[F1 2016] Race 19 - GP van Mexico Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 29 Laatste
Acties:
  • 69.360 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:49

JB

Cédric roelt!

koentjuh1987 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:46:
ik mag die niki lauda ook steeds minder. Hij heeft het op de een of andere manier op verstappen gemunt.
Verstappen tikte in bocht 1 licht rosberg aan. Om dan gelijk te roepen dat had hem zijn kampioenschap kunnen kosten vind ik persoonlijk een beetje overdreven.

Wat betreft verstappen. De een zal hem wellicht een beetje arrogant vinden, de ander een meester.
Wat betreft het "blocken" van vettel, ofwel niet zijn plaats teruggeven kunnen we iets van vinden. Maar je kunt het ook zo zien... Hij weet dat ricciardo achter vettel zit en kansen heeft om vettel in te halen. Dat gebeurde even later ook (althans een poging waar vettel later voor wordt bestraft). Volgens mij gewoon slim rijden van red bull.

Wat betreft vettel... een aantal jaar terug toen hij nog bij RBR reed een tot coureur... maar vind hem dit seizoen toch wel een beetje de zeur van het veld. Zeuren om blauwe vlaggen, commentaar dat mensen niet tijdig genoeg aan de kant gaan.. etc. Als ik dan even kijk naar de qualificatie... daar blokte hij hamilton ook even. Terwijl kimi even later ruim baan maakt voor rosberg die daardoor een mooie quali op P2 haalt.... Kimi horen we ook wel eens wat roepen maar dat valt bijna in het niets bij Vettel...Lijkt wel of hij zeer ontevreden is bij Ferrari en eigenlijk terug zou willen naar RBR en de mooie jaren daar...
Dit is het hele eiereten. Ferrari is gewoon niet scherp genoeg op het moment en dan gaan er dingen knagen en gaan we zielig doen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:02
ik mag die niki lauda ook steeds minder. Hij heeft het op de een of andere manier op verstappen gemunt.
Verstappen tikte in bocht 1 licht rosberg aan. Om dan gelijk te roepen dat had hem zijn kampioenschap kunnen kosten vind ik persoonlijk een beetje overdreven.
Lauda heeft het ook wel een paar keer opgenomen voor Verstappen. Vind dat hij voor wat betreft Rosberg ook wel een punt(je) heeft. Natuurlijk, je bent racer of je bent het niet, maar het zou wel extreem knullig zijn als Max door een eigen fout Rosberg van de baan had geramd. Vermoed dat Verstappen door zijn team wel ingefluisterd wordt dat de veiligheidszone rond de Mercedessen de laatste races iets groter moet worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:28

Hupske

AFCA

Ricciardo heeft wel een lekkere best lap gereden gisteren. 1.21.134. Vettel is de nummer 2 met de snelste lap met 1.22.497. Een behoorlijk verschil dus.

Ricciardo heeft dus echt heel hard het pedaal in mogen drukken op het eind om Vettel te pakken >:)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Rivanov schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:45:
[...]

Klopt. Dat zei hij ook in het interview met de media. ;)
Dat klopt helemaal, maar is dat het nieuws van de race? Op de Max Verstappen fanpage kan je een artikel daarmee misschien koppen. Maar als publieke omroep zou je toch iets meer journalistiek vermogen verwachten dan "Haha, onze Nederlander heeft de Duitser gedist". Maar goed, gezien de reacties hier smult iedereen van dat soort dingen, panem et circenses...

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

alexbl69 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:49:
[...]

Lauda heeft het ook wel een paar keer opgenomen voor Verstappen. Vind dat hij voor wat betreft Rosberg ook wel een punt(je) heeft. Natuurlijk, je bent racer of je bent het niet, maar het zou wel extreem knullig zijn als Max door een eigen fout Rosberg van de baan had geramd. Vermoed dat Verstappen door zijn team wel ingefluisterd wordt dat de veiligheidszone rond de Mercedessen de laatste races iets groter moet worden.
Waarom ramt Verstappen Rosberg? Volgens mij moet Lauda het daar zoeken ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:54
"We verdienden het podium, maar dat is ons afgenomen door bureaucratie'', foeterde teambaas Maurizio Arrivabene van Ferrari.

Lol, bureaucratie, ingevoerd mede door je eigen rijder :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk dat Max voor niet botte, nuchtere en directe Nederlanders weldegelijk bot over zal komen. Hij zegt gewoon want hij vindt en dat vinden wij hier geweldig, er zijn genoeg landen waar dat not done is.

Dat uitgerekend Vettel en Ferrari het slachtoffer zijn geworden van hun eigen gezeur en regel blijft mooi. :D

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

LuPo schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:47:
Het precedent wat ze nu hebben geschapen is vol op de eerste bocht af gaan en als je maar als eerste door de bocht gaat maakt het geen reet uit of je de bocht wel of niet haalt. Want ja, je reed toch eerste? :X
Precies dat inderdaad. Belachelijk 8)7.
Dankje. Wel irritant. Logisch dat ik het niet zag, vanaf die hoek zie je geen drol en kan je niet zien hoeveel ruimte Ricciardo nog heeft. Toen ze de bocht uitkwamen, leek het wel mee te vallen, op 0:38.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:01
JB schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:52:
[...]

Waarom ramt Verstappen Rosberg? Volgens mij moet Lauda het daar zoeken ;)
volgens mij zat verstappen op de racelijn of heb ik het verkeerd?

wat betreft reactie lauda... ja hij heeft het ook eens opgenomen voor verstappen. Maar vind de reactie mbt kampioenschap van rosberg wel een beetje overdreven. Het is wel racen...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

koentjuh1987 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:53:
[...]

volgens mij zat verstappen op de racelijn of heb ik het verkeerd?
Zover ik het kan beoordelen, veroorzaakte Rosberg dit een heel eind zelf. Lauda moet niet zeiken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21

MazeWing

The plot thickens...

Het hele probleem met Vettel is dat hij na jaren oppermachtig, de laatste 3 jaar geen enkele rol van betekenis heeft. Toen Red Bull in 2014 weinig tegen het Mercedes-geweld wist in te brengen heeft hij in 2015 de overstap naar Ferrari gemaakt in de hoop dat zij wel competitief zouden zijn.

Vervolgens ziet hij in 2016, Red Bull op veel vlakken sterker zijn is Ferrari, hij geen enkele race wint en praktisch nooit meer op het podium komt. Dat valt hem gewoon zuur en zal ongetwijfeld zeer frustrerend zijn.

Aan al zijn opmerkingen in races over blauwe vlaggen en andere racers zie je gewoon een door en door gefrustreerde, aan lager wal geraakte, coureur. Moet je nagaan wat er met Vettel zou gebeuren als hij zoals Button en Alonso maar McLaren was overgestapt. Dan was ie denk ik uit pure ellende met 300 km/u tegen een betonnen muur geknald!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lauda reed zelf vroeger altijd netjes tussen de lijntjes ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-10 21:29
Het viel ook wel mee, ik vond het eerder een divebomb van Ricciardo maar goed. Er is een nieuwe regel, FIA wil graag een voorbeeld stellen dus Seb krijgt direct straf (ja hij bewoog in de remzone, een beetje..).

Nu nog Hamilton straffen voor de vorm en door naar de volgende race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MazeWing schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:54:
Het hele probleem met Vettel is dat hij na jaren oppermachtig, de laatste 3 jaar geen enkele rol van betekenis heeft. Toen Red Bull in 2014 weinig tegen het Mercedes-geweld wist in te brengen heeft hij in 2015 de overstap naar Ferrari gemaakt in de hoop dat zij wel competitief zouden zijn.

Vervolgens ziet hij in 2016, Red Bull op veel vlakken sterker zijn is Ferrari, hij geen enkele race wint en praktisch nooit meer op het podium komt. Dat valt hem gewoon zuur en zal ongetwijfeld zeer frustrerend zijn.

Aan al zijn opmerkingen in races over blauwe vlaggen en andere racers zie je gewoon een door en door gefrustreerde, aan lager wal geraakte, coureur. Moet je nagaan wat er met Vettel zou gebeuren als hij zoals Button en Alonso maar McLaren was overgestapt. Dan was ie denk ik uit pure ellende met 300 km/u tegen een betonnen muur geknald!
gaf je een thumb voor de 1e helft van je reactie. Dat laatste echt niet..

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Grimmie187 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:56:
Het viel ook wel mee, ik vond het eerder een divebomb van Ricciardo maar goed. Er is een nieuwe regel, FIA wil graag een voorbeeld stellen dus Seb krijgt direct straf (ja hij bewoog in de remzone, een beetje..).

1e gedeelte; Zucht.

2e gedeelte; Ben ik met je eens ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:16
Mooie quote die van toepassing is op Verstappen.

"First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win."

Fase 3 is nu aan de gang. Fase 4 is volgend jaar.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:02

Een divebomb :? Weet je wel wat dat is? Een divebomb betekent dat je te laat remt waardoor je de bocht bijna niet meer kunt halen. Niet echt het geval hier.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-10 16:50

spartacusNLD

This is Sparta!!

Rivanov schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:58:
Mooie quote die van toepassing is op Verstappen.

"First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win."

Fase 3 is nu aan de gang. Fase 4 is volgend jaar.
en dat allemaal in hoeveel tijd? :P

om er dan nog een aan toe te voegen

''alles wat goed is komt snel''

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:17

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ben heel blij met de straf van Vettel. En gun het ricciardo echt die 3e plek. Was goed bezig en kwam als een malle naar Vettel en Max toe de laatste rondes.
En ik denk dat de reden dat Hamilton niet gestraft werd in de eerste ronde is dat als hij had geprobeerd terug de baan op te komen met een 21 man aanstormend op die bocht af hij meer gevaar had gebracht. Zelfde geld voor Rosberg. Eerste bocht is gewoon altijd even paniek etc.
Dat Max erna wel gestraft wordt is voor max zuur, maar heel onlogisch is het niet. Maar had liever geen straf gezien. Maar snap opzich de keuze ervoor wel. Al met al is het wel goed gekomen. Huilebalk is 5e en mag trofee opsturen.
Was weer eens een spannende race einde en allemaal door die 19 jarige. Die maakt een hoop los daar. En maakt ook weinig vrienden zo :p

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:27

Blokker_1999

Full steam ahead

Inderdaad, die beweging was zo miniem dat ik me zelfs af vraag of het een bewuste beweging was, danwel kwam doordat hij zo hard op de remmen stond. Het feit dat RIC zijn wielen blokkeerde (voldoende rook) en VET van de baan zou kegelen mocht VET echt gewoon indraaien wordt in dit oordeel totaal genegeerd en dat laat bij mij dan ook een beetje een nare smaak achter. Doet me aanvoelen dat hij meer gestraft is voor het uitschelden van Whiting dan voor het afwijken van de lijn onder het remmen. Je zou bijna kunnen stellen dat als je binnenkant bocht hebt dat diegene aan de buitenkant maar rechtdoor moet gaan en erachter aansluiten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:09
Heerlijk om vanochtend wakker te worden met het bericht dat Vettel 10 seconden aan zijn broek heeft gekregen... Was echt een liefhebben van hem, maar het is een irritant chagrijnig ventje geworden..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
alexbl69 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:59:
[...]

Een divebomb :? Weet je wel wat dat is? Een divebomb betekent dat je te laat remt waardoor je de bocht bijna niet meer kunt halen. Niet echt het geval hier.
Weet je zelf wel wat dat is? Ricciardo had hem vol in de zijkant gehangen als Seb de bocht niet had geknepen (waarbij hij nog voldoende ruimte liet voor Ricciardo tussen hem en de apex), hij remt ruimschoots te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Wat betreft verstappen. De een zal hem wellicht een beetje arrogant vinden, de ander een meester.
Wat betreft het "blocken" van vettel, ofwel niet zijn plaats teruggeven kunnen we iets van vinden. Maar je kunt het ook zo zien... Hij weet dat ricciardo achter vettel zit en kansen heeft om vettel in te halen. Dat gebeurde even later ook (althans een poging waar vettel later voor wordt bestraft). Volgens mij gewoon slim rijden van red bull.

Wat betreft vettel... een aantal jaar terug toen hij nog bij RBR reed een tot coureur... maar vind hem dit seizoen toch wel een beetje de zeur van het veld. Zeuren om blauwe vlaggen, commentaar dat mensen niet tijdig genoeg aan de kant gaan.. etc. Als ik dan even kijk naar de qualificatie... daar blokte hij hamilton ook even. Terwijl kimi even later ruim baan maakt voor rosberg die daardoor een mooie quali op P2 haalt.... Kimi horen we ook wel eens wat roepen maar dat valt bijna in het niets bij Vettel...Lijkt wel of hij zeer ontevreden is bij Ferrari en eigenlijk terug zou willen naar RBR en de mooie jaren daar...
Niki Lauda en Helmut Marko zijn 2 oude knarren en beide erg koppig. Nu adviseert/vertegenwoordigt Lauda Mercedes en Marko Red Bull. Rara wat Lauda zou zeggen over een Red Bull coureur, maar Marko ook over anderen. Als Verstappen bij een Merc krachtbron team zou rijden, zou dat misschien al de helft schelen. In dat opzicht kan je weinig aannemen van wat al die lui in sponsor kleding zeggen :p

Ik weet zeker dat VES het strategisch optimistisch heeft proberen uit te spelen. Na het afsnijd moment gokte hij er op dat hij er mee weg zou komen aangezien Merc's het ook deden. De plaats terug geven doe je ergens halverwege de race wanneer stewards nog de tijd hebben om iets te doen. Aan het einde is het resultaat van terugvallen of een penalty hetzelfde. Wanneer je er voor blijft rijden kan in dit geval RIC nog iets doen, of er was helemaal geen penalty gegeven en had hij weer een mooi podium te pakken.

Nu is dat met een heleboel gemopper en gezeik gebeurd, met name van Vettel's kant wat steeds verder het karakter van Vettel vormt. Nu heb ik een paar jaar terug (in zijn RBR dagen) al eens een meme gezien van VET's kop op een Kinder Schokolade doosje, maar dat zou vandaag ook toepasselijk zijn. Jeetje wat kan dat mannetje zeuren als die niet zijn zin krijgt.

Zelf legt hij het uit als hoog opgelopen emoties toen hij het f-woord naar Charlie gebruikte, maar ik noem dat gewoon een oversturig jochie met gebrek aan fatsoenregels. Het moment na VES doorstak zag je de Ferrari pitwall met iedereen aan de radio knopjes zitten. Dat zou dan wel de 'klikmuur' zijn.

Je ziet hem (en Ferrari ook wel) elk weekend vreselijk gefrustreerd zijn over de kleinste details. Soms wel terrecht, soms niet. Mensen die stil zijn, zijn gefocussed en hard aan het werk. Mensen die klagen over anderen, hebben vaak hun eigen zaakjes ook niet op orde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik wil niet vervelend zijn maar de uitspraken van Max zijn toch echt ala Senna van Max na de race. Max legt alles gewoon redelijk rustig uit en neemt totaal geen blad voor de mond.

De manier hoe Max alles aanpakt zie ik toch echt wat overeenkomsten. De gevestigde orde is bang, heel bang. Het ging tijdens de persconferentie alleen maar over Max na de race, dan ben je een uitzonderlijke coureur. De laatste coureur die zo was is Schumacher, schijnt ook een grote meneer te zijn geweest ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-10 15:05
alwaysleft schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:08:
De laatste coureur die zo was is Schumacher, schijnt ook een grote meneer te zijn geweest ;)
Schumacher heeft bijna niets gewonnen (Ralf Schumacher bedoel ik :P)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-10 12:48
VET is ook zo'n wereld van verschil vergeleken met vorig jaar. Toen zag je aan alles dat hij super in zijn vel zat. Dit seizoen is daar gewoon niks meer van over.

Ik hoop voor hem dat Ferrari volgend jaar samen met Mercedes en RB om het kampioenschap kan gaan strijden, maar ik ben bang van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
SnowDude schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:10:
[...]

Schumacher heeft bijna niets gewonnen (Ralf sSchumacher bedoel ik :P)
Wel 6x zoveel als Max..

Haha sorry, kon het niet laten >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-10 18:42
v8power67 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:02:

En ik denk dat de reden dat Hamilton niet gestraft werd in de eerste ronde is dat als hij had geprobeerd terug de baan op te komen met een 21 man aanstormend op die bocht af hij meer gevaar had gebracht. Zelfde geld voor Rosberg. Eerste bocht is gewoon altijd even paniek etc.
Maar toch heeft hij hier héél veel voordeel uit gehaald. Qua veiligheid was dit de beste oplossing, maar hij moet wel bestraft worden. Als hij de bocht móet halen omdat er bijv een muur zou staan dan zou hij ontzettend veel plaatsen verloren hebben (en misschien een crash veroorzaakt hebben wbt veiligheid).

Dat hij 1 is en 1 gebleven is en vervolgens een safetycar maakt niet uit, als hij in had moeten houden voor de bocht dan zou hij echt wel gezakt zijn en dus op een lagere positie achter die safetycar zitten.Dit is gewoon een plek waar je niet rechtdoor mag, er zou een zandbak moeten komen dan gaan coureurs niet net over het randje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:21
Zo, deze race is wel weer op de kaart gezet. Als Nederlander ben je natuurlijk teleurgesteld als Max zo even van het podium gewipt wordt. Maar nu het allemaal wat ingeklonken is vindt ik het nog steeds een rare beslissing. Max won er geen plek mee, hij moet door het gras en dat is ook niet fijn rijden. Daarbij kreeg Hamilton geen straf en die won er behoorlijk wat tijd mee. Dat is meten met twee maten. Het is beide straf of geen straf.

Nu gaat vervolgens Lauda weer lopen zeuren over het wheelbangen in de eerste ronde tussen Rosberg en Verstappen. Hij vindt Max rijp voor te psychiater. Jongens, dit is racen! Je wilt mee twee auto's breed door een bocht waar maar 1 auto doorheen past, dus zal er iemand toe moeten geven. Als niemand dat doet dan raak je elkaar. Dit is weer gezeur om niets.

Vettel is al langer een vervelend mannetje. Hij zeurt en zeurt maar als het niet naar zijn zin gaat. Ik zou als Ferrari zijnde wat minder van dit soort boordradio berichten de ether insturen. Het werkt negatief voor Vettel. Beter geen bericht dan een zeurbericht. De hele F1 wordt met deze regelgeving in een keurslijf gegoten. Straks is de start nog het enigste spannende in een race.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 22:09

Damian

Insane Obtrusion

Ik vond eerlijk gezegd Vettel ook wat hoger zitten toen hij bij ferrari begon.Had het gevoel dat hij zelf ook wel lekker in zijn vel zat en het bij Ferrari wel naar zijn zin had. Meer grapjes, relaxter. Maar toen hij er toch achter kwam dat hij nu echt moet rijden voor zijn punten en het hem niet allemaal maar in schoot word geworden (a la Hamilton/Rosberg) komt toch de ware aard naar boven van Vettel. Kleine zeurderig duitsertje. Jammer, want ik begon hem net te mogen ;)

Enige coole duitser in de F1 blijft dan toch The Hulk op het moment ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:13

Spotmatic

Ken sent me

Hans1990 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:05:
[...]
Ik weet zeker dat VES het strategisch optimistisch heeft proberen uit te spelen. Na het afsnijd moment gokte hij er op dat hij er mee weg zou komen aangezien Merc's het ook deden.
100% zeker. Toen Max na de race van de tijdstraf te horen kreeg zei hij tegen Rosberg en Hamilton: "I did the same as you did in the first lap!"

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10 10:10

seninha

god's right foot

Grimmie187 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:11:
[...]

Wel 6x zoveel als Max..

Haha sorry, kon het niet laten >:)
In hoeveel jaren? sorry...kon het ook niet laten ;-)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
rimave schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:13:

Ik zou als Ferrari zijnde wat minder van dit soort boordradio berichten de ether insturen. Het werkt negatief voor Vettel. Beter geen bericht dan een zeurbericht.
Het begint juist eindelijk te werken, kijk maar hoe veel beter men aan de kant gaat voor blauwe vlaggen nu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-10 16:46
Op auto motor & sport krijgt max een 9 en vettel een 7 :-)

Gelukkig zijn er ook nog realistische duitsers.

Dit alles had natuurlijk nooit gebeurd als Max net als Ricciardo ook naar binnen was gehaald voor een setje SS. Die was al een ronde of 4-5 weer aan de staart van Vettel gekomen dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
seninha schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:15:
[...]

In hoeveel jaren? sorry...kon het ook niet laten ;-)
Ze ontlopen elkaar weinig op dat gebied: Ralf 6 winst uit 182 starts, Max 1 winst uit 38 starts.

Zonder gekheid, Max zal waarschijnlijk weinig moeite hebben met het overtreffen van Ralf ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10 10:10

seninha

god's right foot

Verschil dat Ralf pas in zijn 5de seizoen een race won.

En je heb gelijk, Ralph overtreffen zal weinig moeite kosten.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Spotmatic schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:13:
[...]

100% zeker. Toen Max na de race van de tijdstraf te horen kreeg zei hij tegen Rosberg en Hamilton: "I did the same as you did in the first lap!"
Haha die reactie van HAM en ROS was ook mooi toen Max wegliep. Keken 'm echt aan van; huh wat ga jij nu doen?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Malt007 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:19:
Op auto motor & sport krijgt max een 9 en vettel een 7 :-)

Gelukkig zijn er ook nog realistische duitsers.
Nu nog realistische Nederlanders vinden en we kunnen weer genieten van F1 ipv coureurs afzeiken :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:33

Saffie_time

Why use this? 42!

Rivanov schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:25:
[...]

Haha die reactie van HAM en ROS was ook mooi toen Max wegliep. Keken 'm echt aan van; huh wat ga jij nu doen?
Ik zou graag eens horen wat VET en ROS in het Duits tegen elkaar vertelden toen VET binnen kwam. Was net niet voldoende goed opgenomen om het te kunnen verstaan.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Ricciardo is door dit alles ook officieel derde geworden in het kampioenschap. Hij kan de laatste 2 races op zijn gemakje uit gaan rijden en Max even helpen om nog 4e te worden 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
hupske schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:27:
Ricciardo is door dit alles ook officieel derde geworden in het kampioenschap. Hij kan de laatste 2e races op zijn gemakje uit gaan rijden en Max even helpen om nog 4e te worden 8)
Ik denk echt dat Vettel een hartstilstand krijgt op het moment dat ergens in de laatste races RIC VES nog ergens voorlaat om inderdaad VES 4e te laten worden in het kampioenschap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-10 16:46
fsfikke schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:25:
[...]

Nu nog realistische Nederlanders vinden en we kunnen weer genieten van F1 ipv coureurs afzeiken :p
Je kan blijven trappen maar feit is dat de meeste mensen hier gewoon graag zien dat de regels consequent worden toegepast. Er is al genoeg geschreven ondertussen en we weten hoe jij erover denkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Zahariac schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:30:
[...]

Ik denk echt dat Vettel een hartstilstand krijgt op het moment dat ergens in de laatste races RIC VES nog ergens voorlaat om inderdaad VES 4e te laten worden in het kampioenschap.
"Honestly this is ridiculous" En weer enkele * pieps * :+

[ Voor 3% gewijzigd door Hupske op 31-10-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe regel, FIA wil graag een voorbeeld stellen dus Seb krijgt direct straf (ja hij bewoog in de remzone, een beetje..).
Wat is het nu precies moving under breaking. Is dat nu in de gehele remzone? Of bedoeld men nu als je aan het remmen bent. Dus als ik rem aan het begin van de remzone en dan 30 meter later van de rem af ga mag ik dan wel weer bewegen? Dus is het nu 'moving under breaking' of "moving in the breakingzone"? Best wel een nuance verschil lijkt mij..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-10 07:20
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CwDoCPUWcAAob06.jpg

Deze afbeelding is al eerder gepost. Maar ik wou nog even wijzen op het feit hoe mooi iedereen er op staat.
  • Ricciardo blij zoals gewoonlijk.
  • Max met een glimlach van "Agh ja zo sta ik ook op het podium en help ik mijn vriend Ricciardo nog even"
  • De camera man links die een F1 Fan is en naast foto's maken ook erg blij is met deze actie.
  • De vrouw rechts checkt of de microfoon aan staat om geen blunder te begaan.
  • De vrouw daartussen denkt meer van "wat doe ik hier eigenlijk?"
  • De vrouw helemaal rechts "Typisch, boys will be boys, its getting late I want to go to bed"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
hupske schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:31:
[...]

"Honestly this is ridiculous" En weer enkele * pieps * :+
F*ck you Charlie! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:36:
[...]

Wat is het nu precies moving under breaking braking. Is dat nu in de gehele remzone? Of bedoeld men nu als je aan het remmen bent. Dus als ik rem aan het begin van de remzone en dan 30 meter later van de rem af ga mag ik dan wel weer bewegen? Dus is het nu 'moving under breaking braking' of "moving in the breakingzone brakingzone"? Best wel een nuance verschil lijkt mij..
FTFY. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:32
Z___Z schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:27:
[...]

Vroeger kreeg je voor het niet terug geven van je plek bij het verkrijgen van een voordeel door een bocht af te snijden een stop-and-go penalty. Nu krijg je maar 5 seconde. Enige wat bijzonder is aan de straf voor Max is dat ze hem van het podium af hebben gehaald. Overigens vind ik de Verstappen regel over niet meer mogen bewegen in de remzone echt bullshit. Dat zorgt juist voor de mooiste acties. Regel zou moeten zijn, dat je altijd ruimte moet overlaten voor de ander.
Er is een groot verschil tussen het 'terug geven van je plek' en een 'plek opgeven'.

Vettel lag geen enkele seconde voor op Max - dus er was geen plek terug te geven. In alle vergelijkbare situaties tot nu toe is er nooit een straf uitgedeeld voor zover ik weet.

Zie bijvoorbeeld dit:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=U9joXH7H99M]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Charlie zegt overigens dat als Verstappen de bocht had gehaald, Vettel hem had ingehaald.
Bij het incident tussen Verstappen en Vettel was dat anders, stelt Whiting. "De enige manier om zijn positie te verdedigen ten opzichte van Vettel, was om zo laat te remmen en vervolgens de bocht af te snijden. Als Max op tijd geremd had om de bocht te halen, had Vettel hem ingehaald", verklaart de FIA-wedstrijdleider.
Ben het daar niet helemaal mee eens. Misschien op een later moment, maar dit was zeker geen gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:36:
[...]

