De Tweede Kamerverkiezingen 2017 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 92 Laatste
Acties:
  • 220.433 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
D-e-n schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:39:
Hoeveel zetels denk je dat dat zijn?
Ben bang dat het nog wel eens de grote verrassing van deze verkiezingen kan worden...
Ik hou het op 5

Verder hebben we stemadvies uit Ankara:
15.18 uur: Het stemadvies dat Erdogan eerder vandaag gaf, is bij premier Rutte niet in goede aarde gevallen. ,,Ik was zeer boos toen ik Erdogan hoorde zeggen dat Turken in het Turkse belang moeten stemmen'', aldus Rutte. ,,Ik kan hem nu zeggen: de kiezers in Nederland zullen slechts stemmen in het belang van één zaak en dat is deze trotse natie; het Koninkrijk der Nederlanden''.

14.46 uur: Erdogan heeft ook opgeroepen in de Tweede Kamerverkiezingen niet te stemmen op partijen met anti-Turkse standpunten. Hij leek zo het stemadvies te geven niet op Rutte of Wilders te stemmen. Erdogan zei verder dat hij meer actie gaat ondernemen tegen racisme, islamofobie en vreemdelingenhaat. Hij wil de islamitische wereld mobiliseren tegen het 'eurofascisme'.
Erdogan zegt dus: stem niet op Rutte of Wilders, mogen we dat nog zelf bepalen? 8)7

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:41:
[...]

Ben bang dat het nog wel eens de grote verrassing van deze verkiezingen kan worden...
Ik hou het op 5

Verder hebben we stemadvies uit Ankara:

[...]

Erdogan zegt dus: stem niet op Rutte of Wilders, mogen we dat nog zelf bepalen? 8)7
Toch iets waarin mensen het met Erdogan eens kunnen zijn :P Helaas riepen mensen dat hier maanden gelden al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
[...]

Ik hou het op 5
Volgens mij moeten dan bijna alle Turken gaan stemmen en nog allemaal op DENK ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpiefox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:40:
Denk dat ik morgen ook niet ga stemmen. Kan me in geen enkel partij vinden en de achterbakse hypocriete gehalte van de afgelopen jaren heeft me vertrouwen in de politiek gewoon compleet weggevaagd.
Is de Partij voor de Niet-Stemmers niet wat voor je?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Lekker dan. Nu moet ik dus doen wat Erdogan zegt, of stemmen op iemand waar ik nooit op zou willen stemmen :(

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
[...]

Ik hou het op 5
Ben hier ook wel bang voor. Bij de populaties die bij de verschillende peilingen worden gebruikt zijn minderheden over het algemeen erg ondervertegenwoordigd. Hier worden wel correcties voor gedaan, maar dan nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
LockeJohn schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:24:
[...]

1. Die 1000 was toch gewoon een "belofte" als in, met ons programma, doorberekend door CBS, gaat de gemiddelde Nederlander er met 1000 euro koopkracht op vooruit.

Tja elke partij roept dit soort dingen over hun CBS doorberekening, in praktijk moet er altijd een coalitie komen.

Wrs wel verkeerd gecommuniceerd die 1000 euro, maar als je beetje verstand hebt snap je hoe het zit.

2. Grieken geld geven, pijnlijke fout van de VVD om dit te beweren waar ze niet echt controle over hebben.
De EU bepaald dat, of NL moet uit de EU (wat je niet wilt). Uiteindelijk goede zaak om Griekenland erbij te houden, als Griekenland valt is de volgende Spanje, en dan Italie etc.
Griekenland is nu goed aan het hervormen.

3. Helemaal met je eens, slecht dat dit gebeurd in 2017 in NL

4. Zie 3.
1. Wat ik al aangaf, het gaat mij niet om die 1000 euro, maar de manier waarop
2. De Grieken: zie 1.
En dat de volgende Spanje is, en vervolgens Italie, tja, achteraf gezien is het allemaal te verwachten.
In mijn ogen is de hele EU één groot prestige project geweest wat er moest en zou komen, en waar nu de sterke landen mogen, nee moeten, bloeden voor de zwakkere economieën.
Ik betaal belasting, is het dan vreemd dat ik verlang dat ik dan iets heb van: eigen volk eerst?

Mijn (domme?) boerenverstand...:
De EU hebben we nodig, komen we niet meer van af, dus we moeten het er mee doen.

Wat verdere politiek betreft zwalk ik misschien wel alle kanten op...
[list]
• Belasting betalen is niet leuk, maar je woont met zijn allen in dit land en met zijn allen moeten we het doen, dus als ik meer verdien vind ik het niet meer dan normaal dat ik meer belasting betaal dan iemand die met een basisloontje zit.
Alhoewel het wel reëel moet blijven aangezien iemand op het minimum ook aanspraak kan maken op diverse uitkeringen, kortingen en subsidies
• Stregne controle op uitkeringstrekkers, als wordt bewezen dat je een beroepsuitkeringstrekker bent die er lekker zwart bijwerkt dan korten en boete. Als je gewoon kan werken dan ga je werken. Als je echt wil, dan kan je overal werken (been there done that, heb zelf ook veel verschillende baantjes gehad om maar aan het werk te blijven om geen uitkering te hoeven genieten, varierend van McDonalds tot vakkenvullen en aardbeien plukken, en nee, dat was niet in mijn tienerjaren)
• Misschien ben ik wat radicaal ingesteld, maar ik zie geen probleem met een 3-strikes regelgeving:
3 overtredingen (voor mijn part pas na 3 celstraffen van minimaal 3 maanden) en je ligt eruit. Punt.
(Ter nuance? Ik ben wel van mening dat de hard werkenden en welwillenden niet mogen lijden onder de raddraaiers, het is dat we mensen met 1 paspoort niet uit kunnen zetten...)
• Integratie? Iedereen, geen enkele allochtoon (pardon the word) uitgezonderd, moet een inburgeringscursus volgen en toch binnen redelijke termijn de Nederlandse taal machtig zijn, als je weigert weigeren wij jou...
• Vluchtelingen? Opvangen prima, gooi wat weilanden vol met containerwoningen tot het in land van herkomst weer veilig is.
Kom je voor geldelijk gewin? Dan meteen terug.
Als je echt de intentie laat zien om hier een nieuw bestaan op te bouwen krijg je die kans, dus integreren en een baan zoeken.

Sorry voor het betoog, maar het lucht wel op :X

Z en nu genoeg geluld en tijd om een blog te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dido schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:44:
[...]

Lekker dan. Nu moet ik dus doen wat Erdogan zegt, of stemmen op iemand waar ik nooit op zou willen stemmen :(
Ach, Klaver heeft al een vrij heldere mening over Trump ["Ik vind hem een mafklapper"], dus grote kans dat hij ook wel een fijne mening over Erdogan heeft, dus als ik op GL stem bewijs ik Erdo zeker geen dienst :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
En in dit parallelle universum wordt het steeds bizarder: 'linkse' Turkse Nederlanders gaan waarschijnlijk massaal op Rutte en Wilders stemmen...
"De Turkse woede in Nederland van de laatste dagen beperkt zich niet enkel tot de Erdogan-aanhangers. Ook onder de Turkse tegenstanders van de president spelen de emoties hoog op. Zodanig dat Turkse Nederlanders die altijd links stemden een stem op de VVD en de PVV overwegen. Ze willen Rutte en Wilders in hun strijd tegen Erdogan een hart onder de riem steken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

hoevenpe schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:55:
En in dit parallelle universum wordt het steeds bizarder: 'linkse' Turkse Nederlanders gaan waarschijnlijk massaal op Rutte en Wilders stemmen...

[...]
geenstijl is geen bron. en ik vind je je nogal erg opzichtig gedragen als een useful idiot. misschien zou je dat eens kunnen overdenken. :)

denk even 3 minuten na.

Dit is dus een linkdrop. Hierbij willen ze in het vervolg enige toelichting zien zodat je niet alles hoef te lezen om bij te blijven in de discussie. Zie ook:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

[ Voor 34% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-03-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
hoevenpe schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:55:

[...]
Dat stond ook op vk.nl maar het woord massaal stond er niet bij daar.

Overigens is het wel weer een voorbeeld van slecht geïnformeerd zijn want Rutte wordt dan beloond voor het optreden van een minister van de partij waar ze dan eerst op stemden. Wat dat betreft zijn verkiezingen tegenwoordig een inhoudsloze poppenkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

dawg schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:57:
[...]

geenstijl is geen bron. en ik vind je je nogal erg opzichtig gedragen als een useful idiot. misschien zou je dat eens kunnen overdenken. :)

denk even 3 minuten na.
Volkskrant wel een bron? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Is ook maar een opinie stuk van een goed geïntegreerde Turk. Niet echt een peiling oid. Maargoed hij schrijft wel regelmatig goede stukken, dus het zegt wel iets. Ik vraag me alleen af hoeveel.

Echter kan ik me nog wel een item van één vandaag herinneren van de vorige verkiezingen. Hierin werden turken/Marokkanen geinterviewd die op Wilders hadden gestemd. Want de immigranten uit het Oostblok pakken onze banen af (wilders gebruikte toen vooral polen/bulgaren in zijn campagne)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
D-e-n schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:00:
Dat stond ook op vk.nl maar het woord massaal stond er niet bij daar.

Overigens is het wel weer een voorbeeld van slecht geïnformeerd zijn want Rutte wordt dan beloond voor het optreden van een minister van de partij waar ze dan eerst op stemden. Wat dat betreft zijn verkiezingen tegenwoordig een inhoudsloze poppenkast.
Het blijft GeenStijl natuurlijk, maar ik geloof best dat we nu dit soort processen gaan zien. Vergis je niet in de spanningen die dit in onze samenleving opwekt, niet iedereen kan 3 minuten nadenken om weer tot rust te komen in het stemhokje... :)

Het is stuitend hoe Erdogan nu onze verkiezingen aan het beïnvloeden is, er wordt zo morgen vooral met emotie gestemd en veel minder met verstand. Los van de vraag of je 'links' of 'rechts' bent dit is gewoon heel triest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

een handjevol turken die in hun kring geluiden horen. nee, dat is geen bron. jammer dus dat ook de volkskrant dit als nieuws brengt. ik vind het irrelevant.

dat linkje, wat daar aangehaald wordt, is veel relevanter. bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
ArcticTiger schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:52:
[...]

Vluchtelingen? Opvangen prima, gooi wat weilanden vol met containerwoningen tot het in land van herkomst weer veilig is.
Kom je voor geldelijk gewin? Dan meteen terug.
Als je echt de intentie laat zien om hier een nieuw bestaan op te bouwen krijg je die kans, dus integreren en een baan zoeken.[/li]
Sorry maar hoe ziet je dit nou in de praktijk ooit gaan werken ?
Het is algemeen bekend dat je in Syrië voor een paar euro een paspoort kunt kopen,
Dus shop je daar gewoon lekker een paspoortje en kom je hier naartoe om te profiteren van het gratis sociale voorzieningen.

Mijn inziens moet je zeker die mensen helpen maar dan in eigen regio.
Wil je graag in Nederland wonen/werken prima, doe dan daar een aanvraag en dan wordt er beoordeeld of je hier mag wonen. Als je die mensen eenmaal binnen haalt is het heel moeilijk ze weer terug te brengen als ze hier al n x aantal jaar wachten op hun vergunning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:25

Laguna

Connaisseur

EJPostema schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:41:
[...]

Overweeg anders een blanco stem. Dat geeft imho meer gehoor dan niet op komen dagen
Volgens dit artikel maakt dat weinig verschil, je vergroot met een blanco stem alleen het opkomstpercentage.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Garyu schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:16:

Dat is iets wat me bij de grote partijen zo tegenstaat, en dan met name wel de VVD. Deze partij is er niet voor de kiezer, maar voor de belangen van de eigenlijke netwerken. Instandhouding van macht vergt veel kosten zowel op financieel als moreel gebied om belangen te behartigen en schulden te kunnen maken en in kunnen lossen. Lange tijd het domein van CDA (verzuiling, anyone?) is dit toch nu zeker wel hét gebied waarop de VVD sterk is. Niet iets wat ik wil ondersteunen. Machtspolitiek is met netwerk natuurlijk veel makkelijker dan zonder, maar ik ben benieuwd wanneer andere partijen daar serieus werk van maken (of het aan de kaak stellen).
Nu ja, een VVD is daar in ieder geval eerlijk over. Het CDA niet. Als je de marketing van de huidige c(h)ampagnetijd even weghaalt dan is dat best wel duidelijk.

Hier ligt ook de reden waarom VVD en CDA elkaar in de wielen rijden, maar ook de reden waarom een VVD/CDA als bepalend deel van coalitie per definitie onmogelijkheden schept voor nuttige aanpassen voor de uitdagingen waar we voor staan. Ze knokken om instrument kunnen zijn van en voor netwerkfunctie. Dat staat haaks op collectief belang. Logisch dan ook dat juist nu in de laatste fase op alle knoppen wordt gedrukt om strategische stemgedrag te stimuleren.

Die machtspolitiek is lonend voor partijpolitiek, opnieuw dus voor selectief belang: partij. Niet kiezer. Best pijnlijk, maar het is aan de kiezer om daar zelf doorheen te prikken - of niet.

Daarom dat ik eerder zo hamerde op risico's van strategisch stemgedrag. Nederland heeft balans nodig in handeling, niet louter in beeld. We staan voor best stevige uitdagingen, laat politiek dan maar zweten en samenwerken. Niks mis mee. Zet maar een tandje bij. Als er vanuit politieke dynamiek geen midden is, laat ze dan maar in het midden samenkomen en de schouders eronder zetten.

De belangen die gemiddeld Nederland van modaal tot modaal X 4 à 5 kent worden hoe dan ook behartigd, al onze systemen voor toegang en verdeling vereisen dat voor functionaliteit. Daar gaat het in deze verkiezingen dan ook niet om. Het gaat om hoe we met behartiging omgaan, maar belangrijker nog hoe we omgaan met veranderingen waar we best van weten dat ze er hoe dan ook zullen komen. We kunnen prima krampachtig blijven terugkijken, grijpen en ons in emotie laten (mis)leiden, maar dat zet geen zoden aan de dijk.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Laguna schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:08:
[...]

Volgens dit artikel maakt dat weinig verschil, je vergroot met een blanco stem alleen het opkomstpercentage.
hmm zit wel wat in. Maar stel 10% van de kiezer stemt blanco en het opkomst percentage is hoog. Dit geeft wel een signaal imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
LockeJohn schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:07:
[...]

