• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:06
bas-nld schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:15:
[...]

Ik heb een quote ontvangen.. :/

[...]

Ik kan nu kiezen om de drone voor 99 euro te vervangen onder DJI Care Refresh of m'n eigen te laten repareren voor 243 euro. Ik laat hem maar vervangen voor 99 euro dan.

Betalen kan alleen met Paypall of een bankoverschrijving naar een ING rekeningnummer.
Maar waarom valt het niet onder de garantie dan? Het reparatie centrum zit gewoon in nederland volgens mij. Maar via PayPal is het veiligst denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Greetoz op 16-02-2017 11:28 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
bas-nld schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:15:
[...]

Ik heb een quote ontvangen.. :/

[...]

Ik kan nu kiezen om de drone voor 99 euro te vervangen onder DJI Care Refresh of m'n eigen te laten repareren voor 243 euro.
Que? Wat is de logica daarachter? Je krijgt een nieuwe voor 99 of voor 243 een gerepareerde. Bedoelen ze niet gewoon dat je voor 99 euro zo'n refurbished ding krijgt waar ze eerst zelf flink wat indoor drone races mee gehouden hebben? Sowieso snap ik dat hele care refresh niet eerlijkgezegd. Ik heb het zelf ook genomen maar eigenlijk van de zotte dat je al 150 euro betaald (zoiets was het) en daarna alsnog vrolijk de portemonnee moet trekken als er iets kapot gaat :|

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

jdevries189 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:48:
Ik heb het zelf ook genomen maar eigenlijk van de zotte dat je al 150 euro betaald (zoiets was het) en daarna alsnog vrolijk de portemonnee moet trekken als er iets kapot gaat :|
Op zich is het heel normaal in de verzekeringswereld, die 150 euro is premie, de 99 euro bij omruiling is eigen risico...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• jdevries189
Zer0 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:31:
[...]

Op zich is het heel normaal in de verzekeringswereld, die 150 euro is premie, de 99 euro bij omruiling is eigen risico...
Klopt. Maar van wat ik begrijp is het niet een eenmalig iets. Als er later nog iets stuk gaat moet je ook gewoon weer betalen.

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Dji care betaal je 119 euro voor de verzekering. Crasht je drone of is er een defect, betaal je de eerste keer 99 euro en de 2e keer 139 euro.
Ze komen dus ook met een optie om de reparatie buiten je dji care verzekering te doen. Apple heeft ook zo'n garantie. Alleen ik zou het niet accepteren dat je een gebruikte drone terugkrijgt.

• general_p
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-08 00:00
die care is wel interessant maar het is alleen maar voor 1 jaar geldig.. dan is 119 eu best wel weer een bedrag. Ik moet zeggen dat mij 1 ding het meeste opvalt, en dat is de angst bij het vliegen om hem kwijt te raken haha. Gisteren op de heide ook een roofvogel wist niet hoe snel ik dat ding uit de lucht moest halen. ok chicken ik weet het maar goed het is geen 50 euro wat er rond vliegt.

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Ik weet uit ervaring dat een reparatie aan alleen al de camera meer kost dan 500 euro.
( phantom vision 2+ defecte camera 600+ euro reparatiekosten )
En mocht er een Mavic Pro 2 uitkomen dan zal ik die toch gaan halen dus een jaar is prima voor mij.
En verzekeren kost geld. Een auto verzeker je ook, ook al heb je 5 jaar geen schade. Reken dat maar eens uit. Wat is dan 119 euro?

• jdevries189
general_p schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:55:
en dat is de angst bij het vliegen om hem kwijt te raken haha
Heel herkenbaar :)

Mijn kapotte batterij is maandag afgeleverd in barendrecht, vandaag (donderdag) 'aangekomen' en 4 uur later melding dat deze onder garantie wordt vervangen. Verzending ging ook top met de labels die ze voor je aanmaken voor UPS. Tot nu toe ben ik dus eigenlijk wel erg te spreken over DJI _/-\o_

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:46
Gewoon even nieuwsgierig: zijn er al Mavic bezitters die "buyer's remorse" hebben?

De Phantom 3 (Standard) werd volgens mij erg vaak impulsief aangekocht om vervolgens na 2x vliegen weer op Marktplaats te belanden, vermoedelijk meestal vanwege het onpraktische formaat. Na maanden wachten natuurlijk niet echt een impuls aankoop meer, maar is de compacte Mavic in jullie ervaring een veel betere investering? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdevries189
Geen remorse maar wel op het punt beland dat de nieuwigheid van de mavic zelf ervanaf is. Dus ermee vliegen voelt niet heel bijzonder meer. Alles inmiddels wel gedaan: rangetest, intelligent flight modes, long exposures. Ik heb nu voor mezelf maar een todo lijstje gemaakt van alle plekken waar ik wil gaan dronen. Op die manier blijft het leuk. En misschien maar eens een online cursusje volgen hoe je het beste kunt filmen met een drone (en nabewerken). Op dit punt is het zeker een voordeel dat je de mavic overal makkelijk mee naar toe kunt nemen. Op dezelfde manier als dat je bijvoorbeeld een spiegelreflex meeneemt.

[ Voor 15% gewijzigd door jdevries189 op 16-02-2017 16:00 ]

• dominick11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 14:07
Iemand een idee hoe je de accu levensduur van je Mavic pro kan verlengen? Mocht je bijvoorbeeld een aantal maanden geen gebruik maken van je Mavic pro, is het dan verstandig om de accu helemaal op te laden/ deels opladen of is het juist verstandig om je accu volledig te ontladen en dan ergens op te bergen?

In de DJI GO 4 app kan je onder de optie batterij aangeven "time to discharge" na hoeveel dagen de accu ontladen moet worden. Hoe moet ik dat zien? Is dat volledig ontladen van je accu na de dagen die je hebt ingesteld of binnen die dagen die je hebt ingesteld? En moet de Accu dan in je Mavic blijven zitten? Een idee waarom ze deze optie hebben ingebouwd? Waarom de optie discharge als je de accu een tijdje niet gebruikt zal de accu zelf langzamerhand toch ontladen.

Wie heeft hier een zinnig antwoord op?

[ Voor 10% gewijzigd door dominick11 op 16-02-2017 14:43 ]

• Zer0
  • Niet online

Zer0

dominick11 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:40:
Ik kan wel een lang verhaal houden om je vele vragen te beantwoorden, maar anderen hebben dat al eerder (en waarschijnlijk beter) gedaan. Wat leesvoer:
https://rogershobbycenter.com/lipoguide/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHTizzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07-2020
Iemand een idee hoe je de accu levensduur van je Mavic pro kan verlengen? Mocht je bijvoorbeeld een aantal maanden geen gebruik maken van je Mavic pro, is het dan verstandig om de accu helemaal op te laden/ deels opladen of is het juist verstandig om je accu volledig te ontladen en dan ergens op te bergen?

