Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[DJI Mavic pro] Informatie en discussie

Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste
Acties:

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-12 23:15
[afbeelding]

Is er ook zo'n houder boven de controller maar dan voor de Ipad mini 4?

• Chrasher
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 11:26

Chrasher

Tevree met z'n PS4

Past die Ipad mini 4 niet exact tussen de armen van de afstandsbediening?

ze zijn er wel maar lastig te krijgen https://droneshop.nl/acce...ablet-steun-dji-mavic-pro
Probleem is ook dat je geen zicht meer hebt op de info van de afstandsbediening en sommige info daarop is niet beschikbaar in de app, maar zeer belangrijk. Bijv. -> Clearance -> De afstand van de drone tot de grond (niet hetzelfde als vlieghoogte)

PSN-id: Chrasher, GT5 PSN-id: - FFXIV-id: Tiny Animal, FC: Living Dreams <ALIVE>, Zodiark

• 4x2
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:35

4x2

Niks

quote:
Chrasher schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:50:
Past die Ipad mini 4 niet exact tussen de armen van de afstandsbediening?
Yep

Niks

• StanTheMan
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11-12 22:20
Nieuws van het DJI front:
https://www.dronewatch.nl...ar-minuten-langer-vliegen

Mavic Pro Platinum.. stiller en ietsje langer vliegen...
http://www.dji.com/mavic-pro-platinum?from=homepage_banner

• T.E
Nieuwe Mavic Pro Platiunum totaal niet interressant als je al de oude Mavic hebt.
Wil je langere speelduur... koop een nieuwe accu erbij ( voor 75 euro heb je er een )
Waarschijnlijk passen de nieuwe blades ook op de oude mavic waardoor hij wat stiller is.

Volgend jaar Mavic 2.

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:08
quote:
T.E schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:30:
Nieuwe Mavic Pro Platiunum totaal niet interressant als je al de oude Mavic hebt.
Wil je langere speelduur... koop een nieuwe accu erbij ( voor 75 euro heb je er een )
Waarschijnlijk passen de nieuwe blades ook op de oude mavic waardoor hij wat stiller is.

Volgend jaar Mavic 2.
De nieuwe props passen inderdaad ook op de oude mavic. Zodra ze leverbaar zijn haal ik wel een setje denk ik. Het geluid mag altijd wel minder!

• Peutpeut
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10-12 13:24
quote:
Greetoz schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:32:
[...]

De nieuwe props passen inderdaad ook op de oude mavic. Zodra ze leverbaar zijn haal ik wel een setje denk ik. Het geluid mag altijd wel minder!
Ben er ook wel benieuwd naar. Als is het geluid zeker niet slecht tov een Phantom. Al is het geluid wel iets wat onnodige aandacht trekt imho. Niet dat ik iets sneaky wil doen, laat mij gewoon lekker m'n gang gaan :)

• qless
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14-12 17:41

qless

...vraag maar...

De accu is hetzelfde (op de kleur na), langer vliegen zit in de nieuwe esc (en mss porps)

Website|Mavic Pro|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• RHTizzy
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13-11 18:45
Heb meerdere extra setjes props liggen om mee te experimenteren, denk dat ik zelf wat winglets ga ombuigen 😇

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS4

Setje ND/Polarisatie filters van Polar Pro aangeschaft en vandaag even getest op het strand. Ben zeer tevreden over het resultaat. Alleen onhandig dat ze niet draaibaar zijn indien gemonteerd. Probleem is denk ik dat er te weinig ruimte is en dat het gewicht vanwege de kleine Gimball zo laag mogelijk moest blijven.

Unedited 1080p 60fps video direct uit de Mavic (alleen muziek toegevoegd), vandaag geschoten met een ND16POL filter. Heb nog steeds het idee dat met de nieuwe firmware (vanaf .1.03.900) 1080p 60fps een stuk beter is. :)

PSN-id: Chrasher, GT5 PSN-id: - FFXIV-id: Tiny Animal, FC: Living Dreams <ALIVE>, Zodiark

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik vermoed dat wanneer je op je telefoon met de DJI GO app een video edit, hiervoor de bronvideo op je telefoon is opgeslagen in veel lagere kwaliteit dan het materiaal dat op het SD kaartje is opgeslagen?

Is het ook mogelijk om de edit toe te passen op het 1080p/4K materiaal op het SD kaartje dat in de Mavic zit?

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS4

quote:
JBS schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:35:
Ik vermoed dat wanneer je op je telefoon met de DJI GO app een video edit, hiervoor de bronvideo op je telefoon is opgeslagen in veel lagere kwaliteit dan het materiaal dat op het SD kaartje is opgeslagen?

Is het ook mogelijk om de edit toe te passen op het 1080p/4K materiaal op het SD kaartje dat in de Mavic zit?
Ja, wat op de telefoon staat is alleen de live download van meestal 720p. De editor heeft wel de mogelijkheid om het origineel van de Mavic te downloaden, mits die video nog op de sd-kaart staat, maar dat heb ik nooit geprobeerd.

• qless

qless

...vraag maar...

Eeste experimentje met de nieuwe quadcopter:

5 opnames (bracketing) in 1 hdr. Ongeloofelijk hoe stil dat ding weet te blijven. Ik heb hiervoor een Phantom 2 gehad maar das echt een giga verschil.

Website|Mavic Pro|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12:42

Major_ton

Shoot!

quote:
qless schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:30:
Eeste experimentje met de nieuwe quadcopter:

[afbeelding]

5 opnames (bracketing) in 1 hdr. Ongeloofelijk hoe stil dat ding weet te blijven. Ik heb hiervoor een Phantom 2 gehad maar das echt een giga verschil.
Wow dat heb je echt netjes gedaan. Ik twijfel nog enorm tussen de Mavic Pro en Phantom 4 Pro om de bekende redenen. Mavic is uber portable en de P4P heeft een betere camera. Op de grond schiet ik met een Nikon D750 en Funi X-T2, dus ik ben bang dat de Mavic tegen gaat vallen, maar jouw foto geeft mij hoop!

Website | DJI Mavic Pro - Fuji X-Pro1, X-Pro2, X-T2 - 23mm/2 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 16-55mm/2.8 - 50-140mm/2.8 - LG 65B6 OLED - Sony 75XF9005 FALD LCD - Asus ROG G751JT - Asus UX430

• qless

qless

...vraag maar...

Ik vind de sensor ook echt heel netjes, ik schiet normaal met een 5d2, dus ben wel wat verwend.
Het is en blijft natuurlijk maar een kleine sensor, dus verwacht geen wonderen.

• Hidde
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 26-11 09:24
quote:
Chrasher schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:20:
Setje ND/Polarisatie filters van Polar Pro aangeschaft en vandaag even getest op het strand. Ben zeer tevreden over het resultaat. Alleen onhandig dat ze niet draaibaar zijn indien gemonteerd. Probleem is denk ik dat er te weinig ruimte is en dat het gewicht vanwege de kleine Gimball zo laag mogelijk moest blijven.

Unedited 1080p 60fps video direct uit de Mavic (alleen muziek toegevoegd), vandaag geschoten met een ND16POL filter. Heb nog steeds het idee dat met de nieuwe firmware (vanaf .1.03.900) 1080p 60fps een stuk beter is. :)
[video]
Moet je elke keer de polarpro filters eropmonteren? Ik wel, of doe ik wat verkeerds?

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS4

quote:
Hidde schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:56:
[...]

Moet je elke keer de polarpro filters eropmonteren? Ik wel, of doe ik wat verkeerds?
Ik laat hem erop zitten, totdat ik in andere lichtomstandigheden ga vliegen. Maar meestal zit de ND8POL er voor meerdere vluchten op.
Film op 60fps, dus overdag in de zon is 3 stops voor mij voldoende.Op het strand gebruik ik de ND16POL en als er wat meer bewolking is dan gaat de ND4POL erop.

Zelf film ik zelden met Manual instellingen, omdat ik regelmatig mijn Gimball vertikaal wijzig tijdens het filmen wat de hoeveelheid licht die de lens opvangt zeer onregelmatig maakt. Dus de Auto setting compenseert dit dan. Probeer dus wat ruimte over te houden om niet te ver onder de 120fps te zitten met de sluitertijden anders gaat mijn ISO ook omhoog en dat wil ik niet.. :)

• tolunaygul12
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12-12 10:46
Sinds vandaag ook eigenaar van een Mavic pro :)

enkele weken geleden een spark gehaald, was toch te klein voor mij en de vliegduur net niet voldoende.
Met de oog op toekomst met videokwaliteit toch maar gekozen voor een mavic :)

• DikkieD
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14-12 14:51
Hmm. Ik ontdekte vandaag pas voor het eerst dat de drone of MF stond en dat je bij dubbelklikken op het scherm de drone niet scherpstelt. WTF. Ik zou denken dat dit altijd wel scherpstelt, maar niet dus. Nu dus op autofocus en nu werkt scherpstellen perfect, ook tijdens vliegen.

