Tja een EV-Box gaat echt geen ICU Alfen paal er aan knopen hè
[...]
Dat moet OCPP toch wel aankunnen? Ik heb hier nu twee ICU compacts liggen.
Gaat niet om OCPP (tarieven zitten daar niet eens in) gaat er om hoe Backend van CPO X aan EMSP Y gaat vertellen dat precies bij de paal van Erasmo tarief XYZ geldt.
[...]
Die zijn inderdaad interessant, ik loop nog op antwoord van hun te wachten hoe het zit met andere palen die niet van hun zijn. Ik heb gekeken naar zakelijk waar mogelijk, heb er zelfs een zaak voor opgericht

Maar de meeste aanbieders zijn bijzonder vaag, alles zit achter offertemuren.
Erasmo schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:35:
[...]
Dat en ze kunnen er nog een extra zakcentje mee verdienen, een beetje bedrijf betaalt niet zo heel veel per kWh.
[...]
Eneco, Greenflux, ICU EZ, Allego, ik wacht nog op antwoord van EV-box.
[...]
Dat moet OCPP toch wel aankunnen? Ik heb hier nu twee ICU compacts liggen.
[...]
Die zijn inderdaad interessant, ik loop nog op antwoord van hun te wachten hoe het zit met andere palen die niet van hun zijn. Ik heb gekeken naar zakelijk waar mogelijk, heb er zelfs een zaak voor opgericht

Maar de meeste aanbieders zijn bijzonder vaag, alles zit achter offertemuren.
Het overnemen van andermans laadpaal is van een aantal dingen afhankelijk:
- Support je backend het (OCPP implementatie en OCPP implementatie.. daarnaast configuratie van de paal in de backend is altijd in enige mate nodig)
- Om programmeren, wie gaat dat doen? (en ondersteunen als het niet lukt?)
- Support in de toekomst (wat als er XYZ mis gaat en het niet meer werkt?)
Vandaar dat op dit moment laadpalen die je zelf niet geleverd hebt enkel interessant is als je vergelijkbare hardware toch al aan je backend hebt zitten het liefst zoals bij EV-Box als het gewoon hardware door jezelf gemaakt is.

Daarbij moet het ook de 1 malige hassle waard zijn.