Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:30
Donstil schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:56:
[...]

Goed om te lezen, ga ik die ook maar proberen :)
Opvallend. Ik gebruik juist de GO4 app zonder problemen sinds dat die beschikbaar is.
Donstil schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:03:
[...]

Als ik nou een spotter achter dat ding aan laat rennen mag ik dan ook verder dan de gestelde meters? >:)
Dat zou in feite moeten kunnen/mogen, denk ik. Kan je spotter ook zwemmen met 50+ km/u? ;)
Tommy123321 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:13:
[...]

Vandaag de taco MC ND filters binnen samen met de lens hood
Filters passen perfect en geen glimbal problemen.......alleen nog wachten op mooi weer.

Over de Polar Pro veel slechte verhalen gehoord vandaar mijn keuze voor de taco lenzen.
Gewoon besteld via hun site en netjes na 1,5 week geleverd.
Ik heb me nog niet verdiept in ND filters, ook nog niet eerder het merk Taco gehoord. Eerst maar eens een Mavic bemachtigen zonder onscherp beeld, ook mijn tweede exemplaar is geaccepteerd voor RMA en mag naar Barendracht. Beetje Ontzettend jammer dit.

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 14:38
Tommy123321 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:13:
[...]

Vandaag de taco MC ND filters binnen samen met de lens hood
Filters passen perfect en geen glimbal problemen.......alleen nog wachten op mooi weer.

Over de Polar Pro veel slechte verhalen gehoord vandaar mijn keuze voor de taco lenzen.
Gewoon besteld via hun site en netjes na 1,5 week geleverd.
Ben benieuwd naar je ervaringen. Lees veel dat ND filters cruciaal zijn voor het krijgen van mooie, rustige shots, benieuwd of jij dat ook echt gaat merken...

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHTizzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07-2020
Donstil schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:03:
[...]

Als ik nou een spotter achter dat ding aan laat rennen mag ik dan ook verder dan de gestelde meters? >:)
hangt er vanaf wie je spotter is denk ik, sommigen doen daar vast niet moeilijk over :P

edit
ehhh, grap was al gemaakt |:(

[ Voor 5% gewijzigd door RHTizzy op 01-03-2017 10:14 ]

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Peutpeut schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 04:01:
[...]

Opvallend. Ik gebruik juist de GO4 app zonder problemen sinds dat die beschikbaar is.

[...]

Dat zou in feite moeten kunnen/mogen, denk ik. Kan je spotter ook zwemmen met 50+ km/u? ;)
Dat eerste schijnt een beetje "geluk hebben" te zijn op Android. In de Playstore regent het negatieve reacties maar DJI doet er niet echt wat mee. Ook online zie ik wat problemen met de Pixel en Pixel XL toestellen, Ik heb de XL dus vandaar dat ik het vroeg :) , even aankijken dus.

Dat tweede is een kwestie van oefenen :P >:)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general_p
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-08 00:00
ik had ook veel problemen met de Go app op mijn android toestel (OnePlus 3T) Heb nu een iphone nergens problemen mee meer sindsdien.

Zal wellicht combo van software oneplus icm dji zijn. Heb inderdaad op internet ook een beerput gevonden aan problemen met de app op android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
general_p schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:19:
ik had ook veel problemen met de Go app op mijn android toestel (OnePlus 3T) Heb nu een iphone nergens problemen mee meer sindsdien.

Zal wellicht combo van software oneplus icm dji zijn. Heb inderdaad op internet ook een beerput gevonden aan problemen met de app op android.
In eerste instantie mijn OnePlus One gebruikt, ook dat vrijwel probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Op mijn OnePlus One gebruik ik DJI Go 4 voor de Mavic, en DJI Go voor mijn Osmo+. Helaas werkt die laatste app niet als de eerste ook is geïnstalleerd. De app denkt dan dat ik een Mavic aan heb staan (terwijl het dus de Osmo+ is), en stoort van alle kanten. Als ik dan DJI Go 4 deïnstalleer is er niets meer aan de hand. Erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-08 00:06
Ik gebruik de go4 app vanaf het begin en heb er nog nooit problemen mee gehad (s6 edge+)

DJI adviseerd de volgende apparaten

Recommended Devices

ios:
iPhone 5s, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPhone 7, iPhone 7 Plus, iPod touch 6, iPad Pro, iPad Air, iPad Air Wi-Fi + Cellular, iPad mini 2, iPad mini 2 Wi-Fi + Cellular, iPad Air 2, iPad Air 2 Wi-Fi + Cellular, iPad mini 3, iPad mini 3 Wi-Fi + Cellular, iPad mini 4, and iPad mini 4 Wi-Fi + Cellular. This app is optimized for iPhone 5s, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPhone 7 and iPhone 7 Plus.

Android: Android 4.1.2 or later
Samsung tabs 705c, Samsung S6, Samsung S5, Samsung NOTE4, Samsung NOTE3, Google Nexus 9, Google Nexus 7 II, Ascend Mate7, Huawei P8 Max, Huawei Mate 8, Nubia Z7 mini, SONY Xperia Z3, MI 3, MI PAD, Smartisan T1.
*Support for additional Android devices available as testing and development continues.

De problemen die ik lees op internet zijn voornamelijk met apparaten die niet in deze lijst staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Tasz op 01-03-2017 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tasz schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:52:
Ik gebruik de go4 app vanaf het begin en heb er nog nooit problemen mee gehad (s6 edge+)

DJI adviseerd de volgende apparaten

Recommended Devices

ios:
iPhone 5s, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPhone 7, iPhone 7 Plus, iPod touch 6, iPad Pro, iPad Air, iPad Air Wi-Fi + Cellular, iPad mini 2, iPad mini 2 Wi-Fi + Cellular, iPad Air 2, iPad Air 2 Wi-Fi + Cellular, iPad mini 3, iPad mini 3 Wi-Fi + Cellular, iPad mini 4, and iPad mini 4 Wi-Fi + Cellular. This app is optimized for iPhone 5s, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPhone 7 and iPhone 7 Plus.

