Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:36
In september in Nice. Dus misschien niet 100% vergelijkbaar, maar als je iets speciaals wilt (trekhaak) moet je dokken. Ik heb wel eens gekeken voor een auto met winterbanden voor op wintersport, en de optie winterbanden kostte me 25 euro per dag extra.

Kun je beter even bij Snappcar ofzoiets kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
BB-One schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:17:
[...]

4 weken Opel Astra Caravan: Incl. extra bestuurder €597 onbeperkt km's. (15-7 tot en met 12-08) weet niet of die auto een trekhaak heeft, maar kijk zelf eens op www.economycarrentals.com

andere optie: Hoe goed ken jij de lokale autogarage? Vraag daar eens of ze er nog een te koop hebben staan. Er is meestal een goede deal te maken, je koopt voor je vakantie een auto voor bedrag X en verkoopt hem weer terug voor X-500 euro. (verhuur is voor een autohandelaar BTW-technisch vaak lastig)
Ik heb even gekeken:
1 573,65 EUR voor de Mondeo

Een Astra valt inderdaad best mee:
1 137,03 EUR

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:28
dfrenner schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:48:
[...]

Ik heb even gekeken:

Een Astra valt inderdaad best mee:
1 137,03 EUR
Zeker een 'extra' verzekering genomen?
Indien ja: check https://www.huurautoverzekering.com/huurautoverzekering
Neem een jaarpolis en je bent voor minder dan 100 euro klaar (en dan gelijk ook voor de rest van het jaar ;) )
PS ik ken ze persoonlijk niet, ik neem vaak het risico van "eigen risico"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
BB-One schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:56:
[...]

Zeker een 'extra' verzekering genomen?
Indien ja: check https://www.huurautoverzekering.com/huurautoverzekering
Neem een jaarpolis en je bent voor minder dan 100 euro klaar (en dan gelijk ook voor de rest van het jaar ;) )
PS ik ken ze persoonlijk niet, ik neem vaak het risico van "eigen risico"...
Valt best mee, dit zijn de extra's:
Optional extras 55,88 EUR
Theft & Damage Excess Protection 120,00 EUR

Extra bestuurder en idd iets van een verzekering.

Misschiejn dat de locatie veel uitmaakt? Ik heb Leiden gekozen.

Zie je hem zo?
https://secure.economycar...k01pro=0&sid=e49a727d-e06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
dfrenner schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:08:
[...]

Valt best mee, dit zijn de extra's:
Optional extras 55,88 EUR
Theft & Damage Excess Protection 120,00 EUR

Extra bestuurder en idd iets van een verzekering.

Misschiejn dat de locatie veel uitmaakt? Ik heb Leiden gekozen.

Zie je hem zo?
https://secure.economycar...k01pro=0&sid=e49a727d-e06
"Session timed out" is wat ik zie....

Nog een tip: Locatie maakt inderdaad uit. Haal hem inderdaad op bij Schiphol... (bij luchthavens vaak meer concurrentie dus lagere prijzen.) Treinkaartje naar schiphol haal je er met gemak uit (zeker vanaf leiden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:25
HeroS schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:43:

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Vind het vreemd dat hij wel start en geen error geeft. Accu van de auto was ook niet te warm/te koud.
Hmmm, een minuut ertussen is wel lang. Ik heb zelf wel ervaren dat het soms fout kan gaan als je eerst de stekker in de auto steekt en dan in de paal. Sindsdien hou ik overal dezelfde volgorde aan: eerst in de paal, dan in de auto en dan eerst uit de auto, dan uit de paal. Oftewel, behandelen alsof de kabel aan de paal vast zit. Verder zou ik het niet weten...

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:39
Blik1984 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:07:
In september in Nice. Dus misschien niet 100% vergelijkbaar, maar als je iets speciaals wilt (trekhaak) moet je dokken. Ik heb wel eens gekeken voor een auto met winterbanden voor op wintersport, en de optie winterbanden kostte me 25 euro per dag extra.

Kun je beter even bij Snappcar ofzoiets kijken
In Spanje huur ik ook een Polo voor 2 tientjes per dag, all in, alleen brandstof niet, grote verschillen met NL helaas. Verschil is deels wel te verklaren. Wij betalen voor een beetje C klasse diesel 125 euro per maand aan wegenbelasting. De spanjaarden betalen dat op jaarbasis.

Uiteraard wil ik best eens een wat kortere vakantie met een Tesla of i3 gaan proberen. Denk dat het op zich wel meevalt qua praktische zin, maar idd ga je midden italië of zuid frankrijk dan wordt het hard minder als je geen Tesla p90 of p100 hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Appie Heijn op 31-10-2016 11:43 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06
Dat auto huren is op de lange termijn natuurlijk geen optie. Ik zie de parkeerterreinen al volstaan de hele winter met zomervakantie auto's bij die verhuur-toko's....

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Die verhuurbedrijven varen er wel bij hoor. Die spelen daar gerust op in. Hoeveel heb je er wel niet
Hertz
Europecar
Sixt
Auto Europe
En dan nog een hele lading lokale verhuurbedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
kdeboois schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:41:
Dat auto huren is op de lange termijn natuurlijk geen optie. Ik zie de parkeerterreinen al volstaan de hele winter met zomervakantie auto's bij die verhuur-toko's....
En mensen gaan niet in de winter op vakantie? En daarnaast is het wel iets voor de lange termijn? Gezien de toename van het rijbereik is het niet meer nodig om een auto voor vakantie te huren, wellicht nog wel om je sleurhut mee te nemen.

Voor mij geldt met mijn Zoe dat ik met het huidige rijbereik aan het twijfelen ben of ik van de winter naar Oostenrijk met de Zoe ga of toch met de diesel (denk oveirgens dat het het laatste wordt). In de winter houdt het toch in dat je elk uur een kwartier twintig minuten moet laden, dat is wel te doen maar niet handig.
Als ik volgend jaar de batterij upgrade heb gehad twijfel ik echt niet meer.... Elke twee uur laden vind ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
BB-One schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:49:
En mensen gaan niet in de winter op vakantie? En daarnaast is het wel iets voor de lange termijn? Gezien de toename van het rijbereik is het niet meer nodig om een auto voor vakantie te huren, wellicht nog wel om je sleurhut mee te nemen.

Voor mij geldt met mijn Zoe dat ik met het huidige rijbereik aan het twijfelen ben of ik van de winter naar Oostenrijk met de Zoe ga of toch met de diesel (denk oveirgens dat het het laatste wordt). In de winter houdt het toch in dat je elk uur een kwartier twintig minuten moet laden, dat is wel te doen maar niet handig.
Als ik volgend jaar de batterij upgrade heb gehad twijfel ik echt niet meer.... Elke twee uur laden vind ik geen probleem.
Ik vind het juist lekker om in de nacht in één keer door te rijden naar Zwitserland en dat kan gewoon niet met een EV. Extra overnachtingen vind ik vaak zonde van mijn tijd. Laatste stuk zwitserland en Italie duren iets langer ivm kinderen die wakker zijn.

Maar hoe dan ook, auto's die net aan 200 snelwegkilometers doen, gaan het voor mij niet worden op vakantie. Minimaal 500 snelwegkilometers en dan 30 minuten laden, zou acceptabel worden denk ik... Maar dat is heel persoonlijk.

Ik zie verder weinig europees ingestelde websites met laadpalen en planners.
Ik weet dat Tesla een planner heeft, maar iemand ene idee voor Europese vakanties?

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 31-10-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:50

HeroS

SmartHome Nerd

dfrenner schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:57:
[...]

Ik zie verder weinig europees ingestelde websites met laadpalen en planners.
Ik weet dat Tesla een planner heeft, maar iemand ene idee voor Europese vakanties?
https://nl.chargemap.com/

vind ik een erg prettige website. De APP trouwens ook.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 21:56
dfrenner schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 06:35:
[...]

Ik heb gisteren eens wat zitten zoeken naar autohuur, maar wat een belachelijke bedragen zeg.

Je betaalt voor van alles extra, waardoor je voor 3 weken zo over de 2000 heen gaat en dan heb je ook nog eens geen vrije kilometers.
Iemand toevallig ervaring met autohuur tijdens een de vakantie?
Ik huur wel eens auto's voor mijn werk. Je kan het beste dan een vestiging bellen. Zeker bij Hertz kan je goed dealen. Die kunnen hem vaak kilometer vrij maken voor niets of heeeeel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimEffting
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 12:35
Appie Heijn schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:37:
[...]
Uiteraard wil ik best eens een wat kortere vakantie met een Tesla of i3 gaan proberen. Denk dat het op zich wel meevalt qua praktische zin, maar idd ga je midden italië of zuid frankrijk dan wordt het hard minder als je geen Tesla p90 of p100 hebt.
Zelf heb ik een Tesla met 85 kwh accu en daarmee kom je eigenlijk overal prima.
Zo heb ik vorig jaar een tocht van bijna 6000 km door Scandinavië gemaakt in 8 dagen tijd.

Echter moet je wel je reisstijl aanpassen op de realiteit: iedere twee uur sta je minimaal een half uur stil.
Zelf vind ik dat prima om de benen te strekken, een moment rust te hebben en een kop koffie te drinken.
Echter ben je wel langer onderweg hierdoor. Mijn mening is dat je veel meer ontspannen aankomt op locatie door de stops.

[ Voor 5% gewijzigd door PimEffting op 31-10-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39

unclero

MB EQA ftw \o/

PimEffting schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:36:
Echter moet je wel je reisstijl aanpassen op de realiteit: iedere twee uur sta je minimaal een half uur stil.
Zelf vind ik dat prima om de benen te strekken, een moment rust te hebben en een kop koffie te drinken.
Echter ben je wel langer onderweg hierdoor. Mijn mening is dat je veel meer ontspannen aankomt op locatie door de stops.
Mja, of dat zo'n grote verandering is.. Ikzelf wil na twee uur echt wel een peukje, iets te drinken, iets te snacken, en mijn zonden overdenken op het toilet. Dat doe ik nu met de benzine-auto ook (met de brommer sta ik ieder uur even stil om de benen te strekken), en als ik eenmaal dat broodje bal achter de kiezen heb, en het vorige broodje bal eruit heb gedrukt, is het halfuurtje al weer om.

Sowieso, op vakantie ben ik om te ontspannen en te genieten van de omgeving, dat jakkeren doe ik doordeweeks wel ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
unclero schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:48:
Mja, of dat zo'n grote verandering is.. Ikzelf wil na twee uur echt wel een peukje, iets te drinken, iets te snacken, en mijn zonden overdenken op het toilet. Dat doe ik nu met de benzine-auto ook (met de brommer sta ik ieder uur even stil om de benen te strekken), en als ik eenmaal dat broodje bal achter de kiezen heb, en het vorige broodje bal eruit heb gedrukt, is het halfuurtje al weer om.

Sowieso, op vakantie ben ik om te ontspannen en te genieten van de omgeving, dat jakkeren doe ik doordeweeks wel ;).
Genieten doe ik op de bestemming wel ;)
Zo zie je, zo veel mensen zo veel mensen...

Hoe korter in de auto met kinderen, hoe beter :P
Daarom is 's nachts doorjakkeren zo geweldig! Kinderen slapen, rustig op de weg, vrouw slaapt en lekker gassen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Stap één is gezet om het comfort en de range van de Zero te vergroten, heb een leuk kuipje op het oog:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oKypM2g.jpg

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
HeroS schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:22:
https://nl.chargemap.com/

vind ik een erg prettige website. De APP trouwens ook.
Ik mis alleen nog de echte planner functionaliteit.

Zoiets mis ik voor overige EV's:
https://www.evtripplanner.com/planner/2-7/?id=4yqxtmyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dfrenner schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:06:
Maar goed, huur komt op 1600 uit ongeveer:
Ja, dat is wat ik al schreef dat het duurder is als je hem korter huurt. Klik maar eens aan dat je hem 5 augustus wil terugbrengen. Dat is de prijs ineens 866 euro. Je hebt dan nog steeds 3k km extra 18 cent is 540 euro dus dan zit je in totaal op ruim 1400 euro. Heb ik je toch even 700 euro bespaard en je hoeft alleen ene auto een paar dagen in de straat te laten staan ;)

Als je zoekt op cheapcars.nl hebben ze geen Mondeo of Peugeot, maar weer een Renault Megane estate. Die kost (met onbeperkte km's!) net boven de 1k euro. Hopelijk blijft de link werken, je moet wel wat naar beneden scrollen.

[ Voor 0% gewijzigd door JeroenE op 31-10-2016 12:57 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

dfrenner schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:52:
Genieten doe ik op de bestemming wel ;)
Zo zie je, zo veel mensen zo veel mensen...

Hoe korter in de auto met kinderen, hoe beter :P
Daarom is 's nachts doorjakkeren zo geweldig! Kinderen slapen, rustig op de weg, vrouw slaapt en lekker gassen... >:)
Ah, ja. Ik heb geen kinderen. Dat scheelt. ;)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dfrenner schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:56:
Zoiets mis ik voor overige EV's:
Hij is niet zo mooi als die van Tesla, maar met deze kom je een heel eind: http://www.goingelectric.de/stromtankstellen/routenplaner/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV-newbie
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
Vandaag gebeld door de dealer, deze middag kwam de demo-Electric eindelijk binnen.
Morgenmiddag de eerste meters maken met dit type 6 (de hybrid reeds gereden).

2 Zaken die ik nu noemenswaardig vind:
1. Veel te weinig demo's!! Zo kan je het niet winnen van Nissan. De dealer waar wij contact mee hebben heeft 4 Hyundai-garages (is onderdeel van een groter dealerbedrijf) en slechts 2 demo's. En dan hebben wij het hier over een flink verzorgingsgebied.
2. Een uitglijder van jewelste van de importeur; de voorverwarming zou niet leverbaar zijn. Ik hoop nog dat de dealer ernaast zit (mogelijk communicatieprobleem tussen standverwarming en voorverwarming), anders is het een hele grote blunder!!! Een EV MOET voorverwarming hebben. Je wilt de wagen niet opwarmen tijdens het rijden, dat vreet actieradius!

Ik hoop dat het nog goed gaat komen.

SolarFrontier 7.140Wp + Hyundai Ioniq Electric + Tesla MY LR= rijden op zonlicht!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
EV-newbie schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:30:
Vandaag gebeld door de dealer, deze middag kwam de demo-Electric eindelijk binnen.
Morgenmiddag de eerste meters maken met dit type de hybrid reeds gereden).

2 Zaken die ik nu noemenswaardig vind:
1. Veel te weinig demo's!! Zo kan je het niet winnen van Nissan. De dealer waar wij contact mee hebben heeft 4 Hyundai-garages (is onderdeel van een groter dealerbedrijf) en slechts 2 demo's. En dan hebben wij het hier over een flink verzorgingsgebied.
2. Een uitglijder van jewelste van de importeur; de voorverwarming zou niet leverbaar zijn. Ik hoop nog dat de dealer ernaast zit (mogelijk communicatieprobleem tussen standverwarming en voorverwarming), anders is het een hele grote blunder!!! Een EV MOET voorverwarming hebben. Je wilt de wagen niet opwarmen tijdens het rijden, dat vreet actieradius!

Ik hoop dat het nog goed gaat komen.
De verwarming 'vreet' helemaal geen actieradius, tenminste dat valt heel erg mee, bij mijn Zoe kost de verwarming aan ongeveer 1kW, met heel soms een uitschieter naar 2kW (indicatie kan alleen hele kW's weergeven), dus als je een uur rondrijdt ben je in het ergste geval 10 km actieradius kwijt.
Dat gezegd hebbende is voorverwarming wel erg lekker en scheelt het wel wat actieradius, maar vijf minuten top snelheid rijden kost je meer actieradius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:39

databeestje

Von PrutsHausen

Mij MiEV heeft geen voorverwarming, geen enkele europese uitvoering heeft die optie meegekregen, maar is in Amerika standaard. Dat is erg jammer, temeer omdat de kachel gewoon een 6kW resistief element is, zoals je kan verwachten trekt dat nogal een wissel op 16kWh accu.

Nu heeft de Hyundai wel een warmtepomp, dus 4kW warmte met 1kW electriciteit als het mee zit, maar toch. Ruiten ontdooien enzo is wel lekker. Instappen in 4 graden auto of 20 graden auto is dag en nacht verschil.

Zo te horen is de dealer situatie vergelijkbaar met Kia, die zijn daar ook erg spaarzaam mee.

Volgende week de auto naar de APK, ik ben benieuwd wat daar uitkomt, de eerste keer sinds de aanschaf meer dan een jaar geleden. Het goede nieuws is dat het vervangen van de eco voorbanden door 4 seizoenenbanden wel helpt. Het remt een stuk prettiger zonder dat de ABS snel aanspringt met de koude natte grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]EV-newbie schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:30:
Valt niets tegen. Voor de Kia Soul zijn er maar een handjevol dealers in Nederland...
Wat is dan het verschil tussen standverwarming en voorverwarming? Dat is toch gewoon hetzelfde?
In de Soul heb ik het ooit wel eens gebruikt, maar ik gebruik het zelden. Dat komt ook omdat het nogal onhandig is geregeld. Je moet het van te voren instellen als je auto stil staat. Je kan het niet via een app doen of wat dan ook. Bovendien moet de stekker er in zitten (dat is ook niet altijd het geval). Vooraf koelen is helemaal niet handig (vind ik). Als je 3 minuten later bent dan je had ingesteld (dat kan maar per tien minuten) dan is de auto in de zon al weer opgewarmd. Bovendien heeft mijn Soul de neiging om zijn instellingen kwijt te raken en doet hij het dus helemaal niet. Dus ik ben er al aan gewend dat het niet werkt :X

Wat BB-One al zegt scheelt hij kwa actieradius niet eens zo heel veel. Mijn auto gooit het verschil altijd op 5 of 6 km (dat kan je zien in een display). Dat zou dus ongeveer 1 kWh zijn. Het ligt ook wel aan wat er in de accu zit, als je minder ver kan rijden wordt het verschil natuurlijk weer kleiner. En wat dat betreft zit er meer speling in mee-wind of tegen-wind dan het gebruik van de kachel.