Sorry maar hoe ziet je dit nou in de praktijk ooit gaan werken ?
Het is algemeen bekend dat je in Syrië voor een paar euro een paspoort kunt kopen,
Dus shop je daar gewoon lekker een paspoortje en kom je hier naartoe om te profiteren van het gratis sociale voorzieningen.

Mijn inziens moet je zeker die mensen helpen maar dan in eigen regio.
Wil je graag in Nederland wonen/werken prima, doe dan daar een aanvraag en dan wordt er beoordeeld of je hier mag wonen. Als je die mensen eenmaal binnen haalt is het heel moeilijk ze weer terug te brengen als ze hier al n x aantal jaar wachten op hun vergunning.
In de regio wordt best veel gedaan (zie libie). Is echt bizar. kwart van de bevolking komt uit Syrie. Oftewel alsof wij 4 miljoen Duitsers zouden opvangen. Anders landen zouden wellicht wat meer kunnen doen, maarja het is daar overal een puinhoop op dit moment

@D-e-n & @Dido (hieronder) Hmm inderdaad wel een punt. maakt inderdaad niks uit

sorry had dit moeten editten aan mijn vorige post

[ Voor 7% gewijzigd door EJPostema op 14-03-2017 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
EJPostema schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:11:
[...]

hmm zit wel wat in. Maar stel 10% van de kiezer stemt blanco en het opkomst percentage is hoog. Dit geeft wel een signaal imho
Dat gaat niet gebeuren. En dan nog: je bereikt er ook dan niks mee want die 10% aan zetels wordt gewoon ingevuld. De politici kunnen er ook niks mee want niemand weet wat de blanco stemmers dan wel zouden willen.

Kortom: blanco stemmen is net zo zinloos als niet stemmen. Het kost alleen meer moeite. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

EJPostema schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:11:
Zoals ik in relatie tot het afgelopen referendum ook al stelde: ja, het geeft een signaal, maar dat doet naakt op straat gaan schreeuwen vast ook wel. Het is alleen zo jammer dat niemand weet (of kan weten) wat dat signaal betekent.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
EJPostema schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:13:
[...]

In de regio wordt best veel gedaan (zie libie). Is echt bizar. kwart van de bevolking komt uit Syrie. Oftewel alsof wij 4 miljoen Duitsers zouden opvangen. Anders landen zouden wellicht wat meer kunnen doen, maarja het is daar overal een puinhoop op dit moment
Dat er meer gedaan zal moeten worden is wel duidelijk. Dat er te weinig gedaan wordt niet. We hebben nauwelijks blik op wat we zelf doen, geen blik op wat andere partijen - zoals Rusland - doen. Syrië was een speerpunt in geopolitieke confrontatie van druk op Europese landen, Libië wordt het volgende. En het is zó weer zomer voor de oversteek.

Nu legt dat zeker weer een stuk noodzaak op tafel om verder te kijken dan de neus lang is, maar het maakt ook duidelijk dat we flink wat eigen zaken onder de loep moeten leggen. Buitenlands beleid, veiligheidsbeleid, maar ook ontwikkelingssamenwerking en onze belastingverdragen. We maken als Nederland bewust een zootje van Europees beleid in deze, we blokkeren en traineren met als resultaat dat we onszelf in de voeten schieten (geen geld naar Griekenland, laat ze zelf maar belasting betalen - maar ondertussen wringen wij het uit, en halen we hun belasting daar weg).

Politiek gericht op partijbelang heeft geen enkele stimulans om verder dan de neus lang is te kijken. Opnieuw dus een reden om weg te blijven van strategisch stemgedrag, laat ze maar een brede coalitie vormen over de gehele linie heen - als je samen moet werken heb je veel minder ruimte om enkel voor jezelf te werken.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
hoevenpe schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:04:
Het is stuitend hoe Erdogan nu onze verkiezingen aan het beïnvloeden is, er wordt zo morgen vooral met emotie gestemd en veel minder met verstand. Los van de vraag of je 'links' of 'rechts' bent dit is gewoon heel triest...
Stel even dat Erdogan inderdaad doelbewust deze actie tijdens campagnetijd heeft uitgevoerd, om onze verkiezingen te beïnvloeden.
Wat is voor hem het voordeel hier aan?

Edit; inderdaad: wat @NiGeLaToR hieronder zegt lijkt mij ook waarschijnlijker.

[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 14-03-2017 16:30 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Richh schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:26:
[...]

Stel even dat Erdogan inderdaad doelbewust deze actie tijdens campagnetijd heeft uitgevoerd, om onze verkiezingen te beïnvloeden.
Veel logischer/waarschijnlijker: Erdogan probeert z'n eigen verkiezingen te beïnvloeden. De retoriek is alleen maar bedoeld om te bewijzen naar 'zijn volk' dat hij meer zeggenschap nodig heeft om die dreigingen het hoofd te bieden. Als wij al nodig zijn om het grote Turkije bedreigd te laten voelen geeft op zich al te denken, maar toch.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Autocraten en tirannen zoeken altijd eigen patronen ter bevestiging. Heb je ze niet, dan schep je ze. Dit is niet zozeer een kwestie van cui bono, maar van gedrag door de geschiedenis heen. De autocraat kan geen open samenlevingen in nabijheid tolereren, dat gaat tegen vereisten van beheersing in. Hij kan niet omgaan met gebalanceerde politiek, voor hem is dit chaos en - opnieuw - onbeheersbaar. Hij zoekt te controleren, hij zoekt bevestiging, hij zoekt bekende knoppen. Alles, maar dan ook alles, voor overal hetzelfde.

Dat was in oude tijden al, dat is tegenwoordig nog zo. Het is een extreme op de schaal van menselijk gedrag.

Dit los van hoe enorm bruikbaar het is voor machtspolitiek intern. Hij heeft oppositie klem weten te zetten voor het referendum. Dat je land er klappen van krijgt is de autocraat worst, zolang hij maar macht heeft en zijn mechanismen van beheersing en verdeling maar niet getroffen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Onderzoek: ‘Linkse lijsttrekkers vaker op tv’
Bij de Nederlandse Publieke Omroep zijn tussen 1 januari en maandag (13 maart) iets vaker lijsttrekkers van progressieve linkse partijen op tv geweest dan van conservatieve rechtse partijen.

...

Uit de meting werd duidelijk dat in de programma's ‘Jinek’ en ‘Pauw & Jinek: De Verkiezingen’ sinds januari 63% van de gezichten van progressief linkse lijsttrekkers waren. Tot de progressief linkse partijen rekent het programma PvdA, SP, D66, GroenLinks, PvdD, 50+ en Denk. Binnen conservatief rechts vallen VVD, CU, CDA, PVV, SGP en VNL.
edit: de bron vergeten; http://www.ad.nl/dossier-...ers-vaker-op-tv~ad497927/

Eindelijk, De NPO doet aan beeldvorming!..

[ Voor 9% gewijzigd door Bullet NL op 14-03-2017 16:34 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Ik vermoed dat wij slechts 'collateral damage' zijn, maar dat het hem zeker goed uitkomt dat de boel ook binnen Europa uit de hand loopt. De kern zit volgens mij voornamelijk in de vraag: zijn het 'Turkse burgers in het buitenland' of 'Nederlanders met een Turkse achtergrond'. Dit gevecht om invloed en macht in de diaspora wordt nu in alle hevigheid gevoerd, doordat het tijdens onze verkiezingen plaats vindt is de reactie van onze regering ongewoon fel.

