Kan trouwens nog steeds niet de YouTube app naar 1.09 updaten. Beetje jammer weer.

[ Voor 3% gewijzigd door Geteisem op 29-12-2016 01:36 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Geteisem op 29-12-2016 01:36 ]
Ik heb het ook al een aantal keer geprobeerd, ook zonder succes helaas.Geteisem schreef op donderdag 29 december 2016 @ 01:36:
Kan trouwens nog steeds niet de YouTube app naar 1.09 updaten. Beetje jammer weer.
Vind ik inderdaad niet kunnen. Ga maar vakantie houden als die 360 youtube ondersteuning werkt!Pixelmagic schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:45:
[...]
Ik heb het ook al een aantal keer geprobeerd, ook zonder succes helaas.
Las ergens dat er een aantal problemen waren met 1.09, mogelijk dat ze de grote uitrol pas met 1.10 gaan doen als deze problemen opgelost zijn.
Lijkt er op dat ze bij Google ook kerst vakantie hebben, schandalig !
PSN: TDBtje
Tenzij je P.T. perse wilt overzetten: waarom zo moeilijk? Ik heb de Pro gewoon aangesloten en de games die ik erop wil spelen vanaf disc geïnstalleerd of van PSN gedownloadTDB schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:56:
zojuist VR en PRO binnen gekregen, man wat een kabels! Nu eerst de data van mijn oude PS4 overzetten (duurt nog 3 kwartier) en daarna maar eens lekker gaan VR-en. Zin in!
Omdat je met de Pro het beste uit je PSVR haalt. Op filmpjes misschien niet goed zichtbaar, maar in het 'echt' duidelijk aanwezig qua details (met name draw-distance), scherpte en framerate. Daarnaast ben je meer klaar voor toekomstige games, die allemaal geoptimaliseerd zullen zijn voor de Pro.technoaddict schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:29:
Na het zien van wat vergelijkingsmateriaal op youtube vraag ik me echt af waarom je over zou stappen op een ps4 pro. Bij de huidige games zijn er nog weinig die op specifieke vlakken verbetering tonen op de Pro. Maar tis echt te minimaal! Hoop dat het verschil bij komende games groter zal zijn..
[ Voor 12% gewijzigd door .GoO op 29-12-2016 15:35 ]
Want YT biedt ongecomprimeerde 1 op 1 kwaliteit voor een optimale vergelijking? Beetje nutteloos hè?technoaddict schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:29:
Na het zien van wat vergelijkingsmateriaal op youtube vraag ik me echt af waarom je over zou stappen op een ps4 pro. Bij de huidige games zijn er nog weinig games die op specifieke vlakken verbetering tonen op de Pro. Maar tis echt te minimaal! Hoop dat het verschil bij komende games groter zal zijn..
Waar heb je het over? Ooit het verschil tussen 1080p en 4k gezien?technoaddict schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:29:
Na het zien van wat vergelijkingsmateriaal op youtube vraag ik me echt af waarom je over zou stappen op een ps4 pro. Bij de huidige games zijn er nog weinig games die op specifieke vlakken verbetering tonen op de Pro. Maar tis echt te minimaal! Hoop dat het verschil bij komende games groter zal zijn..
Nou "4K" dan he, de PS4 Pro doet namelijk ook geen 4K maar een (verder prima) upscaling naar 4K.NotSoSteady schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:00:
[...]
Waar heb je het over? Ooit het verschil tussen 1080p en 4k gezien?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Verwijderd
De Pro doet de volgende dingen op een 4k TV voor games MET Pro support:Donstil schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:21:
[...]
Nou "4K" dan he, de PS4 Pro doet namelijk ook geen 4K maar een (verder prima) upscaling naar 4K.
Haha inderdaad. Alsof het een echte ziekte is..GoO schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:24:
Het is geen kwestie van genezen, maar van wennen. Gewoon rustig beginnen en langzaam opbouwen.
Haters everywhere but I don’t really care
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 30-12-2016 20:15 ]
Graphics uit 2005 is nogal zwaar overdreven. Driveclub is grafisch de minste game op PSVR zoals je van tevoren waarschijnlijk ook wel wist. Als je kijkt naar games als Resident Evil en Call of Duty dan kunnen die zich gewoon meten met de betere PS3 games.Donstil schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:14:
Nu een paar dagen aan de slag geweest met mijn Playstation VR en ik ben inmiddels wel klaar om mijn eerste bevindingen te delen:
Na dat je door de eerste set-up bent heen geworsteld en de spaghetti aan kabels een beetje op orde hebt is mijn inziens als tweede opvalt is de bril in het algemeen. De afwerking voelt een flinke stap beter dan dat van de concurrentie. Hij zit fijn, is mooi afgewerkt en de manier van bevestiging op het hoofd voelt een stuk beter dan de skibril aanpak van de concurrentie. Wel heb ik last van warmte en daardoor het beslaan van de glazen tijdens een actieve speel sessie.
De eerste keer was echt een beleving, ik had de bril uiteindelijk niet meer in winkels opgehad dus ging er blanco in. Als je dan de eerste set-up doorloopt kom je in het playstation menu terug zonder direct een VR ervaring te krijgen, geen goeie beslissing van Sony want deze functie overtuigd niet, je zit te kijken naar een uitgerekt menu wat alles behalve scherp is, deze ervaring is echter direct over zodra de bril voor het eerst in VR modus gaat tijdens een game. Bij mij was dit binnen VR Worlds, de bril veranderd dan van scherm in de verte naar een scherm om je heen en dat overtuigd juist wel weer, het menu van VR worlds is al een hele ervaring opzich (Als dit je eerste keer is).
Verder is dit mijn inziens wel een product dat goed laat zien dat we er nog niet zijn met VR op Consoles, althans niet op de manier waarop Sony dit nu heeft uitgerold. Zo zijn de grafische beelden van de "echte" games welke ik nu getest heb wel heel erg matig (Ik heb het dan over Driveclub, Eve en Trackmania), dit haalt mij bij Eve en Driveclub behoorlijk uit de ervaring eigenlijk en dat vind ik jammer. (Vooral Driveclub is echt bizar lelijk. GranTursimo PS2 niveau)
Ook valt mij op dat de Tracking erg matig werkt zodra de Move controllers in het spel komen. Natuurlijk weet ik wel dat dit inmiddels bijna 8 jaar oude tech is maar had dan wat beters ontwikkeld, dit werkt gewoonweg erg matig. Ik heb continu last van het feit dat een van de twee move controllers niet meer herkend wordt in game(s) en pas weer terug komt als ik even stil sta. Alsof de camera even de weg kwijt is, een enkele move gebruiken geeft geen problemen verder maar dat is in een aantal games niet handig. (Camera is goed afgesteld, ik sta in het plaatje, het maakt geen verschil welke van de twee ik gebruik)
Wat ik dan wel weer erg gaaf vind zijn de Fun games, Fruit Ninja VR en JobSimulator draaien hier overuren. Erg leuk om met een groepje mensen daar lol mee te hebben, deze games nemen zichzelf niet zo serieus en hebben een leuke grafische style waardoor het niet echt opvalt dat alles eruit ziet als een game uit 2005.
