http://mavicpilots.com/th...-pro-signal-booster.2346/
Volgens mij een van de weinige die wel werkt (ook gelijk een van de duurdere). Als test op paar km afstand eraf gehaald en was inderdaad gelijk signaal kwijt.
De plaatjes kan ik helaas niet bekijken zonder login te maken.jdevries189 schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:17:
[...]
Volgens mij een van de weinige die wel werkt (ook gelijk een van de duurdere). Als test op paar km afstand eraf gehaald en was inderdaad gelijk signaal kwijt.
De Android App is überhaupt een Drama, ik denk dat maar een iemand dat kan fixen en dat is DJI zelf.Anton2610 schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:18:
Heeft iemand nog tips om de DJI app beter te laten werken op een S7 Edge? App doet het in het begin prima maar wordt na een tijdje traag en begint vast te lopen..
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
[ Voor 74% gewijzigd door Statiegeld op 11-03-2019 14:05 ]
Je moet het bij ze kopen. Dit is de link naar hun website: http://www.dynamic3dsolut...page/windsurfer-mavic-proDonstil schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:21:
De plaatjes kan ik helaas niet bekijken zonder login te maken.
Ik zie dat ze het hebben over 3d printen, is dit nou iets wat ik bij ze moet kopen of kan ik het zelf ook printen?
Nice thnx. Voor 16,- kan je ook geen buil vallen eigenlijk.jdevries189 schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:42:
[...]
Je moet het bij ze kopen. Dit is de link naar hun website: http://www.dynamic3dsolut...page/windsurfer-mavic-pro
zou hem dan voor een paar euro laten printenDonstil schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:54:
[...]
Nice thnx. Voor 16,- kan je ook geen buil vallen eigenlijk.
Ik bestel een setje
60 TB can not be enough
Ja kan ook wel idd. Vriendje van mij heeft een 3D printer. (zo vervoer ik de Mavic ook in die 3D geprinte box).KorneelB schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:58:
[...]
zou hem dan voor een paar euro laten printen
http://www.thingiverse.com/thing:2015584
en dan zelf wat zilveroflie erop
[ Voor 53% gewijzigd door Khayma op 03-04-2017 00:27 ]
Ik heb begrepen dat de afmetingen en de radius nogal nauw luisteren en van die goedkopere een hoop dus niet werken. Maar je kan het altijd proberenKorneelB schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:58:
[...]
zou hem dan voor een paar euro laten printen
http://www.thingiverse.com/thing:2015584
en dan zelf wat zilveroflie erop
[ Voor 5% gewijzigd door jdevries189 op 03-04-2017 09:09 ]
60 TB can not be enough
Zeer waarschijnlijk wel. Bomen zijn funest voor je signaal.KorneelB schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 07:55:
vanmiddag een stukje gevlogen in het park.. wel veel bomen om me heen.. kom niet verder dan 300 meter voordat hij het signaal kwijt is.. komt dat dan door de bomen?
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
zou een range extender ook nuttig zijn voor kortere afstanden maar met obstakels? Kortom, puur extra zekerheid?jdevries189 schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:17:
[...]
Niet noemenswaardig. Ik heb het geprobeerd. Scheelt misschien paar 100 meter.majic schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:30:
[...]
zou een range extender ook nuttig zijn voor kortere afstanden maar met obstakels? Kortom, puur extra zekerheid?
Goed verhaal, leuke reactie ook, zo hoort het wat mij betreft ook wanneer je je normaal opstelt en je verstand gebruiktKhayma schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:35:
Wat mijn middagje wel had gemaakt is dat ik relaxt langs het water zat te vliegen en wat leuke shots heb gemaakt van wat boten etc. Nadat ik klaar ben stonden ,op een soort balkon, boven waar ik zat, een moeder met haar zoontje. Ik denk ow jeej, trouble. In tegendeel, ik kreeg complimenten voor de leuke drone en werd zelfs nog bedankt voor de amusement.
Zo kan het dus ook. Dat heeft mijn avondje wel gemaakt.
14590 Wp PV | 6 kWh Thuisaccu
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
Wordt gekoppeld aan het serienummer van je Mavic. Die moet je invullen als je de Care Refresh aanschaft, althans ik wel. Mijn gimbal serienummer werd daarna ook automatisch toegevoegd.Reinhard schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:23:
Even een lekenvraag ( kan het op de fora niet vinden ): als je bij DJI een DJI Care Refresh voor je Mavic aanschaft, krijg je dan gelijk online een activatiecode of moet je wachten tot er iets per post wordt opgestuurd? ( ik zie ze namelijk ook wel bij webshops als fysieke kaart )
[ Voor 5% gewijzigd door m0nk op 06-04-2017 13:28 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Moet je binnen 48 uur doen nadat je je drone geactiveerd hebt. Dit gaat gewoon via serie nummer en je krijgt een bevestiging/contract via mailReinhard schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:23:
Even een lekenvraag ( kan het op de fora niet vinden ): als je bij DJI een DJI Care Refresh voor je Mavic aanschaft, krijg je dan gelijk online een activatiecode of moet je wachten tot er iets per post wordt opgestuurd? ( ik zie ze namelijk ook wel bij webshops als fysieke kaart )
overigens is 'activeren' hetzelfde als 'aanzetten en verbinding maken met de controller'. Het is vanaf dat moment dat de teller gaat lopen. Het wil echter niet zeggen dat je na 48 niet meer kunt registreren maar het proces is een stuk ingewikkelder en vereist het inzenden van videomateriaal naar DJI van de drone en zijn vliegreactie op stick input op de controllerKhayma schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:32:
[...]
