Agreed. De vele haperingen in Snapchat/Instagram en Facebook ben ik meer dan beu. Ik was beter op Android 6 gebleven..Meer batterijleven en een gsm die gewoon vlot werkt.Theratron schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:59:
[...]
Er staat op de website van Lenovo nog een nieuwe update op "pending", over het algemeen wordt aangenomen dat die de processor bug zal fixen, althans, dat dacht ik.
En ik heb nu een nieuw probleem, media.com.android crasht continu waardoor ik bijvoorbeeld geen foto's in Whatsapp kan maken. Kortom, het mag allemaal nog wat stabieler....
Als ik het goed begrijp is de telefoon na de update naar android 7 een beetje onzuiniger in verbruik. Zijn er ook pluspunten aan android 7 ipv 6?
Ik heb overigens een 32GB class 10 micro SD kaartje. Gebruiken als internal storage, of niet?
Ik heb overigens een 32GB class 10 micro SD kaartje. Gebruiken als internal storage, of niet?
[ Voor 25% gewijzigd door TereZz op 21-05-2017 10:48 ]
Ik ervaar al die problemen niet. Hoe komt eigenlijk dat de ene zoveel problemen heeft en de andere geen enkele.
Mijn accu is nu ook weer goed. De eerste week na de update naar 7.0 ging ze toch iets minder lang mee maar na een tijdje begint ze zich blijkbaar terug normaal te gedragen. Maar toch nog net minder dan op 6.0.
Mijn accu is nu ook weer goed. De eerste week na de update naar 7.0 ging ze toch iets minder lang mee maar na een tijdje begint ze zich blijkbaar terug normaal te gedragen. Maar toch nog net minder dan op 6.0.
Neen.TereZz schreef op zondag 21 mei 2017 @ 07:56:
Zijn er ook pluspunten aan android 7 ipv 6?
Ohjee. Heb de telefoon net binnen, met Android 7...
Is hij makkelijk terug te zetten zonder te rooten?
Verder mooi toestel, alleen zitten de power en volumeknoppen losjes in het toestel, waardoor ze geluid maken als ik er op tik of het toestel schud. Is dat normaal?
Maar wat is ondertussen de mening voor het updaten naar Android 7? Is het nog steeds slechter voor de batterij dan 6. Bij mij gedraagt de telefoon zich raar op 6, opeens gaat de telefoon veel meer batterij verbruiken, tot ik hem opnieuw opstart.
Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
Ik ben wel blij dat ik de update gedaan heb. Ik ergerde me kapot aan de audio/video sync bug, en er was ook iets raars aan de hand met het kantelen van de telefoon waardoor hij vast kwam te zitten in landscape. Allemaal gefixed door de update. Ik vind de snelle instellingen boven de notificaties een verbetering, en het ziet er gewoon gelikter uit allemaal. Maar nu hebben we de bug dat de processor niet meer idle gaat een dat kost inderdaad meer energie. En Gmail en het media proces crashen soms. Maar als ik moet kiezen vind ik dit het wel waard. De batterijduur is nog steeds erg goed, dus...
Terugzetten is niet zo makkelijk volgens mij...Knopjes zitten inderdaad beetje losjes, is niet abnormaal hoor.TereZz schreef op zondag 21 mei 2017 @ 17:12:
[...]
Ohjee. Heb de telefoon net binnen, met Android 7...
Is hij makkelijk terug te zetten zonder te rooten?
Verder mooi toestel, alleen zitten de power en volumeknoppen losjes in het toestel, waardoor ze geluid maken als ik er op tik of het toestel schud. Is dat normaal?
Beetje slechter, niet problematisch veel slechter hoor. Haperingen alom bij apps als Facebook,Snapchat en Instagram. Sommigen hebben dezelfde haperingen als mij, anderen niet. Er is geen lijn in te trekken.Majesco schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:02:
Maar wat is ondertussen de mening voor het updaten naar Android 7? Is het nog steeds slechter voor de batterij dan 6. Bij mij gedraagt de telefoon zich raar op 6, opeens gaat de telefoon veel meer batterij verbruiken, tot ik hem opnieuw opstart.
Point taken, die audio/video sync bug is goed opgelost in Android 7.Theratron schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:20:
Ik ben wel blij dat ik de update gedaan heb. Ik ergerde me kapot aan de audio/video sync bug, en er was ook iets raars aan de hand met het kantelen van de telefoon waardoor hij vast kwam te zitten in landscape. Allemaal gefixed door de update. Ik vind de snelle instellingen boven de notificaties een verbetering, en het ziet er gewoon gelikter uit allemaal. Maar nu hebben we de bug dat de processor niet meer idle gaat een dat kost inderdaad meer energie. En Gmail en het media proces crashen soms. Maar als ik moet kiezen vind ik dit het wel waard. De batterijduur is nog steeds erg goed, dus...
Precies! Oh, en ik vond het raar dat het signaal icon links zat. Gelukkig is dat met de update naar rechts verplaatst, ziet er veel rustiger uit
Ik ergerde mij daar eerlijk gezegd ook wel wat aan(lichte vorm van OCD zekerTheratron schreef op zondag 21 mei 2017 @ 20:20:
Precies! Oh, en ik vond het raar dat het signaal icon links zat. Gelukkig is dat met de update naar rechts verplaatst, ziet er veel rustiger uit
Ik sta nu op het punt om deze telefoon aan te schaffen, maar ik lees veel over 'het' microfoon-probleem. Ik vind echter niets over of hier al een oplossing voor is. Heeft iemand hier wat meer informatie over of een eigen ervaring?
Ik heb de P2 vorige week gekocht, onmiddellijk de update gedaan naar Nougat, vervolgens nog een systeem update, daarna een factory reset gedaan. Daarna "echt" in gebruik genomen.Djmaddox schreef op zondag 21 mei 2017 @ 20:38:
Ik sta nu op het punt om deze telefoon aan te schaffen, maar ik lees veel over 'het' microfoon-probleem. Ik vind echter niets over of hier al een oplossing voor is. Heeft iemand hier wat meer informatie over of een eigen ervaring?
Moet zeggen dat ik niets merk van een microfoon issue. Blijkbaar zou het zijn bij opnemen van geluid. Nu heb ik het voorbije weekend een filmpje opgenomen op de dansles van mijn dochter en het geluid is daarop helemaal normaal geregistreerd.
