideaal), maar de laatste dagen lijkt het alsof sporadisch de software moeite heeft om het 1 of ander op te pakken. Dan hou ik bv iets langer m'n vinger erop om apps allemaal af te sluiten, maar er gebeurt niets.
Wel sporadisch, dus niet structureel.
hmm dat was wel jammer maar goed maar beter dat je het zo hebt kunnen oplossenVissert schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:12:
[...]
Ja, Lenovo reageerden vrij vlot via Twitter maar konden helaas weinig voor mij betekenen. Het viel in ieder geval niet onder de garantie. Toen maar besloten om het via de verzekering te spelen en ik heb vanochtend mij nieuwe P2 opgehaald!
Het whatsapp Emoji probleem is bij mij verholpen na de whatsapp beta update van vandaag geïnstalleerd te hebben.
Als je'm nu koopt krijg je normaal gezien de Android 7 update niet, ik geloof dat ze'm effe on hold gezet hebben. Met Android 6 was het perfect..Hyraclyon schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:44:
[...]
In dat geval wacht ik nog even met de aanschaf van deze telefoon.Het klinkt op papier allemaal heel mooi maar wanneer ik de reacties in deze thread lees blijken er toch best veel problemen te zijn.
Verwijderd
Hij was goed!Hyraclyon schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:44:
[...]
In dat geval wacht ik nog even met de aanschaf van deze telefoon.Het klinkt op papier allemaal heel mooi maar wanneer ik de reacties in deze thread lees blijken er toch best veel problemen te zijn.
Klopt bij aanschaf krijg je de versie 6 nog. Zodra deze probleemloos is wordt deze bij aanschaf standaard uitgerold.Brecht35 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:43:
[...]
Als je'm nu koopt krijg je normaal gezien de Android 7 update niet, ik geloof dat ze'm effe on hold gezet hebben. Met Android 6 was het perfect..
Ik ben nog steeds op 6.
Maar ik heb een probleem met smart scene. Het probleem is dat de instellingen blijven nadat het afgelopen hoort te zijn. Ik heb bijvoorbeeld de telefoon gezet om stil te gaan als ik aangesloten zit op het netwerk van mijn universiteit, maar nadat ik het verlaat gaat mijn telefoon niet naar een normale toestand. Ik nam aan dat de telefoon terug zou gaan naar hoe het was voordat het in die toestand kwam.
Maar ik heb een probleem met smart scene. Het probleem is dat de instellingen blijven nadat het afgelopen hoort te zijn. Ik heb bijvoorbeeld de telefoon gezet om stil te gaan als ik aangesloten zit op het netwerk van mijn universiteit, maar nadat ik het verlaat gaat mijn telefoon niet naar een normale toestand. Ik nam aan dat de telefoon terug zou gaan naar hoe het was voordat het in die toestand kwam.
Ja, hier heb ik zeker wat aan, bedankt!__Kevind__ schreef op woensdag 12 april 2017 @ 17:58:
[...]
Ik ben zelf nog steeds enthousiast over het toestel. Afgezien van een aantal bugs. (Meeste komt door de update). Daarom is de update ook terug getrokken. De problemen worden ongetwijfeld opgelost. Wat de batterij duur betreft.
Fenomenaal!
Ik red makkelijk 3 a 4 dagen. Ondanks dat de update meer verbruikt. Daarvoor redde ik 4 a 5 dagen, soms 6 dagen. Ik verwacht dat dat probleem ook wel verholpen wordt.
Qua snelheid is voor mij ruimschoots voldoende voor wat ik er mee doe. Ik speel geen spelletjes erop dus tja. De camera is wel wat minder maar ja ik maak foto's met een aparte camera. Ik heb geen tel gekocht voor de camera. Wil je dat dan betaal je er ook bior. Maar als ik foto's maak is de kwaliteit voor mij voldoende. Overdag overigens zijn de foto's goed scherp. Dus eigenlijk niets te klagen .
Soms is de vertaling van het OS soms wat vreemd maar daar maak ik geen probleem van. Alles hierin meegeteld raad ik het toestel zeer zeker aan. Als zou het alleen al om de batterij zijn![]()
Hopelijk heb je er wat aan.
Camera zal me worst wezen, als het echt goed moet zijn neem ik wel ander materiaal. Ik vind het idee schitterend om eindelijk eens een smartphone te hebben waar ik niet meer op het verbruik moet letten.