Ik heb niet direct echt spijt van mijn aankoop maar als ik alles van te voren had geweten had ik er waarschijnlijk geen € 600,- voor neergelegd (Bril+Move+Camera+Games)
Voor de echte games zie ik daarom eigenlijk geen toekomst voor de PSVR, de hardware lijkt hier gewoon nog niet klaar voor. Voor de catagorie Fun games zie ik die toekomst wel, geef mij er daar maar zoveel mogelijk van want daar kan ik geen genoeg van krijgen
Misschien ben je gewoon 10 jaar te vroeg geboren en verwacht je de spullen die we over die periode pas krijgen. Jammer dat je teleurgesteld bent, ik ben misschien wat ouder maar ik vind vrijwel elk aspect van de VR geniaal, zelfs de simpele dingen zijn technische gezien waanzinnig voor een consumentenproduct als een game console wat al een aantal jaren uit is. Elke cent waard vind ik.Donstil schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:14:
Nu een paar dagen aan de slag geweest met mijn Playstation VR en ik ben inmiddels wel klaar om mijn eerste bevindingen te delen:
Na dat je door de eerste set-up bent heen geworsteld en de spaghetti aan kabels een beetje op orde hebt is mijn inziens als tweede opvalt is de bril in het algemeen. De afwerking voelt een flinke stap beter dan dat van de concurrentie. Hij zit fijn, is mooi afgewerkt en de manier van bevestiging op het hoofd voelt een stuk beter dan de skibril aanpak van de concurrentie. Wel heb ik last van warmte en daardoor het beslaan van de glazen tijdens een actieve speel sessie.
De eerste keer was echt een beleving, ik had de bril uiteindelijk niet meer in winkels opgehad dus ging er blanco in. Als je dan de eerste set-up doorloopt kom je in het playstation menu terug zonder direct een VR ervaring te krijgen, geen goeie beslissing van Sony want deze functie overtuigd niet, je zit te kijken naar een uitgerekt menu wat alles behalve scherp is, deze ervaring is echter direct over zodra de bril voor het eerst in VR modus gaat tijdens een game. Bij mij was dit binnen VR Worlds, de bril veranderd dan van scherm in de verte naar een scherm om je heen en dat overtuigd juist wel weer, het menu van VR worlds is al een hele ervaring opzich (Als dit je eerste keer is).
Verder is dit mijn inziens wel een product dat goed laat zien dat we er nog niet zijn met VR op Consoles, althans niet op de manier waarop Sony dit nu heeft uitgerold. Zo zijn de grafische beelden van de "echte" games welke ik nu getest heb wel heel erg matig (Ik heb het dan over Driveclub, Eve en Trackmania), dit haalt mij bij Eve en Driveclub behoorlijk uit de ervaring eigenlijk en dat vind ik jammer. (Vooral Driveclub is echt bizar lelijk. GranTursimo PS2 niveau)
Ook valt mij op dat de Tracking erg matig werkt zodra de Move controllers in het spel komen. Natuurlijk weet ik wel dat dit inmiddels bijna 8 jaar oude tech is maar had dan wat beters ontwikkeld, dit werkt gewoonweg erg matig. Ik heb continu last van het feit dat een van de twee move controllers niet meer herkend wordt in game(s) en pas weer terug komt als ik even stil sta. Alsof de camera even de weg kwijt is, een enkele move gebruiken geeft geen problemen verder maar dat is in een aantal games niet handig. (Camera is goed afgesteld, ik sta in het plaatje, het maakt geen verschil welke van de twee ik gebruik)
Wat ik dan wel weer erg gaaf vind zijn de Fun games, Fruit Ninja VR en JobSimulator draaien hier overuren. Erg leuk om met een groepje mensen daar lol mee te hebben, deze games nemen zichzelf niet zo serieus en hebben een leuke grafische style waardoor het niet echt opvalt dat alles eruit ziet als een game uit 2005.
Ik heb niet direct echt spijt van mijn aankoop maar als ik alles van te voren had geweten had ik er waarschijnlijk geen € 600,- voor neergelegd (Bril+Move+Camera+Games)
Voor de echte games zie ik daarom eigenlijk geen toekomst voor de PSVR, de hardware lijkt hier gewoon nog niet klaar voor. Voor de catagorie Fun games zie ik die toekomst wel, geef mij er daar maar zoveel mogelijk van want daar kan ik geen genoeg van krijgen
Dat laatste is wel een goeie tip, nou is het hier in huis niet zo koud maar ik ga het zeker even proberen..GoO schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 22:33:
[...]
Graphics uit 2005 is nogal zwaar overdreven. Driveclub is grafisch de minste game op PSVR zoals je van tevoren waarschijnlijk ook wel wist. Als je kijkt naar games als Resident Evil en Call of Duty dan kunnen die zich gewoon meten met de betere PS3 games.
Move controllers zijn qua tracking niet top, maar zo beroerd als jij het schetst is het ook zeker niet. In games werken ze over het algemeen prima, al valt er nog wel veel te winnen ook te opzichte van de concurrentie die het momenteel op dat vlak beter voor elkaar hebben.
Eens verder dat een wat meer cartoony stijl over het algemeen beter oogt, al zien games als Batman, Resident Evil, Rush of Blood, Call of Duty, etc er ook prima uit. Vergeet niet dat de PSVR pas net 2,5 maand uit is en dit echt de allereerste games zijn. De kwaliteit gaat volgend jaar zeker flink omhoog. Wacht maar tot studio's als Naughty Dog ermee aan de slag gaan.
Wat betreft het beslaan van de bril, dat komt omdat de bril in het begin koud is. Laat m na het opstarten even 5 tot 10 minuten draaien dan heb je er weinig tot geen last meer van als het goed is.
Nou laten we mijn leeftijd er even buitenlaten. Ik kan een prima oordeel vellen voor mezelf, daar heb ik geen oudere generatie voor nodig. (Neemt niet weg dat ik de opkomst van Gaming ook gewoon mee gemaakt heb)Pixelmagic schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 22:47:
[...]
Misschien ben je gewoon 10 jaar te vroeg geboren en verwacht je de spullen die we over die periode pas krijgen. Jammer dat je teleurgesteld bent, ik ben misschien wat ouder maar ik vind vrijwel elk aspect van de VR geniaal, zelfs de simpele dingen zijn technische gezien waanzinnig voor een consumentenproduct als een game console wat al een aantal jaren uit is. Elke cent waard vind ik.
Maar zoals gezegd, ik ben van de generatie van Pitstop waarbij je auto uit 3 pixels bestond en dat ook heel bijzonder was
ja ik heb hem,ThaBEN schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:02:
Zijn er mensen die Starship Disco gekocht hebben?
Game ziet niet uit in de trailers maar veel mensen zijn toch best enthousiast over de gameplay. Met name dat je eigen mp3's kunt laden in de game. Game kost 'maar' € 11,25
[video]
Dit stoorde mij dus ook mateloos, ik ben daarom even op internet gedoken. Het blijkt een bug te zijn voor alle talen behalve engels (zo was de game bij mij duits).robinez schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:27:
Fruit ninja daarentegen vind ik een enorme tegenvaller, de graphics vind ik nauwelijks 3D en het is nogal saai. Op arcade krijg je bijvoorbeeld een X aantal seconden de tijd om een high score te halen, erg lastig als je in die tijd maar 2 fruits mag neerhakken.
Thanks!Donstil schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:33:
[...]
Dit stoorde mij dus ook mateloos, ik ben daarom even op internet gedoken. Het blijkt een bug te zijn voor alle talen behalve engels (zo was de game bij mij duits).
Wat je moet doen is je PS4 en de game op engels zetten.
Game en data verwijderen en dan game opnieuw installeren.
Bug is dan weg en fruit komt wel snel wat het 100x leuker maakt.
Althans ik speel hem met meer en dan is het leuk, kan me voorstellen dat de game in je eentje niet zo leuk is.
Tracking is hier binnen FruitNinja niet heel best btw, ik heb geregeld dat mijn zwaard een kant op schiet en ik hem dan gedurende de game in de lucht zie hangen zonder dat hij nog maar iets doet. Game afsluiten en opstarten lost dit (meestal) wel op.
Nou wat ik voor morgen nog wil proberen is de Playstation Camera op mijn statief zetten zodat ik niet recht voor de TV hoef te staan, dan heb ik wat meer ruimte. Niet ideaal maar als dat het tracking probleem oplost vind ik het opzich wel prima.robinez schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 00:22:
[...]
Thanks!
Ga het proberen, de game is bij mij ook duits, vond dat ook al vreemd. Tracking issues heb ik totaal niet in de game, die is zo goed als foutloos. Heb je ze wel gecalibreerd in het vr menu? Daarnaast krijg je inderdaad in veel vr games hangende items als je motion controllers buiten beeld zijn. Bij het zwaaien kan dat best snel gebeuren als je camera en je positie niet goed op elkaar zijn afgestemd. Daar zou je nog mee kunnen experimenteren.
Maar het is in ieder geval aan te raden om je vr te calibreren, zowel bril als oogafstand en de motion controllers.
Heb je ook je (move) controllers en headset tracking lights gecalibreert nadat je alles had aangesloten? Dit dien je te doen zodat de PS4 je controllers en LED lampjes van je headset beter kan onderscheiden van je achtergrond.Donstil schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 02:05:
[...]
Nou wat ik voor morgen nog wil proberen is de Playstation Camera op mijn statief zetten zodat ik niet recht voor de TV hoef te staan, dan heb ik wat meer ruimte. Niet ideaal maar als dat het tracking probleem oplost vind ik het opzich wel prima.
Heb je het idee dat de ingame handelingen die je moet doen op je eigen geïmporteerde muziek ook kloppen met de beat van je geïmporteerde muziek? Als dat goed werkt ga ik hem ook aanschaffenrobinez schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:27:
[...]
ja ik heb hem,
ik vind de graphics overigens helemaal niet slecht van deze game. Past prima bij het ritme game genre.
Met name het feit dat je je eigen muziek kan gebruiken is een erg groot pluspunt. Wel is de game enorm moeilijk, Je mag maar een X aantal fouten maken. Op easy is dat maximaal 10 keer een fout. Dat valt nog helemaal niet mee om een volledig nummer van jezelf helemaal foutloos uit te spelen.
[ Voor 33% gewijzigd door ThaBEN op 31-12-2016 08:54 ]
De tracking issues die je beschrijft zijn echt niet normaal hoor, ik herken ze totaal niet. Ik zou even experimenteren met camera positie en calibratie als ik jou was. Kijk ook even of je niet teveel en niet te weinig licht in de ruimte hebt en of er geen spiegels etc in de weg zitten.Donstil schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:02:
[...]
Dat laatste is wel een goeie tip, nou is het hier in huis niet zo koud maar ik ga het zeker even proberen.
Ik ben benieuwd of je andere standpunt uit gaat komen, of er goeie en volledige games gaan komen hangt allemaal met de verkopen samen natuurlijk en ik weet niet of die wel goed genoeg zijn voor de grote developers. Daar komt het kip-ei verhaal weer om de hoek, geen verkopen is geen echte games maar geen echte games is ook geen bijzondere verkopen.
Zo beroerd als ik het schets is het hier met de move controllers helaas zeker wel, online zie ik dit ook regelmatig terug komen (ik heb op dit probleem gezocht natuurlijk). Ik sta binnen de officiële afmetingen en toch heb ik geregeld een op zijn best matige tracking van de move controllers in diverse games. Was ten tijden van de eerste Move games al niet best en dat is helaas nog steeds zo. Is ook dezelfde hardware natuurlijk.
[...]
Nou laten we mijn leeftijd er even buitenlaten. Ik kan een prima oordeel vellen voor mezelf, daar heb ik geen oudere generatie voor nodig. (Neemt niet weg dat ik de opkomst van Gaming ook gewoon mee gemaakt heb)
Natuurlijk kan ik ook doen alsof alles rozengeur en maneschijn is maar dat is helaas gewoonweg niet zo en vandaar mijn post. Echt teleurgesteld ben ik verder niet we hebben er prima lol mee alleen meer dan "fun voor erbij" is het niet naar mijn mening, er is nog een hele lange weg te gaan voor dit mainstream gaming wordt.
Ik heb ook geen spijt van mijn aankopen wat betreft VR. En als early adopter loop je nu eenmaal tegen veel meer issues aan. Wat graphics betreft vind ik het overall prima voor een eerste generatie (want ja dat is het)..GoO schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 09:14:
[...]
De tracking issues die je beschrijft zijn echt niet normaal hoor, ik herken ze totaal niet. Ik zou even experimenteren met camera positie en calibratie als ik jou was. Kijk ook even of je niet teveel en niet te weinig licht in de ruimte hebt en of er geen spiegels etc in de weg zitten.
Het is inderdaad een kip-ei verhaal, maar VR is letterlijk en figuurlijk zo'n enorme game changer dat ik overtuigd ben van het succes. Letterlijk iedereen die ik het heb laten proberen , gamer of totaal geen gamer, is super enthousiast. De huidige PSVR is een prima consumenten product, zolang je verwachtingen maar kloppen en je niet nu al dezelfde graphics als op een 4K verwacht.
De PSVR is al wekenlang wereldwijd zo goed als uitverkocht. Dat zegt wel iets over de populariteit. En dat zonder echte marketing van Sony, want reclame maken ze er nauwelijks voor. De installed base is nog steeds relatief klein, maar dat heb je met een nieuwe console ook. Ik denk dat de attach rate van VR games wel heel hoog is. Ik koop in ieder geval veel meer VR games dan gewone games.
Ja, dat kan ik helemaal bevestigen, ik heb meerdere type songs geprobeerd, eerst disco inferno van the trammps en daarna Armin van Buuren met this is what is feels like, en vervolgens weer een stuk of 10 echte disco classics van vroeger. Elke song was foutloos kwa ritme gevoel. Het werkt veel nauwkeuriger dan harmonix VR (die ook eigen tracks kan afspelen). Erg goed algoritme.ThaBEN schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 08:22:
[...]
Heb je het idee dat de ingame handelingen die je moet doen op je eigen geïmporteerde muziek ook kloppen met de beat van je geïmporteerde muziek? Als dat goed werkt ga ik hem ook aanschaffen
Als ik bijvoorbeeld dit filmpje zie kan ik me wel voorstellen dat je lange tijd veel lol kunt hebben met deze game:
[video]
P.s.
Voor de jonkies die het liedje uit die video niet herkennen, dit was de theme song van een populaire tv serie in de jaren 80
Soms, als de controller nog charge genoeg heeft, leg ik mijn controller in een lade naast me, als ik die dan de volgende dag er uit pak voelt die erg koud aan terwijl rest van huis gewoon lekker warm is. Mijn PSVR zit in de doos waar hij in kwam als ik 'm niet gebruik en is dan ook vrij koud. Als ik 'm dan gelijk op zet beslaat ie heel snel, leg ik 'm eventjes op de vensterbank boven de verwarming dan heb ik daar geen last van!Donstil schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:02:
[...]
Dat laatste is wel een goeie tip, nou is het hier in huis niet zo koud maar ik ga het zeker even proberen.
Nou wereldwijd weken uitverkocht? Dat ding was gewoon te krijgen hoor. Er was na de eerste batch even een schaarste maar op release een bril kopen was absoluut niet moeilijk..GoO schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 09:14:
[...]
De tracking issues die je beschrijft zijn echt niet normaal hoor, ik herken ze totaal niet. Ik zou even experimenteren met camera positie en calibratie als ik jou was. Kijk ook even of je niet teveel en niet te weinig licht in de ruimte hebt en of er geen spiegels etc in de weg zitten.
Het is inderdaad een kip-ei verhaal, maar VR is letterlijk en figuurlijk zo'n enorme game changer dat ik overtuigd ben van het succes. Letterlijk iedereen die ik het heb laten proberen , gamer of totaal geen gamer, is super enthousiast. De huidige PSVR is een prima consumenten product, zolang je verwachtingen maar kloppen en je niet nu al dezelfde graphics als op een 4K verwacht.
De PSVR is al wekenlang wereldwijd zo goed als uitverkocht. Dat zegt wel iets over de populariteit. En dat zonder echte marketing van Sony, want reclame maken ze er nauwelijks voor. De installed base is nog steeds relatief klein, maar dat heb je met een nieuwe console ook. Ik denk dat de attach rate van VR games wel heel hoog is. Ik koop in ieder geval veel meer VR games dan gewone games.
Ja ik heb dat calibreren allemaal netjes gedaan inmiddels maar helaas bood dit niet voldoende resultaat. Het is ook niet in elke game trouwens, sommige hebben er meer last van dan andere.ThaBEN schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 08:22:
[...]
Heb je ook je (move) controllers en headset tracking lights gecalibreert nadat je alles had aangesloten? Dit dien je te doen zodat de PS4 je controllers en LED lampjes van je headset beter kan onderscheiden van je achtergrond.
[video]
[video]
Met graphics heeft het tijd nodig voordat de echte mooie grote games gaan verschijnen. Games maken duurt nu eenmaal lang. En bij nieuwe hardware heeft men gemiddeld 12 - 24 maanden nodig voordat developers de nieuwe hardware goed beginnen te begrijpen. Tegen die tijd zullen de echte toppertjes verschijnen die het maximale uit de PSVR halen.
Denk maar zo, tijdens de launch van de PS4 kregen we ook niet direct graphics van Uncharted 4 kwaliteit terwijl we nu gamen op dezelfde hardware als tijdens de launch.
Dat zeggende vind ik Batman Arkaham VR de mooiste VR game tot nu toe en die doet echt niet onder voor hedendaagse PS4 graphics. Overigens gebruik ik een PS4 Pro. Dat maakt in de meeste VR games ook al een aanzienlijk verschil met betrekking tot hoe goed alles uitziet in VR.
Wat Nederland betreft heb je gelijk dat hij, na een korte schaarste kort na de release, weer makkelijk te krijgen is. Dat toont de Pricewatch ook aan. Wat mij opvalt is dat hij in het buitenland (UK, Duitsland) moeilijk te krijgen blijft. Bij bijvoorbeeld Amazon UK, DE en FR is hij momenteel weer uitverkocht. Dat heb ik vaker gezien de afgelopen maanden. Ook bij Mediamarkt Duitsland is dat het geval. Ik heb ook regelmatig gezien dat er bij Amazon absurde prijzen werden gevraagd voor de PSVR, zelfs meer dan 500 Euro voor alleen de bril zelf.Donstil schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:24:
[...]
Nou wereldwijd weken uitverkocht? Dat ding was gewoon te krijgen hoor. Er was na de eerste batch even een schaarste maar op release een bril kopen was absoluut niet moeilijk.
[ Voor 10% gewijzigd door BamSlam_ op 31-12-2016 13:35 ]
In Nederland wel ja. Maar in onder meer Amerika, Japan en UK is de PSVR sinds de launch bijna overal uitverkocht. Mensen zitten uren in de auto om nog ergens een PSVR te bemachtigen. Kijk maar eens op https://www.reddit.com/r/PSVR/Donstil schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:24:
[...]
Nou wereldwijd weken uitverkocht? Dat ding was gewoon te krijgen hoor. Er was na de eerste batch even een schaarste maar op release een bril kopen was absoluut niet moeilijk.
Schaarste zelf kan natuurlijk ook een middel van marketing zijn, niemand heeft mij verteld hoeveel ze er gemaakt en/of verkocht hebben dus daarmee zegt een schaarste eigenlijk niet zoveel.
Ik denk dat we hier niet te veel op de developers moeten vertrouwen maar eerst moeten wachten op de verkoop cijfers. Ik geloof er persoonlijk eigenlijk niet in dat de grote studio's allemaal met echte VR games bezig zijn welke dan in 2017/2018 uit gaan komen. Natuurlijk zie ik dit ook het liefst maar ik verwacht het gewoon niet echt, ook op Pc gebeurd dit niet namelijk.
Met de tracking ga ik vanmiddag nog even aan de slag. De tracking van de bril is uitstekend maar dat van de move controllers is nu nog ruk. Ik heb een open ruimte in mijn woonkamer van 3x3 en daar ga ik de set-up vanmiddag even proberen.
Klopt, ze gaan daar tweedehands voor 600 tot 800 dollar.BamSlam_ schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:30:
[...]
Wat Nederland betreft heb je gelijk dat hij, na een korte schaarste kort na de release, weer makkelijk te krijgen is. Dat toont de Pricewatch ook aan. Wat mij opvalt is dat hij in het buitenland (UK, Duitsland) moeilijk te krijgen blijft. Bij bijvoorbeeld Amazon UK, DE en FR is hij momenteel weer uitverkocht. Dat heb ik vaker gezien de afgelopen maanden. Ook bij Mediamarkt Duitsland is dat het geval. Ik heb ook regelmatig gezien dat er bij Amazon absurde prijzen werden gevraagd voor de PSVR, zelfs meer dan 500 Euro voor alleen de bril zelf.
Edit: bij Amazon USA is het helemaal erg. Daar begint de prijs voor alleen de bril op het moment van schrijven bij $638 !
BamSlam_ schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:30:
[...]
Wat Nederland betreft heb je gelijk dat hij, na een korte schaarste kort na de release, weer makkelijk te krijgen is. Dat toont de Pricewatch ook aan. Wat mij opvalt is dat hij in het buitenland (UK, Duitsland) moeilijk te krijgen blijft. Bij bijvoorbeeld Amazon UK, DE en FR is hij momenteel weer uitverkocht. Dat heb ik vaker gezien de afgelopen maanden. Ook bij Mediamarkt Duitsland is dat het geval. Ik heb ook regelmatig gezien dat er bij Amazon absurde prijzen werden gevraagd voor de PSVR, zelfs meer dan 500 Euro voor alleen de bril zelf.
Edit: bij Amazon USA is het helemaal erg. Daar begint de prijs voor alleen de bril op het moment van schrijven bij $638 !
Nice, Als er dan voldoende geproduceerd wordt en er in de grote markten toch een schaarste blijft dan zegt dat misschien wel wat voor de toekomstige games..GoO schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:38:
[...]
In Nederland wel ja. Maar in onder meer Amerika, Japan en UK is de PSVR sinds de launch bijna overal uitverkocht. Mensen zitten uren in de auto om nog ergens een PSVR te bemachtigen. Kijk maar eens op https://www.reddit.com/r/PSVR/
Op 13 januari is de releasedag precies 3 maanden geledenDonstil schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:42:
Wanneer is dat ding er een kwartaal? Ik ben wel benieuwd naar de verkopen namelijk.
Ok vandaag getest en je workaround werkt perfect, sterker nog ik vind het nu een leuke game waar het hard werken is om die rondes te halen. Vooral arcade mode vind ik leuk met die freeze en frenzy powerups.Donstil schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:33:
[...]
Dit stoorde mij dus ook mateloos, ik ben daarom even op internet gedoken. Het blijkt een bug te zijn voor alle talen behalve engels (zo was de game bij mij duits).
Wat je moet doen is je PS4 en de game op engels zetten.
Game en data verwijderen en dan game opnieuw installeren.
Bug is dan weg en fruit komt wel snel wat het 100x leuker maakt.
Althans ik speel hem met meer en dan is het leuk, kan me voorstellen dat de game in je eentje niet zo leuk is.
Tracking is hier binnen FruitNinja niet heel best btw, ik heb geregeld dat mijn zwaard een kant op schiet en ik hem dan gedurende de game in de lucht zie hangen zonder dat hij nog maar iets doet. Game afsluiten en opstarten lost dit (meestal) wel op.
Het is beter om met een koptelefoon gekoppeld aan je vr te spelen, alleen in die situatie heb je namelijk 360 graden audio en dat voegt echt enorm veel toe aan de beleving.Donstil schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:25:
Toen alles opnieuw gecalibreert en het is nu 100x beter, FruitNinja en JobSimulator doen het prima nu.
Opzich wel jammer dat ik niet gewoon in mijn huidige setting kan gamen ivm mijn speakers maar goed dat heb ik er wel voor over. Games welke zittend gespeeld moeten worden werken wel vanaf de bank dus dat is Opzich wel voldoende
De vraag is: verkoopt de PSVR in Nederland nou zo slecht of krijgen de verkopers in NL veel meer brillen geleverd omdat Nederland als vanouds een graadmeter voor Europa is?.GoO schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:38:
In Nederland wel ja. Maar in onder meer Amerika, Japan en UK is de PSVR sinds de launch bijna overal uitverkocht. Mensen zitten uren in de auto om nog ergens een PSVR te bemachtigen. Kijk maar eens op https://www.reddit.com/r/PSVR/
Yep, ik speel ook altijd met headset/oordopjes om deze reden. 3D audio voegt best wel veel toe.robinez schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:45:
[...]
Het is beter om met een koptelefoon gekoppeld aan je vr te spelen, alleen in die situatie heb je namelijk 360 graden audio en dat voegt echt enorm veel toe aan de beleving.
Bijvoorbeeld bij until dawn rush of blood hoor je bijvoorbeeld linksachter je gefluister waardoor je automatich die kant op kijkt en verrast wordt. Praktisch alle games hebben dit goed geimplementeerd. Dus in dat geval zou je speaker setup niets uit moeten maken. Voor je vrienden die meekijken is het wel handig, maar die tv staat toch opdezelfde plek dus uiteindelijk is een koptelefoon voor de volledige beleving de beste optie.
Nou ik heb een fatsoenlijke audio setup staan welke dat ook kan. Zit ik echt "in" het geluid heb ik die ervaring dus normaal gezien ook al vandaar.robinez schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:45:
[...]
Het is beter om met een koptelefoon gekoppeld aan je vr te spelen, alleen in die situatie heb je namelijk 360 graden audio en dat voegt echt enorm veel toe aan de beleving.
Bijvoorbeeld bij until dawn rush of blood hoor je bijvoorbeeld linksachter je gefluister waardoor je automatich die kant op kijkt en verrast wordt. Praktisch alle games hebben dit goed geimplementeerd. Dus in dat geval zou je speaker setup niets uit moeten maken. Voor je vrienden die meekijken is het wel handig, maar die tv staat toch opdezelfde plek dus uiteindelijk is een koptelefoon voor de volledige beleving de beste optie.
Maar 3D audio wordt verwerkt door de externe unit van PSVR aan de hand van de positie van je VR headset, dus over je audio setup hoor je dan niet dat 3D effect...Donstil schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 19:45:
[...]
Nou ik heb een fatsoenlijke audio setup staan welke dat ook kan. Zit ik echt "in" het geluid heb ik die ervaring dus normaal gezien ook al vandaar.
We doen het nu met dopjes idd, Opzich ook prima. Zeker voor dingen als FruitNinja enz
Klopt helemaal.Aenea schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 22:47:
[...]
Maar 3D audio wordt verwerkt door de externe unit van PSVR aan de hand van de positie van je VR headset, dus over je audio setup hoor je dan niet dat 3D effect...
Nou ik heb het geprobeerd maar daar hoor ik totaal geen verschil in.Aenea schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 22:47:
[...]
Maar 3D audio wordt verwerkt door de externe unit van PSVR aan de hand van de positie van je VR headset, dus over je audio setup hoor je dan niet dat 3D effect...
[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 01-01-2017 01:48 ]
[ Voor 7% gewijzigd door TerrorJaap op 01-01-2017 02:04 ]
Heb hem ook aangeschaft en de beats werken inderdaad zeer nauwkeurig, Ook verrassend snel hoe die een eigen mp3 omzet naar een speelbare versie. Na circa 2 seconden kun je direct spelen.robinez schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:37:
[...]
Ja, dat kan ik helemaal bevestigen, ik heb meerdere type songs geprobeerd, eerst disco inferno van the trammps en daarna Armin van Buuren met this is what is feels like, en vervolgens weer een stuk of 10 echte disco classics van vroeger. Elke song was foutloos kwa ritme gevoel. Het werkt veel nauwkeuriger dan harmonix VR (die ook eigen tracks kan afspelen). Erg goed algoritme.
Maar goed, het enige nadeel is die 10 fouten limit, ik had het leuker gevonden dat je gewoon door kon gaan en dat dat resulteerde in een eind score. Nu is de druk elke keer wel erg hoog. Zeker als je met 2 move controllers probeert te spelen, dat is echt hard werken en een foutje is dan zo gemaakt.
Voor de rest, geweldige ritme game.
[ Voor 16% gewijzigd door ThaBEN op 01-01-2017 02:34 ]
PSN: Marselaar
Call of Duty kan je gewoon spelen zonder game. Je moet helemaal naar beneden scrollen voordat je kunt accepteren.Marselaar schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:15:
Kan het zijn dat je de Call of Duty en Star Wars VR demo's niet kan spelen als je het originele spel niet hebt? Bij de eerste kan ik de license agreement niet accepteren en de tweede wil helemaal niet installeren
Dat werkt dus niet. Ook als ik op pagina 39 ben, wil hij niet accepteren. Ik gooi hem er wel een keer af en weer er op ofzo..GoO schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:23:
[...]
Call of Duty kan je gewoon spelen zonder game. Je moet helemaal naar beneden scrollen voordat je kunt accepteren.
Ik had het zelfde probleem je moet eerst zeg maar die text doorlezen scrollen naar beneden.Marselaar schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:21:
[...]
Dat werkt dus niet. Ook als ik op pagina 39 ben, wil hij niet accepteren. Ik gooi hem er wel een keer af en weer er op ofzo.
PSN: FreakGIB
Weer 10 minuten geprobeerd. Elke pagina mijn hoofd langs de tekst en op laatste pagina focus op die X. Hoe moeilijk willen ze het maken?FreakGIB schreef op zondag 1 januari 2017 @ 15:14:
[...]
Ik had het zelfde probleem je moet eerst zeg maar die text doorlezen scrollen naar beneden.
maar daar moet je even heel voorzichtig rondkijken en constant op de X knop drukken je moet zeg maar gefocust kijken op de plek waar die press X of wat het ook was zou moeten zitten.
daarna krijg je dat niet meer.
[ Voor 5% gewijzigd door Marselaar op 01-01-2017 20:47 ]
Volgens mij zit er gewoon een timertje in, ga je te snel naar de laatste pagina kan je niet op X drukken omdat je het dan sowieso niet gelezen hebt, zie je wel vaker bij software. Net iets langer wachten doet dan de truuk. Was bij deze demo hier ook.Marselaar schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:38:
[...]
Weer 10 minuten geprobeerd. Elke pagina mijn hoofd langs de tekst en op laatste pagina focus op die X. Hoe moeilijk willen ze het maken?
*EDIT: Na 15 minuten eindelijk gelukt. Geen spel voor mij dit.
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 01-01-2017 23:03 ]
Het is geen simpel timertje hoor. Die trucs had ik al geprobeerd. Het ging uiteindelijk goed door op de laatste pagina hoger te kijken dan waar het woord bevestigen staat. Vorige keren keek ik naar de X , maar hij deed het pas toen ik naar b.v. bovenste regel van de tekst keek.Donstil schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:56:
[...]
Volgens mij zit er gewoon een timertje in, ga je te snel naar de laatste pagina kan je niet op X drukken omdat je het dan sowieso niet gelezen hebt, zie je wel vaker bij software. Net iets langer wachten doet dan de truuk. Was bij deze demo hier ook
Bij mij werkte het namelijk ook niet. Even op telefoon gezeten. Na paar minuutjes dacht ik "Ooh ja die game" en werkte het wel.Marselaar schreef op maandag 2 januari 2017 @ 08:45:
[...]
Het is geen simpel timertje hoor. Die trucs had ik al geprobeerd. Het ging uiteindelijk goed door op de laatste pagina hoger te kijken dan waar het woord bevestigen staat. Vorige keren keek ik naar de X , maar hij deed het pas toen ik naar b.v. bovenste regel van de tekst keek.
Echt? Mijn Pro maakt juist minder geluid dan mijn originele PS4 en wordt veel minder warm. Maar dat kan ook aan mijn oude PS4 gelegen hebbenX-t-r-e-m-e schreef op maandag 2 januari 2017 @ 00:01:
Groot nadeel vind ik het lawaai, de PS4 pro maakt een stuk meer geluid als mijn oude vanilla PS4. Waarschijnlijk omdat hij twee videokaartkernen moet koelen. Niet zo erg als een vanilla Xbox360 hoor.
Bij mij is het net zoals bij Xtreme helaas. Maar goed met de PS VR en headset op hoor ik toch niks tot bijna niks meer van mijn omgeving..GoO schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:25:
[...]
Echt? Mijn Pro maakt juist minder geluid dan mijn originele PS4 en wordt veel minder warm. Maar dat kan ook aan mijn oude PS4 gelegen hebben
PSN id: NL_SToRM
Klopt het dat de Breakout box aan blijft als je de PS4 Pro in standby zet.ThaBEN schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:53:
Mijn Pro is ook stil. Wel heb ik sinds de pro het geval dat de fan van mijn PSVR breakoutbox volle toeren begint te draaien de eerste minuut nadat ik mijn PS4 aanzet. Daarna zakt die langzaam weg naar een normaal toerental. Dit had ik niet met de originele PS4 in combinatie met PSVR. Hebben jullie dit ook?
Ace Combat 7 gameplay beelden
[video]
Nee, dat is niet correct. Met mijn Virtual Surround headset werkt het ook niet, er is wel surround sound maar gelijk beweegt niet mee...Donstil schreef op zondag 1 januari 2017 @ 01:46:
[...]
Nou ik heb het geprobeerd maar daar hoor ik totaal geen verschil in.
Als ik in een game mijn hoofd beweeg draait het geluid gewoon netjes mee via mijn 7.1 setup en via een koptelefoon is dat geluid niet anders.
Is 3D audio niet gewoon bedoeld om mensen met een stereo setup een ruimtelijk gevoel te geven via een truukje?
Klopt, als je PS4 uit staat brand op de breakoutbox een rood lampje.FreakGIB schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:14:
[...]
Klopt het dat de Breakout box aan blijft als je de PS4 Pro in standby zet.
In de andere mode is de Breakout box Rood.
[ Voor 28% gewijzigd door ThaBEN op 02-01-2017 14:43 ]
Ik zou zeggen test het eens met Batman Arkham VR bij de Piano staat links een oude Telefoon pak die op en houd die bij je linker of rechter oor dus je move Controller bij je oor houden en je hoort gepraat alsof je echt een telefoon bij je oor houd.Donstil schreef op zondag 1 januari 2017 @ 01:46:
[...]
Nou ik heb het geprobeerd maar daar hoor ik totaal geen verschil in.
Als ik in een game mijn hoofd beweeg draait het geluid gewoon netjes mee via mijn 7.1 setup en via een koptelefoon is dat geluid niet anders.
Is 3D audio niet gewoon bedoeld om mensen met een stereo setup een ruimtelijk gevoel te geven via een truukje?
Oke ik moet Playstation worlds weer opnieuw spelen wist niet dat bv.. bij Descent als je gefocust op een vis of iets anders kijkt je dan dat geluid er een soort van boven uit hoort komen.ThaBEN schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:55:
Deze video geeft ook veel interessante informatie over het hele 3D audio gebeuren op PSVR
[video]
Breakoutbox heeft altijd wit lampje bij mij als de ps4 pro in restmode staat. Geen idee wat die aan het doen is dan maar in elk geval niet aan het downloaden.FreakGIB schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:17:
[...]
Ik heb trouwens dat hij aan blijft staan als ik bv.. mijn Joysticks aan het opladen ben.
Maar hij is dan niet niks aan het downloaden volgens mij.
[ Voor 6% gewijzigd door TerrorJaap op 02-01-2017 21:24 ]
Definieer een tijdje? Over hoeveel minuten heb je het dan?bram1984 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:37:
Over die breakout box: bij mij gaat 'ie gewoon na een tijdje op rood met de PS4 (Pro) in restmode. Lijkt me ook de bedoeling.
Geen idee, spul staat bij mij op de zolder, dus bij uitschakelen smeer ik 'm meteen. Maar iedere keer als ik weer boven kom, is 'ie rood.TerrorJaap schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:07:
[...]
Definieer een tijdje? Over hoeveel minuten heb je het dan?
Misschien is mijn geduld niet groot genoeg, vind fan geluid gewoon annoying.
[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 02-01-2017 22:16 ]
Gaat hier ook gewoon prima.TerrorJaap schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:07:
[...]
Definieer een tijdje? Over hoeveel minuten heb je het dan?
Misschien is mijn geduld niet groot genoeg, vind fan geluid gewoon annoying.
Precies wat ik heb. Je kunt geen "3D" (dat is gewoon een marketing term natuurlijk) sound uit een Stereo headset krijgen. Er valt dan altijd iets anders weg.bram1984 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:37:
Dat 3D audio gebeuren is inderdaad gebakken lucht volgens mij. Heb het hier al eerder aangegeven: ik heb nu met 2 relatief dure stereo hoofdtelefoons getest (direct op PS VR aangesloten), maar om nu te zeggen dat het indruk maakt, nee. Heb ook al echt geprobeerd om situaties te creëren waarbij het geluid boven me zo moeten klinken, maar nee. Mijn draadloze surround headset klinkt toch echt beter.
[ Voor 56% gewijzigd door Donstil op 02-01-2017 22:50 ]
Wellicht is er ook nog een verschil indien je op je PS4 hebt ingesteld dat die in rest mode 'oneindig lang / 3 uur / géén' stroom geeft aan de USB poorten?Donstil schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:43:
[...]
Gaat hier ook gewoon prima.
Als ik de PS4 "uit zet" (in rust mode) met de knop op de PS gaat de externe box vrijwel direct op rood.
Zet ik de PS4 uit (in rust) met de controller dan duurt het iets langer (seconde op 20 schat ik).
Is nog niet bekend. Oorspronkelijk zou het december 2016 zijn maar is doorgeschoven naar 2017. Hopelijk zal het begin 2017 worden. Lijkt me echt de ultieme setting voor een VR game. Daarnaast staat de Ace Combat serie bekend om zijn uitgebreide singleplayer campaign waardoor ik verwacht dat dit een van de eerste echte volwaardige PSVR games zal worden (RE VII heeft mij nog niet overtuigd), vooral als er ook online multiplayer in komt te zitten.Donstil schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:53:
[...]
Whow dit wordt bruut![]()
Ben benieuwd of dit PSVR gameplay is. Lijkt me eerder pc gameplay.
Wanneer komt dat ding uit?
[ Voor 44% gewijzigd door ThaBEN op 03-01-2017 08:47 ]
Dat is niet waar, want je moet je oren als 2 microfoons beschouwen. Net zoals je alles met 2 camera's (je ogen) visueel met diepte waarneemt, is dit met geluid ook mogelijk. Het probleem is alleen dat het complexer is omdat het gehoor een stuk kritischer en lastiger voor de gek te houden is. Neemt niet weg dat het (theoretisch) mogelijk is om geluid vanuit elke richting te reproduceren.Donstil schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:43:
Precies wat ik heb. Je kunt geen "3D" (dat is gewoon een marketing term natuurlijk) sound uit een Stereo headset krijgen. Er valt dan altijd iets anders weg.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hetzelfde kan toch gezegd worden van een headset, maar dan dat het maar 2 speakers zijn? Ik ervaar in ieder geval geen 3D audio met een Sennheiser en een Technics stereo hoofdtelefoon.Exirion schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:04:
[...]
Dat is niet waar, want je moet je oren als 2 microfoons beschouwen. Net zoals je alles met 2 camera's (je ogen) visueel met diepte waarneemt, is dit met geluid ook mogelijk. Het probleem is alleen dat het complexer is omdat het gehoor een stuk kritischer en lastiger voor de gek te houden is. Neemt niet weg dat het (theoretisch) mogelijk is om geluid vanuit elke richting te reproduceren.
erg vreemd, je sluit die sennheiser en technics toch wel aan op de uitgang op dat witte connectortje op je VR headset hoop ik?bram1984 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:23:
[...]
Hetzelfde kan toch gezegd worden van een headset, maar dan dat het maar 2 speakers zijn? Ik ervaar in ieder geval geen 3D audio met een Sennheiser en een Technics stereo hoofdtelefoon.
[ Voor 8% gewijzigd door robinez op 03-01-2017 14:11 ]
Ja, maar dat had je al in een van mijn vorige reacties kunnen lezen.robinez schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:25:
[...]
erg vreemd, je sluit die sennheiser en technics toch wel aan op de uitgang op dat witte connectortje op je VR headset hoop ik?
alleen dan krijg je namelijk het 3D gepositioneerde geluid.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je niet in staat bent om geluid achter je te horen in die setup, ik heb het getest met een sennheiser hd650, de bijgeleverde koptelefoontje en 2 verschillende type Logitech headsets. Alles was uiteraard wel aangesloten op die witte connector, en met alle headsets was ik perfect in staat om te bepalen waar het geluid vandaan kwam. Als iemand in until dawn achter je om je heen loopt hoor je hem van links achter naar rechtsachter lopen terwijl je daarnaast ook nog de machines voor je hoort.
Ik kan het me nauwelijks voorstellen dat je dat zelf niet ervaart om eerlijk te zijn, maar goed, auditieve en visuele ervaringen zijn een enorm subjectieve beleving, dus als je zegt dat jjij het niet kan ervaren op de VR dan is dat zo natuurlijk voor jou.
Wat niet werkt is om je koptelefoon op je versterker aan te sluiten en dan 3d Audio te krijgen. Dan werkt het inderdaad niet. Je bent verplicht om via het witte connectortje op de VR je koptelefoon aan te sluiten om het werkend te krijgen en het moet verplicht bedraad aangesloten zijn op dat witte connectortje.
Schiet mij maar lek dan. Ik ervaar het niet en denk derhalve dat het gewoon gebakken lucht is.Q: What is 3D audio?
3D audio simulates the effect of audio arriving at your ears from different directions and distances to more closely mimic the behavior of sound in real life. Not only does PS VR create sounds coming from front, behind, left and right, but also above and below. This type of audio greatly enhances the feeling of immersion and presence in VR over traditional audio systems like 7.1 surround sound.
ja, kan ik me voorstellen, als je het zelf niet kan ervaren dan is het inderdaad wel ongeloofwaardig zo'n statement.bram1984 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:33:
[...]
Uit de FAQ:
[...]
Schiet mij maar lek dan. Ik ervaar het niet en denk derhalve dat het gewoon gebakken lucht is.
Laat ik het anders verwoorden. Ik hoor geen enkel verschil met mijn draadloze Tritton die ik qua geluid an sich sowieso veel beter vind klinken. Ik ben redelijk kieskeurig qua gehoor en hoor ook prima verschillen in bijvoorbeeld bitrate of het type geluidstream en in dit geval levert de PS VR duidelijk inferieure kwaliteit met de 2 headsets die ik geprobeerd heb, ten opzichte van mijn draadloze surround headset (met HDMI passthrough en dus lossless audio, wellicht komt het daardoor).robinez schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:43:
[...]
ja, kan ik me voorstellen, als je het zelf niet kan ervaren dan is het inderdaad wel ongeloofwaardig zo'n statement.
Ik heb het zelf gelukkig niet, als ik in star wars die schepen over me heen zie vliegen, dan hoor ik ook daadwerkelijk geluid van boven komen.
Op zich zou het ook niet uit mogen maken of het nu van links rechts achter of boven of onder komt. Het is nou niet bepaald magie hoe ze dat doen, het is simpelweg het vertragen van wanneer het geluid ervaren wordt en welke frequenties er doorgelaten worden en in bepaalde gevallen wat fase truukjes die er op toegepast worden. Je hersenen vertalen dat wel naar de positie in de ruimte.
Maar goed, er zijn ook wel onderzoeken bekend dat mensen audio verschillend ervaren. Een heel simpel voorbeeld is latency van audio, de meeste mensen ervaren een latency van maximaal 13 ms als een directe sound, toch is er een kleine groep mensen die ook 13 ms ervaart als een vertraagd signaal, dus er is wel degelijk een ervaringsverschil mogelijk.
dat geloof ik direct, maar dat is wel een ander statement als dat positional audio niet werkt.bram1984 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:49:
[...]
Laat ik het anders verwoorden. Ik hoor geen enkel verschil met mijn draadloze Tritton die ik qua geluid an sich sowieso veel beter vind klinken. Ik ben redelijk kieskeurig qua gehoor en hoor ook prima verschillen in bijvoorbeeld bitrate of het type geluidstream en in dit geval levert de PS VR duidelijk inferieure kwaliteit met de 2 headsets die ik geprobeerd heb, ten opzichte van mijn draadloze surround headset (met HDMI passthrough en dus lossless audio, wellicht komt het daardoor).
[ Voor 71% gewijzigd door ThaBEN op 03-01-2017 15:34 ]
nee dat staat er compleet los van. 3d audio krijg je alleen maar als je een headset (stereo) aansluit via een kabel. Elke surround oplossing die je er buiten die aansluiting op los laat maakt het alleen maar dat je een surround ervaring krijgt. Dat is niet hetzelfde als 3d audio.ThaBEN schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:01:
Misschien speelt het mee dat de Gold Headset sowieso al een virtual 7.1. optie had ingebouwd en het 3D audio daardoor beter tot zijn recht komt dan reguliere stereo headsets? (En dat het een officiële PS4 headset is gemaakt door Sony zelf?)
Whow tof dat ziet er toch wel erg gaaf uit.ThaBEN schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:15:
[...]
Wellicht is er ook nog een verschil indien je op je PS4 hebt ingesteld dat die in rest mode 'oneindig lang / 3 uur / géén' stroom geeft aan de USB poorten?
[...]
Is nog niet bekend. Oorspronkelijk zou het december 2016 zijn maar is doorgeschoven naar 2017. Hopelijk zal het begin 2017 worden. Lijkt me echt de ultieme setting voor een VR game. Daarnaast staat de Ace Combat serie bekend om zijn uitgebreide singleplayer campaign waardoor ik verwacht dat dit een van de eerste echte volwaardige PSVR games zal worden (RE VII heeft mij nog niet overtuigd), vooral als er ook online multiplayer in komt te zitten.
Ik snap wat je bedoeld dat het op pc gameplay lijkt. Er is iets aan het beeld dat niet echt klopt voor me gevoel. Wellicht is het een eerdere Ace Combat met mod voor Oculus support.
Onderstaand is daadwerkelijk gemeplay van de PSVR versie.
[video]
[video]
[video]
En nog een recent interview met de developer voor meer informatie hoe ze VR toepassen in de game.
[video]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Job Simulator!Maverick schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:03:
Welk spel moet ik echt halen als ik een gave beleving wil met de move controllers? Hou niet van horror en Batmanzat zelf te denken aan the heist, maar weet niet of dat inhoudelijk veel voorstelt...
Ja maar ik bedoelde meer dat je de hele game ook als VR modus kunt spelen. Dus de campain zeg maar.bram1984 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:40:
Dat klopt. De game is ook gewoon speelbaar zonder VR.
[ Voor 36% gewijzigd door Donstil op 03-01-2017 22:41 ]
Net zoals het bij GT Sport dreigt te worden, enkel een veredelde testrit in VR modus...Donstil schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:39:
Ik ben er een beetje bang voor dat het gewoon de game wordt (zonder VR) en dan een Extra VR Modus.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq