Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroencuracao
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-11-2021
Weer een of andere domme sukkel die het op deze manier mogelijk maakt om het voor diegene die zich wel aan de regels houden, te verpesten! En wie weet ook zelfs de oorzaak van de (strengere) regels in de toekomst!

http://www.rtvnoord.nl/ni...ut-bij-geexplodeerde-flat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Heb helaas nog geen oplossing gevonden voor mijn schaduw-flikker problemen. Blijkt dat de GOP (keyframes) elke 8 frames 0.3-0.5 stop van helderheid wisselen, maar alleen in schaduwen en middentonen.

Hier een stukje clip met alleen autolevels applied om het wat zichtbaarder te maken.

Iemand nog suggesties ? ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

majic schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:55:
Heb helaas nog geen oplossing gevonden voor mijn schaduw-flikker problemen. Blijkt dat de GOP (keyframes) elke 8 frames 0.3-0.5 stop van helderheid wisselen, maar alleen in schaduwen en middentonen.

Hier een stukje clip met alleen autolevels applied om het wat zichtbaarder te maken.
[video]

Had dit niet te maken met de H.264 encoding? Tijdje terug had ik een website voor me die blijkbaar een fix had maar ik kan het niet meer vinden :/

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Peutpeut schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:20:
[...]

Inderdaad strontvervelend, voor zover ik weet kan dit helaas niet.

[...]

Het is raadzaam om rekening te houden met de wind inderdaad. Bij stevige wind zal je veel meer lading van je batterij nodig hebben om dezelfde afstand af te leggen en dan kun je nog weleens voor verrassingen komen te staan. Ik gooi er nog eens een videootje in ;) Daar zie je dat ik op de terugweg meer lading van de batterij nodig had, en ik kan je zeggen, zo enorm hard waaide het niet:

[video]
Het is onverstandig om in een laagvlieggebied zo ver bij jezelf vandaan te vliegen. Hoe zorg je ervoor dat er niets tegen je drone aanvliegt als deze 4km bij je vandaan is en je deze dus niet zelf kunt zien? Je kan er trouwens ook een flinke boete voor krijgen, al is de pakkans erg klein, maar zelf de beelden online zetten is dan weer niet slim ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07-2020
Ventieldopje schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:12:
[...]

Had dit niet te maken met de H.264 encoding? Tijdje terug had ik een website voor me die blijkbaar een fix had maar ik kan het niet meer vinden :/
Dat zou kunnen, de eerder genoemde ripple-effect issue had te maken met het door de H264 codec opslaan van een ongecomprimeerde keyframe elke 8 frames en het kan geen toeval zijn dat er nu een vervolg issue is die daarop voortborduurt. Oplossing daarvoor was in post de ripple effect omdraaien dmv de keyframes in te zetten als meetwaarde. Er zijn verschillende pakketten die het aankunnen maar er was er inderdaad eentje die het heel makkelijk aankon en een referentieprofiel opsloeg voor verdere opnames. Als ik de tijd krijg zal ik er nog even naar zoeken

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toonr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10-2023
Hoi
Weet iemand waar ik onderdelen kan bestellen, mijn landings pootje is flink beschadigd, bij verschillende site's gekeken, maar niet te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
RHTizzy schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:40:
[...]

Dat zou kunnen, de eerder genoemde ripple-effect issue had te maken met het door de H264 codec opslaan van een ongecomprimeerde keyframe elke 8 frames en het kan geen toeval zijn dat er nu een vervolg issue is die daarop voortborduurt. Oplossing daarvoor was in post de ripple effect omdraaien dmv de keyframes in te zetten als meetwaarde. Er zijn verschillende pakketten die het aankunnen maar er was er inderdaad eentje die het heel makkelijk aankon en een referentieprofiel opsloeg voor verdere opnames. Als ik de tijd krijg zal ik er nog even naar zoeken
Ik wil best geloven dat er een oplossing voor is, maar uiteindelijk is het toch een defect als ik de enige ben met dit probleem ? Toch ?. Overigens is het wel fijn om de oplossing te weten natuurlijk voor het repareren van gemaakt beeldmaterial haha.

Er is een tool (flicker free van Digital Anarchy twv van $150) die het redelijk goed weet te corrigeren. Maarja, dat is geen realistische oplossing voor die prijs :D Toch alvast bedankt, hopelijk heb jij een andere tool oid in gedachten : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-08 00:06
majic schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:09:
[...]

Ik wil best geloven dat er een oplossing voor is, maar uiteindelijk is het toch een defect als ik de enige ben met dit probleem ? Toch ?. Overigens is het wel fijn om de oplossing te weten natuurlijk voor het repareren van gemaakt beeldmaterial haha.

Er is een tool (flicker free van Digital Anarchy twv van $150) die het redelijk goed weet te corrigeren. Maarja, dat is geen realistische oplossing voor die prijs :D Toch alvast bedankt, hopelijk heb jij een andere tool oid in gedachten : )
Dat fenomeen heet intra frame flicker. En komt inderdaad door de H.264 codec in combinatie van een eigenlijk te lage bitrate (60Mbs) voor 4k.
Even simpel gezegd word niet elk frame opgeslagen maar alleen de veranderingen. Dit gebeurt om de 8 frames en dan word er wel weer een heel frame opgeslagen.
Bij kleine details levert dit fouten op en krijg je dus het "geflicker".

Er is een workaround voor maar dat geeft best wel wat extra werk in post.
Je moet namelijk voor elke camera setting een preset maken
Afijn kijk zelf maar

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1310HP78Jh0]

[ Voor 3% gewijzigd door Tasz op 19-04-2017 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

60Mbit is wel écht heel weinig inderdaad, dan vraag ik mij sterk af wat 4K voor nut heeft. Je betaalt je scheel voor een drone en dan stoppen ze er een camera in die nou niet bepaald bijzonder is terwijl we vandaag de dag genoeg camera's zijn die het beter doen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Tasz schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:46:
[...]

Dat fenomeen heet intra frame flicker. En komt inderdaad door de H.264 codec in combinatie van een eigenlijk te lage bitrate (60Mbs) voor 4k.
Even simpel gezegd word niet elk frame opgeslagen maar alleen de veranderingen. Dit gebeurt om de 8 frames en dan word er wel weer een heel frame opgeslagen.
Bij kleine details levert dit fouten op en krijg je dus het "geflicker".

Er is een workaround voor maar dat geeft best wel wat extra werk in post.
Je moet namelijk voor elke camera setting een preset maken
Afijn kijk zelf maar

[video]
`

Ik heb die video al gezien inderdaad. Echter zijn footage heeft een hééééél minimale flicker, en één die chronologisch is (dat wil zeggen : het beeld staat heel even stil, feitelijk). Er is bij hem geen sprake van grote helderheidssprongen bij de GOP frames. Heb toch het idee dat mijn apparaat gewoon stuk is dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Ventieldopje schreef op donderdag 20 april 2017 @ 00:03:
60Mbit is wel écht heel weinig inderdaad, dan vraag ik mij sterk af wat 4K voor nut heeft. Je betaalt je scheel voor een drone en dan stoppen ze er een camera in die nou niet bepaald bijzonder is terwijl we vandaag de dag genoeg camera's zijn die het beter doen.
Vind het persoonlijk ook jammer dat ze de 60mbit optie niet beschikbaar hebben voor de 2.7k beelden. Dát zou nog eens fijn zijn (zijn nu nl. 40mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:30
ZieglerNichols schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:37:
[...]

Het is onverstandig om in een laagvlieggebied zo ver bij jezelf vandaan te vliegen. Hoe zorg je ervoor dat er niets tegen je drone aanvliegt als deze 4km bij je vandaan is en je deze dus niet zelf kunt zien? Je kan er trouwens ook een flinke boete voor krijgen, al is de pakkans erg klein, maar zelf de beelden online zetten is dan weer niet slim ;)
De plaats is bewust gekozen omdat er een weg/fietspad naast de gehele route ligt. Een spotter hield daar het zaakje in de gaten.
Ventieldopje schreef op donderdag 20 april 2017 @ 00:03:
Dat is inderdaad ook één van de dingen die ik jammer vind. Van mij had de sensor een maatje groter gemogen, en daarmee de bitrate omhoog. Wie weet komt dat nog :)
jeroencuracao schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:30:
Weer een of andere domme sukkel die het op deze manier mogelijk maakt om het voor diegene die zich wel aan de regels houden, te verpesten! En wie weet ook o de oorzaak van de (strengere) regels in de toekomst!

http://www.rtvnoord.nl/ni...ut-bij-geexplodeerde-flat
Dat is zeker jammer ja. Ook ik ben niet heilig, maar iets meer verstand gebruiken was hier wel op zijn plaats. Interfereren met hulpdiensten gaat voor mij te ver.

Er wordt in het bericht niets gezegd over het vliegen in de buurt van wegen, boven aaneengesloten bebouwing en mogelijk mensen en dieren. De bestuurder overtrad hier dus meerdere regels. Zoals gezegd jammer, al maak ik uit het artikel op dat degene mogelijk beboet wordt.

[ Voor 58% gewijzigd door Peutpeut op 20-04-2017 18:52 ]

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
Al langere tijd ben ik benieuwd met welke modus op de DJI Mavic je het meeste afstand af kunt leggen, is dat de normale GPS modus of Sports modus? Dat de Sport modus de batterij sneller leeg trekt is duidelijk, maar levert dit ook een significante vermindering aan vliegafstand?

Ik heb het uitgeprobeerd, zie de video hieronder:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Peutpeut schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:15:
Al langere tijd ben ik benieuwd met welke modus op de DJI Mavic je het meeste afstand af kunt leggen, is dat de normale GPS modus of Sports modus? Dat de Sport modus de batterij sneller leeg trekt is duidelijk, maar levert dit ook een significante vermindering aan vliegafstand?

Ik heb het uitgeprobeerd, zie de video hieronder:

[video]
Nice! Ik hou van dit soort dingen :)

Er is ook al wel onderzocht wat de meest efficiente manier en snelheid van vliegen is en dat blijkt te zijn wanneer alle props op dezelfde snelheid draaien. Dat komt in de praktijk uit op 12mhp = 36kmh. Maar dat is dus in een rechte lijn aangezien bochten maken een aanpassing van snelheid is aan een kant van de quad.

Recentelijk is ook gebleken dat de fixed wing modus nog het meest efficient is van alle opties. Dat schijnt goed te zijn voor zo'n 28 flight minutes is gezegd.

Er is niet aangegeven of deze metingen met sport of normal modus zijn uitgevoerd.

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
RHTizzy schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:23:
[...]
Recentelijk is ook gebleken dat de fixed wing modus nog het meest efficient is van alle opties. Dat schijnt goed te zijn voor zo'n 28 flight minutes is gezegd.
Ik ben inderdaad ook benieuwd of dat voor een langere vluchtduur zorgt, binnenkort eens proberen. Dat zal ook per snelheid weer verschillend zijn.

36 km/u is overigens wel de maximumsnelheid (ongeveer) van de normale GPS-modus, dacht dat het optimum rond 25 km/u lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
RHTizzy schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:23:
[...]

Nice! Ik hou van dit soort dingen :)

Er is ook al wel onderzocht wat de meest efficiente manier en snelheid van vliegen is en dat blijkt te zijn wanneer alle props op dezelfde snelheid draaien. Dat komt in de praktijk uit op 12mhp = 36kmh.
Je hebt altijd met externe krachten te maken die de drone beinvloeden waardoor deze zichzelf moet corrigeren. En corrigeren doe je door 1 of meer propellers harder of juist zachter te laten draaien. 4 propellers die allemaal even snel draaien zal je in de praktijk niet snel tegen komen. Tenzij je gaat hoveren in een hal/hangar.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Iemand met een Mavic een bericht ontvangen?

https://www.dronewatch.nl...naar-drone-overtredingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Peutpeut schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:20:
[...]

Ik ben inderdaad ook benieuwd of dat voor een langere vluchtduur zorgt, binnenkort eens proberen. Dat zal ook per snelheid weer verschillend zijn.

36 km/u is overigens wel de maximumsnelheid (ongeveer) van de normale GPS-modus, dacht dat het optimum rond 25 km/u lag?
Oops, 12mph=15,6kmu, excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
RHTizzy schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:43:
[...]

Oops, 12mph=15,6kmu, excuus!
Uhmm, nope ;)
12 mph = 19,2 km/h

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toonr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10-2023
Hoi
Ik krijg de melding met filmen, cache space full,geen idee wat het betekend, kan alleen mij filmpjes terug zien via de sd kaart maar niet op mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
toonr schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:26:
Hoi
Ik krijg de melding met filmen, cache space full,geen idee wat het betekend, kan alleen mij filmpjes terug zien via de sd kaart maar niet op mijn telefoon?
Dan is je cache dus vol, op je telefoon. Je opgenomen beelden worden ook opgeslagen op je telefoon of tablet die verbonden is met de controller van de Mavic. Het is weliswaar de stream van de beelden die wordt opgeslagen, dus iedere hapering vind je ook terug in de gecachete beelden.

Om de foutmelding te voorkomen heb je twee opties:
1. Je cache uitbreiden, dit kan door een instelling in de DJI GO app aan te passen, bijvoorbeeld van 2Gb naar 4Gb. Je cache zal vervolgens weer vollopen en je krijgt de melding opnieuw, mits je zelf beelden uit de cache haalt.

Of:

2. Je stelt in de DJI GO app in dat je cache automatisch wordt geleegd als dit vol is. Het minst recente beeld wordt verwijderd en vervangen voor de beelden die je op dat moment opneemt. Dat raad ik aan en gebruik ik zelf ook. Zo kun je ter plaatse alvast even de beelden bekijken en zo nodig iets opnieuw opnemen zonder je SD-kaart te verwijderen en in een laptop oid te moeten stoppen.

[ Voor 9% gewijzigd door Peutpeut op 23-04-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Oeff 😱

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHTizzy
Heb de laatste tijd me een beetje verwonderd over onscherpe delen van het beeld die soms zichtbaar zijn tijdens anders scherpe opnames. Na een beetje zoeken kwam ik dit filmpje tegen
YouTube: DJI Mavic Pro - DON'T Get This Setting WRONG! | Soft Footage Fix

In het kort: met de scherpte instelling op -1 (wat velen aanraden) introduceert de Mavic een Noise Reduction functie met tot gevolg dat sommige delen van het beeld erg vaag worden terwijl andere juist haarscherp zijn. Oplossing: +1 voor opnames en in post nabewerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-07 10:33
RHTizzy schreef op maandag 24 april 2017 @ 07:46:
Heb de laatste tijd me een beetje verwonderd over onscherpe delen van het beeld die soms zichtbaar zijn tijdens anders scherpe opnames. Na een beetje zoeken kwam ik dit filmpje tegen

In het kort: met de scherpte instelling op -1 (wat velen aanraden) introduceert de Mavic een Noise Reduction functie met tot gevolg dat sommige delen van het beeld erg vaag worden terwijl andere juist haarscherp zijn. Oplossing: +1 voor opnames en in post nabewerken...
Yes, dat had ik ook. Zelfs bij sharpness op 0 was het wazig en kreeg dat echt in post niet meer netjes. Nu met +1 veel fijner.

Afgelopen weekend op Texel gevlogen, toch wel een beetje tricky met die tegenwind als ie boven de zee hangt. Gelukkig alles goed gegaan en op safe gespeeld. Vanavond met de edit aan de gang :)

[ Voor 11% gewijzigd door Japie Gijs op 24-04-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:40

Japie.G

Colour Classic

majic schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:55:

[video]

Is dat hetzelfde probleem als ik heb?
Ik quote mezelf even:
Japie.G schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:45:
YouTube: DJI Mavic cloud shadow problem

wat is dit nu dan weer. Kijk de schaduwen van de wolken.... Sensorbeperking? Ze bewegen elk 8e frame..

edit: hmmm
http://mavicpilots.com/th...ing-every-8-frames.13440/
En is dit nu bij alle mavics of alleen. Ij enkelen? Dan gaat ie namelijk terug..

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Japie.G schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:28:
[...]

Is dat hetzelfde probleem als ik heb?
Ik quote mezelf even:

[...]

En is dit nu bij alle mavics of alleen. Ij enkelen? Dan gaat ie namelijk terug..
Het is een codec probleem, de h.264 comprimeert de data zodanig dat alleen elke 8e frame onveranderd wordt opgeslagen. Dit wordt bij bepaalde omstandigheden zoals hier genoemd goed zichtbaar voor mensen die er een oog voor hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
RHTizzy schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:48:
[...]

Het is een codec probleem, de h.264 comprimeert de data zodanig dat alleen elke 8e frame onveranderd wordt opgeslagen. Dit wordt bij bepaalde omstandigheden zoals hier genoemd goed zichtbaar voor mensen die er een oog voor hebben
Tot dusverre dat ik bij vrijwel geen enkel ander stukje Mavic footage er last van heb gehad (maar, als ik er op let, wel "h264" frame issues zie die met name resulteren in hakkelende sensatie in sommige delen van het beeld). Heb t vandaag aan een medewerker laten zien en die zei direct : Da's defect. Dus denk dat het bij mij toch wel ietsje meer is dan dat ik er gevoelig voor ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
majic schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:07:
[...]

Tot dusverre dat ik bij vrijwel geen enkel ander stukje Mavic footage er last van heb gehad (maar, als ik er op let, wel "h264" frame issues zie die met name resulteren in hakkelende sensatie in sommige delen van het beeld). Heb t vandaag aan een medewerker laten zien en die zei direct : Da's defect. Dus denk dat het bij mij toch wel ietsje meer is dan dat ik er gevoelig voor ben ;)
dat zou zeker kunnen natuurlijk. Als je het echt niet vertrouwt en de mavic even kwijt kan dan kun je m terugsturen onder garantie bij DJI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
majic schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:07:
[...]

Als je kiest voor opsturen dan ben je de Mavic al snel een maand kwijt, weet ik helaas uit ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
Onlangs nog een filmpje gemaakt met de Mavic, niet ver van huis. Namelijk bij het momenteel verlaten strandbad in Well. In de zomer een druk bezochte plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:42
Peutpeut schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 21:30:
Onlangs nog een filmpje gemaakt met de Mavic, niet ver van huis. Namelijk bij het momenteel verlaten strandbad in Well. In de zomer een druk bezochte plaats.

[video]
Indrukwekkend! Filmen is één ding, maar sinds ik de Mavic heb, kom ik erachter hoe waanzinnig veel tijd er in dat editen gaat zitten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ben nu in de v.s. met het ding en alles viel mij reuze mee. Zowel de Nederlandse als Amerikaanse security checks waren geen enkel probleem, er werd niet eens naar gevraagd. Ik vlieg altijd met United en ook in de cabine niets vernomen, drone en batterij konden gewoon mee in de handbagage.

