Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro
7 Januari besteld. En je raad het al. Geen drone op 18 januari. In de order was de levertijd op 18 januari ineens aangepast naar 2 feb. teleurstellend maar het is niet anders. Had wel even een mailtje of belletje verwacht. Toch zelf maar even via de site met een medewerker gechat. Maar geen enkele toezegging of 2 feb gehaald zou gaan worden. Wel netjes geholpen hoor!! Overigens schuift op de site de levertijd iedere dag weer een dag op. Hoorde wel dat ik nr 38 in de wachtrij was. Kan me niet voorstellen dat ik nu niet bij de eerste zending zit CP zal er vast een paar honderd in backorder bij dij hebben staan. Toch ;-) Ja toch .....Anders is 39 ook goed.
Het valt mij op dat heel veel leveranciers aangeven dat de Mavic nu echt snel leverbaar is. Ik krijg mail van Top RC dat alle backorders op korte termijn uitgeleverd gaan worden, Dus heb goeie hoop dat CP ook snel gaat leveren.
Wel een beetje jaloers op de mensen die er ineens een aangeboden krijgen of er zo maar een in de media markt zien liggen. Sprak een paar weken geleden iemand die nog nooit gevlogen had, het wel een leuk dingetje leek, een beetje rond had gebeld en er een had opgehaald.....ik dacht dat ik gek werd. Gelukkig mocht ik heb uitleggen hoe je moest vliegen. Al is de mavic bijna zelf de piloot.
Ik hou jullie op de hoogte wanneer cp gaat leveren. Happy hunting..
Dan nog maar een beetje vliegen met mn race quad..
grt D.
Het diafragma is niet in te stellen op de Mavic, helaas.almightyarjen schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:00:
Vraagje: met de rechter "dial" knop aan de zijkant van de afstandsbediening kan je de EV instellen. Verander je dan alleen de shutter speed of ook de aperture?
[ Voor 23% gewijzigd door Peutpeut op 21-01-2017 11:26 ]
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)
Heb trouwens nog een mooie case gekocht! Lekker ruim 🤓
https://www.vidaxl.nl/e/8...RkpgTj6f4p9uNsBoCnqPw_wcB
[ Voor 59% gewijzigd door robbyvw23 op 21-01-2017 12:14 ]
Wordt vervolgd
http://www.gearcase.nl/Beschermkoffers
Of weet iemand een plek waar je dergelijke koffers voordeliger kan halen.
https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.cpuPFH
Ik zag verschillende youtube clips waarin 4-5km gehaald werd in CE mode, en zelfs een van 7km:Peutpeut schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:34:
Zojuist een eindje gevlogen, een behoorlijk eind. Wilde even kijken hoe het zat met de afstand en het CE keurmerk irt afstand.
YouTube: DJI Mavic PRO Long Range Record 7021m (23035 feet) ALMOST LOST
Ik zie dat de Mavic op 0:17 om de auto heen draait. Is dat een voorgeprogrammeerd iets, hoe krijg je dat voor elkaar?Peutpeut schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:24:
Gisteren een filmpje gemaakt met 95% Active Track modus:
[video]
[...]
Het diafragma is niet in te stellen op de Mavic, helaas.
Als je active track hebt aanstaan krijg je een soort slider in beeld. Die kun je naar links of rechts schuiven en die zorgt voor draaiing om het active track object heen. Erg leuk. Let wel dat je drone hoog genoeg vliegt!almightyarjen schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 19:57:
[...]
Ik zie dat de Mavic op 0:17 om de auto heen draait. Is dat een voorgeprogrammeerd iets, hoe krijg je dat voor elkaar?
Precies, heb er een filmpje van gemaakt. Zal morgen eens editen. Heb er ook verschillende filmpjes van gezien, wilde het toch eens zelf proberen.iisworks schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 19:15:
[...]
Ik zag verschillende youtube clips waarin 4-5km gehaald werd in CE mode, en zelfs een van 7km:
YouTube: DJI Mavic PRO Long Range Record 7021m (23035 feet) ALMOST LOST
Met 7 km zal iemand de Mavic toch ergens op moeten vangen, de terugweg zou ik vandaag met de huidige weersomstandigheden niet halen
In de Active Track modus zitten drie submodi, te weten Profile, Spotlight of Trace. Alle drie met een eigen manier van tracking.almightyarjen schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 19:57:
[...]
Ik zie dat de Mavic op 0:17 om de auto heen draait. Is dat een voorgeprogrammeerd iets, hoe krijg je dat voor elkaar?
[ Voor 11% gewijzigd door Peutpeut op 21-01-2017 22:46 ]
Gelukkig was het maar een tuinstoeljdevries189 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:45:
Vandaag eerste crash gehad. Gevaar zit hem er blijkbaar ook in als je net iets te overmoedig wordt. Was nog niet goed opgestegen of had em al in sportmode gezet. Vervolgens per ongeluk verkeerde joystick gepakt en voordat ik het doorhad had ik mn mavic in een tuinstoel geparkeerd. Gelukkig niks beschadigd afgezien van dat de mavic de eerste seconden erna alle kanten op vloog. Voor de zekerheid toch maar even nieuwe props erop gezet. Maargoed, wees dus gewaarschuwd zodat je niet dezelfde stomme fout maakt als ik
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Ik vind het beeld wat vaal. Ik had hem staan op Cinematic met -1,-1,-1. Is die vaalheid een kwestie van nabewerking (beeld is tegen de zon in gemaakt) of heb ik een instelling verkeerd staan?
