Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 14:07
Kan iemand mij wat wegwijs maken met de optie geo system in de DJI Go 4 app. Ik heb er wel over gelezen dat als je Geo system uitschakeld je kan opstijgen in no fly zones. Als je geo system inschakeld kan het zijn dat je mavic niet wil opstijgen in no fly zones. Waarom geven ze de gebruikers de mogelijkheid om te kiezen voor het wel of niet vliegen binnen een no fly zone? Dan is het systeem toch nutteloos? Of krijgen we de optie straks niet meer te zien om in een no fly zone alsnog te kunnen vliegen met behulp van het uitschakelen van geo system?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32
dominick11 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:51:
Kan iemand mij wat wegwijs maken met de optie geo system in de DJI Go 4 app. Ik heb er wel over gelezen dat als je Geo system uitschakeld je kan opstijgen in no fly zones. Als je geo system inschakeld kan het zijn dat je mavic niet wil opstijgen in no fly zones. Waarom geven ze de gebruikers de mogelijkheid om te kiezen voor het wel of niet vliegen binnen een no fly zone? Dan is het systeem toch nutteloos? Of krijgen we de optie straks niet meer te zien om in een no fly zone alsnog te kunnen vliegen met behulp van het uitschakelen van geo system?
Volgens mij kan je in echte NFZ's sowieso niet vliegen (zoals boven het huis van wimlex bijv). Ik woon in amsterdam en dit is volgens de wet een NFZ omdat ik in de CTR van schiphol woon die van 0-3000ft gaat. Maar DJI houd een afstand van volgens mij 5 KM van vliegvelden aan. Daar zit ik buiten dus krijg ik een waarschuwing dat ik hier waarschijnlijk niet mag vliegen. Als ik deze weg klik en ik vink aan dat het allemaal mijn schuld is mocht er iets gebeuren dan kan ik opstijgen..

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RHTizzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07-2020
Tasz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:19:
Uitgebreid de active track geprobeert. Wat werkt dat gaaf zeg _/-\o_

[video]

(Beelden zijn onbewerkt, camera settings zijn standaard)
Dope! Slim gespeeld met de richting en hoogte zodat het zelfs met zo'n lange shot best interessant was om te blijven kijken maar ook dat er niemand verder enigszins gevaar liep. Mooi stukkie!

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 14:07
Greetoz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:58:
[...]

Volgens mij kan je in echte NFZ's sowieso niet vliegen (zoals boven het huis van wimlex bijv). Ik woon in amsterdam en dit is volgens de wet een NFZ omdat ik in de CTR van schiphol woon die van 0-3000ft gaat. Maar DJI houd een afstand van volgens mij 5 KM van vliegvelden aan. Daar zit ik buiten dus krijg ik een waarschuwing dat ik hier waarschijnlijk niet mag vliegen. Als ik deze weg klik en ik vink aan dat het allemaal mijn schuld is mocht er iets gebeuren dan kan ik opstijgen..
Maar als je buiten die 5 KM vliegt richting de no fly zone, stopt je drone dan met vliegen als je nfz bereikt? of geo system nu is ingeschakeld of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
dominick11 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:14:
[...]

Maar als je buiten die 5 KM vliegt richting de no fly zone, stopt je drone dan met vliegen als je nfz bereikt? of geo system nu is ingeschakeld of niet?
Ik zie dat DJI indd de mogelijkheid heeft toegevoegd om het systeem helemaal uit te zetten. Dan kan je denk ik gewoon overal vliegen ja... Of het slim is is een 2e natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Greetoz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:19:
Ik zie dat DJI indd de mogelijkheid heeft toegevoegd om het systeem helemaal uit te zetten. Dan kan je denk ik gewoon overal vliegen ja... Of het slim is is een 2e natuurlijk.
Ik vind dat wel een mooie oplossing voor overijverige no-fly zones eigenlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Donstil schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:18:
[...]

Ik vind dat wel een mooie oplossing voor overijverige no-fly zones eigenlijk.
Vroeger moest je een accountje maken bij DJI en kon je jezelf toestaan om ergens te vliegen.

Ik hoop dat ze mandatory maken dat er niet in de buurt van grote vliegvelden gevlogen mag worden etc. Doordat het zo makkelijk is deze apparaten te besturen zijn er steeds meer mensen mee bezig die geen idee hebben wat ze doen. Zodra er zo'n apparaat een vliegtuig in vliegt is het over met de hobby in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idssie
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-02 20:53
Vandaag wou iemand mijn nieuwe Mavic die ik net twee dagen heb al uit de lucht schieten. Tijdens mijn vlucht vloog ik over zijn tuin heen en is hij gaan zoeken waar ik stond. Toen hij mij had gevonden kwam het dreigement dat ik weer over zijn tuin zou vliegen dat hij hem dan uit de lucht zou schieten.

Is er een een regel dat ik niet boven bebouwing mag vliegen?
Op internet staan namelijk verschillende dingen het mag niet, het mag alleen op 15 meter afstand of op 300.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:30
Idssie schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 18:26:
Vandaag wou iemand mijn nieuwe Mavic die ik net twee dagen heb al uit de lucht schieten. Tijdens mijn vlucht vloog ik over zijn tuin heen en is hij gaan zoeken waar ik stond. Toen hij mij had gevonden kwam het dreigement dat ik weer over zijn tuin zou vliegen dat hij hem dan uit de lucht zou schieten.

Op internet staan namelijk verschillende dingen het mag niet, het mag alleen op 15 meter afstand of op 300.
Zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0019147/2015-11-07 en dan Artikel 2e:
de vlucht wordt niet uitgevoerd boven gebieden met aaneengesloten bebouwing of kunstwerken, industrie- en havengebieden daaronder begrepen dan wel boven mensenmenigten of boven spoorlijnen of voor motorrijtuigen toegankelijke verharde openbare wegen, met uitzondering van wegen in 30 km-zones binnen de bebouwde kom en wegen in 60 km-gebieden buiten de bebouwde kom

Dus ja, het is verboden. Meer info hier.

[ Voor 3% gewijzigd door TheRicolaa10 op 15-03-2017 18:33 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:30

Dat zou hij ook op een normale manier kunnen vragen, denk ik dan.

Zoals gezegd, een punt heeft hij wel want het mag niet, volgens de wet. Het is de moeite waard je eens te verdiepen in de regelgeving, dan weet je wanneer je in je recht staat, en wanneer niet ;)

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQvinyl
  • Laatst online: 07-11-2021
Ik wil mijn 7" Asus Nexus tablet gaan gebruiken, maar de bijgeleverde kabel is dan te kort. Waar kan ik een langere vinden? Iemand ee tip voor een goede houder? Wil zelf 1 in elkaar knutselen met een standaard tablet houder.

www.HQvinyl.nl - online webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
HQvinyl schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:12:
Ik wil mijn 7" Asus Nexus tablet gaan gebruiken, maar de bijgeleverde kabel is dan te kort. Waar kan ik een langere vinden? Iemand ee tip voor een goede houder? Wil zelf 1 in elkaar knutselen met een standaard tablet houder.
Mijn Nexus 7 (2013) past gewoon in de remote controller, welke tablet gebruik je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Greetoz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:44:
[...]

Vroeger moest je een accountje maken bij DJI en kon je jezelf toestaan om ergens te vliegen.

