koentjuh1987 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:46:
ik mag die niki lauda ook steeds minder. Hij heeft het op de een of andere manier op verstappen gemunt.
Verstappen tikte in bocht 1 licht rosberg aan. Om dan gelijk te roepen dat had hem zijn kampioenschap kunnen kosten vind ik persoonlijk een beetje overdreven.
Wat betreft verstappen. De een zal hem wellicht een beetje arrogant vinden, de ander een meester.
Wat betreft het "blocken" van vettel, ofwel niet zijn plaats teruggeven kunnen we iets van vinden. Maar je kunt het ook zo zien... Hij weet dat ricciardo achter vettel zit en kansen heeft om vettel in te halen. Dat gebeurde even later ook (althans een poging waar vettel later voor wordt bestraft). Volgens mij gewoon slim rijden van red bull.
Wat betreft vettel... een aantal jaar terug toen hij nog bij RBR reed een tot coureur... maar vind hem dit seizoen toch wel een beetje de zeur van het veld. Zeuren om blauwe vlaggen, commentaar dat mensen niet tijdig genoeg aan de kant gaan.. etc. Als ik dan even kijk naar de qualificatie... daar blokte hij hamilton ook even. Terwijl kimi even later ruim baan maakt voor rosberg die daardoor een mooie quali op P2 haalt.... Kimi horen we ook wel eens wat roepen maar dat valt bijna in het niets bij Vettel...Lijkt wel of hij zeer ontevreden is bij Ferrari en eigenlijk terug zou willen naar RBR en de mooie jaren daar...
Niki Lauda en Helmut Marko zijn 2 oude knarren en beide erg koppig. Nu adviseert/vertegenwoordigt Lauda Mercedes en Marko Red Bull. Rara wat Lauda zou zeggen over een Red Bull coureur, maar Marko ook over anderen. Als Verstappen bij een Merc krachtbron team zou rijden, zou dat misschien al de helft schelen. In dat opzicht kan je weinig aannemen van wat al die lui in sponsor kleding zeggen
Ik weet zeker dat VES het strategisch optimistisch heeft proberen uit te spelen. Na het afsnijd moment gokte hij er op dat hij er mee weg zou komen aangezien Merc's het ook deden. De plaats terug geven doe je ergens halverwege de race wanneer stewards nog de tijd hebben om iets te doen. Aan het einde is het resultaat van terugvallen of een penalty hetzelfde. Wanneer je er voor blijft rijden kan in dit geval RIC nog iets doen, of er was helemaal geen penalty gegeven en had hij weer een mooi podium te pakken.
Nu is dat met een heleboel gemopper en gezeik gebeurd, met name van Vettel's kant wat steeds verder het karakter van Vettel vormt. Nu heb ik een paar jaar terug (in zijn RBR dagen) al eens een meme gezien van VET's kop op een Kinder Schokolade doosje, maar dat zou vandaag ook toepasselijk zijn. Jeetje wat kan dat mannetje zeuren als die niet zijn zin krijgt.
Zelf legt hij het uit als hoog opgelopen emoties toen hij het f-woord naar Charlie gebruikte, maar ik noem dat gewoon een oversturig jochie met gebrek aan fatsoenregels. Het moment na VES doorstak zag je de Ferrari pitwall met iedereen aan de radio knopjes zitten. Dat zou dan wel de 'klikmuur' zijn.
Je ziet hem (en Ferrari ook wel) elk weekend vreselijk gefrustreerd zijn over de kleinste details. Soms wel terrecht, soms niet. Mensen die stil zijn, zijn gefocussed en hard aan het werk. Mensen die klagen over anderen, hebben vaak hun eigen zaakjes ook niet op orde.