Wat is het nu precies moving under breaking. Is dat nu in de gehele remzone? Of bedoeld men nu als je aan het remmen bent. Dus als ik rem aan het begin van de remzone en dan 30 meter later van de rem af ga mag ik dan wel weer bewegen? Dus is het nu 'moving under breaking' of "moving in the breakingzone"? Best wel een nuance verschil lijkt mij..
Volgens mij is het moving under braking, m.a.w: tijdens het remmen mag je niet van lijn veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-10 22:46
Waarom heeft Max een strafpunt. Begrijpt iemand van jullie dat?
Dat systeem was er in gekomen om roekeloos rijden af te keuren en te zorgen dat er geen gevaarlijke situaties ontstaan. Nu krijgt Max een strafpunt omdat hij de baan heeft afgesneden en daar zijn voordeel mee heeft gedaan???

What the ......??? Hij heeft toch niemand wat gedaan, of de potentie dat te doen? Dit is zo vaak gebeurd in het verleden maar nooit bestraft met een strafpunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
bvbal79 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:44:
Dat systeem was er in gekomen om roekeloos rijden af te keuren en te zorgen dat er geen gevaarlijke situaties ontstaan. Nu krijgt Max een strafpunt omdat hij de baan heeft afgesneden en daar zijn voordeel mee heeft gedaan???

What the ......??? Hij heeft toch niemand wat gedaan, of de potentie dat te doen? Dit is zo vaak gebeurd in het verleden maar nooit bestraft met een strafpunt!
Strafpunt was voor bocht 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Grimmie187 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:42:
[...]

Volgens mij is het moving under breaking, m.a.w: tijdens het remmen mag je niet van lijn veranderen.
Het is een vage regel, want je stuurt altijd in tijdens het remmen. Je remt tot aan de Apex, om vervolgens weer op het gas te gaan. Niet meer van je lijn afgaan betekent nu dus dat je niet eerder of later mag insturen dan de ideale lijn. Ook als je remt buiten de ideale lijn wil je vlak voor de apex zo mogelijk terug naar de ideale lijn. Dit zou dus ook niet meer mogen, wat ook vreemd zou zijn. Ook zijn in sommige bochten zijn er meerdere lijnen mogelijk. Deze regel zal dus altijd voor interpretatie vatbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-10 00:30
Naar mijn mening is een groter onderdeel van het probleem de raceleiding. Ik zou graag de argumenten zien van de genomen beslissingen. In de trend van we hebben naar het afsnijden van ROS gekeken en hier of daarom is het niet bestraft. Het liefst voor alle "incidenten" en gewoon realtime op de site of iets in die trend.

Dat zou een hoop onbegrip schelen, om maar niet te spreken over de verbolgenheid over het onrecht wat "ons Maxje" is aangedaan.

En die strafpunten op de licentie, zou toch ook gewoon te vinden moeten zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door TheNiker2 op 31-10-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Ja dat klopt toch met wat ik zeg :)

http://www.gpupdate.net/n...-licentie-aan-zijn-broek/

[ Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 31-10-2016 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-10 15:05
bvbal79 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:44:

om even een willekeurige rijder te quoten:

"Honestly this is ridiculous!"

Consequent zijn is natuurlijk nooit het sterkste punt geweest van de stewards.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-10 01:09

Martinspire

Awesomeness

Saffie_time schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:14:
Als ik dan onderaan dit artikel lees hoe die Brundle weer denkt dan zou ik het niet erg vinden als die niets meer over f1 zou meedelen en gewoon zijn mond zou houden...

8)7
Afbeeldingslocatie: http://e0.365dm.com/16/10/16-9/20/skysports-martin-brundle-force-india-tweet-lewis-hamilton_3820935.jpg
_O-

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
http://www.f1today.net/nl...egt-schorsing-voor-vettel

'FIA-president overweegt schorsing voor Vettel'

De tirade van Sebastian Vettel via de boordradio tijdens de Grand Prix van Mexico is bij Jean Todt, voorzitter van de internationale autosportbond FIA, in het verkeerde keelgat geschoten. De Fransman zou overwegen om Vettel een race schorsing op te leggen, bericht The Sun.

Vettel strooide met scheldwoorden richting Red Bull Racing-collega Max Verstappen, maar Todt en de FIA zullen het erger vinden dat de Duitser wedstrijdleider Charlie Whiting uitschold. Red Bull-motorsportadviseur Helmut Marko noemde het gedrag van Vettel al 'kampioen onwaardig'.

De viervoudig wereldkampioen is na de race bij Whiting langs geweest om zijn excuses aan te bieden. Vettel: "Ik heb hem opgezocht om me te verontschuldigen voor mijn taalgebruik. Ik had het niet mogen zeggen, maar in het heetst van de strijd lopen de gemoederen hoog op."

"Het valt niet goed te praten, maar de adrenaline stoomde uit mijn oren en dan kan ik wat emotioneel reageren. Uit respect voor Charlie ben ik naar hem toe gegaan en heb ik sorry gezegd." Nu moet hij nog afwachten of Todt en de FIA daarmee genoegen nemen en het hierbij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Z___Z schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:48:
[...]

Het is een vage regel, want je stuurt altijd in tijdens het remmen. Je remt tot aan de Apex, om vervolgens weer op het gas te gaan. Niet meer van je lijn afgaan betekent nu dus dat je niet eerder of later mag insturen dan de ideale lijn. Ook als je remt buiten de ideale lijn wil je vlak voor de apex zo mogelijk terug naar de ideale lijn. Dit zou dus ook niet meer mogen, wat ook vreemd zou zijn. Ook zijn in sommige bochten zijn er meerdere lijnen mogelijk. Deze regel zal dus altijd voor interpretatie vatbaar zijn.
Klopt als een bus, ik vind de actie van Vettel gisteren dan ook niet over de rand. Maar ik begrijp wel dat de FIA er in dit geval een straf voor geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
:? 8)7 |:( :r :'( be-lach-e-lijk! Hamilton geen strafpunt zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snap waar ie heen wil, maar met die logica moet je dalijk elke straf afhankelijk gaan maken van of er wel of geen safetycar achteraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ik denk als Max en Rosberg gecrasht waren, dat Hamilton wel een straf zou hebben gekregen voor het afsnijden van bocht 1. Nu kreeg Hamilton geen straf, omdat het zijn kansen op het WK verkleinen, wat de FIA dus niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

MikeyMan schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:54:
[...]

Snap waar ie heen wil, maar met die logica moet je dalijk elke straf afhankelijk gaan maken van of er wel of geen safetycar achteraan komt.
Precies.
Beoordeel nu gewoon wat je ziet en ga daar niet vanalles bijslepen.
Buiten de lijntjes kleuren is op de blaren zitten, ongeacht of je nu HAM of WEH heet.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Waarom Max een straf kreeg gisteren, is me na het zien van deze vergelijking met Hamilton nog steeds niet duidelijk.