Inmiddels mijn eerste korte vluchtjes erop zitten. Vanaf morgen gaan we rond reizen dus zal hij wat vaker uit de achterbak komen.

Later maak ik nog een complete "film" van de vakantie waar ik deze beelden in ga gebruiken maar voor nu is het vooral lekker proberen met dat ding:

[YouTube: https://youtu.be/H6Kd9hsHCc4]

[YouTube: https://youtu.be/xQJXX-NQuH0]

[YouTube: https://youtu.be/s3txTkjzzO4]

[YouTube: https://youtu.be/PBZKPmwujQc]

Ik heb alleen nog wel wat scherpte issues, tijdens het filmen zie je hem geregeld scherpstellen. Ik had het idee dat de Mavic alleen tap focus had namelijk. Hier ga ik de komende dagen dus nog even naar kijken.

[ Voor 109% gewijzigd door Donstil op 01-05-2017 05:52 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Donstil schreef op maandag 1 mei 2017 @ 05:27:
Ik ben nu in de v.s. met het ding en alles viel mij reuze mee. Zowel de Nederlandse als Amerikaanse security checks waren geen enkel probleem, er werd niet eens naar gevraagd. Ik vlieg altijd met United en ook in de cabine niets vernomen, drone en batterij konden gewoon mee in de handbagage.

Inmiddels mijn eerste korte vluchtjes erop zitten. Vanaf morgen gaan we rond reizen dus zal hij wat vaker uit de achterbak komen.

Later maak ik nog een complete "film" van de vakantie waar ik deze beelden in ga gebruiken maar voor nu is het vooral lekker proberen met dat ding:

[video]

[video]

[video]

[video]

Ik heb alleen nog wel wat scherpte issues, tijdens het filmen zie je hem geregeld scherpstellen. Ik had het idee dat de Mavic alleen tap focus had namelijk. Hier ga ik de komende dagen dus nog even naar kijken.
Cool! Heb je hem ook bij de FAA geregistreerd? Super simpel, slechts een paar dollar, en dan voldoe je ineens aan alle regels (als je niet boven no-fly zones vliegt natuurlijk) :) https://registermyuas.faa.gov/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DRvDijk schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:46:
[...]

Cool! Heb je hem ook bij de FAA geregistreerd? Super simpel, slechts een paar dollar, en dan voldoe je ineens aan alle regels (als je niet boven no-fly zones vliegt natuurlijk) :) https://registermyuas.faa.gov/
Ik heb dit idd gedaan. Al heb ik het nummer nog niet op mijn drone aangebracht moet ik eerlijk zeggen.

Voor de no-fly zones gebruik ik de Airmap app en dat werkt tot nu toe prima. Is eigenlijk zoals in Nederland, wegblijven van grote vliegvelden enz.

Met als uitzondering dat helikopter landingsplaatsen en kleine vliegvelden zonder toren niet direct verboden zijn maar onder Warning zone vallen. We zijn met zijn tweeën dus ik zie dat als spotter gebied zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32
Donstil schreef op maandag 1 mei 2017 @ 05:27:

Heb je autofocus aanstaan? Er is ook een modus dat hij constant focussed namelijk... die wil je uitzetten

Ik zou het nummer maar wel op je drone plakken... Zonder het nummer is je registratie namelijk niks waard en ben je alsnog illegaal...

[ Voor 13% gewijzigd door Greetoz op 01-05-2017 14:37 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Greetoz schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:37:
[...]

Heb je autofocus aanstaan? Er is ook een modus dat hij constant focussed namelijk... die wil je uitzetten

Ik zou het nummer maar wel op je drone plakken... Zonder het nummer is je registratie namelijk niks waard en ben je alsnog illegaal...
Ja dat constant autofocus moet ik idd nog even uitzetten :). Dan tap je 1x en blijft hij op dat punt in focus tot de volgende tap toch?

Het nummer ga ik idd plakken. We zaten de eerste week met vrienden in een huis en ik en mijn vrouw gaan nu alleen verder. De eerste week is er nagenoeg niet gevlogen dus geloofde ik het wel. Nu wordt dat meer dus haal ik zo even ergens schilderstape en een stift.

Edit: Best naadje trouwens dat je de camera settings niet kunt aanpassen zonder dat er verbinding met de drone is. Had beter geweest als "Offline instellingen" werden geüpload zodra er verbinding is.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 01-05-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Laatst online: 22:32
Donstil schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:41:
[...]

Ja dat constant autofocus moet ik idd nog even uitzetten :). Dan tap je 1x en blijft hij op dat punt in focus tot de volgende tap toch?

Het nummer ga ik idd plakken. We zaten de eerste week met vrienden in een huis en ik en mijn vrouw gaan nu alleen verder. De eerste week is er nagenoeg niet gevlogen dus geloofde ik het wel. Nu wordt dat meer dus haal ik zo even ergens schilderstape en een stift.

Edit: Best naadje trouwens dat je de camera settings niet kunt aanpassen zonder dat er verbinding met de drone is. Had beter geweest als "Offline instellingen" werden geüpload zodra er verbinding is.
Klopt als je contact af uit zet is het gewoon tap to focus (wel autofocus aan laten staan natuurlijk).

Je mag het nummer gewoon in het batterijcompartiment doen, daar zit hij bij mij ook.

Klopt alle instellingen worden op de drone zelf gedaan dus hij moet helaas aan.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Donstil schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:59:
[...]

Ik heb dit idd gedaan. Al heb ik het nummer nog niet op mijn drone aangebracht moet ik eerlijk zeggen.

Voor de no-fly zones gebruik ik de Airmap app en dat werkt tot nu toe prima. Is eigenlijk zoals in Nederland, wegblijven van grote vliegvelden enz.

Met als uitzondering dat helikopter landingsplaatsen en kleine vliegvelden zonder toren niet direct verboden zijn maar onder Warning zone vallen. We zijn met zijn tweeën dus ik zie dat als spotter gebied zeg maar.
Aanbrengen van het nummer is bij de mavic nogal makkelijk. Gewoon een stuk papier tussen je batterij en body waarop het nummer staat geschreven 8)7 Airmap is inderdaad makkelijk, zeker ook om in contact te komen met de luchtverkeersleiding. Zo heb ik toestemming van de toren in Aspen CO toestemming gekregen geen verbod gekregen om daar een beetje rond te vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:39

JK

Donstil schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:59:
[...]

Leuke filmpjes en Disney is idd geen no-fly zone meer omdat ze zelf met drones aan de gang willen.
Zou alleen daar wel een beetje opletten, vanuit Orlando en Kissimmee heb je regelmatig helikopters voorbij vliegen die opstijgen langs de weg en dan diverse rondjes doen, waaronder langs de waterparken van Disney. Maar goed, die vliegen ietsje hoger hoewel je dan dus meer op moet letten op de plekken waar ze opstijgen en landen. Volgens mij zitten er langs de US192 nog maar twee of drie, voorheen meer.

Heb zelf van de week in Zeeland langs de kust gevlogen (waar toegestaan ivm Natura 2000 stukken) met mijn Phantom 3 Standard en ik neig echt naar een Mavic, het blijft een bakbeest qua vervoer. Enige is dat ik mijn cheapass Motorola Moto G 2nd edition heel snel moet upgraden, want die heeft soms al moeite om live feed te blijven ontvangen met mijn P3S. Gelukkig had ik een iPhone 6 van mijn zwager voor handen, die het altijd bleef doen. Binnenkort weer naar de USA, maar de P3S gaat niet mee. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JK schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:33:
[...]

Leuke filmpjes en Disney is idd geen no-fly zone meer omdat ze zelf met drones aan de gang willen.
Zou alleen daar wel een beetje opletten, vanuit Orlando en Kissimmee heb je regelmatig helikopters voorbij vliegen die opstijgen langs de weg en dan diverse rondjes doen, waaronder langs de waterparken van Disney. Maar goed, die vliegen ietsje hoger hoewel je dan dus meer op moet letten op de plekken waar ze opstijgen en landen. Volgens mij zitten er langs de US192 nog maar twee of drie, voorheen meer.

Heb zelf van de week in Zeeland langs de kust gevlogen (waar toegestaan ivm Natura 2000 stukken) met mijn Phantom 3 Standard en ik neig echt naar een Mavic, het blijft een bakbeest qua vervoer. Enige is dat ik mijn cheapass Motorola Moto G 2nd edition heel snel moet upgraden, want die heeft soms al moeite om live feed te blijven ontvangen met mijn P3S. Gelukkig had ik een iPhone 6 van mijn zwager voor handen, die het altijd bleef doen. Binnenkort weer naar de USA, maar de P3S gaat niet mee. :o
Ja ik ken de Orlando regio goed (Ga al jaren naar Noord Amerika op vakantie) en die kleine helikoptertjes vliegen daar idd over de parken.

Daar moet je dus wel op letten maar het maakt het idd geen no-fly zone. Puur een Warning gebied.

Helaas staat er momenteel erg veel wind in de regio (35km/h). Zitten nu in Miami maar onderweg (Highway A1A) weinig kunnen vliegen door de wind.

Morgen Miami onveilig maken met dat ding. Foto's vanaf de grond heb ik al zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Laatst online: 03-09 20:14
Het komt wel eens voor dat ik ergens perfect sta maar dat dit niet de perfecte plek is om de drone te laten opstijgen. Voorbeeld: een stuk gras aan de ene kant van de weg met een beekje en vervolgens enorme weilanden.