Android: Android 4.1.2 or later
Samsung tabs 705c, Samsung S6, Samsung S5, Samsung NOTE4, Samsung NOTE3, Google Nexus 9, Google Nexus 7 II, Ascend Mate7, Huawei P8 Max, Huawei Mate 8, Nubia Z7 mini, SONY Xperia Z3, MI 3, MI PAD, Smartisan T1.
*Support for additional Android devices available as testing and development continues.

De problemen die ik lees op internet zijn voornamelijk met apparaten die niet in deze lijst staan.
Klopt idd de pixel staat hier ook niet in maar wat er wel in staat zijn allemaal oude modellen. Dat lijkt me eerder gemakzucht dan echt een gegronde reden hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
Mijn vervangen Mavic heeft dienst gedaan voor het maken van een video voor een vriend van me. Zijn bedrijf verkoopt gifvrije oplossingen om onkruid te verwijderen. Maandag de Mavic gebruikt om hier een video van te maken als try-out, wellicht volgen er nog meer. Geschoten in D-Log en grading gedaan in Premiere Pro CC. Helaas wederom een onscherpe rechter onderhoek, gaat eind van de week opnieuw retour Barendrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:46
########################
Firmware Update: v01.03.0500
########################
- Updated No Fly Zone management
- Optimized gimbal calibration

Geen spannende zaken zo te zien.

[ Voor 48% gewijzigd door iisworks op 02-03-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:30
Donstil schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:55:
[...]

Je bericht is al wat ouder maar ik quote hem toch even. Hoe gaat vliegen nu? Ik heb een Pixel XL sinds een paar dagen en wil daarmee graag de Mavic Pro gebruiken.

Ik kom echter online nagenoeg geen ervaringen tegen.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er wat problemen zijn met de Android variant van DJI Go. De app is nog niet compatibel met Android 7.x.x

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
iisworks schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:19:
########################
Firmware Update: v01.03.0500
########################
- Updated No Fly Zone management
- Optimized gimbal calibration

Geen spannende zaken zo te zien, maar prima weer voor een FW update.
Hoe zit dat nou met "No Fly Zone management".
Kan je dat overrulen ofz?

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 02-03-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Donstil schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:54:
[...]

Hoe zit dat nou met "No Fly Zone management".
Kan je dat overrulen ofz?
Zojuist de update gedaan. Het is nu mogelijk het GEO systeem van DJI uit te schakelen in de app, kan me niet meer herinneren of dat voorheen niet het geval was. Dan is dat de verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Peutpeut schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:51:
[...]
Zojuist de update gedaan. Het is nu mogelijk het GEO systeem van DJI uit te schakelen in de app, kan me niet meer herinneren of dat voorheen niet het geval was. Dan is dat de verandering.
Dat kon op .400 ook al (mijn start FW), en wellicht dus nog eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:32
Peutpeut schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:31:
Mijn vervangen Mavic heeft dienst gedaan voor het maken van een video voor een vriend van me. Zijn bedrijf verkoopt gifvrije oplossingen om onkruid te verwijderen. Maandag de Mavic gebruikt om hier een video van te maken als try-out, wellicht volgen er nog meer. Geschoten in D-Log en grading gedaan in Premiere Pro CC. Helaas wederom een onscherpe rechter onderhoek, gaat eind van de week opnieuw retour Barendrecht.

[video]
Grappig filmpje alleen wat wil je precies laten zien ermee ;-)? Die onscherpte is in de video niet echt waar te nemen trouwens..

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Peutpeut schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:51:
[...]

Goed om te weten (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Greetoz schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:20:
[...]

Grappig filmpje alleen wat wil je precies laten zien ermee ;-)? Die onscherpte is in de video niet echt waar te nemen trouwens..
We hebben ons er voornamelijk mee vermaakt. Mocht hij zijn baas zover kunnen krijgen om dit beter aan te pakken kunnen we dit intensiveren en meer technische details en de werking van de apparaten toevoegen in de video's.
iisworks schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:10:
[...]

Dat kon op .400 ook al (mijn start FW), en wellicht dus nog eerder.
Dan tasten we voorlopig nog even in het duister wat die upgrade inhoudt, ook op het forum van DJI vind ik niets meer dan die ene regel.

Edit:
Er is ook een update voor de DJI GO 4 app

[ Voor 3% gewijzigd door Peutpeut op 02-03-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy

[video]
Leuk gedaan!

Zie idd een heel klein beetje onscherpte maar dan moet je wel goed kijken...

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasz
Helaas wederom een onscherpe rechter onderhoek, gaat eind van de week opnieuw retour Barendrecht.

[video]
Die onscherpte is echt niet goed hoor, zou er inderdaad mee terug gaan. Lijkt wel een soort vlek. Ik heb dit totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
RHTizzy schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:14:
[...]

Leuk gedaan!

Zie idd een heel klein beetje onscherpte maar dan moet je wel goed kijken...
In de video's is het minder zichtbaar, dat ben ik eens. In de foto's is het meer uitgesproken aanwezig, mede omdat de volledige sensor gebruikt wordt. Bekijk eens de foto's op dropbox: https://www.dropbox.com/s...UluPHrHUCrrOxcmZrkFa?dl=0

Ik zie een duidelijk verschil tussen de hoek rechtsonder en de andere hoeken.

Edit: net nog twee toegevoegd geschoten met de nieuwe firmware, lijkt iets minder. Al moet ik er bij vermelden dat deze geschoten zijn in D-Cinelike, de overige in D-Log, wellicht dat er bij de eerst genoemde al verscherping is toegepast, morgen eens een vergelijking maken.
Tasz schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:51:
[...]

Die onscherpte is echt niet goed hoor, zou er inderdaad mee terug gaan. Lijkt wel een soort vlek. Ik heb dit totaal niet.
Wees blij, dit is de tweede al :P

[ Voor 34% gewijzigd door Peutpeut op 02-03-2017 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasz
Mooi kl*te voor je.
Ik zie het overigens wel duidelijk in de video (27 inch 4k scherm)
Vooral als de asfaltweg in beeld is. Dan is er totaal geen detail te zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 22:04
Eindelijk kom ik toe aan het graden en monteren van mijn IJsland video's. Wat was de Mavic een genot om mee te hebben! Veelbelovend voor toekomstige drones.

[ Voor 37% gewijzigd door diotav op 07-03-2017 12:07 ]

dion.dev

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• royvandenheuvel
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-03 13:51
Hierbij de beloofde video (trip door Tanzania):

[ Voor 20% gewijzigd door royvandenheuvel op 04-03-2017 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
diotav schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 21:25:
Eindelijk kom ik toe aan het graden en monteren van mijn IJsland video's. Wat was de Mavic een genot om mee te hebben! Veelbelovend voor toekomstige drones.

[video]
Hele mooie beelden, maar wat was het idee achter die versnelling rond seconde 4? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

royvandenheuvel schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 18:22:

[video]
Sorry dat ik het zeg maar je zou je moeten schamen wat betreft de opnames met vluchtende dieren. Ik weet dat er in grotere parken in Tanzania al flinke boetes staan op het vliegen met drones en jij laat perfect zien waarom dat is. Je eigen blingbling feestje vieren en schijt hebben aan de natuur, best walgelijk! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zorki schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:12:
[...]

Sorry dat ik het zeg maar je zou je moeten schamen wat betreft de opnames met vluchtende dieren. Ik weet dat er in grotere parken in Tanzania al flinke boetes staan op het vliegen met drones en jij laat perfect zien waarom dat is. Je eigen blingbling feestje vieren en schijt hebben aan de natuur, best walgelijk! :(
Pffff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
[...]

Ik verwachtte tientallen, zo niet honderden dieren die in blinde paniek op de vlucht raakten, maar ik heb eigenlijk alleen 3 nijlpaarden gezien die een paar meter verschoven... Dus ik vind je reactie een klein beetje overtrokken. Je had je punt ook kunnen maken zonder zaken als 'je moet je schamen' en 'best walgelijk' te zeggen.

Dat gezegd hebbende, ondanks dat ik de beelden heel vet vind, heeft Zorki misschien wel een puntje. Oh, en vanaf 1:17 gaat de muziek opeens bijna alleen nog maar over het rechter audiokanaal, ik dacht even dat m'n linkerspeaker ermee kapte :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023

[video]
Ontzettend gaaf filmpje.
[...]

Stel je niet zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie film van Tanzania! Vind de reactie ook wat overtroffen. Als je daar had rondgelopen hadden de dieren ook weggegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de update van de S7 edge update naar Android 7 icm de mavic? Ben een beetje huiverig om hem te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Hahn schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 18:23:
[...]

Hele mooie beelden, maar wat was het idee achter die versnelling rond seconde 4? :P
Onderdeel van een totale edit op muziek. ;)

[ Voor 70% gewijzigd door diotav op 04-03-2017 23:22 ]

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-nld
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-07 09:27
Hoe krijgen jullie dat gezeur van muziek met Youtube goed?

Ik zie zat filmpjes voorbij komen op youtube met daaronder muziek met auteursrechten, als ik een filmpje erop zet met een dergelijk nummer doet ie het of helemaal niet, of alleen via website, maar bv. niet via youtube app.

Ik heb al gegoogled, instellingen aangepast dat er reclames weergegeven mogen worden etc, maar blijft naggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
bas-nld schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:56:
Hoe krijgen jullie dat gezeur van muziek met Youtube goed?

Ik zie zat filmpjes voorbij komen op youtube met daaronder muziek met auteursrechten, als ik een filmpje erop zet met een dergelijk nummer doet ie het of helemaal niet, of alleen via website, maar bv. niet via youtube app.

Ik heb al gegoogled, instellingen aangepast dat er reclames weergegeven mogen worden etc, maar blijft naggen
Bij elk nummer zijn weer andere afspraken gemaakt tussen Youtube en de rechthebbende. Ik zorg dus voortaan altijd dat ik vooraf dat ik een nummer gebruik, deze check op Youtube of en hoe zichtbaar die gaat zijn. Je kan dit zelf ook checken in de Youtube Music Library:

1. ga naar YouTube: YouTube
2. klik links in het menu op "muziek beleid"
3. zoek het nummer op wat je zou willen gebruiken en kijk welke restricties die heeft

Als die daar niet tussen staat, kan je ook video uploaden met alleen dat nummer. En dan kijken wat YT er mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aperture
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-08 11:10

[video]
Heel gaaf filmpje!
Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:37:
Iemand ervaring met de update van de S7 edge update naar Android 7 icm de mavic? Ben een beetje huiverig om hem te updaten.
Op mijn OnePlus 3 met Android 7 draait het prima, wellicht niet het zelfde als de Samsung versie maar in ieder geval iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
vanardenne schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:02:
[...]

Bij elk nummer zijn weer andere afspraken gemaakt tussen Youtube en de rechthebbende. Ik zorg dus voortaan altijd dat ik vooraf dat ik een nummer gebruik, deze check op Youtube of en hoe zichtbaar die gaat zijn. Je kan dit zelf ook checken in de Youtube Music Library:

1. ga naar YouTube: YouTube
2. klik links in het menu op "muziek beleid"
3. zoek het nummer op wat je zou willen gebruiken en kijk welke restricties die heeft

Als die daar niet tussen staat, kan je ook video uploaden met alleen dat nummer. En dan kijken wat YT er mee doet.
Dat werkt 99 van de 100 keer prima. Ik heb één keer gehad dat een nummer verkeerd herkent werd en dus werd geblokkeerd, Toen maar een ander nummer genomen :)

[video]
Mooi filmpje, zeker! Prachtige omgeving ook, dat in combinatie met een zonnig landschap maakt een groot deel van je beelden :)

[ Voor 17% gewijzigd door Peutpeut op 05-03-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Wat is jullie ervaring met handmatig landen van de Mavic? Ik heb al een paar keer gehad dat het landen niet conform verwachting liep in de zin dat hij niet direct gecontroleerd wilde landen door de linkerstick naar beneden te doen. Uiteindelijk lukte het wel, maar het duurde langer dan ik verwachtte.

Nou weet ik dat hij graag intelligent landt door rustig af te dalen, en dat er bovendien een "Landing Protection" feature in zit die de landingsplaats inspecteert op geschiktheid (soms met een melding waarin bevestiging gevraagd wordt of je daadwerkelijk wilt landen). Ik had deze feature eerder uitgezet, maar na de firmware upgrade was deze weer aan komen staan, wat me dus verraste/verwarde.

Het kan allemaal toeval zijn geweest, maar ik ben dus benieuwd naar jullie ervaring met handmatig landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
iisworks schreef op zondag 5 maart 2017 @ 18:26:
Wat is jullie ervaring met handmatig landen van de Mavic? Ik heb al een paar keer gehad dat het landen niet conform verwachting liep in de zin dat hij niet direct gecontroleerd wilde landen door de linkerstick naar beneden te doen. Uiteindelijk lukte het wel, maar het duurde langer dan ik verwachtte.

Nou weet ik dat hij graag intelligent landt door rustig af te dalen, en dat er bovendien een "Landing Protection" feature in zit die de landingsplaats inspecteert op geschiktheid (soms met een melding waarin bevestiging gevraagd wordt of je daadwerkelijk wilt landen). Ik had deze feature eerder uitgezet, maar na de firmware upgrade was deze weer aan komen staan, wat me dus verraste/verwarde.

Het kan allemaal toeval zijn geweest, maar ik ben dus benieuwd naar jullie ervaring met handmatig landen?
Ik gebruik handmatig en automatisch door elkaar, willekeurig. Ervaringen met beide zijn prima.

Bij het handmatig landen dien je de linkerstick kort vast te houden wanneer de Mavic op ongeveer een halve meter boven de grond hangt. Daarmee bevestig je dat je wilt landen.

Wanneer je de automatische functie gebruikt wordt er gevraagd om een bevestiging of de grond geschikt is om te landen. Deze melding zal kort verschijnen wanneer de Mavic vind dat de grond egaal is. Is de drone van mening dat dit niet het geval is, dan dien je de slider te gebruiken om aan te geven dat je het landen voort wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

[video]
Cool. Al heeft de muziek keuze wel een hoog Casey Neistat gehalte.

Edit: Dat is niet perse een negatief iets trouwens. Deed mij er alleen aan denken.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 06-03-2017 23:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diotav
Mijn (eerste) IJsland edit. Korter dan gehoopt, maar dat komt ook mede door de gekozen muziek. :X
De beelden komen van de Mavic en iPhone 7 Plus.

[Vimeo: https://vimeo.com/207203064]

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
diotav schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:04:
Mijn (eerste) IJsland edit. Korter dan gehoopt, maar dat komt ook mede door de gekozen muziek. :X

[video]
vette beelden, ook leuk geedit. Best een aparte look kwa kleurstelling en contrast, heb je die zo opgesteld op de mavic zelf of in post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Thanks! De Mavic Pro beelden waren redelijk donker door de omstandigheden. Er zit een LUT overheen in post. Vooral de iPhone 7 Plus is ongekend qua kwaliteit. Als dergelijke sensor zijn weg toch binnenkort mag vinden in de Mavic...

[ Voor 57% gewijzigd door diotav op 07-03-2017 13:26 ]

dion.dev

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iisworks
Pagina om Mavic productiedatum te achterhalen:
http://djiserialdecoder.x10host.com/index.php

De mijne is van 7 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
@diotav Mooi, maar inderdaad wat kort..

@iisworks hier 19 januari, gekocht op 5 februari..

duurt updaten bij jullie ook zo lang.. zit hier gewoon op wifi, maar het downloaden is na 20 minuten pas op 50%.. hij hangt niet oid, het percentage loopt op, maar wel erg langzaam...
Dit ga ik sowieso nooit buiten via mobiel internet doen...

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
SmithNL schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 18:10:

duurt updaten bij jullie ook zo lang.. zit hier gewoon op wifi, maar het downloaden is na 20 minuten pas op 50%.. hij hangt niet oid, het percentage loopt op, maar wel erg langzaam...
Het downloaden is zo gepiept, het daadwerkelijk updaten neemt wel wat tijd in beslag ja. Laatste update duurde in totaal ongeveer 25 minuten. Heb je voldoende bereik met je Wi-Fi?
diotav schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:06:
Thanks! De Mavic Pro beelden waren redelijk donker door de omstandigheden. Er zit een LUT overheen in post. Vooral de iPhone 7 Plus is ongekend qua kwaliteit. Als dergelijke sensor zijn weg toch binnenkort mag vinden in de Mavic...
Mooie beelden! De toning heb je netjes voor elkaar. Alleen een LUT of ook handmatige correcties?

De belichting is overigens goed aan te passen voorafgaand aan de opname. Ik ben het met je eens dat de sensor niet van hoogstaande kwaliteit is. De nieuwe D-Log is aardig. Ik veronderstel dat je die niet hebt gebruikt aangezien die pas een dag of 10 oud is. Welke instellingen heb je gebruikt voor de opname?

[ Voor 37% gewijzigd door Peutpeut op 07-03-2017 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmithNL
Peutpeut schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 18:12:
[...]

Het downloaden is zo gepiept, het daadwerkelijk updaten neemt wel wat tijd in beslag ja. Laatste update duurde in totaal ongeveer 25 minuten. Heb je voldoende bereik met je Wi-Fi?

[...]
Te snel geroepen.. een wifi reset later vliegt de update nu inderdaad binnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
iisworks schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:46:
Pagina om Mavic productiedatum te achterhalen:

De mijne is van 7 februari.
Geinig. Mijn eerste Mavic is van begin december, de serial van de tweede heb ik niet bij de hand. Ben benieuwd welk serienummer en productiedatum de derde heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Grappig, mijn mavic die ik gisteren binnen heb gekregen is van 19 feb.

