Het zal nog een hele opgave worden om na deze verkiezingen een coalitie te vormen en een regeerakkoord te bereiken. Vermoedelijk zal het weer een kabinet worden met partijen uit de huidige gevestigde orde. Zolang nieuwe/kleine partijen veel minder media aandacht krijgen en de meerderheid van de stemgerechtigden zich nauwelijks verdiepen in alternatieve opties en dus hun keuze baseren op wat ze op TV voorgeschoteld krijgen of stemmen op de partij waar ze altijd op stemmen, zal dit niet veranderen.
Plannen laten doorberekenen door het CPB vind ik overigens niet heel veel toevoegen, aangezien toch geen enkele partij hun volledige programma kan uitvoeren doordat ze compromissen moeten sluiten.
Verder mag het huidige politieke stelsel van mij wel een keer op de schop.
Mijn beknopte meningen over het huidige aanbod:
VVD insteek van de campagne spreekt mij aan, milieu kan beter, mag kritischer qua EU beleid
PvdA kan je simpelweg niet meer serieus nemen na de huidige kabinetsperiode
PVV groot geworden door het beleid van de huidige politiek, maar totaal geen visie
SP te sociaal wat mij betreft, werkende mensen meer belasten ten faveure van uitkeringsgerechtigden
D66 doet te weinig om de kosten van de EU en zorg te verlagen middels hervorming, zwak immigratiebeleid
GroenLinks te extreme maatregelen mbt milieu, zwak immigratiebeleid, ook te weinig hervorming EU/zorg
CDA komt op mij oubollig over en daarnaast heb ik niks met gelovige partijen
ChristenUnie zie CDA
SGP zie CDA
PvdD degelijk programma, wat helaas bijna niemand bekijkt wegens de naam van de partij
Piratenpartij innovatief programma, al sta ik wel sceptisch tegenover de invoering van een basisinkomen
50PLUS de jongeren mogen opdraaien voor de kosten van de ouderen
FvD/VNL/GeenPeil wel samen gezorgd dat er een referendum kwam en vervolgens 3 aparte partijen oprichten
DENK zetelroof zou verboden moeten zijn, nog nooit positief in de media geweest, steun van haatimams
Artikel 1 daar is de grondwet voor, quota zorgen voor verminderde kwaliteit
JEZUS LEEFT mooi als je zo naïef in het leven kan staan, wel dankzij indoctrinatie
overige partijen tja net als in de media stopt het hier bij mij ook
[
Voor 8% gewijzigd door
Laguna op 08-03-2017 06:39
]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H