Ondertussen heeft Kuzu afgezegd voor het debat van vanavond: hij wil niet met de 'xenofoob' Jan Roos aan tafel...
Lijsttrekker Tunahan Kuzu van de politieke partij Denk heeft afgezegd voor het slotdebat van de NOS voor de Tweede Kamerverkiezingen.

Dat heeft Ron Fresen van de NOS laten weten. Volgens Fresen wil Kuzu niet in debat met Jan Roos van VoorNederland (VNL) omdat die ''xenofoob'' zou zijn.
Wellicht mag nu toch Baudet nog meedoen, zou gezien de peilingen voor de hand liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Bullet NL schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:32:

[...]

Wilders wil niet dus van dat percentage mag al een hele hoop af. Overigens is DENK niet links dus dat klopt ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:Mag ik iedereen er even op wijzen dat er ook een apart topic is voor Erdogan. Om de discussie over Erdogan parallel hier ook te gaan voeren lijkt me ook niet handig. :)

Politieke situatie in Turkije en Turks-Europese relaties

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online

[...]

Heh, na dertig jaar, maar correct is het beeld wat je met dat grapje maakt niet 8) Uitnodigingen gaan consistent naar alles en iedereen toe. Helaas krijg je sommigen er simpelweg niet bij, omdat het zich voor hen niet loont. Een VVD'er heeft botweg er veel meer baat bij om op commerciële TV te komen, nog meer baat zelfs bij het selectief richten van presentatie op verschillende draagvlakken middels bijeenkomsten en evenementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Virtuozzo schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:34:
[...]

Heh, na dertig jaar, maar correct is het beeld wat je met dat grapje maakt niet 8) Uitnodigingen gaan consistent naar alles en iedereen toe. Helaas krijg je sommigen er simpelweg niet bij, omdat het zich voor hen niet loont. Een VVD'er heeft botweg er veel meer baat bij om op commerciële TV te komen, nog meer baat zelfs bij het selectief richten van presentatie op verschillende draagvlakken middels bijeenkomsten en evenementen.
Weet ik wel, tis allemaal beeldvorming! Los van wat of waar men liever komt, Via de NPO komt alles geregisseerd de huiskamer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Virtuozzo schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:23:
[...]

Dat er meer gedaan zal moeten worden is wel duidelijk. Dat er te weinig gedaan wordt niet. We hebben nauwelijks blik op wat we zelf doen, geen blik op wat andere partijen - zoals Rusland - doen. Syrië was een speerpunt in geopolitieke confrontatie van druk op Europese landen, Libië wordt het volgende. En het is zó weer zomer voor de oversteek.

Nu legt dat zeker weer een stuk noodzaak op tafel om verder te kijken dan de neus lang is, maar het maakt ook duidelijk dat we flink wat eigen zaken onder de loep moeten leggen. Buitenlands beleid, veiligheidsbeleid, maar ook ontwikkelingssamenwerking en onze belastingverdragen. We maken als Nederland bewust een zootje van Europees beleid in deze, we blokkeren en traineren met als resultaat dat we onszelf in de voeten schieten (geen geld naar Griekenland, laat ze zelf maar belasting betalen - maar ondertussen wringen wij het uit, en halen we hun belasting daar weg).

Politiek gericht op partijbelang heeft geen enkele stimulans om verder dan de neus lang is te kijken. Opnieuw dus een reden om weg te blijven van strategisch stemgedrag, laat ze maar een brede coalitie vormen over de gehele linie heen - als je samen moet werken heb je veel minder ruimte om enkel voor jezelf te werken.
Helemaal mee eens. Een groot deel van de ellende hebben we aan ons zelf (of de EU/VS) te danken. Zeker de puinhoop in syrie en de rest van het middenoosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJPostema schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:39:
[...]

Helemaal mee eens. Een groot deel van de ellende hebben we aan ons zelf (of de EU/VS) te danken. Zeker de puinhoop in syrie en de rest van het middenoosten
Een vaak voorkomende uitspraak die zelden tot nooit onderbouwd wordt. Leg maar eens uit dan.

Ik zeg niet dat het incorrect is. Maar ik hoor graag waarom jij van mening (onderbouwd graag) bent dat het "allemaal door ons is veroorzaakt"

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2017 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Een nieuwe peiling:
Peiling: VVD sprint weg van wegzakkende PVV

Een dag voor de verkiezingen heeft koploper VVD volgens opiniepeiler I&O fors afstand genomen van de PVV. De VVD stijgt in de jongste peiling naar 27 zetels, de PVV zakt naar zestien en moet liefst vier partijen laten voorgaan.

GroenLinks en D66 krijgen van de door I&O ondervraagde kiezers elk twintig zetels. Het CDA, dat met negentien zetels volgt, valt nog binnen de foutmarge en deelt dus met deze twee partijen de tweede plaats.
Opvallend wat voor grote verschillen er zijn tussen de peilingen: gisteren 1 peiling waar niemand echt veranderde, eentje waar VVD en PVV fors wonnen en nu een peiling waar de VVD fors wint en de PVV fors verliest. Zou dat het debat zijn geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJPostema
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:41:
[...]

Een vaak voorkomende uitspraak die zelden tot nooit onderbouwd wordt. Leg maar eens uit dan.
Toen de Arabische lente begon heeft (vooral de VS) de milities gesteund met wapens. Iedereen was tegen het bewind. Met deze wapens vecht IS onder andere nu en ook alle andere 'burger' bewegingen.

Dat de mensen die daar de macht hebben/hadden de beste optie waren kan je lang (en off topic) over discussiëren, maar het politie spelen (wat met name de VS veel doet) heeft keer op keer een destabiliserende factor.

De taliban vocht ook al met de wapens van de VS tegen de VS
hoevenpe schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:44:
Een nieuwe peiling:

[...]

Opvallend wat voor grote verschillen er zijn tussen de peilingen: gisteren 1 peiling waar niemand echt veranderde, eentje waar VVD en PVV fors wonnen en nu een peiling waar de VVD fors wint en de PVV fors verliest. Zou dat het debat zijn geweest?
Denk het wel, al hangt het wel samen met de Turkije kwestie wat zeker in het voordeel is van de VVD. Maar Rutte was de winnaar van het debat als je de kranten etc mocht geloven

[ Voor 29% gewijzigd door EJPostema op 14-03-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Een nieuwe peiling:

[...]

Het verschil is opvallend. Maar de trend is dat de VVD wel de grootste zal worden en dat de PVV moet oppassen dat er niet meerdere partijen groter worden. Het CDA gaat hem niet worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
ArcticTiger schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:52:
[...]

Mijn (domme?) boerenverstand...:
Maar dan weet juist jíj toch wel wat er allemaal nodig is voor goede oogst ?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48

[...]

Ergens is dat getal heel goed verklaarbaar doordat er simpelweg meer linkse lijsttrekkers zijn. Sowieso is de hoeveelheid airtime van Wilders ergens wel logisch en is het de vraag waar je die populistische partij moet plaatsen :P

Het echte probleem is de beeldvorming die bijvoorbeeld FvD voor z'n kiezen kreeg bij Pauw en Jinek, en dat de linkse talkshows (Pauw, DWDD) veel meer ruimte krijgen op primetime. Gelukkig ziet de NPO en de politiek dit ook al een tijdje in en werkt men er wel aan.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Een nieuwe peiling:

[...]

Wat levert de kiezer het stemmen op Wilders op?
  • Niemand wil met hem regeren.
  • Hij lijkt die verantwoordelijkheid niet aan te kunnen.
  • Hij heeft geen politieke oplossingen.
Of hij nu 5, 20 of 30 zetels heeft. Schreeuwen vanaf de zijlijn zal hij toch wel blijven doen.

De harde stellingname van de Nederlandse regering tegen te Turkse regering die hier kwam om campagne te voeren / de openbare orde te verstoren, zal vast ook enkele kiezers aanspreken die normaal voor Wilders kiezen.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
EJPostema schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:45:
Denk het wel, al hangt het wel samen met de Turkije kwestie wat zeker in het voordeel is van de VVD. Maar Rutte was de winnaar van het debat als je de kranten etc mocht geloven
Dat is typische media die liever wil dat Rutte in het zadel blijft. Dat zijn die rijke lui die even de kranten met flinke bedragen omkopen om Wilders zwart te maken en Rutte steeds de winnaar. Met Elsevier als triest dieptepunt.

Ik heb niet het idee dat Rutte winnaar was van dat debat.

Was het in Amerika ook niet zo dat Hillary Clinton ook niet telkens als "winnaar" werd bestempeld?
En wie is nu president?

Al een aantal jaren valt het mij op dat als een een partij lange tijd hoog staat in de peilingen en de verkiezingen naderen, deze partij dan ineens gaat dalen, dan ineens klapt alles bij elkaar om ons kiezers op een dwaalspoor te brengen. Sommige kiezers gaan vaak voor de winnende partij in de peilingen. En dat is juist zo fout, je moet bij je partij blijven waarvoor je in 1e instantie gekozen hebt, niet vanwege hun stand in de peilingen.

Aangezien de PVV in deze peiling:
DaniëlWW2 in "De Tweede Kamerverkiezingen 2017"

nog steeds bovenaan staat, zouden we nog een 'dag van te voren' peiling kunnen houden? Misschien dat dat ook een beter beeld schetst van de politieke voorkeuren hier op dit forum.

Ik blijf er bij dat ik nimmer nooit zou kunnen begrijpen waarom mensen die 8 jaar ellende met Rutte en al z'n bezuinigingen zo snel kunnen vergeten....

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
D-e-n schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:47:
Het verschil is opvallend. Maar de trend is dat de VVD wel de grootste zal worden en dat de PVV moet oppassen dat er niet meerdere partijen groter worden. Het CDA gaat hem niet worden dan.
Het echt interessante aan deze peiling is dat CDA en D66 ook hard stijgen: samen met de VVD hebben ze 27+20+19 = 66 zetels, niet zo heel ver meer van de 76. Als de stijging van deze partijen doorzet kan het zomaar dat ze aan CU+SGP genoeg hebben voor een meerderheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Die nieuwe peilingen ja...
De PvdA is dus nu in de positie gekomen om opnieuw politieke zelfmoord te plegen in een coalitie met de VVD, CDA en D66. 8)7

Maar de VVD heeft gewonnen, was te verwachten. Dat D66 en GL nu om plek twee lijken te gaan was minder verwacht en ook een prettige verrassing. Dadelijk kunnen die het CDA uitsluiten en met de PvdA gaan regeren. :P

http://frontbencher.nl/peilingen/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:25

Laguna

Connaisseur

Vanavond trouwens het laatste grote debat om 20:30 op NPO 1:

Deelnemers zijn de veertien grootste partijen, bepaald op basis van de Peilingwijzer van 1 februari én van de huidige zetelverdeling in de Tweede Kamer. De lijsttrekkers van de acht grotere partijen gaan in tweetallen met elkaar in discussie. De loting vorige maand wees uit dat Jesse Klaver (GroenLinks) en Buma (CDA) het bal openen, daarna volgen Alexander Pechtold (D66) en Emile Roemer (SP), Gert-Jan Segers (ChristenUnie) en Mark Rutte (VVD), gevolgd door Lodewijk Asscher (PvdA) en Geert Wilders (PVV). Daarna volgt een tweede ronde: CDA-D66, SP-PvdA, VVD-GroenLinks en PVV-ChristenUnie. Alle acht partijen mogen één keer een stelling aandragen.

Aan het begin van de uitzending debatteren de lijsttrekkers van de zes kleinere partijen in drietallen: Kees Van der Staaij (SGP), Henk Krol (50 Plus) en Jacques Monasch (Nieuwe Wegen) kruisen de degens, daarna treffen Marianne Thieme (Partij voor de Dieren), Tunahan Kuzu (DENK) en Jan Roos (VNL) elkaar.

Bepaald op basis van de Peilingwijzer van 1 februari, dat vind ik toch wel heel slecht. Ik had graag Piratenpartij daar gezien, die toch ook al geruime tijd op 1 zetel staan in de peilingen. Andere mensen hadden daar misschien ook graag Forum voor Democratie gezien.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-05-2024
Kuzu heeft afgezegd voor vanavond
http://www.nu.nl/verkiezi...egt-af-nos-slotdebat.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
GL+D66+SP+PvDA+PvDD+CU=77 ....

Dromen mag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 15:09

ThunderNet

Flits!

Snowwie schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:56:
[...]

Dat is typische media die liever wil dat Rutte in het zadel blijft. Dat zijn die rijke lui die even de kranten met flinke bedragen omkopen om Wilders zwart te maken en Rutte steeds de winnaar. Met Elsevier als triest dieptepunt.

Was het in Amerika ook niet zo dat Hillary Clinton ook niet telkens als "winnaar" werd bestempeld?
En wie is nu president?

Al een aantal jaren valt het mij op dat als een een partij lange tijd hoog staat in de peilingen en de verkiezingen naderen, deze partij dan ineens gaat dalen, dan ineens klapt alles bij elkaar om ons kiezers op een dwaalspoor te brengen. Sommige kiezers gaan vaak voor de winnende partij in de peilingen. En dat is juist zo fout, je moet bij je partij blijven waarvoor je in 1e instantie gekozen hebt, niet vanwege hun stand in de peilingen.
Yes! Ze zijn er uit om ons op een dwaalspoor te brengen! En het lijkt mij dat je het beste voor een partij kunt kiezen waarvan het programma het beste bij je eigen denkbeelden aansluit. Of dat nou in 1e instantie of 500e instantie is maakt toch geen zak uit?

nog steeds bovenaan staat, zouden we nog een 'dag van te voren' peiling kunnen houden? Misschien dat dat ook een beter beeld schetst van de politieke voorkeuren hier op dit forum.

Ik blijf er bij dat ik nimmer nooit zou kunnen begrijpen waarom mensen die 8 jaar ellende met Rutte en al z'n bezuinigingen zo snel kunnen vergeten....
:P Jij iig heel snel aangezien het geen 8 jaar zijn. En welke ellende dan?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Ik snap echt niet dat nu Kuzu afgezegd heeft ze Baudet niet uitnodigen. Die staat in de laatste peiling nog steeds op 2, Monasch is nooit in de buurt van een zetel geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdpolder
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-08 09:54

Bij de Nederlandse Publieke Omroep zijn tussen 1 januari en maandag (13 maart) iets vaker lijsttrekkers van progressieve linkse partijen op tv geweest dan van conservatieve rechtse partijen.

