Mx. Alba schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:28:
[...]
Dat is een beetje victim blaming hè. Ze zoekt geen ruzie, echt niet. Altijd als ze aan het woord is, is ze genuanceerd en civiel. Ze noemt niemand racisten (zelfs Johan Derksen niet - over hem zei ze alleen dat zijn uitspraak racistisch is maar over het al dan niet een racist zijn van Derksen zelf heeft ze zich nooit uitgesproken).
Zeggen dat Simons ruzie zoekt komt op mij over als zeggen dat homo's die hand in hand op straat lopen ruzie zoeken als ze in elkaar worden geschopt...
Ze doet iets wat heel normaal zou moeten zijn: een probleem aankaarten en de dialoog zoeken. Dat is toch geen ruzie zoeken?
Waarom is dat victim blaming? Ik zeg alleen dat ik haar een ruzie 'zoekerig' type vind. En dus snap ik het dat mensen haar liever kwijt dan rijk zijn. Ik beweer helemaal niet dat zij mensen racisten noemt. Overigens heb ik wel de indruk dat zij achter een normale opmerking al vrij snel iets van racisme zoekt. En zoals ik zei, ik hou niet van mensen die gelijk die kaart trekken.Je vergelijking met homo's slaat al helemaal nergens op. Niemand hoort in elkaar geslagen te worden, punt.
Dat is hoe ik haar zie. Dat heeft niets met respectloos te maken. Jij geeft mensen nooit een dergelijke kwalificatie (online of offline)? Andere mensen vinden Wilders een blonde nazi of Klaver een 'geframede' blaaskaak. Wat dat betreft hou ik mij in

...Ah, meer respect! Zo blij met den Hollandschen Normen en Waerden...
Wat is er respectloos aan het waarderen van iemands uiterlijk? Daarbij lees je wel heel makkelijk heen over mijn opmerking: "als het daarover zou gaan dan..." Met andere woorden, dat is niet hoe ik mijn keuze bepaal. In het stemhokje dan. In een club op zaterdagavond is het juist het fysieke aspect dat maakt of ik op een vrouw af stap. Daar hebben hersens en inhoud geen plaats in de selectiecriteria als het om een ONS gaat in ieder geval. Gelukkig gaat het die vrouwen daar ook niet om, anders zou ik nooit scoren

...Jammer, want Renske Leijten is niet toevallig de eerste vrouw van de SP, maar ook iemand die heel veel doet, medeopsteller is van diverse belangrijke wetgeving op zorggebied, en bij de meeste publieke zorgdebatten heel goed uit de verf komt...
Het ging helemaal niet om die Renske. Buiten dat, ik neem aan dat iedereen binnen een partij veel doet. Anders flikker je zo iemand er uit neem ik aan

...Je kunt echt niet bedenken dat er een verschil is tussen iemand als rolmodel willen en bij willen dragen aan een veranderde samenstelling van oa de kamer om gelijkheid van vrouwen te promoten, of het beschouwen van een vrouw als seksobject? Echt niet? Zelfs niet als je even rustig je best doet om daar bij stil te staan?..
Dat is nogal een pedante houding van je met die opmerking over 'je best doen'

In wezen is het voorbeeld hetzelfde: iemand kiezen op basis van eigenschappen die niets te maken hebben met het vak dat die persoon gaat uitvoeren. Alleen als het de overweging is om meer vrouwen in de kamer te hebben is het bon ton en als het gaat om een MILF is het fout? Is het doel nu een 50/50 verhouding of een optimaal opererende kamer door de juiste man/vrouw op de juiste plaats te zetten. Kies gewoon degene waarvan jij vindt dat die het beste jouw stem kan laten horen, ongeacht geslacht of uiterlijk. En tja, verder dan "zij is een vrouw" kwam die vriendin niet. Prima verder, maar dan kun je anderen er ook niet op aanspreken als zij Wilders stemmen met het argument dat hij ten minste naar de burger luistert.
...Er wordt gedaan alsof 'onzichtbaar geweest zijn' iets is wat de partij aan te rekenen is, en niet bv ook de weergave van de media. Kijk vooral even hier:
http://evajinek.kro-ncrv....-leunen-vooral-achterover
Activiteit betekent niet automatisch dat het allemaal ok is - maar de gigantische discrepantie tussen inhoudelijke aandacht voor mensen die veel doen en de mensen die veel aandacht krijgen is opvallend. (Niet alleen bij de SP trouwens - over de gehele linie.)
Ik moet zeggen dat ik altijd respect heb gehad voor Marijnissen en ook voor Kant (voordat zij lijsttrekker werd). Roemer heeft wat dat betreft de pech dat hij daardoor op achterstand staat en niet duidelijk weet te verwoorden waar hij voor staat en wat hij wil.
En om ook maar even mee te gaan in jouw teneur: ik begrijp wel dat je als gestoken door een wesp reageert als iemand iets 'verkeerds' lijkt te zeggen over jouw SP, maar neem het niet te persoonlijk
Maar goed, heb je nog een tip (anders dan de SP

) voor iemand die een alternatief zoekt voor D'66?