Moet je binnen 48 uur doen nadat je je drone geactiveerd hebt. Dit gaat gewoon via serie nummer en je krijgt een bevestiging/contract via mail
Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro
De refresh hoef je dus niet fysiek bij een NL winkel of webshop te kopen begrijp ik.m0nk schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:24:
[...]
Wordt gekoppeld aan het serienummer van je Mavic. Die moet je invullen als je de Care Refresh aanschaft, althans ik wel. Mijn gimbal serienummer werd daarna ook automatisch toegevoegd.
Checken kan hier: http://www.dji.com/service/djicare-refresh/info
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
Nope, kan gewoon online.Reinhard schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:20:
[...]
De refresh hoef je dus niet fysiek bij een NL winkel of webshop te kopen begrijp ik.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro
Valt misschien in hetzelfde straatje: het verlagen van de 'yaw' snelheid (her naar links of rechts draaien dmv de linkerstick.RHTizzy schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:03:
iemand ervaring met het editen van mavic 4k footage met deze software? http://www.videosoftdev.com/free-video-editor. Openshot liep continu vast maar dit lijkt een stukkie top techniek (voor gratis)
Film trouwens tegenwoordig in NTSC omdat je daar 30fps kan selecteren en het beter uitkomt met een hogere sluitertijd en meer flexibiliteit geeft, ook met de ND filters. Nog geen nadelen ondervonden.
Iemand anders nog mavic film tips (dus naast de mechanische tips zoals verlagen van de rates en gimbalsnelheid etc)?
Neeeuuh, toch een piece-of-old-tacky. Ben nu Corel X10 aan het uitproberen, interface lijkt veel handiger. Maar denk ook dat ik toch naar een nieuwe PC moet. 4k footage is ogenschijnlijk toch te zwaar voor mijn 4 jaar oude core-i7 12GB PC, ondanks de relatief nieuwe GTX780. Waar bewerken jullie je mavic footage op?RHTizzy schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:03:
iemand ervaring met het editen van mavic 4k footage met deze software? http://www.videosoftdev.com/free-video-editor. Openshot liep continu vast maar dit lijkt een stukkie top techniek (voor gratis)
Ik heb vorrigjaar mijn MacbookPro ingewisseld voor een 12" Retina omdat ik de Power onderweg niet meer nodig had, inmiddels is dat met al het Mavic materiaal wel anders gewordenRHTizzy schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:49:
[...]
Neeeuuh, toch een piece-of-old-tacky. Ben nu Corel X10 aan het uitproberen, interface lijkt veel handiger. Maar denk ook dat ik toch naar een nieuwe PC moet. 4k footage is ogenschijnlijk toch te zwaar voor mijn 4 jaar oude core-i7 12GB PC, ondanks de relatief nieuwe GTX780. Waar bewerken jullie je mavic footage op?
Heb zojuist Corel Pro X10 aangeschaft met kortingscode RETAILCOREL10 voor eindtotaal €50. 30dagen geld terug garantie dus hopen dat mijn pc onder de hardware accelaration ondersteuning valt maar anders ook geen buil. Pfffft wie had nou gedacht dat editen van de Mavic footage zo zwaar zou wegen op de hardwareRHTizzy schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:49:
[...]
Neeeuuh, toch een piece-of-old-tacky. Ben nu Corel X10 aan het uitproberen, interface lijkt veel handiger. Maar denk ook dat ik toch naar een nieuwe PC moet. 4k footage is ogenschijnlijk toch te zwaar voor mijn 4 jaar oude core-i7 12GB PC, ondanks de relatief nieuwe GTX780. Waar bewerken jullie je mavic footage op?
[ Voor 26% gewijzigd door iisworks op 07-04-2017 13:59 ]
[ Voor 23% gewijzigd door iisworks op 07-04-2017 17:20 ]
voor de zogeheten Drolfy's?Khayma schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:53:
Dat is meer een selfie drone voor zover ik las.
Heb er inmiddels een accu of 6 mee versleten, geen gekke dingen opgemerkt.iisworks schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:18:
Firmware Upgrade: v01.03.0550
#######################
Mavic Pro Release Notes
Date : 2017.04.05
Firmware : v01.03.0550
DJI GO 4 App iOS : v4.0.6
DJI GO 4 App Android : v4.0.5
What’s New?
1. Optimized the RTH function.
2. Improved hovering performance.
#######################
Upgrade zojuist succesvol uitgevoerd via de dji GO App, nog niet gevlogen.
Schijnt de issues met Litchi e.a. nog niet op te lossen.
Niet opvouwbaar inderdaad, wel een compact apparaat. Ik blijf voorlopig bij de Mavic. Afgelopen zondag ook nog meegenomen op een kort fietsritje in de omgeving:iisworks schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:52:
En er komt schijnbaar een nieuwe DJI drone aan, de "Spark":
https://www.dronesplayer.com/tag/dji-spark/
Klein broertje van de Mavic? Helaas niet volledig opvouwbaar, maar toch wel interessant vanwege de echt gestabiliseerde 4k camera in compact en plat formaat.
[ Voor 32% gewijzigd door Peutpeut op 07-04-2017 19:08 ]
Leuke video, en ook niet onbelangrijk : Hoe komt het dat je zo'n commercieel nummertje er onder kunt plakken zonder dat Youtube in de stress schiet ivm copyrights?Peutpeut schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 19:07:
[...]
Heb er inmiddels een accu of 6 mee versleten, geen gekke dingen opgemerkt.
[...]
Niet opvouwbaar inderdaad, wel een compact apparaat. Ik blijf voorlopig bij de Mavic. Afgelopen zondag ook nog meegenomen op een kort fietsritje in de omgeving:
[video]
Dank! Je kunt opzoeken wat het beleid van YouTube is bij verschillende nummer, zie hier: YouTube: YouTubemajic schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:44:
[...]
Leuke video, en ook niet onbelangrijk : Hoe komt het dat je zo'n commercieel nummertje er onder kunt plakken zonder dat Youtube in de stress schiet ivm copyrights?
Ik herken wat je bedoeld, denk ik. Op welke plaats van de behuizing zit dit precies?dominick11 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 11:39:
Mijn mavic pro heef een aantal plekjes met oneffenheden op de behuizing. Lijkt een soort van kale plekjes of plekken op de mavic die wat lichter of juist wat donkerder zijn. Het is echt minimaal en niet overal op de behuizing. Het zijn geen gebruikerssporen. Je moet er wel heel goed naar kijken om het te zien, bijv. als je je mavic draait tegen het licht zie je het pas. Is dit normaal? En hebben meer eigenaars hier last van? Of zit bij jullie alles strak in de lak??
Aan de bovenkant voorin.Peutpeut schreef op zondag 9 april 2017 @ 11:40:
[...]
Ik herken wat je bedoeld, denk ik. Op welke plaats van de behuizing zit dit precies?
[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 09-04-2017 21:13 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Japie.G op 10-04-2017 18:59 ]
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Oogt wat mij betreft prima, hoe heb je het aangepakt? Een LUT gebruikt of zelf aan de slag gegaan?Donstil schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:09:
Vandaag weer even op pad geweest en bezig geweest met de automatische functies, zit nu wat filmpjes door FinalCut te draaien maar dat is stiekem nog best lastig met materiaal in D-Log.
[video]
Wat mij betreft een onnodige toevoeging. Ik vind niet dat bij ieder filmpje een verantwoording noodzakelijk is over het ontstaan er van.(filmpje gemaakt op legale grond, niet boven mensen massa's of aan een gesloten bebouwing)
Ik heb eigenlijk nog steeds geen Lut gevonden welke gelijk deed wat ik wilde.Peutpeut schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:29:
Oogt wat mij betreft prima, hoe heb je het aangepakt? Een LUT gebruikt of zelf aan de slag gegaan?
Ik had er gister ook weer eentje, ze houden er allemaal een eigen opvatting op na en de ene is nog fantasierijker dan de andere. Vliegen boven particuliere grond (weilanden enz) is gewoon toegestaan, je koopt het luchtruim er niet bij natuurlijk.raidje schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:41:
Gisteren gevlogen op een soortgelijke omgeving als Donstil hierboven.(Kinderdijk)
Ik was een laatste stukje aan het fietsen met active follow.
Op het moment dat de batterij bijna op was ik en aan het landen was, kwam er een meneer aan fietsen.
Hij stopte en vroeg mij of ik ook wist dat ik hier niet mocht vliegen zonder schriftelijke toestemming van de eigenaar. Ik zei dat ik dat niet wist.
Tijdens het gesprek heb ik vertelt dat ik wel kijk op de drone kaart van de overheid (https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/). Ook let ik op andere mensen, bebouwing,etc.
Echter deze man (hij leek op een vogelspotter) wist mij te vertellen dat ik niet in dit gebied mocht vliegen omdat dit gebied niet van de gemeente was maar van het waterschap. En de weilanden eromheen waren ook weer van andere eigenaren.
"Ik vlieg toch ook niet in uw tuin", zei de man tegen mij. Op zich vond ik hem wel een punt hebben.. Tevens zou ik de vogels storen in hun leefomgeving.
We hebben verder een heel prettig gesprek gehad en ik heb hem verteld het op te zoeken / na te vragen.
Echter kan ik nergens iets vinden over waar ik wel en niet mag vliegen boven "particuliere" grond.
Ook de regelgeving over modelvliegen zegt hier niets over. (http://wetten.overheid.nl/BWBR0019147/2015-11-07)
[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 10-04-2017 22:01 ]
Je moet met de Mavic niet op 1080p filmen. 1080p is zoals je in je filmpje kunt zien niet heel mooi op de MavicRoodaap schreef op maandag 10 april 2017 @ 23:01:
Dit weekend de Mavic meegenomen op de mountainbike. Zoals te verwachten raakte active track me tussen de boompjes al snel kwijt, op de open vlakte bij de kust ging het een stuk beter. De "follow me" mode volgde me een tijd lang heel mooi, bij terug kijken bleek ik echter net een meter buiten beeld te fietsen.
Dacht ook mooie beelden te kunnen maken door de Mavic op zo'n honderd meeter hoogte recht naar beneden te laten filmen en 'm dan mij met follow mode te laten volgen. Alhoewel de gps ontvangst prima was, bleef de Mavic lekker hangen waar 'ie hing en was ik al snel buiten beeld.
Gelukkig ook nog wel wat geslaagde beelden kunnen schieten, heb ik in onderstaand filmpje achter elkaar gezet.
[video]
Gek genoeg mag je dus wel in natura2000 gebieden vliegen. Enkel Zeeland en nog een locatie (weet ff niet meer welke) is een probleem maar in het overgrote deel van de gebieden mag je gewoon vliegen.Donstil schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:49:
[...]
Vogels kan hij wel een punt hebben, de vogels in het algemeen is het probleem niet maar er is wel veel natura2000 gebied rond kinderdijk en daar mag je dan weer niet boven vliegen.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ooh goed om te wetenChojinZ schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:06:
[...]
Gek genoeg mag je dus wel in natura2000 gebieden vliegen. Enkel Zeeland en nog een locatie (weet ff niet meer welke) is een probleem maar in het overgrote deel van de gebieden mag je gewoon vliegen.
https://www.dronewatch.nl...rderplassen-niet-bewezen/
Het maakt het er niet duidelijker op. Op de plekken waar je verwacht niet te mogen vliegen mag het dan weer wel...
Ja het is geen duidelijke materie helaasChojinZ schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:55:
[...]
Het maakt het er niet duidelijker op. Op de plekken waar je verwacht niet te mogen vliegen mag het dan weer wel...
Gefilmd in 2.7k, bewerkt in FCP, omgezet naar 1080p. Film ziet er op youtube beduidend slechter uit dan het bronbestand (van de bewerkte film in 1080p) op mijn mac.Montu schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 02:18:
[...]
Je moet met de Mavic niet op 1080p filmen. 1080p is zoals je in je filmpje kunt zien niet heel mooi op de Mavic
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Nou ik kwam online ook al wel wat problemen tegen met 1080p (30&60).Japie.G schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:53:
1080/30 is prima, enkel 1080/60 gaat zwaar de fout in op de mavic.
Sommige output formaten kan Youtube slecht tegen helaas. Sowieso naar 2.7k uploaden is beter imho ; 2.7 footage bekijken op een 1080p scherm ziet er een stuk beter uit (en 2.7k footage op een 2.7k scherm zoals het mijne ook natuurlijkRoodaap schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:15:
[...]
Gefilmd in 2.7k, bewerkt in FCP, omgezet naar 1080p. Film ziet er op youtube beduidend slechter uit dan het bronbestand (van de bewerkte film in 1080p) op mijn mac.
En 4K beeld op een 4K TV is helemaal betermajic schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:13:
[...]
Sommige output formaten kan Youtube slecht tegen helaas. Sowieso naar 2.7k uploaden is beter imho ; 2.7 footage bekijken op een 1080p scherm ziet er een stuk beter uit (en 2.7k footage op een 2.7k scherm zoals het mijne ook natuurlijk)
dan is 5k nog steeds de baas
[ Voor 17% gewijzigd door iisworks op 12-04-2017 19:56 ]
Dit zijn de aanpassingen in de laatste firmware versie:iisworks schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:57:
#########################
12/04 Firmware Upgrade:
01.03.0600
#########################
Lost schijnbaar eindelijk de Litchi issues op.
Met DJI Go 4 upgrade:
Mavic Pro
-Added Fixed-Wing Mode.
Editor:
-Added support for tutorials.
-Added support for importing local music.
General:
-Added Find My Drone.
-Added audio recording function when caching video.
-Added warnings for RTH altitude in the One-Tap RTH.
-Added a function to verify your purchase when activating your aircraft.
-Fixed bugs that occasionally set off activation warnings on screen.
-Optimized RTH warning in Flight Restriction Zones.
-Optimized Unlock feature for Authorization Zones.
Ik had zelf een paar keer last van de Activation bug waarbij ik tijdens de vlucht de activatie wizard verplicht moest doorlopen, niet zo handig.
[Update] De upgrade naar .550 ging probleemloos via de app een paar dagen terug, maar nu na 2x een ogenschijnlijk geslaagde upgrade naar .600 via de app nog steeds "Inconsistent Firmware". Dan maar een poging via Assistent. Mogelijk te maken met de accu FW na wissel...
