martinusz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:32:
[...]
Oh nee?
Mijn routes afgelopen jaren:
West brabant -> Eindhoven:
knelpunten:
Breda - van 3 naar 2 baans
Tilburg - Hilvarenbeek van 3 naar 2 baans
terugweg: Eindhoven - Tilburg -> van 3 naar 2 baans
Breda - van 3 naar 2 baans
Roosendaal - 4 banen komen samen in 2 banen
West Brabant - Rotterdam:
A29: 2 baans -> knelpunten rondom bruggen (geen idee waarom), capaciteit op die weg is te laag.
West Brabant - Utrecht:
Knelpunten:
A29 zie boven
Brienenoordbrug -> 2 rijbanen voor auto's
Gouda -> 3 naar 2
Terugweg: idem
Al mijn knelpunten bevinden zich op of rondom 2-baans snelwegen waar te veel auto's overheen willen.
Driebaans standaard zou zeker hier wel files oplossen, zeker al die trechters weghalen gaat zoveel (op)stoppingen schelen, waardoor alles veel vloeiender kan doorstromen.
Edit: misschien moet het gewoon EN EN zijn, EN meer wegen EN een andere vorm van belasting.
A58 Breda-Eindhoven is een bekend probleem dat al jaren geleden moest zijn opgelost. Breda is een regio met meer dan 250k inwoners, Tilburg en Eindhoven zijn beide regio's met meer dan 300k inwoners.
Die knallen praktisch allemaal over dat twee-baans snelweggetje. Is een voorbeeld van achterstallige investeringen en moet niet worden ingezet als discussiepunt.
Knooppunt hooipolder is mij ook een raadsel, staat anno 2017 nog steeds een stoplicht op een snelweg.
Brienenoordbrug kun je al ruim twee decennia de klok op gelijk zetten.
Ik geloof namelijk niet dat er partijen links of rechts zijn die op dit voorbeeld tegen zijn als ze alles op een rijtje gaan zetten. Capaciteit is gewoon onvoldoende.
Echter geloof ik niet in rücksichtslos wegen gaan aanleggen wat nog meer onderhoudskosten vraagt.
•10~20 Grootste steden OV praktisch gratis maken. Symbolisch bedrag van €25,- of nog extremer een gezinspas of twee personen. Ipv twee auto's een auto en daarnaast nog de OV-pas.
http://www.clo.nl/sites/d...c-0024-001g-clo-09-nl.xls
OV bus/metro/tram stelt weinig voor.
•Fiets van de werkgever niet alleen herstellen, maar uitbreiden met elektrische fiets/scooter tot een fatsoenlijk bedrag.
•Kleinere auto's stimuleren. Auto's met een maximaal oppervlak vergroot de capaciteit op de weg. Een zal het verschil niet maken, maar als je op een kilometer een gemiddeld 1 m per auto kunt snoeien, win je heel veel.
Jammer genoeg proberen partijen elkaar te overschreeuwen dat ze x-mld nodig hebben voor (bepaalde) snelwegen want files en andere partijen preken vervolgens hel en verdoemenis.
De partij die juist erkent dat deze issues moet worden opgelost, maar daarnaast ook nog andere maatregelen nodig zijn, die is realistisch bezig.
Partij die gaat verkondigen dat je overal 4 tot 6 banen nodig hebt, dat klopt niet en schiet door.