Ik hoop dat ze mandatory maken dat er niet in de buurt van grote vliegvelden gevlogen mag worden etc. Doordat het zo makkelijk is deze apparaten te besturen zijn er steeds meer mensen mee bezig die geen idee hebben wat ze doen. Zodra er zo'n apparaat een vliegtuig in vliegt is het over met de hobby in Nederland.
Ach dat werd ruim honderd jaar geleden ook gezegd toen de gemotoriseerde koets zijn intrede maakte. Levensgevaarlijk zou het worden allemaal.

Het valt allemaal wel mee met die drones. Een bos van regels is niet automatisch een goeie oplossing voor zoiets.
Ik ben 2m en flink gebouwd. Behoorlijke kerel die mij gaat bedreigen als ik mijn hobby sta uit te oefenen.

Ik land dat ding en ga de confrontatie aan. Het is toch bezopen dat zulke schreeuwers hun zin nog krijgen ook. Kom op zeg.

Vragen ze het netjes ga ik gelijk weg overigens.

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 16-03-2017 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het belangrijkst is echter om gewoon je gezond verstand te gebruiken en gevaarlijke situaties te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Donstil schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:58:
Ach dat werd ruim honderd jaar geleden ook gezegd toen de gemotoriseerde koets zijn intrede maakte. Levensgevaarlijk zou het worden allemaal.
Uhmm, dat werd het ook, vandaar dat het aantal verkeersdoden enorm toenam en pas sinds een paar jaar afneemt (qua trend). En wat was daar voor nodig? Juist, regelgeving en rijbewijzen.
Ik ben 2m en flink gebouwd. Behoorlijke kerel die mij gaat bedreigen als ik mijn hobby sta uit te oefenen.

Ik land dat ding en ga de confrontatie aan. Het is toch bezopen dat zulke schreeuwers hun zin nog krijgen ook. Kom op zeg.

Vragen ze het netjes ga ik gelijk weg overigens.
Naja, hij doet het niet op de juiste manier, maar heeft wel gelijk. Daarnaast gaat het niet alleen om veiligheid, maar ook om privacy. Drones hebben een camera aan boord en jij filmt dus de achtertuin van mensen. Dat mag dus niet. Net zoals dat je ook niet met je camera boven de schutting foto's mag maken van je buurvrouw in bikini.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1sectionone1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
Zo mijn Mavic is nu ook op weg naar Barendrecht. Ik was ermee aan het vliegen toen opeens de contact weg viel. De Mavic gaat dan weer terug naar "Home", helaas stond er een hoog gebouw tussen mij en de Mavic, dus deze is er gewoon tegenaan gevlogen en dus ook naar beneden gevallen.

Gelukkig dat ik de drone op de grond heb gevonden en ik DJI care heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:22
Je bedoeld dat je de Return To Home hoogte lager had staan dan het hoogste gebouw in de buurt...

Inderdaad geluk dat je hem terug gevonden hebt en de DJI care hebt afgesloten. De DJI Care is inderdaad een goede oplossing voor operator errors.

[ Voor 0% gewijzigd door edelf op 17-03-2017 08:17 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
1sectionone1 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 07:57:
Zo mijn Mavic is nu ook op weg naar Barendrecht. Ik was ermee aan het vliegen toen opeens de contact weg viel. De Mavic gaat dan weer terug naar "Home", helaas stond er een hoog gebouw tussen mij en de Mavic, dus deze is er gewoon tegenaan gevlogen en dus ook naar beneden gevallen.

Ach je bent niet de enige. Ik heb het gepresteerd om in sportmodus tegen de Tango aan te vliegen. Lang leve de DJI Care _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 14:38
1sectionone1 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 07:57:

Stond obstable avoidance uit..? Normaal zou 'ie gebouwen moeten zien en stoppen.
En inderdaad. RTH hoogte altijd goed instellen..... ;)

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zo ik heb zojuist ook de eerste vlucht erop zitten, niet de eerste met een drone maar wel de eerste met mijn eigen drone. Even goed alles uitgetest en zie geen bijzonderheden.

Wel had ik steeds een melding over harde wind maar er is ook best wat wind. Op de camera zag ik het niet verder.

Welke windkracht/snelheden kan dat ding hebben eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
[...]

We got a badass over here... Niet elk gevecht kan je winnen he! ;)
[...]

Uhhhh... je doet iets wat niet mag en daar word je op aangesproken. De vorm is misschien niet juist maar die 'schreeuwer' staat wel in zijn recht. Vergeet niet dan JIJ degene bent die fout zit...
Vandaag wou iemand mijn nieuwe Mavic die ik net twee dagen heb al uit de lucht schieten.
Lol, als het hem uberhaubt lukt. Een drone schiet je niet heel makkelijk uit de lucht...

[ Voor 16% gewijzigd door ChojinZ op 17-03-2017 12:44 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ChojinZ schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:43:
[...]
Uhhhh... je doet iets wat niet mag en daar word je op aangesproken. De vorm is misschien niet juist maar die 'schreeuwer' staat wel in zijn recht. Vergeet niet dan JIJ degene bent die fout zit...
Fout zitten oké maar iemand bedreigen lijkt mij van een hoger kaliber dan vliegen met je drone.

Ik sta daar allemaal wel voor open hoor maar als je zonder fatsoen een vreemde aanspreekt of gelijk begint te bedreigen dan ben je voor mij niets waard en daar ga ik dan ook zeker niet voor buigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idssie
  • Laatst online: 23-02 20:53
Donstil schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:34:
[...]

Fout zitten oké maar iemand bedreigen lijkt mij van een hoger kaliber dan vliegen met je drone.

Ik sta daar allemaal wel voor open hoor maar als je zonder fatsoen een vreemde aanspreekt of gelijk begint te bedreigen dan ben je voor mij niets waard en daar ga ik dan ook zeker niet voor buigen.
Het was geen vreemde. Ik woon in een stad met ongeveer 900 inwoners en iedereen kent elkaar bijna en als er iemand zou klagen dan zou hij het wel zijn. Ik weet nu dat ik niet boven aan een gesloten bebouwing mag vliegen maar het was de eerste dag dat ik met de drone vloog en had mij nog niet verdiept in de reglementen.
Iedereen hier vind de reactie ook belachelijk dat hij de drone uit de lucht wil schieten en heeft zich lekker voor schud gezet met deze domme reactie. Hij had het ook op een normale manier kunnen vragen en het was de eerste keer dat ik over zijn huis vloog. Wanneer ik de hele dag zijn tuin zou filmen vanuit de lucht dan zou ik de reactie kunnen begrijpen, maar ik vloog er over heen om naar een huis van mijn neefje te vliegen.

Heb nog wel een leuk kort filmpje kunnen maken die dag :)
YouTube: Testing out my new Mavic above Hindeloopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aperture
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-08 11:10
Ben ik de enige die op android een flinke battery drain krijgt van de Dji GO 4 app tijdens dagen dat je die niet gebruikt? Vandaag veel mijn telefoon gebruikt en de app van Dji zou meer gebruikt hebben dan screen-on.
Screenshot

Had er gister ook last van en toen de app geforceerd te stoppen, echter nu weer last van (zonder telefoon restart oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Martijn.Hermans schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:34:
Ben ik de enige die op android een flinke battery drain krijgt van de Dji GO 4 app tijdens dagen dat je die niet gebruikt? Vandaag veel mijn telefoon gebruikt en de app van Dji zou meer gebruikt hebben dan screen-on.
Screenshot

Had er gister ook last van en toen de app geforceerd te stoppen, echter nu weer last van (zonder telefoon restart oid).
Nope ik heb het ook (Android 7.1.2 Pixel XL) idd.
Meerdere dagen 2a5% accu verbruik op dagen dat de app niet gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroencuracao
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-11-2021
Hallo mensen,

Al een tijdje aan het vliegen met de Mavic. Prima ding. Alleen gaat mn telefoon (iPhone 6) redelijk snel leeg. Ik had t idee dat de controller zelf ook de telefoon oplaadt, maar dit gebeurd bij mij in ieder geval niet. Is dit ook zo of is er een functie die ik misschien heb uitgeschakeld.

Graag jullie reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aperture
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-08 11:10
jeroencuracao schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 17:06:
Hallo mensen,

Al een tijdje aan het vliegen met de Mavic. Prima ding. Alleen gaat mn telefoon (iPhone 6) redelijk snel leeg. Ik had t idee dat de controller zelf ook de telefoon oplaadt, maar dit gebeurd bij mij in ieder geval niet. Is dit ook zo of is er een functie die ik misschien heb uitgeschakeld.

Graag jullie reacties.
Voor zover ik weet laadt de controller alleen android telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroencuracao
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-11-2021
Zou dat zo zijn? Er zit anders genoeg stroom in de controller om ook dektelefoon wat op te laden, zou je denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worrel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:08
Hallo mensen,

Graag jullie reacties.
iPhone opladen via de controller gaat niet. Wat bij mij helpt, is de iPhone op vliegtuigmodus zetten. Dan gaat de accu veel langer mee.

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Zeker! Een foldable quadcopter zonder obstacle avoidance zou ik bv niet erg vinden. Zolang de gimbal even goed werkt met een minstens gelijkwaardige camera en occusync voor de range, zou ik al bijna overstappen....

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RHTizzy schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:32:
[...]

Zeker! Een foldable quadcopter zonder obstacle avoidance zou ik bv niet erg vinden. Zolang de gimbal even goed werkt met een minstens gelijkwaardige camera en occusync voor de range, zou ik al bijna overstappen....
Ik verwacht eigenlijk niet dat er dan occusync op zou zitten. Een verschil in camera sensor maakt geen groot prijs verschil.

Dus het lijkt mij dan eerder de Pro. Zonder occusync en met een magere Camera.

Kiezen voor het weglaten van obstacle avoidance lijkt mij dan weer een heel onverstandige zet. Dat maakt het vliegen juist zo makkelijk, zeker met een doelgroep welke voor het eerst met drones beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Hallo mensen,

Graag jullie reacties.
Ik vlieg 3 Mavic accu's leeg op 50% van de lading van mijn controller, de Nexus tablet die ik gebruik wordt dan ondertussen bijgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-07 10:33
worrel schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:02:
[...]

iPhone opladen via de controller gaat niet. Wat bij mij helpt, is de iPhone op vliegtuigmodus zetten. Dan gaat de accu veel langer mee.
Krijg je dan geen problemen met iets van de locatie voorzieningen? Dus RTH etc? Of moet je eerst opstijgen en dan pas vliegtuigmodus aanzetten oid?
Ik heb een 6+, maar ben ook niet blij met de batterij tijdens het vliegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RHTizzy
Japie Gijs schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:02:
[...]

Krijg je dan geen problemen met iets van de locatie voorzieningen? Dus RTH etc? Of moet je eerst opstijgen en dan pas vliegtuigmodus aanzetten oid?
Ik heb een 6+, maar ben ook niet blij met de batterij tijdens het vliegen.
RTH zal gewoon werken aangezien de mavic zijn eigen gps sensor heeft. De RTC en Follow me functie daarentegen zijn afhankelijk van de gps van de controller en die gebruikt de aangesloten device. Aiplane mode sluit die opties idd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
RHTizzy schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:58:
[...]

RTH zal gewoon werken aangezien de mavic zijn eigen gps sensor heeft. De RTC en Follow me functie daarentegen zijn afhankelijk van de gps van de controller en die gebruikt de aangesloten device. Aiplane mode sluit die opties idd uit.
Nu ik je bericht zo lees, zou je voor het opnieuw bepalen van je Home Point met de optie 'waar-de-controller-is' in de Go App ook uitgerust moeten zijn met een device mét GPS ontvangst? Of komt dit vanuit de controller?

Of bedoel je dat met RTC (return to controller)?

[ Voor 9% gewijzigd door Peutpeut op 21-03-2017 03:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHTizzy
Peutpeut schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 03:43:
[...]

Nu ik je bericht zo lees, zou je voor het opnieuw bepalen van je Home Point met de optie 'waar-de-controller-is' in de Go App ook uitgerust moeten zijn met een device mét GPS ontvangst? Of komt dit vanuit de controller?

Of bedoel je dat met RTC (return to controller)?
Klopt, de RC zelf heeft geen gps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Ik heb vandaag wat rond gevlogen en gefilmd. Nu waaide het wel flink en kreeg ik ook meldingen dat het te hard waaide. Meestal was de horizon wel recht maar vaak ook niet. Is eer een maximale angle waarop hij corrigeert? Aangezien hij ook in portrait mode kan lijkt mij dat de gimbal een beetje wind wel zou moeten corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Greetoz schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:39:
Ik heb vandaag wat rond gevlogen en gefilmd. Nu waaide het wel flink en kreeg ik ook meldingen dat het te hard waaide. Meestal was de horizon wel recht maar vaak ook niet. Is eer een maximale angle waarop hij corrigeert? Aangezien hij ook in portrait mode kan lijkt mij dat de gimbal een beetje wind wel zou moeten corrigeren.
Ik weet niet of er iets bekend is over een maximale hoek onder invloed van de wind in relatie tot een uitgelijnde horizon. De waarschuwingen over wind krijg ik vrij regelmatig, mijn ervaring is dat dit bij windsnelheden boven 20km/h al gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mensen hier die in dlog filmen en wat LUT tips kunnen geven? Het valt me op dat de meeste luts niet lekker werken met de Mavic Camera.

Iemand hier een tip voor? Luts mogen geld kosten. Liefst voor FinalCut maar Adobe mag ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
Donstil schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:38:
Mensen hier die in dlog filmen en wat LUT tips kunnen geven? Het valt me op dat de meeste luts niet lekker werken met de Mavic Camera.

Iemand hier een tip voor? Luts mogen geld kosten. Liefst voor FinalCut maar Adobe mag ook.
Heb je deze geprobeerd? Kwam bij mij niet zo heel goed uit, kan zijn omdat ik met de verkeerde settings heb opgenomen.

http://www.groundcontrolcolor.com/mavic.html

[ Voor 10% gewijzigd door Peutpeut op 23-03-2017 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Peutpeut schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:36:
[...]

Ik weet niet of er iets bekend is over een maximale hoek onder invloed van de wind in relatie tot een uitgelijnde horizon. De waarschuwingen over wind krijg ik vrij regelmatig, mijn ervaring is dat dit bij windsnelheden boven 20km/h al gebeurt.
Het waaide dan ook vrij hard, tegen de wind in haalde ik maar 7-9 kmh. Ik zal het eens op een rustige dag testen. Als ik hem even de tijd geeft stabiliseert de horizon wel gewoon weer.
Donstil schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:38:

Ik film in ART met die settings en dan de Groundcontrol LUT. geeft best leuke resultaten. Moet alleen volgende keer wel whitebalance vastzetten want op auto krijg je kleurverschillen in 1 video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 08:57
Nog altijd in de test fase vwb filmen met de Mavic, maar dat de hond deze keer mee was leverde toch wel wat leuke beelden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Peutpeut schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:17:
[...]