Had je Premiere Pro van Adobe ook al eens geprobeerd? Het afspelen van de footage in Premiere verloopt haperend zodra er aanpassingen gedaan worden aan de footage, of er een adjustment layer wordt toegevoegd.RHTizzy schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:35:
inmiddels toch over naar Davinci Resolve voor editing. Zelfs de gratis versie is beter dan Corel Videostudio Pro X die vooral haperde bij het weergeven van mavic 2k of 4k footage. Resolve daarentegen heeft er geen enkele moeite mee: aanrader voor windows gebruikers!
Hoe komt het dat je er niet voor kiest om 4k te renderen? Dat geeft imho het mooiste resultaat.Donstil schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:03:
[...]
Nou ik kwam online ook al wel wat problemen tegen met 1080p (30&60).
Ik heb toen 1080p/30 gefilmd en hetzelfde in 4k/30 om vervolgens 4k om te zetten naar 1080 in FCP en daarvan leek de scherpte beter dan de native 1080p opname.
[ Voor 7% gewijzigd door Peutpeut op 13-04-2017 09:38 ]
YAAY!!Peutpeut schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:37:
[...]*Added an option to turn off the remote controller low battery level warning. When battery level is less than 15%, just press the power button on the remote controller to turn off the warning.
YAAY!!*Optimized gimbal auto-calibration.
yep, heb jarenlang adobe prem gebruikt (overigens met niet overmatig veel plezierHad je Premiere Pro van Adobe ook al eens geprobeerd? Het afspelen van de footage in Premiere verloopt haperend zodra er aanpassingen gedaan worden aan de footage, of er een adjustment layer wordt toegevoegd.
Nee dat doe ik gewoon hoor. Film in 4k en render in 4k.Peutpeut schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:37:
Hoe komt het dat je er niet voor kiest om 4k te renderen? Dat geeft imho het mooiste resultaat.
Dat is ook onzinPeutpeut schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:12:
Zojuist even gevlogen rondom het Land van Ooit, voor het eerst aangesproken en weggestuurd. Ik zou daar 400m van de gebouwen moeten blijven, dat is nieuw voor mij![]()
Misschien had mijn verkeerd geparkeerde auto er ook iets mee te maken. Ik ben de discussie niet aan gegaan en ben vertrokken
[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 13-04-2017 11:19 ]
Ja, klopt. Ik vond het niet bijster interessant. Helemaal leeg overigens niet omdat het wordt beheerd door Camelot, beveiliging door bewoning, anti kraak dus.Donstil schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:14:
[...]
Dat is ook onzin![]()
Was het buiten de bebouwde kom? Want dan mag je weer in de berm parkeren enz.
(In het vervolg wetboeken in de auto dan maar)
Maar Land van Ooit is verder wel een leuke plek ja, dat is helemaal leeg/verlaten toch?
Ben nu toevallig bezig met de opleiding voor attest klasse 2 afstandspiloot, wettelijk genomen heeft dit attest geen enkele waarde in het buitenland, aldus de lesgever. Dus ik zou er je tijd en geld niet insteken als je overweegt om te verhuizen en voorlopig geen opdrachten in Belgie gaat vliegen. Met de mavic kan je trouwens wel al recreatief vliegen, uiteraard nogal restricted.BjornS1982 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:02:
Wat ik me afvraag: als ik een brevet haal hier in Belgie, kan ik met die papieren dan ook gewoon vliegen in Nederland? Woon nl. net over de grens onder Eindhoven.
Daarnaast overwegen we om binnen een jaar wellicht in Nederland te gaan wonen, kan ik die papieren dan meenemen, of moet er dan een ander brevet in NL gehaald worden?
Grrrrr... ondertussen al flink wat tijd in gestoken, maar upgrade naar .600 lukt niet. Upgrade/Downgrade/refresh naar .400 en .550 gaat allemaal probleemloos, maar naar 600 niet, noch via Assistant op 2 verschillende PC's, noch via de App of 3 verschillende mobile devices.iisworks schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:57:
[Update] De upgrade naar .550 ging probleemloos via de app een paar dagen terug, maar nu na 2x een ogenschijnlijk geslaagde upgrade naar .600 via de app nog steeds "Inconsistent Firmware". Dan maar een poging via Assistent. Mogelijk te maken met de accu FW na wissel...
[ Voor 20% gewijzigd door iisworks op 14-04-2017 07:45 ]
[ Voor 9% gewijzigd door iisworks op 13-04-2017 20:02 ]
Haha dat is wel heel overduidelijk fakeiisworks schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:41:
YouTube: DJI Mavic Pro Sport Plus Mode
Activeren: Flip Sports Mode switch 3 times.
Echt of fake... 1 april?
De vraag is nu: Goede editing skills of een Mavic body met FPV racegear?
Haha dat tweede zou wel heel tof zijn maar ik vermoed het eersteChojinZ schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:16:
[...]
De vraag is nu: Goede editing skills of een Mavic body met FPV racegear?
Ik vermoed het 2e:Donstil schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:20:
[...]