Tot nu to gelukkig geen problemen met mijn Mavic. https://www.dropbox.com/s...u92Z7UelqgDe_7ur4ina?dl=0 Alles lijkt ook in focus te zijn. Op de gras foto misschien rechts onder heel klein beetje onscherpte maar die is op de asfalt foto weer niet te zien dus dat kan ook mijn onervarenheid zijn.

Net wel maar DJI refresh afgesloten. Hij gaat ook mee op roadtrip in de USA dus beetje extra zekerheid is wel lekker. Al met al zeer tevreden over de prestaties van deze kleine geweldenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-07 18:11
SmithNL schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 18:10:

Je kan best altijd updaten via 4G. Je wifi wordt platgetrokken de moment je Mavic aan staat. Of je moet verbinden op je 5Ghz SSID, als je dat hebt. Dan zal het vlotter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Nees schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:01:
[...]

Je kan best altijd updaten via 4G. Je wifi wordt platgetrokken de moment je Mavic aan staat. Of je moet verbinden op je 5Ghz SSID, als je dat hebt. Dan zal het vlotter gaan.
Interessant dat je dat zo zegt, want nu ik er zo over nadenk is de wifi verbinding altijd dramatisch als ik de Mavic thuis aan heb..
Enig idee hoe dat komt.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
SmithNL schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:09:
[...]

Interessant dat je dat zo zegt, want nu ik er zo over nadenk is de wifi verbinding altijd dramatisch als ik de Mavic thuis aan heb..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die ervaring niet heb, de update á 150 mb liep soepel en snel binnen.
Greetoz schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:34:
Grappig, mijn mavic die ik gisteren binnen heb gekregen is van 19 feb.

Tot nu to gelukkig geen problemen met mijn Mavic. https://www.dropbox.com/s...u92Z7UelqgDe_7ur4ina?dl=0 Alles lijkt ook in focus te zijn. Op de gras foto misschien rechts onder heel klein beetje onscherpte maar die is op de asfalt foto weer niet te zien dus dat kan ook mijn onervarenheid zijn.

Net wel maar DJI refresh afgesloten. Hij gaat ook mee op roadtrip in de USA dus beetje extra zekerheid is wel lekker. Al met al zeer tevreden over de prestaties van deze kleine geweldenaar.
Dat valt inderdaad enorm mee. Het is me wel opgevallen dat de foto's geschoten in D-Log bij mij een groter gebied van onscherpte laten zien. In D-Cinelike was het minder. Met welke instellingen heb je de foto's gemaakt?

[ Voor 54% gewijzigd door Peutpeut op 08-03-2017 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nees
SmithNL schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:09:
[...]

Zelfde band (2.4Ghz) en om simpel uit te leggen: de mavic ROEPT over je wifisignaal heen door zn zendkracht. je wifi gaat ook geen 4KM ver é ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Peutpeut schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:25:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die ervaring niet heb, de update á 150 mb liep soepel en snel binnen.

[...]

Dat valt inderdaad enorm mee. Het is me wel opgevallen dat de foto's geschoten in D-Log bij mij een groter gebied van onscherpte laten zien. In D-Cinelike was het minder. Met welke instellingen heb je de foto's gemaakt?
Ik heb je even een PM gestuurd met wat meer info. Maar alles stond op Normal en standaard.

Ik heb mijn mavic ook geupdate via wifi. wel op 5ghz.. maar ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe herken je de echtheid van DJI Mavic pro? Ik ben namelijk bezig met een deal op marktplaats, maar weet niet zo goed hoe of waar ik moet kijken hiervoor.

Alvast bedankt voor jullie antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominick11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 14:07
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:38:
Hoe herken je de echtheid van DJI Mavic pro? Ik ben namelijk bezig met een deal op marktplaats, maar weet niet zo goed hoe of waar ik moet kijken hiervoor.

Vraag naar het serienummer en check het op de volgende website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:38:

Tenzij je significant minder dan nieuw betaald zou ik het toch niet riskeren denk ik. Je kan het serienummer invullen op die site die eerder genoemd werd om te kijken wat de productie datum is. Verder zijn er volgens mij niet echt "nep" mavics in omloop. Maar sowieso ophalen en niet laten verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornS1982
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-08 10:28
diotav schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:04:

[video]
Hele toffe beelden, hou van dit soort toning! :*)
Welke LUT heb je gebruikt?

Verder ook wel nieuwsgierig naar de gebruikte camera voor de "vaste" beelden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:29
Krijg vandaag mijn DJI Mavic Pro binnen en zal dit weekend eens wat opnamens maken :)

Iemand ook ervaring of een 128GB SD kaart gaat werken ? :)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royvandenheuvel
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-03 13:51
Toffe video over het ontwerp van de Mavic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
VTec schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:16:
Iemand ook ervaring of een 128GB SD kaart gaat werken ? :)
Officieel niet, maar ik lees her en der dat 128 en zelfs 256GB kaarten gewoon werken. Wellicht is het niet mogelijk om ze in de Mavic zelf te formatteren, maar dat kan ook via een computer (ExFAT). Ik zal dat zelf binnenkort ook nog even testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diotav
BjornS1982 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:49:
[...]

Hele toffe beelden, hou van dit soort toning! :*)
Welke LUT heb je gebruikt?

Verder ook wel nieuwsgierig naar de gebruikte camera voor de "vaste" beelden. :)
Thanks! Los van wat eigen tuning gebruik ik de LUTs van deze dude. De vaste beelden zijn gemaakt met een iPhone 7 Plus.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Yero schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:14:
[...]

Officieel niet, maar ik lees her en der dat 128 en zelfs 256GB kaarten gewoon werken. Wellicht is het niet mogelijk om ze in de Mavic zelf te formatteren, maar dat kan ook via een computer (ExFAT). Ik zal dat zelf binnenkort ook nog even testen.
Een 128GB Samsung EVO ziet hij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
Yero schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:14:
[...]

Oke, bedankt voor de info. Ik begreep al via een andere gebruiker dat bv een 128GB van Samsung kan gaan werken, dus maar even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
iisworks schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:03:
[...]

Een 128GB Samsung EVO ziet hij iig.
Goed om te weten. Al lijkt me een SD-kaart van dat formaat wat suboptimaal. Een SD-kaart met veel capaciteit is fijn, maar rondvliegen met beelden die ik liever niet kwijt wil raken (vakantie bijvoorbeeld) geeft me geen gerust gevoel.

Desalniettemin wordt mijn 16 Gb kaart wel vervangen door een groter exemplaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Laatst online: 03-09 20:14
Hi all,

Ik loop een beetje vast met mijn Mavic Pro.

Ik heb de Mavic nu een paar keer laten opstijgen, maar ik heb telkens last van hetzelfde terugkerende probleem. Ik heb een goede connectie (Go Fly) en heb de mavic op laten stijgen via de auto opstijgfunctie. Vervolgens zie ik een connectie via GPS over 16/17 satellieten.

Zolang de Mavic stil zweeft gaat alles goed na opstijgen. Zodra ik probeer te vliegen is de connectie ineens volledig verbroken. Mijn telefoonscherm toont 'Disconnected' en de videofeed gaat op grijs.

Vervolgens krijg ik met geen mogelijkheid meer een connectie tot stand, terwijl de Mavic dus in de lucht hangt. Blijkbaar kan ik de Mavic nog wel besturen, maar mijn telefoon is totaal nutteloos op dat moment. Ik krijg de boel ook niet opnieuw aan de praat terwijl ik in de lucht hang....

Ik heb alle firmware upgrades gedaan en begrijp eigenlijk niet helemaal wat ik precies verkeerd doe.

Opstart sequence is altijd: Remote, App en dan Mavic....

Zou het aan mijn telefoon (oneplus 3) liggen? Moet ik een instelling aanpassen oid?

[ Voor 9% gewijzigd door GustavSan op 11-03-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
GustavSan schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 10:12:
Hi all,

Ik loop een beetje vast met mijn Mavic Pro.

Ik heb de Mavic nu een paar keer laten opstijgen, maar ik heb telkens last van hetzelfde terugkerende probleem. Ik heb een goede connectie (Go Fly) en heb de mavic op laten stijgen via de auto opstijgfunctie. Vervolgens zie ik een connectie via GPS over 16/17 satellieten.

Zolang de Mavic stil zweeft gaat alles goed na opstijgen. Zodra ik probeer te vliegen is de connectie ineens volledig verbroken. Mijn telefoonscherm toont 'Disconnected' en de videofeed gaat op grijs.

Vervolgens krijg ik met geen mogelijkheid meer een connectie tot stand, terwijl de Mavic dus in de lucht hangt. Blijkbaar kan ik de Mavic nog wel besturen, maar mijn telefoon is totaal nutteloos op dat moment. Ik krijg de boel ook niet opnieuw aan de praat terwijl ik in de lucht hang....

Ik heb alle firmware upgrades gedaan en begrijp eigenlijk niet helemaal wat ik precies verkeerd doe.

Opstart sequence is altijd: Remote, App en dan Mavic....

Zou het aan mijn telefoon (oneplus 3) liggen? Moet ik een instelling aanpassen oid?
Kan aan je toestel liggen en je OS. Staat niet in de aanbevoelen toestellen. Dus het blijft een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Nees schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 12:54:
[...]

Kan aan je toestel liggen en je OS. Staat niet in de aanbevoelen toestellen. Dus het blijft een gok.
Niet aanbevolen kan toch niet aan de hardware oid liggen? Maargoed, het zou kunnen, behalve dat ik niet veel vergelijkbare issues tegenkom icm de OP3 (met Android 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
GustavSan schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 13:32:
[...]

Niet aanbevolen kan toch niet aan de hardware oid liggen? Maargoed, het zou kunnen, behalve dat ik niet veel vergelijkbare issues tegenkom icm de OP3 (met Android 7).
Aaaaah, Dacht ik ook al, android 7. Lees forum van DJI maar, is nog niet compatibel, veel issues mee. Tis een gok. Doe een rollback als je kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasz
GustavSan schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 10:12:
Mijn telefoonscherm toont 'Disconnected' en de videofeed gaat op grijs.
Disconnected in het grijs betekend dat de verbinding tussen je remote en smatrphone is verbroken.
Als de verbinding tussen de remote en de mavic weg zou zijn staat er "aircraft disconected" in het rood
Beetje verwarrend dus

Heb hetzelfde probleem gehad en bij mij was het de usb poort van mij s6 edge+ die vervuild was.
Probeer deze schoon te maken of ga even langs de winkel om hem te laten nakijken.

Ik heb hem zelf schoon gemaakt met een tandenstoker. Daarna geen problemen meer gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
Tasz schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:45:
[...]

Disconnected in het grijs betekend dat de verbinding tussen je remote en smatrphone is verbroken.
Als de verbinding tussen de remote en de mavic weg zou zijn staat er "aircraft disconected" in het rood
Beetje verwarrend dus

Heb hetzelfde probleem gehad en bij mij was het de usb poort van mij s6 edge+ die vervuild was.
Probeer deze schoon te maken of ga even langs de winkel om hem te laten nakijken.

Ik heb hem zelf schoon gemaakt met een tandenstoker. Daarna geen problemen meer gehad.
Eventueel een blaasbalgje, ook uitstekend te gebruiken om een objectief of camerahuis van DSLR schoon te blazen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
Tasz schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:45:
[...]