In de DJI GO 4 app kan je onder de optie batterij aangeven "time to discharge" na hoeveel dagen de accu ontladen moet worden. Hoe moet ik dat zien? Is dat volledig ontladen van je accu na de dagen die je hebt ingesteld of binnen die dagen die je hebt ingesteld? En moet de Accu dan in je Mavic blijven zitten? Een idee waarom ze deze optie hebben ingebouwd? Waarom de optie discharge als je de accu een tijdje niet gebruikt zal de accu zelf langzamerhand toch ontladen.

Korte antwoord is dat de levensduur verlengd wordt als de accu niet op volle capaciteit voor langere tijd word opgeslagen. Dat is bij de mavic vertaald naar de variabele die je noemt. Die teller gaat lopen vanaf het moment dat je de accu niet meer gebruikt. Dus ook geen knopje meer indrukken want dan begint de teller opnieuw. Zou je de teller niet hebben dan duurt het veel te lang voordat de accu op optimale capaciteit voor langdurig opslag is.

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:30
RHTizzy schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 07:47:
[...]

Thanks!! Uitproberen zodra ik weer de tijd krijg.

Root op de Nexus7 is enorm simpel met de Nexus toolkit, kwestie van een knopje indrukken.... Als ik t me goed herinner is de toolkit van nugsoft maar daar kom ik anders op terug.

Edit
Niet Nugsoft maar Wugfresh
https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1766475
Root op de Nexus 7 is inmiddels ook gelukt, heb de WugFresh tool gebruikt, kind kan de was doen.

Daarna het topic op het DJI forum gevolgd, en we hebben Google Maps in DJI GO4, hiep hoi!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BcRXaEKtGwsgTdaK4TEkgB64/medium.png

[ Voor 7% gewijzigd door Peutpeut op 16-02-2017 18:24 ]

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

• Peutpeut
Dubbel, oeps.

[ Voor 97% gewijzigd door Peutpeut op 16-02-2017 18:24 ]

• RHTizzy
Peutpeut schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 18:21:
[...]

Root op de Nexus 7 is inmiddels ook gelukt, heb de WugFresh tool gebruikt, kind kan de was doen.

Daarna het topic op het DJI forum gevolgd, en we hebben Google Maps in DJI GO4, hiep hoi!

dubbel yaay!! ;p

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Nu nog mijn Mavic terug en het feest kan beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Kan iig melden dat de root access methode waarmee je vervolgens 1) een app uit de Gplaystore kan installeren die 2) de map service van de GO4 app permanent kan uitschakelen waardoor 3) Gmaps weer wordt gebruikt en inherent daaraan 4) ook de lokale maps caching weer functioneert, werkt!! Mijn blijheid grenst aan hondsdolheid! ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 14:38
RHTizzy schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:40:
[...]

Korte antwoord is dat de levensduur verlengd wordt als de accu niet op volle capaciteit voor langere tijd word opgeslagen. Dat is bij de mavic vertaald naar de variabele die je noemt. Die teller gaat lopen vanaf het moment dat je de accu niet meer gebruikt. Dus ook geen knopje meer indrukken want dan begint de teller opnieuw. Zou je de teller niet hebben dan duurt het veel te lang voordat de accu op optimale capaciteit voor langdurig opslag is.
Interessante materie, je moet het allemaal maar weten....
Ik heb de Mavic nu 2 weken en laadt de batterij na het vliegen volledig op, zodat ik de volgende keer direct aan de gang kan. Maar dat is dus geen juiste manier van werken...?

Begrijp ik het goed dat je de batterijen na het vliegen het beste as-is kan laten en pas weer moet laden als je ze wilt gebruiken?

Daarnaast zorgt de 'time to discharge' functie van DJI ervoor dat de batterijen na x dagen vanzelf dischargen?

Slaan jullie de batterijen nog op een speciale manier op? Als ik het linkje van Zer0 lees zijn die dingen halve bommen.. Zal allemaal wel meevallen, maar ben benieuwd hoe jullie dit doen.
LIPO-safe bags zijn niet bijzonder duur (https://www.google.com/we...#q=lipo+safe+bag&tbm=shop), dus misschien de moeite waard...? (sowieso als je er mee in het vliegtuig wilt..)

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

SmithNL schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:01:
[...]

Interessante materie, je moet het allemaal maar weten....
Ik heb de Mavic nu 2 weken en laadt de batterij na het vliegen volledig op, zodat ik de volgende keer direct aan de gang kan. Maar dat is dus geen juiste manier van werken...?

Begrijp ik het goed dat je de batterijen na het vliegen het beste as-is kan laten en pas weer moet laden als je ze wilt gebruiken?
Nee, absoluut niet. LiPo's ontladen zichzelf altijd, en als ze onder een bepaald niveau vallen heeft dat invloed op de levensduur. Het beste is om de LiPo's naar een storage niveau te laden, maar aangezien de accu's van DJI dat zelf regelen na een paar dagen zou ik adviseren om na een vlucht de accu's volledig op te laden.
Slaan jullie de batterijen nog op een speciale manier op? Als ik het linkje van Zer0 lees zijn die dingen halve bommen.. Zal allemaal wel meevallen, maar ben benieuwd hoe jullie dit doen.
LIPO-safe bags zijn niet bijzonder duur (https://www.google.com/we...#q=lipo+safe+bag&tbm=shop), dus misschien de moeite waard...? (sowieso als je er mee in het vliegtuig wilt..)
De accu's van DJI zijn wat geavanceerder en beter beveiligt dan de lipo's beschreven in de link die ik gaf, maar het basis-principe blijft hetzelfde, het zijn inderdaad mogelijk "bommen". Samsung heeft dat recentelijk wel met de Galaxy Note laten zien :)
Ik sla ze niet op in een safe-bag, die gebruik ik wel voor minder beschermde accu-packs, maar let wel op hoe ik ze opsla (niet in de zon, weg van warmtebronnen) en ik laad ze bijvoorbeeld niet onbeheerd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik lees op verschillende fora van Mavics die buiten spontaan GPS ontvangst verliezen en daardoor korte tijd in ATTI schiet met alle gevolgen van dien (drift, soms zelfs slecht bestuurbaar). Anderen melden zelfs dat er volddoende sats zichtbaar waren, maar dat hij desondanks in ATTI ging.

Hebben jullie die ervaring ook, of zijn dat weer uitzonderingen?

[ Voor 16% gewijzigd door iisworks op 17-02-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Zer0 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:09:
[...]

Nee, absoluut niet. LiPo's ontladen zichzelf altijd, en als ze onder een bepaald niveau vallen heeft dat invloed op de levensduur. Het beste is om de LiPo's naar een storage niveau te laden, maar aangezien de accu's van DJI dat zelf regelen na een paar dagen zou ik adviseren om na een vlucht de accu's volledig op te laden.
Goed avies idd maar ook wat onduidelijk. "Nee, absoluut niet. " heeft denk ik betrekking op je eerste vraag "Ik heb de Mavic nu 2 weken en laadt de batterij na het vliegen volledig op, zodat ik de volgende keer direct aan de gang kan. Maar dat is dus geen juiste manier van werken...?"

Dat is ook m.i. niet de juiste manier van werken behalve als je van plan bent om snel weer te gaan vliegen. LiPo's zijn gevoelige accu's (evenals LiFe en LiIon...) en hebben er last van (lees worden chemisch onstabiel) om onder een bepaald niveau opgeslagen inderdaad, maar ook boven een bepaald niveau. Dat is waar de techniek van DJI rekening mee houdt en daar zou ik me aan over geven. Ze ontladen zich ook niet onder een bepaald niveau, ook niet door het vliegen. Daar zijn marges voor en daar houdt DJI rekening mee

Zelf heb ik die periode op 10dagen gezet. Dus na 10dagen zal de accu zichzelf ontladen naar een niveau (hierboven door Zer0 terecht genoemd 'storage') die ook voor langere termijn opslag veilig is.

Als je van plan bent om binnen een korte periode weer te vliegen dan zou ik ze ook vol laden en het 'ontlaad' termijn daarop instellen....

Hoop dat het zo wat duidelijker is

[ Voor 5% gewijzigd door RHTizzy op 17-02-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
iisworks schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:12:
Ik lees op verschillende fora van Mavics die buiten spontaan GPS ontvangst verliezen en daardoor korte tijd in ATTI schiet met alle gevolgen van dien (drift, soms zelfs slecht bestuurbaar). Anderen melden zelfs dat er volddoende sats zichtbaar waren, maar dat hij desondanks in ATTI ging.

Hebben jullie die ervaring ook, of zijn dat weer uitzonderingen?
Is mij een aantal keer overkomen. Heb daar vervolgens beperkt last van om dat het gaat om een kortstondig verlies van het GPS signaal. Je drine schakelt dan inderdaad over op ATTI en gaat mogelijk driften als er voldoende wind staat.

Ik kan me herinneren dat ik in topic/op Tweakers iets gelezen heb over de kwaliteit van het signaal, wel voldoende sattelieten, maar geen plaatsbepaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
RHTizzy schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:51:
[...]

Zelf heb ik die periode op 10dagen gezet. Dus na 10dagen zal de accu zichzelf ontladen naar een niveau (hierboven door Zer0 terecht genoemd 'storage') die ook voor langere termijn opslag veilig is.
Toch is dat vreemd. Voor Lipo's word eigenlijk altijd aangeraden om, na gebruik, storage mode te gebruiken. Als je de volgende dag gaat vliegen kan je ze wel vol laten maar na langer dan 3 dagen zouden ze op storage nivo gezet moeten worden. Na 10 dagen pas naar storage nivo terug zetten is (te) lang.

Vraag me af welke gedachte gang DJI hier achter heeft zitten en in hoevere de standard lipo's afwijken van de DJI LiPo's...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Peutpeut schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:20:
[...]
Is mij een aantal keer overkomen. Heb daar vervolgens beperkt last van om dat het gaat om een kortstondig verlies van het GPS signaal. Je drine schakelt dan inderdaad over op ATTI en gaat mogelijk driften als er voldoende wind staat.

Ik kan me herinneren dat ik in topic/op Tweakers iets gelezen heb over de kwaliteit van het signaal, wel voldoende sattelieten, maar geen plaatsbepaling.
Mmmm... als dat af en toe zomaar in de open lucht zou gebeuren dan zou me dat me toch enigszins zorgen baren voor zo'n essentiële functie. En kompas is dubbel uitgevoerd, hoewel ik las dat er in het begin een issue was in sport mode waardoor het standby kompas niet goed werd ingezet.

Ik zou verwachten dat dit echt een uitzondering zou moeten zijn. Vraag me af of dat bij Phantoms ook voorkomt? Driften lijkt me op zich niet zo'n punt zolang je nog beeld/control hebt, een oncontroleerbare flyaway wel. :)

[ Voor 7% gewijzigd door iisworks op 17-02-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
iisworks schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:36:
[...]

Mmmm... als dat af en toe zomaar in de open lucht zou gebeuren dan zou me dat me toch enigszins zorgen baren voor zo'n essentiële functie. En kompas is dubbel uitgevoerd, hoewel ik las dat er in het begin een issue was in sport mode waardoor het standby kompas niet goed werd ingezet.

Ik zou verwachten dat dit echt een uitzondering zou moeten zijn. Vraag me af of dat bij Phantoms ook voorkomt? Driften lijkt me op zich niet zo'n punt zolang je nog beeld/control hebt, een oncontroleerbare flyaway wel. :)
De verbinding met de controller bleef in stand, ook de videoverbinding. Het was kortstondig, ongeveer 20 seconden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:17
Betreft de compactheid van de Mavic, afgelopen week heb ik'm meegenomen voor een paar dagen Schotland, echt de Ideale drone om mee op pad te gaan. Je neemt'm mee in de handbagage en omdat hij zo klein is heb je relatief weinig "overlast" tijdens het vliegen.

Hier het resultaat:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KKqA9gHOSaA&t=1s]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
PeeGee schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:13:
Betreft de compactheid van de Mavic, afgelopen week heb ik'm meegenomen voor een paar dagen Schotland, echt de Ideale drone om mee op pad te gaan. Je neemt'm mee in de handbagage en omdat hij zo klein is heb je relatief weinig "overlast" tijdens het vliegen.

Hier het resultaat:

[video]
Nog tegen problemen/vragen aangelopen bij de security op Schiphol of Schotland..?
Ik lees her en der dat je 'm van te voren moet aanmelden bij (bijv.) KLM?

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

SmithNL schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:11:
[...]

Nog tegen problemen/vragen aangelopen bij de security op Schiphol of Schotland..?
Je drone aanmelden is onzin, die mag gewoon mee. In tegenstelling tot wat de media beweert is er nog nooit een incident geweest met een drone.
De (lipo) accu's is een ander verhaal, daar gelden wel regels voor:
https://www.klm.com/trave...cted_article/index.htm#p3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:17
[...]

Nee geen enkel probleem, vloog met KLM.
Op de terugweg moest wel de koffer open maar kwam door de vloeistoffen in de toilettas, de duaneman had totaal geen interesse in de drone of de lipo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-nld
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-07 09:27

Hier ook nog een interessant stuk over LiPo's

http://www.modelbouw.nl/wiki/lipo-accu#.WKhre_nhCUk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik ben gewisseld van telefoon en de DJI GO4 app geïnstalleerd. Afgelopen week niet gevlogen dus er was een update beschikbaar. Mijn Mavic staat al een uur te updaten. Klopt dat? :? Het scherm geeft aan dat het 30min zou moeten duren...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
almightyarjen schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:01:
Ik ben gewisseld van telefoon en de DJI GO4 app geïnstalleerd. Afgelopen week niet gevlogen dus er was een update beschikbaar. Mijn Mavic staat al een uur te updaten. Klopt dat? :? Het scherm geeft aan dat het 30min zou moeten duren...
Bij mij nam de eerste update ook erg veel tijd in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Peutpeut schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:01:
[...]

Bij mij nam de eerste update ook erg veel tijd in beslag.
Hij is zojuist uitgevallen: de remote battery was leeg :X Straks nog maar eens proberen met beide accu's op 100%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
almightyarjen schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:06:
[...]

Hij is zojuist uitgevallen: de remote battery was leeg :X Straks nog maar eens proberen met beide accu's op 100%
Die kun je eventueel tegelijkertijd laden met de micro-usb-poort aan de zijkant, sluit dan je telefoon aan op de full-size-usb poort aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Waarschijnlijk hing de mavic, tweede poging ging een stuk sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Op mijn android telefoon heb ik tijdens het vliegen problemen met de video feed, die loopt makkelijk een paar seconden achter / vertoont artefacten / valt uit, kortom compleet onbruikbaar. Op een ipad heb ik hier geen last van, maar dat werkt wat moeilijker onderweg. Iemand idee wat ik kan proberen om de beeldkwaliteit te verhogen? Alle achtergrond apps staan uit en ik heb ook eens hardware decoding geforceerd in de developer tools, maar de feed blijft onbruikbaar. Ik zie ook nergens wat de minimale systeemeisen zijn, buiten dat het minimum android versie zoveel moet zijn (met android 7.1 denk ik wel dat ik daaraan voldoe).

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvandenheuvel
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-03 13:51
[...]

Ik kom zojuist terug uit Tanzania. Daar was een kansje op dat de douane/beveiliging moeilijk zou gaan doen, maar niets was minder waar. Ik kon zo doorlopen. De accu's had ik in m'n handbagage in van die lipo safe bags gedaan. Ook daarmee nergens problemen gehad (Schiphol, Dubai en Dar es Salaam). Verder zat de Mavic in een B&W case (aanrader: niet ultracompact, maar wel erg goed beschermd) in m'n tas in de ruimbagage. Drone moest van Emirates verplicht in de ruimbagage (stond op hun site), dus die case was wel onmisbaar. Ook daarmee alles helemaal goed gegaan. Kortom, volgens mij valt het allemaal wel mee. Zeker ook omdat hij gewoon in je tas past, scheelt denk ik ook een hoop vragen. De beelden volgen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
royvandenheuvel schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:12:
[...]

Ik kom zojuist terug uit Tanzania. Daar was een kansje op dat de douane/beveiliging moeilijk zou gaan doen, maar niets was minder waar. Ik kon zo doorlopen. De accu's had ik in m'n handbagage in van die lipo safe bags gedaan. Ook daarmee nergens problemen gehad (Schiphol, Dubai en Dar es Salaam). Verder zat de Mavic in een B&W case (aanrader: niet ultracompact, maar wel erg goed beschermd) in m'n tas in de ruimbagage. Drone moest van Emirates verplicht in de ruimbagage (stond op hun site), dus die case was wel onmisbaar. Ook daarmee alles helemaal goed gegaan. Kortom, volgens mij valt het allemaal wel mee. Zeker ook omdat hij gewoon in je tas past, scheelt denk ik ook een hoop vragen. De beelden volgen later.
Gisteren ook even opgezocht hoe het zit met Emirates, we vliegen er deze zomer mee naar Bangkok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pires101
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-05-2023
Voor ons de reden dat we voor het eerst niet met emirates naar indonesie vliegen maar met ws garuda of klm...Helaas want ben gek op emirates maar ga echt mn drone niet in het ruim doen. Heel vreemd beleid van ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
Met welke settings filmen jullie? Is het echt de moeite waard om in bv D-log of Art te filmen als je niet echt professioneel schiet? (D Log schijnt met nieuwe firmware weer de best optie te zijn en Art kun je via de DJI Go app nog instellen).

Heb nu wat film in Art maar best nog wel wat werk om dat weer netjes te krijgen in Final cut pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blakapim
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
tyfoon_2 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:56:
Met welke settings filmen jullie? Is het echt de moeite waard om in bv D-log of Art te filmen als je niet echt professioneel schiet? (D Log schijnt met nieuwe firmware weer de best optie te zijn en Art kun je via de DJI Go app nog instellen).

Heb nu wat film in Art maar best nog wel wat werk om dat weer netjes te krijgen in Final cut pro.
Als je professioneel schiet gebruik je geen Mavic. Als je zin hebt je beelden nog te bewerken na afloop, is het de moeite waard. Als je het alleen aan je vrienden en familie wil laten zien en geen idee hebt wat Premiere is dan zou ik in een standaard modus schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 18:00

Av-

Blakapim schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:14:
[...]

Als je professioneel schiet gebruik je geen Mavic. Als je zin hebt je beelden nog te bewerken na afloop, is het de moeite waard. Als je het alleen aan je vrienden en familie wil laten zien en geen idee hebt wat Premiere is dan zou ik in een standaard modus schieten.
Daar ben ik het niet mee eens. De Mavic kan wel degelijk ingezet worden voor commerciële producties en goed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Heeft iemand een goede bron vwb drone-regels in andere landen?
Er is zo veel informatie te vinden, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Bijvoorbeeld Frankrijk.. overheid heeft een mooie flyer (http://www.developpement-...ecreational%20drone_0.pdf), maar lees op andere sites dat je vooraf toestemming moet vragen..?

Maleisie lijkt de regels ook te hebben aangescherpt (vooraf toestemming etc), maar ondertussen stikt het van de drone video's op Youtube...

Zou de Mavic graag meenemen op vakanties naar beide landen, maar heb uiteraard geen zin in gedoe met de politie of erger...

Deze site (https://droneregulations.info/) lijkt prima, maar toch niet altijd even duidelijk.

Hoe is jullie ervaringen in andere landen....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
SmithNL schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:53:

Bijvoorbeeld Frankrijk.. overheid heeft een mooie flyer (http://www.developpement-...ecreational%20drone_0.pdf), maar lees op andere sites dat je vooraf toestemming moet vragen..?

Maleisie lijkt de regels ook te hebben aangescherpt (vooraf toestemming etc), maar ondertussen stikt het van de drone video's op Youtube...

Zou de Mavic graag meenemen op vakanties naar beide landen, maar heb uiteraard geen zin in gedoe met de politie of erger...

Deze site (https://droneregulations.info/) lijkt prima, maar toch niet altijd even duidelijk.

wou je de keuze voor een vakantie bestemming laten afhangen van hun drone beleid dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
RHTizzy schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:41:
[...]
wou je de keuze voor een vakantie bestemming laten afhangen van hun drone beleid dan? ;)
Nee, die keuzes liggen al vast ;-) De vraag is of ik mn drone kan gebruiken of dat ik me de moeite van het meenemen ivm regels kan besparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
SmithNL schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:47:
[...]