Is het mogelijk om de drone eerst even snel naar een open plek in het weiland te vliegen (bv 10 meter verderop in de open ruimte) en daar de RTH te activeren? Dit zodat de drone in elk geval altijd daar weer landt, en ik in geval van nood ook altijd even kan oversteken (even omrijden/omlopen met de auto) om het ding eventueel op te halen?

Het komt mij namelijk net te vaak voor dat ik een fijne plek heb, maar dat ik vanwege een watertje of een hek oid eigenlijk net niet op de juiste plek kan staan om het ding te laten opstijgen. Als gevolg heb ik nu 2x een RTH gehad terwijl ik eigenlijk op een zeer slechte plek stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Yep, je hebt 3 opties voor de rth locatie. De 1e is automatisch als de Mavic opstijgt. Verder heb je in de settings 2 opties om de locatie vast te zetten, een voor de huidige locatie van de drone en de andere is de huidige locatie van de controller. Zodra je dus een van die aantikt wordt de locatie als rth opgeslagen. Dat kan al vliegende dus maar is niet aan te raden aangezien een fix niet gegarandeerd is. Beter is het om eerst ff te landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
RHTizzy schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:54:
Yep, je hebt 3 opties voor de rth locatie. De 1e is automatisch als de Mavic opstijgt. Verder heb je in de settings 2 opties om de locatie vast te zetten, een voor de huidige locatie van de drone en de andere is de huidige locatie van de controller. Zodra je dus een van die aantikt wordt de locatie als rth opgeslagen. Dat kan al vliegende dus maar is niet aan te raden aangezien een fix niet gegarandeerd is. Beter is het om eerst ff te landen.
Het opnieuw instellen van een de RTH positie vereist GPS inderdaad, nadien is dit te controleren op de kaart. Dat zegt die lieve mevrouw ook altijd :)
Donstil schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:41:
[...]

Bij mijn weten is de AF-C (continue autofocus) alleen actief wanneer je niet aan het opnemen bent, correct me if I am wrong. Het aanpassen van de instellingen is inderdaad matig dat dit met een verbonden Mavic moet. Er is echter één voordeel, namelijk wanneer je meerdere devices gebruikt dan heb je altijd de meest recente instellingen. Ik gebruik afwisselend mijn Nexus 7 en OnePlus One.

[ Voor 37% gewijzigd door Peutpeut op 02-05-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Donstil schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 03:38:
[...]

Ja ik ken de Orlando regio goed (Ga al jaren naar Noord Amerika op vakantie) en die kleine helikoptertjes vliegen daar idd over de parken.

Daar moet je dus wel op letten maar het maakt het idd geen no-fly zone. Puur een Warning gebied.

Helaas staat er momenteel erg veel wind in de regio (35km/h). Zitten nu in Miami maar onderweg (Highway A1A) weinig kunnen vliegen door de wind.

Morgen Miami onveilig maken met dat ding. Foto's vanaf de grond heb ik al zat :)
Ik kom geregeld in die omgeving, heb meestal ook geen navigatie nodig om ergens te komen. Even kijken op Google Maps en dan herken ik het wel weer en dan rijd ik er zo heen. Maar die helikopters vliegen niet over de parken zelf, ook niet de waterparken. Tot voor kort was dat allemaal no-fly zone voor ELK vliegtuig, maar sinds kort is dat aangepast op verzoek van Disney zelf (terwijl ze zelf ook die no-fly zone hadden aangevraagd). Weet niet of je nu tours krijgt die wel over de parken gaan. Zou wel vervelend zijn elke keer die helikopters begint na een aantal wel irritant te worden. Voordeel met die Mavic is dat je even vliegt, 'm snel inpakt en weer weg bent. Het ding is zo klein dat niemand weet dat je 'm bij je hebt.

Met 35km/u moet de Mavic toch wel kunnen vliegen? Aan de Zeeuwse kust was het windkracht 5 met mijn P3S en hoewel ik tegen de wind in nog maar 10km/u kon vliegen, deed de gimbal fantastisch werk. Prachtig stabiel. Nu eerst maar een nieuw mobieltje uitzoeken voor ik een Mavic wil kopen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JK schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:13:
[...]

Ik kom geregeld in die omgeving, heb meestal ook geen navigatie nodig om ergens te komen. Even kijken op Google Maps en dan herken ik het wel weer en dan rijd ik er zo heen. Maar die helikopters vliegen niet over de parken zelf, ook niet de waterparken. Tot voor kort was dat allemaal no-fly zone voor ELK vliegtuig, maar sinds kort is dat aangepast op verzoek van Disney zelf (terwijl ze zelf ook die no-fly zone hadden aangevraagd). Weet niet of je nu tours krijgt die wel over de parken gaan. Zou wel vervelend zijn elke keer die helikopters begint na een aantal wel irritant te worden. Voordeel met die Mavic is dat je even vliegt, 'm snel inpakt en weer weg bent. Het ding is zo klein dat niemand weet dat je 'm bij je hebt.

Met 35km/u moet de Mavic toch wel kunnen vliegen? Aan de Zeeuwse kust was het windkracht 5 met mijn P3S en hoewel ik tegen de wind in nog maar 10km/u kon vliegen, deed de gimbal fantastisch werk. Prachtig stabiel. Nu eerst maar een nieuw mobieltje uitzoeken voor ik een Mavic wil kopen... :P
Nou sinds dit jaar vliegen ze anders geregeld over de parken. inleider geval over blizzard beach hierboven en Animal Kingdom. Ik heb er zeker 20 gezien in mijn bezoek aan blizzard beach, komt misschien ook omdat die daar achter ergens opstijgen (die zwarte kleintjes).

Ja het kan wel met heavy wind maar hij had er behoorlijk moeite mee, zo moest hij met wind van links terug vliegen en dat ging helemaal scheef, ook vloog hij niet netjes rechtdoor maar een klein beetje scheef (op het huizenfilmpje te zien). In Nederland had ik met Windkracht 5 ook al behoorlijke problemen, zo wilde hij niet vooruit en gaf hij continu "braking' foutmelding.

Wel vind ik een telefoon (samsung S8) of iPad in de Mavic houder eigenlijk niet ideaal voor het weer hier, je ziet helemaal geen zak op die schermen. Ik heb er een zonnekap bij maar dat helpt helaas ook niet veel, daarom ga ik nu maar in de auto zitten tijdens het vliegen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Laatst online: 03-09 20:14
RHTizzy schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:54:
Ha. Mooi om te weten. Biedt een stuk meer mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
GustavSan schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:40:
[...]

Ha. Mooi om te weten. Biedt een stuk meer mogelijkheden :)
Er zijn trouwens uitspraken te vinden dat het aantikken van de 'RTH controller' optie in de settings ervoor zou zorgen dat de RTH locatie wordt bijgewerkt tijdens het verplaatsen. Dus als je daarna van locatie zou veranderen, dat automatisch de actuele locatie van de controller als RTH wordt bijgehouden en doorgestuurd naar de mavic zonder dat je verder nog opnieuw de optie hoeft aan te tikken.

Ik heb het eerlijk gezegd nog niet uitgeprobeerd en ben er eigenlijk wel benieuwd naar. Het is niet naar de letter en het lijkt mij niet helemaal logisch: het zou je een optie ontnemen, namelijk om een RTH in te stellen anders dan de controller-tik-aan of de take-off locatie. En ook zou zo'n functie meer accu van je devices vragen om de gps data te registreren en doorsturen, wat mij onwenselijk lijkt. Het lijkt mij eerder een afgeleide conclusie van de tracking functies maar daarmee nog niet correct.... Het past daarentegen wel in de filosofie van de Drones-for-dummies concept van de mavic.

Dus ik ben benieuwd wat waar is, iemand al input? Anders test ik het uit en kom ik er binnenkort wel op terug hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
RHTizzy schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:48:
[...]
Er zijn trouwens uitspraken te vinden dat het aantikken van de 'RTH controller' optie in de settings ervoor zou zorgen dat de RTH locatie wordt bijgewerkt tijdens het verplaatsen. Dus als je daarna van locatie zou veranderen, dat automatisch de actuele locatie van de controller als RTH wordt bijgehouden en doorgestuurd naar de mavic zonder dat je verder nog opnieuw de optie hoeft aan te tikken.

Ik heb het eerlijk gezegd nog niet uitgeprobeerd en ben er eigenlijk wel benieuwd naar. Het is niet naar de letter en het lijkt mij niet helemaal logisch: het zou je een optie ontnemen, namelijk om een RTH in te stellen anders dan de controller-tik-aan of de take-off locatie. En ook zou zo'n functie meer accu van je devices vragen om de gps data te registreren en doorsturen, wat mij onwenselijk lijkt. Het lijkt mij eerder een afgeleide conclusie van de tracking functies maar daarmee nog niet correct.... Het past daarentegen wel in de filosofie van de Drones-for-dummies concept van de mavic.

Dus ik ben benieuwd wat waar is, iemand al input? Anders test ik het uit en kom ik er binnenkort wel op terug hier
Voor zover ik weet is dit niet het geval bij de Mavic. Je hebt na het opstijgen twee mogelijkheden om je RTH locatie aan te passen. Via het menu kun je dan kiezen voor huidige positie drone, of huidige positie controller. Onlogisch als dit continu bijgewerkt wordt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornS1982
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-08 10:28
RHTizzy schreef op maandag 24 april 2017 @ 07:46:

Dat heb ik afgelopen weekend geprobeerd, maar bekijk de beelden net en heb juist nu heel erg veel last van enorm wazige vlekken in beeld. Hiervoor op -0 of -1 en dat zag er juist beter uit. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK

JK

Donstil schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 02:01:
[...]
Nou sinds dit jaar vliegen ze anders geregeld over de parken. inleider geval over blizzard beach hierboven en Animal Kingdom. Ik heb er zeker 20 gezien in mijn bezoek aan blizzard beach, komt misschien ook omdat die daar achter ergens opstijgen (die zwarte kleintjes).
Meestal Robinson R44 heli's. Goedkoop in aanschaf en ik denk ook wel onderhoud, maakt geen gebruik van turbines. Maar als ze nu al over het park mogen is dat gouden handel voor ze! :)
Ja het kan wel met heavy wind maar hij had er behoorlijk moeite mee, zo moest hij met wind van links terug vliegen en dat ging helemaal scheef, ook vloog hij niet netjes rechtdoor maar een klein beetje scheef (op het huizenfilmpje te zien). In Nederland had ik met Windkracht 5 ook al behoorlijke problemen, zo wilde hij niet vooruit en gaf hij continu "braking' foutmelding.
Nou, ik moet wel toegeven dat de P3S ook met windkracht 5 moeite had en schuin begon te vliegen wat ik zag op live feed vergeleken met wat ik 'm wilde laten doen. Uiteraard zal de P3 beter in zwaar weer kunnen vliegen dan de Mavic, maar blijkbaar maakt het ook weer niet gigantisch veel uit. Enige melding die ik constant had was een interference-melding. Nergens antennes of metalen objecten te zien... (ok, de vuurtoren die ik filmde was van gietijzer, maar niets blokkeerde signaal).
Wel vind ik een telefoon (samsung S8) of iPad in de Mavic houder eigenlijk niet ideaal voor het weer hier, je ziet helemaal geen zak op die schermen. Ik heb er een zonnekap bij maar dat helpt helaas ook niet veel, daarom ga ik nu maar in de auto zitten tijdens het vliegen 8)7
Wat voor zonnekap gebruik je? Zag wel wat moois voorbij komen voor telefoons. Zit er zelf aan te denken om een Ipod Touch v6 te kopen voor de toekomstige Mavic, omdat ik qua telefoon een dualsim wil hebben en dualsim + krachtig genoeg (en nog redelijk betaalbaar) voor live feed denk ik lastig gaat worden. Een Samsung S6 Duos zou kunnen, maar die zijn aardig aan de prijs vergeleken met een gewone S7. Ipod Touch v6 kost 217 euro volgens de Pricewatch.

Veel plezier nog in de VS! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
BjornS1982 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:31:
[...]

Dat heb ik afgelopen weekend geprobeerd, maar bekijk de beelden net en heb juist nu heel erg veel last van enorm wazige vlekken in beeld. Hiervoor op -0 of -1 en dat zag er juist beter uit. :?
Bizar! Bij de negatieve standen wordt door de mavic de noise reduction setting geactiveerd. Het is die functie die softwarematig de ruis probeert te vereffenen door pixelatie te interpoleren, of in leken termen: smudging, wat resulteert in wazige vlekken. Bij positieve stand wordt dat uitgeschakeld en wazigheid in die stand is hoogstonwaarschijnlijk gerelateerd aan de noise reduction. Dan denk ik eerder aan vingerafdrukken op je lens die je hiervoor wellicht niet opvielen omdat het opging in de reguliere ruis onderdrukking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JK schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:51:
Wat voor zonnekap gebruik je? Zag wel wat moois voorbij komen voor telefoons. Zit er zelf aan te denken om een Ipod Touch v6 te kopen voor de toekomstige Mavic, omdat ik qua telefoon een dualsim wil hebben en dualsim + krachtig genoeg (en nog redelijk betaalbaar) voor live feed denk ik lastig gaat worden. Een Samsung S6 Duos zou kunnen, maar die zijn aardig aan de prijs vergeleken met een gewone S7. Ipod Touch v6 kost 217 euro volgens de Pricewatch.

Veel plezier nog in de VS! :)
Thnx. Dat zit wel goed :)

[YouTube: https://youtu.be/Y-2w781_3JY]

[YouTube: https://youtu.be/rdrC7Kc8pDs]

Je zou voor een Dual Sim telefoon nog naar de One Plus 3t kunnen kijken (of even wachten op de OnePlus5).

Als zonnekap gebruik ik deze: Klik, mooi ding maar alleen voor smartphones en ik heb inmiddels wel de voorkeur gegeven aan vliegen met de iPad. Daar heb ik deze voor: Klik en dat bevalt uitstekend. Behalve dan dus in de volle zon, ik ga dan maar onder een boom staan of in de auto zitten.

Wel geinig trouwens. Ik reed zojuist even naar een spot waar ik wel mooi dacht te kunnen vliegen en het ook nog eens volledig mocht. Stap ik daar uit hoor ik een drone, loop ik om de auto staat er een grietje net haar Mavic op te starten :). Toch geinig om zo even ideeën uit te wisselen. Even later zag ik op hoogte wat door de zee zwemmen. Bleek het een Manta Rog te zijn, had je anders vanaf de kant mooi gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is bali een goede plek om met de mavic te vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Donstil schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 04:38:
Even later zag ik op hoogte wat door de zee zwemmen. Bleek het een Manta Rog te zijn, had je anders vanaf de kant mooi gemist :)
Daar zou ik graag de beelden van willen zien ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Universal Creations schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:15:
[...]

was jij ook zo aan het turen naar die vid's? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Universal Creations schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:15:
[...]

Haha ja die is er alleen niet scherp.
Ik upload hem vanavond wel even als "bewijs materiaal" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Filmpje van Ossche Meer in 4k, editted en colorgraded in Premiere Pro.

[ Voor 46% gewijzigd door Montu op 04-05-2017 20:57 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Donstil schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 04:38:
[...]

Thnx. Dat zit wel goed :)

Je zou voor een Dual Sim telefoon nog naar de One Plus 3t kunnen kijken (of even wachten op de OnePlus5).

Als zonnekap gebruik ik deze: Klik, mooi ding maar alleen voor smartphones en ik heb inmiddels wel de voorkeur gegeven aan vliegen met de iPad. Daar heb ik deze voor: Klik en dat bevalt uitstekend. Behalve dan dus in de volle zon, ik ga dan maar onder een boom staan of in de auto zitten.

Wel geinig trouwens. Ik reed zojuist even naar een spot waar ik wel mooi dacht te kunnen vliegen en het ook nog eens volledig mocht. Stap ik daar uit hoor ik een drone, loop ik om de auto staat er een grietje net haar Mavic op te starten :). Toch geinig om zo even ideeën uit te wisselen. Even later zag ik op hoogte wat door de zee zwemmen. Bleek het een Manta Rog te zijn, had je anders vanaf de kant mooi gemist :)
Prachtige beelden van Miami Beach! Mooi zo langs het strand en net boven de gebouwen de skyline van Miami downtown. Ik geniet er echt van, jammer dat ze maar 18 seconden zijn! :)

Die sunhood is inderdaad wel netjes, de zon staat daar ook wat hoger dan hier. Maar dan is het denk ik meer de weerspiegeling van het scherm nog, dat het slecht zichtbaar is en je dan in de auto gaat zitten?
Mooi om ook een manta te zien, die heb je ook op video?

Ik ga binnenkort weer naar de VS, naar het noordwesten en Canada, maar ik denk dat als ik een Mavic heb, 'm wel thuis laat. Iets meer van de vakantie genieten en minder filmen. Ben op vakantie altijd nog teveel aan het filmen... aan de andere kant is het landschap daar meer dan perfect en vele malen mooier dan de weilanden van Nederland. In de Nationale Parken mag je ook niet dronen, hoewel ik mij afvraag in een groot park als Yellowstone hoe ze dat willen tegen gaan. Maar goed, twijfel twijfel, een Mavic kopen en meenemen op reis of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
JK schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:10:
[...]

Prachtige beelden van Miami Beach! Mooi zo langs het strand en net boven de gebouwen de skyline van Miami downtown. Ik geniet er echt van, jammer dat ze maar 18 seconden zijn! :)

Die sunhood is inderdaad wel netjes, de zon staat daar ook wat hoger dan hier. Maar dan is het denk ik meer de weerspiegeling van het scherm nog, dat het slecht zichtbaar is en je dan in de auto gaat zitten?

Ik ga binnenkort weer naar de VS, naar het noordwesten en Canada, maar ik denk dat als ik een Mavic heb, 'm wel thuis laat. Iets meer van de vakantie genieten en minder filmen. Ben op vakantie altijd nog teveel aan het filmen... aan de andere kant is het landschap daar meer dan perfect en vele malen mooier dan de weilanden van Nederland. In de Nationale Parken mag je ook niet dronen, hoewel ik mij afvraag in een groot park als Yellowstone hoe ze dat willen tegen gaan. Maar goed, twijfel twijfel, een Mavic kopen en meenemen op reis of niet.
Als je van plan bent om er een te kopen, dan zou ik hem zeker meenemen. Daar heb je hem dan immers voor! Wel wat je zegt inderdaad, zou ik niet té veel bezig zijn met het vliegen/dronen, maar vooral lekker van je vakantie genieten. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
edit: [YouTube: https://youtu.be/JO1uHeLar9Y]
JK schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:10:
[...]

Ooh mooi. Vorrigjaar 5 weken in Canada, Alaska en Washington state geweest. Had de drone daar graag mee genomen eigenlijk. Ik probeer elk jaar een keer een langere tijd te gaan, vraag mij nu alleen wel af wat ik in de 11 maanden tot de volgende trip nou precies met de drone ga doen, ik ben nu wel dusdanig verwend dat weilanden en molens mij geen voldoening meer gaan brengen eigenlijk. Ik heb hem voornamelijk door de plaatjes namelijk, niet voor het vliegen.

Ik hou mij nu verder wel aan de keiharde vliegverboden maar verder vind ik het wel prima eigenlijk. Ik neem hem gewoon mee naar de nationale parken en kan mij eigenlijk niet voorstellen dat daar handhaving is.

Wel ging ik op dat strand van Miami hierboven eerst netjes naar een life Guard toe. Ik mocht eerst niet vliegen maar we raakte toch aan de praat. Nadat ik hem de drone had laten zien en de AirMap erbij had vond hij het eigenlijk wel mooi. Toen ging "Je mag niet vliegen" naar "Als de mensen er maar geen last van hebben".

Ik heb waarschijnlijk meer spijt van niet vliegen op een prachtige plek dan wel vliegen en inbeslagname, je kunt beter spijt hebben van iets wat je wel gedaan hebt zeg maar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Als ik de P3S verkoop en de Mavic er voor terugkoop en mee zou nemen naar de USA, dan denk ik meer voor mooie foto's. Video bewerken opnemen en bewerken kost veel tijd, fotootje klikken gaat wat vlotter.

Mooie video van die manta. Persoonlijk had ik als ik 'm had gespot wel lager gaan vliegen om 'm wat gedetailleerder te zien, maar ik weet niet hoe je line of sight was en hoe lekker dat werkt bij de Mavic. Bij mijn P3S wil je toch wel line of sight hebben met de antennes, al gebruikt die ook geen lightbridge. Na 700 meter begint ie ook al te miepen over slecht bereik van de remote controller.

Better sorry than safe inderdaad, maar inbeslagname zit ik niet op te wachten. maar goed, zo'n ding gooi je in de lucht en hij is zo klein, dat als jij daar wandelt met je rugtasje, ze vast niet zo snel denken dat jij het bent, laat staan dat als ze 'm zouden volgen, dat ze 'm kunnen blijven spotten als je 'm weer naar 'huis' vliegt. Heb Airmap bekeken, wel veel no-fly zones waar ik langs kom in de zomer. Zelfs in Butte volledig no-fly waarbij toestemming van FBI/NSA/CIA oid nodig is. Ook om Disney World nog een grote no-fly zone, welke er niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
edit:
Zo de tandjes ik heb mijn eerste 150 slagen per minuut noodlanding mee gemaakt .

Was lekker aan het vliegen boven een particuliere haven hier. Best wat wind maar leek vanaf de grond mee te vallen. Op 1200m ging de accu ineens van 40% naar 25% in enkele seconden en de drone ging return to home.

Duurde alleen wel wat lang allemaal omdat hij waarschijnlijk toch wat last had van de tegenwind, vervolgens zie ik heb ineens besluiten boven de haven om maar te landen, ik kon hem nog net boven de wal vliegen. Terwijl ik zelf aan de andere kant van de highway stond. Doordat ik de Camera nog net wat gedraaid had ik een beetje een idee had waar hij stond (ik vlieg met een iPad dus geen idee op de kaart zonder internet)

Wij er maar heen gescheurd. Zagen op de camera nog een rode pickup. Dus die maar gezocht.
Konden het afgesloten terrein op via de uitgang en hadden wonderbaarlijk genoeg de pickup in een paar seconden gevonden.

Bij aankomst bij de Drone stond er al een boze dude klaar, mijn vriendin kon hem een beetje sussen waarna hij vreemd genoeg ineens heel aardig werd en alles over mijn drone wilde weten.

Het is best een vreemde gewaarwording allemaal en best een avontuurtje zo :)
Ik blijft voortaan maar wat dichterbij met "heavy wind".
JK schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:48:
Als ik de P3S verkoop en de Mavic er voor terugkoop en mee zou nemen naar de USA, dan denk ik meer voor mooie foto's. Video bewerken opnemen en bewerken kost veel tijd, fotootje klikken gaat wat vlotter.

Mooie video van die manta. Persoonlijk had ik als ik 'm had gespot wel lager gaan vliegen om 'm wat gedetailleerder te zien, maar ik weet niet hoe je line of sight was en hoe lekker dat werkt bij de Mavic. Bij mijn P3S wil je toch wel line of sight hebben met de antennes, al gebruikt die ook geen lightbridge. Na 700 meter begint ie ook al te miepen over slecht bereik van de remote controller.

Better sorry than safe inderdaad, maar inbeslagname zit ik niet op te wachten. maar goed, zo'n ding gooi je in de lucht en hij is zo klein, dat als jij daar wandelt met je rugtasje, ze vast niet zo snel denken dat jij het bent, laat staan dat als ze 'm zouden volgen, dat ze 'm kunnen blijven spotten als je 'm weer naar 'huis' vliegt. Heb Airmap bekeken, wel veel no-fly zones waar ik langs kom in de zomer. Zelfs in Butte volledig no-fly waarbij toestemming van FBI/NSA/CIA oid nodig is. Ook om Disney World nog een grote no-fly zone, welke er niet meer is.
Line of Sight heb ik vrijwel zelden met dat ding. Alleen even bij het opstijgen en later weer bij het landen :)

Ik vind persoonlijk de video overtuigender dan de foto's uit de Mavic Camera en daardoor fotografeer ik er weinig mee. Video bewerken kan veel tijd kosten idd maar dat is meer als je veel video's combineert. Dat ga ik nu op vakantie ook niet doen. Ik gooi de video's nu even in Final Cut, pas de kleuren aan en klaar is kees. Alle video's die je op 1 middag maakt hebben vrijwel altijd een soortgelijke belichting dus hoeft het wiel niet opnieuw uitgevonden te worden voor elke video.

Het allemaal editten, samenvoegen met foto's en video uit mijn DSLR en Smartphone, knippen op muziek, enz doe ik allemaal thuis. Daar gaat altijd wel veel tijd in zitten. Meestal is die video pas een maandje of 3 na de vakantie af 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 06-05-2017 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Die sterke daling van die accu zou ik wel rekening mee houden en een keer testen of dat vaker gebeurt.
Heb je echt even mazzel dat je 'm nog aan wal kon landen.

Heb je op de Mavic contorller zelf nog een knoppen combinatie om RTH te annuleren? Op de grote controller van de PS3 heb je nog switches zitten om bijv. RTH te annuleren en om bijv. calibratie-mode te activeren.
Zelf wel eens gehad in de polder dat ik wilde gaan landen en de accu bijna leeg was en hij RTH activeerde onder een boom en in de buurt van stroomkabels boven de weg, ik wist nie hoe snel ik die switches om moest gooien (om 'm niet 30m omhoog te sturen om vervolgens thuis te komen), via de app had dat echt langer geduurt denk ik. Ging net goed om RTH te annuleren en 'm netjes te landen naast de weg ipv in de boom of tegen de stroomkabels. ;)

De foto's uit de Mavic zullen niet slechter zijn dan die van de P3S, lijkt mij. Ook 4000x3000 en de sensor zal vast gelijk of beter zijn. Mijn vakantievideo's monteer ik altijd zsm, anders komt het er niet meer van. Dat gezegd te hebben, moet ik nog steeds na 14 maanden wat spul editten wat ik in New Orleans heb opgenomen, al is de vakantievideo wel klaar, wil ik af en toe nog wat op YT dumpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aperture
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-08 11:10
Net terug van een trip en mijn eerste drone edit gemaakt:

Mavic settings waren: D-Cinelike, -1 -3 -3, 4096*2160 24p, edit (en grading) gedaan in Premiere Pro.

Edit: URL

[ Voor 15% gewijzigd door Aperture op 07-05-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Martijn.Hermans schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:11:

[video]

Mavic settings waren: D-Cinelike, -1 -3 -3, 4096*2160 24p, edit (en grading) gedaan in Premiere Pro.

Wauw! Machtige locatie, materiaal en samenstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 14-09 02:20

Zeeuw

5.6

[video]

Hele mooie film. Op een gegeven moment hangt de drone boven zee en zie je een bootje varen, je hoort de zee alsof je op de boot zit. Heb je dit achteraf gemonteerd of die roeiers een microfoon meegegeven?

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 08:57
Het waait hier nu al weken behoorlijk. Ondanks de wind de Mavic toch maar weer eens meegenomen. Hield zich bij 30 tot 35 km/h windsnelheid nog heel redelijk. Heb het schiereiland bij de St. Jorisbaai in beeld gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aperture
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-08 11:10
RHTizzy schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:49:
[...]

Wauw! Machtige locatie, materiaal en samenstelling
Thanks!
Zeeuw schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:28:
[...]

Hele mooie film. Op een gegeven moment hangt de drone boven zee en zie je een bootje varen, je hoort de zee alsof je op de boot zit. Heb je dit achteraf gemonteerd of die roeiers een microfoon meegegeven?
Bedankt :), al het geluid is er achteraf in gemonteerd (als je goed luistert zijn er meerdere van dat soort dingetjes in).
Roodaap schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:16:
Het waait hier nu al weken behoorlijk. Ondanks de wind de Mavic toch maar weer eens meegenomen. Hield zich bij 30 tot 35 km/h windsnelheid nog heel redelijk. Heb het schiereiland bij de St. Jorisbaai in beeld gebracht.

[video]
Gaaf, mooi ook daar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHTizzy
Roodaap schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:16:

[video]
Ook prachtige beelden en ook hier een aantal hele mooie complexe shots. Goeie montage ook, zelfs de achteruit gespeelde opnames werken goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie07
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:57
Ik wil graag de Mavic Pro Fly More Combo kopen, daar zitten dan 3 batterijen bij. Weet iemand hoe het dan precies zit met oplaadtijden? Op de DJI site staat zelfs dat hij er 5 uur en 10 minuten over doet (http://store.dji.com/prod...-charging-hub#/?_k=shnnle). Betekent dat dus 3 x 20 minuten = een uur vliegen en dan een halve dag wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Laatst online: 00:43
Japie07 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:50:
Ik wil graag de Mavic Pro Fly More Combo kopen, daar zitten dan 3 batterijen bij. Weet iemand hoe het dan precies zit met oplaadtijden? Op de DJI site staat zelfs dat hij er 5 uur en 10 minuten over doet (http://store.dji.com/prod...-charging-hub#/?_k=shnnle). Betekent dat dus 3 x 20 minuten = een uur vliegen en dan een halve dag wachten?
Nee hoor. 1 batterij duurt 30/40 min laden als ik het goed heb. Dan is die niet bomvol 100% maar meer richting de 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Japie07 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:50:
Ten eerste: als je de standaard controller thuis oplaadt dan duurt het langer dan dat je het in de auto zou doen, de autolader heeft nl een hogere output... Los daarvan, vliegtijd is afhankelijk van veel dingen maar gemiddeld moet je wel 25min kunnen halen per batterij. Daarnaast worden de accu's sequentieel opgeladen en de accu met de meeste lading wordt als eerste bijgeladen mocht je ze allemaal tegelijk aansluiten. Verder is het laden per accu vanaf nul iets meer dan een uur, maar standaard land je vaak rond de 20% omdat het gepiep dan begint als je niets aan de instellingen verandert... Een laadtijd van ca 45min per accu is daardoor gebruikelijker.

Samenvattend:
om je vraag dan concreet te beantwoorden: na 20minuten vliegen zou je in de auto dus nog max 25 minuten moeten wachten op een andere accu als je er maar 2 zou hebben. Als je meer accu's zou hebben dan kun je bijna doorlopend rouleren en vliegen, dus zonder te hoeven wachten...

Advies:
Meeste mensen kopen de blauwe lader erbij die alleen thuis werkt maar wel 3 accu's tegelijk kan opladen als ook je tablet en de controller kan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Mooie video's!

Eind van de maand kondigt DJI de Spark aan. Verwachten jullie nog dat de Mavic kort daarna in prijs zou zakken? Niet dat je de Spark met een Mavic kan vergelijken, maar je weet nooit wat DJI doet... de P3S was ineens ook spotgoedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
JK schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:55:
Mooie video's!

Eind van de maand kondigt DJI de Spark aan. Verwachten jullie nog dat de Mavic kort daarna in prijs zou zakken? Niet dat je de Spark met een Mavic kan vergelijken, maar je weet nooit wat DJI doet... de P3S was ineens ook spotgoedkoop.
lijkt me niet echt, het zijn totaal verschillende doelgroepen en drones types

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Boinkie schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:43:
[...]
Nee hoor. 1 batterij duurt 30/40 min laden als ik het goed heb. Dan is die niet bomvol 100% maar meer richting de 90%.
Een batterij volledig opladen duurt echt langer dan een uur, mits je die laad vanaf ongeveer 10%.
Je kunt overwegen om een aftermarket lader aan te schaffen, dan heb je de mogelijkheid 3 accu's tegelijkertijd te laden. Heb die sinds kort, werkt prima. Voltage en stroomsterkte zijn identiek.
RHTizzy schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:47:
[...]

Ten eerste: als je de standaard controller thuis oplaadt dan duurt het langer dan dat je het in de auto zou doen, de autolader heeft nl een hogere output... Los daarvan, vliegtijd is afhankelijk van veel dingen maar gemiddeld moet je wel 25min kunnen halen per batterij. Daarnaast worden de accu's sequentieel opgeladen en de accu met de meeste lading wordt als eerste bijgeladen mocht je ze allemaal tegelijk aansluiten. Verder is het laden per accu vanaf nul iets meer dan een uur, maar standaard land je vaak rond de 20% omdat het gepiep dan begint als je niets aan de instellingen verandert... Een laadtijd van ca 45min per accu is daardoor gebruikelijker.
Ik heb onlangs de 27 minuten overgeschreden, ik was benieuwd of het mogelijk was :) Het is gelukt, video volgt.

De laatste tijd weinig tijd gehad om te vliegen, een aantal video's zijn nog in de maak. Ik vind het tof om mooie video's te zien. Binnenkort eens proberen om de sharpness aan te passen, die heeft vooralsnog op -1 gestaan.

[ Voor 51% gewijzigd door Peutpeut op 08-05-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Peutpeut schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:53:
De laatste tijd weinig tijd gehad om te vliegen, een aantal video's zijn nog in de maak. Ik vind het tof om mooie video's te zien. Binnenkort eens proberen om de sharpness aan te passen, die heeft vooralsnog op -1 gestaan.
Absoluut mindblowing om beelden te zien die je praktisch op geen enkel ander manier te zien kan krijgen. Denk er daarom sterk aan om ook de dji goggles te halen. Maak me nog steeds erg zorgen om in de buurt van mensen te vliegen omdat ik eerstehands gezien heb wat quad rotors aan kunnen richten, maar als ik dat toch nalaat dan denk ik dat een spotter ook niet perse nodig is. Heb al wel een paar keer met de mavic gezien dat sommige cesna'tjes het ook aan hun laars lappen en ultra laag vliegen soms, wat betekent dat je goed je oren open moet houden, maar denk wel dat de goggles te verantwoorden zijn... Iemand hier al van plan die dingen te halen?

Ben trouwens benieuwd naar je beelden met de +1. In de meeste video's die ik tot nog toe gezien heb zie je duidelijk de noise reduction at work waar het grootste deel van het scherm haarscherp is en dan plukjes hier en daar compleet wazig, komt vooral voor bij gras, bomen, duinen en dat soort kleine details in de verte geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
*knip, dubbel* :(:)

[ Voor 98% gewijzigd door Ventieldopje op 10-05-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
RHTizzy schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:53:
[...]

Absoluut mindblowing soms om beelden te zien die je praktisch op geen enkel ander manier te zien kan krijgen. Denk er daarom sterk aan om ook de dji goggles te halen. Maak me nog steeds erg zorgen om in de buurt van mensen te vliegen omdat ik eerstehands gezien heb wat quad rotors aan kunnen richten, maar als ik dat toch nalaat dan denk ik dat een spotter ook niet perse nodig is. Heb al wel een paar keer met de mavic gezien dat sommige cesna'tjes het ook aan hun laars lappen en ultra laag vliegen soms, wat betekent dat je goed je oren open moet houden, maar denk wel dat de goggles te verantwoorden zijn... Iemand hier al van plan die dingen te halen?

Ben trouwens benieuwd naar je beelden met de +1. In de meeste video's die ik tot nog toe gezien heb zie je duidelijk de noise reduction at work waar het grootste deel van het scherm haarscherp is en dan plukjes hier en daar compleet wazig, komt vooral voor bij gras, bomen, duinen en dat soort kleine details in de verte geloof ik
De DJI Goggles laat ik voor wat het is. Ik ben wel benieuwd hoe het is om te gebruiken, maar de prijs en het formaat staan me tegen.

Klopt, met name in de gebieden die je noemt. Ik heb het tot heden geaccepteerd tot ik de opmerkingen hier las. To be continued :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Nieuwe firmware:

http://forum.dji.com/thread-95581-1-1.html

Mijns inziens weinig aanpassingen, ben wel benieuwd wat de gimbal calibratie precies inhoudt. Iemand al geprobeerd?

[ Voor 49% gewijzigd door Peutpeut op 09-05-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Peutpeut schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:28:
Nieuwe firmware:

http://forum.dji.com/thread-95581-1-1.html

Mijns inziens weinig aanpassingen, ben wel benieuwd wat de gimbal calibratie precies inhoudt. Iemand al geprobeerd?
Nog niet, erg weinig gevlogen de laatste tijd door andere verplichtingen maar ben ook wel erg benieuwd of ze nou eindelijk de scheve opnames hebben kunnen verbeteren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-08 17:02

Prachtige beelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:46
JK schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:55:
Eind van de maand kondigt DJI de Spark aan. Verwachten jullie nog dat de Mavic kort daarna in prijs zou zakken?
Ben wel heel benieuwd naar de Spark, het zou best kunnen dat die mijn Mavic gaat vervangen. Als die maar 80% van de fotokwaliteit biedt in een aanzienlijk kleiner en goedkoper apparaat dan heb ik zeker interesse.
Mijn enige zorgpunt is dat er standaard schijnbaar geen remote bij zit, en wifi only mode lijkt me te beperkt. Een betaalbare compacte optionele remote waarmee hij een paar honderd meter haalt zou al mooi zijn. Of anders een Mavic remote, hoewel ik de micro usb aansluiting op de mavic RC een hassle vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:46
FW Upgrade naar .700 ging trouwens vlot en probleemloos, in tegenstelling tot het drama naar .600 de vorige ronde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
Afgelopen week onderstaand filmpje eindelijk kunnen bewerken, lag al enige tijd op de plank. De eigenaar van de toren die er een Bed and Breakfast in gaat beginnen was erg blij met het filmpje. Ik heb hem benaderd met de vraag of ik zijn voormalig watertoren mocht filmen, zo blijven we van de straat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

iisworks schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:27:
[...]