Met stopwatch: YouTube: Hamilton vs Verstappen T1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Hamilton had in vergelijking met Verstappen, dan 10 of 15 seconden penalty moeten krijgen, tijdens de pitstop dus. En Rosberg dan ook 5 seconden, net als Verstappen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-10 16:50

spartacusNLD

This is Sparta!!

Luxicon schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:00:
Hamilton had in vergelijking met Verstappen, dan 10 of 15 seconden penalty moeten krijgen, tijdens de pitstop dus. En Rosberg dan ook 5 seconden, net als Verstappen.
Hoe was de uitslag dan geweest? :P

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
alwaysleft schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:58:
Waarom Max een straf kreeg gisteren, is me na het zien van deze vergelijking met Hamilton nog steeds niet duidelijk.

Met stopwatch: YouTube: Hamilton vs Verstappen T1
Max hield ondanks een remfout zijn positie. Je kunt er allemaal theorieen over loslaten maar dat Vettel er nog niet voor zat kwam enkel doordat Max te laat remde. Dat hij die positie dus reglementair kwijt was lijkt mij redelijk (en dat die rat er voor bleef etteren is dan weer een Schumacher actie waar Max ook niet vies van is - anders was Vettel strak met voorsprong op P3 geeindigd)

Dat HAM niet aangepakt is.... opzich gebeurt er natuurlijk veel net na de start. Hij kon P1 houden mede omdat hij te laat remde. Anders was hij er wel samen met ROS en VES af geknald.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij behoort duidelijk tot de groep 'Bijdehandje'. Zie artikel

http://www.joop.nl/opinie...reageerders-op-een-rijtje

O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:26

Moofnor

King of my castle

Het zou toch niet heel moeilijk moeten zijn om braking juist te spellen.
De enige die gister aan moving under breaking heeft gedaan was Wehrlein, en zelfs die hielt dat niet heel lang vol...

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:04:
[...]

Jij behoort duidelijk tot de groep 'Bijdehandje'. Zie artikel

http://www.joop.nl/opinie...reageerders-op-een-rijtje

O-)
Haha nee hoor. Maar het valt zo op dat iedereen breaking typt terwijl het braking is. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-10 06:02

McBoom

Broem

Afbeeldingslocatie: https://images0.tcdn.nl/telesport/article26916416.ece/BINARY/original/ts_3ac0d8dbef2db328116ea7872f5dd7c1.JPG
:D

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:07:
[...]

Haha nee hoor. Maar het valt zo op dat iedereen breaking typt terwijl het braking is. :+
Klopt... Volgende keer schrijf ik gewoon remmen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Komt door de hitserie Breaking Bad :)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
spartacusNLD schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:01:
[...]

Hoe was de uitslag dan geweest? :P
Geen idee, maar dat zouden straffen geweest zijn als Max 5 seconden penalty krijgt. En als Hamilton tijdens de pitstop een penalty moest doen, dan zou hij ook achter andere mensen zijn uitgekomen, en is alles anders.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:36
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CwDpsl5UMAAL_Wr.jpg:large
Alle 3 als 3e geklasseerde rijders van deze race

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GFdTUNu131PKmXOCq6vd4j2n/full.png

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CwFCRhfXYAAUVHz.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CwFCUncXgAE_jvW.jpg:large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Als ze zo doorgaan met zeuren over kleine foutjes etc wordt F1 binnenkort net zo spannend als een race met botsautotjes met rubberen bumpers etc.

Het is de topklasse, de koningsklasse van het racen, met alle risico's die bij een miljoenensalaris horen vind ik. Niet dit kinderachtige gemekker over een inhaalactie.

Scherpen ze de regels nog meer aan dan is alleen de kwalificatie nog van belang en worden races gewoon optochten waarbij er verder niets meer gebeurt tijdens een race. Pole wint als de auto heel blijft en dat is dan het enige dat nog "spannend" zal zijn.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 22:52
Ankona schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:03:
Max hield ondanks een remfout zijn positie. Je kunt er allemaal theorieen over loslaten maar dat Vettel er nog niet voor zat kwam enkel doordat Max te laat remde. Dat hij die positie dus reglementair kwijt was lijkt mij redelijk (en dat die rat er voor bleef etteren is dan weer een Schumacher actie waar Max ook niet vies van is - anders was Vettel strak met voorsprong op P3 geeindigd)

Dat HAM niet aangepakt is.... opzich gebeurt er natuurlijk veel net na de start. Hij kon P1 houden mede omdat hij te laat remde. Anders was hij er wel samen met ROS en VES af geknald.
De reden dat het team Max instrueerde om de plek niet aan Vettel te geven was het feit dat de FIA geen straf had uitgedeeld voor een soortgelijke actie van Hamilton (of Rosberg, weet het ff niet meer). Indirect is het de FIA aan te rekenen dat Vettel niet werd voorgelaten. Hadden ze maar consequenter moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 22:52
Bigfoot schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:52:
http://www.f1today.net/nl...egt-schorsing-voor-vettel

'FIA-president overweegt schorsing voor Vettel'

De tirade van Sebastian Vettel via de boordradio tijdens de Grand Prix van Mexico is bij Jean Todt, voorzitter van de internationale autosportbond FIA, in het verkeerde keelgat geschoten. De Fransman zou overwegen om Vettel een race schorsing op te leggen, bericht The Sun.

Vettel strooide met scheldwoorden richting Red Bull Racing-collega Max Verstappen, maar Todt en de FIA zullen het erger vinden dat de Duitser wedstrijdleider Charlie Whiting uitschold. Red Bull-motorsportadviseur Helmut Marko noemde het gedrag van Vettel al 'kampioen onwaardig'.

De viervoudig wereldkampioen is na de race bij Whiting langs geweest om zijn excuses aan te bieden. Vettel: "Ik heb hem opgezocht om me te verontschuldigen voor mijn taalgebruik. Ik had het niet mogen zeggen, maar in het heetst van de strijd lopen de gemoederen hoog op."

"Het valt niet goed te praten, maar de adrenaline stoomde uit mijn oren en dan kan ik wat emotioneel reageren. Uit respect voor Charlie ben ik naar hem toe gegaan en heb ik sorry gezegd." Nu moet hij nog afwachten of Todt en de FIA daarmee genoegen nemen en het hierbij laten.
Dit gaat met een sisser aflopen. De FIA zal geen actie ondernemen en Vettels excuses aanvaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
-Moondust- schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:23:
[...]

Dit gaat met een sisser aflopen. De FIA zal geen actie ondernemen en Vettels excuses aanvaarden.
Hij zal misschien een geld boete krijgen en dat is het dan verder. Verder loopt het wel met een sisser af. Ik snap best dat je boos word in heat of the moment. Maar er zijn gewoon grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:48
[...]

En het is mooie tv toch. Voor de vorm kunnen ze hem misschien een waarschuwing geven maar met z'n excuses is het wat mij betreft goed.

Niet zo leuk dat het tegen max was natuurlijk en daarom zag ik ook gister extreem veel boze reacties in het topic (als het bij een andere racer was geweest had je vast niet zulke reacties gezien maar goed). Dat geeft aan dat er wel weer wat gebeurd, een beetje wrijving hoort erbij.

Om saaie races waar iedereen keurig z'n 71 rondjes rijdt en heel hoffelijk naar elkaar is zit niemand te wachten toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 14:23

Tylocke

[Team Carrack]

[...]

Inderdaad. Vettel gaat met Charlie om tafel zitten. Ze handelen het formeel af en Vettel krijgt de instructie om de volgende keer wat minder erge woorden te gebruiken. Vettel gaat gewoon mee racen de laatste 2 races want daar zijn die jongens toch voor aangenomen.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-10 18:45
HeatWave schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:18:
Als ze zo doorgaan met zeuren over kleine foutjes etc wordt F1 binnenkort net zo spannend als een race met botsautotjes met rubberen bumpers etc.

Het is de topklasse, de koningsklasse van het racen, met alle risico's die bij een miljoenensalaris horen vind ik. Niet dit kinderachtige gemekker over een inhaalactie.

Scherpen ze de regels nog meer aan dan is alleen de kwalificatie nog van belang en worden races gewoon optochten waarbij er verder niets meer gebeurt tijdens een race. Pole wint als de auto heel blijft en dat is dan het enige dat nog "spannend" zal zijn.
Dit ja. Gisteren las ik al een opmerking als: Nu nog regels dat je alleen links mag inhalen en als iemand een paar cm naast je zit dat jij je positie moet opgeven en we zijn klaar.

Echt.. dat gezeur van Vettel is genieten en strontirritant tegelijk. Alleen maar zeiken over blauwe vlaggen, terwijl hij zijn salaris mede aan het feit dat dergelijke teams nog mee willen doen te danken heeft. Zeiken over niet inhalen en als hoogtepunt de "alu-hoeddrager" uithangen omdat Verstappen hem richting Ricciardo duwt. :P

Beetje zoals Jans en Bosz verongelijkt kunnen doen in het voetbal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:09
HeatWave schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:18:

Het zou wat zijn als ze uit protest in slagorde van de quali de race gingen rijden. En dan bij het pitten eerst alle 1e auto's van het team en de volgende ronde de 2e auto. Na het pitten inhalen en laten inhalen tot iedereen weer netjes in de juiste volgorde rijdt en zo de finish over. En dan wel in zo'n tempo dat een manor bij kan blijven.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-10 08:46
Z___Z schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:27:
[...]

Vroeger kreeg je voor het niet terug geven van je plek bij het verkrijgen van een voordeel door een bocht af te snijden een stop-and-go penalty. Nu krijg je maar 5 seconde. Enige wat bijzonder is aan de straf voor Max is dat ze hem van het podium af hebben gehaald. Overigens vind ik de Verstappen regel over niet meer mogen bewegen in de remzone echt bullshit. Dat zorgt juist voor de mooiste acties. Regel zou moeten zijn, dat je altijd ruimte moet overlaten voor de ander.
Verstappen was nooit die plek kwijt. Die regel was ervoor als mensen ingehaald waren en via de runoff alsnog weer inhalen. Maar dit is voor het eerst dat iemand een penaltypoint en 5s straf krijgt voor het missen van een rempunt.

Dit jaar hadden we al Lewis in Monaco die de chicane mist en zo Ricciardo voorblijft.
Of Rosberg die in 2014 de laatste chicane in Canada overslaat. Allemaal onbestraft natuurlijk.
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:32:
Bespeur ik hier nu een opkomend anti-duitsers tendens. Leedvermaeck is ok. Is ook vermaeck, maar Vettel was toch één van de weinigen die direct na de race in Barcelona toen Verstappen nog in de auto zat deze Verstappen langdurig feteerde. Zijn reacties onder het rijden zijn inderdaad vaak opgewonden en soms te overspannen. Als ik dan echter zijn interviews na de race lees en hoor dan is hij toch zeker behoorlijk relativerend. En zeker naar zichzelf toe ook.
Anti-Duitser tendens? Omdat Vettel een zeikerd is? Ik ken weinig fans van 'de vinger' die elke race van helm wisselde. Hij won met een domnante RB waar hij als enige goed mee overweg kon. Toen in 2012 de blown diffuser niet optimaal werkte, was Webber sneller. |n 2014 was Ric sneller en vorig jaar had hij geen druk. Dit jaar wel. Maar Spanje was toen nog vroeg in het jaar, dus geen issues zoals nu.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:44

gwystyl

Beugeltje dan maar?

'we' verliezen ook van Rosberg. Da's ook een Duitser, en daar hoor ik niemand over. Ook dat 'we' winnen van o.a. de Hulk wordt niet breed uitgemeten. Ik zie echt nergens extreme pro-Nederlandse of anti-Duitse uitlatingen. Het gaat meer om hoe Vettel zich de afgelopen tijd gedraagt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10 15:52

Bosmonster

*zucht*

Señor Sjon schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:37:
[...]

Anti-Duitser tendens? Omdat Vettel een zeikerd is? Ik ken weinig fans van 'de vinger' die elke race van helm wisselde. Hij won met een domnante RB waar hij als enige goed mee overweg kon. Toen in 2012 de blown diffuser niet optimaal werkte, was Webber sneller. |n 2014 was Ric sneller en vorig jaar had hij geen druk. Dit jaar wel. Maar Spanje was toen nog vroeg in het jaar, dus geen issues zoals nu.
Ik ben geen fan van Vettel als persoon, maar doen alsof het geen goede coureur is is niet heel correct.

Gisteren was hij oprecht de beste van het veld. De stint op de softs was ongelofelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 31-10-2016 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bosmonster schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:41:
[...]

Ik ben geen fan van Vettel als persoon, maar doen alsof het geen goede coureur is is niet heel correct.

Gisteren was hij oprecht de beste van het veld. De stint op de softs was ongelofelijk.
Ik vind hem extreem wisselvallig...

Het is jammer dat Mercedes zo'n motorvoordeel heeft, op racepace had Rosberg het afgelegd vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:37:
[...]

Anti-Duitser tendens? Omdat Vettel een zeikerd is?
Je kan het zeiken noemen. Je kan het ook noemen dat wat ik ook al schreef 'emotionele' oprispingen. Zoals het NO van Verstappen of van dezelfde persoon het enigermate ge-irriteerd : ik kom/ben hier niet om vierde te worden. En wat de blauwe vlaggen betreft. Gisteren was n.a.v zijn gezeik en dat van meerdere coureurs vorige week over de blauwe vlaggen de 3 seconden regel goed merkbaar. Schreef al eerder dat toen de kop het treintje van 8 achterblijvers naderden, deze achterblijvers niet voor problemen zorgden. Men ging keurig aan de kant. Misschien wel dankzij het gezeik van Vettel.

/me die gewoon een fanatiek Verstappenfan is

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Voor de wat beter geïnformeerden.

Kan Vettel voor deze tirade een gridstraf krijgen voor de volgende race of gewoon gedwongen worden om te starten uit de pits? Een boete is zo slap omdat de bedragen niks zijn en echt schorsen zal wel niet gebeuren.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:54:

Kan Vettel voor deze tirade een gridstraf krijgen voor de volgende race of gewoon gedwongen worden om te starten uit de pits? Een boet is zo slap omdat de bedragen niks zijn en echt schorsen zal wel niet gebeuren.
Lijkt mij dat dat kan. Hangt ervan af hoe pissed 'Wijting' is .. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Kan Vettel voor deze tirade een gridstraf krijgen voor de volgende race of gewoon gedwongen worden om te starten uit de pits? Een boet is zo slap omdat de bedragen niks zijn en echt schorsen zal wel niet gebeuren.
Sterker nog, een uitsluiting van 1 race is iets wat nog kan volgens de regels.

* Saffie_time gaat even zoeken naar de regeltjes.

Edit:
Gevonden:
Article 151C of the Sporting Code
"Any of the following offences in addition to any offences specifically referred to previously, shall be deemed to be a breach of these rules"

Edit 2:
Zie ook hier dit stukje in de "kwaliteitskrant" The Sun

[ Voor 30% gewijzigd door Saffie_time op 31-10-2016 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:56
Vettel weet dat de communicatie gewoon openbaar is. je kan zulk taalgebruik gewoon niet tegen de wedstrijdleiding gebruiken. WMB blijft ie de laatste twee races lekker thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
Adlermann schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:57:
Vettel weet dat de communicatie gewoon openbaar is. je kan zulk taalgebruik gewoon niet tegen de wedstrijdleiding gebruiken. WMB blijft ie de laatste twee races lekker thuis.
Maar goed dat jij het niet voor het zeggen hebt dan! :+

Coureurs uitsluiten omdat ze een grote mond opzetten tegen de wedstrijdleiding? Over betuttelen gesproken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Bosmonster schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:41:
[...]

Inderdaad, racen kan hij wel. Je bent niet voor niks 4x wereldkampioen. Want op die Softs heft hij ook nog een tijd vast gezeten achter Massa. Indien hij gewoon een goede quali had, was hij echt wel in de buurt van de Mercedes gekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-10 13:33
Grimmie187 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:59:
[...]

Maar goed dat jij het niet voor het zeggen hebt dan! :+

Coureurs uitsluiten omdat ze een grote mond opzetten tegen de wedstrijdleiding? Over betuttelen gesproken..
Zeg "f*ck you" tegen een scheidsrechter en je gaat met rood van het veld af vermoed ik.

Enige nuance is dat het strict gezien een gesprek is tussen Vettel en z'n team wat door de FIA "afgeluisterd" wordt. Wat mij betreft mogen ze schelden wat ze willen op de boordradio, als het te erg wordt moeten ze het gewoon niet uitzenden op TV.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:51:
[...]

Je kan het zeiken noemen. Je kan het ook noemen dat wat ik ook al schreef 'emotionele' oprispingen. Zoals het NO van Verstappen of van dezelfde persoon het enigermate ge-irriteerd : ik kom/ben hier niet om vierde te worden. En wat de blauwe vlaggen betreft. Gisteren was n.a.v zijn gezeik en dat van meerdere coureurs vorige week over de blauwe vlaggen de 3 seconden regel goed merkbaar. Schreef al eerder dat toen de kop het treintje van 8 achterblijvers naderden, deze achterblijvers niet voor problemen zorgden. Men ging keurig aan de kant. Misschien wel dankzij het gezeik van Vettel.

* Señor Sjon die gewoon een fanatiek Verstappenfan is
Alleen hij heeft die 'emotionele' oprispingen elk weekend en inmiddels elke vrije training. En het ligt nooit aan mijnheer Vettel zelf... toen hij in Q bv een Mercedes in de weg reed. ;) Of dat ie klaagt over Kvyat bij de start en dan zelf ook 4-5x bij startincidenten betrokken is, voornamelijk omdat hij gewoon de apex aansnijdt alsof er niemand anders rijdt.

Kan Vettel voor deze tirade een gridstraf krijgen voor de volgende race of gewoon gedwongen worden om te starten uit de pits? Een boete is zo slap omdat de bedragen niks zijn en echt schorsen zal wel niet gebeuren.
Je kan een 'bringing the sport in disrespute' o.i.d. krijgen zoals Ferrari kreeg in 2002 toen het Oostenrijk podium verstierd werd. Ligt eraan hoezeer ze de gifbeker bij Vettel naar binnen willen duwen. Kan mij niet ver genoeg... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
XyritZz schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:01:
[...]

Zeg "f*ck you" tegen een scheidsrechter en je gaat met rood van het veld af vermoed ik.

Enige nuance is dat het strict gezien een gesprek is tussen Vettel en z'n team wat door de FIA "afgeluisterd" wordt. Wat mij betreft mogen ze schelden wat ze willen op de boordradio, als het te erg wordt moeten ze het gewoon niet uitzenden op TV.
Hij richtte het wel aan Charlie.

Here is a message to Charlie: FUCK OFF!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
XyritZz schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:01:
[...]

Eens, die feed is van een aantal seconden daarvoor. Je kunt dan makkelijk besluiten om het wel of niet uit te zenden. Maar goed dit is goede TV en maakt het weer wat leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
bvbal79 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:04:
[...]

Eens, die feed is van een aantal seconden daarvoor. Je kunt dan makkelijk besluiten om het wel of niet uit te zenden. Maar goed dit is goede TV en maakt het weer wat leuker.
Het mag niet eens uitmaken of het wel of niet uitgezonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

bvbal79 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:04:
[...]

Zou in mijn ogen geen bal moeten uitmaken of het wel of niet op TV te horen is geweest.
Uitspraken worden toch allemaal beluisterd om te beoordelen, en als je actie wil ondernemen op de uitspraken dan maakt het wat mij betreft niet uit of het wel of niet op TV was.
Tuurlijk nu het uitgezonden is zal men er iets mee moeten doen maar daarmee is er geen andere boodschap uitgesproken ;)

Pagina: 1 ... 25 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1