Nou heb ik geen ervaring met dat merk ND filter maar dit is wel typisch iets dat goedkope filters kunnen doen. Naast contrastverlies (wat nog te verhelpen is) raak je soms ook aardig wat detail kwijt, al moet je dan wel een heel goedkoop filter hebben en tegenlicht.almightyarjen schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:38:
Ik ben vandaag even wezen vliegen en wat uitgeprobeerd met de camera. Ik had een PolarPro ND16 filter op de lens zitten. Dit is een (verkleind) screenshot:
[afbeelding]
Ik vind het beeld wat vaal. Ik had hem staan op Cinematic met -1,-1,-1. Is die vaalheid een kwestie van nabewerking (beeld is tegen de zon in gemaakt) of heb ik een instelling verkeerd staan?
[ Voor 4% gewijzigd door Ventieldopje op 22-01-2017 17:44 ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Heb nog wel iets aan nabewerking gedaan of helemaal niks? Ik raad dit filmpje ook aan.almightyarjen schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:38:
Ik ben vandaag even wezen vliegen en wat uitgeprobeerd met de camera. Ik had een PolarPro ND16 filter op de lens zitten. Dit is een (verkleind) screenshot:
[afbeelding]
Nee, dit was puur ter illustratie. Met nabewerking kan je het wel wat rechttrekken, maar als je het origineel beter krijgt is natuurlijk beterFabiandJ schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:09:
[...]
Heb nog wel iets aan nabewerking gedaan of helemaal niks? Ik raad dit filmpje ook aan.
[video]
Die levertijd is als je rechtstreeks bij DJI bestelde, niet een 3th party dealer. Maw, je zal nog een dag tot 1 maand of langer mogen wachten.dosborne schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:13:
Ik ook al maanden aan het speuren naar voorraad, maar dat was onbegonnen werk. Ik had gewoon niet zoveel trek in 1500 Euro ergens droppen en afwachten wanneer ik mn bestelde spullen zou ontvangen. Toen ik 5 januari een mail van DJI kreeg dat als ik de mavic nu bestelde deze voor 18 januari bij mij op de stoep zou staan. Toch maar even speuren en bij Centralpoint stond hetzelfde en daar was deze ook nog eens goedkoper, 18 januari zou ik de drone hebben.
7 Januari besteld. En je raad het al. Geen drone op 18 januari. In de order was de levertijd op 18 januari ineens aangepast naar 2 feb. teleurstellend maar het is niet anders. Had wel even een mailtje of belletje verwacht. Toch zelf maar even via de site met een medewerker gechat. Maar geen enkele toezegging of 2 feb gehaald zou gaan worden. Wel netjes geholpen hoor!! Overigens schuift op de site de levertijd iedere dag weer een dag op. Hoorde wel dat ik nr 38 in de wachtrij was. Kan me niet voorstellen dat ik nu niet bij de eerste zending zit CP zal er vast een paar honderd in backorder bij dij hebben staan. Toch ;-) Ja toch .....Anders is 39 ook goed.
Het valt mij op dat heel veel leveranciers aangeven dat de Mavic nu echt snel leverbaar is. Ik krijg mail van Top RC dat alle backorders op korte termijn uitgeleverd gaan worden, Dus heb goeie hoop dat CP ook snel gaat leveren.
Wel een beetje jaloers op de mensen die er ineens een aangeboden krijgen of er zo maar een in de media markt zien liggen. Sprak een paar weken geleden iemand die nog nooit gevlogen had, het wel een leuk dingetje leek, een beetje rond had gebeld en er een had opgehaald.....ik dacht dat ik gek werd. Gelukkig mocht ik heb uitleggen hoe je moest vliegen. Al is de mavic bijna zelf de piloot.
Ik hou jullie op de hoogte wanneer cp gaat leveren. Happy hunting..
Dan nog maar een beetje vliegen met mn race quad..[video] btw reactie is van mn broer die dat ding nog nooit had zien vliegen.![]()
![]()
grt D.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Getuige de vele jonge 2e hands DJI drones op marttplaats zijn het toch vaak impulsaankopen lijkt het. Zolang DJI de prijs niet net omlaag gegooid heeft is de afschrijving wel vrij laag, ze gaan 2e hands nog voor behoorlijke bedragen weg. Dat gezegd hebbende zou de compactheid van de Mavic wel eens een game changer kunnen zijn waardoor meer mensen besluiten hem te houden in plaats van te laten verstoffen of vrijwel ongebruikt op MP te zetten.m0nk schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:16:
Vroeg mij iets af. Hebben jullie de Mavic vanuit je hobby gekocht of zit er uiteindelijk ook een commerciële gedachte achter? (Als in, je kunt me inhuren om een mooie video te maken). Ik twijfel nog echt want wat ik er allemaal van gezien heb is het echt een onwijs vet apparaat. Aan de andere kant is 1500 euro niet echt een bedrag wat je neertelt voor iets wat uiteindelijk misschien in de kast ligt te verstoffen..
Als ik voor mezelf spreek was ik met een kort Phantom 3 Standard avontuur (EUR500) wel overtuigd van de kwaliteit, maar de extreme bulk van het totaalpakket (dedicated rugzak/case) was wat mij betreft een deal breaker. Na een uitstapje naar de veel goedkopere Hubsan H501S serie (EUR250) begon het weer te kriebelen en heb ik nu toch de veel duurdere Mavic in bestelling staan (zucht). Puur vanwege het feit dat die zo portable is en dus naar verwachting veel vaker gebruikt zal gaan worden. Commercieel gebruik is in mijn geval zeker geen overweging.
Exact my story. P3S te bulky, recent weggedaan. Mavic Pro had ik toen al moeten hebben, want de afmetingen maken het tot een apparaat dat standaard op reis meegaat, of het nu om korte uitstapjes gaat of lange trips. Ik reis veel en een compacte drone levert bijzonder unieke kiekjes op. Doe verder dan ook niks met de videoiisworks schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:01:
[...]
Getuige de vele jonge 2e hands DJI drones op marttplaats zijn het toch vaak impulsaankopen lijkt het. Zolang DJI de prijs niet net omlaag gegooid heeft is de afschrijving wel vrij laag, ze gaan 2e hands nog voor behoorlijke bedragen weg. Dat gezegd hebbende zou de compactheid van de Mavic wel eens een game changer kunnen zijn waardoor meer mensen besluiten hem te houden in plaats van te laten verstoffen of vrijwel ongebruikt op MP te zetten.
Als ik voor mezelf spreek was ik met een kort Phantom 3 Standard avontuur (EUR500) wel overtuigd van de kwaliteit, maar de extreme bulk van het totaalpakket (dedicated rugzak/case) was wat mij betreft een deal breaker. Na een uitstapje naar de veel goedkopere Hubsan H501S serie (EUR250) begon hetweer te kriebelen en heb ik nu toch de veel duurdere Mavic in bestelling staan (zucht). Puur vanwege het feit dat die zo portable is en dus veel vaker gebruikt zal gaan worden. Commercieel gebruik is in mijn geval zeker geen overweging.
Dat vale beeld komt o.a. door je instellingen. Die zijn heel geschikt (gebruik deze zelf na wat tests ook, persoonlijke smaak), maar juist voor nabewerking fijn. Je hebt nu meer ruimte om te spelen met levels, contrast, exposure, kleurcorrectie etc. zonder meteen je beeld kapot te maken. Zorg er ook voor dat je in RAW schiet (foto). Als je geen zin hebt in nabewerking kun je denk ik wel beter je settings wijzigen.almightyarjen schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:38:
[afbeelding]
Daarnaast speelt in dit geval waarschijnlijk ook het licht (en tegenlicht) een rol.
Overigens vind ik het sfeertje wel mooi zo.
Hoe bevallen de PolarPro lenzen? En waar heb je ze besteld?
Ik wil ze er ook op gaan zetten om met shutter 50 te kunnen filmen.
[ Voor 0% gewijzigd door BjornS1982 op 23-01-2017 09:53 . Reden: aanvulling ]
Thanks. Het zal een kwestie van spelen met de instellingen worden. Het zal wel een tijdje duren voordat ik er een beetje feeling mee heb ben ik bangBjornS1982 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:50:
[...]
Dat vale beeld komt o.a. door je instellingen. Die zijn heel geschikt (gebruik deze zelf na wat tests ook, persoonlijke smaak), maar juist voor nabewerking fijn. Je hebt nu meer ruimte om te spelen met levels, contrast, exposure, kleurcorrectie etc. zonder meteen je beeld kapot te maken. Zorg er ook voor dat je in RAW schiet (foto). Als je geen zin hebt in nabewerking kun je denk ik wel beter je settings wijzigen.
Daarnaast speelt in dit geval waarschijnlijk ook het licht (en tegenlicht) een rol.
Overigens vind ik het sfeertje wel mooi zo.Hou wel van dat grauwe beeld.
Hoe bevallen de PolarPro lenzen? En waar heb je ze besteld?
Ik wil ze er ook op gaan zetten om met shutter 50 te kunnen filmen.
PolarPro heeft ook een nieuwe serie filters uit voor de Mavic, deze zijn lichter wat geen problemen geeft bij de caibratie van de gimball. Hierover zijn de reviews wel erg positief, ook vanwege het feit dat in deze laatste set een ND32 filter zit, welke niet in mijn huidige set zit (ND16 is de hoogste). Ik zit dus nog te twijfelen of ik de nieuwe set filters ga aanschaffen. Aangezien ik de Mavic voornamelijk hoog in de bergen wil gebruiken (veel licht en sneeuw) is de ND32 dan wel essentieel.
Mijn huidige set heb ik via Amazon gekocht, free shipping t.o.v. PolarPro ($15).
Woon je in de buurt van Driebergen, dan kun je die set even op je drone zetten en proberen om het verschil te kunnen beoordelen. Ik heb namelijk die cinema series hier op mijn drone zitten....bevalt prima, maar ik heb niks aan vergelijkingsmateriaal...almightyarjen schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:23:
[...]
Thanks. Het zal een kwestie van spelen met de instellingen worden. Het zal wel een tijdje duren voordat ik er een beetje feeling mee heb ben ik bangIk ben nog niet helemaal overtuigd van de PolarPro lenzen die ik nu heb, veel reviews zijn ook niet enthousiast. Voornamelijk ook omdat ze te zwaar zijn waardoor je gimball niet goed kan cailbreren, je kan het filter er dus pas opzetten na calibratie wat verre van ideaal is. Daarnaast vind ik dat er veel detail verloren gaat, maar ik heb er nog te weinig ervaring mee om daar iets zinnigs over te zeggen.
PolarPro heeft ook een nieuwe serie filters uit voor de Mavic, deze zijn lichter wat geen problemen geeft bij de caibratie van de gimball. Hierover zijn de reviews wel erg positief, ook vanwege het feit dat in deze laatste set een ND32 filter zit, welke niet in mijn huidige set zit (ND16 is de hoogste). Ik zit dus nog te twijfelen of ik de nieuwe set filters ga aanschaffen. Aangezien ik de Mavic voornamelijk hoog in de bergen wil gebruiken (veel licht en sneeuw) is de ND32 dan wel essentieel.
Mijn huidige set heb ik via Amazon gekocht, free shipping t.o.v. PolarPro ($15).
https://store.dji.com/pro...d-filters-set#/?_k=x2tyme
Deventer, iets te ver weg maar bedankt voor het aanbodGustavSan schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:36:
[...]
Woon je in de buurt van Driebergen, dan kun je die set even op je drone zetten en proberen om het verschil te kunnen beoordelen. Ik heb namelijk die cinema series hier op mijn drone zitten....bevalt prima, maar ik heb niks aan vergelijkingsmateriaal...
Ja, zit nog te twijfelen. PolarPro schijnt wel een goede naam te hebben.iisworks schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:54:
Heb je de DJI filterset al overwogen? Ze kunnen blijven zitten tijdens poweron:
https://store.dji.com/pro...d-filters-set#/?_k=x2tyme
[ Voor 39% gewijzigd door almightyarjen op 23-01-2017 11:05 ]
Alle Mavic Pro's die op MP staan kosten evenveel of zelfs meer dan in de winkel. Dus om dan te spreken over impulsaankopen vind ik een beetje voorbarig.iisworks schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:01:
[...]
Getuige de vele jonge 2e hands DJI drones op marttplaats zijn het toch vaak impulsaankopen lijkt het. Zolang DJI de prijs niet net omlaag gegooid heeft is de afschrijving wel vrij laag, ze gaan 2e hands nog voor behoorlijke bedragen weg. Dat gezegd hebbende zou de compactheid van de Mavic wel eens een game changer kunnen zijn waardoor meer mensen besluiten hem te houden in plaats van te laten verstoffen of vrijwel ongebruikt op MP te zetten.
Wat ik overigens wel interessant vind, is dat er op MP ook mensen/bedrijven zijn die hun Mavic Pro te huur/lease aanbieden,
http://www.marktplaats.nl...1b&previousPage=lr&pos=29
http://www.marktplaats.nl...pet=horizontalRichSnippet
Wellicht dat zoiets dan interessant is voor je. De enigste reden dat ik een Mavic zou kopen is omdat ik dan leuke filmpjes kan maken op vakantie. Ben alleen benieuwd naar de kosten van het leasen/huren, en met name naar de wat als scenario's... Wat als de douane de drone afpakt, wat als ik hem laat crashen, wat als een vogel de drone aanvalt en hem laat crashen, et cetera.
Liefst zou ikzelf de kosten willen delen met vrienden, maar die zijn allemaal niet geinteresseerd in een drone

[ Voor 3% gewijzigd door Chip. op 23-01-2017 12:40 ]
Er is sinds kort een Mavic topic over beschikbaarheid en levertijden, ik ben zo vrij geweest je bericht daar ook te plaatsen.Sandgroper schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:45:
Voor de geïnteresseerden zag dat Fotogrijpink nog como's op voorraad heeft:
http://fotogrijpink.nl/in...ry=95&controller=category
Zie hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1749233
deze had ik een tijdje op t oogGustavSan schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:20:
Ik heb nu mijn Oneplus 3 in de remote, maar dat zit niet echt lekker met de screencover er omheen. Heb eigenlijk niet zo'n zin om die cover er telkens af te moeten halen. Wat voor supergoedkope China-phone zou eventueel goed werken met de Mavic remote? Ik hoef niet een enorm scherm, had die tablet standaard voor in de remote gekocht, maar dat vind ik toch niet zo heel fijn vliegen, de zwaarte is irritant (heb een 7" teclast), dus dat gebruik ik niet.
http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Maar t was de vraag of de hardware & drivers van a-populaire droids wel goed worden ondersteund door de go4 en de nexus7 2013 bevalt mij prima, ik heb t dan ook verder niet uitgetest. Kwa specs mag t geen prob zijn..
Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro
[ Voor 5% gewijzigd door Peutpeut op 23-01-2017 22:50 ]
Je link werkt bij mij niet, ik kom op mijn eigen video pagina terecht.Peutpeut schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:29:
Afgelopen weekend zelf eens een test gedaan hoe het nu zit met het bereik van de remote controller. Haal je daadwerkelijk 4 kilometer (met CE goedkeuringen)? Hoe zit het dan met de accuduur om terug te keren?
[video]
Geregeld!Bassie90 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:39:
[...]
Je link werkt bij mij niet, ik kom op mijn eigen video pagina terecht.
Cool!Peutpeut schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:29:
Afgelopen weekend zelf eens een test gedaan hoe het nu zit met het bereik van de remote controller. Haal je daadwerkelijk 4 kilometer (met CE goedkeuringen)? Hoe zit het dan met de accuduur om terug te keren?
[video]
En bij warmer weer is >5km wellicht nog haalbaar.
Zoals eerder vermeld heb ik zelf een Xiaomi Mi Max besteld (6.44" 3/32GB voor ca. 200). De Xiaomi telefoons hebben een uitstekende prijs/kwaliteit en zeker als dedicated scherm is dit model een mooi compromis tussen flink scherm vs. compact formaat.GustavSan schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:20:
Ik heb nu mijn Oneplus 3 in de remote, maar dat zit niet echt lekker met de screencover er omheen. Heb eigenlijk niet zo'n zin om die cover er telkens af te moeten halen. Wat voor supergoedkope China-phone zou eventueel goed werken met de Mavic remote? Ik hoef niet een enorm scherm, had die tablet standaard voor in de remote gekocht, maar dat vind ik toch niet zo heel fijn vliegen, de zwaarte is irritant (heb een 7" teclast), dus dat gebruik ik niet.
Helaas zijn noch de telefoon noch de Mavic al binnen, dus nog geen praktijkervaring.
Update: Of de 5" Redmi 3S, hier vanuit EU geleverd voor 140:
http://www.geekbuying.com...e---Dark-Gray-373828.html
[ Voor 8% gewijzigd door iisworks op 24-01-2017 08:55 ]
Zeker mooi stukje werk! Maar 5km op afstand van de controller zou sowieso niet mogen lukken door de CE beperking op zend sterkte. 5km op vliegafstand moet makkelijk lukken, het dubbele wrs nog als de accu goed is geconditioneerd. Sport zou kwa afstand wrs nog gunstiger zijn door het uitschakelen van de extra sensoren en berekeningen voor OA.iisworks schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 06:39:
[...]
Cool!![]()
Ik ben tegen die tijd benieuwd naar je bevindingen. Vind zelf €200 te duur. Zoek meer iets onder de €100. Mag ook 2e hands, maar ik weet niet wat voor telefoon dan echt fijn zou zijn in de remote. Zou zeggen dun, superhelder bij zonlicht, geen knoppen die in de weg zitten etc...iemand suggesties (betaalbaar)?iisworks schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 06:54:
[...]
Zoals eerder vermeld heb ik zelf een Xiaomi Mi Max besteld (6.44" 3/32GB voor ca. 200). De Xiaomi telefoons hebben een uitstekende prijs/kwaliteit en zeker als dedicated scherm is dit model een mooi compromis tussen flink scherm vs. compact formaat.
Helaas zijn noch de telefoon noch de Mavic al binnen, dus nog geen praktijkervaring.
Fantastisch filmpje. Ik ga het komend weekend ook maar eens proberen
Het filmpje an sich is geen hoogstandje, wel leuk om te proberen.jdevries189 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:09:
[...]
Fantastisch filmpje. Ik ga het komend weekend ook maar eens proberen
Zorg dat je niet voor verrassingen komt te staan, zoek een goede plaats uit met eventueel een weg of fietspad naast het gehele traject wat je wil vliegen. Helder weer is voor de verzending van de signalen ook gunstig, wind het liefst zo min mogelijk.
Dat denk ik ook. Zal het later in het jaar nog eens proberen. Ben benieuwd of de verhouding energieverbruik/afgelegde afstand in Sports Mode gunstiger is. Daar ben ik nog steeds niet over uit.RHTizzy schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 07:55:
[...]
Zeker mooi stukje werk! Maar 5km op afstand van de controller zou sowieso niet mogen lukken door de CE beperking op zend sterkte. 5km op vliegafstand moet makkelijk lukken, het dubbele wrs nog als de accu goed is geconditioneerd. Sport zou kwa afstand wrs nog gunstiger zijn door het uitschakelen van de extra sensoren en berekeningen voor OA.
Precies wat ik dachtiisworks schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 06:39:
[...]
Cool!![]()
Denk dat het weggegooid geld is, de apps zijn veeleisend en niet geoptimaliseerd voor droids, laat staan obscureGustavSan schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:02:
[...]
Ik ben tegen die tijd benieuwd naar je bevindingen. Vind zelf €200 te duur. Zoek meer iets onder de €100. Mag ook 2e hands, maar ik weet niet wat voor telefoon dan echt fijn zou zijn in de remote. Zou zeggen dun, superhelder bij zonlicht, geen knoppen die in de weg zitten etc...iemand suggesties (betaalbaar)?
Ik heb voor de Mi Max ook vast een VR bril besteld (geschikt tot 6.5"):
http://www.gearbest.com/virtual-reality/pp_364129.html
Iemand ervaring of gebruik van Litchi in VR mode veel toevoegt, zeker met een groot scherm? VR lijkt me ook direct een oplossing om goed te kunnen zien als het erg zonnig is...
[ Voor 13% gewijzigd door iisworks op 24-01-2017 16:49 ]
super benieuwd naar de performance van de Mi Max! Hoe compacter de total oplossing hoe beter wat mij betreftiisworks schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:54:
De 6.44" Mi Max is net binnen en is subjectief ongeveer even helder als een Nexus 7 2013. Als dagelijkse telefoon zal ik hem niet gaan gebruiken (lomp), maar als mini-tablet is hij vergeleken met de N7 weer erg compact. Schermoppervlak is aan beide zijden ca 1cm kleiner dan N7.![]()
Ik heb voor de Mi Max ook vast een VR bril besteld (geschikt tot 6.5"):
http://www.gearbest.com/virtual-reality/pp_364129.html
Iemand ervaring of gebruik van Litchi in VR mode veel toevoegt, zeker met een groot scherm? VR lijkt me ook direct een oplossing om goed te kunnen zien als het erg zonnig is...
Eens qua formaat. Mits ik hem overweeg, ga ik hem niet als telefoon gebruiken, te groot. Echter net een tikkie te duur om als dedicated device te gebruiken.RHTizzy schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:31:
[...]
super benieuwd naar de performance van de Mi Max! Hoe compacter de total oplossing hoe beter wat mij betreft
Nexus heeft vrij grote bezels wat de compactheid weer voorbij schiet, twijfel alhier blijft bestaan.
[ Voor 15% gewijzigd door Peutpeut op 24-01-2017 17:04 ]
Wowzers close call met die vogels op 0:17!Peutpeut schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:29:
[video]
Waarom probeerde je niet eerst een stuk automatische RTH?
Heel gaaf gedaan!
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Wat bedoel je precies? Dat een oude android phone niet sterk genoeg is voor de dji go 4 app?RHTizzy schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:42:
[...]
Denk dat het weggegooid geld is, de apps zijn veeleisend en niet geoptimaliseerd voor droids, laat staan obscure
Nog 1 keertje ten overvloede... size comparison N7, Mi Max en 5" Redmi 3:Peutpeut schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:57:
[...]
Nexus heeft vrij grote bezels wat de compactheid weer voorbij schiet, twijfel alhier blijft bestaan.
http://www.phonearena.com...-3/phones/10044,8021,9856
Voordeel van de Nexus 7 is dat hij zich bewezen heeft en voor 110 prima 2e hands te krijgen is.
[ Voor 4% gewijzigd door iisworks op 24-01-2017 19:48 ]
Handig, zo die toestellen semitransparant over elkaar heeniisworks schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:47:
[...]
Nog 1 keertje ten overvloede... size comparison N7, Mi Max en 5" Redmi 3:
http://www.phonearena.com...-3/phones/10044,8021,9856
Voordeel van de Nexus 7 is dat hij zich bewezen heeft en voor 110 prima 2e hands te krijgen is.
Dat Android veel variatie heeft in de hardware drivers (aangezien de formfactor vrij is ITT Apple) en dat niet alle drivers goed werken met de Go apps. Hoe minder gangbare toestellen (cheap Chinese junk bijv) hoe groter de kans op problemenGustavSan schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:28:
[...]
Wat bedoel je precies? Dat een oude android phone niet sterk genoeg is voor de dji go 4 app?
Herkenbaar thema!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QwWxY8J8orQ]

Inmiddels mooie beelden gemaakt met mijn Mavic. Ik schiet ze in 4K maar ik krijg ze niet in 4K op Youtube geplaatst. Hoogste resolutie is uiteindelijk 720p. Weet iemand hoe ik het wel in 1080p of 4K op Youtube krijg of hoe dit werkt?
Alvast bedankt!
YouTube: Schaatsen bij Marum 22-01-2017 DJI MAVIC
[ Voor 16% gewijzigd door jeroencuracao op 25-01-2017 19:22 ]
www.maartendeboer.net
gelukkig is de Mavic veel veiliger
EDIT
Ah, sorry, berichten gekruist
[ Voor 30% gewijzigd door RHTizzy op 25-01-2017 21:02 ]
1238 voor de combo: http://www.mediamarkt.nl/...y-more-combo-1477179.html
Haters everywhere but I don’t really care
haha, zou mooi zijn geweest. iemand is de BTW vergeten denk ik. Maar de links werken ondertussen ook al niet meer
[ Voor 11% gewijzigd door Nees op 26-01-2017 12:47 ]
iisworks in "[DJI Mavic pro] Accessoires"
[ Voor 4% gewijzigd door iisworks op 26-01-2017 13:08 ]
klopt maar ik ben vanochtend langs geweest en op basis van het artikelnummer kon de werknemer bij de mediamarkt de voorraden zien. Hij is bij geen enkele MM op voorraad en die online besteld zijn moeten ook nog wachten op de levering. Stonden overal negatieve getallen qua voorraad. Jammer dat hij er al af is anders had ik hem ook bij besteld.Nees schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:45:
[...]
haha, zou mooi zijn geweest. iemand is de BTW vergeten denk ik. Maar de links werken ondertussen ook al niet meerEn ligt het nu aan mij of ka je plots nergens meer de winkelvoorraad checken voor eender welk product?
Er is BTW actie hehNees schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:45:
[...]
haha, zou mooi zijn geweest. iemand is de BTW vergeten denk ik. Maar de links werken ondertussen ook al niet meerEn ligt het nu aan mij of ka je plots nergens meer de winkelvoorraad checken voor eender welk product?
Werkte gisteren toen ik postte nog wel, maar ze beperken de bestelbare voorraad.
Haters everywhere but I don’t really care
goed initiatief, hopelijk meer succesvol dan de levertijden topiciisworks schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:07:
Ter info: Ik heb een Mavic accessoires topic geopend:
Dat zei ik toch al, het heeft totaal geen zin om elk topic apart te maken. Ik snap ook totaal niet waarom de moderators daar zo streng op zijn, ik vond het juist fijn om filmpjes, levertijden, ervaringen en accessoires op 1 pagina te zien. Maargoed, whatever just my 2 cents.RHTizzy schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:00:
[...]
goed initiatief, hopelijk meer succesvol dan de levertijden topic
Ik snap het op zich wel. Als je al een tijdje een mavic in huis hebt heb je niet bepaald meer de behoefte om elke dag te lezen dat de MediaMarkt in Lutjebroek er weer 2 op voorraad heeft.Blakapim schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:17:
[...]
Dat zei ik toch al, het heeft totaal geen zin om elk topic apart te maken. Ik snap ook totaal niet waarom de moderators daar zo streng op zijn, ik vond het juist fijn om filmpjes, levertijden, ervaringen en accessoires op 1 pagina te zien. Maargoed, whatever just my 2 cents.
Wat mij echter opviel en volgens mij niet normaal is, is dat wanneer hij opstijgt en circa 30 cm van de grond meteen naar een bepaalde richting begint te trekken (net of er veel wind is). Dit is wanneer hij is opgestegen over, maar heb dit een aantal malen herhaald maar hij doet hetzelfde ..
Iemand een idee wat het probleem is?
IMU en kompas even op nieuw calibreren? Dat hielp toen mijn AMvic wat vage klachtjes had (langzaam wegvliegen na het verliezen van de track)Sandgroper schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:41:
Vandaag dan uiteindelijk mijn Mavic voor het eerst kunnen testen.
Wat mij echter opviel en volgens mij niet normaal is, is dat wanneer hij opstijgt en circa 30 cm van de grond meteen naar een bepaalde richting begint te trekken (net of er veel wind is). Dit is wanneer hij is opgestegen over, maar heb dit een aantal malen herhaald maar hij doet hetzelfde ..
Nice!iisworks schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:07:
Ter info: Ik heb een Mavic accessoires topic geopend:
Afgelopen weekend een filmpje gemaakt van de Molen waar ik iedere paar weken kom om meel te halen voor ons zelf gebakken brood, de molenaar was direct enthousiast
[ Voor 31% gewijzigd door Peutpeut op 26-01-2017 21:47 ]
Prachtige beelden ook!Peutpeut schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:44:
[...]
Nice!
Afgelopen weekend een filmpje gemaakt van de Molen waar ik iedere paar weken kom om meel te halen voor ons zelf gebakken brood, de molenaar was direct enthousiast
[video]
https://www.epson.nl/prod...er/moverio-bt-300#details
Mijn handen jeuken om er 1 te bestellen
[ Voor 7% gewijzigd door jdevries189 op 27-01-2017 09:12 ]
Mooi! Tof onderwerp ook om te filmen!Peutpeut schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:44:
[...]
Nice!
[video]
Stomme vraag misschien, maar hoe zetten jullie de video's / foto's op jullie computer? Ik hang telkens de Mavic met de USB kabel aan de laptop, maar dat is zo'n gedoe. SD adaptertje of cardreader dan maar?
Mooi gefilmd zo die molen. Alleen op een gegeven moment wel erg veel zone flair in beeld, vloog je met protective dome op? Anders misschien een sunhood toch een goed idee om dit tegen te gaan?Peutpeut schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:44:
[...]
Nice!
[video]
Klopt. Maar dan zie je voor de rest ook gelijk niks meer.T.E schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:51:
Litchi app 25 euro en een vr bril van de action 5 euro en je kan VR vliegen
Mooi gefilmd en mooi geedit! De zonneflair geeft juist smaak aan de video vind ik, zolang het niet het filmpje overheerst geeft het naar mijn idee een gevoel van ruimte en diepte. Je ziet het ook steeds meer in de bios ook, kijk eens naar de beelden van bijv Interstellar of Gravity, prachtig effect en daar is het kunstmatig aangebracht..Peutpeut schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:44:
[...]
Nice!
[video]
Als je een sdxc lezertje aanschaft is de overdracht ook een stuk sneller denk ikBjornS1982 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:56:
[...]
Mooi! Tof onderwerp ook om te filmen!
Stomme vraag misschien, maar hoe zetten jullie de video's / foto's op jullie computer? Ik hang telkens de Mavic met de USB kabel aan de laptop, maar dat is zo'n gedoe. SD adaptertje of cardreader dan maar?
[ Voor 24% gewijzigd door Universal Creations op 27-01-2017 11:51 . Reden: Dubbelpost samengevoegd ]
Hoe donker was het oppervlak en hoe licht was het nog buiten? Dan kan dit gebeuren.Sandgroper schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:41:
Vandaag dan uiteindelijk mijn Mavic voor het eerst kunnen testen.
Dit ziet er idd wel cool uit maar zou zoiets toch liever eerst met eigen ogen willen zien. Wel een flinke prijs die er aanhangt zeg.jdevries189 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:12:
Is er misschien iemand die ervaring heeft met deze AR bril speciaal voor het dronen:
https://www.epson.nl/prod...er/moverio-bt-300#details
Mijn handen jeuken om er 1 te bestellen
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Ik vind het erg prijzig. Ik ben erg zuinig op me spullen dus heb ik gekozen om het niet te nemen.jd1987 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:23:
Wie van jullie heeft DJI Care Refresh afgesloten voor zijn of haar Mavic? Ik heb nog een paar uur voordat mijn deadline verloopt voor mijn P4, maar twijfel of ik het zou doen...
Never fall in love with your own design!
Doe er ook geen rare dingen mee. Ook niet genomen.jd1987 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:23:
Wie van jullie heeft DJI Care Refresh afgesloten voor zijn of haar Mavic? Ik heb nog een paar uur voordat mijn deadline verloopt voor mijn P4, maar twijfel of ik het zou doen...
Met 1 crash heb je het zo terugverdient. Met 2 al helemaal. Maar ja, het is als met alle verzekeringen, hoef je er geen gebruik van te maken is het altijd te duur. Hoe voorzichtig je ook bent een ongelukje zit in een klein hoekje.jd1987 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:23:
Ondanks dat het mijn eerste drone is en een ongelukje in een klein hoekje zit heb ik hem niet genomen: ben van plan om vooral in open gebieden te vliegen dus de kans dat er iets gebeurt is klein.jd1987 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:23:
2x een crash gehad waarmee schade erg duur was. 2e is er een vogel tegen de drone gevlogen en storte neer. Dus je hebt het niet altijd zelf in de hand. Ik heb de care refresh wel genomen.
Ik vind het ook duur. Daarom verzoek gedaan voor meer info en waar ik hem evt kan uitproberen. Had al wel begrepen dat de ingebouwde gyroscope momenteel nog niet werkt icm de gimbal. Dat is wel een nadeel (ook al is het in principe een compleet android systeem wat in de bril verwerkt zit).T.E schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:34:
[...]
Dit ziet er idd wel cool uit maar zou zoiets toch liever eerst met eigen ogen willen zien. Wel een flinke prijs die er aanhangt zeg.
Edit: ik ben onervaren drone vlieger en daarom wel DJI care genomen. Als je beetje zorgeloos wilt vliegen is het wel fijn als je zoiets achter de hand hebt. Die 130 euro vond ik nog te overzien op de 1200 eu wat zo'n mavic kost.
Die heb ik wel genomen, mijn eerste drone en ik vind het concept wel goed.jd1987 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:23:
Ik heb al wel wat duistere gedachten gehad: wat als ik er geen gebruik maak binnen 10 of 11 maanden? In sports mode tegen de brug vliegen?
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Wat heeft de P4 te maken met de Mavic?jd1987 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 07:42:
Bedankt voor alle replies! Ik heb er uiteindelijk vanaf gezien toen ik erachter kwam dat Care voor de P4 €250 kost. Dat vond ik wat te veel...
Ging mij of er mensen waren die DJI Care hebben afgesloten en ja zo waarom. Toestel maakt dan toch niet uit?jdevries189 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:22:
[...]
Wat heeft de P4 te maken met de Mavic?
Ik vind 130 of 250 euro een groot verschil. Omdat ik een mavic heb was ik 'maar' 130 kwijt. Mocht het 250 geweest zijn dan had ik het waarschijnlijk niet gedaan. Vandaar dat ik het wat apart vond om dat in een Mavic topic te vragen maar no offencejd1987 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:24:
[...]
Ging mij of er mensen waren die DJI Care hebben afgesloten en ja zo waarom. Toestel maakt dan toch niet uit?
[ Voor 10% gewijzigd door jdevries189 op 28-01-2017 10:28 ]
In sommige shots is het inderdaad wat teveel van het goede, ik wacht tot er ergens aftermarket sunhoods komenspeedhaste schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:00:
[...]
Mooi gefilmd zo die molen. Alleen op een gegeven moment wel erg veel zone flair in beeld, vloog je met protective dome op? Anders misschien een sunhood toch een goed idee om dit tegen te gaan?
Micro-SD uit de Mavic in een adapter in de kaartlezer van mijn PC, gaat naar mijn idee ook het snelstBjornS1982 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:56:
[...]
Mooi! Tof onderwerp ook om te filmen!
[edit] Ook de VR voor het eerst uitgeprobeerd. Bleek een enorme lag te zitten tussen het bewegen van je hoofd en het daadwerkelijk reageren van de gimbal, of in ieder geval het beeld waar je naar kijkt. VR bril gaat dus lineareacta terug naar bol. Heb nu dus ook wel beetje spijt van de Litchi aanschaf. Enige waar hij nog goed voor is, is 360 gaden foto's en de missions (doe ik nooit).
[ Voor 37% gewijzigd door jdevries189 op 29-01-2017 16:10 ]
Vanmiddag nog een korte vlucht gemaakt. Enorm veel wind, Mavic ging flink heen en weer, maar toch stabiel beeld. Echt awesome!
Komende week toch nog maar 1 a 2 batterijen erbij halen, 1tje is toch echt te weinig!
Ik heb overigens ook de DJI Care Refresh aangeschaft. Mijn eerste drone, dus stukje ease of mind.
[ Voor 22% gewijzigd door BjornS1982 op 30-01-2017 17:41 . Reden: Aanvulling DJI Refresh ]
YouTube: Dji mavic pro - Amazing 4K cinematic aerial Beast!!! Filmed in Qld a...
Ongelooflijk dat zoiets met de Mavic geschoten kan worden.
Dat de drone vooruit vliegt met de camera naar beneden en de camera langzaam omhoog gaat.
En de drone omhoog en de camera blijft op 1 punt kijken.
Dit topic is niet bedoeld voor het aanbieden van of het vragen naar Mavic Pro's! Hiervoor kun je advertentie plaatsen op Vraag & Aanbod. Ook als je een Mavic Pro binnen hebt gekregen of net hebt besteld, leuk maar niet hier in het topic!
Vragen en opmerkingen over beschikbaarheid en levertijden kunnen hier: [DJI Mavic Pro] Beschikbaarheid en levertijden
Alle niet fotografie/DJI Mavic Pro gerelateerde dingen plaatsen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 a.u.b!
Voor accessoires kun je hier terecht: [DJI Mavic pro] Accessoires
Voor je filmpjes post, wees je bewust van de regelgeving omtrent het vliegen met drones en besef dat je op eigen risico post. Er wordt actief gekeken naar beeldmateriaal en waar het is opgenomen en wie het gemaakt heeft.