Beetje verwarrend dus

Hmm. Goeie tip. Ga ik even proberen. En ja. Inderdaad Disconnected (en niet Aircraft Disconnected), dus wat je zegt kan maar zo. Had zelf ook al de indruk dat het aan de usb oid lag. Ik laat mijn ervaringen nog wel even achter :). Ga ook maar even een blaasbalg kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Hm, kennelijk wordt tegenwoordig audio opgenomen via de aangesloten device, in de app dus. Lijkt me belangrijk om te beseffen dat je je remote dus uit de wind moet houden als je gaat vliegen. Eerlijk gezegd vraag ik me af of dit zo'n goede toevoeging is. Iemand al een optie gevonden om het uit te zetten?

EDIT
gevonden
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/35n2915.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door RHTizzy op 12-03-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
RHTizzy schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:30:
Hm, kennelijk wordt tegenwoordig audio opgenomen via de aangesloten device, in de app dus. Lijkt me belangrijk om te beseffen dat je je remote dus uit de wind moet houden als je gaat vliegen. Eerlijk gezegd vraag ik me af of dit zo'n goede toevoeging is. Iemand al een optie gevonden om het uit te zetten?

EDIT
gevonden
[afbeelding]
Gelukkig wordt dit alleen toegevoegd aan de video's opgeslagen in je cache op het aangesloten device.

Voor mij ook niet helemaal helder wat dit toevoegt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Peutpeut schreef op zondag 12 maart 2017 @ 16:48:
[...]

Gelukkig wordt dit alleen toegevoegd aan de video's opgeslagen in je cache op het aangesloten device.

Voor mij ook niet helemaal helder wat dit toevoegt inderdaad.
Ik denk voor de live Facebook streaming functie. Dan kan je ook commentaar geven wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik wil via V&A een Mavic overnemen. Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? (Buiten de standaard dingen als Bon aanwezig etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aperture
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-08 11:10
Donstil schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:25:
Ik wil via V&A een Mavic overnemen. Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? (Buiten de standaard dingen als Bon aanwezig etc)
Ik zou geen buitenlandse overnemen (ivm eventuele garantie problemen). Daarnaast check of de camera goed gecentraliseerd is (veel Mavic camera's zijn onscherp aan één kant of in een hoek). Check ook of de gimbal goed werkt, sommige hebben een 'spasm' om de zoveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Martijn.Hermans schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:59:
[...]

Ik zou geen buitenlandse overnemen (ivm eventuele garantie problemen). Daarnaast check of de camera goed gecentraliseerd is (veel Mavic camera's zijn onscherp aan één kant of in een hoek). Check ook of de gimbal goed werkt, sommige hebben een 'spasm' om de zoveel tijd.
De camera ga ik zeker even checken, bedankt daarvoor.
Mag het ook geen model zijn buiten Nederland maar binnen Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Donstil schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:11:
[...]

De camera ga ik zeker even checken, bedankt daarvoor.
Mag het ook geen model zijn buiten Nederland maar binnen Europa?
Garantie is officieel alleen geldig in het land van aanschaf. DJI doet soms nog wel eens moeilijk met garanties etc..

Tenzij je heel veel korting krijgt zou ik hem lekker nieuw bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Greetoz schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:15:
[...]

Garantie is officieel alleen geldig in het land van aanschaf. DJI doet soms nog wel eens moeilijk met garanties etc..

Tenzij je heel veel korting krijgt zou ik hem lekker nieuw bestellen!
Top, bedankt voor deze info.
Hoor net dat de Drone gekocht is bij de MM dus dat zit wel goed.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
Afgelopen weekend wezen spelen met de DJI Mavic Pro :)

YouTube: Trying the DJI Mavic Pro

Moet nog veel oefenen en kijken hoe u alles precies werkt, maar het begin is er ;)

Btw, 128GB Sandisk ( SDSQUNC-128G-GN6MA ) werkt prima op de DJI 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
VTec schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:41:

Moet nog veel oefenen en kijken hoe u alles precies werkt, maar het begin is er ;)

Nice, waaide het hard? Vooral in het begin tijdens het hoveren vond ik hem niet zo stabiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
Greetoz schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:07:
[...]

Nice, waaide het hard? Vooral in het begin tijdens het hoveren vond ik hem niet zo stabiel..
Inderdaad vrij harde wind, meer dan ik had verwacht en op zo'n open vlakte :) De APP gaf ook meerdere malen hierover een waarschuwing/melding. In dit geval ook via de APP gedaan ipv via de controller. Ik verwacht via de controller wat beter onder de controle te hebben verder ;)

[ Voor 25% gewijzigd door VTec op 13-03-2017 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Nice GTR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrel
  • Nu online

Ook bij jou lijkt de horizon niet recht, dit probleem heb ik ook. Zelfs na calibratie van de gimbal

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
worrel schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:26:
[...]

Ook bij jou lijkt de horizon niet recht, dit probleem heb ik ook. Zelfs na calibratie van de gimbal
Stond veel wind, wellicht dat het hierdoor komt. Maar ik wil nog verder alles goed instellen en nagaan. Dit was 'slechts' een test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Ok. Ik heb een nieuwe usb kabel en het probleem met 'Disconnected' lijkt verholpen. Bij de testvlucht geen meldingen meer gehad.

Wel valt mij weer een nieuw issue op. Als ik de Mavic opstart dan zie ik telkens een gimball error in beeld. De gimball zelf lijkt in een rare stand te blijven hangen, en als ik vervolgens de gimball een klein 'zetje' geef, doorloopt hij de standaard calibratie wel verder goed door...en verdwijnt de melding direct van het scherm.

Ik zag in de app iets over de gimball opnieuw calibreren. Is dit iets dat ik inderdaad even moet doorlopen of kan het wat anders zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
GustavSan schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:40:
Ok. Ik heb een nieuwe usb kabel en het probleem met 'Disconnected' lijkt verholpen. Bij de testvlucht geen meldingen meer gehad.

Wel valt mij weer een nieuw issue op. Als ik de Mavic opstart dan zie ik telkens een gimball error in beeld. De gimball zelf lijkt in een rare stand te blijven hangen, en als ik vervolgens de gimball een klein 'zetje' geef, doorloopt hij de standaard calibratie wel verder goed door...en verdwijnt de melding direct van het scherm.

Ik zag in de app iets over de gimball opnieuw calibreren. Is dit iets dat ik inderdaad even moet doorlopen of kan het wat anders zijn?
Een herkalibratie van de gimbal kan nooit kwaad, gewoon proberen. Het lijkt alsof de gimbal in zijn beweging ergens vast loopt als ik je verhaal zo lees? WD40? :9
worrel schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:26:
[...]

Je kunt dit in de app aanpassen met Gimbal Roll, dat is bij mij in 9 van de 10 gevallen noodzakelijk om een rechte horizon te hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Peutpeut op 14-03-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Klopt het dat de remote alleen input via de USB-A ingang accepteerd als je niets op de MicroUSB aansluiting hebt zitten?

Want ook als ik geen Smartphone aan de korte kabel heb ziet mijn iPad de drone niet. Koppel ik de kabel dan los wordt hij herkend.

Best onhandig want ik verwacht redelijk te switchen tussen de PixelXL via USB-C en de iPad Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:12
Het kopen van een DJI Mavic jeukt wel als ik die mooie vakantiebeelden zo zie. Maar hoe lang duurt het nog voordat er nergens meer gevlogen mag of kan worden, omdat tientallen mensen allemaal met hun drone de lucht in gaan. Dat het dus net zo mainstream wordt als een fotocamera bijvoorbeeld. Of dat de regels zo aangescherpt worden dat je nergens meer mag vliegen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Donstil schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:32:
Klopt het dat de remote alleen input via de USB-A ingang accepteerd als je niets op de MicroUSB aansluiting hebt zitten?

Want ook als ik geen Smartphone aan de korte kabel heb ziet mijn iPad de drone niet. Koppel ik de kabel dan los wordt hij herkend.

Best onhandig want ik verwacht redelijk te switchen tussen de PixelXL via USB-C en de iPad Mini.
Je kan maar 1 van de verbindingen tegelijk gebruiken. Je moet de USB verbinding aan de zijkant loshalen wil je de USB aan de onderkant van de controller kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Greetoz schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:27:
[...]

Je kan maar 1 van de verbindingen tegelijk gebruiken. Je moet de USB verbinding aan de zijkant loshalen wil je de USB aan de onderkant van de controller kunnen gebruiken.
Dat klopt, overigens kun je wel tegelijkertijd met de micro USB-poort aan de zijkant bijladen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
rimave schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:55:
Het kopen van een DJI Mavic jeukt wel als ik die mooie vakantiebeelden zo zie. Maar hoe lang duurt het nog voordat er nergens meer gevlogen mag of kan worden, omdat tientallen mensen allemaal met hun drone de lucht in gaan. Dat het dus net zo mainstream wordt als een fotocamera bijvoorbeeld. Of dat de regels zo aangescherpt worden dat je nergens meer mag vliegen.
Ik vind die regelgeving eigenlijk niet zo heel spannend eigenlijk. Alles bij vliegvelden enz natuurlijk wel maar al die betuttelende regeltjes geloof ik wel. Ik ga het niet expres opzoeken maar als ik ze eens overtreed lig ik er niet wakker van.

Te hard rijden mag ook niet. Doen we allemaal wel eens.
Greetoz schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:27:
[...]

Jammer dat dit ook zo is als er geen verbinding is maar gewoon een kabeltje aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Donstil schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:25:
[...]

Ik vind die regelgeving eigenlijk niet zo heel spannend eigenlijk. Alles bij vliegvelden enz natuurlijk wel maar al die betuttelende regeltjes geloof ik wel. Ik ga het niet expres opzoeken maar als ik ze eens overtreed lig ik er niet wakker van.

Te hard rijden mag ook niet. Doen we allemaal wel eens.
Precies dit.

De eerste die tegen mij komt zeggen 'hé, ga eens weg, dat mag helemaal niet', moet ik nog tegenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:54

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Dikke wagen, net gehaald zag ik? _/-\o_

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VTec
Sjoerdfoto schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:43:
[...]

Dikke wagen, net gehaald zag ik? _/-\o_
Thanks ! Ik had hem vorige jaar al gekocht echter kwam net weer terug van de tuner o.a. met een kleine upgrade ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tasz
Uitgebreid de active track geprobeert. Wat werkt dat gaaf zeg _/-\o_

(Beelden zijn onbewerkt, camera settings zijn standaard)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worrel
  • Nu online
Tasz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:19:
Uitgebreid de active track geprobeert. Wat werkt dat gaaf zeg _/-\o_

[video]

(Beelden zijn onbewerkt, camera settings zijn standaard)
Echt super vet, ik ga dit binnenkort ook maar eens proberen.

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
worrel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:12:
[...]

Echt super vet, ik ga dit binnenkort ook maar eens proberen.
Is inderdaad een erg toffe feature. Een tijd geleden ook geprobeerd in de auto:

Echter begreep ik uit de laatste firmware update dat de maximumsnelheid verhoogd is, iemand daar al ervaring mee en een verschil opgemerkt?

[ Voor 5% gewijzigd door Peutpeut op 15-03-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Peutpeut schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:35:
[...]

Precies dit.

De eerste die tegen mij komt zeggen 'hé, ga eens weg, dat mag helemaal niet', moet ik nog tegenkomen.
Dat komt wrs doordat je je hockey masker eigenlijk alleen op elke 13e vrijdag mag dragen, daaromheen schrikken mensen makkelijk :9

Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor het aanbieden van of het vragen naar Mavic Pro's! Hiervoor kun je advertentie plaatsen op Vraag & Aanbod. Ook als je een Mavic Pro binnen hebt gekregen of net hebt besteld, leuk maar niet hier in het topic!

Vragen en opmerkingen over beschikbaarheid en levertijden kunnen hier: [DJI Mavic Pro] Beschikbaarheid en levertijden

Alle niet fotografie/DJI Mavic Pro gerelateerde dingen plaatsen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 a.u.b!

Voor accessoires kun je hier terecht: [DJI Mavic pro] Accessoires

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.