Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blakapim
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
T.E schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:47:
Een vraag of dit vanzelf kan en hoe.

Dat de drone vooruit vliegt met de camera naar beneden en de camera langzaam omhoog gaat.
En de drone omhoog en de camera blijft op 1 punt kijken.
Het kan vanzelf als je maar erg veel oefent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07-2020

Dat de drone vooruit vliegt met de camera naar beneden en de camera langzaam omhoog gaat.
De 2e klinkt als de spotlight functie of een soort onderdeel van de tracking

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:12

almightyarjen

When does the hurting stop?

Wat voor programma gebruiken jullie eigenlijk voor de nabewerking van de kleuren?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48

Vooruit en camera omhoog - gewoon zelf doen, met de tip de gevoeligheid van de gimbalbesturing wat naar beneden te schroeven.
Omhoog camera op 1 punt - lijkt me zoals genoemd een van de programma's, misschien active track en dan (weer) handmatig hem op laten stijgen?
almightyarjen schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:04:
Wat voor programma gebruiken jullie eigenlijk voor de nabewerking van de kleuren?
Ik ben bezig mezelf het gratis Blackmagic DaVinci Resolve aan te leren voor de videos. Foto's gewoon in DNG en dan met Adobe Lightroom bewerken :)

[ Voor 7% gewijzigd door DRvDijk op 30-01-2017 22:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Justinski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy123321
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-02-2022
Voor iemand die nog op zoek is voor het juiste kabeltje om de controller aan te sluiten op een iPad(mini)
hierbij de link.
Net getest en werkt helemaal top,ondanks dat er op de site staat dat hij alleen geschrikt is voor opladen

https://www.appeloplader....esopener?search=lightning sleutelhanger

Wel natuurlijk even de sleutelhanger verwijderen dmv de schroevjes.

toch niet z,n best kabeltje :(
twee x verbinding met iPad verloren

[ Voor 8% gewijzigd door Tommy123321 op 31-01-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
Ik kwam een post tegen over een project om een DJI Phantom 3 om te bouwen naar een hybride Mavic pro.
Video: YouTube: Tranform Phantom3 into a Mavic ???? 大疆 精&#2878...
Meer info: http://www.phantompilots....hantom3-into-mavic.98567/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:46
speedhaste schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 00:35:
Ik kwam een post tegen over een project om een DJI Phantom 3 om te bouwen naar een hybride Mavic pro.
Video: YouTube: Tranform Phantom3 into a Mavic ???? 大疆 精&#2878...
Meer info: http://www.phantompilots....hantom3-into-mavic.98567/
En een update:
http://www.phantompilots....antom3-into-mavic.103291/

Idee is leuk maar ik zou in deze prijsklasse niet graag zelf gaan knutselen, als de set al leverbaar wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 21:52
Ach ik denk meer dat het een leuke set is als je de phantom 3 flink hebt beschadigd. En de onderdelen op deze manier kan hergebruiken.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nees
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-07 18:11
ff tussen door... lijkt het nu alsof de leveringen zijn stilgevallen? Of heeft iedereen er eentje ondertussen? Al lang nergens nog (tijdelijk) stock gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
Nees schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:28:
ff tussen door... lijkt het nu alsof de leveringen zijn stilgevallen? Of heeft iedereen er eentje ondertussen? Al lang nergens nog (tijdelijk) stock gezien.
Er is nu een apart topic voor. Zie dat rooie vierkantje hieronder.

[ Voor 4% gewijzigd door jdevries189 op 02-02-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb mijn Mavic pro terug gestuurd vanwege shake in me footage. Ik kan jullie melden dat dit een best traag proces is...

18 januari heb ik een ticket gekregen, vervolgens krijg je een label voor UPS.
24 januari heb ik hem weg gebracht bij de Jumbo ivm werk etc. De dag erna pas op transport.
27 januari is hij in de ochtend aangekomen. Ze zeggen dat ze 1 tot 3 werkdagen hebben om hem te ontvangen (in hun systeem, na levering dus)
Ze hebben officieel 1 februari aangenomen. En nu gat het nog 1 a 2 werkdagen duren voordat ze de schade bepalen.

Ze gaan nog contact met me opnemen (binnen die 2 dagen) daarna wordt hij pas gemaakt en terug gestuurd. Al met al ben je drone toch wel even kwijt als je hem naar DJI stuurt.

Meer mensen ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Ik heb nu mijn telefoon in de remote en dat bevalt niet zo best. Ik ben eigenlijk van plan een dedicated device te nemen voor in de remote.

Ik zag de Xiaomi Mi Max 6,4" langskomen. Is dit het beste formaat? Of past een 7" tablet er ook in? Is er een reden om voor een telefoon te gaan ipv een tablet? Ik kan de 7" tablet namelijk ook meteen thuis gebruiken voor filmpjes etc op de bank....en de 6.4" lijkt me daar weer net iets te klein voor?

Als ik zou moeten kiezen tussen de Xiaomi Mi Max 6,4" of een 7" tablet (Android) van goede kwaliteit (mag recent model zijn), welke zouden jullie dan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Ik lees overal dat mensen vrij lyrisch zijn over de ipad mini 4. Zou er zonder aanpassingen gewoon in passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orpheo1975
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-12-2024
Sinds vanmiddag een gelukkige eigenaar van de Fly More Combo gisteren besteld bij JPcomputers. Vraag, is er ergens een setting die je RC ervan weerhoudt je telefoon op te laden. Op deze manier loopt de accu van de RC wel erg snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Ik begrijp die timelapse effect niet hoe dit te maken. Tripod mode en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:51:
Oke, ik heb mijn Mavic pro terug gestuurd vanwege shake in me footage. Ik kan jullie melden dat dit een best traag proces is...

18 januari heb ik een ticket gekregen, vervolgens krijg je een label voor UPS.
24 januari heb ik hem weg gebracht bij de Jumbo ivm werk etc. De dag erna pas op transport.
27 januari is hij in de ochtend aangekomen. Ze zeggen dat ze 1 tot 3 werkdagen hebben om hem te ontvangen (in hun systeem, na levering dus)
Ze hebben officieel 1 februari aangenomen. En nu gat het nog 1 a 2 werkdagen duren voordat ze de schade bepalen.

Ze gaan nog contact met me opnemen (binnen die 2 dagen) daarna wordt hij pas gemaakt en terug gestuurd. Al met al ben je drone toch wel even kwijt als je hem naar DJI stuurt.

Als het uiteindelijk 2 weken duurt, verzending niet meegerekend vind ik het nog best netjes. Ik weet niet waar de DJI heen moet, maar als ie naar China moet dan hebben ze daar zojuist Nieuwjaar gehad, dus kan wat extra vertraging veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Op een van de fotografie websites die ik volg kwam ik dit filmpje tegen: Mavic Pro beelden boven amsterdam: de grachten, de dam etc. Illegaal natuurlijk maar wel mooi om te zien.

http://www.fotovideo.nu/u...-amsterdam-dji-mavic-pro/

De lange versie: YouTube: Amsterdam Drone

[ Voor 14% gewijzigd door jdevries189 op 02-02-2017 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

harrytasker schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:39:
[...]

Als het uiteindelijk 2 weken duurt, verzending niet meegerekend vind ik het nog best netjes. Ik weet niet waar de DJI heen moet, maar als ie naar China moet dan hebben ze daar zojuist Nieuwjaar gehad, dus kan wat extra vertraging veroorzaken.
Barendrecht. Om de hoek dus haha. Ik zag ergens dat het zeer korte tijden waren, en had zelf geen rekening met twee weken gehouden. Ik kan prima zonder Mavic nu hoor, maar toch is beetje balen. En voor mensen die hem terug sturen weten dat ze hem zeker twee weekjes kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:56

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Net gelijk een wijze les geleerd, niet binnen vliegen! Ik denk laat ik hem binnen eens opstijgen en de tripod mode gebruiken, mavic begint meteen richting de muur de driften. In paniek wil ik hem uit de lucht pakken. Dit lukt niet handig dus hij beland tegen de muur half tussen een kastje, propellors draaien aan gort. Shit hoe krijg ik hem uit, nog meer paniek. Ik pak hem van onder, ongemakkelijke houding, propellors beginnen steeds harder te draaien, wat nu? In deze ongemakkelijke houding de mavic mee naar buiten en daar sloeg ie gelukkig af. Resultaat: alle propellors beschadigd, wat krassen op de batterij en mavic en zelf een paar lelijke snijwonden op m'n pols en duim. Dus wees aub niet zo dom als ik, dit is geen speelgoed.

[ Voor 89% gewijzigd door Tweakarim op 02-02-2017 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
T.E schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:31:
[...]

Ik begrijp die timelapse effect niet hoe dit te maken. Tripod mode en dan?
Denk door de tripod mode opname te versnellen tot de mavic op normale snelheid lijkt te vliegen, niet echt time lapse maar wel hetzelfde effect

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHTizzy
Tweakarim schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:24:
Net gelijk een wijze les geleerd, niet binnen vliegen! Ik denk laat ik hem binnen eens opstijgen en de tripod mode gebruiken, mavic begint meteen richting de muur de driften. In paniek wil ik hem uit de lucht pakken. Dit lukt niet handig dus hij beland tegen de muur half tussen een kastje, propellors draaien aan gort. Shit hoe krijg ik hem uit, nog meer paniek. Ik pak hem van onder, ongemakkelijke houding, propellors beginnen steeds harder te draaien, wat nu? In deze ongemakkelijke houding de mavic mee naar buiten en daar sloeg ie gelukkig af. Resultaat: alle propellors beschadigd, wat krassen op de batterij en mavic en zelf een paar lelijke snijwonden op m'n pols en duim. Dus wees aub niet zo dom als ik, dit is geen speelgoed.
beide sticks naar beneden en naar binnen of naar buiten en de props vallen meteen uit. Staat ook in de handleiding als emergency cutoff genoemd, daar bedoelen ze niet je vingers me dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Vanmiddag met dat briesje de 70 km/h aangetikt.. Ik wil normaal en rustig en fatsoenlijk vliegen enzo, maar toch even (verantwoord) geprobeerd in sport mode op hoogte, wat is dat een eng snel ding zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Tip. Als je dan toch binnen wilt vliegen: zorg voor genoeg licht en altijd van je af vliegen. Dus zodat de kont naar jou toe wijst. Dan raak je minder snel in de war en kun je hem makkelijk even snel corrigeren als ie richting muur vliegt. Sensors voor tijdelijk uitzetten schijnt ook een goed idee te zijn binnen. En tenslotte kun je altijd nog prop guards nemen :p

De eerste fase is dat je denkt dat je alles wel even doet. 2e fase is dat je weet wat je nog niet kan en beter niet kunt doen. In die fase zit ik :p

[ Voor 5% gewijzigd door jdevries189 op 03-02-2017 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Idd binnen vliegen doe het niet. Ook slechte ervaring mee. En het is zeker geen speelgoed. Je zult die props maar in je ogen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-nld
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-07 09:27
Exact hetzelfde gehad! Mijn hele vingers liggen open, het bloed spoot eruit en afslaan ho maar. Jouw Mavic is er nog wel beter vanaf gekomen.

Mijn camera is naar de kloten, nu maar eens kijken hoe de repair service is van DJI :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
RHTizzy schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:08:
[...]

Denk door de tripod mode opname te versnellen tot de mavic op normale snelheid lijkt te vliegen, niet echt time lapse maar wel hetzelfde effect
Is er een simpel programma om dit even te doen (dat versnellen van een trage opname)? Ik heb namelijk een simpel videobewerkingsprogramma, waarbij ik alles automatisch in elkaar laat draaien (Magisto, bewuste keuze btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
T.E schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:42:
Idd binnen vliegen doe het niet. Ook slechte ervaring mee. En het is zeker geen speelgoed. Je zult die props maar in je ogen krijgen.
Ik snap het eerlijkgezegd ook niet. Het is gemaakt om 70km/u te vliegen. Dus niet bepaald voor in je woonkamer. Ik wacht nog op de eerste die in huis even zn RTH aanslingert 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door jdevries189 op 03-02-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:56

Tweakarim

PSN: Karimineel3

bas-nld schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:55:
[...]

Exact hetzelfde gehad! Mijn hele vingers liggen open, het bloed spoot eruit en afslaan ho maar. Jouw Mavic is er nog wel beter vanaf gekomen.

Mijn camera is naar de kloten, nu maar eens kijken hoe de repair service is van DJI :/
Doet me ergens wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben. Was best een traumatische ervaring. Heb er slecht van geslapen, beelden van roterende messen schoten door mijn hoofd. Wel balen van je camera, ben benieuwd wat dat gaat kosten of heb je de dji care refresh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:10
Wijze les is meer zorgen dat je het ding gestopt krijgt, desnoods met de killswitch. Wat ga je doen als het ding buiten de weg op begint te driften? Spring je dan ook voor een aanstormende vrachtwagen om hem te pakken? Toen ik nog in een bloemenkwekerij werkte werd het er van dag een al in gerost, NOOIT je hand in een draaiende machine steken. Het kan je zo maar je hand kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
In afwachting van de Mavic ben ik toch benieuwd naar de verhalen over binnen vliegen. Op zich heb ik weinig drone ervaring, maar mijn Hubsan 501S kon ik binnen op een paar vierkante meter op zich prima onder controle houden door extreem rustig te doen. Rustig opstijgen, vlak boven de grond blijven hangen, héél rustig met de controls en direct landen als het mis dreigde te gaan.

Nu baren de verhalen over Mavics die ogenschijnlijk spontaan alle kanten op vliegen me zorgen. Daarnaast ook voldoende bewijs dat hij prima stabiel binnenshuis kan hoveren/vliegen. Het lijkt me logisch dat als bv de VPS onvoldoende licht heeft deze gewoon niet gebruikt wordt en niet dat hij vreemde dingen gaat doen? Ik vraag ik me af of dat vnl. gebruikersfouten zijn geweest (paniek), of onvoorspelbaar gedrag van de Mavic?

In welke categorie zien de ervaringsdeskundigen hier op het forum hun actie?

[ Voor 20% gewijzigd door iisworks op 03-02-2017 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdevries189
Te donker in huis, per ongeluk verkeerde kant op sturen, sensor die mavic achteruit stuurt tegen muur. Voor de rest is de mavic namelijk enorm stabiel, ook in huis. Heeft mij gelukkig tot nu toe maar 1 prop gekost om dit te leren.

[ Voor 16% gewijzigd door jdevries189 op 03-02-2017 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHTizzy
GustavSan schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:10:
[...]

Is er een simpel programma om dit even te doen (dat versnellen van een trage opname)? Ik heb namelijk een simpel videobewerkingsprogramma, waarbij ik alles automatisch in elkaar laat draaien (Magisto, bewuste keuze btw).
Wellicht is het genoeg om bij het opslaan een dubbele frame rate aan te geven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• speedhaste
GustavSan schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:10:
[...]

Je kunt openshot video editor eens proberen is een crossplatform freeware programma.
In de feature lijst staat o.a. Time-mapping and Speed changes on clips (slow/fast, forward/backward, etc...)

http://www.openshot.org/features/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• speedhaste
Voor de mensen die zich afvragen hoe alles van de fly-more combo in de bijgeleverde tas past?
Is het volgende filmpje wel handig:
YouTube: How to Fit EVERYTHING Into Your Mavic Pro Fly More Bag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:30
Even bijgelezen weer en hier en daar een reactie achtergelaten. Mijn Mavic gaat terug naar DJI ivm onscherpe beelden. In eerste instantie dacht ik dat het mijn fout was, na zoeken blijkt echter dat er meerdere gevallen gemeld zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:51:

Nog niet. Wel zojuist mijn Mavic afgegeven bij een UPS accespoint om terug te sturen, ik had consistent onscherpe beelden (voornamelijk linksboven).

Bij mij staat het er als volgt voor:
2 februari aangemeld bij DJI en geaccepteerd voor RMA
3 februari verzendlabel ontvangen van DJI (via UPS)
4 februari afgegeven bij UPS acces point

De eerste paar dagen gaan wel vlotjes dus :)
RHTizzy schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:10:
[...]
beide sticks naar beneden en naar binnen of naar buiten en de props vallen meteen uit. Staat ook in de handleiding als emergency cutoff genoemd, daar bedoelen ze niet je vingers me dacht ik
Die kun je op twee manier instellen in de app. Dit werkt alleen als noodstop als je dit op deze manier hebt ingesteld.
T.E schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:42:
Jep, hier ook. De verleiding niet kunnen weerstaan om te wachten tot de volgende ochtend, veel te donker binnen dus alleen ATTI beschikbaar.
iisworks schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:57:
Ik denk voornamelijk gebruikersfouten. Of dit nu fouten zijn met betrekking tot de bediening of het te weinig beschikbare licht (wat je nodig hebt voor VPS), dat weet ik niet. In mijn geval was er alleen ATTI beschikbaar, er wordt dus niet gecorrigeerd voor de luchtstroom die de Mavic zelf teweegbrengt.
jdevries189 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:03:
Te donker in huis, per ongeluk verkeerde kant op sturen, sensor die mavic achteruit stuurt tegen muur. Voor de rest is de mavic namelijk enorm stabiel, ook in huis. Heeft mij gelukkig tot nu toe maar 1 prop gekost om dit te leren.
De sensor zal de Mavic niet achteruit laten gaan, als het te donker is in huis heb je geen VPS voor handen en zal de Mavic gaan driften door de eigen luchtstroom die wordt opgewekt. In mijn geval was dat ook achteruit tegen de muur aan..

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
[b]Peutpeut schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:57:

De sensor zal de Mavic niet achteruit laten gaan
Ik meen me een setting te herinneren dat de mavic actief achteruit gaat zodra een object te dichtbij komt. Als deze aan staat en jij loopt er recht op af dan kan hij zomaar tegen een muur belanden.

[ Voor 6% gewijzigd door jdevries189 op 04-02-2017 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Dat zou kunnen, heb even in de app gekeken en kan het niet zo gauw vinden. Ik houd me aanbevolen mocht je het te binnen schieten :)

Niet vergist met de instelling dat de Mavic achteruit vliegt tijdens Active Track en andere intelligent flight modes? Die is eventueel uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Ik denk inderdaad dat ik daarmee in de war ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
Ik vlieg al jaren drones en eigenlijk alles wat op afstand te besturen is. Vliegen is dus geen issue, wat lastiger als gedacht is, is goede filmopnames maken en de nabewerking.

Heeft iemand ervaring met een goede drone filmcursus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general_p
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-08 00:00
tyfoon_2 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:45:
Ik vlieg al jaren drones en eigenlijk alles wat op afstand te besturen is. Vliegen is dus geen issue, wat lastiger als gedacht is, is goede filmopnames maken en de nabewerking.

Heeft iemand ervaring met een goede drone filmcursus?
je kunt op youtube kijken hier staan veel filmpjes met hele goede tips. een goede site daarvoor is bijvoorbeeld:
https://www.tomstechtime.com/dfs/video-lessons/ (heb ik gevonden via youtube)

YouTube: cinema5D .com - ook wel wat handige tips te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Heren (en dames),

Ik heb mezelf ook maar een eigenaar gemaakt van dit beestje (nog 4 weken wachten op Conrad :() Ik woon echter in de buurt van Rotterdam, dus ben nogal beperkt kwa vliegkeuzes. (o.a. door de CTR van Rotterdam Airport).

Iemand advies voor een mooie plek om te vliegen? (Kan natuurlijk landtong Rozenburg/Maasvlakte gebruiken, welke wel toegestaan zijn volgens het drone no fly zone kaartje: https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
general_p schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:53:
[...]

je kunt op youtube kijken hier staan veel filmpjes met hele goede tips. een goede site daarvoor is bijvoorbeeld:
https://www.tomstechtime.com/dfs/video-lessons/ (heb ik gevonden via youtube)

YouTube: cinema5D .com - ook wel wat handige tips te halen.
De Drone Film School is wel interessant, vooral veel oefenen, ook met bewerking. Op YouTube is ontzettend veel te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
Illegal_Alien schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:21:
Heren (en dames),

Ik heb mezelf ook maar een eigenaar gemaakt van dit beestje (nog 4 weken wachten op Conrad :() Ik woon echter in de buurt van Rotterdam, dus ben nogal beperkt kwa vliegkeuzes. (o.a. door de CTR van Rotterdam Airport).

Iemand advies voor een mooie plek om te vliegen? (Kan natuurlijk landtong Rozenburg/Maasvlakte gebruiken, welke wel toegestaan zijn volgens het drone no fly zone kaartje: https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/)
Hawai? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:00
Heeft hij geen failsafe die je kan activeren?

Ik had overigens wel verwacht dat de Mavic zo slim is, dat hij zulke situatie's registreerd en uit zichzelf in failsafe gaat. Niet dus...
iisworks schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:57:

Als een domme actie! :+

Een drone/quad van die grote moet je niet op laten stijgen in je huis. Het internet staat vol met verhalen waarbij het mis gaat.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
ChojinZ schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:58:
[...]

Heeft hij geen failsafe die je kan activeren?

Ik had overigens wel verwacht dat de Mavic zo slim is, dat hij zulke situatie's registreerd en uit zichzelf in failsafe gaat. Niet dus...
Je kunt de werking van CSC (combination stick control) instellen, er zijn twee mogelijkheden, één daarvan is inderdaad de failsafe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen,

ik zit er aan te denken om een DJI mavic te kopen, maar ik heb nog een vraag:

er is een micro sd van 16gb meegeleverd, maar hoeveel minuten/uur kan ik hiermee in 4k kwaliteit opnemen?

Groeten,

Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke mensen, Ik heb een drone ( niet mijn drone) terug van DJI. Na twee weken te hebben gewacht.
Voor de mensen die het gemist hebben, ik heb weg gestuurd vanwege gimbal shake / jello.

Hij is in dezelfde doos aangekomen als ik hem verstuurd had, alleen heeft hij een andere serial nummer. En er zit schade op/de achterste armen / motoren ( klein maar toch). En de gimbal cover is kapot aangekomen... Dus ik denk dat het geen nieuwe is.

Ik heb gelijk weer DJI gemaild dus ben benieuwd wat ze er aan gaan doen. Niet heel blij mee zacht gezegd.

Zie hier de foto's

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/tTNo5/f5fda902ab.jpg
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/tTNpv/3c9d8a0b06.jpg
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/tTNr2/dbf4db9b6a.jpg

Meer mensen ervaring dat ze een andere drone terug kregen? Of is dat heel normaal als je iets weg stuurt voor reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Hoe lang heeft het geduurd voordat je antwoord kreeg op je verzoek tot support mailtje? Ik heb het probleem dat een van mijn batterijen vanzelf aanspringt zodra deze volledig is opgeladen. Vier dagen geleden mailtje gestuurd naar support (support.nl@dji.com) met daarin alle info maar nog steeds geen reactie :(

[ Voor 3% gewijzigd door jdevries189 op 08-02-2017 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:46:
Oke mensen, Ik heb een drone ( niet mijn drone) terug van DJI. Na twee weken te hebben gewacht.
Voor de mensen die het gemist hebben, ik heb weg gestuurd vanwege gimbal shake / jello.

Hij is in dezelfde doos aangekomen als ik hem verstuurd had, alleen heeft hij een andere serial nummer. En er zit schade op/de achterste armen / motoren ( klein maar toch). En de gimbal cover is kapot aangekomen... Dus ik denk dat het geen nieuwe is.

Ik heb gelijk weer DJI gemaild dus ben benieuwd wat ze er aan gaan doen. Niet heel blij mee zacht gezegd.

Zie hier de foto's

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Meer mensen ervaring dat ze een andere drone terug kregen? Of is dat heel normaal als je iets weg stuurt voor reparatie?
Dat ziet er inderdaad niet nieuw uit en zou er alles behalve content mee zijn. Mijn Mavic ligt ondertussen ook in Barendrecht. Ik heb alleen één accu en de drone zelf opgestuurd. Na jouw bericht ben ik heel benieuwd in welke staat de mijne, of een vervanger retour gaat komen.

Ik heb een praktisch nieuwe en onbeschadigde Mavic opgestuurd, een Mavic in vergelijkbare staat verwacht ik terug. In jouw geval zou ik dus niet akkoord gaan.
jdevries189 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:01:
Hoe lang heeft het geduurd voordat je antwoord kreeg op je verzoek tot support mailtje? Ik heb het probleem dat een van mijn batterijen vanzelf aanspringt zodra deze volledig is opgeladen. Vier dagen geleden mailtje gestuurd naar support (support.nl@dji.com) met daarin alle info maar nog steeds geen reactie :(
Ik heb net destijds via de chat gedaan, dat was zo gepiept.

[ Voor 20% gewijzigd door Peutpeut op 08-02-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Peutpeut schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:55:

Ik heb net destijds via de chat gedaan, dat was zo gepiept.
Thx. Ga ik dat ook maar eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dominick11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 14:07
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:46:

Zie hier de foto's

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Maar gimbal Shake / Jello effect probleem verder wel opgelost :X ? Dit is echt diep triest hoe DJI met de consument omgaan. Ik heb trouwens mijn Mavic ook teruggebracht naar de winkel met Jello effect in de gimbal. Ik heb aangegeven dat ze hem van mij mogen opsturen, maar dat ik degene die ter reparatie is opgestuurd niet terug wil. Dus heb met de winkel afgesproken dat ik een nieuwe Mavic pro krijg, als ze hem op voorraad hebben. Serviceverlening en klanttevredenheid kennen ze niet bij DJI, heel bedroevend. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHTizzy
dominick11 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:43:
[...]Serviceverlening en klanttevredenheid kennen ze niet bij DJI, heel bedroevend. :(
daar zijn de meningen over verdeeld, beetje bedroevend dat dit zo sterk wordt neergezet...

desalniettemin, bizar dat men een ter reparatie exemplaar instuurt en een ander terug krijgt met beschadiging!! Is dat uniek aan de nederlandse vestiging vraag je je af aangezien DJI zelf aangeeft dat men hier een eigen reparatie dienst heeft. Jammer dat onze eigen landgenoten hier zo makkelijk mee omgaan...

Zou het sowieso melden op de dji.com forum maar ook op de mavicpilots.com forum en ook de rcgroups.com mavic forum. Dit soort onzin van een fabrikant hoeft niemand te accepteren of het nou een incident is of niet en daar hoort publicatie in social media bij tegenwoordig. Des te sneller dat ze zich realiseren dat zelfs incidenten in deze prijsklasse onacceptabel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:39
RHTizzy schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:08:
[...]

daar zijn de meningen over verdeeld, beetje bedroevend dat dit zo sterk wordt neergezet...

desalniettemin, bizar dat men een ter reparatie exemplaar instuurt en een ander terug krijgt met beschadiging!! Is dat uniek aan de nederlandse vestiging vraag je je af aangezien DJI zelf aangeeft dat men hier een eigen reparatie dienst heeft. Jammer dat onze eigen landgenoten hier zo makkelijk mee omgaan...

Zou het sowieso melden op de dji.com forum maar ook op de mavicpilots.com forum en ook de rcgroups.com mavic forum. Dit soort onzin van een fabrikant hoeft niemand te accepteren of het nou een incident is of niet en daar hoort publicatie in social media bij tegenwoordig. Des te sneller dat ze zich realiseren dat zelfs incidenten in deze prijsklasse onacceptabel zijn
mavic/phantom/ronin maakt niet uit.. support/garantie is altijd drama geweest bij ze.. moet je voor de lol eens een alta 6 of movi voor support insturen.. :9 (ja ik weet het die dingen zijn duur vergeleken met dji maar toch..)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

jdevries189 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:01:
De vorige keer was het de volgende dag, ik heb vanmiddag deze drone binnen gehad en gelijk gemaild, dus ik geef ze tot morgen einde ochtend de tijd. Dan ga ik de chat even benaderen. Bellen heeft weinig zin want dan krijg je een slecht sprekende Aziaat aan de lijn. Die belde ik de vorige keer voor een vraag. Tot op heden stuurde ik mijn e-mails naar support.eu@dji.com. Deze heb ik gekregen via de chat en je krijg binnen 5 minuten een auto reply terug.
dominick11 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:43:
[...]

Maar gimbal Shake / Jello effect probleem verder wel opgelost :X ? Dit is echt diep triest hoe DJI met de consument omgaan.
Geen idee, ik weiger om dit ding te vliegen, als ik dadelijk crash kan helemaal fluiten naar me geld. Ik wil eerst meer weten hoe/wat etc. Wat de sporen zitten erop. Deze staat is ver van acceptable.
[...]
Kan ik nog proberen maar dan moet ik overal een account gaan aanmaken niet zo veel zin in. Ik geef ze nog heeeeel even de voordeel van de twijfel. Als ze netjes een aanbod doen vergeef ik ze, want het product is incipience geweldig. Als dit een structureel probleem is dan zijn de rapen echter gaar. Ik woon om de hoek dus misschien bel ik wel even aan, scheelt misschien tijd als iemand de deur open doet. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Goed dat je actie onderneemt en het niet accepteert. Ben benieuwd naar de uitkomst aangezien de mijne ook in Barendrecht ligt en ik niet zit te wachten op een soortgelijke uitkomst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChojinZ
[...]

Als daar de meningen over verdeeld zijn (wat aardig klopt, ik zie dat zelf ook) dan is blijkbaar de dienstverlening/service inconsistent. En een inconsistente service is een slechte service. ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
ChojinZ schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:08:
[...]

Als daar de meningen over verdeeld zijn (wat aardig klopt, ik zie dat zelf ook) dan is blijkbaar de dienstverlening/service inconsistent. En een inconsistente service is een slechte service. ;)
Hahaha eens, mooi verwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:07

2 weken terug een stukkie gefilmd met de mavic. Nog steeds erg tevreden. Zeker over de accu's en het bereik. Binnenkort nog even een extra (3de) accu bijkopen!

[ Voor 3% gewijzigd door hood op 09-02-2017 22:47 ]

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Mooie, ik wil ook weer! Nog wachtend op de reparatie/omwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Peutpeut schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:57:
Nog niet. Wel zojuist mijn Mavic afgegeven bij een UPS accespoint om terug te sturen, ik had consistent onscherpe beelden (voornamelijk linksboven).

Bij mij staat het er als volgt voor:
2 februari aangemeld bij DJI en geaccepteerd voor RMA
4 februari afgegeven bij UPS acces point
6 februari door UPS bezorgd in Barendrecht
10 februari ontvangstbevestiging van DJI

De eerste paar dagen gaan wel vlotjes dus :)
Zojuist via de mail een ontvangstbevestiging van hetgeen ik heb opgestuurd, zowel drone en accu worden apart vermeld in de ontvangstbevestiging. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
hood schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:45:
[video]

2 weken terug een stukkie gefilmd met de mavic. Nog steeds erg tevreden. Zeker over de accu's en het bereik. Binnenkort nog even een extra (3de) accu bijkopen!
Tja, prachtige beelden en leuk gemonteerd maar of ik zelf zo dicht in de buurt van omstanders zou gaan vliegen denk ik niet. Volgens de wet ben je iig niet strafbaar want die heeft het over een 'menigte', maar toch is het altijd een afweging hoe groot het risico is tov wat het oplevert denk ik. Kan me voorstellen dat je dit iig niet in de buurt van kleine kinderen zou doen maar toch denk ik ook dat er best wel wat ouders ongerust worden als ze zien hoe dicht je in de buurt van 'paniekgrage' jeugd vliegt. Die zouden wrs niet eens bukken als het ding ineens ongecontroleerd op ze af zou af vliegen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-08 00:34
Voor regelgeving kun je hier terecht:
Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2

Dit waren hele mooie beelden volgens mij en om dan gelijk voor de duizendste keer met regels en bezwaren aan te komen is echt onnodig zuur.

Zijn er op een Ferrari forum ook zoveel berichten over het gevaar van te hard rijden?

Belangrijker; ik wist niet dat het in NL hard genoeg gevroren heeft om zo te schaatsen. Blijkbaar wat gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:07
RHTizzy schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:18:
[...]

Tja, prachtige beelden en leuk gemonteerd maar of ik zelf zo dicht in de buurt van omstanders zou gaan vliegen denk ik niet. Volgens de wet ben je iig niet strafbaar want die heeft het over een 'menigte', maar toch is het altijd een afweging hoe groot het risico is tov wat het oplevert denk ik. Kan me voorstellen dat je dit iig niet in de buurt van kleine kinderen zou doen maar toch denk ik ook dat er best wel wat ouders ongerust worden als ze zien hoe dicht je in de buurt van 'paniekgrage' jeugd vliegt. Die zouden wrs niet eens bukken als het ding ineens ongecontroleerd op ze af zou af vliegen....
Deze "omstanders" zijn vrienden van mij. Van alle andere mensen die ook aan het schaatsen waren ben ik ver vandaag gebleven. Ik ben me heel bewust van de risico's en al waren er honderden aan het schaatsen dan was ik ook niet gaan vliegen. Wij waren rond 9 uur begonnen met schaatsen en toen waren wij de eerste dus kon ik lekker me gang gaan. Rond 11 uur werd het drukker, lees +- 20 personen. Maar toen waren mijn batterijen ook al leeg :9. Gelukkig kreeg ik ook van alle omstanders positieve reacties.

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
tuk217 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:13:
Voor regelgeving kun je hier terecht:
Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2

Dit waren hele mooie beelden volgens mij en om dan gelijk voor de duizendste keer met regels en bezwaren aan te komen is echt onnodig zuur.

Zijn er op een Ferrari forum ook zoveel berichten over het gevaar van te hard rijden?
Ik snap de frustratie wel. De hobby (vliegen met quads) ligt momenteel onder een vergrootglas en de overheid is druk bezig met het aanscherpen van de regelgeving.

Als je, als vlieger, je netjes aan de regels houd maar je vervolgens een mede hobbyist ziet die lak heeft aan regels en veiligheid wekt dat irritatie's op. Je brengt namelijk niet enkel mensen in gevaar. Je brengt (als onverantwoorde vlieger) ook iemands hobby in gevaar.

Ik ben een FPV vlieger en ik zie dat in de FPV scene de regels over het algemeen strak worden nageleefd. Als ik dan in dit topic kijk zie ik soms dingen voorbij komen die echt niet kunnen er er voor zorgen dat ik straks mijn hobby niet meer uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
hood schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:24:
[...]

Deze "omstanders" zijn vrienden van mij. Van alle andere mensen die ook aan het schaatsen waren ben ik ver vandaag gebleven. Ik ben me heel bewust van de risico's en al waren er honderden aan het schaatsen dan was ik ook niet gaan vliegen. Wij waren rond 9 uur begonnen met schaatsen en toen waren wij de eerste dus kon ik lekker me gang gaan. Rond 11 uur werd het drukker, lees +- 20 personen. Maar toen waren mijn batterijen ook al leeg :9. Gelukkig kreeg ik ook van alle omstanders positieve reacties.
Zoals ik zei, prachtige beelden en leuk gemonteerd en toch een grijs gebied kwa veiligheid, zelf zou ik het niet doen, ook niet met vrienden. Wel goed om te horen dat je het bewust doet en rekening houdt met de risico's.

Ondanks dat ik niet de arrogantie heb om te denken dat mijn mening de enige juiste is en daarom normaliter niet inga op discussies gebaseerd op meningen weet ik dat mensen die filmpjes plaatsen van ludieke acties op de snelweg inderdaad op veel kritiek kunnen rekenen, ook op ferrari fora... (EDIT oh nee wacht, dat is idd alleen bij de porsche fora, je hebt gelijk) Een discussie over wat ludiek is sla ik inderdaad dan over

[ Voor 3% gewijzigd door RHTizzy op 12-02-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een update van DJI, ze hebben me vanochtend gemaild. Met wel te verstaan het volgende antwoord...

Treeice.Chen Today at 08:57
Hi Tim,

I am sorry for your repair experience.

You can fly test it but what we can do in the moment is help arrange a send in and let our repair center fix the issue for you.

Please let me know your decision.

Best Regards,
Treeice

--

Ik heb ze terug gemaild dat ik me drone terug wil, of een nieuwe heel simpel. Ben benieuwd wat ze daar op antwoorden... En anders ga ik denk maar toch echt langs bij Barendrecht even kijken of drone daar nog ligt. Iemand een idee welke gerechtelijk stappen ik anders kan ondernemen? Tim Hofman bellen heb ik al vaker gehoord haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-08 00:34
ChojinZ schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:33:
[...]

Ik snap de frustratie wel. De hobby (vliegen met quads) ligt momenteel onder een vergrootglas en de overheid is druk bezig met het aanscherpen van de regelgeving.

Als je, als vlieger, je netjes aan de regels houd maar je vervolgens een mede hobbyist ziet die lak heeft aan regels en veiligheid wekt dat irritatie's op. Je brengt namelijk niet enkel mensen in gevaar. Je brengt (als onverantwoorde vlieger) ook iemands hobby in gevaar.

Ik ben een FPV vlieger en ik zie dat in de FPV scene de regels over het algemeen strak worden nageleefd. Als ik dan in dit topic kijk zie ik soms dingen voorbij komen die echt niet kunnen er er voor zorgen dat ik straks mijn hobby niet meer uitvoeren...
Je hoeft het niet uit te leggen hoor. Dat mag je doen in het topic waarvan ik de link al gaf.

Er was hier niks onverantwoord te zien, dus laten we het over de Mavic hebben.

Ik word zelf juist heel dwars van die discussie en niet voorzichtiger. Na drie keer het woord regels te lezen wil ik al op een menigte in vliegen.

Zijn er hier al gebruikers die 360 graden foto's maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-nld
Peutpeut schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:55:
[...]

Zojuist via de mail een ontvangstbevestiging van hetgeen ik heb opgestuurd, zowel drone en accu worden apart vermeld in de ontvangstbevestiging. So far, so good.
Bij mij ook.

3 februari aangemeld bij DJI en geaccepteerd voor RMA
6 februari afgegeven bij UPS acces point
7 februari door UPS bezorgd in Barendrecht

Ook zowel de drone als één accu. Ik heb alles in de originele doos verpakt. Ik hoop wel dat ik die terug krijg ook.
It will take 1-2 working days to conduct damage assessment. Please wait patiently.
Ik wil hem terug :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bas-nld schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:10:
[...]
Ook zowel de drone als één accu. Ik heb alles in de originele doos verpakt. Ik hoop wel dat ik die terug krijg ook.
[...]
Ik wil hem terug :/
Ik heb me eigen verpakking terug, maar niet me eigen drone... :( Ik hoop echt dat het bij jullie goed gaat. Anders samen er werk van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ChojinZ schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:33:
[...]
Bij FPV heb je zelf geen rechtstreeks zicht op de drone, dus ik weet niet of dat in het openbaar is toegestaan, lijkt me ook een beetje grijs gebied ook als je een spotter bij je hebt. Gewoon gezond verstand gebruiken lijkt me het devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:16:
[...]

Ik heb me eigen verpakking terug, maar niet me eigen drone... :( Ik hoop echt dat het bij jullie goed gaat. Anders samen er werk van maken?
Het is even afwachten in mijn geval.
Wellicht interessant om te kijken wat er gebeurd met de serienummers van de drones als alle drie terug zijn van reparatie. Ben benieuwd of er niet heen en weer geschoven wordt. Of denk ik nu heel slecht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandgroper
  • Laatst online: 18-02-2024
Iemand een idee hoe je de maximale hoogte beveiliging van de Mavic kan halen?
Zit nu Down Under en max staat daar op 120m ..

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Sandgroper schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:33:
Iemand een idee hoe je de maximale hoogte beveiliging van de Mavic kan halen?
Zit nu Down Under en max staat daar op 120m ..

Thanks
Wijzigen in de app onder MC settings, er is een maximum in de app van 500m, daar ga je met DJI GO4 niet overheen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Peutpeut schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:39:
[...]

Wijzigen in de app onder MC settings, er is een maximum in de app van 500m, daar ga je met DJI GO4 niet overheen kunnen.
Wordt voor die hoogte GPS gebruikt? Ik vraag me af hoe dat in de bergen gaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdevries189
almightyarjen schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:55:
[...]

Wordt voor die hoogte GPS gebruikt? Ik vraag me af hoe dat in de bergen gaat...
De max hoogte is altijd relatief ten opzichte van je startpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
jdevries189 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:18:
[...]

De max hoogte is altijd relatief ten opzichte van je startpunt.
Correct. Ben nog steeds benieuwd hoe het gaat als je opstijgt, 200m hoger land en opnieuw vertrekt. Zou je dan 700m hoger ten opzichte van je eerste startpunt kunnen komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Peutpeut schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:14:
[...]

Correct. Ben nog steeds benieuwd hoe het gaat als je opstijgt, 200m hoger land en opnieuw vertrekt. Zou je dan 700m hoger ten opzichte van je eerste startpunt kunnen komen?
Over 2 maanden heb ik het antwoord voor je :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHTizzy
Peutpeut schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:14:
[...]

Het is de hoogte vanaf de contoller, dus niet de absolute waarde en ook niet vanaf de mavic opstijgpunt. Zoek in youtube op "Mavic mountain" en daar zie je het in talloze filmpjes in de praktijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iisworks
Nieuwe Firmware v01.03.0400:
http://forum.dji.com/thread-67216-1-1.html

Date : 02/14/2017
Firmware : v01.03.0400
DJI GO 4 App iOS : v4.0.4
DJI GO 4 App Android : v4.0.2

What’s New?

1. Added a self-diagnostic test function for ultrasonic sensors every time the aircraft is powered on.
2. Improved the Interval Mode performance.
3. Upgraded the D-Log color mode to extend dynamic range.
4. Optimized the video transmission by reducing the transmission signal loss ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Nice!

Nu nog een Mavic terug :D

Hoe staat het met de reparaties van diverse mede-Tweakers hier?

Update: Ik krijg zojuist een melding van DJI, de gimbal wordt kosteloos vervangen, goed bericht wederom :)

14 februari bevestiging van reparatie onder garantie

[ Voor 78% gewijzigd door Peutpeut op 14-02-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general_p
ik heb vandaag een paar keer gevlogen maar ik heb redelijk vaak een signal loss en dan gaat hij dus RTH. De Remote icon knippert dan ook. Het lijkt storing maar dit was midden in een bos waarbij hij bijna tegen een boom aan vloog (rth hoogte 50 m is niet handig onder hoge bomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
general_p schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:29:
ik heb vandaag een paar keer gevlogen maar ik heb redelijk vaak een signal loss en dan gaat hij dus RTH. De Remote icon knippert dan ook. Het lijkt storing maar dit was midden in een bos waarbij hij bijna tegen een boom aan vloog (rth hoogte 50 m is niet handig onder hoge bomen).
Mhh, vreemd. Tot op heden (touch wood) heb ik werkelijk rock-solid ontvangst hoe/waar ik ook vlieg. Ook regelmatig situaties gehad waar er bv een gebouw tussen stond.

Wellicht stomme vraag, maar staan je antennes netjes omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Twee collega's hadden na de laatste firmware van vandaag ineens flink last van drift ... Ik ga de mijne even aan de grond houden tot ik bevestigende/ontkrachtende verhalen heb gehoord. Kortom:

Meer mensen last van drift met de nieuwe v01.03.0400 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general_p
DRvDijk schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:07:
Twee collega's hadden na de laatste firmware van vandaag ineens flink last van drift ... Ik ga de mijne even aan de grond houden tot ik bevestigende/ontkrachtende verhalen heb gehoord. Kortom:

Dat heb ik dan weer niet, hij is rock solid! Alleen dus last van signal loss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general_p
Ik lees net dat het aan Android kan liggen, ik heb een oneplus 3T. Flightmode zou een oplossing zijn. Ben net overgestapt van iOS want hee eens wat nieuws proberen. Maar iOS schijnt het probleem niet te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
DRvDijk schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:07:

Ik heb er over gelezen, nog niet kunnen proberen. Heeft het driften te maken met de wind of is het random?
tyfoon_2 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:42:
[...]

Mhh, vreemd. Tot op heden (touch wood) heb ik werkelijk rock-solid ontvangst hoe/waar ik ook vlieg. Ook regelmatig situaties gehad waar er bv een gebouw tussen stond.

Wellicht stomme vraag, maar staan je antennes netjes omhoog?
Tot op heden twee keer gehad, de eerste keer een aardig vochtige bilnaad !Aar het kwam helemaal goed :) Op het moment was ik aan het filmen, goed om terug te zien dat de Mavic doet wat hij moet doen!

[ Voor 37% gewijzigd door Peutpeut op 14-02-2017 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Gisteravond nog even gevlogen om te testen, maar het was te donker voor de ambient light sensors (GPS wel natuurlijk). Hij driftte wel een beetje in een 1m rondje, maar dat lijkt me verklaarbaar doordat het donker was. Wat gekker was dat toen ie wat hoger was, hij iets naar rechts leek te draaien gedurende een 30 seconde. Op een van de filmpjes begon het gebouw duidelijk aan de rechterkant van het frame, en eindigde in het midden (wel stabiel toen).

Wat die twee collega's hadden was een duidelijke drift één kant op (corrigeerbaar omdat je zou moeten kunnen vliegen ;) ), de ander had een compas error nadat-ie op 10m hoogte zat.

Kortom, ik denk dat je na de firmware upgrade er goed aan doet je compas te kalibreren, zelfs als-ie daar niet om vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik ga overstappen naar een nieuwe telefoon. Blijven alle instellingen die ik heb gemaakt in de DJI Go app (bijv. smoothness sticks, video instellingen, enz) ergens bewaard in de Mavic/controller als ik een nieuwe installatie van de Go app op de nieuwe telefoon ga gebruiken? Zo niet, is er een mogelijkheid om een soort van export te maken van de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Gebruiken jullie trouwens allemaal de GO app of de GO 4 app? De GO 4 app crashed heel veel op mijn Google Pixel telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
almightyarjen schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:38:
Ik ga overstappen naar een nieuwe telefoon. Blijven alle instellingen die ik heb gemaakt in de DJI Go app (bijv. smoothness sticks, video instellingen, enz) ergens bewaard in de Mavic/controller als ik een nieuwe installatie van de Go app op de nieuwe telefoon ga gebruiken? Zo niet, is er een mogelijkheid om een soort van export te maken van de instellingen?
Kort gezegd: de instellingen die betrekking hebben op de mavic worden in de mavic opgeslagen. Als je bv iets zou aanpassen in de app zonder dat de mavic connectie had dan blijven die nergens hangen. Bij de laatste firmware update zie je bijv ook dat een groot aantal instellingen van de mavic gereset zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
RHTizzy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:14:
[...]

Kort gezegd: de instellingen die betrekking hebben op de mavic worden in de mavic opgeslagen.
Uiteraard ook logisch. Indien de mavic bijvoorbeeld het signaal verliest moest hij bijvoorbeeld weten wat de RTH hoogte is. Op dat moment kan hij dat niet even ophalen uit de app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
waar ik nog steeds zo van baal is dat de maps nog steeds niet meer lokaal worden gecached :/ Dat was eerste wel tot ze van mapprovider wisselden en ik hHad gehoopt dat dit in de nieuwe firmware zou zijn opgelost maar helaas: nog steeds raak je je map data kwijt als je de app afsluit, echt bijzonder lullig vind ik en als iemand een workaround weet ben ik super benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general_p
almightyarjen schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:38:
Mag ik vragen wat voor een klachten je hebt en welke telefoon je nu hebt? Ik heb vandaag op de heide gevlogen en ik moet zeggen gezien de storingen die ik heb, is het doodeng om bijna 1km ver weg te vliegen. En daar ook weer zonder duidelijke reden een disconnect en vervolgens een RTH. Er komt een iPhone 7plus aan daar schijnt de app veel beter op te werken. Wel jammer was erg tevreden met de oneplus 3T

• almightyarjen

almightyarjen

general_p schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:13:
[...]

Mag ik vragen wat voor een klachten je hebt en welke telefoon je nu hebt? Ik heb vandaag op de heide gevlogen en ik moet zeggen gezien de storingen die ik heb, is het doodeng om bijna 1km ver weg te vliegen. En daar ook weer zonder duidelijke reden een disconnect en vervolgens een RTH. Er komt een iPhone 7plus aan daar schijnt de app veel beter op te werken. Wel jammer was erg tevreden met de oneplus 3T
Ik heb een S4 mini en heb al mijn apps moeten verwijderen om de DJI Go app te kunnen installeren. Nu weinig geheugenruimte over zodat ik geen andere apps kan installeren. Daarnaast is een iets groter scherm ook wat praktischer :) Het gaat dus puur om de telefoon: verbinding met Mavic is altijd goed geweest.

• Peutpeut
almightyarjen schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 01:01:
[...]

Ik heb een S4 mini en heb al mijn apps moeten verwijderen om de DJI Go app te kunnen installeren. Nu weinig geheugenruimte over zodat ik geen andere apps kan installeren. Daarnaast is een iets groter scherm ook wat praktischer :) Het gaat dus puur om de telefoon: verbinding met Mavic is altijd goed geweest.
Moet het perse een telefoon zijn? Ik ben met de Nexus 7 (2013) momenteel ook erg tevreden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
RHTizzy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:35:
waar ik nog steeds zo van baal is dat de maps nog steeds niet meer lokaal worden gecached :/ Dat was eerste wel tot ze van mapprovider wisselden en ik hHad gehoopt dat dit in de nieuwe firmware zou zijn opgelost maar helaas: nog steeds raak je je map data kwijt als je de app afsluit, echt bijzonder lullig vind ik en als iemand een workaround weet ben ik super benieuwd
Er zijn een aantal workarounds gemeld voor Android devices:

Met ROOT-access: http://forum.dji.com/forum.php?mod=viewthread&tid=81283
Zonder ROOT-access: http://forum.dji.com/thread-81484-1-2.html

Beide nog niet geprobeerd, wel van plan :)

Update: de optie zonder ROOT werkt op de Nexus 7 (weliswaar zonder Mavic). Nadeel van deze mogelijkheid is dat dit iedere keer gedaan wordt als telefoon/tablet wordt herstart, of de app wordt herstart.

Op de Nexus heb ik (nog) geen ROOT-access, kijken of dit gaat lukken. Ben hier niet erg in thuis.

[ Voor 16% gewijzigd door Peutpeut op 16-02-2017 01:23 ]

• RHTizzy
Peutpeut schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 01:08:
[...]

Er zijn een aantal workarounds gemeld voor Android devices:

Met ROOT-access: http://forum.dji.com/forum.php?mod=viewthread&tid=81283
Zonder ROOT-access: http://forum.dji.com/thread-81484-1-2.html

Beide nog niet geprobeerd, wel van plan :)

Update: de optie zonder ROOT werkt op de Nexus 7 (weliswaar zonder Mavic). Nadeel van deze mogelijkheid is dat dit iedere keer gedaan wordt als telefoon/tablet wordt herstart, of de app wordt herstart.

Op de Nexus heb ik (nog) geen ROOT-access, kijken of dit gaat lukken. Ben hier niet erg in thuis.
Thanks!! Uitproberen zodra ik weer de tijd krijg.

Root op de Nexus7 is enorm simpel met de Nexus toolkit, kwestie van een knopje indrukken.... Als ik t me goed herinner is de toolkit van nugsoft maar daar kom ik anders op terug.

Edit
Niet Nugsoft maar Wugfresh
https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1766475

[ Voor 3% gewijzigd door RHTizzy op 16-02-2017 15:49 ]

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

general_p schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:13:
[...]

Als je problemen hebt met het bereik en/of de verbinding heeft het vervangen van de telefoon niet veel zin. De remote zorgt voor de verbinding, niet de telefoon, en je kunt zelfs zonder telefoon vliegen.
Natuurlijk kun je ook de WiFi mode gebruiken en met alleen de telefoon vliegen, maar daarvan wordt ook aangegeven dat het bereik extreem klein is.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• bas-nld
Peutpeut schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:16:
Nice!

Nu nog een Mavic terug :D

Hoe staat het met de reparaties van diverse mede-Tweakers hier?

Update: Ik krijg zojuist een melding van DJI, de gimbal wordt kosteloos vervangen, goed bericht wederom :)

14 februari bevestiging van reparatie onder garantie
Ik heb een quote ontvangen.. :/
No warranty, gimbal no image. Dear customer, you have purchased DJI Care Refresh. If you want to replace your aircraft under DJI Care Refresh, click "Pay". After the payment is confirmed, DJI will send a replacement aircraft to you. If you want to repair the aircraft, the cost of repair will be €243.50, according to DJI's damage assessment. Please contact DJI Support and get your repair quotation.
Ik kan nu kiezen om de drone voor 99 euro te vervangen onder DJI Care Refresh of m'n eigen te laten repareren voor 243 euro. Ik laat hem maar vervangen voor 99 euro dan.

Betalen kan alleen met Paypall of een bankoverschrijving naar een ING rekeningnummer.

[ Voor 3% gewijzigd door bas-nld op 16-02-2017 09:17 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor het aanbieden van of het vragen naar Mavic Pro's! Hiervoor kun je advertentie plaatsen op Vraag & Aanbod. Ook als je een Mavic Pro binnen hebt gekregen of net hebt besteld, leuk maar niet hier in het topic!

Vragen en opmerkingen over beschikbaarheid en levertijden kunnen hier: [DJI Mavic Pro] Beschikbaarheid en levertijden

Alle niet fotografie/DJI Mavic Pro gerelateerde dingen plaatsen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 a.u.b!

Voor accessoires kun je hier terecht: [DJI Mavic pro] Accessoires

Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.