Nee, die keuzes liggen al vast ;-) De vraag is of ik mn drone kan gebruiken of dat ik me de moeite van het meenemen ivm regels kan besparen...
ah, dan zou ik mijn energie richten op het land en zelfs gebied van keuze en focussen op het doel die ik met drone voor ogen had. Dat zou iig het zoekveld allicht iets moeten verkleinen want de vraag was nu wel heel erg breed ingestoken. Denk je aan strandvakantie of stedentrips of natuurtrips of hiking adventures etc, sommige zaken zullen harder zijn afgebakend kwa drone gebruik dan andere. Kun je concreter zijn, was frankrijk het land van keuze en waar dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:09
SmithNL schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:53:

Ik vind persoonlijk deze site wel handig, en ik heb het idee dat het ook goed bijgehouden wordt.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmithNL
RHTizzy schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:18:
[...]

ah, dan zou ik mijn energie richten op het land en zelfs gebied van keuze en focussen op het doel die ik met drone voor ogen had. Dat zou iig het zoekveld allicht iets moeten verkleinen want de vraag was nu wel heel erg breed ingestoken. Denk je aan strandvakantie of stedentrips of natuurtrips of hiking adventures etc, sommige zaken zullen harder zijn afgebakend kwa drone gebruik dan andere. Kun je concreter zijn, was frankrijk het land van keuze en waar dan?
Sorry, mn vraag was denk ik niet helemaal duidelijk gesteld.

Wat ik zoek is een overzicht van de drone regels per land, punt.
Heb je een registratie nodig, mag het uberhaubt niet, etc,etc.

In maleisie bv wat shots in de jungle en boven stranden, om een mooie complatie te maken.

Je zou denken dat er wel websites zijn met dergelijke info, ik kan ze alleen slecht vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Interessante poll wel/geen issues met Mavic:
http://forum.dji.com/thread-85936-1-1.html

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Rzzn7jC.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:07:
[...]

Ik vind persoonlijk deze site wel handig, en ik heb het idee dat het ook goed bijgehouden wordt.
Toppertje!
Peutpeut schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:16:
Update: Ik krijg zojuist een melding van DJI, de gimbal wordt kosteloos vervangen, goed bericht wederom :)

3 februari aangemeld bij DJI en geaccepteerd voor RMA
3 februari verzendlabel ontvangen van DJI (via UPS)
6 februari afgegeven bij UPS acces point
7 februari door UPS bezorgd in Barendrecht
10 februari ontvangstbevestiging van DJI
14 februari bevestiging van reparatie onder garantie
21 februari bevestiging van verzending
Mijn Mavic zou gerepareerd moeten zijn. Echter is het SN anders dan de Mavic die ik heb opgestuurd, ik ben benieuwd en hoop dat het beter afloopt dan bij sommige mede-Tweakers.

Keep you posted!

Update:
Ik heb contact opgenomen met DJI via de chatfunctie, de Mavic die onderweg is, zou 'almost new' moeten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Peutpeut op 21-02-2017 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-07 18:11
Peutpeut schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:00:
[...]

Toppertje!

[...]

Mijn Mavic zou gerepareerd moeten zijn. Echter is het SN anders dan de Mavic die ik heb opgestuurd, ik ben benieuwd en hoop dat het beter afloopt dan bij sommige mede-Tweakers.

Keep you posted!

Update:
Ik heb contact opgenomen met DJI via de chatfunctie, de Mavic die onderweg is, zou 'almost new' moeten zijn.
Refurbished dus... Ze zijn altijd "almost new" als ze al gebruikt zijn/gecrashed en hersteld...

Wel heel kut als je nieuw speelgoed vervangen wordt door een reeds gebruikt toestel omdat je eigen toestel een defect heeft aan camera ofzo. Als ik mijne ontvang en er is toch iets mis mee (camera blur, maar niet heeeel hard) ga ik deze wat later opsturen. Dan hebben ze paar maanden extra om reserve onderdelen op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Ja, precies. Ik ben benieuwd in welke staat ik de vervangende Mavic ontvang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-07 18:11
Wat ik me afvraag is, kan ik een gecrashte mavic opsturen zonder gimbal... wat als deze eraf "gevallen" is tijdens de crash en niet meer heb kunnen terug vinden? Heb ik dan nog recht op een care refresh? Ik zou deze bijhouden en als reserve onderdeel voormezelf houden en vervagen als de andere slecht zou zijn en mijne perfect zou werken. Vraag me echter alleen af hoe moeilijk de riboncable te vervangen is aan de kant van de gimbal.

[ Voor 5% gewijzigd door Nees op 22-02-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-nld
Peutpeut schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:00:
[...]

Toppertje!

[...]

Keep you posted!

Update:
Mijn status is als volgt nu;

3 februari aangemeld bij DJI en geaccepteerd voor RMA
3 februari verzendlabel ontvangen van DJI (via UPS)
6 februari afgegeven bij UPS acces point
7 februari door UPS bezorgd in Barendrecht
10 februari ontvangstbevestiging van DJI
16 februari quote ontvangen
17 februari betaling ontvangen bij DJI
22 februari gerepareerd
22 februari "It will take 0.5 working day for shipment confirmation after the repair is complete. Please wait patiently."

Ik heb mijn DJI Care Refresh aangesproken, dus ik zal ook wel een "bijna nieuwe" terug ontvangen. Ik heb foto's gemaakt van mijn oude, ben benieuwd verder.. Duurt wel lang allemaal.

• iisworks
DJI 4.0.3 App Update (Android)

Mavic Pro:
-Enabled notification when installing or removing propeller cage
-Add AFC switch

Editor:
-Added file-sharing support for WeChat
-Added Transition feature

General:
-Added offline map support
-Added Facebook Live support

• RHTizzy
iisworks schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:41:

Mavic Pro:
-Add AFC switch

Editor:

General:
te weinig gevlogen nog om te weten of 'Auto Focus Continuous' uit zetten handig is of mss wat onnodig en overdreven aangezien we al MF hebben. Lijkt me juist altijd handig als de focus zich automatisch instelt afhankelijk van de afstand naar dichstbijzijnd obectief. Iemand al last gehad van de AFC?

• iisworks
Zolang AFC niet teveel stoort laat ik het lekker aan staan, geheel in lijn met mijn point-n-click mentaliteit. Voor compact- en videocamera's heeft dat tenslotte ook jarenlang goed gewerkt.

En aangezien ik hem vandaag in NL heb kunnen bestellen is morgen eindelijk een combo binnen. Gezien het huidige weer zal het wel even blijven bij updaten en testen. Maar dan kan ik hier na maanden eindelijk meedoen als bezitter i.p.v. wannabee. ;)

• jdevries189
iisworks schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:41:

Mavic Pro:
-Add AFC switch

Editor:

General:
Erg blij met dit lijstje. Al mis ik nog 1 ding: auto-record zodra je de mavic aanzet (als optie uiteraard). Dit zit wel in Litchi en snap eigenlijk niet zo goed waarom dat nog steeds niet in DJI Go zit.

• Peutpeut
RHTizzy schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 17:08:
[...]
te weinig gevlogen nog om te weten of 'Auto Focus Continuous' uit zetten handig is of mss wat onnodig en overdreven aangezien we al MF hebben. Lijkt me juist altijd handig als de focus zich automatisch instelt afhankelijk van de afstand naar dichstbijzijnd obectief. Iemand al last gehad van de AFC?
Vandaag een Mavic, niet mijn eigen, nu wel, ontvangen, vandaag was geen beste dag om te vliegen, morgen eens proberen. Ik heb de AFC optie bij voorbaat uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Peutpeut schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:27:
[...]

Vandaag een Mavic, niet mijn eigen, nu wel, ontvangen, vandaag was geen beste dag om te vliegen, morgen eens proberen. Ik heb de AFC optie bij voorbaat uitgezet.
Hoe lang heb je nou uiteindelijk moeten wachten?
Interessant dat je AFC uit zet. Is dat omdat je altijd mf gebruikt of de voorkeur geeft aan ttf omdat je toch altijd van grote hoogte opneemt ofzo, of toch iets anders?

[ Voor 3% gewijzigd door RHTizzy op 24-02-2017 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-nld
Peutpeut schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:27:
[...]

Ze zijn wel consequent. Jij hebt je Mavic één werkdag eerder dan mij verstuurd naar ze en in alles was je één dag eerder. Ik krijg vandaag mijn (vervangen?) Mavic retour.

--------------

Ik moet me eerst nog verdiepen wat het verschil is tussen AFC / MF, te kort kunnen vliegen daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Is er ergens een checklist van wat er allemaal mis kan zijn (met gegronde reden voor retour) en hoe dit snel en effectief te checken?

Ik heb de mavic alweer een tijdje liggen maar weinig tijd om ermee te vliegen. Wil er liever niet bij een echte run achterkomen dat er iets loos is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil erg graag de originele DJI filterset ivm hele lichte gewicht.
Alleen de shipping kosten van DJI zijn al 30 euro!! :(

Weet iemand of ze al in een NL shop te koop zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
RHTizzy schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 07:46:
[...]
Hoe lang heb je nou uiteindelijk moeten wachten?
Interessant dat je AFC uit zet. Is dat omdat je altijd mf gebruikt of de voorkeur geeft aan ttf omdat je toch altijd van grote hoogte opneemt ofzo, of toch iets anders?
Ik heb liever controle over de focus en wil niet dat er continu scherpgesteld wordt tijdens een opname. Wellicht probeer ik het gedrag van de AFC nog even uit. Ik gebruik inderdaad liever TTF.
bas-nld schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:52:
[...]

Ze zijn wel consequent. Jij hebt je Mavic één werkdag eerder dan mij verstuurd naar ze en in alles was je één dag eerder. Ik krijg vandaag mijn (vervangen?) Mavic retour.
Ik zag het ja. De mijne is vervangen. Denk dat het een gecrashte Mavic is, op 3 van de 4 poten en de gimbal zaten nog stickers. Opgestuurd zonder gimbal cover (kapot gemaakt de dag voor vertrek naar Barendrecht), die zit er nu wel bij, hendig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blakapim
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:36:
Wil erg graag de originele DJI filterset ivm hele lichte gewicht.
Alleen de shipping kosten van DJI zijn al 30 euro!! :(

Weet iemand of ze al in een NL shop te koop zijn??
Nee, en bij DJI hebben ze een levertijd van 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:09
Iemand die goede ervaringen heeft met de Nvidia Shield (K1) icm DJI Go? Sta op het punt om er een te bestellen.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-nld
Peutpeut schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:59:
[...]

Ik heb liever controle over de focus en wil niet dat er continu scherpgesteld wordt tijdens een opname. Wellicht probeer ik het gedrag van de AFC nog even uit. Ik gebruik inderdaad liever TTF.

[...]

Ik zag het ja. De mijne is vervangen. Denk dat het een gecrashte Mavic is, op 3 van de 4 poten en de gimbal zaten nog stickers. Opgestuurd zonder gimbal cover (kapot gemaakt de dag voor vertrek naar Barendrecht), die zit er nu wel bij, hendig :)
Ik heb hem ook weer terug. En inderdaad een ander, deze ziet er op het oog beter uit dan diegene die ik ingeleverd heb. Ook nog stickers op de poten, nieuwe cover en nergens geen beschadigingen.

Net een firmware update gedaan en zo eindelijk weer vliegen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Vandaag ontvangen, en wat is hij ongelofelijk compact! Direct FW geupdated en mijn 6.44" Mi Max eraan gehangen. Dat was qua dikte even prullen en het lukte uiteindelijk alleen met een ander kabeltje aan de full size usb poort onderop, maar hij zit prima. Morgen ook maar eens Litchi proberen in FPV mode met de FiiT 2s VR bril (EUR15), kijken of dat wat is.

Alles lijkt in orde, maar nog geen echte video kunnen maken. En hij lijkt zo kwetsbaar vergeleken met de Hubsan H501S die ik had. Een keer heel even buiten gevlogen, daarstraks nog 2x heel even binnen in de woonkamer. Ik kon het niet laten, ondanks de horrorverhalen over ATTI. Het enige wat me stoorde was het feit dat hij niet snel reageerde toen ik hem wilde landen om driften te voorkomen. Dat bleek te liggen aan landing protection,dat heb ik dus meteen uitgezet.

Vraagje: is het normaal dat de RC fan zo hoorbaar is, met een licht rateltje? Buiten en vergeleken met de Mavic valt het uiteraard wel mee, maar binnen is hij goed hoorbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
bas-nld schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:24:
[...]

Ik heb hem ook weer terug. En inderdaad een ander, deze ziet er op het oog beter uit dan diegene die ik ingeleverd heb. Ook nog stickers op de poten, nieuwe cover en nergens geen beschadigingen.

Net een firmware update gedaan en zo eindelijk weer vliegen! :)
Mooi zo!
Ik heb ook enkele vluchten gemaakt vandaag en gisteren. Ik ben bang dat ik ook met dit exemplaar niet tevreden zal zijn, het heeft precies dezelfde issues als de vorige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Het viel me op dat de RC van de Mavic sneller leegloopt dan verwacht. Zoalsbekend ligt dat aan het feit dat Android devices worden geladen door de transmitter.

Voor wie dat wil voorkomen op een rooted android device:
Google Play: Disable ADB USB Charging ROOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
iisworks schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:00:
en mijn 6.44" Mi Max eraan gehangen. Dat was qua dikte even prullen en het lukte uiteindelijk alleen met een ander kabeltje aan de full size usb poort onderop, maar hij zit prima.
Die heb ik ook nog een tijdje gehad als (tijdelijke) vervanging van mn s6 edge+. Mooi groot scherm en nog fijnere accu. Helaas was tijdens het dronen de afleesbaarheid in de zon om te huilen. Wist daarom niet hoe snel ik hem weer terug moest sturen. Blij dat ik weer terug ben bij mn S6. Later dit jaar misschien toch maar de nieuwe iphone met oled scherm overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een Mavic pro te bestellen. Ik zie echter dat hij nergens te verkijgen is in NL, of wel?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
jdevries189 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:31:
[...]
Die heb ik ook nog een tijdje gehad als (tijdelijke) vervanging van mn s6 edge+. Mooi groot scherm en nog fijnere accu. Helaas was tijdens het dronen de afleesbaarheid in de zon om te huilen. Wist daarom niet hoe snel ik hem weer terug moest sturen. Blij dat ik weer terug ben bij mn S6. Later dit jaar misschien toch maar de nieuwe iphone met oled scherm overwegen.
Dat is ook de enige twijfel die ik bij de Mi Max heb, maar ik gebruik hem sowieso ook als mini-tablet thuis. En was het echt niet te doen? Nu denk ik overigens dat de S6 (edge) een uitzonderlijk goede helder-/leesbaarheid heeft t.o.v. de meeste andere Android devices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Montu schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:35:
Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een Mavic pro te bestellen. Ik zie echter dat hij nergens te verkijgen is in NL, of wel?
Direct bij DJI bestellen lijkt de snelste optie momenteel, zie ook [DJI Mavic Pro] Beschikbaarheid en levertijden
iisworks schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:55:
Het viel me op dat de RC van de Mavic sneller leegloopt dan verwacht. Zoalsbekend ligt dat aan het feit dat Android devices worden geladen door de transmitter.

Voor wie dat wil voorkomen op een rooted android device:
Google Play: Disable ADB USB Charging ROOT
Goed om te weten dat het via een omweg aan te passen is. Ik deel je mening overigens niet, het is voor mij vaak dat ik 3 accu's kan vliegen op halve lading van de RC. De Nexus 7 wordt dan ook bij geladen al gaat dat niet zo rap.

[ Voor 47% gewijzigd door Peutpeut op 26-02-2017 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdevries189
iisworks schreef op zondag 26 februari 2017 @ 09:19:
[...]

Dat is ook de enige twijfel die ik bij de Mi Max heb, maar ik gebruik hem sowieso ook als mini-tablet thuis. En was het echt niet te doen? Nu denk ik overigens dat de S6 (edge) een uitzonderlijk goede helder-/leesbaarheid heeft t.o.v. de meeste andere Android devices?
Ja het was echt slecht. Ik denk eigenlijk dat het niet eens zo zeer te maken heeft met de helderheid van het scherm maar meer met de reflectie. Binnenshuis is het scherm namelijk top en lijkt de helderheid ook prima in orde. Als je op gsmarena kijkt dan zie je dat de hoeveelheid 'nits' die het scherm produceert ook prima in orde is. Ik vermoed dus dat het grotendeels door de reflectie komt wat je mogelijk zou kunnen oplossen met een anti-flare screen protector. Nu was het zo dat ik nog binnen de retourtermijn zat voor de mi max dus durfde de gok eigenlijk niet meer te nemen. De S6 heeft inderdaad goede helderheid maar niet bovengemiddeld. Als je dus op gsmarena kijkt en de schermen bekijkt met de hoogste helderheid dan kom je toch eerder uit bij de recentere iphones en, als je een wat goedkopere wilt met uitzonderlijk helder scherm: de Moto G4 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Misschien een domme vraag maar ondersteund de remote USB-C op de aanwezige connector of moet ik dan een kabel gebruiken?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperb71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 10:59
Kan iemand onderbouwd aangeven of je een iPad mini 2 (alleen Wifi) wel of niet kan gebruiken. Er zijn tegenstrijdige berichten dat een Wifi uitvoering NIET de Googlemap aangeeft en dit alleen met een Cellular werkt. Heb toch behoorlijk wat sites bezocht en filmpjes bekeken, maar dat is niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwolluf
  • Laatst online: 01-09 11:22
Donstil schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:28:
Misschien een domme vraag maar ondersteund de remote USB-C op de aanwezige connector of moet ik dan een kabel gebruiken?
er zitten 3 korte kabeltjes bij die je in de linkerkant kan steken voor verschillende telefoons, waaronder een usb-c.

Gamende vader of moeder? Kom eens kijken op de FoT Discord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
zwolluf schreef op zondag 26 februari 2017 @ 23:12:
[...]

er zitten 3 korte kabeltjes bij die je in de linkerkant kan steken voor verschillende telefoons, waaronder een usb-c.
Ooh Nice. Ik dacht dat dit er twee waren (Lightning en Micro-usb). Ik wil hem echter met een Pixel XL gebruiken dus heb USB-C nodig.

Dank voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
casperb71 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:42:
Kan iemand onderbouwd aangeven of je een iPad mini 2 (alleen Wifi) wel of niet kan gebruiken. Er zijn tegenstrijdige berichten dat een Wifi uitvoering NIET de Googlemap aangeeft en dit alleen met een Cellular werkt. Heb toch behoorlijk wat sites bezocht en filmpjes bekeken, maar dat is niet duidelijk.
Met de laatste update op de go4 app lijkt dat te zijn opgelost en zijn de maps weer cacheable volgens de beschrijving. Daarmee moet je weer thuis via de WiFi je maps kunnen downloaden en zonder een verbinding op het veld kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperb71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 10:59
Met de laatste update op de go4 app lijkt dat te zijn opgelost en zijn de maps weer cacheable volgens de beschrijving. Daarmee moet je weer thuis via de WiFi je maps kunnen downloaden en zonder een verbinding op het veld kunnen gebruiken
Dank maar betekend dat als ik bv nu naar Duitsland rij, dat de map al in het cache geheugen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Ik vind het aansluiten van dikke telefoons (9.2mm met cover) nogal moeizaam gaan. Is er iemand die de RC heeft gemod door een van de rubbertjes eruit te halen zodat dat beter gaat? Schijnt vrij eenvoudig te zijn door de T6 torx schroefjes los te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
casperb71 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:13:
[...]

Dank maar betekend dat als ik bv nu naar Duitsland rij, dat de map al in het cache geheugen zit?
Dat is ook een optie. Je kunt ook de verschillende workarounds gebruiken om Google Maps te gebruiken en vervolgens die vooraf downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet of er ergens al Polar Pro Cinema ND filters te koop zijn in NL?
Ik ga binnenkort naar een zonnig oord en dan lijkt het me erg prettig om de ND 16 bij me te hebben.

Ik kan ze nergens vinden..... De originele van DJI schijnen wat minder te zijn en ook slecht verkrijgbaar.

De eerste versie van Polar Pro is wel verkrijgbaar in NL, maar wordt afgeraden, omdat de gimbal zich niet kan calibreren, dus je moet het filter er pas op zetten nadat hij dit gedaan heeft (en dus aan staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze waren vanmiddag weer heel even beschikbaar bij cameratools, dwz de fly more combo.
schrijf je in voor een beschikbaarheidsmail.

binnen een mum van tijd weer uitverkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blakapim
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:21:
Ik ga binnenkort naar een zonnig oord en dan lijkt het me erg prettig om de ND 16 bij me te hebben.

Ik kan ze nergens vinden..... De originele van DJI schijnen wat minder te zijn en ook slecht verkrijgbaar.

De eerste versie van Polar Pro is wel verkrijgbaar in NL, maar wordt afgeraden, omdat de gimbal zich niet kan calibreren, dus je moet het filter er pas op zetten nadat hij dit gedaan heeft (en dus aan staat).
Alle filters zijn sinds januari geschikt om voor calibratie al op je gimbal te zetten. Heb een setje polarpro's besteld (de normale) en dat gaat prima. Wilde eigenlijk die duurdere serie, maar die is nog niet op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
tyfoon_2 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:56:
Gebruiken jullie trouwens allemaal de GO app of de GO 4 app? De GO 4 app crashed heel veel op mijn Google Pixel telefoon.
Je bericht is al wat ouder maar ik quote hem toch even. Hoe gaat vliegen nu? Ik heb een Pixel XL sinds een paar dagen en wil daarmee graag de Mavic Pro gebruiken.

Ik kom echter online nagenoeg geen ervaringen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aperture
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-08 11:10

Vraag ik mij dus ook af, het liefst wil ik deze hebben: https://www.polarprofilte...a-series-vivid-collection
Daar zit bij elke ND ook een polarizer in, ben je gelijk van de weerspiegeling van water af als je dat wil (en als je dat niet wil dan draai je 'm gewoon anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
iisworks schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:14:
Ik vind het aansluiten van dikke telefoons (9.2mm met cover) nogal moeizaam gaan. Is er iemand die de RC heeft gemod door een van de rubbertjes eruit te halen zodat dat beter gaat? Schijnt vrij eenvoudig te zijn door de T6 torx schroefjes los te halen.
Eenvoudig is een relatief begrip, in deze zit de lastigheid meer in de manier waarop de kast in elkaar grijpt nadat de schroeven zijn verwijderd. Los van de plastic lipjes die onzichtbaar zijn zitten er ook nogal wat onderdeeltjes waar je op moet letten. Met een beetje gepaste lef en voorzichtigheid en gebruik van de paar goeie youtubes die er wel te vinden zijn (zoek mavic teardown en ook de RC verschijnt) is het denk ik wel te doen. Ben er mee gestopt toen bleek dat de Nexus 7 zonder morren past en een uitstekende keus is

Edit
En oh ja, de juiste gereedschap helpt ook, denk aan de vele foontools die er zijn om een scherm te wisselen enzo

[ Voor 6% gewijzigd door RHTizzy op 28-02-2017 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
RHTizzy schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 07:14:
[...]
Eenvoudig is een relatief begrip, in deze zit de lastigheid meer in de manier waarop de kast in elkaar grijpt nadat de schroeven zijn verwijderd. Los van de plastic lipjes die onzichtbaar zijn zitten er ook nogal wat onderdeeltjes waar je op moet letten. Met een beetje gepaste lef en voorzichtigheid en gebruik van de paar goeie youtubes die er wel te vinden zijn (zoek mavic teardown en ook de RC verschijnt) is het denk ik wel te doen. Ben er mee gestopt toen bleek dat de Nexus 7 zonder morren past en een uitstekende keus is
Thanks, ik ga het proberen als ik een T6 kan vinden. :)

http://mavicpilots.com/th...-with-case-attached.1901/

They are on a sort of track, just slide them out lengthways, no sign of anything sticky.
You have to take both out initially because they lock together with teeth.
Fairly simple ten minute mod if you have a T6 Torx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Laatst online: 10-09 10:00
Donstil schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:55:
[...]

Je bericht is al wat ouder maar ik quote hem toch even. Hoe gaat vliegen nu? Ik heb een Pixel XL sinds een paar dagen en wil daarmee graag de Mavic Pro gebruiken.

Ik kom echter online nagenoeg geen ervaringen tegen.
Ik gebruik 9 van de 10 keer de GO app (volgens mij niet eens officieel voor de Mavic). Deze is ook nog nooit gecrashed. De GO4 crashed nog steeds merendeel van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Ik gebruik de Go 4 app op een iPhone 7 en heb nog geen crashes meegemaakt. Voordat deze versie uit was heb ik overigens ook de standaard Go app zonder problemen gebruikt. Ik overweeg trouwens een nieuwe iPad Mini, want ik vind het scherm toch wat 'klein' om echt goed te zien wat er zoal gebeurt. Ik heb al een paar keer details over het hoofd gezien.

De DJI Goggles zouden ook een interessant alternatief zijn, maar Joost mag weten wanneer die nu eindelijk beschikbaar komt (nog los van het feit dat dit wettelijk gezien niet echt legaal is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
tyfoon_2 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:11:
[...]

Ik gebruik 9 van de 10 keer de GO app (volgens mij niet eens officieel voor de Mavic). Deze is ook nog nooit gecrashed. De GO4 crashed nog steeds merendeel van de tijd.
Goed om te lezen, ga ik die ook maar proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
iisworks schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 07:33:
[...]

Thanks, ik ga het proberen als ik een T6 kan vinden. :)

http://mavicpilots.com/th...-with-case-attached.1901/

They are on a sort of track, just slide them out lengthways, no sign of anything sticky.
You have to take both out initially because they lock together with teeth.
Fairly simple ten minute mod if you have a T6 Torx
Haha ze laten het idd wel heel simpel lijken, kennelijk hoeft de kast niet eens uit elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Yero schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:49:
De DJI Goggles zouden ook een interessant alternatief zijn, maar Joost mag weten wanneer die nu eindelijk beschikbaar komt (nog los van het feit dat dit wettelijk gezien niet echt legaal is).
Je bedoelt zonder spotter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
RHTizzy schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:27:
[...]

Je bedoelt zonder spotter?
Ja, oftewel de regel dat je altijd Line-of-Sight moet houden. Is een spotter daarvoor een legaal alternatief? Het zou kunnen, maar diegene is dan feitelijk niet de piloot/bestuurder.

Een alternatief voor de DJI Goggles dat wel legaal is, is de Espon BT-300 met semi-transparante oled-schermen. Maar die is weer behoorlijk aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
yep, spotter moet m in het zicht houden en hou je je verder aan de 'gewone' regels, dus niet te hoog, niet in de buurt van mensen of boven alles waar 'wegen' achter staat, etc etc en geen hond die naar je kraait 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RHTizzy schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:17:
yep, spotter moet m in het zicht houden en hou je je verder aan de 'gewone' regels, dus niet te hoog, niet in de buurt van mensen of boven alles waar 'wegen' achter staat, etc etc en geen hond die naar je kraait 8)
Als ik nou een spotter achter dat ding aan laat rennen mag ik dan ook verder dan de gestelde meters? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy123321
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-02-2022

Vandaag de taco MC ND filters binnen samen met de lens hood
Filters passen perfect en geen glimbal problemen.......alleen nog wachten op mooi weer.

Over de Polar Pro veel slechte verhalen gehoord vandaar mijn keuze voor de taco lenzen.
Gewoon besteld via hun site en netjes na 1,5 week geleverd.
Pagina: 1 ... 16 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor het aanbieden van of het vragen naar Mavic Pro's! Hiervoor kun je advertentie plaatsen op Vraag & Aanbod. Ook als je een Mavic Pro binnen hebt gekregen of net hebt besteld, leuk maar niet hier in het topic!

Vragen en opmerkingen over beschikbaarheid en levertijden kunnen hier: [DJI Mavic Pro] Beschikbaarheid en levertijden

Alle niet fotografie/DJI Mavic Pro gerelateerde dingen plaatsen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 a.u.b!

Voor accessoires kun je hier terecht: [DJI Mavic pro] Accessoires

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.