Of twee protesten: een voor het inconsequent bestraffen van Max en één voor het moving under braking.sanderb schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:52:
Ben heeeel benieuwd of er nu nog een protest van RBR gaat volgen voor het moving under braking.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Omdat Vettel een van de coureurs was die zo liep te zeuren over Max zijn acties waardoor deze regel kwam?fsfikke schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:52:
[...]
God iedereen vond die regel een week geleden nog compleet belachelijk, maar nu het Max ten goede kan komen huilt iedereen dat het niet mag
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Als je de regels aanpast om aan te geven dat het niet mag moet je daar vanaf dat moment consequent in zijn. Als je dat niet snapt...fsfikke schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:52:
[...]
God iedereen vond die regel een week geleden nog compleet belachelijk, maar nu het Max ten goede kan komen huilt iedereen dat het niet mag
Flickr PSN ID= cheironnl
Maar dat was niet gebeurd als Verstappen Vettel voorbij gelaten zou hebben.pilskes schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:52:
[...]
En Vettel niet met die actie op RIC?????????
Hou toch op man!
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Het verschil is dat ze die move zviw (semi-)verboden hebben, dus als Vettel er nu geen straf voor krijgt dan mag het dus blijkbaar wel gewoon..fsfikke schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:52:
[...]
Maar als de regel er is, pas m dan ook toefsfikke schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:52:
[...]
Nee, nu de FIA die regel heeft verscherpt en ze doen het wordt er niet ingegrepen. Dat is niet consequent je eigen regels naleven.fsfikke schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:52:
[...]
"When you grow up your heart dies"
Want dat praat Max zijn actie goed?Heijmenberg99 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:52:
Ik hoop op protest van rbr
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 30-10-2016 21:53 ]
Dus in de eerste ronde mag je wel afsnijden?Hackus schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:51:
[...]
Dat word anders beoordeeld in de 1e ronden na start
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Wel knap hoe het nooooooooit aan Ferrari of hun rijders ligtGrimmie187 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:52:
Vettel bewoog minimaal en liet genoeg ruimte voor Ricciardo (en veroorzaakt door het feit dat Max de plek niet terug gaf). Is een hele andere discussie of dat straf waardig is..
Als eerste: Ik vond Hamilton zijn actie vies.Hackus schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:51:
[...]
Dat word anders beoordeeld in de 1e ronden na start
Toch was dat echt aan andere situatie. Hij had geen voordeel want ROS zat er niet direct achter. Daarnaast werd de race vrijwel meteen geneutraliseerd
Of de actie van VES in eerste bocht mocht? Dat is imo terecht geclasseerd als een racing incident
Precies dit!sanderb schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:52:
Ben heeeel benieuwd of er nu nog een protest van RBR gaat volgen voor het moving under braking.
Vettel klagen over gevaarlijk rijgedrag van VES maar als meneer het zelf doet wordt er niks mee gedaan
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Waarschijnlijk door de snelle SC .Lekker Ventje schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:53:
[...]
Dus in de eerste ronde mag je wel afsnijden?
Safety car. Minimum winst behaald uit die actie.Lekker Ventje schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:53:
[...]
Dus in de eerste ronde mag je wel afsnijden?
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Wat een onzin, dat wist HAM ook niet voordat hij de actie maakte. Alsof je iemand doorschiet die dan een dag later toch aan AIDS sterft.PjotrStroganov schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:54:
[...]
Safety car. Minimum winst behaald uit die actie.
[ Voor 12% gewijzigd door Razr op 30-10-2016 21:55 ]
Dat en precies dat zal de discussie weer zijnRichardQG schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:54:
FIA maakt zichzelf weer helemaal belachelijk
Nee, want die hebben ze bestraft. Dus moeten ze Ferrari ook direct beoordelen. En Mercedes ook een penalty geven.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Het gaat niet om goed/fout maar om de inconsistentie van de FIA.
Verder blijkt hij wel de meest onsportieve persoon van de grid. Hoop dat ie ook 5 sec krijgt voor z'n grote bek. Kan hij die vaas mooi terug geven aan RBR.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Vindt t zeker ook een jankerd
Haters everywhere but I don’t really care
Soms wel, maar dit keer nietalbino71 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:53:
[...]
Wel knap hoe het nooooooooit aan Ferrari of hun rijders ligt
Bensimpel
Positieve meneer
zum kotsen
😆 - Denk ook eens om ;)
In dat geval kun je bankovervallers die geen buit maken ook gewoon vrijspreken want ze hebben er geen baat bij gehad.PjotrStroganov schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:54:
[...]
