edit:
Zo de tandjes ik heb mijn eerste 150 slagen per minuut noodlanding mee gemaakt .
Was lekker aan het vliegen boven een particuliere haven hier. Best wat wind maar leek vanaf de grond mee te vallen. Op 1200m ging de accu ineens van 40% naar 25% in enkele seconden en de drone ging return to home.
Duurde alleen wel wat lang allemaal omdat hij waarschijnlijk toch wat last had van de tegenwind, vervolgens zie ik heb ineens besluiten boven de haven om maar te landen, ik kon hem nog net boven de wal vliegen. Terwijl ik zelf aan de andere kant van de highway stond. Doordat ik de Camera nog net wat gedraaid had ik een beetje een idee had waar hij stond (ik vlieg met een iPad dus geen idee op de kaart zonder internet)
Wij er maar heen gescheurd. Zagen op de camera nog een rode pickup. Dus die maar gezocht.
Konden het afgesloten terrein op via de uitgang en hadden wonderbaarlijk genoeg de pickup in een paar seconden gevonden.
Bij aankomst bij de Drone stond er al een boze dude klaar, mijn vriendin kon hem een beetje sussen waarna hij vreemd genoeg ineens heel aardig werd en alles over mijn drone wilde weten.
Het is best een vreemde gewaarwording allemaal en best een avontuurtje zo
Ik blijft voortaan maar wat dichterbij met "heavy wind".
JK schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:48:
Als ik de P3S verkoop en de Mavic er voor terugkoop en mee zou nemen naar de USA, dan denk ik meer voor mooie foto's. Video bewerken opnemen en bewerken kost veel tijd, fotootje klikken gaat wat vlotter.
Mooie video van die manta. Persoonlijk had ik als ik 'm had gespot wel lager gaan vliegen om 'm wat gedetailleerder te zien, maar ik weet niet hoe je line of sight was en hoe lekker dat werkt bij de Mavic. Bij mijn P3S wil je toch wel line of sight hebben met de antennes, al gebruikt die ook geen lightbridge. Na 700 meter begint ie ook al te miepen over slecht bereik van de remote controller.
Better sorry than safe inderdaad, maar inbeslagname zit ik niet op te wachten. maar goed, zo'n ding gooi je in de lucht en hij is zo klein, dat als jij daar wandelt met je rugtasje, ze vast niet zo snel denken dat jij het bent, laat staan dat als ze 'm zouden volgen, dat ze 'm kunnen blijven spotten als je 'm weer naar 'huis' vliegt. Heb Airmap bekeken, wel veel no-fly zones waar ik langs kom in de zomer. Zelfs in Butte volledig no-fly waarbij toestemming van FBI/NSA/CIA oid nodig is. Ook om Disney World nog een grote no-fly zone, welke er niet meer is.
Line of Sight heb ik vrijwel zelden met dat ding. Alleen even bij het opstijgen en later weer bij het landen
Ik vind persoonlijk de video overtuigender dan de foto's uit de Mavic Camera en daardoor fotografeer ik er weinig mee. Video bewerken kan veel tijd kosten idd maar dat is meer als je veel video's combineert. Dat ga ik nu op vakantie ook niet doen. Ik gooi de video's nu even in Final Cut, pas de kleuren aan en klaar is kees. Alle video's die je op 1 middag maakt hebben vrijwel altijd een soortgelijke belichting dus hoeft het wiel niet opnieuw uitgevonden te worden voor elke video.
Het allemaal editten, samenvoegen met foto's en video uit mijn DSLR en Smartphone, knippen op muziek, enz doe ik allemaal thuis. Daar gaat altijd wel veel tijd in zitten. Meestal is die video pas een maandje of 3 na de vakantie af
[
Voor 23% gewijzigd door
Donstil op 06-05-2017 03:31
]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans