Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Leuk detail, behalve dat ik een compleet nieuwe DJI drone kreeg met extra's er bij (lader o.a.) die ik niet had opgestuurd hebben ze nu ook - na een kleine klacht van mij - besloten om mijn DJI Care Refresh opnieuw te laten ingaan vanaf vandaag. Kortom, april gekocht, mei opgestuurd, Juni terug. Maar Care Refresh tot volgend jaar 19 juni!

Al met al dus ondanks de verzendperikelen en 1 maand kwijt een redelijk positieve ervaring geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:46
Zojuist ee nqoute van DJI voor repair:
Item Quantity Unit Price(EUR) Total Nett(EUR)
Middle Frame Module 1 4.13 4.13
Camera Flexible Flat Cable 1 2.48 2.48
Repair Service Fee 1 50.00 50.00

Zoals verwacht alleen een kabeltje + frame, valt mee.

Totaal EUR69, daar laat ik hem maar voor repareren ipv de 99 voor Care refresh inleveren lijkt me?
Weet iemand of er nog kosten bij komen (shipping?)

[ Voor 36% gewijzigd door iisworks op 21-06-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07-2020
iisworks schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:56:
Zojuist ee nqoute van DJI voor repair:
Item Quantity Unit Price(EUR) Total Nett(EUR)
Middle Frame Module 1 4.13 4.13
Camera Flexible Flat Cable 1 2.48 2.48
Repair Service Fee 1 50.00 50.00

Zoals verwacht alleen een kabeltje + frame, valt mee.

Totaal EUR69, daar laat ik hem maar voor repareren ipv de 99 voor Care refresh inleveren lijkt me?
Weet iemand of er nog kosten bij komen (shipping?)
Zou zelf ook voor de reparatie gaan, de care refresh is 2x goed voor 1200 met klein aftrek

Je zal sowieso kosten moeten maken voor opsturen denk ik? Daarna zou ik het ook niet onredelijk vinden om de retourkosten te dragen, wat gebruikelijk is bij reparatiediensten. Hoe dat met de care refresh zit weet ik niet, maar daar zou ik geen vervoerskosten verwachten

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Vanuit support een nieuwe quote gekregen voor repair ipv Care Refresh, net EUR69 overgemaakt via Paypal. Heenzending was gratis via UPS en het lijkt er dus op dat er ook geen retourkosten gerekend worden.

Zou al met al zeer netjes zijn! Voor dat bedrag zou ik niet eens zelf willen gaan schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:21

qless

...vraag maar...

Die care-refresh is toch zowieso maar 1 jaar geldig?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

idd 1 jaar en in dat jaar kan je 2x beroep doen op de care refresh. 1e keer 99 euro en 2e keer 139 euro dacht ik. Dan zou ik idd die 69 euro mooi betalen anders ben je die 99 euro van de care refresh kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Klopt, en dan riskeer je ook een willekeurige andere Mavic retour te krijgen. Ik heb alleen de body opgestuurd, dus ik verwacht dat ik eerder een 2e handsje zou krijgen en niet een nieuwe zoals sommige anderen. :)

[Update] Na betaling van de EUR69 via PayPal eergisteren net het bericht dat hij gerepareerd is, en verstuurd wordt via UPS (overmorgen verwacht)!

[ Voor 28% gewijzigd door iisworks op 25-06-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
T.E schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:28:
idd 1 jaar en in dat jaar kan je 2x beroep doen op de care refresh. 1e keer 99 euro en 2e keer 139 euro dacht ik. Dan zou ik idd die 69 euro mooi betalen anders ben je die 99 euro van de care refresh kwijt.
Yep, klein aftrek dus goed voor een vervangende drone, meestal nieuw maar soms helaas echt niet. Blij dat er toch positief nieuws over de service verlening her en der verschijnt, er waren behoorlijk negatieve sentimenten vooraf hier te vinden

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:30
iisworks schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:32:
Klopt, en dan riskeer je ook een willekeurige andere Mavic retour te krijgen. Ik heb alleen de body opgestuurd, dus ik verwacht dat ik eerder een 2e handsje zou krijgen en niet een nieuwe zoals sommige anderen. :)

[Update] Na betaling van de EUR69 via PayPal eergisteren net het bericht dat hij gerepareerd is, en verstuurd wordt via UPS (overmorgen verwacht)!
Dat gaat erg vlot, het lijkt erop dat de zaakjes in Barendrecht op orde zijn :)

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Peutpeut schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:53:
[...]
Dat gaat erg vlot, het lijkt erop dat de zaakjes in Barendrecht op orde zijn :)
In totaal 2.5 weken, dus voor een bedrijf van dat formaat erg netjes inderdaad. Maar wat me nog het meest verraste was de alleszins redelijke prijs. Ik had ergens verwacht dat ze op onderdelen een ruime marge zouden rekenen, maar dat viel dus erg mee. Slechts een paar Euro voor een plaatje + kabeltje.

Nu weer verder dubben of ik de Mavic ga houden, of als minimalist toch de Spark ga proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
iisworks schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:02:
[...]

In totaal 2.5 weken, dus voor een bedrijf van dat formaat erg netjes inderdaad. Maar wat me nog het meest verraste was de alleszins redelijke prijs. Ik had ergens verwacht dat ze op onderdelen een ruime marge zouden rekenen, maar dat viel dus erg mee. Slechts een paar Euro voor een plaatje + kabeltje.

Nu weer verder dubben of ik de Mavic ga houden, of als minimalist toch de Spark ga proberen. :)
Ik ben benieuwd naar je overwegingen om te gaan voor de Spark, en, mocht je overstappen, dan ook je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBQ-MAN_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Week geleden mijn Mavic opgestuurd voor reparatie naar Barendrecht. Bekabeling van de gimbal is kapot. Ik heb Care Refresh, maar helaas nog niks gehoord van DJI, ook geen status update via het repair panel.

Is er een manier om direct met DJI Nederland in contact te komen? Krijg hier helaas niets over gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
iisworks schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:32:
Aaaargh... de Mavic vandaag terug gekregen. Hij zag er prima uit, maar het viel me op dat hij wat lichter van kleur was dan de vorige (in vergelijking met de accu's). En ja hoor: het is ook een ander serienummer. En dat niet alleen, volgens de serial check is hij van oktober 2016! Dat is dus een van de eerste exemplaren, wat ik niet zo'n geruststellend idee vind. Wel balen dat het zo soepel leek te gaan en ik dan een 2x zo oude drone terug krijg. Ik had expliciet gezegd: repareer maar omdat ik dan de mijne terug zou krijgen.

Niet blij! Iemand ervaring met klagen (en zo ja: waar)? :(

[Update]
Via Chat doorverwezen naar support.nl@dji.com.
Mail gestuurd, nu afwachten of het wat oplevert.

[ Voor 9% gewijzigd door iisworks op 26-06-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Gister even stiekem gevlogen waar het niet mag. Maar wel op afstand gebleven weg bij het publiek :)

Niet bewerkt verder.

[ Voor 27% gewijzigd door Universal Creations op 06-07-2017 13:08 . Reden: Plaatje maximaal 800 pixel breed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 09:53
BBQ-MAN_ schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:42:
Week geleden mijn Mavic opgestuurd voor reparatie naar Barendrecht. Bekabeling van de gimbal is kapot. Ik heb Care Refresh, maar helaas nog niks gehoord van DJI, ook geen status update via het repair panel.

Is er een manier om direct met DJI Nederland in contact te komen? Krijg hier helaas niets over gevonden.
Volgens hun forum (http://forum.dji.com/thread-67496-1-1.html)

+31 20 654 5202

[ Voor 8% gewijzigd door XfadeR op 28-06-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
iisworks schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:18:
[...]

Via Chat doorverwezen naar support.nl@dji.com.
Mail gestuurd, nu afwachten of het wat oplevert.
Net een respons van DJI over het feit dat ik een andere (oudere) Mavic retour heb gekregen:

Thank you for contacting DJI technical support.

In regards with your concern. Upon diagnosis we found out that your unit cannot be repaired. Thats the reason why we replaced it. if you would like to send back to you your unit still we cannot guarantee you as its cant be fixed anymore.

Were doing for your kind response with what issue you are having with your drone coming from repair.

Interessant, aangezien hij het gewoon nog deed net voordat ik hem opstuurde, buiten een Gimbal Overload error. De repair quote kwam na onderzoek op een kabeltje + base plate van samen EUR8. En dan opeens niet meer te repareren? Jaja. 8)7

Ik moet ook zeggen dat ik het idee heb dat de complete body/sensoren/camera/gimbal van de vervanger helemaal nieuw lijken. Ik denk dus dat ik maar 3 maanden extra Care Refresh probeer los te peuteren, en hem dan gewoon houd. Geen zin in teveel gedoe als hij verder goed is. Ik heb ook begrepen dat er buiten het twisted kompas kabeltje medio december geen significante hardware wijzigingen zijn geweest. En de garantie geldt voorlopig nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
DJI Assistant 2 in debug mode om Mavic FW parameters aan te passen:
YouTube: DJI Mavic - How to enable assistant2 dev console to allow debug

Voorbeeld om maximale hoogte >500m in te stellen:
YouTube: DJI Mavic - How to modify flight parameters for altitude ceiling

Gerelateerde threads:
https://mavicpilots.com/t...d-by-the-community.20530/
https://forums.hak5.org/i...safe-hack-mod-discussion/

[ Voor 53% gewijzigd door iisworks op 01-07-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 17:04
Ik heb deze week mijn Mavic binnen gekregen. Dus ik begon vandaag alles aan te zetten, wat mij opviel is dat er in de remote een ventilator zit en deze lijkt aan te lopen. Als ik 'm remote rechtop houd dan hoor je alleen het 'blaas' geluid. Kantel ik 'm een beetje komt er een ratel bij. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Wat zijn nu goede ND filters voor de Mavic?
Welke heb je het meeste/ vaakst nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
xppn schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:02:
Ik heb deze week mijn Mavic binnen gekregen. Dus ik begon vandaag alles aan te zetten, wat mij opviel is dat er in de remote een ventilator zit en deze lijkt aan te lopen. Als ik 'm remote rechtop houd dan hoor je alleen het 'blaas' geluid. Kantel ik 'm een beetje komt er een ratel bij. Is dit normaal?
Er zit inderdaad een fan in de remote, bij mij loopt deze niet aan. Het geluid is consistent ongeacht de houding van de remote.
T.E schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:58:
Wat zijn nu goede ND filters voor de Mavic?
Welke heb je het meeste/ vaakst nodig?
Ik heb sinds enkele dagen de ND filters van PolarPro, dit om er voor te zorgen dat je in mindere mate het stopmotion effect krijgt.

Om antwoord te geven op je vraag, je hebt niet perse filters nodig.

[ Voor 26% gewijzigd door Peutpeut op 04-07-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Kan je met filters voor elkaar krijgen dat je tegen de zon betere beelden krijgt? Nu word alles zo donker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14

4x2

lộn xộn quá

Heb mn Mavic nu sinds halverwege mei, lang leve het vakantiegeld.
Na het continu crashen met de racedrones die ik heb was ik het een beetje zat, gaf ik eerlijk toe dat ik geen held ben in het vliegen met een drone en heb ik maar gewoon geld uitgegeven voor een apparaat wat het zelf doet :+

Zwitserland 2K17
Someren
Korea
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R81AGUPo08XHwzWa2ATmLLPM/medium.jpg
Korea

Eerste foto (met de dam) was afgelopen weekend in Zwitserland, het ding liep in de lucht te schudden door de wind, maar op het filmpje was dr niks van te zien, de gimbal doet zn werk echt goed (daarom heb ik die vlucht ook maar beperkt tot 20m en 30sec, had geen zin om het ding 300m lager te gaan zoeken :p )

De 3 laatste (in Zuid-Korea) had de app de kleurenfilters gereset, al was het sowieso wel aardig grauw en nevelig die dag.

Verder werkt het ding eigenlijk zonder problemen tot nu toe, alleen de app is op android inderdaad niet echt super.

[ Voor 53% gewijzigd door 4x2 op 06-07-2017 15:30 . Reden: En bedankt voor het verwijderen van alles, incl links, lekker handig.... ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

4x2 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:34:
Heb mn Mavic nu sinds halverwege mei, lang leve het vakantiegeld.
Na het continu crashen met de racedrones die ik heb was ik het een beetje zat, gaf ik eerlijk toe dat ik geen held ben in het vliegen met een drone en heb ik maar gewoon geld uitgegeven voor een apparaat wat het zelf doet :+

Eerste foto (met de dam) was afgelopen weekend in Zwitserland, het ding liep in de lucht te schudden door de wind, maar op het filmpje was dr niks van te zien, de gimbal doet zn werk echt goed (daarom heb ik die vlucht ook maar beperkt tot 20m en 30sec, had geen zin om het ding 300m lager te gaan zoeken :p )

De 3 laatste (in Zuid-Korea) had de app de kleurenfilters gereset, al was het sowieso wel aardig grauw en nevelig die dag.

[afbeelding]

Verder werkt het ding eigenlijk zonder problemen tot nu toe, alleen de app is op android inderdaad niet echt super.
Is dat niet de bekende dam van James Bond: Goldeneye ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Ik heb hier voor de liefhebber een setje polarpro vivid filters. Ik had een preorder en een van de eerste gekregen maar die bleken uiteindelijk toch niet voor kalibreren op de lens te kunnen. Nu een v2 setje gekregen maar ze hoefden de oude niet terug. Qua filters dus fantastisch maar pas na kalibreren op je mavic doen....

Gratis excl. verzendkosten...

Zijn al op weg naar een nieuwe eigenaar!

[ Voor 6% gewijzigd door GustavSan op 12-07-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14

4x2

lộn xộn quá

T.E schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:51:
[...]

Is dat niet de bekende dam van James Bond: Goldeneye ?
Nee, dit was de Oberaar dam, maar ik moest ff googlen :p

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
T.E schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:27:
Kan je met filters voor elkaar krijgen dat je tegen de zon betere beelden krijgt? Nu word alles zo donker.
Dit zou kunnen met graduele ND-filters, echter weet ik niet of deze bestaan voor drones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
T.E schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:27:
De ND filters zijn net een zonnebril. Doordat je tegen de zon in kijkt wordt de exposure (hoeveelheid doorgelaten licht zeg maar) op die sterkte ingesteld net zoals je eigen ogen dat doen waardoor de rest zo donker wordt. Met een 'zonnebril' op wordt dat effect verminderd en wordt de rest juist beter te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32
Heeft iemand hier interesse in een mavic remote stick protector? Het is er zo een: https://i.ebayimg.com/images/g/-CAAAOSw5cNYa0LH/s-l300.jpg

Ik gebruik hem niet.. Gratis op te halen of verzendkosten.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje mensen, hoe houden jullie, jullie logs bij? Ik heb recentelijk een Mavic Pro gekocht en ik zie dat je de volgende data kan downloaden

Als je via DJI assistant 2 black box export doe, krijg je dit soort files:

wifi00.log
cp_assert.log
crash_counter.log
fatal.log
kernel00.log
upgrade00.log

Alleen al deze data lijkt encrypted... Is er een manier om deze data te bekijken?

Weet iemand een forum waar er veel wordt gesproken over het erafhalen van diagnostiek data van de Mavic?

Verder met het verhaal... Je kunt ook de .DAT bestanden downloaden van de Mavic. Die lijken gedeeltelijk versleuteld, iemand enig idee wat men hier heeft gebruikt? En hoe je die kan converteren? Ik ben twee tooltjes tegen gekomen welke dat kunnen, CsvView.1.2.2 en TXTlogToCSVtool. Hiermee kun je de .DAT files converteren naar CSV. Via deze tooling krijg je dus een CSV met heel veel data. Zie de header hieronder.

Ik wil echter zelf weten hoe men van de .DAT naar het CSV bestand komt omdat ik het zelf wil implementeren om diverse redenen, automatisering vooral. Dus weet iemand een forum waar er veel wordt gesproken over het eraf halen en analyseren van diagnostiek data van de Mavic?

Ook heb ik gemerkt dat er bij mij log files opstonden van 6 juni. Toen was de Mavic nog niet in mijn bezit. Heb hem recentelijk gekocht. Dus ik neem aan dat dit log files zijn vanuit de fabriek. Ik zie echter sinds dat ik de Mavic heb al een aantal log files +15 heb aangemaakt. Dat terwijl ik er maar 2 keer mee gevlogen heb. Weet iemand wat de trigger is dat hij een nieuw flight log bestand aanmaakt? Kan mij voorstellen dat het gebeurt op het moment dat de i) log file maximale grootte heeft bereikt, ii) de mavic wordt aangezet, iii) je een setting aanpast, iv) et cetera. Iemand een idee? Want wil namelijk de flight logs welke relevant zijn aan een bepaald moment backuppen. Maar het is nogal onzinnig om alle flight logs te backuppen als die ook nog eens puur worden aangemaakt wanneer je de Mavic aan deed om de data eraf te halen.

De header overigens...
Tick#
offsetTime
flightTime
Longitude
Latitude
numSats
gpsHealth
Barometer:Raw
Barometer:Smooth
vpsHeight
relativeHeight
absoluteHeight
Accel:X
Accel:Y
Accel:Z
Accel:Composite
Gyro:X
Gyro:Y
Gyro:Z
Gyro:Composite
Mag:X
Mag:Y
Mag:Z
Mag:Mod
Vel:N
Vel:E
Vel:D
Vel:Composite
Vel:H
Vel:GPS-H
Roll
Pitch
Yaw
Yaw(360)
totalGyroZ
magYaw
distanceHP
Longitude:HP
Latitude:HP
distanceTravelled
directionOfTravel:mag
directionOfTravel:true
ImuTemp
frontDistance
Mag:X:Back
Mag:Y:Back
Mag:Z:Back
Mag:X:Front
Mag:Y:Front
Mag:Z:Front
flycState
flyCState
flycCommand
flightAction
nonGPSCause
connectedToRC
lowVoltage
rcModeSwitch
rthHeight
emergBrake
cellVolts:1
cellVolts:2
cellVolts:3
current
volts:total
batteryFullCC
batteryRemCap
batteryTemp
volts:spread
watts
current:min
current:max
current:avg
volts:min
volts:max
volts:avg
watts:min
watts:max
watts:avg
SMART_BATT.goHome%
SMART_BATT.land%
SMART_BATT.goHomeTime
SMART_BATT.landTime
SMART_BATT.battery%
RC:Aileron
RC:Elevator
RC:Rudder
RC:Throttle
RC:appLost
RC:sigStrength
RC:connected:connected
motorSpeed:RFront
motorSpeed:LFront
motorSpeed:LBack
motorSpeed:RBack
motorVolts:RFront
motorVolts:LFront
motorVolts:LBack
motorVolts:RBack
motorEscTemp:RFront
motorEscTemp:LFront
motorEscTemp:LBack
motorEscTemp:RBack
motorPPM:RFront
motorPPM:LFront
motorPPM:LBack
motorPPM:RBack
motorPWM:RFront
motorPWM:LFront
motorPWM:LBack
motorPWM:RBack
motorCurrent:RFront
motorCurrent:LFront
motorCurrent:LBack
motorCurrent:RBack
thrustAngle
eventLog
Attribute
Value

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Chip. schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:51:
Vraagje mensen, hoe houden jullie, jullie logs bij? Ik heb recentelijk een Mavic Pro gekocht en ik zie dat je de volgende data kan downloaden

Als je via DJI assistant 2 black box export doe, krijg je dit soort files:

wifi00.log
cp_assert.log
crash_counter.log
fatal.log
kernel00.log
upgrade00.log

Alleen al deze data lijkt encrypted... Is er een manier om deze data te bekijken?

Weet iemand een forum waar er veel wordt gesproken over het erafhalen van diagnostiek data van de Mavic?

Verder met het verhaal... Je kunt ook de .DAT bestanden downloaden van de Mavic. Die lijken gedeeltelijk versleuteld, iemand enig idee wat men hier heeft gebruikt? En hoe je die kan converteren? Ik ben twee tooltjes tegen gekomen welke dat kunnen, CsvView.1.2.2 en TXTlogToCSVtool. Hiermee kun je de .DAT files converteren naar CSV. Via deze tooling krijg je dus een CSV met heel veel data. Zie de header hieronder.

Ik wil echter zelf weten hoe men van de .DAT naar het CSV bestand komt omdat ik het zelf wil implementeren om diverse redenen, automatisering vooral. Dus weet iemand een forum waar er veel wordt gesproken over het eraf halen en analyseren van diagnostiek data van de Mavic?

Ook heb ik gemerkt dat er bij mij log files opstonden van 6 juni. Toen was de Mavic nog niet in mijn bezit. Heb hem recentelijk gekocht. Dus ik neem aan dat dit log files zijn vanuit de fabriek. Ik zie echter sinds dat ik de Mavic heb al een aantal log files +15 heb aangemaakt. Dat terwijl ik er maar 2 keer mee gevlogen heb. Weet iemand wat de trigger is dat hij een nieuw flight log bestand aanmaakt? Kan mij voorstellen dat het gebeurt op het moment dat de i) log file maximale grootte heeft bereikt, ii) de mavic wordt aangezet, iii) je een setting aanpast, iv) et cetera. Iemand een idee? Want wil namelijk de flight logs welke relevant zijn aan een bepaald moment backuppen. Maar het is nogal onzinnig om alle flight logs te backuppen als die ook nog eens puur worden aangemaakt wanneer je de Mavic aan deed om de data eraf te halen.

De header overigens...

[KNIP]
Ik gebruik HealthyDrones, onlangs hernoemd naar Airdata, het enige wat ik mis is de monitoring van de batterijtemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Gisteren even gevlogen met de Mavic, alle updates gedaan en kort getest. Vandaag vliegen we naar Thailand en de Mavic gaat mee, dus wilde even zeker zijn dat alles in orde was.

Uiteraard liet de Mavic mij niet in de steek dus we gaan veel plezier hebben :)

Korte edit met Premiere Pro van de vlucht van gisterenavond:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:49
Peutpeut schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 04:34:
Gisteren even gevlogen met de Mavic, alle updates gedaan en kort getest. Vandaag vliegen we naar Thailand en de Mavic gaat mee, dus wilde even zeker zijn dat alles in orde was.

Uiteraard liet de Mavic mij niet in de steek dus we gaan veel plezier hebben :)

Korte edit met Premiere Pro van de vlucht van gisterenavond:

[video]
Ik hoop dat je wet- en regelgeving kent van Thailand? Ik zou maar voorzichtig zijn, ik was er 2 maanden terug ook en het is geen NL in ieder geval! Hou er rekening mee.

https://www.dronewatch.nl...erbod-op-cameradrones-in/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Khayma schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:27:
[...]

Ik hoop dat je wet- en regelgeving kent van Thailand? Ik zou maar voorzichtig zijn, ik was er 2 maanden terug ook en het is geen NL in ieder geval! Hou er rekening mee.

Dat bericht stamt uit 2015. Hier wat recenter nieuws ;-) https://drone-traveller.com/drone-laws-thailand/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:49
Chip. schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:24:
[...]

Dat bericht stamt uit 2015. Hier wat recenter nieuws ;-) https://drone-traveller.com/drone-laws-thailand/
Die heb ik ook gelezen enkel is het geen land dat haar eigen wetten nou echt respecteert, die worden on-the-spot even gewijzigd naar hun eigen mening. Ik had ook een douanier die z'n dag niet had en dat heeft wel even geduurd voor ik hem terug kreeg. Enige wat ik zeg is wees er voorzichtig mee en gooi dat ding zomaar overal de lucht in en bereid je voor op een discussie.

Ik vroeg het altijd netjes en niet iedereen knikte leuk ja, dan was het gewoon moven naar een andere locatie.

/offtopic; Thailand is verder wel een bazenland! Was o.a. in Bangkok, super druk maar toch zijn al die mensen relaxt. Geen agressie en haast. Lekker ontspannen sfeertje tussen de drukte. Je wordt daar echt gerespecteerd als toerist. Op sommige taxi chauffeurs na :p maar dat is overal op de wereld helaas.

[ Voor 18% gewijzigd door Khayma op 14-07-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 18:45
Mavic vrienden! Hoe voorkom ik moire / aliasing? Of is dat nu eenmaal inherent aan zo'n kleine sensor?

Ik heb net mijn eerste testvlucht gemaakt en het resultaat valt me eerlijk gezegd niet mee..Let maar eens op de gebouwen, hoe die 'pulsen'.

Geschoten in 4K, D-log, met sat / contrast / sharpness allen op 0. 25FPS, sluitertijd 1/50 met een ND16.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KEfTkVUTTXg&feature=youtu.be]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
Voor de tweakers onder ons:

1. download DJI Assistent
2. uncomment regel 113 in main.js
3. Sluit je mavic aan
4. in DJI assistent ga in de developer tools naar resources->debug en zet deze aan.
5. Klik links op de mavic pro en kies voor parameters
6. Tadaa!! Heel lijstje van parameters die je kunt aanpassen zoals speed limit en height limit.

YouTube: DJI Mavic - How to modify flight parameters for altitude ceiling rem...

YouTube: DJI Mavic - How to modify flight parameters for Sport mode improvements

De mijne vliegt nu 100 km /u >:)

Have fun!

Notes:.
1. Je hebt hier .400 of .700 firmware voor nodig.
2. Als je hierna een firmware update doet is de kans groot dat je de changes weer kwijtraakt (om dit te voorkomen kun je bijv. Litchi gebruiken of een custom DJI Go samenstellen, er staan genoeg instructies op internet)
3. Dit alles uiteraard op eigen risico!

[ Voor 61% gewijzigd door jdevries189 op 18-07-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbragt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-09 18:40
En welke setting heb je staan om 100 te halen? Moet ook op tijd kunnen remmen toch? Voiding Assistance kun je zo wel vergeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
g_config_mode_sport_cfg_tilt_atti_range = 50
g_config_mode_sport_cfg_vert_vel_up= 10
g_config_mode_sport_cfg_vert_vel_down = -8
g_config_mode_sport_cfg_vert_acc_up = 10
g_config_mode_sport_cfg_vert_acc_down = -8
g_config_fw_cfg_max_speed = 25
brake_sensitive_gain = 70

Tijdens het vliegen hangt hij nu bijna 90 graden voorover en maakt daarbij helaas wel een stuk meer herrie.

Zo heb ik nog veel meer settings die je kunt aanpassen zoals je max altitude ceiling en voor uitschakelen van NFZ. Het lijkt me echter geen goed idee om dat hier te gaan posten.

Maar idd, zoals ik zei is het op eigen risico en breng je je garantie in gevaar. Mocht je toch garantie willen claimen lijkt het me verstandig om alles weer terug te zetten zoals het was en je flight log te wissen :+

[ Voor 52% gewijzigd door jdevries189 op 18-07-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 14:07
jdevries189 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:32:
g_config_mode_sport_cfg_tilt_atti_range = 50
g_config_mode_sport_cfg_vert_vel_up= 10
g_config_mode_sport_cfg_vert_vel_down = -8
g_config_mode_sport_cfg_vert_acc_up = 10
g_config_mode_sport_cfg_vert_acc_down = -8
g_config_fw_cfg_max_speed = 25
brake_sensitive_gain = 70

Tijdens het vliegen hangt hij nu bijna 90 graden voorover en maakt daarbij helaas wel een stuk meer herrie.

Zo heb ik nog veel meer settings die je kunt aanpassen zoals je max altitude ceiling en voor uitschakelen van NFZ. Het lijkt me echter geen goed idee om dat hier te gaan posten.

Maar idd, zoals ik zei is het op eigen risico en breng je je garantie in gevaar. Mocht je toch garantie willen claimen lijkt het me verstandig om alles weer terug te zetten zoals het was en je flight log te wissen :+
Je flight logs wissen doe je in de Dji Go app op je telefoon. Als er iets mis is met je mavic zijn de logs toch niet bekend bij DJI, tenzij je je flight logs synced met DJI. Wel is het idd verstandig om je parameters aan te passen naar de default waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

jdevries189 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:34:
Voor de tweakers onder ons:

1. download DJI Assistent
2. uncomment regel 113 in main.js
3. Sluit je mavic aan
4. in DJI assistent ga in de developer tools naar resources->debug en zet deze aan.
5. Klik links op de mavic pro en kies voor parameters
6. Tadaa!! Heel lijstje van parameters die je kunt aanpassen zoals speed limit en height limit.

YouTube: DJI Mavic - How to modify flight parameters for altitude ceiling rem...

YouTube: DJI Mavic - How to modify flight parameters for Sport mode improvements

De mijne vliegt nu 100 km /u >:)

Have fun!

Notes:.
1. Je hebt hier .400 of .700 firmware voor nodig.
2. Als je hierna een firmware update doet is de kans groot dat je de changes weer kwijtraakt (om dit te voorkomen kun je bijv. Litchi gebruiken of een custom DJI Go samenstellen, er staan genoeg instructies op internet)
3. Dit alles uiteraard op eigen risico!
Allemaal leuk en aardig, maar denk eraan dat je garantie vervalt als je dit doet. Ook zullen de motors als esc. slijten. Als er een motor ophoudt in de lucht heb je een dure crash. En eerlijk is eerlijk... wat heb je aan 100 km p h?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
T.E schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:36:
[...]

Allemaal leuk en aardig, maar denk eraan dat je garantie vervalt als je dit doet. Ook zullen de motors als esc. slijten. Als er een motor ophoudt in de lucht heb je een dure crash. En eerlijk is eerlijk... wat heb je aan 100 km p h?
Je hebt er idd niet veel aan maar moet zeggen dat het er toch wel erg vet uit ziet toen ik er een kleine testvlucht mee deed. Vooral het dalen is bizar. Het lijkt nu net of hij een vrije val maakt en op het allerlaatste moment (zo'n 3m. boven de grond) afremt. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ook al gecrasht ben door full throttle te dalen en te kijken of de sensoren hem op tijd laten afremmen. Niet dus :9 (gelukkig in het gras dus niks aan de hand).
Daarnaast moet ik je waarschijnlijk gelijk geven betreft garantie. Op een ander forum had iemand de developer tools nog aan staan terwijl hij de parameters aanpaste. Wat bleek? Bij elke change gaat er een call naar de reporting service van DJI ;w (uiteraard had ik ook op dat moment mn internet gewoon aan staan)

[Edit] Zo te zien zit ik blijkbaar nog op een oude versie van de Assistent en worden mijn changes niet geupload. Oftewel: we hebben nog garantie O-)

[ Voor 6% gewijzigd door jdevries189 op 20-07-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Zojuist ook een kleine test gedaan met de FCC boost config. Hierdoor zend je met 1.5W ipv de 0.09W volgens de CE norm (FCC is 0.4W). Resultaten zijn bizar :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chrasher
  • Laatst online: 19:44

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ben van de week nog wezen vliegen in de buurt van Delft/Ypenburg. Probeer altijd de camera instellingen zo te zetten dat ik zo min mogelijk of helemaal niet meer hoef te editen. Heb er niet de PC voor, dus probeer dat zoveel mogelijk te vermijden. ;)

Mavic Pro settings:
Vlieg in standaard mode zonder voorwaartse sensors. Snelheid is dan rond de 50km/u, wat een lekkere snelheid is op +/- 50mtr hoogte. Ook de controls zijn dan ook nog vloeiend. In de sport modus is alles eigenlijk te gevoelig voor video opnames. Sensors zet ik weer aan als ik laag wil vliegen.
Camera video settings:
1080p 30fps (40mbps), geen Color profile, Sharpness +1, Saturation -1, Witbalans zonnig.
Maak verder (nog) geen gebruik van filters.

Met bovenstaande instellingen krijg ik zeer goede resultaten: :) Onderstaande video is direct van de Mavic

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwColHD
  • Laatst online: 17-07 11:04
Heeft iemand een idee of packs als deze het geld waard zijn?
https://sellfy.com/p/aU1s/
https://sellfy.com/p/ZGBQ/

Ik heb ze gevonden via een link uit een youtube video en het zag er best goed uit. Kleuren worden een stuk mooier en er zit iets bij dat noise en flickering verminderd. Ik ben zelf nog niet zo goed in video editing, maar zijn dit dingen die je ook makkelijk zelf kan doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:21

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Omdat de brug in ons dorp binnenkort gesloopt wordt (er komt een nieuwe brug op een andere locatie) dacht ik een korte herinneringsvideo te maken van de huidige brug. Quick en dirty met de DJI GO 4 app, maar ondanks dat ik de Mavic nog maar een weekje heb, ben ik best tevreden met het resultaat.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

antonboonstra schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:44:
dacht ik een korte herinneringsvideo te maken van de huidige brug. Quick en dirty met de DJI GO 4 app.
[video]
Even hierop inhaken: Ik overweeg ook een Mavic Pro aan te schaffen, maar mijn desktop en laptop zijn niet in staat 4k af te spelen, laat staan te editen. Heb wel een 4K TV met een Nvidia Shield voor het afspelen van 4K materiaal, maar editen wordt dus een uitdaging. Diegene hier die hun video's editen hebben allemaal een configuratie waarmee dit probleemloos kan, of wordt de DJI GO ook als afdoende ervaren?

[ Voor 4% gewijzigd door JBS op 02-08-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:29
Laatst op de camping weer wat kunnen spelen en oefenen met de DJI Mavic Pro en wat is die tracking functie toch gaaf :)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Laatst online: 15:47
Ik heb de Mavic ook sinds enkele dagen.

Overdag filmen geeft een aardig beeld, dit is hetgeen wat ik tijdens de eerste vlucht opgenomen heb;

Waar ik meer moeite mee heb is zonsondergang. Ik merk echt dat er veel noise in de schaduwen komt. Ik film in DLOG met +1 / -1 / -1 en gebruik een ND8/16 filter, toch ben ik elke keer teleurgesteld als ik mijn shots terugkijk in Premiere, iemand tips/suggesties?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 00:28
Je gaat een zonsondergang filmen met een 3-4 stops ND filter en een 1/2.3" sensor... Dan is die iso toch veel te hoog, of mis ik iets?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
VTec schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:19:
Laatst op de camping weer wat kunnen spelen en oefenen met de DJI Mavic Pro en wat is die tracking functie toch gaaf :)

[video]
Oef die soort van disco effecten zijn echt to much en maken het filmpje naar mijn inziens unwatchable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik vind het wel lekker psychedelisch eigenlijk. 8)

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Laatst online: 06-08 09:29
Greetoz schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:27:
[...]

Oef die soort van disco effecten zijn echt to much en maken het filmpje naar mijn inziens unwatchable...
Je moet er idd van houden ;)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Khayma schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:27:
[...]

Ik heb er op verschillende plaatsen naar geinformeerd, niemand weet het precies. Daarnaast geeft niemand er iets om. Ik heb in Thailand erg veel gevlogen, zonder enige problemen. :)

Video volgt hopelijk snel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ben eens wezen spelen met die speciale flight modes, kan je echt leuke dingen mee doen. :)

Point Of Interest van een oude half vergane schuur.....

Ik raad ook iedereen aan om een account te maken op https://airdata.com en je vluchten automatisch te laten synchroniseren door hun app. Zoveel extra info die je per vlucht daaruit kan halen, inclusief allerlei andere overzichten.

Voorbeeld van mijn vlucht met de schuur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gaV1TGdaNVRClqO5I6l4zTwB/full.png

En mijn totale vlieginfo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1SDFQvsleuOyjLIzWxBwUtYq/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

M'n motivatie waarom ik twijfelde een Mavic Pro aan te schaffen (woon in vrij grote no fly zone en kan dus niet echt in de buurt van huis vliegen) bij de Mediamarkt werd beantwoord met het feit dat je in een no fly zone tot 25 meter hoog mag vliegen. :/
En met een Spark zou je gewoon in no fly zone mogen vliegen, want die was kleiner..

Dat soort teksten maakt het voor de wat minder ingelezen potentiële kopers ook niet echt beter.

[ Voor 12% gewijzigd door JBS op 05-08-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

JBS schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:27:
M'n motivatie waarom ik twijfelde een Mavic Pro aan te schaffen (woon in vrij grote no fly zone en kan dus niet echt in de buurt van huis vliegen) bij de Mediamarkt werd beantwoord met het feit dat je in een no fly zone tot 25 meter hoog mag vliegen. :/
En met een Spark zou je gewoon in no fly zone mogen vliegen, want die was kleiner..
Tsja, woon je dicht bij een vliegveld of andere zwaar beveiligde zone dan zou ik ook voorzichtig zijn, maar flink daarbuiten (10+ km) (ook in een CTR) zal ik gewoon vliegen, maar ik hou het dan wel netjes, niet te hoog en zoveel mogelijk binnen het zicht en zeker niet in de bebouwde kom. De Mavic zal je daar niet tegenhouden. Geofencing wordt alleen geforceerd dicht bij verboden zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Chrasher schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:26:
[...]

Tsja, woon je dicht bij een vliegveld of andere zwaar beveiligde zone dan zou ik ook voorzichtig zijn, maar flink daarbuiten (10+ km) (ook in een CTR) zal ik gewoon vliegen, maar ik hou het dan wel netjes, niet te hoog en zoveel mogelijk binnen het zicht en zeker niet in de bebouwde kom. De Mavic zal je daar niet tegenhouden. Geofencing wordt alleen geforceerd dicht bij verboden zones.
Ik woon hemelsbreed kleine 6km van Eindhoven Airport (zie of hoor overigens zelden tot nooit vliegtuigen, dus zo dichtbij voelt het niet), best wel in het grootste rode vlak van Nederland dus volgens het kaartje (https://kadata.kadaster.nl/dronekaart).
In het rode deel stijgt de Marvic helemaal niet op (mits GPS ingeschakeld en de laatste firmware)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

JBS schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:09:
[...]
In het rode deel stijgt de Marvic helemaal niet op (mits GPS ingeschakeld en de laatste firmware)?
Die kaart is ter informatie en niet rechtsgeldig. Naruurlijk moet je binnen die zones je verstand gebruiken. Wat betreft geforceerde geofencing door de Dji drones kan je deze gebruiken: http://www.dji.com/flysafe/geo-map

Alleen in rood en geel zal de drone niet vliegen. Rood is verboden, voor geel moet je toestemming vragen (unlocken) en groen (enhanced) geeft alleen een melding op het scherm die je moet bevestigen (waarschuwing om voorzichtig te vliegen).
Deze info zit dus in de firmware van de drone en wordt gecontroleerd door een verplichte koppeling (login) door je app op de telefoon met de drone voordat je gaat vliegen. (hiervoor hoef je niet online te zijn, alleen de eerste keer na een firmware en/of app update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Chrasher schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:59:
[...]

Die kaart is ter informatie en niet rechtsgeldig. Naruurlijk moet je binnen die zones je verstand gebruiken. Wat betreft geforceerde geofencing door de Dji drones kan je deze gebruiken: http://www.dji.com/flysafe/geo-map

Alleen in rood en geel zal de drone niet vliegen. Rood is verboden, voor geel moet je toestemming vragen (unlocken) en groen (enhanced) geeft alleen een melding op het scherm die je moet bevestigen (waarschuwing om voorzichtig te vliegen).
Deze info zit dus in de firmware van de drone en wordt gecontroleerd door een verplichte koppeling (login) door je app op de telefoon met de drone voordat je gaat vliegen. (hiervoor hoef je niet online te zijn, alleen de eerste keer na een firmware en/of app update).
Dank voor je toelichting. Dat is inderdaad een iets genuanceerdere benadering van de kaart op de website van het Kadaster. Reden om niet te kopen minder :)

Ben nog wel benieuwd naar de ervaringen van bewerken van 4K met de DJI Go app: JBS in "[DJI Mavic pro] Informatie en discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Die DJI app is wel een labiel ding op Android. Op mijn S8, crash na crash na crash, soms echt 10 keer achter elkaar. Op mijn Nexus 7 2013, sporadisch verbinding te krijgen. Op mijn Shield K1, sporadisch verbinding te krijgen. S7, crash na crash na crash. Nu maar een iPad Mini 4 4G geregeld aangezien de iOS variant van de app blijkbaar superstabiel is.

Gisteren eerste echte vlucht gemaakt, met de S8 op een magisch crashvrij momentje, dan is het toch wel een geweldig apparaat. Nu werken aan mijn drone pilot skills want die zijn vrij dramatisch :D

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Laatst online: 15:47
FirePuma142 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:44:
Die DJI app is wel een labiel ding op Android. Op mijn S8, crash na crash na crash, soms echt 10 keer achter elkaar. Op mijn Nexus 7 2013, sporadisch verbinding te krijgen. Op mijn Shield K1, sporadisch verbinding te krijgen. S7, crash na crash na crash. Nu maar een iPad Mini 4 4G geregeld aangezien de iOS variant van de app blijkbaar superstabiel is.

Gisteren eerste echte vlucht gemaakt, met de S8 op een magisch crashvrij momentje, dan is het toch wel een geweldig apparaat. Nu werken aan mijn drone pilot skills want die zijn vrij dramatisch :D
Ik heb de S7 Edge maar geen enkele problemen ondervonden(éénmaal door het kabeltje niet juist aan te sluiten. Lijkt mij dat de problemen ergens anders zitten, welke errors krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

StevenzeN schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:22:
[...]

Ik heb de S7 Edge maar geen enkele problemen ondervonden(éénmaal door het kabeltje niet juist aan te sluiten. Lijkt mij dat de problemen ergens anders zitten, welke errors krijg je?
Opo de S7 geen. Op de S8 een melding over niet ondersteunde resolutie, maar die is niet van de DJI Go maar van Samsung. Gewoon crash, over en uit. Als ik de reviews in de Play Store bekijk lijkt het een recent geintroduceerde bug (versie van 4-8), lijkt gerelateerd aan auto-rotate. Er is vannacht weer een nieuwe versie uitgekomen. Wellicht is het daar verholpen. Hoe dan ook, ik ga niet eerst twee/drie/vier uur hiken voor mooie beelden om een uur met kabeltjes te lopen kloten, dan maar een dedicated iOS device.

De Shield en de Nexus herkennen maar heel soms dat de controller is aangesloten, ongeacht welke kabel ik gebruik of welke poort op de Mavic controller ik gebruik of of ik USB debugging aan heb staan. Door wat te mixen/matchen met volgorden van apparaten aanzetten en USB-verbinding maken boek ik soms wel eens succes. Op de S7 en S8 heb ik direct een link met de app.

Het biedt weinig vertrouwen als je 40 minuten lang met 3 devices probeert je drone de lucht in te krijgen, en het uiteindelijk alleen lukt door een oudere versie via APK-mirror te downloaden en deze te gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door FirePuma142 op 07-08-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Bij mij werkt de DJI Go app (zowel besturing als de editor) gewoon stabiel op m'n Samsung S7. Wel een melding over niet ondersteunde resolutie, maar is gewoon weg te klikken en lijkt geen invloed te hebben op de werking.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

antonboonstra schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:37:
Bij mij werkt de DJI Go app (zowel besturing als de editor) gewoon stabiel op m'n Samsung S7. Wel een melding over niet ondersteunde resolutie, maar is gewoon weg te klikken en lijkt geen invloed te hebben op de werking.
Raar wel, maar zoals je aan de reviews in de Play Store kunt zien ben ik niet de enige waar DJI Go onbruikbaar is (of is geworden) op een S8/S7. Overigens, ook de editor is met regelmaat 15 seconden unresponsive op mijn S8, die heb ik op andere devices niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Gebruik hier een Sony Xperia X, waarbij ik weinig tot geen Dji Go app problemen heb. Misschien eens in de 10 vluchtten dat hij een keer crasht, maar na opnieuw starten gaat hij gewoon weer verder. En dan vlieg ik gemiddeld 15-20 minuten per vlucht. (alleen de eerste versie van 4.1.4. gaf bij mij constant problemen, maar die is toen door Dji weer teruggetrokken van de store zodat ik weer terug kon naar 4.1.3. De laatste build van 4.1.4 doet het nu wel weer goed bij mij).

Zet de telefoon wel altijd in de vliegtuigstand om geen andere popups of meldingen van apps tussendoor binnen te krijgen. . :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Update: iPad Mini 4 aangesloten, alles binnen een zucht gepiept bij de eerste poging en vliegen maar. Beetje jammer DJI, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Ikzelf heb een Samsung Galaxy S7 en nagenoeg geen crashes.
Maar vlieg over het algemeen met ipad mini 4 vanwege groter scherm. Ook geen crashes daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Ik zit weer op .700 icm een gemodde DJI Go APK met alle internet afhankelijke meuk eruitgesloopt. Nooit meer ergens last van. Alleen als ik ooit nog DJI Care nodig heb kan dat wel eens een dingetje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Oeps, dat ging maar net goed met m'n Mavic. Een boompje lichtjes gesnoeid, omdat ik een Intelligent Flight Mode uit probeerde, terwijl ik de werking van Active Track Mode niet helemaal juist had geïnterpreteerd.

Bij ActiveTrack in de Trace stand ging ik er vanuit dat je met de lijn die onderin beeld staat, kan aangeven onder welke hoek je gefilmd wordt. Dus van achteren of van opzij. Helaas voor mij is deze functie bedoeld om rondjes rond je te vliegen. Aan de ene kant van de weg stonden geen bomen, maar aan de andere kant dus wel... Nu wist ik dat er een pauzeknop aanwezig was om een bepaalde actie te stoppen, maar deze kon ik in de paniek ook zo snel niet vinden :X Gelukkig bleef het bij een paar bladeren snoeien...

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:21

qless

...vraag maar...

Hoe onderbreek je nu een RTH? (vooral evt omhoog vliegen) In de de handleiding staat op de ene plek dat je dan nog eens RTH moet indrukken, en op de andere plaats dat je dan de pauze knop moet gebruiken?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• jdevries189
In de DJI Go app kun je gewoon op de stop knop drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

qless schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:18:
Hoe onderbreek je nu een RTH? (vooral evt omhoog vliegen) In de de handleiding staat op de ene plek dat je dan nog eens RTH moet indrukken, en op de andere plaats dat je dan de pauze knop moet gebruiken?
Gewoon de pauze knop indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
qless schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:18:
De stop knop vind je in de DJI Go App, de pauze knop op de controller. Beide even effectief. Om daadwerkelijk een intelligent flight mode te stoppen via de stop knop in de app dien je vaak te bevestigen. Houd daar rekening mee als je in een benarde situatie bevindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 21:58

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Ik heb de Mavic Pro netjes uitgepakt. Alles opgeladen en heb de DJI Go 4 app geinstalleerd op mn iphone 6plus.

Ik zet de controller aan, en daarna de Mavic.
"Connecting" staat er, dat schijnt te lukken. En dan binnen 10seconden staat er "Check App" en "Mag interf" op de LCD display van de controller. (edit: Ge vonden, is een Kompasfout)

Als ik de telefoon er niet op aansluit komt er na het connecten "Atti Mode" in beeld te staan.

Voor mijn gevoel vergeet ik iets en/of doe ik iets fout. Maar hij reageert verder niet op de sticks..

Edit : Ben de lucht in geweest, begin is er :)

[ Voor 29% gewijzigd door Atomic2005 op 13-08-2017 10:49 ]

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwColHD
Gisteren m'n eerste "crash" gehad. Het was gelukkig maar van 2-3 meter in een hele zachte struik, dus 0 schade.

Ik startte hem op, vloog een stukje omhoog en opeens zag ik iets van een compass error. Zonder de controller aan te raken ging de drone ineens vol naar de zijkant, alsof hij door een magneet werd aangetrokken. Hij ging recht op een boom af en de paniek begon, gelukkig waren er wat struikjes voor de boom dus ik liet hem daarin "landen". Liever de struiken dan de boom.

Ik liet hem vanaf het dak van de auto opstijgen, omdat dat op het moment de meest vlakke ondergrond was. Hierdoor is het compass denk ik in de war geraakt. Voortaan dus uit de buurt van m'n auto opstijgen, en even wat bewegingstests uitvoeren voordat ik verder dan 1 meter de lucht in ga.

Weet iemand wat je het best kan doen in zo'n situatie dat je de controle kwijt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

TwColHD schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:21:
Gisteren m'n eerste "crash" gehad. Het was gelukkig maar van 2-3 meter in een hele zachte struik, dus 0 schade.

Ik startte hem op, vloog een stukje omhoog en opeens zag ik iets van een compass error. Zonder de controller aan te raken ging de drone ineens vol naar de zijkant, alsof hij door een magneet werd aangetrokken. Hij ging recht op een boom af en de paniek begon, gelukkig waren er wat struikjes voor de boom dus ik liet hem daarin "landen". Liever de struiken dan de boom.

Ik liet hem vanaf het dak van de auto opstijgen, omdat dat op het moment de meest vlakke ondergrond was. Hierdoor is het compass denk ik in de war geraakt. Voortaan dus uit de buurt van m'n auto opstijgen, en even wat bewegingstests uitvoeren voordat ik verder dan 1 meter de lucht in ga.

Weet iemand wat je het best kan doen in zo'n situatie dat je de controle kwijt bent?
Goed om zo'n ervaring te lezen. Is dus wel een serieus iets om rekening mee te houden. Vind het alleen wel raar. Volgens mij heeft metaal alleen invloed als je de sensoren kalibreert, niet wanneer je alleen opstijgt.

Volgens mij is de 'kill-switch' dezelfde als je gebruikt bij het starten. Dus beide sticks naar beneden en naar binnen/buiten geduwd. Hierbij zouden de motoren moeten stoppen, dus ik zou het niet op grote hoogte doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Stond die Compass Error al in beeld voordat je op ging stijgen?
En hebben de propellors schade opgelopen door die struiken?
PS: @antonboonstra Grappig je hier ook te zien. Handig om je PV te checken met de drone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut

Ik heb een vergelijkbare situatie meegemaakt in Thailand, gelukkig zonder crashes. Bij het opstijgen waren er geen foutmeldingen, tijdens het vliegen enkele tientallen meters verderop kreeg ik een compass error. Gelukkig kwam deze error zonder onverwachte bewegingen.

Heeft iemand idee hoe deze compass error ontstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Welk filterset raden jullie aan die betaalbaar is? Een waarvan je niet steeds de gimbal hoeft te callibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-09 18:55

LJZ

Zijn er al speculaties over een eventuele vernieuwde/V2 van de DJI Mavix Pro?

Ik overweeg hem namelijk aan te schaffen i.p.v. een GoPro Karma Drone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Als ik vanaf een metalen ondergrond opstijg zie ik altijd dat dit van invloed is op mijn kompas. Ik controleer dat dus ook als ik vanaf beton opstijg. Meestal staat het nog in het groen, maar je ziet zeker verschil. Er zijn ook plaatsen waar ik absoluut niet kan vliegen vanwege storingen (radar, etc). Bijv. bij het noorderstrand van
Hoek van Holland. Ik moet dan een paar kilometer noordelijker richting Monster voordat het kompas weer normaal werkt in de Mavic. Als ik daar zou kalibreren verwacht ik grote problemen tijdens het vliegen. :X

Het grootste probleem is volgens mij ook het te pas en te onpas kalibreren. Zelfs als de app erom vraagt moet je heel voorzichtig zijn en zeker weten dat je geen storingen van buitenaf hebt. Als het kalibreren niet correct gaat (meestal lukt het dan niet, maar soms lijkt het goed te gaan), dan ben je nog verder van huis.

Op het moment dat de Mavic merkt dat je GPS vliegrichting niet overeenkomt met je kompas vliegrichting, dan schakelt hij de GPS uit en gaat naar ATTI mode. Met alleen GPS kan je niet vliegen, wel met alleen kompas. Als nu het kompas ook niet correct is heb je een probleem. (de Mavic heeft er trouwens 2 voor de veiligheid). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Ook ik probeerde gisteravond vanaf het dak van de auto op te stijgen en kreeg meteen een kompas foutmelding. Moest opnieuw calibreren.

@Chrasher Wat bedoel je met : "Ik controleer dat dus ook als ik vanaf beton opstijg. Meestal staat het nog in het groen, maar je ziet zeker verschil."

Hoe kan ik voorkomen dat kompas niet goed genoeg functioneert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Atomic2005 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:05:
@Chrasher Wat bedoel je met : "Ik controleer dat dus ook als ik vanaf beton opstijg. Meestal staat het nog in het groen, maar je ziet zeker verschil."

Hoe kan ik voorkomen dat kompas niet goed genoeg functioneert?
In beton zit vaak ook metaal, dus dat kan van invloed zijn op je kompas. Zelfs bij een vlonder met een metalen frame kan je problemen ondervinden.

Wat betreft die kalibratie melding vanaf het dak van de auto -> dat is juist zo'n moment om niet te kalibreren, maar gewoon ergens anders op te stijgen, al is het maar 10 meter van je auto vandaan. Natuurlijk kan het geen kwaad om te kalibreren als je niet meer bij de auto staat, maar die melding kwam er alleen maar vanwege de storing en niet omdat je kompas niet goed werkte. :) .

Eenmaal correct gekalibreerd is goed voor vele vlieguren. Nieuwe kalibratie is soms noodzakelijk bij nieuwe firmware of vliegen op een locatie een paar honderd kilometer verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Chrasher schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:36:
[...]

In beton zit vaak ook metaal, dus dat kan van invloed zijn op je kompas. Zelfs bij een vlonder met een metalen frame kan je problemen ondervinden.

Wat betreft die kalibratie melding vanaf het dak van de auto -> dat is juist zo'n moment om niet te kalibreren, maar gewoon ergens anders op te stijgen, al is het maar 10 meter van je auto vandaan. Natuurlijk kan het geen kwaad om te kalibreren als je niet meer bij de auto staat, maar die melding kwam er alleen maar vanwege de storing en niet omdat je kompas niet goed werkte. :) .

Eenmaal correct gekalibreerd is goed voor vele vlieguren. Nieuwe kalibratie is soms noodzakelijk bij nieuwe firmware of vliegen op een locatie een paar honderd kilometer verderop.
Oh dus als je de melding opnieuw calibreren krijgt hoef je er eigenlijk niets mee te doen? Alleen de drone van de auto afhalen, en 10meter verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Atomic2005 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:26:
[...]

Oh dus als je de melding opnieuw calibreren krijgt hoef je er eigenlijk niets mee te doen? Alleen de drone van de auto afhalen, en 10meter verplaatsen.
Nee, die melding "kan" betekenen dat er iets mis is met de sensors, waarbij kalibratie mogelijk noodzakelijk is. Maar dit kan natuurlijk ook komen door invloeden van buitenaf (dak van de auto). Voordat je dus gaat kalibreren, probeer het eerst eens op een andere plek. Ik ga ervan uit dat je een aantal meters van die auto verwijderd geen melding meer daarover had gekregen.

Had je die kalibratie gedaan op het dak van je auto en indien die gelukt zou zijn, dan zou je Mavic mogelijk gecrashed zijn bij het vliegen daarna, of minimaal weer een kalibratie melding gegeven hebben.
Kalibreren in een storingsgevoelige omgeving geeft alleen maar meer problemen. Na eenmaal goed gekalibreerd te zijn (bijv. in het midden van een open veld, weg van gebouwen en andere objecten) hoeft dit normaal gesproken niet meer te gebeuren. ;)

p.s. Als ik mijn Mavic thuis opstart op tafel naast mijn PC en monitor, dan krijg ik ook de kalibratie melding. Niks mis met de sensors van mijn Mavic. Buiten doet hij het geweldig zonder meldingen om opnieuw te kalibreren. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Chrasher op 16-08-2017 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steeky
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 18:53
Sta op het punt om een dji mavic pro te kopen alleen kan geen echt duidelijk antwoord vinden.

Wat is het vliegbereik in Nederland nou?
Kan dit nergens met zekerheid vinden, op sommige plekken lees ik 3,5 - 4 kilometer. Klopt dit?

En hebben jullie je drone verzekerd? Ga er hobbymatig mee vliegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

steeky schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:29:
Sta op het punt om een dji mavic pro te kopen alleen kan geen echt duidelijk antwoord vinden.

Kan dit nergens met zekerheid vinden, op sommige plekken lees ik 3,5 - 4 kilometer. Klopt dit?

Goede keuze!

Het bereik in nederland is 4 kilometer. In usa is dit 7 kilometer.
Maar ben je van plan echt zover te gaan vliegen? Na 200 meter zie je hem al niet meer.

Ik raad je de DJI Care garantie zeker aan. Ook al ben je een geoefende vlieger, een crash kan iedereen overkomen.
Een reparatie kost je al snel veel geld. Zeker de camera.
Een prop kan je nog vervangen maar een camera reparatie daar komt veel meer bij kijken.
De onderdelen alleen al zijn prijzig.

• mark2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 18:27
Ik heb ook een DJI care verzekering afgesloten na een debacle met een Hubsan H501S van banggood. Die hubsan was een ramp en was na zijn eerste vlucht weg, geen gps en was gelijk vertrokken. Overigens hele slechte afhandelingen van Banggood.

De Mavic die ik nu heb is niet te vergelijken met Hubsan. Als je nadenkt over wat je gaat doen en houdt je apparatuur in de gaten dan kan er met de DJI weinig mis gaan. Ik vind het een geweldige Drone. Ik denk dat ik de verzekering niet nodig ga hebben. Tenzij er een vogel in vliegt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbragt
  • Laatst online: 02-09 18:40
Moet je wel goed in de verpakking kijken.. ik zag het pas na 2 weken dat de DJI care daar in zat.
mark2000 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:54:
Ik heb ook een DJI care verzekering afgesloten na een debacle met een Hubsan H501S van banggood. Die hubsan was een ramp en was na zijn eerste vlucht weg, geen gps en was gelijk vertrokken. Overigens hele slechte afhandelingen van Banggood.

De Mavic die ik nu heb is niet te vergelijken met Hubsan. Als je nadenkt over wat je gaat doen en houdt je apparatuur in de gaten dan kan er met de DJI weinig mis gaan. Ik vind het een geweldige Drone. Ik denk dat ik de verzekering niet nodig ga hebben. Tenzij er een vogel in vliegt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 18:27
Na 2 weken mag het ook, lees maar op de website,

https://repair.dji.com/en/djiCare/CustomerUpLoad

Je moet er alleen wel wat voor doen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peutpeut
steeky schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:29:

Ook ik heb de DJI Care afgesloten, het is immers mijn eerste drone.

Omdat ik in het begin heel benieuwd was hoe dat nou zat met het bereik en de verschillende goedkeuringen heb ik dit maar eens geprobeerd, onderstaande video is het resultaat:

Later heb ik nog meer dingen uitgeprobeerd, gewoon uit nieuwsgierigheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Peutpeut schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:54:
[...]

Ook ik heb de DJI Care afgesloten, het is immers mijn eerste drone.

Omdat ik in het begin heel benieuwd was hoe dat nou zat met het bereik en de verschillende goedkeuringen heb ik dit maar eens geprobeerd, onderstaande video is het resultaat:

[video]

Later heb ik nog meer dingen uitgeprobeerd, gewoon uit nieuwsgierigheid ;)
Tenzij je specifiek ontheffing hebt voor deze vlucht mag je met een ROC volgens mij alsnog niet verder dan 500 meter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Greetoz schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 01:03:
[...]

Tenzij je specifiek ontheffing hebt voor deze vlucht mag je met een ROC volgens mij alsnog niet verder dan 500 meter...
Jep, dat weet ik, inmiddels. Ik ben me aan het verdiepen in het behalen voor een ROC(-light).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ben met de laatste firmware versie weer eens wat video instellingen wezen testen en het valt me op dat 1080p 60fps helemaal niet zo slecht meer is. Het lijkt erop dat ze bij Dji toch wat hebben gewijzigd voor de kwaliteit. Heeft iemand toevallig nog een oude 60fps video waar hij de bitrate eens kan controleren? (heb die hier helaas allemaal verwijderd vanwege de slechte kwaliteit)

In de huidige versie is dat nu de maximale 60 mbps die de Mavic kan verwerken. Hieronder een voorbeeld laagvliegend direct uit de Mavic:

Ook heb ik lange tijd getwijfeld over het aanschaffen van een DJI Crystalsky 1000 nits 5.5" Monitor ter vervanging van mijn telefoon. Helaas past die niet standaard in de Mavic afstandbediening en vond ik hem nogal lomp met die accu aan de achterkant. Uiteindelijk heb ik een Sony Xperia XA1 Utra aangeschaft met een 6 inch 600 nits scherm en 4Gb intern geheugen. Ik had al een Polar Pro phone mount en deze gebruik ik nu met die Xperia voor het vliegen met de Mavic. Was i.i.g. een stuk goedkoper dan die Crystalsky. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rkvkWYWIXIDlpzQ3CAKZijNu/full.jpg

Moet alleen nog een ander kabeltje zien te scoren. (gebruik nu die van de Mavic met een kleine converter. :Y)
Verder werkt deze combinatie perfect, zonder een enkele crash en is ook nog redelijk goed zichtbaar in de zon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwColHD
Wow dat ziet er zeker niet verkeerd uit! Gebruik jij trouwens speciale settings voor de controls? De bewegingen zien er super vloeiend uit, vooral de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

TwColHD schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:12:
[...]

Wow dat ziet er zeker niet verkeerd uit! Gebruik jij trouwens speciale settings voor de controls? De bewegingen zien er super vloeiend uit, vooral de camera.
Nee, gebruik gewoon de standaard settings (geen sport modus). met de linker stick en gimball kan ik dan redelijk smooth draaien en tilten. Die 60fps helpt trouwens wel tijdens het wat sneller draaien. Had ook de sensors nog aan staan dus max. snelheid was 35 km/u. Had dus nog wat sneller gekund zonder de sensors.

Iemand die nog een oude 1080p 60fps video heeft (van een oude firmware) en eens kan controleren wat de bitrate daarvan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
Edit: verkeerde topic.

[ Voor 190% gewijzigd door rimave op 28-08-2017 14:47 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Chrasher schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:31:
Ben met de laatste firmware versie weer eens wat video instellingen wezen testen en het valt me op dat 1080p 60fps helemaal niet zo slecht meer is. Het lijkt erop dat ze bij Dji toch wat hebben gewijzigd voor de kwaliteit. Heeft iemand toevallig nog een oude 60fps video waar hij de bitrate eens kan controleren? (heb die hier helaas allemaal verwijderd vanwege de slechte kwaliteit)

In de huidige versie is dat nu de maximale 60 mbps die de Mavic kan verwerken. Hieronder een voorbeeld laagvliegend direct uit de Mavic:
[video]
Ook heb ik lange tijd getwijfeld over het aanschaffen van een DJI Crystalsky 1000 nits 5.5" Monitor ter vervanging van mijn telefoon. Helaas past die niet standaard in de Mavic afstandbediening en vond ik hem nogal lomp met die accu aan de achterkant. Uiteindelijk heb ik een Sony Xperia XA1 Utra aangeschaft met een 6 inch 600 nits scherm en 4Gb intern geheugen. Ik had al een Polar Pro phone mount en deze gebruik ik nu met die Xperia voor het vliegen met de Mavic. Was i.i.g. een stuk goedkoper dan die Crystalsky. :D

[afbeelding]

Moet alleen nog een ander kabeltje zien te scoren. (gebruik nu die van de Mavic met een kleine converter. :Y)
Verder werkt deze combinatie perfect, zonder een enkele crash en is ook nog redelijk goed zichtbaar in de zon. :)
Zou die XA1 ook in de standaard mavic houder passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Greetoz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:08:
[...]

Zou die XA1 ook in de standaard mavic houder passen?
Die telefoon is vrij dik, maar het past net tussen de rubbers van de twee handgrepen. Je zal wel een ander kabeltje moeten gebruiken, want vanwege het 6 inch scherm is hij net wat te groot. Misschien dat het net past als je het kabeltje niet vastzet in dat schuifje van de controller, maar het zit dan wel erg onhandig. Vandaar dat ik die Polar Pro phone mount heb aangeschaft.

Let er wel op dat de XA1 een USB-C aansluiting heeft.

Pagina: 1 ... 22 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor het aanbieden van of het vragen naar Mavic Pro's! Hiervoor kun je advertentie plaatsen op Vraag & Aanbod. Ook als je een Mavic Pro binnen hebt gekregen of net hebt besteld, leuk maar niet hier in het topic!

Vragen en opmerkingen over beschikbaarheid en levertijden kunnen hier: [DJI Mavic Pro] Beschikbaarheid en levertijden

Alle niet fotografie/DJI Mavic Pro gerelateerde dingen plaatsen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 a.u.b!

Voor accessoires kun je hier terecht: [DJI Mavic pro] Accessoires

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.