Sjah schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:58:
Dat FvD stemmen pakt van PVV is waar (het lijkt de intellectueel verantwoorde versie te zijn voor een deel), maar dat ze zetels weghalen bij VVD vind ik veel interessanter. Nu zal het misschien 2 zetels zijn, maar dan staan ze er wel, en wie weet bij de volgende verkiezingen.. Nogmaals stom dat Jan Roos er niet bijzit, die clown mag ik zelfs.
Over de lijst van Forum, ja zitten wel wat goeie koppen bij, ik vind Cliteur wel een goeie pik.
Het beste aan FvD is hun voorstel voor een zakenkabinet. De gevestigde partijen, het partijkartel, hebben allemaal beroepspolitici. Figuren die, hoe je het ook went of keert, altijd politici zullen en moeten zijn om hun gezin te onderhouden. En dat is een hele slechte motivatie.
Niet iedereen heeft de gladde praatjes en lach van Zalm, en als ze die wel hebben zie je wat ervan terecht komt.
Buiten dat een VVD altijd de minister van justitie in een kabinet wil leveren, want verplicht aan achterban. Dat heeft niets te maken met de justitie kwaliteit binnen VVD, allesbehalve, maar wel alles met beroepspolitici. Let maar op waar de Ard van de Steurs weer geplaats gaan worden, RvS misschien? Beste man moet zijn familie ook onderhouden.
En FvD heeft iets wat alle grote partijen niet hebben. Enkel experts uit de praktijk. Ok je kan een andere visie hebben dan deze kenners, maar ze maken tenminste geen onderdeel uit van het baantjescarroussel.
De PVV heeft inderdaad ook weinig beroepspolitici (al is Wilders datzelf zeker). Maar zijn lijst staat vol met figuren die niets meer maatschappelijk te verliezen hebben en een goed betaald baantje (zeker voor zijn mensen) wel zien zitten. Met Wilders aan het hoofd hoef je je eigen gezicht ook niet teveel laten zien. Gewoon niet brievenbusplassen, maar is dat nu zoveel gevraagd?
Het is hoog tijd dat ministers op basis van kennis worden gekozen. Niks partijlidmaatschap. Juist daardoor kon de VVD intransparant zijn en de waarheid op justitie verborgen houden. Steeds andere vriendjes op dezelfde post. Stel dat u als frauderende CFO werd ontslagen door de RvC maar helemaal zelf uw opvolger mocht kiezen. En die mocht dat weer en die weer bij nieuwe fraude.
Alle begin is klein en dit is iets wat de grote partijen nooit zullen omarmen want in hun eigen nadeel. Als ik sinds mijn 18e de gemeente, provincie en kamerpolitiek heb doorlopen bij het CDA ben ik sowieso hier tegen. Ook als het een goed plan is, staat mijn eigen baan en onkunde op het spel.
Daarom stem ik alleen al FvD
[
Voor 3% gewijzigd door
Malarky op 08-03-2017 20:28
]