Heb je deze geprobeerd? Kwam bij mij niet zo heel goed uit, kan zijn omdat ik met de verkeerde settings heb opgenomen.

http://www.groundcontrolcolor.com/mavic.html
Thnx. Vanavond gelijk maar eens proberen.

Ik heb net even met de drone gespeeld. Eindelijk mooi film weer :). Heb wat ondergaande zon shot gemaakt enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHTizzy
Het gevolg van mooi weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:49
Een drone filmpje van 14:46 is wel erg lang he :P. Beetje inkorten en spelen met de DJI app maakt een filmpje al snel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Lijkt me ook leuker om de dronebeelden af te wisselen met ander type beelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Ik weet ook niet wat zijn doel is. Ik zou ook wat bewegende beelden inzetten, ook niet te hoog vliegen want teveel zien is soms ook saai. Details doen er namelijk ook toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Gisteren mijn Mavic terug ontvangen, nou ja, wéér een ander exemplaar, lijkt zo goed als nieuw. De beelden zijn over het hele vlak scherp dus ik ben tevreden :)

Ik ben vanochtend voor een projectontwikkelaar op pad geweest om dronebeelden te maken van een project hier in de buurt. Ook heb ik een aantal foto's gemaakt in D-Log. Na het laden in Lightroom óf Photoshop wordt er automatisch een bepaalde grading toegepast en verandert het vlakke D-Log beeld.

Nu denk ik dat dit mogelijk komt door Adobe Camera Raw, heeft iemand enig idee of dit klopt? Ik vond het in ieder geval erg prettig werken :)

Zie hieronder:

https://tweakers.net/ext/f/u565VFsNIXIzcqB4ketISSE4/full.png

[ Voor 1% gewijzigd door Universal Creations op 26-03-2017 20:15 . Reden: Plaatje verkleinen aub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Helaas toch weer veel wind vandaag.
Telkens als ik naar voren probeerde te "dronen" gat de software aan "Breaking. Move right stick tot center position"

Ik verwacht dus dat hij het er wat moeilijk mee had.
Ondanks dat toch nog wat leuke plaatjes gemaakt.

https://i.imgur.com/RIAVLys.jpg
Peutpeut schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:45:
Gisteren mijn Mavic terug ontvangen, nou ja, wéér een ander exemplaar, lijkt zo goed als nieuw. De beelden zijn over het hele vlak scherp dus ik ben tevreden :)

Ik ben vanochtend voor een projectontwikkelaar op pad geweest om dronebeelden te maken van een project hier in de buurt. Ook heb ik een aantal foto's gemaakt in D-Log. Na het laden in Lightroom óf Photoshop wordt er automatisch een bepaalde grading toegepast en verandert het vlakke D-Log beeld.

Nu denk ik dat dit mogelijk komt door Adobe Camera Raw, heeft iemand enig idee of dit klopt? Ik vond het in ieder geval erg prettig werken :)

Zie hieronder:

[afbeelding]
Ook in Raw geschoten? Als ze toch door Photoshop gaan dan kan dat geen kwaad natuurlijk :)

[ Voor 78% gewijzigd door Universal Creations op 26-03-2017 20:16 . Reden: Plaatje verkleinen aub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Donstil schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:57:
Ook in Raw geschoten? Als ze toch door Photoshop gaan dan kan dat geen kwaad natuurlijk :)
Jep, alles RAW. Ik vond het best geinig ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Peutpeut schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:09:
Jep, alles RAW. Ik vond het best geinig ja :)
Ja ik schiet alles in RAW met elke camera, kan nooit kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Verzoekje aan de plaatjesmakers: graag je plaatje hier verkleinen naar 800 pixel breedte maximaal. Uiteraard mag je een linkje plaatsen naar de grotere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=NJlN625ZoSc]

Mijn eerste drone filmpje gemaakt en geëdit. Zowel het vliegen als editen lijkt mij heel leuk. Snel een groter kaartje kopen en 4K opnemen en editen. Zin in:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
Khayma schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:00:
[video]

Mijn eerste drone filmpje gemaakt en geëdit. Zowel het vliegen als editen lijkt mij heel leuk. Snel een groter kaartje kopen en 4K opnemen en editen. Zin in:
Grappig filmpje maar probeer iets soepeler te vliegen.. verder zeg ik niet snel wat over de vlieg locaties van mensen maar zo te zien vlieg je bij de Sloterplas/Sloterpark en omgeving. Dat is echt naast Schiphol.. echt hartstikke illegaal en dit soort filmpjes op deze locaties zorgen juist voor extra regels etc..... ik vind het dan ook Not done om zo dicht bij een internationale luchthaven te vliegen...

Hier een kaart met nfz's https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/

[ Voor 10% gewijzigd door Greetoz op 25-03-2017 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
True. Ik vlieg inderdaad in die omgeving en vlieg uiteraard erg laag (metertje of 20 in de lucht max) maar goed, daarmee praat ik het niet goed. Uit enthousiasme gewoon dat ding gestart en gaan vliegen. Ik rij ook niet keurig overal 80/100/130 en vele doen dat ook niet. Nadeel is dat ik constant Amsterdam uit moet rijden wil ik een leuk filmpje maken maar het is wat het is. Binnenkort even richting Purmerend en Almere en wat moois schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Khayma schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 22:45:
True. Ik vlieg inderdaad in die omgeving en vlieg uiteraard erg laag (metertje of 20 in de lucht max) maar goed, daarmee praat ik het niet goed. Uit enthousiasme gewoon dat ding gestart en gaan vliegen. Ik rij ook niet keurig overal 80/100/130 en vele doen dat ook niet. Nadeel is dat ik constant Amsterdam uit moet rijden wil ik een leuk filmpje maken maar het is wat het is. Binnenkort even richting Purmerend en Almere en wat moois schieten.
Of gewoon lekker op vakantie. Hier heb je op een gegeven moment ook alles wel gezien ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
jdevries189 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 22:55:
[...]

Of gewoon lekker op vakantie. Hier heb je op een gegeven moment ook alles wel gezien ;)
Dat is ook de bedoeling. Binnenkort naar Thailand en Dubai. In Thailand neem ik het risico niet want daar is het gewoon illegaal om überhaupt een drone te hebben met camera. In Dubai ga ik weer het woestijn in en maak ik daar wat mooie shots. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:40

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik ga morgen 1,5 week naar de bergen en dan vooral niet bij de skipistes. Mavic is ingepakt :) Ik zag even snel dat er nu ook een kleursetting "Polar" is. Ik neem aan dat dit een goede setting is voor een witte wereld met een strakblauwe lucht? Ben nog wat huiverig om in D-log te schieten.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Laatst online: 03-09 20:14
Ben nu in Japan. Nog geen kans gehad te vliegen, maar wel bij diverse tempels etc duidelijke bordjes gezien met verboden voor drones. Met een foto van een Phantom 2 met gopro erbij :). Durfde het niet aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Khayma schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:21:
Ik weet ook niet wat zijn doel is. Ik zou ook wat bewegende beelden inzetten, ook niet te hoog vliegen want teveel zien is soms ook saai. Details doen er namelijk ook toe.
Snap ik. Dit is dan ook geen filmpje die moet laten zien hoe uitgebreid en netjes de vestingstad tegenwoordig wordt onderhouden of hoe leuk de zon schijnt op de gekleurde dakjes en hoe je dat zo flitsend en populistisch aan de man kan brengen. Super leuk dat mensen allerlei verbeteringen in uitvoering willen benoemen, maar meer was ik benieuwd of de eigenaardigheden en bijzonderheden herkend zouden worden, zoals de gimbal horizon issue bijv, en vandaar de lange aaneengesloten opname wat natuurlijk maar een onderdeel van de filmische dag was.

Tijdens de shot zie je de horizon correctie veranderen van in het begin goed naar compleet scheef en vervolgens ook alle kanten op slingeren. Schijnt een firmware ding te zijn dus hopelijk lost het zichzelf binnenkort op.

Zo zijn er nog wel een paar eigenaardigheden, maar ook wel geestig om te zien dat forse technische issues ondergeschikt zijn aan de presentatie. Ook duckfaces kunnen kennelijk interessant zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 09:13
Na lang wikken en wegen vorige week ook een Mavic aangeschaft en wow, wat een ding... Het is een flinke smak duiten, maar tot nu maakt 'ie het waar... :)

Een week en flink wat testvluchtjes verder maar eens een videootje in elkaar gezet:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
RobinFM schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:37:
Na lang wikken en wegen vorige week ook een Mavic aangeschaft en wow, wat een ding... Het is een flinke smak duiten, maar tot nu maakt 'ie het waar... :)

Een week en flink wat testvluchtjes verder maar eens een videootje in elkaar gezet:

[video]
over smak duiten gesproken, vraag me af waar je tegenwoordig voor beboet kan worden en welke prijskaartjes daaraan hangen, jij enig idee?

Verder mooi kleurschema, heel vol en warm van kleur, welke was dat of zelf geknutseld achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 09:13
RHTizzy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:23:
[...]

over smak duiten gesproken, vraag me af waar je tegenwoordig voor beboet kan worden en welke prijskaartjes daaraan hangen, jij enig idee?

Verder mooi kleurschema, heel vol en warm van kleur, welke was dat of zelf geknutseld achteraf?
Geen idee hoe hoog de boetes precies zijn. Ik hou me zoveel mogelijk aan 'niet boven bebouwing, mensen en in de buurt van vliegvelden' en verder gebruik ik mijn gezonde verstand. Als ik ook maar een beetje twijfel ik of ik ergens mag vliegen dan doe ik het gewoon niet. De shots in dit filmpje zijn bijna allemaal gemaakt van boven het plantsoen, was helemaal niet nodig om verder te gaan.

Thanks. De video is geschoten in 3840x2160 25fps met een ND16-filter op de camera, Color-setting was D-Cinelike. In Premiere heb ik eerst wat basic color correction gedaan en daarna een warme preset gekozen in Magic Bullet Looks. Meer niet eigenlijk... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vandaag naar Scheveningen geweest.
Best spannend als je vanaf de duinen de Drone over het strand het water op stuurt en hij 120m hoog en 800m op zee de app doet crashen 8)7

Wat een brakke ellende die android app. Gedurende een accu lading klapt hij er zeker 5x uit.

Voornamelijk als je van functies wisselt maar irritant is het wel. Hopelijk fixed DJI dat binnenkort eindelijk eens.
RobinFM schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:40:
[...]

Geen idee hoe hoog de boetes precies zijn. Ik hou me zoveel mogelijk aan 'niet boven bebouwing, mensen en in de buurt van vliegvelden' en verder gebruik ik mijn gezonde verstand.
Precies dit idd. Ik geloof het allemaal wel eigenlijk.
Te spastisch "mag ik hier wel vliegen of niet" haalt voor mij de lol er alleen maar af.

Alles hier is volgens de drone kaart "Laagvlieg gebied" dus dat zit dus wel snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Donstil schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:00:
Vandaag naar Scheveningen geweest.
Best spannend als je vanaf de duinen de Drone over het strand het water op stuurt en hij 120m hoog en 800m op zee de app doet crashen 8)7

Wat een brakke ellende die android app. Gedurende een accu lading klapt hij er zeker 5x uit.

Voornamelijk als je van functies wisselt maar irritant is het wel. Hopelijk fixed DJI dat binnenkort eindelijk eens.
Ik gebruikte eerst mijn S7 Edge omdat het scherm groter is als mijn iPhone 7 maar jezus wat een drama app. Als de accu laag is van de drone dan wordt de app rete traag. Echt onwerkbaar. Die raak ik niet meer aan, klik mijn iPhone er wel in.
Donstil schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:00:

Precies dit idd. Ik geloof het allemaal wel eigenlijk.
Te spastisch "mag ik hier wel vliegen of niet" haalt voor mij de lol er alleen maar af.

Alles hier is volgens de drone kaart "Laagvlieg gebied" dus dat zit dus wel snor.
Same here, moet constant controleren waar het wel en niet mag. Heel Amsterdam is onmogelijk om te vliegen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
[...]

Geen idee hoe hoog de boetes precies zijn. Ik hou me zoveel mogelijk aan 'niet boven bebouwing, mensen en in de buurt van vliegvelden' en verder gebruik ik mijn gezonde verstand. Als ik ook maar een beetje twijfel ik of ik ergens mag vliegen dan doe ik het gewoon niet.
Lijkt me ook de goede aanpak idd al hou ik zelf meer rekening met de vraag of het gevaarlijk is dan of het ergens geschreven is of het wel of niet mag.

Naar mijn idee is de regelgeving ook achterhaald en totaal niet dekkend voor wat er tegenwoordig kan als het gaat om wat gevaarlijk of roekeloos is. In dat kader vraag ik me zelfs af of het idee van de 'fpv op een device scherm vliegen' niet zelfs veiliger is (in de buurt van vliegvelden daargelaten) ondanks dat je snel geneigd bent om buiten het zicht te vliegen met de mavic. Dat was vroeger meteen een groot probleem omdat je buiten je zicht snel de richting en controle kwijt was. Iets wat nu totaal niet meer relevant is. En al helemaal als je kijkt hoe de mavic omgaat met verlies van signaal en zelfs allerlei smaken en niveaus van RTH aanbiedt zoals 'smart RTH', OA functies en zelfs ground quality detection en sonar....

Ik wil zeker niet zeggen dat je laks om kan gaan met veiligheidseisen en quadcopters, maar de mavic is wel een van de veiligste drones waar ik ooit mee heb mogen spelen (de andere wilde niet opstijgen :9 ). Vraag me echter nog wel af hoe de wetgevers op zo'n verhaal reageren, want de boetes zullen niet misselijk zijn denk ik ongeacht of ze billijk zijn of niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwinp
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 13:28
Ben op dit ogenblik een reis aan het maken in het westen van de VS. De eerste reis met de Mavic. Bij deze de eerste resultaten:

Mijn vraag is of jullie nog wat tips hebben qua 'filmtechnieken'/posities van de Gimball. In deze video gebruik ik:
  • Active Track
  • Gimball in verticale positie
  • Een (low) flyby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Geen idee hoe hoog de boetes precies zijn. Ik hou me zoveel mogelijk aan 'niet boven bebouwing, mensen en in de buurt van vliegvelden' en verder gebruik ik mijn gezonde verstand. Als ik ook maar een beetje twijfel ik of ik ergens mag vliegen dan doe ik het gewoon niet. De shots in dit filmpje zijn bijna allemaal gemaakt van boven het plantsoen, was helemaal niet nodig om verder te gaan.
De regelgeving is een terugkerend onderwerp, niet alleen hier, ook op andere plaatsen gebeurt dit. Ik ben het eens met bovenstaande opmerking. Elkaar aanspreken op zaken die écht niet kunnen (ik ken omgeving Amsterdam niet goed) gaat imho niet te ver. Wellicht weet men niet van de regelgeving af? Of ben ik nu te naïef? ;)
alwinp schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:24:
Ben op dit ogenblik een reis aan het maken in het westen van de VS. De eerste reis met de Mavic. Bij deze de eerste resultaten:

[video]

Mijn vraag is of jullie nog wat tips hebben qua 'filmtechnieken'/posities van de Gimball. In deze video gebruik ik:
  • Active Track
  • Gimball in verticale positie
  • Een (low) flyby
Netjes!

[ Voor 24% gewijzigd door Peutpeut op 27-03-2017 21:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:04
Wat is het heerlijk om in dit weer met de Mavic te vliegen!

[Vimeo: https://vimeo.com/210325488]

[Vimeo: https://vimeo.com/210325543]

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Iemand bekend met de bril Epson Moverio BT-300 ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Khayma
Is het misschien een idee om met een paar tweakers ergens af te spreken en gezellig te vliegen? Misschien nog paar mensen uit andere DJI topics? Lijkt mij wel leuk om ergens te vliegen waar het gewoon toegestaan is met een paar man. Liefst ergens centraal in NL tenzij anders afgestemd. Ik sta er voor open in ieder geval en kan het ook wel initiëren als er animo naar is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roodaap
Nog een probeersel van mij. Heb geleerd dat het het beste is om veel lange shots te maken in 1 richting. Camera bewegingen of richtingsveranderingen van de drone worden al snel rommelig. Dit filmpje heeft ook langere shots dan ik normaal zou gebruiken, maar dat paste wel bij de muziek vond ik. Toch veel beelden niet kunnen gebruiken door bewegingen van camera of drone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Khayma schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:18:
Is het misschien een idee om met een paar tweakers ergens af te spreken en gezellig te vliegen? Misschien nog paar mensen uit andere DJI topics? Lijkt mij wel leuk om ergens te vliegen waar het gewoon toegestaan is met een paar man. Liefst ergens centraal in NL tenzij anders afgestemd. Ik sta er voor open in ieder geval en kan het ook wel initiëren als er animo naar is.
Ja goed plan, ik ben voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Laatst online: 06-08 09:29
Afgelopen weer wat lopen spelen met de DJI :)

Edit: kwaliteit is blijkbaar minder (480p) dus moet weer effe verder editen :) Ik was iets te snel :)

Nu even alleen de beelden online gezet zonder edit :)

Update: nu hopelijk op orde :)

[ Voor 63% gewijzigd door VTec op 30-03-2017 13:36 ]

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornS1982
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-08 10:28
Wat ik me afvraag: als ik een brevet haal hier in Belgie, kan ik met die papieren dan ook gewoon vliegen in Nederland? Woon nl. net over de grens onder Eindhoven.
Daarnaast overwegen we om binnen een jaar wellicht in Nederland te gaan wonen, kan ik die papieren dan meenemen, of moet er dan een ander brevet in NL gehaald worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
BjornS1982 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:02:
Wat ik me afvraag: als ik een brevet haal hier in Belgie, kan ik met die papieren dan ook gewoon vliegen in Nederland? Woon nl. net over de grens onder Eindhoven.
Daarnaast overwegen we om binnen een jaar wellicht in Nederland te gaan wonen, kan ik die papieren dan meenemen, of moet er dan een ander brevet in NL gehaald worden?
Brevet? Je hebt in Nederland geen brevet nodig om met een Drone te vliegen.
Je dient alleen rekening te houden met de "Drone regels".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Hou me ook aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Count me in, mits ik kan dan uiteraard.. :P

Het is me gelukt trouwens, vriendin is overstag gegaan.. :+

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Donstil schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:38:
[...]

Ja goed plan, ik ben voor.
m0nk schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:56:
[...]

Count me in, mits ik kan dan uiteraard.. :P

Het is me gelukt trouwens, vriendin is overstag gegaan.. :+
Dat is mooi, dat zijn er al 4 (inclusief ik). Nice dat je vriendin overstag is gegaan en dat ook nog eens zonder rozen :P. Willen we het beperken tot DJI Mavic drones of ook andere uitnodigen? Ik vind een klein clubje ook wel gezellig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Khayma schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:11:
[...]

[...]

[...]

Dat is mooi, dat zijn er al 4 (inclusief ik). Nice dat je vriendin overstag is gegaan en dat ook nog eens zonder rozen :P. Willen we het beperken tot DJI Mavic drones of ook andere uitnodigen? Ik vind een klein clubje ook wel gezellig namelijk.
Niet echt voorkeur, vind beide prima al is een klein clubje Mavic users ook wel leuk. Wat persoonlijker.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Maak even een animo topic aan voor een meeting, dat hoort hier niet echt thuis ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Goeie, I'm in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
m0nk schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:14:
[...]

Niet echt voorkeur, vind beide prima al is een klein clubje Mavic users ook wel leuk. Wat persoonlijker.. :)
teveel zou ook niet goed zijn, max 6 voor storingsvrij signaal is de spec

[ Voor 25% gewijzigd door RHTizzy op 30-03-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Heb net wat filmpjes gekeken van hand release en hand catching. Doen jullie dit ook? Snap wel dat je soms in situaties komt waar je lastig recht kunt opstijgen en landen. Met mijn oude Cheerson deed ik het wel soms maar die had een vrij groot landing gear waarbij ik hem kon vast pakken. De filmpjes op youtube zien er op zich niet lastig uit (release vooral). Wel benieuwd of jullie dit doen.. Niet vliegen als je geen geschikt start/eind punt hebt of toch met de hand? En ja, snap dat het risico's met zich mee brengt en ben het niet van plan om voorlopig te doen als nieuwe Mavic gebruiker, maar wel benieuwd naar de ervaringen van de meer ervaren vliegers.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Misschien wel interessant voor de Mavic gebruikers aangezien het ook jullie betreft:
Beleidsdiscussie: Foto's/filmpjes illegaal drone vliegen

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
m0nk schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:48:
Heb net wat filmpjes gekeken van hand release en hand catching. Doen jullie dit ook? Snap wel dat je soms in situaties komt waar je lastig recht kunt opstijgen en landen. Met mijn oude Cheerson deed ik het wel soms maar die had een vrij groot landing gear waarbij ik hem kon vast pakken. De filmpjes op youtube zien er op zich niet lastig uit (release vooral). Wel benieuwd of jullie dit doen.. Niet vliegen als je geen geschikt start/eind punt hebt of toch met de hand? En ja, snap dat het risico's met zich mee brengt en ben het niet van plan om voorlopig te doen als nieuwe Mavic gebruiker, maar wel benieuwd naar de ervaringen van de meer ervaren vliegers.. :)
Ik ben dit vorige week net een paar keer gaan oefenen. Juist om als ik een keer in de situatie terecht ik kom, ik enigzins weet wat ik kan verwachten. Zoals met veel zaken is het, als je het met beleid doet, prima te doen. Het wegvliegen is zeker erg makkelijk, gebruik maken van slide to launch is goed te doen met 1 hand. Het landen, en de beste methode, daar zijn de meningen over verdeeld. Je kunt de sensoren onder de Mavic uitschakelen en 'm dan rustig op je hand laten landen. Risico hierbij is vooral als je vergeet de sensoren weer vergeet aan te zetten bij een volgende vlucht. Ik heb de sensoren gewoon aan gelaten. Als je je hand al op enig afstand onder de drone houdt, en je de stick naar beneden houdt dan denkt de Mavic gewoon dat je hand de grond is en zal na een kleine pauze rustig landen en de rotors uitschakelen. Ik heb echter ook een paar keer gehad dat nadat ik 'm vast had de rotoren op volle toeren gingen draaien om proberen weg te komen. Dat duurt een paar (spannende) seconden waarna ze alsnog uitschakelen. Kwestie van goed vasthouden op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Het is gevaarlijk ook al kijk je uit. Als de drone omslaat en je krijgt hem in je gezicht... ik wil de gevolgen niet weten. Heb een keer met mn duim tussen de props gezeten waarna het bloed eruit spoot en ik bijna flauw viel. Nee zoek gewoon een vlakke ondergrond, of maak een landingsgestel of koop zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
ChojinZ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:54:
Misschien wel interessant voor de Mavic gebruikers aangezien het ook jullie betreft:
Ondanks dat ik het wel deels met hem eens ben had ik bij het lezen van de eerste post al gelijk door dat het hem niet echt ging om veiligheid etc. (in een ander topic zegt hij dat hij geen drone op zijn hoofd wil door een afgebroken rotor, iets dat ook prima bij iemand met een vergunning/licentie kan gebeuren.).. Hij heeft een drone bedrijf en wil het liefst al het hobby vliegen uitbannen zodat de regels voor bedrijven versoepeld worden. Iets dat later in het topic ook duidelijk wordt.

Dat gezegd hebbende vind ik wel dat je weg moet blijven van stadscentra en vliegvelden. Maar het vliegen in een parkje naast je woonwijk zie ik echt geen problemen mee (ook al zou het misschien officieel niet mogen i.v.m. met bebouwing etc.).

In Nederland hou ik mij aan de NFZ kaart van het kadaster en verder gebruik ik mijn gezonde verstand.

[ Voor 4% gewijzigd door Greetoz op 31-03-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Donstil schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:22:
[...]

Brevet? Je hebt in Nederland geen brevet nodig om met een Drone te vliegen.
Je dient alleen rekening te houden met de "Drone regels".
Is het trouwens niet zo dat je een brevet moet hebben als je hoger dan 120m wilt vliegen? Dat meen ik althans te lezen in de regelgeving maar daar is best wel het eea wollig beschreven te noemen als je niet volledig op de hoogte bent van de exacte definities van gebruikte terminologie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Greetoz schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:29:
Dat gezegd hebbende vind ik wel dat je weg moet blijven van stadscentra en vliegvelden. Maar het vliegen in een parkje naast je woonwijk zie ik echt geen problemen mee (ook al zou het misschien officieel niet mogen i.v.m. met bebouwing etc.).

In Nederland hou ik mij aan de NFZ kaart van het kadaster en verder gebruik ik mijn gezonde verstand.
Nou de regels hebben het over "aaneengesloten bebouwing".
De stad waar ik woon is allemaal laagvlieg gebied, dus vliegen met een spotter is overal toegestaan tenzij het is over mensen massa's of aaneengesloten bebouwing (en havens etc maar die heb je hier niet).

Dat zou dan dus betekenen dat vliegen boven het parkje in de wijk wel zou mogen.
Dat is immers niet aaneengesloten bebouwing en er staan geen mensen massa's in.

Zo stonden wij met wat collega's gister in de pauze op een weiland even te proberen. Waren netjes naar de rand van de stad gereden maar officieel was het no-fly zone. Politie reeds langs op moment dat drone duidelijk zichtbaar was maar vonden er niets van.

Ik blijf erbij dat het allemaal samenhangt met de harde regels (vliegvelden enz) en gezond verstand.
Het grijze gebied van afstand, hoogte enz is zo moeilijk te handhaven.

Al neem ik wel de Drone kaart mee op de iPad, ik heb nu al een paar keer gehad dat ik mensen tegen kwam op remote plekken (vaak laten die daar de hond uit) en ik duidelijk zag dat ze geïrriteerd waren en/of dat ze er wat van wilde zeggen. Voor dat soort mensen heb ik dan eventueel bewijs dat vliegen wel mag (Lees: Mond houden, kijk deze kaart).

Ik heb trouwens ook al mensen gehad die het fantastisch vonden. Wilde dan ff op het schermpje kijken, alles weten enz. Dat is dan wel weer leuk.
Greetoz schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:29:
[...]

Ondanks dat ik het wel deels met hem eens ben had ik bij het lezen van de eerste post al gelijk door dat het hem niet echt ging om veiligheid etc. (in een ander topic zegt hij dat hij geen drone op zijn hoofd wil door een afgebroken rotor, iets dat ook prima bij iemand met een vergunning/licentie kan gebeuren.).. Hij heeft een drone bedrijf en wil het liefst al het hobby vliegen uitbannen zodat de regels voor bedrijven versoepeld worden. Iets dat later in het topic ook duidelijk wordt.
Dat had ik gedurende zijn eerste posts ook, er druipt vanaf dat hij het niet doet uit goeie wil maar om het geblokkeerd te krijgen. Jammer.
m0nk schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:48:
Ik doe het en het vergt alleen wat oefening meer niet eigenlijk, de reden bij mij is voornamelijk dat de drone best korte pootjes heeft (en de beschikbare verlenging hiervan niet handig is) en daardoor met zijn buik wel eens in viezigheid kan staan. Dan is opstijgen vanuit de hand een betere oplossing.

Mocht de grond schoon zijn dan doe ik dat gewoon, of vanaf het dak van mijn auto dat werkt ook goed.
RHTizzy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:37:
[...]

Is het trouwens niet zo dat je een brevet moet hebben als je hoger dan 120m wilt vliegen? Dat meen ik althans te lezen in de regelgeving maar daar is best wel het eea wollig beschreven te noemen als je niet volledig op de hoogte bent van de exacte definities van gebruikte terminologie
Ja dat kan wel kloppen ja maar dat mag je dan weer niet met een drone toch?
Ik heb de mijne in ieder geval op 120m staan (Weet niet of dat misschien standaard is in de DJI app) en dat is ook wel hoog zat eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
Prima dat de link naar de discussie, hier wordt geplaatst, maar het is dan ook de bedoeling dat die discussie daar gevoerd wordt en niet hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Donstil schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:30:
[...]

Ja dat kan wel kloppen ja maar dat mag je dan weer niet met een drone toch?
Ik heb de mijne in ieder geval op 120m staan (Weet niet of dat misschien standaard is in de DJI app) en dat is ook wel hoog zat eigenlijk.
120m is inderdaad standaard in de DJI app, ik denk om dat de US FAA regels max 400ft zijn wat 122 meter is. ook is in veel landen de max hoogte 120m.

Durf het bijna niet te posten na alle aanvallen op hier op GoT.. Maar hier een probeersel van mij, regels zijn in Noorwegen ook iets anders, mensen waar overheen gevlogen wordt hebben toestemming gegeven en waren zelfs heel geïnteresseerd in het drone vliegen (vooral de vader van de zwaaiende kinderen).. 90% is gefilmd van boven het water.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peutpeut
ChojinZ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:54:
Ik denk dat de ontwikkeling rondom drones verder gevorderd is dan waar de huidige regelgeving momenteel op is gebaseerd. Met de eerste generatie drones kon je niet zien waar je vloog, was het bereik karig en was er geen optie tot RTH. IMO kan de regelgeving best wat soepeler omdat er erg veel veiligheidsmaatregelen in een dergelijke drone zitten (de Mavic is overigens mijn eerste).

Tot die tijd gebruik ik mijn gezonde verstand, dat doe ik ook als ik zometeen naar het werk rijdt, in de auto. Overigens heb ik alleen maar enthousiaste mensen gezien en gehoord, de eerste die mij of mijn Mavic een knal verkoopt moet ik nog tegenkomen.

