LockeJohn schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:24:
[...]
1. Die 1000 was toch gewoon een "belofte" als in, met ons programma, doorberekend door CBS, gaat de gemiddelde Nederlander er met 1000 euro koopkracht op vooruit.
Tja elke partij roept dit soort dingen over hun CBS doorberekening, in praktijk moet er altijd een coalitie komen.
Wrs wel verkeerd gecommuniceerd die 1000 euro, maar als je beetje verstand hebt snap je hoe het zit.
2. Grieken geld geven, pijnlijke fout van de VVD om dit te beweren waar ze niet echt controle over hebben.
De EU bepaald dat, of NL moet uit de EU (wat je niet wilt). Uiteindelijk goede zaak om Griekenland erbij te houden, als Griekenland valt is de volgende Spanje, en dan Italie etc.
Griekenland is nu goed aan het hervormen.
3. Helemaal met je eens, slecht dat dit gebeurd in 2017 in NL
4. Zie 3.
1. Wat ik al aangaf, het gaat mij niet om die 1000 euro, maar de manier waarop
2. De Grieken: zie 1.
En dat de volgende Spanje is, en vervolgens Italie, tja, achteraf gezien is het allemaal te verwachten.
In mijn ogen is de hele EU één groot prestige project geweest wat er moest en zou komen, en waar nu de sterke landen mogen, nee
moeten, bloeden voor de zwakkere economieën.
Ik betaal belasting, is het dan vreemd dat ik verlang dat ik dan iets heb van: eigen volk eerst?
Mijn (domme?) boerenverstand...:
De EU hebben we nodig, komen we niet meer van af, dus we moeten het er mee doen.
Wat verdere politiek betreft zwalk ik misschien wel alle kanten op...
[list]
• Belasting betalen is niet leuk, maar je woont met zijn allen in dit land en met zijn allen moeten we het doen, dus als ik meer verdien vind ik het niet meer dan normaal dat ik meer belasting betaal dan iemand die met een basisloontje zit.
Alhoewel het wel reëel moet blijven aangezien iemand op het minimum ook aanspraak kan maken op diverse uitkeringen, kortingen en subsidies
• Stregne controle op uitkeringstrekkers, als wordt bewezen dat je een beroepsuitkeringstrekker bent die er lekker zwart bijwerkt dan korten en boete. Als je gewoon kan werken dan ga je werken. Als je echt wil, dan kan je overal werken (been there done that, heb zelf ook veel verschillende baantjes gehad om maar aan het werk te blijven om geen uitkering te hoeven genieten, varierend van McDonalds tot vakkenvullen en aardbeien plukken, en nee, dat was niet in mijn tienerjaren)
• Misschien ben ik wat radicaal ingesteld, maar ik zie geen probleem met een 3-strikes regelgeving:
3 overtredingen (voor mijn part pas na 3 celstraffen van minimaal 3 maanden) en je ligt eruit. Punt.
(Ter nuance? Ik ben wel van mening dat de hard werkenden en welwillenden niet mogen lijden onder de raddraaiers, het is dat we mensen met 1 paspoort niet uit kunnen zetten...)
• Integratie? Iedereen, geen enkele allochtoon (pardon the word) uitgezonderd, moet een inburgeringscursus volgen en toch binnen redelijke termijn de Nederlandse taal machtig zijn, als je weigert weigeren wij jou...
• Vluchtelingen? Opvangen prima, gooi wat weilanden vol met containerwoningen tot het in land van herkomst weer veilig is.
Kom je voor geldelijk gewin? Dan meteen terug.
Als je echt de intentie laat zien om hier een nieuw bestaan op te bouwen krijg je die kans, dus integreren en een baan zoeken.
Sorry voor het betoog, maar het lucht wel op
Z en nu genoeg geluld en tijd om een blog te lezen...