En anders kan je er altijd nog een benzine verwarmertje in laten maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:57
Ik heb heel deze week de voorverwarming gebruikt (ook al was het niet elke dag nodig).

Op de e-golf kan je instellen dat hij mag voorverwarmen/koelen via de accu. Dat kost dan 7 km bereik volgens de computer.

Dit kan overigens ook via een app gedaan worden. Temperatuur instellen (eventueel vertrektijd), (voor)ruit verwarming starten en stoppen.

Onze e-golf heeft een warmtepomp en met 3-4 graden buiten is het stiekem best lekker om in een warme auto in te stappen ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juupke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Nou ik kom net vrolijk bij de Hyundai dealer vandaan, ze hadden sinds vrijdag de Ioniq Electric staan en ik kon hem nu nog net even een klein uurtje voor sluitingstijd meenemen voor een eerste indruk. En ik kan niet anders zeggen dan dat ik het echt heel prettig vond rijden! Ben nog niet heel ver gegaan en heb door gebrek aan tijd (en met oog op de spits) de snelweg nog niet meegepakt, dus heb nog maar een zeer beperkte ervaring, maar het begin is er en dat is meer dan positief! :Y

Binnenkort even een afspraak maken voor langer proefrijden... zal dan het verhaal over die voorverwarming ook eens navragen, want dat zou wel een redelijke bummer zijn inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door juupke op 31-10-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

BB-One schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:14:
[...]

"Session timed out" is wat ik zie....

Nog een tip: Locatie maakt inderdaad uit. Haal hem inderdaad op bij Schiphol... (bij luchthavens vaak meer concurrentie dus lagere prijzen.) Treinkaartje naar schiphol haal je er met gemak uit (zeker vanaf leiden)
Als huurauto's ergens duur zijn dan is het wel bij vluchthavens. 8)7

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:36
Flagg schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:24:
[...]

Hoeft niet zo te zijn, mijn voorbeeld van een peugeot 508 voor 270 euro a 8 dagen was bij vliegveld Nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 06:58
dfrenner schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:48:
[...]
Ik heb even gekeken:
Voor dat bedrag weet ik nog wel een ander geinig plan. Je pakt een volgestickerde Leaf voor E399 twee jaar als private lease. Vervolgens koop je in juni een Volvo 740 station of zo, daarmee gas je twee keer drie weken naar de Alpen en in september verkoop je dat ding weer. Lekker elektrisch in Nederland en zeeen van ruimte en range op vakantie en bovendien een leuke kar ook nog. Een andere geinige optie die al genoemd werd is iets fixen via Snapcar. Misschien kun je wel iemand vinden die wel drie weken in jouw Leaf wil rijden als jij drie weken met zijn stationkar rijdt, kun je het met gesloten beurs afhandelen en heb je wellicht een nieuwe EV adept gemaakt. Ik zou bijna mijn EV plannen toch weer uit de ijskast halen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Flagg schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:24:
[...]

Wel raar dat dan eenzelfde auto in Leiden bijna 400 euro duurder was dan bij schiphol... Dus je 8)7 is niet echt op zijn plaats.

Vorige week nog in de USA een auto gehuurd, zat voor mijn werk al in het centrum van de stad, het was voordeliger om eerst met Uber naar de luchthaven te gaan (15 USD) en daar een auto op te halen en op een ander vliegveld weer in te leveren. Was voor twee dagen per saldo al 30 dollar goedkoper (dus 45 dollar minus 15!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:05

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

BB-One schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:49:
[...]
Voor mij geldt met mijn Zoe dat ik met het huidige rijbereik aan het twijfelen ben of ik van de winter naar Oostenrijk met de Zoe ga [...]
Vanaf Düsseldorf gaat de autotrein naar Wenen en Innsbrück, is dat een optie?
Ook niet goedkoop, maar wel leuk (lijkt me).
Door de Alpen is treinen echt genieten.

[ Voor 4% gewijzigd door Proton_ op 31-10-2016 21:25 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
Rene schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 07:18:
[...]

Dat is een moeilijke. Voor de 2de auto zijn de eisen eigenlijk niet bijzonder:

- Plek voor 4 (mogen krap zitten)
- goedkoop
- goedkoop
- goedkoop

Range maakt geen bal uit, snelladen is ook geen must.

Zit aan de volgende wagens te denken:

- Peugeot ION, die kosten ca 9000-11000 gebruikt.
- Ford Focus electric, ca 14000-15000 voor een exemplaar van een jaar oud. Voordeel is dat je dan een gewone C segmenter rijdt.
- 2-3 jaar oude Leaf (gen2) voor ca 14000-15000. Die is even volwaardig als de Focus/Golf
- 1-2 jaar oude Zoë voor ca 15000-16000. Accuhuur doen ze hier niet aan.

Alleen naar de prijs kijkend is de ION definitief de goedkoopste optie. Eens kijken war het budget toelaat begin 2017.
Ik vind de prijzen die je noemt best scherp voor een jong gebruikte EV. Ik zat even te kijken naar de Focus electric die is hier al snel 4000 Euro duurder en dan zit er geen snellader in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
Appie Heijn schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:27:
[...]

Mwa gevoelsmatig een beetje too much, wij hadden tot een half jaar geleden alleen de golf, om nou 3 auto's te hebben voor 2 volwassen.

De elektrische auto's op de 2e hands markt doen eigenlijk allemaal wel meer dan 10k, dat is ons wat te veel qua aanschaf op dit moment. Wellicht dat we volgend jaar wel een auto voor vrouwlief hebben. Dan heb ik de Tesla of de i3 en zij een leaf bijvoorbeeld. Gaan we met het gezin op pad dan nemen we de mijne.

Gaan we met de sleurhut dan huren we wel een auto voor die 3 weken een auto. Bij BMW kan ik dat alleen wel in het leasecontract wegmoffelen, bij Tesla hebben ze die optie inhouse niet.

Het oog wil ook wat, daarom nu in eerste instantie liever een Tesla, maar ook extra actieradius en gratis opladen(supercharger) is niet minder belangrijk. Voor die 100 eur(i3 vs tesla) extra bijtelling kun je geen extra auto op de oprit hebben staan, laat staan er km'ers mee gaan maken.
Ik was even uitgegaan van niet privé rijden in een auto van de zaak, en zelf een gebruikte EV kopen.

De 100 Euro netto is niet veel, daarmee wordt het lastig. Maar geen bijtelling van een I3 of Tesla 3 ( al heb ik mijn twijfels of hij volgend jaar beschikbaar komt). En zelf een gebruikte EV kopen gaat goed.

Gevoel is moeilijk te vatten. 3 auto's vind je wat veel ( ik zie het bprobleem niet zo) met een eigen auto ben je minder afhankelijk. En ik zie liever meer geld op mijn bank rekening dan een dikkere auto van de baas. (Het geld blijft, de auto moet je weer inleveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
JeroenK schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 07:38:
[...]

Ik was even uitgegaan van niet privé rijden in een auto van de zaak, en zelf een gebruikte EV kopen.

De 100 Euro netto is niet veel, daarmee wordt het lastig. Maar geen bijtelling van een I3 of Tesla 3 ( al heb ik mijn twijfels of hij volgend jaar beschikbaar komt). En zelf een gebruikte EV kopen gaat goed.

Gevoel is moeilijk te vatten. 3 auto's vind je wat veel ( ik zie het bprobleem niet zo) met een eigen auto ben je minder afhankelijk. En ik zie liever meer geld op mijn bank rekening dan een dikkere auto van de baas. (Het geld blijft, de auto moet je weer inleveren).
Blijft lastig.
1 auto waar ik 50k per jaar zakelijk mee rijdt
1 gezinsauto waar we 10k prive mee rijden maar waar mijn vrouw ook woon-werk verkeer mee doet.

Dat is wat wij nodig hebben voor onze dagelijkse dingetje, verder werk ik redelijk vaak nog als ZZP in de avond, zou in principe met gezinsauto kunnen, nu pak ik toch veelal de auto van de zaak. 1-2x per jaar met de caravan op stap. Dat wordt of huren of een geschikte gezinsauto.

De tesla doet volgens mij 160-170 euro bijtelling, de i3 doet 60-70. Vraag is kan ik voor 170 euro een privé auto hebben. Wordt knap lastig denk ik als je onderhoud, verzekering alleen al neemt. Even met het het gezin 2 uurtjes enkele reis doe ik liever in een tesla dan in een 2e hands leaf(no offense).

Ik denk dus dat ik de zakelijke auto maar prive blijf rijden(mits EV), eerst nog even de bmw houdt, scheelt weer huren komend jaar. Geld van de bespaarde bijtelling opzij leggen zodat we volgend jaar ergens een leaf of zoë kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
B
Appie Heijn schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:37:
[...]

Blijft lastig.
1 auto waar ik 50k per jaar zakelijk mee rijdt
1 gezinsauto waar we 10k prive mee rijden maar waar mijn vrouw ook woon-werk verkeer mee doet.

Dat is wat wij nodig hebben voor onze dagelijkse dingetje, verder werk ik redelijk vaak nog als ZZP in de avond, zou in principe met gezinsauto kunnen, nu pak ik toch veelal de auto van de zaak. 1-2x per jaar met de caravan op stap. Dat wordt of huren of een geschikte gezinsauto.

De tesla doet volgens mij 160-170 euro bijtelling, de i3 doet 60-70. Vraag is kan ik voor 170 euro een privé auto hebben. Wordt knap lastig denk ik als je onderhoud, verzekering alleen al neemt. Even met het het gezin 2 uurtjes enkele reis doe ik liever in een tesla dan in een 2e hands leaf(no offense).

Ik denk dus dat ik de zakelijke auto maar prive blijf rijden(mits EV), eerst nog even de bmw houdt, scheelt weer huren komend jaar. Geld van de bespaarde bijtelling opzij leggen zodat we volgend jaar ergens een leaf of zoë kunnen kopen.
Zo uitgezet denk ik dat dat wel een mooi plan is. Ik hoop dat Tesla optijd leveren kan voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Natuurlijk gewoon die bijtelling aftikken, is toch niks? En geloof mij als je een Tesla rijdt dan voelt iedere andere auto ouderwets aan. Ik heb zelf nog een oude BMW cabrio ernaast, voor de zomermaandjes en in noodgevallen. Dat is leuk omdat het heel wat anders is. Maar als je een Model S hebt en je moet naar een Leaf of Opel Astra ofzo dan ga je hem echt missen :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenK
Ik weet niet of model 3 net zo gooed en fijn rijd als een model S. Niet bij iedereen is geld in overvloed aanwezig.

Ik kan je vertellen dat als je van een mindere EV dan een model S naar een ICE gaat het ook ouderwets en raar aanvoelt. Ik denk dat je het moet vergelijken dat je van een Maybach met chauffeur overstapt naar een Dachia Sandero en zelf moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
WOW!

http://www.autoweek.nl/nieuws/dit-is-de-fisker-emotion/

Mooie bak zeg!
Laat maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:53
Kan iemand even controleren wat de lease prijs van een IONIQ zou zijn (30000km, 4 jaar incl brandstof).

Binnen 2 weken testrit en zelf heb ik nog geen indicatie ontvangen van leasemaatschappij (we hebben merkenbeleid maar vrije keuze van elektrische auto's dus kan geen leaseprijs zien van de niet merk auto's :'( benieuwd of wat de leasemaatschappij mij aanbied een schappelijk leasebedrag is).

[ Voor 3% gewijzigd door KeiFront op 01-11-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

JeroenK schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:09:
Ik kan je vertellen dat als je van een mindere EV dan een model S naar een ICE gaat het ook ouderwets en raar aanvoelt. Ik denk dat je het moet vergelijken dat je van een Maybach met chauffeur overstapt naar een Dachia Sandero en zelf moet rijden.
Van een Zoe naar een Mondeo automaat, Passat of Golf GTI voelt inderdaad als een downgrade.
(naar een 2003 VW LT was gewoon onvergelijkbaar ;))

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
KeiFront schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:38:
Kan iemand even controleren wat de lease prijs van een IONIQ zou zijn (30000km, 4 jaar incl brandstof).

Binnen 2 weken testrit en zelf heb ik nog geen indicatie ontvangen van leasemaatschappij (we hebben merkenbeleid maar vrije keuze van elektrische auto's dus kan geen leaseprijs zien van de niet merk auto's :'( benieuwd of wat de leasemaatschappij mij aanbied een schappelijk leasebedrag is).
Kan je zelf ook:
456 euro zonder subsidie:

https://www.leaseplandire...ch/281235/#/auto-details/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Heb net ff de prijs opgevraagd na de MIA. €393 per maand voor een premium met 25.000 km met looptijd 5 jaar. Echt een hele nette prijs al zeg ik het zelf....

Dit is trouwens wel weer triest: http://www.omroepwest.nl/...rische-auto-s-in-Den-Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Vind het niet zo mooi, maar heeft wel wat weg van de Model 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik snap niet helemaal waar allemaal die gaten voor nodig zijn. In de bumper, okee, voor de remmen (maar je remt toch vooral elektrisch?) maar waar zijn die in de motorkap voor nodig?
Ik vind dat niet mooi.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
YoshiBignose schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:04:
Heb net ff de prijs opgevraagd na de MIA. €393 per maand voor een premium met 25.000 km met looptijd 5 jaar. Echt een hele nette prijs al zeg ik het zelf....

Dit is trouwens wel weer triest: http://www.omroepwest.nl/...rische-auto-s-in-Den-Haag
Ik vind het eerder triest om 300.000 euro voor 79 auto's ter beschikking te stellen.
Ik ben fel tegenstanders van deze regelingen voor een paar geluksvogels...

Zoiets doe je landelijk en structureel, of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Maasluip schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:12:
[...]

Ik snap niet helemaal waar allemaal die gaten voor nodig zijn. In de bumper, okee, voor de remmen (maar je remt toch vooral elektrisch?) maar waar zijn die in de motorkap voor nodig?
Ik vind dat niet mooi.
Een benzinemotor mag meer dan 100 graden worden, een accu en inverter niet.
De benodigde luchtstroom voor koeling is dus niet heel anders dan bij een ICE.
Nog afgezien van de airco, die hetzelfde (zo niet groter => warmtepompverwarming) is :)
Bij de meeste ICEs is het grootste deel van de grille intussen ook puur voor de 'sier' en eigenlijk dicht.

[ Voor 63% gewijzigd door Proton_ op 01-11-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
dfrenner schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:13:
[...]

Ik vind het eerder triest om 300.000 euro voor 79 auto's ter beschikking te stellen.
Ik ben fel tegenstanders van deze regelingen voor een paar geluksvogels...

Zoiets doe je landelijk en structureel, of niet...
Ja het slaat gewoon nergens op. Je gaat zoiets toch niet invoeren voor de eerste xx personen en daarna helaas OP = OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:44

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

YoshiBignose schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:14:
[...]

Ja het slaat gewoon nergens op. Je gaat zoiets toch niet invoeren voor de eerste xx personen en daarna helaas OP = OP.
Het is niet meer dan een perverse prikkel waar enkel een handje vol wijzer van wordt ten koste van de belastingcenten die de gehele Haagse gemeenschap op hoest. Korte termijn denken wat structureel niets toevoegd.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:13
Renault heeft een prijsverhoging doorgevoerd voor de Zoe, de nieuwe vanafprijzen:
Entry 21.490,- --> 22.180,-
Life 23.990,- --> 24.680,-
Intense 25.990,- --> 26.680,-
Bose 28.790,- --> 29.480,-
Alle modellen zijn dus 690 euro duurder geworden.

Ah, zie dat de prijzen nu incl. rijklaarmaakkosten zijn.
Consumentenadviesprijs is prijs inclusief: kosten rijklaar maken (levenslange routeservice op de auto, lifehammer, transportkosten, nulbeurt, deconserveren, poetsen, kentekenplaten, kentekenhouder, handlings- en administratiekosten, uitleg veiligheidssystemen, uitleg multimedia- en navigatiesysteem en activatie 12 maanden gratis connectiviteit op R-Link & R-Link 2 t.w.v. € 565,09, incl. 21% btw), registratiekosten (t.w.v. € 48,91, btw-vrij) recyclingsbijdrage (t.w.v. € 45,- incl. 21% btw) en Renault Beheersbijdrage Lithium-Ion ba erij (t.w.v. €31,- incl. 21% btw)
Benieuwd hoe de dealers hiermee omgaan. De rijklaarmaakkosten importeur stonden in de oude brochure voor 565 euro. Op de 1e offerte die ik kreeg waren de kosten rijklaar maken 864 euro (rijklaarmaakkosten imp. + dealerpakket Z.E.). Bij navraag bleek dit dealerpakket uit matten, lifehammer, volle brandstoftank :P , enz te bestaan, dit alles voor maar liefst 300 euro. Benieuwd of ze nu een post 'dealerpakket Z.E.' a 300 euro op de offerte zetten.

[ Voor 76% gewijzigd door Niek_ op 01-11-2016 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Heb dat al vaker zien staan met de brandstof. Ook bij occasions staat soms dat er voor 600 euro een halfvolle brandstoftank inbegrepen is. ;)

Ben zowieso benieuwd naar de prijs voor onderhoud. Zat eens een lijstje te maken met zaken die goedkoper worden en dingen die erbij komen.

T.o.v. een ICE:
- Geen uitlaat, katalysator etc
- Geen distributieriem / ketting
- Geen koppeling en versnelingsbak
- Geen olie en filters
- Minder slijtage remmen

Wat het onderhoud duurder kan maken:

- Meer elektronica / regeleenheden
- Meer gewicht (extra slijtage dempers)
- Vaker banden wisselen (hell yes, volle bak koppel vanuit stilstand doen de banden geen goed :p)
- Accu (al neem ik deze niet mee in de totale running costs vanwege 8 jaar garantie. Hier worst het langzaam duidelijk dat bij normaal gebruik de accu net zo lang meegaat als de auto).

Weet iemand trouwens of je een EV moet warmerijden? Qua motorslijtage maakt het geen barst uit maar dacht wellicht aan de accu. Lijkt me dat de ECU hier rekening mee houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
Aha.... En dan zegt autominnend Nederland dat de Fiat Multipla lelijk was.....

And we have got a new number One...

Ach ja smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
Proton_ schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:01:
[...]

Van een Zoe naar een Mondeo automaat, Passat of Golf GTI voelt inderdaad als een downgrade.
(naar een 2003 VW LT was gewoon onvergelijkbaar ;))
Ja. Dat is onvergelijkbaar. Het is iets totaal anders. Ik rij Fiat Qubo en heel soms Doblo. Beide elektrisch. Laatst hadden we even een Ford C-max hybride. Mooie auto, rijd netjes maar de ICE voel je gewoon, je hoort hem iets en het trilt. Ook mis je het koppel, al deed de hybride aandrijflijn het goed. Als EV reed het fijn maar zodra de ICE aansloeg werd het minder.

En dan het tanken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
Rene schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 07:18:
[...]

Dat is een moeilijke. Voor de 2de auto zijn de eisen eigenlijk niet bijzonder:

- Plek voor 4 (mogen krap zitten)
- goedkoop
- goedkoop
- goedkoop

Range maakt geen bal uit, snelladen is ook geen must.

Zit aan de volgende wagens te denken:

- Peugeot ION, die kosten ca 9000-11000 gebruikt.
- Ford Focus electric, ca 14000-15000 voor een exemplaar van een jaar oud. Voordeel is dat je dan een gewone C segmenter rijdt.
- 2-3 jaar oude Leaf (gen2) voor ca 14000-15000. Die is even volwaardig als de Focus/Golf
- 1-2 jaar oude Zoë voor ca 15000-16000. Accuhuur doen ze hier niet aan.

Alleen naar de prijs kijkend is de ION definitief de goedkoopste optie. Eens kijken war het budget toelaat begin 2017.
Duidelijk! En een Renault Fluence?

Het bedrag voor de Focus is wel scherp. Hier liggen die duidelijk hoger voor een model wat al 3 jaar oud is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Renault fluence wordt hier niet officieel geleverd. Die valt dus af ;)

Zie ook dat de Zoë met 41 kWh accu hier in de prijslijst is opgenomen. Voor een volledig aangeklede Bose supercharge edition met 11 kW lader en laadstation aan huis gemonteerd betaal je 30.000 euro.

Een kale versie is te krijgen voor omgerekend 24.000 euro met een normaal laadstation gemonteerd.

(Prijzen zijn inclusief accu. Geen huur etc).

[ Voor 74% gewijzigd door Rene op 01-11-2016 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Over Fluences gesproken, die accupakketten zijn erg geliefd voor ombouwauto's, vanwege het wisselgedoe zijn ze er erg geschickt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
Erasmo schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:56:
Over Fluences gesproken, die accupakketten zijn erg geliefd voor ombouwauto's, vanwege het wisselgedoe zijn ze er erg geschickt voor.
Dat klopt ze zijn heel makkelijk te monteren en demonteren. De Fluence is erg betaalbaar vind ik. Er zijn zelfs mensen bezig geweest om er een snellader in te bouwen of een betere accu. De Fluence was wel echt gemaakt voor het wisselen van accu's. Vandaar dat er nooit een snel(ler) laad optie in gekomen is.

Ik zat zo te kijken naar de Ford Focus Electric. Daar is geen snellader ingebouwd. Wel een hoger vermogen lader. Zowel de Fluence als de Focus zijn wel behoorlijke auto's die er "gewoon" uit zien. Soms heb ik het idee dat de Focus een compliance auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoshiBignose schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:14:
Dat is al zeker tien jaar heel gebruikelijk voor de Nederlandse overheid hoor. Zowat alle subsidies die bedoeld zijn om milieuvriendelijke maatregelen te nemen werken op deze manier.
Ze hebben dit ingevoerd omdat ze zich wel eens in de vingers hebben gesneden omdat ineens veel meer mensen gebruik maakten van een regeling dan ze zelf hadden bedacht. En om begrotingstekorten in de toekomst te voorkomen zit er nu dus overal een maximum aan.
Niek_ schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:46:
Renault heeft een prijsverhoging doorgevoerd voor de Zoe, de nieuwe vanafprijzen
Ok, ik heb het aangepast. Moest je altijd al een apart abonnement nemen op R-Link na een jaar of is dat ook nieuw? Ik vind het nog al wat om 565 euro per jaar te moeten gaan betalen voor zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Enkele weken geleden heb ik geklaagd bij de BP van het brugrestaurant aan de A4. Toen was er geen prijs op de snellader aanwezig en niemand daar wist het (en TNM app gaf alleen een paal van 11kw...).
Nu hebben ze er labeltjes opgeplakt met de prijs, evenals een label met de tekst 'Exclusief de kosten van uw laadpasprovider'. *O* *O* *O*

De rest blijft nog lekker van kastje naar muur verwijzen met al die websites en kaarten die misschien ooit gaan kloppen. Dus BP is voor mij in één keer een van de beste laadpalenexploitanten geworden in mijn boekje (hoe ironisch ook).

Overigens is dit nu AC €0,25/kWh en DC €0,50/min. Dus voor mij nu ook een stuk beter geworden qua prijs, onder TNM was AC ook 0,50ct/min (ik boycotte deze eerst dan ook, ondanks de perfecte locatie voor mij).

[ Voor 0% gewijzigd door Nivve op 02-11-2016 09:21 . Reden: 0,25ct moest natuurlijk €0,25 zijn. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nivve schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:00:
Nu hebben ze er labeltjes opgeplakt met de prijs, evenals een label met de tekst 'Exclusief de kosten van uw laadpasprovider'. *O* *O* *O*
Mooi zo!
Overigens is dit nu AC 0,25 ct/kWh en DC 0,50ct/min.
Hebben ze echt de prijs aangepast of is het labeltje verkeerd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
JeroenE schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:18:
[...]
Mooi zo!

[...]
Hebben ze echt de prijs aangepast of is het labeltje verkeerd? :+
Dat zie ik waarschijnlijk om mijn volgende afschrift van TNM. Ik zal hem in de gaten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
JeroenE schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:13:
Ok, ik heb het aangepast. Moest je altijd al een apart abonnement nemen op R-Link na een jaar of is dat ook nieuw? Ik vind het nog al wat om 565 euro per jaar te moeten gaan betalen voor zoiets.
Die 565 is de waarde van het gehele rijklaarmaak-pakket. Onderstaand meer info over R-Link zoals ik het nu begrepen heb
Bij aanschaf van het voertuig inbegrepen:
MY Z.E. Connect 36 maanden gratis (hierna 179,- voor wederom 36 maanden)
MY Z.E. INTER@CTIVE CONNECT 12 maanden gratis (hierna 89,90 voor 12 maanden of 170,- voor 36 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
En wat is het verschil tussen die twee?

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
NovapaX schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:58:
En wat is het verschil tussen die twee?
't Zal aan m'n zoekskills liggen maar kan geen NL-website vinden met de info. Hieronder in het Engels:
MY Z.E. Connect
With 'My Z.E. connect', get information on your Renault Z.E.* wherever you are. Visit 'My Z.E. on line' from your computer, smartphone or tablet for tips to optimise the use of your electric vehicle, to check its driving range and charge status in real time, and to locate charge points nearby. You can also receive notifications on your vehicle's charge status by sms or e-mail. How handy!

MY Z.E. INTER@CTIVE CONNECT
Enjoy remote interaction with your car from your smartphone, tablet or computer. Activate or programme the charging of your vehicle. Trigger your vehicle's air conditioning or heating before use.* Optimise its charging based on the cost of electricity. Locate the three closest charge points available in the area...

Volgens mij is Connect one-way zodat je alleen info kan raadplegen en is Inter@ctive connect two-way en kan je hiermee ook verwarming aan/uit zetten, laden starten/stoppen, enz. Maar verbeter mij vooral als ik het mis heb :)

[ Voor 10% gewijzigd door Niek_ op 02-11-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimEffting
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 12:35
unclero schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:48:
[...]

Het verschil zit erin dat je geen keuze hebt. Ook niet op de specifieke locaties.
Dus soms sta je na een uurtje alweer stil om even snel wat bij te laden.
In mijn ervaring is de auto vrijwel altijd sneller klaar dan jijzelf - zeker als je het handig combineert met lunch of diner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Niek_ schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:45:
[...]
Volgens mij is Connect one-way zodat je alleen info kan raadplegen en is Inter@ctive connect two-way en kan je hiermee ook verwarming aan/uit zetten, laden starten/stoppen, enz. Maar verbeter mij vooral als ik het mis heb :)
Ik heb geen interactive connect, en kan dus niet via de app/site de airco aanzetten. Ook kan ik geen opladen inplannen.
Overigens kon ik dat het eerste jaar ook vaker niet dan wel, met dank aan de Franse IT-skills. Geen idee of dat intussen wel werkt.
Realtime accustatus kan ook niet, maximale update is eens per 20 minuten. Knap waardeloos dus aan een snellader.

Overigens;
databeestje schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:17:
En EVSE met een knop timer of direct zou helemaal top zijn.
Ik heb nu de OpenEVSE RTC ingesteld op opladen tussen 23:05 en 6:55; werkt helemaal zoals je verwacht: inpluggen -> paars scherm "ik begin met laden om 23:05".
Als je de startknop indrukt -> groen scherm, Zoe gaat meteen laden.

[ Voor 25% gewijzigd door Proton_ op 02-11-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verdomme ik wordt zo gek van het gemis aan laadpalen in de reguliere apps, als ik een goed overzicht van de omgeving wil hebben moet ik 5 apps bekijken :X De grote aanbieders laten alleen hun eigen apps zien en alhoewel plugshare een verbetering is is het nog lang niet compleet en je kan er niet in zien of een paal bezet is. Online is het wel aardig voor elkaar, zie oa. http://www.oplaadpalen.nl/ maar ondertussen zit ik er over te denken om zelf maar een app te bouwen met hun api ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Erasmo schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:44:
Verdomme ik wordt zo gek van het gemis aan laadpalen in de reguliere apps, als ik een goed overzicht van de omgeving wil hebben moet ik 5 apps bekijken :X De grote aanbieders laten alleen hun eigen apps zien en alhoewel plugshare een verbetering is is het nog lang niet compleet en je kan er niet in zien of een paal bezet is. Online is het wel aardig voor elkaar, zie oa. http://www.oplaadpalen.nl/ maar ondertussen zit ik er over te denken om zelf maar een app te bouwen met hun api ;w
De app "ChargeMap" en "TheNewMotion" hebben samen bijna alles wel :)?

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Erasmo schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:44:
Yes please (en dan wel delen natuurlijk ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Stef87 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:09:
[...]

De app "ChargeMap" en "TheNewMotion" hebben samen bijna alles wel :)?
Dat valt vies tegen, neem bijvoorbeeld Den Helder:

Chargemap:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XpgPxjp.png

TNM:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dixrIOe.png

Oplaadpalen.nl:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/97lQTjf.png
Niek_ schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:35:
[...]

Yes please (en dan wel delen natuurlijk ;) )
Wel even geduld dan, heb amper ervaring met Android :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Erasmo schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:50:
[...]

Chargemap:
[afbeelding]

TNM:
[afbeelding]

Oplaadpalen.nl:
[afbeelding]

[...]

Wel even geduld dan, heb amper ervaring met Android :P
Ahh dat valt daar dan zeker tegen! Ik heb eigenlijk bijna nooit een extra app nodig gehad (maar dat zal door de lokaties komen?)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Proton_ schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:48:
[...]

Ik heb geen interactive connect, en kan dus niet via de app/site de airco aanzetten. Ook kan ik geen opladen inplannen.
Overigens kon ik dat het eerste jaar ook vaker niet dan wel, met dank aan de Franse IT-skills. Geen idee of dat intussen wel werkt.
Realtime accustatus kan ook niet, maximale update is eens per 20 minuten. Knap waardeloos dus aan een snellader.
Ik zie altijd de status van 2 of 3 dagen geleden... super nuttig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erasmo schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:50:
Oplaadpalen.nl heeft ze ook niet allemaal (in ieder geval mist hij er diverse bij mij in de buurt). Als ik in de app van Social Charging kijk dan zie ik op het eerste oog precies dezelfde in Den Helder als van oplaadpalen.nl. Misschien die app eens proberen? Ik weet alleen niet meer zeker of je per se een account moest aanmaken om die app te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Stef87 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:54:
[...]

Ahh dat valt daar dan zeker tegen! Ik heb eigenlijk bijna nooit een extra app nodig gehad (maar dat zal door de lokaties komen?)
In plaatsen als Amsterdam ed hebben ze het aardig goed voor elkaar qua dichtheid, wellicht dat het dan minder opvalt.
JeroenE schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:04:
[...]
Oplaadpalen.nl heeft ze ook niet allemaal (in ieder geval mist hij er diverse bij mij in de buurt). Als ik in de app van Social Charging kijk dan zie ik op het eerste oog precies dezelfde in Den Helder als van oplaadpalen.nl. Misschien die app eens proberen? Ik weet alleen niet meer zeker of je per se een account moest aanmaken om die app te gebruiken.
Uiteraard moet er weer een account aangemaakt worden. Heb het even vergeleken maar ik mis ook bij Social Charging nog flink wat palen.
De app zelf is trouwens aardig clean zo op het eerste gezicht, en de bezetting en het vermogen van de bekende palen wordt goed weergegeven. Helaas werkt de prijsschatting nog niet goed, zelfs als je ingeeft bij welke provider je zit. Heb het even nagekeken met een bekende TNM paal in de buurt en daar staat netjes de kWh prijs vermeld in de app(22 cent, nette prijs btw) maar het wordt helaas nog niet opgepikt.

Blijft lastig met dat hele woud aan aanbieders, zit er over te twijfelen om meer laadpassen aan te vragen want ik heb zo het idee dat het scheelt als je met dezelfde pas als de aanbieder de laadsessie start bij de paal ipv TNM voor alles te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erasmo schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:08:
Uiteraard moet er weer een account aangemaakt worden. Heb het even vergeleken maar ik mis ook bij Social Charging nog flink wat palen.
Kijk ik er dan zo over heen? Helaas schiet hij vrij snel over naar "tel palen bij elkaar op" als je iets uitzoomt. Maar het zit er toch redelijk hetzelfde uit?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E4M4lFL.png
Helaas werkt de prijsschatting nog niet goed, zelfs als je ingeeft bij welke provider je zit.
Aha, dat gebruik ik nooit. Meer om te zien of een paal vrij is of niet. Soms loopt dat wel wat achter.
Blijft lastig met dat hele woud aan aanbieders, zit er over te twijfelen om meer laadpassen aan te vragen want ik heb zo het idee dat het scheelt als je met dezelfde pas als de aanbieder de laadsessie start bij de paal ipv TNM voor alles te gebruiken.
Ja, dat is dus heel afhankelijk van waar je laad en wie de aanbieders zijn. Bij sommige aanbieders moet je per maand betalen voor hun pas en bij andere weer niet etc. En het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe vaak je het doet. Als je maar 2 keer in de maand een paal gebruikt is het vaak niet eens heel interessant welke pas je hebt. Maar als je 15 keer per maand bij dezelfde paal staat kan dat heel anders zijn. Je kan niet zo 1-2-3 roepen dat pas X altijd de beste is (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
Rene schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:44:
- Vaker banden wisselen (hell yes, volle bak koppel vanuit stilstand doen de banden geen goed :p)
Beetje onzin. Ik verbruik met PHEV minder banden dan met ICE omdat daar nog een koppelversterker tussen zat (versnellingsbak).

Spec's praten over motor / krukas koppel en niet het koppel op de wielen. Daardoor is het koppel van een ICE met normale versnellingsbak groter en dus eerder genegen met doorslippende wieltjes te vertrekken.

Verder kan je met een elektrische aandrijving het doorslaan van de wielen veel beter controleren.

[ Voor 1% gewijzigd door kdeboois op 03-11-2016 11:44 . Reden: typo ]

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

JeroenE schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:38:
[...]
Kijk ik er dan zo over heen? Helaas schiet hij vrij snel over naar "tel palen bij elkaar op" als je iets uitzoomt. Maar het zit er toch redelijk hetzelfde uit?
In Den Helder is het aardig compleet maar in paar andere plaatsen waar ik de lokale palen uit mijn hoofd ken missen er toch echt wel een aantal.
[afbeelding]
[...]
Aha, dat gebruik ik nooit. Meer om te zien of een paal vrij is of niet. Soms loopt dat wel wat achter.
Nu heb je vaak maar één keuze maar als er meerdere palen bij elkaar in de buurt staan kan het echt schelen, ik ben al prijsverschillen tegen gekomen van meer dan 20c/kWh.
[...]
Ja, dat is dus heel afhankelijk van waar je laad en wie de aanbieders zijn. Bij sommige aanbieders moet je per maand betalen voor hun pas en bij andere weer niet etc. En het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe vaak je het doet. Als je maar 2 keer in de maand een paal gebruikt is het vaak niet eens heel interessant welke pas je hebt. Maar als je 15 keer per maand bij dezelfde paal staat kan dat heel anders zijn. Je kan niet zo 1-2-3 roepen dat pas X altijd de beste is (helaas).
De meeste passen heb een gratis variant waar je per sessie betaald en een betaalde variant waar je geen opstartkosten betaald. Maar ik heb het idee dat als je 'vreemd laadt' bij een paal die niet van je aanbieder is er vaak toch een opslag van enkele centen per kWh bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Het heeft inderdaad meer te maken met het vermogen (en koppel) van de auto dan met het verschil tussen EV en ICE. Maar geloof mij dat de gemiddelde Tesla banden zeer snel slijten >:)

Heb vandaag een loaner mee, 85D. Helaas geen P... maar je merkt wel dat ie iets sneller is. Nadeel vind ik echter (ik heb geen D) dat je meer gezoem hoort door de voorste motor en dat je iets anders moet sturen in bochten als je gas geeft. Ben blij dat ik alleen voor RWD heb gekozen.

Dit was (pre-facelift) wel heel dom:

Afbeeldingslocatie: https://imagecdn2.panjo.com/images/detail/a8233fdb-dc5d-498e-9a7a-a574245ff3f32.JPG

[ Voor 19% gewijzigd door YoshiBignose op 03-11-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erasmo schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:47:
In Den Helder is het aardig compleet maar in paar andere plaatsen waar ik de lokale palen uit mijn hoofd ken missen er toch echt wel een aantal.
Ja, ik kan er niets aan doen dat jij ineens van locatie verandert zonder het te melden ;)
Staan die palen wel in oplaadpalen.nl? Want daar staan dus ook niet alle palen op :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Proton_ schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:48:
[...]

Ik heb nu de OpenEVSE RTC ingesteld op opladen tussen 23:05 en 6:55; werkt helemaal zoals je verwacht: inpluggen -> paars scherm "ik begin met laden om 23:05".
Als je de startknop indrukt -> groen scherm, Zoe gaat meteen laden.
Dat klinkt exact als wat ik zoek, top! Het was me niet volledig duidelijk hoe deze werkte, documentatie van sommige projecten is soms wat schaars.

Zo kon ik niet zo snel vinden of dit ook kan met de SmartEVSE kan die Snow_King adviseert, even uitzoeken dan maar. Anders kan ik altijd de kit nog aanschaffen vanuit Amerika.

Overigens zag ik de nieuwste Nissan Note (Japanse markt) die iets implementeert wat ik mij al veel langer afvroeg. Een elektrische aandrijving met een benzine aggregaat.
https://electrek.co/2016/...ge-extender-without-plug/

Zoals sommigen onder dat artikel vermelden is dit wellicht om een paar redenen, zoals grotere inkoop met betrekking tot stuurtechniek, motoren en controllers. Maar ook andere voordelen zoals een vervanging voor de bestaande CVT techniek door een elektro motor met vaste verhouding overbrenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
databeestje schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:40:
Zo kon ik niet zo snel vinden of dit ook kan met de SmartEVSE kan die Snow_King adviseert, even uitzoeken dan maar.
Voor zover ik weet kan dat (nog?) niet met de SmartEVSE. Wellicht kan je een enhancement request indienen?
Overigens zag ik de nieuwste Nissan Note (Japanse markt) die iets implementeert wat ik mij al veel langer afvroeg. Een elektrische aandrijving met een benzine aggregaat.
Ja, dat bestaat al lang. De i3 REX bijvoorbeeld. Maar het lijkt erop of in dit geval er juist een hele kleine batterij in zit zodat je altijd de generator nodig hebt.

Bij de i3 REX kan je lang niet zo snel rijden als de generator draait omdat die niet genoeg stroom kan leveren om zo snel te gaan. Ik weet niet hoe dat dan bij deze zou moeten werken.
Maar ook andere voordelen zoals een vervanging voor de bestaande CVT techniek door een elektro motor met vaste verhouding overbrenging.
Of zodat mensen hem kopen want "hij rijdt toch op benzine en dat kan ik lekker snel tanken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

JeroenE schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:27:
[...]
Ja, ik kan er niets aan doen dat jij ineens van locatie verandert zonder het te melden ;)
Staan die palen wel in oplaadpalen.nl? Want daar staan dus ook niet alle palen op :|
Jup. Maar ik moet wel zeggen dat Social Charging de compleetste app is die ik tot nu toe ben tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

JeroenE schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:06:
[...]
Voor zover ik weet kan dat (nog?) niet met de SmartEVSE. Wellicht kan je een enhancement request indienen?
Zal eens navragen.
Ja, dat bestaat al lang. De i3 REX bijvoorbeeld. Maar het lijkt erop of in dit geval er juist een hele kleine batterij in zit zodat je altijd de generator nodig hebt.

Bij de i3 REX kan je lang niet zo snel rijden als de generator draait omdat die niet genoeg stroom kan leveren om zo snel te gaan. Ik weet niet hoe dat dan bij deze zou moeten werken.

[...]
Of zodat mensen hem kopen want "hij rijdt toch op benzine en dat kan ik lekker snel tanken".
In dit geval is het een accu met iets van 1-2kWh capaciteit en een 1.2 benzine motor die nominaal op 2500 toeren draait. Je krijgt dan de volgende rijbeleving.

Meteen koppel en directe reactie op het pedaal met regeneratief remmen, dus rijdt als een EV, maar met wel wat herrie als je op het pedaal stampt.

Dan is volledig elektrisch natuurlijk een stuk stiller. Maar voor de fabrikant is er winst door het verdwijnen van een CVT of versnellingsbak/koppeling en schaal grote voordeel bij inkopen van vermogenselektronica. Er wordt ook gesproken over modellen met een grotere accu, je kan er ten slotte ook onder de achterbank nog het e.e.a. kwijt.

Er wordt gesproken over een verbruik van 1 liter benzine op 37km aan de hand van de NEDC. Het is niet ondenkbaar dat deze ook zijn weg gaat vinden naar de nieuwe Micra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Nu nog een gasturbine ipv zuigermotor en we zijn eindelijk waar we vijf jaar geleden hadden kunnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

databeestje schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:32:
[...]

Zal eens navragen.

[...]

In dit geval is het een accu met iets van 1-2kWh capaciteit en een 1.2 benzine motor die nominaal op 2500 toeren draait. Je krijgt dan de volgende rijbeleving.

Meteen koppel en directe reactie op het pedaal met regeneratief remmen, dus rijdt als een EV, maar met wel wat herrie als je op het pedaal stampt.
[video]

Dan is volledig elektrisch natuurlijk een stuk stiller. Maar voor de fabrikant is er winst door het verdwijnen van een CVT of versnellingsbak/koppeling en schaal grote voordeel bij inkopen van vermogenselektronica. Er wordt ook gesproken over modellen met een grotere accu, je kan er ten slotte ook onder de achterbank nog het e.e.a. kwijt.

Er wordt gesproken over een verbruik van 1 liter benzine op 37km aan de hand van de NEDC. Het is niet ondenkbaar dat deze ook zijn weg gaat vinden naar de nieuwe Micra.
Zo zonde, een mennekes aansluiting is toch niet duur op een auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

2 kWh is de moeite van het pluggen niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Proton_ schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:59:
Nu nog een gasturbine ipv zuigermotor en we zijn eindelijk waar we vijf jaar geleden hadden kunnen zijn ;)
Daar zijn ze toch al mee bezig? (let je op, VDL? Dit is een uitgelezen kans om eindelijk een voorsprong te kunnen nemen op BYD)
Behalve de kosten van zo'n ding, denk ik (maar dat is maar een vermoeden dat eigenlijk op weinig gebaseerd is) dat in vergelijking met een Atkinson-motor een microturbine nogal wat restwarmte (aka: stoken voor de vogeltjes, aka energieverlies) produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:27
unclero schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:30:
[...]

Daar zijn ze toch al mee bezig? (let je op, VDL? Dit is een uitgelezen kans om eindelijk een voorsprong te kunnen nemen op BYD)
Behalve de kosten van zo'n ding, denk ik (maar dat is maar een vermoeden dat eigenlijk op weinig gebaseerd is) dat in vergelijking met een Atkinson-motor een microturbine nogal wat restwarmte (aka: stoken voor de vogeltjes, aka energieverlies) produceert.
Die warmte kun je natuurlijk ook weer omzetten in energie, zie de F1.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
Tesla Model S vanaf nu in de configurator ook met volledig glazen dak. Ziet er tof uit. Wel heeft dit glazen dak de prijs van het panodak "overgenomen", en is het panodak met 600 euro in prijs verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 17-09 09:57

GforceNL

Out of memory....

Stoffa schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:05:
Tesla Model S vanaf nu in de configurator ook met volledig glazen dak. Ziet er tof uit. Wel heeft dit glazen dak de prijs van het panodak "overgenomen", en is het panodak met 600 euro in prijs verhoogd.
Klopt inderdaad, vorige week stond hij er nog niet tussen, nu wel.

