Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 14:07
dominick11 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 00:26:
Is het raadzaam om al naar de laatste firmware v01.03.0700 te upgraden. Ik zit momenteel nog op versie v01.03.0400. Ik lees veelal negatieve berichten over de buggy firmware versies die DJI uitbrengt. Wat is volgens jullie op dit moment de meest stabiele firmware versie voor de Mavic Pro?

En mocht ik toch op mijn huidige v01.03.0400 firmware willen blijven is het dan een probleem om de DJI GO 4 app te blijven updaten? Mijn huidige IOS DJI GO 4 App is nogal verouderd, namelijk versie 4.0.4. Je ziet namelijk vaak dat wanneer er een firmware update uitkomt voor de Mavic dat de DJI GO app ook geupdate kan worden naar een nieuwere versie.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07-2020
dominick11 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:21:
Is het raadzaam om al naar de laatste firmware v01.03.0700 te upgraden. Ik zit momenteel nog op versie v01.03.0400. Ik lees veelal negatieve berichten over de buggy firmware versies die DJI uitbrengt. Wat is volgens jullie op dit moment de meest stabiele firmware versie voor de Mavic Pro?

En mocht ik toch op mijn huidige v01.03.0400 firmware willen blijven is het dan een probleem om de DJI GO 4 app te blijven updaten? Mijn huidige IOS DJI GO 4 App is nogal verouderd, namelijk versie 4.0.4. Je ziet namelijk vaak dat wanneer er een firmware update uitkomt voor de Mavic dat de DJI GO app ook geupdate kan worden naar een nieuwere versie.
Ben zelf nog niet toegekomen aan upgraden maar ga het wel zsm doen al pakt het voor early adopters niet bij iedereen altijd optimaal uit blijkt....

Zou wel de app ook zsm updaten om gebruik te maken van de nieuwe features van de firmware. Tuurlijk zitten ook daar nadelen aan maar het meest stabiel lijkt mij als je de koppeling aanhoudt en niet met een verouderd controller of app aan het vliegen bent tov de drone

Wat het vervoer van accu's in een vliegtuig betreft kan ik niet opgaan in de sentiment dat als de security het niet erg vindt dan is het prima. We kunnen als het goed is zelf nadenken en wel vanuit een goed geinformeerd perspectief, ook al doen niet alle security personeel dat kennelijk (allicht gewoon onwetendheid). Persoonlijk zou ik niet verantwoordelijk willen zijn voor een vliegtuig brand maar mss geef ik gewoon teveel om mijn medemens....

[ Voor 16% gewijzigd door RHTizzy op 13-05-2017 18:01 ]

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bassie90 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 16:56:
[...]

1 batterij zat in de Mavic en op de andere twee had ik deze plastic bescherming zitten https://jscopter.nl/shop/dji-mavic-pro-battery-protector/.

Alles zat in de officiele DJI Mavic tas welke weer in een rugzak zat. Bij security alleen mn MacBook uit m'n rugzak gehaald en verder niks gehoord, zelfde als terug.
Ooh zo. Ja hier ook idd. Al had ik geen extra batterijen bij me. Ik heb de Mavic in een 3d geprinte box maar hoefde mijn camera rugzak niet uit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:30
Aangezien er altijd kleine aanpassingen gedaan worden in een firmware (die niet altijd vermeld worden) die mogelijk de stabiliteit aan gaan ga ik altijd voor de update zodra deze er is. Dit geldt ook voor de DJI GO4 app.

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
YouTube: Pre-Order Your DJI Goggles Today And Receive Them First!

DJI goggles avaialbe for sale now, shipping 10 june

(ik zie een herhaling van stappen met de Mavic en sla zelf even over...)

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BjornS1982
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-08 10:28
Mavic ging inderdaad zonder problemen mee in het vliegtuig. Hoefde niet eens iets te laten zien.
Maakte het spannender in m'n hoofd. Weten we dat ook weer :)
Thanks voor de tips/info!

We hadden slecht weer afgelopen weekend in Dublin, maar de ochtend dat we de cliff-walk gingen doen was het gelukkig droog. Er stond echter best wat wind, dus ik durfde 'm niet boven de zee te vliegen :)
Kreeg er iets te vaak een waarschuwing over. Beste is om daar toch wel echt gehoor aan te geven?
Vond het echt doodeng :P

Maar met wat naar boven en naar onder vliegen op 1 batterij is dit het resultaat :P

[ Voor 5% gewijzigd door BjornS1982 op 18-05-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
BjornS1982 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 23:36:
Mavic ging inderdaad zonder problemen mee in het vliegtuig. Hoefde niet eens iets te laten zien.

We hadden slecht weer afgelopen weekend in Dublin, maar de ochtend dat we de cliff-walk gingen doen was het gelukkig droog. Er stond echter best wat wind, dus ik durfde 'm niet boven de zee te vliegen :)
Kreeg er iets te vaak een waarschuwing over. Beste is om daar toch wel echt gehoor aan te geven?

Maar met wat naar boven en naar onder vliegen op 1 batterij is dit het resultaat :P

[video]
Ik vind hem wel cool :)

Leuk om al dat materiaal van iedereen te zien.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
En weer een crash. Dit keer vanaf een balkon in atti mode gevlogen aangezien hij de GPS niet pakte. Ging goed totdat hij ineens met een rotgang op me af kwam gevlogen en niet meer reageerde op wat dan ook. Gimbal geeft nu permanent 'gimbal overload' en is niet aan te sturen. Gelukkig heb ik care refresh maar helaas wel met Litchi gevlogen. Hoop niet dat ze daar al te moeilijk over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50

[video]
Ben erg onder de indruk! dat heb je allemaal op één batterij gedaan?! Hoeveel ervaring heb je met video editen trouwens, vind ook de flow wel fijn :) Super mooie beelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idssie
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-02 20:53
twintig dagen geleden mijn mavic opgestuurd voor reparatie omdat de firmware niet meer wou updaten. Zojuist heb ik mijn mavic weer terug gekregen. Ik maakte de doos open en het eerste wat ik zag was een gebroken stuk plastic van een gimbal cover. De gimbal cover die erop zit is wel heel. toen ik de drone uit de doos pakte zag de drone er smerig uit zaten meerdere vlekken op. Het serial nummer komt ook niet overeen met mijn drone die ik had opgestuurd. Op een website kun je het serial nummer decoderen om te zien wanneer de drone is gemaakt. Blijkt dat de drone die ik nu heb gekregen in november 2016 gemaakt is en de drone die ik eerst had gemaakt is op 25 februari 2017. Op de gimbal cover zitten ook allemaal krassen die er niet op zaten toen ik de drone naar dji stuurde. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? en die wat ik denk een veel oudere gebruikte drone terug hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Idssie schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:37:
twintig dagen geleden mijn mavic opgestuurd voor reparatie omdat de firmware niet meer wou updaten. Zojuist heb ik mijn mavic weer terug gekregen. Ik maakte de doos open en het eerste wat ik zag was een gebroken stuk plastic van een gimbal cover. De gimbal cover die erop zit is wel heel. toen ik de drone uit de doos pakte zag de drone er smerig uit zaten meerdere vlekken op. Het serial nummer komt ook niet overeen met mijn drone die ik had opgestuurd. Op een website kun je het serial nummer decoderen om te zien wanneer de drone is gemaakt. Blijkt dat de drone die ik nu heb gekregen in november 2016 gemaakt is en de drone die ik eerst had gemaakt is op 25 februari 2017. Op de gimbal cover zitten ook allemaal krassen die er niet op zaten toen ik de drone naar dji stuurde. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? en die wat ik denk een veel oudere gebruikte drone terug hebben gekregen?
Ik heb een drone opgestuurd binnen de bekende 15 dagen (Video issues, vreemde flikkeringen in de schaduwen). Ik stuurde deze op vanuit Spanje naar Nederland. Met de explicitie opmerking dat deze TERUG gestuurd moest worden naar Cyprus. Was geen probleem zeiden ze, er is zelfs een speciaal veld "return TO shipping address" (in rood notabene;).

Zelfs nog een mailtje gestuurd naar 'mijn' mannetje Ralf in Nederland, die vervolgens een beetje geirriteerd terugreageerde met - min of meer - "jaha, het return adres is cyprus zoals al is aangegeven in een eerdere mail".

Zie ik 2 dagen later een UPS mailtje binnen komen - hoera - maar helaas werd ie dus toch naar Spanje opgestuurd |:( . Nu moet de Drone dus weer terug naar DJI Nederland. En vervolgens vanuit daar weer opnieuw worden verzonden naar Cyprus. Kortom, een stelletje prutsers eerste klas (Ralf, als je meeleest, ff blijven opletten hé :+ ).

Zodra (als...) hij binnenkomt ook benieuwd naar de leeftijd en staat van m'n drone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

[video]
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48

Niet echt goed... :/ Geen rare dingen mee gedaan, geen crashes oid. Gimbal calibratie geeft geen soelaas.
Ik ga eens zoeken hoe met DJI in contact te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Laatst online: 03-09 20:14
Een lekenvraag :). Is het nu wel of niet mogelijk om veilig in ruimtes te vliegen met de Mavic?

Ik wil namelijk een video van mijn woning maken, die binnenkort de verkoop in gaat. Een soepel ogend filmpje zou leuk zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
GustavSan schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 10:04:
Een lekenvraag :). Is het nu wel of niet mogelijk om veilig in ruimtes te vliegen met de Mavic?

Ik wil namelijk een video van mijn woning maken, die binnenkort de verkoop in gaat. Een soepel ogend filmpje zou leuk zijn....
absoluut zeker, maar het is nog altijd een risico aangezien je de obstacle avoidance moet uitzetten. Bij voorkeur ook in tripod mode schakelen lijkt me waardoor alles veel minder fel reageert. Los hiervan zal het vliegen beinvloed worden door de backdraft van muren en plafond, dus iets om mee rekening te houden mocht je door een trapgang of iets willen. Langzaam aan is dus het devies en niet te dicht in de buurt komen voor ht geval de electronica van slag raakt om welke reden dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
RHTizzy schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:33:
[...]

absoluut zeker, maar het is nog altijd een risico aangezien je de obstacle avoidance moet uitzetten. Bij voorkeur ook in tripod mode schakelen lijkt me waardoor alles veel minder fel reageert. Los hiervan zal het vliegen beinvloed worden door de backdraft van muren en plafond, dus iets om mee rekening te houden mocht je door een trapgang of iets willen. Langzaam aan is dus het devies en niet te dicht in de buurt komen voor ht geval de electronica van slag raakt om welke reden dan ook
En even propguards installeren. Gaat je echt veel ellende besparen !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 10:24

Je kan ook filmen zonder dat je opstijgt. Dus in de hand houden en de record knop indrukken en rondlopen maar!

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Idssie schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:37:
Het is mij ook twee keer overkomen dat ik een Mavic met een ander serienummer terugkreeg. Gelukkig wel in goede staat :)

De omwisseling zou je een 'as good as new or equivalent' Mavic op moeten leveren.
hood schreef op zondag 21 mei 2017 @ 02:26:
[...]

Je kan ook filmen zonder dat je opstijgt. Dus in de hand houden en de record knop indrukken en rondlopen maar!
Dat lijkt mij ook de betere optie, tenzij je een ruime woning hebt om te corrigeren. En zoals reeds gezegd: prop guards :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Oei, ik snap dat drones hip zijn maar het is niet ineens de magische oplossing voor alles. Shots binnen en op de grond worden nog steeds vele malen mooier en soepeler als je ze met een normale camera schiet. Het draaien van de drone gaat vaak nog erg schokkerig en tsja vliegen in je huis is vragen om ongelukken..

Je kan daarvoor een camera gebruiken die stabilisatie heeft ingebouwd of met een lens die stabilisatie heeft. Of beter nog met een camera op een steadicam.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Ventieldopje schreef op zondag 21 mei 2017 @ 13:31:
[...]

Oei, ik snap dat drones hip zijn maar het is niet ineens de magische oplossing voor alles. Shots binnen en op de grond worden nog steeds vele malen mooier en soepeler als je ze met een normale camera schiet. Het draaien van de drone gaat vaak nog erg schokkerig en tsja vliegen in je huis is vragen om ongelukken..

Je kan daarvoor een camera gebruiken die stabilisatie heeft ingebouwd of met een lens die stabilisatie heeft. Of beter nog met een camera op een steadicam.
Je hebt helemaal gelijk, maar ik heb een drone en geen stabilizer behalve de ibis van mijn camera. Ik overwoog al de Zhiyun-Tech Crane, dus wellicht wordt dat het dan maar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40

No offense, maar als je deze vraag stelt, zou ik niet opstijgen. Lekker je mavic in de hand houden, en de drone smooth bewegen. Ik vlieg regelmatig met mijn phantom 4 binnen in att stand, gaat goed. Maar je moet wel goed kunnen vliegen, anders gaat het gewoon mis. Helmaal in een trapgat. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Dacuuu schreef op zondag 21 mei 2017 @ 13:56:
[...]

No offense, maar als je deze vraag stelt, zou ik niet opstijgen. Lekker je mavic in de hand houden, en de drone smooth bewegen. Ik vlieg regelmatig met mijn phantom 4 binnen in att stand, gaat goed. Maar je moet wel goed kunnen vliegen, anders gaat het gewoon mis. Helmaal in een trapgat. >:)
Moet eerlijk bekennen dat ik het in de hand houden en filmen nog niet had bedacht. Inmiddels ook even onderzocht en geef toe dat ik het een veel betere optie vindt voor binnenshuis vliegen, zeker als de ruimtes krap zijn en je de hoeken ook gewoon met de hand kunt bereiken. Lijkt me een uitstekend alternatief voor de osmo en helemaal met bijv de handgrepen die op thingiverse.com te vinden zijn (nu eerstvolgende item op mijn to-3dprint lijtje :) )

[ Voor 3% gewijzigd door RHTizzy op 21-05-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 14:38
Dit bericht/mail al gezien vanuit DJI?
Dear Customers,

DJI will soon introduce a new application activation process for international customers. This new step, to take effect at the end of this week, ensures you will use the correct set of geospatial information and flight functions for your aircraft, as determined by your geographical location and user profile. All existing flight safety limitations, such as geofencing boundaries and altitude limits, remain the same.

Even if you have registered when activating your aircraft upon purchase, you will have to log in once when you update the new version of DJI GO or GO 4 App. If you have forgotten your password since your initial login, you can reset it using a function within the DJI GO and DJI GO 4 apps.

You will need a data connection to the Internet for your smartphone or tablet when you log in, in order to verify the account information and activate the updated software or firmware. If this activation process is not performed, the aircraft will not have access to the correct geospatial information and flight functions for that region, and its operations will be restricted if you update the upcoming firmware: Live camera streaming will be disabled, and flight will be limited to a 50-meter (164-foot) radius up to 30 meters (98 feet) high.

The feature applies to all aircraft (except standalone A3 and N3) that have been upgraded to the latest firmware or when using future versions of the DJI GO and GO 4 apps.

DJI encourages pilots to always follow applicable laws and regulations in the countries where they operate, and provides information about these regulations on its FlySafe website at flysafe.dji.com.

Sincerely,

Your DJI Team
Iemand enig idee hoe dit gaat werken? Moet je updaten naar nieuwe firmware om te kunnen blijven vliegen, of is deze restrictie pas van toepassing nadat je de firmware hebt bijgewerkt en nog niet hebt ingelogd?

Ik vlieg donderdag naar Maleisie (incl Mavic) en zie wat moeilijkheden qua firmware updaten via hotel-wifi..
Zolang de huidige firmware gewoon blijft werken is er uiteraard geen probleem, maar dat wordt me in deze mail niet helemaal duidelijk.. :/

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
SmithNL schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:35:
Dit bericht/mail al gezien vanuit DJI?

[...]

Iemand enig idee hoe dit gaat werken? Moet je updaten naar nieuwe firmware om te kunnen blijven vliegen, of is deze restrictie pas van toepassing nadat je de firmware hebt bijgewerkt en nog niet hebt ingelogd?

Ik vlieg donderdag naar Maleisie (incl Mavic) en zie wat moeilijkheden qua firmware updaten via hotel-wifi..
Zolang de huidige firmware gewoon blijft werken is er uiteraard geen probleem, maar dat wordt me in deze mail niet helemaal duidelijk.. :/
Overal heb je wifi en hoewel niet supersnel, snel genoeg voor een update. Anders even naar de lobby van een luxer hotel. Verder kun je bij aankomst prima een 3G simkaartje kopen....werkt ook makkelijk.

Waar ga je precies vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idssie
Peutpeut schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:02:
[...]

Het is mij ook twee keer overkomen dat ik een Mavic met een ander serienummer terugkreeg. Gelukkig wel in goede staat :)

De omwisseling zou je een 'as good as new or equivalent' Mavic op moeten leveren.
Het was geen nieuwe drone en ook zeker geen equivalent mavic. de mavic die in de doos zat was beschadigd op een aantal plekken er zat een gebroken stuk gimbal plastic in de doos en er zaten allemaal krassen op de gimbal cover :'( DJI support kan mij niet eens helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 08:57
Mijn eerste drie maanden vliegen en filmen met de Mavic op Curacao. Voornamelijk de oostkant van het eiland, westkant staat binnenkort op de planning.

Over het algemeen redelijk standaard shots, recht vooruit vliegen, recht omhoog met de camera naar beneden. Probeer ook te oefenen met shots waarbij je de camera beweegt, bijvoorbeeld dalen en de camera op de horizon gericht houden, maar dat valt niet mee. Door het huis vliegen (zoals te zien in deze video) was ook niet makkelijk, eenmaal binnen bleef de Mavic behoorlijk driften.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:49
Roodaap schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:09:
Mijn eerste drie maanden vliegen en filmen met de Mavic op Curacao. Voornamelijk de oostkant van het eiland, westkant staat binnenkort op de planning.

[video]

Over het algemeen redelijk standaard shots, recht vooruit vliegen, recht omhoog met de camera naar beneden. Probeer ook te oefenen met shots waarbij je de camera beweegt, bijvoorbeeld dalen en de camera op de horizon gericht houden, maar dat valt niet mee. Door het huis vliegen (zoals te zien in deze video) was ook niet makkelijk, eenmaal binnen bleef de Mavic behoorlijk driften.
Leuke shots alleen trok ik de effecten na 25 sec niet meer. Teveel effecten voor een filmpje van 1:43. Voor de rest leuke shots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32
Khayma schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:12:
[...]

Leuke shots alleen trok ik de effecten na 25 sec niet meer. Teveel effecten voor een filmpje van 1:43. Voor de rest leuke shots.
Mee eens en door het versnelle van de beelden worden de shots heel onrustig.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Als editor ben ik wel wat snelheid gewend, maar dit is voor mij ook too much... Te veel, te snel imo, je ziet niet meer waar je naar kijkt. Vooral het draaien en versnellingen voegen voor mij niets toe.

Je snijd elke 8e maat naar een ander shot, gedurende bijna het hele filmpje. Dat maakt je edit erg voorspelbaar ;) Op de maat editten werkt goed, maar ik zou wel een beetje variëren met snotlengte.

Zitten wel mooie shots tussen, geef de kijker ook even de tijd om die goed te zien! Vooral het eerste shot is echt prachtig!

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 08:57
Thx voor het commentaar. De snelle edit was deze keer een bewuste keuze. Naast veel mensen die het wel kunnen waarderen hoor ik bovenstaand commentaar ook veel. Zeker iets om rekening mee te houden.

Heb ook wel wat "rustigere" filmpjes gemaakt:

YouTube: Roodaap Aerial Videography

[ Voor 33% gewijzigd door Roodaap op 22-05-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idssie
!LET OP!

Wanneer je software problemen of problemen met je sensors hebt stuur je drone niet te snel voor reparatie bij dji.

Ik stuurde mijn drone naar DJI omdat het problemen had met het updaten van firmware. Ik had amper gevlogen met mijn mavic en hij zag eruit als nieuw. Toen ik de drone terug kreeg bleek het te gaan om een andere drone een gebruikte drone met allemaal beschadigingen, de stickers laten los, er zitten ongeveer 50 krassen op de gimbal cover, hij is vies, klein deukje op de gimbal en gebruiksporen op de hele drone.

'', we provided you a replacement under warranty. As for the replacement , we can not guarantee a brand new product, but it will be in good working order and at least functionally equivalent to the original one. For details, please visit: http://www.dji.com/service/policy . Please check whether it works fine, should you have any questions, please feel free to contact us.'' Ze sturen zo tweede hands drones op en het zal mij niks verbazen dat mijn drone straks weer als nieuw in de winkel word verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Idssie schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:13:
!LET OP!

Wanneer je software problemen of problemen met je sensors hebt stuur je drone niet te snel voor reparatie bij dji.

Ik stuurde mijn drone naar DJI omdat het problemen had met het updaten van firmware. Ik had amper gevlogen met mijn mavic en hij zag eruit als nieuw. Toen ik de drone terug kreeg bleek het te gaan om een andere drone een gebruikte drone met allemaal beschadigingen, de stickers laten los, er zitten ongeveer 50 krassen op de gimbal cover, hij is vies, klein deukje op de gimbal en gebruiksporen op de hele drone.

'', we provided you a replacement under warranty. As for the replacement , we can not guarantee a brand new product, but it will be in good working order and at least functionally equivalent to the original one. For details, please visit: http://www.dji.com/service/policy . Please check whether it works fine, should you have any questions, please feel free to contact us.'' Ze sturen zo tweede hands drones op en het zal mij niks verbazen dat mijn drone straks weer als nieuw in de winkel word verkocht.
Vervelend dat je zo'n slechte ervaring hebt met die support! Da's ook de reden waarom ik hem nog niet direct heb opgestuurd, maar ook omdat ik nog niet precies weet hoe en wat ;) Ik heb je net een PM gestuurd met de vraag hoe je alles geregeld hebt qua contact met DJI en insturen enzo (gimbal probleem bij mij :| ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Idssie schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:06:
[...]

Het was geen nieuwe drone en ook zeker geen equivalent mavic. de mavic die in de doos zat was beschadigd op een aantal plekken er zat een gebroken stuk gimbal plastic in de doos en er zaten allemaal krassen op de gimbal cover :'( DJI support kan mij niet eens helpen
Vreemde gang van zaken, ik zou er absoluut niet mee akkoord gaan. Ben benieuwd hoe dit af loopt.

Zo te zien hebben we twee jarige deelnemers in dit topic vandaag, @RHTizzy van harte! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idssie
Peutpeut schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:01:
[...]

Vreemde gang van zaken, ik zou er absoluut niet mee akkoord gaan. Ben benieuwd hoe dit af loopt.

Zo te zien hebben we twee jarige deelnemers in dit topic vandaag, @RHTizzy van harte! :D
Vandaag vanuit Friesland helemaal afgereisd naar Barendrecht om langs te gaan bij de reparatie werkplaats van DJI omdat de Online support niets meer kon betekenen, het belcenter in de Filipijnen ook niet, en mediamarkt ook niet. Toen ik binnen kwam werd ik netjes ontvangen en vertelde ik het probleem ik had meerdere beschadigingen op de drone en vooral op de gimbal cover de eerste oplossing die ze aanboden was een nieuwe gimbal cover hier was ik het niet mee eens omdat er ook krassen op de gimbal zelf zaten. Nadat ze dit goed hadden gezien toch maar een vervangende mavic aangeboden deze moest eerst wel getest worden dus ze zullen hem binnenkort opsturen ( hopelijk want de drone die ik meenam heb ik daar achter gelaten ) normaal gesproken nemen ze daar geen drones aan maar gelukkig hebben ze een uitzondering gemaakt. Dit was de laatste oplossing of een rechtzaak starten want ik stond in mijn recht omdat het product niet deugdelijk was er zaten meerdere beschadigingen op.

Gelukkig is nu toch opgelost en de service van DJI hier in Nederland is prima helaas kun je ze niet telefonisch bereiken. Nu hopen dat ik over een aantal dagen een nieuwe mavic krijg :)

Er zijn trouwens veel meer mensen die dit probleem hebben:

https://forum.dji.com/thread-97014-1-1.html Mijn eigen thread
https://forum.dji.com/thread-97093-1-1.html Zelfde probleem als mij
https://forum.dji.com/thread-96511-1-2.html ze verkopen ook gebruikte drones als nieuw wanneer deze bestelling terug word gestuurd sturen ze weer een gebruikte drone.
https://forum.dji.com/thread-95426-1-5.html Ook iemand die een gebruikte drone heeft gekregen.

En zo zijn er nog veel meer posts dus denk er goed om wanneer je een drone voor reparatie opstuurt of een nieuwe bij DJI koopt.

[ Voor 16% gewijzigd door Idssie op 23-05-2017 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Idssie schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:46:
[...]

Vandaag vanuit Friesland helemaal afgereisd naar Barendrecht om langs te gaan bij de reparatie werkplaats van DJI omdat de Online support niets meer kon betekenen, het belcenter in de Filipijnen ook niet, en mediamarkt ook niet. Toen ik binnen kwam werd ik netjes ontvangen en vertelde ik het probleem ik had meerdere beschadigingen op de drone en vooral op de gimbal cover de eerste oplossing die ze aanboden was een nieuwe gimbal cover hier was ik het niet mee eens omdat er ook krassen op de gimbal zelf zaten. Nadat ze dit goed hadden gezien toch maar een vervangende mavic aangeboden deze moest eerst wel getest worden dus ze zullen hem binnenkort opsturen ( hopelijk want de drone die ik meenam heb ik daar achter gelaten ) normaal gesproken nemen ze daar geen drones aan maar gelukkig hebben ze een uitzondering gemaakt. Dit was de laatste oplossing of een rechtzaak starten want ik stond in mijn recht omdat het product niet deugdelijk was er zaten meerdere beschadigingen op.

Gelukkig is nu toch opgelost en de service van DJI hier in Nederland is prima helaas kun je ze niet telefonisch bereiken. Nu hopen dat ik over een aantal dagen een nieuwe mavic krijg :)

Er zijn trouwens veel meer mensen die dit probleem hebben:

https://forum.dji.com/thread-97014-1-1.html Mijn eigen thread
https://forum.dji.com/thread-97093-1-1.html Zelfde probleem als mij
https://forum.dji.com/thread-96511-1-2.html ze verkopen ook gebruikte drones als nieuw wanneer deze bestelling terug word gestuurd sturen ze weer een gebruikte drone.
https://forum.dji.com/thread-95426-1-5.html Ook iemand die een gebruikte drone heeft gekregen.

En zo zijn er nog veel meer posts dus denk er goed om wanneer je een drone voor reparatie opstuurt of een nieuwe bij DJI koopt.
Slechte zaak. Ik mag wel hopen dat je een bevestiging hebt van het repaircenter dat je je drone daar hebt achtergelaten?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idssie
Greetoz schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:59:
[...]

Slechte zaak. Ik mag wel hopen dat je een bevestiging hebt van het repaircenter dat je je drone daar hebt achtergelaten?...
Ik heb geen bevestiging gekregen toen ik daar was, maar ze zouden er gelijk mee bezig en zouden het zelfde case nummer gebruiken dus ik vertrouwde het wel en ze hadden ook iets aangepast in mijn case. Deze ochtend heb ik ook een bevestiging gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:46
DJI Spark:
http://store.dji.com/prod...te&from=buy_now_frontpage

EUR 599 (Spartk) of EUR799 (Fly More: met remote en extra accu?)
- 15 minuten
- Max 2 km met RC, 100m wifi
- FHD 1080 30p video

Voor mij op zich een interessant nog compacter alternatief voor de Mavic, maar de prijs valt me behoorlijk tegen, vooral omdat er in het standaard pakket schijnbaar geen controller zit. Wel weer handig dat je via micro usb kunt laden in de Spark.

Video van de event:
YouTube: DJI - Introducing the DJI Spark (Live Event)

[ Voor 26% gewijzigd door iisworks op 24-05-2017 19:27 . Reden: 1080p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:06
iisworks schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:58:
DJI Spark:
http://store.dji.com/prod...te&from=buy_now_frontpage

EUR 599 (Spartk) of EUR799 (Fly More: met remote en extra accu?)
- 15 minuten
- 2 km
- 4k camera

Voor mij op zich een interessant nog compacter alternatief voor de Mavic, maar de prijs valt me behoorlijk tegen, vooral omdat er in het standaard pakket schijnbaar geen controller zit.
En dan besturen via je telefoon? Hoe kun je dan 2km verkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
10 feet handbediening.
100 feet op telefoon.
1,2 mile met controller.

Helft vd prijs van een Mavic. Starten en landen uit je hand. Compacter als hij uitgeklapt is.
Heel dope, geen 4K maar 1080p dacht ik?
Ah, 4K photo, FHD: 1920×1080 30p video.

Geen Mavic vervanger, maar wel een mooie instapdrone, qua functies, prijs en formaat.

[ Voor 43% gewijzigd door matthijst op 24-05-2017 18:25 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Alleen met de controller 2km. En de camera is 1080p 30frames dacht ik en 12MP camera.
Wel een leuk ding maar zeker geen Mavic vervanger.

Maar er zijn een paar nieuwe modes, zoals Helix,Dronie, Rocket, quickshot, Pano, Shallowfocus. Zouden die ook via een update naar de Mavic komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoe schatten jullie het in of de spark eind juli goed te verkrijgen is? Of zal hier een flinke run op komen? En hoe laad je de batterij van een mavic op? Is dat onderweg te doen met een batterypack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:39

JK

Goed bezig. :) Ik laat het idee om de Mavic te kopen voor wat het is, de Spark kan wat ik wil. Mijn plan is namelijk meer om er foto's mee te maken en niet heel erg veel video. Ik twijfel alleen of ik de Phantom 3 Std blijf houden, denk niet dat ik die heel vaak nog uit z'n megagrote koffer trek, als je ziet hoe klein en gemakkelijk die Spark is. Gelukkig dus even gewacht op het event gister, ik moet eerlijk zeggen dat ik minder van de Spark had verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHTizzy
Peutpeut schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:01:
[...]

Bedankt! We zaten een paar dagen bij Spa Francorchamps, prettige omgeving voor de Mavic en als ik weer tijd kan vinden voor editen zal ik wat uploaden, echt geboft met het weer 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Thanks. Wilde dit eventueel vanavond doen maar hoeft al niet meer top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Snap niet dat ze dat hebben ingebouwd. Geheid dat iemand straks wat vingers mist. Dit gaat bij andere, non-DJI producten zo vaak fout dat iedereen het afraad.
Nu zal de DJI software je hier ongetwijfeld bij helpen. Maar ook software maakt weleens fouten...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Is er al bekend of de mavic ook de handige spark opties krijgt? Zoals van je af vliegen of om je heen. Lijkt me een software dingetje toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Ferra op 27-05-2017 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Sbakker1982 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:20:
Hoe schatten jullie het in of de spark eind juli goed te verkrijgen is? Of zal hier een flinke run op komen? En hoe laad je de batterij van een mavic op? Is dat onderweg te doen met een batterypack?
De Mavic is voor zover ik weet alleen op te laden via netspanning of 12v in de auto. Dus als een 12v accu een optie is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Peutpeut schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:59:
[...]

De Mavic is voor zover ik weet alleen op te laden via netspanning of 12v in de auto. Dus als een 12v accu een optie is ;)
Dat kan met zowel 12V (auto) als 24V (campers, vrachtwagens, boot?), maar de marge is strak en laders met bijv 14V of 19V worden niet geaccepteerd. Normale geaccepteerd vermogen is 50W maar laders van 100W werkt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Laatst online: 19:44

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ben gisteren en vandaag al wezen vliegen met die nieuwe Go app (Android) en ben geen rare restricties tegengekomen. Inloggen doet hij automatisch. Soms vlieg ik op het randje van de CTR Rotterdam (14km afstand hemelsbreed), dat wordt netjes aangegeven als waarschuwing, zoals in de eerdere versie. Vliegen kan dan nog steeds zonder problemen.

Er zit wel een bug in de Android versie. De zoomfunctie bij filmen in 1080p (onder de knoppen) werkt niet meer (reageert niet). Je moet nu op het scherm pinchen.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Mmm... ik blijf maar vage issues houden met de laatste Go 4 app versies. Mavic zit op .700, Go app laatste 5.1.0 versie, Redmi 4 pro met LOS 13.1. Ik weet dat dit toestel/OS niet supported is, maar ik heb met echt geen enkele andere app problemen en af en toe (meestal binnen) kom ik de app probleemloos in. Een paar maanden terug had ik nog helemaal nooit issues met de Go app. Ik heb ook een Mi Max met LOS 14 en daar werkt de app perfect op.

Vandaag wilde hij in het veld na 10 pogingen nog niet connected blijven. Steeds als ik connect en het status-overzicht scherm wil sluiten crasht de app, soms hangt hij met een zwart scherm met alleen de notification bar. Laatste versie nog een keer opnieuw geïnstalleerd, data gewist, telefoon gereboot etc.
oen nog even ter plekke Litchi geinstalleerd en dat werkte direct probleemloos.Tot slot de Mavic nog in wifif mode gezet en daarmee werkte Go 4 ook prima. Vaag allemaal en dat drukt de pret behoorlijk, want ik wil eigenlijk geen extra dedicated device meenemen als ik mijn telefoon altijd al bij me heb, ik kan prima uit de voeten met die die 5", als de app start tenminste. Iemand nog suggesties/tips/trucs om dit te voorkomen (buiten een andere telefoon)? :)

Wifi wilde ik sowieso even proberen om te kijken hoe dat beviel met het oog op de Spark. Mischien teveel interferentie, maar dat was geen prettige ervaring. Vrij snel verlies van beeld en nogal laggy input...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
iisworks schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:04:
Mmm... ik blijf maar vage issues houden met de laatste Go 4 app versies. Mavic zit op .700, Go app laatste 5.1.0 versie, Redmi 4 pro met LOS 13.1. Ik weet dat dit toestel/OS niet supported is, maar ik heb met echt geen enkele andere app problemen en af en toe (meestal binnen) kom ik de app probleemloos in. Een paar maanden terug had ik nog helemaal nooit issues met de Go app. Ik heb ook een Mi Max met LOS 14 en daar werkt de app perfect op.

Vandaag wilde hij in het veld na 10 pogingen nog niet connected blijven. Steeds als ik connect en het status-overzicht scherm wil sluiten crasht de app, soms hangt hij met een zwart scherm met alleen de notification bar. Laatste versie nog een keer opnieuw geïnstalleerd, data gewist, telefoon gereboot etc.
oen nog even ter plekke Litchi geinstalleerd en dat werkte direct probleemloos.Tot slot de Mavic nog in wifif mode gezet en daarmee werkte Go 4 ook prima. Vaag allemaal en dat drukt de pret behoorlijk, want ik wil eigenlijk geen extra dedicated device meenemen als ik mijn telefoon altijd al bij me heb, ik kan prima uit de voeten met die die 5", als de app start tenminste. Iemand nog suggesties/tips/trucs om dit te voorkomen (buiten een andere telefoon)? :)

Wifi wilde ik sowieso even proberen om te kijken hoe dat beviel met het oog op de Spark. Mischien teveel interferentie, maar dat was geen prettige ervaring. Vrij snel verlies van beeld en nogal laggy input...
Zet je alle radios (zoals wifi en bluetooth maar wellicht ook zelfs gsm) op je foon uit als je gaat vliegen? Probeer anders airplane modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
RHTizzy schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:40:
[...]

Zet je alle radios (zoals wifi en bluetooth maar wellicht ook zelfs gsm) op je foon uit als je gaat vliegen? Probeer anders airplane modus?
BT heb ik standaard uit, wifi heeft daar geen AP's en ik heb scannen uit staan. Zelfs Airplane mode geprobeerd, en dat hielp niet. En ik weet vrij zeker dat dat het probleem niet is aangezien Litchi een paar minuten later probleemloos werkte. Dat lees ik wel vaker overigens, wat wijst naar de Go app zelf. Sowieso zou die daar niet van mogen crashen. Ik heb soms het idee dat het iets te maken heeft met overschakelen van de scherm oriëntatie, maar dat heb ik niet echt onderzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
iisworks schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:09:
[...]

BT heb ik standaard uit, wifi heeft daar geen AP's en ik heb scannen uit staan. Zelfs Airplane mode geprobeerd, en dat hielp niet. En ik weet vrij zeker dat dat het probleem niet is aangezien Litchi een paar minuten later probleemloos werkte. Dat lees ik wel vaker overigens, wat wijst naar de Go app zelf. Sowieso zou die daar niet van mogen crashen. Ik heb soms het idee dat het iets te maken heeft met overschakelen van de scherm oriëntatie, maar dat heb ik niet echt onderzocht.
Klinkt ook eerlijk gezegd als een resource issue, de app vraagt wrs teveel van de systeembronnen. Het is ook echt een lastig te analyseren probleem eerlijk gezegd, maar je zou een task killer kunnen proberen: vlak voordat je gaat vliegen even het werkgeheugen schonen zeg maar. Het zou tegenwoordig niet meer nodig moeten zijn maar zeker met de wat exotischer mobs is het nog steeds een optie denk ik. Deze bijv heb ik jarenlang met plezier gebruikt Google Play: Advanced Task Killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik vermoed geen resource issue eigenlijk, na een reboot treedt het al op, ik heb 3GB en LOS is juist een light OS. Lijkt meer een bepaalde call die niet goed lukt. Vreemde is dat ik geen melding krijg van een crash oid, hij start weer bij het beginscherm. Maar goed, unsupported device, dus ik denk dat ik niet veel hoef te verwachten. Op goed geluk een andere ROM proberen, of toch een ander device.

PS: Ik heb net de hele boel er nog eens afgegooid en de laatste versie opnieuw geïnstalleerd en warempel... hij start nu keer op keer netjes op! Zelfs RC/Mavic willekeurig uitzetten, telefoon aan/afkoppelen, hij vindt hem steeds weer netjes! Nou kan ik me herinneren dat ik in het verleden ook een paar keer dacht dat het opgelost was, tot ik uiteindelijk (zonder ander device) ergens in het veld stond. ;)

[Update] En wederom te vroeg gejuicht. Eenmaal buiten het aloude liedje: na het connect scherm als er beeld komt crasht de app keer op keer. Ik ben nu terug naar een backup van MIUI (EU versie) rom en daar doet hij het vooralsnog. Ik was bijna zover om de Mavic de deurt uit te doen, want ik snap werkelijk niet waarom een App zo lang zulke vage issues zou moeten hebben (en niet alleen op mijn ene Redmi op LOS maar ook bij grote merken). En dat terwijl Litchi ongeveer hetzelfde biedt en wel stabiel is op allerlei Android devices. Daar zouden ze echt eens goed naar moeten kijken bij DJI. :(

Bijkomend voordeel van MIUI is wel dat die apps in de achtergrond stopt waardoor een afgesloten DJI GO sessie de accu niet leegtrekt.

[ Voor 30% gewijzigd door iisworks op 04-06-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
iisworks schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:56:
Ik vermoed geen resource issue eigenlijk, na een reboot treedt het al op, ik heb 3GB en LOS is juist een light OS. Lijkt meer een bepaalde call die niet goed lukt. Vreemde is dat ik geen melding krijg van een crash oid, hij start weer bij het beginscherm. Maar goed, unsupported device, dus ik denk dat ik niet veel hoef te verwachten. Op goed geluk een andere ROM proberen, of toch een ander device.

PS: Ik heb net de hele boel er nog eens afgegooid en de laatste versie opnieuw geïnstalleerd en warempel... hij start nu keer op keer netjes op! Zelfs RC/Mavic willekeurig uitzetten, telefoon aan/afkoppelen, hij vindt hem steeds weer netjes! Nou kan ik me herinneren dat ik in het verleden ook een paar keer dacht dat het opgelost was, tot ik uiteindelijk (zonder ander device) ergens in het veld stond. ;)
Als het werkt na opschonen is het helemaal aannemelijk dat het een resource issue is, zeker als het na verloop van tijd weer problemen begint te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Sinds een paar uurtjes een Mavic Pro Fly More Combo in het bezig. Bevalt nu al enorm goed. Heb hiervoor een dik jaar gevlogen met een DJI Phantom 3 Standard (maar die zal nu wel stof gaan happen).

Eerste vlucht kreeg ik amper video op mobiel. Tweede keer op lange afstand supervloeiende video. Kreeg 4K niet aan maar dat is inmiddels ook gelukt. Heb er gelijk een hoge class 128gb SD kaart in gedaan. Heerlijk compact, tas is super en de 3 accu's ook. Heerlijk.
* Kecin is a happy camper
Sbakker1982 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:59:
Is er al bekend of de mavic ook de handige spark opties krijgt? Zoals van je af vliegen of om je heen. Lijkt me een software dingetje toch?
Volgens mij zitten die erin. Swipe in de app van rechts naar links (in iOS) en je krijgt dan ook de optie "gesture control" ed.