Ben wel heel benieuwd naar de Spark, het zou best kunnen dat die mijn Mavic gaat vervangen. Als die maar 80% van de fotokwaliteit biedt in een aanzienlijk kleiner en goedkoper apparaat dan heb ik zeker interesse.
Mijn enige zorgpunt is dat er standaard schijnbaar geen remote bij zit, en wifi only mode lijkt me te beperkt. Een betaalbare compacte optionele remote waarmee hij een paar honderd meter haalt zou al mooi zijn. Of anders een Mavic remote, hoewel ik de micro usb aansluiting op de mavic RC een hassle vind.
25 mei is toch de aankondiging? Ik ga dan wel voor de Mavic. De Mavic was toch ook zonder controller te koop? Een paar honderd meter mag je officieel toch niet vliegen, hoewel ze natuurlijk wel bezig zijn met Europese regels en dan zou de quadcopter in zicht moeten blijven.

Ik aarsel nog even met een snelle aankoop van de Mavic, las gister op Tweakers over Amerika die de komende weken gaat beslissen of er electronica mee mag in de cabine groter dan een smartphone. Ik wil dus echt geen Mavic in mijn koffer werpen, laat staan dat die lipo's in de koffer mogen. Eigenlijk is het een commerciele ban om US airlines meer klanten te schenken, want daar geldt de ban niet voor, maar heen vlieg ik met AirCanada (al is dat geregeld via United)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Weet iemand hier hoe het zit als je in een legaal gebied vliegt en dan een NFZ binnen gaat? Remt de drone dan of schiet hij in ATT mode?

Ik had dit net namelijk. Ben aan het vliegen op een strand tussen twee Amerikaanse luchtmacht basissen in. Kennelijk ging ik iets te ver want de drone schoot ineens in ATT mode waarna ik alles zelf mocht doen. Pas na landen en stijgen ging hij weer op GPS.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1-HoDQ4QDEs]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=m76qC1OeF_o]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=z8ihg-V6vLI]

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 11-05-2017 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 14:07
Is het raadzaam om al naar de laatste firmware v01.03.0700 te upgraden. Ik zit momenteel nog op versie v01.03.0400. Ik lees veelal negatieve berichten over de buggy firmware versies die DJI uitbrengt. Wat is volgens jullie op dit moment de meest stabiele firmware versie voor de Mavic Pro?

En mocht ik toch op mijn huidige v01.03.0400 firmware willen blijven is het dan een probleem om de DJI GO 4 app te blijven updaten? Mijn huidige IOS DJI GO 4 App is nogal verouderd, namelijk versie 4.0.4. Je ziet namelijk vaak dat wanneer er een firmware update uitkomt voor de Mavic dat de DJI GO app ook geupdate kan worden naar een nieuwere versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[video]

Heel mooi!

Afgelopen week mijn Mavic binnen gekregen. Gisteren had ik overigens een raar geval. De controller gaf na het opstijgen "NFZ Limit" aan en vervolgens deden de sticks van de controller het niet meer. Ik moest 'm dus RTH laten landen. Iemand enige ervaring mee gehad toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornS1982
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-08 10:28
Ik vlieg morgen naar Dublin, en wil m'n Mavic meenemen voor als we een Cliff Walk gaan doen.
Wordt de eerste keer vliegen met de drone mee.

Hebben jullie tips?

Heb de batterij leeggevlogen, in een speciaal zakje zitten, en gaat mee als handbagage.
Zijn er nog andere dingen die ik zou moeten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montu
Afgelopen week de Mi Drone 4k gekocht en deze week binnen gekregen. Ik was benieuwd naar hoe deze zich verhoudt tot de Mavic, en tegen mijn verwachtingen kun je er behoorlijk mooie beelden mee schieten. Het enige grote minpunt van de Mi Drone 4k is dat je de camerasettings niet handmatig kunt instellen (enkel de exposure value). Het FiMi team heeft echter al bevestigd deze opties in een toekomstige update toe te voegen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Montu op 11-05-2017 18:54 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
BjornS1982 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:04:
Ik vlieg morgen naar Dublin, en wil m'n Mavic meenemen voor als we een Cliff Walk gaan doen.
Wordt de eerste keer vliegen met de drone mee.

Hebben jullie tips?

Heb de batterij leeggevlogen, in een speciaal zakje zitten, en gaat mee als handbagage.
Zijn er nog andere dingen die ik zou moeten doen?
Ja vooral niet door denken/doen. Nergens voor nodig. Ik heb de Mavic gewoon in de handbagage vervoerd. Geen zakjes of Lege accu.

Was geen enkel probleem. Hij hoefde er nergens uit kwam overal zo doorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majic
Donstil schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:36:
[...]

Ja vooral niet door denken/doen. Nergens voor nodig. Ik heb de Mavic gewoon in de handbagage vervoerd. Geen zakjes of Lege accu.

Was geen enkel probleem. Hij hoefde er nergens uit kwam overal zo doorheen.
Hangt maar net van je luchtvaartmaatschappij af. De mavic mag absoluut niet mee in de handbagage [met Emirates], batterijen wel (mits in li-ion zakje). Bij Ryanair is het weer geen probleem, bijv.

[ Voor 6% gewijzigd door majic op 13-05-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie90
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-07 14:37
majic schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 08:29:
[...]

Hangt maar net van je luchtvaartmaatschappij af. De mavic mag absoluut niet mee in de handbagage, batterijen wel (mits in li-ion zakje).
Waarom zou die niet mee mogen in de handbagage? Paar weken geleden met KLM naar San Francisco gevlogen en zowel op de heen als terugvlucht tijdens security in m'n tas laten zitten, was geen enkel probleem. De baterijen hoeven ook niet in een li-ion zakje, als je de aansluitingen van de batterijen maar afdekt (tape of dopjes er op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Bassie90 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:07:
[...]

Waarom zou die niet mee mogen in de handbagage? Paar weken geleden met KLM naar San Francisco gevlogen en zowel op de heen als terugvlucht tijdens security in m'n tas laten zitten, was geen enkel probleem. De baterijen hoeven ook niet in een li-ion zakje, als je de aansluitingen van de batterijen maar afdekt (tape of dopjes er op).
Excuus, was vergeten de maatschappij er bij te vermelden waar die regels voor gelden :) Slaperig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:49
majic schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 08:29:
[...]

Hangt maar net van je luchtvaartmaatschappij af. De mavic mag absoluut niet mee in de handbagage [met Emirates], batterijen wel (mits in li-ion zakje). Bij Ryanair is het weer geen probleem, bijv.
+1. Ben net 2dagen terug met Emirates en ze hebben hem liever in de bagage. De accu hebben ze wel liever in je handbagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Khayma schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:53:
[...]

+1. Ben net 2dagen terug met Emirates en ze hebben hem liever in de bagage. De accu hebben ze wel liever in je handbagage.
Frappant dat de maatschappijen er zo anders mee omgaan. Vraag me dan ook af wat zou de logica zijn van de drone in de bagageruim en niet de handbagage. Ruimtegebrek in de cabinespace, angst voor terroristentechniek, onvoorspelbaar gewicht, angst voor schade en verzekeringsclaims, algemeen robofobia mss? 8)7 Hebben ze er nog iets over gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
RHTizzy schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 12:26:
[...]

Frappant dat de maatschappijen er zo anders mee omgaan. Vraag me dan ook af wat zou de logica zijn van de drone in de bagageruim en niet de handbagage. Ruimtegebrek in de cabinespace, angst voor terroristentechniek, onvoorspelbaar gewicht, angst voor schade en verzekeringsclaims, algemeen robofobia mss? 8)7 Hebben ze er nog iets over gezegd?
Er is blijkbaar een incident geweest op de Dubai luchthaven met een drone, waardoor er duizenden mensen vertragingen opliepen. Geen idee wat, werd niet toegelicht. Maar daardoor hele strenge regelgeving in alles van en naar Dubai wbt drones (Zelfs als je zoals ik dus uitstapt vóór Dubai maar het vliegtuig wel als eindbestemming Dubai heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hoe zit dat nou eigenlijk met die batterijen. Is dat een ander soort dan bv in mijn MacBook zit?
Bassie90 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:07:
[...]
De baterijen hoeven ook niet in een li-ion zakje, als je de aansluitingen van de batterijen maar afdekt (tape of dopjes er op).
Geld dat voor de extra batterijen? Ik heb de batterij (ik heb er maar 1) gewoon op de drone laten zitten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie90
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-07 14:37
Donstil schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 16:07:
Geld dat voor de extra batterijen? Ik heb de batterij (ik heb er maar 1) gewoon op de drone laten zitten namelijk.
1 batterij zat in de Mavic en op de andere twee had ik deze plastic bescherming zitten https://jscopter.nl/shop/dji-mavic-pro-battery-protector/.

Alles zat in de officiele DJI Mavic tas welke weer in een rugzak zat. Bij security alleen mn MacBook uit m'n rugzak gehaald en verder niks gehoord, zelfde als terug.
Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor het aanbieden van of het vragen naar Mavic Pro's! Hiervoor kun je advertentie plaatsen op Vraag & Aanbod. Ook als je een Mavic Pro binnen hebt gekregen of net hebt besteld, leuk maar niet hier in het topic!

Vragen en opmerkingen over beschikbaarheid en levertijden kunnen hier: [DJI Mavic Pro] Beschikbaarheid en levertijden

Alle niet fotografie/DJI Mavic Pro gerelateerde dingen plaatsen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 a.u.b!

Voor accessoires kun je hier terecht: [DJI Mavic pro] Accessoires

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.