• Hidde
quote:
Chrasher schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:42:
[...]

Ik laat hem erop zitten, totdat ik in andere lichtomstandigheden ga vliegen. Maar meestal zit de ND8POL er voor meerdere vluchten op.
Film op 60fps, dus overdag in de zon is 3 stops voor mij voldoende.Op het strand gebruik ik de ND16POL en als er wat meer bewolking is dan gaat de ND4POL erop.

Zelf film ik zelden met Manual instellingen, omdat ik regelmatig mijn Gimball vertikaal wijzig tijdens het filmen wat de hoeveelheid licht die de lens opvangt zeer onregelmatig maakt. Dus de Auto setting compenseert dit dan. Probeer dus wat ruimte over te houden om niet te ver onder de 120fps te zitten met de sluitertijden anders gaat mijn ISO ook omhoog en dat wil ik niet.. :)
Nd16 is inderdaad overkill bij lichte bewolking al... calibreert je gimball wel als je de filter voor dat je em aanzet derop bebt?

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS4

quote:
Hidde schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:23:
[...]

Nd16 is inderdaad overkill bij lichte bewolking al... calibreert je gimball wel als je de filter voor dat je em aanzet derop bebt?
Heb een recente versie van de Polar Pro NDPOL filters, geen problemen met kalibreren als er een op zit. Had wel gelezen dat de eerste versie die uitkwam (vorig jaar) wel dat probleem had. Die waren blijkbaar iets te groot en raakten de gimbal-arm.

Ik gebruik de DJI Mavic Filters - Cinema Series - Vivid Collection

• qless

qless

...vraag maar...

Is het PL gedeelte (dus verschil met de Shutter collectie) nu juist handig? Je kunt ze toch niet draaien in de lucht?

Hoe goed blijven die zitten?

• Hidde
quote:
Chrasher schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:45:
[...]

Heb een recente versie van de Polar Pro NDPOL filters, geen problemen met kalibreren als er een op zit. Had wel gelezen dat de eerste versie die uitkwam (vorig jaar) wel dat probleem had. Die waren blijkbaar iets te groot en raakten de gimbal-arm.

Ik gebruik de DJI Mavic Filters - Cinema Series - Vivid Collection

[afbeelding]
Dan is dat het... uiteindelijk vliegt hij er wel mee, als je ná de kalibratie eropzet. Had hiervoor PGY tech en daarmee wilde die überhaupt niet opstijgen.

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14-12 23:50
quote:
qless schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 17:52:
De accu is hetzelfde (op de kleur na), langer vliegen zit in de nieuwe esc (en mss porps)
Heb je daar meer info over?

ESC's zijn al redelijk efficient en ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat er zoveel energie verloren ging dat een aanpassing zorgt voor langere vliegtijden. Tenzij het hele slechte ESC's waren, maar dat kan ik mij bij DJI niet voorstellen.

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• qless

qless

...vraag maar...

@ChojinZ Dat is wat DJI op zijn website zet. Batterijen zijn uitwisselbaar, zelfde capaciteit, ESC en props zorgen voor langer vliegen en minder geluid.

• RHTizzy
quote:
ChojinZ schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:17:
[...]

Heb je daar meer info over?

ESC's zijn al redelijk efficient en ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat er zoveel energie verloren ging dat een aanpassing zorgt voor langere vliegtijden. Tenzij het hele slechte ESC's waren, maar dat kan ik mij bij DJI niet voorstellen.
Denk dat de 3 minuten extra vliegtijd voornamelijk word bereikt door de winglets aangezien die inherent voor minder turbulentie en daarmee minder vermogensverlies zorgen op de in wezen undersized motoren. De ESC's zullen allicht zijn verbeterd wat ook bij zal dragen, al zijn ESC's voornamelijk van invloed op de handeling, dus motor responstijd, resonantie en vermogensverwerking (smoother vliegen dus).

Al met al is 3 minuten extra vliegtijd leuk maar niet echt baanbrekend als je al bijna op de 30minuten zit.

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:11

OMX2000

By any means necessary...

quote:
RHTizzy schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:31:
[...]
Denk dat de 3 minuten extra vliegtijd voornamelijk word bereikt door de winglets aangezien die inherent voor minder turbulentie en daarmee minder vermogensverlies zorgen op de in wezen undersized motoren. De ESC's zullen allicht zijn verbeterd wat ook bij zal dragen, al zijn ESC's voornamelijk van invloed op de handeling, dus motor responstijd, resonantie en vermogensverwerking (smoother vliegen dus).

Al met al is 3 minuten extra vliegtijd leuk maar niet echt baanbrekend als je al bijna op de 30minuten zit.
De ESC's kunnen ook efficientie verbeteren door een betere timing. Maar ik had eigenlijk ook verwacht dat ze wat aan de motors zouden doen. Die worden ook continu beter, en als je als een DJI controle hebt over zowel de ESC als de motor kan daar ook wat te optimaliseren zijn.

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS4

quote:
qless schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:52:
Is het PL gedeelte (dus verschil met de Shutter collectie) nu juist handig? Je kunt ze toch niet draaien in de lucht?

Hoe goed blijven die zitten?
D PL zorgt voor iets meer dynamiek in de kleuren en waterreflecties worden ook meer uitgefilterd. Ik moet er wel voor zorgen dat ik ze er juist opzet, maar dat kan je van te voren controleren door met je oog erdoorheen te kijken en te draaien. Het is vrij duidelijk zichtbaar wanneer de PL op zijn best werkt.

Ze zitten goed vast en kunnen er nooit vanzelf afvallen. Als ik ze eropzet of erafhaal dan zet ik eerst de gimballock erop, dan gaat het vrij gemakkelijk.

• pizzatosti
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10-09-2017
quote:
Hidde schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:00:
[...]

Dan is dat het... uiteindelijk vliegt hij er wel mee, als je ná de kalibratie eropzet. Had hiervoor PGY tech en daarmee wilde die überhaupt niet opstijgen.
Ik heb een set ND filters van PGY tech en geen problemen met de kalibratie na het aanzetten van de Mavic. Met een juiste bevestiging moet dit geen probleem zijn, zie ook hun eigen aanwijzingen hiervoor.

Voor Polarpro zegt Polarpro zelf dat er verschil is tussen de 1e generatie en de 2e generatie filters voor de Mavic. De 1e generatie Polarpro filters waren te groot en hiermee kon je niet kalibreren. Die 2e serie heet de "Cinema" filters en die zijn kleiner/dunner en daarmee lukt kalibreren wel.

Overigens, ik zag in het eindresultaat zo 1-2-3 geen verschil tussen ND filters van PGY tech van 37euro (set van 4, 4-8-16-32) en de Cinema ND set van 90euro (set van 3, 8-16-32) die ik heb getest...

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13:02
Hoe zit het met garantiehandeling van DJI? Ik twijfel eraan hem vanwege de prijs in China te bestellen.

Het scheelt een hele hoop en als ik bijvoorbeeld toch de care af zou sluiten, maakt het volgens mij weinig uit.

Youtube: DashcamNL

• VeeGee
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08:36
quote:
dfrenner schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 05:26:
Hoe zit het met garantiehandeling van DJI? Ik twijfel eraan hem vanwege de prijs in China te bestellen.

Het scheelt een hele hoop en als ik bijvoorbeeld toch de care af zou sluiten, maakt het volgens mij weinig uit.
Ik vraag me eigenlijk hetzelfde af. Eveneens vraag ik me af hoe het precies zit met eventuele invoerrechten. Ik lees bijvoorbeeld dat GearBest de 'priority lane' verzending aanbiedt, maar de website van GearBest is niet helemaal helder over het feit of er dan wel of geen invoerrechten bijkomen. De Fly More Combo is daar voor < EUR 1.000 te bestellen, zodat het wel interessant wordt.

Zijn er overigens dronebezitters in Groningen e.o.? Zo ja, zijn er in Groningen mooie spots waar je (legaal) kunt vliegen met je drone? Ik woon zelf in Groningen-stad dus het is al snel een stukje rijden vrees ik voordat ik de drone ook daadwerkelijk kan gebruiken.

• dfrenner
quote:
VeeGee schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:54:
Ik vraag me eigenlijk hetzelfde af. Eveneens vraag ik me af hoe het precies zit met eventuele invoerrechten. Ik lees bijvoorbeeld dat GearBest de 'priority lane' verzending aanbiedt, maar de website van GearBest is niet helemaal helder over het feit of er dan wel of geen invoerrechten bijkomen. De Fly More Combo is daar voor < EUR 1.000 te bestellen, zodat het wel interessant wordt.

Zijn er overigens dronebezitters in Groningen e.o.? Zo ja, zijn er in Groningen mooie spots waar je (legaal) kunt vliegen met je drone? Ik woon zelf in Groningen-stad dus het is al snel een stukje rijden vrees ik voordat ik de drone ook daadwerkelijk kan gebruiken.
Ondanks wat anderen je vertellen is er nooit een garantie op geen invoerkosten.
Ik krijg regelmatig dashcams van Gearbest toegestuurd en de laatste 10 keer hebben we Priority (EU express) gekozen. Deze keren zijn zonder invoerkosten verlopen, maar het is absoluut geen garantie.

Je moet jezelf altijd afvragen of je de totale kosten bereid bent om te betalen of niet, het is leuk dat de kans klein is, maar stel dat je eruit wordt gekozen heb je niets aan die kleine kans. Tenzij je heel veel in China bestelt, dan kun je erover denken als "sometimes you win, somtimes you loose".

Wat het voor de Mavic pro duur maakt, is dat het een hoog bedrag is en er naast de BTW invoerrechten bij komen.

Hier kun je de kosten berekenen: http://www.invoercalculator.nl/
Ik kom met een dollarprijs van $1132 en een dollar-euro van 1,18$ uit op: ¤ 1223,60

Is het voor dat bedrag nog steeds de moeite, ik denk persoonlijk van wel... Maar goed dat is wat je je af moet vragen. Mijn vrouw werkt alleen nog niet helemaal mee :(

Nederland heeft invoeren sowieso raar geregeld, de douane heeft er de middelen en het personeel niet voor om zich bezig te houden met pakketjes. Ik heb ze van de zomer een keer gebeld en meneer zei letterlijk dat de pakketmarkt ze niet zo erg interesseert. Het zou ze te veel geld kosten en te weinig opleveren als ze zich daarmee bezig gingen houden. De douane staat volledig los van de brieven die wij van DHL en POSTNL krijgen. Het enige dat de douane ontvangt is het geld uiteraard. Dus ze gedogen de constructie dat iedere vervoerder zelf mag uitmaken hoe ze omgaan met invoeren. Daarnaast kun je als consument geen producten meer aangeven, wanneer je ze al thuis hebt.

• VeeGee
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08:36
quote:
dfrenner schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:00:
[...]

Ondanks wat anderen je vertellen is er nooit een garantie op geen invoerkosten.
Ik krijg regelmatig dashcams van Gearbest toegestuurd en de laatste 10 keer hebben we Priority (EU express) gekozen. Deze keren zijn zonder invoerkosten verlopen, maar het is absoluut geen garantie.

Je moet jezelf altijd afvragen of je de totale kosten bereid bent om te betalen of niet, het is leuk dat de kans klein is, maar stel dat je eruit wordt gekozen heb je niets aan die kleine kans. Tenzij je heel veel in China bestelt, dan kun je erover denken als "sometimes you win, somtimes you loose".

Wat het voor de Mavic pro duur maakt, is dat het een hoog bedrag is en er naast de BTW invoerrechten bij komen.

Hier kun je de kosten berekenen: http://www.invoercalculator.nl/
Ik kom met een dollarprijs van $1132 en een dollar-euro van 1,18$ uit op: ¤ 1223,60

Is het voor dat bedrag nog steeds de moeite, ik denk persoonlijk van wel... Maar goed dat is wat je je af moet vragen. Mijn vrouw werkt alleen nog niet helemaal mee :(

Nederland heeft invoeren sowieso raar geregeld, de douane heeft er de middelen en het personeel niet voor om zich bezig te houden met pakketjes. Ik heb ze van de zomer een keer gebeld en meneer zei letterlijk dat de pakketmarkt ze niet zo erg interesseert. Het zou ze te veel geld kosten en te weinig opleveren als ze zich daarmee bezig gingen houden. De douane staat volledig los van de brieven die wij van DHL en POSTNL krijgen. Het enige dat de douane ontvangt is het geld uiteraard. Dus ze gedogen de constructie dat iedere vervoerder zelf mag uitmaken hoe ze omgaan met invoeren. Daarnaast kun je als consument geen producten meer aangeven, wanneer je ze al thuis hebt.
Dank voor je (uitgebreide) reactie! Ik denk dat je - gelet op de totaalprijs - ook gebruikt maakt van de code
'DJIProCombo'. Mijn winkelmandje laat dan een bedrag van +- EUR 944 zien voor de Fly More Combo. Dat is dan uiteraard excl. eventuele invoerrechten. Als ik echter één stap verder ga in het besteltraject kun je kiezen voor de Priority Line shipping. Tussen haakjes staat dan 'EU Express''. Wil dat ook zeggen dat de drone dan wordt verstuurd vanuit Europa?

Ik realiseer me dat dit eigenlijk thuishoort in het Beschikbaarheid en levertijden topic, maar daar is onlangs min of meer dezelfde vraag gesteld zonder reactie :) .

Daarnaast ben ik nog benieuwd of er meer Tweakers zijn met een drone die woonachtig zijn in het noorden van het land.

• dfrenner
quote:
VeeGee schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:16:
[...]

Dank voor je (uitgebreide) reactie! Ik denk dat je - gelet op de totaalprijs - ook gebruikt maakt van de code
'DJIProCombo'. Mijn winkelmandje laat dan een bedrag van +- EUR 944 zien voor de Fly More Combo. Dat is dan uiteraard excl. eventuele invoerrechten. Als ik echter één stap verder ga in het besteltraject kun je kiezen voor de Priority Line shipping. Tussen haakjes staat dan 'EU Express''. Wil dat ook zeggen dat de drone dan wordt verstuurd vanuit Europa?

Ik realiseer me dat dit eigenlijk thuishoort in het Beschikbaarheid en levertijden topic, maar daar is onlangs min of meer dezelfde vraag gesteld zonder reactie :) .

Daarnaast ben ik nog benieuwd of er meer Tweakers zijn met een drone die woonachtig zijn in het noorden van het land.
Nee, het westen hier...

EU express komt ook gewoon uit China!

• Greetoz
Zoals dfrenner al zegt. Je moet voor jezelf uitmaken of je de gok wil nemen. Geen van die sites kan je garanderen dat je geen invoerrechten hoeft te betalen. Sommige sites geven de optie om de garantie te kopen, daarmee kan je dan achteraf de invoerrechten terug krijgen van de site.

Als je rechtstreeks bij DJI koopt gaat het ook eerst in bulk naar de UK en vanuit daar wordt het naar individuele klanten in de EU verzonden.

De mediamarkt heeft nu aanbieding voor 1379 voor de combo.

• dfrenner
quote:
Greetoz schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:54:
Zoals dfrenner al zegt. Je moet voor jezelf uitmaken of je de gok wil nemen. Geen van die sites kan je garanderen dat je geen invoerrechten hoeft te betalen. Sommige sites geven de optie om de garantie te kopen, daarmee kan je dan achteraf de invoerrechten terug krijgen van de site.

Als je rechtstreeks bij DJI koopt gaat het ook eerst in bulk naar de UK en vanuit daar wordt het naar individuele klanten in de EU verzonden.

De mediamarkt heeft nu aanbieding voor 1379 voor de combo.
944 vs 1379 is een bulk geld ;)
Maar de kans is aanwezig dat het niet bij 944 blijft, hoe klein hij ook is...

Wat ik mij wel afvraag, als je achteraf de verzekering neemt, kun je dan wel gewoon in NL terecht voor garantieafhandeling!? Hoe strikt is DJI hierin? Nu is DJI al een Chinees bedrijf, maar geen idee hoe afhandeling bij hen überhaupt gaat...

• Greetoz
quote:
dfrenner schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:58:
[...]

944 vs 1379 is een bulk geld ;)
Maar de kans is aanwezig dat het niet bij 944 blijft, hoe klein hij ook is...

Wat ik mij wel afvraag, als je achteraf de verzekering neemt, kun je dan wel gewoon in NL terecht voor garantieafhandeling!? Hoe strikt is DJI hierin? Nu is DJI al een Chinees bedrijf, maar geen idee hoe afhandeling bij hen überhaupt gaat...
Als je een gratis account op Winkelenensparen neemt gaat er nog 10% af van de exbtw prijs (bij de mediamarkt), kom je op 1270 uit ;-). Beetje vage site maar de cashback werkt zeker (ook 13% bij megekko etc).

Ik kan hem trouwens niet vinden voor 944 bij gearbest.. alleen de non combo versie of de platinum?.

• dfrenner
quote:
Greetoz schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:01:
[...]

Als je een gratis account op Winkelenensparen neemt gaat er nog 10% af van de exbtw prijs (bij de mediamarkt), kom je op 1270 uit ;-). Beetje vage site maar de cashback werkt zeker (ook 13% bij megekko etc).

Ik kan hem trouwens niet vinden voor 944 bij gearbest.. alleen de non combo versie of de platinum?.
https://www.facebook.com/...ons/posts/731646647019182

Combo versie met coupon "djiprocombo" ¤944

• Greetoz
Trouwens de DJI care is beschikbaar in het land waar je het afsluit. Dus je zal de DJI care wel in nederland af moeten sluiten.

• dfrenner
quote:
Greetoz schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:22:
Trouwens de DJI care is beschikbaar in het land waar je het afsluit. Dus je zal de DJI care wel in nederland af moeten sluiten.
Dan maakt het land van aanschaf niet meer uit?
Ik zag op de website dat je serienummer moet invullen van de drone.

• Greetoz
quote:
dfrenner schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:23:
[...]

Dan maakt het land van aanschaf niet meer uit?
Ik zag op de website dat je serienummer moet invullen van de drone.
Ja maar volgens mij zijn de serienummers niet land specifiek. Mijn mavic van centralpoint kwam ook in verzendoos die gewoon Chinese tekens had... Geen garantie maar volgens mij kan het gewoon.

• salgera
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15-11 12:01
Via Ebay.nl kun je nu 100 euro korting krijgen als je met PayPal betaald en de code 'PRESCHOOL17' invoert. Vanuit UK kun je dan een DJI Mavic Pro Fly More Combo voor 1.166 euro krijgen (incl. verzendkosten).

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
In welke resolutie moet/kun je de mavic nu het best zetten?

Ik heb verschillende standen geprobeerd en wat filmpjes gekeken op youtube.
Als ik hem op 2.7K, 30 fps zet met een sluitertijd van 1/60sec dan heb ik een schokkerig beeld bij een draaiende beweging; niet om aan te zien. Zet ik hem op 1080 met 60ps met 1/120 sluitertijd en draai, dan is het beeld soepel.
Op youtube zie ik dat men 2.7K op 30 fps de sweetspot vindt. Wat doe ik fout?

Toevoeging: Kan er iets met de setting v/d gimbal zijn? Die wil ik graag soepel hebben, moet ook wel snel genoeg kunnen volgen bij draaien. Kan het zijn dat de gimbal schokkerig gaat bewegen?

Hulliee wijzigde deze reactie 13-09-2017 17:00 (17%)

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS4

quote:
Hulliee schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:21:
In welke resolutie moet/kun je de mavic nu het best zetten?

Ik heb verschillende standen geprobeerd en wat filmpjes gekeken op youtube.
Als ik hem op 2.7K, 30 fps zet met een sluitertijd van 1/60sec dan heb ik een schokkerig beeld bij een draaiende beweging; niet om aan te zien. Zet ik hem op 1080 met 60ps met 1/120 sluitertijd en draai, dan is het beeld soepel.
Op youtube zie ik dat men 2.7K op 30 fps de sweetspot vindt. Wat doe ik fout?
Op 30fps moet je heel langzaam zijn met draaien. Beste is om een video te maken met verschillende snelheden en dan de sweetspot te vinden. Veel oefenen dus. Zelf gebruik ik op dit moment 1080p 60fps voor de mogelijkheid tot snellere en meer vloeiende draaibewegingen.

1080p, 2.7k of 4k op 30fps is iets beter qua beeldkwaliteit, maar sinds firmware .900 en hoger heb ik het idee dat 1080p 60fps niet zo slecht meer is als dat het bij de eerdere versies was..

• Hulliee
  • Niet online
@Chrasher Heb je video's bekeken. :) :) Rustig aan de knoppen draaien dus.
Je had eerst geen ND-filter. Boven Delft bijv. Wat voor een sluitertijd had je daar gebruikt? Bij mij in de zon en 2x de frame rate (1/60), dan is de lucht echt overbelicht.

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS4

Bij mij staat hij op AUTO omdat ik vaak de camera vertikaal instel tijdens het vliegen en dan al mijn manuele settings niets meer waard zijn vanwege de andere lichtomstandigheden. Hetzelfde probleem heb je tijdens het draaien naar of van de zon af. Met het filter probeer ik in ieder geval de sluitersnelheid te verlagen, maar hou wel ruimte voor als ik ineens minder licht heb.

Bijv. 1/1200s zonder filter (drone horizontaal in de hand houden (niet op de grond meten) en van de zon af kijken) -> ND8 (3 stops) -> 1/150s (voor 60fps video). Voor filmen op 30fps zou ik dan de ND16 kunnen gebruiken, maar vanwege de auto ISO is de ND8 misschien net iets beter. Mijn ervaring is dat de Mavic in AUTO pas beneden een sluitertijd van 1/100 de ISO gaat verhogen. :Y)

Extra tip: ik maak altijd een foto voor en na een videoopname, zodat ik later de sluitertijden kan controleren in die situaties. Soms is zelfs bij een minder sterk zonnetje de ND8 eigenlijk al te veel en was een ND4 al goed geweest, maar daar kom je na het vliegen pas achter. Is dan wel een les voor de volgende vlucht.

Chrasher wijzigde deze reactie 13-09-2017 20:56 (17%)

• JBS
  • Niet online
Pfoeh, dacht dat mij Samsung S6 wel een behoorlijk helder scherm had, zeker met helderheid op 100%, maar zie met en zwak zonnetje toch bar weinig van de camera beelden... Zonnekap zou kunnen, maar lees ook dat dat wat tegenvalt. In de auto zitten kan natuurlijk maar is ook niet ideaal. Hoe ervaren jullie de zichtbaarheid als je buiten staat?

• jdevries189
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 08-12 23:56
quote:
JBS schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:21:
Pfoeh, dacht dat mij Samsung S6 wel een behoorlijk helder scherm had, zeker met helderheid op 100%, maar zie met en zwak zonnetje toch bar weinig van de camera beelden... Zonnekap zou kunnen, maar lees ook dat dat wat tegenvalt. In de auto zitten kan natuurlijk maar is ook niet ideaal. Hoe ervaren jullie de zichtbaarheid als je buiten staat?
Ik heb precies dezelfde ervaring maar dan met de s6 edge +. Heb ook een zonnekap en helpt idd bar weinig. Nu heeft iemand hier op tweakers laatst de maximale helderheid vergeleken tussen de s6 edge+ en de s8. Zou een wereld van verschil zijn. Misschien dus toch maar overwegen om te upgraden. Ondanks dat ik voor de rest nog steeds tevreden ben met mn s6 (en vooral de vingerafdrukscanner) en eigenlijk geen behoefte heb aan iets anders.

• JBS
  • Niet online
quote:
jdevries189 schreef op zondag 17 september 2017 @ 09:54:
[...]

Ik heb precies dezelfde ervaring maar dan met de s6 edge +. Heb ook een zonnekap en helpt idd bar weinig. Nu heeft iemand hier op tweakers laatst de maximale helderheid vergeleken tussen de s6 edge+ en de s8. Zou een wereld van verschil zijn. Misschien dus toch maar overwegen om te upgraden. Ondanks dat ik voor de rest nog steeds tevreden ben met mn s6 (en vooral de vingerafdrukscanner) en eigenlijk geen behoefte heb aan iets anders.
Dat gaat wel ver :) Ik ga eens beginnen om in de schaduw te gaan staan waar mogelijk. En hoewel een zonnekap niet zaligmakend is, ga ik dat toch ook maar proberen. Alle beetjes helpen.

Iets anders: Heb van https://www.groundcontrolcolor.com/mavic.html de 'MAVIC PRO D-LOG LUT' gedownload en vanmiddag een filmpje in D-log Cloudy opgenomen (settings standaard gelaten, dus niet aangepast nog naar de aanbevolen -1,-3,-3). In Premiere Pro de lut geactiveerd met een gek resultaat:

Zonder lut:

Met lut (zonder daaraan te tweaken):

Zonder lut:

Met lut (zonder daaraan te tweaken):

Ook even in Wondershare Filmora geprobeerd, maar daarmee hetzelfde resultaat.
Dat lijkt me niet te kloppen, iemand die dit ook heeft meegemaakt?

Met de trial van FilmConvert krijg ik overigens dit resultaat:

\\Edit: Standaard staat de intensity op 100 (met een max van 200). Zet ik deze op bijvoorbeeld 40, dan ziet e.e.a. er al een stuk beter uit. Intensity van 100 bij standaard in Premiere aanwezige lut's geven wel een 'normaal' resultaat.

JBS wijzigde deze reactie 17-09-2017 21:57 (11%)

• SmithNL
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 02-12 20:39
DJI GO 4 app (4.1.10) uit: "added quickshot mode".. zijn dit die modes van de Spark voor nog meer automatische vlieg/film modi?

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Pro

• T.E
Mooi vond dit net de leuke mode van de spark. Nu ook op de mavic top!

• nielsvv
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 28-09 21:04

nielsvv

100% Afol

Ik overweeg mij ook om de mavic aan te schaffen. Deze weegt minder dan 1kg waardoor ik legaal recreatief mag vliegen in Belgie. Maximale vlieghoogte is wel 10m.

Ben al langer bezig met rc modelbouw, waaronder auto's & boten en wil me eens wagen aan een drone. Was eerst niet op de hoogte van de strenge wetgeving hier omtrent.

Nog Belgen hier op GoT met een mavic?

Bricklink Store - Steam

• Voxalizer
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14:05

Voxalizer

Stratocaster

Even inhakend op het probleem met zon / overmatig licht op het scherm van de smartphone of tablet:

Ik had er dusdanig de balen van dat ik de DJI Goggles heb aangeschaft. Werkelijk fantastisch, fenomenaal beeld. Het geeft het vliegen met de Mavic echt een extra dimensie doordat je soms gewoon vergeet dat je niet zelf hoog boven de grond aan het vliegen bent.
Bovendien is het best grappig dat je het ding ook gewoon via HDMI op een ander apparaat kan aansluiten (console, laptop, etc) en echt met prima beeld van games, films of series kan genieten. Of natuurlijk van je eigen opnames.

Ook mooi is dat tijdens het gebruik van de Goggles de DJI Go app op de smartphone/tablet nog gewoon volledig werkt. Je kunt dus iemand anders prima laten meekijken.

Toch is het niet zonder nadelen. Allereerst is het natuurlijk een erg dure oplossing.
Het is verder nogal behelpen wanneer je er alleen op uitgaat. Een spotter is dus wel zo handig, al is het alleen al om iemand in de buurt te hebben wanneer je daar afgesloten van de buitenwereld in the middle of nowhere zit met zo'n Goggle op. :)
Mijn grootste punt van irritatie is echter dat lang niet alle meldingen die je in de DJI Go app wel krijgt in beeld komen in de Goggles. Dus af en toe moet je toch nog even switchen, of je spotter regelt die dingen voor je.

Maarja, kan niet anders zeggen dan dat het echt een superding is.

PSN / Steam: Voxalizer // Fanatec CSR Elite // Common sense isn't very common.

• ChojinZ
quote:
Voxalizer schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:06:

Toch is het niet zonder nadelen. Allereerst is het natuurlijk een erg dure oplossing.
Het is verder nogal behelpen wanneer je er alleen op uitgaat. Een spotter is dus wel zo handig, al is het alleen al om iemand in de buurt te hebben wanneer je daar afgesloten van de buitenwereld in the middle of nowhere zit met zo'n Goggle op. :)
Mijn grootste punt van irritatie is echter dat lang niet alle meldingen die je in de DJI Go app wel krijgt in beeld komen in de Goggles. Dus af en toe moet je toch nog even switchen, of je spotter regelt die dingen voor je.

Maarja, kan niet anders zeggen dan dat het echt een superding is.
Maar het grootste nadeel is toch wel dat het gebruik van Goggles niet mag in Nederland. Ook niet als je een spotter bij je hebt... ;)

Heb zelf Fatshark goggles, maar dat terzijde.. O-)

• qless

qless

...vraag maar...

quote:
nielsvv schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:43:
Ik overweeg mij ook om de mavic aan te schaffen. Deze weegt minder dan 1kg waardoor ik legaal recreatief mag vliegen in Belgie. Maximale vlieghoogte is wel 10m.

Ben al langer bezig met rc modelbouw, waaronder auto's & boten en wil me eens wagen aan een drone. Was eerst niet op de hoogte van de strenge wetgeving hier omtrent.

Nog Belgen hier op GoT met een mavic?
Ja. Dat legaal vliegen is overigens wel alleen op prive grond, niet boven publieke gronden/parken/bossen e.d. :(

• nielsvv
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 28-09 21:04

nielsvv

100% Afol

quote:
qless schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:32:
[...]

Ja. Dat legaal vliegen is overigens wel alleen op prive grond, niet boven publieke gronden/parken/bossen e.d. :(
Heb jij een opleiding klasse II dan gevolgd?
Ik begin, hoe meer ik erover lees, sterk te overwegen om deze opleiding eerst te gaan volgen.

Bricklink Store - Steam

• qless

qless

...vraag maar...

Nee, ik vindt dat veel te duur (+/- 900 euro) je mag dan nog steeds niet veel, en gezien de (voorgestelde) eu regels zou dat waarschijnlijk niet meer nodig zijn (hoop ik)

• T.E
Zojuist de quickshot mode getest op de mavic. Toppie!

• Matthijs-T
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 26-09-2017
Voor wie het betreft:

Een paar weken geleden een nieuwe Mavic PRO gekocht. Helaas was ik niet geïnformeerd over de DJI-Care verzekering en na 6 uurtjes probleemloos gevlogen te hebben kreeg ik problemen met 1 van de motoren. :?
Contact opgenomen met de leverancier (Kamera- Express) die de drone hebben aangeboden bij een DJI Service center. Na 3 weken kreeg ik het bericht dat de drone gerepareerd kon worden tegen de lieve som van meer dan de aanschaf- waarde van een nieuw exemplaar!!! :(

Ik heb de drone terug laten komen tegen de vaste onderzoekskosten van ¤ 75,- en heb zelf onderzoek gedaan.

Omdat ik zelf electronica ontwikkelaar ben schrik ik niet van de binnenkant van zo'n apparaat. Het defecte onderdeel was dan ook snel gelokaliseerd. Vervolgens gezocht op internet naar het betreffende onderdeel, hetgeen best is te vinden, maar na navraag blijkt dat DJI deze onderdelen uitsluitend levert aan gecertificeerde partijen! Lekker: Zo scherm je je wereld wel af...

Gelukkig was er een bedrijf in USA dat het onderdeel wel wilde versturen en leveren. Het onderdeel koste me inclusief verzenden ¤ 100,- en omwisselen was een uurtje werk. ;)

Daarna alles weer tip-top in orde, dus behoorlijk bespaard.

Waar het me feitelijk om gaat is jullie te informeren over de erbarmelijke service van DJI
Ronduit schandalig! 8)7
Een service center waar ze van service nog nooit gehoord hebben! :F

Wees je dus bewust dat als je bent aangewezen op after sales, dan heb je bij DJI echt een probleem!

• RHTizzy
quote:
Matthijs-T schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:20:
Voor wie het betreft:

Een paar weken geleden een nieuwe Mavic PRO gekocht. Helaas was ik niet geïnformeerd over de DJI-Care verzekering en na 6 uurtjes probleemloos gevlogen te hebben kreeg ik problemen met 1 van de motoren. :?
Contact opgenomen met de leverancier (Kamera- Express) die de drone hebben aangeboden bij een DJI Service center. Na 3 weken kreeg ik het bericht dat de drone gerepareerd kon worden tegen de lieve som van meer dan de aanschaf- waarde van een nieuw exemplaar!!! :(

Ik heb de drone terug laten komen tegen de vaste onderzoekskosten van ¤ 75,- en heb zelf onderzoek gedaan.

Omdat ik zelf electronica ontwikkelaar ben schrik ik niet van de binnenkant van zo'n apparaat. Het defecte onderdeel was dan ook snel gelokaliseerd. Vervolgens gezocht op internet naar het betreffende onderdeel, hetgeen best is te vinden, maar na navraag blijkt dat DJI deze onderdelen uitsluitend levert aan gecertificeerde partijen! Lekker: Zo scherm je je wereld wel af...

Gelukkig was er een bedrijf in USA dat het onderdeel wel wilde versturen en leveren. Het onderdeel koste me inclusief verzenden ¤ 100,- en omwisselen was een uurtje werk. ;)

Waar het me feitelijk om gaat is jullie te informeren over de erbarmelijke service van DJI
Ronduit schandalig! 8)7

Wees je dus bewust dat als je bent aangewezen op after sales, dan heb je bij DJI echt een probleem!
Lullig zeg, blij dat je zelf nog geslaagd bent!

Maar op zich ook een beetje vreemd verhaal: reparatie kosten voor een defecte apparaat? Dat valt toch gewoon onder de garantie van je leverancier zou je denken, of was je ergens gecrasht of iets met zichtbare schade?

Wat dat betreft, was je direct in contact met DJI of liep het allemaal via KamerExpress? Lijkt me dat beide kanalen het beter konden doen, maar aangezien het via DJI niet lekker ging is de leverancier aansprakelijk te stellen zou je zeggen.

Ben trouwens ook benieuwd naar welk onderdeel nou eigenlijk kapot was en welk bedrijf je daarvoor kon inschakelen. Dan hebben de mensen die wellicht hetzelfde zouden willen proberen concreet mss ook nog wat aan je bericht zeg maar.

• JBS
  • Niet online
quote:
RHTizzy schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:58:
[...]

Lullig zeg, blij dat je zelf nog geslaagd bent!

Maar op zich ook een beetje vreemd verhaal: reparatie kosten voor een defecte apparaat? Dat valt toch gewoon onder de garantie van je leverancier zou je denken, of was je ergens gecrasht of iets met zichtbare schade?

Wat dat betreft, was je direct in contact met DJI of liep het allemaal via KamerExpress? Lijkt me dat beide kanalen het beter konden doen, maar aangezien het via DJI niet lekker ging is de leverancier aansprakelijk te stellen zou je zeggen.

Ben trouwens ook benieuwd naar welk onderdeel nou eigenlijk kapot was en welk bedrijf je daarvoor kon inschakelen. Dan hebben de mensen die wellicht hetzelfde zouden willen proberen concreet mss ook nog wat aan je bericht zeg maar.
Daarbij ben ik ook benieuwd wat er eventueel in de flight log te zien is rondom de tijd van de problemen.

• Chip.
  • Niet online

Chip.

Hoi :w

quote:
Matthijs-T schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:20:
Voor wie het betreft:

Ronduit schandalig! 8)7

Dit geld toch gewoon onder de garantie termijn van 1 jaar? Snap het euvel niet, details graag. En waarom ben je niet gewoon naar Kameraexpress gestapt? Wat laat de flightlog zien? Vragen vragen...

Wel interessante case study... wat als je aan het vliegen bent en je drone valt gewoon uit en valt kaarsrecht naar beneden. Garantie? Lijkt mij wel eigenlijk dan. Apperaat is immers uitzich zelf kapot gegaan binnen de garantieperiode. Hoe te bewijzen? Flightlog? Video beelden?

Chip. wijzigde deze reactie 27-09-2017 17:15 (9%)

• SmithNL
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 02-12 20:39
Zie op Youtube inmiddels filmpjes (oa https://youtu.be/aclEvFOM8go) van de originele mavic met de platinum propellers.
Lijkt probleemloos te werken en een duidelijke geluidsreductie.

Iemand al getest? Staan inmiddels online voor ¤ 10 per paar, maar nog niet leverbaar (Foka https://www.foka.nl/produ...&utm_medium=cpc&utm_term= & KameraExpress https://www.kamera-expres...&utm_medium=cpc&utm_term=)

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Pro

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS4

Zit hier ook te wachten tot ze leverbaar zijn. :D

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14:24
Oke, even advies gevraagd aan jullie. Ik heb afgelopen maandag mijn defecte Phantom 3 Pro ingeruild. Het was goedkoper om een nieuwe aan te schaffen dan 'm op te sturen naar DJI. Met pijn in m'n hart (was een fantastisch apparaat waar ik veel plezier aan gehad heb) hem ingeruild voor een DJI Spark. Echter heb ik na 1 dag al spijt van mijn aankoop. Het is een leuke drone als beginner, maar dat ben ik inmiddels al niet meer. Videofeed via Wifi is een drama, range van max 170m met remote controller, de snelheid van de drone is te traag en de mindere vliegtijd.

De vraag is nu, is het nog waard om een Mavic Pro aan te schaffen? Kan ik beter mijn geld terug vragen en wachten of inruilen voor een Mavic Pro? Ik heb ook gekeken naar de DJI Phantom 4 Advanced, maar ik zie het eigenlijk niet meer zitten om continue met zo'n grote koffer te gaan sjouwen. Echter is de camera daarvan wel weer een stuk beter.

Alvast bedankt.

TheRicolaa10 wijzigde deze reactie 04-10-2017 16:51 (14%)

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Greetoz
quote:
TheRicolaa10 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:48:
Oke, even advies gevraagd aan jullie. Ik heb afgelopen maandag mijn defecte Phantom 3 Pro ingeruild. Het was goedkoper om een nieuwe aan te schaffen dan 'm op te sturen naar DJI. Met pijn in m'n hart (was een fantastisch apparaat waar ik veel plezier aan gehad heb) hem ingeruild voor een DJI Spark. Echter heb ik na 1 dag al spijt van mijn aankoop. Het is een leuke drone als beginner, maar dat ben ik inmiddels al niet meer. Videofeed via Wifi is een drama, range van max 170m met remote controller, de snelheid van de drone is te traag en de mindere vliegtijd.

De vraag is nu, is het nog waard om een Mavic Pro aan te schaffen? Kan ik beter mijn geld terug vragen en wachten of inruilen voor een Mavic Pro? Ik heb ook gekeken naar de DJI Phantom 4 Advanced, maar ik zie het eigenlijk niet meer zitten om continue met zo'n grote koffer te gaan sjouwen. Echter is de camera daarvan wel weer een stuk beter.

Alvast bedankt.
Ik snap je vraag niet? De Mavic pro is inderdaad zeker een upgrade tov de Spark. Bedoel je dat je nu geen Mavic Pro wil kopen omdat je wil wachten op een nieuwe model? De Mavic Pro Platinum is net uitgekomen dus ik verwacht niet dat er heel snel een nieuw model komt.

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14:24
quote:
Greetoz schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:58:
[...]
Bedoel je dat je nu geen Mavic Pro wil kopen omdat je wil wachten op een nieuwe model?
Ja.
quote:
Greetoz schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:58:
[...]
De Mavic Pro Platinum is net uitgekomen dus ik verwacht niet dat er heel snel een nieuw model komt.
Wat is heel snel, binnen 3 maanden? DJI staat er wel een beetje om bekend dat ze regelmatig flink geüpgraded versies uitbrengen, zie Phantom 4 (Advanced, Advanced Plus & Pro).

Edit: Ik zie nu trouwens een aankondiging van DJI voor volgende week (11 oktober)
https://www.facebook.com/dji.europe/videos/1936177883268990/

TheRicolaa10 wijzigde deze reactie 04-10-2017 17:19 (10%)

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Greetoz
quote:
TheRicolaa10 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:04:
[...]

Ja.

[...]

Wat is heel snel, binnen 3 maanden? DJI staat er wel een beetje om bekend dat ze regelmatig flink geüpgraded versies uitbrengen, zie Phantom 4 (Advanced, Advanced Plus & Pro).

Edit: Ik zie nu trouwens een aankondiging van DJI voor volgende week (11 oktober)
https://www.facebook.com/dji.europe/videos/1936177883268990/
Ik verwacht eigenlijk geen nieuw Mavic model aankomende 6 maanden. Mocht die er wel komen krijg je ook weer de leveringsproblemen. Maar je kan altijd even wachten tot 11 oktober natuurlijk. Die paar dagen. Zo kan je altijd wel wachten op een nieuw model natuurlijk.

• Chip.
  • Niet online

Chip.

quote:
Greetoz schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:23:
[...]

Ik verwacht eigenlijk geen nieuw Mavic model aankomende 6 maanden. Mocht die er wel komen krijg je ook weer de leveringsproblemen. Maar je kan altijd even wachten tot 11 oktober natuurlijk. Die paar dagen. Zo kan je altijd wel wachten op een nieuw model natuurlijk.
Denk veel langer. De markt voor drones is nu al helemaal verzadigd eigenlijk...

• TwColHD
  • Laatst online: 04-12 19:02
Heeft iemand ervaring met de polar pro nd filters? Ik ga maandag op vakantie naar griekenland en het lijkt me perfect om dan een nd filter te hebben. Ik vraag me alleen af wat het verschil is tussen de PL versie en of deze het waard zijn.

• konehead
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 03-12 22:38
Sinds een kleine twee maanden heb ik de Mavic in mijn bezit. Na aardig wat vluchten gemaakt te hebben kan ik zeggen dat ik hem goed onder controle heb. Vorige maand was ik in Zuid-Afrika, daar heb ik onderstaande footage (icm de Gopro) gemaakt. Standaard video instellingen en geen filter=> Dat wordt de volgende uitdaging: welke settings moet ik gebruiken voor de mooiste beelden.

Nog nooit in ZA geweest => Enjoy! :P

• antonboonstra
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:41

antonboonstra

3400 Wp + warmtepomp + Zero SR

quote:
konehead schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:27:
Sinds een kleine twee maanden heb ik de Mavic in mijn bezit. Na aardig wat vluchten gemaakt te hebben kan ik zeggen dat ik hem goed onder controle heb. Vorige maand was ik in Zuid-Afrika, daar heb ik onderstaande footage (icm de Gopro) gemaakt. Standaard video instellingen en geen filter=> Dat wordt de volgende uitdaging: welke settings moet ik gebruiken voor de mooiste beelden.

[video]
Wow, mooie beelden hoor en netjes gemonteerd. Ik had alleen niet de beelden gebruikt waar je omhoog gaat met je gimball rond 1:20.

Had je ook een gimball voor je GoPro? Die beelden zijn ook best vloeiend.

Canon EOS 7D + 40D | 10-22 | 17-55 f/2.8 IS | 70-200mm f/2.8L IS II | 430EX | fotoblog | PV output | Tweakers PVOutput lijst

• T.E
quote:

[video]
Geweldig mooi land! Een van mijn favoriete landen. Geweldig dat je een walvis van bovenaf hebt kunnen filmen. Alleen idd jammer dat je met 1 ruk naar boven gaat met de camera. Mooier is heel langzaam naar achter vliegen en de camera langzaam omhoog laten gaan zodat je alsnog de walvis in beeld blijft houden.
Maar kan me ook wel voorstellen dat je met zenuwen en blijdschap de walvis aan het filmen bent.

Ik ga over 2 weken naar Costa Rica en neem mijn Mavic ook mee. Hopelijk krijg ik ook walvissen mooi in beeld. Helaas nu al begint mijn vriendin te piepen dat ik niet de hele tijd moet gaan vliegen _/-\o_

• Hulliee
  • Niet online
quote:
TwColHD schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:43:
Heeft iemand ervaring met de polar pro nd filters? Ik ga maandag op vakantie naar griekenland en het lijkt me perfect om dan een nd filter te hebben. Ik vraag me alleen af wat het verschil is tussen de PL versie en of deze het waard zijn.
Ik heb sinds kort de Polor Pro ND en niet de PL variant. PL = polariser. PL houdt, net als de ND, licht tegen. Maar ook nog eens de schittering van oppervlakken (zoals water). Het nadeel vind ik dat dit richtingsgevoelig is t.o.v. de zon. Het effect is sterker of zwakker tegen de zon in, of haaks erop (zon is links of rechts vd drone). Je kunt hem maar alleen instellen vanaf de grond. Als je in de lucht de drone draait, verandert de lichtsterkte iets. Voor mij was dit de reden om voor de ND te gaan.

Ik denk dat je in Griekenland er veel aan gaat hebben als op 1/50 of 1/60 sluitertijd wilt gaan filmen. Ik hebt wel de ND32 nodig bij veel zon overdag.

• konehead
quote:
antonboonstra schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:06:
[...]

Wow, mooie beelden hoor en netjes gemonteerd. Ik had alleen niet de beelden gebruikt waar je omhoog gaat met je gimball rond 1:20.

Had je ook een gimball voor je GoPro? Die beelden zijn ook best vloeiend.
Thx _/-\o_ ! Ja had ook de Karma Grip mij mij. Tja, was een lastige shot rond 1:20. Wilde de afstand tot de kust laten zien én wilde niet nog verder van de kust vliegen, dus had deze gekozen. Volgende keer idd anders.

• konehead
quote:
T.E schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:10:
[...]

Geweldig mooi land! Een van mijn favoriete landen. Geweldig dat je een walvis van bovenaf hebt kunnen filmen. Alleen idd jammer dat je met 1 ruk naar boven gaat met de camera. Mooier is heel langzaam naar achter vliegen en de camera langzaam omhoog laten gaan zodat je alsnog de walvis in beeld blijft houden.
Maar kan me ook wel voorstellen dat je met zenuwen en blijdschap de walvis aan het filmen bent.

Ik ga over 2 weken naar Costa Rica en neem mijn Mavic ook mee. Hopelijk krijg ik ook walvissen mooi in beeld. Helaas nu al begint mijn vriendin te piepen dat ik niet de hele tijd moet gaan vliegen _/-\o_
Thx voor de tip! Zie post hierboven, wist idd niet hoe ik een mooie shot kon maken. Nadat ik deze erop had gezet ben ik teruggevlogen en heb de drone ff op de grond gezet 8) . Daarna natuurlijk weer verder gevlogen :)

• JBS
  • Niet online
Twee vragen over de DJI Go 4 app:

1. Ik blijf meldingen krijgen over de Spark (niet meer kunnen vliegen na datum x wanneer ik niet update bijvoorbeeld) ondanks dat ik een Mavic heb. De app opent ook standaard met de Spark geselecteerd. Nadat m'n Mavic verbonden is, wordt dat overigens wel gewoon aangepast. Is ergens in te stellen?
2. Ondanks 'remember' aan te vinken, blijven sommige meldingen (over vliegmodus bijvoorbeeld) terug komen. Is dat bij andere ook?

• RHTizzy
quote:

[video]
Ben opgegroeid in Monte Vista, een kleine suburb van Kaapstad en omgeving waar je meeste footage van is, kreeg de warme kriebels van je geweldige opnames en montage, werkelijk prachtig gedaan!

• konehead
quote:
RHTizzy schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:27:
[...]

Ben opgegroeid in Monte Vista, een kleine suburb van Kaapstad en omgeving waar je meeste footage van is, kreeg de warme kriebels van je geweldige opnames en montage, werkelijk prachtig gedaan!
Super, Thx!

• jdevries189
Zo te lezen heeft DJI een systeem beschikbaar gemaakt waarmee alle recente DJI drones binnen een zekere straal te volgen zijn:

https://www.dronewatch.nl...systeem-voor-alle-drones/

Vraag me af of dit ook geldt voor gehackte mavic's met gemodde apk. Mijn DJI Go heeft uberhaupt geen actieve verbinding meer met internet dus vraag me af of ze mij dan alsnog kunnen volgen. Zou dan puur op basis van het signaal moeten lijkt mij.

jdevries189 wijzigde deze reactie 13-10-2017 22:06 (15%)

• qless

qless

...vraag maar...

Het mooie van dit systeem is dat er geen internet nodig is. Dit systeem krijgt uit de drone, die toch al data naar controller stuurt, een soort meekuister kanaal met positie en serienummer. Genoeg om een idioot in een CTR te kunnen opsporen, maar geen monster database die alle piloten altijd volgt

• jdevries189
quote:
qless schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:49:
Het mooie van dit systeem is dat er geen internet nodig is. Dit systeem krijgt uit de drone, die toch al data naar controller stuurt, een soort meekuister kanaal met positie en serienummer. Genoeg om een idioot in een CTR te kunnen opsporen, maar geen monster database die alle piloten altijd volgt
Fantastisch. Goed bezig daar bij DJI.

• Chip.
  • Niet online

Chip.

quote:
qless schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:49:
Mooi? :|

• qless

qless

...vraag maar...

Mooi in die zin dat het voor ons goedkoper is, en hopelijk genoeg dat er geen centraal systeem moet worden ingevoerd. Beter dit, dan wat EU in gedachte had.

• dfrenner
Ik heb sinds gisteren de Mavic Pro en hij komt uit China, maar nu krijg ik wel de DJI care melding, en daar heb ik dus nu minder dan 48 uur de tijd voor. Enig idee of dit ook voor grijze import geldt aangezien ik wel die melding krijg.

Nu is DJI een Chinees bedrijf, dus geen idee hoe men hiermee omgaat, iemand een idee?

Ik heb gisterenavond de update en alles gedraaid en ben nu klaar om te vliegen. Toch wel spannend, straks om 12 uur ga ik mijn eerste vlucht doen, met een collega met ervaring erbij ;)

edit, net even contact gezocht met DJI hierover, zij geven aan dat het niet uitmaakt waar hij gekocht is, zo lang in Nederland DJI care beschikbaar is kan ik hem hier aanschaffen. Dat heeft hij direct gecontroleerd en is hier beschikbaar. Nog een keer concluderend gevraagd of het niet uitmaakt dat ik hem via Gearbest in China heb gekocht. Antwoord was "Nee, geen enkel probleem".

dfrenner wijzigde deze reactie 17-10-2017 10:48 (49%)

• T.E
Ga vanmiddag naar Kinderdijk. Nu mooi weer en nu het nog mag :)

Volgende week naar Costa Rica! En natuurlijk gaat de Mavic mee!
Mensen die bekend zijn met drones in Costa Rica?
Zover ik kan lezen mag je in bepaalde gebieden niet vliegen ( zoals Arenal vulkaan gebied )
Afstand van gebouwen houden. Maar verder lijkt het wel gewoon te mogen.
Achja stiekem mag alles zullen we maar denken.
Ben benieuwd voor het eerst op reis met de Mavic.
Heb lipo bags gekocht voor de accu's.
Verder nog tips?

• ChojinZ
quote:
T.E schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:29:
Ga vanmiddag naar Kinderdijk. Nu mooi weer en nu het nog mag :)
Wel een beetje lief wezen voor de bewoners daar he! :>
https://www.dronewatch.nl...-overlast-van-drones-beu/
https://www.hetkontakt.nl...p-drones-boven-kinderdijk

• dfrenner
Hahaha heb ik weer, gisteren 1 minuut in de lucht achter mijn huis. Het Bentwoud... Komt er een auto van Staatsbosbeheer aan die ik in de afgelopen 10 jaar nog nooit heb gezien daar.
Het werd al wat schemerig, dus daar had hij een punt. Mijn hij zei dat Staatsbosbeheer niet wil dat er in het Bentwoud net drones gevlogen werd. Dat wist ik niet, dus ik heb direct opgeruimd.

Maar ik zit even te googlen en kan niets vinden. Ik was in de veronderstelling dat ik er gewoon mocht vliegen. Hie weet je dan of je er mag vliegen?

Edit:
Ik zit even op staatbosbeheer website te kijken, maar daar staat dat de normale regels van kracht zijn:
https://www.staatsbosbeheer.nl/contact/drones

Hmmmm... Raar...

Mag het nu wel of niet?

dfrenner wijzigde deze reactie 18-10-2017 09:17 (15%)

• T.E
quote:
Heb netjes op afstand gevlogen. Niet te dichtbij de molens. Niet voor de ramen gehangen.
Teveel chinezen daar :)
Wel mooie beelden geschoten vanavond even knippen en plakken.

• ChojinZ
quote:
dfrenner schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 07:46:
Hahaha heb ik weer, gisteren 1 minuut in de lucht achter mijn huis. Het Bentwoud... Komt er een auto van Staatsbosbeheer aan die ik in de afgelopen 10 jaar nog nooit heb gezien daar.
Het werd al wat schemerig, dus daar had hij een punt. Mijn hij zei dat Staatsbosbeheer niet wil dat er in het Bentwoud net drones gevlogen werd. Dat wist ik niet, dus ik heb direct opgeruimd.

Maar ik zit even te googlen en kan niets vinden. Ik was in de veronderstelling dat ik er gewoon mocht vliegen. Hie weet je dan of je er mag vliegen?

Edit:
Ik zit even op staatbosbeheer website te kijken, maar daar staat dat de normale regels van kracht zijn:
https://www.staatsbosbeheer.nl/contact/drones

Hmmmm... Raar...

Mag het nu wel of niet?
Altijd lastige materie. Zover ik heb begrepen mag je gewoon in Natura2000 gebieden vliegen BEHALVE in de provincie Zeeland. Dus theoretisch mag je in het bos wel vliegen.

Echter, als ik op de kaart kijk, lijkt Het Bentwoud (vlakbij Zoetermeer toch?) in een No-Fly zone te liggen. Of net daarbuiten. Lastig op de kaart te zien. Mits het binnen de no-fly zone ligt, kunnen ze je daar op pakken.

• dfrenner
quote:
ChojinZ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:13:
[...]

Altijd lastige materie. Zover ik heb begrepen mag je gewoon in Natura2000 gebieden vliegen BEHALVE in de provincie Zeeland. Dus theoretisch mag je in het bos wel vliegen.

Echter, als ik op de kaart kijk, lijkt Het Bentwoud (vlakbij Zoetermeer toch?) in een No-Fly zone te liggen. Of net daarbuiten. Lastig op de kaart te zien. Mits het binnen de no-fly zone ligt, kunnen ze je daar op pakken.
De Mavic Pro houdt toch rekening met no fly zones?
Lijkt erop dat ik echt net binnen die zone zat, scheelt 50 meter. Zou wel erg flauw zijn daar een probleem van te maken. Maar goed in letter der wet zouden ze gelijk hebben.

Maar het overgrote deel va het bentwoud ligt niet in die zone...

• dfrenner
Nou gisteren toch maar gewoon gevlogen in het Bentwoud, maar aan het kleine stukje gebleven.
Ik zie wel dat ik écht filters wil gaan gebruiken, maar wat is wijsheid hierin?

Polarisatie of ND? Welk merk?
Ik heb er geen verstand van, maar wanneer gebruik je wat? Ik had nu redelijk wat licht van een laagstaande avondzon.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 11:14
Vandaag mijn Mavic opgehaald.. regent het de hele dag. Binnen vliegen ging al easy peasy, wat een apparaat. Als je veel gevlogen hebt met matig stabiele China copters dan is dit echt heel anders.

Wel een vraag aan de experts: waar bewerken jullie de video’s mee? Ik ben op zoek naar precies genoeg editting opties, maar hoef geen volwaardige Adobe Premiere te gebruiken. Denk ik. Knippen, plakken, titeltjes, overgangen, versnellen, vertragen, wat correctie opties.. de basics?

En nu hopen dat buiten vliegen lukt dit weekend!

• RHTizzy
quote:
NiGeLaToR schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:55:
Vandaag mijn Mavic opgehaald.. regent het de hele dag. Binnen vliegen ging al easy peasy, wat een apparaat. Als je veel gevlogen hebt met matig stabiele China copters dan is dit echt heel anders.

Wel een vraag aan de experts: waar bewerken jullie de video’s mee? Ik ben op zoek naar precies genoeg editting opties, maar hoef geen volwaardige Adobe Premiere te gebruiken. Denk ik. Knippen, plakken, titeltjes, overgangen, versnellen, vertragen, wat correctie opties.. de basics?

En nu hopen dat buiten vliegen lukt dit weekend!
"Denk ik" hahaha, dat herken ik wel... Zou mezelf echter geen expert willen noemen maar meer een enthousiaste hack... ;-) Maar na een tijdje allerlei editors uitgeprobeerd te hebben kan ik Davinci Resolve meer dan van harte aanbevelen.

• RHTizzy
quote:
dfrenner schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:28:
Nou gisteren toch maar gewoon gevlogen in het Bentwoud, maar aan het kleine stukje gebleven.
Ik zie wel dat ik écht filters wil gaan gebruiken, maar wat is wijsheid hierin?

[video]

[video]

Polarisatie of ND? Welk merk?
Ik heb er geen verstand van, maar wanneer gebruik je wat? Ik had nu redelijk wat licht van een laagstaande avondzon.
Vanuit praktisch oogpunt bekeken wordt
- een polarisatie filter veelal gebruikt tegen weerspiegelingen door te zorgen dat licht maar met een specifieke ingangshoek op de lens doorkomt. Licht of reflecties uit een bepaalde hoek kunnen daardoor worden tegengehouden
- een ND filter daarentegen meer als zonnebril ingezet en deze beinvloedt het hele spectrum van licht. Deze filters verschillen in sterkte van demping waarbij de hogere waarden meer schelle licht tegenhouden dan de lagere waarden.

• T.E
Een filmpje in elkaar gezet van Kinderdijk. Bewerkt met Pinncale Studio 21.

• NiGeLaToR
Praktisch vraagje: vandaag windkracht 4 waar ik woon. Qua windsnelheid lijkt me dit te doen voor de Mavic, maar is dat aan te raden? In theorie vliegt ie veel harder, maar hoe stabiel?

Ben gewend zelf te vliegen en dan compenseer je je suf met dit soort wind, maar met een nwe drone toch weer even uitproberen.

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS4

quote:
NiGeLaToR schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:09:
Praktisch vraagje: vandaag windkracht 4 waar ik woon. Qua windsnelheid lijkt me dit te doen voor de Mavic, maar is dat aan te raden? In theorie vliegt ie veel harder, maar hoe stabiel?
Het probleem bij kracht 4 zit hem meer in de windstoten en de hoogte waarop je vliegt. Constante kracht 4 kan al een groot probleem zijn voor de Mavic. Ik controleer altijd een weerapp of een specifieke vliegapp voor het controleren op windsnelheid. Met UAV-forecast (android) kan je de verwachtte windsnelheden (inclusief windstoten) zien op specifieke hoogtes. Een goede weerapp kan ook de windsnelheden in km/u weergeven. :)

Voor vandaag zie ik daar windstoten staan van 42km/u op 50m en 50km/u op 100m (dat zijn gemiddelden). Die snelheden kan de Mavic alleen aan zonder sensors of in de sportstand. En zelfs dan komt hij amper vooruit. Bij calamiteiten (RTH) heb je kans dat je hem niet meer terug ziet bij die wind. (max. snelheid rond de 35km/u).

Natuurlijk gebeurt dit vooral bij windstoten alhoewel de gemiddelde snelheid bij kracht 4 zo'n 30km/u kan zijn. Kracht 4 is voor mij een omslagpunt, maar kan afhankelijk van de locatie best te doen zijn. Dus als je gaat vliegen blijf laag, vlieg niet te ver en probeer altijd tegen de wind in te vliegen zodat je wind mee hebt voor de terugweg of RTH.

• NiGeLaToR
@crasher thanks voor de tip! Ik heb net wat gevlogen en dat ging erg goed. Tussen de bebouwing sowieso, daarboven kreeg ik netjes een waarschuwing. Aangezien het vandaag eerder harder dan zachter zal gaan waaien houdt het voor nu even op, maar de eerste resultaten zijn prachtig. Wat een verschil. Zal het weer goed in de gaten houden bij twijfel inderdaad tegen de wind in vliegen. RTH werkte prima, maar stond wel klaar om zelf de besturing over te nemen - moet dan alleen wel in de sportstand kunnen terugvallen. Kwestie van oefenen op een groter, open terrein. Wil ook zeker weten dat ik in ATTI modus de drone altijd thuis kan brengen.

Overigens met de proefvlucht dankzij GPS en stabiliteit al verder gevlogen dan ik met m'n China drone met camera ooit gedaan heb.

Viel me wel 1 ding op, ik vloog met het beschermglas voor de camera, dit geeft alleen met filmen reflecties. Het lijkt alsof ik de propellor links zie, want in het glas zie ik niets wat dit kan veroorzaken. Zonder kapje heb ik dit probleem niet. In principe dus vliegen zonder kapje?

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS4

Kapje kan er gewoon af tijdens het vliegen, scheelt een boel reflecties. Is vooral bedoeld ter bescherming tijdens vervoer/opbergen.

De ATTI mode kan je helaas niet forceren op de Mavic. Binnen zou het mogelijk zijn, maar dan nog kan de drone onverwachts switchen naar GPS, dus wees voorzichtig. Mocht het een keer buiten gebeuren dan zal het meestal vanwege een kompas error of ander probleem zijn. Hopelijk is de drone dan nog binnen VLOS (zichtbaar), anders wordt het erg lastig.
Probeer te oefenen met alleen de afstandbediening (zonder telefoon), dat komt er het meeste in de buurt.

Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True