[ Voor 27% gewijzigd door Kecin op 04-06-2017 00:32 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Is er een instelling waarbij de lens standaard op oneindig staat? Ik vergeet regelmatig scherp te stellen. Waarom zit er niet autofocus op of in elk geval de logische aanname dat als je hoger dan bv 50 meter vliegt de lens ook standaard naar oneindig kan (en dan juist klikken voor focus op een object indien gewenst...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
GustavSan schreef op zondag 4 juni 2017 @ 08:53:
Is er een instelling waarbij de lens standaard op oneindig staat? Ik vergeet regelmatig scherp te stellen. Waarom zit er niet autofocus op of in elk geval de logische aanname dat als je hoger dan bv 50 meter vliegt de lens ook standaard naar oneindig kan (en dan juist klikken voor focus op een object indien gewenst...)?
Ik gebruik zelf de AFC modus (Auto Focus Continuous), waarbij hij net als een gewone camera indien nodig periodiek automatisch scherpstelt. Mijn ervaring daarmee is in de praktijk eigenlijk prima. Maar ik heb dan ook liever dat hij een keer "onnodig" focust dan dat een complete video verprutst is omdat ik het zelf vergeet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stukkie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-04 17:25
Beste,
Wat is de ervaring aangaande het geluidsniveau van de Mavic. ik twijfel nog erg tussen de Spark en de Mavic. ik ga deze zomer de bergen van Zwitserland in en denk dat de Spark dan wel erg praktisch is, maar de beeldkwaliteit van de Mavic is weer veel beter. Thuis wil ik een drone die redelijk stil is. wat is de ervaring?Mer vriendelijke groet,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Moest gisteravond een noodlanding maken met mijn Mavic, nadat hij werd aangevallen door een groep Scholeksters. :X Gelukkig geen schade.
Kon ze tijdens het terugvliegen wel voorblijven in Sport-mode, maar alleen in een rechte lijn. Hart zat in mijn keel.

Kleine video edit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:27

rammes

koekebakker 1e klas

Zijn er toevallig nog achterhoekers in dit topic die hun ervaring willen delen met het vliegen in de Achterhoek?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
En... Crash! 8)7

Vandaag serieuze crash tijdens een test in wifi mode. Open stuk heide in het bos. Even wat gespeeld, wifi beviel niet best (er was daar geen interferentie, dat heb ik nog bekeken in de app), op 20m afstand al een paar disconnects. Laatste testje omdat hij low on battery was, hij was letterlijk nog maar 3m van me vandaan op 1m hoogte en je raadt het al... RTH kicks in (Battery Low). Mavic gaat omhoog, ik probeer te stoppen omdat hij net in de buurt is van een boom... DJI GO App crasht tot overmaat van ramp. Niks meer aan te doen... :'(

Ik kijk toe hoe hij door de takken heen maait, een paar keer buitelt, herstelt, een flink stuk opstijgt (voor mijn gevoel niet de volledige 60m RTH hoogte) en uiteindelijk via een boom bij mij ondersteboven neerstort en letterlijk spartelt als een vis op het droge.

Gelukkig in de heide, dus de schade lijkt op zich op een paar krassen en 1 beschadigde prop mee te vallen. De camera ziet er eigenlijk prima uit en alle connectoren lijken nog in orde. Maar de achterste rubber bandjes zijn losgeschoten.

Vervolgstappen: opsturen (ik heb ook Care Refresh maar ik vermoed niet dat het hier nodig is)? Of zelf kijken of hij te repareren valt? Ik zie wat Youtube filmpjes over Gimbal (de)montage en het ziet er niet extreem lastig uit, maar hij moet er schijnbaar wel voor uit elkaar. En ik ben niet bijzonder handig met dit soort priegelwerk. En het is maar de vraag of er toch niet iets aan de hand is met de gimbal, ook al ziet hij er nog prima uit.

Lessen: geen wifi mode meer voor mij, te onbetrouwbaar en te weinig controle. Indien wel wifi: alleen compleet open terrein. Meteen een punt gemaakt dat ik de Spark alleen zou overwegen met de echte RC erbij.

Iemand ervaring met:
- Zelf repareren van een soortgelijk incident (rubbertjes losgeschoten)?
- Kosten en doorlooptijd bij DJI voor relatief eenvoudige herstelacties zoals ik hier vermoed?
- Andere overwegingen...?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yCzUUmr14tb1DyEQFZ15oovz/thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door iisworks op 05-06-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orpheo1975
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-12-2024
iisworks schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:07:
En... Crash! 8)7

Vandaag serieuze crash tijdens een test in wifi mode. Open stuk heide in het bos. Even wat gespeeld, wifi beviel niet best (er was daar geen interferentie, dat heb ik nog bekeken in de app), op 20m afstand al een paar disconnects. Laatste testje omdat hij low on battery was, hij was letterlijk nog maar 3m van me vandaan op 1m hoogte en je raadt het al... RTH kicks in (Battery Low). Mavic gaat omhoog, ik probeer te stoppen omdat hij net in de buurt is van een boom... DJI GO App crasht tot overmaat van ramp. Niks meer aan te doen... :'(

Ik kijk toe hoe hij door de takken heen maait, een paar keer buitelt, herstelt, een flink stuk opstijgt (voor mijn gevoel niet de volledige 60m RTH hoogte) en uiteindelijk via een boom bij mij ondersteboven neerstort en letterlijk spartelt als een vis op het droge.

Gelukkig in de heide, dus de schade lijkt op zich op een paar krassen en 1 beschadigde prop mee te vallen. De camera ziet er eigenlijk prima uit en alle connectoren lijken nog in orde. Maar de achterste rubber bandjes zijn losgeschoten.

Vervolgstappen: opsturen (ik heb ook Care Refresh maar ik vermoed niet dat het hier nodig is)? Of zelf kijken of hij te repareren valt? Ik zie wat Youtube filmpjes over Gimbal (de)montage en het ziet er niet extreem lastig uit, maar hij moet er schijnbaar wel voor uit elkaar. En ik ben niet bijzonder handig met dit soort priegelwerk. En het is maar de vraag of er toch niet iets aan de hand is met de gimbal, ook al ziet hij er nog prima uit.

Lessen: geen wifi mode meer voor mij, te onbetrouwbaar en te weinig controle. Indien wel wifi: alleen compleet open terrein. Meteen een punt gemaakt dat ik de Spark alleen zou overwegen met de echte RC erbij.

Iemand ervaring met:
- Zelf repareren van een soortgelijk incident (rubbertjes losgeschoten)?
- Kosten en doorlooptijd bij DJI voor relatief eenvoudige herstelacties zoals ik hier vermoed?
- Andere overwegingen...?

[afbeelding]
De rubbers kan je voorzichtig onder die plaat drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Happy suprise vandaag. Ik vond het zo vreemd dat de beelden zo wit waren constant. Uitiendelijk kom ik erachter dat ik de ISO waardes kan wijzigen met het rechter scrollwiel. Faal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Nog een vraag btw:
Welke geheugenkaart gebruiken jullie? Heb nu een 128gb class 10. Maar die stopt er elke 3 minuten mee :(. De standaard 16gb is eigenlijk veels te klein. Jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik heb nog nooit met een drone gevlogen. Nu twijfelik om demavic pro te halen. Hoe lastig is hetom goedeshots te maken? Dus bijv. om je heen cirkelen, van je af en omhoog vliegen en recht om hoog vliegen? Is dat te doen voor een beginneling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Orpheo1975 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:03:
[...]

De rubbers kan je voorzichtig onder die plaat drukken.
Thanks. Heb je dat zelf daadwerkelijk gedaan? Want dat had ik ook al een beetje geprobeerd maar het is me niet gelukt. Ik kan/wil niet teveel kracht zetten en kan er niet goed genoeg bij...

Ik zie hier iemand die het zelf gedaan heeft met het nodige geduld:
http://mavicpilots.com/threads/gimble-rubber-bands.11931/

[ Voor 14% gewijzigd door iisworks op 06-06-2017 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Kecin schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:03:
Nog een vraag btw:
Welke geheugenkaart gebruiken jullie? Heb nu een 128gb class 10. Maar die stopt er elke 3 minuten mee :(. De standaard 16gb is eigenlijk veels te klein. Jullie?
Ligt dat niet aan de formattering van je kaart?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Royz schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:38:
[...]

Ligt dat niet aan de formattering van je kaart?
Wat raadt je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Je kan de mavic ook je kaart laten formateren. Probeer dat eens. Heb je het ook bij lagere kwaliteit video? Als die wel werkt dan is het kaartje waarschijnlijk niet snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Greetoz schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:55:
[...]

Je kan de mavic ook je kaart laten formateren. Probeer dat eens. Heb je het ook bij lagere kwaliteit video? Als die wel werkt dan is het kaartje waarschijnlijk niet snel genoeg.
Formatteren vanuit de app liep niet goed. Het is wel een class 10 kaart, 20mb/s haal ik met gemak op de desktop. 1080p en 4k ging kapte beide na 2 a 3 minuten, wellicht dat ik inderdaad een ander format moet kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:58
Kecin schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:03:
Nog een vraag btw:
Volgens de specs van de mavic kan deze maar max 64GB aan:
http://www.dji.com/mavic/info#specs
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p2NmRG0.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Yoki1985 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:56:
[...]

Volgens de specs van de mavic kan deze maar max 64GB aan:
http://www.dji.com/mavic/info#specs
[afbeelding]
Er zijn veel voorbeelden van mensen die 128gb kaartjes gebruiken en waarbij het prima werkt. Ik zou hem even in een PC formateren met FAT32 en dan nogmaals door de mavic laten formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Edit: Nevermind, ik pak het op een andere manier aan. :)

[ Voor 95% gewijzigd door Voxalizer op 07-06-2017 04:10 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik heb nog nooit met een drone gevlogen. Nu twijfel ik om de mavic pro te halen. Hoe lastig is het om goede shots te maken? Dus bijv. om je heen cirkelen, van je af en omhoog vliegen en recht om hoog vliegen? Is dat te doen voor een beginneling? Ik wil hem dan gaan gebruiken voor een vakantie in Bali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Sbakker1982 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:21:
Ik heb nog nooit met een drone gevlogen. Nu twijfel ik om de mavic pro te halen. Hoe lastig is het om goede shots te maken? Dus bijv. om je heen cirkelen, van je af en omhoog vliegen en recht om hoog vliegen? Is dat te doen voor een beginneling? Ik wil hem dan gaan gebruiken voor een vakantie in Bali.
Zo easy. Alles gaat met gps dus hij blijft gewoon stilhangen.Een duwtje naar rechts is naar rechts etc. Denk dat je in een paar dagen vliegen hem helemaal onder controle hebt.
Daarbij neem nog de tijd voor de instellingen want er is vanalles mee mogelijk.
Maar oefen wel gewoon op een open veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Sbakker1982 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:21:
hangt er een beetje vanaf wat voor shots je wilt maken en welk sfeer je wilt overbrengen. Als je de rustige shots wilt dan is het handig om de gevoeligheid van de controller wat te dempen. Er zijn genoeg tubers te vinden die een eigen mening erover hebben maar deze vind ik tot nog toe een van de betere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
iisworks schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:07:
En... Crash! 8)7

Vandaag serieuze crash tijdens een test in wifi mode.
...
Helaas... bandjes uiteindelijk weer vast gekregen met wat gepriegel, maar ik blijf Gimbal Overload meldingen houden dus ik vermoed dat de bedrading ergens beschadigd is. De camera zelf lijkt nog goed te werken. Toch maar een repair verzoek ingediend, UPS label geprint. Hij gaat richting Barendrecht...

Worden relatief eenvoudige/goedkope reparatie kosteloos uitgevoerd onder Care refresh? Ik had dat eigenlijkalleen genomen met total-loss crashes in het achterhoofd, waarvoor een complete replacement + bijbetaling nodig is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
In hoeverre valt dit eigenlijk gewoon onder garantie? Bedoel, het was niet slim om dichtbij bomen te vliegen, maar behalve dat heb je niets fout gedaan zo te lezen. In hoeverre valt dit dan onder de garantie? Lijkt mij volledig toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Chip. schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:09:
[...]

In hoeverre valt dit eigenlijk gewoon onder garantie? Bedoel, het was niet slim om dichtbij bomen te vliegen, maar behalve dat heb je niets fout gedaan zo te lezen. In hoeverre valt dit dan onder de garantie? Lijkt mij volledig toch...
Onder standaard garantie natuurlijk niet, want het is uiteindelijk eigen schuld (operator error). Hij deed wat verwacht wordt: Low battery RTH. Dat de app toevallig ook nog crashte waardoor ik RTH niet kon afbreken zal vermoedelijk geen geldige reden voor garantie. Maar vanuit care refresh hoop ik dat hij wel kosteloos gerepareerd wordt, zeker als het >EUR100 wordt (en dat zal het al snel zijn denk ik).

Ik zal iig niet snel meer wifi mode gaan vliegen, de RC geeft echt veel meer controle en zekerheid. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:07
2 weken terug met de Mavic op zee gespeeld.

Heb en een filmpje gemaakt van mijn boot toen we onderweg waren naar Scheveningen.

Moest toch aardig gas geven met de Mavic om mijn eigen boot bij te houden en het landen is ook wel spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-08 22:11

Bear

wench

PeeGee schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:02:
2 weken terug met de Mavic op zee gespeeld.

Heb en een filmpje gemaakt van mijn boot toen we onderweg waren naar Scheveningen.

Moest toch aardig gas geven met de Mavic om mijn eigen boot bij te houden en het landen is ook wel spannend!

[video]
Ik wil ook met een drone op zee filmen vanaf de boot aan het filmpje te zien waait het niet harder dan windkracht 2-3. Weet je tot welke windkracht de mavic nog stabiel blijft en normaal te landen is? Aan de kust kan je zomaar te maken hebben met zeewind/veranderde weersomstandigheden.

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:07
Bear schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:06:
[...]

Ik wil ook met een drone op zee filmen vanaf de boot aan het filmpje te zien waait het niet harder dan windkracht 2-3. Weet je tot welke windkracht de mavic nog stabiel blijft en normaal te landen is? Aan de kust kan je zomaar te maken hebben met zeewind/veranderde weersomstandigheden.
Normaal landen hangt meer af van de golven dan van de wind alleen.
Toen ik dit filmpje opnam waren de golven bij Hoek van Holland nog iets te hoog maar richting Scheveningen vlakte de zee wat uit.
Je kan is kijken op www.windy.com voor wind en golf voorspellingen, geeft een redelijke indicatie.
Landen doe ik trouwens door de Mavic op te vangen in plaats van aan dek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Ik heb er sinds kort een SanDisk 64 Gb kaartje in zitten, weet zo niet precies welke maar die doet het uitstekend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Er is vandaag een nieuwe firmware uitgekomen: v1.03.0800
Let wel op als je die installeert, er zijn een aantal opties die bij mij gereset waren, dus loop alle instellingen nogmaals langs. Onderstaande kwam ik tijdens en na mijn testvlucht tegen: De rest moet ik nog controleren.
- Video en foto voorkeuren/instellingen waren gereset
- RTH hoogte stond weer op een andere waarde.
- Multiple flight mode stond uit (vroeg me al af waarom de sport-modus zo traag vloog)

update: accu's hebben ook een update nodig, dus zorg ervoor dat je dat allemaal al hebt uitgevoerd voordat je gaat vliegen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Chrasher op 09-06-2017 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Chrasher schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:58:
Er is vandaag een nieuwe firmware uitgekomen: v1.03.0800
Let wel op als je die installeert, er zijn een aantal opties die bij mij gereset waren, dus loop alle instellingen nogmaals langs.
Zeker doen bij iedere firmware update! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Chip. schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:09:
[...]

Mijn ervaring is dat de Mavic altijd wordt vervangen wanneer deze wordt opgestuurd. Ook al verzoek je om reparatie, je krijgt een ander exemplaar. Hoe dat uitpakt is altijd maar weer de vraag. Na 2x opsturen naar Barendrecht heb ik een werkende Mavic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Peutpeut schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 08:51:
[...]

Mijn ervaring is dat de Mavic altijd wordt vervangen wanneer deze wordt opgestuurd. Ook al verzoek je om reparatie, je krijgt een ander exemplaar. Hoe dat uitpakt is altijd maar weer de vraag. Na 2x opsturen naar Barendrecht heb ik een werkende Mavic :)
Mmm.. ik heb expres niet de "Express" optie genomen tijdens het invoeren van de repair egevens om te voorkomen dat ik per ommegaande een andere retour krijg. Maar even afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Wat is de meerwaarde van de fly combo t.o.v. de reguliere behalve de extra batterijen? Is het niet handiger de reguliere mavic te nemen met 1 extra batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Sbakker1982 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:15:
Wat is de meerwaarde van de fly combo t.o.v. de reguliere behalve de extra batterijen? Is het niet handiger de reguliere mavic te nemen met 1 extra batterij?
In mijn geval was de prijs bij CentralPoint toen dusdanig voordelig dat ik 'm toch genomen heb. Maar de accu's zijn inderdaad het enige dat echt iets toevoegt. De overige zaken zou ik niet missen (adapters gebruik ik eigenlijk niet), of er zijn voldoende goedkopere alternatieven voor te vinden (tas).

Ik zou nu zeker alleen voor de Mavic + extra accu gaan, en er dan op Aliexpress een case voor kopen. Helaas ligt het bij de Spark anders, daar zit de RC + 1 extra accu in de fly more, en ik weet nu dat ik hoogstwaarschijnlijk niet zonder RC kan. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door iisworks op 10-06-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Even een positief verhaal over Droneland :

Mavic, gekocht in Cyprus, opgestuurd vanuit Spanje naar Nederland (EU repair centrum) via UPS slip binnen de eerste 15 dagen ivm video problemen. Apparaat kwam snel aan, retour product werd snel verscheept.

Echter werd de drone - ondanks telefonisch, chat en per email over vragen/attenderen - wederom naar Spanje opgestuurd in plaats van naar het afgesproken adres in Cyprus waar ik daarna zou zijn. Notabene de dag voor versturen nog een extra mailtje gestuurd naar ene Ralf en die mailde ietwat koud terug "dat zoals te zien op de pagina van je reparatie status de return-address op Cyprus staat". Oké, mooi, maar volgende dag toch verkeerd verstuurd.

Ik in de telefoon geklommen, zending werd geannuleerd. Pakketje werd bij UPS in Alicante bij een distributiecentrum gestopt voor het op de eindbestemming aan kon komen. Heeft daar 2 weken liggen niksen helaas, kreeg nieuwe track & trace code geassigned voor de terugweg (netjes allemaal op de UPS site te zien, overigens, iets wat ik niet wist).

Echter geen enkele vorm van informatie over waar mijn drone nu was, geen informatie over wanneer hij eventueel zou verscheept worden. Wekelijks bellen en mailen had geen enkel nut : 'We geven het door, binnen 24-48 uur komen we hier op terug". Wat echter nooit het geval bleek.

Uiteindelijk werd het mij na bijna een maand echt te gortig. Dus wederom, dit keer wat geprikkelder, contact opgenomen met de helpdesk. En hier begon pas echt de pret. Na diverse gesprekken was dit de uitkomst :

1) Uw pakketje is geweigerd door u
2) Het door u opgegeven adres is niet correct, daarom kwam het terug bij ons
3) Het pakketje is nog onderweg, wacht geduldig af
4) Cyprus ligt niet in de EU, dus daarom kunnen we het nu niet opnieuw versturen
5) Hoe dan ook, we geven het met SPOED door en binnen 24/48 uur nemen wij contact met u op

Goed, helemaal geen resultaat en wel uren aan de lijn gehangen. Ik heb nog wel het nieuwe UPS track en trace nummer weten te ontfutselen. Waarbij ik dus gewoon kon zien dat het pakketje a lang en breed sinds 1 juni in Barendrecht was aangekomen bij DJI. En dat het daar dus nu lag te idlen en ze gewoon, wéér enorm aan het falen warne. Ik heb hier wederom over contact opgenomen met de helpdesk en die hebben het wéér met "spoed" geascaleerd en er zou binnen 24...nouja je kent het riedeltje ondertussen wel.

Uiteindelijk was ik na weer een paar dagen wachten er wel klaar mee. Wat een stelletje ongeloofelijke amateurs. Ik heb besloot om een DJI certified dealer te bellen (in dit geval Droneland.nl). Die stonden mij extreem vriendelijk te woord - behandelden me alsof ik vaste klant was! Enorm geinteresseerd, medeleven, oplossingsgericht denken etc. Alles wat ik eigenlijk al 1 maand lang van DJI wil hebben. Ze hebben voor mij contact opgenomen met DJI Barendrecht en je raad het nooit...de volgende dag kreeg ik een mailtje van UPS dat het pakketje naar mij opgestuurd werd.

Kortom : Hulde aan Droneland.nl O+

Nu nog even gaan stoeien om mijn verloren maand Care Refresh terug te krijgen, dat zal wat worden. Maar heb gelezen op diverse fora dat het wel lukt uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
majic schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 21:38:
Nu nog even gaan stoeien om mijn verloren maand Care Refresh terug te krijgen, dat zal wat worden. Maar heb gelezen op diverse fora dat het wel lukt uiteindelijk.
Fijn dat je een Mavic tot je beschikking hebt. Dit laatste punt wat je noemt moet gaan lukken. In mijn geval na twee reparaties ook gelukt, ik heb zelfs een half jaar extra omdat ze het op datum van reclamatie opnieuw geactiveerd hebben. Dank DJI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Peutpeut schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:45:
[...]

Fijn dat je een Mavic tot je beschikking hebt. Dit laatste punt wat je noemt moet gaan lukken. In mijn geval na twee reparaties ook gelukt, ik heb zelfs een half jaar extra omdat ze het op datum van reclamatie opnieuw geactiveerd hebben. Dank DJI.
Lichtpuntje : Ik heb een volledige nieuwe Mavic gehad, gesealde doos. Terwijl ze me vroegen om alleen de drone en controller op te sturen. Heb dus nu een hoop extra's er bij, inclusief een extra lader ...en dát is toch wel bijna dat maandje wachten waard haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Enorm positief over de Care Refresh. Vanaf een balkon in atti mode gevlogen waarna de drone begon te driften en tegen een raam gecrasht is. Opgestuurd naar Barendrecht en binnen 2 weken een volledig nieuwe gekregen. Topservice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
jdevries189 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:55:
Enorm positief over de Care Refresh. Vanaf een balkon in atti mode gevlogen waarna de drone begon te driften en tegen een raam gecrasht is. Opgestuurd naar Barendrecht en binnen 2 weken een volledig nieuwe gekregen. Topservice!
majic schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:47:
[...]

Lichtpuntje : Ik heb een volledige nieuwe Mavic gehad, gesealde doos. Terwijl ze me vroegen om alleen de drone en controller op te sturen. Heb dus nu een hoop extra's er bij, inclusief een extra lader ...en dát is toch wel bijna dat maandje wachten waard haha
Dat zijn de betere verhalen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heubie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst tracking gedaan vanaf een bewegende locatie (boot in mijn geval).
Nu heb ik standaard de max distance op 500 meter staan. Normaal geen probleem aangezien ik altijd land in de buurt van het vertrek punt. Maar nu kwam dus de MAX RADIUS melding in het lcd scherm van de controller. Gaf even wat stress toen ik niet meer naar de boot kon vliegen. Toen maar met de boot naar de drone. Na wat testen thuis kwam ik erachter dat de range wordt gemeten t.o.v. het homepoint. Is er ook een instelling dat deze gemeten wordt t.o.v. de controller of is de enige manier om de range beperking uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
RHTizzy schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:29:
YouTube: Pre-Order Your DJI Goggles Today And Receive Them First!

DJI goggles avaialbe for sale now, shipping 10 june

(ik zie een herhaling van stappen met de Mavic en sla zelf even over...)
Idemdito. Ik wacht wel tot ie bij Bol ligt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
heubie schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:37:
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst tracking gedaan vanaf een bewegende locatie (boot in mijn geval).
Nu heb ik standaard de max distance op 500 meter staan. Normaal geen probleem aangezien ik altijd land in de buurt van het vertrek punt. Maar nu kwam dus de MAX RADIUS melding in het lcd scherm van de controller. Gaf even wat stress toen ik niet meer naar de boot kon vliegen. Toen maar met de boot naar de drone. Na wat testen thuis kwam ik erachter dat de range wordt gemeten t.o.v. het homepoint. Is er ook een instelling dat deze gemeten wordt t.o.v. de controller of is de enige manier om de range beperking uit te zetten?
Ik geloof dat je je homepoint regelmatig even handmatig opnieuw moet instellen. Dat kan dan de huidige Aircraft locatie zijn, of de huidige RC locatie. Dat gebeurt niet dynamisch. Litchi schijnt dat wel te kunnen.

https://forum.dji.com/for...pid=387516&fromuid=431638

[ Voor 6% gewijzigd door iisworks op 16-06-2017 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHTizzy

Pagina: 1 ... 21 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor het aanbieden van of het vragen naar Mavic Pro's! Hiervoor kun je advertentie plaatsen op Vraag & Aanbod. Ook als je een Mavic Pro binnen hebt gekregen of net hebt besteld, leuk maar niet hier in het topic!

Vragen en opmerkingen over beschikbaarheid en levertijden kunnen hier: [DJI Mavic Pro] Beschikbaarheid en levertijden

Alle niet fotografie/DJI Mavic Pro gerelateerde dingen plaatsen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 a.u.b!

Voor accessoires kun je hier terecht: [DJI Mavic pro] Accessoires

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.