...

Uit de meting werd duidelijk dat in de programma's ‘Jinek’ en ‘Pauw & Jinek: De Verkiezingen’ sinds januari 63% van de gezichten van progressief linkse lijsttrekkers waren. Tot de progressief linkse partijen rekent het programma PvdA, SP, D66, GroenLinks, PvdD, 50+ en Denk. Binnen conservatief rechts vallen VVD, CU, CDA, PVV, SGP en VNL.

Ten eerste: er zijn volgens dit programma 7 links progressieve partijen terwijl er 6 conservatief rechtse partijen zijn. 63/7 = 9%, en 37 = 6,1%. Nog een behoorlijk verschil maar is toch al kleiner dan het verschil op het eerste gezicht lijkt

Ten tweede: de PVV is voor zover ik weet wel uitgenodigd maar niet op komen dagen. Daar kunnen Paul en Jinek dus niets aan doen
63/7=9% en 37/5= 7,4%. Nogsteeds een behoorlijk verschil, maar weer wat kleiner

Ten derde: DENK en VNL zitten nu alleen in de kamer omdat er mensen zijn afgesplitst van partijen. Zij vertegenwoordigen dus geen volk dat voor hun ideeën op hen hebben gestemd.
63/6 =10,5 en 37/4 = 9,25. Een verschil van nog maar 1,25% nog maar

ten vierde: VVD + CDA + CD +SGP hebben volgens 1vandaag nu 55 zetels in de peilingen. PvdA + SP +D66 + GL + 50P hebben volgens 1vandaag samen 68 zetels.
volgens het zetelaantal zouden VVD + CDA + CD +SGP samen recht hebben op 55/123*100% = 44,7% en PvdA + SP +D66 + GL + 50P 68/123*100% = 55,3%
Daardoor is dat verschil dus nog meer te rechvaardigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
[...]

En wie is nu president?

Dit ruikt een beetje naar een complot theorie, maar het werkt natuurlijk deels wel zo (al kan dit ook onbewust zijn). Peilingen beinvloeden de peilingen. (de zondag met lubach van 9 maart verteld dit op een mooie manier).

Dat een maurice de hond elke avond bij de DWDD zit om zijn eigen effect te meten slaat natuurlijk echt nergens op. Daarnaast moet je wel ergens inzien dat een dergelijke Turkije kwestie van grote invloed kan zijn en niet een complot in de media hoeft te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Vind het niet eens vreemd, ze zouden filet american van hem maken vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

twerk schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:01:

Dromen mag O-)
En in de eerste kamer?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Geert1976 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:04:
[...]

Vind het niet eens vreemd, ze zouden filet american van hem maken vanavond
Geen Döner? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Die zit toch bij de Raad van State? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Dat jij dat idee niet hebt ligt misschien aan je perceptie
De meeste mensen die ik heb gesproken en het debat hebben gezien geven stuk voor stuk aan (ook de niet VVD stemmers) dat Rutte veel sterker over kwam.

Wilders was weer aan het raaskallen, en probeerde vooral veel oud brood te verkopen. Mensen krijgen daar vroeg of laat genoeg van. Rutte heeft altijd verantwoordelijkheid gepakt, als je nu voor of tegen hem bent, hij staat er wel. Wilders doet niet mee, die polariseert alleen maar.
En wie is nu president?
Ja, Dus, En???? Peilingen zijn maar peilingen.....
Valt wel mee, Nederland zat in een crisis, het gaat stukje bij beetje beter..... Het is niet alleen maar ellende, veel mensen zijn er zelfs dit jaar op vooruit gegaan....

Daarbij veel bezuinigen zijn gewoond noodzaak, je zou inderdaad je zelf de vraag kunnen stellen als de overheid verschillende orkesten moet blijven subsidiëren.

Maar zeg nou zelf, van welke bezuiniging heb jij persoonlijk heel veel last gehad, je brengt het zo dramatisch dat ik wel nieuwsgierig ben waar bij jou de pijn in is gaan zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54

Dromen mag O-)
Dromen over wat? Het doelland van mijn emigratie? O-) :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Dromen mag O-)
Ik vind ook dat tenminste 1x in de Nederlandse geschiedenis een volledig links kabinet het eens moet kunnen proberen.

Volledig rechts hebben we nl al vaker gehad.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
hoevenpe schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:02:
Ik snap echt niet dat nu Kuzu afgezegd heeft ze Baudet niet uitnodigen. Die staat in de laatste peiling nog steeds op 2, Monasch is nooit in de buurt van een zetel geweest...
Loting is 2 februari al geweest volgens nu.nl. Toen stelde FvD ook nog niks voor, dus het zal daar wel iets mee te maken hebben.

Ben het overigens wel met je eens dat Monasch daar niks heeft te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
God verhoede het, maar stel...stel; er had afgelopen dagen 1 hele grote aanslag in NL plaatsgevonden, ik heb een heeeeel klein vermoeden dat de zetelverdeling er totaal anders uit zou zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:06:
[...]

Moet wel zeggen dat ik het net even moest narekenen, maar het klopt inderdaad echt. Er is een regering mogelijk zonder VVD, CDA en PVV.

De vraag is wel of je dan een 'representatieve' regering hebt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 15:09

ThunderNet

Flits!

hoevenpe schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:08:
[...]

Moet wel zeggen dat ik het net even moest narekenen, maar het klopt inderdaad echt. Er is een regering mogelijk zonder VVD, CDA en PVV.

Laat staan met programmapunten die overeenkomen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
EJPostema schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:07:
[...]

Loting is 2 februari al geweest volgens nu.nl. Toen stelde FvD ook nog niks voor, dus het zal daar wel iets mee te maken hebben.

Ben het overigens wel met je eens dat Monasch daar niks heeft te zoeken
Kunnen ze nu Baudet toch nog uitnodigen? Er is een plekje vrij, deden ze ook met Marianne Thieme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:10
3x3 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:05:
[...]

En in de eerste kamer?
De Eerste Kamer is wel een groot nadeel van GroenLinks helaas.

Toch nog maar even de huidige Eerste Kamer:

VVD (13 zetels)
CDA (12 zetels)
D66 (10 zetels)
PVV (9 zetels)
SP (9 zetels)
PvdA (8 zetels)
GroenLinks (4 zetels)
ChristenUnie (3 zetels)
PvdD (2 zetels)
SGP (2 zetels)
50PLUS (2 zetels)
OSF (1 zetel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:09:
[...]

Kunnen ze nu Baudet toch nog uitnodigen? Er is een plekje vrij, deden ze ook met Marianne Thieme.
Je kan de een niet met de ander vergelijken voor positie :P

Überhaupt, als je Baudet wil uitnodigen, dan kun je net zo goed Putin vragen - mij dunkt dat we al genoeg extern drama met Erdogan hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
hoevenpe schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:09:
[...]

Klopt, maar de vraag is of hij dat moet willen. Iedereen heeft dit heel lang voor kunnen bereiden. Snap wel dat ze hier nu aan vast houden... Je kan niet altijd alles last minute regelen

En waarom baudet en niet de piratenpartij?
Geert1976 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:08:
God verhoede het, maar stel...stel; er had afgelopen dagen 1 hele grote aanslag in NL plaatsgevonden, ik heb een heeeeel klein vermoeden dat de zetelverdeling er totaal anders zou uit zou zien....
Denk dat de Turkije kwestie dit ook doet (al dan niet in iets mindere mate)
hoevenpe schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:08:
[...]

Achja het zijn wel maar peilingen hè. Zou nog best wel een verschuiving kunnen komen. Iedereen van D66 naar GL zodat de VVD niet de grootste wordt of visa versa. Zo is de vorige keer de SP genekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Dromen mag O-)
Lol...... Misschien moet ik een Turks passpoort aanvragen :+

Maar serieus, D66 en CU in één kabinet? Welke van deze partijen gaat in een dergelijk kabinet zitten en pleegt politieke zelfmoord? D66 en CU.... Die botsen in de grondbeginselen van de partij....

Ik zie Roemer nog eerder bakzeil halen en met de VVD samen verder gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

ThunderNet schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:09:
[...]

Laat staan met programmapunten die overeenkomen.
De variant die hierboven gepost is, is qua standpunten best mogelijk. Vraag is wel wat de 'unieke' kenmerken zijn van de verschillende partijen en hoe je dan kabinetszetels gaat verdelen. Eerlijkheidshalve vind ik dit een reële optie.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Rita Verdonk voor Kuzu in de plaats! <+:) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Dromen mag O-) Nachtmerries gebeuren ;(
Fixed

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dromen mag O-)
Nachtmerries zijn ook dromen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Virtuozzo schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:11:
Überhaupt, als je Baudet wil uitnodigen, dan kun je net zo goed Putin vragen - mij dunkt dat we al genoeg extern drama met Erdogan hebben 8)
Je weet dat het flauw is, komt bij dat je gewoon alle partijen die serieus een kans maken op een zetel daar wilt hebben staan ongeacht kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:14:
[...]

Je weet dat het flauw is, komt bij dat je gewoon alle partijen die serieus een kans maken op een zetel daar wilt hebben staan ongeacht kleur.
Best wel grappig commentaar van de lokale VVDer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Ik stem partij tegen de burger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Bullet NL schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:12:
[...]

Lol...... Misschien moet ik een Turks passpoort aanvragen :+

Maar serieus, D66 en CU in één kabinet? Welke van deze partijen gaat in een dergelijk kabinet zitten en pleegt politieke zelfmoord? D66 en CU.... Die botsen in de grondbeginselen van de partij....

Ik zie Roemer nog eerder bakzeil halen en met de VVD samen verder gaan
Onzin. Pechtold heeft al aangekondigd dat hij medisch-ethische kwesties niet in een regeerakkoord op wil nemen, en de D66 en de CU hebben al vaker goed samengewerkt. Daar gaat het issue niet zitten. De ChristenUnie is de laatste jaren al veel liberaler geworden.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:14:
[...]

Ja, de steek was absoluut flauw. Maar heel oprecht, ik zag al niet wat een DENK als externe instrumentatie daar te zoeken had. Waarom zo iets als FvD - wat zo gericht is op verstoring vanuit manipulatie - deel uit laten maken van iets wat toch best belangrijk is. Enfin, dat is inmiddels al vaak genoeg de revue gepasseerd, ik blijf het jammer vinden dat mensen niet door marketing heen weten te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nu de vraag, waar zal ik eens stemmen! Ik woon dit keer in Den Haag dus kan morgen het Binnenhof in wandelen, lijkt me wel 'ns leuk.

Hoop dat D66 nu weer eens in een coalitie komt trouwens, en ik hoop ergens dat de VVD er buiten blijft (al vind ik niet dat ze het heel slecht gedaan hebben o.i.d. de afgelopen regeringsperiode). Zie liever een centrum/linkse coalitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Thomas schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:16:
Nu de vraag, waar zal ik eens stemmen! Ik woon dit keer in Den Haag dus kan morgen het Binnenhof in wandelen, lijkt me wel 'ns leuk.

Hoop dat D66 nu weer eens in een coalitie komt trouwens, en ik hoop ergens dat de VVD er buiten blijft (al vind ik niet dat ze het heel slecht gedaan hebben o.i.d. de afgelopen regeringsperiode). Zie liever een centrum/linkse coalitie.
Met de vorige verkiezingen ook D66 gestemd?
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen er hier op Tweakers een switch maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Bullet NL schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:18:
[...]

Met de vorige verkiezingen ook D66 gestemd?
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen er hier op Tweakers een switch maken...
Ja. Ben zelfs lid geweest maar in de loop der jaren opgezegd (deed er niks mee en was niet zo blij met (een deel van) hun keuzes in Utrechtse fractie). Maar toch weer D66 :P. Uiteindelijk twijfels tussen GL en D66, beiden niet volledig mijn smaak maar D66 komt het meeste in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Virtuozzo schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:11:
[...]

Je kan de een niet met de ander vergelijken voor positie :P

Heb je je geitenwollen sokken uitgetrokken ofzo, en zit je met een glaasje whiskey thuis (half tipsy) van de voorbeschouwing van de verkiezingen te genieten.

Dit directe taalgebruik ben ik niet van je gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik zie zo'n Linkse Kerk [ :+ ] ergens nog wel gebeuren.

CU sluit prima aan bij GL en D66 als het aankomt op klimaat, en CU is sowieso al linksig. Punt is alleen dus die levensbeëindiging en wiet, maar, als Segers slim is kiest hij eieren voor zijn geld, en bedenkt ie dat hij met zo'n coalitie wel zijn godsdienstgelijkheid en "wees zuinig op de aarde" binnen heeft, want als er straks een rechts beleid komt, is hij die twee dingen ook kwijt, en heeft ie helemaal niks.

Eerlijk gezegd maak ik me meer zorgen om PvdD in zo'n coalitie, die partij heeft een wat vreemde link naar FvD en ik heb echt zo het idee dat Thieme eigenlijk helemaal geen echte verantwoordelijkheid wil.

Nouja, dan doen we Denk er gewoon bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

enchion schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:07:
[...]

Ik vind ook dat tenminste 1x in de Nederlandse geschiedenis een volledig links kabinet het eens moet kunnen proberen.

Dat soort vergelijkingen willen we dus niet zien hier op GoT.

Als je kijkt wat de invloed van de PVDA heeft gedaan dit kabinet met kleine kwetsbare ondernemers (ZZP'ers) die gebombardeerd zijn met mega-veel regels.. en hoe tijdelijke arbeidskrachten nog eerder ontslagen moeten worden (elke 2 jaar moet je ze wisselen). Is een linkse regering het ergste wat de middenklasse kan overkomen.

Het kunstmatige onderscheid tussen vast en flexibel, en het vaster maken van vast.. het flexibeler van flexibel voelt als een van de grootste fouten van ons land.

[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-03-2017 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Virtuozzo schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:16:
[...]

Ja, de steek was absoluut flauw. Maar heel oprecht, ik zag al niet wat een DENK als externe instrumentatie daar te zoeken had. Waarom zo iets als FvD - wat zo gericht is op verstoring vanuit manipulatie - deel uit laten maken van iets wat toch best belangrijk is. Enfin, dat is inmiddels al vaak genoeg de revue gepasseerd, ik blijf het jammer vinden dat mensen niet door marketing heen weten te prikken.
Is het een idee om achter dergelijk commentaar een Asterix toe te voegen met de comment: deze opmerking wordt mede mogelijk gemaakt door de VVD?