Haha dat tweede zou wel heel tof zijn maar ik vermoed het eerste
[ Voor 60% gewijzigd door BjornS1982 op 14-04-2017 19:26 . Reden: Video ingesloten ]
Leuk gedaan!BjornS1982 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 19:21:
[video]
Nog geen final edit, maar wel al leuk om te delen.
Ander soort onderwerp gefilmd met de Mavic
klinkt als klassieke compass calibratie issue, al in het veld opnieuw gecaibreerd uit de buurt van auto's enzo?toonr schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 11:50:
Bij gebruik van home-lock maakt de drone geen cirkelvormige beweging rondom mij.
Bij links en rechts sturen wordt de cirkel steeds groter. Na een halve cirkel is de drone alweer 10mtr verder verwijderd.
Heeft iemand ditzelfde probleem en hoe is dit op te lossen???
Daarom altijd paar km verderop gaan staan of missie inplannen. Ik doe altijd het eerste en vlieg zo laag mogelijk met een boog in sportmode terug. Hit&runPeutpeut schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:12:
Zojuist even gevlogen rondom het Land van Ooit, voor het eerst aangesproken en weggestuurd. Ik zou daar 400m van de gebouwen moeten blijven, dat is nieuw voor mij![]()
Misschien had mijn verkeerd geparkeerde auto er ook iets mee te maken. Ik ben de discussie niet aan gegaan en ben vertrokken
[ Voor 8% gewijzigd door jdevries189 op 16-04-2017 15:21 ]
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Daar heb ik ook regelmatig last van, vooralsnog is de enige optie om via het menu te corrigeren. Ik wilde dit laatst onder C2 zetten maar die optie ontbrak helaas.majic schreef op zondag 16 april 2017 @ 16:33:
Goed, 2de dagje met 3 batterijen op pad geweest. Leercurve valt opzich mee aangezien ik al een beetje heb kunnen meekijken/oefenen met een goede drone operator een paar weken geleden. Toch loop ik tegen een aantal zaken aanWellicht dat hier een tweaker raad weet.
Ten eerste, het meest storende:
Mijn horizon is _altijd_ scheef aan de linkerkant. Heb al zo'n 10 gimbal calibraties gedaan inclusief expres op scheve oppervlakken om te kijken of ik de gimbal kan foppen. Maar nee. Links staat altijd hoger dan rechts. Gaat om ongv. 1-1.3 graden. Er stond wel een windje van links, maar dat moet de gimbal toch corrigeren? Ik heb iets gelezen van manual gimbal correction maar bij mij werkte dat niet (C2 + draaiwieltje) [update : kan blijkbaar ook via menu, beter dan niets!]
[afbeelding]
Zoals gezegd, bevestigen door middel van OK. Het lijkt alsof DJI GO aangeeft dat het 'OK' is, maar dat is dus ter bevestiging. Daarna krijg je ook de optie om rondom het onderwerp te cirkelen, zie bijvoorbeeld:En het tweede, maar misschien zie ik daar iets mee over het hoofd:
Bij alle active track/follow modi krijg ik het niet voor elkaar dat ie mij daadwerkelijk volgt als ik mij verwijder qua afstand. Hij blijft gewoon stilhangen, sommige modi dan volgt ie me wel in de draairichting, maar mee komen ho maar. Ook follow me identificeert me prima, geeft aan dat er een goed GPS signaal is op m'n telefoon, gaat soms een paar meter mee maar daarna niks. Gewoon dooie vogel in de lucht. Heb alles geprobeerd maar behalve meepannen doet t' kreng niks
Niet ervaren. Voor de meest recente update liep DJI GO4 weleens vast bij het bekijken van beelden.Derde issue :
Regelmatig heb ik dat ik bij video preview op m'n telefoon een witte thumbnail zie. Geen specifieke reden of duidelijke volgorde. Gisteren had ik zo'n 8 dode vids / witte thumbs met één werkende, en vandaag omgekeerd. Kan er geen patroon in ontdekking.
Dat zal waarschijnlijk met de sluitertijden te maken hebben. Ik ga binnenkort ook de 4K/30p mode proberen. Al weet ik niet of het uitmaakt of je dan de NTSC instelling gebruikt. Iemand?Vierde geval :
Ik heb last van stotteren en flikkeren. Met name in de schaduw gebieden zie je héél storend dat deze lichter en donkerder worden. Dit verpest de 'feel' van veel videos direct, het beeld voelt niet rustig en stabiel aan. Ook merk ik dat, zelfs in cinematic of tripod mode, veel beeldmateriaal erg onprettig/lelijk aanvoelt zodra je ook maar een beetje gaat pannen (met name zichtbaar als content dichter op de camera zit, <10 meter). Nou ben ik niet geheel onervaren met dit onderwerp, maar ik beweeg redelijk rustig en toch wordt het hele beeld onscherp en hakkelig. Ik zie bij anderen toch vergelijkbare beelden/afstanden en dat ziet er mooi rustig uit over het algemeen. Ik schiet op 2.7k/30 en 4k/30, vermijd bewust de 24/25p settings omdat die dat nog meer vergeren. Sluitertijden zitten helaas op non-ND waarden (1250-1600 overdag) maar het lijkt me dat die niet verantwoordelijk is de donker/lichte schaduwen en hakkeligheid.
[video]
Is bij mij in het verleden ook weleens gebeurd. Heb je de DJI GO4 app up to date? Gebruik je niet per abuis de DJI GO app, dus de voorganger van de GO4 app? Welk toestel gebruik je? Voldoende RAM en CPU capaciteit beschikbaar?Als laatste : Ik verlies c.a. 1-2x per 3 batterijen aan vluchten het beeld. Hij zegt dan "no connection" oid, maar ik heb gewoon prima contact met de drone via de controller. Ook update de histogram en andere informatie in de app gewoon prima, echter beeld : 0,0 oftwel zwart/geen. De controller aan/uit zetten helpt tot nu toe prima, daarna heb ik weer gewoon beeld. (app restarten en drone restarten helpen beiden niet). Er valt prima mee te leven maar super gerust wordt je er elke keer niet van zeg maar
Alvast bedankt allen
Ik heb de Mavic net twee dagen in huis. Bij de eerste tests met de simulator en naderhand ook zonder had ik voortdurend connection lost. De afstandsbediening gaf geen problemen, maar het camerabeeld op mijn iPhone 6 Plus werd zwart en de app vertelde mij dat de drone niet verbonden was. Diverse kabels geprobeerd, de iPad geprobeerd, maar steeds dit probleem. Bij een iPhone 5s ging het wél goed.majic schreef op zondag 16 april 2017 @ 16:33:
Als laatste : Ik verlies c.a. 1-2x per 3 batterijen aan vluchten het beeld. Hij zegt dan "no connection" oid, maar ik heb gewoon prima contact met de drone via de controller. Ook update de histogram en andere informatie in de app gewoon prima, echter beeld : 0,0 oftwel zwart/geen. De controller aan/uit zetten helpt tot nu toe prima, daarna heb ik weer gewoon beeld. (app restarten en drone restarten helpen beiden niet). Er valt prima mee te leven maar super gerust wordt je er elke keer niet van zeg maar
Alvast bedankt allen
Anoniem: 85914
Ik herken dit totaal niet eigenlijk. Ik vlieg met een iPad Mini (retina) op 10.3 en verder is alles up to date.Reinhard schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:36:
[...]
Ik heb de Mavic net twee dagen in huis. Bij de eerste tests met de simulator en naderhand ook zonder had ik voortdurend connection lost. De afstandsbediening gaf geen problemen, maar het camerabeeld op mijn iPhone 6 Plus werd zwart en de app vertelde mij dat de drone niet verbonden was. Diverse kabels geprobeerd, de iPad geprobeerd, maar steeds dit probleem. Bij een iPhone 5s ging het wél goed.
Uiteindelijk heb ik getest met vliegtuigmodus op mijn iPhone 6 plus aan. Dit loste het verbindingsprobleem op. Zowel op iPhone als Mavic+controller heb ik de laatste firmware. Ik vermoed dus dat er toch storing is door te veel data-verkeer o.i.d. wanneer de vliegtuigmodus op mijn mobiel niet aanstaat.
Denk dus niet dat ik een storing bij DJI ga melden maar gewoon wacht op een volgende firmware update.
Vanavond trouwens eerste echte vlucht gemaakt met weinig licht en harde wind. Toch nog verbluffend resultaat :-)
Ik moest even opzoeken hoeveel 15 knopen wind precies is maar online zie ik dat dit gelijk staat aan 27km/h. Dat is geen probleem hoor voor dat ding.Anoniem: 85914 schreef op maandag 17 april 2017 @ 23:52:
Hi, na wat twijfels en het lezen van gebruikerservaringen heb ik besloten om toch in een wat hardere wind te vliegen om de Zandmoter met Kitesurfers vast te leggen met de Mavic Drone. Ik kitesurf zelf ook en ik wilde het vastleggen, voordat het niet meer zo gemakelijk kan met nieuwe drone regels die er aan komen met betrekking tot de Natura 2000 gebieden. Het waaide aanlandig tussen de 15-18 knopen, vrij koud rond de 12 graden en ik vloog tussen de 60-70 meter hoog. Minimaal 2x kitelijn lengte. Het resultaat is deze opname :
[video]
De vlucht ging best ok, maar ik kreeg talloze High Wind Warnings en ik had ook eenmalig een compass error. Ik vloog met firmware .400
Verder blijft het riskant en ik denk dat het vliegen boven de 15 knopen met windvlagen een risico vormt. Verder heb ik wel genoten van de opnames als natuur en kitesurf liefhebber 😊
Inderdaad strontvervelend, voor zover ik weet kan dit helaas niet.Donstil schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 01:13:
[...]
Die wind melding is wel irritant trouwens. Ik zou dat graag uitschakelen ofz. Hij doet dat wel heel snel namelijk.
Het is raadzaam om rekening te houden met de wind inderdaad. Bij stevige wind zal je veel meer lading van je batterij nodig hebben om dezelfde afstand af te leggen en dan kun je nog weleens voor verrassingen komen te staan. Ik gooi er nog eens een videootje inAnoniem: 85914 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:56:
Ik hoop hetal die waarschuwingen maakt een mens niet rustig. Verder ligt het ook wel aan de hoogte en de windstoten. Ik liet me drone eerst op duinhoogte even hoveren en als er een windstoot langs kwam, moest het flink corrigeren. Ik ben onder de indruk van de techniek. Ik vroeg me alleen af in hoeverre het fout kan gaan als je eenmaal in de lucht bent en de wind trekt ineens aan. Ik ben dan eerder geneigd om een marge aan te houden wat veilig is voor de drone om terug te komen.
[ Voor 63% gewijzigd door Peutpeut op 18-04-2017 13:23 ]
Dat is inderdaad ook verstandig.Anoniem: 85914 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:56:
Ik hoop hetal die waarschuwingen maakt een mens niet rustig. Verder ligt het ook wel aan de hoogte en de windstoten. Ik liet me drone eerst op duinhoogte even hoveren en als er een windstoot langs kwam, moest het flink corrigeren. Ik ben onder de indruk van de techniek. Ik vroeg me alleen af in hoeverre het fout kan gaan als je eenmaal in de lucht bent en de wind trekt ineens aan. Ik ben dan eerder geneigd om een marge aan te houden wat veilig is voor de drone om terug te komen.
yes, slimme zet om zo te vliegen dat je bij rth de wind mee hebt!Anoniem: 85914 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:37:
Wat ik mij uiteindelijk dan nog af vraag, als het ineens te hard waait, hoe reageert daar een drone dan precies op ? Kan het niet meer zijn GPS positie houden en drijft het weg of kan de drone ook ineens omslaan en uit de lucht vallen ?
Uiteraard weervoorspellingen raadplegen en common sense gebruiken...maar stel je bent ergens ver weg op vakantie, net dat ene moment dat je daar kan vliegen om een herrinnering vast te leggen.
wauw! Goed verhaal maar ook goed geregeld!Peutpeut schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:57:
Vandaag aangenaam verrast door de klantenservice van DJI. Ik heb inmiddels mijn derde Mavic, twee keer retour vanwege onscherp beeld en dit is netjes opgelost onder garantie. Maar, dit duurde alles bij elkaar twee maanden. Nu is het zo dat het serienummer niet vanzelf wordt overgezet als je Mavic onder garantie wordt vervangen, wel als je aanspraak maakt op je DJI Care Refresh. Dat laatste is niet het geval geweest dus ik moest zelf contact opnemen met DJI.
Dat heb ik gedaan en het serienummer is netjes overgezet. Ook heb ik aangegeven dat ik twee maanden geen gebruik heb kunnen maken van mijn Mavic (luxe probleem, ik weet het) en dus ook niet van DJI Care Refresh, die had ik direct na aankoop aangeschaft. Wie niet waagt wie niet wint, dus ik heb in dezelfde mail aangegeven dat ik graag zou willen dat deze twee maanden worden toegevoegd aan de resterende tijd van mijn DJI Care Refresh.
Er is gehoor gegeven aan mijn verzoek, sterker nog, ik heb een volledig nieuwe overeenkomst ontvangen. Met als ingangsdatum 17 april 2017, met andere woorden, een half jaar gratis DJI Care Refresh
Toppie!
Anoniem: 622761
Dat is zeker goed geregeld!Peutpeut schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:57:
Vandaag aangenaam verrast door de klantenservice van DJI. Ik heb inmiddels mijn derde Mavic, twee keer retour vanwege onscherp beeld en dit is netjes opgelost onder garantie. Maar, dit duurde alles bij elkaar twee maanden. Nu is het zo dat het serienummer niet vanzelf wordt overgezet als je Mavic onder garantie wordt vervangen, wel als je aanspraak maakt op je DJI Care Refresh. Dat laatste is niet het geval geweest dus ik moest zelf contact opnemen met DJI.
Dat heb ik gedaan en het serienummer is netjes overgezet. Ook heb ik aangegeven dat ik twee maanden geen gebruik heb kunnen maken van mijn Mavic (luxe probleem, ik weet het) en dus ook niet van DJI Care Refresh, die had ik direct na aankoop aangeschaft. Wie niet waagt wie niet wint, dus ik heb in dezelfde mail aangegeven dat ik graag zou willen dat deze twee maanden worden toegevoegd aan de resterende tijd van mijn DJI Care Refresh.
Er is gehoor gegeven aan mijn verzoek, sterker nog, ik heb een volledig nieuwe overeenkomst ontvangen. Met als ingangsdatum 17 april 2017, met andere woorden, een half jaar gratis DJI Care Refresh
Toppie!
Gekocht via Media Markt. In de tijd van schaarste mazzel gehad en een exemplaar kunnen bemachtigen in Amsterdam.Anoniem: 622761 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:32:
[...]
Dat is zeker goed geregeld!Had je de Mavic ook bij DJI zelf aangeschaft, of bij een andere leverancier? Vraag me namelijk oprecht af of dat ook van invloed zou zijn op de mate van service die je van ze kunt verwachten
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq