Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:20
@crasher binnen inderdaad al gevlogen zonder GPS, dan istie overigens ook al superstabiel.. bij gebrek aan wind. Buiten ging net op het randje, ik moet nog even oefenen met de sportstand, hij kwam op de standaard instelling precies tegen de wind in terug. Overigens wel mooie beelden gemaakt, nu nog even pielen met bewerken.

Doordat je zo'n goed beeld op je telefoon hebt vlieg je al snel verder dan je ooit dacht te doen. Kwestie van een veilige hoogte zoeken en de RTH brengt 'm in theorie toch wel terug. Nu ben ik nog lang niet buiten zicht gegaan, maar tov m'n handmatig bestuurde drone ben ik al veel verder gegaan.

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 22-10-2017 07:22 (24%)

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
NiGeLaToR schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:22:
Eerste beelden.. en omdat ik maar kort kon vliegen meteen zitten pielen met editten:

//net als @NiGeLaToR link verwijderd.
Is het plaatsen van dit soort filmpjes onder je volledige naam niet vragen om problemen...?

JBS wijzigde deze reactie 22-10-2017 07:29 (13%)

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17:18
Mavic zonder enige problemen meegekregen naar Costa Rica bij KLM. Zelfs om lipobags werd niet gevraagd al had ik ze daar wel gewoon inzitten.

Eerste vlucht gemaakt tussen de regen door. Filmpjes etc volgen later.

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:21

almightyarjen

When does the hurting stop?

quote:
T.E schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:44:
Mavic zonder enige problemen meegekregen naar Costa Rica bij KLM. Zelfs om lipobags werd niet gevraagd al had ik ze daar wel gewoon inzitten.

Eerste vlucht gemaakt tussen de regen door. Filmpjes etc volgen later.
Had je de mavic zelf ook in de handbagage?

AlmightyArjen's main Youtube channel en AlmightyArjen's Work In Progress Youtube channel

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20:07
quote:
almightyarjen schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:48:
[...]

Had je de mavic zelf ook in de handbagage?
Je mag een drone zonder problemen in je handbagage hebben. De accu's zijn verplicht in je handbagage.

• jantje888
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 16-01 08:48
Heeft er iemand ervaring met (zowel) de TACO-RC (http://taco-rc.com/taco-r...-dji-mavic-free-shipping/) en de PolarPro Cinema Shutter Connection (https://www.polarprofilte...series-shutter-collection) ND filters?

- Beide kunnen blijven zitten tijdens gimbal calibratie.
- Prijstechnisch wint de TACO-RC van de PolarPro (Aangezien de TACO-RC set tot ND64 gaat en ook een ND4 heeft).

• Chip.
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

Chip.

Hoi :w

Geen flauw idee. Had drone naar Sri Lanka gewoon in backpack gedaan. Geen vragen over gehad of de accu's. Denk ook dat ik het de volgende keer weer zo zou doen. Verwacht dat je alleen maar meer vragen krijgt wanneer je het in je handbagage zou doen.

Chip. wijzigde deze reactie 31-10-2017 23:46 (40%)

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20:07
quote:
Chip. schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:45:
Geen flauw idee. Had drone naar Sri Lanka gewoon in backpack gedaan. Geen vragen over gehad of de accu's. Denk ook dat ik het de volgende keer weer zo zou doen. Verwacht dat je alleen maar meer vragen krijgt wanneer je het in je handbagage zou doen.
Dus je accu’s in de ruimbaggage? Behalve dat je geluk hebt dat het mee kwam is het ook nog eens erg gevaarlijk. Lipo branden kunnen niet geblust worden door de blussystemen in het ruim... drones en accu’s mogen gewoon in je handbagage.

Greetoz wijzigde deze reactie 01-11-2017 09:52 (4%)

• almightyarjen

almightyarjen

quote:
jantje888 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:20:
Heeft er iemand ervaring met (zowel) de TACO-RC (http://taco-rc.com/taco-r...-dji-mavic-free-shipping/) en de PolarPro Cinema Shutter Connection (https://www.polarprofilte...series-shutter-collection) ND filters?

- Beide kunnen blijven zitten tijdens gimbal calibratie.
- Prijstechnisch wint de TACO-RC van de PolarPro (Aangezien de TACO-RC set tot ND64 gaat en ook een ND4 heeft).
Ik heb de PolarPro Cinema Shutter Connection en bevalt goed. Echter zie ik geen reden om een ND64 te gebruiken. De ND32 is al te donker bij normaal zonnig weer. Ik heb de ND32 alleen gebruikt toen ik hoog in de bergen was met een felle zon en een laag sneeuw. Fellere condities zijn bijna niet denkbaar dus ik vraag me af wanneer je de ND64 zou moeten gebruiken? :?

AlmightyArjen's main Youtube channel en AlmightyArjen's Work In Progress Youtube channel

• DikkieD
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 16:06
Ik kocht de Mavic destijds vooral voor foto's, maar nu merk ik dat ik ook best veel video's schiet. Ik ben goed bekend met Lightroom en Photoshop, maar welk programma kan ik het beste voor de video's gebruiken? Bv hoe ik de kleuren net als bij de foto's mooier kan krijgen?

Ik gebruik normaal gesproken het simpele programma Magisto maar die doet niks met kleuren etc, terwijl de video's uit mijn mavic over het algemeen fugly zijn...

DikkieD wijzigde deze reactie 02-11-2017 13:03 (23%)

• almightyarjen

almightyarjen

quote:
DikkieD schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:57:
Ik kocht de Mavic destijds vooral voor foto's, maar nu merk ik dat ik ook best veel video's schiet. Ik ben goed bekend met Lightroom en Photoshop, maar welk programma kan ik het beste voor de video's gebruiken? Bv hoe ik de kleuren net als bij de foto's mooier kan krijgen?

Ik gebruik normaal gesproken het simpele programma Magisto maar die doet niks met kleuren etc, terwijl de video's uit mijn mavic over het algemeen fugly zijn...
Adobe Premiere Pro kan dat goed, is mijn ervaring. Er zullen ook andere pakketten zijn die dit kunnen. Ik gebruik verder Cyberlink PowerDirector waar een minder goede kleurcorrectie optie bij zit waardoor ik altijd uitwijk naar Premiere.

• mart42
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 30-07 14:25
Je kan ook de gratis versie: https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/

Kijk op google Resolve 14 vs Adobe premiere pro..of op youtube om het verschil en de mogelijkheden/onmogelijkheden en wat JIJ wilt/gebruiken..

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21:23
Is er geen manier om 4K beeld via WiFi van de Mavic naar de telefoon te downloaden?!

Youtube: DashcamNL

• NiGeLaToR
Qua microSD geheugen is de minimum eis UHS-1. Dat verkopen ze gewoon bij de Action, iemand daar ervaring mee? Of zijn er redenen om toch wat sneller geheugen uit te zoeken?

• dfrenner
Ik ging gisteren vliegen en de ongeveer 2 weken geleden had ik alles opgeladen, klaar in de tas zitten.
Gisteren hadden alle drie de accu's nog maar 61% over. Klinkt dit bekend?

Zit er een automatisch ontladingsproces in?

• whoutman
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:07
quote:
dfrenner schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:55:
Ik ging gisteren vliegen en de ongeveer 2 weken geleden had ik alles opgeladen, klaar in de tas zitten.
Gisteren hadden alle drie de accu's nog maar 61% over. Klinkt dit bekend?

Zit er een automatisch ontladingsproces in?
Yes! Dit kan je zien bij battery info in de settings, standaard wordt ie na dacht ik 10 dagen ontladen!

• NiGeLaToR
quote:
NiGeLaToR schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:02:
Qua microSD geheugen is de minimum eis UHS-1. Dat verkopen ze gewoon bij de Action, iemand daar ervaring mee? Of zijn er redenen om toch wat sneller geheugen uit te zoeken?
Gekocht en geprobeerd. Geen probleem, merk geen verschil met het meegeleverde kaartje.
quote:
Greetoz schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:52:
[...]

Dus je accu’s in de ruimbaggage? Behalve dat je geluk hebt dat het mee kwam is het ook nog eens erg gevaarlijk. Lipo branden kunnen niet geblust worden door de blussystemen in het ruim... drones en accu’s mogen gewoon in je handbagage.
Gewoon mee door de security in de handbagage en verder geen probleem?
Ga onverwacht op pad en wil m'n Mavic eigenlijk wel even meenemen. Misschien is er nog ruimte om een uurtje te vliegen.

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 08-11-2017 18:14 (43%)

• T.E
Ben in Costa Rica. Al wat leuke beelden geschoten. Maar gister was een nachtmerrie. Tijdens het inchecken is onze auto leeggeroofd. Alle bagage etc meegenomen... behalve de tas met de dji mavic erin. Strandtas vonden ze niet belangrijk. Wel een nadeel heb geen oplader meer. Achja hele vakantie is nu toch wel naar de klote. Ipad mini ook weg :(

• foekie01
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15:08
quote:
T.E schreef op donderdag 9 november 2017 @ 04:01:
Ben in Costa Rica. Al wat leuke beelden geschoten. Maar gister was een nachtmerrie. Tijdens het inchecken is onze auto leeggeroofd. Alle bagage etc meegenomen... behalve de tas met de dji mavic erin. Strandtas vonden ze niet belangrijk. Wel een nadeel heb geen oplader meer. Achja hele vakantie is nu toch wel naar de klote. Ipad mini ook weg :(
Oei! Spijtig. Geluk voor jou dat ze de mavic niet mee hebben genomen, maar nog steeds heel erg vervelend natuurlijk. Hoop dat de verzekering jullie snel helpt. Sterkte :/

• NiGeLaToR
quote:
T.E schreef op donderdag 9 november 2017 @ 04:01:
Ah @$#^##$@#$.. We werden er tzt ook voor gewaarschuwd en hebben bizar vaak met onze meuk lopen zeulen om die reden. Niet onterecht dus. Neem altijd zelf paspoort, camera, reisdocumenten en betaalmiddelen mee. Behalve in steden, dan in de hotelkluis. Waar waren jullie?

Als je overigens qua accu nog wat 'juice' hebt kun je natuurlijk nog steeds filmpjes en foto's maken.. ik snap dat dit een flinke domper op je vakantie is en dat je nu allerlei dingen moet regelen, maar als ik je advies vanaf de zijlijn mag geven: pas je aan, schik in de situatie en maak er het beste van. Tis zo'n vet land..

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 09-11-2017 14:44 (0%)
Reden: Vloeken niet netjes..

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
quote:
NiGeLaToR schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:02:
Ik heb ook de kaartjes van de Action. 2.7K/30 filmen zonder problemen. Ook een paar keer 4K getest wat ook goed ging.

• T.E
quote:
NiGeLaToR schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:18:
[...]

Ah @$#^##$@#$.. We werden er tzt ook voor gewaarschuwd en hebben bizar vaak met onze meuk lopen zeulen om die reden. Niet onterecht dus. Neem altijd zelf paspoort, camera, reisdocumenten en betaalmiddelen mee. Behalve in steden, dan in de hotelkluis. Waar waren jullie?

Als je overigens qua accu nog wat 'juice' hebt kun je natuurlijk nog steeds filmpjes en foto's maken.. ik snap dat dit een flinke domper op je vakantie is en dat je nu allerlei dingen moet regelen, maar als ik je advies vanaf de zijlijn mag geven: pas je aan, schik in de situatie en maak er het beste van. Tis zo'n vet land..
Quepos, net voor Manuel Antonio. We hebben echt erop gelet de hele vakantie. Nu stonden we voor het hotel geparkeerd. Zijn met zijn 2 gaan inchecken want het leek wel veilig voor even. We komen terug bij de auto liggen mn schoenen op straat....

• SmithNL
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12-08 20:45

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Pro

• almightyarjen

almightyarjen

quote:
Hij is wel heel gaaf maar dan moet je ook een witte telefoon/tablet hebben voor de besturing, anders "vloekt" het :P

• NiGeLaToR
Heb dit weekend gevlogen in Frankrijk, nabij Monaco. Tis wel fijn om een app te gebruiken die de lokale wetgeving voor je toont en laat zien waar je wel en niet mag vliegen. Was dus prima plek, waarbij de drone zelf ook nog eens netjes aangeeft dat je moet opletten etc.

Beelden zijn erg gaaf geworden in ieder geval.

Wel mooie move van DJI: we maken 'n witte, dan wil iedereen er nog eentje :+

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 15-11-2017 11:25 (11%)

• JBS
  • Niet online
quote:
NiGeLaToR schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:25:
Heb dit weekend gevlogen in Frankrijk, nabij Monaco. Tis wel fijn om een app te gebruiken die de lokale wetgeving voor je toont en laat zien waar je wel en niet mag vliegen.
Zeker, maar je moet er wel vanuit kunnen gaan dat die app ook de juiste informatie geeft, dat is bijvoorbeeld bij UAV Forecast niet het geval (In Nederland), zie JBS in "Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2".
Bedoel je met je bericht dat het gelukt is een juiste app te vinden? Of specifiek voor Frankrijk?

• NiGeLaToR
quote:
JBS schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:45:
[...]
Zeker, maar je moet er wel vanuit kunnen gaan dat die app ook de juiste informatie geeft, dat is bijvoorbeeld bij UAV Forecast niet het geval (In Nederland), zie JBS in "Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2".
Bedoel je met je bericht dat het gelukt is een juiste app te vinden? Of specifiek voor Frankrijk?
Ah zo, ja beetje van beide: ik gebruikte nu Drone Buddy, maar had de avond er voor een site zoals deze geraadpleegd voor Frankrijk:
http://www.mlvdrone.fr/rules-for-flying-recreational-drones/

En deze bijvoorbeeld, die over veel landen wat zegt, waaronder Monaco:
https://drone-traveller.com/drone-laws-monaco/

Uiteindelijk heb ik technisch gezien niet in Monaco gevlogen, maar alleen in Frankrijk.

De vlucht begint in ieder geval wat ruimer voor je gaat vliegen. Rustige plek zoeken om te landen/stijgen, ruimte om te vliegen, wetgeving, evt omgeving even checken.

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 15-11-2017 15:59 (13%)

• whoutman
  • Laatst online: 16:07
Gezien ik er niet aan toe kom ga ik mijn nog nieuwe DJI Goggles inclusief alle extra’s wegdoen ter waarde van 572,. Als iemand interesse heeft stuur gerust een PM, vraag er 400 voor.

• NiGeLaToR
In ene een vreemd probleem: ik heb een nieuwe telefoon (iPhone) en kan sindsdien de DJI Go app niet meer verbinden met de drone via de a.b. van de drone. Kabeltje wordt wel herkend, de telefoon geeft een trilsignaal als de a.b. connectie maakt met de drone, maar daarmee is de kous af. De app blijft op 'disconnected' staan.

Talloze internet sites later heb ik nog geen idee wat ik hiermee moet. App verwijderen/herinstalleren helpt niet, laatste update helpt niet. De drone doet het verder wel gewoon, heb er zonder telefoon mee gevlogen, maar zou ook graag wat kunnen zien. Iemand een tip?

• JBS
  • Niet online
quote:
NiGeLaToR schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:56:
In ene een vreemd probleem: ik heb een nieuwe telefoon (iPhone) en kan sindsdien de DJI Go app niet meer verbinden met de drone via de a.b. van de drone. Kabeltje wordt wel herkend, de telefoon geeft een trilsignaal als de a.b. connectie maakt met de drone, maar daarmee is de kous af. De app blijft op 'disconnected' staan.

Talloze internet sites later heb ik nog geen idee wat ik hiermee moet. App verwijderen/herinstalleren helpt niet, laatste update helpt niet. De drone doet het verder wel gewoon, heb er zonder telefoon mee gevlogen, maar zou ook graag wat kunnen zien. Iemand een tip?
Heb je de goede app? Er is een before p4 en since p4 versie.

• NiGeLaToR
quote:
JBS schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:46:
[...]
Heb je de goede app? Er is een before p4 en since p4 versie.
Ja, tis dezelfde als van m'n oude telefoon. Kwam netjes over met de iCloud backup.

Net even getest: iPhone 6S werkt direct. iPhone X, geen beeld.
Tis blijkbaar een iPhone X dingetje óf doordat ik de telefoon niet netjes heb aangemeld oid. Nu heb ik de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (v4 idd) en ingelogd e.d., maar dat mag niet baten. Geen beeld :-(

Edit: Mystery opgelost: De iPhone X wordt niet door DJI ondersteund. Mocht je een drone hebben en/of willen gebruiken met een X, wacht even tot en of DJI dit oplost.

NiGeLaToR wijzigde deze reactie 24-11-2017 20:56 (13%)

• T.E
Wie nog op zoek is naar een ipad mini voor de mavic pro... Vandaag Ipad mini 4 128GB wifi versie voor 380 euro bij ibood.com...

• Bassie90
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:44
quote:
NiGeLaToR schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:59:
[...]

Ja, tis dezelfde als van m'n oude telefoon. Kwam netjes over met de iCloud backup.

Net even getest: iPhone 6S werkt direct. iPhone X, geen beeld.
Tis blijkbaar een iPhone X dingetje óf doordat ik de telefoon niet netjes heb aangemeld oid. Nu heb ik de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (v4 idd) en ingelogd e.d., maar dat mag niet baten. Geen beeld :-(

Edit: Mystery opgelost: De iPhone X wordt niet door DJI ondersteund. Mocht je een drone hebben en/of willen gebruiken met een X, wacht even tot en of DJI dit oplost.
Dat is vreemd, ik gebruik de nieuwste DJI go 4 (4.1.18) probleemloos op mn iphone X. Nu al meerdere keren gebruikt en 0 problemen.

PSN: Bassie-90

• NiGeLaToR
quote:
Bassie90 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 09:42:
[...]

Dat is vreemd, ik gebruik de nieuwste DJI go 4 (4.1.18) probleemloos op mn iphone X. Nu al meerdere keren gebruikt en 0 problemen.
Ondertussen staat de iPhone X niet meer op de support list van telefoons voor de app & geeft support aan dat ze werken aan een oplossing. Het vreemde is zeker dat niet iedereen er last van heeft en er nog geen patroon in iOS versies en/of DJI app/firmware versies is gevonden.

https://forum.dji.com/thread-118306-2-1.html?&page=4

DJI support (DJI Thor) adviseert een ander device te gebruiken tot de boel werkt.

• vtrke
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 26-06 20:03
Momenteel dji mavic pro in aanbieding bij de mediamarkt voor slechts 949! Afgelopen weekend was ie zelfs voor 899 te koop bij EP maar die aanbieding was vlug offline...

• T.E
quote:
vtrke schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:03:
Momenteel dji mavic pro in aanbieding bij de mediamarkt voor slechts 949! Afgelopen weekend was ie zelfs voor 899 te koop bij EP maar die aanbieding was vlug offline...
De Fly More Combo versie zelfs 1199 euro.

• SparksNL
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13-08 17:05
Sinds afgelopen weekend ook een Mavic Pro in mijn bezit. Hebben jullie nog tips? Zaken waar je rekening mee moet houden, specifiek tot de Mavic? Apps die jullie aanbevelen?

• jdevries189
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 22:47
quote:
NiGeLaToR schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:11:
[...]

Ondertussen staat de iPhone X niet meer op de support list van telefoons voor de app & geeft support aan dat ze werken aan een oplossing.
Leuk man. Heb je net een telefoon gekocht van 1200 euro :z

• Hulliee
  • Niet online
quote:
jdevries189 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:32:
[...]

Ach, hier werkt ie gewoon goed :)
iOS 11.2 icm iPhone X en DJI GO 4.1.18

• NiGeLaToR
quote:
jdevries189 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:32:
[...]

Gelukkig heb ik nóg meer telefoons :+
Kwam je helemaal naar dit topic om je afgunst te delen? _/-\o_

Enfin, blijkt inmiddels dat als je je oude telefoon ‘disconnect’ van de drone en de DJI login de X doorgaans wel werkt. Moet ik nog even proberen, toch geen lekker vliegweer.

• jdevries189
quote:
NiGeLaToR schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:59:
[...]

Gelukkig heb ik nóg meer telefoons :+
Kwam je helemaal naar dit topic om je afgunst te delen? _/-\o_

Enfin, blijkt inmiddels dat als je je oude telefoon ‘disconnect’ van de drone en de DJI login de X doorgaans wel werkt. Moet ik nog even proberen, toch geen lekker vliegweer.
Nee hoor. Ik heb wel een fatsoenlijke telefoon voor als je wilt dronen in de volle zon (Lekker op vakantie met de Note 8 en uiteraard mn gehackte Mavic) >:)

• T.E
quote:
jdevries189 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:42:
[...]

Nee hoor. Ik heb wel een fatsoenlijke telefoon voor als je wilt dronen in de volle zon (Lekker op vakantie met de Note 8 en uiteraard mn gehackte Mavic) >:)
Hoe werkt de Mavic in combi met de Note 8?
Misschien dat ik de note 8 ga kopen.

• jdevries189
quote:
T.E schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:57:
[...]

Hoe werkt de Mavic in combi met de Note 8?
Misschien dat ik de note 8 ga kopen.
Werkt prima. Had hiervoor een s6 edge+ en merk vooral dat de maximale helderheid nu een stuk hoger ligt.

• NiGeLaToR
Overigens doet m'n iPhone X het inmiddels ook met de Mavic. Waar het nu aan lag is niet helemaal duidelijk, mogelijk moest ik op de oude telefoon uitloggen voor ik op de nieuwe telefoon ging inloggen. DJI ondersteunt het vooralsnog officieel nog niet, maar zie op fora wel dat het voor veel mensen inmiddels gewoon werkt.

Je hebt alleen nog niets aan het grotere scherm doordat de DJI app er geen gebruik van maakt.

Van het weekend stukje gevlogen aan de rand van het Ijsselmeer, was al weer even geleden ivm het weer. Ik heb de 'stille' propellors erop, dat werkt verbazingwekkend goed. Het geluid is veel minder hoog wat volgens mij vooral het verschil maakt. Het verwaait sneller.

• T.E
Heb vandaag alweer een jaar de Mavic Pro. Damn wat waren die dingen slecht verkrijgbaar vorig jaar.
En de prijzen zijn ook al aardig gezakt.

Heb vandaag low noice props besteld.
Maar hoe zit het met de dji care refresh? Kan je die weer verlengen voor een jaar?

• JBS
  • Niet online
Zijn er mensen die met prop guards vliegen? Kleven daaraan ook nadelen?
Als voordeel kan ik me bijvoorbeeld voorstellen dat het raken van iets als een tak tijdens het vliegen daarmee geen probleem hoeft te zijn.

Ik lees echter ook behoorlijk wat nadelen, onder andere veranderde stabiliteit en vliegtijd. Dat zal weer afhankelijk zijn van het type, want er zijn er nogal wat.

JBS wijzigde deze reactie 21-12-2017 13:43 (91%)

• Bladecruiser
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 22-12-2017
Sinds 3dagen ben ik ik in het bezit van het toestel.
Helaas krijg ik deze niet geactiveerd en ben opzoek naar hulp.
Wie kan mij hierbij helpen?
Alex

• Bladecruiser
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 22-12-2017
Ben opzoek naar hulp bij het installeren van mijn toestel.
Heb reeds vele pogingen achter de rug zonder succes

• Vroem
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:47
quote:
JBS schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:28:
Zijn er mensen die met prop guards vliegen? Kleven daaraan ook nadelen?
Als voordeel kan ik me bijvoorbeeld voorstellen dat het raken van iets als een tak tijdens het vliegen daarmee geen probleem hoeft te zijn.

Ik lees echter ook behoorlijk wat nadelen, onder andere veranderde stabiliteit en vliegtijd. Dat zal weer afhankelijk zijn van het type, want er zijn er nogal wat.
Ik heb de originele op de Mavic pro Platinum en heb niets gemerkt van minder stabiliteit. Voor het binnen vliegen wel fijn en ook als je lager / tussen bomen gaat een extra bescherming.

Montage ook erg simpel en ze voelen stevig aan.
quote:
Bladecruiser schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:13:
Ben opzoek naar hulp bij het installeren van mijn toestel.
Heb reeds vele pogingen achter de rug zonder succes
Wat heb je allemaal gedaan? Account aangemaakt?

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:48
Vandaag nog even weer gevlogen. Ik moet toch wat meer rekening gaan houden met de wind, want het zou windkracht vier zijn vandaag, maar volgens mij was het eerder vijf. Met de wind mee vliegen is dat geen probleem. Alleen terug, dus er tegenin wel. Dat gaat een stukje langzamer. Ben daarbij wel blij dat de Mavic een half uur op een accu kan vliegen.

Dat vliegen van vandaag heeft het volgende fimpje opgeleverd:

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

• Aapie
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Vraagje, we hebben hier sinds een paar dagen een Mavic pro installatie en kalibreren was geen probleem.
Nu blijkt het lastig om op te stijgen op plekken waar metaal/beton matten onder de drone aanwezig is. Ik dacht dat dit alleen lastig was voor Kalibratie, dus vandaag de drone al in een boom gehad (gelukkig geen schade en hing stabiel.)

Kan iemand van jullie aangeven of je sowieso niet kan(niet aan te raden) opstijgen als er metaal onder of in de buurt van de drone aanwezig is? en verder nog tips voor een beginnend vlieger?

Edit: Bedenk me nu dat ik later nog een firmware update gedaan heb, kan het zijn dat ik daarna weer moest herkalibreren?

Aapie wijzigde deze reactie 29-12-2017 22:56 (10%)

• Aapie
  • Niet online
quote:
RHTizzy schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:11:
Ongelukjes zitten in een klein hoekje en al helemaal met drones, ongeacht de techniek is crashen sowieso niet uitgesloten.

DJI biedt los van de care package ook gewoon reparatie aan en daar schijnt dan ook een servicecenter in nederland voor te zijn. Zelf repareren is bij de mavic denk ik bijna uitgesloten, de techniek is daar simpelweg te proprietair voor.

Ik ga denk ik zelf toch ook echt voor de care package. Het is in geval van een crash wel vereist om zowel de drone logs als de tx logs te kunnen benaderen. Ook mag er geen water in het spel zijn. Maar een user-crash zoals bijv met te hoge snelheid in sport modus tegen iets aan vliegen wordt wel gedekt. Pas de 3e crash wordt niet meer door het care-pakket gedekt en ben je aangewezen op de dji reparatie dienst.

Bij zo'n aanschaf van tegen de ¤1500 zal ik ook dat zeker niet uitsluiten.... Als het even kan ga ik me ook verzekeren via een reguliere voertuig verzekering, inmiddels heb ik wat vragen uitstaan bij UNive en anderen.

To be continued..
Even een quote van een tijdje terug, aangezien we de drone net hebben zou de care package de kosten dekken van een crash door magnetic interference ?

• RHTizzy
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:10
quote:
Aapie schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 00:24:
[...]

Even een quote van een tijdje terug, aangezien we de drone net hebben zou de care package de kosten dekken van een crash door magnetic interference ?
Ja absoluut wel. De care refresh dekt nagenoeg alle problemen mits de drone nog voor onderzoek kan worden teruggestuurd. Tegenwoordig bijv zelfs waterschade als ik het niet mis heb...

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

• jdevries189
En weer gecrasht. Tijdens oud&nieuw even laten opstijgen met 8% batterij in atti mode (kreeg om een of andere reden geen GPS fix). Begon in de lucht gelijk te driften en paar minuten later viel ie in de lucht spontaan uit. Weinig meer van over. Zelfs de batterij ligt aan gruzelementen :D Gelukkig hebben we nog 2 weken care refresh!

jdevries189 wijzigde deze reactie 07-01-2018 00:29 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DGA_NL
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 09-08 18:45
quote:
jdevries189 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 00:29:
En weer gecrasht. Tijdens oud&nieuw even laten opstijgen met 8% batterij in atti mode (kreeg om een of andere reden geen GPS fix). Begon in de lucht gelijk te driften en paar minuten later viel ie in de lucht spontaan uit. Weinig meer van over. Zelfs de batterij ligt aan gruzelementen :D Gelukkig hebben we nog 2 weken care refresh!
Misschien een gekke vraag he, maar waarom zou je godsnaam willen opstijgen met maar 8% accu???

