Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 07:54
MeZZiN schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:20:
[...]
Maar goed zal wel wat extra aspen gaan inslaan de kosten voor olie zullen we gaan stijgen mijn kettingzaag kan helaas nog niet op accu's 8)
Kettingzaag op elektriek bestaat al wel jaren hoor :-) (Alleen is zo'n snoer niet handig in het bos, en zal de 230 v omvormer ( zijn die er in BEV's? ) ook niet zoveel ampere kunnen leveren..

[ Voor 11% gewijzigd door JayPe op 23-02-2018 15:11 ]

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Hilti heeft al meer dan 5 jaar prachtige batterij-kettingzagen :) Kost ongeveer evenveel als die operatie om je arm terug op je romp te naaien nadat je hem probeert te gebruiken.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 14:54

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Heb zelf met de i3 rex en BEV gereden , toch blij dat ik de rex heb genomen.
Met de BEV had ik een pasje van de TNM aangevraagd.
Op enkele plaatsen in Belgie kan je toch nog gratis laden.
Op één plaats toch wel 6,28euro betaald voor 11kw...

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
JayPe schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:10:
[...]

Kettingzaag op elektriek bestaat al wel jaren hoor :-) (Alleen is zo'n snoer niet handig in het bos, en zal de 230 v omvormer ( zijn die er in BEV's? ) ook niet zoveel ampere kunnen leveren..
Oh ja die dingen die als ze de bomen zien die ik moet omhalen de andere kant op rennen. :*) Die komen de boom niet in. Wel handig voor brandhout zagen dat weer wel.

Maar je BEV als grote accu gebruiken dat is wel weer een leuk idee. ^_^
mux schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:18:
Hilti heeft al meer dan 5 jaar prachtige batterij-kettingzagen :) Kost ongeveer evenveel als die operatie om je arm terug op je romp te naaien nadat je hem probeert te gebruiken.
:D Daarom alleen maar Stihl voor mij. Heb een tuin van 1600m2. Vorige jaar nog een boom van 15 meter op geruimd toen hij was omgevallen. .... ga je niet redden met een accu machine.

[ Voor 29% gewijzigd door MeZZiN op 23-02-2018 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Hmpf die smerige sloeber nieuwe huurders willen laadpaal niet eens overnemen. Eraf slopen dan maar, ook al voelt dat als verspilling. Dan maar een TNM laadpaal bij nieuwe pand en een Tesla paal. Die TNM kan geen 32A, maar die Tesla wel dus op zich niet zo erg. Dan laad ik de Tesla aan TNM en de Ioniq of andere aan Tesla paal :P Maar dan kan ik dus niet dat master en slave instellen zeker?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Nee helaas alleen tussen 2 tesla palen je kan weer wel balanceren via een maxem of SmartEVSE.

Trouwens als of jij het geplanned heb:

https://www.tesla.com/nl_NL/charging-partners?redirect=no gewoon even inschrijven en gaan :) Misschien kan je het 'gratis' regelen als service voor je werknemers.

[ Voor 13% gewijzigd door MeZZiN op 23-02-2018 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
MeZZiN schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:34:

Trouwens als of jij het geplanned heb:

https://www.tesla.com/nl_NL/charging-partners?redirect=no gewoon even inschrijven en gaan :)
Ja dag moet geen mensen op m'n plek :P Dacht eerder aan zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumb.com/m_pictures/fb21d9d6ad03252b101e9ef1b3575711.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Nee deze zijn voor werknemers alleen staat ook niet publiek aangemeld het is gewoon een service vanuit tesla je wordt zelf iets geholpen met installatie gewoon om de service te verbeteren voor tesla rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
MeZZiN schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:40:
Nee deze zijn voor werknemers alleen staat ook niet publiek aangemeld het is gewoon een service vanuit tesla je wordt zelf iets geholpen met installatie gewoon om de service te verbeteren voor tesla rijders.
Oh zo zie het staan ja op de site, maar staat bij 2 of meer. Ik hoef er nu maar één ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:42
MeZZiN schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:30:
[...]

Oh ja die dingen die als ze de bomen zien die ik moet omhalen de andere kant op rennen. :*) Die komen de boom niet in. Wel handig voor brandhout zagen dat weer wel.

Maar je BEV als grote accu gebruiken dat is wel weer een leuk idee. ^_^

[...]

:D Daarom alleen maar Stihl voor mij. Heb een tuin van 1600m2. Vorige jaar nog een boom van 15 meter op geruimd toen hij was omgevallen. .... ga je niet redden met een accu machine.
Ook het complete assortiment bij Stihl wordt//is voorzien van goede accumachines _/-\o_

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:05

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Klopt. Mijn vader, hovenier, ervaringsdeskundige met je arm er bijna afzagen met een tweetaktkettingzaag, zit nu bijna aan z'n welverdiende pensioen maar zegt zelf ook dat als hij zijn machinepark opnieuw zou aanschaffen, alles op accu's gaat.
Op een beurs is het professionele spul (Husqvarna) uitgeprobeerd en het is veel voorspelbaarder dus veiliger. Ook is het stiller, trilt het minder dus minder vermoeiend dus veiliger (dat scheelt echt fors als je 1600 meter heg moet knippen).
Verder is er voor de omgeving minder overlast (kantoortuinen!), is onderhoud veel goedkoper en starten altijd meteen etc.

Binnen vijf jaar zal het gemeengoed zijn.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Gewoon net als de zonnepanelen collectieven: laad-collectieven opzetten (kan prima in combinatie met zonnepaneel collectieven).

Kan iedereen goedkope stroom thuis krijgen en goedkoop laden en niet meer afhankelijk van derden (de shells, fastneds,etc...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:36
Vandaag de nieuwe 43/50kW lader getest van Fastned, A73 Hondsiep getest. De Zoe deed t prima op 43kW AC! Er is daar dus ook nog 1 (bestaande)22kW AC aanwezig. Ook al op Chargemap gemeld ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Zo, de reis naar Italie is in volle gang, alweer een paar geinige laadpaal avontuurtjes meegemaakt.

https://goedkoperrijden.b...rt-met-de-zoe-deel-2.html

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:10
Hachy schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 08:28:
Zo, de reis naar Italie is in volle gang, alweer een paar geinige laadpaal avontuurtjes meegemaakt.

https://goedkoperrijden.b...rt-met-de-zoe-deel-2.html
Goede reis verder, het begin klinkt een stuk beter dan de Franse ellende van @FrankDoorhof, zie https://gathering.tweaker...message/54343803#54343803

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Tjemig wat een verhaal. Mischien wel Ioniq of auto gerelateerd dan, ik had best wel goede ervaringen met de kleine batterij-zoe nog in Frankrijk. Alle laders werkten gewoon goed, de meeste gratis bij Ikea en Auchan.

Maargoed ik laad dan ook AC en hij probeert 70kW Chademo te trekken. Wellicht dat daar het verschil zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:59
Hachy schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 09:06:
Maargoed ik laad dan ook AC en hij probeert 70kW Chademo te trekken. Wellicht dat daar het verschil zit.
De Ioniq heeft CCS ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Laatst online: 12:36
Zojuist tevens Fastned A73 lokatie Lokkant getest, ook daar een goed werkende 43kW AC lader naast de bestaande 22kW mogelijkheid!

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:26:
@Stefmeister8 Misschien dat ik iets heb gedaan waardoor het scherm op de laadpaal niet op de juiste stand stond? Op het scherm stond info hoe je de laadsessie moest beginnen. Net daarvoor stond er nog wel een scherm met laad-info en een stop knop. Zal er de volgende keer eens goed op letten.
Vrijdag 2 keer geladen bij Fastned. Eerste sessie kwamen er allemaal taxi's tussendoor die ook probeerde te laden. Ik kon toen ook niet op de stopknop drukken en heb de sessie beëindigd met de knop van mijn auto (e-golf).

Tweede sessie was gewoon stekker erin steken en begon gelijk met laden. Stoppen met de stopknop op het touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
Het zal vast een met oog op vandalisme en slijtage/onderhoud zijn gedaan maar wat baal ik er regelmatig van dat laadpalen geen snoer/stekker eraan vast hebben zitten.

Regelmatig honden die over m'n kabel plassen en gisteren was er een nieuw hoogtepunt; eroverheen gekotst. Los daar van is het opbergen van de kabel in de regen ook niet je van het. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:42
Ballebek schreef op zondag 25 februari 2018 @ 10:11:
Het zal vast een met oog op vandalisme en slijtage/onderhoud zijn gedaan maar wat baal ik er regelmatig van dat laadpalen geen snoer/stekker eraan vast hebben zitten.
Ik ben er wel blij mee anders zou ik nergens kunnen laden (Leaf, type 1 stekker).

Dat zal dus ook één van de redenen zijn...

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 14:26
Momenteel rij ik een Volvo V40 D2 R-design met 14% bijtelling. In november loopt mijn leasecontract af en mag ik een nieuwe auto uitzoeken. Ik ben erg tevreden met mijn Volvo. Echter zou ik gezien het aantal KM dat ik dagelijks rij (max 100) elektrisch gaan rijden. Dit om nog wat lager in de bijtelling te komen. Mijn leasebudget is ongeveer in deze catagorie waar de V40 in ligt. Wat zou voor mij de ideale elektrische auto zijn? Komt er nog wat nieuws aan voor die tijd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:00

Snow_King

Konijn is stoer!

Sunri5e schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:01:
Momenteel rij ik een Volvo V40 D2 R-design met 14% bijtelling. In november loopt mijn leasecontract af en mag ik een nieuwe auto uitzoeken. Ik ben erg tevreden met mijn Volvo. Echter zou ik gezien het aantal KM dat ik dagelijks rij (max 100) elektrisch gaan rijden. Dit om nog wat lager in de bijtelling te komen. Mijn leasebudget is ongeveer in deze catagorie waar de V40 in ligt. Wat zou voor mij de ideale elektrische auto zijn? Komt er nog wat nieuws aan voor die tijd??
Ik zou kijken naar een Leaf met 60kWh accu die rond die tijd uit komt (hopen we).

60kWh is een lekkere accu waar je pijnloos mee kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Snow_King schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:09:
[...]

Ik zou kijken naar een Leaf met 60kWh accu die rond die tijd uit komt (hopen we).

60kWh is een lekkere accu waar je pijnloos mee kan rijden.
Die nieuwe Tesla zal tegen die tijd nog wel niet beschikbaar zijn of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Sunri5e schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:11:
[...]

De eerste leveringen staan al op begin 2019 gepland, ik verwacht gewoon een jaar levertijd op het moment dat je bestelt.
Maar eerlijk gezegd begin ik ook een hard hoofd in de leveringen van hoge capaciteit BEV's te krijgen. Iets zegt me dat vooral de capaciteit van de accufabrikanten de bottleneck is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:45
Sunri5e schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:11:
[...]

Als je max 100 km per dag rijdt (met misschien nog een laadoptie op je werk), dan kun je toch bijna iedere elektrische auto kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:05
Pas met de Leaf ook op met levertijden. Gisteren in de garage werd mij 7 maanden verteld en heb op internet al verhalen gehoord van 9 maanden. Ze zijn momenteel moeilijk te krijgen daar Nissan de vraag niet kan bijhouden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
  • Laatst online: 07-06 09:24
Mijn vrouw had gisteren een beetje vervelende ervaring. Voor een open dag van dochter moesten zij in Leiden centrum zijn. Er moest daar geladen worden. Wat blijkt: 6(!) laadplekken waren bezet door ICE(holes). Hierdoor zeker 1uur vertraging 😖.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

prettig schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 19:08:
Gewoon net als de zonnepanelen collectieven
Nog nooit gehoord van dit concept. Is dat gezamenlijk inkopen?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46
JopieZoe schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:25:
Mijn vrouw had gisteren een beetje vervelende ervaring. Voor een open dag van dochter moesten zij in Leiden centrum zijn. Er moest daar geladen worden. Wat blijkt: 6(!) laadplekken waren bezet door ICE(holes). Hierdoor zeker 1uur vertraging 😖.
Ik woon in Leiden centrum en de handhaving reageert heel goed op meldingen over fout geparkeerde fossielen! Er zijn hier 4 laadplekken binnen loopafstand van mijn huis en daar zie ik eigenlijk nooit fossielen op staan. Meldingen kun je hier doen:
https://www.e-inwoner.nl/...ding_openbare_ruimte_/new

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uFx
  • Laatst online: 17:11

uFx

Sunri5e schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:01:
Voor wat het waard is: ik ben van een Volvo V40 D2 naar een Hyundai Ioniq gegaan en het voelde absoluut geen stap terug. Enige wat ik merk is dat de Ioniq bij hogere snelheden minder isoleert en je dus wat meer herrie van buiten hoort. De opties die ik op de Volvo had (o.a. cruise control en dodehoekdetectie) heeft de Ioniq ook. Verder vind ik de navigatie van de Ioniq een stuk fijner en is de auto veel vlotter dan de D2. Ook ga je er qua ruimte nagenoeg niet op achteruit.

Overigens is bovenstaande ook voor de nieuwe Nissan Leaf te zeggen dus dat zijn denk ik wel twee serieuze opvolgers voor een Volvo V40.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
  • Laatst online: 07-06 09:24
Paul C schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:47:
[...]

Ik woon in Leiden centrum en de handhaving reageert heel goed op meldingen over fout geparkeerde fossielen! Er zijn hier 4 laadplekken binnen loopafstand van mijn huis en daar zie ik eigenlijk nooit fossielen op staan. Meldingen kun je hier doen:
https://www.e-inwoner.nl/...ding_openbare_ruimte_/new
OK. Thnx. Had waarschijnlijk met die open dagen en drukte te maken gisteren. Hadden ze gisteren wel extra kunnen handhaven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Stfnlln schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:47:
[...]

Als je max 100 km per dag rijdt (met misschien nog een laadoptie op je werk), dan kun je toch bijna iedere elektrische auto kiezen?
Klopt. Maar niet elke auto past in mijn budget en zo'n Renault Zoe zie ik niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:44
Reactie van een Franse Kia EV rijder (net overgestapt op een Ioniq) na het zien van de vlog van @FrankDoorhof :
My God !!! It's so true :-(

France is a nightmare for charging, it's true, most of charging infrastructure are not working or not ComboCSS compatible, SODETREL has charging stations on the highway but charging is expensive and charger are not working very often then this video confirms that.

It's why I keep gasoline car for long travel because I know that it's actually not possible to drive easily through France with an EV.

The driver has the chance to have a ioniq with correct range but for example my previous KIA SOUL EV had a lower range then the driver should have to call assistance very often on this trip to Bordeaux.

Other thing which is very French, lots of people don't speak English or another language than French, it's very sad ><

But Thanks to LIDL and its free fast charger :-)

Welcome to France ^^

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Nou, dit weekend heb ik grote stappen gemaakt met project extender-accu. Plaatjes volgen later.

Zaterdag de hele middag en tot diep in de nacht bezig geweest met een vriend om de HV bekabeling (50+70mm2 koperen kabel) van de voorkant naar de achterbak van de auto te leiden. Vandaag heb ik de CAN- en relaissignalen afgetapt. In principe ben ik er nu klaar voor; ik kan vanaf nu een willekeurige hoeveelheid accu's bijplaatsen in m'n auto, zolang het maar niet te zwaar wordt.

Eerste stap is ca. 19kWh aan oude GTE-accu's (geloof ik, ik heb ze nog niet binnen) bij te schakelen. Deze zal ik nog in m'n kofferbak bouwen, in verwijderbare modules. Tweede stap is een permanente extender onder de auto, met zo'n 20kWh aan accu's. Zolang ik niet iets faliekant upfuck en m'n auto afbrand, rijd ik over een paar weekjes rond in een 2011 Leaf met >250km range :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:45
Sunri5e schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:01:
[...]

Klopt. Maar niet elke auto past in mijn budget en zo'n Renault Zoe zie ik niet zitten.
Dan denk ik aan: Hyundai Ioniq, Nissan Leaf, BMW i3, Opel Ampera-e, VW e-Golf

Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 21:56
mux schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:33:
Nou, dit weekend heb ik grote stappen gemaakt met project extender-accu. Plaatjes volgen later.

Zaterdag de hele middag en tot diep in de nacht bezig geweest met een vriend om de HV bekabeling (50+70mm2 koperen kabel) van de voorkant naar de achterbak van de auto te leiden. Vandaag heb ik de CAN- en relaissignalen afgetapt. In principe ben ik er nu klaar voor; ik kan vanaf nu een willekeurige hoeveelheid accu's bijplaatsen in m'n auto, zolang het maar niet te zwaar wordt.

Eerste stap is ca. 19kWh aan oude GTE-accu's (geloof ik, ik heb ze nog niet binnen) bij te schakelen. Deze zal ik nog in m'n kofferbak bouwen, in verwijderbare modules. Tweede stap is een permanente extender onder de auto, met zo'n 20kWh aan accu's. Zolang ik niet iets faliekant upfuck en m'n auto afbrand, rijd ik over een paar weekjes rond in een 2011 Leaf met >250km range :)
Ga je ook nog iets met de lader doen,? Vind deze bouwprojecten wel erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik heb geen plannen met de on-board charger, maar ik ga wel m'n eigen granny charger en portable mennekes-lader bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:39
Ballebek schreef op zondag 25 februari 2018 @ 10:11:

Regelmatig honden die over m'n kabel plassen en gisteren was er een nieuw hoogtepunt; eroverheen gekotst. Los daar van is het opbergen van de kabel in de regen ook niet je van het. :)
Opgekruld bewaren en alleen uitrollen wat je nodig hebt. Teveel kan je onder je achterruitenwisser kwijt. Op die manier kan je bijna altijd je kabel van de grond af houden en blijft deze een stuk schoner. Als je geen passagiers hebt gewoon aan de bijrijderskant/achter op de grond leggen dan is de kabel altijd binnen handbereik. Overigens is in mijn geval een kortere kabel (2m) extra aanschaffen een goede oplossing gebleken. Als ik het red (meestal) pak ik de kortere kabel.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:05
Binnenkort komt de eerste elektrische compacte SUV namelijk de Hyundai Kona met een 64kWh accu. Ze beloven 470km op basis van WLTP (528 voor NEDC).

Ik denk wel een heel interessante optie!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Blokker_1999 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:52:
Pas met de Leaf ook op met levertijden. Gisteren in de garage werd mij 7 maanden verteld en heb op internet al verhalen gehoord van 9 maanden. Ze zijn momenteel moeilijk te krijgen daar Nissan de vraag niet kan bijhouden.
Dit verbaast me niets. In veel landen zijn er incentives voor EV's. Daarnaast zijn veel mensen domweg geinteresseerd in EV's, zolang ze maar voldoen aan hun voorwaarden. De Leaf is (samen met de Ampera-E en de Tesla model 3) een van de eerste auto's die aan de eisen van de massa voldoet. Uitbrengen is dus een garantie voor succes.

De komende jaren zal de leverbaarheid van dit soort auto's afhangen van de beschikbaarheid van accu's. Dat geldt voor de Leaf, de model 3, de Kona, en de (opvolger van de) Zoe.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
TucanoItaly schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:38:
[...]

Nog nooit gehoord van dit concept. Is dat gezamenlijk inkopen?
Zonnepanelen collectieven: je koopt (financiert) een deel van het project in ruil voor goedkopere stroom (vaak regionaal).

Laad-collectief: fastned deed dat, je kocht een aandeel en kon gratis laden.
Nu echter kleiner: een laadstation in je eigen buurt met aandeelhouders die daar kunnen laden voor stuk minder, en derden voor normaal tarief. Doe je het goed dan kon het wel eens heel weinig worden.
Ideaal te combineren met een zonne-collectief.

Dan wordt het voor iedereen bereikbaar en goedkoop (je eigen tankstation opzetten is niet zo simpel, duur, wetgeving, etc ....). Elektrisch laadstation: plek en lader nodig.

Er is "nog" niks voor geregeld in de wet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:16
Stefmeister8 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 09:49:
[...]

Vrijdag 2 keer geladen bij Fastned. Eerste sessie kwamen er allemaal taxi's tussendoor die ook probeerde te laden. Ik kon toen ook niet op de stopknop drukken en heb de sessie beëindigd met de knop van mijn auto (e-golf).

Tweede sessie was gewoon stekker erin steken en begon gelijk met laden. Stoppen met de stopknop op het touchscreen.
Wat bedoel je met de knop van je auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:50

Rico

Wie dit leest is gek....

JopieZoe schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:25:
Lange laadkabel nemen....erachter parkeren en kabel over de ICE.

En als je een keer een druk tankstation ziet dan ook bij een pomp parkeren en binnen kopje koffie gaan drinken >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Rico op 26-02-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24

CyBeRSPiN

sinds 2001

Rico schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:26:
[...]

En als je een keer een druk tankstation ziet dan ook bij een pomp parkeren en binnen kopje koffie gaan drinken >:)
Hoe zouden ze dat eigenlijk aanpakken om een (dubbelgeparkeerde) EV weg te laten slepen die nog vast zit aan de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:05
Kniptang?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Denk eerder dat ze de laadpaal contacten en ontkoppelen, maar heb dat ook weleens gehad. Snap niet hoe sommige mensen hun auto zo'n debiel neer kunnen zetten op een dubbele EV plek. Ja een Zoe kan er nog wel tussen maar m'n Tesla niet, terwijl die vakken meestal groot genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Een aantal laadpaalsystemen (o.a. EVBOX) hebben een master key die de gebouwbeheerder en/of hulpdiensten op zak hebben waarmee je iedere laadsessie kunt beëindigen en de kabel kunt ontkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
CyBeRSPiN schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:31:
Hoe zouden ze dat eigenlijk aanpakken om een (dubbelgeparkeerde) EV weg te laten slepen die nog vast zit aan de kabel?
De laadpalen die aan een backoffice gekoppeld zitten (kort door de bocht: de openbare) kunnen door de backoffide ontkoppeld worden.

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:27
krizzziz schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:01:
Binnenkort komt de eerste elektrische compacte SUV namelijk de Hyundai Kona met een 64kWh accu. Ze beloven 470km op basis van WLTP (528 voor NEDC).

Ik denk wel een heel interessante optie!
Kona Electric zou morgen gepresenteerd worden... Iemand enig idee welk uur? Ik vind het niet zo snel terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:05
gerre1 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:34:
[...]

Kona Electric zou morgen gepresenteerd worden... Iemand enig idee welk uur? Ik vind het niet zo snel terug.
10.00 CET

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
Tassadar32 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:01:
[...]

Opgekruld bewaren en alleen uitrollen wat je nodig hebt. Teveel kan je onder je achterruitenwisser kwijt. Op die manier kan je bijna altijd je kabel van de grond af houden en blijft deze een stuk schoner. Als je geen passagiers hebt gewoon aan de bijrijderskant/achter op de grond leggen dan is de kabel altijd binnen handbereik. Overigens is in mijn geval een kortere kabel (2m) extra aanschaffen een goede oplossing gebleken. Als ik het red (meestal) pak ik de kortere kabel.
Ik heb m'n aansluiting linksvoor (Volvo) en de laadpalen staan allemaal aan de linkerkant.
Ik had m'n kabel altijd in een lus zitten (om mn laadafdekklep) alleen heb ik die al kunnen vervangen voor een nieuwe omdat "mensen er dan niet langs kunnen".

Net gekeken voor een spiraal kabel van 2 meter; moet voldoende zijn in de meeste gevallen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:00

Snow_King

Konijn is stoer!

Rico schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:26:
[...]

Daarmee ga je geen leuk tegengedrag uitlokken. Hoe verleidelijk het ook is, verlaag je niet tot het niveau.

Deze week nog in een hotel in Amsterdam stond een Lexus hybride schuin over twee laadplekken geparkeerd. Ik wilde nog een briefje onder het ruit gedaan, maar heb het maar gelaten.
gerre1 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:34:
[...]

Waar kunnen we dat volgen denk je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjdvandenberg
Snow_King schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:40:
Daarmee ga je geen leuk tegengedrag uitlokken. Hoe verleidelijk het ook is, verlaag je niet tot het niveau.

Deze week nog in een hotel in Amsterdam stond een Lexus hybride schuin over twee laadplekken geparkeerd. Ik wilde nog een briefje onder het ruit gedaan, maar heb het maar gelaten.
Een briefje kan m.i. geen kwaad, het gaat om de formulering... Als je uitlegt dat het parkeren door een brandstofauto bij een laadpunt hetzelfde is als het parkeren van een EV voor een benzinepomp kom je een aardig eind denk ik. Op het moment zelf heb je er niets aan, maar het kan het beeld van "de asociale EV-rijder die speciale parkeerplaatsen krijgt en geen belasting betaalt" misschien wat verbeteren.
Dan nog je telefoonnummer erbij, met het verzoek je even te bellen zodra de auto weggehaald wordt, zodat je kan 'tanken'.
Hetzelfde geldt overigens voor EV-rijders die niet(-meer)-ladend bij een laadpaal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:27
Waar kunnen we dat volgen denk je?
Live weet ik niet.

Verslag zal wel volgen iets na 10 aangezien een paar reacties hierboven morgen 10uur wordt gezegd. Normaal volg ik een paar blogs zoals InsideEVs en electrek. Maar ik denkt dat deze Amerikaanse blogs zijn. Dus wordt rond 10.15 even google denk ik :D :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Niet online
tiguan schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:47:
[...]

Wat bedoel je met de knop van je auto?
Ik heb in mijn laadklep (naast de ingang voor de kabel) een knopje zitten. Moet eerlijk bekennen dat ik niet weet waar dat knopje officieel voor is, maar hij stopte met laden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:16
Ik weet dat één er van is om de schedule te overrulen. Nooit er verder over nagedacht. Straks even in het boekie kijken.

Bovenste knopje betekent direct laden en onderste knopje betekent uitgesteld laden.

Mijn actieradius is ook ongeveer 150km denk ik momenteel. Ook gewoon met climate control aan en rijmodus op normal.

[ Voor 46% gewijzigd door tiguan op 26-02-2018 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Niet online
tiguan schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:46:
Ik weet dat één er van is om de schedule te overrulen. Nooit er verder over nagedacht. Straks even in het boekie kijken.
Hm dat zou wel goed kunnen want het tekentje leek wel op die van de e-manager. Ik zou ook wel in het boekje willen kijken, maar het is nogal koud buiten. ;)

Wat is de ervaring van e-golf rijders met dit weer? Ik heb voor mijn gevoel max 150 km actieradius. Moet wel eerlijk zeggen dat ik gewoon mijn airco en alles aan heb staan.

[ Voor 18% gewijzigd door Stefmeister8 op 26-02-2018 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ioniq zelfde. M'n werknemert vertrok vanochtend met 75 km range maar het daalde zo snel dat ie bang werd het niet te halen (40 km). Bij m'n Tesla zie ik ook waardes van 300 watt per km dus dan zou ik ook niet veel meer dan 210 km range halen haha, maar ik verwarm m'n auto voor en rij maar korte stukjes.

Ik denk dat het bij een EV toch handiger is om een zwarte auto te nemen, door het zonnetje dat schijnt warmt je auto tenminste nog wat op :P In de zomer is het niet zo erg door de airco en je range is dan sowieso wel stukken beter dan winter.
Stefmeister8 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:52:
[...]

Moet wel eerlijk zeggen dat ik gewoon mijn airco en alles aan heb staan.
Uhh ja, wou je zeggen dat er mensen rijden met alles uit bij -5 graden? 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door YoshiBignose op 26-02-2018 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:29
[...]

[/quote]

Ja ikke. Dan gebruik ik wel stuurverwarming en stoelverwarming. En ik zet thuis eerst de pre-heating aan. Als ik de verwarming aanzet kom ik nergens met mijn gen-1 Leaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Same, als ik ver moet is het handschoenen aan, preheaten en gaan met de banaan.

De perikelen van een eerstegeneratievoertuig. Gelukkig is het gemakkelijk om de accu uit te breiden, anders waren we nooit aan een 2011 Leaf begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Niet online
YoshiBignose schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:26:
Ioniq zelfde. M'n werknemert vertrok vanochtend met 75 km range maar het daalde zo snel dat ie bang werd het niet te halen (40 km). Bij m'n Tesla zie ik ook waardes van 300 watt per km dus dan zou ik ook niet veel meer dan 210 km range halen haha, maar ik verwarm m'n auto voor en rij maar korte stukjes.

Ik denk dat het bij een EV toch handiger is om een zwarte auto te nemen, door het zonnetje dat schijnt warmt je auto tenminste nog wat op :P In de zomer is het niet zo erg door de airco en je range is dan sowieso wel stukken beter dan winter.

[...]

Zoals hierboven te lezen is.. ja. ;)

Ik heb een stuk of 30/40 collega's met EV's en daar zijn er meerdere van die inderdaad zonder airco aan rijden. Of in ieder geval op de ECO stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wow :') nee sorry dat zou ik het niet waard vinden. Kan je nog beter een oud barrel halen. Vriend van me had een punto van €500 piek... haal je alsnog wel 1 op 20 mee. Die heeft gewoon verwarming en geen range anxiety.

Dit is geen technologische vooruitgang zo maar... onmenselijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:39

databeestje

Von PrutsHausen

Leuk om te zien dat de nieuwe Nissan Leaf al op 779 verkopen zit in februari, dat is bijna de helft van wat de VW Golf hier doet (niet de e-Golf). http://elbilstatistikk.no/?sort=2

Afgelopen weekend weg geweest naar limburg (met de Swift, ivm kou, MiEV 90km bereik en wind). Onderweg zeker een stuk of 20 Tesla Model S gezien, 1 Model X. Daarnaast van alles wat 1, Zoe, e-Golf, MiEV, i3, Ioniq.

Maar geen laadpaal bij de Space Expo in Noordwijk, dat bleek achteraf dus de juiste keuze om de Swift te nemen. Er kwam iets uit van "gemeente, blah, het staat op de lijst". Hopelijk voor volgend jaar, dan kan ik met de kruimeldief heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

YoshiBignose schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:52:
Wow :') nee sorry dat zou ik het niet waard vinden. Kan je nog beter een oud barrel halen. Vriend van me had een punto van €500 piek... haal je alsnog wel 1 op 20 mee. Die heeft gewoon verwarming en geen range anxiety.

Dit is geen technologische vooruitgang zo maar... onmenselijk :P
Tja, houd in je achterhoofd dat het echt eerstegeneratiespul is. Wat verwacht je van een Ford Model T ;) Dit is geen accurate representatie van elektrische auto's in het algemeen :P

Maar belangrijker: het is iets dat je weet voordat je eraan begint. Het is een bewuste keuze om wat wintercomfort op te geven voor lange ritten in zo'n auto, want 10 van de 12 maanden heb je zóveel beter rijcomfort dan een vergelijkbaar geprijsde benzineauto. Als je weet dat je rijstijl en autogebruik het toestaan, is het prima. Soms moet je keuzes maken.

Je koopt geen 2011 Leaf om iedere dag 70km enkele reis in te forenzen. Het is een stadsauto voor incidenteel gebruik, of 20-30km forenzen. Op dat gebruik kun je gewoon je verwarming aanzetten en doen wat je wil.

Of je bouwt er gewoon een grotere accu in, want ik vries m'n tenen eraf in die auto.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Met de Zoe op wintersport reisverslag blogje:

Deel 1
Deel 2

En nu ook

Deel 3

Gegroet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Blokker_1999 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:52:
Als je even een rondje maakt bij de dealers sommige hebben er een aantal extra of zoals bij ons word de demo auto aan ons verkocht 2 weken geleden de knoop doorgehakt volgende week rijden in de nieuwe leaf. Soms moet je even zoeken maar er zijn er niet veel en de meeste moeten tot juni oktober wachten voor normale levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Hachy schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:47:
"De technische man was heel behulpzaam, maar na een paar pogingen op een willekeurig Italiaans stopcontact ergens uit een raam (met adapter) kregen we de 10A Granny Charger toch niet goed aan de praat"[/url]
Top blog. Jammer dat die granny charger niet lukte. Zou het, zoals dat commentaar zegt, aan de verlengkabel liggen? Of denk je dat het met de installatie daar te maken had?
"In het dorpje 'Truden' (15 km, half uur rijden) moest een 22kW laadpaal staan van Alperia die ik kon gebruiken met mijn DUE (Dufferco Energia) laadpas. En zo reed ik zondagavond door besneeuwde schilderachtige dorpjes, vol met kerstverlichting en andere sfeervolle elementen. Doordat de Zoë geen geluid maakt en het in de sneeuw zowieso al erg rustig is, gaf dit een hele relaxte en rustige sfeer onderweg naar Truden."
Mooi dat je die DUE (Dufferco Energia) laadpas had geregeld. Leerzaam voor iedereen hier, die overweegt om een tripje die kant op te wagen. Overigens, dat relaxte en rustige rijden ervaar ik ook zo. Zeker op binnenwegen, waar de wind en banden minimaal geluid maken, dan is een elektrische auto zeer ontspannen rijden.

[ Voor 35% gewijzigd door TucanoItaly op 27-02-2018 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightw1ng
  • Laatst online: 13-09 17:05
God wat een triest bereik met deze dagen:
Volkswagen e-golf
104km gereden
gemiddeld 78 km/u
6.2km/kwh
7km range over

In ieder geval fijn om te zien dat ik niet de enige ben die zonder verwarming en met pre-heaten er maar het beste van maakt.

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Nightw1ng schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 07:52:
God wat een triest bereik met deze dagen:
Volkswagen e-golf
104km gereden
gemiddeld 78 km/u
6.2km/kwh
7km range over

In ieder geval fijn om te zien dat ik niet de enige ben die zonder verwarming en met pre-heaten er maar het beste van maakt.
Even ter info, dit is de vorige generatie e-Golf, of de nieuwe (ik vermoed de vorige)?

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Als het een beetje fris is laat ik de verwarming van de Outlander ook wel uit (het onding kan alleen verwarmen met de restwarmte van de ICE) maar met temperaturen van -7 gaat dan toch met tegenzin de ICE aan, anders is het echt veel te koud. Overigens is de accu van de Outlander best temperatuurgevoelig en de winterbanden helpen ook niet echt.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nightw1ng
  • Laatst online: 13-09 17:05
Hoogie2004 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 07:55:
[...]

Even ter info, dit is de vorige generatie e-Golf, of de nieuwe (ik vermoed de vorige)?
De vorige :) (deze is uit 2015)

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

@TucanoItaly Nee, ik heb zelfs met 50m verlengkabel meerdere keren succesvol tot 100% geladen.
Het is de aarding / stroomvoorziening van het hotel zelf of gewoon de belachelijk lage temperatuur.

Meer info over de DUE pas: http://www.renaultforum.n...d-t18356-253.html#p162438

Als je internationaal wilt gaan zijn er eigenlijk maar 2 belangrijke sites die je in de gaten moet houden:

Mostaladda van renaultforum vriend Sordone:
Tesla charging abroad

[ Voor 14% gewijzigd door Hachy op 27-02-2018 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Hachy schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:00:
@TucanoItaly Nee, ik heb zelfs met 50m verlengkabel meerdere keren succesvol tot 100% geladen.
Het is de aarding / stroomvoorziening van het hotel zelf of gewoon de belachelijk lage temperatuur.
Dit hadden wij ook bij een hutje in Duitsland; stopcontact op het naastgelegen stopcontact ging de hele tijd maar niet, maar via de verlengkabel op een ander (onbereikbaar) stopcontact ging het opeens prima. Verlengkabel zegt dus idd niet zoveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Een nieuw deelauto platform met diverse elektrische auto's:
https://www.groen7.nl/onz...m-voor-elektrische-autos/
https://onzeauto.com/#cars

Het idee is: je organiseert zelf een groepje rijders, en meldt je dan gezamenlijk aan op de website. Zij verzorgen de verdere infrastructuur (d.w.z. auto, leasecontract, app, website, verzekering enzovoort).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We hebben afgelopen weekend de knoop doorgehakt. Het wordt een 2011 Nissan Leaf. Met een prijs van net onder de 13.000 euro vond ik het een stuk betere deal dan de wat nieuwere Leaf van 18K waar we eerder naar hebben gekeken. Voor nog een paar duizend euro meer heb je een i3 wat ik een gavere auto vind, maar niet erg praktisch is voor als er babygear mee moet. Dus nu eerst maar eens een paar jaar met de Leaf rijden en wie weet kunnen we ons dan een 94Ah i3 of Model S veroorloven.

Het lichte interieur van de 2011 Leaf vind ik eigenlijk ook mooier dan het zwarte interieur van nieuwere Leafs.

Vrijdag gaan we de auto ophalen. Dat wordt meteen een leuke uitdaging omdat we de rit naar huis waarschijnlijk niet op één charge gaan redden :) .
mux schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:33:

Super gaaf. Waar is je Kickstarterproject? ;) Ik geloof dat er wel een markt is voor accu-upgrades voor EV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Holy crap, ik had echt niet verwacht dat je voor de '11 Leaf zou gaan. Ik bedoel, het is oprecht de beste tweedehands auto qua features, rijkwaliteit, enz., maar de accu en lader beperken je wel enigszins.

Wil je d'r ook een extender in? Kan geregeld worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Femme schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:31:

Vrijdag gaan we de auto ophalen. Dat wordt meteen een leuke uitdaging omdat we de rit naar huis waarschijnlijk niet op één charge gaan redden :) .
Ik hoop dat je de verhalen hierboven hebt gelezen over klappertanden in de auto.... dat doe je je vrouw toch niet aan :o

Maar je zegt niet kunnen veroorloven... kloppen de gegevens die op internet staan niet waar staat dat je Tweakers verkocht voor 3 miljoen >:)

[ Voor 15% gewijzigd door YoshiBignose op 27-02-2018 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
Hyundai Koda wordt dus over 20 mins getoond? Ben serieus erg benieuwd. Laten we hopen op een mooie uitbreiding op EV markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
kv83 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:40:
Hyundai Koda wordt dus over 20 mins getoond? Ben serieus erg benieuwd. Laten we hopen op een mooie uitbreiding op EV markt.
Benieuwd of we dan ook gelijk foto's en filmpjes hebben op het net...... even linkjes plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:29
mux schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:36:
Holy crap, ik had echt niet verwacht dat je voor de '11 Leaf zou gaan. Ik bedoel, het is oprecht de beste tweedehands auto qua features, rijkwaliteit, enz., maar de accu en lader beperken je wel enigszins.

Wil je d'r ook een extender in? Kan geregeld worden...
Zoek je een nieuw project? Ik ben wel geïnteresseerd! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:39
kv83 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:40:
Hyundai Kodna wordt dus over 20 mins getoond? Ben serieus erg benieuwd. Laten we hopen op een mooie uitbreiding op EV markt.
FTFY :+

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ach ik kan nu met de Fluence ca. 65Km ver komen.
Ik heb wel gewoon de kachel op 21 staan.

Ik laad gewoon op het werk en 's nachts ook weer.
Voordeel is dan ook wel weer dat de auto lekker warm is als ik instap.

Ik vraag me eigenlijk af hoe dat bij bijvoorbeeld de Zoe is.
Als die voorverwarmt is en je moet de kabel in de kofferbak leggen, is de warmte toch ook weer voor een groot gedeelte weg?
Het voordeel is van de Fluence dat deze een dichte kofferbak heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
De kou en de Bmw i3 (60Ah).
Paar graden boven nul: 100 km (korte stukjes).
Nu laad ik hem thuis niet dus rij weg met IJSKOUDE accu: 85km
Laad ik hem en verwarm ik de accu voor: 125km (denk zelfs meer, maar rij telkens 25km stukjes)

Je bent dus zo 40km range kwijt met de kou.

Outlander van mijn vriendin...... hou maar op..... die rijdt zowat de hele weg op de ICE (25km stukje) met deze kou !!!

p.s. wel gewoon eco en verwarming aan en mijn vriendin heeft de gewoonte om met het raam open te rijden (met de kachel aan).

[ Voor 13% gewijzigd door prettig op 27-02-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@prettig Klopt, zelfs mijn Auris HSD kon nog meer elektrisch rijden met deze kou dan de Outlander. De verwarming in de Outlander is langzaam en volledig afhankelijk van de ICE. Wat dat betreft is een goede warmtepomp en standkachelmodus in de volgende auto een must!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

haaibaa2 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:51:
Zoek je een nieuw project? Ik ben wel geïnteresseerd! 8)
Hij zit er nog niet in, dat duurt nog een weekje. Maar het is verrassend eenvoudig, ik denk dat je in 2 volle dagen een extender in een Leaf 2011 kunt bouwen (plus afwerktijd, afhankelijk van hoe netjes en mooi je alles wilt hebben).

Maar ja, misschien nadat alles werkt kan ik een walkthrough maken zodat meer Leaf-eigenaren dit kunnen doen met minimale risico's.

[ Voor 14% gewijzigd door mux op 27-02-2018 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjdvandenberg
De pers-informatie over de Kona electric:

https://www.hyundai.news/...tric-driving-performance/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Crxtreem schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:06:
Ach ik kan nu met de Fluence ca. 65Km ver komen.
Ik heb wel gewoon de kachel op 21 staan.

Ik laad gewoon op het werk en 's nachts ook weer.
Voordeel is dan ook wel weer dat de auto lekker warm is als ik instap.

Ik vraag me eigenlijk af hoe dat bij bijvoorbeeld de Zoe is.
Als die voorverwarmt is en je moet de kabel in de kofferbak leggen, is de warmte toch ook weer voor een groot gedeelte weg?
Het voordeel is van de Fluence dat deze een dichte kofferbak heeft.
Zolang er geen andere opening open is verplaatst de lucht zich niet zo snel hoor. Bovendien is je interieur warm geworden, dus de koude lucht die wel binnenkomt wordt gewoon warm daardoor.
Ik merk iig geen verschil tussen de temperatuur van de Fluence en de Zoe als ze voorverwarmen.

Wat ik wel een gemis is aan de fluence is dat hij voorverwarmt met meer dan 3kW. Dus ondanks dat ie nog aan de lader staat terwijl hij verwarmt, mis ik toch een paar procent als ik wegrijd... Gezien da accu redelijk brak is (moet hem nog steeds eens laten checken gezien het acculease betreft) is dat wel irritant.

Morgen wordt trouwens de accu van de Zoe gewisseld. Ondergetekende is heel enthousiast *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Laatst online: 16-09 07:54
Tassadar32 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 07:56:
Als het een beetje fris is laat ik de verwarming van de Outlander ook wel uit (het onding kan alleen verwarmen met de restwarmte van de ICE)
Eh,. de Outlander heeft toch een elektrische standkachel? (via de app aan te schakelen begrijp ik van 'het internet').

Die werkt niet tijdens het rijden?

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Nivve schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:26:
[...]
Morgen wordt trouwens de accu van de Zoe gewisseld. Ondergetekende is heel enthousiast *O*
Van 20 naar 40 kW?
Of was deze al zo ver verslechterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:27
Helaas geen 3 fase laden, wel ondersteuning voor 100 kW charging.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
Luggage including charging cable storage 332L, without cable storage 373L.
Kan krap worden met vakantie, terwijl je idd wel 100kW kan snelladen zoals @PASware hierboven al opmerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Even snel doorgekeken, best leuk en uitgebreid
64kWh versie -> 150kW vermogen (~200pk)
40kWh versie -> 99kW vermogen (~135pk)

Alle luxe aan boord qua rij-hulpen (https://www.hyundai.news/...c-connected-and-caring/):
  • Smart Cruise Control with Stop & Go
  • Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) with Pedestrian Detection
  • Lane Keeping Assist (LKA)
  • Lane Following Assist (LFA)
  • Blind-Spot Collision Warning (BCW)
  • Rear Cross-Traffic Collision Warning (RCCW)
  • Driver Attention Warning (DAW)
  • Intelligent Speed Limit Warning (ISLW)
  • Smart High Beam (slimme koplampen)
En natuurlijk Android Auto / Apple CarPlay.

Stoel-verwarming en ventilatie, en 8-wegs elektrisch verstelbaar

De laadruimte valt me nog een beetje tegen:
Luggage space totalling 332 l, including storage of the charging cable (373 l without)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:02
Kona is ook zeker geen grote auto.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
Wat is de laadruimte van de Leaf ter vergelijking? Zal niet veel meer zijn gok ik? Zelfde segment lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
@kv83 De leaf heeft 435L (400L als Tekna ivm de subwoofer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Crxtreem schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:29:
[...]

Van 20 naar 40 kW?
Of was deze al zo ver verslechterd?
Accu is nog 100% ongeveer en nu 5 jaar oud. Wel al een tijdje niet gemeten, was altijd 104% en merk geen verschil.
Nee, morgen komt er een mooie 40kWh accu in. Komt goed uit want van het weekend naar limburg en dat kan dan mooi zonder te laden onderweg :9~

Wel de laatste batch accu's die naar Nederland komt*, dus ik ben blij dat ik gelijk de eerste dag al de wissel had aangevraagd.
PASware schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:33:
Helaas geen 3 fase laden, wel ondersteuning voor 100 kW charging.
Bij het gros van de laadpalen 18 uur om volledig op te laden..
Weer een gehandicapte wagen erbij :+

*volgens geruchten, RCI wilde er niets over kwijt naar mij toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

kv83 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:36:
Wat is de laadruimte van de Leaf ter vergelijking? Zal niet veel meer zijn gok ik? Zelfde segment lijkt me
De nieuwe Leaf heeft ~430 liter als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
Even opgezocht, 400l en 385 met subwoofer voor de Leaf :)

[ Voor 12% gewijzigd door kv83 op 27-02-2018 10:39 ]

Pagina: 1 ... 95 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.