D*mn, ik had eerst moeten verversen...
[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 31-10-2016 01:36 ]
"When you grow up your heart dies"
Goed te zien dat de Stewards het aandurven om de nieuwe interpretatie meteen toe te passen, zonder te kijken naar de persoon (

Dat maakt de willekeur bij de straf voor Verstappen weer een klein beetje goed. Kijk naar de autolengtes voordeel die Hamilton pakt, terwijl Max ongeveer op dezelfde positie blijft hangen. Er is werkelijk geen énkel verschil tussen die twee situaties; ook Hamilton had een concurrent in zijn kont hangen. Ook Hamilton had een blokkerend wiel.
Het feit dat Vettel zo klaagde maakte ongetwijfeld dat er op de actie van verstappen meer aandacht lag, maar dat mag voor de stewards niet uitmaken.
Overigens volledig terecht dat Max bleef hangen en verdedigen, omdat hij op dat moment niet bestraft werd. Het zou wel heel dom zijn geweest om Vettel er dan maar even voorbij te laten. Je moet ook rekening houden met de situatie dat je niet bestraft wordt.
By the way... Niet Verstappen, maar Vettel moet in therapie, heer Lauda.
Dank aan jonge Max voor wederom een fantastisch stukje entertainment.

Wel humor dat ze Max dan de trofee aan RIC laten overhandigenRed Bull Racing @redbullracing 9m9 minutes ago Mexico
Max does the honours as he hands @danielricciardo the trophy for P3 at the #MexicoGP! 🎉🏆🇲🇽
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Mwooooaahhhhh, van 3 naar 5 naar 4? Vooruit dan, bitterzoet
Testing, one, two ...
En nu m nog z'n driver of the day afnemen vanwege dat gescheld.
Heeft VES RIC toch maar mooi aan P3 geholpen door gewoon door te rijden.
En hier nog niet: http://www.fia.com/file/49843/download?token=juMQxIyeAapie schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 01:28:
En de uitslag is aangepast:
http://www.formula1.com/e...016/races/955/mexico.html
Die gaat ook niet aangepast wordenPcDealer schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 02:01:
[...]
En hier nog niet: http://www.fia.com/file/49843/download?token=juMQxIye
Had misschien wel episch geweest als de oproep van Olav voor driver of the day deze race was geweest.sambalbaj schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 01:58:
Ow lol, gerechtigheid.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Op een halve seconde na was ie toch weer bijna 3e geworden zag ik net. Het verschil met zijn teammaatje was zo'n 4.5 sec. op de streep.sambalbaj schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 01:58:
Ow lol, gerechtigheid.
Testing, one, two ...
Dat is niet de FIA, en ook geen smeerlapperij. De escapade van VES was redelijk simpel te beoordelen (al hadden ze HAM dan ook moeten bestraffen), die van VET moeten ze echt de telemetrie induiken, de rijders spreken, etc. De stewards moeten natuurlijk wel zeker van hun zaak zijn.Blitzdoctor schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 03:06:
Wat een smeerlapperij van de FIA dit.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dus misschien nog een extra zuur staartje voor Vettel...
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dan vind ik nog dat ze Verstappen na het podium pas hadden moeten straffen. Nu lijkt het of ze met twee maten meten. Bij dat soort acties laten ze ook nog wel eens het team weten dat ze de plek moeten teruggeven, maar daar was denk ik te weinig tijd voor.gambieter schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 03:29:
[...]
Dat is niet de FIA, en ook geen smeerlapperij. De escapade van VES was redelijk simpel te beoordelen (al hadden ze HAM dan ook moeten bestraffen), die van VET moeten ze echt de telemetrie induiken, de rijders spreken, etc. De stewards moeten natuurlijk wel zeker van hun zaak zijn.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
...
Verwijderd
Oftewel de boete waar ze het over hebben zal wel uitgedeeld worden!
[ Voor 15% gewijzigd door Sydney08 op 31-10-2016 07:01 ]
Tomorrow is not today!
Om deze reden vind ik eigen dat Hamilton ook een straf had moeten hebben, of Verstappen dus geen straf had moeten hebben.PcDealer schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 01:27:
De uitslag inzake Verstappen: http://www.fia.com/file/49847/download?token=4xK25LjS
De SC zou geen verschil moeten maken, die 5 seconden hadden ze gewoon kunnen opleggen en tijdens de pitstop laten uitvoeren. Rosberg krijg wat mij betreft vrijbrief, Verstappen gaf op dat moment te weinig ruimte voor Rosberg om op de baan te blijven in T1.Car 33 left the track at turn 1. The Stewards considered that by leaving the track the driver was able to retain his position and hence, gained a lasting advantage.
Een flinke boete zou ook prima zijn, al zal Vettel daar weinig pijn van hebben.Spacey23 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 06:58:
Zie Vettel niet gebanned worden voor Brazilië. Hij had zijn excuses al direct aangeboden en denk dat dat voldoende zal zijn. Het gebeurde in de heat of the moment en dat nemen ze vast ook mee.
Oftewel de boete waar ze het over hebben zal wel uitgedeeld worden!
Of hij zijn excuses aanbiedt of niet moet geen verschil maken, het is elke race prijs met Vettel met zijn gejank. En als je Whiting dan nog flink schoffeert is een stevige berisping op zijn plaats.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
x2, heerlijk voor die zuurpruim van een Duitser, hoop dat Max in de stand de twee ferraris ook nog voorbij gaat!Boinkie schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 07:08:
Zo dat is lekker wakker worden. Kan niet wachten op Brazilië!
Float like a butterfly, sting like a bee.
VES is terecht bestraft natuurlijk. Je mag niet de baan afsnijden en voordeel opdoen. Zijn voordeel was dat VET er niet langs kwam. Hij remde niet een klein beetje te laat, maar _veel_ te laat.Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 06:57:
Blij dat Vettel ook bestraft is en RIC uiteindelijk op P3 geëindigd is. Ik bleef echter achter met een zure smaak in mijn mond wegens de in mijn ogen onterechte straf voor VES en de geur van verhevenheid van Mercedes t.o.v. de andere teams. Ze kunnen HAM niet onbestraft laten als VES wel bestraft wordt voor eenzelfde situatie waar HAM wel voordeel uit haalt en VES eigenlijk niets.
Maar HAM had ook een tijdstraf moeten hebben. Hoe dicht zat ROS er ook alweer achter? Als ROS voor hem had gereden na bocht 1 hadden we een heel andere race gehad. Zo'n turn 1 incident beïnvloedt de rest van de race en het is een heel gevaarlijk precedent dat de stewards dat onbestraft laten!
Maar oh my god wat een heerlijk begin van de dag. Ik moest er vanochtend vroeg uit, dus ik heb de uitslag net pas gelezen. Ben heel benieuwd naar de reactie van VET en ook wel naar die van Arrivabene

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
RBR had Max nog verteld zijn positie te behouden omdat ze aan de wedstrijdleiding gevraagd hadden wat te moeten doen omdat er bij Hamilton ook niet ingegrepen werd. Dat radiobericht is echter niet uitgezonden.
Vettel zal in ieder geval een tevreden mens zijn nu er eindelijk tegen bewegen tijdens het remmen opgetreden wordt
[ Voor 19% gewijzigd door Lekker Ventje op 31-10-2016 07:22 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Heb je daar een bron bij?Lekker Ventje schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 07:20:
Vettel heeft 2 strafpunten voor zijn actie gekregen.
RBR had Max nog verteld zijn positie te behouden omdat ze aan de wedstrijdleiding gevraagd hadden wat te moeten doen omdat er bij Hamilton ook niet ingegrepen werd. Dat radiobericht is echter niet uitgezonden.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Dat vertelde Horner aan motorsport.com. Er is meteen iemand naar de wedstrijdleiding gegaan om het te vragen.
Vettel also had two penalty points added to his race licence, his sixth in the last 12 months which is halfway to a one-race ban.
Is van Sky.
[ Voor 22% gewijzigd door Lekker Ventje op 31-10-2016 07:24 ]
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
https://www.formula1.com/...sed-for-erratic-driv.html
In addition to a 10-second penalty, Vettel was also handed two penalty points on his license, bringing his total to six points in the last 12 months.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
| Security Management |
Vettel zal hier best ziek van zijn. Hij strijdt op p3 met Max, komt zwaar gefrustreerd over de finishlijn en komt door een wonder toch op het podium (zo zal hij het ervaren). Helemaal in z'n hum geniet hij van de prijsuitreiking om vervolgens de beker aan die andere RBR-piloot te moeten afstaan en terug naar p5 (!) te gaan. Als hij om p4 al kwaad was...
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Arrivabene is niet heel blij. Noemt het een bureaucratische maatregel:Grrrrrene schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 07:16:
[...]
Ben heel benieuwd naar de reactie van VET en ook wel naar die van Arrivabene
http://formula1.ferrari.c...heavy-and-somehow-unfair/“Today could have felt special: we fully deserved this podium, which was taken away by bureaucracy. The whole team had showed great stamina by staying united and focused in a difficult moment. Our strategy had made it possible to make good progress through the race and both drivers did a very good job. Unfortunately, we were penalized by Stewards’ unappealable decision which, in my opinion, is too harsh and somehow unfair.”
Van Vettel kan ik nog niks inhoudelijks hierop vinden, maar het zou best kunnen dat hij eventjes z'n mond erover houdt.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Ja, jammer dat die 10 seconden straf van Vettel nog niet bekend was tijdens de post race interviews. Had Vettels gezicht wel willen zien. Hij was nu al geïrriteerd door de vragen die gesteld werden en dat zal dan vast niet minder erg zijn geweest met die straf.Grrrrrene schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 07:27:
Ik heb ook Ricciardo gestemd
Vettel zal hier best ziek van zijn. Hij strijdt op p3 met Max, komt zwaar gefrustreerd over de finishlijn en komt door een wonder toch op het podium (zo zal hij het ervaren). Helemaal in z'n hum geniet hij van de prijsuitreiking om vervolgens de beker aan die andere RBR-piloot te moeten afstaan en terug naar p5 (!) te gaan. Als hij om p4 al kwaad was...
Tomorrow is not today!
Denk alleen wel dat ie volgend seizoen een (heel klein) beetje moet gaan oppassen niet teveel negativiteit om zich heen te creëren. Als het echt om de knikkers gaat wordt dat nog belangrijker.
En Vettel moet tijdens de winterstop eens bij een psycholoog op de koffie gaan want zijn gedrag dit seizoen lijkt me niet gezond, hij rijdt zwaar gefrustreerd rond. Hij kan heel goed rijden maar de randzaken overheersen nu bij hem en dat is jammer.
Ja, of zoals Obama het zou noemen: "Whining before the game's even over"BastiaanNL schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 00:54:
[...]
Mijn 'zeuren' bleek toch wel terecht, nu hoef ik niet meer te 'zeuren'. Zie uitkomst
[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 31-10-2016 07:56 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
De 'Verstappen-regel' vind hij prima, alleen hij zal uitleggen dat wat hij deed niet in aanmerking komt voor een penalty omdat het een uitwijkactie was...(waar ik het niet mee eens ben). Vervolgens gaat hij wat gefrustreerd ranten op de FIA (wat terecht is gezien de inconsistentie van die club).Lekker Ventje schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 07:40:
Ach de volgende race zullen er best wel een paar journalisten Vettel hierover aan gaan spreken. Benieuwd wat hij dan van die nieuwe regel vindt
Hij kan beter zijn pensioen gaan aankondigen. Aan zijn frustratie en gedrag te zien vind hij het niet leuk meer, dus tijd om te moven. Sowieso ook beter voor zijn gezondheid want ik denk dat ie gisteren 3 jaar van zijn leven heeft afgeschaafdEn Vettel moet tijdens de winterstop eens bij een psycholoog op de koffie gaan want zijn gedrag dit seizoen lijkt me niet gezond, hij rijdt zwaar gefrustreerd rond. Hij kan heel goed rijden maar de randzaken overheersen nu bij hem en dat is jammer.
Verwijderd
Gisteren zat ik op een verjaardag met wat jongens te praten over wat Max dit seizoen heeft gedaan. Enkele mooie hoogtepunten, maar ook een hoop negativiteit bij andere rijders. Zij vonden dat dit bij zijn leeftijd hoort en het wel los loopt. Maar stel je voor dat hij volgend jaar echt mee doet voor de titel/ top 3? Dan zie ik een concullega best nog iets flikken bij hem, onder het mom van: can't beat them, join them. Zou natuurlijk onprofessioneel zijn, maar goed: sommige van zijn acties zijn dat natuurlijk net zo goed. Deze race vond ik dat hij netjes reed, maar je merkt dat er een hoop frustratie is bij een Vettel waardoor hij zoiets doms doet (ik praat zijn gedrag niet goed, maar begrijp die opgekropte woede van de laatste paar races wel).MikeyMan schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 07:39:
Weer een hoop discussie en Red Bull in het nieuws. Dus Marko en mateschitz zullen blij zijn. Kan me uiteindelijk vinden in de uitslag. Denk dat max zonder fout die positie had kunnen behouden. In ieder geval die bocht.
Denk alleen wel dat ie volgend seizoen een (heel klein) beetje moet gaan oppassen niet teveel negativiteit om zich heen te creëren. Als het echt om de knikkers gaat wordt dat nog belangrijker.
Iets met karma en dat het een teringwijf is
Deze is al geniaal in ieder geval
https://twitter.com/earlyyearscop/status/792830486808854530
Mijn boefje is liev!
Zojuist weer even alles nagelezen en kan een kleine glimlach en grinnik van leedvermaak niet onderdrukken nu RIC toch 3e is geworden en die windbuil VET zelfs achter VES is geëindigd.....wat zal VET zuur zijn
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Max schopt inderdaad tegen de gevestigde orde aan, en hij wint doordat hij een nieuwe interpretatie aan de regels geeft. Bestaande dogma's gelden niet meer, hij creëert een nieuwe set. De bestaande coureurs moeten daarop reageren, want elke interpretatie die klopt geeft Max een voordeel. Vettel gooit het op regelgeving, maar mijn inziens werkt dat niet: Max werkt wel degelijk conform de regels, hetzij op het randje.Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 07:50:
[...]
Gisteren zat ik op een verjaardag met wat jongens te praten over wat Max dit seizoen heeft gedaan. Enkele mooie hoogtepunten, maar ook een hoop negativiteit bij andere rijders. Zij vonden dat dit bij zijn leeftijd hoort en het wel los loopt. Maar stel je voor dat hij volgend jaar echt mee doet voor de titel/ top 3? Dan zie ik een concullega best nog iets flikken bij hem, onder het mom van: can't beat them, join them. Zou natuurlijk onprofessioneel zijn, maar goed: sommige van zijn acties zijn dat natuurlijk net zo goed. Deze race vond ik dat hij netjes reed, maar je merkt dat er een hoop frustratie is bij een Vettel waardoor hij zoiets doms doet (ik praat zijn gedrag niet goed, maar begrijp die opgekropte woede van de laatste paar races wel).
Vettel vergeet dat Max een voorbode is van een generatie coureurs die waarschijnlijk exact hetzelfde doet: ze rijden opnieuw op het randje. Bovendien vergeet hij dat het challengen van de gevestigde orde een deel van de oorzaak is dat F1 weer populairder wordt.
Enig risico is als Max echt over de schreef gaat. Een paar keer zat hij met uitspraken daar heel dich top (of overheen). Zolang hij ook blijft winnen (dit jaar: top 5) gaat dat goed. Zodra hij verliest, is hij zijn credits heel snel kwijt.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Dat de stewards weer lekker de inconsistentie doortrekken naar deze race is ook jammer, maar ligt geheel in de lijn der verwachtingen. Dat is dan ook zo ongeveer het enige dat deze race nog het nabeschouwen waard maakt
Nee, merp!
Het bijzondere aan Max' straf is dat tot nu toe de stewards NOOIT een straf hebben uitgedeeld in een vergelijkbare situatie.Grrrrrene schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 07:16:
[...]
VES is terecht bestraft natuurlijk. Je mag niet de baan afsnijden en voordeel opdoen. Zijn voordeel was dat VET er niet langs kwam. Hij remde niet een klein beetje te laat, maar _veel_ te laat.
Maar HAM had ook een tijdstraf moeten hebben. Hoe dicht zat ROS er ook alweer achter? Als ROS voor hem had gereden na bocht 1 hadden we een heel andere race gehad. Zo'n turn 1 incident beïnvloedt de rest van de race en het is een heel gevaarlijk precedent dat de stewards dat onbestraft laten!
Maar oh my god wat een heerlijk begin van de dag. Ik moest er vanochtend vroeg uit, dus ik heb de uitslag net pas gelezen. Ben heel benieuwd naar de reactie van VET en ook wel naar die van ArrivabeneZou VET echt niet inzien dat dit niet fair was? Hij zou het nog terugkijken (evt met RIC), maar ook zijn opmerkingen over de radio gingen mij te ver. Emotie is prima, maar de FIA is hier niet van gediend. Zeker niet als je zo op Whiting inhakt
"F*ck off" roepen tegen Charlie is niet een klein beetje disrespect.
Zie bijv Monaco dit jaar waar Hamilton de chicane mist en Ricciardo voorblijft. Daar hebben we toen niets over gehoord. Of Rosberg in Canada 2014 die rechtdoor gaat bij laatste chicane. Er zijn talloze voorbeelden van geen straffen in exact dezelfde situatie.
Ik kan mij geen 1 straf bedenken uit het verleden die vergelijkbaar is. Wie helpt/denkt even mee?
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Hij krijgt nu een strafpunt voor iets wat HAM en ROS ook hebben gedaan (en in het geheel niet voor gestraft zijn), terwijl hij van zijn team (dat nota bene ook nog eens navraag bij de stewards had gedaan) de instructie kreeg om op zijn plek te blijven.
Hoe kan hij daar dan een persoonlijke straf voor krijgen?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Vroeger was die sympathiek toch.MarvinG schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:35:
Mooi dat Vettel ook nog een straf aan zijn broek heeft gekregen. Vervelend mannetje zeg...
Mooie race gezien
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Is dat strafpunt voor rijden over het grad of de touche met ROS in de eerste bocht?alexbl69 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:39:
Begrijp er alleen helemaal niks van waarom Verstappen ook nog een strafpunt heeft gekregen. Dat hij een paar seconden aan z'n broek krijgt a la, maar een strafpunt? Dat is toch in de eerste plaats voor gevaarlijk rijden?
Hij krijgt nu een strafpunt voor iets wat HAM en ROS ook hebben gedaan (en in het geheel niet voor gestraft zijn), terwijl hij van zijn team (dat nota bene ook nog eens navraag bij de stewards had gedaan) de instructie kreeg om op zijn plek te blijven.
Hoe kan hij daar dan een persoonlijke straf voor krijgen?
Het begin had nog wel wat, daarna 68 rondes ofzo niet meer en toen weer wel. Het was niet echt een leuke race om te zien behalve het einde dan. En perez was erg veel in beeld (wat opzich wel logisch is) heb hem wel op hem gevote omdat ik het gewoon leuk vond om te zien hoe die het probeerde.MikeyMan schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:55:
Mooie race gezien? Het was na de eerste twee ronden een optocht tot het einde.
Zie: http://www.fia.com/file/49847/download?token=4xK25LjSloewie1984 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:56:
[...]
Is dat strafpunt voor rijden over het grad of de touche met ROS in de eerste bocht?
"Fact: Car 33 left the track in turn 1, gaining a lasting advantage"
Rijden over het gras dus. Daar hadden ze het halve veld een straf voor kunnen geven. Maar nogmaals: tijdstraf vind ik gezien het feit dat hij er wel voordeel mee behaalde op zich wel terecht, maar dat strafpunt snap ik niet.
And then again: waarom wel Max maar HAM en met name ROS (die er ook zijn positie mee verdedigde) niet? Als ze ROS hebben laten waaien omdat hij door Max van de baan werd geduwd hadden ze Max daarvoor moeten bestraffen.
Kan werkelijk geen touw vastknopen aan de manier waarop er hier met straffen omgegaan wordt.
ROS is de enige waarvan ik het snap dat ze het onder een race incident gooien (want eerste bocht na de start zijn ze iets vrijer iedereen moet nog vechten voor zn plek) HAM had gewoon 5 seconden moeten krijgen zoals VESalexbl69 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:01:
[...]
Zie: http://www.fia.com/file/49847/download?token=4xK25LjS
Rijden over het gras dus. Daar hadden ze het halve veld een straf voor kunnen geven. Maar nogmaals: tijdstraf vind ik gezien het feit dat hij er wel voordeel mee behaalde op zich wel terecht, maar dat strafpunt snap ik niet.
And then again: waarom wel Max maar HAM en met name ROS (die er ook zijn positie mee verdedigde) niet? Als ze ROS hebben laten waaien omdat hij door Max van de baan werd geduwd hadden ze Max daarvoor moeten bestraffen.
Kan werkelijk geen touw vastknopen aan de manier waarop er hier met straffen omgegaan wordt.
Racing incident in bocht 1, ronde 1. VES tikt ROS aan, enige optie voor ROS is door het gras. HAM had IMHO eerder een straf verdient voor het afsnijden, het is zijn fout dat hij zich verremd en vervolgens maakt hij dat goed door door het gras te gaan.alexbl69 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:01:
[...]
Zoals iemand ~1000 posts terug ook al aangaf. Het aparte is dat er niet eens onderzoek is geweest naar het afsnijden van HAM. ROS & VES is onderzoek naar geweest en beoordeeld als racing incident. Maar HAM die gaat grasmaaien en daarmee een enorm voordeel behaald mag schijnbaar gewoon. Als ze officieel onderzoek hadden gedaan, en dan hadden besloten er niks mee te doen, hadden ze het officieel kunnen verdedigen met de uitleg dat het voordeel/uitlopen als was geneutraliseerd door de SC. Nu kwam het over alsof het afsnijden daadwerkelijk is toegestaan. Daardoor vind ik ook terecht dat RBR zijn plek heeft laten behouden.
Zoiets?JB schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:07:
HeerlijkLaat de gifjes en mooie oneliners maar komen
![]()
Deze is al geniaal in ieder geval![]()
https://twitter.com/earlyyearscop/status/792830486808854530

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022
De straffen van gisteren zijn zwaar inconsistent. Zoals reeds gezegd, gravel naast de baan had alle ellende kunnen voorkomen.alexbl69 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:01:
[...]
Zie: http://www.fia.com/file/49847/download?token=4xK25LjS
Maar hoe briljant is dit verhaal
En zeker niet als ze inconsequent worden toegepast
[ Voor 8% gewijzigd door bord4kop op 31-10-2016 09:11 ]
| Security Management |
Deels waar. Een deel is veroorzaakt door inconsistent jureren, iets wat ik absoluut niet aanmoedig. Zonder dat is er al genoeg soap.Erapaz schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:08:
[...]
De straffen van gisteren zijn zwaar inconsistent. Zoals reeds gezegd, gravel naast de baan had alle ellende kunnen voorkomen.
Maar hoe briljant is dit verhaalAls je het van tevoren verzint gelooft niemand het. Degene (VET) die het hardste klaagt over moving-under-braking wordt er als eerste voor gestraft, door toedoen van de directe veroorzaker van de discussie (VES). En als kers op de taart eindigen de RedBulls ook nog eens voor VET. F1 is een soap, en dat is precies wat het gaaf maakt!