Eigenlijk een heel solide telefoon met een uitstekende gebruikerservaring. Value for money is uitzonderlijk vind ik, en die batterij kent zijn gelijke niet. 2 dagen met in totaal 10 uur screen on time op 1 lading, fluitje van een cent...
Enige "issue" dat ik heb is dat ik geen whatsapp notificaties krijg en eens ik de app open er soms 20 berichten tegelijk binnenvliegen. Idem Pushbullet. Maar ik heb nu wat met de notificatie settings gespeeld, kan zijn dat ik het nu verholpen heb.
In energiebeheer kan je ergens apps optimaliseren. Whatsapp heb ik op "niet-optimaliseren" gezet. Hierdoor zou die actief moeten blijven wanneer die niet gebruikt wordt.
Klopt ik had hetzelfde met gmail, was wel even puzzelen voordat ik dat gevonden had.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Disable doze moet je gebruiken. Geen last meer van appjes of mail die later binnen komen. Is een app. Kost je 1€.
Zonde van die euro - is even zoeken naar het scherm maar dat werkt ook alles prima. Toch weer een half biertje met dit weer 
edit : instellingen > Energie beheer > Accu Optimalisatie en dan de drop-down alle apps selecteren. Daar kan je de apps uithalen die je gewoon altijd wil laten draaien ook als je scherm uit staat.
edit : instellingen > Energie beheer > Accu Optimalisatie en dan de drop-down alle apps selecteren. Daar kan je de apps uithalen die je gewoon altijd wil laten draaien ook als je scherm uit staat.
[ Voor 44% gewijzigd door franssie op 22-05-2017 16:59 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat is inderdaad wat ik gedaan heb voor Pushbullet en WA. Voor Pushbullet heeft het geholpen. In WA nog geen berichten gekregen (veel AustraliërsTereZz schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:28:
In energiebeheer kan je ergens apps optimaliseren. Whatsapp heb ik op "niet-optimaliseren" gezet. Hierdoor zou die actief moeten blijven wanneer die niet gebruikt wordt.
Whatsapp berichtjes die pas binnenkomen zodra je de app opent, heeft te maken met als je de ultieme besparing aanzet met het schuifje aan de linkerkant.
Ik doe dit ook nog wel eens snachts en de volgende dag is dat probleem er.
Heb WA ook op niet optimaliseren gezet maar dat baat niet.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Ik zet mijn P2 's nachts ook met het schuifje op ultieme besparing, en dan heb ik de volgende ochtend (na schuifje weer omlaag zetten) het probleem dat Bluetooth niet goed werkt. Ik heb een stappenteller polsbandje via BT gekoppeld en dat is dan de connectie met de P2 kwijt. De app kan hem dan niet meer vinden, ook al staat BT aan. Maar even BT uitzetten en weer aanzetten is gelukkig voldoende om de koppeling weer te herstellen.Vis schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:11:
Whatsapp berichtjes die pas binnenkomen zodra je de app opent, heeft te maken met als je de ultieme besparing aanzet met het schuifje aan de linkerkant.
Ik heb sinds de upgrade naar Nougat eigenlijk geen problemen meer met het te laat binnen komen van berichten via WhatsApp of mailtjes via Gmail. Met Marshmallow had ik wel vaak dat berichten pas binnen kwamen zodra ik m'n telefoon unlockte of WhatsApp opende.
Ik gebruik eigenlijk nooit die 'Ultieme bespaarstand' knop, zet s'nachts wel m'n telefoon op vliegtuigmodus. s'nachts verbruikt de P2 dan max.1%, maar meestal staat 't batterijpercentage nog op hetzelfde niveau als voor het slapen
.
Hopelijk gaat Lenovo in de toekomst nog eens een update uitbrengen zodat je die 'Ultieme bespaarstand' knop ook voor andere (meer nuttige imho) doeleinden kan gebruiken. Zodat je bijv. je telefoon snel op stil kan zetten.
Ik gebruik eigenlijk nooit die 'Ultieme bespaarstand' knop, zet s'nachts wel m'n telefoon op vliegtuigmodus. s'nachts verbruikt de P2 dan max.1%, maar meestal staat 't batterijpercentage nog op hetzelfde niveau als voor het slapen
Hopelijk gaat Lenovo in de toekomst nog eens een update uitbrengen zodat je die 'Ultieme bespaarstand' knop ook voor andere (meer nuttige imho) doeleinden kan gebruiken. Zodat je bijv. je telefoon snel op stil kan zetten.
Ik kan dit bevestigen, mijn WA berichten komen inderdaad nog niet binnen en ik gebruik ook die schakelaar.Vis schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:11:
Misschien moet ik die gewoon niet meer gebruiken. Op vliegtuigmodus zal hij ook wel zuinig genoeg zijn...
Gebruik die spaarstand niet, zie er het nut niet van in. In het begin wel een paar keer geprobeerd maar veel verschil met de normale stand mbt batterijgebruik merkte ik niet + dat de telefoon pas na een herstart weer alle normale functies had. Bij mij nooit problemen met notificaties die niet aankomen.Vis schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:11:
Powered by: blond bier
Ik sta op het punt deze phone te kopen maar ik hoor van verschillende bronnen dat er een probleem is/was met interferentie bij gebruik hoofdtelefoon : zie youtube https://www.google.be/url...g2=UQtasJWIRv3_tL4mjrd0BA
Herkenbaar ? En is dit inmiddels opgelost met een update ?
Totaal niet bekend en heb er ook geen last van. Ik gebruik de koptelefoon elke dag en nooit geen probleem.dmod schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:03:
Ik sta op het punt deze phone te kopen maar ik hoor van verschillende bronnen dat er een probleem is/was met interferentie bij gebruik hoofdtelefoon : zie youtube https://www.google.be/url...g2=UQtasJWIRv3_tL4mjrd0BA
You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.
Interferentie zou blijkbaar enkel hoorbaar zijn als wifi opstaat.__Kevind__ schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:55:
[...]
Totaal niet bekend en heb er ook geen last van. Ik gebruik de koptelefoon elke dag en nooit geen probleem.
Welke versie heb je ?
Ik heb 7.0 en thuis WiFi aan maar op werk uit. In beide gevallen geen lastdmod schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:06:
[...]
Interferentie zou blijkbaar enkel hoorbaar zijn als wifi opstaat.
Welke versie heb je ?
Ik heb ook geen last met WiFi en een koptelefoon. Zowel met 6.0 als 7.0.
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Vreemd, is de koptelefoon bedraad of bluetooth ?BigEagle schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 06:25:
Ik heb ook geen last met WiFi en een koptelefoon. Zowel met 6.0 als 7.0.
Het is naar verluid waarneembaar bij zeer laag volume ...
Dit is voor mij echt een showstopper als dit een algemeen probleem zou zijn. Maar blijkbaar niet ...
Bij mij eerst draadloos en maar nu bedraad aangezien mijn draadloze headset qua batterij het niet uithield. Absoluut geen probleem.dmod schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 07:13:
[...]
Vreemd, is de koptelefoon bedraad of bluetooth ?
Dit is voor mij echt een showstopper als dit een algemeen probleem zou zijn. Maar blijkbaar niet ...
Weet iemand of het mogelijk is om de scènes manueel te activeren?
Ik heb bvb geen NFC tag liggen in de wagen, heb daar geen wifi en zit er ook niet op vaste uren in.
Ik heb bvb geen NFC tag liggen in de wagen, heb daar geen wifi en zit er ook niet op vaste uren in.
NFC Tags zijn helemaal niet duur, 10 stuks heb je al snel voor minder dan €2 via AliExpress.
Lijkt me gewoon handiger dan het manueel te doen.
[ Voor 10% gewijzigd door Volvados op 24-05-2017 11:32 ]
Met beide geen probleem gehad. Wel nu sinds enige tijd weer bedraad. Ook met laag volume had ik geen last...dmod schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 07:13:
[...]
Vreemd, is de koptelefoon bedraad of bluetooth ?
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Misschien, maar dan moet ik zowel NFC aanzetten wat ik nooit doe (batterijverbruik?), en moet ik ergens in mijn interieur een tag opkleven...Volvados schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:31:
NFC Tags zijn helemaal niet duur, 10 stuks heb je al snel voor minder dan €2 via AliExpress.
Mijn vorige was een OPO en die had de perfecte scene switcher imo. Het is het enige wat ik mis.
WA berichten komen er nog steeds niet door overigens. Zelfs niet als ik de extreme battery saver switch niet gebruik.
[ Voor 10% gewijzigd door MatthiasDS op 25-05-2017 11:18 ]
Probeer eens onder energiebeheer, accuoptimalisatie Whatsapp, Gmail en andere apps waarvan je de notificaties wilt hebben op 'NIET optimaliseren' te zetten.MatthiasDS schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:17:
[...]
WA berichten komen er nog steeds niet door overigens. Zelfs niet als ik de extreme battery saver switch niet gebruik.
Anders zal Android die apps niet wakker laten worden zonder dat ze geopend worden.
Hebben jullie ook het probleem dat gboard (standaard toetsenbord) eigen woorden niet onthoudt? Als ik in Whatsapp typ en woorden laat onthouden gaathet goed, maar zodra ik overschakel naar een andere app is hij alle woorden weer vergeten...
[ Voor 20% gewijzigd door TereZz op 27-05-2017 14:58 ]
Ja, had ik al gedaan maar dat werkt dus niet... Die andere apps staan trouwens niet op niet optimaliseren maar daar krijg ik wel notificaties door als ik de telefoon uit sleep haal.TereZz schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:53:
[...]
Probeer eens onder energiebeheer, accuoptimalisatie Whatsapp, Gmail en andere apps waarvan je de notificaties wilt hebben op 'NIET optimaliseren' te zetten.
Anders zal Android die apps niet wakker laten worden zonder dat ze geopend worden.
En dat was is nu het fijne aan Windows phone 10, dat alles gewoon op een plek in het OS zat en niet elke app haar eigen implementatie kon bedenken waardoor je dit oerwoud aan instellingen krijgt.
Wie weet of het in android 7 wel of niet mogelijk is om het meezenden van je nummer bij uitbellen uit te zetten, dit kan bij mij met 6.0 wel maar volgens mij bij 7.0 niet meer, ik ben bang om hem te upgraden.
Wat zijn volgens jullie nu de voor en nadelen van 7.0 vs 6.0
Hier lukt het niet meer om de Beller-id te verbergen. De optie in Android 7.0 staat er nog wel maar ze is uitgegrijsd.keesvl55 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 06:52:
Wie weet of het in android 7 wel of niet mogelijk is om het meezenden van je nummer bij uitbellen uit te zetten, dit kan bij mij met 6.0 wel maar volgens mij bij 7.0 niet meer, ik ben bang om hem te upgraden.
Zie je wel dat dacht ik al, blijf ik dus lekker op 6.0.Aegir81 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:18:
[...]
Hier lukt het niet meer om de Beller-id te verbergen. De optie in Android 7.0 staat er nog wel maar ze is uitgegrijsd.
Ik heb het idee dat 7 op meerder telefoons wat kuren heeft, ik heb ook een ZTE Axon 7 en daarmee had ik ook div ongemakken, pas bij 7.1.1 ging het beter. ik hoef ook niet zo nodig die upgrades meestal merk ik weinig van de eventuele verbeteringen, and if its not broken don't fix it.
Hier is het topic met meldingen, niet dat ik veel verwacht van Lenovo Support: https://forums.lenovo.com...Problem/m-p/3644790#M3022keesvl55 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:26:
[...]
Zie je wel dat dacht ik al, blijf ik dus lekker op 6.0.
Ik heb het idee dat 7 op meerder telefoons wat kuren heeft, ik heb ook een ZTE Axon 7 en daarmee had ik ook div ongemakken, pas bij 7.1.1 ging het beter. ik hoef ook niet zo nodig die upgrades meestal merk ik weinig van de eventuele verbeteringen, and if its not broken don't fix it.
Ik heb de laatste dagen toch eens NFC laten aanstaan om te kijken wat voor impact dit heeft op het energieverbruik. Lijkt reuze mee te vallen. Ik ga dus ook maar eens met NFC tags spelen om toch de smart scenes te gaan gebruiken.
Iemand ervaring met NFC tags? Ik zie zaken als 213, 215, 216, dan wat gedoe met MHz... Iemand een aanrader of maakt het allemaal niets uit?
Iemand ervaring met NFC tags? Ik zie zaken als 213, 215, 216, dan wat gedoe met MHz... Iemand een aanrader of maakt het allemaal niets uit?