Het viel me trouwens vies tegen wat de opties kosten. Als ik een tesla een beetje leuk wil aankleden zoals mijn BMW nu, dan kom ik met een 75 (geen D) al op 102.000 ongeveer.

Toch nog maar een jaartje diesel blijven rijden denk ik.... :|

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

unclero schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:30:
[...]

Is het voornaamste bezwaar van een microturbine niet dat die dingen en enorme hoeveelheid herrie produceren en ze daarom nooit in auto's of huizen (verwarmingsketels) echt zijn toegepast?

Restwarmte is voor auto's niet het grootste probleem, het grootste probleem in auto-toepassingen is dat een gasturbine heel weinig koppel produceert en je dus een behoorlijk complexe tandwielkast + koppelomvormer nodig gaat hebben om dat vermogen zinnig naar de wielen over te brengen. En tandwielkasten en koppelomvormers zijn nogal berucht om het produceren van warmte...

Met de juiste onderdelen is zo'n gasturbine met een elektrische overbrenging weer wél rendabel. Dan heb je, met in-wheel elektromotoren, zelfs helemaal geen tandwielen meer nodig.

[ Voor 26% gewijzigd door Stoney3K op 04-11-2016 11:34 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35

Daniel

Kapitein NCC-1701
GforceNL schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:12:
[...]

Het viel me trouwens vies tegen wat de opties kosten. Als ik een tesla een beetje leuk wil aankleden zoals mijn BMW nu, dan kom ik met een 75 (geen D) al op 102.000 ongeveer.

Prijzen zijn serieus hoger geworden bij Tesla het laatste jaar mede door de hoge dollarkoers. Kon je in 2014 nog een redelijke config samenstellen voor zo'n 85k, nu zit je in no time aan een ton. Een kale 75 is al 88k. De goedkoopste optie is 1150 euro, de meeste zijn 3 of 4k per stuk dus dan gaat het hard. Zaken die bij de concurrentie vaak los verkrijgbaar zijn waardoor je nog een beetje kunt spelen zitten bij elkaar in dure pakketten - zo kun je alleen een automatische achterklep krijgen als je het premium upgradepakket van 3400 euro neemt. Op een BMW 5-serie kost dat los 598 euro.

Ik had gisteren een 90D loaner mee zonder hele gekke dingen (ok wel luchtvering, panoramadak en 21" velgen) en die kostte 125k 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
GforceNL schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:12:
[...]

Tsja alles is relatief. In mijn ogen is de Tesla juist vrij compleet zonder opties. Zo zijn de 19 inch standaard wielen best mooi, de stoelen met stoffen bekleding idem (en schijnen goed te zitten), heb je autopilot niet per se nodig, biedt de 60 heel veel voordelen tov de 75 etc. Maar ieder zn meug natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Stoney3K schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:30:
[...]

Is het voornaamste bezwaar van een microturbine niet dat die dingen en enorme hoeveelheid herrie produceren en ze daarom nooit in auto's of huizen (verwarmingsketels) echt zijn toegepast?

Restwarmte is voor auto's niet het grootste probleem, het grootste probleem in auto-toepassingen is dat een gasturbine heel weinig koppel produceert en je dus een behoorlijk complexe tandwielkast + koppelomvormer nodig gaat hebben om dat vermogen zinnig naar de wielen over te brengen. En tandwielkasten en koppelomvormers zijn nogal berucht om het produceren van warmte...

Met de juiste onderdelen is zo'n gasturbine met een elektrische overbrenging weer wél rendabel. Dan heb je, met in-wheel elektromotoren, zelfs helemaal geen tandwielen meer nodig.
In-wiel motoren gaan er voor personenvervoer nooit komen, dat heeft met comfort te maken. Een aanzienlijke hoeveelheid onafgeveerd gewicht is het probleem hier, dat is niet makkelijk technisch oplosbaar. Je wil graag dat bij hobbels de wielen contact met grond houden, iets met grip enzo.

Voor vrachtvervoer is comfort niet zo hoog op de prioriteitenlijst waardoor het daar wel zijn weg heeft gevonden naar bijvoorbeeld de bussen. Het komt in ieder geval de wegligging niet ten goed, maar bij een starre achteras met differentieel en bladveren was dat toch al niet echt een argument.

Aangezien een rechte tandwielkast (met schuine tanden, dat wel, geluid enzo) weinig verlies heeft ten opzichte van een ouderwets differentieel met kroontandwiel is temperatuur niet echt een ding. Er is ook geen koppelomvormer bij een EV in de huidige vorm, dus dat argument valt weg.

Je ziet het ook vaak bij achterwielaangedreven en 4 wiel aangedreven auto's dat het achterste differentieel koelvinnen en soms een heuse oliekoeler heeft, dit omdat er aanzienlijk meer verlies is bij een diff met een kroontandwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

databeestje schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:49:
[...]

In-wiel motoren gaan er voor personenvervoer nooit komen, dat heeft met comfort te maken. Een aanzienlijke hoeveelheid onafgeveerd gewicht is het probleem hier, dat is niet makkelijk technisch oplosbaar. Je wil graag dat bij hobbels de wielen contact met grond houden, iets met grip enzo.
In-wiel in dat geval misschien niet, maar dan mag ik verwachten dat de motoren zo min mogelijk overbrenging hebben tot aan de wielen? Dus dan kom je uit op directe aandrijving met hooguit een paar steekassen en homokineten er in (net zoals een transaxle nu in moderne auto's is gemonteerd).

Ik zie een hoop EV's en hybrides die een elektromotor koppelen aan een 'ouderwetse' versnellingsbak of automaat. Dat lijkt me gruwelijk inefficiënt, of zie ik dat nou verkeerd?

Juist elektromotoren en frequentieregelaars kun je precies kiezen of ontwerpen op de toepassing waarvoor je ze nodig hebt. En een beetje gangbare synchrone motor (die hebben we hier op de zaak een hoop liggen, wegen zo'n 30 kilo per stuk) van bijvoorbeeld 15kW, 1500 toeren heeft gewoon de juiste specs om rechtstreeks op een wiel gekoppeld te worden zonder tussenstappen, en met 120 kilometer per uur een auto voort te duwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 04-11-2016 11:56 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 17-09 09:57

GforceNL

Out of memory....

Stoffa schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:42:
[...]

Tsja alles is relatief. In mijn ogen is de Tesla juist vrij compleet zonder opties. Zo zijn de 19 inch standaard wielen best mooi, de stoelen met stoffen bekleding idem (en schijnen goed te zitten), heb je autopilot niet per se nodig, biedt de 60 heel veel voordelen tov de 75 etc. Maar ieder zn meug natuurlijk.
Daar heb je helemaal gelijk in. Mijn conclusie was dan ook puur gebaseerd op de opties die ik nu op mijn huidige auto heb tov een nieuwe tesla.

Wat de stoelen betreft; de originele stoelen zitten niet geweldig, zeker niet voor lange ritjes. De kuipjes (Next generation stoelen) daarentegen zitten geweldig. Kosten helaas wel 2800 euro extra... :'(

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Zucht, lijkt erop dat de vooroordelen over BMW rijders doorgetrokken mogen worden naar de elektrische BMW rijders.

Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/gz5qbt50j/IMG_20161104_121438.jpg

Kneusje had de kabel natuurlijk wel in de paal gestoken zodat het leek alsof hij aan het laden was, maar heb hem weer vriendelijk voor hem verwijderd en onder zijn auto gemikt (zit helaas vergrendeld), maar wat een kansloos gedrag zeg. Als je niet gaat laden moet je niet zo'n plek gaan blokkeren.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35

Daniel

Kapitein NCC-1701
GforceNL schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:22:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in. Mijn conclusie was dan ook puur gebaseerd op de opties die ik nu op mijn huidige auto heb tov een nieuwe tesla.

Wat de stoelen betreft; de originele stoelen zitten niet geweldig, zeker niet voor lange ritjes. De kuipjes (Next generation stoelen) daarentegen zitten geweldig. Kosten helaas wel 2800 euro extra... :'(
Helemaal eens met dat statement over de originele stoelen. Ik heb er inmiddels 102k op zitten - waaronder ritten van ±200 km enkele reis - en je stapt niet gebroken uit, maar door de lage rugleuning en het gebrek aan ondersteuning bij je bovenbenen en aan de zijkant is het zitcomfort onder de maat voor zo'n dure auto. Destijds was helaas niks beters te krijgen behalve dan een custom stoel in laten bouwen. De rug is bij de next generation stoelen een stuk beter geworden maar de korte zitting is er nog steeds.

Wel zijn de NG stoelen alleen te krijgen in combinatie met leer. Leer was vroeger volgens mij een optie van ±2000 euro dus je bent eigenlijk maar 800 euro meer kwijt voor de betere stoelen. De oude stoelen kun je alleen nog maar met stoffen bekleding krijgen.
Pagina: 1 ... 3 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.