Hamilton sneed een stuk af en pakte op dat moment ik weet niet hoeveel seconden. Dat dat later in de race teniet gedaan wordt doet daar niets aan af imho.
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
idd.. helemaal eens.. zielig ventje..Bensimpel schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:55:
Vettel is ook een misselijk makend gastje, nog erger dan ham die gast.
zum kotsen
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Kan natuurlijk ook zijn dat er straks gewoon nog een penalty komt. wie zal het zeggen...
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Nee het laat zien hoe hypocriet mensen hier zijn. Wat Max deed vond dernet iedereen helemaal binnen de regels, nu blijkt dat hij toch bestraft wordt gaat iedereen huilen van 'ja maar Vettel!!! En Ricardo!!'. Als je niet snapt hoe debiel dat is...cheiron schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:53:
[...]
Als je de regels aanpast om aan te geven dat het niet mag moet je daar vanaf dat moment consequent in zijn. Als je dat niet snapt...
Als de rollen omgedraaid waren tussen Max en Vet had iedereen het geweldig gevonden.
[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 30-10-2016 21:57 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Bensimpel
Positieve meneer
Hoop dat je sarcastisch bent.lampekap06 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:55:
Uiteindelijk mooie terechte uitslag, en zeer netjes gereden van Vettel. En nog wat leuk commentaar erbij wat wil je nog meer.
😆 - Denk ook eens om ;)
BrAking!Dennism schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:55:
Moving under breaking vind ik een lastige, het was inderdaad moving under breaking, echter voor zover ik het in een oogopslag moet zien moest Vettel wel iets doen om Max ook mogeljk niet te raken daar. Ook zou Vettel niet in die positie gezeten hebben als Max de plek opgegeven had zoals zelfs zijn team hem verzocht te doen. Kan natuurlijk zijn dan een Wedstrijdleiding dat soort zaken ook meeneemt.
Kan natuurlijk ook zijn dat er straks gewoon nog een penalty komt. wie zal het zeggen...
Verder was er nog die actie van Raikkonnen...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Want dat wist hij van te voren?PjotrStroganov schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:54:
[...]
Honestly what were you doing there, racing or ping pong?bvbal79 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:55:
Ik ben benieuwd of Montoya wat gaat zeggen over het kinderachtig gedoe van Vettel
Alle under investigations waren afgesloten werd gezegd.Dennism schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:55:
Moving under breaking vind ik een lastige, het was inderdaad moving under breaking, echter voor zover ik het in een oogopslag moet zien moest Vettel wel iets doen om Max ook mogeljk niet te raken daar. Ook zou Vettel niet in die positie gezeten hebben als Max de plek opgegeven had zoals zelfs zijn team hem verzocht te doen. Kan natuurlijk zijn dan een Wedstrijdleiding dat soort zaken ook meeneemt.
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Het is wel ironisch dat iedereen (incl. Vettel voor zover ik weet) commentaar op Max's moves had, maar Vettel nu zelf ook zoiets uithaaltfsfikke schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:52:
[...]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Of ze vinden dat de regel absurd is, maar als het toch ingevoerd is moeten ze het wel handhaven. Anders was de regel onnodig.fsfikke schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:56:
[...]
Nee het laat zien hoe hypocriet mensen hier zijn. Wat Max deed vond dernet iedereen helemaal binnen de regels, nu blijkt dat hij toch bestraft wordt gaat iedereen huilen van 'ja maar Vettel!!! En Ricardo!!'. Als je niet snapt hoe debiel dat is...
Huh?fsfikke schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:56:
[...]
Nee het laat zien hoe hypocriet mensen hier zijn. Wat Max deed vond dernet iedereen helemaal binnen de regels, nu blijkt dat hij toch bestraft wordt gaat iedereen huilen van 'ja maar Vettel!!! En Ricardo!!'. Als je niet snapt hoe debiel dat is...
En dan driver of the day zijn. Bah.
Niet dat Max hem de vorige race verdiende...
Oh oh Mr. B, oh oh!
Nog erger, de mercedessen waren in het gedrang gekomen van de race. Hoezo geen voordeel bij die actie.RedHat schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:55:
[...]
In dat geval kun je bankovervallers die geen buit maken ook gewoon vrijspreken want ze hebben er geen baat bij gehad.
Hamilton sneed een stuk af en pakte op dat moment ik weet niet hoeveel seconden. Dat dat later in de race teniet gedaan wordt doet daar niets aan af imho.
Dan heeft max die ook niet gehad, want de Ferrari heeft nooit de neus voor de red bull gehad.
FIA laat weer zien hoe heerlijk inqonsequent ze zijn.
Want? Hamilton won daar net zo goed tijd. Bij Max zat er niemand naast en was het net als bij Lewis druk van achteren.Bart-Willem schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:52:
En Coulthard snapt totaal niets ervan waarom Verstappen wel gestraft wordt en Hamilton met exact dezelfde truuk niet.
Dit is echt weer zo'n politieke beslissing die nergens op slaat. Die zogenaamde experts nemen elke race weer dubieuze beslissingen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Wat Max deed wás binnen de regels (dat doorrijden en achteraf beslissing afhwachten). Wat ik suf vind is dat Vettel zijn "eigen" regel nu schijnbaar niet boeit of nog onderzocht gaat worden (moving under braking).fsfikke schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:56:
[...]
Volgens mij was dat alle tijdpenalties waren toegepast. Dus kan je ook interpreteren als "van alle bekende straffen"Gekkenhuis schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:56:
[...]
Alle under investigations waren afgesloten werd gezegd.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Zuur dat RBR weer RIC optimale strategie gaf..
Leuke interviews komende week.
Kom op zeg, normaal redeneren kan ook wel. Al lang voordat Max überhaupt geboren was wordt dit al gehanteerd.RedHat schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:55:
[...]
In dat geval kun je bankovervallers die geen buit maken ook gewoon vrijspreken want ze hebben er geen baat bij gehad.
Het was een slimme actie van Max om de plek niet terug te geven en erop hopen dat RIC derde werd.
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
Vorige race was een faal maar dit was de enige kans op rosberg, als je die niet probeert te pakken dan weet ik het ook niet meer. Voor je het weet ben je een 'massa', zegmaar kleur/kansloze gridvulling.RoD schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:56:
Goed, voor mij is toch wel de conclusie dat VES aan het prutsen is de laatste tijd. Het uitvallen vorige race kon hij weinig aan doen... maar die foute pitstop in de VS en het twee keer verremmen nu... allemaal niet zo geweldig.
En gezien dat "gaining an advantage" als reden gegeven wordt moet Hamilton ook nog een straf krijgen door die lijn behield hij zijn 1e positie in die eerste bocht.
sudo apt-get rekt
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Niks hypocriet. De FIA heeft sinds vorige GP duidelijk aangegeven dat iedere actie waarbij in de braking zone wordt bewogen ter verdediging minimaal 'under investigation' zou komen. En dat is nu niet gebeurd. Inconsequent dus.fsfikke schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:56:
[...]
Als de rollen omgedraaid waren tussen Max en Vet had iedereen het geweldig gevonden.
...
welcome to humanityvhal schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:58:
Terecht of niet, wat laten sommigen hier zich kennen hier...
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Het WAS ook binnen de regels. Net als de acties van Max eerder die zoveel discussie opriepen. Die regel is daarna gekomen. Met VET als een van de coureurs die hun mond vol hadden over hoe onveilig het is.fsfikke schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:56:
[...]
Ik snap volledig dat VET over de rooie was door de (of het gebrek aan) actie van Max, maar juist op dat moment dezelfde leipe actie uithalen waar je zo tegen was, maakt je totaal ongeloofwaardig. En als de FIA daar dus nu niet voor straft, zijn ze net zo ongeloofwaardig.
Die regel vind ik bullshit. Maar als ie er is, moet je hem ook handhaven.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
En het alternatief was?RoD schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:56:
Goed, voor mij is toch wel de conclusie dat VES aan het prutsen is de laatste tijd. Het uitvallen vorige race kon hij weinig aan doen... maar die foute pitstop in de VS en het twee keer verremmen nu... allemaal niet zo geweldig.
Hij was anders die plek sowieso kwijt geweest. En het team vertelde hem volgens mij zelfs dat ie de plek niet moest terug geven. Waarschijnlijk om ricciardo een kans te geven.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 30-10-2016 21:59 ]
Verwijderd
Oh ja? Verstappen lag er gewoon voor en kon Rosberg aanvallen. Heb ik Riccardo niet zien doen.Tethtoril schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:58:
Palmer DodT.
Zuur dat RBR weer RIC optimale strategie gaf..
----sambalbaj schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:58:
Pfff wat enorm inconsequent.
En zijn de regels voor driver of the day aangepast? Vettel?
[ Voor 17% gewijzigd door Killjoy op 30-10-2016 22:00 ]
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Ah ok, ik meende dat er werd aangegeven dat alle al gegeven straffen verwerkt waren op dat moment, niet dat alle investigations al afgerond waren.Gekkenhuis schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:56:
[...]
Alle under investigations waren afgesloten werd gezegd.
Ze hebben te veel clickbait gezienSmultie schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:56:
Jongens, for once and for all.
Het is BRAKING, niet BREAKING...
Jawel, 'will be investigated after the race'JeroenTheStig schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:58:
[...]
Niks hypocriet. De FIA heeft sinds vorige GP duidelijk aangegeven dat iedere actie waarbij in de braking zone wordt bewogen ter verdediging minimaal 'under investigation' zou komen. En dat is nu niet gebeurd. Inconsequent dus.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Als je de regel invoert moet je deze handhaven. Het is geen "move-under-braking-als-het-max-is" regel. En volgens mij had het gros van de mensen hier twijfels over de validiteit van de actie van Max, die overigens los staat van de actie van Vettel.fsfikke schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:56:
[...]
Wat mij betreft ben je dan ook maar aan het zieken om een reactie uit te lokken.
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik snap niet wat je zegt. Wat wordt gehanteerd? Geen tijdstraf bij verlaten tracklimits?Jeroen Blom schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:58:
[...]
Kom op zeg, normaal redeneren kan ook wel. Al lang voordat Max überhaupt geboren was wordt dit al gehanteerd.
Het was een slimme actie van Max om de plek niet terug te geven en erop hopen dat RIC derde werd.
Huh? Noem je nu random wat namen? Bedoel je niet Hamilton en Rosberg ipv Vettel en Ricciardofsfikke schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:56:
[...]
Maar goed, ik vind dat je of dit soort dingen meot afstraffen of niks doen, maar dit is echt compleet willekeurig. Waarom had Rosberg p2 niet terug hoeven geven na de eerste bocht(en)? Waarom hoefde Hamilton de gap niet dicht te laten rijden na de eerste bocht(en)?
[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 30-10-2016 22:01 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Inderdaad. Opeens heulen er veel met een Duitservhal schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:58:
Terecht of niet, wat laten sommigen zich kennen hier...
Avantiii!!
Het alternatief was zich niet verremmenMikeyMan schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:59:
[...]
En het alternatief was?
Hij was anders die plek sowieso kwijt geweest. En het team vertelde hem volgens mij zelfs dat ie de plek niet moest terug geven. Waarschijnlijk om ricciardo een kans te geven.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
We zijn weer eens bij de beste crowd, hoor...
[ Voor 92% gewijzigd door Smultie op 30-10-2016 22:01 ]
Dus Vettel, was Braking Bad.
Wat dat betreft heeft Bernie_E ook gelijk. Er ligt net zoveel asfalt naast de baan als er op.Bart-Willem schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:58:
Long story short: meer grindbakken, of spijkers langs de bochten zodat je niet meer afsnijdt.
Bij een grindbak of een muurtje rem je wel af.
Maar bij deze, het niveau hier op tweakers is om te janken en de objectiviteit is ver te zoeken als het om onze geliefde Maxje gaat.
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Bensimpel
Positieve meneer
Aan je avatar te zien, heb je een mega grote rode bril op. Vet moet gewoon bestraft worden voor zijn move tegen ric en zijn taalgebruik.Grimmie187 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:00:
Vettel staat gewoon 100% terecht op het podium..
Avantiii!!
😆 - Denk ook eens om ;)
Lees de regels nog maar een keer doorGrimmie187 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:00:
Avantiii!!
✌
Sowieso als die straf 5sec is, want dat had Hamilton ook niet in bocht 1.MazeMouse schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:58:
Als Ferrari fan EN "home-fan" zouden zowel Verstappen als Vettel gestraft moeten worden.
En gezien dat "gaining an advantage" als reden gegeven wordt moet Hamilton ook nog een straf krijgen door die lijn behield hij zijn 1e positie in die eerste bocht.
Volgens mij niet echt een teamorder, meer een melding dat ie de plek terug moest geven.Cubic X schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:01:
Ben wel benieuwd wat dit doet met verstappen binnen het team...hij negeerde teamorders en maakt alles lastig...goed gesprek binnenkort?
Oké, als is het 100% verdient. Dan snap ik nog niet waarom investigation van VES gelijk na de race al bekend is en die van vettel nog niet?Grimmie187 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:00:
Avantiii!!
Are you a one or a zero
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1