Ging hem vandaag halen maar niet meer in stock waar ik hem wou kopen. Weekje wachten dus, jammer maar niet onoverkomelijk
Online nog genoeg te krijgenMatthiasDS schreef op donderdag 13 april 2017 @ 23:34:
[...]
Ja, hier heb ik zeker wat aan, bedankt!
Camera zal me worst wezen, als het echt goed moet zijn neem ik wel ander materiaal. Ik vind het idee schitterend om eindelijk eens een smartphone te hebben waar ik niet meer op het verbruik moet letten.
Ging hem vandaag halen maar niet meer in stock waar ik hem wou kopen. Weekje wachten dus, jammer maar niet onoverkomelijk
Is bij me in de buurt en goedkoper dan elders (€290)
En ik moet toch nog een TPU case en tempered glass vanuit China laten komen
De problemen met de nieuwe android versie voor de P2 worden wat mij betreft schromelijk overdreven. Bugs kunnen ook in apps zitten en niet perse in het besturingssysteem. Iedere keer terugzetten naar de fabrieksinstellingen gaat daar in de meeste gevallen geen verandering in brengen. Kijkend naar het CPU of RAM gebruik via instellingen alleen geeft nog geen uitsluitsel over het falen van het systeem. Programma's van derde partijen geven een heel ander beeld. Het batterijgebruik kan ook toenemen door na de upgrade meer gebruik van de telefoon te maken. Mijn ervaring is dan ook dat de telefoon er na de systeem upgrade er alleen maar op is vooruit gegaan.
Denk dat ik mij, achteraf gezien, hierin wel kan vinden. Een aantal dingen die veelal bugs worden genoemd blijken misschien toch geen bugs te zijn van het OS.MartZuid schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:22:
De problemen met de nieuwe android versie voor de P2 worden wat mij betreft schromelijk overdreven. Bugs kunnen ook in apps zitten en niet perse in het besturingssysteem. Iedere keer terugzetten naar de fabrieksinstellingen gaat daar in de meeste gevallen geen verandering in brengen. Kijkend naar het CPU of RAM gebruik via instellingen alleen geeft nog geen uitsluitsel over het falen van het systeem. Programma's van derde partijen geven een heel ander beeld. Het batterijgebruik kan ook toenemen door na de upgrade meer gebruik van de telefoon te maken. Mijn ervaring is dan ook dat de telefoon er na de systeem upgrade er alleen maar op is vooruit gegaan.
- Whatsapp emoticon bug zoals vele opperen heb ik zelf niet (behalve dat het toetsenbord blijft waar die zit maar heb wel 4 rijen met emoticons) en lijkt ook een Whatsapp probleem te zijn. Want met andere chat apps zoals Messenger van FB en de app Line heb ik dat niet, deze passen zich netjes aan het scherm als je de navbar naar beneden verschuilt.
- Fastcharge die niet meer zou werken, daarvan vermoed ik dat dit stopt zodra je je toestel gebruikt tijdens laden. Ook heb ik gemerkt dat het snel laden in fases gaat, waarschijnlijk ter bescherming van de accu. Ik heb daar echter niet zo heel veel verstand van dus blijft dat een vermoeden.
- Het niet hebben van het certificaat kan een issue zijn. Lenovo moet aan Google mededelen dat zij wederom een update hebben geplaatst. Dat zijn ze waarschijnlijk vergeten
Ik heb net de Play Store uit- en weer ingeschakeld en nu is hij weer gecertificeerd.
Bij mij ook!hwauters schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:16:
Ik heb net de Play Store uit- en weer ingeschakeld en nu is hij weer gecertificeerd.
P2 op beton laten vallen, gelukkig had ik oortjes in dus de val was grotendeels gebroken.
wel een krasje op de uiterste linkerbovenhoek aan de voorkant, niet eens op het scherm gedeelte.
[ Voor 7% gewijzigd door coolkingler1 op 14-04-2017 17:35 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen en Discussie, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Lenovo P2] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels en prijzen: [Lenovo P2] Levertijd & Prijzen
- Rooten, custom Rom's en recovery: [Lenovo P2] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen en Discussie, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Lenovo P2] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels en prijzen: [Lenovo P2] Levertijd & Prijzen
- Rooten, custom Rom's en recovery: [Lenovo P2] Rooten & Custom ROM's