Als afsluitertje deze panorama van deze ochtend:
Veense Put

[ Voor 11% gewijzigd door Peutpeut op 31-03-2017 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
Peutpeut schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:57:
[...]

Ik denk dat de ontwikkeling rondom drones verder gevorderd is dan waar de huidige regelgeving momenteel op is gebaseerd. Met de eerste generatie drones kon je niet zien waar je vloog, was het bereik karig en was er geen optie tot RTH. IMO kan de regelgeving best wat soepeler omdat er erg veel veiligheidsmaatregelen in een dergelijke drone zitten (de Mavic is overigens mijn eerste).

Tot die tijd gebruik ik mijn gezonde verstand, dat doe ik ook als ik zometeen naar het werk rijdt, in de auto. Overigens heb ik alleen maar enthousiaste mensen gezien en gehoord, de eerste die mij of mijn Mavic een knal verkoopt moet ik nog tegenkomen.

Als afsluitertje deze panorama van deze ochtend:
[afbeelding]
IDD zeker met steeds meer sensoren en intelligentie die aanwezig is waar de huidige regelgeving geen rekening mee houd.

Mooie foto, heb je deze nog met specifieke instellingen gemaakt (HDR) en nog wat kwa nabewerking?
Zijn namelijk best lastige licht omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Modbreak:Plaatjes posten maar ondertussen wel doordiscussiëren is ook niet de bedoeling. Als dit zo doorgaat, verdwijnen er berichten in de prullenbak (zonder en met plaatjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Universal Creations schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:26:
[modbreak]Plaatjes posten maar ondertussen wel doordiscussiëren is ook niet de bedoeling. Als dit zo doorgaat, verdwijnen er berichten in de prullenbak (zonder en met plaatjes)[/modbreak]
Is geregeld, mijn bijdrage in het daarvoor bestemde topic geplaatst.

[ Voor 7% gewijzigd door Peutpeut op 31-03-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Vandaag schrik van mn leven. Wilde rangetest gaan doen maar de grote fout gemaakt om heen met de wind mee te vliegen. In sportmode zat ik binnen no-time op 5,5 km en nog steeds goed signaal (met range extender). Op gegeven moment kreeg ik de melding dat ik nog net aan genoeg batterij had om terug te vliegen. Maakte me toen eigenlijk nog geen zorgen omdat ik nog 60% had.
Tijdens het terugvliegen merkte is pas hoe langzaam de afstand tussen mij en de mavic minder werd en kreeg ook regelmatig de melding dat er veel wind stond. In eerste instantie dus lager gaan vliegen om minder wind te vangen. Gevolg: beeld viel weg. Dan maar weer hoger. Tot het moment dat ik nog maar 15% had en nog 3 km te gaan. Op dat moment de keuze moeten maken om geschikte plek te vinden om te landen. Iets verderop een omheind stuk weiland gevonden met koeien. Echter met geen mogelijkheid kon ik daar landen. De mavic bleef maar zeuren dat de 'auto-land failed' en dat het stuk niet geschikt was om te landen (klopt ook. Was precies op een schuin stuk van een heuvel). Op 8% viel toen ineens het beeld weg en was de verbinding verbroken. 'Bye bye Mavic' was het eerste wat ik dacht. Gelukkig op het laatste moment nog even snel screenshot gemaakt van de kaart waar hij geland is en als een speer de auto ingestapt en de navigatie ingesteld.
Na half uur zoeken tussen de koeien (ik had de hoop eigenlijk al opgegeven) de mavic toch gevonden. En zonder ook maar een krasje. Ongelooflijk!
Thuis dus gelijk de sd kaart in de pc gedaan maar bestand bleek corrupt (ook met geen enkel programma te repareren). Pas toen ik de kaart terugstopte en de Mavic ermee aanzette werd de video hersteld. Blijkbaar heeft hij nog 2 minuten lang op 10cm boven het gras gehovered en daarna noodlanding gemaakt :) Al met al..eind goed al goed. En wat hebben we ervan geleerd? NOOIT rangetest beginnen met de wind mee, altijd tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
jdevries189 schreef op zondag 2 april 2017 @ 18:42:
Vandaag schrik van mn leven. Wilde rangetest gaan doen maar de grote fout gemaakt om heen tegen de wind in te vliegen. In sportmode zat ik binnen no-time op 5,5 km en nog steeds goed signaal (met range extender). Op gegeven moment kreeg ik de melding dat ik nog net aan genoeg batterij had om terug te vliegen. Maakte me toen eigenlijk nog geen zorgen omdat ik nog 60% had.
Tijdens het terugvliegen merkte is pas hoe langzaam de afstand tussen mij en de mavic minder werd en kreeg ook regelmatig de melding dat er veel wind stond. In eerste instantie dus lager gaan vliegen om minder wind te vangen. Gevolg: beeld viel weg. Dan maar weer hoger. Tot het moment dat ik nog maar 15% had en nog 3 km te gaan. Op dat moment de keuze moeten maken om geschikte plek te vinden om te landen. Iets verderop een omheind stuk weiland gevonden met koeien. Echter met geen mogelijkheid kon ik daar landen. De mavic bleef maar zeuren dat de 'auto-land failed' en dat het stuk niet geschikt was om te landen (klopt ook. Was precies op een schuin stuk van een heuvel). Op 8% viel toen ineens het beeld weg en was de verbinding verbroken. 'Bye bye Mavic' was het eerste wat ik dacht. Gelukkig op het laatste moment nog even snel screenshot gemaakt van de kaart waar hij geland is en als een speer de auto ingestapt en de navigatie ingesteld.
Na half uur zoeken tussen de koeien (ik had de hoop eigenlijk al opgegeven) de mavic toch gevonden. En zonder ook maar een krasje. Ongelooflijk!
Thuis dus gelijk de sd kaart in de pc gedaan maar bestand bleek corrupt (ook met geen enkel programma te repareren). Pas toen ik de kaart terugstopte en de Mavic ermee aanzette werd de video hersteld. Blijkbaar heeft hij nog 2 minuten lang op 10cm boven het gras gehovered en daarna noodlanding gemaakt :) Al met al..eind goed al goed. En wat hebben we ervan geleerd? NOOIT rangetest beginnen met de wind mee, altijd tegen :)
welke range extender gebruik je eigenlijk?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jdevries189 schreef op zondag 2 april 2017 @ 18:42:
Vandaag schrik van mn leven. Wilde rangetest gaan doen maar de grote fout gemaakt om heen tegen de wind in te vliegen. In sportmode zat ik binnen no-time op 5,5 km en nog steeds goed signaal (met range extender). Op gegeven moment kreeg ik de melding dat ik nog net aan genoeg batterij had om terug te vliegen. Maakte me toen eigenlijk nog geen zorgen omdat ik nog 60% had.
5,5km? Ik deed vandaag ook een Range test, op 2,3km had ik al de WeakSignal melding in open weiland.

Pagina: 1 ... 18 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor het aanbieden van of het vragen naar Mavic Pro's! Hiervoor kun je advertentie plaatsen op Vraag & Aanbod. Ook als je een Mavic Pro binnen hebt gekregen of net hebt besteld, leuk maar niet hier in het topic!

Vragen en opmerkingen over beschikbaarheid en levertijden kunnen hier: [DJI Mavic Pro] Beschikbaarheid en levertijden

Alle niet fotografie/DJI Mavic Pro gerelateerde dingen plaatsen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 a.u.b!

Voor accessoires kun je hier terecht: [DJI Mavic pro] Accessoires

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.