Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldman2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-10 18:44
hwauters schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:16:
Ik heb net de Play Store uit- en weer ingeschakeld en nu is hij weer gecertificeerd.
Bij mij werkte dit niet, maar op het Lenovo-forum stond een iets uitgebreider plan:
  • eerst de gmail-app updaten,
  • dan de play store stoppen en uitschakelen,
  • dan de data van deze app clearen
  • en tenslotte terug aanzetten...
En hoera, hij is weer gercertifieerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-05 16:51
andrik1 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:55:
- Quick Charge lijkt niet te werken op dit moment. Opladen gaat poeptraag.
Meer mensen die dit ervaren na de laatste update? Zo ja, dan ga ik hem nog niet installeren. Ik heb geen zin om mijn telefoon drie uur aan de oplader te hangen om hem op te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raytje78
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-08-2022
Gilan11 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:16:
[...]

Meer mensen die dit ervaren na de laatste update? Zo ja, dan ga ik hem nog niet installeren. Ik heb geen zin om mijn telefoon drie uur aan de oplader te hangen om hem op te laden.
Werkt gewoon. Heb wel gemerkt dat het in fases gaat en stopt als je de telefoon gebruikt tijdens laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sisaket schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:36:
[...]

Ik heb een factory reset gedaan na de laatste update van 80mb, cpu komt niet onder de 23%. Bij mij stond ook altijd het beeldscherm bovenaan qua stroomverbruik, sinds nougat is dat altijd de cpu.
Heb vorige week de p2 aangeschaft en draai nog steeds 6.0. In idle komt het bij mij uit op 3 a 6%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gilan11
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-05 16:51
Raytje78 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:36:
[...]

Werkt gewoon. Heb wel gemerkt dat het in fases gaat en stopt als je de telefoon gebruikt tijdens laden.
Ja dat is altijd al zo geweest. Dat is denk ik om de warmte te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWD
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 15:32

MWD

Ik zou graag willen weten of de overstap van een Huawei Mate 8 naar een Lenovo P2 een verstandige keuze is. Heb de P2 al paar keer bekeken in de MM maar blijf toch twijfelen. Ik weet dat de batterijduur veel hoger is op de P2 maar de rest...? Graag jullie bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Speel weer een week Pokémon Go. Indien je het daarvoor wil kopen: uitstekend apparaat. De batterij gaat erg lang mee en dit terwijl ik ook muziek aan streamen was elke keer als ik Pokémon Go speelde, battery saver functie in Pokémon Go werkt gewoon omdat het een AMOLED scherm is, performance is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-09 15:18
MWD schreef op zondag 16 april 2017 @ 09:46:
Ik zou graag willen weten of de overstap van een Huawei Mate 8 naar een Lenovo P2 een verstandige keuze is. Heb de P2 al paar keer bekeken in de MM maar blijf toch twijfelen. Ik weet dat de batterijduur veel hoger is op de P2 maar de rest...? Graag jullie bevindingen.
Ik heb de Mate 7 gehad. Vingerafdrukscanner daar was iets beter, en bij de P2 zit hij aan de voorkant. Scherm is wat kleiner maar als je de tekst op klein zet went dat wel. Ik vind zelf de navigatie met één toets ideaal, het amoled scherm heeft meer contrast, hij krijgt nog updates, de batterij doet het veel beter, hij is dualsim en voor mij persoonlijk erg belangrijk: hij draait op bijna stock Android met wat nuttige toevoegingen. Ik heb de Mate weggedaan omdat ik maar niet kon wennen aan het Appledroid OS van Huawei. Ik vind het de overstap dus zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWD

MWD

Theratron schreef op zondag 16 april 2017 @ 17:04:
[...]

Ik heb de Mate 7 gehad. Vingerafdrukscanner daar was iets beter, en bij de P2 zit hij aan de voorkant. Scherm is wat kleiner maar als je de tekst op klein zet went dat wel. Ik vind zelf de navigatie met één toets ideaal, het amoled scherm heeft meer contrast, hij krijgt nog updates, de batterij doet het veel beter, hij is dualsim en voor mij persoonlijk erg belangrijk: hij draait op bijna stock Android met wat nuttige toevoegingen. Ik heb de Mate weggedaan omdat ik maar niet kon wennen aan het Appledroid OS van Huawei. Ik vind het de overstap dus zeker waard.
Een iets kleiner scherm dan wat ik nu gewend ben is niet erg, dat zal inderdaad wennen. Ik wil een telefoon met een mooi scherm, goede accuduur en een soepel OS. Lijkt bijna teveel gevraagd voor 300 euro haha. Heb jij trouwens last van die lip sync bug onder 6.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
MWD schreef op maandag 17 april 2017 @ 09:50:
[...]

Een iets kleiner scherm dan wat ik nu gewend ben is niet erg, dat zal inderdaad wennen. Ik wil een telefoon met een mooi scherm, goede accuduur en een soepel OS. Lijkt bijna teveel gevraagd voor 300 euro haha. Heb jij trouwens last van die lip sync bug onder 6.0?
Ik heb tussendoor ook nog een 5,7 inch Moto X Style gehad. Die had dus een groter scherm, maar op de één of andere manier lijkt het scherm van de P2 groter. Totdat je ze dus strak naast elkaar houdt. Ook het gehele ontwerp van de telefoon helpt dus mee ;) En ik heb de Android navigatietoetsen verborgen, waardoor je sowieso een effectief groter gedeelte van het scherm gebruikt. Ideaal om alleen de vingerafdrukscanner te gebruiken.

Ik had wel last van de audio/video sync ja, Maar die is opgelost met de Android 7.0 update. Kon er op zich wel aan wennen.

En qua prijs, tsja... iedereen heeft het over de Oneplus 3T, maar die is eigenlijk nog een flink stukje duurder. En die heeft weliswaar een snellere processor, maar de batterijduur van de Lenovo is verreweg superieur. En er is op de Lenovo ook geen "lag". Ik vind het echt de "deal of the century", dit toestel voor onder de € 300,-
Heb hem los gekocht, sim van de baas erin voor onbeperkt bellen en onbeperkt internet, en mijn eigen nummer behouden met een ultra goedkoop sim-only abonnementje. Is dus een gigantische besparing! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWD

MWD

Theratron schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:05:
[...]

Ik heb tussendoor ook nog een 5,7 inch Moto X Style gehad. Die had dus een groter scherm, maar op de één of andere manier lijkt het scherm van de P2 groter. Totdat je ze dus strak naast elkaar houdt. Ook het gehele ontwerp van de telefoon helpt dus mee ;) En ik heb de Android navigatietoetsen verborgen, waardoor je sowieso een effectief groter gedeelte van het scherm gebruikt. Ideaal om alleen de vingerafdrukscanner te gebruiken.

Ik had wel last van de audio/video sync ja, Maar die is opgelost met de Android 7.0 update. Kon er op zich wel aan wennen.

En qua prijs, tsja... iedereen heeft het over de Oneplus 3T, maar die is eigenlijk nog een flink stukje duurder. En die heeft weliswaar een snellere processor, maar de batterijduur van de Lenovo is verreweg superieur. En er is op de Lenovo ook geen "lag". Ik vind het echt de "deal of the century", dit toestel voor onder de € 300,-
Heb hem los gekocht, sim van de baas erin voor onbeperkt bellen en onbeperkt internet, en mijn eigen nummer behouden met een ultra goedkoop sim-only abonnementje. Is dus een gigantische besparing! :)
Is de 7.0 update nu weer officieel te downloaden OTA? Was toch teruggetrokken door Lenovo? Ik ga hem toch denk maar aanschaffen. Los kopen en een sim only klinkt is toch wel erg fijn! Bedankt voor je feedback in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
MWD schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:33:
[...]

Is de 7.0 update nu weer officieel te downloaden OTA? Was toch teruggetrokken door Lenovo? Ik ga hem toch denk maar aanschaffen. Los kopen en een sim only klinkt is toch wel erg fijn! Bedankt voor je feedback in ieder geval!
Graag gedaan, ik ben zelf iig erg blij dat ik hem gekocht heb. Ben benieuwd naar jouw ervaring.
Ik heb de update indertijd gedownload, maar ik heb ook gehoord dat hij is teruggetrokken. Enige probleem dat ik ervaar is dat de processor in idle toch steeds op lage kloksnelheid blijft "draaien", het scheelt een klein beetje in batterijduur. Zal met een update ongetwijfeld opgelost worden, en ik denk dat die wel snel komt. Batterijduur is sowieso nog steeds makkelijk twee dagen bij intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:00
MWD schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:33:
[...]

Is de 7.0 update nu weer officieel te downloaden OTA? Was toch teruggetrokken door Lenovo?
Er was een update voor de update 😉 En die is beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Aegir81 schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:50:
[...]

Er was een update voor de update 😉 En die is beschikbaar.
Klopt, maar die heeft het probleem met de processor niet opgelost.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht35
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-09 19:29
Apps als Snapchat, Facebook en Instagram(om er maar 3 te noemen) laggen nog steeds. Valt me toch tegen, ik wou dat ik helemaal niet geüpdated had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Groupon werkt ook voor geen meter, rest tot nu toe ok. In ieder geval een patch nog nodig.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWD

MWD

Welke screenprotector en case gebruiken jullie? Lees overal dat je met die Tempered Glass luchtbubbels aan de onderkant krijgt door het 2.5D scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht35
MWD schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:08:
Welke screenprotector en case gebruiken jullie? Lees overal dat je met die Tempered Glass luchtbubbels aan de onderkant krijgt door het 2.5D scherm?
http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Deze zijn een beetje kleiner aan de rand, maar nog steeds bubbels. Er zijn géén goede tempered protectors voor de gsm..

Qua case: de standaard TPU case die je overal vindt, maar ik ben aan het kijken naar wat anders. Soms gebruik ik 'm ook gewoon zonder case om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Brecht35 schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:26:
Apps als Snapchat, Facebook en Instagram(om er maar 3 te noemen) laggen nog steeds. Valt me toch tegen, ik wou dat ik helemaal niet geüpdated had..
Snapchat gebruik ik niet, maar ik merk helemaal niets aan Facebook en Instagram? Die lopen gewoon vloeiend op Nougat bij mij... Ruim je regelmatig de cache op enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockabilly_1991
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-10 15:27
Dit probleem ervaar ik ook. Filmpjes spelen al af terwijl er geen beeld is (wel geluid waardoor ik weet dat het filmpje wel gestart is) en ineens is er ook beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht35
Rockabilly_1991 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:04:
[...]

Dit probleem ervaar ik ook. Filmpjes spelen al af terwijl er geen beeld is (wel geluid waardoor ik weet dat het filmpje wel gestart is) en ineens is er ook beeld.
Precies!
Theratron schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:01:
[...]

Snapchat gebruik ik niet, maar ik merk helemaal niets aan Facebook en Instagram? Die lopen gewoon vloeiend op Nougat bij mij... Ruim je regelmatig de cache op enzo?
Zal het eens proberen, maar ik kom van een schone installatie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Zal het eens proberen, maar ik kom van een schone installatie hoor.
Hmmmm... Dan zou het niet moeten mogen idd. Wel raar dat sommige mensen dit wel ervaren en anderen niet. Ik ruim met de tool van Lenovo die in "opslag" zit regelmatig de cache op en hoewel ik weet dat het eigenlijk niet nodig is sluit ik regelmatig alle applicaties op de achtergrond door op de verfkwast in de multitask carrousel te drukken. Heb ook geen apps vastgepint daar. Wie weet helpt dat.

Wat je ook nog kan proberen is de apps via instellingen te stoppen, en daar de gegevens te wissen zodat ze terug keren naar de fabrieksversie. En ze dan automatisch weer laten updaten via de Playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyraclyon
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-10-2023
Heb nu ook de telefoon en heb hier geen last van (Ook met Nougat update). Probeer anders eens in de Facebook instellingen automatisch video afspelen uit te schakelen. Dat kan al schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-09 19:37
Heeft iemand al wat gehoord over een opvolger van de p2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 12:19
androidfreaker schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:28:
Hij is precies 5,5 maanden beschikbaar...waarvan 3 of 4 in NL, en nu al over opvolger praten???
De P2 is in september aangekondigd dus daar zou ik me aan vasthouden..september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
androidfreaker schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:28:
Wat Andrik zegt. Maar er schijnt wel een Xiaomi Mi Max 2 aan te komen die eveneens een batterij van 5.000 mAh heeft. Die heeft alleen ook een 6,4 inch scherm......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht35
Hyraclyon schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:21:
[...]

Heb nu ook de telefoon en heb hier geen last van (Ook met Nougat update). Probeer anders eens in de Facebook instellingen automatisch video afspelen uit te schakelen. Dat kan al schelen.
Die heb ik al uitgeschakeld. Moet wel zeggen dat ik vooral met Snapchat en Instagram lagg heb(cache wissen verhielp het probleem niet bij Snapchat, video's laggen daar nog steeds).

Ben nu ff Snapchat aan het herinstalleren, maar veel hoop heb ik niet.
Theratron schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:15:
[...]

Hmmmm... Dan zou het niet moeten mogen idd. Wel raar dat sommige mensen dit wel ervaren en anderen niet. Ik ruim met de tool van Lenovo die in "opslag" zit regelmatig de cache op en hoewel ik weet dat het eigenlijk niet nodig is sluit ik regelmatig alle applicaties op de achtergrond door op de verfkwast in de multitask carrousel te drukken. Heb ook geen apps vastgepint daar. Wie weet helpt dat.

Wat je ook nog kan proberen is de apps via instellingen te stoppen, en daar de gegevens te wissen zodat ze terug keren naar de fabrieksversie. En ze dan automatisch weer laten updaten via de Playstore.
Hmm, apps sluiten doe ik ook vaak. Cache heb ik daarnet nog gewist..

Edit: Nope, Snapchat doet nog steeds lastig.Ook Instagram lagt nog altijd als een gek.

[ Voor 3% gewijzigd door Brecht35 op 18-04-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iccos
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-04-2018
Ik heb dezelfde problemen. Instagram en Facebook laggen en lopen 1-2 seconden vast. Heb de laatste kleine update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om die icoontjes (Portret en trillen) bovenaan uit de balk te halen? Vind dit namelijk nogal storend. Vind niet meteen een instelling om dit uit te schakelen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:06:
Reactie op iemand met een microfoon probleem, dit probleem heb ik ook.

Audio kwaliteit schijnt ook slecht te zijn (aan de andere kant).
Deze opmerking vond ik op een ander forum: "the noise cancellation is very aggressive and basically ruins the audio."
Zou er en instelling zijn waarmee het op te lossen is?
Is er inmiddels al een oplossing voor bovenstaand probleem? We hebben een P2 gekocht (voor schoonouders) en die blijkt ook soortgelijke problemen te hebben met de microfoon.

Bij gesprekken met b.v. Skype is het volume van de spraak zeer wisselend. De spraak kwaliteit (en met name het volume) fluctueert willekeurig van normaal tot niet verstaanbare volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:15:
Is het mogelijk om die icoontjes (Portret en trillen) bovenaan uit de balk te halen? Vind dit namelijk nogal storend. Vind niet meteen een instelling om dit uit te schakelen. Alvast bedankt.
Ja. De system ui tuner heeft toggles voor rotatie en volume. Je kan de beschrijving van leo88 volgen om daar te komen.
leo88 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 00:00:
Het icoontje dat aangeeft dat het scherm in portretmodus staat, kun je uitzetten in de system ui tuner. Om duistere redenen heeft Lenovo echter de normale manier om daar te komen uitgeschakeld, maar er zijn andere manieren. Mij is het gelukt via Nova Launcher. Maak een nieuwe widget en kies onder de widgets van Nova Launcher voor een activiteit. Kies dan voor "Systeem-UI" en dan "Demomodus". Nu ben je in de system ui tuner. Onder het kopje "statusbalk" kun je allerlei icoontjes in- en uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-10 08:19
Het is weer mogelijk om via de oude trick de play store terug certified te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartZuid
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 13:25
TheHolyCow schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:35:
[...]
Ja. De system ui tuner heeft toggles voor rotatie en volume. Je kan de beschrijving van leo88 volgen om daar te komen.
[...]
Het kan ook met de app More Shortcuts. Maak via "Activity" een snelkoppeling naar "Systeem-UI" en kies daar "Demomodus". Noem deze vervolgens "Systeem-UI" en je kan via de gemaakte snelkoppeling altijd snel in de "Systeem-UI"-tuner komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheHolyCow schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:35:
[...]

[...]
MartZuid schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:15:
[...]

Het kan ook met de app More Shortcuts. Maak via "Activity" een snelkoppeling naar "Systeem-UI" en kies daar "Demomodus". Noem deze vervolgens "Systeem-UI" en je kan via de gemaakte snelkoppeling altijd snel in de "Systeem-UI"-tuner komen.
Heb het via beide manieren geprobeerd maar ik krijg bij statusbalk niet de optie om rotatie en volume (trillen) aan te passen. Ik krijg hier dezelfde opties te zien als bij instellingen -meldingencentrum - statusbalkpictogrammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo88
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:02:
[...]

[...]

Heb het via beide manieren geprobeerd maar ik krijg bij statusbalk niet de optie om rotatie en volume (trillen) aan te passen. Ik krijg hier dezelfde opties te zien als bij instellingen -meldingencentrum - statusbalkpictogrammen.
Welke versie van Android draai je? Bij mij lukte het zowel op de eerste nougat-update als de tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raytje78
Bedoelen jullie die tegels? Of begrijp ik de vraag nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 12:23
Ik gebruik de Android Now Launcher, en ik kan gewoon de notificatietegels van de top omlaag trekken, nog verder omlaag trekken, en dan op "Edit" drukken om de notificatie icoontjes / tegels te wijzigen. Volgorde, welke wel en welke niet ... Maar dat lijkt me op zich niks met de Launcher te maken te hebben. Zit gewoon in de system UI van Lenovo. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wordt niet deze icoon bedoeld?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q25jxK8Gn78YzLgdM5O82FgF/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:05
Komt er nog een herziene versie van de laatste update om de issues met de CPU te verhelpen? Heb daar verder niks meer over gehoord of gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roko14
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 10:02
Ja, er komt een nieuwe update.
bron: https://support.lenovo.co...098?cid=ww:display:1tf0ay

scroll naar beneden en je ziet bij de P2 staan "in afwachting"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze icoontjes bedoel ik idd. Die helemaal bovenaan het scherm staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raytje78
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:51:
[...]

1. Ga naar je startscherm.

2. veeg van boven helemaal naar beneden zodat je rechts onderin bewerken ziet staan.

3. Nu kun je tegels verplaatsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
roko14 schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:44:
Ja, er komt een nieuwe update.
bron: https://support.lenovo.co...098?cid=ww:display:1tf0ay

scroll naar beneden en je ziet bij de P2 staan "in afwachting"
Dan zou hij de komende dagen online moeten gaan want de maand is bijna om , of .... ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:51:
[...]

Niet weg te halen volgens mij. Veel zijn instelbaar in notification center > status bar icons, behalve vibration en rotation lock. Lijkt eigenlijk een bug, alle andere zijn wel weg te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disheaver schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:44:
[...]

Niet weg te halen volgens mij. Veel zijn instelbaar in notification center > status bar icons, behalve vibration en rotation lock. Lijkt eigenlijk een bug, alle andere zijn wel weg te krijgen
Hoezo niet? Ik heb zojuist even geprobeerd en vibration en rotation lock naar boven gesleept. Geen probleem. Als er eentje niet 'wil' gewoon nog eens proberen of iets langer ingedrukt houden. Ik heb die 2 iconen hier nu in de bovenste balk met 5 iconen staan. En nu ga ik ze weer naar beneden slepen. Of bedoelen jullie wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:13:
[...]

Of bedoelen jullie wat anders?
Ja, iconen helemaal bovenin, naast tijd en batterij icoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disheaver schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 00:57:
[...]

Ja, iconen helemaal bovenin, naast tijd en batterij icoon.
Oh! Haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik mag concluderen dat het (voorlopig) niet mogelijk is om die iconen te verwijderen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
Sinds android 7 zelf vaker last van apps die vast lopen. Wat is de beste oplossing? Clear cache?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:26:
Dus ik mag concluderen dat het (voorlopig) niet mogelijk is om die iconen te verwijderen? :)
bij mij wel...

op deze manier
MartZuid schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:15:

[ Voor 51% gewijzigd door DanTm op 26-04-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanTm schreef op woensdag 26 april 2017 @ 18:33:
[...]

bij mij wel...

op deze manier

[...]
Top, hiermee is het wel gelukt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 11:10
DanTm schreef op woensdag 26 april 2017 @ 18:33:
[...]

bij mij wel...

op deze manier

[...]
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 10:27:
[...]

Top, hiermee is het wel gelukt. Bedankt!
Als nieuwe trotse bezitter van dit toestel wil ik hier nog even op inhaken omdat het mij ook direct opviel hoeveel iconen er rechts in de statusbalk kwamen met Bluetooth, NFC en de trilfunctie standaard geactiveerd.

Na zoeken kwam ik dit tegen: XDA. Heb dit getest met 7.0 op mijn Lenovo en werkt prima.

Komt er op neer dat je met ADB het volgende commando kan gebruiken om de iconen in of uit te schakelen:

'adb shell settings put secure icon_blacklist' (zonder de aanhalingstekens) met daarachter de namen van de iconen die je uit wil zetten met een komma er tussen. Zelf heb ik de volgende zaken uitgezet:

speed (snelheidsindicator voor wifi/data),bluetooth,rotate,nfc,alarm_clock,volume

Let wel op dat je alles dat je uit wil zetten tegelijk moet invoeren. Als je het commando geeft met 1 optie worden alle andere opties weer ingeschakeld (zo kwam opeens de snelheidsmeter tevoorschijn bij het uitzetten van het NFC-icoon).

Alle iconen weer aanzetten kan ook door 'none' achter eerder genoemde commando te plaatsen.

[ Voor 1% gewijzigd door JdJtA op 28-04-2017 07:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 18:43

rick77

... get to the point!

Zijn alle problemen met niet binnenkomende notificaties uit Android 6 opgelost in de Android 7 upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Nope, ik vind het nog steeds wazig werken. Ik gebruik dan nog steeds "disabledoze".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raytje78
Ik heb nog nooit notificatie problemen gehad. Blijf het toch apart vinden dat de ene het wel heeft en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Iemand al iets gehoord of gelezen over de nieuwe update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizxt
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:19
LeStef schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:28:
Iemand al iets gehoord of gelezen over de nieuwe update?
Ik heb de p2 nu ook sinds een aantal dagen, ik kon direct uit de doos de update voor 7.0 downloaden.

Er zijn nog wel aantal dingen die mij opvielen in het gebruik tot nu toe:
- Ruis bij het luisteren van muziek op laag volume en interferentie wanneer er data via wifi wordt binnengehaald.
- Met de telefoon op luidsprekerstand hebben mensen aan de andere kant van de lijn moeite met mij verstaan.
- Het onderste stuk scherm reageert niet op touch, in landscape modus, wanneer je de menubalk uit hebt staan. Dit is vooral irritant bij bijvoordbeeld het aanpassen van de kwaliteit van youtube filmpjes (menu rechtsboven).
- Ik wist dat de camera kwalitatief niet hoogwaardig was, maar mijn HTC one x+ van 4 jaar oud maakt betere foto's.

De accu is daarentegen wel fenomenaal, ik heb met de laatste charge 15+ uur SOT gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWD

MWD

Ik heb 2 weken geleden toch de gok genomen met de Lenovo P2, mede ook door de positieve reacties op dit forum. Mijn 'angst' was dat de overstap van een Huawei Mate 8 naar Lenovo P2 een downgrade zou zijn. Nu kan ik dus met zekerheid zeggen dat dit ook het geval is.....voor mij in ieder geval. Het enige wat wel beter was, was de accuduur van de P2 maar dat is ook logisch met 5100mAh + SD 625. Voor een prijs van 299 is de P2 zeker een hele goede keuze maar als je eenmaal verwend bent met beter dan is het erg moeilijk om alleen voor de batterijduur voor de P2 te kiezen.
Algehele premium feel + snelheid/soepelheid EMIU (zelfs in Smart modus!) + helderheid/scherpte scherm + snelheid/accuraatheid vingerafdrukscanner van de Mate 8 heeft mij toch weer de P2 laten retourneren op dag 1 van aankoop;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raytje78
Ervaren jullie ook dat wifi er steeds uit klapt en dat je vrijwel meteen weer een verbonden notificatie krijgt?

Ik heb de Experia Box V10 met laatste firmware. Kanalen al aangepast. SSiD van 2,4 en 5 Ghz zijn in beginsel gelijk, deze heb ik gescheiden. Helaas geen verschil. Dus weer samen ondergebracht onder 1 SSID.

Word er soms wel knettergek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik heb eigenlijk niets van problemen, behalve dat de batterij net iets minder lang mee gaat sinds Android 7.1 en ik ook de indruk heb dat het meer geheugen gebruikt.

Oops: ik bedoel Android 7.0

[ Voor 8% gewijzigd door LeStef op 04-05-2017 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raytje78
LeStef schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:26:
Ik heb eigenlijk niets van problemen, behalve dat de batterij net iets minder lang mee gaat sinds Android 7.1 en ik ook de indruk heb dat het meer geheugen gebruikt.
Android 7.1? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gordian Knot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09 18:51
Net de update van 78mb geïnstalleerd en al 2x systeem ui reageert niet melding gehad. En ja ook ik merkte beduidende slechtere performance van de batterij. A/h einde van dag 2 zo'n 20% over, dus aan de lader. Cpu load is ook 26%, maar nog nooit eerder naar gekeken. Ben nog steeds blij met de batterij en kan er verder momenteel mee leven ondanks dat het niet vlekkeloos werkt. De volgende telefoon wordt toch weer een Xiaomi als ze hun prijsbeleid voortzetten. Koop 2 redmi note 4 toestellen voor dit geld; ook een dikke batterij, veel betere cpu, 64gb opslag en fingerprint scanner achter wat ik toch fijner vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-10 16:05
Beste Lenovo P2 eigenaren,

Aanstaande zaterdag haal ik mijn nieuwe Lenovo P2 op. Wat is verstandig om te doen?

Updaten naar Nougat ja/nee?

[ Voor 12% gewijzigd door Aasas op 04-05-2017 11:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
martijnkoopman schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:05:
Beste Lenovo P2 eigenaren,

Aanstaande zaterdag haal ik mijn nieuwe Lenovo P2 op. Wat is verstandig om te doen?
ik zou hem aanzetten en gaan gebruiken....
ik heb hem gewoon geupdate, geen problemen verder.

[ Voor 46% gewijzigd door DanTm op 04-05-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 12:23
Ik heb mijn P2 ook geüpdate naar Android 7 en ik heb er geen problemen mee. Aantal issues onder Android 6 zijn opgelost wat dus wel fijn is. En ondanks dat ik dagelijks aardig wat Pokémon Go speel wat aardig wat van de accu vraagt hoeft mijn P2 niet dagelijks aan de lader. Ik doe nu om de dag opladen en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 14:43
Ik zit nog steeds op 6, een week geleden ging mijn batterij ook opeens sneller leeg, zo was die in de avond 91% en de volgende ochtend op 78% en dat terwijl die 8 uur land in vliegtuigmode had gezet. Ik heb een paar dagen geleden even heel wat standaard apps van google gedeinstalleerd. Wat neer komt dat je updates weghaalt en de telefoon terug gaat naar de fabrieks versies van die apps. En de batterij is nu weer helemaal goed.

Ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat het daardoor komt, maar er stond dat android system iets van 78% van de batterij opslokte. Nu is dat 9%.

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Whoeps ! Ik bedoel Android 7.0 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:59
DanTm schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:24:
[...]

ik zou hem aanzetten en gaan gebruiken....

[...]

ik heb hem gewoon geupdate, geen problemen verder.
Helemaal mee eens!

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raytje78
Raytje78 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:54:
Ervaren jullie ook dat wifi er steeds uit klapt en dat je vrijwel meteen weer een verbonden notificatie krijgt?

Ik heb de Experia Box V10 met laatste firmware. Kanalen al aangepast. SSiD van 2,4 en 5 Ghz zijn in beginsel gelijk, deze heb ik gescheiden. Helaas geen verschil. Dus weer samen ondergebracht onder 1 SSID.

Word er soms wel knettergek van.
Ben er wel achter dat het niet aan de P2 ligt. Op het werk ben ik ook verbonden met Wifi en geen uitval, ligt dus aan de Experia Box van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wel geteld 4 dagen mijn telefoon laten vallen, scherm is blijkbaar erg kwetsbaar, meteen een ster, de ster vervolgde zijn weg over de hele telefoon, en nu is het scherm compleet kapot, zelfs zo erg dat display verkleurde en vanaf het midden naar rechts reageerde het toestel niet meer op aanraking. Ik langs alle telefoonboeren in de stad nergens te maken, elke keer het zelfde als je geen iPhone of Samsung heb is het onmogelijk.

Balen als een stekker, maar wel dom dom dom, hoesje zou paar dagen later arriveren..

Toestel op gestuurd via belsimpel (daar kon wel) waar ik het toestel heb gekocht, naar Dynafix (wist ik pas 2 dagen later welk bedrijf het zo repareren). Na googelen super slechte recensies gelezen, en hier ook gelezen kosten 192 euro, ergens anders ook gehoord 175. Krijg je eerste een factuur voordat het gemaakt wordt? Dan kan ik nog een bedenken hoever ik wil gaan.

Wie heeft er ervaring met de reparatie, zeker na korte tijdsbestek dat ik het toestel heb gehad. Wie heeft het wel of niet laten repareren, waren er kosten, hoeveel? Hoelang heeft de reparatie geduurd ik ben alvast mij aan het voorbereiden maar ik hoor graag van andere hun ervaring.

+ wat zijn jullie gedachtes nieuw kost het toestel 300 euro, wel laten repareren of niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 11:10
Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:37:
Na wel geteld 4 dagen mijn telefoon laten vallen, scherm is blijkbaar erg kwetsbaar, meteen een ster, de ster vervolgde zijn weg over de hele telefoon, en nu is het scherm compleet kapot, zelfs zo erg dat display verkleurde en vanaf het midden naar rechts reageerde het toestel niet meer op aanraking. Ik langs alle telefoonboeren in de stad nergens te maken, elke keer het zelfde als je geen iPhone of Samsung heb is het onmogelijk.

Balen als een stekker, maar wel dom dom dom, hoesje zou paar dagen later arriveren..

Toestel op gestuurd via belsimpel (daar kon wel) waar ik het toestel heb gekocht, naar Dynafix (wist ik pas 2 dagen later welk bedrijf het zo repareren). Na googelen super slechte recensies gelezen, en hier ook gelezen kosten 192 euro, ergens anders ook gehoord 175. Krijg je eerste een factuur voordat het gemaakt wordt? Dan kan ik nog een bedenken hoever ik wil gaan.

Wie heeft er ervaring met de reparatie, zeker na korte tijdsbestek dat ik het toestel heb gehad. Wie heeft het wel of niet laten repareren, waren er kosten, hoeveel? Hoelang heeft de reparatie geduurd ik ben alvast mij aan het voorbereiden maar ik hoor graag van andere hun ervaring.

+ wat zijn jullie gedachtes nieuw kost het toestel 300 euro, wel laten repareren of niet?
Vervelende situatie en lastige keuzes... voor zover ik kan terugvinden op de site van Dynafix zou je bij een reparatie buiten de garantie (wat dit neem ik aan zal zijn) eerst een prijsopgave krijgen waarna je kan beslissen wat je wil doen, zie link .

Zelf heb ik in een ver verleden weleens te maken gehad met Dynafix voor meerdere reparaties van een HTC Sensation. Deze vielen gelukkig binnen de garantie maar mijn toestel is toen drie keer een aantal weken weg geweest en kwam steeds terug met een ander probleem.

Als de kosten inderdaad rond de 200 euro komen te liggen zou ik zelf een nieuwe aanschaffen. Die van mij komt van Amazon.it en heeft me 228 euro gekost inclusief verzenden. Hierbij aangemerkt dat het om een reeds geopend exemplaar ging maar was nog in absolute nieuwstaat. Hier staan soortgelijke toestellen. Die van mij was via UPS binnen 5 werkdagen hier. Een gerepareed toestel zal in mijn ogen altijd anders aanvoelen (psychologisch) dan iets dat nieuw is. Dat gevoel koop ik persoonlijk graag af voor 50 euro extra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roko14
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 10:02
Op HardwareInfo, een mooie review.
https://nl.hardware.info/...review-beest-van-een-accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:07
Sorry, ik heb niet het hele topic doorgespit op zoek naar het antwoord.

De p2 heeft een knop met 2(?) standen voor het energieverbruik. Is de functie van de knop te veranderen naar geluid (stil/tril)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenah
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-07-2022
Na een Motorola Defy, Xperia SP en Mate 7 nu dan de Lenovo P2 binnengehaald. Een maand lang heb ik het internet afgelezen welk toestel ik zou moeten halen.

Nu een week in mijn bezit en tot nu toe ben ik er blij mee.
Voor mij is hij snel (of de Mate 7 was erg langzaam geworden), de fysieke knop onderin vind ik erg handig, weinig onzinapps meegeleverd, heeft handige/leuke functies zoals bijvoorbeeld een 'meldingenlog' en inloggen als een 'andere gebruiker'. Ook vind ik 'm mooier dan verwacht. Mooi rond afgewerkt.

Ik heb 'm nu 6 dagen en 2x van 20-30% naar 80-90% opgeladen.

Problemen na de upgrade 7.0 lijk ik niet te hebben.

De accu is iets minder dan gehoopt, maar dat kan goed liggen aan dat ik dit ding veel in m'n handen heb.

Ik lees hier dat er teveel icoontjes bovenin verschijnen... Ik heb ergens een keuze kunnen maken welke icoontjes ik wel bovenin wilde hebben en welke niet. Zojuist gezocht naar die instellingen, maar ik kan het zo snel niet weer vinden. Maar die instelling zit dus wel ergens.

Best te doen dus dit toestel. Camera- en kleurgedoe is voor mij geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JdJtA schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 08:21:
[...]

Vervelende situatie en lastige keuzes... voor zover ik kan terugvinden op de site van Dynafix zou je bij een reparatie buiten de garantie (wat dit neem ik aan zal zijn) eerst een prijsopgave krijgen waarna je kan beslissen wat je wil doen, zie link .
Ik ben benieuwd ik hoop dat misschien belsimpel zo iets heeft van a arm kind, we zeggen wel dat binnen de garantie valt :P . Tot op heden nog geen reactie dus als hij gemaakt is en terug gestuurd zonder dat ik een opgave heb gekregen weet ik genoeg. Bedankt voor je info, ook over Amazon.it. Ik ga een een kijke nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
TereZz schreef op zondag 7 mei 2017 @ 10:32:

De p2 heeft een knop met 2(?) standen voor het energieverbruik. Is de functie van de knop te veranderen naar geluid (stil/tril)?
Er is inderdaad een knip voor 2 standen van energie gebruik maar is niet aan te passen.

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
TereZz schreef op zondag 7 mei 2017 @ 10:32:

Nee, maar meer de volumeknop bereik je wel wat je wilt. Ingedrukt houden tot 0 om naar trilstand te gaan, nog een stapje verder zeer de meldingen ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
Beste mede-lenovo P2 gebruikers,

Ik heb mijn P2 nu 5 dagen, maar de batterij gaat maar 1 dag mee +/-, Terwijl ik hem niet zo heel veel gebruik. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
martijnkoopman schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:51:
Ik heb mijn P2 nu 5 dagen, maar de batterij gaat maar 1 dag mee +/-, Terwijl ik hem niet zo heel veel gebruik. Iemand ervaring hiermee?
Het is handig om even iets meer informatie te geven dan dit, want op deze manier kunnen we er weinig mee. Posts eens wat accu stats plaatjes en ga bij je stats kijken wat de grootste verbruikers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09 08:50

Ligt er aan wat je er mee doet?

Ik doe er ongeveer 2.5 dag mee maar gebruik hem intensief. Met Spotify, Netflix, 4G en GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's wel erg weinig ja. Ik heb hem geloof ik pas 4 keer opgeladen sinds begin februari. Om de 4 weken laad ik hem op ofzo. Maar ik doe er dus niet zoveel mee. Staat wel whataspp op, maar ik heb een hekel aan chatten, dus dat doe ik niet, alleen af en toe een berichtje, en ik heb ook geen facebook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vis
  • Laatst online: 19:22

Vis

Ik merk ook drastisch verschil t.o.v. het begin dat ik hem had (januari) met marshmallow toen nog.. toen kon ik met gemak 3 dagen intensief gebruik en 10 uur screen on werken..
Nu sinds Nougat haal ik 5 uur screen on en intensief gebruik met moeite 2 dagen.

Vooral screen on time is dus hard verminderd.. en ik geef daar dus de CPU usage de schuld van, die is dus constant op 23% het meest aan het slurpen altijd...

Verder nog super tevreden mee maar kon ik maar terug naar marshmallow.. iemand een idee of dat überhaupt gaat?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTOLfreak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:46
Gisteren de P2 ontvangen, bij eerste gebruik vroeg hij meteen om naar android 7.0 te upgraden. 1 dag heeft hij super gewerkt... Toestel sloeg vast en kwam in een bootloop. Telkens na het ingeven van de pincode begon hij met herstarten. Toestel in veilige modus opgestart, zelfde probleem, reset na pincode. Bootloader gestart met volumetoets in te houden, geeft hij enkel de opties starten, uitzetten en barcode. (IMEI/serienummer weergeven) Maw. Ik kan mijn toestel niet eens resetten naar fabriekstoestand?!? Bootloader is ook locked dus ROM opnieuw flashen zit er ook niet in vrees ik.

Ik heb alles terug ingepakt en retour gestuurd. Ze mogen hem omwisselen voor een nieuw exemplaar, mogelijk heb ik gewoon pech gehad en een defect toestel ontvangen ofwel heeft de upgrade naar Android 7.0 er iets mee te maken. Voor zover ik hem heb kunnen gebruiken was ik er dik tevreden van. Batterij was 80% uit de doos, 14u gebruikt tot hij vast sloeg, toen ik hem terug in de doos stak was de batterij nog 50%. Dat alleen al is een reden om Lenovo het voordeel van de twijfel te geven en het nog eens te proberen met dit type toestel.

Ik had mijn toestel besteld bij bol.com omdat het bij Coolblue uit voorraad was, hopelijk kunnen ze het bij Bol.com snel omruilen. Of geld terug, dan ga ik hem wel opnieuw bestellen...

Fun detail: De screen protector en transparante backcover kon ik ophalen in hetzelfde postkantoor waar ik het toestel retour heb gestuurd. Thuis vertrokken met een kapotte mobiel en thuis gekomen met de screenprotector en backcover voor desbetreffend mobieltje. :+

[ Voor 9% gewijzigd door VTOLfreak op 10-05-2017 22:10 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
Vis schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:19:
Ik merk ook drastisch verschil t.o.v. het begin dat ik hem had (januari) met marshmallow toen nog.. toen kon ik met gemak 3 dagen intensief gebruik en 10 uur screen on werken..
Nu sinds Nougat haal ik 5 uur screen on en intensief gebruik met moeite 2 dagen.

Vooral screen on time is dus hard verminderd.. en ik geef daar dus de CPU usage de schuld van, die is dus constant op 23% het meest aan het slurpen altijd...
Ik heb het zelfde probleem helaas.. Nouja dan ben ik niet de enige.
VTOLfreak schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:04:
Gisteren de P2 ontvangen, bij eerste gebruik vroeg hij meteen om naar android 7.0 te upgraden. 1 dag heeft hij super gewerkt... Toestel sloeg vast en kwam in een bootloop. Telkens na het ingeven van de pincode begon hij met herstarten. Toestel in veilige modus opgestart, zelfde probleem, reset na pincode. Bootloader gestart met volumetoets in te houden, geeft hij enkel de opties starten, uitzetten en barcode. (IMEI/serienummer weergeven) Maw. Ik kan mijn toestel niet eens resetten naar fabriekstoestand?!? Bootloader is ook locked dus ROM opnieuw flashen zit er ook niet in vrees ik.

Ik heb alles terug ingepakt en retour gestuurd. Ze mogen hem omwisselen voor een nieuw exemplaar, mogelijk heb ik gewoon pech gehad en een defect toestel ontvangen ofwel heeft de upgrade naar Android 7.0 er iets mee te maken. Voor zover ik hem heb kunnen gebruiken was ik er dik tevreden van. Batterij was 80% uit de doos, 14u gebruikt tot hij vast sloeg, toen ik hem terug in de doos stak was de batterij nog 50%. Dat alleen al is een reden om Lenovo het voordeel van de twijfel te geven en het nog eens te proberen met dit type toestel.

Ik had mijn toestel besteld bij bol.com omdat het bij Coolblue uit voorraad was, hopelijk kunnen ze het bij Bol.com snel omruilen. Of geld terug, dan ga ik hem wel opnieuw bestellen...

Fun detail: De screen protector en transparante backcover kon ik ophalen in hetzelfde postkantoor waar ik het toestel retour heb gestuurd. Thuis vertrokken met een kapotte mobiel en thuis gekomen met de screenprotector en backcover voor desbetreffend mobieltje. :+
Ik had mijn P2 Zaterdag opgehaald bij CoolBlue, daar had ik meteen mijn screenprotector laten opplakken. Ik heb verder geen last van luchtbelletjes.

*Update

Ik heb alle App-voorkeuren gereset waardoor mijn batterij weer goed doet. Misschien werkt dit ook bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 12:19
[b][message=51185945,noline]martijnkoopman schreef op donderdag 11 mei 2017 @

*Update

Ik heb alle App-voorkeuren gereset waardoor mijn batterij weer goed doet. Misschien werkt dit ook bij jullie?
Hoe bepaal je dat je batterij het nu weer goed doet? Heb je die app-voorkeuren meer dan 2 dagen geleden gereset? (voor een goed accu verbruik beeld). En hoe is je CPU belasting op dit moment? nog boven de 20%?

Ik ben benieuwd naar je bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Bij mij lijkt de accu zich toch wat te normaliseren, enkel die CPU nog die wat mij betreft teveel verbruikt tegenover Android6.0

Ps: dit is met 6h 18 screen on.

http://imgur.com/a/tOEMP
http://imgur.com/a/havy9
http://imgur.com/a/YXdD3

[ Voor 51% gewijzigd door LeStef op 12-05-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht35
andrik1 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:49:
[...]

Hoe bepaal je dat je batterij het nu weer goed doet? Heb je die app-voorkeuren meer dan 2 dagen geleden gereset? (voor een goed accu verbruik beeld). En hoe is je CPU belasting op dit moment? nog boven de 20%?

Ik ben benieuwd naar je bevindingen!
Ik haal rond de 10-11h SOT(screen on time) op Android 7, CPU was +30% geloof ik. Ik heb wel veel apps het autostarten verboden. Wifi en locatie schakel ik soms uit, soms niet. Dus ik geloof dat je toch zeker 10 SOT moet kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
Ik zal binnenkort wat screenshots maken. Ik heb hem net tot 100% opgeladen. Wanneer hij onder de 10% komt, maak ik een screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Laatst online: 03-10 15:02
heb mijn lenovo P2 nu net 2 weken en kom erachter dat de linkerspeaker het niet deed. Ik al balen. Blijkt dat dat helemaal geen speaker is maar de mic. Beetje verneukeratief dus.

Komt het bij anderen ook vaker voro dat als je je telefoon wilt ontgrendelen via de vingerafdrukscanner, het soms een seconde of 2 a 3 duurt eer er iets gebeurd? Dit overigens sinds ik Nova Launcher geinstalleerd heb..

[ Voor 7% gewijzigd door Shao Kahn op 12-05-2017 16:56 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golf1025
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de support van Lenovo op de P2. Overigens zie ik op de NL site van Lenovo niets meer over de P2 vermeld staan, enkel de Lenovo A En Lenovo B smartphone en de nieuwe Phab.
Betekent dit dat Lenovo de P2 niet meer echt support? Graag reactie/ervaringen met de technische support/evt reparatieservice door Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:05
Shao Kahn schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:55:
heb mijn lenovo P2 nu net 2 weken en kom erachter dat de linkerspeaker het niet deed. Ik al balen. Blijkt dat dat helemaal geen speaker is maar de mic. Beetje verneukeratief dus.

Komt het bij anderen ook vaker voro dat als je je telefoon wilt ontgrendelen via de vingerafdrukscanner, het soms een seconde of 2 a 3 duurt eer er iets gebeurd? Dit overigens sinds ik Nova Launcher geinstalleerd heb..
Heb ook de nova luancher geinstalleerd maar dit is me nog niet eerder opgevallen. Zal er eens proberen op te letten. Heb we lvaker dat ik drie keer die dikke duim van me op de scanneer moet leggen voordat deze wordt herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raytje78
Hulp vraagje,

Ik kan sommige apps, zoals twitter, niet meer openen vanuit een notificatie. Erop klikken doet niks. Weet niet meer of ik iets heb aangepast in de instellingen en waar.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
Shao Kahn schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:55:

Ik gebruik ook Nova Launcher en de scanner doet het steeds meteen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Laatst online: 03-10 15:02
Aegir81 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:25:
[...]

Ik gebruik ook Nova Launcher en de scanner doet het steeds meteen.
Ben achter, min oude SD kaartje van 4 GB was schijnbaar gaar, dat veroorzaakte de vertraging. Kaartje eruit en alles werkt ok!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Ik heb wederom een raar issue... Ik weet niet of dit Android of Lenovo specifiek is...

Ik heb op vakantie, om datagebruik te beperken, een aantal apps beperkt in het mobiele data gebruik...

Instellingen --> Datagebruik --> Mobiele-datagebruik

Nu wil ik deze weer aanzetten (oa. de PlayStore) maar deze komen niet meer voor in de lijst. Ook al ik thuis blader in de gebuik-periode dan komen een aantal wel weer naar voren, en kan ik deze aanzetten, maar de PlayStore bijvoorbeeld niet... (andere versie? update? geen idee) En deze kan ik dus niet meer aanzetten en werkt deze niet meer via mobiele data...

Iemand enig idee hoe ik deze 'verdwenen' apps weer kan activeren?

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
IWriteCode schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:48:
Ik heb wederom een raar issue... Ik weet niet of dit Android of Lenovo specifiek is...

Ik heb op vakantie, om datagebruik te beperken, een aantal apps beperkt in het mobiele data gebruik...

Instellingen --> Datagebruik --> Mobiele-datagebruik

Nu wil ik deze weer aanzetten (oa. de PlayStore) maar deze komen niet meer voor in de lijst. Ook al ik thuis blader in de gebuik-periode dan komen een aantal wel weer naar voren, en kan ik deze aanzetten, maar de PlayStore bijvoorbeeld niet... (andere versie? update? geen idee) En deze kan ik dus niet meer aanzetten en werkt deze niet meer via mobiele data...

Iemand enig idee hoe ik deze 'verdwenen' apps weer kan activeren?
Niet echt maar misschien levert het iets op als je de app van de Launcher naar app-info sleept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raytje78
Raytje78 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 11:23:
Hulp vraagje,

Ik kan sommige apps, zoals twitter, niet meer openen vanuit een notificatie. Erop klikken doet niks. Weet niet meer of ik iets heb aangepast in de instellingen en waar.. :?
Zelf opgelost door het toestel opnieuw op te starten. Gekke is dat ik dat reeds 3x had gedaan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Heeft iemand die update die nu al een tijdje op"pending" staat al binnen? Of weten we überhaupt wat die gaat brengen?

Ik hoop dat we in ieder geval ooit nog een update naar 7.1 gaan krijgen, of misschien zelfs wel 7.1.2. Het lijkt mij een redelijk succesvol toestel dus wie weet wil Lenovo er iets meer moeite in stoppen dan gebruikelijk is voor ze. Maar na 7.1 zal de rek er wel uit zijn. Als ik naar mijn zielige Moto X Style kijk met Android 6.0 enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
Theratron schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 09:41:
Heeft iemand die update die nu al een tijdje op"pending" staat al binnen? Of weten we überhaupt wat die gaat brengen?
Welke update bedoel je?
Ik draai 7.0., dat is de laatst beschikbare update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Aegir81 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:40:
[...]

Welke update bedoel je?
Ik draai 7.0., dat is de laatst beschikbare update.
Er staat op de website van Lenovo nog een nieuwe update op "pending", over het algemeen wordt aangenomen dat die de processor bug zal fixen, althans, dat dacht ik.
En ik heb nu een nieuw probleem, media.com.android crasht continu waardoor ik bijvoorbeeld geen foto's in Whatsapp kan maken. Kortom, het mag allemaal nog wat stabieler....
Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen en Discussie, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Lenovo P2] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels en prijzen: [Lenovo P2] Levertijd & Prijzen
- Rooten, custom Rom's en recovery: [Lenovo P2] Rooten & Custom ROM's