Volgens mij maakt dat allemaal niets uit.
De speaker van de Lenovo gaat wel lekker hard, met zelfs wat lage toontjes voor een telefoon. Maar kraakt het geluid bij jullie ook als het volume hard staat?
De speaker van de Lenovo gaat wel lekker hard, met zelfs wat lage toontjes voor een telefoon. Maar kraakt het geluid bij jullie ook als het volume hard staat?
Nee hoor geen last vanTereZz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:50:
Volgens mij maakt dat allemaal niets uit.
Ook niet als je iemand belt en hij gaat over,en je hebt hem op speaker staan. Klinkt vol-volume niet anders dan zachter? Dan ruil ik hem om namelijk..
Ik zal het vandaag eens proberen en laat het weten.TereZz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:23:
Ook niet als je iemand belt en hij gaat over,en je hebt hem op speaker staan. Klinkt vol-volume niet anders dan zachter? Dan ruil ik hem om namelijk..
Iemand een idee wanneer onze phone nog een update krijg? Ik zie net dat de laatste security update van februari is.
Top! Ben benieuwd.__Kevind__ schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 07:00:
[...]
Ik zal het vandaag eens proberen en laat het weten.
Zijn er ook mensen die bij het optimaliseren van RAM alsnog vensters hebben staan? (vaak Whatsapp en/of Instagram).
Als ik mijn vinger op de Home-knop leg en RAM optimaliseer en vervolgens weer mijn vinger op de home-knop leg, dan staan deze vensters nog open.
Als ik mijn vinger op de Home-knop leg en RAM optimaliseer en vervolgens weer mijn vinger op de home-knop leg, dan staan deze vensters nog open.
Weet dan niet wat die functie precies doet, maar ik weet wel dat het bij Android beter is je vensters gewoon open te houden. RAM-management gebeurd automatisch, en zo starten eerder geopende apps sneller op uit het geheugen.Rockabilly_1991 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:23:
Zijn er ook mensen die bij het optimaliseren van RAM alsnog vensters hebben staan? (vaak Whatsapp en/of Instagram).
Zouden jullie ook kunnen luisteren of de speaker kraakt bij vol volume, bij bijvoorbeeld het overgaantoontje (tuuuuut....tuuuuut)?
[ Voor 9% gewijzigd door TereZz op 31-05-2017 16:22 ]
Vanmiddag ff geprobeerd maar hier geen probleem. Klinkt gewoon zoals het zou moeten.
Kan zijn dat je het slotje hebt aangeklikt. Als je namelijk je vinger op de home knop legt krijg je het memory menu. Als je dan een app iets naar link of rechts sleept krijg je een kruisje en slotje in beeld. Met het slotje voorkom je dat je de app afsluiten. Is het slotje open dan kan je de app sluiten, is deze dicht dan dienje eerst op het slotje te klikken voordat je de app kunt sluiten. Mogelijk dat dat je probleem is.Rockabilly_1991 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:23:
Mag toch aannemen van wel. Ik denk per kwartaal een update ( goede hoop)LeStef schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:50:
Iemand een idee wanneer onze phone nog een update krijg? Ik zie net dat de laatste security update van februari is.
Nieuwe telefoon besteld, maar de nieuwe heeft hetzelfde probleem. Bij hard geluid of handsfree bellen op hardste volume kraakt de speaker, alsof het geluid te hard staat... Begin nu wel aan mezelf te twijfelen__Kevind__ schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:48:
[...]
Vanmiddag ff geprobeerd maar hier geen probleem. Klinkt gewoon zoals het zou moeten.

Sinds vrijdag ook in het bezit van de P2. Meteen geüpgraded naar Android 7 en help de batterij wil niet leeg. Zonder dollen ik heb hem al keer helemaal opnieuw opgeladen maar dat is omdat hij nieuw is. Ik ga makkelijk 3 dagen halen met 15 uur plus screen on time of hij gaat gewoon wel een hele week mee zoals ik het nu inschat. Boven verwachting zonder meer andere positieve punten van de P2 zijn bijna stock Android, soepele werking en scherm. Dus als je net als ik af en toe een foto neemt voor Whatsapp en geen spelletjes op je mobiel speelt dan hoef je niet honderden euro's meer neer te leggen voor een hi-end toestel met minder batterij duur.
Is exact dezelfde reden dat ook mijn keuze op dit toestel is gevallen.homernt schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:16:
Sinds vrijdag ook in het bezit van de P2. Meteen geüpgraded naar Android 7 en help de batterij wil niet leeg. Zonder dollen ik heb hem al keer helemaal opnieuw opgeladen maar dat is omdat hij nieuw is. Ik ga makkelijk 3 dagen halen met 15 uur plus screen on time of hij gaat gewoon wel een hele week mee zoals ik het nu inschat. Boven verwachting zonder meer andere positieve punten van de P2 zijn bijna stock Android, soepele werking en scherm. Dus als je net als ik af en toe een foto neemt voor Whatsapp en geen spelletjes op je mobiel speelt dan hoef je niet honderden euro's meer neer te leggen voor een hi-end toestel met minder batterij duur.
Ik heb ondertussen al wel twee spotane reboots gehad zaterdagmorgen en gisterenmiddag. Gister had ik de battery-save button aanstaan en waarschijnlijk zaterdag ook. Hoe dan ook ik gebruik hem nu niet meer om te kijken of hij nog een keer spontaan reboot.
Vervelend he...homernt schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:16:
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Zijn er hier meer mensen die last hebben van slecht ontvangst? In de haven in Rotterdam heb ik aan boord maar zelden internet als het al lukt heb ik G3. Collega's hebben op datzelfde plekkie getoon 4G met hun S8.
Bij mijn ouders heb ik gewoon 0 bereik. Voorheen met mijn Note2 ging het buiten prima. Nu moet ik daar standaard met de vaste lijn bellen...
Valt toch wel tegen van deze verder zeer toffe phone.
Bij mijn ouders heb ik gewoon 0 bereik. Voorheen met mijn Note2 ging het buiten prima. Nu moet ik daar standaard met de vaste lijn bellen...
Sinds een week ook in het bezit van de Lenovo P2. Gelijk ook de update gedraaid naar Android Nougat. Ik kwam van een Wileyfox Swift, en daarvoor een iPhone 6 (leg dat maar eens uit
)
Ervaringen tot nu toe:
Pluspunten:
+ Accuduur tov vorige telefoon. Niet meer hoeven nadenken over laden 's avonds is erg prettig!
+ Snelheid. Hij voelt voor mij lekker snel. Dit is natuurlijk zeer relatief - ik kwam van een trage telefoon, plus ik zet standaard alle animaties uit in de Developers Options, waardoor het geheel sowieso een stuk sneller voelt.
+ Laadtijd - snel met de bijgeleverde lader. Uiteraard niet zo snel met een standaard lader - let dus op als je er een standaard lader voor gebruikt (bijv. 5V à 1A), dan laadt hij bij mij traag op (vb: 's avond op 30% in de lader leggen, 's ochtends was ie nog niet op 100%)
+ Vingerafdrukscanner is snel en accuraat
+ In het algemeen werken de meeste zaken gewoon goed en zonder problemen: NFC, Wifi, tethering, camera; werkt tot nu toe allemaal goed en zonder problemen.
+ Lenovo schil over Nougat lijkt beperkt - hiervoor had ik Nougat 7.1.1 op de Wileyfox Swift onder CyanogenMod, maar ik moet zeggen dat ik amper verschillen zie in het OS. Vind ik prettig, hou niet van teveel troep van de fabrikant.
Minpunten
- Accuduur vind ik toch wat tegenvallen ten opzichte van de geclaimde prestaties. Hij is toch meestal na een anderhalve dag bijna leeg. Mijn screen-on-time is dan zo'n 2-3u, en verder luister ik ongeveer een uur muziek. Verder staat wel continu wifi, bluetooth, NFC en 4G aan .
- Hij is vrij groot, maar dat weet je als je hem koopt. Als ze dezelfde zouden hebben in een formaat tussen de 4 en 5 inch met dezelfde batterijduur dan zou dat mijn voorkeur hebben.
- Bluetooth: ik heb een issue met het verbinden met draadloze koptelefoon. Als ik via bluetooth verbinding maak met mijn hoofdtelefoon (Bose QC 35), dan worden telefoongesprekken direct doorgeschakeld maar andere media (video's, audio) niet. Het enige dat helpt is om de verbinding opnieuw op te zetten, meestal door de hoofdtelefoon helemaal opnieuw te moeten koppelen.
Met betrekking tot dat laatste - iemand hier een idee hoe / of ik dat kan oplossen?
Ervaringen tot nu toe:
Pluspunten:
+ Accuduur tov vorige telefoon. Niet meer hoeven nadenken over laden 's avonds is erg prettig!
+ Snelheid. Hij voelt voor mij lekker snel. Dit is natuurlijk zeer relatief - ik kwam van een trage telefoon, plus ik zet standaard alle animaties uit in de Developers Options, waardoor het geheel sowieso een stuk sneller voelt.
+ Laadtijd - snel met de bijgeleverde lader. Uiteraard niet zo snel met een standaard lader - let dus op als je er een standaard lader voor gebruikt (bijv. 5V à 1A), dan laadt hij bij mij traag op (vb: 's avond op 30% in de lader leggen, 's ochtends was ie nog niet op 100%)
+ Vingerafdrukscanner is snel en accuraat
+ In het algemeen werken de meeste zaken gewoon goed en zonder problemen: NFC, Wifi, tethering, camera; werkt tot nu toe allemaal goed en zonder problemen.
+ Lenovo schil over Nougat lijkt beperkt - hiervoor had ik Nougat 7.1.1 op de Wileyfox Swift onder CyanogenMod, maar ik moet zeggen dat ik amper verschillen zie in het OS. Vind ik prettig, hou niet van teveel troep van de fabrikant.
Minpunten
- Accuduur vind ik toch wat tegenvallen ten opzichte van de geclaimde prestaties. Hij is toch meestal na een anderhalve dag bijna leeg. Mijn screen-on-time is dan zo'n 2-3u, en verder luister ik ongeveer een uur muziek. Verder staat wel continu wifi, bluetooth, NFC en 4G aan .
- Hij is vrij groot, maar dat weet je als je hem koopt. Als ze dezelfde zouden hebben in een formaat tussen de 4 en 5 inch met dezelfde batterijduur dan zou dat mijn voorkeur hebben.
- Bluetooth: ik heb een issue met het verbinden met draadloze koptelefoon. Als ik via bluetooth verbinding maak met mijn hoofdtelefoon (Bose QC 35), dan worden telefoongesprekken direct doorgeschakeld maar andere media (video's, audio) niet. Het enige dat helpt is om de verbinding opnieuw op te zetten, meestal door de hoofdtelefoon helemaal opnieuw te moeten koppelen.
Met betrekking tot dat laatste - iemand hier een idee hoe / of ik dat kan oplossen?
In de trein tussen Hilversum en Amsterdam merk ik dat de verbinding niet top is; duurt zo'n 20 seconden om een video van NOS te laden. Kan ook liggen aan het aantal mensen in de trein + relatief slechte 4G verbinding op die afstand, maar het viel mij toch wat tegen. Ik had het minder met mijn vorige telefoon (naar mijn idee).johan1989 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 04:36:
Zijn er hier meer mensen die last hebben van slecht ontvangst? In de haven in Rotterdam heb ik aan boord maar zelden internet als het al lukt heb ik G3. Collega's hebben op datzelfde plekkie getoon 4G met hun S8.
Kan ook afhangen van je provider. Ik ervaar juist het tegenovergestelde. Beter bereik ten opzichte een LG G4 die ik had.johan1989 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 04:36:
Mijn provider is Simyo en die kunnen desgewenst een reset toepassen op je simkaart waarna jij 10 minuten je telefoon uitzet. Je simkaart wordt dan opnieuw aangemeld op het netwerk. Dus neem eens contact op met je provider.
Dat 10 minuten uitzetten kun je nu ook al doen, soms helpt dat al. Haal dan bij voorkeur je sim even uit je toestel.
Ben ook erg blij met m'n P2. Had hiervoor altijd HTC's van ongeveer 2x de prijs maar dit doet niet onder.
Enige waar ik af en toe problemen mee heb is de camera die niet goed focust, vooral als je een foto wil maken van iets op je beeldscherm of tekst van dichtbij. Soms helpt het om even de camera schoon te maken maar soms moet ik ook heel lang mikken. Camera kwaliteit boeit me niet zo erg want de meeste foto's zijn voor whatsapp maar het is wel irritant als ie soms niet focust.
Enige waar ik af en toe problemen mee heb is de camera die niet goed focust, vooral als je een foto wil maken van iets op je beeldscherm of tekst van dichtbij. Soms helpt het om even de camera schoon te maken maar soms moet ik ook heel lang mikken. Camera kwaliteit boeit me niet zo erg want de meeste foto's zijn voor whatsapp maar het is wel irritant als ie soms niet focust.
Facts don't care about your feelings
Hoe verhoudt de camera zich tot die van de Oneplus One? Want "matig" hangt natuurlijk volledig af waarmee je het vergelijkt!
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Heb zelf hem vergeleken met mijn LG G2. De G2 maakt serieus scherpere foto's. Je ziet het zeker goed bij het inzoomen op een bepaalde plek op de foto.
Nu heeft de G2 volgens mij een vergelijkbare camera als de Oneplus One.
Omdat ik een serieuze opvolger van mijn G2 wil, toch maar aan het kijken naar een Oneplus 5... De camera en problemen met het toestel (P2) laten me toch afhaken van de aankoop....
Nu heeft de G2 volgens mij een vergelijkbare camera als de Oneplus One.
Omdat ik een serieuze opvolger van mijn G2 wil, toch maar aan het kijken naar een Oneplus 5... De camera en problemen met het toestel (P2) laten me toch afhaken van de aankoop....
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Ik heb als zakelijke telefoon nu een Huawei P9 lite sinds februari en die doet het feilloos tot nu toe. Meest extreme geval hoef ik hem maar eens per 8 dagen op te laden (hele dag wifi, geen mobiele data). Verder voelt dat toestel een stuk vlotter dan mijn Oneplus One tegenwoordig voelt. Maar goed foto's maken etc doe ik niet met dat toestel. De eisen voor dat toestel waren: goede accu duur, notificatie LED, onder de 250 euro, whastapp, bellen. Gebruik hem stiekem ook als Kodi / Chromecast remote maar verder dus heel anders dan mijn privé toestel. De p9 lite heeft wel nadelen waaronder dat er slechts 16 GB opslag in zit en hij geen 5 GHz wifi heeft.
Dat laatste is echt een deal breaker dus ter vervanging van mijn prive Oneplus One 64 GB zoek ik eigenlijk iets anders dan een tweede P9 Lite.
Oneplus wil ik eigenlijk niet meer ivm negatieve ervaring met de firmware (zowel bij de One als de X). Die gasten krijgen het niet voor elkaar de firmware bugvrij te krijgen, ze hoppen van de ene android versie naar de andere en daarna stopt het ineens. Ik zag mijn accuduur letterlijk halveren toen ik, na 1.5 jaar, eindelijk van CM 13.1 afstapte.
Deze Lenovo lijkt wel leuk...
Dat laatste is echt een deal breaker dus ter vervanging van mijn prive Oneplus One 64 GB zoek ik eigenlijk iets anders dan een tweede P9 Lite.
Oneplus wil ik eigenlijk niet meer ivm negatieve ervaring met de firmware (zowel bij de One als de X). Die gasten krijgen het niet voor elkaar de firmware bugvrij te krijgen, ze hoppen van de ene android versie naar de andere en daarna stopt het ineens. Ik zag mijn accuduur letterlijk halveren toen ik, na 1.5 jaar, eindelijk van CM 13.1 afstapte.
Deze Lenovo lijkt wel leuk...
[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 08-06-2017 18:33 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Gisteravond aan de oplader gedaan toen hij op 17% stond na iets meer dan 3 dagen met 17 uur screen on time. Geen spontane reboots meer gehad na maandag dus ik denk dat het wel iets te maken heeft met de battery-save button die opdat moment was geactiveerd,
Goedemiddag,
Op YouTube zag ik een filmpje, daar had iemand 5 app icoontjes breed op het home screen.
Standaard is het 4 icoontjes breed.
Al veel gezocht bij de instellingen, waar dat te wijzigen is.
Weet iemand waar je dat kan veranderen?
Of zou het te maken kunnen hebben met een andere Android schil?
Op YouTube zag ik een filmpje, daar had iemand 5 app icoontjes breed op het home screen.
Weet alleen dat dit via de nova launcher aangepast kan worden, heb dit zelf namelijk ook.NLoldebroek schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:57:
Goedemiddag,
Volgens mij kan dit niet via de standaard launcher. Ik gebruik ook Nova Launcher hiervoor.NLoldebroek schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:57:
Goedemiddag,
Als je op je scherm even een tikje geeft op de plaats waar je wil scherp stellen dan doet hij dat zeer snel.YoshiBignose schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:40:
Ben ook erg blij met m'n P2. Had hiervoor altijd HTC's van ongeveer 2x de prijs maar dit doet niet onder.
Inderdaad met Nova gaat het, ik gebruik het ook. Het dock beneden gaat ook maar ik hou het daar liever clean en simpel.Aegir81 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:10:
[...]
Volgens mij kan dit niet via de standaard launcher. Ik gebruik ook Nova Launcher hiervoor.
Btw: ideaal moment om Nova te promoten.
Ik gebruik het al een paar jaar, ook op mijn vorige Nexussen, erg fijne en snelle launcher.
Je kan gewoon al je settings saven zodat je na een reset na 1 click alles terug staat zoals je wou, ook als je een ander toestel gebruikt kan je dit makkelijk overzetten. Updates en nieuwe pixel/Nexus/Google functies komen ook telkens zeer snel. En het belangrijkste, je kan praktisch heel je phone wijzigen/aanpassen.

[ Voor 45% gewijzigd door LeStef op 09-06-2017 19:14 ]
Tering, nooit geweten. ThanksLeStef schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:00:
[...]
Als je op je scherm even een tikje geeft op de plaats waar je wil scherp stellen dan doet hij dat zeer snel.
Facts don't care about your feelings
Bedankt voor de hulp.
Nova app inmiddels geïnstalleerd.
Graag gedaan 😀NLoldebroek schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:59:
Bedankt voor de hulp.
Heeft iemand enig idee of er enige vorm van screen protection aanwezig is? (Gorilla Glass o.i.d.) Wil er wellicht één kopen, zou fijn zijn om te weten of ik er ook een screen protector bij moet
Ja, er zit een Gorilla Glass (achtig) scherm op. Het is mij nog steeds niet duidelijk of het nu een 'echte' Gorilla Glass is of een concurrerend product.AreUhungry schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:50:
Heeft iemand enig idee of er enige vorm van screen protection aanwezig is? (Gorilla Glass o.i.d.) Wil er wellicht één kopen, zou fijn zijn om te weten of ik er ook een screen protector bij moet
Deze video is een stresstest van de Lenovo P2
YouTube: Lenovo P2 - Scratch test, Burn test, Bend test
Die is ok ja, takkeherrie op de achtergrond. Maar we missen een JerryRigEverything video ;-)martijnkoopman schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:22:
Deze video is een stresstest van de Lenovo P2
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Oké goed om te weten! Heb op dit moment een nexus 5 en sta op het punt om over te stappen. Is de performance een beetje vergelijkbaar?Thedr schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:55:
[...]
Ja, er zit een Gorilla Glass (achtig) scherm op. Het is mij nog steeds niet duidelijk of het nu een 'echte' Gorilla Glass is of een concurrerend product.
Ik kom zelf ook van een Nexus 5 (1st gen) en vind de performance een stuk beter, zowel qua CPU als (uiteraard) batterijduur.AreUhungry schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:53:
[...]
Oké goed om te weten! Heb op dit moment een nexus 5 en sta op het punt om over te stappen. Is de performance een beetje vergelijkbaar?
Dat is goed nieuws, zo kan ik mijn huidige apps behoudenThedr schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:55:
[...]
Ik kom zelf ook van een Nexus 5 (1st gen) en vind de performance een stuk beter, zowel qua CPU als (uiteraard) batterijduur.
Zie de verschillende reviews, bijvoorbeeld die van mijAreUhungry schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:58:
[...]
Dat is goed nieuws, zo kan ik mijn huidige apps behoudenIk zie dat er één enkele knop aanwezig is op de voorkant van het toestel. Hoe kan je dan terug en naar de app lade?
Wat ik overigens zelf een fijne feature vind is dat de on screen knoppen te verbergen zijn en je de hardwareknop/vingerafdrukscanner kunt gebruiken om te navigeren. Kort aanraken is teruggaan, aanraken en vasthouden geeft het app overzicht. Bij kort indrukken ga je naar het homescreen en bij inhouden ga je naar Google Now/Search.
[ Voor 5% gewijzigd door Thedr op 12-06-2017 17:05 ]
Leuke review, heb hem toch maar aangeschaftThedr schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:05:
[...]
Zie de verschillende reviews, bijvoorbeeld die van mij
[...]
Veel plezier ermee! Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad!AreUhungry schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:37:
[...]
Leuke review, heb hem toch maar aangeschaft
Hallo,
Een vraag voor de twitteraars onder ons.
Van een paar twitter accounts, heb ik de push meldingen aangevinkt.
Dan krijg je een notificatie, als dat twitter account een bericht plaatst.
Nu pusht twitter hem altijd wel door, ik zie dan, dat het scherm oplicht en het bericht laat zien, maar het ingesteld notificatie geluid, werkt niet altijd.
Hebben jullie dat ook?
Een vraag voor de twitteraars onder ons.
Van een paar twitter accounts, heb ik de push meldingen aangevinkt.
Dan krijg je een notificatie, als dat twitter account een bericht plaatst.
Nu pusht twitter hem altijd wel door, ik zie dan, dat het scherm oplicht en het bericht laat zien, maar het ingesteld notificatie geluid, werkt niet altijd.
Hebben jullie dat ook?
[ Voor 28% gewijzigd door NLoldebroek op 13-06-2017 10:03 ]
https://forums.lenovo.com...mile-problem/td-p/3624403
Eindelijk is de zwarte balk die zichtbaar was in android 7.0 als je de navigatiesymbolen op verborgen had staan in Whatsapp versie 2.17.223 verdwenen, en vult nu het scherm tot onder met emoticons.
Eindelijk is de zwarte balk die zichtbaar was in android 7.0 als je de navigatiesymbolen op verborgen had staan in Whatsapp versie 2.17.223 verdwenen, en vult nu het scherm tot onder met emoticons.
Hallo mensen, ik heb een probleempje met mijn Lenovo P2 en ben benieuwd of er meer zijn met het zelfde.
Als ik een wat langer gesprek voer dan valt vaak mijn verbinding bijna weg, dan lijkt het alsof er bijna geen signaal is.
Soms komt de verbinding weer terug maar meestal moet ik ophangen en opnieuw bellen, ik weet zeker dat de P2 de oorzaak is want met mijn ZTE Axon 7 heb ik hier helemaal geen last van, eigenlijk heb ik dit nog nooit met geen enkel ander toestel gehad en ik heb er een hoop gehad.
Ik vind het heel jammer want ik vind het verder een perfect toestel, tenminste als er android 6.01 op staat.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Als ik een wat langer gesprek voer dan valt vaak mijn verbinding bijna weg, dan lijkt het alsof er bijna geen signaal is.
Soms komt de verbinding weer terug maar meestal moet ik ophangen en opnieuw bellen, ik weet zeker dat de P2 de oorzaak is want met mijn ZTE Axon 7 heb ik hier helemaal geen last van, eigenlijk heb ik dit nog nooit met geen enkel ander toestel gehad en ik heb er een hoop gehad.
Ik vind het heel jammer want ik vind het verder een perfect toestel, tenminste als er android 6.01 op staat.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Verwijderd
Hallo,
Sinds enkele dagen reboot mijn Lenovo P2 spontaan. Als de eerste reboot voltooid is, volgt er meteen een 2de reboot. Na deze 2de reboot doet hij het weer gewoon. (Wel weer PIN etc ingeven,...)
Ik lees op diverse fora dat meerdere mensen dit probleem hebben. Enige suggesties?
Mvg
Sinds enkele dagen reboot mijn Lenovo P2 spontaan. Als de eerste reboot voltooid is, volgt er meteen een 2de reboot. Na deze 2de reboot doet hij het weer gewoon. (Wel weer PIN etc ingeven,...)
Ik lees op diverse fora dat meerdere mensen dit probleem hebben. Enige suggesties?
Mvg
Ik heb alleen spontaan reboots gehad terwijl de battery-save button aanstond. Hij zat toen in mijn broekzak dus ik durf niet te zeggen of hij twee keer achterelkaar heeft gereboot. Sindsdien heb ik het niet meer gebruikt en is hij nu al 13 dagen achter elkaar in de lucht. Ik draai 7.0.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:42:
Hallo,
Mvg
Dat had ik ook enkele dagen geleden. Na de 1ste keer toetste ik mijn codes in en daarna deed hij een 2e reboot. Daarna was het weer ok.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:42:
Hallo,
Mvg
Mijn P2 6.0 reboot altijd dubbel, nooit spontaan, maar als ik zelf eens reboot gaat het altijd in 2 fases. Denk dat ik de telefoon nu 5 maanden heb, hoogstens 3x opnieuw opgestart.
Bluetooth blijft wel problemen geven, vaak kan hij mijn speaker niet vinden of hij wil niet verbinden, via andere toestellen kan ik wel direct met de speaker verbinden, vage issue.
Daarnaast is WiFi een probleem, ik heb thuis 2,4 GHz en 5 GHz verbinding aanwezig, maar lang niet overal zijn de 5GHz verbindingen beschikbaar. Probleem is dat bij automatisch hij continue schakelt tussen de beide bandbreedtes. Telkens verlies ik voor 15-20s de verbinding met de modem. Heb hem nu maar voor vast op alleen 2,4GHz gezet... Iemand een oplossing hiervoor?
Bluetooth blijft wel problemen geven, vaak kan hij mijn speaker niet vinden of hij wil niet verbinden, via andere toestellen kan ik wel direct met de speaker verbinden, vage issue.
Daarnaast is WiFi een probleem, ik heb thuis 2,4 GHz en 5 GHz verbinding aanwezig, maar lang niet overal zijn de 5GHz verbindingen beschikbaar. Probleem is dat bij automatisch hij continue schakelt tussen de beide bandbreedtes. Telkens verlies ik voor 15-20s de verbinding met de modem. Heb hem nu maar voor vast op alleen 2,4GHz gezet... Iemand een oplossing hiervoor?
Ik heb mijn notificaties in Whatsapp werkende gekregen... Heel stom eigenlijk: in Background app management (settings > power manager > background app management) stond Whatsapp op "Forbid auto-start". Betekent dat de app wordt afgesloten wanneer het scherm uitgaat en de app niet actief was, waarna er geen notificaties meer doorkwamen aangezien de app ook niet meer kon starten tot je dat zelf deed.
Kijk ook eens naar de settings van je modem/router. Stond bij mij op een druk kanaal en toen ik dit had aangepast was dat voor mij de oplossing.patje89 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:55:
Mijn P2 6.0 reboot altijd dubbel, nooit spontaan, maar als ik zelf eens reboot gaat het altijd in 2 fases. Denk dat ik de telefoon nu 5 maanden heb, hoogstens 3x opnieuw opgestart.
Misschien ben ik abuis. Maar kan iemand vertellen of de P2 Band 20 ondersteund?
In de specs lees ik dat hij geen band 20 heeft maar hier las ik dat het wel werkt.
Ik zit te twijfelen tussen de Xiaomi RMN4 Global en de Lenovo P2.
P2 heeft mijn voorkeur ivm de accu maar hij moet wel band 20 hebben.
In de specs lees ik dat hij geen band 20 heeft maar hier las ik dat het wel werkt.
Europese smartphone, die heeft gewoon band 20 hoor.Burner13 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:22:
Misschien ben ik abuis. Maar kan iemand vertellen of de P2 Band 20 ondersteund?
Ik heb die optie niet?MatthiasDS schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:06:
Ik heb mijn notificaties in Whatsapp werkende gekregen... Heel stom eigenlijk: in Background app management (settings > power manager > background app management) stond Whatsapp op "Forbid auto-start". Betekent dat de app wordt afgesloten wanneer het scherm uitgaat en de app niet actief was, waarna er geen notificaties meer doorkwamen aangezien de app ook niet meer kon starten tot je dat zelf deed.

Wel, ik zit op Android 7 nu, jij ook reeds? Of nog Android 6? Dat kan misschien het probleem zijn?
Ik zit ook op 7..?
Ook heb ik Prey geinstalleerd, om je telefoon te tracken wanneer je hem verloren bent.
Het tracken start pas, zodra ik prey opstart op mijn telefoon. Soort van hetzelfde probleem als whatsapp berichten, het hoort actief op de achtergrond te werken, maar dat gebeurd niet.
Ook heb ik Prey geinstalleerd, om je telefoon te tracken wanneer je hem verloren bent.
Het tracken start pas, zodra ik prey opstart op mijn telefoon. Soort van hetzelfde probleem als whatsapp berichten, het hoort actief op de achtergrond te werken, maar dat gebeurd niet.
[ Voor 88% gewijzigd door pim op 27-06-2017 07:18 ]
Wat je kan proberen is die app op te zoeken in de lijst van geoptimaliseerd onder energie beheer. Eigenlijk staan bijna alle apps standaard op geoptimaliseerd zo ook bij mij Netflix alleen zorgde dit er voor dat tijdens het chromecasten van een serie Netflix op mijn telefoon werd afgesloten waardoor ik niet meer de app kon gebruiken om te pauzeren etc.
Nu werkt het na handmatig Netflix op niet optimaliseren te hebben gezet weer prima. Bij Whatsapp heb ik dit probleem dan weer niet gek genoeg.
Ik hoop nog steeds op een update van Lenovo maar het is wel angstvallig stil de laatste maanden.
Nu werkt het na handmatig Netflix op niet optimaliseren te hebben gezet weer prima. Bij Whatsapp heb ik dit probleem dan weer niet gek genoeg.
Ik hoop nog steeds op een update van Lenovo maar het is wel angstvallig stil de laatste maanden.
Ok, dit is heel vreemd dan. Mijn power manager ziet er zo uit:pim schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 07:14:
Ik zit ook op 7..?

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen en Discussie, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Lenovo P2] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels en prijzen: [Lenovo P2] Levertijd & Prijzen
- Rooten, custom Rom's en recovery: [Lenovo P2] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen en Discussie, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Lenovo P2] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels en prijzen: [Lenovo P2] Levertijd & Prijzen
- Rooten, custom Rom's en recovery: [Lenovo P2] Rooten & Custom ROM's