Wel zo eerlijk en transparant. Meteen een goed voorbeeld voor de rest van de partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:06:
[...]

Verbeeldingskracht is een sterke en goede eigenschap/talent
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
3x3 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:20:
Als je kijkt wat de invloed van de PVDA heeft gedaan dit kabinet met kleine kwetsbare ondernemers (ZZP'ers) die gebombardeerd zijn met mega-veel regels.. en hoe tijdelijke arbeidskrachten nog eerder ontslagen moeten worden (elke 2 jaar moet je ze wisselen). Is een linkse regering het ergste wat de middenklasse kan overkomen.
Ik denk dat morgenavond heel veel ZZP'ers opgelucht ademhalen omdat de wet DBA vrijwel zeker van tafel is met deze verhoudingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Sjurm schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:11:
[...]

De Eerste Kamer is wel een groot nadeel van GroenLinks helaas.

Toch nog maar even de huidige Eerste Kamer:

VVD (13 zetels)
CDA (12 zetels)
D66 (10 zetels)
PVV (9 zetels)
SP (9 zetels)
PvdA (8 zetels)
GroenLinks (4 zetels)
ChristenUnie (3 zetels)
PvdD (2 zetels)
SGP (2 zetels)
50PLUS (2 zetels)
OSF (1 zetel)
VVD, CDA, D66 en GL geeft daar samen 39 zetels.
Ik heb zo'n vermoeden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
enchion schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:07:
[...]

Tja, dit wordt toch echt bepaald door verkiezingen. Wie er aan de beurt zou zijn is niet het criterium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Niet op reageren, maak een TR aan.

[ Voor 61% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-03-2017 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:56
Wat je ook stemt, het volgende kabinet gaat het nooit lang volhouden, mogen de peilingen het bij het juiste eind hebben. Het gaat neerkomen op een 5-6 partijen kabinet en bij al deze opties zitten partiijen tussen die lijnrecht tegenover elkaar staan. Met 2 partijen, zoals VVD en PvdA kom je er nog wel uit, met 5 a 6, begin je al met een valse start. Nederland heeft wel eens eerder een 5-6 partijen kabinet gehad, maar deze was niet altijd broodnodig om een meerderheid in de kamer te halen, zoals bij Den Uyl. Bij alle andere 4-5-6 partijen kabinet liep het allemaal stuk binnen een jaar.

Oftewel, dit wordt een kansloos verhaal. Kijken wie er het beste uit de chaos komt over een paar maanden.

[ Voor 14% gewijzigd door MadDogMcCree op 14-03-2017 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
3x3 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:22:
VVD, CDA, D66 en GL geeft daar samen 39 zetels.
Ik heb zo'n vermoeden...
VVD, CDA, D66, CU, SGP heeft daar samen 40 zetels, als ze in de 2e kamer een meerderheid krijgen dan lijkt me deze combinatie nog waarschijnlijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:21:
[...]

Is het een idee om achter dergelijk commentaar een Asterix toe te voegen met de comment: deze opmerking wordt mede mogelijk gemaakt door de VVD?

Wel zo eerlijk en transparant. Meteen een goed voorbeeld voor de rest van de partij.
Volgens mij is er verschil tussen een partij en een kiezer (van een partij)
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

hoevenpe schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:25:
[...]

VVD, CDA, D66, CU, SGP heeft daar samen 40 zetels, als ze in de 2e kamer een meerderheid krijgen dan lijkt me deze combinatie nog waarschijnlijker...
Dan zijn ze er ook al zonder de SGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
MadDogMcCree schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:24:
Wat je ook stemt, het volgende kabinet gaat het nooit lang volhouden, mogen de peilingen het bij het juiste eind hebben. Het gaat neerkomen op een 5-6 partijen kabinet. Nederland heeft wel eens eerder een 5-6 partijen kabinet gehad, maar deze was niet altijd broodnodig om een meerderheid in de kamer te halen, zoals bij Den Uyl. Bij alle andere 4-5-6 partijen kabinet liep het allemaal stuk binnen een jaar.

Oftewel, dit wordt een kansloos verhaal. Kijken wie er het beste uit de chaos komt over een paar maanden.
Ik ben bang dat je hier gelijk gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raceneus968 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:25:
[...]

Volgens mij is er verschil tussen een partij en een kiezer (van een partij)
?
Voor zover mijn kennis reikt is virtuoos dan ook niet slechts een kiezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
factchecking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

[...]

D66 gesandwitched tussen behoorlijk conservatie partijen? Tuurlijk :P
MadDogMcCree schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:24:
Wat je ook stemt, het volgende kabinet gaat het nooit lang volhouden, mogen de peilingen het bij het juiste eind hebben. Het gaat neerkomen op een 5-6 partijen kabinet. Nederland heeft wel eens eerder een 5-6 partijen kabinet gehad, maar deze was niet altijd broodnodig om een meerderheid in de kamer te halen, zoals bij Den Uyl. Bij alle andere 4-5-6 partijen kabinet liep het allemaal stuk binnen een jaar.

Mwah, D66 en GL lijken enorm op elkaar, dus dat zou je eigenlijk al niet als losse partijen moeten zijn. PvdA gaat ook wel akkoord met Groen 66, dus die 3 partijen worden in feite 1,5 partij.

Maakt het al iets makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
3x3 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:26:
Dan zijn ze er ook al zonder de SGP.
Klopt, maar ik denk dat een meerderheid voor VVD+CDA+D66+CU nog een brug te ver is. Aan de andere kant: Segers heeft wel 7 jaar in Egypte gewoond... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Vraag is of CU dat wil. Ze zijn op sommige punten conservatief maar op het gebied van zorg volgens mij weer behoorlijk linksig. Ik vind ook behoorlijk eurokritisch op een goede manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:10
D-e-n schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:32:
Vraag is of CU dat wil. Ze zijn op sommige punten conservatief maar op het gebied van zorg volgens mij weer behoorlijk linksig. Ik vind ook behoorlijk eurokritisch op een goede manier.
Joost Vullings voorspelde VVD+CDA+D66 met gedoogsteun van CU en SGP.
Segers gaf aan liever niet te gedogen. Hij heeft echter ook aangegeven niet in een kabinet te gaan die het voltooid levenseinde zou steunen, zelfs als het een vrije kweste zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
[...]

Een VOC kabinet, ja ik denk dat de rest van de wereld daar wel op zit te wachten. (wel weer een gouden eeuw voor ons natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Sjurm schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:35:
Joost Vullings voorspelde VVD+CDA+D66 met gedoogsteun van CU en SGP.
Segers gaf aan liever niet te gedogen. Hij heeft echter ook aangegeven niet in een kabinet te gaan die het voltooid levenseinde zou steunen, zelfs als het een vrije kweste zou zijn.
Komt bij dat op de pensioenleeftijd na 50+ ook een vrij rechts-conservatieve partij is die zo'n regering meestal zal steunen.

Pagina: 1 ... 80 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Doe hier mee aan de Tweakerskamerverkiezing:
Nieuwe poll, een dag voor de verkiezingen: Snowwie in "De dag voor de verkiezingen: Wat ga jij stemmen"
De Stemmentracker: https://stemmentracker.nl/
Hiermee kan je aan de hand van 30 stellingen controleren wat politieke partijen hebben gestemd over bepaalde beleidsvraagstukken in de afgelopen vier jaar.