• jdevries189
quote:
DGA_NL schreef op zondag 7 januari 2018 @ 09:15:
[...]

Misschien een gekke vraag he, maar waarom zou je godsnaam willen opstijgen met maar 8% accu???
Goeie vraag. Ik wilde enkel een korte shot maken van het vuurwerk. Dus even opstijgen en weer landen. Helaas voor mij stond er een flinke wind die nacht en kreeg ook geen gps (wat normaal wel altijd goed gaat).

• DGA_NL
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 09-08 18:45
quote:
jdevries189 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 09:33:
[...]

Goeie vraag. Ik wilde enkel een korte shot maken van het vuurwerk. Dus even opstijgen en weer landen. Helaas voor mij stond er een flinke wind die nacht en kreeg ook geen gps (wat normaal wel altijd goed gaat).
Is de Mavic stabiel genoeg om met lange sluitertijden in het donker te schieten?

• jdevries189
quote:
DGA_NL schreef op zondag 7 januari 2018 @ 10:01:
[...]

Is de Mavic stabiel genoeg om met lange sluitertijden in het donker te schieten?
Wellicht als er minder wind staat. Dat was die nacht in ieder geval niet te doen. Ik doelde dan ook op een kort filmpje ;)

• renedis
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16-08 11:37
quote:
T.E schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:43:
Heb vandaag alweer een jaar de Mavic Pro. Damn wat waren die dingen slecht verkrijgbaar vorig jaar.
En de prijzen zijn ook al aardig gezakt.

Heb vandaag low noice props besteld.
Maar hoe zit het met de dji care refresh? Kan je die weer verlengen voor een jaar?
Ik ben sinds vorige week ook eigenaar van een Mavic Pro. Tweedhands gekocht met DJI Care Refresh.
Daarbij ben ik ook benieuwd of ik na mijn resterende 3 maanden DJI Care Refresh dit weer kan vernieuwen.

Heeft hier iemand enig idee hoe dat zit?
quote:
dfrenner schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:36:
[...]

De Mavic Pro houdt toch rekening met no fly zones?
Lijkt erop dat ik echt net binnen die zone zat, scheelt 50 meter. Zou wel erg flauw zijn daar een probleem van te maken. Maar goed in letter der wet zouden ze gelijk hebben.

Maar het overgrote deel va het bentwoud ligt niet in die zone...
Dit wist ik ook niet.. Ik woon vrijwel naast 't Bentwoud en wilde eigenlijk daar op de MTB met de Mavic achter mij eens gaan vliegen. Mag je bij 't Gouwebos dan ook niet vliegen?

renedis wijzigde deze reactie 08-01-2018 14:08 (32%)

• dfrenner
quote:
renedis schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:46:
[...]

Ik ben sinds vorige week ook eigenaar van een Mavic Pro. Tweedhands gekocht met DJI Care Refresh.
Daarbij ben ik ook benieuwd of ik na mijn resterende 3 maanden DJI Care Refresh dit weer kan vernieuwen.

Heeft hier iemand enig idee hoe dat zit?

[...]

Dit wist ik ook niet.. Ik woon vrijwel naast 't Bentwoud en wilde eigenlijk daar op de MTB met de Mavic achter mij eens gaan vliegen. Mag je bij 't Gouwebos dan ook niet vliegen?
Ik woon er ook naast (oosterheem)
En ik vlieg er gewoon hoor.

• Aapie
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd met welke windkracht jullie nog vliegen? Persoonlijk vind ik windkracht 4 nog goed te doen, alles hoger dan dat dan pas ik de vliegbewegingen wel aan(niet te hoog, snelheid omlaag) Max windkracht van de mavic pro is 6 als ik het goed heb.

• antonboonstra
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 04-08 14:44

antonboonstra

3400 Wp + warmtepomp + Zero SR

quote:
Aapie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 23:50:
Ik ben wel benieuwd met welke windkracht jullie nog vliegen? Persoonlijk vind ik windkracht 4 nog goed te doen, alles hoger dan dat dan pas ik de vliegbewegingen wel aan(niet te hoog, snelheid omlaag) Max windkracht van de mavic pro is 6 als ik het goed heb.
Als het meer dan windkracht 4 is, vlieg ik meestal niet. Van het weekend nog gevlogen met windkracht 4. Dit is nog wel te doen, maar je moet dan al wel serieus rekening houden met tegenwind. De eerste keer had ik dat nog niet door, maar toen ik (tegen de wind in) terug wilde vliegen, kwam ik er pas laat achter dat ik nauwelijks vooruit kwam. Even een schrik momentje, maar gelukkig heb je dan de sportstand nog :P

Van het weekend even over een brug in aanbouw gevlogen

antonboonstra wijzigde deze reactie 09-01-2018 09:27 (15%)

Canon EOS 7D + 40D | 10-22 | 17-55 f/2.8 IS | 70-200mm f/2.8L IS II | 430EX | fotoblog | PV output | Tweakers PVOutput lijst

• Aapie
  • Niet online
Vanmiddag nog ff een stukje kunnen vliegen plus ff een snelle edit. (Drone paar weken in bezit) Nog ff geoefend met POI maar dat is eigenlijk heel makkelijk.

Tips welkom!

Aapie wijzigde deze reactie 11-01-2018 20:36 (3%)

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14-08 21:37

Major_ton

Shoot!

Ik zie veel mooie filmpjes voorbij komen, erg leuk om te zien! Toch kan je met een beetje inzet ook erg leuke foto's maken met de Mavic Pro.

http://verbruci.nl/wp-content/uploads/2018/01/verbruci-drone-photography-002-small.jpg

http://verbruci.nl/wp-content/uploads/2018/01/verbruci-drone-photography-004-small.jpg

http://verbruci.nl/wp-content/uploads/2018/01/verbruci-drone-photography-005-small.jpg

http://verbruci.nl/wp-content/uploads/2018/01/verbruci-drone-photography-009-small.jpg

Het zijn wel allemaal 5 shot AEB RAW files en tot een HDR geblend in Lightroom. Dan krijg je er enorm veel headroom bij en kan de belichting recht getrokken worden zonder dat er meteen ruis zichtbaar wordt. De laatste foto bestaat uit een 8 frame HDR panorama voor een wijdere FOV. Ik ben in ieder geval aangenaam verrast wat de camerakwaliteit betreft. Filmen ben ik nog niet zo in thuis. Waar maken jullie 'snelle' edits mee?

Website | DJI Mavic Pro - Fuji X-Pro1, X-Pro2, X-T2 - 23mm/2 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 16-55mm/2.8 - 50-140mm/2.8 - Metabones Speedbooster Ultra F-Mount - Samyang 14mm/2.8 - Nikkor 35mm/1.4 Ais

• Aapie
  • Niet online
Mooie foto's hoor(foto 3, kan je vertellen hoe hoog deze geschoten is?, zelf nog niet toegekomen aan het maken van foto's met de mavic.

Wat ik graag zou willen weten, heeft 1 van jullie een dji care refresh achteraf gekocht? Dus door middel van een video verificatie? Ik heb deze video vandaag geschoten, dus was wel benieuwd naar jullie ervaring qua reactie tijd.

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14-08 21:37

Major_ton

Shoot!

quote:
Aapie schreef op zondag 14 januari 2018 @ 00:36:
Mooie foto's hoor(foto 3, kan je vertellen hoe hoog deze geschoten is?, zelf nog niet toegekomen aan het maken van foto's met de mavic.
Deze foto is op 120 meter hoogte gemaakt tijdens mist. Vanaf de grond had ik geen idee tot hoe hoog de mist zou zitten, dus je kan je voorstellen dat ik best stond te jubelen toen ik dit kreeg te zien! Linksonder zie je nog een beetje de branding door de mist heen.

Website | DJI Mavic Pro - Fuji X-Pro1, X-Pro2, X-T2 - 23mm/2 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 16-55mm/2.8 - 50-140mm/2.8 - Metabones Speedbooster Ultra F-Mount - Samyang 14mm/2.8 - Nikkor 35mm/1.4 Ais

• rimave
quote:
antonboonstra schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:19:
[...]

Als het meer dan windkracht 4 is, vlieg ik meestal niet. Van het weekend nog gevlogen met windkracht 4. Dit is nog wel te doen, maar je moet dan al wel serieus rekening houden met tegenwind. De eerste keer had ik dat nog niet door, maar toen ik (tegen de wind in) terug wilde vliegen, kwam ik er pas laat achter dat ik nauwelijks vooruit kwam. Even een schrik momentje, maar gelukkig heb je dan de sportstand nog :P

Van het weekend even over een brug in aanbouw gevlogen
[video]
LOL, hebben we daar gewoon op dezelfde dag gevlogen. _/-\o_ :D

Qua wind viel het wat tegen. Het waaide harder dan verwacht. Ik had ook gedacht dat die stroomkabels nog een issue konden zijn, maar dat viel mee (eerst even over ingelezen op het www).

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

• Aapie
  • Niet online
quote:
Aapie schreef op zondag 14 januari 2018 @ 00:36:

Wat ik graag zou willen weten, heeft 1 van jullie een dji care refresh achteraf gekocht? Dus door middel van een video verificatie? Ik heb deze video vandaag geschoten, dus was wel benieuwd naar jullie ervaring qua reactie tijd.
Om maar even op mijn eigen vraag terug te komen, ik heb zaterdag avond 19.00 video ingeleverd en s nachts
Nederlandse tijd 00.35 is de video goedgekeurd. Dus dat is snel geregeld.

Edit: Inmiddels kunnen kopen en activeren!

Aapie wijzigde deze reactie 15-01-2018 21:06 (4%)

• Peutpeut
  • Laatst online: 15-08 22:55
quote:
Aapie schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:21:
[...]

Om maar even op mijn eigen vraag terug te komen, ik heb zaterdag avond 19.00 video ingeleverd en s nachts
Nederlandse tijd 00.35 is de video goedgekeurd. Dus dat is snel geregeld.

Edit: Inmiddels kunnen kopen en activeren!
Goed bezig! Gaat het hier om een tweedehands Mavic? Of een verlenging van DJI Care Refresh?

Mijn DJI Care Refresh verloopt ook binnen enkele maanden. Tot nu toe niet nodig gehad, wel een 'peace of mind' als je erover beschikt :)

Mijn meest recente video overigens:

Peutpeut wijzigde deze reactie 18-01-2018 05:28 (11%)

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 16-08 07:27
https://live.dji.com/?site=brandsite&from=homepage

23-1 DJI aankondiging... Ben benieuwd!

• qless
  • Laatst online: 14-08 19:23

qless

...vraag maar...

quote:
Peutpeut schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 05:25:
[...]

Mijn meest recente video overigens:

[video]
He daar ben ik nog (net niet) overvaren door een speedboot + waterskiier...

Testvideo om LUT's eens te proberen:

4k renderen vond't mijn machine toch wat zwaar ;)

Website|Mavic Pro|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• Aapie
  • Niet online
@Peutpeut

Het ging hier om een nieuwe MP, echter later dan 48 uur de dji care gekocht vandaar.

• Apple
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23:06

Apple

Victoria Concordia Crescit

Is DJI Care universeel toepasbaar? Wil wel een DJI Mavic van Ebay plukken of uit Hong Kong halen maar geen idee of ik dan nog DJI Care kan toepassen. Iemand ervaring mee?

edit: Never mind.

11、Does DJI Care Refresh support international coverage ?
No, at the moment, DJI Care Refresh only works within one coverage region. However, the coverage region can be different than the region in which the aircraft was purchased. For example, if you purchased your aircraft in China, you can purchase DJI Care Refresh for the US. You can only apply for product warranty service in China, but you can use DJI Care Refresh to replace your product at DJI's official US service center.

Apple wijzigde deze reactie 18-01-2018 13:31 (60%)

https://eu.diablo3.com/en/profile/Gold-21419/hero/93458323

• rimave
Mijn Mavic heeft sinds aankoop eigenlijk al een vreemd issue. Ik kan de kabel van de micro-usb poort naar de iPhone niet gebruiken, omdat het beeld van de camera wegvalt. Soms direct na het opstijgen en soms na een 5 minuten. Ik heb tweedehands nog een Micro-usb naar lightning kabeltje gehaald in de hoop dat het kabeltje het issue was, maar helaas bestaat het probleem nog steeds.

Sluit ik de iPhone aan op de normale usb poort aan de onderkant van de remote dan hou ik wel gewoon beeld gedurende de gehele vlucht. Ik heb niet echt de mogelijkheid om het met een ander device te proberen, dus ik weet nu niet of de iPhone het probleem is of de remote.

Iemand bekend met dit probleem? Anders moet ik toch maar eens even met DJI contact opnemen.
FTR Ik gebruik de Mavic icm een iPhone 7+. Qua firmware en software is alles up-to-date.

What does the Fox say?

• Aapie
  • Niet online
Al geprobeerd om de iphone in vliegtuig modes te zetten? Schijnt dat dit in sommige gevallen het probleem verhelpt

https://forum.dji.com/thread-74026-2-1.html

https://forum.dji.com/for...id=74026&page=2#pid614575

Aapie wijzigde deze reactie 23-01-2018 14:31 (213%)

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 00:02
De livestream van de persconferentie van DJI:
YouTube: DJI Live - Adventure Unfolds

• Aapie
  • Niet online
Ben benieuwd naar de reviews tov MP die er gaan komen. De nieuwe futures zullen ook wel doorgevoerd worden naar de MP gok ik.

• T.E
De Dji Mavic Air nice! Kruising tussen de Mavic, Spark en de Phantom 4 pro.

Verkrijgbaar in Rood, Wit en Zwart.

849 euro voor de losse Mavic Air
1049 voor de Combo versie.

T.E wijzigde deze reactie 23-01-2018 16:44 (12%)

• cunodb
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 15:39
Ik ben zeer benieuwd hoe de ontvangst is van de Air. Ik hoop een stuk beter dan de Spark nu die na een paar honderd meter al problemen heeft met het bereik en preview van het beeld.

• SmithNL
Nu de vraag... Mavic Pro inclusief accessoires verkopen voor rond de 900-1000¤ en vervangen door de Mavic Air.....?

Staan al een paar filmpjes op youtube..

SmithNL wijzigde deze reactie 23-01-2018 17:30 (15%)

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Pro

• T.E
Heb al ruim een jaar de Mavic Pro.
Heb een week met de Spark gevlogen.

De reden dat ik de Mavic Pro heb gehouden was omdat 4k toch wel de betere keuze was.
Ook het bereik van de spark was niet zo geweldig. En bij een beetje wind ging de spark al snel met de wind mee vliegen.

Afgelopen november in Costa Rica geweest met de Mavic. Ondanks inklapbaar toch niet zo heel makkelijk om mee te nemen. Zeker tijdens het gedeelte backpacken met het openbaar vervoer en continue de drone in de rugzak te hebben is het stiekem toch een heel gewicht ( met een Phantom onmogelijk ).

Nu is er dus de Mavic Air, kleiner, 4k, de controller met verwijderbare sticks wat echt wel een prima oplossig is, en bijna de helft van het gewicht... hmm de reviews afwachten ivm bereik.

• NiGeLaToR
@T.E er is vast iets waarin de pro nog een meerprijs mag geven - vraag is dus of dit een nadeel voor je is.

Qua bagage .. als je ooit met een dSLR hebt gereisd is de Mavic Pro met toebehoren ongeveer even zwaar als een kleine telelens. Ik ben er dus niet van onder de indruk :) alles is relatief.

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:45
al iets bekend wanneer de mavic air verkrijgbaar zal zijn?

• Hulliee
  • Niet online
quote:
pina schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:39:
al iets bekend wanneer de mavic air verkrijgbaar zal zijn?
Staat op hun site: nu te koop

• Apple
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23:06

Apple

Victoria Concordia Crescit

Zie de meerwaarde er niet heel erg van in eigenlijk ten opzichte van een Mavic Pro. Ok hij is lichter, kleiner, betere bitrate qua video en goedkoper. Maar hij is nou ook niet echt dusdanig veel goedkoper dan de Mavic Pro dat je niet die 200 euro meer over hebt voor een Mavic Pro.

Tenminste, zo zie ik het dan. Ben zelf ook wel in de markt voor een (eerste) drone dus heb deze release even afgewacht. Dan ga ik toch voor de Mavic Pro omdat ik meer geef om de extra vliegtijd en vliegafstand. Het gewicht is m.i. te verwaarlozen (743g vs 430g).. Heb jarenlang een 150-600mm lens mee moeten zuilen, dan is een drone van 743g kinderspel natuurlijk.

En de Mavic Pro kun je tegenwoordig ook al voor 1200 euro oppikken (pratende over een RTF combo)..

edit: Was de interne storage wel ff vergeten, dat is opzich nog wel handig dan.

Apple wijzigde deze reactie 23-01-2018 20:25 (10%)

https://eu.diablo3.com/en/profile/Gold-21419/hero/93458323

• T.E
[DJI Mavic Air] Informatie en discussie

Topic gestart over de mavic air

• Hulliee
  • Niet online
Vooral de hogere bitrate vd Air (100) is interessant bij het maken van hogere kwaliteitsvideo's

• SmithNL
quote:
Planespotter schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:21:
Zie de meerwaarde er niet heel erg van in eigenlijk ten opzichte van een Mavic Pro. Ok hij is lichter, kleiner, betere bitrate qua video en goedkoper. Maar hij is nou ook niet echt dusdanig veel goedkoper dan de Mavic Pro dat je niet die 200 euro meer over hebt voor een Mavic Pro.

Tenminste, zo zie ik het dan. Ben zelf ook wel in de markt voor een (eerste) drone dus heb deze release even afgewacht. Dan ga ik toch voor de Mavic Pro omdat ik meer geef om de extra vliegtijd en vliegafstand. Het gewicht is m.i. te verwaarlozen (743g vs 430g).. Heb jarenlang een 150-600mm lens mee moeten zuilen, dan is een drone van 743g kinderspel natuurlijk.

En de Mavic Pro kun je tegenwoordig ook al voor 1200 euro oppikken (pratende over een RTF combo)..

edit: Was de interne storage wel ff vergeten, dat is opzich nog wel handig dan.

[afbeelding]
Hoe is een 42% gewichtsreductie 'te verwaarlozen'? 8)7

Wat mij betreft spreken alle stats in het voordeel van de air, behalve de batterijduur (welke zwaar telt..)

edit: oh.. en wifi link is volgens mij ook niet zo ideaal vs OcuSync..

• BjornS1982
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 25-07 10:36
Vanmorgen is mijn Mavic Pro gecrasht. Net een week na het verlopen van Refresh Care.
Gimbal is afgebroken van de plaat en de platte kabel die in de camera loopt is ook kapot.
Propellors zijn ook allemaal stuk, maar heb ik al replacements voor.
Het lijkt erop dat het daarbij blijft.

Iemand tips voor een reparatiecenter in het zuiden van het land, omgeving Eindhoven?

Benieuwd wat de kosten zullen zijn. Dat zal ook in de keuze meespelen: repareren of Mavic Air halen...

• T.E
quote:
BjornS1982 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:49:
Vanmorgen is mijn Mavic Pro gecrasht. Net een week na het verlopen van Refresh Care.
Gimbal is afgebroken van de plaat en de platte kabel die in de camera loopt is ook kapot.
Propellors zijn ook allemaal stuk, maar heb ik al replacements voor.
Het lijkt erop dat het daarbij blijft.

Iemand tips voor een reparatiecenter in het zuiden van het land, omgeving Eindhoven?

Benieuwd wat de kosten zullen zijn. Dat zal ook in de keuze meespelen: repareren of Mavic Air halen...
Dat is zuur. Hoe is het fout gegaan? Zal wel een flink kostenplaatje zijn. Reken op een paar honderd euro minimaal bij DJI. Wat je kan proberen vraag op een facebook drone forum wie er iets mee kan. Daar zitten wel wat techneuten op die mavics kunnen repareren voor een prikje.

T.E wijzigde deze reactie 24-01-2018 08:16 (10%)

• BjornS1982
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 25-07 10:36
quote:
T.E schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:15:
[...]

Dat is zuur. Hoe is het fout gegaan? Zal wel een flink kostenplaatje zijn. Reken op een paar honderd euro minimaal bij DJI. Wat je kan proberen vraag op een facebook drone forum wie er iets mee kan. Daar zitten wel wat techneuten op die mavics kunnen repareren voor een prikje.
Cirkelde rond een huis (in opdracht voor makelaar) en zag de boom te laat.
Dunne takken zonder bladeren, geen goed zicht. Stomme fout.
Viel naar beneden en het was afgelopen verhaal.

De gimbal zelf is niet kapot, enkel de plaat waarmee die vast zit eronder. Dat zou ik zelf nog kunnen vervangen. Maar de kabel zie ik in de drone en in de gimbal verdwijnen. Dat ga ik niet eens proberen ;-)
Schijnt een veelvoorkomende reparatie te zijn na een crash.

Ik ga je tip eens proberen. Thanks!

• NiGeLaToR
@BjornS1982 dat kabeltje en het shock absorptie platform is allemaal los te bestellen.. bij oa Ali winkeliers:
https://nl.aliexpress.com...vibration+absorbing+board

Sterkte met de reparatie, hoop dat het goed komt.

• Aapie
  • Niet online
Iemand van jullie ervaring met de nieuwe stille propellers?

• T.E
quote:
Aapie schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:18:
Iemand van jullie ervaring met de nieuwe stille propellers?
Ja en het maakt de Mavic wel een stukje stiller. Verder geen enkel probleempje met vliegen.

• NiGeLaToR
quote:
T.E schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:39:
[...]

Ja en het maakt de Mavic wel een stukje stiller. Verder geen enkel probleempje met vliegen.
Hier idem, geluid wordt wat lager qua toonhoogte en valt daarom eerder weg. Hoge tonen van veel drones draagt gewoon verder.

• Bert_e39
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 28-02 09:31
Dag iedereen,

Ik ben nieuw hier en heb gisteren pech gehad met mijn Mavic Pro, ik ben hem kwijt of hij is gestolen.

Gisteren was mijn kameraad thuis met zijn oldtimer en we zijn een stukje gaan rijden, het plan was om met de mavic wat beelden te maken.
Zo gezegd zo gedaan, opgestegen op een bepaalde plaats en gaan vliegen.
Mijn kameraad reed en ik zat langs hem de mavic te besturen, we reden door een bosrijk gebied, waar het vrij rustig is maar waar ook wel wat fietsers en wandelaars passeren.
Op een gegeven moment, op ongeveer 2km van het startpunt krijg ik geen signaal meer, lost connection.
Links en rechts van ons is er bos, we zijn uitgestapt en beginnen zoeken.

Opeens dacht ik eraan dat de mavic wel eens terug zou vliegen naar de startpositie, omdat deze nog als home point ingesteld stond, misschien stom van mij maar ik ben nog niet zo een heel ervaren vlieger.
Mijn kameraad is terug gereden, terwijl ik nog verder zocht in het bos.
En jawel, hij belde mij, de mavic hing op ongeveer 3m hoogte boven het startpunt.
Hij is mij komen ophalen met de wagen, toen we daar terug arriveerden was hij weg!?
Er zat nog geen 5 minuten tussen :-(

Volgens mij is de Mavic geland omwille van een lege accu en heeft iemand hem meegenomen.
Gisteren en deze voormiddag heb ik nog overal gezocht, op de plaats waar ik het signaal verloren ben en op de plaats waar de Mavic is opgestegen...

Er hangt een plakker met het logo van ons bedrijf op, samen met de telefoonnummer en het gsm nummer van mij. Tot heden nog niets gehoord, ik vrees dus dat hij weg is.
Nu sla ik mezelf voor de kop dat ik niet ben mee gereden naar de startpositie, maar dat is nu te laat natuurlijk.

Hieronder de flight logs:

http://app.airdata.com/main?share=TRyGxY
http://app.airdata.com/main?share=BgmrLF, dit is het punt waar de connectie verloren is gegaan.

Wat denken jullie hiervan?

• T.E
quote:
Bert_e39 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:46:
Dag iedereen,

Ik ben nieuw hier en heb gisteren pech gehad met mijn Mavic Pro, ik ben hem kwijt of hij is gestolen.

Gisteren was mijn kameraad thuis met zijn oldtimer en we zijn een stukje gaan rijden, het plan was om met de mavic wat beelden te maken.
Zo gezegd zo gedaan, opgestegen op een bepaalde plaats en gaan vliegen.
Mijn kameraad reed en ik zat langs hem de mavic te besturen, we reden door een bosrijk gebied, waar het vrij rustig is maar waar ook wel wat fietsers en wandelaars passeren.
Op een gegeven moment, op ongeveer 2km van het startpunt krijg ik geen signaal meer, lost connection.
Links en rechts van ons is er bos, we zijn uitgestapt en beginnen zoeken.

Opeens dacht ik eraan dat de mavic wel eens terug zou vliegen naar de startpositie, omdat deze nog als home point ingesteld stond, misschien stom van mij maar ik ben nog niet zo een heel ervaren vlieger.
Mijn kameraad is terug gereden, terwijl ik nog verder zocht in het bos.
En jawel, hij belde mij, de mavic hing op ongeveer 3m hoogte boven het startpunt.
Hij is mij komen ophalen met de wagen, toen we daar terug arriveerden was hij weg!?
Er zat nog geen 5 minuten tussen :-(

Volgens mij is de Mavic geland omwille van een lege accu en heeft iemand hem meegenomen.
Gisteren en deze voormiddag heb ik nog overal gezocht, op de plaats waar ik het signaal verloren ben en op de plaats waar de Mavic is opgestegen...

Er hangt een plakker met het logo van ons bedrijf op, samen met de telefoonnummer en het gsm nummer van mij. Tot heden nog niets gehoord, ik vrees dus dat hij weg is.
Nu sla ik mezelf voor de kop dat ik niet ben mee gereden naar de startpositie, maar dat is nu te laat natuurlijk.

Hieronder de flight logs:

http://app.airdata.com/main?share=TRyGxY
http://app.airdata.com/main?share=BgmrLF, dit is het punt waar de connectie verloren is gegaan.

Wat denken jullie hiervan?
Dit is natuurlijk zwaar klote. In mijn ogen is de drone bij lege accu idd geland en heeft iemand hem meegenomen. Wel vreemd dat hij 3m boven het startpunt is blijven hooveren. Eigenlijk zou hij moeten landen.

Zoiezo staat je mavic ingesteld tot een bepaalde afstand dat hij kan vliegen. Bij mij heb ik dit ingesteld op 1000m.
Vlieg ik 1000m ermee weg dan krijg je een warning dat hij niet verder kan vliegen. Ik heb dit ooit eens getest en volgens mij na de warning vloog hij terug naar het startpunt.

• v1co
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 30-07 12:37
Vraagje: ik lees verhalen dat ze voor de Mavic Air een afstands begrenzer willen gaan instellen op 50m hoog en 100m ver.
Geld dit op dit moment ook voor de Mavic Pro?

• Aapie
  • Niet online
Nee op dit moment niet.. Er zijn wel regel grenzen waar je aan moet houden. Maar fysiek is er geen grens ingesteld anders dan opgegeven in de specificaties. Echter komen er wel nieuwe regels aan voor dit jaar is de verwachting.

Aapie wijzigde deze reactie 31-01-2018 15:08 (18%)

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True