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Wat is de 'gaining an advantage' voor Verstappen? De twee coureurs, Verstappen en Vettel, zijn beiden op de zelfde positie gebleven als voor de bocht. Zelfs de afstand tussen de twee bolides is het zelfde gebleven. Bij het ingaan van de bocht was Vettel er niet voorbij, zelfs niet op gelijke hoogte en is er in mijn ogen geen aantoonbaar voordeel geweest voor Verstappen. Als Verstappen eerder had geremd en de bocht wel had gehaald dan was Vettel hooguit naast de bolide van Verstappen gekomen maar had Vettel er nog niet langs gekund, daarvoor zat Vettel aan de verkeerde kant.going off track and gaining an advantage
Verstappen had de tijdstraf kunnen voorkomen door, quote uit het reglement;
Volgens mij is de situatie totaal niet veranderd na de terugkomst op de baan van Verstappen, beide bolides waren in de zelfde positie, op gelijke afstand van elkaar als voorheen. Een positie teruggeven, waarover gesproken wordt, zou dan toch onterecht zijn? Vettel is er geen moment voorbij geweest, zelfs niet naast. Waarom had Verstappen dan die positie moeten opgeven?at the absolute discretion of the race director a driver may be given the opportunity to give back the whole of any advantage he gained by leaving the track
Ik kan daar aan de hand van de beelden echt niet wijs uit worden:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=C4qobIy3Y5o%5B/youtube]
n.b. ik ben absoluut geen zogenaamde fanboy v.w.b. Verstappen en ben van mening dat hij soms te roekeloos rijdt, maar als Nederlanders uiteraard trots ben op zijn prestaties en kan genieten van zijn vechtlust.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Het gaat erom dat nadat hij zich verremde hij nooit Vettel achter zich had kunnen houden, dus zijn advantage was dat hij zijn voorsprong behield ondanks de grote remfout.Han schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:11:
Als F1 leek snap ik één ding niet; Verstappen wordt bestraft voor het volgende:
[...]
Wat is de 'gaining an advantage' voor Verstappen? De twee coureurs, Verstappen en Vettel, zijn beiden op de zelfde positie gebleven als voor de bocht. Zelfs de afstand tussen de twee bolides is het zelfde gebleven. Bij het ingaan van de bocht was Vettel er niet voorbij, zelfs niet op gelijke hoogte en is er in mijn ogen geen aantoonbaar voordeel geweest voor Verstappen. Als Verstappen eerder had geremd en de bocht wel had gehaald dan was Vettel hooguit naast de bolide van Verstappen gekomen maar had Vettel er nog niet langs gekund, daarvoor zat Vettel aan de verkeerde kant.
Verstappen had de tijdstraf kunnen voorkomen door, quote uit het reglement;
[...]
Volgens mij is de situatie totaal niet veranderd na de terugkomst op de baan van Verstappen, beide bolides waren in de zelfde positie, op gelijke afstand van elkaar als voorheen. Een positie teruggeven, waarover gesproken wordt, zou dan toch onterecht zijn? Vettel is er geen moment voorbij geweest, zelfs niet naast. Waarom had Verstappen dan die positie moeten opgeven?
Ik kan daar aan de hand van de beelden echt niet wijs uit worden:
[video]
n.b. ik ben absoluut geen zogenaamde fanboy v.w.b. Verstappen en ben van mening dat hij soms te roekeloos rijdt, maar als Nederlanders uiteraard trots ben op zijn prestaties en kan genieten van zijn vechtlust.

[ Voor 26% gewijzigd door Saffie_time op 31-10-2016 09:15 ]
Nah.alexbl69 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:15:
Nu we toch aan het uitdelen zijn: gaat Vettel nog een douw krijgen voor die 'Charlie f*ck off' uitspraak?
Hij heeft na de race aangegeven dat het in de heat of the moment was en onze "kleine bejaarde f1 god" gaf al aan dat hij blij was dat men aan het racen was en dit er dan bijhoort.... (Die kerel kan ook niet snel genoeg weg daar...)
Tja, en ik zie liever dat jij je mond houd over de F1 en het aan de experts (zoals Brundle) overlaat, maar we kunnen niet allemaal onze zin krijgen ;-)Saffie_time schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:14:
Als ik dan onderaan dit artikel lees hoe die Brundle weer denkt dan zou ik het niet erg vinden als die niets meer over f1 zou meedelen en gewoon zijn mond zou houden...
Wat ze bij Sky aangaven. Als je bij voetbal tijdens de wedstrijd een scheidsrechter uit scheld wordt je ook gewoon van het veld gestuurd. Heat of the moment of niet, je hebt je te gedragen.Saffie_time schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:17:
[...]
Nah.
Hij heeft na de race aangegeven dat het in de heat of the moment was en onze "kleine bejaarde f1 god" gaf al aan dat hij blij was dat men aan het racen was en dit er dan bijhoort.... (Die kerel kan ook niet snel genoeg weg daar...)
Daarnaast, hoeveel mensen weten nu daadwerkelijk dat Vettel nog naar Charlie Whiting is gegaan om excuses aan te bieden? Tijdens de live uitzending draaide de beep machine al overuren en iedereen heeft dat kunnen horen. Terwijl de meeste kijkers na de race afhaken, en ook in nabeschouwingen wordt het niet of maar kort aangestipt. En ook daarbij gelijk aan voetbal. Dat een speler van het veld wordt gestuurd met rood is voor iedereen die het kijkt zichtbaar. Of die speler daarna in de catacomben zijn excuses aanbied is helemaal niet zo zichtbaar.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja vroeger, toen hij alles (lees; veel) won. Nu het niet helemaal gaat zoals hij wilt begint hij vervelende trekjes te vertonen.Mars18 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:53:
[...]
Vroeger was die sympathiek toch.
Mooie race gezien
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Ik hoop op beeldmateriaal van Vettel maar zal er niet gaan komen ben ik bang.DaniëlWW2 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:21:
Lekker even blijven liggen, TV aangezet, meteen het nieuwsitem en dit is wel heerlijk wakker worden.
Mijn boefje is liev!
Voor de volledigheid kunnen ze Hamilton ook 5s straf geven .. dan verandert er nog niks en lijkt het tenminste eerlijk .. nu voelt het idd krom.Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 06:57:
Blij dat Vettel ook bestraft is en RIC uiteindelijk op P3 geëindigd is. Ik bleef echter achter met een zure smaak in mijn mond wegens de in mijn ogen onterechte straf voor VES en de geur van verhevenheid van Mercedes t.o.v. de andere teams. Ze kunnen HAM niet onbestraft laten als VES wel bestraft wordt voor eenzelfde situatie waar HAM wel voordeel uit haalt en VES eigenlijk niets.
Persoonlijk zou ik het allemaal liever onder race accident scharen dan allemaal straffen uit te delen .. laat ze toch racen! 't Was fantastische actie!
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Vroeger kreeg je voor het niet terug geven van je plek bij het verkrijgen van een voordeel door een bocht af te snijden een stop-and-go penalty. Nu krijg je maar 5 seconde. Enige wat bijzonder is aan de straf voor Max is dat ze hem van het podium af hebben gehaald. Overigens vind ik de Verstappen regel over niet meer mogen bewegen in de remzone echt bullshit. Dat zorgt juist voor de mooiste acties. Regel zou moeten zijn, dat je altijd ruimte moet overlaten voor de ander.Requiem19 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:32:
[...]
Het bijzondere aan Max' straf is dat tot nu toe de stewards NOOIT een straf hebben uitgedeeld in een vergelijkbare situatie.
Zie bijv Monaco dit jaar waar Hamilton de chicane mist en Ricciardo voorblijft. Daar hebben we toen niets over gehoord. Of Rosberg in Canada 2014 die rechtdoor gaat bij laatste chicane. Er zijn talloze voorbeelden van geen straffen in exact dezelfde situatie.
Ik kan mij geen 1 straf bedenken uit het verleden die vergelijkbaar is. Wie helpt/denkt even mee?
Ik vind het toch wel erg prachtig dat nu Vettel gestraft wordt door de "Verstappen-rule"! Na zn gescheld kon ik dit vanochtend wel waarderen.
Oh ja, en dan dit:
http://www.nu.nl/formule-...arrogante-verstappen.html

Dus, gister vond ik de race bij het begin erg spannend, en het viel me al meteen op, dat Hamilton gewoon dik 0,5 seconden heeft gewonnen door 'per ongeluk' over het gras te gaan. Max doet hetzelfde en wint daar geen drol mee, en hij krijgt een penalty van VIJF seconden. Waarom 5? Vettel zat vlak achter hem.
Maar goed. Ik zie ook reacties voorbij komen als "belachelijk! Onterecht! Dit dat!". Maar vergeet niet, dat als het andersom was geweest, dat we ook pissig zouden zijn als het bij Max zou gebeuren en dat daardoor Max alsnog vierde was geworden. Ik snap dan eigenlijk ook niet hoe het kan dat Vettel een penalty heeft gekregen. Hij reed toch niet van de baan af?? Of heb ik iets gemist? Of was het vanwege het vloeken en tieren.
Wat ik overigens ook érg sneu vond, is dat Hulkenberg door Raikkonen gespind is. Ik had het Hulkenberg erg gegund.
Max is een toffe gozer en heeft een heerlijk "ik heb schijt aan jullie. Ik laat me niet wegblazen door oudere coureurs" karakter. Tegelijkertijd blijft hij bescheiden. Maar ik ben bang dat straks veel rijders een hekel aan hem krijgen. Hij heeft al wat akkefietjes gehad met Raikkonen, Vettel, Bottas, en Button. Die van gister met Rosberg tel ik niet mee, want hij kon geen kant op.
Tot ronde 65 vond ik het saai, maar toen Vettel dichterbij kwam doordat zijn banden nieuwer waren, werd het al gauw spannend. Toen Ricciardo er als een achterlijke op in ging, schrok ik wel even en stond ik toch wel even van m'n plek op
Wat ik ronduit belachelijk vind, en pissig over ben, is dat Hamilton is gematst, hij won daar immers veel tijd mee, Verstappen niet, en hij krijgt daar een fucking 5 seconden penalty op
[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 31-10-2016 09:31 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Vind het juist heel wisselvallig. Toen hij alles won bij RBR was hij niet altijd even sympathiek. Maar ja, hij won alles dus dat konden we scharen onder winnaarsmentaliteit. Toen hij niet meer wist te winnen met RBR werd het een grote etterbak die niet presteerde.MarvinG schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:23:
[...]
Ja vroeger, toen hij alles (lees; veel) won. Nu het niet helemaal gaat zoals hij wilt begint hij vervelende trekjes te vertonen.
Na zijn overgang naar Ferrari werd hij zeer sympathiek, ondanks het feit dat de prestaties door met name het materieel niet altijd even goed waren. Zelf presteerde hij wel goed.
Maar dit seizoen lijkt er flink de klad in zijn gekomen. Ferrari lijkt de strijd met RBR te verliezen, terwijl Vettel zijn magische rechtervoet kwijt lijkt te zijn. Het feit dat hij dan ook nog regelmatig om zijn oren wordt gereden door een 19 jarige snotneus zal dan wel de druppel zijn.
Had je het topic misschien toch iets beter moeten lezenAnonymoussaurus schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:29:
Ik snap dan eigenlijk ook niet hoe het kan dat Vettel een penalty heeft gekregen. Hij reed toch niet van de baan af?? Of heb ik iets gemist? Of was het vanwege het vloeken en tieren.
[ Voor 18% gewijzigd door alexbl69 op 31-10-2016 09:33 ]
Verwijderd
Idd. Als je het gaat vergelijken: Je mag geen overtreding maken op een speler van Feyenoord, want ze staan bovenaan. Je moet dan heel voorzichtig met hun zijn, zodat ze eerste kunnen blijven.JB schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:29:
[...]
Is al langs gekomen inderdaad. Wij van wc eend...
Achja terecht dat Vettel nog een straf heeft gekregen als je puur naar de regels kijkt.
Het enige is nu nog dat Hamilton ook een straf moet krijgen voor om consequent te blijven. Want voor de uitslag doet het er niet toe.
[ Voor 24% gewijzigd door Hupske op 31-10-2016 09:35 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Nee. Want ik lees dit topic niet als ik de race kijk, want dan krijg ik niks van de race + live commentary mee. Dat heb ik ook in dit topic uitgelegd, dus jij hebt het topic ook niet goed gelezenalexbl69 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:29:
Had je het topic misschien toch iets beter moeten lezen. Hij kreeg die straf voor moving-under-braking bij zijn verdedigende actie t.o.v. RIC.
Maar goed. Heb ik gek genoeg niet gehoord/meegekregen, misschien is dit pas heel laat bekend gemaakt? Zag het wel op nu.nl, deze ochtend.
Ach, in de race zit je vol adrenaline en emoties. Maar er is wat mij betreft wel een zekere ondergrens. Niet alleen hier, maar ook op internationale fora wordt toch redelijk de draak gestoken met Vettels gedrag van de laatste maanden. Met name zijn gezeur om blauwe vlaggen, terwijl iedereen last heeft van achterblijvers.Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:32:
Bespeur ik hier nu een opkomend anti-duitsers tendens. Leedvermaeck is ok. Is ook vermaeck, maar Vettel was toch één van de weinigen die direct na de race in Barcelona toen Verstappen nog in de auto zat deze Verstappen langdurig feteerde. Zijn reacties onder het rijden zijn inderdaad vaak opgewonden en soms te overspannen. Als ik dan echter zijn interviews na de race lees en hoor dan is hij toch zeker behoorlijk relativerend. En zeker naar zichzelf toe ook.
Dit weekend heeft hij Massa (ongetwijfeld terecht overigens
Voor dat ik vorig jaar begon met kijken, keek ik wel toen hij nog samen met rtl ? en redbull van die kart wedstrijden had in nederland.MarvinG schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:23:
[...]
Ja vroeger, toen hij alles (lees; veel) won. Nu het niet helemaal gaat zoals hij wilt begint hij vervelende trekjes te vertonen.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Dus je hebt aandachtig de race zitten kijken en je hebt helemaal niets meegekregen van het feit dat Vettel Ric bijna van de baan rijdt doordat hij "moving-under-braking" uitvoerde? Ik weet niet waardoor je dan afgeleid werdAnonymoussaurus schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:35:
[...]
Nee. Want ik lees dit topic niet als ik de race kijk, want dan krijg ik niks van de race + live commentary mee. Dat heb ik ook in dit topic uitgelegd, dus jij hebt het topic ook niet goed gelezen.
Maar goed. Heb ik gek genoeg niet gehoord/meegekregen, misschien is dit pas heel laat bekend gemaakt? Zag het wel op nu.nl, deze ochtend.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ric is de lachende 3e, als Max zijn plek terug gaf aan Vettel was hij denk ik 5e
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Tja, Nederlanders kunnen het nog altijd niet verkroppen om te verliezen van Duitsers. Met eerdere verliezen in het achterhoofd zakt het niveau al snel naar droevige niveau's waarbij onder het mom van 'sport = oorlog' alles geoorloofd lijkt. Gisteravond de headline van de NOS (Nederlands publieke omroep) "Verstappen noemt Vettel gefrustreerd mannetje"Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:32:
Bespeur ik hier nu een opkomend anti-duitsers tendens.
[...]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
klopt want ook RIC was echt goed bezig en ik denk dat als VET hem voorbij was hij RIC ook wel had laten gaan om nog een kans te hebben VET te pakkenHackus schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:40:
Whahaha, Nu staat ie mooi voor aap Vettel. praatjes achter de podium ruimte over dat hij 3e moet zijn en Max .....
Ric is de lachende 3e, als Max zijn plek terug gaf aan Vettel was hij denk ik 5e
dit was natuurlijk echt het beste voor het team 3 en 4 en dan VET erachter goed voor het constructeurs kampioenschap
Verwijderd
Daar heeft Vettel dus wel een goed punt. Misschien mede of zelfs dankzij Vettel is daar nu de 3 seconden 'blauwe'led op het stuurwiel gekomen. In Japan waren er veel rijders die over de blauwe vlaggen klaagden. Hier in Mexico ging dat dus gewoon goed. Dat was goed merkbaar toen de kop het treintje van 8 achterblijvers moest gaan lappen. Ging in mijn optiek als een zonnetje. Je zou dus kunnen stellen dat Vettel daar wel iets mee heeft bereikt..alexbl69 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:38:
[...]
[..] Met name zijn gezeur om blauwe vlaggen, terwijl iedereen last heeft van achterblijvers.
Ja, ik was namelijk gefocust op Verstappen met Vettelmartinusz schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:40:
Dus je hebt aandachtig de race zitten kijken en je hebt helemaal niets meegekregen van het feit dat Vettel Ric bijna van de baan rijdt doordat hij "moving-under-braking" uitvoerde? Ik weet niet waardoor je dan afgeleid werd
Ik denk dat VES goed wist dat hij toch terug gezet wou worden en dat als hij voor VET zou blijven rijden het eventueel nog voordeel op zou leveren laterWognummer schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:43:
[...]
klopt want ook RIC was echt goed bezig en ik denk dat als VET hem voorbij was hij RIC ook wel had laten gaan om nog een kans te hebben VET te pakken
dit was natuurlijk echt het beste voor het team 3 en 4 en dan VET erachter goed voor het constructeurs kampioenschap
VES heeft iig genoeg rekenkracht in zijn CPU
[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 31-10-2016 09:44 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Bij Vettel zit ook veel ergernis over Ferrari die niet om de titel kan strijden, en RB die hun nu vaak te snel af zijn.fsfikke schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:41:
[...]
Tja, Nederlanders kunnen het nog altijd niet verkroppen om te verliezen van Duitsers. Met eerdere verliezen in het achterhoofd zakt het niveau al snel naar droevige niveau's waarbij onder het mom van 'sport = oorlog' alles geoorloofd lijkt. Gisteravond de headline van de NOS (Nederlands publieke omroep) "Verstappen noemt Vettel gefrustreerd mannetje"
Ferrari is niet oppermachtig en niet het 2e team
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Klopt. Dat zei hij ook in het interview met de media.fsfikke schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:41:
[...]
Tja, Nederlanders kunnen het nog altijd niet verkroppen om te verliezen van Duitsers. Met eerdere verliezen in het achterhoofd zakt het niveau al snel naar droevige niveau's waarbij onder het mom van 'sport = oorlog' alles geoorloofd lijkt. Gisteravond de headline van de NOS (Nederlands publieke omroep) "Verstappen noemt Vettel gefrustreerd mannetje"
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Natuurlijk, dat moet een topsporter ook hebben. Je laat je het kaas niet van de boterham eten. Ik durf ook te wedden dat die actie van Hamilton in bocht 1 bij de start, bedacht is door het team. Mede omdat ze bang waren voor de banden van Max.spartacusNLD schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:44:
[...]
Ik denk dat VES goed wist dat hij toch terug gezet wou worden en dat als hij voor VET zou blijven rijden het eventueel nog voordeel op zou leveren latertoch goed dat je je dat soort dingen beseft terwijl je aan het vechten bent met VET
VES heeft iig genoeg rekenkracht in zijn CPU
Mijn boefje is liev!
Verstappen tikte in bocht 1 licht rosberg aan. Om dan gelijk te roepen dat had hem zijn kampioenschap kunnen kosten vind ik persoonlijk een beetje overdreven.
Wat betreft verstappen. De een zal hem wellicht een beetje arrogant vinden, de ander een meester.
Wat betreft het "blocken" van vettel, ofwel niet zijn plaats teruggeven kunnen we iets van vinden. Maar je kunt het ook zo zien... Hij weet dat ricciardo achter vettel zit en kansen heeft om vettel in te halen. Dat gebeurde even later ook (althans een poging waar vettel later voor wordt bestraft). Volgens mij gewoon slim rijden van red bull.
Wat betreft vettel... een aantal jaar terug toen hij nog bij RBR reed een tot coureur... maar vind hem dit seizoen toch wel een beetje de zeur van het veld. Zeuren om blauwe vlaggen, commentaar dat mensen niet tijdig genoeg aan de kant gaan.. etc. Als ik dan even kijk naar de qualificatie... daar blokte hij hamilton ook even. Terwijl kimi even later ruim baan maakt voor rosberg die daardoor een mooie quali op P2 haalt.... Kimi horen we ook wel eens wat roepen maar dat valt bijna in het niets bij Vettel...Lijkt wel of hij zeer ontevreden is bij Ferrari en eigenlijk terug zou willen naar RBR en de mooie jaren daar...
[ Voor 4% gewijzigd door koentjuh1987 op 31-10-2016 09:47 ]
...
Het precedent wat ze nu hebben geschapen is vol op de eerste bocht af gaan en als je maar als eerste door de bocht gaat maakt het geen reet uit of je de bocht wel of niet haalt. Want ja, je reed toch eerste?Anonymoussaurus schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:29:
Zo, ik moest wel om een aantal reacties hard lachen voordat ik dit typte. Even het topic doorgelezen. Want gister had ik daar geen tijd voor omdat ik aan het kijken was
. Voornamelijk de grappen over Niki Lauda en Vettel, en die Mario tronie van hem (die Italiaan van Ferrari). Helemaal mee eens. Omdat meneer Lauda denkt dat hij de koning is van de F1, denkt hij ook meteen dat hij iedereen lekker op de vingers mag tikken en mag gaan lopen afzeiken. Laat hem eerst maar eens reëel naar z'n eigen team kijken.
Dus, gister vond ik de race bij het begin erg spannend, en het viel me al meteen op, dat Hamilton gewoon dik 0,5 seconden heeft gewonnen door 'per ongeluk' over het gras te gaan. Max doet hetzelfde en wint daar geen drol mee, en hij krijgt een penalty van VIJF seconden. Waarom 5? Vettel zat vlak achter hem.
Maar goed. Ik zie ook reacties voorbij komen als "belachelijk! Onterecht! Dit dat!". Maar vergeet niet, dat als het andersom was geweest, dat we ook pissig zouden zijn als het bij Max zou gebeuren en dat daardoor Max alsnog vierde was geworden. Ik snap dan eigenlijk ook niet hoe het kan dat Vettel een penalty heeft gekregen. Hij reed toch niet van de baan af?? Of heb ik iets gemist? Of was het vanwege het vloeken en tieren.
Wat ik overigens ook érg sneu vond, is dat Hulkenberg door Raikkonen gespind is. Ik had het Hulkenberg erg gegund.
Max is een toffe gozer en heeft een heerlijk "ik heb schijt aan jullie. Ik laat me niet wegblazen door oudere coureurs" karakter. Tegelijkertijd blijft hij bescheiden. Maar ik ben bang dat straks veel rijders een hekel aan hem krijgen. Hij heeft al wat akkefietjes gehad met Raikkonen, Vettel, Bottas, en Button. Die van gister met Rosberg tel ik niet mee, want hij kon geen kant op.
Tot ronde 65 vond ik het saai, maar toen Vettel dichterbij kwam doordat zijn banden nieuwer waren, werd het al gauw spannend. Toen Ricciardo er als een achterlijke op in ging, schrok ik wel even en stond ik toch wel even van m'n plek op. Max mag blij zijn dat hij niet is gaan spinnen of dat er iets anders ergs is gebeurd.
Wat ik ronduit belachelijk vind, en pissig over ben, is dat Hamilton is gematst, hij won daar immers veel tijd mee, Verstappen niet, en hij krijgt daar een fucking 5 seconden penalty op. Ik hoorde ze zeggen "omdat hij al eerste staat, geld het niet" ofzoiets. Maar dan loop je juist erg uit, want binnen een poep en een scheet zat er weer veel ruimte tussen 1 en 2.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ja.Anonymoussaurus schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:47:
Bedoelen jullie trouwens bij 0:36? Dat Ricciardo daar bijna van de baan werd gereden? YouTube: Sebastian Vettel vs Daniel Ricciardo F1 Mexico 2016 Dutch Ziggo Sport
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1